Sunday, March 18, 2018

Σοκάρει η κατάθεση της φίλης του 19χρονου που δολοφονήθηκε στο Μαρούσι

Για λίγα χρήματα και ένα κινητό δολοφονήθηκε από τρεις ληστές ένας νέος 19 χρονών σήμερα τα ξημερώματα στο Μαρούσι, με βάση την κατάθεση της φίλης του που είναι σοκαρισμένη από το γεγονός.

Σύμφωνα με την 18χρονη κοπέλα του θύματος, οι τρεις δράστες τους προσέγγισαν στις 5 τα ξημερώματα στην πλατεία Ηρώων φορώντας κουκούλες.
Οι άγνωστοι τους ζήτησαν τα κινητά τους τηλέφωνα και όσα χρήματα είχαν στην κατοχή τους αλλά ο φίλος της αντιστάθηκε και εκείνοι «έβγαλαν κάτι από τα παλτά τους και τον χτύπησαν στον θώρακα». 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Τούρκοι πήραν δίχως μάχη την Εφρίν – Κούρδοι αντάρτες και άμαχοι εκκένωσαν την πόλη


Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το Al Masdar News αλλά και φωτογραφίες που αναρτούνται στο Twitter, ο τουρκικός στρατός και οι μισθοφόροι του φαίνεται ότι κατέλαβαν την κουρδική πόλη της Εφρίν στη βορειοδυτική Συρία αμαχητί.
Το Al Masdar News μεταδίδει ότι οι Κούρδοι μαχητές εγκατέλειψαν την πόλη και μαζί τους έφυγε και ο κουρδικός άμαχος πληθυσμός.
Σύμφωνα με το Al Masdar News, οι Τούρκοι και οι μισθοφόροι τους τζιχαντιστές επιτέθηκαν στην πόλη από νοτιοδυτικά και βορειοανατολικά και προέλασαν δίχως αντίσταση μέσα στην πόλη ώσπου συναντήθηκαν στο κέντρο της.
«Η πόλη εγκαταλείφτηκε δίχως αντίσταση», τονίζει το Al Masdar News και προσθέτει ότι «παρά τα όσα λέγονταν το προηγούμενο διάστημα από Κούρδους μαχητές και παραστρατιωτικές δυνάμεις που υπερασπίζονταν την πόλη και την περιοχή ότι θα πολεμούσαν μέχρι την τελευταία ρανίδα του αίματος, στην πραγματικότητα την εγκατέλειψαν δίχως αντίσταση».
Αυτή τη στιγμή, οι κάτοικοι της Εφρίν και οι Κούρδοι μαχητές των Μονάδων Προστασίας του Λαού (YPG) υποχωρούν προς τις κυβερνητικές γραμμές σε μακριές φάλαγγες οχημάτων.
Ωστόσο, κάποια πράγματα δεν βγάζουν νόημα. Οι Ρώσοι πρότειναν εξαρχής στους Κούρδους να παραδώσουν τον έλεγχο της Εφρίν στη συριακή κυβέρνηση με αντάλλαγμα την προστασία της από τους Τούρκους.
Οι Κούρδοι αρνήθηκαν αυτή τη συμφωνία και είπαν ότι θα πολεμήσουν για την ελευθερία τους.
Οι Κούρδοι τελικά αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την πόλη παραδίδοντάς την αμαχητί στους Τούρκους.
Γιατί δεν δέχτηκαν εξαρχής τη ρωσική πρόταση αφού στο τέλος αποφάσισαν να εκκενώσουν την πόλη;
Έτσι και την πόλη θα είχαν -με Άσαντ- και προστασία από τους Τούρκους.
Ενώ τώρα ούτε πόλη έχουν, ούτε προστασία από τους Τούρκους και κινούνται προς τις γραμμές του Άσαντ για να διαφύγουν.
Προφανώς και σε αυτή την εξέλιξη της μάχης της Εφρίν κάτι δεν «κολλάει». Οι Κούρδοι έχουν αποδείξει σε δεκάδες μάχες ότι μόνο δειλοί δεν είναι.
Προφανώς και θα έχουμε τις απαντήσεις μας σύντομα.

Ερντογάν: Πήραμε την πόλη στις 08.30 το πρωί της Κυριακής

Η Άγκυρα εξαπέλυσε στις 20 Ιανουαρίου την επιχείρηση «Κλάδος Ελαίας», με στόχο να διώξει από την περιοχή τους μαχητές της κουρδικής πολιτοφυλακής Μονάδες Προστασίας του Λαού (YPG), που η Τουρκία θεωρεί τρομοκρατική οργάνωση.
«Το κέντρο της πόλης Εφρίν είναι υπό τον απόλυτο έλεγχο του Ελεύθερου Συριακού Στρατού με την υποστήριξη των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, από τις 8.30 το πρωί», ανακοίνωσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σε ομιλία του.

Μισθοφόροι άτακτοι του τουρκικού στρατού στα περίχωρα της Εφρίν.

Ένα μπουλούκι από μισθοφόρους των Τούρκων μέσα στην Εφρίν.

Εδώ όπως λέγεται είναι το δημαρχείο της πόλης, στο οποίο κυματίζει η τουρκική σημαία όπως βλέπετε.

Εικόνες μέσα από τους δρόμους της Εφρίν. Οι τζιχαντιστές και τουρκικά τανκς περιφέρονται απυρόβλητοι.

Τούρκοι στρατιώτες σε δρόμο της Εφρίν.

