Wednesday, June 6, 2012

Έχασε τη μάχη με τον καρκίνο ο Ανδρέας Χριστοδουλίδης


Τετάρτη, 6 Ιουνίου 2012


'Εφυγε από τη ζωή, στις 5.30 τα ξημερώματα, ο δημοσιογράφος Ανδρέας Χριστοδουλίδης, πρώην πρόεδρος και γενικός διευθυντής του ΑΜΠΕ, ύστερα από μάχη με την επάρατη νόσο. Τους δύο τελευταίους μήνες νοσηλευόταν στο νοσοκομείο «Άγιοι Ανάργυροι».   
Ο Ανδρέας Χριστοδουλίδης γεννήθηκε στην Κύπρο το 1942.

Αποφοίτησε από το Παγκύπριο Γυμνάσιο. Παρακολούθησε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 1967 αναγκάστηκε να διακόψει τις σπουδές του, λόγω της δικτατορίας και να εγκαταλείψει την Ελλάδα. 
 Με τη δημοσιογραφία ασχολήθηκε από το 1965.
 Εργάστηκε στην εφημερίδα «Εβδομάδα» (1965-1966) και στη συνέχεια στην Αγγλία, στις εφημερίδες «Κόσμος» (1972-1973) και «Νέα Δημοκρατία» (1973-1974). 
  Το 1974 επέστρεψε στην Ελλάδα και εργάστηκε στην εφημερίδα «Εξόρμηση», της οποίας ήταν αρχισυντάκτης (1978-1982) και διευθυντής Σύνταξης (1989). Ήταν επίσης ανταποκριτής της κυπριακής εφημερίδας «Τα Νέα» (1974-1987). 
   Το 1981 ορίστηκε Γενικός Διευθυντής του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, θέση που διατήρησε μέχρι το 1987, οπότε διορίστηκε Πρόεδρος της ΕΡΤ ΑΕ. Από τη θέση αυτή παραιτήθηκε τον Ιούλιο του 1988 και ανέλαβε ως Ειδικός Γραμματέας στην 
Ειδική Υπηρεσία Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Υπουργείου Προεδρίας. Παραιτήθηκε το 1989. 
   Το 1990 ανέλαβε τη Γενική Διεύθυνση του ιδιωτικού ραδιοφωνικού σταθμού της Κύπρου «Super FM». 
Το 1991 επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου εργάστηκε ως Σύμβουλος στις Εκδοτικές Επιχειρήσεις «Χρ. Τεγόπουλος» και ήταν τακτικός συνεργάτης των εφημερίδων «Ελευθεροτυπία» και «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία». 
  Το 1993 ορίστηκε για δεύτερη φορά Γενικός Διευθυντής του ΑΠΕ, θέση που διατήρησε μέχρι το 2004. Μετά την ολοκλήρωση της θητείας του ορίστηκε Σύμβουλος της νέας Γενικής Διεύθυνσης. 
Το 1989 επιλέχθηκε από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ ως μέλος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας (European Institute for the Media). Ήταν μέλος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Οπτικοακουστικών Μέσων και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου 
του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) της Ελλάδας από την ίδρυσή του έως το 2005. 
Το 2005 του απονεμήθηκε το Βραβείο Πρωτοποριακής Δημιουργίας «Γιάννος Κρανιδιώτης». 
Παρακολούθησε δεκάδες διεθνή και ελληνικά συνέδρια, σεμινάρια και εργαστήρια δημοσιογραφίας. Από το 1994 έδινε σειρά διαλέξεων κάθε χρόνο στη Σχολή Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. 
   Μετέφρασε και προσάρμοσε στην ελληνική πραγματικότητα τρία ξένα πανεπιστημιακά εγχειρίδια, δύο αμερικανικά με τίτλους: «Η Τέχνη της Δημοσιογραφίας-1986» και «Η Τέχνη του Ρεπορτάζ-1992» και ένα αγγλικό, με τίτλο «Η Τέχνη της τηλεοπτικής 
Δημοσιογραφίας-2006». 


Το 2009 συνέγραψε το βιβλίο «Διεθνή και Εθνικά Πρακτορεία Ειδήσεων».

Tuesday, June 5, 2012

Φωτογραφίες του αιώνα. Ηλιος και Αφροδίτη..μαζί!



