EFHMERIS

Thursday, January 31, 2019

Άποψη. Τρεις τρόποι να καταστραφεί μια χώρα οπως η ελλαδα. Γιώργος Πενταρης*

Γραφει ο
καθηγητής
ΓΙΩΡΓΟΣ
ΠΕΝΤΑΡΗΣ
ΟΙ ΜΩΡΕΣ ΠΑΡΘΕΝΕΣ
Πιθανόν οι ιστορικοί του μέλλοντος, στην προσπάθειά τους να ερμηνεύσουν την δεινή θέση που έχει έρθει η χώρα από την επιθετικότητα της Τουρκίας, θα μας πoυν ότι άρχισε με την κρίση στα Ίμια. Την κρίση του 1996, όταν ανέλαβε ο Σημίτης, λίγο πολύ τη γνωρίζουμε. Από τότε η υποχωρητικότητα της χώρας απέναντι στην Τουρκία της Τσιλέρ έχει χειροτερεύσει και αυτό οι Τούρκοι το γνωρίζουν πολύ καλά . Έχουν ξεκινήσει μια συστηματική τακτική αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων παρά τις καλές θα λέγαμε προθέσεις και υποχωρητικότητά μας. Οι Τούρκοι δεν καταλαβαίνουν από διπλωματία, αλλά μόνο από δύναμη, δύναμη που δυστυχώς χάσαμε την τελευταία δεκαετία. Με το θέμα αυτό έχω πολλάκις ασχοληθεί και δεν θα σταματήσω να το κάνω. Σήμερα όμως μου έδωσε αφορμή μια μελέτη του ΕΛ.Ι.ΑΜ.Ε.Π (Ελληνικό Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής) για την κατάσταση των Ενόπλων Δυνάμεων.
Την μελέτη υπογράφουν ένας εκ των πλέον καταξιωμένων αμυντικών αναλυτών, ο κ. Μάνος Ηλιάδης και ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Ιδρύματος Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής, Δρ Θάνος Ντόκος. Τα στοιχεία της μελέτης προκαλούν προβληματισμό, αφού καταδεικνύουν με τον πλέον αξιόπιστο τρόπο πως “ο ελληνικός αμυντικός μηχανισμός βρίσκεται στη συγκριτικά χειρότερη κατάσταση που έχει βρεθεί μετά την μεταπολίτευση”. Λένε ακόμη πως είναι επιτακτικότερο όσο ποτέ άλλοτε να υπάρξουν “αλλαγές σε έναν εκ των σημαντικότερων συντελεστών ισχύος στο πλαίσιο της ελληνικής αμυντικής πολιτικής: την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της στρατιωτικής θητείας”.
Όπως αναφέρεται στην μελέτη υπάρχουν τρεις τρόποι για να καταστραφεί ένα στράτευμα, και δυστυχώς στην Ελλάδα τους βλέπουμε και τους τρεις σε πλήρη εφαρμογή “καθ’ υπαγόρευση των θεσμών, από όλες τις κυβερνήσεις μετά την υπογραφή του πρώτου Μνημονίου”. Οι τρόποι αυτοί είναι α) η μη ανανέωση του εξοπλισμού, με αποτέλεσμα να καθίσταται σύντομα απηρχαιωμένο και να καθορίζει την μορφή των επιχειρήσεων που είναι δυνατόν να αναλάβει, β) ο δραστικός περιορισμός των λειτουργικών δαπανών που πλήττει άμεσα τη συντήρηση του υπάρχοντος υλικού και που σε συνδυασμό με την μεγάλη υποβάθμιση της εκπαίδευσης (μείωση ασκήσεων, βολών κ.λπ.) και την έλλειψη καυσίμων οδηγεί στην κάθετη μείωση του αξιόμαχου και το όλο σύστημα σε ακινησία και γ) η μείωση του προσωπικού και η καταδίκη στην εξαθλίωση αυτών που παραμένουν μέσω της σημαντικής και μη-αναστρέψιμης μείωσης των μισθών και συντάξεων.
Η παραπάνω άποψη για την δεινή θέση των ενόπλων δυνάμεων είναι εκθετική συνάρτηση της πορείας των δαπανών για την Εθνική Άμυνα. Η αξία των εξοπλιστικών προγραμμάτων και για τους τρεις Κλάδους των Ε.Δ. “έπεσε” στα 962 εκατ. Ευρώ, το οποίο αποτελεί ιστορικό ρεκόρ (προς τα κάτω) από την Μεταπολίτευση. Στο διάγραμμα που ακολουθεί θα δείτε την υποχώρηση των αμυντικών δαπανών στα χρόνια των μνημονίων, την ίδια στιγμή που η Τουρκία του Ερντογάν ακολουθεί τον αντίθετο δρόμο. Το ΕΛΙΑΜΕΠ δεν κάνει διαπιστώσεις, αλλά και προτάσεις στο πώς η χώρα θα καταφέρει να ανταποκριθεί στην Τουρκική επιθετικότητα. Η μελέτη κάνει τρεις προτάσεις που θα μπορούσαν κατά κάποιο τρόπο να ανταποκριθούν στις ανάγκες για αξιόμαχο αποτρεπτικό στράτευμα. Πρώτον η στράτευση να είναι υποχρεωτική και να ξεκινά στα 18 με 19 με ουσιαστική αύξηση της μηνιαίας αποζημίωσης των στρατευσίμων. Επί πλέον να παρέχεται η δυνατότητα απόκτησης πρόσθετων δεξιοτήτων. Συμπληρώνω εγώ ότι μέσα στην νεολαία υπάρχει η αντίληψη του χαμένου χρόνου και ότι οι στρατευμένοι ουσιαστικά χάνουν τον χρόνο τους και γίνονται υπηρέτες των αξιωματικών. Για πολλά χρόνια ο στρατός έχει χάσει την αίγλη του μέσα στην νεολαία με αποτέλεσμα ηθικά και ιδεολογικά ένα μεγάλο μέρος του Ελληνικού λαού να επαφίεται στις καλές προθέσεις της Αμερικής και στους ίδιους τους τούρκους. Να μην δίνονται αναβολές με το παραμικρό και κυρίως για ψυχολογικούς λόγους. Αν κάποιος δεν θέλει να υπηρετήσει, να