Sunday, September 25, 2016

Η Λάρισα ξέρανε τον Ολυμπιακό στο 92'

Πανηγυρίζουν οι Λαρισαίοι

Η Λάρισα έκανε την έκπληξη της 5ης αγωνιστικής, επικρατώντας του Ολυμπιακού 1-0 με τέρμα του Γκόλια στο δεύτερο λεπτό των καθυστερήσεων, με την μπάλα να έχει κοντράρει στον Μιλιβόγεβιτς στο σουτ του παίκτη των γηπεδούχων. Για τους «βυσσινί» ήταν η πρώτη νίκη στη Super League, για τους «ερυθρόλευκους» η πρώτη απώλεια βαθμών.

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ .Διαμαρτυρία πατέρα από το Ωραιόκαστρο



Ονομάζομαι Δαμιανός Δουϊτσης , είμαι πατέρας 3 παιδιών ,το ένα εξ αυτών με σύνδρομο down και μέλος του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του πρώτου δημοτικού σχολείου Ωραιοκάστρου , όπου πηγαίνει η κόρη μου.
Θέλω να καταθέσω την άποψή μου για την ψυχολογική βία και τον συναισθηματικό εκβιασμό που δεχόμαστε επειδή αντιδρούμε στην απόφαση του Υπουργείου να ενσωματώσει παιδιά μεταναστών στα σχολεία μας
Σαν ειδικός σύμβουλος στο χώρο των εξαρτήσεων ,όπου ασχολούμαι επί 25 χρόνια, γνωρίζω πολύ καλά την χειριστικότητα που ασκούν οι εθισμένοι για να πιέσουν και να εκβιάσουν τους οικείους τους και κάθε απλό πολίτη έτσι ώστε να πετύχουν αυτό που θέλουν με εργαλεία τον συναισθηματικό εκβιασμό και την δημιουργία ενοχής. Θέλουν να κάνουν το πρόβλημά τους «πρόβλημά» σου!
Βλέπω καθαρά το ίδιο να συμβαίνει στην Ελλάδα με το θέμα των προσφύγων-μεταναστών, από όλες τις κυβερνήσεις αλλά ειδικά με την τελευταία της οποίας τα αρμόδια στελέχη , δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που είναι ευθύνη τους και το μεταθέτουν στους πολίτες .
Το κράτος δεν μπορεί να βοηθήσει και να προσφέρει την κατάλληλη παιδεία στα Ελληνόπουλα .
Το ζω καθημερινά ,ειδικά με το παιδί μου που έχει ειδικές ανάγκες.
Και έτσι βρισκόμαστε να απολογούμαστε και να ψάχνουμε επιχειρήματα για το αυτονόητο.
Είναι σαν να σου αφήνουν ένα κουτάβι στην εξώπορτά σου. Το κουτάβι είναι χαριτωμένο. αθώο ,όμορφο. Αλλά δεν επέλεξες εσύ να μεγαλώσεις ένα σκύλο για 12-15 χρόνια επειδή κάποιος ανεύθυνος ή πονηρός στο άφησε στην πόρτα σου χωρίς να σε ερωτήσει.
Οπότε δεν θα μπω στη θέση να απολογούμαι και να ψάχνω επιχειρήματα, γιατί δεν δέχομαι το πρόβλημα που άλλοι δημιούργησαν και οι υπεύθυνοι δεν το αντιμετωπίζουν.
Δεν δέχομαι και δεν θέλω να μπαίνει κανείς χωρίς την άδειά μου στη χώρα μου, στο σπίτι μου και στο σχολείο των παιδιών μου!
Απλά λέω ΟΧΙ!!!
ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΔΟΥΪΤΣΗΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Α.Μ.Κ.Ε. «ΟΑΣΙΣ»
Διαμαρτυρια

Η "ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ"του Αρτέμη Σωρρα στη Ράξα Τρικάλων το Σάββατο 30.9.16

Στη Ράξα και στα Τρίκαλα κυκλοφόρησαν σήμερα αφίσες όπου και μεταφέρουμε το περιεχόμενό τους.

Η "ΕΛΛΉΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ" 
ΤΟΥ ΑΡΤΈΜΗ ΣΩΡΡΑ 
.."ενημερώνει τον Ελληνισμό
 στις 30 Σεπτεμβρη 2016 
στη Ράξα Τρικάλων για το 
ΟΡΙΣΤΙΚΌ ΞΕΧΡΕΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ"
Μετά την πρόσφατη  συνεδρίαση  στο Ρίζα Τρικάλων σήμερα ανακοινώθηκε η νέα αφίσα του Σώρρα σε ένα ακόμα μεγάλο χωριό των Τρικάλων στη Ράξα.

ΤΙ ΑΝΑΦΈΡΕΙ ΠΡΌΣΦΑΤΗ
ανακοίνωση του ΑΡΤΈΜΗ ΣΩΡΡΑ
ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΩΡΡΑΣ: ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΟΥ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΗΛΩΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΩ ΤΟΣΟ ΕΣΑΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ... ΑΠΟ ΤΟ 1985 -ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ- ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΑΣΧΗΜΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΕ ΡΩΣΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΥΣ...ΑΛΛΌΤΡΙΑ ΣΧΕΔΙΑ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΨΕΥΤΙΚΑ ΧΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΕΘΝΟΣ, ΑΛΛΩΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ ΕΧΘΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΟΥΝ. ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΒΓΕΙ Ο ΕΒΡΟΣ -ΠΟΥ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ- ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΒΓΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΙΑ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΚΗΝΗ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ, ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΝΗΣΙ, ΚΑΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟΧΕΥΣΕΙ ΝΑ ΚΑΨΟΥΝ ΤΗΝ ΣΗΜΑΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΝΗΣΙ. ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΝΗΣΙ ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ Η ΑΛΛΑΓΗ ΕΡΧΕΤΑΙ, ΤΗΝ ΝΟΙΩΘΟΥΝ, ΝΟΙΩΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΝΟΙΩΘΟΥΝ ΤΙΣ ΑΣΠΙΔΕΣ ΝΑ ΚΟΒΟΝΤΑΙ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΣΠΙΔΕΣ ΠΙΑ........(ΑΚΟΥΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ)στην ιστοσελίδα του 
http://alfeiospotamos.gr/

Saturday, September 24, 2016

Ιστορία Έλλήνων -ΝΙΚΗΤΑΡΆΣ Ο ΤΟΥΡΚΟΦΑΓΟΣ


Νικήτας Σταματελόπουλος 
1782 – Ήρωας του '21, γνωστός τοις πάσι με το προσωνύμιο Νικηταράς ο Τουρκοφάγος.