Transit of Venus


The sun sets behind the Kansas City skyline in Missouri. Picture: AP


Venus crosses the sun's face as seen from Guadalajara, Mexico. Picture: AFP







Βλέπω καλά; Γράφει Ελλ(α) Ελλ(ας) η παρακάτω φωτογραφία;

The transit of Venus. Picture: Supplied/ Data courtesy of NASA/SDO, HMI, and AIA science teams.
Spectators at Edgewater Park in Cleveland watch the sun set. Picture: AP
Venus in its transit across the face of the sun as seen from Los Angeles, California. Picture: AFP

A visitor photographs a live image of Venus moving past the sun as seen through a coelostat at the Griffith Observatory in Los Angeles. Picture: AP

Είδατε σήμερα τον ήλιο ; Κρίμα .. !!! Αυτη η τελεία που είδανε και φωτογραφίσανε στη Νέα Υόρκη και σε πολλέςακόμα περιοχές...,δεν ειναι καποια σκονίτσα ,,..είναι η πολυτραγουδισμένη Αφροδίτη το αστέρι που πηρε το όνομά του  απο ιστορίες των  Ελληνων.. Μικρούλα φαίνεται στη φωτό σαν την Κύπρο μας (τόπος της γέννησής της ) αλλα με σταθερότητα έκανε την επτάωρη βόλτα της μπροστα απο τον  ήλιο.. Μια ίδια φωτογραφία  θα ξαναδουν (...αν) τα δισέγγονά μας μετα απο 105 χρόνια..

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΣ "ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ"ΗΛΙΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ
http://efhmeris.blogspot.com.au/2012/06/105.html

Δημήτρης Νόλλας. Συνέντευξη στον Κώστα Αγοραστό

alt
Συνέντευξη στον Κώστα Αγοραστό
"Δουλειά των νεοτέρων είναι η πατροκτονία, όταν οι μεγάλοι δεν καταλαβαίνουν πως ήρθε η ώρα να κάνουνε στην άκρη".

