Saturday, January 5, 2019

Νεκρός 22χρονος χορευτής του "Ελλάδα έχεις Ταλέντο" που είχε ενθουσιάσει τους κριτές


Νεκρός 22χρονος χορευτής του "Ελλάδα έχεις Ταλέντο" που είχε ενθουσιάσει τους κριτές

Η νεκροψία – νεκροτομή θα δώσει τις απαντήσεις για τα ακριβή αίτια θανάτου του 22χρονου Αλέξανδρου Τσιάλτα, ο οποίος βρέθηκε νεκρός το μεσημέρι της Παρασκευής.

Ο 22χρονος Αλέξανδρος Τσιάλτας από το Καρπενήσι, βρέθηκε κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες νεκρός στο σπίτι του στη Λάρισα όπου διέμενε μόνος, το πρωί της Παρασκευής.
Φίλη του που ανησύχησε γιατί δεν είχε πάει στη δουλειά, ειδοποίησε τις αρχές με το ΕΚΑΒ, αλλά όταν έφτασε στο σπίτι του 22χρονου, ήταν ήδη αργά. Ο άτυχος νεαρός μάλλον είχε αφήσει την τελευταία του πνοή ενώ κοιμόνταν, πιθανότατα από παθολογικά αίτια.
Φως στα αίτια του θανάτου του, αναμένεται να ρίξει η παραγγελθείσα νεκροψία – νεκροτομή, ενώ σύμφωνα με το larissanet.gr, έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο της εγκληματικής ενέργειας, ενώ η ιατροδικαστική εξέταση θα διεξαχθεί όπως όλα δείχνουν, τη Δευτέρα.
Ο 22χρονος Αλέξανδρος, ή Άλεξ πως τον φώναζαν οι φίλοι, Τσιάλτας, είχε έρθει για σπουδές στο ΤΕΙ της Λάρισας, παράλληλα ασχολούνταν με πάθος με το χορό που τόσο αγαπούσε.
Οι σπουδές του τελείωσαν κι ο ίδιος αποφάσισε να μείνει στη Λάρισα όπου και εργάζονταν σε γνωστό εμπορικό κατάστημα στο κέντρο της πόλης, ενώ πρόσφατα έιχε εντυπωσιάσει με τις χορευτικές του ικανότητες στο «Ελλάδα Εχεις Ταλέντο».

ΣΜΥΡΝΗ. Ερτογάν: Θα πετάξω τους Έλληνες στη Θάλασσα


Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν
Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν  AP

Ένα τουρκικό λαϊκό τραγούδι που φέρεται κατά των Ελλήνων απήγγειλε ο Πρόεδρος της Τουρκίας κατά την ανακοίνωση των υποψηφίων του κόμματός του στην Σμύρνη.

Τους στίχους τουρκικού λαϊκού τραγουδιού για τη Σμύρνη που καταφέρεται εναντίον των Ελλήνων, απήγγειλε ο ΤούρκοςΠρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν κατά την ανακοίνωση των υποψηφίων του κόμματός τους στη Σμύρνη για τις δημοτικές εκλογές της 31 Μαρτίου, αναφερόμενος σε "μαύρες μέρες της κατοχής".
Στην ομιλία του στη Σμύρνη ο Τούρκος Πρόεδρος είπε: "Ο μακαρίτης Μουχαρέμ Ερτάς έχει ένα λαϊκό τραγούδι που μιλά για την κατοχή της Σμύρνης. Κοιτάξτε τα συναισθήματα που δημιούργησαν στον λαό μας εκείνες οι μαύρες μέρες της κατοχής".
Και απάγγειλε στη συνέχεια: "Όμορφη Σμύρνη, δεν φεύγει ο καπνός από πάνω σου. Την ημέρα στην φαντασία μου, το βράδυ στη σκέψη μου. Σκύψτε βουνά να περάσω στην πατρίδα μου. Διευκολύνετε τον στρατό μου να περάσει. Η αλεπού δεν μπορεί να μπει στο κρεβάτι του λιονταριού, κι αν μπει δεν μπορεί να μαζέψει τα μπουμπούκια τριαντάφυλλων. Ο ποταπός Έλληνας δεν μπορεί να πραγματοποιήσει τους σκοπούς του. Λένε μην περάσεις, θα περάσω στη Σμύρνη…Θα ρίξω τους Έλληνες στη θάλασσα".
Ο Ταγίπ Ερντογάν πρόσθεσε ότι "αυτή η πόλη ήταν πάντα στη φαντασία μας την ημέρα, και το βράδυ στη σκέψη μας".

Ελλήνων Έργα. Αρχαία και Μουσεια.Ναός Ηφαίστου


Ναός Ηφαίστου
Ο ναός είχε σχεδιαστεί και πιθανότατα άρχισε να χτίζεται ήδη από το 450 π.Χ., σίγουρα πριν από τον Παρθενώνα.


Η σύλληψή του ανήκει στη γενιά των Μαραθωνομάχων και του Κίμωνα και όχι στο οικοδομικό πρόγραμμα του Περικλή. Στα χρόνια που ακολουθούν σημειώνονται αλλαγές στο σχεδιασμό, γύρω στο 445 π.Χ., είναι όμως σε προχωρημένο στάδιο το έργο, αφού τότε ολοκληρώνονται οι μετόπες με τους άθλους του Ηρακλή και τα γλυπτά του ανατολικού αετώματος. Μεταξύ 445-440 π.Χ. φιλοτεχνείται η δυτική ζωφόρος. Ανάμεσα στο 435 και το 430 π.Χ. χρονολογούνται η ανατολική ζωφόρος, το δυτικό αέτωμα και η διαμόρφωση του εσωτερικού με περαιτέρω αλλαγές στο αρχικό σχέδιο. Το 421 π.Χ. τοποθετούνται η σίμη, τα ακρωτήρια και το λατρευτικό σύμπλεγμα του Ηφαίστου και της Αθηνάς, οπότε πρέπει να ολοκληρώνεται και η στέγη του ναού. Τα επίσημα εγκαίνια έγιναν το 416/5 π.Χ. Ο πιθανότερος λόγος που διάρκεσαν τόσο πολύ οι εργασίες στο ναό του Ηφαίστου είναι ότι με το οικοδομικό πρόγραμμα του Περικλή δόθηκε προτεραιότητα στον Παρθενώνα, από το 447 π.Χ., και στο ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, από το 444 π.Χ.