πληρώνει για το διπλάσιο της θητείας του το ισόποσο του ετήσιου μισθού ενός ΕΠΟΠ, αλλά όμως με υποχρεωτική εξάμηνη εκπαίδευση. Ακόμη να αυξηθεί η θητεία κατά 3 τουλάχιστον μήνες και τέλος να εισαχθεί ο θεσμός της στράτευσης των γυναικών σε ισότιμη βάση με τους άρρενες στρατευμένους. Η μελέτη γράφει κι άλλα πολλά και μπορείτε να την ζητήσετε από το ΕΛΙΑΜΕΠ. Το θέμα είναι ότι έχουμε μείνει πολύ πίσω και ως αιτία θεωρούμε τα μνημόνια. Τα μνημόνια απαίτησαν να μειωθεί ο προϋπολογισμός των ΕΔ, αλλά δεν εξασφάλισαν την ηρεμία στην Τουρκία. Η Τουρκία γνωρίζει ότι είμαστε ξεβράκωτοι και αλωνίζει στο Αιγαίο. Για πρώτη φορά σήμερα δεν πέταξε στεφάνι στα Ίμια ο ΥΕΘΑ γιατί φοβήθηκε τις τουρκικές απειλές. Τι νόημα νομίζετε ότι έχει η σημερινή παράληψη της Ελλάδας και η στάση της Τουρκίας; Μήπως είναι το πρώτο πρακτικό βήμα παραχώρησης εθνικού χώρου μέσα από ένα πλέγμα στρατιωτικής διπλωματίας; Το κοντινό μέλλον θα δείξει. Κατά την γνώμη μου η δομή του Ελληνικού στρατού πρέπει να αλλάξει δραστικά και κάθε κυβέρνηση να σκίσει τα μνημόνια ή να τα καταργήσει με ένα νόμο και ένα άρθρο όσον αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις. Γιατί το υπερπλεόνασμα να μην δοθεί στην αναβάθμιση των αμυντικών μας συστημάτων και δίδεται στους τεμπέληδες των χωριών της Ελλάδας;  Γιατί να πληρώνω επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης και να πίνουν με αυτά τα λεφτά μπύρες στην υγειά μου οι τεμπέληδες του χωριού μου; Να δώσω επίδομα και περισσότερο μάλιστα για τις Ένοπλες Δυνάμεις και όλοι μας θα πρέπει να το κάνουμε. Γιατί να αναλώνονται τεράστια ποσά σε κομματικές προσλήψεις και όχι στην αύξηση του προϋπολογισμού για δημιουργία πολυαριθμότερου και ικανότερου ημιεπαγγελματικού στρατού; Αυτή τη στιγμή η χώρα έχει μπροστά της δύο μεγάλες ευκαιρίες: Η μια είναι η πολύ καλή συνεργασία με το Ισραήλ, που επιβιώνει μέσα στην Αραβική σφηκοφωλιά, σε πολιτικό επίπεδο και θα πρέπει να επεκταθεί τεχνολογικό και στρατιωτικό. Θα πρέπει να αναπτύξουμε και να αποκτήσουμε με την συνεργασία του Ισραήλ προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτρονικού πολέμου και μια μεγάλη δύναμη πυραυλικής κρούσης. Η δεύτερη ευκαιρία είναι ο απόδημος Ελληνισμός που δεν είναι μόνο η μετανάστες, αλλά οι επιστήμονες που εργάζονται σε διάφορα ερευνητικά και στρατηγικά ινστιτούτα σε όλον τον κόσμο. Θα αποφάσιζε η κυβέρνηση, η οποιαδήποτε κυβέρνηση, να εντοπίσει και να έρθει σε επαφή με αυτά τα άτομα γιατί έχουν την γνώση και με λίγους πόρους να αναπτύξουν συστήματα άμυνας κάθε είδους και κυρίως πυραύλους; Υπάρχουν πλούσιοι Έλληνες στο εξωτερικό που είναι διατεθειμένοι να βοηθήσουν οικονομικά, αλλά με την προϋπόθεση ότι δεν θα στηθούν φαγπότια με τα λεφτά τους. Για παράδειγμα ο εφευρέτης του πρώτου κινητού τηλεφώνου (1999) και μετά του smart phone blackberry, κ. Μιχάλης Λαζαρίδης, χρηματοδότησε με πάνω από 170 εκατομμύρια δολάρια το «PerimeterInstitute» στον Καναδά με σκοπό τις προχωρημένες έρευνες στην θεωρητική φυσική. Θα αναρωτηθείτε γιατί να μην βάλει λεφτά και στην Ελλάδα; Μα με ποιους θα συνεννοηθεί, με τα φασιστοειδή που λυμαίνονται τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, τον νεποτισμό των καθηγητών ή την κοντόφθαλμη πρακτική του πολιτικού μας συστήματος; Φαντάζεστε ένα ανάλογο συνδεδεμένο ινστιτούτο εδώ στην Ελλάδα και την τεχνογνωσία και τεχνολογία που θα αποκτούσαμε; Η Ελλάδα ως χώρα παρακμάζει και αυτό ξεκινά από την παρακμή της Ελληνικής παιδείας. Αν οι Έλληνες πολιτικοί που παίρνουν αποφάσεις για τις τύχες μας είχαν διαβάσει το χωρίο του Θουκυδίδη που αναφέρεται στην καταστροφή της Μήλου, θα γνώριζαν ότι η ΔΥΝΑΜΗ είναι η οντότητα που κάνει ένα λαό να επιβιώνει μέσα σε αντίξοα περιβάλλοντα. Αν αποφασίζαμε σήμερα να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα για αναβάθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων, το νωρίτερο που θα είχε πρακτικά αποτελέσματα θα ήταν εντός τριετίας. Κάποιοι θα πουν ποιος ζει και ποιος πεθαίνει, αλλά οι μυαλωμένοι Έλληνες και ξένοι θα μας παρομοιάζουν με τις «Μωρές Παρθένες» αν δεν το κάνουμε και βρεθούμε ξεβράκωτη την κρίσιμη ώρα που σίγουρα θα έρθει. Γεια σας Ίμια….

