300 Έλληνες στο μετρό του Λονδίνου που πηγαίνουν στο Βρετανικό Μουσείο για να απελευθερώσουν τα μάρμαρα του Παρθενώνα και την Καρυάτιδά μας!… Ένα θέαμα ειρηνικό, αλλά θρασύ, που εκτιμήθηκε πολύ από τους συμπατριώτες μας που ζουν στο Λονδίνο και τους πολυάριθμους διεθνείς τουρίστες!
H Eλληνική Φωνή της Αυστραλίας,όλων των αποδήμων και των απανταχού Ελλήνων... Ε-mail: efhmeris@gmail.com
Wednesday, September 21, 2016
Η πόλη της Ιταλίας που χτίστηκε από Κρητικούς και παρέμεινε αρχαία Έλλήνίκή
H κωμόπολη-οικισμός Castrignano dei Greci, βρίσκεται νότια από την πόλη Λέτσε, είναι μία μικρή πόλη της οποίας οι κάτοικοι μιλούν μια ελληνική διάλεκτο και η οποία χτίστηκε από Κρήτες της μινωικής εποχής. Από τον 8ο αιώνα π.Χ., η Σικελία και η Κάτω Ιταλία αποτέλεσαν το πεδίο μιας εκπληκτικής αποικιακής δραστηριότητας του αρχαίου Ελληνισμού, του οποίου τα σημάδια και οι μαρτυρίες παραμένουν ακόμα ζωντανά. Είναι μία μικρή πόλη της οποίας οι κάτοικοι μιλούν μια ελληνική διάλεκτο και η οποία χτίστηκε από Κρήτες της μινωικής εποχής. quotidianodipuglia Από τον 8ο αιώνα π.Χ., η Σικελία και η Κάτω Ιταλία αποτέλεσαν το πεδίο μιας εκπληκτικής αποικιακής δραστηριότητας του αρχαίου Ελληνισμού salentoviaggi Οι περίφημοι Γκρεκάνοι κατοικούν στις εννιά κωμοπόλεις και οικισμούς – ζωντανά ιστορικά μνημεία που απλώνονται νοτίως της πόλης Λέτσε, σε μια περιοχή γνωστή ως Grecia Salentina (Γκρετσία Σαλεντίνα). Είναι τα Calimera, Castrignano dei Greci, Corigliano d’Otranto, Martano, Martignano, Soleto, Sternatia, Zollino και Melpignano. Αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους συμπατριώτες τους είναι τα ήθη, τα έθιμα, τα μουσικά ακούσματα και κυρίως η γλώσσα τους -η γρεκάνικη διάλεκτος- με τους αρχαϊσμούς, την πλούσια συντακτική πλοκή και τις όμορφες εκφράσεις της. Είναι μια μοναδική στον κόσμο διάλεκτος που αναδίδει έντονα άρωμα και πολιτισμό αρχαίο ελληνικό. Οι περίφημοι Γκρεκάνοι κατοικούν στις εννιά κωμοπόλεις και οικισμούς – ζωντανά ιστορικά μνημεία που απλώνονται νοτίως της πόλης Λέτσε. bedandbreakfast Αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους συμπατριώτες τους είναι τα ήθη, τα έθιμα, τα μουσικά ακούσματα και κυρίως η γλώσσα τους -η γρεκάνικη διάλεκτος. zarpa Πολλοί διακεκριμένοι Ιταλοί και Έλληνες επιστήμονες ασχολήθηκαν μ’ αυτό το ιδιαίτερο γλωσσικό θέμα καταλήγοντας ωστόσο σε διάφορες απόψεις. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι οι σημερινοί κάτοικοι των ελληνόφωνων χωριών της Απουλίας είναι κατευθείαν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων, κάποιοι άλλοι ότι κατάγονται από τους Βυζαντινούς και συνεπώς η ελληνόφωνη διάλεκτος μεταφέρθηκε στην Απουλία μέσα από τις μεταναστευτικές κινήσεις ελληνικών πληθυσμών (κυρίως της Πελοποννήσου) που έλαβαν χώρα από τον 6ο έως τον 12ο αιώνα μ.