Ο Κοτζιάς εξηγεί γιατί έπρεπε να λυθεί τώρα το «Μακεδονικό» – Η «δαγκάνα» θανάτου


Γιατί έπρεπε να λυθεί τώρα το Μακεδονικό; Ποιοι κίνδυνοι έζωναν την Ελλάδα μέσα από τη μη επίλυσή του; Ο Νίκος Κοτζιάς, στον πρόλογό του στο βιβλίο του Σπ. Σφέτα «Οι Μεταλλάξεις του Μακεδονικού», αναφέρει τους λόγους που τον έκαναν να λάβει την απόφαση να λύσει τώρα αυτό τον γόρδιο δεσμό στα βόρεια σύνορά μας -και μάλιστα δίχως ξίφος- πριν η χώρα μας βρισκόταν με ένα -ακόμα- τουρκικό προτεκτοράτο στα βόρεια σύνορά μας, που θα ολοκλήρωνε τη «δαγκάνα» θανάτου με την οποία από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 αγωνίζεται η Άγκυρα να μας «σφίξει».
Ο τέως υπουργός Εξωτερικών παραθέτει τα επιχειρήματά του, τα οποία βεβαίως δεν εισακούονται από τους πιο «κουφούς» εξαιτίας του φανατισμού και της άγνοιας στα ζητήματα της ιστορίας και της διπλωματίας, ωστόσο, όπως επισημαίνει «υπήρχε ο άμεσος κίνδυνος», τον οποίο έσπευσε να αποσοβήσει πριν η «φωτιά» που θα άναβε κατέβαινε ευθεία, από την κοιλάδα του Βαρδάρη στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε τον πρόλογο του Νίκου Κοτζιά:

Ο Αχμέτι, ο φυσικός ηγέτης των Αλβανών της ΦΥΡΟΜ, της χώρας που έχουμε συμφωνήσει να ονομάζουμε ως Βόρεια Μακεδονία, μόλις επικυρωθεί η Συμφωνία των Πρεσπών από τις δύο χώρες, σε μία από τις διεξοδικές συνομιλίες που είχαμε, μου επισήμανε τον κίνδυνο ότι, αν δεν λυθεί το ονοματολογικό με τη βόρεια γείτονά μας, κινδυνεύουμε, και εκείνοι και εμείς, από τον μετασχηματισμό του ακόμη περιορισμένης εμβέλειας και ήπιου στον χαρακτήρα του αλβανικού εθνικισμού σε ισχυρό και επιθετικό ισλαμικό φονταμενταλισμό.
Λίγο αργότερα, ισχυρός παράγοντας της διακυβέρνησης Γκρουέφσκι, που είχε αρχίσει να διαφοροποιείται από αυτόν μαζί με συνεργάτες του, μου επισήμανε την αυξανόμενη επιρροή της Τουρκίας σε αυτή τη χώρα, την εξαγορά πολλών ΜΜΕ από την Άγκυρα και την εκπαίδευση των πολιτικών, στρατιωτικών και άλλων ελίτ.
Η σκέψη και ανησυχία που είχα ως Υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας ήταν ότι σε σχετικό σύντομο διάστημα η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι «εγκλωβισμένη» από μια «δαγκάνα τουρκικού κάβουρα».
Η ανησυχία μου αυτή ισχυροποιήθηκε και άλλο από την προσπάθεια που έκαναν σειρά δυνάμεων να επηρεάσουν άμεσα την εσωτερική πολιτική σκηνή της χώρας με την ενίσχυση του αλυτρωτισμού του Γκρουέφσκι.
Μου ήταν φανερό ότι το πρόβλημα της ονομασίας της βόρειας γείτονος χώρας είχε, πλέον, κακοφορμίσει.
Υπήρχε ο άμεσος κίνδυνος η χώρα αυτή να γινόταν εργαλείο στους κατεξοχήν αντιπάλους μιας Ελλάδα με ενεργητική εξωτερική πολιτική.
Το πρόβλημα έπρεπε να λυθεί προτού κακοφορμίσει και άλλο και πάρει έναν αρνητικό δρόμο χωρίς επιστροφή.
Σε αυτή την πρόθεση λύσης βοηθούσε και το γεγονός της εκλογής του Ζ. Ζάεφ ως πρωθυπουργού της χώρας του.
Πολιτικό με τον οποίο είχαμε προσωπικά πολύχρονο διάλογο και επικοινωνία.
Υπήρχε και άλλος ένας λόγος που το πράγμα με το ονοματολογικό είχε γίνει κατά τη γνώμη μου άμεσα επίκαιρο.
Μετά τα ανόητα ψέματα που είχαν πει δημόσια υπουργοί της ΝΔ το 2008 ότι τάχα η χώρα είχε βάλει στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ βέτο για την ένταξη της ΦΥΡΟΜ και οδήγησε –εξαιτίας αυτής της επιπολαιότητας– στην καταδίκη της Ελλάδας από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, η διαπραγματευτική θέση της χώρας δυσκόλεψε.
Ιδιαίτερα δυσκόλεψε διότι το Δικαστήριο της Χάγης δεν στηρίχθηκε σε πραγματικά γεγονότα, αλλά στις ψευδείς δηλώσεις στελεχών της ΝΔ.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι ένα πραγματικό αυτή τη φορά βέτο στην ένταξη της βόρειας γείτονος θα αύξανε τον κίνδυνο νέας καταδίκης από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, αυτή τη φορά και για παραβίαση του πνεύματος των δικών του αποφάσεων.
Η συνέπεια μιας τέτοιας εξέλιξης θα ήταν ότι δημιουργούνταν δυνατότητες στη γείτονα χώρα να ζητήσει την ένταξη στον ΟΗΕ με το συνταγματικό όνομα που είχε πριν από τη Συμφωνία των Πρεσπών, σκέτο «Μακεδονία».
Ονομασία, εξάλλου, που κατά καιρούς είχαν αποδεχτεί, για την εσωτερική τουλάχιστον χρήση, σε αυτή τη χώρα τόσο κυβερνήσεις της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ.
Αποδοχή που ασφαλώς συνοδευόταν από την αποδοχή και όλων των παραγώγων που απορρέουν ή συνδέονται από αυτό το σκέτο όνομα.
Ο τρίτος λόγος που πίεζε τα πράγματα ήταν τα ίδια τα γεγονότα.
Περισσότερες από 150 χώρες είχαν αναγνωρίσει τη ΦΥΡΟΜ, και μάλιστα με το συνταγματικό της όνομα.
Όλο και περισσότερο η ζωή έπαιρνε εκδίκηση από τη μη λύση του προβλήματος.
Είχαμε, ακόμη, μια ευκαιρία για μια συναινετική λύση.
Διαβάζω συχνά ανθρώπους που θέλω να τους θεωρώ σοβαρούς να περιγράφουν πόσο «κακή» είναι η συμφωνία των Πρεσπών, επικαλούμενοι πόσο καλύτερες λύσεις είχαν να προτείνουν.
Πρόκειται, όμως, κατά κανόνα, για πράξεις υποκρισίας.
Το υποστηρίζω αυτό για δύο λόγους: πρώτον, όποιος περιγράφει πόσο καλή συμφωνία θα έκανε, αν διαπραγματευόταν σπίτι του με τον εαυτό του, ουσιαστικά δεν θέλει καμία συμφωνία.
Διότι κάθε συμφωνία, ιδιαίτερα αν δεν είναι προϊόν νικηφόρου πολέμου, πρέπει να υιοθετεί –σε έναν βαθμό- και τις ανάγκες και απόψεις και της άλλης πλευράς, στο ένα ή άλλο θέμα, προκειμένου και η άλλη πλευρά να αποδεχτεί δικές σου ανάγκες και απαιτήσεις.
Η κύρια δική μας απαίτηση ήταν να αλλάξει το όνομα αυτής της χώρας από «Μακεδονία» σε «Βόρεια Μακεδονία».
Αλλά όποιος περιγράφει τη «δική του» συμφωνία», χωρίς την άλλη πλευρά, δεν θέλει συμφωνία.
Θα σεβόμουν περισσότερο σειρά παραγόντων που δεν τους αρέσει η Συμφωνία των Πρεσπών αν μας έλεγαν, τουλάχιστον, εκείνοι όχι τι τάχα ονειρεύονται, μόνο και μόνο για να κάνουν αντιπολίτευση, αλλά σε ποιο ζήτημα θα έκαναν συμβιβασμό, για να γίνει μια συμφωνία αποδεκτή και από την άλλη πλευρά.
Διότι αυτό που ακούω όλο το 2018 είναι ότι «αν έρθουν στα πράγματα», θα «κάνουν μια πολύ πιο καλή συμφωνία».
Και το μοτίβο αυτό διατυπώνεται με εξίσου ανευθυνότητα τόσο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όσο και στα Σκόπια από ακραίες εθνικιστικές συντηρητικές αντιπολιτευτικές φωνές.
Και οι δύο κοροϊδεύουν το ακροατήριό τους, καθότι καλύτερη συμφωνία δεν μπορεί να υπάρξει, και το γνωρίζουν και οι δύο, και μάλιστα καλύτερη κατά πολύ και για τις δύο πλευρές ταυτόχρονα.
Βέβαια, πάντα στη ζωή υπάρχουν και τα χειρότερα.
Εκείνοι που ονειρεύονται τον διαμελισμό της γείτονος χώρας, δυνάμεις ακραίες δεξιές σε αντιπολίτευση και όχι μόνο.
Αυτές ονειρεύονται αναθεωρητισμό της Συνθήκης του Βουκουρεστίου και διαμελισμό της χώρας που λέγεται ΦΥΡΟΜ.
Δεν μετράνε, βέβαια, το αποτέλεσμα ότι η χώρα μας θα κλειστεί στα βόρειά της από μια «μεγάλη» Βουλγαρία και μια «μεγάλη» Αλβανία, στις οποίες ο εθνικισμός θα έχει ξεχυθεί σε βουνά και λαγκάδια και ότι πιθανό αποτέλεσμα είναι να μας εμπλέξουν και εμάς σε περιπέτειες.
Πρόκειται για όνειρα ενάντια στο Διεθνές Δίκαιο, στα δίκαια των λαών και σε μια ηγεμονική πολιτική ευθύνης που πρέπει να ακολουθεί η Ελλάδα.
Ας σκεφτεί κανείς τι θα έλεγαν οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι αν σε Σκόπια, Κωνσταντινούπολη ή Τίρανα και Σόφια ακούγονταν τα αντίστροφα συνθήματα από εκείνο το φασιστικό που ακούστηκε στην Ελλάδα: «Φέρτε τα όπλα να μπούμε στα Σκόπια».
Για όλους αυτούς τους λόγους, αλλά και για άλλους πολλούς που δεν υπάρχει εδώ ο χώρος να αναπτυχθούν, καταλήξαμε στο Υπουργείο Εξωτερικών και στην Κυβέρνηση στο συμπέρασμα ότι ήρθε η ώρα να λύσουμε το κακοφορμισμένο και επικίνδυνο για τη σταθερότητα της περιοχής, αλλά και για τον ηγεμονικό ρόλο της χώρας σε αυτήν ζήτημα του ονοματολογικού.
Προσωπικά διάβασα ό,τι υπήρχε στους φακέλους του Υπουργείου, όλα τα επιστημονικά άρθρα και βιβλία (επιστημονικά και μη) επί του θέματος.
Εξάλλου, όπως σχεδόν όλα τα θέματα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, έτσι και αυτό του ονοματολογικού το δίδασκα για πολλά χρόνια στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά, ιδιαίτερα στο μάθημα «Ειδικά προβλήματα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής».
Στο διάβασμα που έκανα εντόπισα μια «ακαδημαϊκή ομάδα» ακαδημαϊκών υψηλής ποιότητας, που είχαν γνώσεις της ιστορίας της περιοχής, των νομικών και πολιτικών προβλημάτων που συνδέονται με το ονοματολογικό και γνώριζαν όλες τις βασικές γλώσσες της περιοχής. Άνθρωποι υψηλής ειδίκευσης και ευθύνης.