Πιθανόν οι ιστορικοί του μέλλοντος, στην προσπάθειά τους να ερμηνεύσουν την δεινή θέση που έχει έρθει η χώρα από την επιθετικότητα της Τουρκίας, θα μας πoυν ότι άρχισε με την κρίση στα Ίμια. Την κρίση του 1996, όταν ανέλαβε ο Σημίτης, λίγο πολύ τη γνωρίζουμε. Από τότε η υποχωρητικότητα της χώρας απέναντι στην Τουρκία της Τσιλέρ έχει χειροτερεύσει και αυτό οι Τούρκοι το γνωρίζουν πολύ καλά. Έχουν ξεκινήσει μια συστηματική τακτική αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων παρά τις καλές θα λέγαμε προθέσεις και υποχωρητικότητά μας. Οι Τούρκοι δεν καταλαβαίνουν από διπλωματία, αλλά μόνο από δύναμη, δύναμη που δυστυχώς χάσαμε την τελευταία δεκαετία. Με το θέμα αυτό έχω πολλάκις ασχοληθεί και δεν θα σταματήσω να το κάνω. Σήμερα όμως μου έδωσε αφορμή μια μελέτη του ΕΛ.Ι.ΑΜ.Ε.Π (Ελληνικό Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής) για την κατάσταση των Ενόπλων Δυνάμεων.
Την μελέτη υπογράφουν ένας εκ των πλέον καταξιωμένων αμυντικών αναλυτών, ο κ. Μάνος Ηλιάδης και ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Ιδρύματος Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής, Δρ Θάνος Ντόκος. Τα στοιχεία της μελέτης προκαλούν προβληματισμό, αφού καταδεικνύουν με τον πλέον αξιόπιστο τρόπο πως “ο ελληνικός αμυντικός μηχανισμός βρίσκεται στη συγκριτικά χειρότερη κατάσταση που έχει βρεθεί μετά την μεταπολίτευση”. Λένε ακόμη πως είναι επιτακτικότερο όσο ποτέ άλλοτε να υπάρξουν “αλλαγές σε έναν εκ των σημαντικότερων συντελεστών ισχύος στο πλαίσιο της ελληνικής αμυντικής πολιτικής: την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της στρατιωτικής θητείας”.
Όπως αναφέρεται στην μελέτη υπάρχουν τρεις τρόποι για να καταστραφεί ένα στράτευμα, και δυστυχώς στην Ελλάδα τους βλέπουμε και τους τρεις σε πλήρη εφαρμογή “καθ’ υπαγόρευση των θεσμών, από όλες τις κυβερνήσεις μετά την υπογραφή του πρώτου Μνημονίου”. Οι τρόποι αυτοί είναι α) η μη ανανέωση του εξοπλισμού, με αποτέλεσμα να καθίσταται σύντομα απηρχαιωμένο και να καθορίζει την μορφή των επιχειρήσεων που είναι δυνατόν να αναλάβει, β) ο δραστικός περιορισμός των λειτουργικών δαπανών που πλήττει άμεσα τη συντήρηση του υπάρχοντος υλικού και που σε συνδυασμό με την μεγάλη υποβάθμιση της εκπαίδευσης (μείωση ασκήσεων, βολών κ.λπ.) και την έλλειψη καυσίμων οδηγεί στην κάθετη μείωση του αξιόμαχου και το όλο σύστημα σε ακινησία και γ) η μείωση του προσωπικού και η καταδίκη στην εξαθλίωση αυτών που παραμένουν μέσω της σημαντικής και μη-αναστρέψιμης μείωσης των μισθών και συντάξεων.
Η παραπάνω άποψη για την δεινή θέση των ενόπλων δυνάμεων είναι εκθετική συνάρτηση της πορείας των δαπανών για την Εθνική Άμυνα. Η αξία των εξοπλιστικών προγραμμάτων και για τους τρεις Κλάδους των Ε.Δ. “έπεσε” στα 962 εκατ. Ευρώ, το οποίο αποτελεί ιστορικό ρεκόρ (προς τα κάτω) από την Μεταπολίτευση. Στο διάγραμμα που ακολουθεί θα δείτε την υποχώρηση των αμυντικών δαπανών στα χρόνια των μνημονίων, την ίδια στιγμή που η Τουρκία του Ερντογάν ακολουθεί τον αντίθετο δρόμο. Το ΕΛΙΑΜΕΠ δεν κάνει διαπιστώσεις, αλλά και προτάσεις στο πώς η χώρα θα καταφέρει να ανταποκριθεί στην Τουρκική επιθετικότητα. Η μελέτη κάνει τρεις προτάσεις που θα μπορούσαν κατά κάποιο τρόπο να ανταποκριθούν στις ανάγκες για αξιόμαχο αποτρεπτικό στράτευμα. Πρώτον η στράτευση να είναι υποχρεωτική και να ξεκινά στα 18 με 19 με ουσιαστική αύξηση της μηνιαίας αποζημίωσης των στρατευσίμων. Επί πλέον να παρέχεται η δυνατότητα απόκτησης πρόσθετων δεξιοτήτων. Συμπληρώνω εγώ ότι μέσα στην νεολαία υπάρχει η αντίληψη του χαμένου χρόνου και ότι οι στρατευμένοι ουσιαστικά χάνουν τον χρόνο τους και γίνονται υπηρέτες των αξιωματικών. Για πολλά χρόνια ο στρατός έχει χάσει την αίγλη του μέσα στην νεολαία με αποτέλεσμα ηθικά και ιδεολογικά ένα μεγάλο μέρος του Ελληνικού λαού να επαφίεται στις καλές προθέσεις της Αμερικής και στους ίδιους τους τούρκους. Να μην δίνονται αναβολές με το παραμικρό και κυρίως για ψυχολογικούς λόγους. Αν κάποιος δεν θέλει να υπηρετήσει, να πληρώνει για το διπλάσιο της θητείας του το ισόποσο του ετήσιου μισθού ενός ΕΠΟΠ, αλλά