EFHMERIS

Monday, October 29, 2012

Δύο ανακοινωσεις της ΟΣΠΑ για την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ και τις κομπίνες κυβερνώντων και ΕΕ.


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

 25/10/2012
Η 28η Οκτωβρίου 1940 βρίσκει την Ελλάδα με μια κρατική αεροπορική εταιρία, την: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΝΑΕΡΙΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ που με το άρθρο 6 του Ν.4809/40 μετατρέπεται σε μονάδα μεταφορών για τις ανάγκες του στρατού.

Σας παραθέτουμε ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Ε.Π.Τ.Α.Ο.Α «Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ» που εκδόθηκε το 1988 σελ.69 «ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΚΑΤΟΧΗΣ..»

«Αμέσως μετά την Γερμανική εισβολή, οι κατακτητές φρόντισαν να κατασχέσουν όλο το πτητικό και επίγειο υλικό της Ε.Ε.Ε.Σ (με το νόμο 104 της 27 Απριλίου 1941) και μεταβίβασαν τις μετοχές του Μ.Τ.Σ της Εταιρίας στην κατοχή της Γερμανικής Αεροπορικής Εταιρίας ΛΟΥΦΤΧΑΝΣΑ.
Η αξία των μετοχών αυτών θα εισπράττονταν από την ΛΟΥΦΤΧΑΝΣΑ με το Ν.191 της 18.3.1943, όπου επίσης το Ελληνικό Δημόσιο θα ανελάμβανε την απαραίτητη χρηματοδότηση για τη λειτουργία της Ε.Ε.Ε.Σ. Το προσωπικό σε της Εταιρίας θα παρέμενε μισθοδοτούμενο από το δημόσιο.
Στις αρχές του 1942 έγινε απόπειρα να επαναληφθούν με αερ/φη «Ju-24» οι πτήσεις της Ε.Ε.Ε.Σ. Η κρυφή επιθυμία όμως όλων των Ιπταμένων της Ε.Ε.Ε.Σ ήταν να διαφύγουν μόλις τους δινόταν η ευκαιρία, στην Τουρκία και στη συνέχεια στην Αίγυπτο. Έτσι με τη σκέψη στη μακρινή Αφρική, οι Έλληνες χειριστές ανέλαβαν, κατόπιν συνεννοήσεων με τις αρμόδιες Υπηρεσίες, να εκτελέσουν πτήσεις στην γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Πράγματι, εκτελέστηκαν τρία δρομολόγια με Ελληνικά πληρώματα. Οι Γερμανοί όμως είχαν φροντίσει να λάβουν ασφαλή μέτρα περιφρούρησης, που καθιστούσαν σχεδόν αδύνατη τη διαφυγή.
Έτσι οι Έλληνες χειριστές απέφυγαν να συνεχίσουν τις πτήσεις, με αποτέλεσμα οι Γερμανοί να διαθέσουν τα αερ/φη για δικές τους στρατιωτικές ανάγκες και μόνο. Έτσι, η πλειοψηφία του προσωπικού της Εταιρίας Ε.Ε.Ε.Σ παρέμεινε χωρίς δουλειά σ’ όλη τη διάρκεια της κατοχής.
Λίγοι μονάχα κατόρθωσαν να διαφύγουν στη Μέση Ανατολή, κύρια από τα προβλήματα που παρουσίαζε το εγχείρημα αυτό και συνέπεια της αδιαφορίας των αρμόδιων Υπηρεσιών της Ελλάδας, που βρισκόταν στη Μέση Ανατολή, να διευκολύνουν την αναχώρηση των Τεχνικών και Ιπταμένων της Ε.Ε.Ε.Σ. Έτσι οι περισσότεροι παρέμειναν στην Ελλάδα, πολλοί από του οποίους πήραν ενεργά μέρος στις διάφορες Ελληνικές Αντιστασιακές Οργανώσεις. Για την ιστορία πρέπει ν’ αναφέρουμε την λειτουργία ενός αντάρτικου αεροδρομίου, 25 χιλιόμετρα έξω από την Καρδίτσα, στο υψίπεδο της Νευρόπολης, που λειτούργησε απ’ τους αντάρτες κάτω από τη μύτη των Γερμανών και διατήρησε ανοιχτή την αερογέφυρα και την επικοινωνία ανάμεσα στο βουνό και στο ΚΑΪΡΟ, όπου είχε την έδρα της η εξόριστη Ελληνική Κυβέρνηση. Το αεροδρόμιο αυτό στήθηκε στο υψίπεδο της Νευρόπολης, που ήταν κόμβος που οδηγούσε προς Ρούμελη, Ήπειρο, Μακεδονία και Θεσσαλία.
Πρωτολειτούργησε στις 9 Αυγούστου του 1943 και είναι χαρακτηριστικό ότι με το χάραμα μετατρεπόταν σε φυσικό δάσος και τη νύχτα άνοιγε ο αεροδιάδρομος που κρατιόταν ανοιχτός με λάμπες θυέλλης, που τις κράταγαν χωρικοί που βρίσκονταν ακροβολισμένοι στα άκρα του διαδρόμου.
Το αντάρτικο αεροδρόμιο λειτούργησε ως τα τέλη του Σεπτέμβρη του 1944, που απογειώθηκε το τελευταίο αερ/φος μια εγγλέζικη “ντακότα”. »


Κάθε ομοιότητα με την σημερινή κατάσταση και τα γεγονότα (αγοραπωλησίες αεροπορικών εταιριών, ονόματα εταιριών και κρατών) είναι τυχαία. Η μόνη προσπάθεια της Ομοσπονδίας είναι να θυμίσει τη έγινε στην χώρα μας την περίοδο της ΚΑΤΟΧΗΣ, στα πλαίσια της Εθνικής μας εορτής 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.


ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΟΣΠA
======================================
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
ΕΞΑΓΟΡΑ OLYMPIC AIR ΑΠΟ AEGEAN AIRLINES
Στις 21/10/2012 ανακοινώθηκε η εξαγορά της Olympic air από την Aegean airlines στο ποσό των 72εκ ευρώ. Αν σκεφτεί κανείς ότι οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές που παίρνει η Olympic air από το κράτος είναι πάνω από 100εκ. ευρώ μάλλον είναι μια καλή αγορά.
Αυτή την αγοραπωλησία εμείς την είχαμε προβλέψει από το 2005 όπως αποδεικνύεται από τις ανακοινώσεις και τα Δελτία Τύπου της εποχής.
Τελικά ήταν ένα κόλπο ξεπουλήματος της κρατικής εταιρίας και ας μην υποστηρίζουν κάποιοι ότι «πέφτουν από τα σύννεφα». Όταν ψηφιζόταν ο Νόμος ξεπουλήματος της εταιρίας, όλοι ήξεραν ότι η υποχρέωση του αγοραστή ήταν να την κρατήσει για ένα χρόνο. Εκείνη την περίοδο οι πολιτικοί των κομμάτων που ήταν υπέρ της ιδιωτικοποίησης και τα Μ.Μ.Ε. που τους υποστήριζαν έλεγαν ότι θα υπάρξει ανταγωνισμός, καλές υπηρεσίες και φθηνά εισιτήρια.
ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ. Το κράτος ή μάλλον ο φορολογούμενος πολίτης, που στο όνομά του έγινε το μεγάλο ξεπούλημα πληρώνει ακριβότερα εισιτήρια για τους προορισμούς του εσωτερικού παρόλο που επιδοτεί τις 4 ιδιωτικές εταιρίες πάνω από 200εκ. ευρώ το χρόνο.
Πριν από την ιδιωτικοποίηση της «μονοπωλιακής» ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ που ήταν περιουσία του κράτους, οι μεταφορές στοίχιζαν στον φορολογούμενο πολίτη 22εκ. ευρώ το χρόνο με βάση τα στοιχεία που κατατέθηκαν στα πρακτικά της Βουλής κατά την ψήφιση του Ν.3710/10’08.
Εκείνη την περίοδο οι εργαζόμενοι της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ έλεγαν ότι «Η αγορά στην Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή δεν αντέχει πέραν της μιας, μεγάλης και σοβαρής εταιρίας ….», όπως φαίνεται από τα πρακτικά της ημερίδας 29/04/2004 με θέμα: ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ 10ΕΤΙΑ- Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΜΕΣΑ Σ’ ΑΥΤΗ» - ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Σήμερα εφαρμόζεται το σχέδιο που είχαμε καταγγείλει το 2005 όταν ανακοινώθηκε η συνεργασία της Aegean με την Lufthansa και ο Αντιπρόεδρος της τελευταίας εξηγούσε ότι το κενό της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ θα το «κάλυπτε» η AEGEAN.
Η ολοκλήρωση του σχεδίου είναι να ενταχθεί σε αυτό τον όμιλο και η CYPRUS AIRWAYS. Επομένως ο βραχίονας της STAR ALLIANCE θα έχει αγκαλιάσει όλη την Ανατολική Μεσόγειο, την Τουρκία, την Ελλάδα, την Κύπρο και την Αίγυπτο.
Οι απολυμένοι και ακόμα απλήρωτοι εργαζόμενοι της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ έχουν δικαιωθεί απόλυτα από την ροή των γεγονότων. Είχαμε προβλέψει τα γεγονότα, είχαν καταγραφεί από τη μελέτη της εταιρίας EN & JL AVIATION BUSINESS CONSULTING LTD του καθηγητή ΙΩΑΝΝΗ Σ. ΛΑΪΝΟΥ, και από την απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου που αθώωνε την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ και καταργούσε προηγούμενες αποφάσεις του, λόγω ψευδών στοιχείων στις 18/10/2010, ένα χρόνο μετά το κλείσιμο της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ.
Ποιος έδινε ψευδή στοιχεία για να βγάζει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τέτοιες αποφάσεις που να βοηθούν στο κλείσιμο της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ, όπως και έγινε;;
Από την ιδιωτικοποίηση έχασαν σίγουρα το κράτος, οι Έλληνες πολίτες της παραμεθορίου, ο Τουρισμός και ο απόδημος Ελληνισμός.
Για να πάει κάποιος Αμερική ή Αυστραλία πρέπει πρώτα να περάσει από Τουρκία, Γερμανία ή τον κόλπο των Εμιράτων. Ας κάνει κάποιος τον κόπο να ζητήσει ένα εισιτήριο γι’ αυτές τις χώρες.
Εμείς περιμένουμε να τελειώσει η διαδικασία της εκκαθάρισης. Θα επανέλθουμε και θα δείτε ότι θα «σηκωθούν και οι πέτρες».
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΟΣΠΑ

No comments:

Post a Comment