Wednesday, December 26, 2018

Αγγεία από την Ελλάδα είχε ο «τάφος της πριγκήπισσας» του 6ου αι. π.Χ. στο Πιλατοβίτσι της Σερβίας

Ο αρχαίος ελληνικός «πολιτισμός του Glasinac»



Δύο αρχαία χάλκινα αγγεία, που φιλοτεχνήθηκαν σε κάποιο εργαστήρι στην Ελλάδα, ευρέθησαν, ανάμεσα σε άλλα, σε έναν τάφο μιας πλούσιας γυναίκας, η οποία θάφτηκε στον αποκαλούμενο «Τάφο της πριγκήπισσας», ο οποίος ευρέθη στο νυν χωριό Pilatovići, κοντά στο Požega της κεντρο-δυτικής Σερβίας!

Τα χάλκινα ευρήματα του 6ου αι. π.Χ.
που βρέθηκαν στον Τάφο της Πριγκήπισσας,
στο χωριό Pilatovići της Σερβίας,
ήταν κατασκευασμένα στην Ελλάδα!

Ο «πολιτισμός Glasinac /Glasinačka» ξεκινά περί το1800 π.Χ. και τελειώνει το 200 π.Χ. Ο εν λόγω τάφος είναι της «Εποχής Σιδήρου», του «πολιτισμού Glasinac», του 6ου - 5ου αιώνα π.Χ. εποχή της μεγαλύτερης άνθησής του. Ο πολιτισμός αυτός επήρε το όνομά του από την τοποθεσία Glasinac (στην νυν Βοσνία-Ερζεγοβίνη). Αναπτύχθηκε σε τμήματα της σημερινής Βοσνίας και Ερζεγοβίνης, της Κροατίας, της Σερβίας, του Κοσσυφοπεδίου και της Αλβανίας, καθώς και ολόκληρου του σημερινού Μαυροβουνίου! Τον δημιούργησαν οι Αυταριάτες, μία από τις πιο ισχυρές ιλλυρικές φυλές. Αλλά οι Αυταριάτες ήταν ένας λαός της Ιλλυρίας-Θεσπρωτίας, παρά το όρος της Δαλματίας, άρα Έλληνες![1] Ο γενάρχης τους ήταν ο Αυταριεύς(ελληνικότατο όνομα), υιός τουΙλλυριού, άρα εγγονός τουΑργείου πρίγκηπα της Φοινίκηςκαι ιδρυτού των ΘηβώνΒοιωτίας, Κάδμου (και τηςΑρμονίας). Από αυτόν τον Ιλλυριό ονομάσθηκε και ηΙλλυρία κατά την ελληνική παράδοση. Επομένως ο«πολιτισμός Glasinac» είναι ένας ακόμη ελληνικός πολιτισμός των Βαλκανίων, με ρίζες εξ Άργους και Θηβών, πουδεν τολμούν να τον χαρακτηρίσουν τέτοιον οι ιστορικοί και οι αρχαιολόγοι…

Ο τάφος ευρέθη σε μια τούμπα, με διάμετρο 40 μέτρων, που περιείχε τρεις ταφές. Η κεντρική ταφή ήταν ενός άνδρα, με σχεδόν καθόλου προσφορές-κτερίσματα, εκτός από έναν αρχαίο αιγυπτιακό σκαραβαίο. Υπήρχε ένας τάφος παιδιών και ο τάφος μιας πλούσιας γυναίκας, η οποία ήταν τοποθετημένη σε πέτρινο φέρετρο από βότσαλα ποταμού, με πολλά πολυτελή κτερίσματα: 14 χάλκινα κοσμήματα, περιδέραιο από ήλεκτρο, σκουλαρίκια, χάλκινα βραχιόλια και χρυσά μενταγιόν, χάλκινη ζώνη και πολλά χάλκινα αγγεία από ελληνικά εργαστήρια!

Τούμπα-ανάχωμα, του πολιτισμού Glasinac, στα Δυτικά Βαλκάνια.

