Παρά την παρέλευση 40 χρόνων, η οργανωμένη ομογένεια και πλήθος συμπαροίκων από το Σύδνεϋ και το Wollongong διατράνωσαν για ακόμη μια χρονιά ότι δεν ξεχνούν το δράμα της Κύπρου και απαιτούν λύση του εθνικού προβλήματος με αποχώρηση του Τούρκου εισβολέα. Τις εκδηλώσεις παρακολούθησε ο Θέμης Καλλός και ετοίμασε την ακόλουθη αναφορά.
Ο γνωστός -σε Αυστραλία και Ελλάδα- δημοσιογράφος Κώστας Αλεξιάδης δεν ζεί πιά.
Το νήμα της ζωής του κόπηκε στις 4 τα χαράματα σήμερα 30 Ιουλίου 2014,στην πόλη που αγάπησε πολύ, στην Καλαμπάκα..σε ηλικία μόλις 67 χρονών.
Η είδηση κυκλοφόρησε αστραπιαία στον απανταχού Ελληνισμό ενω το "ράδιο Μετέωρα"στο σταθμό που για καιρό παρουσίαζε πρωινά προγράμματα κάλεσε πρίν λίγο το δήμαρχο και το Δ.Σ. της πόλης να τον τιμήσουν ποικιλοτρόπως .
Η Κηδεία του θα γίνει στις 6 το απόγευμα στην Καλαμπάκα .. στην εκκλησία που βρίσκεται κοντα στο σπίτι του.
Διαβάστε αργότερα ,το Σαββατοκύριακο,ένα αφιέρωμα του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ στον ΚΩΣΤΑ ΑΛΕΞΙΑΔΗ και στη συνεργασία που είχαν στα 1970 στη Μελβούρνη στις εφημερίδες, 'Νέος Κόσμος','Ελλάδα',και 'Νέα Ελλάδα'..
Και το τραγικότερο:
Χτες βράδυ ο Κωστας Αλεξιάδης τηλεφωνησε στον φίλοτου Αποστολο Παπία να του πει χαρούμενος
ότι 'σήμερα" πήρε την πρώτη πληρωμή της σύνταξής του απο την Αυστραλία..!!!
Του Γεωργίου Παπασίμου, Δικηγόρου, Μέλους Δ.Σ. του «ΠΡΑΤΤΩ»
Οι τραγικές συνθήκες, που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, που, κατά την περίοδο της ένταξής της στον μνημονιακό «Προκρούστη», έχει μετατραπεί από μία ισότιμη Ευρωπαϊκή Χώρα, σε μία ιδιότυπη «αποικία χρέους», παρά τις ιδιαιτερότητες του μεταπρατικού διεφθαρμένου περιφερειακού καπιταλιστικού συστήματός της, δεν είναι αμιγώς Ελληνικό φαινόμενο, αλλά η Χώρα μας αποτελεί μία εκ των κραυγαλέων περιπτώσεων του παγκόσμιου καπιταλιστικού χρηματοπιστωτικού «οδοστρωτήρα».
Στην «μεγάλη εικόνα» είναι η απόρροια των αποτελεσμάτων της απόλυτης κυριαρχίας του νεοφιλελευθερισμού και της ποιοτικής μετάλλαξης του άξονα του καπιταλισμού, από το παραγωγικό βιομηχανικό κεφάλαιο, στο ανεξέλεγκτο, πλέον, χρηματοπιστωτικό καπιταλιστικό «τέρας».
Ο σταδιακός περιορισμός του Δημοσίου και της πολιτικής, ως αυτόνομης θέσμισης από τον χώρο της οικονομίας και η εισβολή του ιδιωτικού κεφαλαίου σε όλα τα νευραλγικά τμήματα της οικονομίας, είχε καταλυτικές διαφοροποιήσεις, τόσο στο ίδιο το παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα, ως οικονομικο – κοινωνικό μοντέλο, όσο και στην έννοια και το εύρος της εθνικής κυριαρχίας των χωρών, αλλά και στις εσωτερικές ταξικές και κοινωνικές διαστρωματώσεις και ισορροπίες.
Έτσι, στο παγκόσμιο επίπεδο κυριάρχησε ο χρηματοπιστωτικός τομέας έναντι του παραγωγικού, με την έννοια την δημιουργία τεράστιου «νεκρού πλούτου» στα χέρια λίγων τμημάτων της παγκόσμιας καπιταλιστικής «ελίτ», που δεν αντιστοιχεί στην πραγματική παγκόσμια οικονομία και παραγωγή (60 φορές τουλάχιστον είναι πάνω απ’ αυτήν), με συνέπεια την συνεχή «χρηματιστηριοποίηση» του χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή τη δημιουργία κερδών μέσω ομολόγων, μετοχών και σύνθετων χρηματοπιστωτικών προϊόντων, που κατέστησαν αυτό και αυτούς που το ελέγχουν, πλήρη εξουσιαστή και δυνάστη όλου του πλανήτη. Η κρίση των τοξικών χρηματοπιστωτικών προϊόντων του 2008 και του παγκόσμιου τραπεζικού συστήματος στη «Μέκκα» του καπιταλισμού, που κλόνισε το παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα, αντί να αποτελέσει την απαρχή διαφοροποίησης και επαναπροσδιορισμού της λειτουργίας της πολιτικής και του Δημοσίου, έναντι της ασυδοσίας της αγοράς, μετατράπηκε σε εφιάλτη για τις κοινωνίες και τα Κράτη. Ενώ αυτά έσπευσαν, ως «θεραπαινίδες», να μεταφέρουν τεράστιους δημόσιους και κοινωνικούς πόρους, για να σώσουν τα κατ’ ευφημισμό πιστωτικά «ιδρύματα», αφού ο σωστός τίτλος γι’ αυτά είναι πιστωτικά «πιράνχας», μόλις ορθοπόδησαν, με την τεράστια δημόσια χρηματική αιμοδοσία, που τους παρασχέθηκε, χρησιμοποιούν αυτόν τον δημόσιο πλούτο, μέσω της ανελέητης κερδοσκοπίας, για το χτύπημα των Κρατών και των Κοινωνιών, επικαλούμενα την «φούσκα» του Δημοσίου χρέους, για την οποία είναι τα ίδια σημαντικοί παράγοντες μεγέθυνσής της. Η Ελλάδα, ως ο αδύναμος οικονομικός κρίκος των χωρών του νότου της Ευρώπης, βίωσε πρώτη, ως παγκόσμιο «πειραματόζωο», την «λαιμαργία» και την «ληστρικότητα» του σημερινού «μανιακού» καπιταλισμού.
Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να τονισθεί ότι, στην τελευταία εικοσαετία, μετά την κατάρρευση του «φαντάσματος» του υπαρκτού σοσιαλισμού, οι συνθήκες έχουν αλλάξει δραματικά, με την γενίκευση της ελαστικής και επισφαλούς εργασίας και, σε συνδυασμό με την χρηματοοικονομική κερδοσκοπία, ο «νέος καπιταλισμός» χτυπά ταυτόχρονα και ισοπεδώνει, τόσο την παραδοσιακή εργατική τάξη, όσο και την μικροαστική τάξη.
Για το θέμα αυτό, ο Ιταλός μαρξιστής φιλόσοφος Κοστάντσο Πρέβε στο βιβλίο του «Ασίγαστο πάθος»«φωτίζει» επαρκώς τις νέες αυτές συνθήκες, λέγοντας ότι: «Σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στην εικοσαετία 1920 – 1940, φαίνεται δύσκολο στις καπιταλιστικές ολιγαρχίες να κατορθώσουν να σταθεροποιήσουν την κυριαρχία τους, θέτοντας την μία ομάδα κατά της άλλης. Η στρατηγική της εξουσίας σήμερα δεν είναι η αντιπαράθεση μιας κυριαρχούμενης κοινωνικής ομάδας με μια άλλη κυριαρχούμενη ομάδα (εργάτες, μικροαστικά στρώματα, αγρότες κ.λπ.), αλλά έγινε ο ’’εξατομικευμένος διαμελισμός’’ της κοινωνίας, έτσι ώστε όλα τα άτομα, απομονωμένα, να φθάσουν να αισθανθούν ένα ’’κοινό αίσθημα αδυναμίας’’ και να πεισθούν βαθειά, πως κάθε συλλογική ενέργεια είναι άχρηστη. Το παλιό ’’Προλετάριοι όλων των χωρών ενωθείτε’’ αντικαθιστά η γενικευμένη κραυγή των ναυαγών ’’ο σώζων εαυτόν σωθήτω’’».
Βρισκόμαστε, έτσι, σήμερα σε νέες συνθήκες, με τον παγκόσμιο καπιταλισμό να αλλάζει (όπως πάντα, άλλωστε, έκανε) και η Αριστερά και οι προοδευτικές δυνάμεις, με βάση την θεωρία του Μαρξ, χωρίς δογματισμούς και ξεπερνώντας το ιδεολογικό «πένθος» των παλαιών χαμένων ευκαιριών και ελπίδων, θα πρέπει να προσπαθήσουν να κατανοήσουν, να εξηγήσουν και να αντιπαρατεθούν σ’ αυτές τις νέες δραματικές εξελίξεις, για την προστασία του ανθρωπίνου γένους, αλλά και του πλανήτη, από το «καπιταλιστικό αδηφάγο τέρας».
Πολλά και λίαν ενδιαφέροντα τα όσα ανάρτησαν οι φίλοι μας σήμερα στο ΦΒ.
Χωρίς να κουραστούμε ξεχωρίσαμε μερικά απο αυτα ..Καλη βδομάδα ..όσο πορει να είναι μια εδομαδα ενός πλανήτη που 'μαστιγώνεται' ποικιλοτρόπως, απο αυτούς που κατάφεραν να βουτήξουν τα καλα που μας έδωσε χωρίς διακρίσεις η φύση και με κάθε είδους βίας θέλουν να ανήκουν αποκλειστικά σ αυτούς. ..και για πρωτη φορα στην ανθρώπινη ιστορία χάθηκαν οι αληθινοί επαναστάτες..ή δεν φαίνονται πουθενά ,προς το παρόν.. Αν συναντήσετε κάποιον φωνάξτε τον ...αρκει να μην είναι διορισμένος ήδη .
Η ταμπέλα με το κόκκινο πλαίσιο, σε ένα από τα κτήρια-μαγαζιά της Sydney Road στο Brunswick, γράφει FOR LEASE-ΠΡΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ. Τέλος εποχής. Το τελευταίο ελληνικό βιβλιοπωλείο της Μελβούρνης, το Greek Book Importers, έκλεισε πριν μερικές εβδομάδες. It went walk abouts, μετά από 25 περίπου χρόνια ζωής; Σημεία των καιρών, της τεχνολογίας, αλλά και της αδυναμίας μιας μεγάλης ομογένειας του νότου να διαβάζει, να ακούει, να στοχάζεται και νεοελληνικά…
Στην Τουρκια ήρθαν 35 Ελληνες για τουρισμός με ένα λεωφορείο και πήγαν στην Καππαδοκία και από εκεί 09.07.2014 την μέρα πέρασαν στο χωριό μας, στο Yeşilburç. To Yeşilburç στην Καππαδοκία έχει 80 κμ, δεν είναι πολύ μακρία. Οι Ελληνες και οι χωριάνοι μας στο χωριό τραγούδησαν ελληνικά τραγούδια και χόρεψαν μαζί και διασκέδασαν. Αυτά που βλέπετε τις φωτογραφιες είναι από εκεί, δηλαδή από το χωριό μας.
Niğde'nin Yeşilburç Köyünü 09.07.2014 günü ziyaret eden bir yunanlı turist gurubunun arasında bulunan sevgili dostum μακης χριστοφοριδης Yeşilburç'tan Adile Soylu ve Ayten Tokmak ile sohbet ederken görülüyor. — with μακης χριστοφοριδης at YEŞİLBURÇ NİĞDE.
Ola, a Palestinian whose family's home was bombed in Gaza, told the tens of thousands outside Parliament: "Not only have they killed more than 1,000 people, they have destroyed 55% of this tiny strip of land. They have destroyed what little land we had left. What they have not destroyed is the hope and the resistance that exists inside every single Palestinian.
"This is a regime that was built on massacres and murders. They said of the Palestinians that the old would die and the young would forget. Well, I am a young Palestinian, and I have not forgotten."
Τη λίστα με τις εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν βαριά πρόστιμα για το διατροφικό σκάνδαλο που τους προηγούμενους μήνες συγκλόνισε και τη χώρα μας, έδωσε στη δημοσιότητα ο ΕΦΕΤ.
