Wednesday, March 29, 2017

Γλυφάδα: Θύμα διαδικτυακού παιχνιδιού η 16χρονη που κρεμάστηκε;


Ένα κορίτσι μόλις 16 χρόνων βρέθηκε κρεμασμένο με μαντήλι από το πόμολο της ντουλάπας το απόγευμα της Δευτέρας στο δωμάτιο του. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η καθηγήτρια που της έκανε ιδιαίτερα ειδοποίησε τους γονείς της, όταν η μαθήτρια της δεν της άνοιξε αν και χτύπησε το κουδούνι ξανά και ξανά. 

Η Αστυνομία έχει ξεκινήσει εντατικές έρευνες με σκοπό να διευκρινιστεί εάν πρόκειται για αυτοκτονία ή εάν η 16χρονη έπεσε θύμα διαδικτυακού παιχνιδιού «choking game» το οποίο λέγεται πως έχει γίνει μόδα τα τελευταία χρόνια. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι ο παίκτης δένεται στο λαιμό με ένα σκοινί μέχρι να ζαλιστεί. 

Έχει κατασχεθεί ο προσωπικός της υπολογιστής προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το τραγικό συμβάν είναι απόρροια αυτής της διαδικτυακής "μόδας". 

Σύμφωνα με πληροφορίες από το vimaonline.gr, ιστοσελίδα των νοτίων προαστίων, οι οικείοι της αποδίδουν τον θάνατο ίσως σε δυστύχημα κατά τη διάρκεια του «παιχνιδιού». Η αυτοκτονία δεν είναι πιθανό σενάριο για τους ανθρώπους αυτούς, καθώς λένε πως η κοπέλα ήταν γενικά χαρούμενη και δεν αντιμετώπιζε ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ πρόσφατα είχε πραγματοποιήσει ταξίδι στο εξωτερικό. 

Τώρα, η έρευνα επικεντρώνεται στο laptop της κοπέλας, ενώ εξετάζονται και πρόσφατες γραπτές εκθέσεις της, ώστε να εξακριβωθούν τα αίτια. 

Τι είναι το choking game


Το "παιχνίδι" ασφυξίας δεν είναι κάτι καινούργιο. Αντίστοιχα "παιχνίδια" συναντιούνται αιώνες πίσω, κυρίως όμως ανάμεσα σε ενηλίκους και δη κατά της διάρκεια της ερωτικής πράξης - ερωτικών παιχνιδιών. Πλέον όμως φαίνεται να αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο, στο οποίο λαμβάνουν μέρος ανήλικοι, πολλές φορές από το διαδίκτυο σε ένα"παιχνίδι λιποθυμίας". Σε αυτό κάποιος λαμβάνει μέρος μετά την πρόσκληση κάποιου τρίτου ώστε να βιώσει την αίσθηση μιας κατάστασης λιποθυμίας ή ημιλιποθυμίας ή μια εμπειρία πολύ κοντινή στον θάνατο. 

Όλο αυτό προκαλείται έπειτα από υποξία ή αλλιώς έλλειψη οξυγόνωσης του εγκεφάλου, λόγω του στραγγαλισμού ή με την επιτηδευμένη αύξηση του ρυθμού της αναπνοής και με απότομη παύση της αναπνοής. 

Είναι ενδεικτικά τα αποτελέσματα της έρευνας που έγινε από Κέντρο Ψυχικής Υγείας στον Καναδά και βρήκε το 2008 ότι περισσότεροι από 79.000 φοιτητές στο Οντάριο είχαν δοκιμάσει το συγκεκριμένο παιχνίδι. Αντίστοιχη έρευνα στο Οχάιο των ΗΠΑ το 2006, είχε βρει ότι ένα 11% σε ηλικίες 12-18 ετών είχαν δοκιμάσει το παιχνίδι και ένα 19% σε ηλικίες 17-18. 

Tο 2008, το Αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών είχε δημοσιοποιήσει την πρώτη του έκθεση για το φαινόμενο και ανέφερε για περίπου 80 θύματα, στην πλειοψηφία τους αγόρια μεταξύ 11 και 16 ετών. Ο πραγματικός αριθμός των θυμάτων δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί και τούτο οδηγεί σε υπερβολές. Ωστόσο, είναι αλήθεια πως το διαδίκτυο και ειδικότερα τα σόσιαλ μίντια (Facebook) έχουν "βοηθήσει" στην προώθηση του επικίνδυνου φαινομένου. 

Στο πλαίσιο μελέτης του 2015, το Πανεπιστήμιο του Γουισκόνσιν εξέτασε 419 βίντεο που κυκλοφορούσαν στο διαδίκτυο και έδειχναν έφηβους να δοκιμάζουν το choking game μόνοι τους είτε με φίλους τους. Τα εν λόγω βίντεο είχαν συνολικά πάνω από 22 εκατομμύρια views

Τα θύματα σε όλο τον κόσμο


Ήταν μόλις πριν μερικούς μήνες όταν ένα μόλις 11χρονο αγόρι από τη Νότια Καρολίνα βρέθηκε νεκρό στο δωμάτιο του. Ο Garrett Pope Jr. βρέθηκε νεκρός στο δωμάτιό του και η εξέταση της σορού έδειξε ότι ο θάνατός του ήταν αποτέλεσμα ατυχήματος, το οποίο συνέβη ενώ ο 11χρονος προσπαθούσε να προκαλέσει ασφυξία στον εαυτό του με ένα σχοινί. 

Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στο Μπέρμιγχαμ της Βρετανίας, ένας δωδεκάχρονος πέθανε προσπαθώντας να αυτοστραγγαλιστεί με μια ζώνη. Το παιδί βρήκε η μητέρα του, στη βάση της σκάλας, με το χέρι του να κρατάει ακόμα τη ζώνη γύρω από το λαιμό του. 

Ένα αντίστοιχο περιστατικό σημειώθηκε τον περασμένο Γενάρη στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. 
Τελευταία ενημέρωση 29/03/2017, 11:03
 thetoc.gr

ΞΑΝΘΗ. Για τα όπλα στο τζαμί στον εισαγγελέα ο ιμάμης

Την άκρη του νήματος προσπαθούν να βρουν οι Αρχές σχετικά με τα όπλα που εντοπίστηκαν σε τζαμί στο χωριό της Ξάνθης, Ηλιόπετρα. Ο ιμάμης σήμερα στον εισαγγελέα.

Την άκρη του νήματος προσπαθούν να βρουν οι Αρχές σχετικά με τα όπλα που εντοπίστηκαν σε τζαμί στο χωριό της Ξάνθης, Ηλιόπετρα. Ο ιμάμης οδηγείται σήμερα στον εισαγγελέα. Ο ιμάμης κρατείται στην Αστυνομική Διεύθυνση Ξάνθης. 

Ο ιμάμης συνελήφθη μετά την έφοδο στο τζαμί του χωριού οπότε και βρέθηκαν στον μιναρέ τα τρία όπλα, πιο συγεκριμένα ένα κυνηγετικό φλόμπερ και δύο πιστόλια διαφορετικού διαμετρήματος, το ένα με σιγαστήρα, καθώς και σφαίρες για τα τρία όπλα. 

Ο συλληφθείς κατηγορείται για το αδίκημα της οπλοκατοχής, κάτι που όμως αρνείται υποστηρίζοντας πως δεν ξέρει για τα όπλα, ενώ ήδη εκπροσωπείται από ομάδα νομικών. Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι στο χωριό επικρατεί αναταραχή και κάτοικοι θα κατευθυνθούν στην Ξάνθη για να συμπαρασταθού νστον ιμάμη τους. 

Οι Αρχές ασφαλείας έφτασαν στον εντοπισμό των όπλων και των σφαιρών μετά από πληροφορίες. Ο ιμάμης είναι ο υπεύθυνος για την λειτουργία του τζαμιού, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως η πρόσβαση στον χώρο είναι ελεύθερη. Ο χώρος είναι μία σιδερένια κατασκευή στην ταράτσα του κτιρίου. 


Επί του παρόντος, τα δύο πιστόλια αποστέλλονται στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛΑΣ στην Αθήνα προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν χρησιμοποιηθεί σε εγκληματική ενέργεια. Αξιωματικοί της Αστυνομίας γνωρίζουν ότι η περιοχή βρίθει όπλων, προκαλεί όμως εντύπωση και ανησυχία ο εντοπισμός του πιστολιού με σιγαστήρα. Σύμφωνα με το τοπικό μέσο - site "Αντιφωνητή" η ΕΥΠ έχει δείξει ενδιαφέρον για την υπόθεση, ενώ έχει ενημερωθεί και η ηγεσία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. 