Τζιχαντιστής μισθοφόρος των Τούρκων βγάζει selfie με φόντο τις εικόνες του Αμπντουλάχ Οτσαλάν.

Δείτε σε βίντεο την κατάληψη του δημαρχείου:

Εγκλημα στο Μαρούσι.Νεκρός από μαχαίρωμα ο 19χρονος


Ένας 19χρονος μεταφέρθηκε νεκρός στο νοσοκομείο, έχοντας δεχθεί νωρίτερα, μαχαιριά στο στήθος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το περιστατικό σημειώθηκε στις 5 τα ξημερώματα της Κυριακής όταν τρία άτομα πλησίασαν στην Πλατεία Ηρώων στο Μαρούσι ένα νεαρό ζευγάρι με στόχο πιθανόν να το ληστέψουν. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο 19χρονος αντιστάθηκε, δέχτηκε μία μαχαιριά στο στήθος που είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του.
Η 18χρονη που ήταν μαζί με τον άτυχο 19χρονο καταθέτει για το περιστατικό στο τμήμα δίωξης Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας.

Saturday, March 17, 2018

Η τελευταία λέξη στη Γη θα είναι Ελληνική


Ο Γάλλος λογοτέχνης Jean Richepin έγραψε:‼️
''Γκρεμίστε όλη την Ελλάδα σε βάθος 100 μέτρων.
Αδειάστε όλα τα μουσεία σας, από όλον τον κόσμο.
Γκρεμίστε κάθε τι Ελληνικό από όλο τον πλανήτη…
Έπειτα σβήστε την Ελληνική γλώσσα από παντού.
Από την ιατρική σας, την… … φαρμακευτική σας.
Από τα μαθηματικά σας (γεωμετρία, άλγεβρα)
Από την φυσική σας, χημεία
Από την αστρονομική σας
Από την πολιτική σας
Από την καθημερινότητα σας.
Διαγράψτε τα μαθηματικά, διαγράψτε κάθε σχήμα, κάντε το τρίγωνο-οκτάγωνο, την ευθεία-καμπύλη, σβήστε την γεωμετρία από τα κτίρια σας, τους δρόμους σας, τα παιχνίδια σας, τα αμάξια σας, σβήστε την ονομασία κάθε ασθένειας και κάθε φαρμάκου,διαγράψτε την δημοκρατία και την πολιτική, διαγράψτε την βαρύτητα και φέρτε το πάνω κάτω, αλλάξτε τους δορυφόρους σας να έχουν τετράγωνη τροχιά, αλλάξτε όλα τα βιβλία σας (γιατί παντού θα υπάρχει και έστω μια ελληνική λέξη),
σβήστε από την καθημερινότητα σας κάθε ελληνική λέξη, αλλάξτε τα ευαγγέλια, αλλάξτε το όνομα του Χριστού που και αυτό βγαίνει από τα Ελληνικά και σημαίνει αυτός που έχει το χρίσμα, αλλάξτε και το σχήμα κάθε ναού (να μην έχει την ελληνική γεωμετρία), σβήστε τον Μέγα Αλέξανδρο, σβήστε όλους τους Μυθικούς και Ιστορικούς ήρωες, αλλάξτε την παιδεία σας, αλλάξτε το όνομα της ιστορίας, αλλάξτε τα ονόματα στα πανεπιστήμια σας, αλλάξτε τον τρόπο γραφής σας, χρησιμοποιήστε τον αραβικό, διαγράψτε την φιλοσοφία, διαγράψτε, διαγράψτε, διαγράψτε…
Θα πείτε «δεν γίνεται».
Σωστά, δεν γίνεται γιατί μετά δεν θα μπορείτε να στεριώσετε ούτε μία πρόταση! Δεν γίνεται να σβήσει η Ελλάδα, ο Έλληνας, η προσφορά του πάνω σε αυτόν τον πλανήτη…
Η πρόκληση πάντως ισχύει.''
Η τελευταία λέξη που θα ακουστεί πάνω στην Γη, θα είνα ελληνική!

