Sunday, August 10, 2014

Ο Οδυσσέας Ελύτης εξηγεί πως έγραψε το "Άξιον Εστί "!



Οργανισμός για την Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας παρουσιάζε ένα καταπληκτικο κείμενο στο οποίο ο νομπελιστας ποιητης γράφει..



Ο Οδυσσέας Ελύτης εξηγεί πως έγραψε το Άξιον Εστί!
«Όσο κι αν μπορεί να φανεί παράξενο, την αρχική αφορμή να γράψω το ποίημά μου την έδωσε η διαμονή μου στην Ευρώπη τα χρόνια του '48 με '51. Ήταν τα φοβερά χρόνια όπου όλα τα δεινά μαζί - πόλεμος, κατοχή, κίνημα, εμφύλιος - δεν είχανε αφήσει πέτρα πάνω στη πέτρα. Θυμάμαι την μέρα που κατέβαινα να μπω στο αεροπλάνο, ένα τσούρμο παιδιά που παίζανε σε ένα ανοιχτό οικόπεδο. Το αυτοκίνητό μας αναγκάστηκε να σταματήσει για μια στιγμή και βάλθηκα να τα παρατηρώ. Ήτανε κυριολεκτικά μες τα κουρέλια. Χλωμά, βρώμικα, σκελετωμένα με γόνατα παραμορφωμένα, με ρουφηγμένα πρόσωπα. Τριγύριζαν μέσα στις τσουκνίδες του οικοπέδου ανάμεσα σε τρύπιες λεκάνες και σωρούς σκουπιδιών. Αυτή ήταν η τελευταία εικόνα που έπαιρνα από την Ελλάδα. Και αυτή, σκεπτόμουν, ήταν η μοίρα του Γένους που ακολούθησε το δρόμο της Αρετής και πάλεψε αιώνες για να υπάρξει.
Πριν περάσουν 24 ώρες περιδιάβαινα στο Ουσί της Λωζάννης, στο μικρό δάσος πλάι στη λίμνη. Και ξαφνικά άκουσα καλπασμούς και χαρούμενες φωνές. Ήταν τα Ελβετόπαιδα που έβγαιναν να κάνουν την καθημερινή τους ιππασία. Αυτά που από πέντε γενεές και πλέον, δεν ήξεραν τι θα πει αγώνας, πείνα, θυσία. Ροδοκόκκινα, γελαστά, ντυμένα σαν πριγκηπόπουλα, με συνοδούς που φορούσαν στολές με χρυσά κουμπιά, περάσανε από μπροστά μου και μ' άφησαν σε μια κατάσταση που ξεπερνούσε την αγανάκτηση.
Ήτανε δέος μπροστά στην τρομακτική αντίθεση, συντριβή μπροστά στην τόση αδικία, μια διάθεση να κλάψεις και να προσευχηθείς περισσότερο, παρά να διαμαρτυρηθείς και να φωνάξεις. Ήτανε η δεύτερη φορά στη ζωή μου - η πρώτη ήτανε στην Αλβανία - που έβγαινα από το άτομό μου, και αισθανόμουν όχι απλά και μόνο αλληλέγγυος, αλλά ταυτισμένος κυριολεκτικά με τη φυλή μου. Και το σύμπλεγμα κατωτερότητας που ένιωθα, μεγάλωσε φτάνοντας στο Παρίσι.
Δεν είχε περάσει πολύς καιρός από το τέλος του πολέμου και τα πράγματα ήταν ακόμη μουδιασμένα. Όμως τι πλούτος και τι καλοπέραση μπροστά σε μας! Και τι μετρημένα δεινά επιτέλους μπροστά στα ατελείωτα τα δικά μας! Δυσαρεστημένοι ακόμα οι Γάλλοι που δεν μπορούσαν να 'χουν κάθε μέρα το μπιφτέκι και το φρέσκο τους βούτυρο, δυσανασχετούσαν. Υπάλληλοι, σωφέρ, γκαρσόνια, με κοιτάζανε βλοσυρά και μου λέγανε: εμείς περάσαμε πόλεμο Κύριε! Κι όταν καμιά φορά τολμούσα να ψιθυρίσω ότι ήμουν Έλληνας κι ότι περάσαμε κι εμείς πόλεμο με κοιτάζανε παράξενα: α, κι εσείς έ; Καταλάβαινα ότι ήμασταν αγνοημένοι από παντού και τοποθετημένοι στην άκρη-άκρη ενός χάρτη απίθανου. Το σύμπλεγμα κατωτερότητας και η δεητική διάθεση με κυρίευαν πάλι. Ξυπνημένες μέσα παλαιές ενστικτώδεις διαθέσεις άρχισαν να αναδεύονται και να ξεκαθαρίζουν.
Η παραμονή μου στην Ευρώπη με έκανε να βλέπω πιο καθαρά το δράμα του τόπου μας. Εκεί αναπηδούσε πιο ανάγλυφο το άδικο που κατάτρεχε τον ποιητή. Σιγά-σιγά αυτά τα δύο ταυτίστηκαν μέσα μου. Το επαναλαμβάνω, μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά έβλεπα καθαρά ότι η μοίρα της Ελλάδας ανάμεσα στα άλλα έθνη ήταν ότι και η μοίρα του ποιητή ανάμεσα στους άλλους ανθρώπους - και βέβαια εννοώ τους ανθρώπους του χρήματος και της εξουσίας. Αυτό ήταν ο πρώτος σπινθήρας, ήταν το πρώτο εύρημα. Και η ανάγκη που ένιωθα για μια δέηση, μου 'δωσε ένα δεύτερο εύρημα. Να δώσω, δηλαδή, σ' αυτή τη διαμαρτυρία μου για το άδικο τη μορφή μιας εκκλησιαστικής λειτουργίας.
Κι έτσι γεννήθηκε το «Άξιον Εστί».