Οι «πριγκηπικοί τάφοι» είναι συνήθεις και τυπικοί των «πολιτισμών της Βαλκανικής» της Εποχής του Σιδήρου. Οι άνθρωποι είναι θαμμένοι κάτω από τεράστια τεχνητά ανάχωμα (τούμπες / τύμβοι, που θυμίζουν πολύ τουςμακεδονικούς και θρακικούςτύμβους). Οι τάφοι φημίζονται για πολύτιμα κτερίσματα (από εμπόριο, εκπληκτικά κομμάτια από χρυσά και ασημένια κοσμήματα από τοπικά εργαστήρια και εισαγόμενα αντικείμενα έως και από τηνΒαλτική, όπως είναι το κεχριμπάρι, και λεπτή κεραμική, αλλά και το πολύχρωμο υαλί, από την αρχαία Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο – Ιωνία, Κύπρο).
Τώρα τα εν λόγω αρχαία χάλκινα αγγεία ανήκουν στην Συλλογή του Μουσείου στοUžice.

Για ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:
Govedarica, Blagoje, "Glasinac i Glasinačka kultura", 2014.
Και Εθνικό Μουσείο Σεράγεβο.
ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ:


[1] Βλ. Στράβωνα, Διόδωρο Σικελιώτη, Αρριανό, κ.ά..