Εργάζονταν στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών και στο Ίδρυμα Μελετών Χερσονήσου του Αίμου.
Προσωπικότητες όπως οι κ.κ. Μιχαηλίδης, Ζάικος, Περράκη και Σφέτας.
Στην «παρέα» τους ήταν πολλά νέα παιδιά, σοβαροί επιστήμονες, που έκαναν διδακτορικό και μεταδιδακτορικές έρευνες σχετικά με τα προβλήματα της περιοχής.
Συμμετείχε και ο φυσικός ηγέτης ενός δημοκρατικού μακεδονισμού, ο αειθαλής Ν. Μέρτζος.
Η απόφασή μου ήταν να τους βρω, να ζητήσω τη συμβολή τους και να «ανοίξω» έναν ειλικρινή διάλογο μαζί τους.
Το αποτέλεσμα ήταν μια εξαιρετική συνεργασία, στη διάρκεια της οποίας βοηθήθηκε άμεσα το ίδιο το Υπουργείο, μαζί με τους διπλωμάτες και εμπειρογνώμονες που εργάζονταν στα θέματα της ΦΥΡΟΜ, ενώ έμαθα και εγώ πολλά. Μάθανε και εκείνοι. Δημιουργήθηκαν δεσμοί εμπιστοσύνης.
Σε εκείνη τη μεγάλη ακαδημαϊκή ομάδα ξεχώρισα τον συγγραφέα του παρόντος πονήματος Σπύρο Σφέτα, ιδιαίτερα για τις βαθιές ιστορικές του γνώσεις.
Ως συνθεμελιωτής και συνιδρυτής του προγράμματος για τη Νότια Ευρώπη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης (SEESOX), φρόντισα να στείλω αυτή την ομάδα στην Οξφόρδη και να οργανωθεί μια επιστημονική συζήτηση με αντίστοιχους ακαδημαϊκούς των Σκοπίων.
Μια σκληρή και γεμάτη αντιπαραθέσεις συζήτηση, με την οποία καταγράφτηκαν, πιο πολύ επιβεβαιώθηκαν, τα προβλήματα ανάμεσα στις δύο χώρες.
Στην υπέρβαση των διαφορών κλήθηκε να συμβάλει –γιατί ασφαλώς το ήθελε– και η προαναφερθείσα ακαδημαϊκή ομάδα.
Με την ομάδα αυτή είχα μια ειλικρινή και μεστή σχέση, όπως πάντα είναι οι σχέσεις μου σε πολιτικό και ακαδημαϊκό πεδίο.
Τους περιέγραψα με σαφήνεια τη στρατηγική που σχεδίαζα και τις κινήσεις που θα έκανα και έκανα.
Συχνά συναντιόμασταν στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να τους ενημερώσω.
Πάντα μεγαλόψυχα, μου τόνιζαν τις συμφωνίες και τις διαφωνίες τους.
Ο Σπύρος Σφέτας διακρινόταν για τις ιστορικές αναγωγές και συγκρίσεις.
Όπως και στα γραπτά του, με εντυπωσίαζε το εύρος των γνώσεών του.
Ακόμη και για την ιστορία του Μακεδονικού από τη σκοπιά του ΚΚΕ είχε λεπτομερείς γνώσεις.
Γνωρίζει για αυτό το ειδικό θέμα, όσο οι ειδικοί της Αριστεράς. Αλλά αυτό ήταν ένα από τα πολλά θέματα που γνώριζε σε βάθος και στέρεα. Δημιουργικά και τολμηρά.
Οι γνώμες του, όπως και των άλλων μελών αυτής της ακαδημαϊκής «παρέας», όπως και άλλων επιστημόνων και πρακτικών της διπλωματίας, βοήθησαν πολύ την ελληνική διπλωματία στη διαμόρφωση της πολιτικής της στις διαπραγματεύσεις και στην τακτική σε αυτές.
Οφείλω να πω ότι σε αυτές καθαυτές τις διαπραγματεύσεις έλαβαν μέρος μόνο υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΞ, διπλωμάτες και υπηρεσιακοί και κανένας άλλος.
Η διαπραγμάτευση δεν έγινε ούτε με «εξ απορρήτων πρωτοσύμβουλους και διοικητές μυστικών υπηρεσιών», όπως έγινε στη δεκαετία του ’90, ούτε με προσωπικούς φίλους και γνωστούς των πολιτικών, όπως είχε γίνει στο παρελθόν από αυτούς που εκ των υστέρων με κατηγόρησαν ως φορέα μυστικής διπλωματίας.
Έγιναν αποκλειστικά από υπηρεσιακούς και μένα, αλλά βοηθηθήκαμε από σειρά προσωπικοτήτων και την ομάδα που προανέφερα, χωρίς ασφαλώς να είχε εκείνη την ευθύνη για το τι συμφωνούνταν κάθε φορά στις διαπραγματεύσεις.
Στη διάρκεια αυτής της γνωριμίας, συνεργασίας και φιλίας, κέρδισα πολλά ως προς το Μακεδονικό, όπως θα κερδίσει και ο αναγνώστης του παρόντος πονήματος.
Στο σχετικά με το θέμα μικρό παρόντα τόμο, ο αναγνώστης θα γνωρίσει την ιστορία του «Μακεδονικού Ζητήματος» και του ονοματολογικού, τις μεταμορφώσεις του.
Ο συγγραφέας του παρόντος βιβλίου δείχνει και αποδεικνύει μια θεμελιακή του θέση υψίστης σημασίας για το θέμα, σύμφωνα με την οποία ο «μακεδονισμός» των γειτόνων μας δεν γεννήθηκε σε μια αντιπαράθεση με την Ελλάδα και τους Έλληνες, αλλά ως μια προσπάθεια διαφοροποίησής τους από τον σερβικό και βουλγαρικό μεγαλοϊδεατισμό, ότι αυτό ωφελούσε αντικειμενικά την Ελλάδα.
Αντιστρατευόταν τα σχέδια της Βουλγαρίας για μια μεγάλη Βουλγαρία.
Σε αυτά τα σχέδιά της η Βουλγαρία, δείχνει ο συγγραφέας, εκδήλωσε έναν σκληρό αναθεωρητισμό, μη αναγνωρίζοντας ακόμη και τα αποτελέσματα του Βουκουρεστίου (σελ. 41 παρόντος).
Κάτι που επιθυμούν ακροδεξιές δυνάμεις σήμερα στην Ελλάδα, με καθυστέρηση σχεδόν ενός αιώνα.
Ιστορικά ο συγγραφέας δείχνει πώς το πρόβλημα έγινε πιο σύνθετο, όταν σειρά πολιτικών δυνάμεων στην περιοχή, πρωτοστατούσης της Κομμουνιστικής Διεθνούς, προσπάθησαν να ανακαλύψουν «Μακεδονικό Έθνος» και επεδίωξαν να ενσωματώσουν σε ένα νέο κράτος τις τρεις Μακεδονίες που προέκυψαν γεωγραφικά μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους και τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Οι μεταμορφώσεις του προβλήματος θα συνεχιστούν και ο συγγραφέας αναλύει το πώς προέκυψε ο ανταγωνισμός ανάμεσα στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και τη Σερβία (Γιουγκοσλαβία) για το «Μακεδονικό».
Οι συνέπειες της βουλγαρικής στάσης στη διάρκεια του Μεσοπολέμου φάνηκαν σε όλη την αρνητική τους έκταση στη διάρκεια της βουλγαρικής κατοχής σε Θράκη και Μακεδονία κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (σελ. 49 κ.ε.).
Είναι η περίοδος που ολοκληρώνεται στα Βαλκάνια ο μετασχηματισμός της τοπικής-γεωγραφικής ταυτότητας σε εθνική.
Οι εδαφικές διαφορές γίνονται, σταδιακά, πλέον εξ ολοκλήρου διαφορές ταυτότητας.
Οι γεωστρατηγικές διαφορές γίνονται διαφορές κουλτούρας, ανάγνωσης της ιστορίας και γλώσσας (σελ. 119 κ.ε.).
Το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου συνοδεύτηκε με εντάσεις ανάμεσα σε Βουλγαρία και Γιουγκοσλαβία και ως προς το Μακεδονικό.
Επρόκειτο για αυτό που ο συγγραφέας ονομάζει ως (σελ. 94 κ.ε.) «Πόλεμο της Ιστορίας».
Η ηγεσία της γιουγκοσλαβικής Μακεδονίας προσπαθεί να προσδιορίσει «τον λαός της» σε αντίθεση με τη Βουλγαρία, αλλά και ολοένα περισσότερο με εκείνον της Ελλάδας.
Πρόκειται, όπως λέει ο συγγραφέας, για την πιο πρόσφατη μεταμόρφωση του Μακεδονικού Ζητήματος, που βρίσκει την αφετηρία λύσης του στη Συμφωνία των Πρεσπών.
Συμφωνία που βάζει σε τάξη νομικά-πολιτικά την ιστορία και τη γλώσσα των γειτόνων μας, αφού αυτοί παραδέχονται ότι είναι σλαβικής καταγωγής και η γλώσσα τους ανήκει στην οικογένεια των σλαβικών γλωσσών.
Βέβαια, η βόρεια γείτονα δεν είναι μια χώρα που κατοικείται μόνο από Σλαβομακεδόνες, κατοικείται και από άλλες ομάδες, πριν από όλα από Αλβανούς.
Στο πρώτο παράρτημα του παρόντος τόμου ο αναγνώστης έχει να μάθει πολλά για τη θέση των Αλβανών σε αυτή τη χώρα, για τις συγκρούσεις ανάμεσα σε Σλαβομακεδόνες και Αλβανούς, καθώς και τις λύσεις στις αντιθέσεις που διατρέχουν αυτές τις σχέσεις.
Το πρώτο παράρτημα συνοδεύεται από ένα άκρως ενδιαφέρον δεύτερο παράρτημα στο οποίο καταγράφονται οι απόψεις της σλαβικής/γιουγκοσλαβικής ιστοριογραφίας για το Μακεδονικό Ζήτημα.
Ο τόμος συνοδεύεται με πλούσιο φωτογραφικό και άλλο υλικό, που τον κάνει ακόμη πιο πολύτιμο στον αναγνώστη του.
Εύχομαι ο παρών τόμος να είναι καλοτάξιδος για το καλό της χώρας μας και της ειρηνικής-φιλικής συνύπαρξης στη ΝΑ Ευρώπη.
Ελπίζω, δε, να χρησιμοποιηθεί από τους μελετητές του θέματος, καθώς και από τα στελέχη της ελληνικής εκπαίδευσης, ιδιαίτερα της δευτεροβάθμιας.
Η γλώσσα και ο τρόπος γραφής του σίγουρα το επιτρέπουν.