«Τούμπα, η καρδιά της φτωχομάνας Σαλονίκης» και του ΠΑΟΚ. Της Γιώτας Ιωακειμίδου


Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή χιλιάδες ανέστιοι και πένητες κατέκλυσαν τη Θεσσαλονίκη ξεριζωμένοι από τις προαιώνιες εστίες τους. Η Σαλονίκη έγινε η μάνα τους, η Προσφυγομάνα. Γεμάτη παράγκες και παραπήγματα, προσφυγικά σπιτάκια και καημούς.
Η σημερινή Τούμπα αποτελεί το μεγαλύτερο πολεοδομικό συγκρότημα της μείζονος Θεσσαλονίκης. Είναι πια μια μεγαλούπολη που σε τίποτα δε θυμίζει την Τούμπα με τις φτωχογειτονιές, τα χαμηλά προσφυγόσπιτα, τις μυρωδιές των ανατολίτικων φαγητών, τις αλάνες της.
Τη 10ετία του ΄70 ανέβαινες πάνω στο αστικό, περπατούσες στους δρόμους της και όλες οι φυσιογνωμίες ήταν γνωστές. Τα αυτοκίνητα που διέσχιζαν την τότε Κονίτσης, σημερινή Γ.Λαμπράκη, ήταν ελάχιστα.
Με τα χρόνια λιγόστευαν αυτές οι φυσιογνωμίες. Σήμερα περπατώντας στους δρόμους της, όπου κινούνται χιλιάδες αυτοκίνητα, λόγω του περιφερειακού δρόμου, δεν αναγνωρίζει πια κανείς κανέναν.
Η Τούμπα κατοικήθηκε από τους προϊστορικούς χρόνους, όπως μαρτυρεί ο αρχαιολογικός χώρος του λοφίσκου στα όρια της Τριανδρίας, όπου έκανε ανασκαφές ο αείμνηστος καθηγητής Γ.Χουρμουζιάδης.
Τι ήταν η Τούμπα πριν την κατοικήσουν οι πρόσφυγες; Μια χέρσα γη, πολύ μακριά από τα όρια της πόλης. Κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου εγκαταστάθηκαν εκεί οι στρατιώτες της Αντάντ. Οι Γάλλοι στρατοπέδευσαν στη σημερινή ΆνωΤούμπα μέχρι το ρέμα της Τριανδρίας. Οι Ιταλοί στρατοπέδευσαν λίγο πιο χαμηλά στα όρια της περιοχής του Νοσοκομείου Λοιμωδών Νόσων. Γάλλοι και Ιταλοί έκτισαν πολλά παραπήγματα για τις στρατιωτικές τους ανάγκες.
Η κυβέρνηση της Εθνικής άμυνας έκτισε και αυτή 100 περίπου θαλάμους σε σχήμα Λ για τις ανάγκες των δικών της στρατιωτών. Σε μια εκτεταμένη περιοχή, εκεί όπου σήμερα βρίσκεται το γήπεδο του ΠΑΟΚ και μέχρι τις οδούς Μ.Ασίας, Τυρολόης,μέχρι την περιοχή του Αγίου Φανουρίου, η τότε κυβέρνηση εκπαίδευε τους στρατιώτες που έστελνε στο μέτωπο της Μ.Ασίας.
Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή καταφθάνουν εδώ τα καραβάνια των προσφύγων. Πρώτοι έρχονται οι Μικρασιάτες, οι Σμυρνιοί, Κωνστανινουπολίτες και Θρακιώτες. Τελευταίοι έρχονται οι Πόντιοι.
Οι αστοί και οι μικροαστοί προτιμούν την πόλη. Οι μεγαλοαστοί επέλεξαν τα αρχοντικά του Ντεπώ, της Βασιλίσσης Όλγας και της παραλίας. Οι υπόλοιποι εγκαταστάθηκαν περιφεριεκά της πόλης, Ανατολικά και Δυτικά.
Οικογένεια προσφύγων στη Θεσσαλονίκη

Ήρθαν σε μια περιοχή χωρίς υποδομές, χωρίς σπίτια, χωρίς νερά. Μακριά από την πόλη σαν χολεριασμένοι. Τους εγκατέστησαν στους θαλάμους και τα παραπήγματα που εγκατέλειψαν οι σύμμαχοι. Κάποιοι πλούσιοι Θεσσαλονικές επισκεύασαν τα άθλια παραπήγματα.
Σχεδόν το σύνολο των προσφύγων πέρασαν πρώτα από εδώ, ενώ στη συνέχεια κατευθύνονταν και σε άλλες συνοικίες. Με χρήματα της Επιτροπής Περίθαλψης Προσφύγων κατασκευάστηκαν εκατοντάδες μικρές παραγκούλες από ξύλα και λαμαρίνες. Οι κατασκευαστές εργολάβοι,13 τον αριθμό, έδωσαν ονόματα στους δρόμους με τα αρχικά τους.