Tο «ανέκδοτο με το γρύλο» συνοψίζει το μεγαλύτερο μέρος του βουδισμού


Πώς η άσκηση του Ζαζέν μπορεί να μας βοηθήσει να ξεχωρίσουμε την πραγματικότητα από τις προκταλήψεις και τις ανασφάλειες μας.
Η μεγάλη ωφέλεια της άσκησης του Ζαζέν: παρατηρώντας ότι ο νους μας παράγει αυτή τη διαδικασία συνειδητοποιούμε ότι δεν είναι πραγματική και μπορούμε να την αγνοήσουμε κρατώντας μόνο την ουσία, δηλαδή την πράξη που ανταποκρίνεται σ’ αυτό που συμβαίνει στ’ αλήθεια. Photo Credit: Devin Dong/flickr 
Όσο περνάνε τα χρόνια, και όσο μελετάω τα βουδιστικά κείμενα (και προσπαθώ να τα εξηγήσω σε φίλους και γνωστούς που ζητούν να μάθουν τι είναι ουσιαστικό και τι μπορεί να μεταφερθεί πάνω από τα πολιτισμικά σύνορα μεταξύ Ανατολής και Δύσης), τείνω να καταλήξω ότι το μεγαλύτερο μέρος του βουδισμού μπορεί να συνοψιστεί σε ένα ανέκδοτο από το γυμνάσιο –τουλάχιστον τότε το έμαθα εγώ–, το «ανέκδοτο με το γρύλο». 
Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι θα το θυμούνται ή θα το αναγνωρίσουν στην πορεία, όμως για τους νεότερους θα το παραθέσω ευθύς αμέσως. Ο πρωταγωνιστής οδηγεί αργά τη νύχτα στην εξοχή και παθαίνει λάστιχο. Ανοίγει το πορτ-μπαγκάζ, βλέπει ότι έχει ρεζέρβα αλλά δεν έχει γρύλο, το κινητό του δεν έχει σήμα και βλέποντας περίπου ένα χιλιόμετρο πιο κάτω ένα σπίτι, αποφασίζει να πάει και να ζητήσει από τους ενοίκους να του δανείσουν έναν. Ξεκινάει λοιπόν και καθώς περπατάει αρχίζει να σκέφτεται: «Ωχ, είναι και αργά και θα τους ξυπνήσω. Θα χτυπήσω, δεν θα ανοίγουν, θα ξαναχτυπήσω, κάποια στιγμή θα ανοίξει ένας αλαφιασμένος τύπος και θα μου πει ‘‘Τι είναι άνθρωπέ μου; Τι μου χτυπάς νυχτιάτικα;’’ κι εγώ θα του πω ‘‘Συγνώμη που σας ενοχλώ αλλά έμεινα από λάστιχο και χρειάζομαι ένα γρύλο’’ κι αυτός θα μου πει ‘‘Και επειδή εσύ δεν σκέφτηκες να πάρεις το γρύλο σου πρέπει να έρθεις να μας ξυπνήσεις; ’’ κι εγώ θα του πω ‘‘Μα δεν το έκανα επίτηδες’’ κι αυτός θα μου πει ‘‘Τι με νοιάζει αν το έκανες επίτηδες; Εγώ έχασα τον ύπνο μου! ’’ κι εγώ θα του πω ‘‘Μα κύριέ μου, άνθρωποι είμαστε και όλοι πού και πού χρειαζόμαστε βοήθεια’’ κι αυτός θα μου πει ‘‘Να πας αλλού να ζητήσεις βοήθεια’’ κι εγώ θα του πω ‘‘Μα πού αλλού να πάω τέτοια ώρα; ’’ κι αυτός θα μου πει ‘‘Δεν με νοιάζει –να κόψεις το λαιμό σου! ’’ κι εγώ θα του πω ‘‘Μα εγώ βοήθεια σας ζήτησα, γιατί με βρίζετε; ’’ κι αυτός θα μου πει ‘‘Ρε α σιχτίρ!’’» «Δεν λέω ότι είναι ιδιαίτερα αστείο ανέκδοτο, όμως απεικονίζει ακριβώς το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων των ανθρώπων».
Απορροφημένος στις σκέψεις του, φτάνει στο σπίτι, χτυπάει την πόρτα, ανοίγει ένας άνθρωπος, «Καλησπέρα σας. Χρειάζεστε κάτι;», τον ρωτάει κι αυτός του λέει θυμωμένα «Άντε γαμήσου κι εσύ κι ο γρύλος σου», γυρνάει την πλάτη και φεύγει. 
Δεν είπα ότι είναι ιδιαίτερα αστείο ανέκδοτο, όμως απεικονίζει ακριβώς το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων των ανθρώπων: λόγω των εμπειριών μας, των προκαταλήψεών μας, των βιωμάτων μας, των ανασφαλειών μας, των φοβιών μας, των προτερημάτων, των ελαττωμάτων ή του χαρακτήρα μας (ο οποίος εν πολλοίς είναι το άθροισμα όλων των παραπάνω), όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια κατάσταση (μου έσκασε το λάστιχο-δεν έχω γρύλο-χρειάζομαι γρύλο) βλέπουμε τη λύση (να ένα σπίτι-θα ζητήσω να μου δανείσουν γρύλο), αλλά αντί να πράξουμε (ή ενόσω πράττουμε) ξεκινάμε μια παράλληλη διαδικασία η οποία συχνά υπερκαλύπτει την πράξη ή, κάποτε, την αντικαθιστά εντελώς. Και εδώ είναι που μπαίνει η μεγάλη ωφέλεια της άσκησης του Ζαζέν: παρατηρώντας ότι ο νους μας παράγει αυτή τη διαδικασία συνειδητοποιούμε ότι δεν είναι πραγματική και μπορούμε να την αγνοήσουμε κρατώντας μόνο την ουσία, δηλαδή την πράξη που ανταποκρίνεται σ’ αυτό που συμβαίνει στ’ αλήθεια. Σε τελική ανάλυση, αν όντως ο ένοικος του σπιτιού είναι εχθρικός, έχουμε πάντα τη δυνατότητα να τον αντιμετωπίσουμε –ας περιμένουμε όμως να αποδειχθεί ότι όντως είναι!   
*Ο Γρηγόρης Α. Μηλιαρέσης 
είναι δημοσιογράφος και μεταφραστής, και παρεμπιπτόντως μοναχός Ζεν. 
Διαβάστε ακόμα: Άσκηση Ζαζέν: Πώς κοιτάζοντας τον τοίχο βλέπεις την πραγματικότητα.

Ευχαριστούμε το φίλο μας  γιατρό Γιώργο Βίτσα για την αποστολή αυτού του άρθρου. 

Δεν θα είναι υποψήφια για το Δήμο Θεσσαλονίκης Η Καϊλή


Δέν θα είναι τελικώς υποψήφια για τον δήμο Θεσσαλονίκης η ευρωβουλευτής Εύα Καϊλή. Το μεσημέρι της παραμονής των Χριστουγέννων, η ευρωβουλευτής συναντήθηκε με την πρόεδρο του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά, με την οποία συζήτησαν την πορεία του κόμματος, καθώς και όλα τα ενδεχόμενα υποψηφιότητας της κας Καϊλή. Οπως μετεδωσε το ΑΠΕ κατά τη συνάντηση, αποφασίστηκε ότι η κα Καϊλή θα είναι εκ νέου υποψήφια στις επερχόμενες ευρωεκλογές, ούσα εν ενεργεία ευρωβουλευτής.