Saturday, August 9, 2014

Μάρκελλος για "θρήσκους" πολιτικούς και ρασοφόρους: Άθλια υποκείμενα χειρότεροι απο παιδεραστές

Ο γνωστος δημοσιογράφος Αλέκος Μάρκελλος και ανταποκριτής της ΕΡΤ Αυστραλίας δημοσίευσε χθες απο τη σελίδα του στο ΦΒ- και με την ευκαιρία  την επίσκεψη του κ.Τσίπρα
  • στην Αθωνική πολιτεία το παρακάτω, πολύ ενδιαφέρον σχόλιο με τις 4 φωτογραφίες..:


Ο Τσίπρας σήμερα μοιράζεται το διήμερο με φονταμενταλιστές οι οποίοι τρομάζουν (και εκμεταλεύονται) καθημερινά τον αγαθό κόσμο πως υπάρχει θεός, παναγία, χριστός, βενζεβούλ, μωάμεθ και άλλα τέτοια φριχτά. Τους επιβάλουν να πιστέψουν πως...πραγματικά υπάρχουν (!!!!!!!!!), όχι να συμφωνήσουν συμβατικά σε ένα ψευτικο σύστημα αξιών για τη διαχειριση την καθημερινότητας

. Οι θρησκευτικοί ηγέτες των Εταιριων - εκκλησιών είναι στυγνοί εκβιαστές και τραγικοί, αντεπιστημονικοί ψεύτες, αλλά έχουν τεράστια προσωπικά κέρδη από το συνειδητό ψέμα τους. Δεν μπορώ να φανταστώ πιο άθλιο υποκείμενο (ακόμη και από τον παιδεραστή) που εκμεταλεύεται (ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΖΕΙ) τον φόβο του απλού ανθρώπου μπροστά στο θάνατο, δηλαδή τη διακοπή της βιολογικής ζωής. 



Αλλά ο πολιτικάντης που τους κλείνει το μάτι είναι "διπλά αμαρτωλός", γιατί είναι θεσμικά υποχρεωμένος να μην επιτρέψει την εισβολή της κάθε δεισιδαιμονίας στον κόσμο των φθαρτών ανθρώπων. Εμπόριο Θανάτου. Της σκέψης.



Και μερικά απο τα πολλά σχόλια  των φίλων του

Afroditi Papadimitropoulou ...μόνο με τον σταυρό στο χέρι γίνεσαι πρωθυπουργός στο βλαχοδουκάτο...τα είπες όλα! καλό Σαββατοκύριακο σε όλους σας και μια μεγάλη αγκαλιά στον θεό Ερμή!