όμως με υποχρεωτική εξάμηνη εκπαίδευση. Ακόμη να αυξηθεί η θητεία κατά 3 τουλάχιστον μήνες και τέλος να εισαχθεί ο θεσμός της στράτευσης των γυναικών σε ισότιμη βάση με τους άρρενες στρατευμένους. Η μελέτη γράφει κι άλλα πολλά και μπορείτε να την ζητήσετε από το ΕΛΙΑΜΕΠ. Το θέμα είναι ότι έχουμε μείνει πολύ πίσω και ως αιτία θεωρούμε τα μνημόνια. Τα μνημόνια απαίτησαν να μειωθεί ο προϋπολογισμός των ΕΔ, αλλά δεν εξασφάλισαν την ηρεμία στην Τουρκία. Η Τουρκία γνωρίζει ότι είμαστε ξεβράκωτοι και αλωνίζει στο Αιγαίο. Για πρώτη φορά σήμερα δεν πέταξε στεφάνι στα Ίμια ο ΥΕΘΑ γιατί φοβήθηκε τις τουρκικές απειλές. Τι νόημα νομίζετε ότι έχει η σημερινή παράληψη της Ελλάδας και η στάση της Τουρκίας; Μήπως είναι το πρώτο πρακτικό βήμα παραχώρησης εθνικού χώρου μέσα από ένα πλέγμα στρατιωτικής διπλωματίας; Το κοντινό μέλλον θα δείξει. Κατά την γνώμη μου η δομή του Ελληνικού στρατού πρέπει να αλλάξει δραστικά και κάθε κυβέρνηση να σκίσει τα μνημόνια ή να τα καταργήσει με ένα νόμο και ένα άρθρο όσον αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις. Γιατί το υπερπλεόνασμα να μην δοθεί στην αναβάθμιση των αμυντικών μας συστημάτων και δίδεται στους τεμπέληδες των χωριών της Ελλάδας;  Γιατί να πληρώνω επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης και να πίνουν με αυτά τα λεφτά μπύρες στην υγειά μου οι τεμπέληδες του χωριού μου; Να δώσω επίδομα και περισσότερο μάλιστα για τις Ένοπλες Δυνάμεις και όλοι μας θα πρέπει να το κάνουμε. Γιατί να αναλώνονται τεράστια ποσά σε κομματικές προσλήψεις και όχι στην αύξηση του προϋπολογισμού για δημιουργία πολυαριθμότερου και ικανότερου ημιεπαγγελματικού στρατού; Αυτή τη στιγμή η χώρα έχει μπροστά της δύο μεγάλες ευκαιρίες: Η μια είναι η πολύ καλή συνεργασία με το Ισραήλ, που επιβιώνει μέσα στην Αραβική σφηκοφωλιά, σε πολιτικό επίπεδο και θα πρέπει να επεκταθεί τεχνολογικό και στρατιωτικό. Θα πρέπει να αναπτύξουμε και να αποκτήσουμε με την συνεργασία του Ισραήλ προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτρονικού πολέμου και μια μεγάλη δύναμη πυραυλικής κρούσης. Η δεύτερη ευκαιρία είναι ο απόδημος Ελληνισμός που δεν είναι μόνο η μετανάστες, αλλά οι επιστήμονες που εργάζονται σε διάφορα ερευνητικά και στρατηγικά ινστιτούτα σε όλον τον κόσμο. Θα αποφάσιζε η κυβέρνηση, η οποιαδήποτε κυβέρνηση, να εντοπίσει και να έρθει σε επαφή με αυτά τα άτομα γιατί έχουν την γνώση και με λίγους πόρους να αναπτύξουν συστήματα άμυνας κάθε είδους και κυρίως πυραύλους; Υπάρχουν πλούσιοι Έλληνες στο εξωτερικό που είναι διατεθειμένοι να βοηθήσουν οικονομικά, αλλά με την προϋπόθεση ότι δεν θα στηθούν φαγπότια με τα λεφτά τους. Για παράδειγμα ο εφευρέτης του πρώτου κινητού τηλεφώνου (1999) και μετά του smart phone blackberry, κ. Μιχάλης Λαζαρίδης, χρηματοδότησε με πάνω από 170 εκατομμύρια δολάρια το «PerimeterInstitute» στον Καναδά με σκοπό τις προχωρημένες έρευνες στην θεωρητική φυσική. Θα αναρωτηθείτε γιατί να μην βάλει λεφτά και στην Ελλάδα; Μα με ποιους θα συνεννοηθεί, με τα φασιστοειδή που λυμαίνονται τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, τον νεποτισμό των καθηγητών ή την κοντόφθαλμη πρακτική του πολιτικού μας συστήματος; Φαντάζεστε ένα ανάλογο συνδεδεμένο ινστιτούτο εδώ στην Ελλάδα και την τεχνογνωσία και τεχνολογία που θα αποκτούσαμε; Η Ελλάδα ως χώρα παρακμάζει και αυτό ξεκινά από την παρακμή της Ελληνικής παιδείας. Αν οι Έλληνες πολιτικοί που παίρνουν αποφάσεις για τις τύχες μας είχαν διαβάσει το χωρίο του Θουκυδίδη που αναφέρεται στην καταστροφή της Μήλου, θα γνώριζαν ότι η ΔΥΝΑΜΗ είναι η οντότητα που κάνει ένα λαό να επιβιώνει μέσα σε αντίξοα περιβάλλοντα. Αν αποφασίζαμε σήμερα να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα για αναβάθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων, το νωρίτερο που θα είχε πρακτικά αποτελέσματα θα ήταν εντός τριετίας. Κάποιοι θα πουν ποιος ζει και ποιος πεθαίνει, αλλά οι μυαλωμένοι Έλληνες και ξένοι θα μας παρομοιάζουν με τις «Μωρές Παρθένες» αν δεν το κάνουμε και βρεθούμε ξεβράκωτη την κρίσιμη ώρα που σίγουρα θα έρθει. Γεια σας Ίμια…