Κάποια σπίτια κατασκεύασε το Εμπορικό Επιμελητήριο με έξοδά του και στέγασε πολυμελείς οικογένειες.Το Ταμείο Πρόνοιας έκτισε και αυτό μονώροφες τετρακατοικίες και μετά κάποια ξύλινα μικρά σπίτια.
Η Γερμανική κυβέρνηση στο πλαίσιο των πολεμικών αποζημιώσεων έστειλε 50 προκατασκευασμένα σπίτια των 65 τ.μ. και το καθένα από αυτά στέγασε δύο οικογένειες. Οι πρόσφυγες ήταν χιλιάδες και οι ανάγκες στέγασης τεράστιες. Η Επιτροπή αποκατάστασης προσφύγων έκτισε 3.000 μονοκατοικίες και 200 πολυκατοικίες. Κάπως έτσι στεγάστηκαν οι πρόσφυγες. Ο χειμώνας που ενέσκηψε το 1923 ήταν πολύ βαρύς. Ο Βαρδάρης τρυπούσε τα κόκκαλα και έκανε τις λαμαρίνες να τρέμουν. Ο στρατός τους εφοδίασε με κουβέρτες και σκεπάσματα και έτσι ξεχειμώνιασαν.
Οι μέρες τους είναι δύσκολες. Οι αρρώστιες τους θερίζουν, κυρίως ο τύφος, οι ελώδεις πυρετοί και η φυματίωση.Ο επισιτισμός τόσων ανθρώπων που ακόμη δεν έχουν κανένα έσοδο,ήταν μια πολύ δύσκολη υπόθεση.
Σε δέκα χρόνια ακριβώς, το 1932,η Τούμπα αλλάζει. Ο πληθυσμός της ανέρχεται σε 32 χιλιάδες, έχει 4 δημοτικά σχολεία, δύο ιατρεία, παιδικό σταθμό και τέσσερις εκκλησίες: Αγίας Βαρβάρας, Αγίου Φανουρίου, Αγίου Θεράποντα και Αγίας Μαρίνης. Άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών αποκτούν δύο ωδεία, έναν κινηματογράφο, του Δουκάκη. Οι άνθρωποι αρχίζουν να δουλεύουν στα δύο εργοστάσια της περιοχής, Υφανέτ και Τουρπάλη).
Το βιοτικό τους επίπεδο ανεβαίνει, αλλά εξακολουθούν να μένουν σε μικρά σπίτια. Έχουν αυλές με λουλούδια, πλεχτά κουρτινάκια στα παράθυρα και κέφι για ζωή. Οι Κυριακές είναι όμορφες, μοιάζουν με πανηγύρι. Οι νοικοκυρές πάνε στον φούρνο του Κουκουμέρια το ψητό με τις πατάτες, τα παιδιά παίζουν στις ελεύθερες ακόμα αλάνες γύρω από το γήπεδο του ΠΑΟΚ. Όταν παίζει ο ΠΑΟΚ γιορτάζει όλη η Τούμπα. Ένα πολύχρωμο πλήθος ανθρώπων με τα παιδιά τους συμμετέχουν στο πανηγύρι αυτό. Αν εξαιρέσουμε τους αγώνες με τον Ολυμπιακό, γενικά δεν υπήρχαν εντάσεις και επεισόδια μέχρι τη δεκαετία του 80,οπότε ξεκίνησε η βία στα γήπεδα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 60 κάνει δειλά δειλά την εμφάνισή της η αντιπαροχή. Οι στεγαστικές ανάγκες μεγαλώνουν, καθώς η αστυφιλία αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Σε λιγότερο από 10 χρόνια η Τούμπα μεταλλάσσεται, γίνεται κομμάτι της αστικής Θεσσαλονίκης. Το τοπίο αλλάζει ριζικά με τη δημιουργία του περιφερειακού και τον κυκλοφοριακό όγκο που δέχεται η περιοχή.
Μπορεί τίποτε πια να μη θυμίζει την παραγκούπολη των προσφύγων, ωστόσο όσοι έζησαν εκεί ή ζούνε ακόμη, την έχουν στην καρδιά τους, αυτό είναι που δεν αλλάζει.
Γιώτα ΙωακειμίδουΗ Γιώτα Ιωακειμίδου είναι φιλόλογος που ζει και εργάζεται στην Περαία Θεσσαλονίκης. Γεννήθηκε στο Κλείτος Κοζάνης, αλλά μεγάλωσε στην Τούμπα Θεσσαλονίκης. Υπηρετεί στην μέση εκπαίδευση και τελευταία διδάσκει την ποντιακή διάλεκτο στον δήμο Θεσσαλονίκης. Είναι μητέρα δύο αγοριών.

