Thursday, September 8, 2016

Το 1924 ο Ντονμες Κεμάλ Ατατούρκ πουλούσε 400 τόνους οστών Ελλήνων για σαπούνι !


 13 Δεκεμβρίου του 1924: Την ημέρα αυτή έφτασε από το λιμάνι των Μουδανιών (Μαρμαράς),  στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης , το βρετανικό φορτηγό πλοίο “Ζαν”, που στα αμπάρια του μετέφερε ένα ΤΡΑΓΙΚΟ και ΠΕΝΘΙΜΟ ΦΟΡΤΙΟ. 

Ενα φορτίο που υπογράμμιζε ακόμη περισσότερο την ΑΠΑΝΘΡΩΠΙΑ των ΦΟΝΙΑΔΩΝ ΤΟΥΡΚΟΚΕΜΑΛΙΚΩΝ, που δεν αρκέστηκαν μόνο να εξοντώσουν και εξαφανίσουν το μεγαλύτερο τμήμα του Ελληνισμού του Πόντου και της Μικράς Ασίας, αλλά κερδοσκόπησαν με τα λείψανα του.

ΤΕΤΡΑΚΟΣΙΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΜΕΤΕΦΕΡΕ ΤΟ ΦΟΡΤΗΓΟ ΠΛΟΙΟ, με προορισμό τις γαλλικές βιομηχανίες της (αρχαίας ελληνικής αποικίας )Μασσαλίας. Έτσι οι Γάλλοι που υποστήριξαν με κάθε τρόπο τον Κεμάλ και πρόδωσαν θρασύτατα την Ελλάδα, αφού την χρησιμοποίησαν όταν χρειάστηκε, αγόρασαν τώρα και τα οστά των θυμάτων τους, για “βιομηχανική χρήση”.

Οι εργάτες του λιμένα Θεσσαλονίκης , όταν έμαθαν για το περιεχόμενο του φορτίου, προσπάθησαν να εμποδίσουν τον απόπλου του καραβιού, αλλά με την παρέμβαση του Άγγλου προξένου , τελικά απέπλευσε.
Η Γαλλία και η Ιταλία οι οποίες θεωρούσαν την Συνθήκη των Σεβρών ως διπλωματική νίκη των Άγγλων , όχι μόνο αρνήθηκαν να την υπογράψουν , αλλά ήλθαν και σε συνεννόηση με τον Κεμάλ και του άφησαν φεύγοντας από την Μικρά Ασία πολεμικό υλικό, παρόλο που γνώριζαν ότι αυτό θα χρησιμοποιούνταν εναντίον των Ελλήνων.
Η αφήγηση ενός αιχμαλώτου των Τούρκων
«Ένα πρωί μας παίρνουν καμιά εξηνταριά σκλάβους για μικρή αγγαρεία.  Είναι λίγο όξω απ’ τη Μαγνησία. Δίπλα στις ράγες του σιδηρόδρομου τελειώνει μια μεγάλη χαράδρα, ανάμεσα στο Σίπυλο. Τη λέν «Κηρτίκ-ντερέ». Μες σ’ αυτήν τη χαράδρα λογάριαζαν πως θα σκοτώθηκαν ίσαμε σαράντα χιλιάδες χριστιανοί απ’ τη Σμύρνη και τη Μαγνησία, αρσενικοί και θηλυκοί.
Τις πρώτες μέρες της καταστροφής. Τα κορμιά λιώσανε το χειμώνα, και το νερό της χαράδρας που κατέβαινε από ψηλά έσπρωξε τα κουφάρια προς τα κάτω… Λοιπόν η δουλειά όλη τη μέρα ήταν να σπρώξουμε τα κουφάρια, που ατάχτησαν, προς τη μέσα. Να μη φαίνονται
Στην αρχή μας έκανε κακό να τα πιάνουμε με τα χέρια μας, αγκαλιές αγκαλιές, και να τα κουβαλούμε. Μα σε λίγες ώρες οι πρώτες εντυπώσεις είχαν περάσει. Οι σκλάβοι κάναν και αστεία… Σε κάμποσα καλάμια χεριών, βρίσκαμε διατηρημένο ένα ψιλό σύρμα. Ο χριστιανός θα ‘ταν δεμένος με κάποιον άλλο – μα, με το κατρακύλισμα στη χαράδρα, αυτός ο σύντροφος σκελετός είχε ξεκόψει. Ένας από μας στάθηκε τυχερός. Βρήκε τέσσερα κόκαλα χεριών δεμένα μαζί μαζί. Έτσι μαζί μαζί τα σήκωσε και τα κουβάλησε παραμέσα.
Μεσημέρι. Βαρεμένοι απ’ αυτό το πάνε-έλα. Περπατούμε αργά, ναρκωμένοι από τον φρέσκο ήλιο. Κ’ οι κουβέντες, τ’ άγαρμπα αστεία έχουν σταματήσει. Κανένας δε βγάζει μιλιά. Μοναχά όταν ένας βρήκε ένα μικρό κρανίο το έδειξε στους αλλουνούς.
– Για δέστε, είπε. Ήταν παιδάκι.
– Αλλάχ!… Αλλάχ!… μουρμουρίζει ταραγμένος ο μαφαζάς.
Καθίσαμε να φάμε ψωμί. Κανείς δεν έχει όρεξη. Ένας λέει:
– Πόσων χρονών να ‘ταν;
– Για το παιδάκι λες;
– Ναι.
– Τι θα ‘ταν; Κάνα-δυο χρονών….
Σαν πέσαμε στο δρόμο να γυρίσουμε στο στρατόπεδο ο νους μας δεν μπορούσε να φύγη απ’ τον τόπο που αφήσαμε. Η χαράδρα με τους σκελετούς βάραινε κυριαρχικά -κάτι κουνιόταν, μας παρακολουθούσε βήμα με βήμα.
Σε μια πηγή σταθήκαμε. Π λύναμε τα χέρια μας, τα πρόσωπά μας. Σαν’ αλαφρώσαμε.– Τι θα γίνουν τόσα κόκαλα; Αναρωτιέται μια στιγμή ένας.
Ο Μίλτος τον κοιτάζει ήρεμα.– Δεν ξέρεις τι γίνεται με τα κόκαλα;
– Οχι.
– Κοπριά, σύντροφε.
– Τι έκανε, λέει;
– Κοπριά, σύντροφε. Θα δεις μια μέρα που θα μοσκοπουληθούν. Θα δης…
Ήταν ταξιδεμένος ο Μίλτος. Ήξερε».
* ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ*
Από το βιβλίο του «Το νούμερο 31328. Το βιβλίο της σκλαβιάς», εκδ. Εστία, Αθήνα, 1931, σελ. 217-218.