Ο ιμάμης θεωρείται ότι είναι φίλα προσκείμενος στον Ερντογάν. 
 thetoc.gr

Tuesday, March 28, 2017

Ο Γιώργος Γούσιας γράφει για το χωριό Μπελογιάννης της Ουγγαρίας


Ο Μπελογιάννης και η Ουγγαρία.
Το χωριό Μπελογιάννης στην Ουγγαρία είναι πολύ γνωστό στην Ελλάδα. Χτίστηκε στον ουγγρικό κάμπο 60 χιλιόμετρα νότια από τη Βουδαπέστη και στέγασε εκατοντάδες ελληνικές οικογένειες πολιτικών προσφύγων. Το αρχικό του όνομα ήταν «Ελληνικό Χωριό» και μετονομάστηκε σε «Μπελογιάννης» μετά την εκτέλεση του Έλληνα κομμουνιστή, όνομα που διατηρείται και σήμερα παρά τις πολιτειακές αλλαγές στη χώρα.
Με το όνομα του Νίκου Μπελογιάννη οι Ούγγροι μετονόμασαν το μεγαλύτερο εργοστάσιο τηλεπικοινωνιακού υλικού και ραδιοφώνων της χώρας, γνωστό πλέον ως "Beloiannisz Hiradástechnikai Gyár". Η επιχείρηση είχε ως εμπορικό σήμα το κόκκινο αστέρι στη μέση του οποίου ήταν χαραγμένα τα αρχικά γράμματα BHG. Ανάμεσα στα προϊόντα παραγωγής του ήταν και τουλάχιστον τρία μοντέλα  ραδιοφώνων τα Beloiannisz A117 (φωτο), 228A και 228Β.
Θέλοντας οι Ούγγροι να τιμήσουν ακόμη μια φορά τον Μπελογιάννη και επιθυμώντας να  τον συνδέουν και με την θαλασσόβρεχτη πατρίδα του, την Ελλάδα, έδωσαν το όνομα “Beloiannisz” στο μεγαλύτερο πλοίο που διέσχιζε τα νερά της λίμνης Μπάλατον, που όπως είναι γνωστό είναι και η μεγαλύτερη της Ευρώπης. Περιττό βέβαια να προσθέσουμε την υπερηφάνεια των Ελλήνων επιβατών, που τα καλοκαίρια παραθέριζαν στις ακτές της!
 Γιώργος Γούσιας  (ΦΒ)

Μαζεύουν υπογραφές για την Μελάνια Τραμπ


Περισσότεροι από 110.000 άνθρωποι έχουν υπογράψει την αίτηση που ζητά από Γερουσιαστές να αναγκάσουν την Μελάνια Τραμπ να μετακομίσει στον Λευκό Οίκο ή να πληρώσει η ίδια για την προστασία της στη Νέα Υόρκη
Οι Αμερικανοί φορολογούμενοι πληρώνουν ένα υπέρογκο ποσό για την προστασία της Πρώτης Κυρίας και του γιου της, Μπάρον, σημειώνεται στην αίτηση. Οι δυο τους ζουν στον Trump Tower, στη Νέα Υόρκη, καθώς η σύζυγος του Αμερικανού προέδρου δεν ήθελε να μετακομίσει στην Ουάσινγκτον εν μέσω της σχολικής χρονιάς.
Εως τώρα, η διαδικτυακή αίτηση έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 110.000 υπογραφές. Στόχος της να φτάσει τους 150.000 ώστε να επιδοθεί στους γερουσιαστές Μπέρνι Σάντερς και Ελίζαμπεθ Γουόρεν, σύμφωνα με το NBC.  
Η αστυνομία της Νέας Υόρκης εκτιμά ότι το κόστος για την προστασία της Μελάνια Τραμπ και του Μπάρον κυμαίνεται μεταξύ 127.000 και 146.000 δολάρια την ημέρα, όταν δεν είναι μαζί τους ο Αμερικανός πρόεδρος. Στις περιπτώσεις που είναι εκεί ο Ντόναλντ Τραμπ, το κόστος εκτοξεύεται στα 308.000 δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με τους New York Times.
 Iefimerida.gr 

Εύοσμος Θεσσαλονίκης.Πνίγηκε σε παιδικό αίμα. Τέσσερις 17χρονοι νεκροί σε τροχαίο 1 χαροπαλεύει στο νοσοκομείο

Ήταν όλοι τους νιόβγαλτα παιδιά,γεμάτα σφρίγος και ορμή.. Είναι νεκρά  τα 4 και 1 χαροπαλεύει στο νοσοκομείο.

Η άσφαλτος βάφτηκε ξανά με αίμα. Με το αίμα τεσσάρων νεαρών παιδιών, που πριν καν συμπληρώσουν τα 20 χρόνια της ζωής τους έφυγαν από τη ζωή τα ξημερώματα της Τρίτης (28.03.2017) σε τροχαίο που σημειώθηκε στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης. Από τα συντρίμμια του μοιραίου αυτοκινήτου ανασύρθηκε ζωντανός ένας 17χρονος και έχει μεταφερθεί βαρύτατα τραυματισμένος στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ και δίνει μάχη για να κρατηθεί στη ζωή.





Όλα έγιναν στις 03:30 τα ξημερώματα όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν πέντε νεαροί, υπό αδιευκρίνιστες ακόμη συνθήκες, βγήκε από την πορεία του και έπεσε πάνω σε τσιμεντένιο τοιχίο και στη συνέχεια πάνω σε περίφραξη, στη συμβολή των οδών Αναγεννήσεως και προέκτασης Σμύρνης, πάνω από την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης.




                     ΚΑΛΗΜΕΡΟΣΠΕΡΑ ΕΥΘΥΝΕΣ

Ήταν όλοι τους νιόβγαλτα παιδιά,γεμάτα σφρίγος και ορμή.. Είναι νεκρά  τα 4 και 1 χαροπαλεύει στο νοσοκομείο.Για μία 2,3 μέρες όλοι θα μιλάμε γι αυτα.Παπάδες θα μιλήσουν 'για τόπο χλοερό και ευήλιο"(λες και υπάρχει καλύτερος απο τον Ελληνικό),πολλοί θα πουν "καλο παράδεισο" (αν και ο ...θεός δεν έβγαλε καμμιά αγγελία ότι τον ξανάνοιξε μετά το ανύπαρκτο κελίσιμό του) και μετά κάτι πιο δυνατό θα ακολουθήσει στη χώρα και πάλι απο την αρχή.. Η βουλή αντι να εφαρμόζει τους νόμους της  (όπως και με το κάπνισμα) θα κρατήσει ενός λεπτού σιγή και ..όσοι έζησαν ...έχουν καιρό.. Δε ζει και ο Χατζηχρήστος να πει: Α Ν Τ Ρ Ο Π Η μας. "ΕFHMERIS"




Πίσω από το τιμόνι ένας 17χρονος, μαζί του στο μοιραίο αυτοκίνητο που ανήκε στον πατέρα του 17χρονου ένας 19χρονος, ένας 17χρονος και άλλα δυο άτομα νεαρής ηλικίας. Εκτός από τον 17χρονο, όλοι έχασαν ακαριαία τη ζωή τους και ανασύρθηκαν νεκροί.



Από τις εικόνες που μετέδωσε η πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1, στην άσφαλτο φαίνονται ακόμη τα ίχνη από το φρενάρισμα. Δεν αποκλείεται, κάποιο αδέσποτο να πετάχτηκε στο δρόμο, αναγκάζοντας τον άπειρο οδηγό να χάσει τον έλεγχο. Ήταν τέτοια η σφοδρότητα της σύγκρουσης που από την πρόσκρουση έχουν λυγίσει οι κολώνες φωτισμού που βρίσκονται στο σημείο όπου έπεσε το αυτοκίνητο.






Άμεσα στο σημείο έσπευσαν περιπολικά της Τροχαίας, ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και πυροσβεστικά οχήματα. Από τα συντρίμμια του αυτοκινήτου ανασύρθηκαν 4 νεκροί και απεγκλωβίστηκε ο 17χρονος που βαριά τραυματισμένος μεταφέρθηκε στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης.