«Διογένης ο κυνικός φιλόσοφος, ο Πόντιος αμφισβητίας» της Γιώτας Ιωακειμίδου*

Γιώτα
Ιωακειμίδου 

Ο Διογένης από τη Σινώπη του Πόντου είναι ο κατ΄ εξοχήν εκπρόσωπος της κυνικής φιλοσοφίας. Ο πατέρας του ήταν πλούσιος τραπεζίτης, αλλά μαζί με τον γιο του παραχάραξαν το νόμισμα της Σινώπης και ο μεν Διογένης εξορίστηκε, ο δε πατέρας του πέθανε στη φυλακή. Λέγεται ότι όταν κάποιος του είπε «Σινωπείς σε κατέγνωσαν», «εγώ γε εκείνων μονήν» (όταν κάποιος του είπε ότι οι Σινωπείς σε καταδίκασαν σε εξορία, ο Διογένης απάντησε ότι και αυτός τους καταδίκασε να μείνουν εκεί).


Ο Διογένης με τη φιλοσοφία του και τον τρόπο ζωής τους ακύρωσε κάθε κοινωνικό κανόνα και τις συμβάσεις που διέπουν μια οργανωμένη κοινωνία και έζησε έξω από κάθε κανόνα και κοινωνικά πρέπει. Δίδαξε κανόνες και νόμους που απελευθερώνουν τον άνθρωπο και τον λυτρώνουν από αναγκασμούς που επιβάλλει η κοινωνία. Η ζωή του συμβάδιζε απόλυτα με τα πιστεύω του, ο γιος ενός τραπεζίτη, ζει στην απόλυτη φτώχεια. Από τη Σινώπη πρέπει να έφυγε το 370 πΧ, όταν στην πόλη εγκαθιδρύθηκε φιλοπερσικό καθεστώς με τον σατράπη Δατάμη. Με την Αθήνα η Σινώπη είχε ισχυρούς δεσμούς, γιατί το 444π.Χ.η Σινώπη είχε δεχτεί 600 Αθηναίους σαν αποίκους.
Επηρεάστηκε από τις θεωρίες του Αντισθένη, τις οποίες ανέπτυξε σε ακραίο βαθμό και τις εφάρμοσε στην ζωή του. Οι περισσότερες μαρτυρίες που σώζονται για τον Διογένη έχουν ανεκδοτολογικό χαρακτήρα (όπως αυτές με το πυθάρι, το λυχνάρι, με τον Μεγαλέξανδρο κλπ). Αυτές οι μαρτυρίες μας παραδίδονται από συγγραφείς που έζησαν αιώνες μετά τον Διογένη, όπως ο Διογένης Λαέρτιος, Πλούταρχος, Επίκτητος, Μάξιμος ο Τύριος. Κανείς σύγχρονός του δεν μας παραδίδει καμια πληροφορία για αυτόν. Είναι λοιπόν πολύ δύσκολο να διερευνηθεί η μυθοπλασία από την αλήθεια. Ένα μέρος της ευθύνης για αυτές τις δυσκολίες οφείλεται στους Στωικούς, οι οποίοι είχαν την τάση να αποδίδουν δικές τους θεωρίες στον Διογένη, προκειμένου να είναι μέρος και αυτοί μιας αδιάσπαστης αλυσίδας φιλοσόφων: Αντισθένης-Διογένης-Κράτης-Ζήνων και σύνδεσή όλων με τον ίδιο τον Σωκράτη.
Δεν υπάρχουν ιστορικά στοιχεία που να επιβεβαιώνουν ή να απορρίπτουν την συνάντηση Διογένη-Αντισθένη.Η στοά των Κυνικών προσπάθησε να κατασκευάσει σχέσεις δασκάλου-μαθητή για να αποδείξουν ότι ανάγονται χωρίς χάσματα απευθείας στον Σωκράτη.
Πολλές ιστορίες αναφέρονται σε αυτόν. Ο Διογένης ο Λαέρτιος (φιλοσόφων βίων και δογμάτων συναγωγή VI 43 ), αναφέρει ότι ύστερα από τη μάχη της Χαιρώνειας συνελήφθη και οδηγήθηκε στον Φίλιππο. Ερωτηθείς από τον Φίλιππο ποιος είναι, απάντησε: «κάποιος που παρατηρεί την απληστία σου». Ο φίλιππος εντυπωσιασμένος τον ελευθέρωσε. Σύμφωνα πάλι με τον Πλούταρχο η ιστορία έχει ως εξής: «Ο φίλιππος βλέποντας τον Διογένη να μπαίνει στο στρατόπεδό του τον ρώτησε, αν είναι κατάσκοπος. «Βεβαιότατα κατασκοπεύω, Φίλιππε, την απερισκεψία σου και την ανοησία σου, που χωρίς κανένας να σε υποχρεώνει, έρχεσαι να διακινδυνεύσεις μέσα σε μια ώρα ένα βασίλειο και τη ζωή σου», απάντησε ο Διογένης.
Ανέκδοτα σαν αυτό, όπως και πολλά άλλα καταγράφονται στις χρείες και τις διατριβές των Κυνικών. Συχνά στις αρχαίες πηγές ο Διογένης συναντιέται με κάποιον βασιλιά ή τύραννο, όπως τον Διονύσιο των Συρακουσών, τον Φίλιππο, τον Μ .Αλέξανδρο ή ακόμα και τον Περδίκα, όπου ο Διογένης αναμετριέται με τις εξουσίες και αποδεικνύει την πνευματική του υπεροχή, την ελευθερία και την ανεξαρτησία του απέναντι στους κοσμοκράτορες.
Σχετικά με τον Αλέξανδρο υπάρχουν πολλές αφηγήσεις. Λέγεται ότι ο Αλέξανδρος τόσο τον θαύμασε, ώστε δήλωσε «Αν δεν ήμουν Αλέξανδρος θα ήθελα να είμαι Διογένης». Αυτό το είπε, όταν τον συνάντησε στην Κόρινθο να λιάζεται μέσα στο πιθάρι του. Τον ρώτησε τότε ο Αλέξανδρος τι θέλεις να σου προσφέρω και αυτός απάντησε, μην μου κρύβεις αυτό που δεν μπορείς να μου δώσεις, τον ήλιο δηλαδή. Λέγονται και άλλες ιστορίες για τους δυο άντρες. Όταν ο Διογένης ζήτησε μια δραχμή, εκείνος του είπε: «αυτό το αίτημα δεν είναι αντάξιο ενός βασιλιά», και όταν ο Διογένης του είπε» δώσε μου τότε ένα τάλαντο», απάντησε ο Αλέξανδρος «αυτό το αίτημα δεν είναι αντάξιο ενός κυνικού». Σύμφωνα με άλλη αφήγηση ο Αλέξανδρος του έστειλε κάποτε ένα δίσκο με κόκκαλα, απάντησε τότε ο Διογένης ότι το δώρο είναι αντάξιο ενός κυνικού, αλλά όχι αντάξιο ενός βασιλιά. Όταν οι Αθηναίοι αποφάσισαν με ψήφισμα να ανακηρύξουν τον Αλέξανδρο θεό Διόνυσο, εμένα να με ανακηρύξετε Σάραπη, λέγεται ότι τους είπε. Κλείνοντας τις ιστορίες τις σχετικές με τον Μ. Αλέξανδρο, θα αναφερθώ σε ένα λογοπαίγνιο. Κάποτε ο Αλέξανδρος έστειλε μια επιστολή στον Αντίπατρο στην Αθήνα με κάποιον που ονομαζόταν Άθλιος. Ο Διογένης το σχολίασε ως εξής: «Ένας άθλιος από κάποιον άθλιο διαμέσου ενός αθλίου σε κάποιον άθλιο».