Γεννήθηκε το 1782 στο χωριό Τουρκολέκα Μεγαλόπολης και ήταν γιος του κλέφτη Σταματέλου Τουρκολέκα και της Σοφίας Καρούτσου, αδελφής της γυναίκας τουΘεόδωρου Κολοκοτρώνη. Κατά μία άλλη εκδοχή, γεννήθηκε το 1784 στο χωριό Νέδουσα Μεσσηνίας. Σε ηλικία 11 χρονών βγήκε στο κλαρί με την ομάδα του πατέρα του και στη συνέχεια εντάχθηκε στο σώμα του πρωτοκλέφτη Ζαχαριά Μπαρμπιτσιώτη, του οποίου αργότερα παντρεύτηκε την κόρη Αγγελίνα.

Η ανδρεία και τα σωματικά του προσόντα τον οδήγησαν το 1805 στη ρωσοκρατούμενη τότε Ζάκυνθο. Εκεί εντάχθηκε στο ρωσικό τάγμα, που πολέμησε τον Ναπολέοντα στην Ιταλία. Αργότερα, επέστρεψε στη Ζάκυνθο για να υπηρετήσει αυτή τη φορά τους Γάλλους, που είχαν καταλάβει το νησί. Στις 18 Οκτωβρίου1818, ενώ βρισκόταν στην Καλαμάτα, μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία. Με τον θείο του Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και τον Παπαφλέσσα συνέβαλε στην προετοιμασία του Εθνικού Ξεσηκωμού και στις 23 Μαρτίου 1821 μπήκε στην Καλαμάτα μαζί με τους άλλους στρατιωτικούς αρχηγούς.
Από την αρχή ενστερνίσθηκε το στρατηγικό σχέδιο του Κολοκοτρώνη για την κατάληψη της Τριπολιτσάς και πήρε μέρος σε όλες τις επιχειρήσεις για την κατάληψη του διοικητικού κέντρο των Οθωμανών στην Πελοπόννησο. Διακρίθηκε στη Μάχη του Βαλτετσίου (12 Μαΐου 1821), ενώ αποφασιστική ήταν η συμβολή του στη Μάχη των Δολιανών (18 Μαΐου1821), όπου ανέδειξε στο έπακρο τις στρατιωτικές του ικανότητες. Επικεφαλής μόλις 600 ανδρών κατανίκησε τον στρατό του Κεχαγιάμπεη που ανήρχετο σε 6.000 άνδρες και σχεδόν τον αποδεκάτισε. Γι' αυτόν τον πραγματικό του άθλο, οι συμπολεμιστές του τον ονόμασαν «Τουρκοφάγο».
Μέχρι το τέλος του Αγώνα ο Νικηταράς ήταν στην πρώτη γραμμή, πολεμώντας είτε στην Πελοπόννησο είτε στην Ανατολική Στερεά Ελλάδα, όπου συνεργάστηκε με τον Οδυσσέα Ανδρούτσο και τον Γεώργιο Καραΐσκάκη. Πήρε μέρος στην Άλωση της Τριπολιτσάς (23 Σεπτεμβρίου1821) και ήταν από τους λίγους αρχηγούς που αρνήθηκε να συμμετάσχει στη διανομή των λαφύρων.
Διακρίθηκε στη Μάχη του Αγιονορίου (26-28 Ιουλίου 1822), που αποτελείωσε τη στρατιά του Δράμαληδύο μέρες μετά τη Μάχη στα Δερβανάκια. Η ανιδιοτέλεια του ανδρός φάνηκε για μία ακόμη φορά, όταν από το πλήθος των λαφύρων της μάχης πείστηκε να δεχθεί ένα πανάκριβο σπαθί, το οποίο αργότερα προσέφερε στον έρανο για την ενίσχυση του Μεσολογγίου. Κατά τη διάρκεια του Εμφύλιου Πολέμου τάχθηκε στο πλευρό του Κολοκοτρώνη, αλλά φρόντισε πάντα να επιδιώκει τον συμβιβασμό και τη συνεννόηση.
Μετά την Απελευθέρωση τάχθηκε στο πλευρό του Καποδίστρια κι έγινε ένας από τους στενότερους συνεργάτες του Κυβερνήτη. Πήρε μέρος στην Δ' Εθνοσυνέλευση του Άργους (1829), ως πληρεξούσιος του Λεονταρίου. Επί Όθωνος περιέπεσε σε δυσμένεια, επειδή υποστήριζε το αντιπολιτευόμενο Ρωσικό Κόμμα. Προφυλακίστηκε το 1839 ως αρχηγός συνωμοτικής ομάδας, αλλά στη δίκη του (11 Σεπτεμβρίου 1840), αθωώθηκε ελλείψει στοιχείων. Εντούτοις, η κράτησή του παρατάθηκε με αποτέλεσμα να υποστεί ανεπανόρθωτη βλάβη η υγεία του και σχεδόν να τυφλωθεί. Αποφυλακίστηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 1841 και αποτραβήχτηκε με την οικογένειά του στον Πειραιά.
Μετά την εξέγερση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843 του απονεμήθηκε ο βαθμός του υποστρατήγου και έλαβε μία τιμητική σύνταξη, η οποία ήταν ο μόνος πόρος της ζωής του. Το 1847 διορίσθηκε μέλος της Γερουσίας και δύο χρόνια αργότερα, στις 25 Σεπτεμβρίου 1849, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 67 ετών. Ο Νικηταράς απέκτησε δύο κόρες κι ένα γιο, τον Ιωάννη Σταματελόπουλο, που ακολούθησε καριέρα στρατιωτικού. Άφησε Απομνημονεύματα, τα οποία υπαγόρευσε στον εθνικό δικαστή Γεώργιο Τερτσέτη.
Σαν σήμερα. gr

ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ. - ΑΦΡΟΔΊΤΗ Η ΑΡΧΕΓΟΝΗ ΘΈΑ ΤΟΥ ΈΡΩΤΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Χαρίτα Μήνη

Ουρανία, πολυτραγουδισμένη Αφροδίτη, γενέτειρα Θεά,
τις τρεις μοίρες κυβερνάς κι όλα τα γεννάς,
όσα στον ουρανό υπάρχουν και στην πολύκαρπη τη γη
και στο βυθό του πόντου, Μητέρα των Ερώτων,
έλα, γέννημα θεϊκό της Κύπρου...
(Ορφικός Ύμνος 55, μετ. Χ. Μήνη)

Η γοητευτική μορφή της θεάς, αισθησιακή και γεμάτη μυστήριο, μου έδωσε την έμπνευση να ψηλαφήσω τις ποικίλες διαστάσεις της μέσα από τα αρχαία κείμενα, τη μυθολογία και τα αρχαιολογικά ευρήματα. Έγινε έτσι το έναυσμα να διεισδύσω στα βάθη του χρόνου για να ανακαλύψω έναν αλλιώτικο κόσμο -τις ειρηνικές, αταξικές, προπατριαρχικές κοινωνίες που τιμούσαν το Θηλυκό και τον έρωτα.

Ξεπροβάλλουν μέσα από τη μυθική περιγραφή του Ησίοδου για μια περίοδο στο παρελθόν όπου οι άνθρωποι ζούσαν χαρούμενα και αρμονικά απολαμβάνοντας την αφθονία των καρπών που τους έδινε η γη (Έργα και Ημέραι, στ. 109 κ.ε.). Τους ονομάζει Χρυσό Γένος κι ο νους μου πηγαίνει στη «χρυσή Αφροδίτη», όπως την αποκαλούσαν στην αρχαιότητα. Ο φιλόσοφος Εμπεδοκλής επιβεβαιώνει τις σκέψεις μου, καθώς μιλά για τις γυναίκες και τους άνδρες μιας παλιότερης εποχής:

Δεν λάτρευαν κανένα θεό Άρη ούτε της μάχης την αντάρα
ούτε ήταν ο Δίας βασιλιάς τους ούτε ο Κρόνος ούτε ο Ποσειδώνας,
παρά βασίλευε η Κύπρη [σ.σ. η Αφροδίτη].
Αυτήν εξευμενίζανε με αγάλματα ιερά,
με ζώων ζωγραφιές, με αρώματα λογής λογής,          
ατόφια σμύρνα θυσιάζοντας κι ευωδιαστό λιβάνι,
σπονδές στο χώμα χύνοντας από ξανθό μέλι. 
(Καθαρμοί, απόσπασμα 128)

Η Μεγάλη Μητέρα

Έτσι, συναντήθηκα με την αρχέγονη Μεγάλη Μητέρα, την προϊστορική Θεά, που δεν εξαφανίστηκε μέσα στα γυρίσματα των εποχών. Επιβιώνει κι αναβιώνει αλλάζοντας μορφές κι ονόματα. Στην Κύπρο η παρουσία της χάνεται στα βάθη των αιώνων. Ένα αγαλματάκι, που χρονολογείται γύρω στο 3000, την παρουσιάζει με τα χέρια απλωμένα να στέλνει ευλογίες. Σχηματίζουν με το καθιστό της σώμα ένα σταυρό -πανάρχαιο σύμβολό της. Tα μάτια της δυο κύκλοι που κοιτάζουν πέρα από το χρόνο. Tα στήθη της, παράξενα σμιλεμένα, παραπέμπουν στο τρίγωνο της ήβης: το Ιερό Αιδοίο. Αποτελεί μια παλιότερη όψη της «αιδοίας» (σεβαστής) Αφροδίτης –έτσι τη χαρακτηρίζει ο ομηρικός ύμνος 6.
     Στην Ασία εμφανίζεται ως Βασίλισσα του Ουρανού με τα ονόματα A σ τ ά ρ τ η, I σ τ ά ρ και I ν ά ν α, θεότητα της σεξουαλικότητας και της ευφορίας. Την τιμούσαν σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή για τουλάχιστον 3000 χρόνια. Στη Σιδώνα λατρευόταν ως η Παρθένος της ΘάλασσαςO βασιλιάς Σολομών είχε καθιερώσει προς τιμήν της ιερό νότια του όρους των Ελαιών (Παλαιά ΔιαθήκηB’ Βασιλέων 23). Στην Αίγυπτο γίνεται Ί σ ι δ α αλλά κι A θ ώ ρ, προστάτιδα των γυναικών, της γονιμότητας, του έρωτα, που έπαιρνε κάποτε τη μορφή της αγελάδας συμβολίζοντας τη μητρότητα. Είναι κι αυτή θεότητα του ουρανού, όπως η Ουρανία Αφροδίτη.
Ο Ρωμαίος συγγραφέας Απουλήιος, μυημένος στα Μυστήρια της Ίσιδας, παρουσιάζει τη Θεά σε όλο της το μεγαλείο:

     Μόλις που είχα κλείσει τα μάτια μου, όταν έξαφνα αναδύθηκε από τη θάλασσα ένα πρόσωπο θεϊκό, μια μορφή άξια να λατρεύεται ακόμα κι από τους θεούς. Σιγά σιγά φανερωνόταν όλο το κορμί της, ώσπου η πανέμορφη οπτασία στάθηκε ολάκερη μπροστά μου, πάνω στον αφρό. (...) Mε τούτη τη μορφή μού παρουσιάστηκε και ήρθαν στην όσφρησή μου όλες οι ευωδιές της Αραβίας, όταν με τίμησε με την ουράνια φωνή της:
     «Ήρθα σ’ εσένα, Λούκιε, συγκινημένη από τις προσευχές σου εγώ, η Μητέρα του σύμπαντος, η Κυρία όλων των στοιχείων της φύσης, το αρχέγονο τέκνο των αιώνων, η ισχυρότερη απ’ όλους τους θεούς, η βασίλισσα των νεκρών, η πρώτη ανάμεσα στα ουράνια όντα. Στο πρόσωπό μου φανερώνονται όλοι οι θεοί και οι θεές. M’ ένα μου νεύμα κυβερνώ τα αστροφώτιστα ύψη του ουρανού, την ευεργετική αύρα της θάλασσας και τη θρηνητική σιωπή του κάτω κόσμου.
     Mία και μόνη είμαι θεότητα, μα η οικουμένη με λατρεύει με διάφορες μορφές, ποικίλες τελετές και πολλαπλά ονόματα. Oι Φρύγες, οι πρώτοι άνθρωποι στη γη, με ονομάζουνε Mητέρα Θεά της Πεσσινούντας· οι αυτόχθονες της Αττικής Κεκροπία Αθηνά· οι Κύπριοι με αποκαλούν Παφία Αφροδίτη· οι Κρήτες τοξοβόλοι Άρτεμη Δίκτυννα· οι τρίγλωσσοι Σικελοί Στυγία Περσεφόνη και οι αρχαίοι κάτοικοι της Ελευσίνας Δήμητρα.»

Ο Ιερός Γάμος

Ωστόσο, η Αφροδίτη, όπως τουλάχιστον έχει φτάσει ως εμάς, είναι πάνω απ’ όλα σεξουαλική θεά, η Μήτηρ Ερώτων, κατά τον ορφικό ύμνο. Είναι εκείνη «που σ’ αχαλίνωτες ανάγκες έζεψε τους ανθρώπους μα και των άγριων ζώων την πολυάριθμη φυλή κι έκανε να μανιάζουν από του έρωτα τα μάγια».
     Η ζωοδότρα ένωση του Θεϊκού Θηλυκού με το Ιερό Αρσενικό παριστανόταν συμβολικά με την τελετουργία του Ιερού ΓάμουΗ Γ η κι ο Ο υ ρ α ν ό ς αποτελούν το πρωταρχικό ζευγάρι σε πολλές θρησκείες του κόσμου. Στην ολύμπια μυθολογία, το ρόλο του ουράνιου θεού παίζει ο Δ ί α ς. Παντρεύεται την Ή ρ α, μια άλλη εκδοχή της προϊστορικής Θεάς· το όνομά της κατά μια ερμηνεία προέρχεται από το έρα: γη. Ενώνεται με τη Δ ή μ η τ ρ α (Δημήτηρ: Γη Μήτηρ), η οποία κυοφορεί την Περσεφόνη –το σπόρο του σιταριού που θάβεται και ξαναγεννιέται. Στα Ελευσίνια οι μύστιδες και οι μύστες φαίνεται ότι συνόδευαν την τελετή τραγουδώντας το περίφημο ύε κύε: το ύε (βρέξε) απευθυνόταν στο Δία, ενώ το κύε (κυοφόρησε) στη Δήμητρα.  
Κάποτε εκείνος παίρνει τη μορφή χρυσής βροχής και σμίγει με τη Δ α ν ά η. Γονιμοποιεί τη Σ ε μ έ λ η (πιθανόν από το zĕme: γη) και γεννάει, με τη βοήθεια του κεραυνού, το πνεύμα της βλάστησης, το Διόνυσο. Άλλοτε η θεογαμία γίνεται ανάμεσα στον Π λ ο ύ τ ω ν α και την Π ε ρ σ ε φ ό ν η, η οποία φέρνει στον κόσμο το Ιερό Παιδί, τον Ίακχο. Κι άλλοτε η «νύμφη» είναι η Α φ ρ ο δ ί τ η και ο «νυμφίος» ο Ά δ ω ν ι ς, ο ωραίος νεαρός εραστής της. Η ένωση και ο αποχωρισμός τους γιορταζόταν με πάθος κάθε χρόνο από τις γυναίκες στα Αδώνια.
Ένα απόσπασμα από άγνωστο δράμα του Ευριπίδη δείχνει ότι η ερωτική ενέργεια της Κύπριδας είναι αναγκαία για να ευοδωθεί η γονιμότητα της Φύσης ολόκληρης:

H Αφροδίτη δε βλέπεις τι θεά είναι;
Δεν μπορείς να πεις ούτε να μετρήσεις
πόσο είναι μεγάλη και πού φτάνει.
Αυτή τρέφει εσένα κι εμένα κι όλους τους θνητούς.
Και να μη δεις την απόδειξη μόνο με λόγια,
μ’ έργα θα σου δείξω τη δύναμη της θεού·
λαχταράει η Γη τη βροχή, όταν ξερό τον τόπο
άκαρπο απ’ τη στέγνα του νερού έχει στερημένη·
και λαχταράει ο σεβαστός Ουρανός γεμάτος
βροχή να πέσει στη Γη, από την Αφροδίτη.
Kι όταν ενωθούν σ’ ένα αυτά τα δύο,
μας τα γεννούν όλα και παράγουν αυτά μαζί,
απ’ όπου το θνητό γένος ζει και θάλλει.
(Διασκευή της μετάφρασης
του Σωκράτη Σκαρτσή)

Το μοτίβο του Ιερού Γάμου χρησιμοποιεί με το δικό του, ξεχωριστό τρόπο και ο Αριστοφάνης. Στις αντιπολεμικές του κωμωδίες Αχαρνής και Ειρήνη εμφανίζεται η πανέμορφη θεά Ειρήνη. Τη στενή της σχέση με την Αφροδίτη, που την είδαμε ήδη έμμεσα στον Εμπεδοκλή, την εκφράζουν πιο καθαρά τα Ορφικά Αποσπάσματα: πόλεμος μεν Άρης, ειρήνη δ’ εστ’ Αφροδίτη(28. 4). Άλλωστε, είναι μια από τις τρεις Ώρες, τις θεραπαινίδες της Κύπριδας.
Στους Αχαρνής ο χορός, που αποτελείται από γέροντες, δείχνει πώς η δύναμη του έρωτα ξανανιώνει τους ανθρώπους και γονιμοποιεί τη Φύση:

Όμορφο πούχεις πρόσωπο
και τόκρυβες Ειρήνη!
Συντρόφισσα της Κύπριδας
και όλων των Χαρίτων.
Πώς θα μπορούσε ο έρωτας τους δυο μας ν’ ανταμώσει, 
εκείνος ο ζωγραφιστός ο ανθοστεφανωμένος;
Ή τάχα πολύ γέροντα για τέτοια με νομίζεις;
Πέσε στα μπράτσα μου εσύ και ξέρω τι να κάνω!...
Και πρώτα – πρώτα ένα μακρύ θα σου φυτέψω αμπέλι
κι ύστερα δίπλα στη σειρά συκιές με σύκα μέλι            
και τρίτο μια κληματαριά, να δεις αν είμαι γέρος...
Κι ολόγυρα το κτήμα θα το κυκλώνουνε ελιές,
που θα μας κάνουν λάδι
για ν’ αλειφόμαστε απαλά
οι δύο μας κάθε βράδυ...                           
(στ. 1074-1084, μετ. Τάσος Λέρτας)

Τα φυτά που αναφέρει εδώ ο ποιητής δεν είναι τυχαία. Και τα τρία σχετίζονται με την έννοια της αφθονίας. Το κλήμα, αφιερωμένο στο Διόνυσο, παραπέμπει στο κρασί και άρα στα γλέντια και την καλοπέραση. Η ελιά, ιερό δέντρο της Αθηνάς, αποτελεί μέχρι σήμερα σύμβολο ειρήνης.
Το σύκο στα αρχαία ελληνικά σημαίνει και «αιδοίο». Σύμφωνα με τη μελετήτρια Μπάρμπαρα Γουόκερ, συνηθισμένο έμβλημα της Μεγάλης Μητέρας υπήρξε η συκιά, τη μορφή της οποίας έπαιρνε η βαβυλωνιακή Ιστάρ, αντίστοιχη της Αφροδίτης. Το δέντρο αυτό πιθανότατα σχετίζεται και με τα Ελευσίνια Μυστήρια. Ο περιηγητής Παυσανίας αναφέρει ότι υπήρξε δώρο της Δήμητρας προς το βασιλιά Φύταλο, ο οποίος τη φιλοξένησε· το όνομά του θυμίζει τα φυτά και τη βλάστηση, ενώ ο τάφος του βρισκόταν στην Ιερά Οδό, δηλαδή στο δρόμο που οδηγούσε από την Αθήνα στην Ελευσίνα. Κι ακόμη Ερινεός (αγριοσυκιά) ονομαζόταν ο τόπος απ’ όπου ο Πλούτων κατέβηκε στον Κάτω Κόσμο, αφού άρπαξε την Περσεφόνη. (Παυσανίας 1. 37, 2 και 1. 38, 5)
     Η αναφορά του χορού στο φύτεμα φυσικά περιέχει σεξουαλικά υπονοούμενα. Άλλωστε, στην αρχαιότητα η σπορά της γης παρομοιαζόταν με την ερωτική πράξη, απ’ όπου προέκυψε η έννοια του Ιερού Γάμου. Είναι ενδιαφέρον ότι τα γεωργικά προϊόντα και σήμερα ονομάζονται «γεννήματα»...

Η περιπλάνηση στο μαγικό κόσμο της Θεάς δεν τελειώνει εδώ· έχει ακόμη πολλά μυστικά να μας αποκαλύψει. Μελετώντας τον τεράστιο πλούτο της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας, συνειδητοποίησα ότι έχει τη δύναμη να γίνει οδηγός μας στους δύσκολους καιρούς όπου ζούμε. Μπορεί να μας βοηθήσει ν’ ανακαλύψουμε μια άλλη αντίληψη για τη Φύση και τον Έρωτα, για το Θηλυκό, για την ειρήνη και τον πόλεμο.
Η Αφροδίτη ταξιδεύει μέσα στο χρόνο για να μας μυήσει στη δική της σοφία, να μας δώσει το έναυσμα για νέες σκέψεις και προβληματισμούς. Κουβαλώντας τους απόηχους μιας άλλης κοινωνίας έχει την ικανότητα να μας κάνει να ονειρευόμαστε έναν πολιτισμό διαφορετικό, όπου οι αξίες της θα μπορέσουν ν’ αναδυθούν ξανά. Άλλωστε, εκείνη, κατά τη μυθολογία, είναι η μητέρα της Αρμονίας...


Το άρθρο βασίζεται στο βιβλίο της Χαρίτας Μήνης Στα Ίχνη της Αφροδίτης: Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία και Γλώσσα, που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Ελευσίς (τηλ. 210-3632506, pangalis@hol.gr).

Friday, September 23, 2016

Εξωγήινοι κάτω από την ..Ευρωπη; Τι θα πει η ΝΆΣΑ τη Δευτέρα;



Σημαντικές ανακοινώσεις προαναγγέλλει η NASA σχετικά με τον δορυφόρο του πλανήτη Δία, «Ευρώπη» και για το λόγο θα γίνει τηλεδιάσκεψη το απόγευμα της Δευτέρας.
Σημαντικές ανακοινώσεις προαναγγέλλει η NASA σχετικά με τον δορυφόρο του πλανήτη Δία, «Ευρώπη» και για το λόγο θα γίνει τηλεδιάσκεψη το απόγευμα της ερχόμενης Δευτέρας
Η NASA αποκάλυψε πως: «Οι αστρονόμοι θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα από μια μοναδική εκστρατεία παρατήρησης της Ευρώπης, η οποία οδήγησε σε αποτελέσματα που προκαλούν έκπληξη και μπορεί να αφορούν την ύπαρξη ενός ωκεανού κάτω από την επιφάνεια της Ευρώπης».
Οπως ήταν φυσικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πήραν φωτιά, καθώς η «Ευρώπη» θεωρείται από τα πιθανότερα μέρη στο ηλιακό μας σύστημα, όπου θα μπορούσε να βρεθεί εξωγήινη ζωή


ΣΥΡΙΖΑ: Η ΝΔ συντάσσει μηνύσεις μαζί με τους καναλάρχες;