«…400 τόνους οστών Ελλήνων, από τα Μουδανιά εις την Μασσαλίαν, προς βιομηχανοποίησιν…»
Τις ημέρες του 1922 γραφόταν δύο από τις τελευταίες πράξεις της Γενοκτονίας εναντίον των Ελλήνων της Θράκης, της Μικράς Ασίας, του Πόντου. Μία ήταν καταστροφή της Σμύρνης και η άλλη η ανακωχή των Μουδανιών, με την οποία ο Ελληνισμός υποχρεώθηκε σε φυγή και από τη Θράκη.

Από τον όμορφο αυτό λιμένα όμως της Θρακικής ενδοχώρας, δεκαπέντε μήνες αργότερα θα διαδραματιζόταν η τελευταία και πιο φρικιαστική πράξη του Ελληνικού Ολοκαυτώματος. Μπορεί οι Νεότουρκοι, Τζεμάλ, Ενβέρ και Ταλαάτ πασά και ο Μουσταφά Κεμάλ, να δολοφόνησαν 1.000.000 Έλληνες και Ελληνίδες, αλλά φρόντισαν να τα εξαφανίσουν τα ίχνη τους, με ένα τρόπο που αφού δεν τιμωρήθηκε. επαναλήφθηκε από τον πιστό τους μαθητή Χίτλερ, λίγα χρόνια αργότερα.
Ο Χ. Αγγελομάτης στο βιβλίο του «Χρονικόν Μεγάλης Τραγωδίας» (Αθήνα 1924) αναφέρεται στο μέγεθος του εγκλήματος, τους θύτες και τους συνεργάτες τους: «Οι παλαιότεροι θα ενθυμούνται την δημοσιευθείσαν είδησιν εις τα αθηναϊκάς εφημερίδας, μίαν ημέρα του Φεβρουαρίου του 1924. Το προσεγγίσαν εις την Θεσσαλονίκην αγγλικόν πλοίον “Ζαν”, μετέφερε 400 τόννους οστών Ελλήνων, από τα Μουδανιά της Μικράς Ασίας εις την Μασσαλίαν, προς βιομηχανοποίησιν. Οι εργάται του λιμένος Θεσσαλονίκης, πληροφορηθέντες το γεγονός, εμπόδισαν το πλοίον να αποπλεύσει, επενέβη όμως ο Άγγλος πρόξενος και επετράπη ο απόπλους» .
Έτσι όπως αναφέρει ο διευθυντής του Μουσείο της Γενοκτονίας στο Ερεβάν, Χαΐκ Ντεμογιάν, στην ομιλία του για τη Γενοκτονία των Ελλήνων (Αθήνα, Μάιος 2014) “η τουρκική πολιτική της γενοκτονίας, κατά των Αρμενίων, των Ελλήνων και των Ασσυρίων, αφού παρέμεινε ατιμώρητη, έχει γεννήσει νέο κακό για την ανθρωπότητα.
Η ατιμωρησία και η απροκάλυπτη εύνοια εκ μέρους των παγκόσμιων μεγάλων δυνάμεων προς ένα κράτος-διάδοχο και συνεχιστή της οθωμανικής παράδοσης, δημιούργησαν το γόνιμο έδαφος ώστε να φυτρώσουν σε αυτό νέα σχέδια για τη διάπραξη γενοκτονίας. Η ατιμωρησία και ως επακόλουθο η επιθετική συμπεριφορά του τουρκικού κράτους, οδήγησαν σε νέα εγκλήματα”.
Μπροστά στο έγκλημα κανείς δεν έχει δικαιώμα να σιωπήσει, πόσο μάλλον να το αρνείται. Μπροστά στην σύληση των οστών των δικών μας ανθρώπων, από εκεί απ΄ όπου είναι βγαλμένη η ελευθερία των Ελλήνων, όπως γράφει ο Διονύσιος Σολωμός “εμείς οι απόγονοι αυτών που βίωσαν τη φρίκη της Γενοκτονίας των Αρμενίων, Ελλήνων και Ασσυρίων, όπως λέει ο Αρμένιος συναγωνιστής Χ. Ντεμογιάν, “δεν έχουμε το δικαίωμα να σιωπούμε και να ανεχόμαστε την εγκληματική άρνηση των διαπραχθέντων φρικαλεοτήτων και των συνέπειών τους.
Το ηθικό χρέος της νέας γενιάς των Αρμενίων, Ελλήνων και Ασσυρίων δεν είναι μόνο να τιμά και να θυμάται, αλλά από κοινού, χέρι-χέρι, να συνεχίζει τον αγώνα για την αποκατάσταση της δικαιοσύνης.
Πρέπει να πιστεύουμε και να είμαστε σίγουροι ότι η δικαιοσύνη θα επικρατήσει, αν είμαστε μαζί στον αγώνα μας και αν είμαστε γεμάτοι πίστη στην επιτυχή κατάληξή του.
Η Πατρίδα των προγόνων μας – είναι και δική μας Πατρίδα, ανεξάρτητα από το πού και πότε εμείς και οι απόγονοί μας θα ζήσουν. Ας μην ξεχνάμε λοιπόν τον πόνο, τους καημούς και τα ανεκπλήρωτα όνειρα των προγόνων μας και μαζί να σηκώσουμε το λάβαρο του αγώνα για να θριαμβεύσει το δίκαιο και η αλήθεια”.
Υ.Γ. Οι 400 τόνοι οστών που μετέφερε το πλοίο από τα Μουδανιά στη Μασσαλία, είναι πολλές χιλιάδες πρόγονοί μας. Πέρα από το σεβασμό,οφείλουμε και την αλήθεια σ΄ αυτούς για τη Γενοκτονία, αυτή που δυστυχώς πολλοί ψευτοπολιτικοί, ψευτοκαθηγητές και ψευτοδιανοούμενοι την αρνούνται και την τοποθετούν μέσα σε εισαγωγικά!
Πηγή: Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης
Μέλος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών
πηγές: ellinoistorin.gr
kars1918.wordpress.com