Panagiotis Kottakis τι πλάκα έχουμε !!!!!! το οτι πήγανε πολιτικά πρόσωπα εκεί δεν το σχολιάζουμε......... αλλα μας ενδιαφέρει αν κάνουν αλλαξοκολιές και αν έχουν μετοχές οι παπάδες....... , ναι γιατί ετσι μας μάθανε, βλέπετε πόσο εύκολα καλύφτηκε ο λύκος..... και που είστε μοντέρνα Ελληνόπουλα μου μην μπερδεύετε αυτούς στη φωτο με τον γέροντα στο παρεκκλήσι που "ζει το ψέμα του" και προσεύχεται για εμάς τους κοπρίτες , γιατί δίνει ελπίδα σε χιλιάδες χωρίς αντάλλαγμα αλλα και σε μια φίλη μου 24 χρονών με καρκίνο που θα χαρεί να σας εξηγήσει ........(για να μην με παρεξηγήσεις ωρε χαμένε διάβασε οτι εχω γράψει ξανά )......https://www.facebook.com/.../%CE%97-%CF.../300723883406240

Alekos Markellos Δεν είναι θέμα πίστης πάντως για μένα, όσο αυτή δεν εμπλέκεται με την κοσμική κοινωνία, δηλάδή με τον πραγματικό κόσμο, δηλαδή με την Επιστήμη και τον 21ο αιώνα. Σέβομαι το δικαίωμα, μοιράζομαι την ομορφιά των παραδόσεων αλλά όταν διαπλέκονται πνευματιστικές Εταιρίες και κοσμικό κράτος, δεν με αφορά...


  • Alekos Markellos's photo.

  • Asimina Eleftheriou Αν πραγματικα ήταν αδόλως και ανιδιοτελώς πιστοί όοοοοοολοι αυτοί που κόπτονται για το καλο μας και διαρρυγνύουν ιμάτια για τη σωτηρία μας, και από τις δύο μεριές (θρησκευτική φιγούρα αποό τη μία, πιστός από την άλλη, είτε πολιτικός είτε άνθρωπος εξουσίας είτε απλός κοσμάκης) απλούστατα δε θα είχαμε πολέμους, πείνα, ασυδοσίες, διαφθορά κτλ. Ούτε πετρέλαιο, ούτε χρηματιστήρια, ούτε εξαθλίωση, ούτε... ούτε... ούτε... Θα είμασταν όλοι αγαπημένοι. Ακόμη και οι σκληροπυρηνικοί θρησκευτικοί πυρήνες άλλα συμφέροντα εξυπηρετούν και ουχί τις πνευματικές αναζητήσεις και την ειρήνη, την ομόνοια, το καλό μας. Ο άνθρωπος έχει πολύν δρόμο ακόμη για την εξύψωσή του, και οι τυπάδες αυτοί δεν βοηθάνε ούτε ως μεσάζοντες. Οι πολιτικοί δε είναι οι πιο ξεφτιλισμένοι στο θέμα, γιατι δεν κρατούν καν τα προσχήματα.

  • Alekos Markellos Asimina Eleftheriou, φυσικά συμφωνώ, οι θρησκείες-εταιρίες εμπορευονται το Φοβο, οι πολιτικοί τον αγοράζουν έτοιμο..


Alekos Markellos Ας μην νοιώθει άβολα κανείς, είναι εποχές ευθύνης. Στη Γάζα χιλιάδες άνθρωποι πολτοποιούνται με πρόσχημα θρησκευτικά παιδικά βιβλία. Στο Ιρακ αντίστοιχα το ίδιο, με την επίκληση άλλων δοξασιών, γίνεται λουτρό αίματος. Στην Ινδία η πολιτική εξουσία έχει μοιράσει -¨θεια δίκη¨- σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους σε κοπάδια. Οι θρησκείες- Εταιρίες σκοτώνουν και τυφλώνουν όλο και περισσότερους ανθρώπους. Είναι άλλο η γοητεία και ο σεβασμός της παράδοσης και άλλο τα ποτάμια αίματος και η εθελοτυφλία. Ναι, ας το πούμε: Δεν υπάρχουν ανθρωπόμορφοι θεοί. Κανείς. Η υποκρισία πόσα δισεκατομμύρια ανθρώπους πρέπει να σκοτώσει για να επιβιώσει; Εκεί είναι το οξύμωρο της επιλογής του Τσίπρα: Αρνητής (λογικό για σύγχρονο πολιτικό) αλλά γλύφτης αυτού που αρνείτε. Παραλογισμός. Δεν είναι πρόβλημα ο διαχωρισμός του μεσαίωνα από το κράτος. Πρόβλημα είναι, με την επίκληση του σεβασμού στις παραδόσεις, η συντήρηση του μεσαίωνα, όχι ως φοκλόρ αλλά ως πραγματικότητας. Πάμε μπροστά, πια...