Επίθεση στη ΝΔ εξαπολύει ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την μήνυση που κατέθεσαν σήμερα στον Αρειο Πάγο βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την διαδικασία του διαγωνισμού των τηλεοπτικών αδειών.
Επίθεση στη ΝΔ εξαπολύει ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την μήνυση που κατέθεσαν σήμερα στον Αρειο Πάγο βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την διαδικασία του διαγωνισμού των τηλεοπτικών αδειών.
«Από χτες είχαμε επισημάνει ότι το μόνο που δεν έχει κάνει η ΝΔ είναι να παραστεί στο ΣτΕ ως συνήγορος των καναλαρχών. Τελικά, μετά τις ευθείες παρεμβάσεις της στη δικαιοσύνη, αποφάσισε η ίδια η αξιωματική αντιπολίτευση να καταθέσει μήνυση, δια βουλευτών της, για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Και συνεχίζει: «Κατανοούμε τον πανικό και τις παλινωδίες της ΝΔ, που αναγκάζεται να αλλάζει γραμμή κάθε εβδομάδα, τρέχοντας πίσω από τις πρωτοβουλίες των επιχειρηματικών συμφερόντων που εξυπηρετεί. Άραγε, μετά τις κομματικές ανακοινώσεις, τώρα συντάσσουν και μηνύσεις μαζί με τους επιχειρηματίες; Οι μόνοι που απειλούνται από την εφαρμογή του Συντάγματος και των νόμων είναι όσοι οικοδόμησαν ένα καθεστώς αυθαιρεσίας και διαπλοκής».
Η ανακοίνωση καταλήγει με ένα υστερόγραφο:
]Υ.Γ. Την ίδια ώρα, και προφανώς προς μεγάλη λύπη του κ. Μητσοτάκη, στα δημόσια ταμεία έχουν ήδη εισρεύσει τα πρώτα 40 εκατ. ευρώ από τους υπερθεματιστές που καταβάλλουν την α’ δόση. Με αυτά τα χρήματα, η κυβέρνηση θα στηρίξει τις ευπαθείς ομάδες. Η ΝΔ ας επιμένει ότι θα τα επιστρέψει στους καναλάρχες

Ο ΣΌΡΟΣ ΔΊΝΕΙ 500 ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΆΡΟΥΜΕ ΚΙ ΑΛΛΟΎΣ. .πρόσφυγες

Toυ Θεόφραστου Ανδρεόπουλου




Ο δισεκατομμυριούχος «επενδυτής» Τζορτζ Σόροςανακοίνωσε σήμερα ότι θα επενδύσει έως και 500 εκατ. δολάρια για την κάλυψη των αναγκών των μεταναστών και των προσφύγων, αλλά και των κοινωνιών στις οποίες φιλοξενούνται φωτογραφίζοντας έτσι την Ελλάδα που είναι η βασική χώρα-γέφυρα όπου και «παγιδεύονται» πλέον εντός ελλαδικού χώρου καθώς τα γειτονικά κράτη έχουν κλείσει εδώ και πολύ καιρό τα σύνορά τους.

Την ανακοίνωση αυτή, όχι τυχαία, την έκανε την στιγμή που πραγματοποιείται η σύσκεψη στον ΟΗΕ για το προσφυγικό το οποίο έχει εξελιχθεί σε μείζον πρόβλημα για όλους καθώς μαζί με τους πρόσφυγες «ταξιδεύουν» και χιλιάδες ισλαμιστών εξτρεμιστών.
«Θα επενδύσουμε σε νεοσύστατες επιχειρήσεις, καθιερωμένες εταιρείες, πρωτοβουλίες με κοινωνικό αντίκτυπο και επιχειρήσεις που ξεκίνησαν από μετανάστες και πρόσφυγες. Οι επενδύσεις αυτές προορίζονται για να είναι επιτυχείς. Αλλά πρωταρχικός στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε προϊόντα και υπηρεσίες που ωφελούν πραγματικά τους μετανάστες και τις κοινότητες υποδοχής» δήλωσε χαρακτηριστικά ο 86χρονος δισεκατομμυριούχος.
«Ελπίζω ότι η δέσμευσή μου να εμπνεύσει και άλλους επενδυτές να συνεχίσουν την ίδια αποστολή» πρόσθεσε.
Μάλιστα, θα συνεργαστεί και με άλλους οργανισμούς, όπως το Γραφείο του Ύπατου Αρμοστή των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες και τη Διεθνή Επιτροπή Διάσωσης για να θεσπίσουν τις αρχές που θα καθοδηγήσουν τις επενδύσεις. 
Φυσικά την διαχείρηση των κεφαλαίων θα κάνουν τα Open Society Foundations (OSF) ιδιοκτησία Τ.Σόρος τα οποία όποια κέρδη προκύψουν από τις «επενδύσεις» θα διατεθούν σε προσφυγικά προγράμματα που κυρίως θα περιλαμβάνουν κοινοτικά κέντρα στην Ελλάδα και νομικές υπηρεσίες για τους Σύρους πρόσφυγες που θα έρχονται στην χώρα! 
«Οι πρόσφυγες έχουν ανάγκη πρόσβασης σε νομικές υπηρεσίες, εκπαίδευση και ευαιρίες εργασίας, πιστεύουνε ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι ιδανικά πλασμένος για να φτιάξει τις απαραίτητες υποδομές για να παρέχουν τις αναγκαίες υπηρεσίες στους πρόσφυγες» είπε ο Ανώτατος Επίτροπος του Ο.Η.Ε Filippo Grandi αναφερόμενος στην επένδυση Τ.Σόρος.
Σημειώνεται ότι την συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας, τη διαπραγματεύτηκε και την επέβαλε στην Ευρώπη η Ανγκελα Μέρκελ και έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε "φυλακή προσφύγων" την παραδέχθηκε  ο "επενδυτής" Τζορτζ Σόρος σε άρθρο του στην γερμανική εφημερίδα Handelsblatt πριν από μερικές ημέρες.
Ο περιβόητος Τ.Σόρος λέει ότι "Η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας έχει σοβαρά ελαττώματα έχει μετατρέψει την  Ελλάδα σε φυλακή και οδηγεί εν τέλει ολόκληρη την ΕΕ σε διάλυση". 
"Η προσφυγική κρίση δεν είναι η μόνη που πρέπει να αντιμετωπίσει η Ευρώπη, αλλά είναι η πιο πιεστική. Κι αν γίνει σημαντική πρόοδος σε αυτό το θέμα, θα κάνει άλλα ζητήματα- από τη συνεχιζόμενη κρίση χρέους της Ελλάδας μέχρι τις συνέπειες του Brexit και την απειλή της Ρωσίας-ευκολότερα αντιμετωπίσιμα" γράφει ο Σόρος.
Γράφει ακόμα ότι "Πρέπει να δημιουργηθεί ένα φιλόξενο περιβάλλον για τους οικονομικούς μετανάστες. Με δεδομένη τη γήρανση του πληθυσμού της Ευρώπης, όπως της Ελλάδας, της Ιταλίας κλπ. τα οφέλη (σ.σ.: γενετικά) της μετανάστευσης, ξεπερνούν τα κόστη ενσωμάτωσης των προσφύγων".
Να σημειώσουμε ότι μια μεγάλη αποκάλυψη για την δράση στενού συνεργάτη του Τ.Σόρος και την εμπλοκή του στο ίδρυμα OFS, στον σχεδιασμό της απόπειρας του πρώην πρωθυπουργού Κ.Καραμανλή, περιλαμβάνει το περιοδικό PRONEWS που κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα.
"Αν σώσουμε τους πρόσφυγες θα σώσουμε την Ευρώπη", είναι ο τίτλος του άρθρου του.
"Η προσφυγική κρίση ήδη οδηγεί την ΕΕ προς τη διάλυση" γράφει ο Σόρος, κάνοντας αναφορά στην απόφαση των Βρετανών για να φύγουν από την ΕΕ, ενώ τονίζει ότι "έχει ενισχύσει τα ευρωπαϊκά εθνοκεντρικά κινήματα που προσδοκούν σε νίκες στις επερχόμενες εκλογές σε Αυστρία, Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία και το δημοψήφισμα στην Ουγγαρία".
"Αντί να συνεργαστούν απέναντι σε αυτή την απειλή, τα μέλη της ΕΕ έγιναν ολοένα και πιο απρόθυμα να συνεργαστούν μεταξύ τους, στρεφόμενα σε πολιτικές όπως το χτίσιμο φραχτών που τεμαχίζουν περαιτέρω την Ενωση" γράφει ο Σόρος.
Μην κοροϊδευόμαστε ο Τ.Σόρος ακολουθεί ένα ξεκάθαρο σχεδιασμό που περιλαμβάνει την ανάμειξη όλων των φυλών και όλων των ανθρώπων υποχρεωτικά. Εργάζεται μόνος του; Όχι βέβαια. Ο στόχος πάντως είναι η δημιουργία μιας παγκόσμιας κρατικής δομής.
 Pronews.gr 