Περιγραφή του βιβλίου:

Το Μακεδονικό Ζήτημα είναι ένα περίπλοκο ζήτημα στα Βαλκάνια και προκαλεί σύγχυση στον εξωτερικό παρατηρητή.
Η ιδιαιτερότητα του ζητήματος έγκειται στο γεγονός ότι κατά τον 19ο αιώνα και το πρώτο ήμισυ του 20ού το ζήτημα ετίθετο διαφορετικά απ’ ό,τι σήμερα.
Στον 19ο αιώνα υπό τον όρο Μακεδονικό Ζήτημα αντιλαμβανόταν κανείς τον ελληνο-βουλγαρο-σερβικό ανταγωνισμό για τη διεκδίκηση του μακεδονικού χώρου υπό την ευρύτερη έννοια και τη διαμόρφωση ελληνικής, βουλγαρικής ή σερβικής ταυτότητας στον σλαβικό κυρίως πληθυσμό.
Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο το ζήτημα απέκτησε διαφορετικό περιεχόμενο.
Το Μακεδονικό κατέστη γιουγκοσλαβικό ζήτημα. Επρόκειτο για ζήτημα διαμόρφωσης μιας σλαβομακεδονικής ταυτότητας στην Ομόσπονδη Λαϊκή Δημοκρατία της Μακεδονίας εντός της γιουγκοσλαβικής Μακεδονίας, αλλά και για την επεκτατική πολιτική της Γιουγκοσλαβίας στο όνομα του «μακεδονισμού».
Ο όρος Σλαβομακεδόνες δεν πρέπει να εννοείται ως εθνολογική ανάμειξη αρχαίων Μακεδόνων και Σλάβων μετά τον 7ο αιώνα, αλλά ως διαφοροποίηση των Σλάβων του ευρύτερου μακεδονικού χώρου από τη βουλγαρική, σερβική και ελληνική εθνική ιδέα.
Η διαδικασία αυτή άρχισε μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Η ουσία του σύγχρονου Μακεδονικού Ζητήματος είναι η οριοθέτηση των ταυτοτήτων, κάτι που είναι και το πνεύμα της Συμφωνίας των Πρεσπών.
ISBN: 978-960-08-0812-4
Σελίδες: 256
Σχήμα: 14×21
Τιμή: 14 €
Εκδόσεις: Ι. Σιδέρης