Χ. Πολλοί διακεκριμένοι Ιταλοί και Έλληνες επιστήμονες ασχολήθηκαν μ’ αυτό το ιδιαίτερο γλωσσικό θέμα καταλήγοντας ωστόσο σε διάφορες απόψεις. salentoviaggi Castrignano dei Greci: Από την Κάντια στο Βυζάντιο Το Καστράκι των Ελλήνων. Αυτό σημαίνει η επίσημη ονομασία του Castrignano dei Greci, μόλις 4 χλμ. μακριά από το Μartano. Η αναστυλωμένη κρύπτη του Αγίου Ονούφριου στο κέντρο της πόλης, που φέρει ίχνη από αγιογραφίες και διαθέτει μια ελληνική επιγραφή με τη χρονολογική ένδειξη 1237, είναι το σημαντικότερο αξιοθέατο. Σύμφωνα με την τοπική παράδοση ο οικισμός κτίστηκε από Κρήτες της μινωικής εποχής: το όνομα Καντιώτης (Κάντια / Κρήτη) είναι αρκετά συνηθισμένο μεταξύ των 4.000 κατοίκων του, στοιχείο που φανερώνει έμμεσα την καταγωγή τους. Το Καστράκι των Ελλήνων. Αυτό σημαίνει η επίσημη ονομασία του Castrignano dei Greci, μόλις 4 χλμ. μακριά από το Μartano. salentoviaggi Σύμφωνα με την τοπική παράδοση ο οικισμός κτίστηκε από Κρήτες της μινωικής εποχής: το όνομα Καντιώτης (Κάντια / Κρήτη) είναι αρκετά συνηθισμένο μεταξύ των 4.000 κατοίκων του, στοιχείο που φανερώνει έμμεσα την καταγωγή τους. Εξέχουσα προσωπικότητα του Castrignano dei Greci υπήρξε ο Ιταλός φιλόλογος Angelo Cotardo. Με όραμα και σθένος, πρωτοστάτησε σε μια εκστρατεία υπέρ της διάσωσης της ελληνικής διαλέκτου, την οποία δίδασκε ο ίδιος στα σχολεία της κωμόπολης. Χάρη στις επίμονες προσπάθειές του, κατάφερε τελικά να πάρει ειδική άδεια από την ιταλική κυβέρνηση προκειμένου να διδάσκει τη γρεκάνικη διάλεκτο και στα άλλα χωριά της περιοχής. iccastrignanogreci Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η ελληνική γλώσσα να παραμείνει ζωντανή στα όρια της Grecia Salentina, ενώ από το 1977 ξεκίνησε να λειτουργεί εδώ το Κέντρο Κοινωνικών Σπουδών, όπου φοιτούν όσοι επιθυμούν να διδαχτούν τη γλώσσα και να γνωρίσουν τον ελληνικό πολιτισμό. Πληροφορίες: castrignanodeigreci.it Με πληροφορίες από thetravelbook Επιμέλεια: zarpa
Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τι είδαν πριν 50 και κάτι χρόνια για πρωτή φορά στην τηλεόραση οι Έλληνες .....
Στις 23η Φεβρουαρίου 1966 η Ελένη Κυπραίου βγήκε στο «μαγικό κουτί» και σε ασπρόμαυρη εικόνα έκανε την πρώτη εκφώνηση της ελληνικής τηλεόρασης:
«Κυρίες και κύριοι, το ΕΙΡ καθιερώνει το νέο του βραδινό ωράριο για τις τεχνικές δοκιμές του πειραματικού πομπού τηλεοράσεως. Κάθε βράδυ από τις 18.30 μέχρι τις 20.30 περίπου θα μεταδίδουμε μια σειρά δοκιμαστικών εκπομπών με ποικίλο περιεχόμενο. Όσοι από εσάς έχουν συσκευές τηλεόρασης θα μπορούν να της παρακολουθούν στο Κανάλι 5».
Το πρώτο πρόγραμμα, όπως αναφέρεται στις εφημερίδες της 23ης Φεβρουαρίου, ήταν το εξής:
18.30: Διεθνή επίκαιρα
18.45: Για σας, κυρία μου
19.00: Αυστραλία (ταξιδιωτικό ντοκιμαντέρ)
19.25: Ο Άγγλος γλύπτης Χένρι Moυρ (ντοκιμαντέρ)
19.55: Παίζει η ορχήστρα Ανρί Λεκά
20.15: Ο κλέφτης (βραζιλιάνικη ταινία)
20.30: Τέλος προγράμματος
Στις 23η Φεβρουαρίου 1966 η Ελένη Κυπραίου βγήκε στο «μαγικό κουτί» και σε ασπρόμαυρη εικόνα έκανε την πρώτη εκφώνηση της ελληνικής τηλεόρασης:
«Κυρίες και κύριοι, το ΕΙΡ καθιερώνει το νέο του βραδινό ωράριο για τις τεχνικές δοκιμές του πειραματικού πομπού τηλεοράσεως. Κάθε βράδυ από τις 18.30 μέχρι τις 20.30 περίπου θα μεταδίδουμε μια σειρά δοκιμαστικών εκπομπών με ποικίλο περιεχόμενο. Όσοι από εσάς έχουν συσκευές τηλεόρασης θα μπορούν να της παρακολουθούν στο Κανάλι 5».
