Wednesday, September 30, 2015

Ανακοίνωση για την Αμφίπολη.Νέα στοιχεία

Αμφίπολη: Ταφικό σύνολο για τον Ηφαιστίωνα με εντολή Μ. Αλεξάνδρου

Αρχιτέκτονας ο Δεινοκράτης, όπως σημείωσε η Κατερίνα Περιστέρη σε ομιλία της με τη συμβολή του αρχιτέκτονα Μιχάλη Λεφαντζή
Ανακοίνωση για την Αμφίπολη: Ταφικό σύνολο για τον Ηφαιστίωνα με εντολή Μ. Αλεξάνδρου
Το πρόσωπο της δυτικής καρυάτιδας που σώζεται σχεδόν ακέραιο η μία από τις δύο εξαιρετικής τέχνης καρυάτιδες από θασίτικο μάρμαρο στην Αμφίπολη (EUROKINISSI/ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ)



  Ν έα στοιχεία που οδηγούν στην εκτίμηση ότι ο τύμβος Καστά της Αμφίπολης κατασκευάστηκε, τουλάχιστον αρχικά, προς τιμήν του Ηφαιστίωνα, του χιλίαρχου του εταιρικού ιππικού (και ναύαρχου), κατ' εντολήν του Μεγάλου Αλεξάνδρου έδωσε σε ομιλία της στο ΑΠΘ η επικεφαλής της ανασκαφικής έρευνας κυρίαΚατερίνα Περιστέρη. Επιγραφικά σήματα που αποδίδονται, κατά την ανασκαφική ομάδα, σε μονόγραμμα του μακεδόνα στρατηγού και εταίρου βρέθηκαν σε τρία σημεία (εντός του ταφικού μνημείου αλλά και στον περίβολο).

Αποτελούν ενδείξεις, κατά τους ερευνητές, σε συνδυασμό με ευρήματα λατρευτικού χαρακτήρα ότι το ταφικό μνημείο, η περίβολος και το λιοντάρι συγκροτούν ενιαίο σύνολο, το οποίο φέρει την υπογραφή του αρχιτέκτονα Δεινοκράτη και αφιερώθηκε στον Ηφαιστίωνα, μετά τον αφηρωισμό του.

Η επικεφαλής της ανασκαφής κυρία Περιστέρη και ο υπεύθυνος αρχιτέκτονας κ. Μιχάλης Λεφαντζής επισήμαναν ότι βρήκαν τρεις «επιγραφές», η μία εκ των οποίων αναγράφει: «Παρέλαβον Ηφαιστίωνος Ηρώον», το γραπτό οικοδομικό «συμβόλαιο» δηλαδή παραλαβής του μνημείου -μια πλούσια εργολαβία- από τον Αντίγονο τον Μονόφθαλμο.

Το μονόγραμμα «ΑΝΤ» θεωρήθηκε από τους ανασκαφείς ότι αφορά τον Αντίγονο τον Μονόφθαλμο, αν και τέτοιου τύπου τυπικά μονογράμματα στους ορθοστάτες του περιβόλου υπήρχαν από την εποχή του Αντίγονου Γονατά μέχρι του Μονόφθαλμου. Όμως στην εποχή του Αντίγονου Γονατά, που ήταν μεταγενέστερη (πέθανε το 239 π.Χ.), δεν ήταν δυνατόν, σύμφωνα με τους ανασκαφείς, να κατασκευαστεί έναν τέτοιο τεράστιο έργο διότι δεν υπήρχαν χρήματα. Έτσι, σύμφωνα με τον κ. Λεφαντζή, κλείνει η χρονολογική ψαλίδα στα πέντε-έξι χρόνια μετά τον θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου (323 - 319 π.Χ.) οπότε αρχίζει η οικονομική κάμψη και οι διάδοχοι διαμοιράζουν το κράτος του έλληνα στρατηλάτη στον Τριπαράδεισο (321 π.Χ.).

Η κυρία Περιστέρη ανέφερε πλήθος στοιχείων για το ταφικό συγκρότημα στον τύμβο Καστά και τόνισε τον χαρακτηρισμό του τάφου με τους τέσσερις θαλάμους, την κιβωτιόσχημη θήκη όπου υπήρχε νεκρός ή νεκροί ως «μοναδικό μακεδονικό ταφικό μνημείο». Επέμεινε σε ανασκαφικά δεδομένα τα οποία δείχνουν, σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα, ότι υπήρχε«λατρεία ήρωα, νεκρού ή νεκρών». Πάντως είναι αξιοσημείωτο ότι έδωσε έμφαση πολλάκις σε στοιχεία, συμβολισμούς ή ευρήματα, που, όπως είπε, είναι σαν να «εκπέμπουν» το μήνυμα του «δυαδισμού». Αυτόν τον «δυαδισμό» εντόπισε στις Σφίγγες, στις «Καρυάτιδες» (Κόρες), στην απεικόνιση του ψηφιδωτού της αρπαγής της Περσεφόνης όπου υπάρχουν δύο άλογα - σε σύγκριση αντίστοιχου ψηφιδωτού, τη λεγόμενη «αρπαγή της Ελένης» στην Πέλλα, που ανήκει στην ίδια εποχή, τα άλογα ήταν τέσσερα. Πάντως η αναφορά της σε μία λεπτομέρεια αναμένεται να δώσει τροφή σε σενάρια που θέλουν να συνδέουν πιο στενά το ταφικό μνημείο και με τον Αλέξανδρο: Το ένα μάτι του ενός αλόγου στο άρμα του Πλούτωνα ήταν γαλάζιο με γυάλινη χάνδρα ενώ το άλλο του μάτι μαύρο...

Χρονολόγηση

Παρά το ότι η μελέτη των ευρημάτων και η έρευνα συνεχίζεται, η κυρία Περιστέρη στην ομιλία της έδωσε αναλυτικά δεδομένα για τη χρονολόγηση του ταφικού συγκροτήματος στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ. αιώνα. Παρέθεσε τα πειστήρια που, εδώ και καιρό, επιτρέπουν στην ανασκαφική ομάδα να διατυπώνει με σαφήνεια ότι το σύνολο στον Τύμβο Καστά της Αμφίπολης -περίβολος ταφικό μνημείο, λέοντας- είναι πρωιμότερο από τα ρωμαϊκά χρόνια.