Πρόκειται για εταιρείες σε προϊόντα των οποίων ανιχνεύτηκε DNA αλόγου, ενώ σε μία περίπτωση βρέθηκε και κρέας από... μουλάρι και που όλο το προηγούμενο διάστημα βρέθηκαν να έχουν κάνει τη συγκεκριμένη παράβαση. Εντός του Νοεμβρίου οριστικοποιήθηκαν τα πρόστιμα που τους επιβλήθηκαν».
Τα συνολικά πρόστιμα στις 23 εταιρίες ανήλθαν σε 228.000 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα επιβλήθηκε:
1.Πρόστιμο € 7.000 στην επιχείρηση παραγωγής μαγειρεμένων φαγητών SPECIAL ΕΔΕΣΜΑΤΑ Α.Ε. στη Θέρμη διότι διαπιστώθηκαν : – Δυσχέρανση του ελέγχου. – Η επιχείρηση χρησιμοποίησε, τουλάχιστον σε μία περίπτωση, κρέας αλόγου για την παρασκευή έτοιμων φαγητών.
2. Πρόστιμο € 8.000 στην επιχείρηση παραγωγής προϊόντων κρέατος ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΛΑΔΑΣ & ΣΙΑ Α.Β.Ε.Ε. στις Αχαρνές διότι διαπιστώθηκε :
– Δείγμα του προϊόντος "κεμπάπ κατεψυγμένο" στο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου.
3. Πρόστιμο € 2.000 στην επιχείρηση παραγωγής προϊόντων κρέατος ΑΡΙΣΤΗ ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ Α.Β.Ε.Ε. στο Αιγάλεω διότι διαπιστώθηκε : – Δείγμα του προϊόντος "καβουρμάς" στο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου.
4. Πρόστιμο € 2.000 στην επιχείρηση παραγωγής τυροπιτών – πίτσας ΝΕΤΙΜ Α.ΜΕΧΜΕΤ στο δήμο Μαρωνειας – Σαπων διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγματα των προϊόντων "σαλάμι βοδινό" και "λουκάνικο πέταλο" στα οποία ανιχνεύτηκε DNA αλόγου.
5. Πρόστιμο € 2.000 στην επιχείρηση παραγωγής προϊόντων κρέατος Ι. ΣΤΑΜΠΟΛΙΔΗΣ & ΑΦΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ Ε.Π.Ε. – NOSTIMA στην Αλεξανδρούπολη διότι διαπιστώθηκε : – Δείγμα του προϊόντος "λουκάνικο χωριάτικο" στο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου.
6. Πρόστιμο € 10.000 στο εστιατόριο της φοιτητικής λέσχης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Α. ΧΟΥΤΟΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – XOYTOS CATERING A.E. στην Ορεστιάδα διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγμα του προϊόντος "σουτζουκάκι" στο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου. – Παραπλάνηση του καταναλωτή. – Διακίνηση δεσμευμένων τροφίμων κατά παράβαση του Αγορανομικού Κώδικα.
7. Πρόστιμο € 14.000 στην ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ T & T FOODS A.E. στη Νέα Προποντίδα διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγμα του προϊόντος "σουτζουκάκι" στο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου. – Παραπλάνηση του καταναλωτή.
8. Πρόστιμο € 5.000 στο εστιατόριο της φοιτητικής λέσχης Αλεξανδρούπολης Α.ΧΟΥΤΟΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – XOYTOS CATERING A.E. διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγματα των προϊόντων "σνιτσελάκι κοτόπουλο αλεσμένο" και "μπιφτέκι" στα οποία ανιχνεύτηκε DNA αλόγου. – Παραπλάνηση του καταναλωτή.
9. Πρόστιμο € 8.000 στην ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ T & T FOODS A.E. στη Νέα Προποντίδα διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγματα των προϊόντων "σνιτσελάκι κοτόπουλο αλεσμένο" και "μπιφτέκι" στα οποία ανιχνεύτηκε DNA αλόγου. – Παραπλάνηση του καταναλωτή.
10. Πρόστιμο € 4.000 στην επιχείρηση Α. ΧΟΥΤΟΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – XOYTOS CATERING A.E. – ΑΛΣΟΣ ΝΥΜΦΑΙΑΣ στην Κομοτηνή διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγμα του προϊόντος "σνιτσελάκι κοτόπουλο αλεσμένο" στο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου. – Παραπλάνηση του καταναλωτή.
11. Πρόστιμο € 6.000 στην ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ T & T FOODS A.E. στη Νέα Προποντίδα διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγμα του προϊόντος "σνιτσελάκι κοτόπουλο αλεσμένο" στο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου. – Παραπλάνηση του καταναλωτή.
12. Πρόστιμο € 15.000 στο εστιατόριο της φοιτητικής λέσχης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Α. ΧΟΥΤΟΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – XOYTOS CATERING A.E. στην Κομοτηνή διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγματα των προϊόντων "μπιφτέκι", "σουτζουκάκι" και "κοτομπουκίτσες" στα οποία ανιχνεύτηκε DNA αλόγου. – Παραπλάνηση του καταναλωτή.
13. Πρόστιμο € 25.000 στην ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ T & T FOODS A.E. στη Νέα Προποντίδα διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγματα των προϊόντων "μπιφτέκι", "σουτζουκάκι" και "κοτομπουκίτσες" στα οποία ανιχνεύτηκε DNA αλόγου. – Παραπλάνηση του καταναλωτή.
14. Πρόστιμο € 2.000 στην επιχείρηση ΑΦΟΙ ΜΠΑΤΑΝΙΑΝ Α.Β.Ε.Ε. στο Κορωπί διότι διαπιστώθηκε : – Δείγμα του προϊόντος "κεμπάπ τύπου αρμένικο" σστο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου.
15. Πρόστιμο € 17.000 στη βιομηχανία κρέατος – αλλαντικών ΠΑΣΣΙΑΣ Α.Β.Ε.Ε. στο δήμο Παύλου Μελά διότι διαπιστώθηκαν : – Δυσχέρανση του ελέγχου. – Ανεπαρκής εφαρμογή συστήματος αυτοελέγχου. – Η επιχείρηση χρησιμοποίησε επανειλημμένα κρέας αλόγου για την παρασκευή προϊόντων.