Ενός λεπτού σιγή στη Βουλή για τα παιδιά που χάθηκαν...

Την ίδια στιγμή, ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των τεσσάρων παιδιών που έχασαν τη ζωή τους στο τροχαίο δυστύχημα στο Εύοσμο και σε ένδειξη συμπαράστασης προς τις οικογένειές τους, κράτησε η Ολομέλεια της Βουλής.
Με αφορμή το τραγικό περιστατικό, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου ανέφερε ότι ήδη στα σχολεία, στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης, υπάρχει το μάθημα της οδικής αγωγής, ενώ το υπουργείο ξεκινάει μια πιο συστηματική εκπαίδευση των παιδιών στα σχολεία.

Από την πλευρά του, ο δ' αντιπρόεδρος του Σώματος, Νικήτας Κακλαμάνης, τόνισε τη ανάγκη, η Μόνιμη Ειδική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής να ασχοληθεί πιο ενεργά με το θέμα της οδικής αγωγής.
Ολοκληρώθηκε ανάσυρση 4 νεκρών ατόμων, συνέπεια  ατυχήματος, στη συμβολή των οδών Αναγεννήσεως & Σμύρνης, στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης.

Με πληροφορίες και από ΑΠΕ - ΜΠΕ,iefimerida.gr
Φωτογραφίες: 
voria.grlife-events.gr

ΥΓΕΙΑ .Ρίξε μαύρη πέτρα πίσω σου και συνέχισε τη ζωή σου!


Ο άνθρωπος γεννιέται με σκοπό να χαίρεται τη ζωή. Δυστυχώς, οι περισσότεροι από εμάς δεν το αντιλαμβανόμαστε νωρίς κι αναμοχλεύουμε τις στάχτες μας για καιρό. Έρμαια των ανασφαλειών και του εγωισμού μας κατατρώμε το μέσα μας και χάνουμε το νόημα της ζωής, που είναι να προχωράμε. Ό,τι και να συμβαίνει, όπως κι αν έρθουν τα πράγματα, έχουμε υποχρέωση στον εαυτό μας να προχωράμε. Γιατί η ζωή συνεχίζεται.
Είναι δύσκολη η απόφαση να κάνεις την αυτοκριτική σου και να δώσεις ένα τέλος στην αδηφάγα, αυτοκαταστροφική τάση σου να γυρίζεις στο παρελθόν και να αποζητάς δικαίωση. Καμιά δικαίωση αγάπη μου δεν έρχεται για τον κολασμένο. Πόσο μάλλον για τον ερωτευμένο.
Μόνος σου πρέπει να ζήσεις τη δοκιμασία σου στο έπακρον για να βγεις νικητής. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα πράγμα· να ρίξεις μαύρη πέτρα πίσω σου. Nα μην επιτρέψεις σε κανένα «αν» να φωλιάσει μέσα σου και σε καμία αμφιβολία να βρει έδαφος ν’ αναπτυχθεί.
Αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά, δε θα ήσουν εδώ που είσαι σήμερα, δε θα έκανες αυτά τα βασανιστικά ερωτήματα στον εαυτό σου. Θα ήσουν προφανώς ευτυχισμένος κι όχι ένας άνθρωπος που προσπαθεί. Όσο προχωράς θα νιώθεις τη μικρότητα όλων όσων άφησες πίσω και θα νιώθεις όλο και πιο δυνατός, όλο και πιο σίγουρος για την απόφασή σου.
Όποιος σε έφερε εδώ που είσαι σήμερα, δεν πρόκειται να σε βγάλει απ’ το αδιέξοδο. Αν δεν τον αφήσεις για πάντα πίσω σου, δεν πρόκειται ποτέ να ξεφύγεις απ’ το παρελθόν. Πού είναι τόσο καιρό αυτός ο άνθρωπος; Ζει τη ζωή του με τις επιλογές του κι εσύ δεν είσαι μέσα σ’ αυτές.
Σεβάσου την απόφασή του και φύγε. Για σένα το κάνεις, όχι για ‘κεινον. Εκείνος έχασε έναν άνθρωπο που τον ήθελε και τον αγάπησε πολύ. Ήταν λίγος για το πολύ σου. Δε θέλησε ούτε μια στιγμή να μπει στα παπούτσια σου, να σε νιώσει. Τι περιμένεις; Ρίξε την πέτρα και προχώρα. Μη γυρίσεις ποτέ να την ψάξεις. Δε θα τη βρεις μέσα στις λάσπες και στα χόρτα που την έχουν καλύψει.



Οι αναμνήσεις είναι κακοί σύμβουλοι της λογικής. Εικόνες, φίλοι, μυρωδιές μπορεί να σου φέρνουν μνήμες. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να σηκώσεις αυτό το φορτίο, να ευχαριστήσεις τη μοίρα για την εμπειρία που σου έδωσε και να ξεκινήσεις για το επόμενο ταξίδι. Μη γυρίσεις να κοιτάξεις ποτέ πίσω. Να κοιτάς μόνο μπροστά.
Να στέφεις τον εαυτό σου με αισιοδοξία για την επόμενη μέρα. Ν’ ανοίγεις τα πανιά σου για νέες περιπέτειες, ν’ αδημονείς να γνωρίσεις ανθρώπους άξιους να σ’ ολοκληρώσουν, εκείνους που θα σεβαστούν αυτό που είσαι και δε θα σκεφτούν ποτέ να σε πληγώσουν.
Κι αν καμιά φορά υπερέβαλαν θα είναι ικανοί να ζητήσουν «συγγνώμη». Εκείνοι που θα σε πάνε κάθε φορά ένα βήμα παραπέρα, γιατί θ’ αγαπήσουν αυτό που είσαι χωρίς να ζητιανεύεις, να παρακαλάς, να το απαιτείς. Θα το κάνουν με δική τους βούληση κι αυτό θα σε κάνει να συνειδητοποιήσεις, ότι τόσο καιρό έψαχνες σε λάθος μέρος.
Η απελευθέρωση της ψυχής μας απ’ τα δεσμά του παρελθόντος είναι λύτρωση. Ο χρόνος που απαιτείται για να τα καταφέρεις δεν είναι ίδιος για όλους. Ανέβα στο σκαλοπάτι της αυτοεκτίμησης και ξεφορτώσου ανθρώπους που σε γεμίζουν ανασφάλειες. Η πολυτιμότητά σου θα ειδωθεί από εκείνον που είναι άξιος να σ’ αγαπήσει.
Φόρα το πιο όμορφο χαμόγελό σου, άφησε το φως σου να κατακλύσει τους άλλους και να ‘σαι σίγουρος πως μία νέα σελίδα γεμάτη υποσχέσεις σε περιμένει. Ρίξε μια πέτρα πίσω σου και πίστεψε στο θαύμα της ζωής. Αυτό που περιμένεις ίσως να κρύβεται στο επόμενο βήμα, ίσ
ως και παρακάτω.
Άντε, μη στέκεις. Ξεκίνα να προχωράς.
Της Αναστασίας Νάννου – pillowfights.gr

ΕΛΛΑΣ- Oι Έλληνες σήμερα ασχέτως μορφώσεως μιλάμε ομηρικά, αλλά δεν το ξέρουμε.


Παρακάτω θα δούμε οτί τα αρχαία ελληνικά όχι μόνο δεν είναι νεκρή γλώσσα, αλλά ότι οι Έλληνες σήμερα ασχέτως μορφώσεως μιλάμε ομηρικά, αλλά δεν το ξέρουμε επειδή αγνοούμε την έννοια των
λέξεων που χρησιμοποιούμε.

Ας δόυμε κάποια παραδείγματα.

ιχθύς είναι το ψάρι. Λέμε σήμερα ιχθυοτροφείο, ιχθυοκαλλιέργεια

Άκων ειναι όποιος κάνει κτ. χωρίς τη θέλησή του, απρόθυμα. Λέμε ακουσία.

Αυδή είναι η φωνή. Σήμερα χρησιμοποιούμε το επίθετο άναυδος.

Αλέξω στην εποχή του Ομήρου σημαίνει εμποδίζω, αποτρέπω. Τώρα χρησιμοποιούμε τις λέξεις αλεξίπτωτο, αλεξίσφαιρο, αλεξικέραυνο, Αλέξανδρος (αυτός που αποκρούει τους άνδρες)

Άρχω σημαίνει είμαι πρώτος, πηγαίνω πρώτος, προηγούμαι. Λέμε αρχηγός, αρχιτέκτων, δήμαρχος, ὑπάρχω.