5.1.2019- Η Ελλάδα σε "κατάψυξη". Χάος στα αεροδρόμια - Ακυρώσεις πτήσεων



Χιόνια στη Πάρνηθα
Χιόνια στη Πάρνηθα  EUROKINISSI

Καθυστερήσεις πτήσεων στα αεροδρόμια, κλειστοί δρόμοι, διακοπές ρεύματος και εγκλωβισμοί οδηγών από το δεύτερο κύμα κακοκαιρίας "Σοφία" που πλήττει τη χώρα. Πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες.

Από το βράδυ της Τετάρτης η χώρα πλήττεται από το δεύτερο κύμα κακοκαιρίας "Σοφία" και το πολικό ψύχος, που έχει "σκεπάσει" τα περισσότερα μέρη με χιόνι και έχει δημιουργήσει αρκετά προβλήματα.

Ο Ασκληπιός της Τρίκκης στην πεζογεφυρα του ποταμού Ληθαιου -που κοντά εκεί λέγεται οτι γεννηθηκε -σε μια υπεροχη φωτογραφία που ανάρτησε στο ΦΒ ο καθηγητής Γιάννης Μπαντέκας. .
Ήταν ένα δύσκολο βράδυ, αφού υπήρξαν προβλήματα στις οδικές μεταφορές σε διάφορα σημεία της Ελλάδας, ενώ πολλά νοικοκυριά παρέμειναν χωρίς ρεύμα, τη στιγμή που, παράλληλα, άνθρωποι και εκχιονιστικά μηχανήματα έδιναν μάχη για να κρατηθούν ανοιχτά τα οδικά δίκτυα.
ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ ΣΤΟ WWW.DELTIOKAIROY.GR
Η σφοδρή χιονόπτωση που έπληξε τη χώρα είχε ως αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό οδηγών σε διάφορα σημεία της χώρας, σε Πεντέλη, Νάουσα, Πιερία, Αρκαδία και Ηγουμενίτσα. Πυροσβεστικά οχήματα επιχείρησαν για τον απεγκλωβισμό των οδηγών και τη μεταφορά τους σε ασφαλές μέρος.
Σημαντικά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες στο Αεροδρόμιο "Μακεδονία" στη Θεσσαλονίκη, εξαιτίας της κακοκαιρίας. Δεκάδες πτήσεις έχουν ακυρωθεί και εκατοντάδες επιβάτες εγκλωβίστηκαν, καθώς τα αεροπλάνα δεν δύνανται να απογειωθούν λόγω της εξαιρετικά χαμηλής νέφωσης.
Πολλοί επιβάτες με καθυστερήσεις 10 και 12 ωρών αναγκάστηκαν να περάσουν το βράδυ στις σκάλες ή στις τουαλέτες, αναμένοντας περισσότερες πληροφορίες και εξελίξεις για τα ταξίδια τους. Στο μεταξύ, έως το πρωί του Σαββάτου είχαν ακυρωθεί τουλάχιστον 10 πτήσεις.
Πέρα από τις ακυρώσεις του πτήσεων που αναχωρούν, υπήρξαν και αλλαγές κατά την άφιξη διαφόρων πτήσεων, αφού μερικές εταιρείες επέλεξαν να προσγειώσουν τα αεροσκάφη τους σε άλλες χώρες. Προσγειώσεις πραγματοποιήθηκαν στη Ρουμανία και στο αεροδρόμιο των Σκοπίων, ενώ οι επιβάτες ενημερώθηκαν ότι θα επιστρέψουν με λεωφορεία.




Αεροδρόμιο
Αεροδρόμιο "Μακεδονία" στη Θεσσαλονίκη WWW.THESTIVAL.GR

Ανοιχτοί οι αυτοκινητόδρομοι Αθηνών-Λαμίας, Ιονίας Οδού και Ε65

Όπως ανακοίνωσε στη 01:40 τα ξημερώματα η «Νέα Οδός» υπάρχει πλήρης ύφεση των καιρικών φαινομένων στους αυτοκινητόδρομους της Αθηνών-Λαμίας, της Ιονίας Οδού από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα και στον Ε65 από Δομοκό έως Τρίκαλα.
Οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας είναι παντού διαθέσιμες χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση αλυσίδων.
Καθόλη τη διάρκεια της νύχτας γίνονταν συνεχείς ρίψεις αλατιού για να αποφευχθεί ο σχηματισμός παγετού.
Αναφορικά με την επιχειρησιακή της ετοιμότητα, η «Νέα Οδός» έχει κινητοποιήσει στον:
ΠΑΘΕ (τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής – Σκάρφεια Φθιώτιδας): 85 εκχιονιστικά μηχανήματα διαφόρων τύπων + 15 φορτωτές αλατιού
Στον Ε65 (τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα): 22 εκχιονιστικά μηχανήματα διαφόρων τύπων + 5 φορτωτές αλατιού
Στην Ιόνια Οδός (Αντίρριο – Ιωάννινα): 26 εκχιονιστικά μηχανήματα διαφόρων τύπων + 9 φορτωτές αλατιού

Κοζάνη: Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στην Εγνατία οδό από Γρεβενά έως Κοζάνη