16. Πρόστιμο € 7.000 στην επιχείρηση Α. ΧΟΥΤΟΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – XOYTOS CATERING A.E. στο δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη διότι διαπιστώθηκαν : – Δυσχέρανση του ελέγχου. – Η επιχείρηση κατείχε και διέθεσε προϊόντα τα οποία βρέθηκαν θετικά στην παρουσία κρέατος αλόγου και ημιόνου.
17. Πρόστιμο € 15.000 στην ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ T & T FOODS A.E. στη Νέα Προποντίδα διότι διαπιστώθηκαν : – Δυσχέρανση του ελέγχου. – Η επιχείρηση χρησιμοποίησε κρέας αλόγου για την παραγωγή τροφίμων.
18. Πρόστιμο € 10.000 στη βιομηχανία αλλαντικών ΥΦΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε. στην Κηφισιά διότι διαπιστώθηκε : – Δείγμα του προϊόντος "μπιφτέκια έτοιμα ψημένα" το οποίο βρέθηκε θετικό σε DNA αλόγου. Στη συνέχεια, κλιμάκιο της υπηρεσίας προέβη σε έλεγχο στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης στην Αττική. Από την επιθεώρηση προέκυψε ότι, ενώ είχε αλλαχθεί η συνταγή του εν λόγω προϊόντος, δεν είχε αλλαχθεί η επισήμανσή του. Συνεπώς, το προϊόν ήταν μη κανονικό ως προς την επισήμανση. Στο προιόν "μπιφτεκι προψημένο" χρησιμοποιήθηκε μόνο βοδινό κρέας ενώ η ετικέτα ανέφερε και χοιρινό κρεας.
19. Πρόστιμο € 5.000 στην επιχείρηση παραγωγής προϊόντων κρέατος KRIVEK A.E. στη Χερσόνησο Ηρακλείου διότι διαπιστώθηκε : – Δείγμα προϊόντος στο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου.
20. Πρόστιμο € 10.000 στην επιχείρηση παραγωγής προϊόντων κρέατος Π. Γ. ΝΙΚΑΣ Α.Β.Ε.Ε. στον Άγιο Στέφανο διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγματα των προϊόντων "παριζάκι μοσχάρι" και "λουκάνικο τύπου Φρανκφούρτης" στα οποία ανιχνεύτηκε DNA αλόγου.
21. Πρόστιμο € 16.000 στην επιχείρηση παραγωγής προϊόντων κρέατος Π. Γ. ΝΙΚΑΣ Α.Β.Ε.Ε. στον Άγιο Στέφανο διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγματα των προϊόντων "πάριζα με εκλεκτό μοσχαρίσιο κρέας", "παριζάκι από φρέσκο κρέας" και "πάριζα από φρέσκο χοιρινό κρέας" στα οποία ανιχνεύτηκε DNA αλόγου.
22. Πρόστιμο € 36.000 στην επιχείρηση παραγωγής προϊόντων κρέατος Π. Γ. ΝΙΚΑΣ Α.Β.Ε.Ε. στον Άγιο Στέφανο διότι διαπιστώθηκαν : – Δείγματα των προϊόντων "παριζάκι από φρέσκο κρέας" και "πάριζα με εκλεκτό μοσχαρίσιο κρέας" στα οποία ανιχνεύτηκε φαινυλοβουταζόνη. – Δείγμα του προϊόντος "παριζάκι με εκλεκτό μοσχαρίσιο κρέας Fe Zn VITB2 VITB6″ το οποίο βρέθηκε μη κανονικό ως προς την επισήμανση γιατί η ονομασία πώλησης οδηγεί σε σύγχυση τον καταναλωτή ως προς τη φύση του προϊόντος. – Δείγμα του προϊόντος "πάριζα" στο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου.
23. Πρόστιμο € 2.000 στην επιχείρηση παραγωγής προϊόντων κρέατος Π. Γ. ΝΙΚΑΣ Α.Β.Ε.Ε. στον Άγιο Στέφανο διότι διαπιστώθηκε : – Δείγμα του προϊόντος "πάριζα βραστή" στο οποίο ανιχνεύτηκε DNA αλόγου. Πηγη: fpress.gr/
ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΕΚΑΝΕ ΠΑΤΑΓΟ Se ena panexipno ellinopoylo stin ameriki leei oli tin alithia gia tin istoria tis ellados kai gia tin katastrofi toy arxaioy ellinikoy politismoy kai pneymatos
Να και μια φορά που το ταξιδι στα Τρίκαλα δεν μου κόστισε ... Τα λεφτα που πλήρωσα για Βενζίνη μου τα έκανε... δωρο ο STAVRAKIS!!! . Aλλαξα τα 4 λάστιχα του αυτοκινήτου μου με ολοκαίνουργια φετινά..στην τιμή των 250 Ευρώ.. Και είναι Βrigestone.!!! Oxι δεν κάνω διαφήμιση στον Τρικαλινό επιχειρηματία. Να τον ευχαριστήσω θέλω γιατι στην Αθήνα όλοι μου μιλούσαν για 380 με 400!!!
Τυχεροι οι Τρικαλινοι να εχουν μια τετοια επιχειρηση που άνετα παίζει στην παγκόσμια αγορα και πολύ δυνατά μάλλιστα...
Αυτο το γνωρίζουν όλοι.. ακόμα και στη Λάρισα απ όπου το παραπάνω ζευγάρι που ήρθε μόνο και μόνο για τα λάστιχα στο ΝΤΑΤΣΟΥΝ τους...
Δειτε τις φωτό και αν σας φερει ο δρόμος προς Τρίκαλα μη το σκέπτεστε.. Κι αν του αναφερετε και την ΕΦΗΜΕΡΙΣ σίγουρα θα εχετε τιμή ....Σταυραετού!!!
Ένα αρχαιοελληνικό φύλο είναι οι Σαρακατσαναιοι.Νομάδες κτηνοτρόφοι, ζούσαν στα βουνά το καλοκαίρι και το χειμώνα στα χειμαδιά (βνά-στράτα-χειμαδιά) διασκορπισμένοι σ’ ολόκληρη την ηπειρωτική Ελλάδα.
