Όσοι από εσάς ισχυρίζεστε ότι δεν έχετε κοιτάξει ποτέ, έστω και για μία στιγμή, τα πέη στα κλασικά γυμνά αγάλματα, σίγουρα ψεύδεστε. Κι ενώ μπορεί να μην ακούγεται σαν το πιο λόγιο θέμα, οι ιστορικοί τέχνης δεν έχουν αγνοήσει το θέμα των γεννητικών οργάνων στα αρχαία ελληνικά αγάλματα. Εξάλλου, οι γλύπτες είχαν εργαστεί τόσο σκληρά σε εκείνο το σημείο, όσο και στο υπόλοιπο έργο τους και αποδεικνύεται ότι πίσω από αυτά τα μάλλον μικρά πέη, υπάρχει μια καλά ανεπτυγμένη ιδεολογία.
Στην αρχαία Ελλάδα, όπως φαίνεται, ένα μικρό πέος ήταν περιζήτητο για τις ιδανικές αναλογίες του τέλειου αρσενικού.
'Οι Έλληνες συνέδεαν τα μικρά και 'πεσμένα' πέη με τη μετριοπάθεια, που ήταν μία από τις βασικές αρετές όσον αφορά στην ιδανική αρρενωπότητα' εξηγεί ο καθηγητής κλασικής αρχαιολογίας, Άντριου Λίαρ, που διδάσκει το Χάρβαρντ, το Κολούμπιο και το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. 'Υπάρχει η διαφορά μεταξύ των μικρών γεννητικών οργάνων των ιδανικών ανδρών (ήρωες, θεοί, γυμνοί αθλητές) και των υπερβολικά μεγάλων και όρθιων γεννητικών οργάνων των Σατύρων (μυθικά τέρατα, που συνήθως ήταν μεθυσμένοι και εξωφρενικά λάγνοι) αλλά και των μη ιδανικών ανδρών. Οι ηλικιωμένοι και οι υπέργηροι, για παράδειγμα, εμφανίζονταν συχνά με μεγάλα πέη'.
Παρόμοιες ιδέες αντικατοπτρίζονται και στην αρχαία ελληνική γραμματεία, λέει ο Λίαρ. Για παράδειγμα στις 'Νεφέλες' του Αριστοφάνη, ένα μεγάλο πέος συνοδευόταν από τους όρους 'χλωμή επιδερμίδα', 'επίπεδο στήθος' και την 'μεγάλη λαγνεία' ως χαρακτηριστικά των μη αθλητών και επαίσχυντων νέων της Αρχαίας Αθήνας.
Μόνο οι αλλόκοτοι, ανόητοι άνδρες με μεγάλες σεξουαλικές ορμές είχαν μεγάλα πέη στην αρχαία Ελλάδα. Η ιστορικός τέχνης και μπλόγκερ Έλεν Όρεντσον, σημειώνει στην ιστοσελίδα της πως τα αγάλματα της εποχής εκείνης έδιναν έμφαση στην ισορροπία και τον ιδεαλισμό.
'Το πρότυπο του ιδανικού άνδρα στην αρχαία Ελλάδα διακρινόταν για την λογική, την πνευματικότητα και την αξιοπιστία του' γράφει. 'Μπορεί να έκανε πολύ σεξ, αλλά αυτό ήταν άσχετο με το μέγεθος του γεννητικού του οργάνου, και το μικρό πέος του επέτρεπε να παραμένει ψύχραιμος'.
Υπάρχουν διάφορες θεωρίες ως προς το γιατί το 'ιδανικό' μέγεθος πέους άλλαξε από μικρό που ήταν στην αρχαία Ελλάδα, στο μεγάλο του σήμερα. Ο Λίαρ πιστεύει πως πιθανώς η άνοδος του πορνό, αλλά και η άποψη πως οι γυναίκες ζητούν κάτι παραπάνω, βρίσκονται πίσω από την σύγχρονη έμφαση για μεγάλο μέγεθος.
Αλλά ο Λίαρ, προσθέτει πως και στις δύο κοινωνίες, οι απόψεις για το μέγεθος του πέους είναι εντελώς 'άσχετες με την πραγματικότητα ή την αισθητική'. Αντίθετα με τον δημοφιλή μύθο, δεν υπάρχει καμία σαφής ένδειξη πως ένα μεγάλο πέος συσχετίζεται με την σεξουαλική ικανοποίηση. Ούτε αποδεικνύει πως ένα μικρό γεννητικό όργανο είναι δείγμα μετριοπάθειας.
'Οι Έλληνες έβλεπαν συνέχεια ο ένας τον άλλον γυμνό στα γυμναστήρια, οπότε γνώριζαν, πως δεν είχε μικρό πέος κάθε αξιοθαύμαστος άνδρας όπως επίσης και πως κάθε μεθυσμένος, χωρίς μέτρο και άνανδρος άνδρας δεν είχε απαραιτήτως μεγάλο γεννητικό όργανο' προσθέτει ο Λίαρ. 'Το θέμα ήταν η ισορροπία και ο ιδεαλισμός'.
Μετρούσε λοιπόν το μέγεθος στους αρχαίους Έλληνες; Φυσικά και ναι, αλλά για τελείως διαφορετικό λόγο από αυτόν που πιστεύουμε σήμερα.
Πηγή: Quartz/ΕΘΝΟΣ.gr
No comments:
Post a Comment