Το πρώτο πρόγραμμα, όπως αναφέρεται στις εφημερίδες της 23ης Φεβρουαρίου, ήταν το εξής:
18.30: Διεθνή επίκαιρα
18.45: Για σας, κυρία μου
19.00: Αυστραλία (ταξιδιωτικό ντοκιμαντέρ)
19.25: Ο Άγγλος γλύπτης Χένρι Moυρ (ντοκιμαντέρ)
19.55: Παίζει η ορχήστρα Ανρί Λεκά
20.15: Ο κλέφτης (βραζιλιάνικη ταινία)
20.30: Τέλος προγράμματος
Tuesday, September 20, 2016
Τώρα η ΑΠΟΛΥΤΗ τραγωδία | Νεκρός σε τροχαίο ο ΚΟΛΛΗΤΟΣ του Παντελίδη
Νεκρός σε τροχαίο ο μεγαλύτερος θαυμαστής του Παντελίδη
Αν αυτό δεν είναι παιχνίδι μοίρας τότε πείτε μου εσείς πιο είναι;
Εδώ και μέρες έχω γράψει ότι καθημερινά θα μοιράζομαι μαζί σας τραγικά περιστατικά που συμβαίνουν στους δρόμους. Και έχω γράψει τους λόγους στο παρελθόν.
Οφείλουμε όλοι μας απέναντι στα παιδιά μας και απέναντι στους νέους ανθρώπους, να ξυπνήσουμε και να καταλάβουμε ότι είμαστε σε πόλεμο. Χάνονται κάθε μέρα τρείς νέοι άνθρωποι σε τροχαία. Και δεν αναφέρομαι σε μόνιμους τραυματισμούς, συνεπεία τροχαίων αλλά σε νεκρούς.
Προχθές λοιπόν ενημερώθηκα για ένα τροχαίο στην περιοχή του Ηρακλείου στην Κρήτη. Εκεί χάθηκε σε τροχαίο ατύχημα ο Αποστόλης Σταυρουλάκης μόλις 21 ετών.
Το δυστύχημα σημειώθηκε στο δρόμο προς Μυρτιά. Τις συνθήκες του δυστυχήματος έχει αναλάβει να διερευνήσει το Αστυνομικό Τμήμα Καστελλίου.
Έψαξα λίγο παραπάνω και έμαθα ότι ο άτυχος νέος ήταν ένας από τους πιο φανατικούς θαυμαστές του Παντελή Παντελίδη και δεν ήταν λίγες οι φορές που ανέβαινε στην Αθήνα για να τον παρακολουθήσει.
Δυστυχώς το παλικάρι έσβησε στην άσφαλτο, όταν η μηχανή του έφυγε από την πορεία της και ανατράπηκε. Η κηδεία του νεαρού έγινε χθές στον Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου, στους Αστρακούς
Vipnews.gr
Της ημέρας Γιώργος Σεφέρης. Έφυγε σαν σήμερα
Έκτακτο. Κατέπεσε επιθετικό ελικόπτερο ΑΗ -64D στο Στρυμωνικό Κόλπο.
Επιθετικό ελικόπτερο τύπου Apache AH-64D κατέπεσε στις 9:00 το πρωί στον κόλπο Ορφανού στη Χαλκιδική. Οι δύο χειριστές, όπως ανακοινώθηκε από το ΓΕΣ, έχουν τις αισθήσεις τους, είναι σώοι και μεταφέρονται στο 424 ΓΣΝΘ για περαιτέρω ιατρικές εξετάσεις.
Το ελικόπτερο της 1ης ΤΑΞΑΣ, μαζί με άλλα του ίδιου τύπου συμετείχε στην άσκηση "ΣΑΡΙΣΑ-2016" του Στρατού Ξηράς που διεξάγονταν στον Ασκό Προφήτη. Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων του και στην προσπάθεια ενός ελιγμού κατέπεσε 10 μόλις μέτρα από την ακτή στον κόλπο Ορφανού.
Κάποιοι μάλιστα μιλούν για βαριά προσγείωση και όχι για πτώση, αφού το ελικότερο δεν έχει καταστραφεί, αλλά μπορεί να ανασυρθεί και να επισκευαστεί λένε οι πρώτες πληροφορίες.
Όσον αφορά στα αίτια του ατυχήματος, ακόμη παραμένουν άγνωστα. Εικάζεται πώς μπορεί να υπήρξε κάποια μηχανική βλάβη και γι' αυτό οι δύο χειριστές κατάφεραν να το προσθαλασώσουν έστω και βαριά. Να προκλήθηκε δηλαδή απώλεια ισχύος.
Όλα τα ενδεχόμενα πάντως είναι ανοιχτά και θα αρχίσει άμεσα η διερεύνηση τους για να διαπιστωθεί τι έφταιξε.
Κάποιες άλλες πληροφορίες αναφέρουν δε πώς ο ένας εκ των δύο χειριστών απεγκλωβίστηκε με τη βοήθεια ανδρών των Ειδικών Δυνάμεων που έσπευσαν στο σημείο εξαιρετικά έγκαιρα, ίσως γιατί κατά την πρόσκρουση έχασε τις αισθήσεις τους .