Κοιτίδα των Σαρακατσαναίων ήταν η οροσειρά της κεντρικής και νότιας Πίνδου και η Ρούμελη με επίκεντρο τα ΑΓΡΑΦΑ, χώρος που λόγω της γεωφυσικής του κατάστασης ήταν απάτητος, δεν ήταν γραμμένος πουθενά και γι’ αυτό κατοικούνταν από αυτόνομους και ελεύθερους ανθρώπους. Ο διασκορπισμός τους από την αρχική κοιτίδα τους προς την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα έγινε επί Τουρκοκρατίας και κυρίως τον 18ο αιώνα, στα χρόνια του Αλή Πασά.
Ως προς το όνομά τους υπάρχουν πολλές και διάφορες ετυμολογίες. Σύμφωνα με τη Σαρακατσάνικη παράδοση πήραν το όνομά τους από τους Τούρκους. Όταν έγινε η άλωση της Κων/πολης, οι Σαρακατσαναίοι φόρεσαν μαύρα ρούχα, ως ένδειξη πένθους, και δεν υποτάχθηκαν στον κατακτητή. Οι Τούρκοι τους έβλεπαν στα μαύρα και ανυπότακτους να μετακινούνται συνεχώς(σκηνίτες). Γι’ αυτό τους ονόμασαν «Καρακατσάν» (καρά =μαύρος και κατσ(ι)άν=φυγάς, ανυπότακτος ), δηλ. «μαύροι φυγάδες». Από το Καρακατσάν με παραφθορά προήλθε η λέξη «Σαρακατσάνος».Μια άλλη πιθανή ετυμολογία είναι από την τουρκική λέξη σαράν που σημαίνει «φορτώνειν» ή σαράι(=κατοικία,κονάκι) και την τουρκική μετοχή κατσιάν=φυγάς,ανυπότακτος, (σαράν + κατσάν = Σαρακατσάνος) γιατί από καιρό σε καιρό φόρτωναν τα πράγματά τους και μετακινούνταν με τα κοπάδια τους και γι’ αυτό τους έδωσαν αυτό το όνομα (παρατσούκλι) οι Τούρκοι.
-< Κατοικούμε εδώ από τότε που ο Θεός έφτιαξε αυτόν τον ευλογημένο τόπο με τα βνά και τα ποτάμια,τον ήλιο και το φεγγάρι.Από τότε κρατάει η γενιά μας,έλεγαν οι γερόντοι Σαρακατσάνοι.>-. Ανεξάρτητα από τις μετακινήσεις τους και τον εναλλασσόμενο τόπο διαμονής τους έχουν τα ίδια ήθη και έθιμα και κυρίως μιλούν την ίδια γλώσσα, την Ελληνική, απαλλαγμένη από ξένα στοιχεία, αναλλοίωτη, που φέρει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της δωρικής διαλέκτου. Το ίδιο αναλλοίωτοι και αμόλυντοι από αλλόφυλες επιμειξίες παρέμειναν και οι Σαρακατσιάνοι, οι «καταλαγαρώτεροι Έλληνες» όπως έγραψε ο Στέφανος Γρανίτσας. Διατήρησαν τα έθιμα, τις συνήθειες και τους κανόνες συμπεριφοράς και διαβίωσης κατά τρόπο πιστό και αυθεντικό. Στηρίχθηκαν στα παραδοσιακά τους έθιμα και στην ελληνική τους ταυτότητα και δεν επέτρεψαν στην περιβάλλουσα αλλοεθνή και ξενόγλωσση κοινωνία να εισβάλλει στη δική τους. Η οικονομική τους ευρωστία και αυτονομία και η διαβίωσή τους σε καλλίτερες υλικές συνθήκες τους οδήγησε, σε μια ουσιαστικά και τυπικά, εσωτερίκευση, τήρηση και εφαρμογή των εθιμικών κανόνων διαβίωσης και κοινωνικής συμπεριφοράς.
Η χρήση μιας και μόνο γλώσσας, της Ελληνικής, αποδεικνύει ότι οι Σαρακατσιαναίοι είναι διαφορετικοί από τους Βλάχους,( Οι Βλάχοι ή Αρμάνοι,ή Αρωμάνοι,ή Αρμούνοι,ή Αρωμούνοι της Ελλάδας γνωστοί και με άλλα ονόματα κατά περιοχές: Κουτσόβλαχοι, Αρβανιτόβλαχοι, κ.λ .ενώ οι ίδιοι αυτοαποκαλούνται Βλαχόφωνοι Έλληνες) που μιλούσαν εκτός από τα Ελληνικά και τα Βλάχικα. Επειδή η λέξη βλάχος(με β μικρό) χρησιμοποιήθηκε για να δηλώσει τον άνθρωπο που έχει πρόβατα, τον κτηνοτρόφο, τον βοσκό και επειδή η κτηνοτροφική ζωή ήταν κοινό τους στοιχείο, επήλθε σύγχυση πότε ένας βλάχος (=αυτός που έχει πρόβατα, ο κτηνοτρόφος, ο βοσκός) είναι Σαρακατσιάνος και πότε Βλάχος (=Βλαχόφωνο ). Με τη διαφορά όμως ότι οι Σαρακατσαναιοι ήταν καθαροί νομάδες και δεν είχαν πουθενά χωριό, ενώ οι Βλάχοι ζούσαν νομαδικά και ημινομαδικά, ήταν πριν αιώνες εγκαταστημένοι σε χωριά και ασχολήθηκαν και με το εμπόριο, τις τέχνες και τα γράμματα, ενώ οι Σαρακατσάνοι στα μέσα του προηγούμενου αιώνα εγκατέλειψαν το νομαδισμό. Αλλά και στην ενδυμασία, στα ήθη και έθιμα, στον τρόπο ζωής ξεχωρίζουν οι Σαρακατσαναίοι από τους Βλάχους, που δεν έρχονταν σε επιμειξία μεταξύ τους αλλά ούτε και επαγγελματικό αλισβερίσι είχαν..