Επανέρχεστε με μια συλλογή διηγημάτων. Αν σας ζητούσα να προσδιορίσετε τον κοινό τόπο όπου συναντιούνται αυτές οι ιστορίες, ποιος θα ήταν αυτός;
Η δυσκολία να συνυπάρχει κανείς με τον άλλον: οι διαπροσωπικές σχέσεις, η δυσανεξία και η προσπάθεια να τιθασεύσεις το Εγώ. Αν ανατρέξει κανείς σε κείμενά μου απ’ τη δεκαετία ήδη του ’70, αυτά τα θέματα με απασχολούσαν πάντα.
Τα περισσότερα διηγήματα της συλλογής γράφτηκαν στο παρελθόν «κατά παραγγελίαν», είτε για λογοτεχνικά περιοδικά, είτε για εφημερίδες, είτε για συλλογικούς τόμους. Πόσο δελεαστικό είναι να σας θέτουν το θέμα και να σας ζητούν μια ιστορία;
Αυτά που συνήθως προτείνουν, οι εφημερίδες κυρίως, είναι θέματα της επικαιρότητας, πράγματα που γνωρίζουμε όλοι μας κι έτσι η ιστορία που μηχανεύεται κανείς, ή που ανακύπτει, βρίσκει χωράφι ήδη καλλιεργημένο, έτοιμο να δώσει καρπό.
Καμιά φορά η παραγγελία αποβαίνει λυτρωτική καθώς καλείται ο συγγραφέας να γράψει σε συγκεκριμένο πλαίσιο κι όχι εν κενώ, ενώ την ίδια ώρα το θέμα, η ιστορία, μπορεί να αποσυρθούν στα παρασκήνια και να κάνουν ένα βήμα μπροστά τα τερτίπια της γλώσσας, το λογοτεχνικό παιχνίδι.
Διαπιστώνω μέσα από τα κείμενά σας ότι έχετε ιδιαίτερη ευαισθησία στα θέματα που αφορούν τους μετανάστες (παλαιότερα αλλά και σήμερα) και τον τρόπο (πετυχημένο ή μη) με τον οποίο η κοινωνία τους αφομοιώνει. Έχοντας ζήσει και δουλέψει χρόνια και ο ίδιος στο εξωτερικό, πώς θα χαρακτηρίζατε την κατάσταση που ζούμε σήμερα στη χώρα μας;
Δεν νομίζω πως στα κείμενά μου διακρίνεται κάποια «ιδιαίτερη ευαισθησία» για τους μετανάστες, μεγαλύτερη απ’ αυτήν που δείχνω ή έχω δείξει για τους ανήμπορους, τους στραβωμένους, τους ανέραστους, τους διψασμένους, τους σαλεμένους και τους πάσης φύσεως απόκληρους της κοινωνίας μας.
Οι μετανάστες αποτελούν το κομβικό σημείο της συνάντησής μας με τον ίδιο μας τον εαυτό. Μια κοινωνία εφησυχασμένη, ένα νηπιαγωγείο, όπου όλοι πίστευαν πως τα γλειφιτζούρια θα διαρκέσουν αιωνίως, βρέθηκε να καθρεφτίζεται στο κέντρο ενός τεράστιου κυκλικού κάτοπτρου που σήκωσαν γύρω μας οι μετανάστες. Κι έτσι, απ’ τη μια μεριά είχαμε φτάσει στον πάτο κι από την άλλη είχαμε κι αυτούς τους μετανάστες να ’χουν υψώσει γύρω μας κάτοπτρα που ποτέ δεν χαμηλώνουν. Δύσκολο να το αντέξεις. Γι αυτό πολλοί από μας τους μισούν και θα ’θελαν να τους εξαφανίσουν, νομίζοντας πως έτσι θα ησυχάσουν. Πώς να ησυχάσεις όμως, όταν τον ίδιον άνθρωπο που μισείς κι εύχεσαι τον χαμό του, σαν δούλο των 10 ευρώ τον καλωσορίζεις. Ησυχάζει ποτέ ο διχασμένος άνθρωπος;
Πόσο σας αφορά αυτό λογοτεχνικά και με ποιον τρόπο μπορεί να μετασχηματιστεί σε πεζογραφικό κείμενο αποφεύγοντας τον σκόπελο της δημοσιογραφικής καταγραφής και της καταγγελίας; 
Αν ισχύει κάτι απ’ αυτά που προανέφερα, τότε, ναι, με αφορά πάρα πολύ. Και σαν συγγραφέα, αλλά και σαν πολίτη τούτης της πατρίδας, του σπιτιού μου. Της γλώσσας και της πίστης μου. Τον τρόπο δεν ξέρω να σας τον υποδείξω. Η αγάπη σίγουρα είναι μια καλή αρχή. Γιατί η οργή έχει βγει παγανιά κι η τέχνη καλείται να βοηθήσει να καταλαγιάσουν τα πράγματα.
Όλοι αυτοί που σκοτώνονται και προσπαθούν να τηγανίσουν ο ένας τον άλλον, στα γήπεδα και τις πλατείες, δεν είναι φασιστικά κτήνη οι μεν και αναρχομηδενιστικά τέρατα οι άλλοι. Οργισμένοι άνθρωποι είναι, πληγωμένοι, που ’χουν βγει στο κυνήγι του εξιλαστήριου θύματος, στον εντοπισμό του Καθάρματος. Κι αυτό, αντί να το χειροκροτάμε και να το υποδαυλίζουμε, πρέπει να βοηθήσουμε να διοχετευθεί σε πράξεις δημιουργικές, σε αλλαγή στάσης ζωής.
alt
Πώς ξεκινάτε τη συγγραφή ενός διηγήματος; Σας επισκέπτεται ως έμπνευση η ιστορία, το αρχικό σενάριο ή ένα πρόσωπο με δραματικό ενδιαφέρον, το οποίο σας συναρπάζει και η ιστορία πλέκεται γύρω από αυτό;
Όλα αυτά, ίσως και πολλά άλλα, συνοδευόμενα από μυρωδιές και ήχους.
Στα διηγήματά σας η ιδέα, η σεναριακή δομή είναι πολύ ισχυρή. Σας απασχολεί περισσότερο το θέμα ή η γλώσσα;