Κλειδί είναι η ανασκαφική διερεύνηση, τα κινητά ευρήματα, οι ταυτίσεις αρχιτεκτονικών μελών που βρέθηκαν κοντά στον τάφο και στη γύρω περιοχή αλλά και η τεχνοτροπία των γλυπτών, του ψηφιδωτού αλλά και της γραπτής ζωφόρου (θριγκός) που υπήρχε στον τάφο. Κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό το περιεχόμενο της απεικόνισης και η ερμηνεία του, ο τρόπος απόδοσης των χρωμάτων και η χρήση του υλικού. Στον χώρο όπου είναι το ψηφιδωτό και η ζωφόρος έχουν βρεθεί πολλά επιζωγραφισμένα μαρμάρινα μέλη χωρίς την παρεμβολή επιχρίσματος, κονιάματος.

Στον θριγκό η επιζωγράφιση γίνεται απευθείας πάνω στο μάρμαρο, όπως και στα ιωνικά επιστύλια, στους πλευρικούς τοίχους, κάτι που, σύμφωνα με εκτιμήσεις, δείχνει πολύ πρώιμη κατασκευή. Η τοποθέτηση χρώματος απευθείας πάνω στο μάρμαρο είναι ως τεχνική πρωιμότερη από τους ύστερους ελληνιστικούς χρόνους, ίσως πρωιμότερη και από τους ελληνιστικούς χρόνους. Σε άλλο σημείο του ταφικού μνημείου έχει διαπιστωθεί μεταγενέστερη επισκευή, στην οποία υπάρχει τοποθέτηση επιχρίσματος, ενός συγκεκριμένου πάχους, και επιζωγράφιση πάνω στο στούκο. Τόσο η χρονολόγηση όσο και οι ενδείξεις για διαφορετικές οικοδομικές φάσεις αποτυπώνονται στην τέχνη, στη διάταξη των χώρων αλλά και στον τρόπο κατασκευής του τάφου.

Η ανασύνθεση της ζωφόρου

Είναι αξιοσημείωτο ότι έγινε ανασύνθεση κομματιών της ζωφόρου η οποία βρισκόταν στον τρίτο χώρο, εκεί που στο δάπεδο ήταν το βοτσαλοειδές ψηφιδωτό με την αρπαγή της Περσεφόνης -του 4ου π.Χ. αιώνα με βάση την τεχνοτροπία του και συγκριτικά παραδείγματα που ανέφερε-, και στην οροφή η διακόσμηση σε τετραχρωμία (κυανό, μαύρο, κίτρινο λευκό). Η απόδοση έγινε από τον κ. Λεφαντζή, που περιγράφει το περιεχόμενο του κομματιού στον βορινό τοίχο, σημειώνοντας ότι περιλαμβάνει τον νεκρό που είναι έφιππος με λεοντοκεφαλή και ένα κράνος πολεμιστή, ο ήρωας είτε σε μάχη είτε σε αρματοδρομία με τα όπλα του (φαρέτρα και θώρακας).

Σε άλλο κομμάτι αποδίδονται δύο υδρίες, μια Σφίγγα που πατά σε κίονα, δίπλα δύο Κένταυροι και στη μέση έναν ταύρο, ένδειξη εναγνισμού. Πρόκειται για μυθολογική σκηνή που ενδεχομένως να σχετίζεται με τον Διόνυσο. Σε άλλο σημείο της ζωφόρου υπάρχει ο δελφικός τρίποδας, μια λέμβος, στη μία πλευρά της οποίας την οδηγεί μια φτερωτή μορφή ενώ αντίστοιχη μορφή υπάρχει στην άλλη πλευρά. Ο μανδύας χαμηλά είναι πάνω από τη λέμβο ενώ μπροστά ένα πανί πάνω από τον ταύρο -«πιστοποίηση» ήρωα σε αυτό το σημείο- και παραδίπλα ένας ιππέας.

Στο κομμάτι της ζωφόρου στον ανατολικό τοίχο υπάρχει μορφή ανθρώπου ανακεκλιμένου χωρίς όμως οι ανασκαφείς να μπορούν να διευκρινίσουν ή να αποδώσουν αν είναι νεκρόδειπνο ή συγκέντρωση θεών. Παραδίπλα, δύο φτερωτές μορφές, ο Ύπνος και ο Θάνατος, ενώ και πάλι δεσπόζει κόκκινος μανδύας, κρατούν το ίδιο δελφικό τρίποδα. Επίσης απεικονίζεται και ένα κράνος.

Τα άλλα κομμάτια της ζωφόρου δεν έχουν «αναγνωστεί», χρειάζεται πρώτα καθαρισμός και συντήρηση. Όπως είπε η κυρία Περιστέρη, αναμένουν από την κεντρική υπηρεσία να στείλουν άτομα και να καθοδηγήσει και τη συντηρήτρια του Μουσείου της Αμφίπολης, αλλά«ακόμα περιμένουμε» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Κινητά στοιχεία και επίχωση

Στοιχεία που «πιστοποιούν» λατρεία ήρωα, «του νεκρού ή των νεκρών», όπως είπε η κυρία Περιστέρη, στο ταφικό μνημείο αποτελούν μεταξύ άλλων υπολείμματα καύσης, καμένο αγγείο, αρυτήρας άβαφος (απαντάται από τον 4ο π.Χ. αι. ως τον 2ο π.Χ. αι. και χρησιμοποιείται για εναγνισμό, προσφορές). Κεραμεική βρέθηκε στην επίχωση σε όλους τους χώρους, ενώ νομίσματα χρονολογούνται από το τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ. αι. ως τους ρωμαϊκούς χρόνους.

Η επίχωση των χώρων έγινε από τους τελευταίους Μακεδόνες με σκοπό να προστατευθεί το μνημείο και τα σπουδαία γλυπτά του από κάθε λογής φύλα που εισέβαλλαν στην περιοχή, Θράκες, Ρωμαίοι κ.ά., μετά τον 2ο π.Χ. αι.