DIABASTE AKOMA

Ο Αλέξης Τσίπρας επιστρέφει στην …Εκκλησία!!

Τρία σκιτσα του ΚΥΡ και 1 καλημερα..

08-08-14

06-08-14

05-08-14



Ο Αλέξης Τσίπρας επιστρέφει στην …Εκκλησία!!

Ο Αλέξης Τσίπρας επιστρέφει στην …Εκκλησία
Παρ’ ολίγον… ολονυκτία επεφύλασσε στον Αλέξη Τσίπρα η πρώτη του διανυκτέρευση στην Αθωνική Πολιτεία. Στο Καστρομονάστηρο της Μονής Καρακάλλου, όπου κατέλυσαν το βράδυ της Πέμπτης, ο πρόεδρος και η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ περίμεναν έως μετά τα μεσάνυχτα τον ηγούμενο, γέροντα Φιλόθεο, ο οποίος απουσίαζε στο μετόχι της Μονής στην Κρήτη και επέστρεψε εσπευσμένα, όταν πληροφορήθηκε πως υπήρξε αλλαγή προγράμματος και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα διέμενε στη Μονή Καρακάλλου…
Μεταμεσονύκτια συνάντηση: Οι 46 μοναχοί που εγκαταβιούν στο μοναστήρι προέτρεψαν τον Αλέξη Τσίπρα να αποσυρθεί για ξεκούραση, προκειμένου να συναντήσει τον ηγούμενο το πρωί, αλλά εκείνος αρνήθηκε ευγενικά και επέμεινε να τον περιμένει. Ο γέρων Φιλόθεος έφτασε μετά τα μεσάνυκτα και είχε μια πρώτη συζήτηση σε θερμό κλίμα με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για τα ζητήματα της Μονής και όχι μόνο. «Παρακολουθούμε την πορεία σας. Προσευχόμαστε για όλους τους Ελληνες και την Ελλάδα μας να έχουν καλούς κυβερνήτες», του είπε ο καθηγούμενος στο καλωσόρισμα, με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ να ευχαριστεί για τη φιλοξενία…
Τον άφησαν να ξεκουραστεί…: Μία ώρα αργότερα, θα σήμαινε εγερτήριο για μοναχούς και φιλοξενούμενους, προκειμένου να συμμετάσχουν στον όρθρο και στη Θεία Λειτουργία, αλλά κατ’ εξαίρεση αυτή δεν συμπεριέλαβε τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τη συνοδεία του. Το πρωί ο Αλέξης Τσίπρας παρακολούθησε μέρος της λειτουργίας, γευμάτισε (σ.σ.: το πρωινό αποτελεί το βασικό γεύμα της ημέρας στα αγιορείτικα μοναστήρια) και ξεναγήθηκε στο Μουσείο, όπου εξέφρασε τον θαυμασμό του για τα εκατοντάδες χειρόγραφα, κώδικες, βιβλία και άλλα κειμήλια που φυλάσσονται εκεί…
Διάλογος για τον Χαρίλαο και τη… σωτηρία: Ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος είναι ο δεύτερος ηγέτης αριστερού κόμματος που επισκέπτεται την Αθωνική Πολιτεία, 19 χρόνια μετά τον Χαρίλαο Φλωράκη, είχε και μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με Αγιορείτη μοναχό, που ήταν παρών και στην επίσκεψη του ιστορικού ηγέτη του ΚΚΕ, το 1995. «Ο Χαρίλαος Φλωράκης μας είχε πει: ”Εσείς πιστεύετε στη σωτηρία στον άλλο κόσμο, εμείς δεν πιστεύουμε ότι προλαβαίνουμε για τη σωτηρία σε αυτόν τον κόσμο, οπότε έχουμε κάτι κοινό”», είπε ο μοναχός. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ απάντησε πως «οι κοσμοθεωρίες είναι παράλληλες, πολλές φορές όμως τέμνονται στην αλληλεγγύη και την ισότητα», προσθέτοντας ότι «σε κάθε περίπτωση, εμείς αισιοδοξούμε ότι θα τα καταφέρουμε και σε αυτόν τον κόσμο»…
 9 Αυγούστου 2014.. http://www.ethnos.gr – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΝΟΣ

Friday, August 8, 2014

'μπουνιά' Κούρδισσας: "ΣΦΑΖΟΥΝ τα αγόρια. Πωλούν τις γυναίκες σε σκλαβοπάζαρα.."!

Πού πάμε τέλος πάντων ; Και ποιοι θέλουν να μη΄μιλούν μόνο για τη Γάζα;Πόσο αίμα και πόσα δάκρυα ; και μόνο η κραυγή αυτης της άγνωστηςγυναίκας για εμάς συγκλονίζει!! Μας το έστειλαν στο ΦΒ ,δημοσιευμένο στο  http://www.noznewz.com/. και αν και δεν γνωρίζουμε τη γλώσσα αυτης της γυναίκας νομίζουμε την καταλαβαίνουμε και πονάει να την ακούμε.

Τα σχόλια είναι του http://www.noznewz.com/:
Για τους νταβατζήδες, υπάρχει μόνο η Γάζα και ότι άλλο τους πουν οι τούρκοι και Καταριανοί χρηματοδότες.
Η κραυγή αγωνίας αυτής της Κούρδισσας που περιγράφει Σμύρνη, Πόντο και Ιωνία εν έτη 2014. Απο τα ίδια κτήνη. Με τους ίδιους προστάτες. Χιλιάδες νεκροί, εκατοντάδες χιλιάδες εκτοπισμένοι στα νέα Ερζερούμ.
Εσύ όμως θα ακούς μόνο για Σεμπρενίτσες και Γάζες. Το χρήμα του δουλεμπορίου, του εμπορίου οργάνων και πρέζας υπαγορεύει και την ευαισθησία. Και στην γωνία, ο Ερντογάν που διαπράττει αυτές τις στιγμές που μιλάμε 4 γενοκτονίες ετοιμάζοντας και την δική σου, έχει το θράσος να μιλά για Χάγη.
Καμία Χάγη. Μάνο επιχείρηση Νέμεσις στους σφαγείς των Εθνών. Για τα εγγόνια του Κεμάλ, του Χίτλερ και του Μέτερνιχ, μόνο μια γλώσσα υπάρχει. Η Αρμένικη.

Άρθρο του Δ. Τσοβόλα για τη σημερινή κρίση και πως να ανατραπεί!!

Η κρίση των θεσμών και η δημοκρατική διέξοδος
Είναι καιρός που στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, εμφανίζονται φαινόμενα «κόπωσης» της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Χαρακτηριστικά της κόπωσης αυτής είναι τα κενά έδρανα του κοινοβουλίου, η παντοδυναμία της εκτελεστικής εξουσίας έναντι των δύο άλλων εξουσιών, η πολιτική συναλλαγή και διαπλοκή πολιτικών κομμάτων με οικονομικά συμφέροντα, η ενίσχυση υπηρεσιών που κινούνται στο χώρο συλλογής πληροφοριών, η κατευθυνόμενη πληροφόρηση από μέσα μαζικής ενημέρωσης, που αρκετά από αυτά είναι εξαρτήματα συμφερόντων, η αδιαφάνεια στη λήψη αποφάσεων, ο δραματικός περιορισμός της ελευθερίας του λόγου στο κοινοβούλιο (πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, κατεπείγουσες διαδικασίες), για να περιοριστούμε σε λίγα μόνο.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω, ένα αίσθημα παραίτησης και συνθηκολόγησης διαπερνά τον απλό άνθρωπο, ότι «τίποτα δεν αλλάζει», ότι «το σύστημα είναι παντοδύναμο», ότι «όλοι ίδιοι είναι», ότι «πολιτική και διαφθορά ταυτίζονται» και πως οι μόνες λύσεις είναι οι προσωπικές, δηλαδή η ιδιώτευση. Τα παραπάνω συμμερίζονται και πολιτικοί, που γίνονται έτσι επαγγελματίες, διαχειριστές, διεκπεραιωτές της πολιτικής, χωρίς πνοή, έτοιμοι, μοιραίοι για κάθε συμβιβασμό. Ύστερα από όλα αυτά, μπαίνουν τα ακόλουθα ερωτήματα:
-       Βρισκόμαστε στην τελευταία φάση της πορείας της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας νομοτελειακά, ή απλώς αστοχούν τα φυσικά πρόσωπα ;
-       Η κρίση ξεπερνιέται με μεταρρύθμιση εντός θεσμών ή βαδίζουμε προς τον εκφυλισμό;