EΠΙΣΤΗΜΗ-Αρχαίοι εξωγήινοι: Διαστημικός σταθμός Σελήνη


Ένα ξεχωριστό επεισόδιο που αξίζει να παρακολουθήσετε!
Αναφέρονται και τονίζονται ορισμένα χαρακτηριστικά της Σελήνης που προκαλούν εντύπωση, αλλά και προβληματισμό.Είναι η Σελήνη Διαστημικός Σταθμός από απόκοσμα όντα ;
Ήταν η καλύτερη στιγμή της ανθρωπότητας, το μεγαλύτερο τεχνολογικό επίτευγμα του 20ου αιώνα - η αποστολή του Apollo 11 στην Σελήνη. Αλλά το πρόγραμμα Απόλλων ήταν βραχύβιο και μετά το Απόλλων 17 το 1972, ποτέ δεν πήγαμε πίσω. Θα μπορούσε να σημαίνει ότι συναντήσαμε κάτι - ή κάποιον - στη Σελήνη; Μήπως οι αστροναύτες του Απόλλων είδαν περισσότερα από αυτά που η NASA θέλει να ξέρουμε;
Η Σελήνη είναι το πιο ορατό ουράνιο σώμα στον νυχτερινό ουρανό και είναι απαραίτητο για τη ζωή στη Γη. Τι γίνεται όμως όταν η Σελήνη δεν είναι το φυσικό αντικείμενο που πιστεύουμε ότι είναι;
Άγνωστα σεληνιακά φωτογραφικά αντικείμενα της NASA μπορεί να υποδηλώνουν εξωγήινες δομές στο φεγγάρι, και, ενδεχομένως, αποδείξεις του τι βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια. Μερικοί θεωρητικοί των Αρχαίων Αστροναυτών έχουν προτείνει ότι η Σελήνη είναι στην πραγματικότητα ένα τεχνητό αντικείμενο, που τοποθετήθηκε στη σημερινή του θέση από απόκοσμα όντα πριν από χιλιάδες χρόνια.
Δείτε ολόκληρη τη Σειρά Ντοκιμαντέρ με ελληνικούς

 Δείτε ολοκληρη τη Σειρα Ντοκιμαντέρ με ελληνικούς υπότιτλους στο Cosmos greek Documentaries: ΠΑΤΗΣΤΕ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ



Άποψη. Η σύγχρονη κριση υπονομευει την αξία του ανθρωπισμού

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ  ΓΟΓΓΑΚΗ *

Η οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας εδώ και περίπου 6 χρόνια, βαθαίνει ολοένα. Η πολιτική και πολιτισμική κρίση έχει γενικευτεί, πλέον, σε όλους τους τομείς. Στην παιδεία, την υγεία, τη δημόσια διοίκηση, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τη δικαιοσύνη, τον ιδιωτικό τομέα. Κυρίως, όμως, η σύγχρονη κρίση αποκαλύπτει το βαθύ πρόβλημα της έλλειψης ανθρωπισμού.
Περπατώντας κανείς στον ρημαγμένο δρόμο της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, που κάποτε έσφυζε κι αυτός από ζωή, διασχίζοντας τα βρώμικα πεζοδρόμια της πόλης -της πιο βρώμικης πρωτεύουσας της Ευρώπης- μια μέρα στην οποία κυριαρχεί η αναστάτωση των πολιτών από την απεργία των μέσων, διαπιστώνει για άλλη μια φορά τα σημάδια της παρακμής.
Ανάμεσα στους διαβάτες κυκλοφορούν νέα ή ηλικιωμένα άτομα με όλα τα χαρακτηριστικά της κατάρρευσης, παραπατώντας τυφλωμένα από τις ναρκωτικές ουσίες ή ζητιανεύοντας. Ανθρώπινα ράκη, πεταμένα σχεδόν στο δρόμο, κοντά στα σκουπίδια, χωρίς καμιά κρατική φροντίδα, αφού η ανθρώπινη ζωή έχει χάσει την αξία της.
Άραγε, οι ανθρώπινες αυτές τραγικές φιγούρες δεν ανήκουν σε καμιά κοινωνία, σε κανένα κοινωνικό κράτος, σε κανέναν πολιτισμό; Δεν έχουν γεννηθεί ανάμεσά μας, και δεν υπάρχει θεσμός που να έχει την υποχρέωση της περίθαλψής τους; Μήπως ζούμε σε μια σκληρή περίοδο επιβίωσης, κατά την οποία επιβιώνει όποιος αντέξει;
Τις προάλλες στην οδό Χαριλάου Τρικούπη ήταν κάποιος ξαπλωμένος μες στη μέση του δρόμου. Όλοι, όλοι ανεξαιρέτως οι οδηγοί έκαναν παράκαμψη από τ’ αριστερά του και… προσπερνούσαν. Κανείς δεν ήθελε να χασομερήσει για ένα ανθρώπινο ράκος και κανείς δεν επιθυμούσε να εμπλακεί. Πώς γίναμε έτσι ανάλγητοι!
Στην αδιέξοδη, απρόσωπη κι ίσως απάνθρωπη πόλη μοναδικά σημεία ζωής είναι ορισμένα καφέ, στα οποία με φτηνό κόστος σπαταλούν οι νέοι τον αξόδευτο λόγω ανεργίας χρόνο τους. «Μοιραίοι, σαν να περιμένουμε όλοι κάποιο θαύμα», έναν Μεσία, έναν από μηχανής θεό, που θα λύσει ως δια μαγείας τα προβλήματα.
Στο μεταξύ, ως χείριστο, ίσως, πάντων, μπορεί να θεωρηθεί η παραχώρηση προς τους δανειστές για 99 έτη του παραγωγικού πλούτου της χώρας. Σε 100 έτη, όμως, θα είμαστε όλοι αστρόσκονη… Έχουν επικρατήσει, επομένως, ο νόμος της ελεύθερης παγκοσμιοποιημένης αγοράς και ο σκληρός οικονομικός ανταγωνισμός, που ευνοούν το κεφάλαιο. Το σύστημα αυτό δημιουργεί μεγάλες ταξικές αντιθέσεις, πάμπλουτους και πάμπτωχους, μεγιστάνες και άστεγους, ενώ το να μην αμείβεται κανείς ανάλογα προς την προσφερόμενη εργασία συνιστά εκμετάλλευση και αντιβαίνει στην ανθρώπινη φύση.
Το χαρακτηριστικό αυτής της κρίσης συνίσταται στο ότι δεν πρόκειται για «αναδιανομή του πλούτου», αλλά για «υπερσυγκέντρωση του πλούτου». Και ως τέτοια δεν βασίζεται στην αξία του ανθρωπισμού. Αντιθέτως, την αγνοεί.
Η παθητικοποίηση, όμως, και ο πολιτικός φετιχισμός δεν αποτελούν λύση.
Η διατύπωση της ωμής πραγματικότητας είναι μια αναγκαία αρχή, η οποία, σταδιακά, θα οδηγήσει σε αναζητήσεις για μια οικουμενικότητα με ορθό λόγο και με ανθρώπινες αξίες. Για έναν καλύτερο κόσμο όπως τον έχουμε ονειρευτεί, με ανθρωπισμό. Γιατί «η ανθρωπιά μου είναι μια νίκη ενάντια στον εαυτό μου», έλεγε ο Νίτσε.