Ο λέων

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο αρχιτέκτονα της ανασκαφής, ο λέοντας της Αμφίπολης βρισκόταν στην κορυφή του τύμβου και αποτελεί μνημείο το οποίο τυπολογικά ομοιάζει με αντίστοιχα μνημεία με λιοντάρι στα Εκβάτανα, τόπο θανάτου του Ηφαιστίωνα, και στην Αλεξάνδρεια, όπου έχει βρεθεί επιγραφή παραγγελία του εταίρου Κλεομένη για την κατασκευή του κατ' εντολήν του Μ. Αλεξάνδρου, ο οποίος είχε ζητήσει να αναγράφεται το όνομα του Ηφαιστίωνα.

Ο κ. Λεφαντζής καταλήγοντας στην εισήγησή του επισήμανε ότι ο Αντίγονος ο Μονόφθαλμος και ο Δεινοκράτης είχαν «κοινό εφαλτήριο να συνεχίσουν το όραμα του Αλεξάνδρου, ο ένας το πολιτικό και ο άλλος το αρχιτεκτονικό». Παρατήρησε ότι ο Δεινοκράτης μετά τον θάνατο του Ηφαιστίωνα ανέλαβε πολυδάπανα έργα και με εντολή του έλληνα στρατηλάτη έστησε ηρώα στον ίδιο αρχιτεκτονικό τύπο στην Αλεξάνδρεια (σε δύο σημεία, στον Φάρο και στην Κανωπική οδό) και αλλού.

Ο κ. Λεφαντζής έκλεισε με ερώτημα μήπως η ταφή του έγινε στο ένα από αυτά τα δύο ηρώα στην Αλεξάνδρεια ή... αλλού;

Η "ζωγράφος του Κόσμου" Πόπη Σχιζοδήμου εγκαινίασε "εργαστήρι και ατελιέ"στα Τρίκαλα

Η "ζωγράφος του κόσμου" Πηνελόπη ΣΧΙΖΟΔΗΜΟΥ, εγκαινίασε το Σάββατο βράδυ 26/9/15,στα Τρίκαλα το ατελιέ -εργαστήριό της στην οδό Γλάδστωνος 5,κοντά στην κεντρική πλατεία.Όπως αναρτήσαμε και στο ΦΒ (efhmeris Efhmerida  Ο φιλότεχνος λαός των Τρικάλων την τίμησε στο έπακρο. Καλή επιτυχία Πηνελόπη..

















Η ζωγράφος κ. Πηνελόπη ΣΧΙΖΟΔΗΜΟΥ με τα δύο παιδιά της,Μαριλένα  και Κωνσταντίνο, όπου ήρθαν από την Αθήνα που εργάζονται, για τη βραδιά των εγκαινίων. Ο Κωνσταντίνος είναι αστυνομικός αλλά εχει επιπλέον το χάρισμα και το ταλέντο να φιλοτεχνεί και να δημιουργεί καταπληκτικά καπνοσυρίγγεια  (τσιμπούκια) αρίστης ποιότητας και θεωρείται ένας απο τους κορυφαίους στην Ελλάδα και την Ευρώπη..



Το αδιαχώρητο έγινε στα εγκαίνια του ατελιέ ζωγραφικής της διάσημης ζωγράφου Πηνελόπης ΣΧΙΖΟΔΗΜΟΥ στο κέντρο των Τρικάλων.κόσμος πολύς στις δύο  αίθουσες επάνω και κάτω αλλά και στον πεζόδρομο που βρίσκεται κοντά στην κεντρική πλατεία των Τρικάλων.Ήταν μια υπέροχη βραδιά ενώ αρκετοί και αρκετές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για απόκτηση των έργων της..


Η Πηνελόπη συζητά με την κ. Πολυξένη Λιάγκα και φίλη της τα σχετικά με τον πολύ ενδιαφέροντα πίνακα..


Η ζωγράφος με την εκπαιδευτικό κ.Έφη Μπαντέκα σε μια αναμνηστική φωτογραφία.




Φίλοι καλλιτέχνες και υποστηριχτες της Πηνελόπης παρουσίασαν διάφορα τραγούδια που άρεσαν πολύ και χειροκροτήθηκαν .

ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΣΧΙΖΟΔΗΜΟΥ
DEITE ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΣΧΙΖΟΔΗΜΟΥ

ΝΕΑ / ΑΝΑΚΟΙΝΩΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ ΣΧΙΖΟΔΗΜΟΥ







ΤΡΙΚΑΛΑ. Γλυκιές φωνές και εντυπωσιακές πινελιές στο ατελιέ της Πηνελόπη ΣΧΙΖΟΔΗΜΟΥ 26/9/15




ΣΥΡΙΑ: Οι ρωσικές βόμβες η δυτική προπαγάνδα και η επόμενη ημέρα στη Μέση Ανατολή

Image

Βομβαρδισμοί στη Συρία από τη ρωσική αεροπορία και “βομβαρδισμός” προπαγάνδας από τη Δύση ,την αντιπολίτευση του Άσαντ,αλλά και τη Μόσχα. Ένα “παιχνίδι” αντικρουόμενων πληροφοριών και εκτιμήσεων βρίσκεται σε εξέλιξη από το οποίο είναι δύσκολο να ξεχωρίσει η αλήθεια από το ψέμμα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η επόμενη μέρα για τη Συρία έχει δρομολογηθεί. Και όποια κι αν είναι θα έχει επιπτώσεις σ΄ όλη τη Μέση Ανατολή.

 Έχουν την σιωπηρή έστω έγκριση των ΗΠΑ ,οι Ρώσοι για τις αεροπορικές επιδρομές;Η απάντηση που δίνουν Έλληνες επιτελείς που παρακολoυθούν την κατάσταση στη Συρία είναι καταφατική. Δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά.Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η ανακοίνωση των αεροπορικών επιδρομών από τους Ρώσους ανακοινώθηκε λίγες ώρες μετά από την επαφή Ομπάμα-Πούτιν στη Νέα Υόρκη.