Αν δεν υπήρχε η παρέμβαση τους τότε ίσως να θρηνούσαμε και θύμα. Ο άλλος χειριστής απεγκλωβίστηκε μόνος του.
Η ανακοίνωση του ΓΕΣ αναφέρει:
"Ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016 και περί ώρα 09:00, κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων της Άσκησης «ΣΑΡΙΣΑ – 2016», ελικόπτερο ΑΗ—64D της Αεροπορίας Στρατού κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Κόλπου Ορφανού.
Οι δύο χειριστές του ελικοπτέρου έχουν τις αισθήσεις τους και διακομίζονται στο 424 ΓΣΝΘ για περαιτέρω ιατρικό έλεγχο.
Τα αίτια διερευνώνται".
PRONEWS. Gr
Ερωτευόμαστε εκείνον που ανταποκρίνεται στην ερώτησή μας: «Ποιος είμαι;»
Η ψυχολόγος μας Βέρα Φερεντουρου επιλέγει και προτεινει
Hanna Waar (από εδώ και στο εξής ΗW): Μας διδάσκει κάτι η ψυχανάλυση για τον έρωτα;
Jacques-Alain Miller ( από εδώ και στο εξής JAM): Πολλά πράγματα, επειδή είναι μια εμπειρία της οποίας πηγή είναι ο έρωτας. Είναι το ερώτημα του αυτόματου και, ακόμη συχνότερα, αυτού του μη συνειδητού έρωτα που φέρνει ο αναλυόμενος στον αναλυτή και καλείται μεταβίβαση. Είναι σκηνοθετημένος έρωτας αλλά φτιαγμένος από το ίδιο υλικό με τον αληθινό έρωτα. Ρίχνει φως στον μηχανισμό του: ο έρωτας απευθύνεται σε αυτόν/την που νομίζεις ότι γνωρίζει την αληθινή αλήθεια σου. Αλλά ο έρωτας σε κάνει να σκεφτείς ότι αυτή η αλήθεια είναι ευχάριστη ενώ στην πραγματικότητα είναι δύσκολο να την αντέξεις.
HW: Τι είναι λοιπόν το να ερωτεύεσαι αληθινά;
JAM: Το να είσαι αληθινά ερωτευμένος είναι να πιστεύεις ότι με το να ερωτεύεσαι θα πάρεις μια αλήθεια για τον εαυτό σου. Ερωτευόμαστε αυτόν/ή που έχει την απάντηση ή μια απάντηση στην ερώτησή μας: «Ποιος είμαι;»
HW: Γιατί κάποιοι γνωρίζουν πώς να ερωτεύονται και κάποιοι άλλοι όχι;
JAM: Μερικοί άνθρωποι ξέρουν πώς να προκαλέσουν τον έρωτα στο άλλο πρόσωπο, όντας εραστές κατά συρροή, παρομοίως άνδρες και γυναίκες. Γνωρίζουν τι ωθεί κάποιον να ερωτευτεί. Αλλά δεν ερωτεύονται απαραιτήτως, μάλλον παίζουν τη γάτα με το ποντίκι με το θήραμά τους. Για να ερωτευτείς πρέπει να παραδεχτείς την έλλειψή σου και να αναγνωρίσεις ότι χρειάζεσαι τον/την άλλο/η, ότι σου λείπει. Εκείνοι που νομίζουν ότι είναι πλήρεις μόνοι τους ή θέλουν να γίνουν δεν ξέρουν να ερωτεύονται. Και μερικές φορές το επιβεβαιώνουν με πόνο. Χειραγωγούν, κινούν τα νήματα αλλά για τον έρωτα δεν γνωρίζουν ούτε τα ρίσκα του ούτε την ευχαρίστησή του.
HW: «Πλήρεις μόνοι τους»: μόνο ένας άνδρας θα σκεφτόταν κάτι τέτοιο..
JAM: Καλή παρατήρηση! Ο Lacan συνήθιζε να λέει: «Το να ερωτεύεσαι είναι να δίνεις κάτι που δεν έχεις». Αυτό σημαίνει: το να ερωτεύεσαι είναι το να αναγνωρίζεις την έλλειψή σου και να τη δίνεις στον άλλο, να την τοποθετείς στον άλλο. Δεν είναι να δίνεις αυτό που κατέχεις, αγαθά και δώρα, είναι να δίνεις κάτι που δεν κατέχεις, κάτι που είναι πέρα από σένα. Για να το κάνεις αυτό πρέπει να αποδεχτείς την έλλειψη, τον «ευνουχισμό» σου όπως έλεγε ο Freud. Και αυτό είναι ουσιωδώς γυναικείο. Κάποιος αγαπά πραγματικά από μια γυναικεία θέση. Η αγάπη σε εκθηλύνει (feminise). Για αυτό η αγάπη στον άνδρα είναι πάντα λίγο κωμική, αστεία. Αν όμως επιτρέψει στον εαυτό του να φοβηθεί την γελοιοποίηση, τότε στην πραγματικότητα δεν είναι και πολύ σίγουρος για τον ανδρισμό του.