* Η Κωνσταντίνα Γογγάκη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου διδάσκει Εισαγωγή στη Φιλοσοφία & Φιλοσοφία του Αθλητισμού

Το κλίματα έσωσαν από πνιγμό 5μελή οικογένεια στα Τρίκαλα. .

Ο οδηγός πέρασε φουρτουνιασμενο ρέμα που παρέσυρε το αυτοκίνητο ευτυχώς μέσα σε αμπέλι. .
Η πυροσβέστες επενέβησαν σε πολλές περιπτώσεις τ τελευταίο 24 ωρο στα στην περιοχή Τρικάλων.

 Ο Γιώργος Γεωργοπουλος από τη Χαϊδεμένη δείχνει αμπέλι πλημμύρισε ένοπλες, ενώ θα έπρεπε τώρα να είχε τρυγηθεί. 

Έτοιμα να ...πηδηξουν τα κάγκελα της γέφυρας Χαϊδεμένης -Ράξας είναι τα θολόμένα νερά του Παραληθαίου ποταμού 



Πενταμελής οικογένεια παρασύρθηκε χθες βράδυ από ρέμα- ανάμεσα Θεόπέτρας Ριζώματος - αλλά σώθηκε χάρη σε αμπέλι που κατέληξε και συγκρατήθηκε από τα κλίματα.
Την είδηση μετέφερε ο αντιπεριφειαρχης  Τρικάλων κ . Μιχαλακης,πριν λίγα λεπτά μιλώντας στο Ράδιο Ζυγό με τον δημοσιογραφο Κώστα Αργυρούση.

Στο μεταξύ μικροί και μεγάλοι από τα χωριά, Ριζωμα,Πλάτανο, Χαΐδεμενη..κ.ά.
αναρτησαν στο ΦΒ φωτογραφίες και βίντεο
που φανερώνουν την ένταση της καταιγίδας και τις καταστροφές που προκλήθηκαν σε γεωργικες καλλιέργειες, κτηνοτροφία κ.α.



Wednesday, September 7, 2016

Γιατί η Φθινοπωρινή Βροχή, μυρίζει ωραία ... και εκφράζει τόσο πολύ τον άνθρωπο !


Η Ελληνική λέξη για τη μυρωδιά της Βροχής σε ξηρό έδαφος, είναι : " Πετρ΄ιχώρ " < σύνθετη λέξη, απο τα Αρχαιοελληνικά < Πέτρα ( λίθος ) + < Ιχώρ ( αίμα των Θεών ). Η λέξη λοιπόν αυτή, είναι ένας νεολογισμός δυο Αυστραλών Ερευνητών, οι οποίοι και την πρωτοχρησιμοποίησαν, για ένα άρθρο τους, στο Περιοδικό " Nature " το 1964. Στο άρθρο τους λοιπόν αυτό, περιέγραφαν, πως στις πέτρες και στο έδαφος, κατά τη διάρκεια των πιο ξηρών Περιόδων ( όπως είναι το Καλοκαίρι ), συσσωρεύεται ένα μείγμα ελαίων, το οποίο εκκρίνουν τα δέντρα και τα φυτά. ΄Οταν το μείγμα λοιπόν αυτό, ενώνεται με το νερό της Βροχής, απελευθερώνεται εκείνη η υπέροχη μυρωδιά ... που όλοι μας γνωρίζουμε και αποζητάμε !. Εκτός όμως απο την καθαρά Χημική αυτή εξήγηση, για την μυρωδιά της Βροχής, υπάρχει και μια " Πολιτισμική συναισθησία ", η οποία σχετίζεται ασφαλώς ... και με την ευεργετικότητά της στη Φύση, γενικότερα. ΄Ετσι λοιπόν : όσφρηση, όραση, ακοή, ένστικτο επιβίωσης, πείνα και άλλες αισθήσεις και ορμέφυτα, δημιουργούν στον εγκέφαλό μας ... ένα " χαρμάνι " αισθητηριακών εμπειριών, το οποίο και μας ωθεί ... στο να αγαπάμε και να συναισθανόμαστε τη Βροχή !.