Και γιατί υπάρχει τόση “γκρίνια” και αντιδράσεις από τη Δύση; Ο αμερικανός ΥΠΕΞ Τζον Κέρι διαμαρτυρήθηκε έντονα γιατί οι στόχοι των Ρώσων δεν είχαν να κάνουν με τους τζιχαντιστές -ή μόνο μ΄ αυτούς- αλλά με τους “αντιπολιτευόμενους” στον Άσαντ αντάρτες. 

Είναι προφανές ότι η επόμενη μέρα στη Συρία και στη Μέση Ανατολή είναι αυτή που ήδη απασχολεί όλες τις μεγάλες δυνάμεις. Και το πρόσωπο του Μπασάρ αλ Άσαντ δεν μπορεί να πρωταγωνιστεί σ΄ όλα τα σενάρια για τη Συρία ,μετά από την ολοκλήρωση των στρατιωτικών επιχειρήσεων.

Πούτιν για Άσαντ

Σ΄ αυτό το κομβικό σημείο για τον πόλεμο στη Συρία όλοι οι “παίκτες” αρχίζουν να δείχνουν τις προθέσεις και τα “χαρτιά” τους.

Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν εκτίμησε ότι ο πρόεδρος της Συρίας Μπασάρ αλ Άσαντ πρέπει να διεξαγάγει διάλογο με τη συριακή αντιπολίτευση και να είναι έτοιμος να συμφωνήσει σε έναν «συμβιβασμό», σε δηλώσεις του μετά τα πρώτα αεροπορικά πλήγματα της ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας στην επικράτεια της Συρίας.
«Πιστεύουμε ότι μια οριστική και διαρκής λύση στη Συρία είναι εφικτή μόνο στη βάση μιας πολιτικής μεταρρύθμισης και της διεξαγωγής διαλόγου με τις λογικές πολιτικές δυνάμεις στη χώρα», είπε ο Πούτιν αναφερόμενος στην αντιπολίτευση την οποία ανέχεται το καθεστώς του Άσαντ. «Γνωρίζω ότι ο πρόεδρος Άσαντ το αντιλαμβάνεται αυτό και είναι έτοιμος για μια τέτοια διαδικασία», πρόσθεσε ο Βλαντίμιρ Πούτιν.
Εξάλλου ο πρόεδρος της Ρωσίας είπε ότι η κυβέρνησή του επιδιώκει να συμμαχήσει με όλες τις χώρες που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στις επιχειρήσεις εναντίον της διεθνούς τρομοκρατίας.
«Πιστεύουμε ότι είναι εφικτό και προσήκον να ενωθούν όλες οι ενδιαφερόμενες χώρες στον αγώνα εναντίον της διεθνούς δημοκρατίας και να οικοδομήσουμε το κοινό μας έργο βάσει του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ», σημείωσε ο Βλαντίμιρ Πούτιν.
«Για να ξεκινήσουμε προτείνω στα ενδιαφερόμενα κράτη, πρώτα απ' όλα τις χώρες της περιοχής, να ενταχθούν στο διεθνές κέντρο πληροφόρησης και συντονισμού στη Βαγδάτη. Όλοι οι εταίροι μας θα είναι ενημερωμένοι για τα σχέδια και τις ενέργειες της Ρωσίας στη Συρία».
Εξάλλου, η συριακή προεδρία επιβεβαίωσε ότι ο Μπασάρ αλ Άσαντ ζήτησε από τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν ρωσική στρατιωτική βοήθεια, με ανακοίνωση που εκδόθηκε στη Δαμασκό.
«Οι ρωσικές αεροπορικές δυνάμεις απεστάλησαν στη Συρία κατόπιν αιτήματος του συριακού κράτους μέσω μιας επιστολής του κ. Άσαντ (...) στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του προέδρου Πούτιν για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας», αναφέρει η ανακοίνωση.



Ο “Ελεύθερος Συριακός Στρατός” διαμαρτύρεται

Από την άλλη πλευρά όσοι προσπαθούν ανεπιτυχώς χρόνια τώρα να ρίξουν τον Άσαντ διαμαρτύρονται. Η αξιοπιστία των πληροφοριών που μεταδίδουν προς το εξωτερικό θα πρέπει να ελεγχθεί. Σύμφωνα μ΄ αυτές “οι περιοχές που επλήγησαν στην επαρχία Χομς της Συρίας τελούν υπό τον έλεγχο μιας σειράς οργανώσεων ανταρτών περιλαμβανομένων αρκετών που συμμετέχουν στον «Ελεύθερο Συριακό Στρατό», γνωστοποίησαν ακτιβιστές, ντόπιοι και αντάρτες.
Καμία από τις πηγές αυτές δεν κατονόμασε το Ισλαμικό Κράτος ως μία από τις οργανώσεις που δρουν στις περιοχές που επλήγησαν σήμερα.

Υπάρχουν νεκροί άμαχοι;


Οι αεροπορικές επιδρομές που διεξήγαγε η πολεμική αεροπορία της Ρωσίας στη Συρία είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο τουλάχιστον 36 αμάχων και έπληξαν περιοχές που δεν ελέγχουν το Ισλαμικό Κράτος και οι μαχητές της Αλ Κάιντα, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της συριακής αντιπολίτευσης.
«Όλοι οι στόχοι στα αεροπορικά πλήγματα της Ρωσίας που διεξήχθησαν σήμερα στο βόρειο τμήμα της Χομς ήταν άμαχοι» έγραψε ο Χάλεντ Χότζα, επικεφαλής του Συριακού Εθνικού Συνασπισμού, στον λογαριασμό του στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Twitter.
Ο Χότζα, που βρίσκεται στη Νέα Υόρκη για τη γενική συνέλευση του ΟΗΕ, είπε ότι οι άμαχοι σκοτώθηκαν σε πέντε διαφορετικές περιοχές.
«Οι περιοχές που στοχοθετήθηκαν στους σημερινούς βομβαρδισμούς της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας στη Χομς ήταν οι περιοχές εκείνες που πολέμησαν εναντίον του Ισλαμικού Κράτους και το νίκησαν πριν από ένα χρόνο» υπογράμμισε.