HW: Είναι πιο δύσκολο για τους άνδρες να ερωτευτούν;
JAM: Ω ναι! Ακόμη και ένας ερωτευμένος άνδρας έχει αναλαμπές αξιοπρέπειας, ξεσπάσματα επιθετικότητας απέναντι στο αντικειμένο του έρωτά του, επειδή αυτός ο έρωτας τον βάζει σε μια θέση έλλειψης, εξάρτησης. Για αυτό και μπορεί να επιθυμεί γυναίκες με τις οποίες δεν είναι ερωτευμένος, έτσι ώστε να επιστρέψει στην ανδροπρεπή θέση που αναστέλλει όταν είναι ερωτευμένος. Ο Freud καλεί αυτή την αρχή «υποβάθμιση της ερωτικής ζωής» στους άνδρες: τον διαχωρισμό μεταξύ έρωτα και σεξουαλικής επιθυμίας.
ΗW: Και στις γυναίκες;
JAM: Είναι λιγότερο συχνό. Στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει ένας διπλασιασμός του ανδρικού συντρόφου. Από τη μια είναι ο άνδρας που τους δίνει απόλαυση και που επιθυμούν, και από την άλλη ο άνδρας του έρωτα, που είναι εκθηλυμένος, απαραιτήτως ευνουχισμένος. Μόνο που δεν είναι η ανατομία που έχει εδώ τα ηνία: υπάρχουν μερικές γυναίκες που υιοθετούν μια ανδρική θέση. Υπάρχουν όλο και περισσότερες. Ένας άνδρας για αγάπη και άλλοι άνδρες για απόλαυση, που γνώρισαν στο διαδίκτυο, στο δρόμο ή στο τρένο.
HW: Γιατί «όλο και περισσότερες»;
JAM: Τα κοινωνικοπολιτισμικά στερεότυπα της θηλυκότητας και της αρρενωπότητας βρίσκονται σε μια διαδικασία ριζικού μετασχηματισμού. Οι άνδρες καλούνται να αποκαλύψουν τα συναισθήματά τους, να αγαπούν και να εκθηλυνθούν. Οι γυναίκες αντιθέτως υφίστανται μια πίεση για αρρενοποίηση: στο όνομα της νομικής ισότητας οδηγούνται στο να συνεχίζουν να λένε: «και εγώ επίσης». Την ίδια στιγμή οι ομοφυλόφιλοι/ες απαιτούν τα ίδια δικαιώματα και σύμβολα με τους ετεροφυλόφιλους όπως ο γάμος και η γονεϊκότητα. Υπάρχει μια μεγάλη αστάθεια στους ρόλους, μια διαδεδομένη ρευστότητα στο θέατρο του έρωτα, που έρχεται σε αντίθεση με την σταθερότητα του χτες. Ο έρωτας γίνεται ρευστός, όπως παρατήρησε ο κοινωνιολόγος Zygmunt Bauman. O καθένας οδηγείται στο να εφεύρει το δικό του life style, να υιοθετήσει τον δικό του τρόπο απόλαυσης και έρωτα. Τα παραδοσιακά σενάρια γίνονται σταδιακά ξεπερασμένα. Η κοινωνική πίεση για εναρμόνιση δεν έχει εξαφανισθεί αλλά φθίνει.
HW: «Ο έρωτας είναι πάντα αμοιβαίος» είπε ο Lacan. Αληθεύει αυτό ακόμη στο παρόν πλαίσιο; Τι σημαίνει;
JAM: Αυτή η πρόταση επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά χωρίς να γίνεται κατανοητή ή γίνεται κατανοητή με λάθος τρόπο. Δεν σημαίνει ότι το να είσαι ερωτευμένος με κάποιον είναι αρκετό για να είναι ερωτευμένος και εκείνος μαζί σου. Κάτι τέτοιο θα ήταν ανόητο. Σημαίνει: «Αν σε έχω ερωτευτεί, είναι επειδή είσαι αξιαγάπητος. Εγώ είμαι αυτός που ερωτεύεται αλλά και εσύ ανακατεύεσαι σε αυτό, επειδή υπάρχει κάτι σε εσένα που με κάνει να σε ερωτευτώ. Είναι αμοιβαίο, επειδή υπάρχει ένα πίσω-μπρος: η αγάπη που έχω για εσένα είναι το ανταποδοτικό αποτέλεσμα του αίτιου της αγάπης που είσαι για μένα. Έτσι εμπλέκεσαι και εσύ. Ο έρωτάς μου για εσένα δεν είναι απλώς δικό μου ζήτημα αλλά και δικό σου. Ο έρωτας μου λέει κάτι για σένα που πιθανώς να μην το γνωρίζεις». Αυτό δεν εγγυάται ούτε στο ελάχιστο ότι κάποιος θα ανταποκριθεί στον έρωτα του άλλου: όταν αυτό συμβαίνει είναι πάντα της τάξης του θαύματος, δεν υπολογίζεται προκαταβολικά.