Γ.Π

Wednesday, January 30, 2019

ΤΡΙΚΑΛΑ-Εφυγε από τη ζωή ο δημοσιογράφος Δημήτρης Σαμπανίκος 29 Ιανουαρίου 2019


Την τελευταία του πνοή άφησε σήμερα το πρωί (29. 1.2019) στη Μυτιλήνη όπου διέμενε τα τελευταία χρόνια σε ηλικία 86 ετών ο γνωστός Τρικαλινός δημοσιογράφος και συνιδρυτής των «Τρικαλινών Νέων», Δημήτρης Σαμπανίκος.

Ο Δημήτρης Σαμπανίκος πέθανε σήμερα από ανακοπή μετά από μια σύντομη περιπέτεια υγείας που είχε μετά τα Χριστούγεννα.

Η κηδεία του θα γίνει την Πέμπτη στις 4 το απόγευμα στη Μυτιλήνη, μετά από δική του επιθυμία, καθώς διέμενε εκεί τα τελευταία χρόνια, φιλοξενούμενος από την κόρη του Εύη.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στο Μέτσοβο 10.12.1933.

Ήταν παντρεμένος με την Βαρβάρα Ζιώζια, με την οποία απέκτησαν δύο παιδιά, την Εύη και τον Γιάννη.

Σπουδές: Εγκύκλιοι στα Τρίκαλα, Πολιτικές και Οικονομικές Επιστήμες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Εράστηκε ως συντάκτης στην εφημερίδα «Ελευθέρα Γνώμη» Τρικάλων 1959-1964, ως πολιτικός συντάκτης συνδιευθυντής στην εφημερίδα «Τρικαλινά Νέα» 1964-1996, στο Γραφείο Τύπου της Νομαρχίας, ΓΓΤΠ 1984-1996, ως σύμβουλος έκδοσης στην εφημερίδα «Τρικαλινά Νέα» 1996 έως το 2002,

Μέλος της Ένωσης Συντακτών Θεσσαλίας – μέλος της Διοίκησης του Επικουρικού Ταμείου, π. Αντιπρόεδρος, π. Γενικός Γραμματέας Επικουρικού Ταμείου.

Υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ 1974 και 1977
energospolitis.gr- ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΝΤΟΣ

ΤΡΙΚΑΛΑ.Τα βρήκαν -τα 'τζάκια'- Χατζηγάκης – Παπαστεργίου


Στην πολιτική ποτέ μην λες ποτέ… πόσο μάλλον αν η πολιτική αποτελεί διαχρονική ενασχόληση δυο οικογενειών που αποκαλούνται τζάκια στα Τρίκαλα…

Ετσι από τα μαχαίρια που είχαν βγει στις περασμένες εκλογές μεταξύ του Δημήτρη Παπαστεργίου και του Δημήτρη Χατζηγάκη που κατέβηκε απέναντί του, φαίνεται πως περνάμε σε μια νέα φάση… φιλίας του Μικέλη Χατζηγάκη με τον δήμαρχο…

Οι επαφές φαίνεται να έγιναν και ο συνδετικός κρίκος δεν είναι άλλος από τον Βαγγέλη Φρύδα που έφερε κοντά τις δύο οικογένειες τις οποίες χώριζε… αντιπαλότητα πολλών χρόνων.