ΧΑΡΆΛΑΜΠΟΣ ΤΣΙΧΤΗΣ  (ΦΒ)

Tuesday, September 6, 2016

Συνταγες εποχής. Μουστοκούλουρα και μουσταλευριά


Γράφει η Καλυψώ (Ανοιχτό Παράθυρο)
Μια και μιλήσαμε για τρύγο ας πούμε και γι αυτά που πάνε μαζί του χέρι-χέρι!!!
Ο μούστος και το πετιμέζι είναι ένα υπέροχα αρωματικά και γευστικά συστατικά για το μαγείρεμα. Δεν θα σας βάλω στη διαδικασία να «κόψετε» το μούστο. Εύκολα βρίσκετε παντού έτοιμο προς χρήση. Τα υπόλοιπα είναι πραγματικά παιχνίδι. Μουστοκούλουρα και μουσταλευριές αλλά και κρέας σβησμένο με μούστο ή χταπόδι με ξύδι και πετιμέζι όπως το φτιάχνει η Αντωνία στο » Θαλασσάκι».
Υλικά για περίπου 50 μικρά μουστοκούλουρα 
1 ποτήρι μούστο
1 ποτήρι ελαιόλαδο
1 ποτήρι ζάχαρη
μισό φλιτζανάκι του καφέ, κονιάκ
1 κουταλάκι του γλυκού σόδα
1 κουταλάκι σκόνη γαρύφαλλο
1 κουταλάκι σκόνη κανέλλα
1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις (ίσως να μην το χρειαστούμε όλο)

Εκτέλεση: 
Ζεσταίνουμε το λάδι μέχρι να καπνίσει.
Βάζουμε σε μια λεκάνη, κατά προτίμηση πλαστική ή πήλινη (όχι 
inox, για να μην κρυώσει η ζύμη) το λάδι, τη ζάχαρη και τα μυρωδικά. Ρίχνουμε στο κονιάκ τη σόδα και ανακατεύουμε καλά –προσοχή γιατί φουσκώνει – και τα προσθέτουμε στη λεκάνη. Ανακατεύουμε για λίγο, ώσπου να ενωθούν όλα τα υλικά.
Ρίχνουμε σιγά σιγά το αλεύρι και ζυμώνουμε. Όταν έχουμε μια ωραία ζύμη μαλακιά, που δεν κολλάει στα χέρια μας, σταματάμε να προσθέτουμε αλεύρι.
Πλάθουμε κουλουράκια σε ότι σχήμα θέλουμε και τα τοποθετούμε σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί ψησίματος.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 200 βαθμούς τα πρώτα 10 λεπτά και μετά χαμηλώνουμε την θερμοκρασία στους 180 βαθμούς και συνεχίζουμε το ψήσιμο για άλλα 5-8 λεπτά ή μέχρι να ροδίσουν τα κουλουράκια μας, χωρίς όμως να ξεροψηθούν.
Τα διατηρούμε για αρκετό διάστημα, σε κουτί καλά κλεισμένο, μακριά από υγρασίες.
Σημείωση: εάν δεν έχουμε μούστο και έχουμε πετιμέζι, βάζουμε μισό ποτήρι πετιμέζι και γεμίζουμε το υπόλοιπο με νερό. Ανακατεύουμε καλά ώστε να γίνει ένα υλικό και προχωράμε στη συνταγή έχοντας πλέον ένα ποτήρι μούστο.
Για 2 πιατέλες μουσταλευριά
Βάζετε σε μια κατσαρόλα 8 ποτήρια μούστο (σε θερμοκρασία δωματίου) και 1 ποτήρι ψιλό σιμιγδάλι. Τα ανακατώνετε καλά και τα βάζετε στη φωτιά. Ανακατώνετε συνέχεια κι όταν αρχίζει να πήζει προσθέτετε ακόμα μισό ποτήρι κρύο μούστο στον οποίο έχετε διαλύσει 3 κουταλιές της σούπας κορν φλάουερ. Συνεχίζετε το ανακάτωμα όσο ο χυλός βράζει. Η μουσταλευριά είναι έτοιμη όταν ξεκολλάει γύρω-γύρω μια κουταλιά που θα ρίξετε σε κρύο πιάτο.
Μόλις την σερβίρετε την στολίζετε με καβουρδισμένο σουσάμι, αμύγδαλα ή καρύδια και κανέλλα.

Της ημέρας. Ουστ ρε καριόλια..που μου στέλνετε στο καφενείο να δω την εθνική.

Γράφει ο
Αρχοντής  Τσαγγαρης
Μυρσίνη Καρδίτσας
Σαν πολίτης αυτής της χώρας νομοταγής στο έπακρον, πληρώνω φόρους και ότι σκατά μού σερβίρουν. Είμαι σε αποτοξίνωση χρόνια πλέον από το επαγγελματικό ποδόσφαιρο γιατί συχάθηκα από όσα έχουν δεί τά μάτια μου. Παόκι εκ του μακρόθεν τώρα, την Εθνική σε οποιοδήποτε άθλημα θέλω να την βλέπω. Πληρώνω ΕΡΤ ο μαλάκας υποχρεωτικά και είμαι αναγκασμένος να πάω στο καφενείο η στην καφετέρια να δώ την Εθνική, γιατί τά τσογλάνια δώσανε τά δικαιώματα στον  Γερμανικό ΟΤΕ και κάποτε έπεφταν μαύρα δάκρυα για το κλείσιμο της ΕΡΤ. ΟΥΣΤΤΤ ΡΕ ΚΑΡΙΟΛΙΑ.(Συγνώμη για το ΡΕ).