Ο τρόπος ζωής τους ήταν οργανωμένος με ένα είδος ποιμενικής συνεργασίας, το «Τσελιγκάτο». Είτε βρίσκονταν στα βουνά για ξεκαλοκαιριό, είτε το χειμώνα στα χειμαδιά, αδέρφια, πρωτοξαδέρφια και δεύτερα ξαδέρφια έσμιγαν τα κοπάδια τους σε ένα είδος συνεταιρισμού, για την καλλίτερη παραγωγική συνεργασία και διάθεση των κτηνοτροφικών τους προϊόντων. Αρχηγός του «Τσελιγκάτου» ήταν ο τσέλιγκας ( αρχιποιμένας ), πλούσιος κτηνοτρόφος, με πολλά πρόβατα, που ξεχώριζε για τις ικανότητές του: έξυπνος, δυναμικός, κοινωνικός, ευέλικτος,τολμηρός, έντιμος και δίκαιος… Αυτός κανόνιζε σχεδόν τα πάντα που είχαν σχέση με το τσελιγκάτο ( ενοικίαση βοσκοτόπων, πώληση γάλακτος και τυροκομικών προϊόντων, αρνιών, μαλλιών κ.τ.λ.). Είχε όμως και κοινωνικό ρόλο στη στάνη: συμβούλευε- μαζί με τους γεροντότερους- και έλυνε διαφορές. Όλοι οι σμίχτες είχαν συμμετοχή στα κέρδη και τις ζημιές του κοπαδιού. Του Αγίου Δημητρίου για το καλοκαίρι και του Αγίου Γεωργίου για το χειμώνα έκαναν λογαριασμό και απολογισμό των εσόδων και εξόδων του τσελιγκάτου και πάντα κρατούσαν παραστατικά ( τεφτέρια ). Οι Τσοπαναραίοι ήταν αυτοί που είχαν λίγα ή καθόλου πρόβατα και δεν είχαν δικό τους τσελιγκάτο. Με τα πρόβατα αλλά και τα άλλα ζώα τους έδενε στενή σχέση. Τα φρόντιζαν και τα πρόσεχαν ιδιαίτερα, αφού ήταν γι’ αυτούς όλη τους η περιουσία.
Το σπίτι των Σαρακατσαναίων ( το κονάκι ), που το κατασκεύαζαν μόνοι τους, ήταν ένα καλύβι με σάλωμα και ήταν δυο τύπων: α) το ορθό κονάκι ( κωνοειδής καλύβα ), που κατέληγε στην κορυφή του σε σταυρό και είχε στο κέντρο την εστία ( φωτογώνι ) και γύρω-γύρω διασκευασμένους χώρους όπου τοποθετούσαν ρούχα, είδη μαγειρικής κ.τ.λ., ενώ υπήρχε σταθερή θέση για το εικόνισμα β) ο πλάγιος τύπος με δίρριχτη στέγη που κατασκευαζόταν από κορμούς δέντρων, ξύλα ( πελεκούδια ) και κλαδιά ελάτων ( μπάτσες ). Τα «κονάκια», ο οικισμός δηλ. το σύνολο των νομαδικών οικογενειών αποτελούσε τη Στάνη. Στάνη και τσελιγκάτο δεν ταυτίζονταν. Μπορεί μια στάνη να είχε δυο ή περισσότερα τσελιγκάτα. Το αντίστροφο όχι.
Η Σαρακατσάνικη οικογένεια ήταν πατριαρχική. Αυστηρή πειθαρχία και άγραφοι απαρασάλευτοι νόμοι όριζαν τη συμπεριφορά του κάθε μέλους της. Αρχηγός της οικογένειας ήταν ο άνδρας, ο πατέρας. Στον πατέρα και τη μάνα υπήρχε απόλυτος σεβασμός. Το κορίτσι το χαρακτήριζε η ντροπαλοσύνη, η καλή ανατροφή και ο καλός ψυχικός κόσμος. Το αγόρι έπρεπε να ήταν σεμνό, συγκρατημένο στις πράξεις, τα λόγια και τους τρόπους του. Ο στυλοβάτης όμως της οικογένειας ήταν η γυναίκα, που σήκωνε όλο το βάρος των ευθυνών. Αυτή είχε καθημερινά αναλάβει όλες τις δουλειές του νοικοκυριού ( να φέρει ξύλα, ν’ ανάψει φωτιά, να φέρει νερό από τη βρύση με τη βαρέλα, να περιποιηθεί τα παιδιά, να κάμει το νοικοκυριό του κονακιού κ.τ.λ. ), αλλά και τις εξωτερικές δουλειές των προβάτων ( παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, κατασκευή, στρώσιμο, ξέστρωμα μαντριών κ.τ.λ. ).Η ρόκα, για το γνέσιμο του μαλλιού, ήταν η αχώριστη συντροφιά της. Όπου κι αν πήγαινε την είχε μαζί της. Το γνέσιμο του μαλλιού ήταν για τη Σαρακατσάνα ευχαρίστηση και «σκόλη». Εκείνο όμως που την κρατούσε «σκλαβωμένη» ήταν ο αργαλειός. Η Σ. ήταν μια αφανής ηρωίδα της καθημερινής ζωής. Έπρεπε να υπηρετεί την οικογένεια με θρησκευτική ευλάβεια και προσήλωση. Ενέπνεε όμως σεβασμό και έχαιρε εκτίμηση, ιδιαίτερα όταν γίνονταν μητέρα.
Η παιδεία των Σαρακατσάνων ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Οι σκληρές συνθήκες ζωής και οι συνεχείς μετακινήσεις τους στις ορεινές περιοχές δεν επέτρεπαν τη μόρφωση των παιδιών τους σε σχολεία. Κάποια τσελιγκάτα, το καλοκαίρι, με δικά τους έξοδα μίσθωναν δάσκαλο, συνήθως συνταξιούχο, για να δώσει κάποιες γνώσεις στα παιδιά. Τα παιδιά παρακολουθούσαν τα μαθήματα σε μια ειδικά διαμορφωμένη καλύβα, το «δασκαλοκάλυβο». Είχαν όμως μια βαθιά αίσθηση του ελληνικού γλωσσικού οργάνου. Από τις αφηγήσεις τους διαπιστώνει κανείς μια λιτότητα και παραστατικότητα στην έκφραση, ενώ στα τραγούδια τους φαίνεται μια βαθιά αίσθηση του ρυθμού και του μέτρου.