Δεν είναι καθόλου τυχαία εξάλλου η κάθοδος του… Χατζηγακικού Χρήστου Τρικάλη, με το ψηφοδέλτιο του Παπαστεργίου…

Να δούμε βέβαια πως θα το… καταπιεί ο Δημήτρης Χατζηγάκης που έχει ασκήσει κατά καιρούς σκληρή κριτική στον δήμαρχο…

Τώρα τι συμφωνίες έχουν κλειστεί… δεν χρειάζεται πολύ μυαλό να το καταλάβει κανείς…
energospolitis.gr-  Χρήστος Κοντός

ΛΑΡΙΣΑ- Ποινική δίωξη κατά αγροτών για το μπλόκο στη Νίκαια!!!

Η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων καταγγέλλει την δικαστική δίωξη σε βάρος ηγετικών στελεχών των Ομοσπονδιών Αγροτικών Συλλόγων της Θεσσαλίας κι άλλων αγροτών, οι οποίοι σέρνονται στο «αγροτοδικείο» της Λάρισας την 1η Μάρτη 2019 με την κατηγορία ότι υποκίνησαν τους αγρότες να βγουν με τα τρακτέρ τους στο μπλόκο της Νίκαιας, που στήθηκε τη Δευτέρα 28/1/2019.
Η δικαστική δίωξη σε βάρος των 10 συναδέλφων επί της ουσίας στρέφεται ενάντια στο ίδιο το συνδικαλιστικό δικαίωμα, ενώ η μεθόδευση και η διεκπεραίωση των διαδικασιών είναι πρωτοφανείς στα χρονικά του συνδικαλιστικού κινήματος. Η κατηγορία που αφορά σε κινητοποίηση που μόλις ξεκίνησε και βρίσκεται σε εξέλιξη, στήθηκε στο άψε – σβήσε, στηριζόμενη σε δημοσιεύματα του Τύπου που, μάλιστα, προηγήθηκαν του «αδικήματος» του στησίματος του μπλόκου. Τα κλητήρια θεσπίσματα στους κατηγορούμενους αποδόθηκαν τάχιστα, την ίδια μέρα που γράφτηκαν. Η δίκη ορίστηκε να γίνει άμεσα, σε λίγες μέρες, χωρίς οι κατηγορούμενοι να έχουν καν κληθεί για κατάθεση από τις αρμόδιες αστυνομικές και εισαγγελικές αρχές.
Η ευθύνη για την συγκεκριμένη, απαράδεκτη και προκλητική δικαστική δίωξη ανήκει στην κυβέρνηση, η οποία, μέσω της ποινικοποίησης του αγώνα μας, επιχειρεί να τρομοκρατήσει τους αγρότες που συμμετέχουμε, ήδη, στα μπλόκα, αλλά και εκείνους τους συναδέλφους που ετοιμάζονται να συμμετάσχουν τις επόμενες μέρες. Αποδεικνύεται, για μια ακόμα φορά, ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να συνεχίσει ανεμπόδιστα την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτική της, δεν διστάζει να διολισθαίνει γρήγορα και επικίνδυνα στον κατήφορο του αυταρχισμού και της αντιδημοκρατικότητας.
Προειδοποιούμε την κυβέρνηση ότι μάταια κοπιάζει να μας τρομοκρατήσει. Το οργανωμένο αγροτικό κίνημα, η αγροτιά που μάχεται στα μπλόκα για την επιβίωσή της, δεν πρόκειται να φοβηθεί και να κάνει πίσω. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα, ακόμα πιο μαζικά, δυνατά κι αποφασιστικά. Η απάντησή μας στον αυταρχισμό, στην τρομοκρατία και στην αντιδημοκρατικότητα της κυβέρνησης θα δοθεί με την ενίσχυση των υπαρχόντων και το στήσιμο νέων μπλόκων απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας.
Η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων καταγγέλλει, επίσης, την κυβέρνηση για την προκλητική άρνησή της να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά μας. Μια άρνηση την οποία συνοδεύει με άθλια ψεύδη και προκλητικές απατεωνιές. Και είναι μεγάλη απατεωνιά ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης από τη μια να μας καλεί σε συνάντηση για «διάλογο» και από τη άλλη να δηλώνει πως τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας δεν επιτρέπουν την ικανοποίηση των αιτημάτων μας. Αν αυτή είναι η αδιαπραγμάτευτη θέση της κυβέρνησης, τότε η πρόσκληση για συνάντηση και διάλογο είναι προσχηματική, αποτελεί εμπαιγμό και κοροϊδία σε βάρος μας.
Οπως απατεωνιά είναι και η συμβουλή του υπουργού να μην προβάλλουμε αιτήματα που είναι …υπερβολικά γιατί θα προκαλέσουμε, λέει, τον «κοινωνικό αυτοματισμό» εναντίον μας. Τα αιτήματα – διεκδικήσεις που προβάλλει το οργανωμένο αγροτικό κίνημα αφορούν στην ίδια την επιβίωση της αγροτιάς, δεν έρχονται σε αντίθεση με τα αιτήματα των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, αλλά κινούνται στην ίδια κατεύθυνση και πορεία. Γι ‘αυτό και ο αγώνας μας έχει τη λαϊκή συμπαράσταση κι αλληλεγγύη. Τον «κοινωνικό αυτοματισμό» σε βάρος των αγωνιζόμενων αγροτών θέλει να υποκινήσει η ίδια κυβέρνηση, αλλά δεν θα της το επιτρέψουμε κάνοντας ό,τι μπορούμε για να απλωθεί περισσότερο και να δυναμώσει κι άλλο αυτή η λαϊκή συμπαράσταση κι αλληλεγγύη.
Καλούμε τους αγρότες να πυκνώσουν τα μπλόκα ώστε ν΄ αυξήσουμε την αγωνιστική πίεση στην κυβέρνηση αναγκάζοντάς την να ικανοποιήσει τα αιτήματά μας.
Συνεχίζουμε – Θα νικήσουμε»
"Ενεργός Πολίτης " Εβδομαδιαία Τρικάλων