Ηρωικό ..τέρμα τού Αλέξανδρού Βέλιου


Από χθες το βράδυ ο δημοσιογράφος Αλέξανδρος Βέλιος δεν είναι πια μαζί μας...
Εγκατέλειψε γενναία τον κόσμο τούτο, σε ηλικία 63 ετών, καταφεύγοντας τελικά στη λύση της "μη υποβοηθούμενης ευθανασίας", στο σπίτι του στο Γέρακα!
Τον τελευταίο καιρό ταλαιπωρήθηκε από καρκίνο, ο οποίος τον κατέβαλε σωματικά. Ο Αλέξανδρος Βέλιος όμως ήταν πνεύμα ελεύθερο και ασυμβίβαστο. Είχε αιρετικές απόψεις και πολλές φορές προκαλούσε με τις θέσεις του. Τελικά με την όλη στάση που κράτησε μέχρι τέλους, έδειξε πως τίποτα από αυτά που πρέσβευε δεν ήταν προσποιητό και επίπλαστο....
Τις τελευταίες μέρες, σύμφωνα με το prettylife.gr, φρόντισε να συναντήσει τους φίλους του και να τους αποχαιρετήσει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο και πάντα με ένα μεγάλο χαμόγελο και αρκετό χιούμορ και σαρκασμό, παρά την τόσο δύσκολη κατάσταση της υγείας του. 
Είχε μάλιστα το σθένος να διαβάσει ο ίδιος το ιδιόχειρο σημείωμά του, λίγο πριν φύγει από τη ζωή και να το αναρτήσει στο διαδίκτυο:
Την επιστολή συνέταξε λίγο πριν την τελευταία πράξη του δράματος και ζήτησε να διανεμηθεί στον Τύπο. Ήθελε, όπως έλεγε μέχρι τέλους, να παρευρεθούν στην κηδεία του, γνωστοί και άγνωστοι φίλοι του και να δημιουργηθεί μια κοσμοπλημμύρα. Επιθυμούσε να υπάρξει πλήθος κόσμου στην «τελευταία του δημόσια εμφάνιση», για να δείξει στον πολιτικό κόσμο που νομοθετεί, πως όλοι αυτοί οι άνθρωποι, ακόμη κι αν διαφωνούν μαζί του, με την παρουσία τους  δηλώνουν ότι συμφωνούν στο γεγονός πως κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να αποχωρήσει από αυτή τη ζωή όπως αυτός επιθυμεί και πάνω απ’ όλα με αξιοπρέπεια.
Η κηδεία του θα γίνει την Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016 στις 15:00 το απόγευμα στο Α΄ νεκροταφείο της Αθήνας και θα ψαλεί νεκρώσιμη ακολουθία στην εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων, που βρίσκεται μέσα στο χώρο του νεκροταφείου.
Η ανακοίνωση του Αλέξανδρου Βέλιου, η οποία είναι χειρόγραφη για να μην αμφισβητηθεί από κανένα, είναι η ακόλουθη:
Βέλιος - Επιστολή
Ο Αλέξανδρος Βέλιος είχε αφήσει και οδηγίες για την κηδεία του σε φιλικό του πρόσωπο:
"Θέλω το φέρετρό μου να είναι λιτό, από φυσικό ξύλο. Η αίσθηση της πολυτέλειας στον θάνατο μου φαίνεται άκρως κακόγουστη. Η βασική μου επιθυμία είναι να μην υπάρχει σταυρός στον τάφο μου. Μια απλή στήλη, στην οποία θα αναγράφεται το όνομα και οι χρονολογίες γέννησης και θανάτου μου. Πάνω στη μαρμάρινη πλάκα, να χαραχθεί η εξής φράση: Ευ ζην, ευ θνήσκειν Αν υπάρχει μια φωτογραφία μου σε λιτή κορνίζα. Όχι καντηλάκια και άλλα παρόμοια. Λίγα φρέσκα λουλούδια κάπου – κάπου, για να φαίνεται πως δεν έχω λησμονηθεί".
Βέλιος - επιστολή 2
Με φωτογραφίες που ανέβασε στην προσωπική σελίδα της στο Facebook, η σύζυγος του Αλέξανδρου Βέλιου Νάντια Γερολυμάτου αποχαιρέτησε τον άνθρωπό της. “Αγάπη μου, καλό σου ταξίδι. Θα είσαι πάντα στην καρδιά μου!”, έγραψε η Νάντια Γερολυμάτου.
Ο ίδιος ο Αλέξανδρος Βέλιος ένιωσε από πλευράς του την ανάγκη να προσθέσει μια ακόμη παράγραφο στην επιστολή του στην οποία ανέφερε τα εξής: "Νιώθω προνομοιούχος γιατί έφυγα δίνοντας και εισπράττοντας πολλή αγάπη και ζεστασιά απο τη γυναίκα μου, Νάντια η οποία με στήριξε με όλες της τις δυνάμεις. Ομολογώ ότι εάν δεν είχα κοντά μου την ευγενική της παρουσία, με κανέναν τρόπο δεν θα θα μπορούσα να δώσω αυτή τη μάχη".
Αλέξανδρος Βέλιος

Ο πρόεδρος των Φιλιππίνων προσέβαλε τον Ομπάμα και ακυρώθηκε η συνάντησή τους


Μετανιωμένος εμφανίζεται τώρα ο πρόεδρος των Φιλιππίνων Ροντρίγκο Ντουτέρτε μετά την προσβολή που χρησιμοποίησε για τον πρόεδρο των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα η οποία και αποτέλεσε τον λόγο ακύρωσης της σημερινής προγραμματισμένης συνάντησης των δύο. 

Σύμφωνα με τον Λευκό Οίκο ο πρόεδρος των Φιλιππίνων εκφράστηκε με «βαριά προσβλητικό τρόπο για τον πρόεδρο των ΗΠΑ» και έτσι ο Μπάρακ Ομπάμα δεν θέλησε να συναντηθεί μαζί του.