HW: Δεν τον ή την βρίσκουμε τυχαία. Γιατί αυτός ο άνδρας ή γιατί αυτή η γυναίκα ;
JAM: Είναι αυτό που ο Freud ονομάζειLiebesbedingung, η κατάσταση της αγάπης, το αίτιο της επιθυμίας. Είναι ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό ή σύνολο χαρακτηριστικών που οδηγούν το άτομο να επιλέξει τον/ την αγαπημένο/η. Αυτό διαφεύγει εξ’ ολοκλήρου των νευροεπιστημών, επειδή είναι μοναδικό σε κάθε άνθρωπο, εξαρτάται από την μοναδική προσωπική του ιστορία. Για παράδειγμα, ο Freud αναφέρει για έναν ασθενή του ότι αίτιο της επιθυμίας του ήταν η γυαλάδα μιας γυναικείας μύτης.
HW: Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς στον έρωτα που θεμελιώνεται σε τέτοια ασήμαντα πράγματα!
JAM: Η πραγματικότητα του ασυνείδητου ξεπερνά την φαντασία. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσα θεμελιώνονται στην ανθρώπινη ζωή, ιδιαίτερα όσον αφορά τον έρωτα σε μικρά πράγματα, σε «θεϊκές λεπτομέρειες». Είναι αλήθεια ότι στους άντρες βρίσκεις τέτοια αίτια επιθυμίας, τα οποία είναι όπως τα φετίχ. Η παρουσία τους είναι απαραίτητη για να πυροδοτηθεί η διαδικασία της αγάπης. Μικροσκοπικές ιδιαιτερότητες, ενθύμια του πατέρα, της μητέρας, του αδελφού, της αδελφής, κάποιου/ας από την παιδική ηλικία επίσης παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή ερωτικού αντικειμένου από την γυναίκα. Αλλά η γυναικεία μορφή της αγάπης είναι περισσότερο ερωτομανιακή παρά φετιχιστική: θέλουν να αγαπηθούν και το ενδιαφέρον, η αγάπη, που τους δείχνεται είναι συχνά sine qua non για την πυροδότηση της αγάπης τους ή τουλάχιστον της συγκατάθεσής τους. Αυτό το φαινόμενο βρίσκεται στην βάση του φλερτ των ανδρών προς τις γυναίκες.
HW: Αποδίδεις κάποιον ρόλο στις φαντασιώσεις;
JAM: Στις γυναίκες οι φαντασιώσεις, είτε συνειδητές είτε ασυνείδητες, είναι αυτές που παίζουν τον αποφασιστικό ρόλο για τη θέση της jouissance και λιγότερο η επιλογή του ερωτικού αντικειμένου. Για τους άντρες ισχύει το αντίθετο. Για παράδειγμα, μια γυναίκα μπορεί να φτάνει σε οργασμό (απόλαυση) με την προϋπόθεση ότι φαντάζεται κατά τη συνουσία ότι την χτυπούν, τη βιάζουν, ή ότι είναι μια άλλη γυναίκα ή ότι είναι κάπου αλλού, απούσα.
HW: Και η αντρική φαντασίωση;
JAM: Την συναντούμε στην ιστορία του έρωτα με την πρώτη ματιά. Το κλασικό παράδειγμα που σχολιάστηκε από τον Lacan στη νουβέλα του Γκαίτε, το αιφνίδιο πάθος του Βέρθερου για τη Σαρλό τη στιγμή που τη βλέπει για πρώτη φορά καθώς ταΐζει τα παιδιά τριγύρω της. Εδώ είναι η μητρική ποιότητα της γυναίκας που πυροδοτεί τον έρωτα. Ένα άλλο παράδειγμα παρμένο από την πρακτική μου είναι το εξής: ένα αφεντικό στα 50 του βλέπει υποψηφίους για τη θέση γραμματέως. Εμφανίζεται μια νεαρή γυναίκα 20 χρονών. Αμέσως της δηλώνει τον έρωτά του. Αναρωτιέται τι του συνέβη και ξεκινά ανάλυση. Εκεί αποκαλύπτει τι πυροδότησε την αντίδρασή του. Στη γυναίκα συνάντησε χαρακτηριστικά που του θύμισαν τι ήταν στην ηλικία των 20 όταν πήγε στην πρώτη του συνέντευξη για δουλειά. Κατά κάποιον τρόπο ερωτεύτηκε τον εαυτό του. Σε αυτά τα δύο παραδείγματα βλέπουμε τις δύο πλευρές του έρωτα που διαχώρισε ο Freud: είτε ερωτεύεσαι κάποιον/α που προστατεύει, σε αυτή την περίπτωση τη μητέρα, ή ερωτεύεσαι την ναρκισσιστική εικόνα του εαυτού σου.