Tuesday, January 29, 2019

Ελληνική Εθνική Θρησκεία προς Χάρτβιχ Φίσερ: Τα γλυπτά ανήκουν στη θεά Αθηνά, όχι στο Βρετανικό Μουσείο

Η Ελληνική Εθνική Θρησκεία, απάντησε με ανοιχτή επιστολή στον διευθυντή του βρετανικού Μουσείου, Χάρτβιχ Φίσερ, ο οποίος σε σαββατιάτικη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Τα Νέα» ενώ παραδέχεται ότι «όταν μετακινείς πολιτιστική κληρονομιά σε ένα μουσείο, τη μετακινείς εκτός πλαισίου της», ισχυρίστηκε πως «αυτή η μετατόπιση είναι και αυτή μια δημιουργική πράξη» και υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι «το Μουσείο δεν θα επιστρέψει μόνιμα τα Γλυπτά στην Ελλάδα», ενώ αποκλείει το ενδεχόμενο «επ’ αόριστον δανεισμού» και συμπληρώνει πως «όταν δανείζουμε, δανείζουμε σε εκείνους που αναγνωρίζουν την ιδιοκτησία».

Η ανοιχτή επιστολή της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας

Αγαπητέ κύριε Hartwig Fischer,
Την παρούσα εκδίδουμε μόνον στην Ελληνική. Είναι υπέροχη γλώσσα, θέλουμε να πιστεύουμε πως ήδη την γνωρίζετε. Αν όχι, σας συστήνουμε να την μάθετε και να την απολαύσετε.
Την εκδίδουμε λοιπόν, επειδή προ ημερών, διαβάσαμε περί δηλώσεώς σας, πως το Μουσείο σας δεν θα επιστρέψει μόνιμα τα γλυπτά του Παρθενώνος στην Ελλάδα, ούτε και θα τα δανείσει «επ’ αόριστον» ή υπό χρονική προθεσμία, εάν η Ελλάδα δεν αποδεχθεί ότι αυτά ανήκουν στους Βρετανούς.
Θέλουμε να σας πληροφορήσουμε, όπως και κάθε άλλον από τους πάρα πολλούς πονηρά ενδιαφερόμενους για το ως άνω ζήτημα, ότι η όλη «συζήτηση» πέρι «επιστροφής», η οποία κατ’ ουσίαν ξεκίνησε κατά την δεκαετία του 1980, είναι κυριολεκτικά στον αέρα, καθώς περιορίζεται στον τραγικά μυωπικό χριστιανικό ορίζοντα των τελευταίων τριών αιώνων.
Οι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί χριστιανοί αρχαιοδίφες αυτών των τριών αιώνων, με την αστεία οίηση του δήθεν «προηγμένου», ενώ στην πραγματικότητα δεν ήσαν (και παραμένουν) παρά μονόφθαλμοι που μόλις είχαν δει αχνά σχήματα μέσα από την απόλυτη τύφλα μιας ολόκληρης χιλιετίας πνευματικού σκότους, όρισαν (και εξακολουθούν να ορίζουν) εντελώς λάθος την ηθική τής σχετικά «νέας» επιστήμης της Αρχαιολογίας.
Οι ιδρυτές μάλιστα, θεώρησαν όλους τους ανά τον πλανήτη αυτόχθονες πολιτισμούς ως υποδεέστερους, και λεηλάτησαν σχεδόν όλα τα αρχαιολογικά υπολείμματα, με την πρόφαση πως σε ένα μουσείο του δήθεν «προηγμένου» χριστιανικού κόσμου θα απολάμβαναν αυτά την στέγη και τον σεβασμό που τους άξιζαν.
Μιλήσαμε για λάθος ηθική βάση, υπό την έννοια πως τα πολιτισμικά δημιουργήματα ανήκουν αποκλειστικώς στις εθνικές Παραδόσεις που τα εμπνεύστηκαν και τα παρήγαγαν και είναι απαράδεκτη και αδικαιολόγητη η οποιαδήποτε απόπειρα αποσπάσεώς τους από αυτές.
Ακόμα και στην περίπτωση που αυτές οι εθνικές Παραδόσεις είναι νεκρές και ιστορικοποιημένες, τότε είναι απαράδεκτη και αδικαιολόγητη η οποιαδήποτε απόπειρα αποσπάσεώς τους από τον τόπο που τις παρήγαγε.
Πληροφοριακά, θέλουμε να σας ενημερώσουμε πως «οι άνθρωποι ανήκουν στον τόπο και όχι ο τόπος στον άνθρωπο».
Όποιος δεν το αποδέχεται αυτό, κάνει λάθος ανάγνωση της πραγματικότητας.
Θα σας μιλήσουμε όμως και για την λάθος πρακτική βάση τής σχετικά «νέας» επιστήμης της Αρχαιολογίας.
Για να σας το κάνουμε πιο συγκεκριμένο, θα σας πούμε πως ίσως μπορούσε να ευσταθήσει η δικαιολογία πως τάχα αρπάζουμε τις αρχαιότητες από τους τόπους τους επειδή εκεί κυριαρχούν πλέον άλλες κουλτούρες επικίνδυνες για τις αρχαιότητες, όμως αυτή δεν ευσταθεί για χώρες με κουλτούρες συγγενείς προς εκείνη του, κατά περίπτωση, άρπαγα.