Γελιο..Μοντελο 400 €! Εποχές μοιχείας ξανά θυμίζει η Ελλάδα


Εποχές  μοιχειας, Κωνσταντάρα και.. Ζάβαλου,, θύμισαν στους Έλληνες  ο τρόπος με τον οποίο εμφανίστηκε η είδηση περί σύλληψης μοντέλου επειδή τόλμησε να συνευρεθεί με
..αρσενικο επί αμοιβής.
Στα καφενεια ..πολλοί αναρωτιουνται μεταξύ αστείου και σοβαρού αν ήταν ξαδέλφη του αστυνομικου που την συνελαβε η τελευταία ποντια πόρνη που αυτοκτονησε  επειδή έμαθε ότι οι άλλες πληρώνονται. .
Άλλοι λένε ότι την κάρφωσαν τη δουλειά τα " όργανα της ταξης" επειδή δεν τους έκατσε και πολλοί αναρωτιουνται αν ο ..μπάτσος πρώτα της έκανε τη δουλειά. .και μετά την πέρασε τις χειροπέδες. .
Και πολλοί, παρα πολλοί αναρωτιουνται αν ο ΣΥΡΙΖΑ, ή οι ΑΝΕΛ με τους ρασοφόρους  έδωσαν την εντολή επειδή η γυναίκες ..ξύπνησαν και δεν πιστεύουν πια να ευλογούνται στα 4   κάτω από το πετραχήλι του ..πάτερ.!
Ήμαρτον. .θεέ μου και δεν φαίνεται κοντά κι ο Ζευς να κατάκάψει με τους ..
.κεραυνούς του και τις λαίηζερ τους ηθικούς που "  εκπορνευσαν και εκπουστευσαν " το έθνος. .
Μένανδρος Μήτσος

http://efhmeris.blogspot.com/2018/12/e-game-of-love-450.html?m=1
https://youtu.be/6_g9a6DJygc

Tuesday, December 25, 2018

Η Βάσω Καλαμάρα καλεί τους Έλληνες "να διδάξουμε στον κόσμο την αληθινή μας ιστορία Μακεδονίας και Ελλαδας"


Η γνωστή και βραβευμένη ποιήτρια, συγγραφέας και ιέρεια Βάσω Λ Καλαμάρα που ζει στο Πέρθ της Αυστραλίας εν όψει του νέου έτους μας έστειλε το παρακάτω μήνυμα:

( Χ Ρ Ο Ν Ι Α Π Ο Λ Λ Α ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΙ᾽ ΑΡΜΟΝΙΑ ) ΤΟ Ε Τ Ο Σ << 2 0 1 9 >> << Η ΑΠΟΛΛΩΝΕΙΑ ΑΘΑΝΑΤΗ ΦΛΟΓΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, >> ΘΑ ΧΑΡΙΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ , ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΝ , ΣΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ, ΣΤΗΝ ΠΕΛΛΑ, ΣΤΙΣ ΑΙΓΕΣ, ΣΤΗΝ ΒΕΡΓΙΝΑ, ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗΝ, ( ΣΕ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΝ Μ Α Σ , ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ Δ Ι Κ Α Ι Ο Σ Υ Ν Η ).......ΤΟ << 2 0 1 9 >> Θα φἐρει ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ, ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.,!!!! Λ Ε Υ ΤΕΡΙΑ,!!!!, ΛΑΜΠΡΟ ΜΕΛΛΟΝ,!!!!...... ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ ΜΑΣ Π Α Γ Κ Ο Σ Μ Ι Α !!!!! Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΝΑΙ και Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ !!!!!! ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ, ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΠΟΥ ΖΗΤΕ, Γ Ι Ν Ε Τ Ε ..... ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΙ ΤΗΣ αληθινἠς ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ μας ....... ..ΣΕ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΓΗΝ

Β.Λ.ΚΑΛΑΜΑΡΑ

Ποια είναι η
ΒΆΣΩ Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΑ
efhmeris.blogspot.com/2017/09/blog-post_98.html

http://efhmeris.blogspot.com/2017/09/blog-post_98.html?m=1

Ασυνείδητος αφήνει τον σκύλο του στη μέση του δρόμου, εκείνος τρέχει πίσω του

 Ασυνείδητος αφήνει τον σκύλο του στη μέση του δρόμου, εκείνος τρέχει πίσω του

Οι Αρχές στη Βρετανία αναζητούν ιδιοκτήτη που εγκατέλειψε τον σκύλο του στη μέση του δρόμου παραμονές Χριστουγέννων - Τα πλάνα από το κλειστό κύκλωμα ασφαλείας.