Σε πολλές ιστορίες αυτοχαρακτηρίζεται σκύλος. Η λέξη έχει παράδοση στην αρχαία ελληνική γραμματεία. Είναι προσβλητική, δηλώνει αναίδεια, απρέπεια και αναισχυντία. Ο Διογένης και οι οπαδοί του ζούσαν εξαιρετικά λιτά, περιφρονούσαν τους κανόνες της ευπρεπούς συμπεριφοράς. Πολλές είναι και οι σχετικές ιστορίες. Σ ένα δείπνο του πετούσαν κόκαλα όπως σ΄ένα σκύλο, εκείνος φεύγοντας σήκωσε το ένα πόδι και τους κατούρησε σαν σκύλος. Κάποια άλλη φορά ενώ έτρωγε στην αγορά του φώναζαν συνεχώς σκύλε, εκείνος τότε απάντησε, σκυλιά είστε εσείς που με κοιτάτε, ενώ τρώω.
Οι κυνικοί πίστευαν ότι οι περιοριστικοί κανόνες που έχουν επιβληθεί στην ερωτική επιθυμία δεν συνάδουν με τη φύση, ο μόνος παραδεκτός κανόνας για τους κυνικούς ήταν ο νόμος της φύσης. Η αναίδεια των κυνικών απέναντι στις κοινωνικές συμβάσεις ήταν ένας τρόπος υπονόμευσης των κοινωνικών κανόνων και η ανατροπή τους. Για να γελοιοποιήσει τις κοινωνικές συμβάσεις και συγχρόνως να αποδείξει πόσο απλό είναι να για τον άνθρωπο να ικανοποιήσει τις φυσικές του ανάγκες, συνήθιζε να αυνανίζεται δημόσια. Με αυτόν τον τρόπο αποδεσμεύεται από τα καθιερωμένα και τα ισχύοντα. Έτσι με τον σκανδαλώδη τρόπο της σεξουαλικής αδιαντροπιάς προσέβαλαν τα πιο πρωταρχικά αισθήματα του πολιτισμένου ανθρώπου. «Ο αυτός αποτριβόμενος το αιδοίον εν τω φανερώ, έλεγε προς τους παρόντας, είθε και τον λιμόν ούτως αποτρίψασθαι της γαστρός ηδυνάμην» (Ο ίδιος ο Διογένης τρίβοντας το πέος του στα φανερά, έλεγε σε όσους ήταν εκεί» μακάρι να ΄διωχνα και την πείνα με τον ίδιο τρόπο τρίβοντας την κοιλιά μου» Αθήναιος, Δειπνοσοφιστές IV 158f).
H κυνική φιλοσοφία καταγγέλλει την ακόρεστη δίψα του ανθρώπου του πολιτισμού για πολυτέλεια και πλούτο και διεκήρυσσε ότι μόνον με τα απαραίτητα μπορεί ο άνθρωπος να κατακτήσει και να διατηρήσει την εσωτερική του ελευθερία. Αυτό γίνεται σαφές με το παράδειγμα του ποντικού που το έχουμε σε πολλές παραλλαγές πολλών ιστορικών. Θα αναφερθώ στην παραλλαγή που παραθέτει ο Πλούταρχος: «Κάποτε οι Αθηναίοι διασκέδαζαν με γλέντια, ξενύχτια και ευωχίες, ενώ ο Διογένης μαζεμένος στην γωνιά του παραδόθηκε σε σκέψεις που τον έκαναν να χάνει την γαλήνη του και κλόνιζαν το ηθικό του. Τότε πλησίασε ένα ποντίκι και ψαχούλευε στα αποφάγια που άφησε ο Διογένης. Αναθάρρησε αμέσως κακίζοντας τον εαυτό του: «τι είναι αυτά που λες Διογένη! Τούτο το ποντίκι ευωχείται με όσα πετάς και τρέφεται με αυτά, κι εσύ, ο περήφανος άνθρωπος, θρηνείς και οδύρεσαι που δεν μεθοκοπάς ξαπλωμένος εκεί πέρα πάνω σε λουλουδένια και μαλακά στρώματα;». Έτσι κατάφερε να αποδεσμευτεί από την δουλεία στις εκλεπτυσμένες συνήθειες, στις οποίες είναι υποδουλωμένοι οι κοινοί άνθρωποι. Αποκαλούσε τριπλά δούλους όσους υποκύπτουν στις ηδονές της κοιλιάς, του ύπνου και των απόκρυφων μερών. Την κοιλιά την αποκαλούσε «Χάρυβδη» της ζωής.
Η φιλοσοφική θεωρία των κυνικών ήταν σε αντίθεση με την φιλοσοφία του Πλάτωνα. Υπάρχουν πολλές χρείες, οι οποίες αναφέρονται στις διαφορετικές φιλοσοφίες. Ως γνωστόν ο Πλάτωνας διατύπωσε τον ορισμό ότι «ο άνθρωπος είναι δίποδο ζώο χωρίς φτερά» και ο ορισμός αυτός ήταν αποδεκτός από πολλούς. Ο Διογένης μάδησε έναν πετεινό, τον έβαλε μέσα στη σχολή του Πλάτωνα και είπε: «αυτός είναι ο άνθρωπος του Πλάτωνα». Αναίρεσε την θεωρία του Πλάτωνα όχι με φιλοσοφικά επιχειρήματα, αλλά την υπέσκαψε μέσα από μια παραδειγματική πράξη γελοιοποιώντας έτσι τον Πλάτωνα και την θεωρία του. Είναι και αυτό ένα είδος παραχάραξης νομίσματος.
Λέγεται ότι πέθανε κοντά στα ενενήντα κατά την εκατοστή δέκατη Τρίτη ολυμπιάδα (328-325).Υπάρχει μεγάλη μυθοπλασία για την μέρα του θανάτου του, ότι πέθανε την ίδια μέρα με τον Μ. Αλέξανδρο, όπως και για τον τρόπο θανάτου του. Κοινός τόπος είναι ότι πέθανε τρώγοντας ωμό χταπόδι. Ο Πλούταρχος αναφέρει τους δυο θανάτους σαν παράδειγμα περίεργης σύμπτωσης. Ο θάνατος του Μ. Αλέξανδρου τοποθετείται χρονικά τον Μάιο ή Ιούνιο του 323 π.Χ. Ο Διογένης Λαέρτιος λέει για τον θάνατό το: «Περί δε του θανάτου διάφοροι λέγονται λόγοι, οι μεν γαρ πολύποδα φαγόντα  ωμόν χολερική ληφθήναι και ώδε τελευτήσαι».