Εξαιτίας της σφοδρής χιονόπτωσης και του παγετού που θα επικρατήσει κατά την διάρκεια της νύκτας η περιφερειακή διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας της ΕΛΑΣ αποφάσισε την απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των φορτηγών οχημάτων με ωφέλιμο φορτίο άνω των 3,5 τόνων, στην Εγνατία οδό από τον κόμβο της Παναγιάς στα Γρεβενά έως τα διόδια του Πολυμύλου στην Κοζάνη.
Επίσης, όλων τα φορτηγών οχημάτων με ωφέλιμο φορτίο άνω των 3,5 τόνων και από το 2ο χλμ έως και το 46ο χλμ της Εθνικής οδού Γρεβενών - Τρικάλων και απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών με ωφέλιμο φορτίο άνω των 7,5 τόνων, από το 25ο χλμ έως το 50ο χλμ της Εθνικής οδού Κοζάνης - Λάρισας.
Επίσης την απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των οχημάτων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, από το 18ο έως 28ο χλμ της Επαρχιακής οδού Καστοριάς - Φλώρινας (μέσω Βιτσίου).
Η κυκλοφορία των οχημάτων σε όλο το Εθνικό και Επαρχιακό οδικό δίκτυο των ΠΕ Γρεβενών, Καστοριάς Φλώρινας και Κοζάνης διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.
Τέλος η κυκλοφορία των οχημάτων στον κάθετο άξονα Εγνατίας Οδού Σιάτιστας- Κρυσταλλοπηγής, διεξάγεται κανονικά.

Κέρκυρα: Έντονες χιονοπτώσεις στα Βόρεια - Διακοπή κυκλοφορίας σε ορεινά χωριά

Την προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων προς τον ορεινό όγκο του Παντοκράτορα, στις επαρχιακές οδούς, από 'Αγιο Μαρτίνο σε Λαύκι και Πετάλεια, από 'Αγιο Παντελεήμονα προς Επίσκεψη και Ζυγό και από Σγουράδες προς Στρινύλλα, Σωκράκι και 'Ανω Περίθεια, μέχρι την εξασθένηση των καιρικών φαινόμενων διέταξε η Αστυνομική Διεύθυνση Κέρκυρας, λόγω της έντονης και συνεχούς χιονόπτωσης στις συγκεκριμένες περιοχές.




Στιγμιότυπο από την χιονισμένη Κέρκυρα, μετά από 13 χρόνια.
Στιγμιότυπο από την χιονισμένη Κέρκυρα, μετά από 13 χρόνια.  EUROKINISSI

Την ίδια ώρα από νωρίς το πρωί μέχρι και αυτή την ώρα εκχιονιστικά οχήματα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων βρίσκονται στους εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους του νησιού ρίχνοντας τόνους αλατιού.
Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Κέρκυρας Νικολέτα Πανδή, το μεγαλύτερο πρόβλημα μετακίνησης των οχημάτων βρίσκεται στη βόρεια Κέρκυρα, ενώ όπως ανέφερε «πολλά αυτοκίνητα έχουν μείνει από μπαταρία και έχουν εγκαταλειφθεί από τους οδηγούς τους, παρακείμενα των εθνικών και επαρχιακών οδών».
Οι χαμηλές θερμοκρασίες συνεχίζονται στο νησί, ενώ από τις αστυνομικές αρχές επισημαίνεται πως «κατά τη διάρκεια της νύχτας οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ακόμη και εντός της πόλεως, καθώς ελλοχεύουν κίνδυνοι λόγω της ολισθηρότητας των δρόμων μετά τη σημερινή απρόσμενη χιονόπτωση στο νησί».

Εύβοια: Αποκλεισμένα χωριά στα ορεινά - Διακοπές ρεύματος και νερού

Ολόκληρες περιοχές βυθίστηκαν στο σκοτάδι από την επέλαση της «Σοφίας». Ορεινά χωριά αποκλείστηκαν και οι ηλικιωμένοι κάτοικοί τους, εύχονται να μην προκύψει κάποια έκτακτη ανάγκη, αφού δεν μπορούν να κάνουν βήμα.

Σέρρες: Επιβεβλημένη η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων σε συγκεκριμένα σημεία

Τα οδικά σημεία στα οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων που δεν φέρουν αντιολισθητικές αλυσίδες, γνωστοποίησε με σχετική της ανακοίνωση η διεύθυνση αστυνομίας Σερρών. Αυτά είναι τα εξής:
*από το 21 έως το 27 χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Σιδηροκάστρου - Καρυδοχωρίου,
*στην επαρχιακή οδό Σερρών - Βροντού,
*από το 13 έως το 18 χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Σερρών - Χιονοδρομικό Κέντρο Λαϊλιά,
*στην επαρχιακή οδό Μαυροθάλασσας - Αηδονοχωρίου,
*στην επαρχιακή οδό Θερμών - Λαγκαδίου,
*στην Παλαιά Εθνική Οδό Σερρών - Θεσσαλονίκης από το Καλόκαστρο έως τα όρια με Νομό Θεσσαλονίκης και
*από το 37 έως το 53 χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Κιλκίς - Γέφυρας Πετριτσίου
Παράλληλα, με την ίδια απόφασή της, η διεύθυνση αστυνομίας Σερρών απαγόρευσε την κυκλοφορία όλων των οχημάτων από το 18ο έως το 26ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Σερρών - Χιονοδρομικό Κέντρο Λαϊλιά.
ΤΟ ΧΙΌΝΙ παίζει με τα φώτα στο Τρικαλινο ποτάμι. Φώτο: Γεωργία Αθανασούλα. 