Οι Σαρακατσάνοι ήταν πιστοί χριστιανοί, χωρίς μεγάλη θεωρητική κατάρτιση. Τελούσαν όμως τα θρησκευτικά τους καθήκοντα και ένιωθαν δέος για τα μυστήρια, ειδικά του γάμου και της βάπτισης. Τις μεγάλες γιορτές της Χριστιανοσύνης και τις ονομαστικές γιορτές τις γιόρταζαν με μεγαλοπρέπεια, όπου κι αν βρίσκονταν. Γλεντούσαν συχνά με χορό και τραγούδια. Τα τραγούδια, προϊόν ιστορικής και συναισθηματικής εσωτερίκευσης γεγονότων και καταστάσεων, κατατάσσονται σε ενότητες: στα κλέφτικα, στα ποιμενικά, της Χαράς ( γάμου ) της αγάπης, του χωρισμού και της ξενητειάς. Οι χοροί τους λεβέντικοι, έχουν την καταγωγή τους στον αρχαίο ελληνικό ρυθμό. Το παίξιμο της φλογέρας – το κατεξοχήν μουσικό όργανο – για το Σαρακατσάνο τσοπάνη ήταν μια ιεροτελεστία. Ιδιαίτερα γλεντούσαν, όταν γίνονταν κάποιος γάμος στο τσελιγκάτο. Ο γάμος μαζί με τη γέννηση των παιδιών αποτελούσε τους δυο κύριους πόλους της Σαρακατσάνικης κοινωνίας. Ο γάμος ήταν ένα κοινωνικό φαινόμενο πολυδιάστατο, με ένα κύκλο πράξεων, στάσεων, συμβόλων και συμπεριφορών. Χαρακτηριστικό του ήταν η ενδογαμία. Κοινωνικός σκοπός του γάμου ήταν η αναπαραγωγή ( γέννηση και ανατροφή παιδιών ) και η κοινωνική κατανομή της εργασίας. Αλλά, και το θάνατο περιβάλουν με ένα κύκλο εκδηλώσεων και πράξεων που φανερώνει ότι ήταν προετοιμασμένοι για το αναπόφευκτο αυτό γεγονός. Στις μετακινήσεις τους, στο ξεκαλοκαιριό ή το χειμαδιό, είχαν πάντα μαζί τους τη νεκροαλλαξιά. Τα τσελιγκάτα συνέβαλαν αποφασιστικά στους αγώνες της ανεξαρτησίας. Στην επανάσταση του 1821 οι Σαρακατσιαναίοι ήταν τα στηρίγματα της κλεφτουριάς – όπως και όλοι οι άνθρωποι του βουνού – και της εξασφάλιζαν τα απαραίτητα. Κάθε οικογένεια είχε δώσει κι από έναν κλέφτη. Πολλοί ήταν και οι επώνυμοι Σαρακατσάνοι αγωνιστές ( αρματολοί και κλέφτες ) της προεπαναστατικής και της επαναστατικής περιόδου, όπως οι αρματολοί του Καρπενησίου Συκάδες, ο Β. Δίπλας, ο Χασιώτης και ο Λεπενιώτης ( αδέλφια του Κατσαντώνη ), ο Φαρμάκης, ο Γ. Τσόγκας, ο Αραπογιάννης, ο Λιάκος και κυρίως τα καμάρια των Σαρακατσαναίων, ο Κατσαντώνης και ο Καραϊσκάκης πολεμιστές και καπετάνιοι των Αγράφων, Τζουμέρκων και Ρούμελης. Στον Μακεδονικό Αγώνα βοήθησαν τα ελληνικά αντάρτικα σώματα ως οδηγοί, αγγελιοφόροι, τροφοδότες και σύνδεσμοι. Περιέθαλψαν τραυματίες στις στάνες τους, διέθεσαν τρόφιμα, ιματισμό, μετέφεραν όπλα και συμμετείχαν οι ίδιοι στα αντάρτικα σώματα, όπως ο οπλαρχηγός Κ. Γαρέφης κ. α. Ο Παύλος Μελάς συνεργάστηκε στενά με τους Σ. Ανώνυμοι αγωνιστές επίσης αντιστάθηκαν σ’ όλους τους κατακτητές…
Αυτό που άφησαν πίσω τους ως κληρονομιά οι Σαρακατσιαναίοι δεν είναι μαρμάρινα αγάλματα, πίνακες ζωγραφικής, βιβλία προγονικά, αλλά μας κληροδότησαν υπέροχα ξυλόγλυπτα και όμορφα υφαντά, αντικείμενα που φιλοτέχνησαν για να κάνουν τη ζωή τους ευκολότερη. Η γυναίκα έφτιαχνε μόνη της τις αντρικές και γυναικείες φορεσιές. Μετά τον κούρο, το ξάσιμο του μαλλιού, το γνέσιμο, η ύφανση, το ράψιμο ήταν δικιά της δουλειά. Οι Σαρακατσαναίοι δε φόρεσαν ποτέ άλλο ξενικό ύφασμα, παρά μονάχα υφάσματα δικής τους κατασκευής. Η χαρακτηριστική σοβαρότητα των σκούρων χρωμάτων στις φορεσιές, τα υπέροχα χρώματα και σχέδια στις «παναούλες», τις μικρές ποδιές από χοντρό μάλλινο ύφασμα, ο ολοκέντητος κόκκινος φλάμπουρας του γάμου με θέματα αυστηρής συμμετρίας ανάμεσα και γύρω από τις τέσσερις γωνίες του σταυρού είναι μερικά από τα στοιχεία της Σαρακ. τέχνης.
Σήμερα η ποιοτική μεταβολή και ο κοινωνικός μετασχηματισμός των Σαρακατσαναίων είναι πραγματικότητα. Η κάθοδός τους από τα βουνά στις πεδιάδες, η εγκατάλειψη του πλάνητα βίου, η αγροτική διαβίωση ( ένα μικρό ποσοστό ασχολείται με την κτηνοτροφία ) αλλά και η ενασχόληση με ελεύθερα επαγγέλματα, η συμμετοχή τους στις μισθωτές υπηρεσίες, ιδιωτικές και δημόσιες, η ανάδειξή τους στην επιστήμη, τις τέχνες, τα γράμματα και την πολιτική διαμόρφωσαν μια Σαρακ. κοινωνία που συνδυάζει την παράδοση με τον εκσυγχρονισμό. Ιδιαίτερα διέπρεψαν στις επιστήμες, αλλά δεν υπάρχει τομέας στον επαγγελματικό χώρο, στον οποίο να μην έχουν συμμετοχή οι Σ. Όμως οι αρχές τους και οι αξίες της ζωής δεν άλλαξαν. Φιλήσυχοι και φιλόξενοι, νομοταγείς, αξιοπρεπείς, εργατικοί και αξιόπιστοι διακρίνονται για το μαχητικό τους πνεύμα, το σφρίγος και την αγωνιστικότητά τους…
Από το 1960 και μετά, που οι Σαρακατσάνοι διασκορπίστηκαν στις πόλεις και τα χωριά, σαρανταπέντε πολιτιστικοί σύλλογοι και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Σαρακατσαναίων ( ΠΟΣΣ ) προσπαθούν να κρατήσουν και να συνεχίσουν τη Σ. παράδοση και να αντισταθούν στην αφομοιωτική και ισοπεδωτική τάση της εποχής μας, με το να συγκεντρώνουν και να καταγράφουν τα Σ. τραγούδια, να μαθαίνουν τους χορούς στους νέους, διατηρώντας δικά τους χορευτικά συγκροτήματα.