Εφημερίδα «δημοκρατία»: Ο Φρουζής διέταζε, ο Άδωνις άκουγε και…. τα χρέωνε στην Τρόικα


Σε δημοσίευμα της σαββατιάτικης δεξιάς εφημερίδας «δημοκρατία», με τίτλο «Οι «διαταγές» του Φρουζή στον Άδωνι», γράφει για τις «οι υποδείξεις από τον Mr Novartis για τις τιμές των φαρμάκων οι οποίες εν μέρει πέρασαν και στο σχετικό πολυνομοσχέδιο».

Διαβάστε τι γράφει η «δημοκρατία»:

«Ο Φρουζής διέταζε και ο Άδωνις… άκουγε. Αυτό -μεταξύ άλλων- καταγράφεται σε προσωπικό σημείωμα από τα αρχεία των υπολογιστών των υπαλλήλων της Novartis που διαβίβασε η εισαγγελέας Διαφθοράς Ελένη Τουλουπάκη στην Προκαταρκτική της Βουλής και φέρνει στο φως σήμερα η «δημοκρατία».
»Το σημείωμα το οποίο τιτλοφορείται «Personal Note to MoH 2010 2013» και προφανώς απευθύνεται στον τότε υπουργό Υγείας Minister of Health Άδωνι Γεωργιάδη προέρχεται από κάποιο από τα στελέχη της εταιρίας, το πιθανότερο από τον Κωνσταντίνο Φρουζή, και συνιστά εν πολλοίς οδηγίες προς ναυτιλλομένους.
»Το ντοκουμέντο αυτό δείχνει ανάγλυφα πως ο πρώην ισχυρός άντρας της Novartis έδινε ανερυθρίαστα εντολές στον Άδωνι Γεωργιάδη αφήνοντας τις τυπικότητες κατά μέρους και απευθυνόμενός του στον πρώτο ενικό.
»«Σε παρακαλώνα παρακολουθείς εκ του σύνεγγυς καθημερινά και προσωπικά την εξέλιξη των ανωτέρω θεμάτων δεδομένου ότι αφορούν το άμεσα επόμενο διάστημα και από αυτά κρίνονται σχεδόν τα πάντα» του λέει χαρακτηριστικά.
»Ποια είναι τα ανωτέρω θέματα; Λίγο πολύ ο Φρουζής τού δίνει ειδικές οδηγίες για το πώς να κινηθεί αναφορικά με σημαντικά θέματα του υπουργείου του καλώντας τον για παράδειγμα να σταματήσει τους πειραματισμούς με την Επιτροπή Προμηθειών Υγείας.
»«Σε παρακαλώ σταμάτα τους πειραματισμούς της ΕΠΥ οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο το δημόσιο συμφέρον. Δεν είναι εποχή για πειραματισμούς και ερασιτεχνισμούς. Όλο το σύστημα των διαγωνισμών θα αδρανοποιηθεί μόνο και μόνο επειδή κάποιοι δεν ξέρουν τη δουλειά τους» του λέει χαρακτηριστικά.

»Οι πληρωμές

»Σε άλλο σημείο του σημειώματος γίνεται αναφορά και στις πληρωμές των νοσοκομείων.
»«Εξακολουθεί να υπάρχει χρηματοδοτικό κενό με αποτέλεσμα 40 περίπου μεγάλα νοσοκομεία της χώρας να μην έχουν φάρμακα. Δες το από κοντά γιατί ενώ «χρήματα υπάρχουν» δεν φτάνουν στα νοσοκομεία. 0 Κομματάς χρειάζεται στήριξη» τονίζει ο Φρουζής.
»Να σημειωθεί πως ο Θεόδωρος Κομματάς είναι ο γενικός διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Υγείας και παραμένει στη θέση αυτή μέχρι και σήμερα αφού ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει προχωρήσει σε αντικατάστασή του.
»Ενδεικτικό πάντως των στενών σχέσεων ανάμεσα στους δύο άντρες είναι ότι ο νυν αντιπρόεδρος της Ν.Δ ακολούθησε πολλές από τις εντολές Φρουζή».
»0 Γεωργιάδης λαμβάνει το σημείωμα με τις οδηγίες για τα off patent, φτιάχνει το πολυνομοσχέδιο, στο οποίο περιλαμβάνονται οι σχετικές ρυθμίσεις συμπεριλαμβάνοντας εν μέρει όσα του ζήτησε ο Φρουζής αποδίδοντάς τα μάλιστα σε άνωθεν εντολές της τρόικας.
»Τις ημέρες εκείνες ο ΣΦΕΕ έβγαλε ανακοίνωση με την οποία διατυπώνει ενστάσεις επί της επίμαχης ρύθμισης ωστόσο τελικά στις αρχές του Ιανουαρίου του ’14 οι αλλαγές στην τιμολόγηση δημοσιεύονται σε ΦΕΚ.
»Δύο εβδομάδες μετά στις 31 Ιανουαρίου ο Άδωνις κόβει περιχαρής την πίτα του ΣΦΕΕ δίπλα ακριβώς στον Φρουζή με τον οποίο όπως αποδεικνύουν όλα τα παραπάνω όχι μόνο δεν ήταν σε κόντρα αλλά είχαν και τις θερμότερες των σχέσεων», καταλήγει το δημοσίευμα της «δημοκρατίας».