Λάας ή λας έλεγαν την πέτρα. Εμείς λέμε λατομείο, λαξεύω.

Φρην είναι η λογική. Από αυτή τη λέξη προέρχονται το φρενοκομείο, ο φρενοβλαβής, ο εξωφρενικός, ο άφρων.

Δόρπος, λεγόταν το δείπνο, σήμερα η λέξη είναι επιδόρπιο.

Λώπος είναι στον Όμηρο το ένδυμα. Τώρα λέμε λωποδύτη.

Με το επίρρημα τήλε στον Όμηρο εννοούσαν μακριά, εμείς χρησιμοποιούμε τις λέξεις τηλέφωνο, τηλεόραση, τηλεπικοινωνία, τηλεβόλο, τηλεπάθεια.

Ύλη ονόμαζαν ένα τόπο με δένδρα, εμείς λέμε υλοτόμος.

Άρουρα ήταν το χωράφι, όλοι ξέρουμε τον αρουραίο.

Ἄγω σημαίνει οδηγώ, φέρνω, μεταφέρω. Καποιες λέξεις που χρησιμοποιούμε σήμερα είναι λοχαγός, χορηγός, ἀπαγωγή, δημαγωγός, εἰσάγω.

Νόστος σημαίνει επιστροφή στην πατρίδα. Λέμε νοσταλγία.

Άλγος στον Όμηρο είναι ο σωματικός πόνος, από αυτό προέρχεται το αναλγητικό.

Το βάρος το αποκαλούσαν άχθος, σήμερα λέμε αχθοφόρος.

Ο ρύπος, δηλαδή η ακαθαρσία, εξακολουθεί και λέγεται έτσι – ρύπανση.

Από τη λέξη αιδώς (ντροπή) προήλθε ο ο αναιδής.
.
Πέδη, σημαίνει δέσιμο και τώρα λέμε πέδιλο. Επίσης χρησιμοποιούμε τη λέξη χειροπέδες.

Από το φάος, το φως προέρχεται η φράση φαεινές ιδέες.

Άγχω, σημαίνει σφίγγω το λαιμό, σήμερα λέμε αγχόνη. Επίσης άγχος είναι η αγωνία από κάποιο σφίξιμο, ή από πίεση.

Βρύχια στον Όμηρο είναι τα βαθιά νερά, εξ ου και τo υποβρύχιο.

Ύδωρ είναι το νερό. Λέμε όμως ύδρευση, υδραγωγείο, υδραυλικός, υδροφόρος, υδρογόνο, υδροκέφαλος, αφυδάτωση, ενυδρείο, κ.τ.λ.

Ναυς ειναι το πλοίο. Από τη λέξη ναυς έχουμε: ναυπηγός, ναύαρχος, ναυμαχία, ναυτικός, ναυαγός, ναυτιλία, ναύσταθμος, ναυτοδικείο, ναυαγοσώστης, ναυτία, κ.τ.λ.

«Από την εποχή που μίλησε ο Όμηρος ως τα σήμερα, μιλούμε,ανασαίνουμε και τραγουδούμε με την ίδια γλώσσα».
Γιώργος Σεφέρης.


Σοκ.Κυκλώνας μαστιγώνει τη ΒΑ Αυστραλία.



Αναβαθμισμένος στην κατηγορία τέσσερα έχει φθάσει στις αυστραλιανές ακτές ο τυφώνας Ντέμπι.

Με ανέμους, η ταχύτητα των οποίων φθάνει ακόμη και στα 263 χλμ/ώρα βρίσκεται ήδη στο Κουίνσλαντ, όπου περισσότεροι από 25.000 κάτοικοι έχουν εγκαταλείψει τις εστίες τους.

Ο κυκλώνας κινείται με βραδύτητα κάτι, που αναμένεται να επιτείνει τις ζημιές και να γίνει ο πλέον καταστροφικός από τον κυκλώνα Γιασί το 2011.
«Νομίζω ότι τα χειρότερα έρχονται και για να είμαι ειλικρινής καθώς κατευθύνεται βόρεια πιστεύω ότι θα αντιμετωπίσουμε περισσότερα», λέει ένας από τους κατοίκους της περιοχής.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μετεωρολόγων τις προσεχείς ώρες αναμένεται να δημιουργηθούν σημαντικά προβλήματα στην ηλεκτροδότηση.
Δυνάμεις του στρατού βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα για παν ενδεχόμενο, ενώ παράλληλα υπάρχει πρόβλεψη για αποθέματα τροφίμων και καυσίμων.
Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται και περισσότεροι από 2.000 υπάλληλοι των υπηρεσιών εκτάκτων καταστάσεων.
Οι αρχές έχουν κλείσει περισσότερα από 410 σχολεία σε ολόκληρη την πολιτεία της βορειοανατολικής Αυστραλίας.
Euronews. /Γιώργος Αϊβαλιώτης

Monday, March 27, 2017

ΚΑΝΑΔΆΣ . ΖΉΤΩ Η ΕΛΛΑΣ ΧΡΌΝΙΑ ΠΟΛΛΑ φώναζε ο πρωθυπουργός Τριντό στην παρελαση

Μπορεί να χάνουμε τα καλλίτερα μυαλά στην Ελλάδα, που μεταναστευουν και αναζωογονουν τον πλανήτη μας σε όλες τις γωνιές του αλλά το ελληνικό πνεύμα υπάρχει σήμερα παντού. Δείτε τι έγινε στην παρέλαση προς τιμή του 1821 στον Καναδά και ας ευχαριστήσουμε τους συμπατριώς μας που με τη λεβεντιά και τις δραστηριοτητές τους κάνουν και πρωθυπουργούςς να παραληρούν και να φωνάζουν με υπερηφάνετα  Ζήτω η Ελλάς. .
Ο Τζάστιν Τριντό, πρωθυπουργό ς του Καναδά και... πολιτικός γόης, φώναζε για περίπου 10 λεπτά, σε άπταιστα ελληνικά, «χρόνια πολλά» στην παρέλαση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου στο Μόντρεαλ!
Ο Καναδός πρωθυπουργός άνοιξε την παρέλαση ως μέγας τελετάρχης και χαιρετούσε τους χιλιάδες ομογενείς που είχαν κατακλύσει την οδό Ζαν Ταλόν, στο κέντρο του Park Extension.
Η μεγαλειώδης και συγκινησιακά φορτισμένη παρέλαση ξεκίνησε στη 1.14 μ.μ. της Κυριακής και ολοκληρώθηκε στις 2.25 μ.μ., με 76 διαφορετικούς σχηματισμούς μαθητών, φοιτητών, γονέων, εκπροσώπων φορέων και οργανώσεων.
Από νωρίς, από τις 12.10 μ.μ., εκατοντάδες Έλληνες είχαν ήδη συγκεντρωθεί στο σημείο εκκίνησης της παρέλασης, κρατώντας σημαίες και αναμένοντας την κορύφωση των φετινών εκδηλώσεων.
Ο Καναδός πρωθυπουργός έφτασε στην οδό Jean Talon στη 1.06 μ.μ., πέρασε στον ώμο του το διακριτικό του τελετάρχη και πήρε στα χέρια του δύο σημαίες, μια ελληνική και μια καναδική. «Μεγάλη μέρα για τους Έλληνες. Χρόνια πολλά, ζήτω η Ελλάς», είπε στους εκπροσώπους της Ελληνικής Κοινότητας Μείζονος Μόντρεαλ που στάθηκαν δίπλα του πριν από την έναρξη της παρέλασης, στη διασταύρωση της Jean Talon με την οδό Hutchison.
Ιδιαιτέρως συγκινητική η διαδρομή του Τζαστίν Τριντό ως την εξέδρα των επισήμων, όπου επί δέκα λεπτά χαιρετούσε τον κόσμο φωνάζοντας στα ελληνικά «ζήτω η Ελλάς, ζήτω ο Καναδάς, χρόνια πολλά».
Στην συνέχεια ο κ. Τριντό πήρε τη θέση του στην εξέδρα, δίπλα από τον Μητροπολίτη Τορόντο (Καναδά) κ.κ. Σωτήριο, τον Πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας Μείζονος Μόντρεαλ Νίκο Παγώνη και τον υφυπουργό κ. Κουίκ.
Την παρέλαση άνοιξαν τα λάβαρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, της 25ης Μαρτίου, οι σημαίες Ελλάδος, Καναδά, Κύπρου, Μόντρεαλ και Κεμπέκ, το λάβαρο της Αγίας Λαύρας και του Συλλόγου των Καλαβρύτων, των Μεσσηνίων, των Αρκάδων και των Μανιατών.
Πηγή: Εθνικός Κήρυξ
Φωτογραφίες: Εθνικός Κήρυξ
Βίντεο: Τα Ελληνικά Χρονικά του Μόντρεαλ