“Χτυπάμε τη διεθνή τρομοκρατία” λέει ο Άσαντ μέσω της κρατικής τηλεόρασης

Το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο της Συρίας, από την δική του πλευρά, μεταδίδει ότι τα ρωσικά μαχητικά πραγματοποίησαν αρκετές επιδρομές εναντίον στόχων του Ισλαμικού Κράτους στην χώρα σήμερα, σε συνεργασία με τις ένοπλες δυνάμεις της Συρίας.
«Εφαρμόζοντας τη συμφωνία που συνάφθηκε μεταξύ της Συρίας και της Ρωσίας για την καταπολέμηση της διεθνούς τρομοκρατίας και την εξόντωση του Ντάες, ρωσικά πολεμικά αεροσκάφη σε συνεργασία με την πολεμική αεροπορία της Συρίας διεξήγαγαν αρκετές αεροπορικές επιδρομές εναντίον των τρομοκρατών του Ντάες» ανέφερε μια πηγή των ενόπλων δυνάμεων της Συρίας.
Η ίδια πηγή επισήμανε ότι στους βομβαρδισμούς επλήγησαν περιοχές στις επαρχίες Χομς και Χάμα.
On ALERT.gr

Tuesday, September 29, 2015

Ανακοίνωσε το τέλος της καριέρας του ο Κατσουράνης


Με ανάρτηση στον λογαριασμό του στο twitter ο

 Κώστας Κατσουράνης ανακοίνωσε το τέλος της

 καριέρας του. "Όλα έχουν ένα τέλος..." έγραψε ο

 36χρονος ποδοσφαιριστής. (VIDEOS).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΜΟΛΗΣ Sport 24 
Σε ηλικία 36 ετών ο Κώστας Κατσουράνης αποφάσισε να βάλει "στοπ" στην πλούσια καριέρα του. Ο διεθνής μέσος έδωσε με την Χάιντελμπεργκ Γιουνάιτεντ το ματς με την Μέλμπουρν Σίτι, στην Αυστραλία, και ακολούθως ανακοίνωσε τον τερματισμό της ποδοσφαιρικής του σταδιοδρομίας.
Μια καριέρα γεμάτη τίτλους κα
ι διακρίσεις. Ο Πατρινός μεσοαμυντικός Κώστας Κατσουράνης, με 116 συμμετοχές στην Εθνική Ελλάδος, αποφάσισε να σταματήσει από τη δράση. Το παιχνίδι που έδωσε στην Αυστραλία με την Χάιντελμπεργκ Γιουνάιτεντ, ήταν το τελευταίο για τον 36χρονο, ο οποίος μέσω του λογαριασμού του στο twitter γνωστοποίησε την απόφασή του.
Όλα έχουν ένα τέλος" έγραψε ο "Κατσούρ", αναφέροντας τις ομάδες στις οποίες αγωνίστηκε: Εθνική, Παναχαϊκή, ΑΕΚ, Μπενφίκα, Παναθηναϊκό, ΠΑΟΚ, Πούνε Σίτι, Ατρόμητο και Χάιντελμπεργκ Γιουνάιτεντ.
Έγραψε ακόμα: "Πολλά ευχαριστώ στους συμπαίκτες, στους προπονητές, σε όλους τους συνεργάτες και στους φιλάθλους που με σέβονται και με εκτιμούν. 19 χρόνια!".

"The end of a perfect journey"συμπλήρωσε. Ελληνιστί: "Το τέλος ενός τέλειου ταξιδιού".

Η ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΟΥΡΑΝΗ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

ΣΕΖΟΝ ΟΜΑΔΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΓΚΟΛ
1996-97 Παναχαϊκή 15 2
1997-98 Παναχαϊκή 10 2
1998-99 Παναχαϊκή 30 1
1999-00 Παναχαϊκή 31 5
2000-01 Παναχαϊκή 36 6
2001-02 Παναχαϊκή 32 3
2002-03 ΑΕΚ 44 9
2003-04 ΑΕΚ 42 10
2004-05 ΑΕΚ 41 12
2005-06 ΑΕΚ 35 7
2006-07 Μπενφίκα 44 8
2007-08 Μπενφίκα 43 3
2008-09 Μπενφίκα 34 4
2009-10 Παναθηναϊκός 46 10
2010-11 Παναθηναϊκός 40 6
2011-12 Παναθηναϊκός 32 4
2012-13 Παναθηναϊκός (1) 6 -
2012-13 ΠΑΟΚ (2) 24 5
2013-14 ΠΑΟΚ 46 3
2014-15 Πούνε Σίτι (1) 14 4
2014-15 Ατρόμητος (2) 23 3

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΕΚ

Ο Κατσουράνης γεννήθηκε στις 21 Ιουνίου 1979 στη Χαλανδρίτσα Αχαΐας. Ξεκίνησε από το τοπικό πρωτάθλημα της Ε.Π.Σ. Αχαΐας με τη Δόξα Χαλανδρίτσας στην Α΄ κατηγορία.
Inline Image
Σε ηλικία 17 χρονών πήγε στην Παναχαϊκή, με την οποία αγωνίστηκε για πρώτη φορά στο πρωτάθλημα της Α' Εθνικής την περίοδο 1996-97. Την περίοδο 2002-03 πήρε μεταγραφή για την ΑΕΚ, υπογράφοντας συμβόλαιο τριών ετών.
Inline Image

ΤΟ ΒΗΜΑ ΣΤΟΥΣ "ΑΕΤΟΥΣ" ΤΗΣ ΜΠΕΝΦΙΚΑ

Στον Διέφαλο ο Κατσουράνης έγινε αμέσως αναπόσπαστο τμήμα της ομάδας. Η περίοδος 2004-05 ήταν η πιο σημαντική στην καριέρα του στην ΑΕΚ καθώς με τα 12 τέρματα που σημείωσε, την οδήγησε σε μια σκληρή μάχη για τον τίτλο, τερματίζοντας τελικά στην τρίτη θέση.
Inline Image
Το καλοκαίρι του 2007 αποχώρησε από την ΑΕΚ και ακολούθησε τον Φερνάντο Σάντος στην Μπενφίκα, έναντι αμοιβής 3,8 εκατομμυρίων ευρώ, όπου και παρέμεινε τρία χρόνια