ΕΛΛΑΣ>Χρυσό ξανά ο Πετρούνιας στο Μπακού

Ο Λευτέρης Πετρούνιας κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στον τελικό των κρίκων στο Παγκόσμιο Κύπελλο του Μπακού συγκεντρώνοντας 15.333 βαθμούς.
Πρόκειται για το όγδοο συνεχόμενο χρυσό μετάλλιό μέσα στους τελευταίους 22 μήνες που πανηγύρισε στο Μπακού ο Λευτέρης Πετρούνιας, ο οποίος θριάμβευσε στον τελικό των κρίκων στο παγκόσμιο κύπελλο ενόργανης “AGF Trophy”, ξεκινώντας ιδανικά το 2018.
Εξαιρετική παρουσία είχε στον ίδιο τελικό και ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, που κατέκτησε την 4η θέση συνεχίζοντας την ανοδική πορεία του.
Στο πρώτο αγωνιστικό τεστ της χρονιάς για τις Εθνικές ομάδες της ενόργανης, στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, ο Λευτέρης Πετρούνιας επιβεβαίωσε την σαφή ανωτερότητά του και επικράτησε με 15,333 βαθμούς, εκτελώντας υπό τους ήχους του «Ζορμπά» το βελτιωμένο σε σχέση με πέρσι πρόγραμμά του, που έχει συντελεστή δυσκολίας 6,40.
Τον Έλληνα «άρχοντα των κρίκων», ο οποίος είχε πρωτεύσει και στον προκριματικό με 15,400 β., ακολούθησαν στο βάθρο με σημαντική διαφορά ο Τούρκος Ιμπραΐμ Τσολάκ (15,100 β.) και ο Κινέζος Σινγκιού Λαν (14,866 β.).
Οριακά εκτός μεταλλίων έμεινε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, που κατέλαβε την 4η θέση με 14,700 βαθμούς, αφού πραγματοποίησε άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση, που τον εδραιώνει στη διεθνή ελίτ των κρίκων. Ο 26χρονος πρωταθλητής, που ήταν 4ος και στον προχθεσινό προκριματικό με 14,633 βαθμούς, είχε καταλάβει την 5η θέση στην αντίστοιχη περσινή διοργάνωση.
Για τον Λευτέρη Πετρούνια αυτή είναι η τρίτη φορά που φεύγει θριαμβευτής από το Μπακού, σε ισάριθμες επισκέψεις στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν την τελευταία τετραετία, αφού είχε επίσης κατακτήσει τη νίκη στους Ευρωπαϊκούς Αγώνες του 2015 και στο αντίστοιχο παγκόσμιο κύπελλο του 2017.
Επίσης, διεύρυνε το εκπληκτικό αήττητο σερί του, το οποίο πλέον αριθμεί οκτώ συνεχόμενες νίκες από τον Μάιο του 2016 μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένων δύο ευρωπαϊκών, δύο παγκόσμιων και ενός Ολυμπιακού τίτλου μέσα σ’ αυτό το διάστημα.
Η τελική κατάταξη του τελικού:
Λευτέρης Πετρούνιας (Ελλάδα) 15.333
Ιμπραχίμ Τσολάκ (Τουρκία) 15.100
Σιανγκιού Λαν (Κίνα) 14.866
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης (Ελλάδα) 14.700
Καζούμα Κάγια (Ιαπωνία) 14.333
Φούγια Μάενο (Ιαπωνία) 13.266
Κάσιμιρ Σμιντ (Ολλανδία) 13.133
Ίλια Γιακαλέου (Λευκορωσία) 12.533
Πηγή: filathlos.gr

Friday, March 16, 2018

Χάρης Κοντοπουλος:Τον απαράδεκτο Λεβέντη γιατί τον κάλεσαν;

Γράφει στο ΦΒ
 ο δημοσιογράφος
HARRIS
KODOPOULOS
"Συνέδριο
Κινήματος
Αλλαγής "
Σεβαστήκαμε-ως φιλοξενούμενο-και χειροκροτήσαμε τον Δραγασάκη.
Σεβαστήκαμε και χειροκροτήσαμε τον Μητσοτάκη.
Αλλωστε ήταν και οι δύο ευπρεπέστατοι στους χαιρετισμούς που απηύθυναν στο συνέδριο του Κινήματος Αλλαγής.
Αλλά αυτός ο απαράδεκτος ημίτρελος Λεβέντης, που ανέβηκε στη βήμα για να βρίσει τον Ανδρέα Παπανδρέου, να κατηγορήσει ειρωνικά τον Γιώργο Παπανδρέου για το πρώτο μνημόνιο και το ΠΑΣΟΚ για τα δάνεια του,έφαγε τέτοια γιούχα που αναγκάστηκε να κατέβη άρον-άρον από το βήμα.
Οπως είπε και ο Κουτσούκος που διηύθυνε το συνέδριο ήταν μέγιστη απρέπεια του Λεβέντη να αναφέρεται με υβριστικούς χαρακτηρισμούς που έθιξαν τους συνέδρους.
Γιατί, άραγε, τον κάλεσαν τον Λεβέντη;
Τι εκπροσωπεί;

wibiya widget