Με τα τμήματα γερόντων αναπαράγουν το πλούσιο και ανεξάντλητο υλικό, αφού οι γέροντες είναι οι μοναδικοί αδιάψευστοι μάρτυρες της Σαρακ. ιστορίας. Μεγάλη είναι η προσφορά στη διάδοση του Σαρακ. τραγουδιού, των Σ. τραγουδιστών, επαγγελματιών και μη, που έχουν ηχογραφήσει σε δίσκους και κασέτες τα τραγούδια τους. Το Λαογραφικό Μουσείο Σαρακατσάνων στις Σέρρες, όπου εκτίθεται αυθεντικό υλικό απ’ όλες τις περιοχές της Ελλάδας που έχει σχέση με τη ζωή και τη λαϊκή τέχνη των Σαρακατσάνων, έτυχε Ευρωπαϊκής αναγνώρισης και βραβεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Μουσείων. Υπάρχουν όμως μουσεία, μικρότερης ίσως εμβέλειας, και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας με υλικό από τη λαϊκή τέχνη και τη ζωή των Σαρακατσαναίων. Υπαίθριοι παραδοσιακοί οικισμοί ( Στάνες ) σε διάφορα μέρη της χώρας κατασκευάστηκαν από συλλόγους και αναβιώνουν σκηνές από την καθημερινή ζωή των Σ. Έντυπο υλικό κυκλοφορεί για ενημέρωση των απανταχού Σ., όπως η « Ηχώ των Σαρακατσαναίων» που εκδίδεται από την ΠΟΣΣ, το ετήσιο περιοδικό «Σαρακατσαναίοι» από την αδελφότητα Σ. Ηπείρου, η εφημερίδα “Σαρακατσ. Χαιρετήματα” από των εν αθήναις Σαρακ. Ηπείρου, το περιοδικό «Τα Δέοντα των Σαρακατσαναίων» από το Σύνδεσμο Σαρακ. Φθιώτιδας. <Τα Δρώμενα των Σαρακατσ.Φοιτητών> κ.ά. Σε συνέδρια πανελλήνια και ημερίδες με εισηγητές διάφορους επιστήμονες συζητούνται ποικίλα θέματα σχετικά με τους Σαρακατσαναίους. Το Πανελλήνιο Αντάμωμα στο Περτούλι Τρικάλων την τελευταία Κυριακή του Ιουνίου και άλλα τοπικά, σε θέσεις που συνήθως ξεκαλοκαίριαζαν οι Σαρακατσαναίοι., που γίνονται κάθε χρόνο καθώς επίσης, συνεστιάσεις, συνάξεις και χοροεσπερίδες βοηθούν στη διατήρηση της παράδοσης αλλά και στη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των Σαρακατσαναίων. Τέτοια τοπικά ανταμώματα οργανώνονται στο Βελούχι ( θέση Άγιοι Απόστολοι Μερκάδας ) την δεύτερη Κυριακή του Ιουλίου από το Σύνδεσμο Σ. Φθιώτιδας, στην Πάρνηθα ( στη θέση Μόλα ) του Αγίου Πνεύματος από τους Συλλόγους Σαρακ. Αττικής, στο Γυφτόκαμπο ( κεντρικό Ζαγόρι Ηπείρου ) την πρώτη Κυριακή του Αυγούστου από την Αδελφότητα Σαρακ. Ηπείρου, στην Ελατειά Δράμας ( θέση Μπουζάλα ) στις 20 Ιουλίου από τους Συλλόγους Σ.Αν. Μακεδονίας και Θράκης,στο όρος Βόρας(Καϊμακτσαλάν) στις 22 Αυγούστου από τους Συλλ. Σαρακ.κεντρικής Μακεδονίας,καθώς και Βοιωτίας,Αιτωλοκαρνανίας,Πρέβεζας,Θεσπρωτίας,β.Πελοποννήσου κ. α. Επίσης στη Βουλγαρία στο όρος Καραντίλα ( Σλίβεν ) από την Ομοσπονδία Συλλ. Σαρακ., που έχουν μείνει εκεί μετά το κλείσιμο των συνόρων, αλλά διατηρούν τη γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα της Σαρακ. παράδοσης…
Πολλοί είναι εκείνοι, Έλληνες και ξένοι, ερευνητές, λαογράφοι, κοινωνιολόγοι, ιστορικοί,ανθρωπολόγοι που ασχολήθηκαν και ασχολούνται με τη ζωή και τον πολιτισμό των Σαρακαταναίων, όπως η λαογράφος Αγγελική Χατζημιχάλη που μελέτησε τον ποιμενικό βίο των Σαρακατσαναίων,.Π.Αραβαντινός,Δ. Γεωργακάς, Ν. Βέης, Ν.Μάτσας,Ε.Φιλιππίδη, οι Ε.Μακρής,Ι.Μποτός,Ν.Κατσαρός,Θ.Γιαννακός.Γ.Αγραφιώτης,Δ.Γαρούφας, Μ.Πολυμεροπούλου,Θ. Καλοδήμος,Γ.Τσουμάνης, κ.α. Ο ανθρωπολόγος διδάκτωρ Άρης Πουλιανός που έδωσε νέα διάσταση στο θέμα της προέλευσης των Σαρακατσαναίων(οι Σαρακατσάνοι είναι ο αρχαιότερος λαός της Ευρώπης), οι καθηγητές κοινωνιολογίας Γ. Καββαδίας, Δ. Μαυρόγιαννης,και οι Garsten Hoeg,J.K.Campbell,Patrick leigh fermor, Glaube Fauriel. κ.α.