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ

Η κοινοβουλευτική δημοκρατία προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα της λαϊκής συμμετοχής στη λήψη των αποφάσεων, όταν, λόγω μεγέθους των κοινωνιών, η άμεση δημοκρατία του τύπου της Αθηναϊκής Πολιτείας δεν ήταν πια εφικτή. Έτσι, το πρόβλημα της λαϊκής συμμετοχής λύθηκε με αντιπροσώπους των πολιτών, που εξέφραζαν τα συμφέροντα και τις απόψεις των εντολέων τους στο κοινοβούλιο, για ορισμένο χρόνο.
Με την πάροδο του χρόνου συνέβησαν σημαντικές αλλαγές, που οδήγησαν και σε μεταβολές του μοντέλου της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
-       Η δημιουργία μεγάλων αστικών κέντρων περιόρισε την προσωπική σχέση αντιπροσώπου – εντολέα.
-       Η προσέγγιση του ψηφοφόρου ξεπερνά την όποια ευρηματικότητα του βουλευτή και γίνεται υπόθεση επαγγελματιών, δηλαδή διαφημιστών και Μ.Μ.Ε.
-       Οι επαγγελματίες ζητούν υψηλές «αμοιβές» ή εκχωρούν τη «συνδρομή» τους κάτω από όρους. Έτσι και αλλιώς η αναζήτηση οικονομικών πόρων λαμβάνει δραματική προτεραιότητα για το κόμμα και τον βουλευτή.
-       Η συσσώρευση κεφαλαίων, η αύξηση του μεγέθους των επιχειρήσεων, η δυσκινησία συνεπώς στις αλλαγές, η ανάγκη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και μακροχρόνιας έρευνας για τη δημιουργία προϊόντων είναι τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης μεγάλης επιχείρησης. Αυτά, όμως, απαιτούν και τις ανάλογες πολιτικές διασφαλίσεως, δηλαδή πολιτικό χρόνο πέραν της μιας κοινοβουλευτικής θητείας.
-       Η δημιουργία υπερεθνικών συνόλων, π.χ. Ενωμένη Ευρώπη, ΝΑΤΟ, μεταφέρει εξουσίες από τα εθνικά κοινοβούλια σε μία γραφειοκρατία που στερείται κάθε δημοκρατική νομιμότητα, με πλήρη αδιαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων. Έτσι, στην πορεία της ενδεχόμενης ολοκλήρωσης της ευρωπαϊκής ενοποίησης, το εθνικό κοινοβούλιο θα τείνει να εκφυλιστεί σε κάτι, σαν το σημερινό περιφερειακό συμβούλιο.
-       Η πολυπλοκότητα των προβλημάτων και της τεχνολογίας περιορίζει τον αριθμό των «επαϊόντων» στους «τεχνοκράτες».
Συνοπτικά, η δημοκρατία είναι, όπως φαίνεται, συνάρτηση και του μεγέθους. Η αύξηση των μεγεθών οδήγησε από την άμεση στην κοινοβουλευτική δημοκρατία.
Τι κάνουμε λοιπόν ; Πώς αντιμετωπίζονται τα νέα «ιερατεία», που είναι οι επιχειρηματικοί κολοσσοί και οι κάτοχοι της τεχνολογίας; Βαδίζουμε πραγματικά προς το «τέλος της ιστορίας», προς έναν κόσμο που θα κυριαρχείται από ολιγάριθμες πολυεθνικές, που θα μισθώνουν την εργασία, θα παράγουν τη γνώση, θα αποφασίζουν για το μέλλον ; Η πολιτική είναι περιττή ή και επιζήμια ; Οι πολιτικοί πρέπει να φύγουν από τη μέση, να συκοφαντηθούν σαν εμπόδιο στην πρόοδο ; Το Έθνος είναι εμπόδιο στην ενότητα που δημιουργεί το κεφάλαιο ; Τελικά, η υπαλληλική σχέση προς το κεφάλαιο είναι η μόνη αποδεκτή σχέση στη «νέα κοινωνία», στη «νέα τάξη πραγμάτων» ; Πού πρέπει, τέλος να αναζητηθούν οι λύσεις ; Στα ευχολόγια του τύπου «να είμαστε ηθικοί» ή στην αναζήτηση δομών που θα ενσωματώνουν τις νέες εξελίξεις, οδηγώντας σε υπερβατική υπέρβαση της κρίσης;