Η RSPCA, μία από τις μεγαλύτερες φιλοζωικές οργανώσεις για την προστασία των αδέσποτων ζώων στη Βρετανία, έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο που έχει προκαλέσει δικαιολογημένες αντιδράσεις οργής.
Τα πλάνα κλειστού κυκλώματος ασφαλείας καταγράφουν τη στιγμή που ένας ασυνείδητος πολίτης εγκαταλείπει το Staffordshire Μπουλ Τεριέ του στην πόλη Στόουκ. Το σκυλί προσπαθεί να μπει στο αυτοκίνητο την ώρα που εκείνος αναπτύσσει ταχύτητα και φεύγει. Το περιστατικό έλαβε χώρα στις 17 Δεκεμβρίου και από τη δημοσίευση του βίντεο και μετά, τα πλάνα έγιναν viral.
Ο "Snoop" εντοπίστηκε στη μέση του δρόμου, στο σημείο που τον άφησε ο ιδιοκτήτης του. Διερχόμενο όχημα βρήκε το σκυλάκι, το μετέφεραν σε κτηνίατρο και εκείνος επικοινώνησε με τη σειρά του με τη φιλοζωική.
Πλέον φυλάσσεται από τη RSPCA η οποία ψάχνει για εκείνον που θα ενδιαφερθεί να τον υιοθετήσει, ενώ οι αρχές κοινοποίησαν το βίντεο ζητώντας πληροφορίες για τον εντοπισμό του άνδρα που τον άφησε, έτσι ώστε να του επιβληθούν οι προβλεπόμενες από τον νόμο ποινές.
Η ποινή για εγκατάλειψη ζώου στη Βρετανία είναι φυλάκιση έξι μηνών (εξαγοράσιμη) αλλά σπανίως επιβάλλεται, όπως αναφέρει η RSPCA, η οποία ζητά μεγαλύτερα πρόστιμα. Η κακοποίηση, θανάτωση ή χρήση ζώων σε κοινομαχίες και λοιπές βίαιες πράξεις, μπορεί να επιφέρει ποινή μέχρι και πέντε ετών φυλάκισης, ανάλογα με την κρίση του δικαστή. Τα Staffordshire Bull Terrier είναι δε η πρώτη ράτσα σε εγκαταλείψεις στη Μεγάλη Βρετανία όπως αναφέρει έρευνα του dogsblog.com.
Ακολουθούν τα Akita, τα Greyhound και τα Jack Russell. Ο λόγος; Πρόκειται για συγκεκριμένες ράτσες, τις οποίες έχουν προβάλει κατά καιρούς "ως μόδα" οι celebrities στα social media κάνοντας πολλούς να θέλουν να αποκτήσουν ένα τέτοιο ζώο. Αργότερα, αποφασίζουν πως δεν τα θέλουν, με τη μέση ηλικία εγκατάλειψης να είναι τα δύο έτη.
Πρώτη αιτία εγκατάλειψης αναφέρεται η απάντηση "το βαρέθηκα", απάντηση που κάνει το όλο γεγονός ακόμη πιο εξοργιστικό. Το ζήτημα ωστόσο, είναι πως τα ζώα δεν είναι "μόδα". Είναι η καλύτερη παρέα, κάτι που όμως απαιτεί κυρίως, υπευθυνότητα.
Οι υποχρεώσεις που έχουν οι ιδιοκτήτες δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς και το πλαίσιο ποινών στη χώρα μας, αναλυτικά εδώ

Monday, December 24, 2018

Τσουνάμι στην Ινδονησία: Μάχη με τον χρόνο για εντοπισμό επιζώντων - Συγκλονίζουν οι περιγραφές



Ομάδες διάσωσης "χτενίζουν" τις ινδονησιακές ακτές με την ελπίδα να βρουν επιζώντες από το φονικό τσουνάμι
Ομάδες διάσωσης "χτενίζουν" τις ινδονησιακές ακτές με την ελπίδα να βρουν επιζώντες από το φονικό τσουνάμι  AP

Οι ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο νέων φονικών κυμάτων λόγω της ηφαιστειακής δραστηριότητας. Οικογένειες απομακρύνθηκαν σήμερα από την πληγείσα περιοχή.