Thursday, September 22, 2016

Πώς υποδέχτηκαν τη Ζώνη της Παναγίας στη Χαϊδεμένη



Με την ευκαιρία του σημερινού ...ερχομού της παναγιας Μυρτιδιώτισας στη Ράξα Τρικάλων και τις μεγάλες εκδηλώσεις που το ποίμνιο προετοιμάζει για να υποδεχτει το φωτοαντίγραφό  της ,θυμηθηκα μια ιστορια με την άφιξη της Ζώνης της Παναγίας στο χωριό μου.
Κοντεύουν σχεδόν 100 χρόνια από τότε που στην "Τσιουμπλεκα" -τη ραχουλα που στα πόδια της απλώνεται ή Χαϊδεμένη -εμφανίστηκε μια μέρα ένας καλόγερος αγιορειτης και από τα δισάκια του γαϊδουριού του άρχισε να απλώνει την πραμάτεια ..κομποσκοινια,εικονίτσες κι ότι αλλά κουβαλούν οι άγιοι άνθρωποι για να καταφέρουν το ποίμνιο τους να του άρπαξαν κότες, αυγά, τυριά τραχανάδες κι ότι άλλο μπορούσαν να έχουν οι πάμπτωχοι αγρότες εκείνη την εποχή.
Στους πιτσιρικάδες που έτρεξαν να δουν τον παράξενο και άπλυτο  ταξιδιώτη, εντύπωση έκανε ένα γυαλιστερό κουτί που ο καλόγερος κρατούσε στα χέρια του με ιερή ευλάβεια. .
-Το βλεπετε αυτό; ειπε,εδώ μέσα έχω τη χρυση ζώνη της παναγιας που κάνει θαύματα.
Γι αυτό τρέξτε όλοι στο χωριό και να πείτε στις μανάδες σας κι όποιος είναι στο σπίτι να σας δώσουν χρυσά κι ότι αλλά έχουν για να τους ευλόγησει η Παναγία.
Όποιος δεν δώσει δώρα θα ρίξει η Παναγία ζεστό νερό για να τον κάψει. .".
Έντρομη η πιτσιρικαδα διαλαλούσε σ όλη τη Χαϊδεμένη σε λιγο την οργή και τι ζημιές θα έκανε η μάνα του Χριστού.
Ακούγοντας αυτά τα μαντάτα και ο Νικόλας ενας καλός και αγνος άνθρωπος ,γουρλωσε τα μάτια του και αρχισε να φωνάζει .
Τον κολοβό .
Τον κολοβό. .

Ήταν ένας τεράστιος και άγριος σκύλος ,ο φόβος και ο τρόμος του χωριού. .