Δεν υπάρχει το ένα χωρίς το άλλο, και καλό είναι να μην παίρνει το πάνω χέρι το ένα ή το άλλο. Αν και έχει ενδιαφέρον, όποτε γίνεται.
Έχετε συγγραφικές εμμονές; Τις συντηρείτε ή προσπαθείτε να τις ξεπεράσετε ικανοποιώντας τες.
Ζω μαζί τους και τις βάζω να δουλέψουνε για μένα. Στο κείμενο που εκκολάπτεται, εννοώ.
Εχετε γράψει όλα τα είδη λογοτεχνικού κειμένου (διήγημα, μυθιστόρημα, νουβέλα) αλλά προσωπικά, ως αναγνώστης, σας έχω καταγράψει ως έναν σπουδαίο διηγηματογράφο. Εσείς με ποια φόρμα αισθάνεστε μεγαλύτερη οικειότητα;
Καθώς απεχθάνομαι τα πολλά λόγια, θα έλεγα πως είναι με το διήγημα που αισθάνομαι καλά. Η αντίφαση είναι πως όλα μου τα διηγήματα ξεκινούν με προοπτική μυθιστορήματος. Όμως, όπως και να ξεκινήσει κάτι, δεν είναι η πρόθεση ή η επιθυμία που μετράει. Το κείμενο δημιουργείται καθ’ οδόν, οπότε ή απλώνεται και καταλήγει μυθιστόρημα, ή μαζεύεται και αναδύεται ένα διήγημα.
Κατά τον Φόκνερ, η σειρά δυσκολίας των λογοτεχνικών κειμένων ξεκινάει από την ποίηση, το είδος με τις περισσότερες απαιτήσεις, συνεχίζεται με το διήγημα και καταλήγει στο μυθιστόρημα. Μια και έχετε καταπιαστεί με όλα τα παραπάνω, συμμερίζεστε αυτήν την άποψη;
Ακούγεται λογικό, ο Φώκνερ όμως είναι ένας απ’ τους μεγάλους μυθιστοριογράφους του 20ου αιώνα και μπορεί να ισχυριστεί κάτι τέτοιο. Αλλά τι έννοια έχει αυτή η κατάταξη;
Γράφετε εύκολα κ. Νόλλα;
Μάλλον δύσκολα. Δηλαδή καθυστερώ και κάνω ατέλειωτες και συνεχείς αλλαγές στο κείμενο, έτσι που αν κάποια στιγμή δεν το αρπάξω απ’ τα χέρια μου για να το εμπιστευτώ στον εκδότη, θα κινδύνευε να εξαερωθεί απ’ τα πολλά σβησίματα και τις περικοπές. Ευτυχώς σήμερα με τον υπολογιστή δεν χρειάζεται πια να πετάς χειρόγραφα ή δακτυλόγραφα εδώ κι εκεί και να γεμίζεις το σπίτι σου σκουπίδια, όταν κάτι δεν σ’ αρέσει ή έχεις μετανιώσει γι’ αυτό. Ο υπολογιστής είναι πιο καθαρός σ’ αυτή τη δουλειά.
Το ενδιαφέρον είναι πως αυτή μου η δυσκολία εκφράζεται συχνά στο γραπτό και κάνει μερικούς αναγνώστες μου, αλλά και κριτικούς, να την επισημαίνουν σαν λογοτεχνικό ύφος. Ενώ εγώ γνωρίζω πως αυτό είναι αποτέλεσμα της ανικανότητάς μου να τιθασεύσω το υλικό μου εκείνη τη δεδομένη στιγμή.
Παρακολουθείτε τη σύγχρονη βιβλιοπαραγωγή; Έχετε ξεχωρίσει κάποιον καινούργιο συγγραφέα;
Το τελευταίο διάστημα έχω διαβάσει νέους συγγραφείς, των οποίων το λογοτεχνικό ίχνος έχει πραγματικό βάρος. Είναι ο Χρήστος Οικονόμου κι ο Γιάννης Μακριδάκης.
Σας προσεγγίζουν νέοι συγγραφείς για να σας δώσουν χειρόγραφά τους; Τι είναι αυτό που τους λέτε συνήθως;
Δεν ενθαρρύνω τέτοιες προσεγγίσεις, αλλά δεν αρνούμαι ποτέ να βοηθήσω κάποιον που μου το ζητεί. Όμως ως εκεί. Δουλειά των μεγάλων δεν είναι να επιμηκύνουν τη ζωή των νεοτέρων στο αμνιακό υγρό. Δουλειά των νεοτέρων είναι η πατροκτονία, όταν οι μεγάλοι δεν καταλαβαίνουν πως ήρθε η ώρα να κάνουνε στην άκρη. Δουλειά των νέων είναι η έφοδος στον ουρανό για να μετρήσουν τις δυνάμεις τους. Όπως ήταν πάντα, σε όλη τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας, εξαιρουμένης της τελευταίας ελληνικής τριακονταετίας.
Τα τελευταία χρόνια, το διήγημα δείχνει να κερδίζει και πάλι έδαφος στις προτιμήσεις των αναγνωστών. Συμμερίζεστε αυτήν την άποψη;
Δεν γνωρίζω από πού αντλείτε αυτή σας τη βεβαιότητα. Ούτε γνωρίζω πώς δουλεύει η αγορά των βιβλίων. Ξέρετε, αν το διήγημα δεν έχει κάτι από απασφαλισμένη χειροβομβίδα, τότε δεν κάνει ούτε για επιφυλλίδα της «Αυριανής», κι αυτό φέρνει σε δύσκολη θέση τους υποψήφιους αναγνώστες ενός διηγήματος.
Προσωπικά διαβάζω μυθιστορήματα με μεγάλη απόλαυση. Βιβλία ογκώδη, θηριώδη.  Μυθιστορήματα όπως οι «Ευμενίδες», το «Βάλτενμπεργκ» και το «Ραντέτσκυ Μαρς» με βοηθούν να ξανοιχτώ στον ωκεανό, όσους κινδύνους κι αν ενέχει το εγχείρημα.
ΑΠΟ ΤΟ http://bookpress.gr ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 01 ΙΟΥΝΙΟΥ 2012 11:02