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ Η ΙΝΔΙΑ

Τον Ιούνιο του 2009 επέστρεψε στην Ελλάδα εντασσόμενος στο δυναμικό του Παναθηναϊκού, με τον οποίο στην πρώτη του χρονιά κατέκτησε το νταμπλ. Στις 3 Οκτωβρίου 2012 λύθηκε το συμβόλαιό του με το "τριφύλλι" και τον Ιανουάριο του 2013 συμφώνησε να συνεχίσει την καριέρα του στον ΠΑΟΚ, όπου παρέμεινε 1,5 χρόνο.
Inline Image
Την 1η Οκτωβρίου 2014 ανακοινώθηκε η απόκτησή του από την ινδική Πούνε Σίτι, όντας ο δεύτερος Έλληνας ποδοσφαιριστής που αγωνίστηκε στο πρωτάθλημα της ασιατικής χώρας, έπειτα από τον Αλέξανδρο Τζόρβα.
Inline Image

ΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

Στις 26 Δεκεμβρίου 2014 ανακοινώθηκε η συμφωνία του με τον Ατρόμητο Αθηνών, όπου υπέγραψε συμβόλαιο εξάμηνης διάρκειας, με την ολοκλήρωση του οποίου αποχώρησε από τον σύλλογο.
Inline Image
Τον Σεπτέμβριο του 2015 ήρθε σε συμφωνία με την αυστραλιανή Χάιντελμπεργκ Γιουνάιτεντ, με την οποία αγωνίστηκε σε ένα παιχνίδι.

Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ EURO ΚΑΙ ΟΙ 116 ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΤΗ "ΓΑΛΑΝΟΛΕΥΚΗ"

Από τους βασικούς πρωταγωνιστές στον θρίαμβο της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2004, συμμετέχοντας και στους έξι αγώνες που έδωσε η ελληνική ομάδα. Εν συνεχεία πήρε μέρος στους προκριματικούς του Μουντιάλ 2006, κατά τους οποίους σημείωσε το πρώτο του τέρμα, στον αγώνα εναντίον του Καζακστάν.
Inline Image
Έχει λάβει επίσης μέρος στο Κύπελλο Συνομοσπονδιών του 2005, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2008, στο Μουντιάλ του 2010 και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2012, αγωνιζόμενος ως βασικός σε όλους τους αγώνες των τελικών φάσεων. Υπήρξε μέλος της αποστολής που συμμετείχε στο Μουντιάλ του 2014 στη Βραζιλία, αγωνιζόμενος τρεις φορές.
Έγινε ο τέταρτος ποδοσφαιριστής που έφτασε τις 100 συμμετοχές με τη "γαλανόλευκη" μετά τους Γιώργο Καραγκούνη, Θοδωρή Ζαγοράκη και Άγγελο Μπασινά, ενώ βρίσκεται στην τρίτη θέση του σχετικού πίνακα με 116.

ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥ

* Κύπελλο Πορτογαλίας με τη Μπενφίκα (2008-2009)
* Πρωτάθλημα Ελλάδας και Κύπελλο με τον Παναθηναϊκό (2010)
* Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα με την Εθνική (2004)
* Έλληνας ποδοσφαιριστής της χρονιάς (βραβεία ΠΣΑΠ): 2005 (ΑΕΚ)
* Στοιχεία από τη wikipedia

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΠΑΟΚ, ΝΙΝΗΣ ΚΑΙ ΣΙΣΕ

Λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση του Κατσουράνη στο twitter τόσο ο ΠΑΟΚ, ομάδα στην οποία έπαιξε ο διεθνής άσος, αλλά και ο Σωτήρης Νίνης ο οποίος υπήρξε συμπαίκτης με τον 36χρονο άσο σε Παναθηναϊκό αλλά και Εθνική Ελλάδος έγραψαν για την αποχώρηση του από την ενεργό δράση.
Το tweet που έκανε ο ΠΑΟΚ ανέφερε: "Ο πρώην ποδοσφαιριστής του ΠΑΟΚ και διεθνής ανακοίνωσε το τέλος της σπουδαίας καριέρας του". Όσο για τον Σωτήρη Νίνη έγραψε και αυτός στην ιστοσελίδα του: "Ήμουν πολύ τυχερός που έπαιξα στο πλάι σου...εκτός από Μεγάλος ποδοσφαιριστής είσαι και Τεράστιος άνθρωπος! ευχαριστώ για όλα !!".
Και ο Τζιμπρίλ Σισέ έγραψε στον Κώστα Κατσουράνη: "Ήταν ευχαρίστηση μου να παίζω μαζί σου. Συγχαρητήρια για όσα έχεις πετύχει στην καριέρα σου".
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ  στηSPORT 24

Ιστορική νίκη του Θρύλου 3-2 μέσα στο Emirates

Ενας εντυπωσιακός Ολυμπιακός, όχι μόνο δεν «μάσησε» ακόμα και όταν η Άρσεναλ ισοφάριζε τα γκολ του, αλλά της έβαλε τελικά τρία και με το 3-2 πήρε το πάνω χέρι για τη 2η θέση στον όμιλό του


Ένας Ολυμπιακός μαεστρικά στημένος από τον Μάρκο Σίλβα πήγε στο “Emirates” και έφυγε με μια τεράστια νίκη 3-2 επί της Άρσεναλ. Τεράστια, όχι μόνο για τη σημασία της καθώς τον ανεβάζει στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας του ομίλου αλλά περισσότερο για τον τρόπο με τον οποίο ήρθε αυτή, η πρώτη «ερυθρόλευκη» νίκη στην Αγγλία.

Οι ερυθρόλευκοι δεν βρέθηκαν ποτέ πίσω σκορ, και όταν δέχθηκαν τα γκολ με τα οποία ισοφάρισαν οι «κανονιέρηδες» είχαν εξαιρετικές αντιδράσεις! Άνοιξαν το σκορ με τον Πάρντο στο 33ο λεπτό, πέρασαν και πάλι μπροστά σκορ (2-1) με αυτογκόλ του Οσπίνα στο 40ο μετά από κόρνερ του Φορτούνη, και στο 66ο λεπτό με τον Φινμπόγκασον έκαναν το 3-2!

Οι παίκτες του Βενγκέρ ισοφάρισαν σε 1-1 με τον Γουόλκοτ στο 35ο λεπτό και σε 2-2 με τον Σάντσε στο 65ο λεπτό.