Το πόσο γρήγορα μάζεψε ζώνες και δισάκια ο αγιορειτης βλεποντας τον κολοβό δεν περιγράφετε ούτε μόλο γιώτε ..
Ακόμα γελάνε και τα τρισέγγονα τωνΧαϊδεμενιωτων που οι παραπαπούδες τους δεν πιάστηκαν  κορόιδα από έναν λωποδυτη και τρομοκράτη ρασοφόρο.
Αυτά στη Χαϊδεμένη του περ. αιώνα
Στη Ράξα μη περιμένετε να δείτε κάτι παρόμοιο.Εδώ ολα τα σκυλιά θα είναι δεμενα και κανείς από τους άνω, 60 πατέρες (μητέρες δεν υπάρχουν )δεν πρόκειται να πάθει το παραμικρό.  Εκτός κι αν την ώρα που περνούν κάτω από το γεροπλάτανο ο "χλωμό ς Ναζωραίος" τους πετάξει κανένα κλωνάρι για την απληστία τους και την κατάντια τους να θέλουν να αρπάζουν το κόμπόδεμα των παππούδων πλασσαροντας για θαυματουργό ένα φωτοαντίγραφό  κολλημένο σε πευκοσανιδα...!
ΔΗΜΉΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
 22 Σεπτεμβρίου 2016




Η αντιπολίτευση Γλυφάδας χαιρετίζει την απόφαση της κυβέρνησης να δοθεί η παραλία στο λαό..

"ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΥΦΑΔΑ."


Μεγάλη μέρα για τη Γλυφάδα μας και τους γειτονικούς δήμους είναι η 20η Σεπτεμβρίου 2016. Η κυβέρνηση παραχώρησε τη χρήση και την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από τη Μαρίνα του Αλίμου έως τη Βάρκιζα, στους Δήμους Αλίμου, Γλυφάδας και Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης. Έτσι, μετά από δεκαετίες αγώνων, ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα για την απόδοση της παραλίας στο Δήμο μας.
Αξίζουν συγχαρητήρια σε όσους τόσα χρόνια έδωσαν τη μάχη να παραμείνει ζωντανό το αίτημα, κόντρα σε μεγάλα συμφέροντα και τις κατά καιρούς αρνητικές επιλογές των αρμοδίων. Σε ότι μας αφορά μάλιστα, όλους εμάς στους ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ, νιώθουμε βαθειά ικανοποίηση και δικαίωση που συμμετείχαμε στις προσπάθειες και συμβάλαμε στο αποτέλεσμα.
Συγχαρητήρια αξίζουν και στην σημερινή κυβέρνηση που ανταποκρίθηκε θετικά στο πάγιο αίτημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των κατοίκων της περιοχής. Ήδη το πρώτο βήμα είχε γίνει το 2015 με την κατάργηση της «Αττικό Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.» όπου είχαν μεταβιβαστεί τα παράκτια δημόσια κτήματα, βήμα που ολοκληρώθηκε με την πρόσφατη εξέλιξη.
Η Δημοτική Αρχή της πόλης έχει υποχρέωση άμεσα να ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο για όλες τις πλευρές της παραχώρησης και κυρίως να ξεκαθαρίσει, κάτι που δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα παρά την επιμονή μας, ποιος είναι ο σχεδιασμός της για την αξιοποίηση αυτού του φιλέτου της πόλης. Με έμφαση για άλλη μια φορά τονίζουμε ότι γνώμονας σε κάθε επιλογή πρέπει να είναι το δημόσιο συμφέρον, η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και η ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον, προς όφελος της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατοίκων της πόλης μας. Βάση για τη διαμόρφωση των χώρων πρέπει να είναι το Προεδρικό Διάταγμα του 2004 που εξασφαλίζει, σε μεγάλο βαθμό, τα παραπάνω και όποια προσθήκη ή αλλαγή γίνει, απαρέγκλιτα να είναι στην παραπάνω κατεύθυνση.
Απαραίτητη θεωρούμε την αναφορά στο δελτίο μας αυτό και στην πρόσφατη επικύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων της νέας σύμβασης για το Ελληνικό. Ξεκαθαρίζουμε ότι η κατάληξη αυτή δεν ικανοποιεί το αίτημα που είχαν οι όμοροι Δήμοι, το κίνημα που αναπτύχθηκε επι τόσα χρόνια, αλλά και εμείς, για Μητροπολιτικό Πάρκο Υψηλού Πρασίνου με Αθλητικές – Πολιτιστικές και Κοινωνικές Χρήσεις, σύμφωνα και με την μελέτη του Μετσόβιου Πολυτεχνείου και είχε προεκλογικά υποσχεθεί η κυβέρνηση. Οι αλλαγές όμως και οι προσθήκες που έγιναν στην αρχική σύμβαση του 2014, βελτιώνουν κατά πολύ τα πράγματα.
Το πάρκο θα είναι ενιαίο και ελεύθερα προσβάσημο σε έκταση 2.000 στρεμμάτων, συν 600 στρέμ. κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου, συν 300 στρεμ. που δυνητικά θα αξιοποιηθούν γηια άλλες περιοχές του λεκανοπεδίου. Η κατασκευή του θα γίνει την πρώτη πενταετία και όχι στο αόριστο μέλλον που προβλεπόταν αρχικά. Η επένδυση θα αυξηθεί με 1,5 δις. € για κοινοφελή έργα που πρώτα επιβάρυναν το δημόσιο. Ένα χιλιόμετρο παραλίας μένει ελεύθερο και προσβάσημο στους πολίτες. Μειώνεται η δόμηση κατά 25% περίπου. Παραμένουν οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Αγ. Κοσμά στο χώρο, καθώς και κάποιες κοινωνικές δράσεις, όπως ο Σύλλογος ΑμεΑ και πολλά άλλα.
Η Δημοτική Αρχή και όλοι μας έχουμε χρέος να συνεχίσουμε τη μάχη για τη θεσμοθετημένη συμμετοχή των Δήμων, τη διασφάλιση των συμφερόντων της πόλης και τη λύση προβλημάτων, όπως η αποχέτευση των ομβρίων της Ν. Ευρυάλης, η προστασία και ανάπτυξη του Γκολφ της Γλυφάδας, καθώς και των εμπορικών μαγαζιών της πόλης κ.α.
Για όλα τα παραπάνω εμείς θα συνεχίσουμε να δίνουμε το «παρών», πάντα με συνέπεια, με θέσεις, με προτάσεις, με συμμετοχή σε όλες τις συλλογικές δράσεις και αγώνες.



Με εκτίμηση
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
«ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ»

wibiya widget