Αγωνία για την κλιμάκωση της κρίσης Συμφωνία στην τηλεδιάσκεψη της G-7 για στήριξη σε Ισπανία και Ελλάδα


Η ισπανική κρίση προκαλεί έντονες ανησυχίες στις αγορές
Η ισπανική κρίση προκαλεί έντονες ανησυχίες στις αγορές   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )

Αθήνα
Οι υπουργοί Οικονομικών των επτά πιο ανεπτυγμένων βιομηχανικά κρατών (G-7) συμφώνησαν κατά την τηλεδιάσκεψή τους, την Τρίτη, να συνεργαστούν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που ταλανίζουν την Ισπανία και την Ελλάδα, όπως είπε ο Ιάπωνας υπουργός Οικονομικών Τζουν Αζούμι.

Μετά το τέλος της τηλεδιάσκεψης δεν εκδόθηκε ανακοίνωση.

Ο κ. Αζούμι πρόσθεσε ότι είπε στους εταίρους του στην G-7 πως η χώρα του ανησυχεί για τις επιπτώσεις της ανόδου του γεν και της πτώσης των ιαπωνικών μετοχών.

Ο Ιάπωνας υπουργός προέτρεψε επίσης τους ομολόγους του στην G-7 να επαναβεβαιώσουν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την οποία οι υπερβολικές διακυμάνσεις στις τιμές των συναλλαγματικών ισοτιμιών πλήττουν την οικονομία και συνεπώς οι ισχυρότερες οικονομίες του κόσμου θα πρέπει να συνεργαστούν στο θέμα αυτό.

Όπως προκύπτει από τα όσα διαρρέουν για την τηλεδιάσκεψη, ασκήθηκαν πιέσεις στην Γερμανία για να λάβει μέτρα τόνωσης της ανάπτυξης στην Ευρωζώνη.

«Η Γερμανία θα δεχθεί σφοδρή κριτική», είπε αξιωματούχος από χώρα της G-7 που μίλησε στο Reuters πριν την τηλεδιάσκεψη.

Η ίδια πηγή πρόσθεσε ότι οι υπουργοί θα συζητούσαν την κατάσταση στην Ισπανία και επιβεβαίωσε ότι η Γερμανία θα ασκήσει πιέσεις την Ισπανία να δεχτεί διάσωση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να αναπληρωθούν τα κεφάλαια των τραπεζών της.

Η Ισπανία, ωστόσο, προς το παρόν τουλάχιστον, αντιστέκεται σε αυτές τις πιέσεις. 

Newsroom ΔΟΛ

ΕΔΩ ΓΕΛΑΜΕ..Με 3 γελιογραφίες απο το ΕΔΩ ΓΕΛΑΜΕ






Γιατί ο Γάιδαρος πάει προς τα πίσω;




Monday, June 4, 2012

Γιορτή παραγωγών και καταναλωτών στην Κομοτηνή


Συνάντηση τοπικών αγροτών, παραγωγών, δημιουργών, με τους καταναλωτές διοργανώνεται στο «πάρκο της Αγίας Παρασκευής» στην Κομοτηνή, στις 12-13 Ιουνίου, από τις 2 το μεσημέρι, έως τα μεσάνυχτα.
Οπως μας πληροφορεί η piazzadelpopolo.blogspot.com
η συνάντηση διοργανώνεται από το σύλλογο «Φιλαδελφία», με στόχο την ενεργή προσφορά προς τον συνάνθρωπο, αλλά και τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου οικονομίας, τη συνεργατική οικονομία.
Στην εκδήλωση θα παρουσιασθούν τοπικά προϊόντα από τους ίδιους τους δημιουργούς τους. Προϊόντα που παράγονται στη Ροδόπη, όπως: μέλι, καφέ, βότανα (αρωματικά, φαρμακευτικά), κρασί, ούζο, μπύρα, ταχίνι, σουτζούκ λουκούμι, τσίπουρο, λάδι, αλίπαστα, θαλασσινά, ελιές, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και ότι άλλο παράγει η περιοχή.
Παράλληλα, θα λειτουργήσουν εργαστήρια αυτάρκειας, για τη δημιουργία σπιτικών προϊόντων και τη μείωση του κόστους ζωής. Εργαστήριο «Αυτοκαλλιέργειας και ανοιχτού Σπορείου» παιχνίδια – δραστηριότητες εμπέδωσης κλίματος αδελφοσύνης, ειλικρινείας, αρμονικής συνεργασίας και αλληλεγγύης. Εργαστήρι πηλού, κεραμικής, χειροποίητα προϊόντα κεραμικής, εργαστήρι φιγούρας ηρώων θεάτρου Σκιών, έκθεση μεταξωτών, υφαντών – κεντημάτων. Έκθεση με εργόχειρα γυναικών του Ν. Ροδόπης, έκθεση έργων αγιογραφίας και ζωγραφικής, παρουσίαση τοπικών εκδόσεων.
Οι εκδηλώσεις αυτές θα πλαισιώνονται και από καλλιτεχνικό πρόγραμμα, που θα περιλαμβάνει, δημοτική, λαϊκή, ρεμπέτικη, παραδοσιακή μουσική.