Ο στρατός της Ινδονησίας και ομάδες διάσωσης «χτενίζουν» τις ακτές σήμερα, σε μια μάχη με τον χρόνο με την ελπίδα να βρουν επιζώντες από το φονικότσουνάμι, που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 373 ανθρώπους. 

Οι διασώστες χρησιμοποιούν βαριά μηχανήματα αλλά και τα γυμνά τους χέρια για να σκάψουν μέσα στη λάσπη και τα συντρίμμια κατά μήκος των 100 χιλιομέτρων που εκτείνονται οι δυτικές ακτές της Ιάβας.
Περισσότεροι από 1400 άνθρωποι τραυματίστηκαν και περίπου 12.000 κάτοικοι χρειάστηκε να μετακινηθούν σε υψηλότερα σημεία, καθώς οι αρχές παρέτειναν έως την Τετάρτη τις προειδοποιήσεις για υψηλό κυματισμό.
«Τουλάχιστον 373 άνθρωποι σκοτώθηκαν, ενώ 128 άνθρωποι αγνοούνται αυτή τη στιγμή» δήλωσε ο Σουτόπο Πούρβο Νουγκρόχο, ένας εκπρόσωπος τύπου της υπηρεσίας αντιμετώπισης καταστροφών.
Το τσουνάμι του Σαββάτου κατέστρεψε περισσότερα από 700 κτίρια, από μικρά καταστήματα έως σπίτια, βίλες και ξενοδοχεία. Χρειάστηκαν μόλις 24 λεπτά μετά την κατολίσθηση προκειμένου τα κύματα να πλήξουν τις ακτές και δεν υπήρξε προειδοποίηση για τον πληθυσμό που ζει κοντά στην θάλασσα.

«Τα πάντα καταστράφηκαν»

Τοπίο απόλυτης καταστροφής άφησε πίσω του το τσουνάμι: δέντρα ξεριζωμένα, στέγες που αποκολλήθηκαν. Η παραλία Καρίτα έχει καλυφθεί από ερείπια.
Αυτοκίνητα συνεθλίβησαν από τα κύματα που παρέσυραν τεράστια κομμάτια μετάλλου, πεσμένα δέντρα, ξύλινα δοκάρια, τα οποία κατέληξαν σε δρόμους και χωράφια.
Η Νουρτζάνα, 20 ετών, έτρεξε προς τον λόφο, όταν χτύπησε το τσουνάμι την περιοχή. Το μαγαζάκι που είχε δίπλα στην παραλία παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά.
«Άνοιξα την πόρτα αμέσως και σώθηκα. Πήδηξα πάνω από τον τοίχο» περιέγραψε η ίδια. «Τα πάντα καταστράφηκαν».
Στο χωριό Σουκαράμε, η 61χρονη Σουνάρτι με το νερό έως τα γόνατα, ψάχνει να βρει ο,τιδήποτε στα χαλάσματα του κατεστραμμένου σπιτιού της αναμένοντας τη βοήθεια των αρχών.
«Προς το παρόν δεν έχουμε λάβει καμία βοήθεια» είπε η ίδια στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Φόβοι για νέο τσουνάμι