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Κατά τη γνώμη μου, η δημοκρατία είναι θέμα πολιτιστικό με την ευρεία έννοια του όρου. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι κανένα οικονομικό σύστημα δεν μπορεί μακροπρόθεσμα να επιβληθεί, χωρίς το αντίστοιχο σύστημα αξιών που να το καθιερώνει και καταξιώνει στη λαϊκή συνείδηση. Ο καπιταλισμός, στη σημερινή φάση ανάπτυξής του, προϋποθέτει την υπέρβαση του έθνους και των εθνικών ηγεσιών. Το αντίστοιχο σύστημα αξιών είναι ο κοσμοπολιτισμός, σαν η σύγχρονη εκδοχή του φιλελευθερισμού, κάτω από ενιαία αγγλοσαξωνικής προέλευσης κουλτούρα, που είναι προτεσταντική – πουριτανική, ταυτόχρονα με την προβολή της «ατομικής δράσης» και των «μοναχικών λύσεων».
Όχι, λοιπόν, στο έθνος, ναι στην Ε.Ε., στον Ο.Η.Ε., στο ΝΑΤΟ κ.λ.π., γιατί το έθνος οδηγεί τάχα σε πολέμους και συμφορές. Το ποιος ελέγχει, όμως, αυτούς τους οργανισμούς είναι βέβαια γνωστό σε όλους τους ανθρώπους. Όχι στις συλλογικές συμβάσεις, ναι στο ατομικό συμβόλαιο, όχι στην κοινωνική ασφάλιση, ναι στην ιδιωτική, όχι στην αλληλεγγύη, ναι στην ατομική πρωτοβουλία. Τα ανθρώπινα δικαιώματα περιορίζονται μόνο στο δικαίωμα της ψήφου, «περιουσίας» - και αυτής περιορισμένης - και «ελευθερίας του τύπου». Η απεργία κάνει κακό στις επενδύσεις, στην ανάπτυξη και στην κοινωνία. Η υγεία, η παιδεία, η ποιότητα ζωής δεν είναι ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά ατομική υπόθεση και μέριμνα. Αυτή είναι η «σύγχρονη» ερμηνεία της ελευθερίας, η οποία προπαγανδίζεται κατά κόρον.
Τι αντιτάσσουμε σε αυτό ; Κατά τη γνώμη μου, ένα νέο πολιτιστικό κίνημα, μια νέα ποιότητα ζωής, που θα εμπεριέχει το έθνος σαν θεμέλιο της κοινωνίας και διατήρησης του είδους, π.χ. Έλληνας – συνεργαζόμενος με τους πολίτες των άλλων χωρών -, σε συμφιλίωση με το περιβάλλον και τη φύση.
Οι αιχμές αυτού του νέου κινήματος πρέπει να είναι τέτοιες, που να ανταποκρίνονται σε παμπάλαιες ευαισθησίες, ώστε να προκαλούνται εξαρτημένα αντανακλαστικά. Σαν τέτοιες, προτείνουμε εκδοχές που θίγουν το βαθύτερο και σοβαρότερο αίσθημα του ανθρώπου και της ομάδας, το αίσθημα της αυτοσυντήρησης.
α) Εθνικά θέματα: Τόνωση εθνικού αισθήματος σαν αντίδραση σε υπαρκτούς κινδύνους. Επαναφορά αξιών που αντιστέκονται στον κακώς νοούμενο κοσμοπολιτισμό, όπως η φιλοπατρία, η αλληλεγγύη εντός εθνικής κοινότητας, αλλά και εκτός αυτής, η διαπαιδαγώγηση της νεολαίας σε αυτή την κατεύθυνση μέσα από την εκπαίδευση.