HW: Ακούγεται σαν να είμαστε κούκλες!
JAM: Όχι, μεταξύ του άνδρα και της γυναίκας τίποτα δεν γράφεται προκαταβολικά, δεν υπάρχει πυξίδα, προκαθορισμένη σχέση. Η συνάντησή τους δεν είναι προγραμματισμένη, όπως είναι μεταξύ του σπερματοζωαρίου και του ωάριου. Δεν έχει να κάνει ούτε με τα γονίδιά μας. Οι άνδρες και οι γυναίκες μιλούν, ζουν σε έναν κόσμο λόγου, και αυτό είναι καθοριστικό. Οι τροπικότητες του έρωτα είναι εξαιρετικά ευαίσθητες στην περιβάλλουσα κουλτούρα. Κάθε πολιτισμός διακρίνεται για τον τρόπο που δομεί τη σχέση μεταξύ των φύλων. Τώρα στη Δύση, στις κοινωνίες μας που είναι φιλελεύθερες, νομικο-δικαιϊκές το «πολλαπλό» είναι έτοιμο να εκθρονίσει το «ένα». Το ιδεώδες μοντέλο του μεγάλου έρωτα για μια ζωή χάνει σταδιακά έδαφος, έναντι του γρήγορου ραντεβού, του γρήγορου έρωτα και ενός πλήθους εναλλακτικών, διαδοχικών, ακόμη και ταυτόχρονων ερωτικών σεναρίων.
HW: Και η αγάπη μακροπρόθεσμα; Η αιώνια αγάπη;
JAM: Ο Μπαλζάκ είπε: «κάθε πάθος που δεν είναι αιώνιο είναι φρικτό». Αλλά μπορεί ο δεσμός να κρατήσει για μια ζωή μέσα στην εγγραφή του πάθους; Όσο περισσότερο ένας άνδρας αφιερώνεται σε μια γυναίκα, τόσο περισσότερο τείνει να αποδεχτεί μια μητρική σήμανση για αυτόν: περισσότερο εξαϋλωμένη και απλησίαστη παρά αγαπημένη. Οι παντρεμένοι ομοφυλόφιλοι αναπτύσσουν αυτή τη λατρεία της γυναίκας καλύτερα: Ο Αραγκόν τραγουδάει τον έρωτα του για την Έλσα. Όταν πεθαίνει, είναι γεια σας αγόρια! Και όταν μια γυναίκα γαντζώνεται σε έναν άντρα, τον ευνουχίζει. Έτσι το μονοπάτι είναι δύσβατο. Το καλύτερο πεπρωμένο για τη συζυγική αγάπη είναι η φιλία, αυτό ουσιαστικά που είπε ο Αριστοτέλης.
HW: Το πρόβλημα είναι ότι οι άντρες λένε ότι δεν καταλαβαίνουν τι θέλουν οι γυναίκες και οι γυναίκες δεν ξέρουν τι περιμένουν οι άντρες από αυτές…
JAM: Ναι. Αυτό που έρχεται ως αντίρρηση στην αριστοτελική λύση είναι ότι ο διάλογος μεταξύ των δύο φύλων είναι αδύνατος, όπως είπε ο Lacan με έναν στεναγμό. Οι ερωτευμένοι άνθρωποι είναι καταδικασμένοι να συνεχίζουν να μαθαίνουν την γλώσσα του άλλου επ’ αόριστον, ψηλαφώντας, αναζητώντας τα κλειδιά, κλειδιά που είναι πάντα ανακλήσιμα. Ο έρωτας είναι πάντα ένας λαβύρινθος από παρεξηγήσεις όπου η έξοδος δεν υπάρχει.
*Ο Jacques-Alain Miller είναι ψυχαναλυτής και συγγραφέας, ιδρυτικός μέλος και πρόεδρος της World Association of Psychoanalysis και επιμελητής της σειράς βιβλίων «Τα Σεμινάρια του Ζακ Λακάν».
[Ευχαριστώ: Στο ντιβάνι με τον Λακάν ]
Πηγή: https://to23ogramma.
Monday, September 19, 2016
Ρωσία εκλογές: Θρίαμβος Πούτιν με 46,1% στα πρώτα αποτελέσματα
Ποσοστώσεις 46,16% συγκεντρώνει το κυβερνών κόμμα της Ενωμένης Ρωσίας μετά τη καταμέτρηση του 11% τω ψηφοδελτίων στις βουλευτικές εκλογές, όπως ανακοίνωσε η κεντρική εφορευτική επιτροπή.