-Παράγουμε ρε τίποτα; - Ναι,ρε,παράγουμε. .αλλα


Του Γιάννη Παπαγεωργίου*


Σε μια συζήτηση γύρω από τα παραγόμενα προϊόντα στη Πατρίδα μας, θα εκφραστούν διάφορες απόψεις ...Κυρίαρχη όμως είναι η φραστική κόρωνα «τίποτε δεν παράγουμε ρε, τίποτε»…
-Παράγουμε ρε, αυτοκίνητα;
-Παράγουμε ρε, τηλεοράσεις;
-Παράγουμε ρε, Ηλεκτρονικούς Υπολογιστες;
Αυτές και άλλες παρόμοιες ερωτήσεις είναι τα επιχειρήματα που θα ακουστούν στη συζήτηση...
Είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο ότι προϊόντα υψηλής τεχνολογίας δεν παράγουμε στη χώρα μας, και πιθανόν δεν θα παράγουμε ούτε στο μέλλον… Τότε τι παράγουμε σαν χώρα ; Το περασμένο Νοέμβριο , με ανακοίνωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων, τα παρακάτω εξαγώγιμα προϊόντα μας, έφεραν στη χώρα μας τα αντίστοιχα ποσά:
Τρόφιμα -Ζώντα ζώα. ..359,8 εκ. ευρώ
Ποτά- Καπνός ................62,5 εκ. ευρώ
Πρώτες ύλες..................139,0 εκ. ευρώ
Πετρελαίο-Καύσιμα..... 562,8 εκ. ευρώ
Λάδια................................52,8 εκ. ευρώ
Χημικά ...........................234,0 εκ. ευρώ
Βιομηχανικά ..................363,2 εκ. ευρώ
Μηχανήματα ..................223,3 εκ. ευρώ
Διαβάζοντας τα εξαγώγιμα προϊόντα της χώρας , συμπεραίνουμε αβίαστα ότι υπαρχει Παραγωγική Ελλάδα, η οποία παρά τη κρίση, παρόλα τα προβλήματα σε όλα τα επίπεδα -γραφειοκρατικά, χρηματοδοτικά κλπ - παράγει αλλά και εξάγει σε πάνω από 100 χώρες σε όλο το πλανήτη. Στα εξαγώγιμα προϊόντα, υπάρχουν και με σοβαρή συμμετοχή στο σύνολο των εξαγωγών της χώρας και Χημικά Προϊόντα και Βιομηχανικά Προϊόντα και Μηχανήματα. Το πρόβλημα είναι δικό μας, είναι των Ελλήνων και Ελληνίδων. Είναι πρόβλημα διαχρονικό…
Να διώξουμε από πάνω μας την μίζερη και μηδενιστική άποψη και θέση ότι δήθεν τίποτε δεν παράγουμε….
Πρέπει κάποτε να πιστέψουμε στις δικές μας Παραγωγικές και Δημιουργικές δυναμεις... Η Παραγωγική και Δημιουργική Ελλάδα παράγει πολλά και καλά προϊόντα, που υπάρχουν γύρω μας και εξάγονται αλλά πρέπει να τα αγκαλιάσουμε περισσότερο - και εννοώ το χονδρεμπόριο και το λιανεμπόριο της χώρας, Κι αυτό παράλληλα με την δική μας καθημερινή κατανάλωση, των πολιτών –καταναλωτών .
Μπορεί και Πρέπει να γίνει μια από τις ατμομηχανές εξόδου από την κρίση μας ...
*O Γιάννης Παπαγεωργίου είναι συνταξιούχος καθηγητής Φυσικής, στην Μέση Εκπαίδευση

Ρητα και σοφά. Ο άνθρωπος, για τον άνθρωπο .. λύκος

Χόμο, χόμινι, Λούπος !!
Ο άνθρωπος για τον άνθρωπο.. λύκος


Μν







Οι Σπαρτιάτες πότε δεν ρωτούσαν πόσοι ήταν οι εχθροί. 
Πάντα ρωτούσαν : πού ειναι οι εχθροι;

Sunday, March 26, 2017

Ντοκουμέντο - Τα νεκρά βασιλικά άλογα μετά την επίθεση στο Λονδίνο το 1982


Οι βομβιστικές επιθέσεις στο Χάιντ Παρκ και το Ρίτζεντ Παρκ ήταν ένα από τα χειρότερα χτυπήματα του IRA στη βρετανική πρωτεύουσα, σκοτώνοντας έντεκα στρατιώτες, επτά άλογα και αφήνοντας πίσω δεκάδες τραυματίες.   
Οι βόμβες πυροδοτήθηκαν στις 20 Ιουλίου 1982, σε τέτοιο χρόνο ώστε να προκαλέσουν τις μέγιστες απώλειες. Οι σκοτωμένοι στρατιώτες απομακρύνθηκαν γρήγορα από το σημείο. 
Αλλά ο φωτογραφικός φακός κατάφερε να αιχμαλωτίσει, με ανατριχιαστική λεπτομέρεια, ένα συγκλονιστικό, ιστορικό ντοκουμέντο μετά την επίθεση με τα βομβαρδισμένα αυτοκίνητα και δίπλα τους τα κουφάρια των νεκρών βασιλικών αλόγων.   
Στις 10.40 π.μ. εκρήγνυται μια βόμβα, η οποία βρισκόταν μέσα σε ένα μπλε Morris Marina, παρκαρισμένο στην South Carriage Drive στο Hyde Park.
 Η βόμβα περιείχε 11 κιλά εκρηκτικά και 14 κιλά καρφιά κι εξερράγη τη στιγμή που περνούσε από το σημείο μία 15μελής ίλη της έφιππης φρουράς της βασίλισσας Ελισάβετ, που εκτελούσαν την τυπική αλλαγή φρουράς.
 Τρεις στρατιώτες πέθαναν ακαριαία και οι υπόλοιποι μέσα στις επόμενες ημέρες, υποκύπτοντας στα βαριά τραύματά τους. Κατά την επίθεση τραυματίστηκαν επίσης και αρκετοί πολίτες. Επτά από τα άλογα κατέληξαν νεκρά- μερικά σκοτώθηκαν εκείνη τη στιγμή και άλλα χρειάστηκε να υποβληθούν σε ευθανασία λόγω των επώδυνων πληγών τους.   
Δύο ώρες αργότερα, σημειώνεται και δεύτερη έκρηξη βόμβας κοντά στο Ρίτζεντ Παρκ. 
Αυτή είχε τοποθετηθεί κάτω από μια εξέδρα όπου πάνω βρισκόταν μια στρατιωτική μπάντα. 
Η ωρολογιακή βόμβα, που πυροδοτήθηκε ενώ οι στρατιώτες έπαιζαν μουσική, είχε τον τραγικό απολογισμό ακόμη έξι νεκρών στρατιωτών και 26 τραυματισμένων θεατών. 
Ο IRA ανέλαβε την ευθύνη και για τις δύο βομβιστικές επιθέσεις, στοχοποιώντας απευθείας την τότε πρωθυπουργό της Βρετανίας, Μάργκαρετ Θάτσερ, την οποία κατηγόρησαν για την απόφασή της να στείλει Ιρλανδούς στα Φόκλαντ.   
lifo.gr

Έκπληκτοι οι επιστήμονες από έκρηξη ηφαιστείου στη Ρωσία μετά απο 250 χρόνια


Έκπληκτοι δηλώνουν οι επιστήμονες από την ξαφνική έκρηξη του ηφαιστείου Kambalny στη χερσόνησο Κατσάμκα της Ρωσίας, για πρώτη φορά εδώ και 250 χρόνια.  
 «Είναι έκπληξη για εμάς. Συνεχίζουμε την παρακολούθηση και αναλύουμε τις πιθανές απειλές μέσα από τα στοιχεία που συγκεντρώνουμε», δηλώνει η Ολγα Γιρίνα, επικεφαλής επιστημονικής ομάδας στην περιοχή.   
Η τέφρα που βγήκε από το ηφαίστειο την Παρασκευή το βράδυ και έφτασε σε ύψος τα 7 χιλιόμετρα, θα μπορούσε δυνητικά να καλύψει την πόλη Severo-Kurilsk, που βρίσκεται στο νησί Παραμουσίρ.   



Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η απειλή έχει ήδη περάσει, αν και παραμένει σε ισχύ ο πορτοκαλί συναγερμός για αυξημένο κίνδυνο. 
  Το ηφαίστειο Kambalny έχει 2.156 μέτρα ύψος και βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Καμτσάτκα. Η τελευταία φορά που εξερράγη ήταν κατά τη διάρκεια της βασιλείας της Αικατερίνης της Μεγάλης, το 1769.  
 Η χερσόνησος Καμτσάτκα έχει περίπου 300 ηφαίστεια στο έδαφός της, με 29 από αυτά να είναι ενεργά. 
Τον Δεκέμβριο, το ηφαίστειο Shiveluch - στο βόρειο τμήμα της Καμτσάτκα - ξέσπασε και εκτόξευσε τέφρα σε ύψος 11.000 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.   Με πληροφορίες από

 rt.com  

Ιστορία Ελλήνω -Επιστολές κλεφτών και ο Νενέκος

[…] Κόψτε κλαδιά και στρώστε μου και βάλτε με να κάτσω,
και φέρτε τον πνευματικό να με ξομολογήση,
για να του πω τα κρίματα, όσά χω καμωμένα
δώδεκα χρόνια άρματωλός, σαράντα χρόνια κλέφτης.
(Του κλέφτη το κιβούρι)
Γράφει ο Δημήτρης Τζήκας
Στα τέλη του 18ου αιώνα, παραμονές της Ελληνικής Επανάστασης, δρούσαν στον ελλαδικό και τον ευρύτερο βαλκανικό χώρο πλήθος ενόπλων ομάδων, οι οποίες αποτελούνταν συνήθως από χριστιανούς αλλά και μουσουλμάνους σε κάποιες περιπτώσεις, οι οποίες αμφισβητούσαν εμπράκτως την οθωμανική κυριαρχία σε ορισμένες περιοχές της αυτοκρατορίας. Η εθνοτική ή άλλη σύνθεση αυτών των ομάδων είναι ένα ζήτημα περίπλοκο, απλώς αναφέρουμε εδώ ότι στην περίπτωση του ελλαδικού χώρου, εκτός από τους Έλληνες Χριστιανούς, οι Αρβανίτες, οι Αλβανοί αλλά και ανυπότακτοι Μουσουλμάνοι, συγκροτούν κι αυτοί αμιγή ή μεικτά μισθοφορικά σώματα, καθώς και ισχυρές κλέφτικες ομάδες. Οι ένοπλοι αυτοί καταγράφονται συνήθως στην ιστοριογραφία και τις πηγές ως δίδυμο: κλέφτες και αρματολοί. Ως κλέφτες εννοούνται τα μέλη ένοπλων ομάδων με στοιχειώδη οργάνωση και ιεραρχία, που επιδίδονται σε διάφορες “παράνομες” δραστηριότητες όπως ληστείες, απαγωγές, “προστασία” ολόκληρων περιοχών, επιθέσεις σε ταξιδιώτες, επιδρομές κ.λ.π. Η σχέση τους με τους ντόπιους πληθυσμούς εξαρτάται κάθε φορά από τα τοπικά δίκτυα εξουσίας, τα συγγενικά δίκτυα, τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε περιοχής και τις εκάστοτε περιστάσεις.

Το τραγικό τέλος του αρματολού Θύμιου Μπλαχάβα
Το τραγικό τέλος του αρματολού Θύμιου Μπλαχάβα

Σε έγγραφο του 18ου αιώνα, με αφορμή το φημισμένο κλέφτη Γιώργο Θώμο, οι πρόκριτοι της Λευκάδας απαντούν στις οθωμανικές αρχές ότι Ακαρνάνες προύχοντες  καλύπτουν το ληστή ενώ «όταν θέλουν ημπορούν να τον σκοτώσουν ή να τον ησυχάσουν.  Οι κλέπτες όταν δεν έχουνε ορτά (κάλυψη) τους αρματολούς δεν τολμούν να κάμουν κλεψιές». Ο καπετάν Θόδωρος σε άλλο γράμμα απευθύνεται επίσης στους προύχοντες, ζητάει το μεϊντάνιλίκι πρώτα με το καλόν (αν μας αγαπάτε και (θέλετε) την δική μας φύλαξη) και στη συνέχεια απειλητικά σημειώνει ότι αν τοποθετήσουν άλλους δεν θα έχουν ησυχία (τώρα ήρθαμε ως 15 άνδρες κι αύριο θα έρθομε με 56):
 «Από εμέ τον καπετά Θόδωρο και από τον Γιώργο Ντουνιστιάνο και από το Γιώργο Αβασιώτη και από το Δήμο Σπαρτιώτη σε σένα κυρ Γέρο (Vechio) Ρίζο και Νικολό Μπατσιγιάννη και υπόλοιποι της πόλης όλους σας χαιρετούμε και σας γράψομε να ξέρετε περάσαμε και ήρθαμε στην περιοχή σας και θέλομε το μεϊντάνιλίκι με το καλόν αν μας αγαπάτε και (θέλετε) την δική μας φύλαξη και να ησυχάσομε και εμείς (να μονιμοποιηθούμε) σ’ ένα τόπο. Εμείς το ξέρομε πως θέλετε να τοποθετήσετε ή μάλλον να διορίσετε άλλους, είναι καλύτερα να βάλετε εμάς και μην πιστεύετε πως βάζοντας άλλους θα έχετε ησυχία γιατί τώρα ήρθαμε ως 15 άνδρες κι αύριο θα έρθομε με 56 και συγκεντρωθείτε όλοι να ορίσετε (να αποφασίσετε) για να μας στείλετε απάντηση μέχρι αύριο το βράδυ και μην κάμετε αλλιώς και να σας βρει το γράμμα μας υγιείς και καλά από όλους τους άλλους πολλούς χαιρετισμούς». [1]
Σε επιστολή προς τον τοπικό ενετό διοικητή, ο ίδιος καπετάνιος ζητά να μείνουν στη σκιά του πρίγκηπά τους και να ταχθούν ως μεϊντάνηδες στην υπηρεσία του, αφήνοντας τη ληστρική ζωή:
 «Εγώ ο καπετά Θόδωρος έγραψα και ταπεινά απευθύνομαι στην εξοχότητά σου με όλους τους ανθρώπους μου γονατιστός ζητάω συγχώρεση από την εξοχότητά σου που δεν σας εγράψαμε προτήτερα σαν αγράμματοι που είμαστε. Και τώρα γράφομε στην εξοχότητά σου εμείς σουδήτοι (υπήκοοι) του πρίγκηπά μας (του δόγη) και θέλομε να είμαστε κοντά στον πρίγκηπά και αν μπορούμε να έχομε μια fede (πιστοποίηση) από την εξοχότητά σου εάν μας αγαπάς να μείνομε στη σκιά σου και εμείς θα αφήσομε τη ληστρική ζωή (το κακό) και είμαστε ένοχοι πρώτα στο θεό και δεύτερα στο πρίγκιπα και για αυτό γράφομε και παρακαλούμε την εξοχότητά σου να μας δώσεις μία fede για να μείνομε ως μεϊντάνηδες γιατί παρατηρούμε και εμείς πως οι χωριάτες μας χρειάζονται απέναντι στους τούρκους και στους κακούς ανθρώπους και αναλαβαίνουμε να τους σώσουμε και να μας γράψεις για αυτό μια απάντηση με το χέρι σου για να ξέρομε και εμείς θα σταθούμε άντρες θα το ιδείτε».