β) Προστασία του περιβάλλοντος: Ανάδειξη του προβλήματος που δημιουργείται από την καταλήστευση των πόρων που συσσωρεύτηκαν από τη φύση, για την ύπαρξη του ανθρωπίνου είδους. Πρέπει να μπαίνει η αντίθεση διαζευκτικά, δηλαδή καταναλωτική κοινωνία, σπατάλη, απληστία ή επιβίωση.
γ) Προστασία του μικρού μεγέθους : Οικονομικά σημαίνει την προστασία της μικρομεσαίας επιχείρησης και του ελεύθερου επαγγελματία, που ανταποκρίνεται στις δομές της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Πολιτικά σημαίνει την εκχώρηση σημαντικών πόρων στην Περιφέρεια. Κοινωνικά σημαίνει την στήριξη της μικρής ομάδας, π.χ. γειτονιάς, τοπικού συλλόγου, αθλητικού σωματείου ερασιτεχνικού κ.ο.κ. Στόχος όλων των παραπάνω είναι η ανάδειξη τοπικών ηγεσιών που δεν θα ελέγχονται από το κέντρο ή τα Μ.Μ.Ε., η υπέρβαση της ισοπέδωσης και τελικά η αντίσταση στο οποιοδήποτε «κέντρο».
Στην πατρίδα μας η «προστασία και η ενίσχυση του μικρού μεγέθους» είναι και η βάση κάθε ρεαλιστικής οικονομικής πολιτικής, είναι πρόκριμα για την ανάκαμψη από την ύφεση, είναι η βάση για τον ελληνικό δρόμο προς την κοινωνική και οικονομική απελευθέρωση.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1.      Η κρίση στους θεσμούς είναι αναστρέψιμη.
2.      Η αντιστροφή θα πρέπει να ξεκινήσει από πολλές πλευρές, κυρίως όμως από το μέτωπο της ιδεολογίας, με τα μέσα που υποδεικνύονται παραπάνω.
3.      Η Παιδεία και ο Πολιτισμός, είναι βασικοί τομείς στην αντιμετώπιση των σημερινών προβλημάτων και στην αλλαγή πορείας της χώρας.
4.      Ο ελληνικός δρόμος προς τον σοσιαλισμό θα πρέπει να είναι «προϊόν» εξαγώγιμο στις άλλες Βαλκανικές Χώρες, αλλά και αλλού για να επιζήσει και στη Χώρα μας, αφού η πολεμική που θα συναντήσει θα είναι σφοδρή.
5.      Θα πρέπει να στηριχθούν και να προβληθούν πολιτικά πρόσωπα, τα οποία θα πιστεύουν στις πιο πάνω αξίες και αρχές, θα δίνουν εγγυήσεις προσωπικής ακεραιότητας και που θα είναι υποδείγματα ζωής, αλλά και φυσικές τοπικές ηγεσίες.
6.      Τελικά, η κρίση στους θεσμούς δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια από τις πολλές κρίσεις, που συνοδεύουν τη συνολική κρίση της εποχής μας, ενός μεταβατικού σταδίου προς κάτι καινούργιο, που μπορεί να είναι είτε η βαρβαρότητα, είτε ένας νέος ανθρωπισμός.
Το άρθρο αυτό έχει σαν σκοπό να συμβάλει στην έναρξη ενός σοβαρού πολιτικού διαλόγου, που θα δίνει απάντηση στην πολύπλευρη κρίση που μαστίζει τη χώρα και την περιοχή.
Το άρθρο παρέμβαση του Δημήτρη Τσοβόλα δημοσιεύθηκε στο υπ' αριθ. 249 τεύχος του περιοδικού «Επίκαιρα» της 24 Ιουλίου 2014.

wibiya widget