Η συνάντηση θα γινόταν στο περιθώριο της συνόδου του Συνδέσμου Κρατών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) στο Λάος και μετά από αυτήν την εξέλιξη ο Ομπάμα θα συναντηθεί αντί του προέδρου των Φιλιππίνων με την πρόεδρο της Νότιας Κορέας Παρκ Γκέουν-χιε ώστε να έχει μια «εποικοδομητική κουβέντα».
Skai 
Ο Ντουτέρτε εξελέγη στην προεδρία των Φιλιππίνων τον Μάιο, υποσχόμενος να πατάξει την εγκληματικότητα και να εξαλείψει τα ναρκωτικά και τις συμμορίες που τα διακινούν στη χώρα του. 2.000 άνθρωποι έχουν πεθάνει από τότε που ξεκίνησε την εκστρατεία του αυτή. 

«Θα σκοτωθούν πολλοί μέχρι κι ο τελευταίος διακινητής να μην είναι πια στον δρόμο. Μέχρι να σκοτωθεί κι ο τελευταίος λαθρέμπορος ναρκωτικών, θα συνεχίσουμε» τόνισε ο πρόεδρος των Φιλιππίνων προσθέτοντας πως αν ο Ομπάμα θέσει ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων αυτός θα τον βρίσει χρησιμοποιώντας την επίμαχη φράση όπως και έκανε. 

Σημειώνεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ντουτέρτε προσβάλει έναν ξένο ηγέτη. Τον ίδιο χαρακτηρισμό χρησιμοποίησε αναφερόμενος στον Πάπα Φραγκίσκο.

Monday, September 5, 2016

ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ. -Τα Σεπτεμβριανά 1955..Διωγμός Ελλήνων της Πόλης




Με τον όρο «Σεπτεμβριανά» εννοούμε το πογκρόμ που εξαπέλυσε ο τουρκικός όχλος, υπό την καθοδήγηση της κυβέρνησης Μεντερές, εναντίον της πολυπληθούς και ευημερούσας ελληνικής κοινότητας της Κωνσταντινούπολης στις 6 και 7 Σεπτεμβρίου 1955. Αποτέλεσμα, οι 100.000 Έλληνες που ζούσαν εκείνη την περίοδο στην Πόλη να συρρικνωθούν σταδιακά και σήμερα μόλις και μετά βίας να ξεπερνούν τις 2.000.
Το 1955 τη γειτονική μας χώρα κυβερνούσε ο Αντνάν Μεντερές -ένας «πρώιμος Ερντογάν»- και το Δημοκρατικό Κόμμα. Ο Μεντερές έπαιζε αρκετά το μουσουλμανικό χαρτί, προκαλώντας εκνευρισμό στο κεμαλικό κατεστημένο της χώρας. Το αποδεικνύουν και τα χιλιάδες τζαμιά που κτίστηκαν επί πρωθυπουργίας του.
Η οικονομική κατάσταση στην Τουρκία δεν ήταν ανθηρή, ενώ ο εθνικιστικός πυρετός ανέβαινε, καθώς οι Ελληνοκύπριοι διεκδικούσαν την ένωση της μεγαλονήσου με την Ελλάδα. Ήταν μια καλή αφορμή για τους τούρκους ηγέτες να αποσπάσουν την κοινή γνώμη από τα προβλήματά της, στρέφοντάς την κατά της ελληνικής μειονότητας που ευημερούσε. Στις 28 Αυγούστου 1955 ο Μεντερές ισχυρίστηκε δημόσια ότι οι Ελληνοκύπριοι σχεδίαζαν σφαγές κατά των Τουρκοκυπρίων.
Η αφορμή για το Πογκρόμ κατά του Ελληνισμού της Πόλης δόθηκε στις6 Σεπτεμβρίου, με την έκρηξη ενός αυτοσχέδιου μηχανισμού στο Τουρκικό Προξενείο της Θεσσαλονίκης, που στεγαζόταν και στεγάζεται και σήμερα στο σπίτι, όπου γεννήθηκε ο Κεμάλ Ατατούρκ, ο ιδρυτής του σύγχρονου τουρκικού κράτους. Ως δράστης συνελήφθη από τις ελληνικές αρχές ο Οκτάι Εγκίν, ένας μουσουλμάνος σπουδαστής από την Κομοτηνή, που αργότερα περιεβλήθη το φωτοστέφανο του ήρωα. Τιμήθηκε στην Τουρκία και διορίστηκε κυβερνήτης σε επαρχία. Χρόνια αργότερα σε μία συνέντευξή του στην «Ελευθεροτυπία» αρνήθηκε οποιαδήποτε σχέση με το συμβάν και θεώρησε τον εαυτό του θύμα των ελληνικών αρχών.
Από την έκρηξη στο σπίτι του Ατατούρκ προκλήθηκαν μόνο μικρές υλικές ζημίες στις τζαμαρίες του κτιρίου, αλλά οι τουρκικές εφημερίδες εκμεταλλεύτηκαν το γεγονός, μεγαλοποιώντας και διαστρεβλώνοντάς το, κατόπιν κυβερνητικών οδηγιών. Πρωτοσέλιδοι τίτλοι, όπως «Έλληνες τρομοκράτες κατέστρεψαν το πατρικό σπίτι του Ατατούρκ» της «Ισταμπούλ Εξπρές» και δημοσίευση μιας σειράς από παραποιημένες φωτογραφίες του συμβάντος, προκάλεσαν «αυθόρμητες» διαδηλώσεις στην Πλατεία Ταξίμ το απόγευμα της ίδιας μέρας.
Στις 5 το απόγευμα, το μαινόμενο πλήθος των 50.000 ατόμων στράφηκε κατά των ελληνικών περιουσιών στη συνοικία Πέραν. Οι λεηλασίες κράτησαν μέχρι τις πρωινές ώρες της 7ης Σεπτεμβρίου, όταν επενέβη ο Στρατός, καθώς η κατάσταση κινδύνευε να τεθεί εκτός ελέγχου. Μέχρι τότε, οι αρχές παρέμειναν απαθείς, όταν δεν διευκόλυναν τους πλιατσικολόγους στο έργο. Ο μηχανισμός του Δημοκρατικού Κόμματος, που ήλεγχε τα συνδικάτα, έπαιξε καταλυτικό ρόλο στα έκτροπα.
Μεγάλος αριθμός διαδηλωτών μεταφέρθηκε από τη Δυτική Μικρά Ασία δωρεάν, αντί αμοιβής 6 δολαρίων, που ουδέποτε τους δόθηκε. 4.000 ταξί τους μετέφεραν στον χώρο των ταραχών, ενώ φορτηγά του Δήμου της Κωνσταντινούπολης είχαν αναπτυχθεί σε επίκαιρα σημεία της Πόλης, φορτωμένα με τσεκούρια, φτυάρια, ρόπαλα, αξίνες, σφυριά, σιδερένιους λοστούς και μπιτόνια βενζίνης, απαραίτητα σύνεργα για τον όχλο των επιδρομέων, που επέπεσε επί των ελληνικών καταστημάτων με τα συνθήματα «Θάνατος στους γκιαούρηδες», «Σπάστε, γκρεμίστε, είναι γκιαούρης», «Σφάξτε του έλληνες προδότες», «Κάτω η Ευρώπη» και «Εμπρός να βαδίσουμε κατά της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης». Την οργή του όχλου δεν γλύτωσαν και κάποια καταστήματα αρμενικής και εβραϊκής ιδιοκτησίας.