ΚΛΑΡΙΝΑ-ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΛΥΒΙΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ-KAΨΑΛΗΣ..ΝΕΟΛΑΙΑ..ΧΑΜΟΣ



Τρόικα...μνημόνια ...Παγκοσμιοποίηση θα μας κάνουν πιο ...Ελληνες. Δειτε το βίντεο απο τα Μεγάλα Καλύβια Τρικάλων,που Γιάννης Καψάλης και Κοκώνης Νεκτάριος έκαναν την λεβέντικη νεολαία να απογειωθεί... Θυμηθείτε..  στην Παγκοσμιοποίηση μόνο το δημοτικό μας τραγούδι μας ξεχωρίζει απο όλους τους άλλους λαούς..

Μάθε τα χρέη σου στην Εφορία μέσω ίντερνετ.Φορολογική ενημερότητα" στο PC για όσους «πελάγωσαν» από τα χαράτσια



Με λίγα «κλικ» από τον υπολογιστή τους στο σπίτι ή στο γραφείο τους, χωρίς να πηγαίνουν στα γκισέ της εφορίας, θα μπορούν  οι φορολογούμενοι να ενημερώνονται πόσα χρωστάνε προς το δημόσιο, αν τα χρέη έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμα άλλα και τους νέους φόρους που βεβαιώνονται κάθε φορά από την εφορία. 

Μεταβαίνοντας στην ηλεκτρονική διευθυνση link.minfin.gr/eidop και με τη χρήση των κωδικών του taxisnet, ο κάθε φορολογούμενους μπορεί πλέον να δει αναλυτικά τις οφειλές του, πριν να του έρθουν τα σχετικά ειδοποιητήρια. Επίσης αν έχει αλλάξει διεύθυνση ή αν έχει χαθεί η αλληλογραφία του, μπορεί πλέον να βάλει σε μια σειρά τα ληξιπρόθεσμα χρέη του άλλα και όλους τους φόρους που διαρκώς προκύπτουν, είτε αφορούν στο εισόδημα, είτε στα ακίνητα κλπ. 

Σε επόμενο στάδιο, από τον ίδιο ιστότοπο,  η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών θα δίνει στον φορολογούμενο και έναν ηλεκτρονικό κωδικό πληρωμής σε τράπεζα, για κάθε μια από τις οφειλές του, όπως αυτές παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα. Έτσι, ο φορολογούμενος εάν το επιθυμεί, θα μπορεί είτε να πληρώσει ηλεκτρονικά (μέσω web banking) τον φόρο ή εναλλακτικά να τυπώσει το σχετικό σημείωμα και να καταβάλει το ποσό στην τράπεζα ή στην εφορία. 

Σε τρίτο στάδιο η ΓΓΠΣ θα επιτρέψει και την ανάπτυξης εφαρμογών από τρίτους, δίνοντας ειδικές άδειες σε εταιρείες πληροφορικής να αναπτύξουν προγράμματα για φορητούς υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα, μέσω των οποίων θα επιτρέπεται η πρόσβαση στην συγκεκριμένη υπηρεσία που θα επιτρέπουν την πρόσβαση στην συγκεκριμένη υπηρεσία "on the road"
ΚΩΣΤΗΣ ΠΛΑΝΤΖΟΣ απο το ΘΕΜΑ.05-06-12.

ΞΑΝΑ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ 105 ΧΡΟΝΙΑ (Ήλιος-Αφροδίτη)



======================================


DEITE KAI ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ...ΑΝΤΑΜΩΜΑ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ


================================================



Το πρωί της ερχόμενης Τετάρτης, 6 Ιουνίου, ο Ηλιος θα ανατείλει στην Ελλάδα με μια σκοτεινή κηλίδα να «σημαδεύει» το δυτικό του χείλος. Δεν θα είναι όμως μια από τις συνηθισμένες ηλιακές κηλίδες που εμφανίζονται στην επιφάνεια του Ηλίου κατά τις περιόδους ηλιακής δραστηριότητας. Θα είναι ο πλανήτης Αφροδίτη, που θα διασχίζει αργά τον ηλιακό δίσκο. Αξίζει να το δούμε, αν ξυπνήσουμε νωρίς, επειδή το 1639 αυτό το φαινόμενο υπήρξε η πρώτη χειροπιαστή απόδειξη της ηλιοκεντρικής θεωρίας του Αρίσταρχου και του Κοπέρνικου – αλλά τότε το είχαν παρακολουθήσει μόνο δύο άνθρωποι σε ολόκληρη τη Γη, ένας ιεροψάλτης και ένας υφασματέμπορος.
Με γυμνό μάτι
Ενα από τα πιο σπάνια αστρονομικά φαινόμενα που μπορεί να παρατηρήσει ένας άνθρωπος χωρίς τη βοήθεια τηλεσκοπίου είναι η διάβαση της Αφροδίτης, δηλαδή η διέλευση αυτού του πλανήτη μπροστά από τον ηλιακό δίσκο. Οι διαβάσεις της Αφροδίτης είναι ένα φαινόμενο που επαναλαμβάνεται με ιδιότυπη περιοδικότητα: δύο συνεχόμενες διαβάσεις διαφέρουν είτε κατά οκτώ χρόνια είτε κατά ένα διάστημα μεγαλύτερο από τη ζωή ενός ανθρώπου.
Το μέγεθος της Αφροδίτης στον ουρανό είναι 1’ (ένα πρώτο λεπτό του τόξου), όσο ακριβώς είναι και η διακριτική ικανότητα του ματιού μας, δηλαδή η γωνία δύο αντικειμένων που το μάτι μας αντιλαμβάνεται ως διακριτά. Ετσι, είναι κατ’ αρχήν δυνατό να παρατηρήσει κανείς μια διάβαση με γυμνό μάτι. Σίγουρα όμως τα πράγματα γίνονται πολύ πιο εύκολα με τη βοήθεια ενός ζευγαριού κιαλιών ή ενός μικρού τηλεσκοπίου. Από την εποχή που εφευρέθηκε το τηλεσκόπιο, το 1609, έχουν συμβεί ως σήμερα 7 διαβάσεις Αφροδίτης – αυτή που περιμένουμε την Τετάρτη θα είναι η όγδοη. Από αυτές την πρώτη, το 1631, δεν την παρατήρησε κανείς, επειδή δεν ήταν ορατή από την Ευρώπη, ενώ τη δεύτερη, το 1639, την παρατήρησαν μόνο δύο άγγλοι ερασιτέχνες αστρονόμοι.Ο ένας ήταν ο ιεροψάλτης Ιερεμίας Χόροξ, που είχε υπολογίσει την ημέρα του φαινομένου, και ο δεύτερος ο υφασματέμπορος Γουίλιαμ Κράμπτρι, που είχε βοηθήσει τον Χόροξ, υπολογίζοντας τις θέσεις της Γης και της Αφροδίτης από τη θεωρία του Κέπλερ. Με βάση τις παρατηρήσεις του ο Χόροξ υπολόγισε την απόσταση Γης - Ηλίου σε 95 εκατομμύρια χιλιόμετρα, αντί για την πραγματική που είναι 150 εκατομμύρια χιλιόμετρα, επειδή η μέθοδος που χρησιμοποιεί χρονομετρήσεις από έναν τόπο είναι ευαίσθητη σε σφάλματα παρατήρησης.
Μερικά χρόνια αργότερα ο Χάλεϊ (γνωστός από τον υπολογισμό της τροχιάς του κομήτη που φέρει το όνομά του) σκέφτηκε ότι η ακριβής χρονομέτρηση του φαινομένου της διάβασης της Αφροδίτης από δύο απομακρυσμένους τόπους είχε πολύ λιγότερες απαιτήσεις και θα μπορούσε να αποτελέσει το «εργαλείο» για τον ακριβή υπολογισμό της απόστασης Ηλίου - Γης. Ο Χάλεϊ πέθανε πριν από την επόμενη διάβαση, το 1761, η αξία της ιδέας του όμως αναγνωρίστηκε από τους μεταγενέστερους αστρονόμους, οι οποίοι οργάνωσαν αποστολές σε απομακρυσμένους τόπους με την ευκαιρία των διαβάσεων των ετών 1761, 1769, 1874 και 1882.
Δυστυχώς τα αποτελέσματα ήταν πενιχρά, επειδή οι χρονικές στιγμές της «επαφής» του δίσκου της Αφροδίτης με τον δίσκο του Ηλίου δεν ήταν δυνατό να μετρηθούν με ακρίβεια, λόγω των διαταραχών της ατμόσφαιρας της Γης. Η απόσταση Γης - Ηλίου με βάση τις χρονομετρήσεις των διαβάσεων ήταν 300.000 χιλιόμετρα με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια κατέστη δυνατόν να υπολογιστεί. Για σύγκριση, θα πρέπει να αναφερθεί ότι η απόσταση αυτή έχει μετρηθεί σήμερα με τη βοήθεια λέιζερ και ραντάρ και είναι γνωστή με ακρίβεια μόλις 20 μέτρα! Είναι φανερό ότι οι διαβάσεις της Αφροδίτης δεν έχουν πια τη σημασία που είχαν παλαιότερα, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τις εκλείψεις. Εκείνο που έχει απομείνει είναι η συγκίνηση να βλέπει κάποιος ένα φαινόμενο που δεν θα ξαναδεί ούτε ο ίδιος αλλά ούτε και τα παιδιά του.
Οι 4 επαφές
Η διάβαση ενός πλανήτη μπροστά από τον Ηλιο είναι εντελώς αντίστοιχη με μια έκλειψη Ηλίου, στην οποία παρατηρούμε τη διάβαση της Σελήνης μπροστά από τον Ηλιο. Μόνο που η Σελήνη φαίνεται πολύ μεγαλύτερη, παρ’ όλο που είναι σημαντικά μικρότερη από την Αφροδίτη, επειδή είναι πολύ πιο κοντά στη Γη. Οι «χαρακτηριστικές» χρονικές στιγμές, που ενδιέφεραν παλιά τους επαγγελματίες αστρονόμους και σήμερα τους ερασιτέχνες αστρονόμους, είναι οι στιγμές κατά τις οποίες η Αφροδίτη «αγγίζει» τον Ηλιο εξωτερικά και εσωτερικά. Δύο τέτοιες στιγμές εμφανίζονται κατά την είσοδο του δίσκου της Αφροδίτης στον δίσκο του Ηλίου και δύο κατά την έξοδο.
Η φετινή διάβαση θα αρχίσει με την πρώτη επαφή των δύο δίσκων, που θα συμβεί στη 1.05 της Τετάρτης ώρα Ελλάδας, οπότε ο Ηλιος δεν θα φαίνεται από τη χώρα μας. Το ίδιο ισχύει και για τη δεύτερη επαφή, που θα συμβεί είκοσι λεπτά αργότερα. Οταν ο Ηλιος ανατείλει στην Ελλάδα, κατά τις 6 το πρωί, το φαινόμενο θα είναι σε προχωρημένη φάση, αφού η Αφροδίτη θα έχει διασχίσει περισσότερο από τον μισό ηλιακό δίσκο. Η τρίτη επαφή προβλέπεται για τις 7.40 και η τέταρτη, οπότε και τελειώνει το φαινόμενο, για τις 7.55.