Εξαιρετικός ο προπονητής του Ολυμπιακού στο κοουτσάρισμά του. Παρέταξε μια ομάδα εξαιρετική τακτικά, η οποία κατάφερε να περιορίσει την κυκλοφορία της μπάλας της Άρσεναλ, και την ίδια στιγμή να μπορεί να απειλήσει την εστία του Οσπίνα.

Απόλυτα δικαιωμένος από την επιλογή του να τοκκποθετήσει τον Σαλίνο στο άκρο της άμυνας. Ήταν από τους καλύτερους παίκτες του Ολυμπιακού.

Το παιχνίδι

Πέρα για πέρα δικαιωμένος για τις επιλογές του στην 11άδα του Ολυμπιακού ο Μάρκο Σίλβα παρακολούθησε την ομάδα του να πραγματοποιεί ένα εξαιρετικό πρώτο 45λεπτο στο Emirates.

Οι ερυθρόλευκοι αμύνθηκαν σωστά, έκλεισαν τους χώρους προς την εστία του Ρομπέρτο και αναζήτησαν με αντεπιθέσεις τις... τύχες τους στην επίθεση. Ο Σαλίνο δικαίωσε τον Πορτογάλο για την επιλογή του στο άκρο αντί του Μαζουακού. Ήταν αρκετά καλός ανασταλτικά, και βοήθησε τους ερυθρολεύκους επιθετικά σε πολλές περιπτώσεις. Αυτός και ο Μποτία είχαν καίριες παρεμβάσεις σε επιθέσεις της Άρσεναλ με τον Ισπανό να νικά σε προσωπικές μονομαχίες τον Σάντσες.

Σιγά-σιγά ο Ολυμπιακός άρχισε να «πατάει» προς την περιοχή του Οσπίνα. Στις περιπτώσεις αυτές φάνηκαν τα αμυντικά προβλήματα που έχει η Άρσεναλ σε αδράνειες των παικτών της. Από μια τέτοια προήρθε και το κόρνερ από το οποίο προήρθε το πρώτο γκολ των ερυθρολεύκων. Στο 33ο λεπτό ο Φορτούνης εκτέλεσε το κόρνερ, η μπάλα στρώθηκε στον Πάρντο έξω από τη μεγάλη περιοχή. Έκανε το σουτ, η μπάλα χτύπησε στο πόδι του Τσάμπερλεϊν, άλλαξε πορεία και κατέληξε στα δίχτυα της Άρσεναλ


Ωστόσο οι «κανονιέρηδες» αντέδρασαν γρήγορα. Στο 35ο λεπτό ο Σάντσες άλλαξε την μπάλα με τον Γουόλκοτ ο οποίος κινήθηκε έξυπνα και από πλάγια θέση έκανε το 1-1 για τους Άγγλους.

Φυσικά και το γκολ αυτό χάλασε τα πλάνα του Μάρκο Σίλβα, ο οποίος ζητούσε σωστές μεταβιβάσεις της μπάλας. Δεν χάλασε όμως την ψυχολογία των παικτών του. Αγωνιζόμενοι με τον ίδιο τρόπο μπόρεσαν να κερδίσουν μέτρα προς την περιοχή του Οσπίνα. Και στο 40ο λεπτό ο Ολυμπιακός πέρασε μπροστά στο σκορ. Ο Φορτούνης εκτέλεσε το κόρνερ -αυτή τη φορά από την αριστερή πλευρά- ο Οσπίνα έκανε το λάθος και πέρασε με την μπάλα την τελευταία γραμμή. 

Φυσικά και το γκολ αυτό χάλασε τα πλάνα του Μάρκο Σίλβα, ο οποίος ζητούσε σωστές μεταβιβάσεις της μπάλας. Δεν χάλασε όμως την ψυχολογία των παικτών του. Αγωνιζόμενοι με τον ίδιο τρόπο μπόρεσαν να κερδίσουν μέτρα προς την περιοχή του Οσπίνα. Και στο 40ο λεπτό ο Ολυμπιακός πέρασε μπροστά στο σκορ. Ο Φορτούνης εκτέλεσε το κόρνερ -αυτή τη φορά από την αριστερή πλευρά- ο Οσπίνα έκανε το λάθος και πέρασε με την μπάλα την τελευταία γραμμή. 




Στο δεύτερο 45λεπτο η Άρσεναλ μπήκε στον αγωνιστικό χώρο με πρόθεση να πιέσει αρκετά. Και το έκανε... Οι παίκτες του Βενγκέρ άρχισαν να «σφυροκοπούν» την εστία του Ολυμπιακού, οι παίκτες του οποίου συνέχισαν όμως να αμύνονται σωστά και μεγάλη αυτοθυσία. Ενδεικτική η φάση του 60ου λεπτό με τον Ρομπέρτο –αρχικά- και στη συνέχεια με τον Ομάρ (με κεφαλιά) να διώχνουν την μπάλα πριν καταλήξει στα δίχτυα.

Ωστόσο δεν κατάφερναν να κρατήσουν την μπάλα στα πόδια τους με αποτέλεσμα, τελικά, η Άρσεναλ να ισοφαρίσει. Στο 65ο λεπτό ο Σάντσες με κεφαλιά από καλή θέση έστειλε την μπάλα στα δίχτυα, εκμεταλλευόμενος την κακή θέση που πήρε ο Μποτία.