Άνδρες και γυναίκες βιάστηκαν και σύμφωνα με τη μαρτυρία του γνωστού τούρκου συγγραφέα Αζίζ Νεσίν, πολλοί ιερείς εξαναγκάστηκαν να υποστούν περιτομή, με θύμα ένα αρμένιο παπά. 16 Έλληνες έχασαν τη ζωή τους και 32 τραυματίστηκαν.
Έκτροπα κατά των Ελλήνων δεν έγιναν μόνο στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και στη Σμύρνη. Το πρωί της 7ης Σεπτεμβρίου τούρκοι εθνικιστές έκαψαν το ελληνικό περίπτερο στη Διεθνή Έκθεση της Σμύρνης. Στη συνέχεια, κατέστρεψαν το νεόκτιστο εκκλησάκι της Αγίας Φωτεινής, ενώ λεηλάτησαν σπίτια ελλήνων στρατιωτικών, που υπηρετούσαν στο Στρατηγείο του ΝΑΤΟ.
Ο πρωθυπουργός Μεντερές σε δηλώσεις του ισχυρίστηκε ότι το πογκρόμ κατά των Ελλήνων ήταν έργο των κομμουνιστών. Ένας ισχυρισμός που κατέπεσε αυτοστιγμεί και από τις αναφορές των ξένων πρεσβειών στην Άγκυρα προς τις κυβερνήσεις τους, που επισήμαιναν τις μεγάλες ευθύνες των τουρκικών αρχών.
Η κυβέρνηση Παπάγου προσπάθησε να διεθνοποιήσει το θέμα, αλλά χωρίς σημαντικά αποτελέσματα. Αμερικανοί και Βρετανοί δεν ήταν διατεθειμένοι να ασκήσουν πιέσεις στην Τουρκία, πολύτιμο σύμμαχό τους κατά τη διάρκεια του «Ψυχρού Πολέμου». Οι νατοϊκοί σύμμαχοί μας είπαν ξεκάθαρα να ξεχάσουμε το συμβάν. Μόνο το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών από τους διεθνείς οργανισμούς απαίτησε από την Τουρκία εξηγήσεις για την καταστροφή του 90% των ορθόδοξων ναών στην Κωνσταντινούπολη. Πάντως, τον Αύγουστο του 1995 η αμερικανική Γερουσία με απόφασή της κάλεσε τον Πρόεδρο Κλίντον να ανακηρύξει την 6η ΣεπτεμβρίουΗμέρα Μνήμης για τα Θύματα του Πογκρόμ.
Το Πογκρόμ κατά του Ελληνισμού της Πόλης προκάλεσε:
  • τον θάνατο 16 Ελλήνων και τον τραυματισμό 32
  • τον θάνατο ενός Αρμένιου
  • τον βιασμό 12 Ελληνίδων
  • τον βιασμό αδιευκρίνιστου αριθμού ανδρών (εξαναγκάστηκαν να υποστούν περιτομή)
  • την καταστροφή:
    4.348 εμπορικών καταστημάτων,
    110 ξενοδοχείων,
    27 φαρμακείων,
    23 σχολείων,
    21 εργοστασίων,
    73 εκκλησιών,
    περίπου 1000 κατοικιών, όλα ελληνικής ιδιοκτησίας.
Το οικονομικό κόστος των ζημιών ανήλθε σε 150 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς, ενώ η ελληνική κυβέρνηση τις υπολόγισε σε 500.000.000 δολάρια. Η οικονομική αιμορραγία και ο φόβος ανάγκασαν χιλιάδες έλληνες ομογενείς να μεταναστεύσουν στην Ελλάδα.
Αργότερα, το τουρκικό κράτος διά του προέδρου Τζελάλ Μπαγιάρ υποσχέθηκε αποζημίωση για την καταστροφή των ελληνικών περιουσιών. Στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν ξεπέρασε το 20% των απαιτήσεών τους, με δεδομένο ότι τα περιουσιακά τους στοιχεία είχαν υποτιμηθεί δραματικά.
Πολλές λεπτομέρειες για τα Σεπτεμβριανά ήλθαν στο φως το 1961, κατά τη διάρκεια της δίκης για εσχάτη προδοσία του ανατραπέντος από τους στρατιωτικούς πρωθυπουργού Αντνάν Μεντερές, ο οποίος τελικά δεν γλύτωσε από την αγχόνη. Πολύτιμα στοιχεία προσκομίζει και το βιβλίο του διαπρεπούς ελληνοαμερικανού βυζαντινολόγου Σπύρου Βρυώνη «The Mechanism of catastrophe: The Turkish Pogrom οf September 6-7, 1955 and the destruction of Greek Community of Istambul (Greekworks.com, New York, 2005).


wibiya widget