Το εθνικιστικό κόμμα των Ελεύθερων Δημοκρατών (LDPR) κατατάσσεται στη δεύτερη θέση με 17,23%, ακολουθούμενο από το Κομμουνιστικό Κόμμα, με 16,46% και το κόμμα της Δίκαιης Ρωσίας με 6,49%, σύμφωνα με τη μερική καταμέτρηση.
Sunday, September 18, 2016
Πέθανε 50χρονος τρικαλινός επιχειρηματίας στη Γερμανί
Την τελευταία του πνοή σε ηλικία 50 ετών άφησε χθες το απόγευμα στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας ο Γιάννης Γκοντούλας.
Ο άτυχος Γιάννης νοσηλευόταν διασωληνωμένος στην μονάδα εντατικής θεραπείας νοσοκομείου της Φρανκφούρτης έπειτα από βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη το μεσημέρι της Τετάρτης στην οικία του.
Xθες το απόγευμα ο ξαφνικός και άδικος χαμός του ήρθε να συγκλονίσει γεμίζοντας με πόνο όσους τον γνωρίζαμε.
Ο αγαπητός Γιάννης Γκοντούλας ήταν γέννημα θρέμμα Νεοχωρίτης, επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης του Ρεστωράν «Athen» στο Gernsheim.
Ήταν ένας καλόκαρδος και σπουδαίος άνθρωπος. Ξεχώριζε για το χαμόγελό του, την ταπεινότητα το ήθος και τις αρχές που κουβαλούσε, όντας το πρότυπο του καλού φίλου και εξαιρετικού οικογενειάρχη όπως τον γνωρίσαμε και θα τον θυμόμαστε πάντα.
Αφήνει πίσω την αγαπημένη του σύζυγο Μπέτυ και την πανέμορφη οικογένεια με τους τέσσερις γιους, τον Προκόπη, τον Αναστάσιο, τον Νίκο και τον Φίλιππο.
oichalianews.gr
Ο άτυχος Γιάννης νοσηλευόταν διασωληνωμένος στην μονάδα εντατικής θεραπείας νοσοκομείου της Φρανκφούρτης έπειτα από βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη το μεσημέρι της Τετάρτης στην οικία του.
Xθες το απόγευμα ο ξαφνικός και άδικος χαμός του ήρθε να συγκλονίσει γεμίζοντας με πόνο όσους τον γνωρίζαμε.
Ο αγαπητός Γιάννης Γκοντούλας ήταν γέννημα θρέμμα Νεοχωρίτης, επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης του Ρεστωράν «Athen» στο Gernsheim.
Ήταν ένας καλόκαρδος και σπουδαίος άνθρωπος. Ξεχώριζε για το χαμόγελό του, την ταπεινότητα το ήθος και τις αρχές που κουβαλούσε, όντας το πρότυπο του καλού φίλου και εξαιρετικού οικογενειάρχη όπως τον γνωρίσαμε και θα τον θυμόμαστε πάντα.
Αφήνει πίσω την αγαπημένη του σύζυγο Μπέτυ και την πανέμορφη οικογένεια με τους τέσσερις γιους, τον Προκόπη, τον Αναστάσιο, τον Νίκο και τον Φίλιππο.
oichalianews.gr
Saturday, September 17, 2016
ΧΙος-Συνελήφθησαν 2 μετανάστες για κλοπή και όπλοχρησια
Σήμερα το πρωί, συνελήφθησαν στη Χίο, από αστυνομικούς, δυο Αλγερινοί μετανάστες ηλικίας 20 και 31 ετών, κατηγορούμενοι για κλοπή.
Όπως προέκυψε από τα στοιχεία της έρευνας, ο 20χρονος και ο 31χρονος, σήμερα λίγο μετά τα μεσάνυχτα, βρισκόμενοι σε κατάστημα στην πόλη της Χίου, έκλεψαν την τσάντα μιας 47χρονης που περιείχε το χρηματικό ποσό των 375 ευρώ, δύο κινητά τηλέφωνα και διάφορα προσωπικά της αντικείμενα. Στην κατοχή του 20χρονου βρέθηκε το χρηματικό ποσό των 370 ευρώ, το οποίο κατασχέθηκε.
Επίσης, πάντα στη Χίο, χθες το απόγευμα, συνελήφθη από αστυνομικούς ένας 40χρονος Αλγερινός μετανάστης σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων. Κατά τη διάρκεια αστυνομικού ελέγχου, βρέθηκαν στην κατοχή του δύο μαχαίρια, με λάμες μήκους 9 και 18 εκατοστών.
Iefimerida.gr
Subscribe to:
Posts (Atom)