Τρίκαλα: Έντονη χιονόπτωση στη Δυτική Θεσσαλία - Απαιτούνται αντιολισθητικές αλυσίδες σε συγκεκριμένα σημεία
Έντονη χιονόπτωση στη Δυτική Θεσσαλία, με κύρια χαρακτηριστικά τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και τον παγετό. Την κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Θεσσαλίας ανά Διεύθυνση Αστυνομίας, ανακοίνωσε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη Διεύθυνση Αστυνομίας Τρικάλων ισχύουν:
Η κυκλοφορία των φορτηγών αυτοκινήτων άνω των 3,5 τόνων απαγορεύεται:
1) Ε.Ο. Τρικάλων -Ιωαννίνων από το 28ο (κόμβο Μουργκανίου) έως το 65ο χλμ. (Α/Κ Μαλακασίου)




Δρόμος μέσα από χιονισμένα πλατάνια στα Τρίκαλα
Δρόμος μέσα από χιονισμένα πλατάνια στα Τρίκαλα  EUROKINISSI

Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται απαραίτητα με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων:
1) Ε.Ο. Τρικάλων - 'Αρτας από 22ο χλμ (Διασταύρωση της Επ.Οδ. Πύλης - Μεσοχώρας) έως 55ο χλμ. (Μεσοχώρα)
2) 2) Ε.Ο. Τρικάλων - Γρεβενών από 1ο χλμ. (κόμβος Μουργκανίου) - έως όρια νομού Γρεβενών3) Ε.Ο. Πύλης - Τρικάλων από 32ο χλμ (Ελάτη) έως 75ο χλμ (Γέφυρα Αλεξίου)4) Λοιπό επαρχιακό οδικό δίκτυο Δήμου Πύλης5) Λοιπό επαρχιακό οδικό δίκτυο Δήμου Μετεώρων6) Επαρχιακό οδικό δίκτυο Καλαμπάκας - Ασπροποτάμου (από 35ο έως 68ο χλμ)
Σύμφωνα με την Διεύθυνση Αστυνομίας Καρδίτσας ισχύουν:
Η κυκλοφορία των φορτηγών αυτοκινήτων άνω των 3,5 τόνων απαγορεύεται:
1) Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) από χ/θ 34 (κόμβος Ξυνιάδας) έως χ/θ 111 (Α/Κ Λόγγου)
Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται απαραίτητα με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων:
1) Επ. Οδός Μουζακίου - Λίμνης Πλαστήρα από 4ο χλμ. έως 13ο χλμ. (Δ/ση Μπαλάνου έως Τ.Κ. Κερασιάς)
2) Επ. Οδός Καρδίτσας - Λίμνης Πλαστήρα από 10ο χλμ. (μέσω Μοσχάτου)3) Επ. Οδός Καρδίτσας - Λίμνης Πλαστήρα από 15ο χλμ. (μέσω Καστανιάς)4) Περιμετρικά της Λίμνης Πλαστήρα5) Επ. Οδός Καρδίτσας - 'Αρτας από 29ο χλμ (Διασταύρωση Μπαλάνου) έως 81ο χλμ (γέφυρα Αχελώου - όρια νομού 'Αρτας)6) Επ. Οδός Μουζακίου - Στεφανιάδας από 4ο χλμ (Διασταύρωση Μπαλάνου) έως 56ο χλμ (όρια Ν. Ευρυτανίας)7) Επ. Οδός Κέδρου - Ρεντίνας - Καρπενησίου από 42ο χλμ (Διασταύρωση Λουτροπηγής) έως 62ο χλμ (θέση «ΖΑΧΑΡΑΚΗ»)

Friday, January 4, 2019

Απόρρητα έγγραφα CIA για την Ελλάδα: "Στρατηγέ μου ιδού ο στρατός σας κι αν σας αρέσει"


Όταν οι ΗΠΑ καθόριζαν τα πάντα στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Τι αποκαλύπτουν τα έγγραφα της CIA.

Από τα απόρρητα αρχεία της CIA, από τα οποία αποχαρακτηρίστηκαν έγγραφα του 1949, προκύπτει με τον πιο επίσημο τρόπο αυτό που έχει καταγράψει η ιστορία: η Ελλάδα χώρα που πολέμησε στο πλευρό των Συμμάχων αν και ήταν με τη πλευρά των νικητών, κατέληξε να εξαρτάται απόλυτα από τον ξένο παράγοντα και ειδικά από τους Αμερικανούς και τους Βρετανούς.
Μεταξύ των εγγράφων που αποχαρακτηρίστηκαν και δημοσιεύει το Militaire.gr είναι και όσα αφορούν τις επικοινωνίες που είχε ο Αμερικανός πρέσβης Χάρι Γκρέϊντι με το Στέιτ Ντιπάρμτεντ. Ανάμεσα σ΄ αυτά είναι και τα έγγραφα που έχουν να κάνουν με το αίτημα το στρατηγού Παπάγου για μεγαλύτερο στρατό. Ο Παπάγος ζητούσε οικονομική βοήθεια για να αυξήσει το προσωπικό των ΕΔ από τους 197.000 άνδρες στους 250.000. Όπως προκύπτει από τα έγγραφα είχε φθάσει στο σημείο να απειλήσει και με παραίτηση αν οι ΗΠΑ δεν ενέκριναν το αίτημα!
Το αίτημα φυσικά και απορρίφθηκε. Οι Αμερικανοί επικαλέστηκαν οικονομικούς λόγους, αλλά όπως προκύπτει από τις απαντήσεις τους ο πραγματικός λόγος ήταν πως δεν ήθελαν μεγαλύτερο στρατό στην Ελλάδα. Όπως προκύπτει από τα τηλεγραφήματα που δημοσιεύσαμε χθες υποπτεύονταν ότι η Ελλάδα είχε πρόθεση να κάνει εισβολή στην Αλβανία. Αυτό που “έκαιγε” τους Αμερικανούς ήταν να επικρατήσει ο στρατός στον Εμφύλιο Πόλεμο. Γι΄ αυτό είχαν την βοήθεια που χρειάζονταν. Ήταν πολύ φθηνότερη και όπως αποδείχτηκε πιο αποτελεσματική. Οι Αμερικανοί δοκίμασαν τις βόμβες ναπάλμ κατά των Ελλήνων ανταρτών…
Τα σχετικά έγγραφα από τη CIA:

Απόρρητα έγγραφα CIA για την Ελλάδα:
Απόρρητα έγγραφα CIA για την Ελλάδα:
Απόρρητα έγγραφα CIA για την Ελλάδα:

Διαβάστε ακόμη στο Militaire.gr:

wibiya widget