Ξανά ύστερα από 105 χρόνια
η διάβαση του 2004 ήταν ορατή σε όλη της τη διάρκεια από την Ελλάδα, η εφετινή απευθύνεται μάλλον στους πολύ πρωινούς συμπολίτες μας ή στους φανατικούς ερασιτέχνες αστρονόμους. Για όσους αποφασίσουν να παρακολουθήσουν αυτό το σπάνιο φαινόμενο, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η διάβαση ενός πλανήτη δεν μοιάζει μόνο σχηματικά με μια έκλειψη Ηλίου – απαιτεί και τις ίδιες προφυλάξεις για τους επίδοξους παρατηρητές. Για την απευθείας παρατήρηση χρειάζονται ειδικά σκοτεινά γυαλιά, για παράδειγμα τζαμάκια ηλεκτροκόλλησης Νο 14. Πιο ασφαλής μέθοδος είναι η προβολή της εικόνας του Ηλίου, με τη βοήθεια ενός μικρού τηλεσκοπίου, σε μια πρόχειρη οθόνη – π.χ. ένα άσπρο κομμάτι χαρτόνι. Αναλυτικές πληροφορίες για τη διάβαση καθώς και συνδέσμους ζωντανής μετάδοσης από όλον τον κόσμο μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα που ετοίμασε ο Ομιλος Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης στη διεύθυνση http://transitofvenus2012.blogspot.com/
Το επόμενο ζευγάρι διαβάσεων της Αφροδίτης θα συμβεί τα έτη 2117 και το 2125...(X)



DEITE KAI ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ...ΑΝΤΑΜΩΜΑ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ
http://efhmeris.blogspot.com.au/2012/06/h-1.html

Αφιερωμένο εξαιρετικά στο Ελληνικό Δημόσιο!!! (Greek Subs)


Για γέλια ή για κλάμματα..; Καλα είναι να μην πέσετε στα ελληνοισπανικά γραφειοκρατ ίδια γιατί θα καταραστείτε την ωρα και τη στιγμή...

wibiya widget