Το Υγειονομείο στη Λευκάδα,πίνακας του  J. Cartwright, 1821
Το Υγειονομείο στη Λευκάδα,πίνακας του J. Cartwright, 1821

Η διαφορά του ύφους είναι εμφανής: απευθύνομαι στην εξοχότητά σου, γονατιστός ζητάω συγχώρεση, θα αφήσομε τη ληστρική ζωή, γράφει στον ισχυρό Ενετό αξιωματούχο, ενώ στους προκρίτους απευθύνεται σχεδόν ως ίσος προς ίσο (σε σένα κυρ Γέρο (Vechio) Ρίζο και Νικολό Μπατσιγιάννη και υπόλοιποι της πόλης).[1] Σε άλλη επιστολή,  με χρονολογία 9.9. 1799, ο κλεφταρματολός Γιάννης Παράβολας απευθύνεται στους «εκλαμπρότατους αφεντάδες της Αγίας Μαύρας» και διαμαρτύρεται επειδή αυτοί ενέδωσαν στην αξίωση του αρματολού της Στερεάς καπετάν Χρίστου (Κατσικογιάννη;) να καταδιωχθεί και να κυνηγηθεί ο Παράβολας από το νησί. Η επιστολή του διασώζει το ντόπιο κλέφτικο ήθος και την γλώσσα της εποχής:
«Τi μεγάλα κάζα έκαμα εις τους τόπους σας και με κυνηγάτε; Εγώ δεν επήραξα κενενός μίνια κόττα στανικώς, όξου α με φιλέψη κανένας. Με τη(ν) Τουρκιά, οπού έχω να κάμω, μου επήρανε δύο τρεις φορές το γείδος μου και με κυνηγάνε και μένανε και τους πειράζω κ’ εγώ. Τώρα εγώ με τους τόπους σας δεν έχω να κάμω, μούνε μου έρχεται παράπονο, οπού δίχως να σας πειράξω να με κυνηγάτε, οπού μ’ έχετε πατριώτη και θε να με κάμετε να την αφήκω τη(ν) πατρίδα μου -και λέτε όπως σας στενεύει ο κεπετάν Χρίστος και σας λέγει να του δώκετε θέλημα να με κυνηγήση με Τούρκους μέσα στους τόπους σας. Δώτε του να φέρει και Τούρκους μέσα ευτού να σας προδώκη τη χώρα, σα(ν) και πρώτα. Και σας λέγει όπως με φυλάτε ευτού μέσα και δε(ν) του λέτε όπως με φυλάγει ο γίδιος, ωσα(ν) και πέρσι, οπού μ’ έβανε να χα­λάσω τα τσιφλίκια του πασά και τώρα αυτείνοι με φυλάνε, διατί άνι με κυνηγήσουνε, τους σκοτώνω τα βόδια τους και τους ανθρώπους τους και τα γεννήματά τους τα καίγω και ό,τι μπορέσω θε να τους κάμω κ’ εδώ γείμαι κι ας με κυνηγήση. Να κάμη ζάπι τον εδικό του τόπο, όχι χαλεύει να ζαπίση και της εκλα(κλα)(μ)πρότη(ς) σας τους (σ) τόπους!
Δε(ν) του λέτε να πάγη στο(ν) τόπο του ο καθένας; Τι σας εφορτώθηκε και πολεμάγει να ορίση το(ν) τόπο σας και σας λέγει, όπως όποιος μου δίνει ψωμί να τόνε κυνηγάτε. Εγώ μου δίνει όλος ο κόσμος ψωμί, διατί α δε μου δώκη, του σκοτώνω το βόδι του, γή το μουλάρι του, γή τ’ άλογό του, γή και τον ίδιο. Φυλάγω μες στη πόρτα του και τόνε σκοτώνω. Τώρα γη εκλαμπρότη σας το γνωρίζετε, μούνε θέλετε να παιδεύετε τους ραγιάδες (σ)ας και σας περικαλώ να μην ακούτε τα μοναφίκικα ψέματα και παιδεύετε τους γειτόνου(ς) σας, διατί εγώ θε να κάμω ό,τι να μπορέσω εκεί, όπου μου επήρανε το γείδος μου και γη εκλαμπρότη σας κάμετε όπως ορίσετε. Και ανίσως και σας γράψω  και κανένα ενάντιο, ας έχω και συμπάθιο, διατί γείμαι γιδιώτης. Και το γράμμα μου να το διαβάσετε όλοι γοι αφεντάδες σας περικαλώ και άνι σας έκαμα κακό, ας το εύρω. Και όποιονε έβλαψα να μου το φανερώσετε και κείνονε όπου με κυνηγάει να τόνε ξέρω». [1]

Λευκάδα, το κάστρο της Αγίας Μαύρας σήμερα
Λευκάδα, το κάστρο της Αγίας Μαύρας σήμερα

Σε έγγραφο της πολιτικής διοίκησης της Λευκάδας προς την Ιόνια Γερουσία, το 1800, αναφέρεται γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολη η καταστολή της δράσης των κλεφτών στο νησί. Ο διαβόητος Ραφτογιάννης, αν και είχε ρημάξει τον τόπο τους προηγούμενους μήνες και έκανε φριχτά πράγματα, ζει ήσυχος και απολαμβάνει την προστασία  του Αλή Πασά των Ιωαννίνων:
«Το πέρασμα, γράφει, από τη νόμιμη ζωή των αρματολών σ’ εκείνη των κλεφτών είναι πολύ συχνό κι εξαρτάται μοναχά από τη θέληση του ανώτατου εξουσιαστή της γειτονικής Στερεάς. Αν εκείνος που παρανομεί, αν εκείνος που κακοποιεί… καταδιώκονταν σταθερά και ετιμωρούνταν, το κακό θα σπόρπαε και θα τέλειωνε. Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική και συχνά βλέπομε το φονιά και τον τύραννο των αθώων να απολαμβάνει τη φιλία εκείνου, που ώφειλε να τον τιμωρήσει…. Ο διαβόητος Ραφτογιάννης… που τους περασμένους μήνες είχε τόσο ταράξει τον τόπο μας που είχε βάλει φορολογία στους πιο φιλήσυχους κατοίκους, που είχε πιάσει ομήρους και σε βάρος τους έκαμε φριχτά πράγματα, αυτός που πολλές φορές είχε απασχολήσει την Κυβέρνηση, ζει τώρα μια χαρά και ήσυχα στο οθωμανικό έδαφος και απολαμβάνει την εύνοια του Αλή Πασά.» [1]
Και αλλού: «Οι κλέπτες και οι ληστές είναι εδική σας ραγιάδες, εις τον τόπον σας πράζουν ζουλούμια (αρπαγές) οι αρματολοί σας τους φυλούν ή τους κάνουν χάζι».
Οι χριστιανικοί αγροτοκτηνοτροφικοί πληθυσμοί αντιμετώπιζαν τους κλέφτες μάλλον με συναισθήματα φόβου και θαυμασμού. Υπάρχουν πολλά στοιχεία τα οποία δείχνουν την ανοιχτή στήριξη ή “ευμενή ουδετερότητα” των τοπικών κοινωνιών στους κλέφτες (τροφή, καταφύγιο ή πληροφορίες) και άλλα που μαρτυρούν απηνείς διώξεις κατά περιόδους, όπως στην περίπτωση του κατατρεγμού των κλεφτών στην Πελοπόννησο, το 1805. Στο Μοριά, όλα σχεδόν τα κέντρα ισχύος, ντόπιοι Οθωμανοί αξιωματούχοι, θρησκευτική εξουσίας, αρχιερείς και ντόπιοι προύχοντες, στράφηκαν ανοιχτά εναντίον των ομάδων αυτών και οι κλέφτες  της Πελοποννήσου αφορίστηκαν επισήμως, όπως συνέβη με τους Σουλιώτες και εκατοντάδες άλλους αργότερα.  Συχνά τα μοναστήρια πρόσφεραν για διάφορους λόγους καταφύγιο στους κλέφτες, πιθανόν και με την απειλή της “εκδίκησης” και του “καψίματος”, μιλάμε άλλωστε για ομάδες που μιλούσαν κυρίως τη γλώσσα της δύναμης. Η “φωτιά και το τσεκούρι” εφαρμόζονταν ακόμα και εναντίον ομόθρησκων πληθυσμών, όπως έδειξε η πρακτική του ικανότατου πρώην κλέφτη Κολοκοτρώνη, και βεβαίως κατά του Ιμπραήμ, μετά την αποβίβασή του στο Μοριά. Έχουμε αναφερθεί αλλού αναλυτικότερα στο γενικότερο χαρακτήρα των αντιθέσεων στον οθωμανικό κοινωνικό σχηματισμό, όπως αυτός διαμορφώνονταν στην κρίσιμη περίοδο πριν την Επανάσταση του 1821. Ενδεικτικά: βλέπουμε σποραδικές συμμαχίες των Σουλιωτών με τους Χριστιανούς Τσάμηδες σε μια προσπάθεια διαφύλαξης της τοπικής εξουσίας τους που απειλείται από τον Αλή Πασά. Αντίστροφα: στα αληπασαλήδικα στρατεύματα που πολεμούν τους Σουλιώτες στο Σούλι, στον Ζάλογγο ή στον Σέλτσο συμμετέχουν και χριστιανοί αρματολοί της περιοχής, ενώ οι ανυπότακτοι Σουλιώτες, πριν ξεχυθούν ορμητικά στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων, συμμαχούν ακόμη και με τον άσπονδο εχθρό τους Αλή Πασά.  Γνωστή είναι και η περίπτωση του περιβόητου Χριστιανού Αρβανίτη Νενέκου στην Αχαΐα, ο οποίος είχε συγκροτήσει ένοπλο σώμα 2000 χριστιανών ντόπιων στο πλευρό του Ιμπραήμ. Το γεγονός που εξόργισε τον Κολοκοτρώνη ήταν ότι ο Νενέκος είχε την ευκαιρία να αιχμαλωτίσει ή να εξοντώσει τον Ιμπραήμ και δεν το έπραξε. Σημειωτέον ότι ο Ιμπραήμ χρησιμοποιούσε κάθε είδους μέσο, τρομοκρατία και βαρβαρότητες, ακόμα και απόπειρες δολοφονίας κατά του Κολοκοτρώνη για να σβήσει την Επανάσταση. Το περιστατικό περιγράφεται από τον Φωτάκο. Ο Ιμπραήμ βρέθηκε στο έλεος του Νενέκου, όταν χάθηκε μόνος του σε δάσος, αλλά ο Νενέκος πιστός στην συμφωνία τους τον περιποιήθηκε και τον οδήγησε ασφαλή στο στρατό του:

Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης (3 Απριλίου 1770 – 4 Φεβρουαρίου 1843) ήταν Έλληνας κλέφτης, καπετάνιος, στρατηγός με πρωταγωνιστικό ρόλο στην Επανάσταση του 1821, πολιτικός, αρχηγός κόμματος, πληρεξούσιος, σύμβουλος της Επικράτειας. Έμεινε γνωστός και ως Γέρος του Μοριά. Σκίτσο του P. Miller of Vermont
Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης (3 Απριλίου 1770 – 4 Φεβρουαρίου 1843) ήταν Έλληνας κλέφτης, καπετάνιος, στρατηγός με πρωταγωνιστικό ρόλο στην Επανάσταση του 1821, πολιτικός, αρχηγός κόμματος, πληρεξούσιος, σύμβουλος της Επικράτειας. Έμεινε γνωστός και ως Γέρος του Μοριά. Σκίτσο του P. Miller of Vermont

«Ὁ δὲ Νενέκος τότε ἐλάμβανεν αἰχμάλωτον τὸν Ἰμβραὴμ, ἐὰν ἤθελε. Μάλιστα δὲ ἐκεῖ πλησίον ἦτο τὸ μοναστῆρι τῆς Μακελαριᾶς ὀνομαζόμενον, τὸ ὁποῖον ἦτο ἀπόρθητον. Πλησίον δὲ ἦτο ἐπίσης καὶ ἀσφαλέστερον ἐκείνου τὸ Μέγα Σπήλαιον· οἱ δὲ Τοῦρκοι δὲν θὰ ἐγνώριζαν τὶ ἔγεινεν ὁ ἀρχηγός των· ἀλλ᾿ ὁ ἀσυνείδητος αὐτὸς ἄνθρωπος ἐφύλαξε τὴν πίστιν του πρὸς τοὺς Τούρκους. Ὅλα δὲ ταῦτα ἔμαθεν ὁ Γενικὸς Ἀρχηγός, καὶ ἀγανακτήσας ὡρκίσθη παρρησία ἡμῶν εἰς τὸν Μεγάλον Θεὸν τῶν Ἑλλήνων καὶ εἶπεν, ὄτι ἐπιθυμεῖ τὸν φόνον τοῦ Νενέκου, καὶ ἂν τὸν εὕρισκε πουθενὰ μὲ τὰ ἴδιά του χέρια τὸν ἐφόνευε· (πρᾶγμα πολὺ παράξενον καὶ πρωτάκουστον ἀπὸ τὸ στόμα τοῦ Κολοκοτρώνη νὰ ὁμιλῇ περὶ φόνου, καὶ ὅτι μόνος του θέλει νὰ τὸν κάμῃ). Μετὰ δὲ ταῦτα ὁ Ἀθανάσιος Σαγιᾶς ἐφόνευσε τὸν Νενέκον.»
Ο ϊδιος ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης περιγράφει λακωνικά στα απομνημονεύματά [2] του την οριστική εντολή του για την εκτέλεση του Νενέκου, που παρέμενε πιστός στους Τούρκους ακόμα και όταν έφτασε ο Ιωάννης Καποδίστριας ως Κυβερνήτης της Ελλάδος:
«Καὶ τότενες μ᾿ ἔκαμε ἕνα γράμμα διὰ τοὺς προσκυνημένους Πάτρα καὶ λοιπὰ καὶ τοὺς συγχωράει ἡ Κυβέρνησις, καὶ νὰ ἀναχωρήσουν ἀπὸ τοὺς Τούρκους. Καὶ τὴν ἔκαμε τὴν διαταγὴ ἐπάνω εἰς ἐμένα καὶ ἐγὼ νὰ γράψω νὰ ἡσυχάσουν καὶ νὰ μὴν ἀνακατώνονται πλέον μὲ τοὺς Τούρκους. Τὴν διαταγὴ μὲ τὴν ἔδωκε στὰ ἔβγα τοῦ Γεναρίου καὶ ἔκαμα διαταγὰς εἰς ὅλας τὰς ἐπαρχίας, καὶ ἔτσι οἱ προσκυνημένοι ἐτραβήχθηκαν ἀπὸ τοὺς Τούρκους, ὁ δὲ Νενέκος εἰς τὰς 26 τοῦ Μαρτίου ἐπῆρε τοὺς Τούρκους καὶ ἐπῆγε κι ἐχάλασε μία οἰκογένεια Καρυτινὴ ὁποὺ ἦτον ἀπὸ παλαιὰ εἰς τὴν Πάτρα (1), ἐσκλάβωσε τὰ παιδιά, οἱ ἄνδρες ἐγλύτωσαν μόνον μὲ τὸ κορμί, μὲ τὸ τουφέκι στὸ χέρι, τοὺς πῆρε 6.000 σφαχτά.»
Η επαναστατική διαταγή για την εκτέλεση του προσκυνημένου Νενέκου είχε εκδοθεί από το 1826:
«Εἰς τὰ 26, ὅταν ἐπρωτοπροσκύνησε, εἶχα διατάξει ἕναν λεγόμενον Σαγιᾶ νὰ τὸν σκοτώσει. Ὁ Σαγιᾶς μοῦ ἐζήτησε τὴν ἄδειαν καὶ ἐγὼ εἶχα τὴν ὄρεξιν, καὶ πάλιν ὅταν ἄκουσα καὶ ἐσκλάβωσε τοὺς Ἕλληνας τὸν ἐντεμπίχιασα μὲ ἕνα γράμμα: «Ἄπιστε, διατί δὲν τὸν σκοτώνεις, ποὺ ἀκόμη μὲ τοὺς Τούρκους εἶναι, ἀφοῦ ἦλθε ὁ Κυβερνήτης;» Τότε ὁ Σαγιᾶς ἔσμιξε τὸν Νενέκο καὶ ἐσκοτώθη ὁ Νενέκος. Εἰς τὰ 1828 ἔγιναν παράπονα. Ὁ Νενέκος εἶχε φερμάνι ἀπὸ τὴν Πόλη καὶ τὸν ἔλεγαν Μπέη Νενέκο
[1] Οι επιστολές είναι από το άρθρο Παρακοινωνικά στοιχεία στη Λευκάδα του 18ου και 19ου αιώνα, Γιώργος Κοντογιώργης, στο συλλογικό Αφιέρωμα στη μνήμη του Νίκου Σβορώνου, εκδ. Πάντειο Πανεπιστήμιο, 1992

wibiya widget