Το τέρμα αυτό όμως δεν σόκαρε τους παίκτες του Σίλβα! Ίσα – ίσα που βγήκαν στην επίθεση, εκμεταλλεύτηκαν την κακή αμυντική λειτουργία της Άρσεναλ και στο αμέσως επόμενο λεπτό (66’) πήραν και πάλι το προβάδισμα στο σκορ. Ο Καμπιάσο έστρωσε στα δεξιά στον Πάρντο. Αυτός με τη σειρά του, βρήκε τον Φινμπόγκασον ο οποίος από κοντά πλάσαρε σωστά και έκανε το 3-2 για Πειραιώτες! 
Πρώτο Θέμα 












Όταν Τσίπρας – Μπέτυ γνώρισαν το ζεύγος Ομπάμα. Από τα αλόνια στα σαλόνια

Πώς ήταν η συνάντηση της Μπέτυς Μπαζιάνα και του Αλέξη Τσίπρα με το ζεύγος Ομπάμα;
Η συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον Μπαράκ Ομπάμα, με την ευκαιρία του δείπνου που παρέθεσε ο Αμερικανός πρόεδρος στους ηγέτες που συμμετείχαν στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ήταν ασφαλώς η πιο σημαντική που είχε -και θα έχει- ο πρωθυπουργός, κατά την επίσκεψή του στις ΗΠΑ.
Η παραδοσιακή «οικογενειακή» φωτογραφία του προέδρου των ΗΠΑ με τον πρωθυπουργό της Ελλάδας και τις συζύγους τους δεν έχει ακόμα δοθεί στη δημοσιότητα, ωστόσο οι πληροφορίες που «βλέπουν», σταδιακά, το φως της δημοσιότητας, έχουν να κάνουν όχι τόσο με το πολιτικό σκέλος της συνάντησης, όσο με τα παραλειπόμενα από την εμφάνιση των «πρώτων κυριών» ΗΠΑ και Ελλάδας.
Πιο συγκεκριμένα, η ΜπέτυΜπαζιάνα, που συνόδευσε τον ΑλέξηΤσίπρα, φορούσε ένα μαύρο λιτό φόρεμα σε ίσια γραμμή, μέχρι το γόνατο, το οποίο κατά πληροφορίες έραψε σε γνωστό οίκο μόδας στην Αθήνα, ειδικά για την περίσταση.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ σύστησε τον Ελληνα πρωθυπουργό στη σύζυγό του, Μισέλ Ομπάμα, λέγοντάς της: «Αυτός είναι που έχει κερδίσει απανωτές εκλογές στην Ελλάδα», ενώ συστήθηκαν μεταξύ τους και οι σύζυγοι των δύο ηγετών.
Τα δύο ζευγάρια έβγαλαν μαζί και τις καθιερωμένες φωτογραφίες, με τον Αλέξη Τσίπρα να δηλώνει στη συνέχεια στους δημοσιογράφους άκρως εντυπωσιασμένος από το ύψος της Αμερικανίδας «πρώτης κυρίας».
Στη συνέχεια, ο Αλέξης Τσίπρας με τη σύντροφό του αποχώρησαν από το ξενοδοχείο New York Palace, όπου έγινε η δεξίωση και δείπνησαν οι δυο τους, πριν επιστρέψουν, λίγο πριν από τα μεσάνυχτα (ώρα ΗΠΑ), στο ξενοδοχείο τους στο κεντρικό Μανχάταν.
Τρίλεπτη συνομιλία για οικονομία, προσφυγικό και Κυπριακό
Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνομιλία που είχαν Ομπάμα καιΤσίπρας διήρκεσε τρία λεπτά, ήταν σε εγκάρδιο κλίμα και ο Αμερικανός πρόεδρος επανέλαβε στον Ελληνα πρωθυπουργό όσα τού είχε πει κατά την πρόσφατη τηλεφωνική επικοινωνία τους.
Αυτό ήταν, μεταξύ άλλων, ότι η Ουάσινγκτον θα στηρίξει τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, στις μεταρρυθμίσεις και για να επανέλθει η χώρα στην ανάπτυξη. Σύντομη αναφορά μεταξύ των δύο ανδρών έγινε στο προσφυγικό, αλλά και στο Κυπριακό.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, η κουβέντα των δύο ηγετών, παρότι ολιγόλεπτη, «πρόλαβε» να γίνει και πιο προσωπική, με τον κ. Ομπάμα να λέει ότι κάποιοι φίλοι του πηγαίνουν συχνά για διακοπές στην Ελλάδα.
«Good job, Alexis, congratulations»
Αυτή ήταν η δεύτερη συνάντηση που είχαν οι κ.κ. Τσίπρας και Ομπάμαμέσα σε λίγες ώρες. Είχε προηγηθεί το σύντομο τετ-α-τετ των δύο ανδρών στο γεύμα που παρέθεσε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Μπαν Κι-Μουν, στους ηγέτες οι οποίοι μετείχαν στις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο Μπαράκ Ομπάμα, στο πρώτο τετ-α-τετ, πλησίασε το τραπέζι του ΑλέξηΤσίπρα και, αφού αντάλλαξαν χειραψία και χαμόγελα, του έδωσε και δια ζώσης συγχαρητήρια για τη δεύτερη εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ -κάτι που είχε κάνει και τηλεφωνικώς, την επαύριον των εκλογών.
«Good job Alexis, congratulations» φέρεται να του είπε ο ΜπαράκΟμπάμα. Ο Αλέξης Τσίπρας τον ευχαρίστησε θερμά για τα καλά του λόγια και η σύντομη στιχομυθία τους έληξε με ένα «see you later», που είπε ο Αμερικανός πρόεδρος.
Η συνάντηση με το βασιλικό ζεύγος της Ολλανδίας
Εκτός από τον Μπαράκ Ομπάμα και άλλους ηγέτες ευρωπαϊκών -και όχι μόνο- χωρών, ο Αλέξης Τσίπρας είχε ένα σύντομο τετ-α-τετ και με το βασιλικό ζεύγος της Ολλανδίας, τον βασιλιά Βίλχελμ-Αλεξάντερ και τη βασίλισσα Μαξίμα, οι οποίοι μάλιστα αγαπούν ιδιαίτερα τη χώρα μας και διατηρούν σπίτι στο Πόρτο Χέλι.
Το βασιλικό ζεύγος της Ολλανδίας, σύμφωνα με πληροφορίες, είπε στον Αλέξη Τσίπρα πως η Ελλάδα είναι όμορφη χώρα, ότι έρχονται για διακοπές κάθε χρόνο στο Πόρτο Χέλι και ότι είδαν πως οι Ελληνες αντιμετώπισαν με ψυχραμία τα capital controls. «Να το πείτε στον Ρούτε, γιατί κάποιοι ήθελαν να βγούμε από το ευρώ» τους απάντησε ο πρωθυπουργός.

wibiya widget