Δεν υπάρχει δηλαδή καμμία απολύτως δικαιολογία για να βρίσκονται σήμερα αρχαιότητες από Κύπρο, Ιωνία, Ελλάδα, Βαλκανική χερσόνησο και Ιταλία, σε μουσεία της Βόρειας Ευρώπης, ακόμα και εάν αυτές έχουν απαχθεί σε παλαιότερες εποχές, ακόμα και επί Οθωμανοκρατίας (επ’ ευκαιρία, οι Οθωμανοί δεν έβλαπταν τις αρχαιότητες).
Στην τελική άλλωστε, η Βόρεια Ευρώπη, τουλάχιστον η νοτίως του Αδριανείου Τείχους και του Ρήνου, μπορεί να έχει και να απολαμβάνει τις δικές της τοπικές «ελληνορωμαϊκές» αρχαιότητες.
Μέχρι και πολύ μετά την εποχή των Αντωνίνων, αγαπητέ κ. Fischer, το Λονδίνο αφιέρωνε κανονικά, είτε σε ευθεία λατρεία είτε σε θεοκρασία, στους Θεούς των Ελλήνων και των Ρωμαίων, πολλές φορές μάλιστα στην Ελληνική.
Ξέρετε αγαπητέ κ. Fischer, αλλά και οι λοιποί όλοι σε αυτή την αστεία «συζήτηση», ποιός είναι πραγματικά ο «νόμιμος ιδιοκτήτης» όσων εξ αυτών των απηχθεισών αρχαιοτήτων έχουν θρησκευτική σημασία;
Είναι οι Θεοί για τους οποίους δημιουργήθηκαν και στους οποίους αφιερώθηκαν.
Επί του προκειμένου, τα «γλυπτά» του Παρθενώνος ανήκουν στην Θεά Αθηνά, διαχρονική προστάτιδα της πόλεως των Αθηνών από την προϊστορία έως και σήμερα.
Είναι η Θεά, την οποία τιμούμε ακόμα και σήμερα εμείς οι Έλληνες Εθνικοί, εμείς που πρεσβεύουμε την Ελληνική Εθνική Θρησκεία, την θρησκεία των προγόνων μας.
Μία θρησκεία, η οποία επέζησε μέχρι τον αιώνα μας, επιβιώσασα στην παρανομία ακόμα και στους αιώνες της πιο σκληρής και άγριας χριστιανικής καταδίωξης.
Κάντε έναν κόπο κ. Fischer, αλλά και οι λοιποί όλοι σε αυτή την αστεία «συζήτηση», και διαβάστε το άρθρο 11 της διακήρυξης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των αυτοχθόνων λαών: «έχουν το δικαίωμα να διατηρούν και να ξαναζωντανεύουν τις πολιτισμικές παραδόσεις και τα έθιμά τους.
»Αυτό περιλαμβάνει το δικαίωμα να διατηρούν, να προστατεύουν και να αναπτύσσουν τις παλιές, τις σημερινές και τις μελλοντικές εκφάνσεις των πολιτισμών τους, όπως οι αρχαιολογικοί και ιστορικοί χώροι, τα έργα τέχνης, τα διακοσμητικά στοιχεία, οι τελετές, η τεχνολογία, οι εικαστικές και παραστατικές τέχνες και η λογοτεχνία».
Μέσα στον απόλυτο παραλογισμό της χριστιανικής Αρχαιολογίας, από την μία εσείς κ. Fischer κρατάτε αιχμάλωτα στο κατά τα λοιπά αξιολογότατο και υπερενδιαφέρον Μουσείο σας, την Ιερή Διακόσμηση του Ναού μας, ενώ την ίδια στιγμή, το Ελληνικό Κράτος, διατηρεί αυτόν τον ίδιο τον Ναό ερείπιο και τον εκθέτει ως ερείπιο, κρίνοντας ότι τάχα αποτελεί αυτός εκτός από νόμιμη κρατική ιδιοκτησία (την οποία εμείς αναγνωρίζουμε), και πνευματική επίσης ιδιοκτησία του.
Και αυτό, παρά το γεγονός πως αυτό το ίδιο Κράτος θρησκεύεται έντονα και απροκάλυπτα στην ορθόδοξη εκδοχή του Χριστιανισμού και έως τώρα έχει κάνει σχεδόν τα πάντα για να εμποδίσει την πλήρη παλινόρθωση της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας.
Της θρησκείας δηλαδή που ανήγειρε αυτόν τον Ναό, τον καθιέρωσε και τον λειτούργησε επί αιώνες, μέχρι το βίαιο κλείσιμό του από τους χριστιανούς και την παράδοσή του προς χρήση από την φερτή θρησκεία τους.
Αγαπητέ κ. Fischer,
Η λατρεία της Θεάς Αθηνάς στον Παρθενώνα, καθώς επίσης και όλων των άλλων εθνικών Θεών μας στους αμέτρητους Ναούς τους, αποτελεί πολύ απλά μια πολιτισμική παράδοση την οποία εμείς οι Έλληνες, κατά την προαναφερθείσα διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών, «δικαιούμαστε να διατηρήσουμε και να ξαναζωντανεύσουμε», και βεβαίως, αυτονόητα, όποτε αποκτήσουμε την δυνατότητα, θα το πράξουμε.
Αυτά για την ώρα. Όποτε χρειαστεί, θα επανέλθουμε.