Οικογένειες απομακρύνθηκαν από την πληγείσα περιοχή σήμερα υπό τον φόβο ενός νέου τσουνάμι, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μποτιλιάρισμα στους δρόμους, που ήταν ήδη μπλοκαρισμένοι από συντρίμμια.
Οι ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο νέων φονικών κυμάτων λόγω της ηφαιστειακής δραστηριότητας.
Τα τσουνάμι που προκαλούνται από ηφαιστειακές εκρήξεις, οι οποίες προκαλούν μετατόπιση νερού, είναι σχετικά σπάνια.
Όμως, οι ειδικοί εκτιμούν ότι το περιστατικό του Σαββάτου οφείλεται σε μια υποθαλάσσια κατολίσθηση ενός τμήματος του Ανάκ Κρακατόα και προβλέπουν ότι αυτό το φαινόμενο μπορεί να επαναληφθεί λόγω του ότι το ηφαίστειο έχει αποσταθεροποιηθεί.
«Ο κίνδυνος ενός τσουνάμι παραμένει υψηλός όσο το ηφαίστειο βρίσκεται σε αυτήν την φάση δραστηριότητας, διότι είναι πιθανό να προκληθούν νέες υποθαλάσσιες κατολισθήσεις» επισήμανε ο Ρίτσαρντ Τίγιουβ, του πανεπιστημίου του Πόρτσμουθ.
Την ίδια ώρα, εκσκαφείς χρησιμοποιήθηκαν για την απομάκρυνση των συντριμμιών, μεταξύ αυτών και σωροί από τσίγκινες στέγες. Γιατροί και μέλη των πρώτων βοηθειών επιχειρούν στις πληγείσες περιοχές μαζί με τον στρατό, ενώ αστυνομικοί και στρατιώτες αναπτύχθηκαν στις απομονωμένες περιοχές.
Μια ομάδα χρησιμοποίησε ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά για την αναζήτηση επιζώντων στο παραλιακό κλαμπ, όπου τα ορμητικά κύματα καταπλάκωσαν τη σκηνή, την ώρα της παράστασης του συγκροτήματος Seventeen με 200 θεατές. Ήδη από τα χαλάσματα έχουν ανασύρει τις 9 σορούς.
Δύο μέλη του συγκροτήματος, ο μάνατζερ και ένα μέλος της ομάδας, σκοτώθηκαν. Οι κηδείες τους τελέστηκαν σήμερα. Σύμφωνα με ινδονησιακά ΜΜΕ, ο ντράμερ που αγνοείτο, βρέθηκε τελικά νεκρός.
Ο τραγουδιστής Ριεφιάν Φατζαρσιάχ, η σύζυγος του οποίου αγνοείται, ανήρτησε μια φωτογραφία τους μπροστά από τον Πύργο του Άιφελ, στο Παρίσι, με τη λεζάντα «Σήμερα, είναι τα γενέθλιά σου (…). Γύρισε σπίτι αγαπημένη μου».
«Όλα συνέβησαν τόσο γρήγορα» αφηγείται ο Άντε Τζουναέντι, ένας επιζών. «Μιλούσα με έναν άλλο όταν η σύζυγός μου άνοιξε την πόρτα ουρλιάζοντας, σε κατάσταση πανικού. Νόμιζα ότι επρόκειτο για φωτιά, φθάνοντας, ωστόσο, στην πόρτα, είδα το νερό να έρχεται καταπάνω μας».




ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Ινδονησία: Κομμάτι που έπεσε από το ηφαίστειο Κρακατόα προκάλεσε το τσουνάμι - 373 νεκροί

Ινδονησία: Πεντάχρονος ξεθάβεται ζωντανός 12 ώρες μετά το φονικό τσουνάμι

Top Most Attractions of Beautiful Beaches in Ukraine ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Πέθανε ο ηθοποιόςΓιώργος Μοσχίδης


Ο Γιώργος Μοσχίδης EUROKINISSI 24.12.2018, 21:13 Παραμονή των Χριστουγέννων έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 87 ετών ο γνωστός ηθοποιός Γιώργος Μοσχίδης. Είχε γεννηθεί στην Καβάλα το 1931 και είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως ηθοποιός με περιοδεύοντες θιάσους (τα «μπουλούκια», όπως τα έλεγε ο ίδιος). Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Θεσσαλονίκης και έκανε την πρώτη του επαγγελματική εμφάνιση το 1952 στο έργο «Ρομάντζο». Μεταξύ άλλων, συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο και το Θέατρο Τέχνης, ενώ συμμετείχε και σε παραστάσεις αρχαίου δράματος και αττικής κωμωδίας. Στο σινεμά ξεκίνησε το 1958 στην ταινία του Λαμπρινού «Διακοπές στην Αίγινα». Έλαβε μέρος σε 43 ταινίες, όπως «Κρίμα το μπόι σου» (1970), «Τι 30, τι 40, τι 50» (1972), «Αγάπη μου παλιόγρια» (1972) κ.ά. Ο Γιώργος Μοσχίδης είχε τιμηθεί με το Βραβείο «Αιμίλιος Βεάκης» για τη συνολική του προσφορά στο θέατρο, είχε αποσπάσει το Βραβείο Β' ανδρικού ρόλου στην ταινία «Χάππυ Νταίη» του Παντ. Βούλγαρη (Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 1976), και το Βραβείο Β' ανδρικού ρόλου στην τηλεοπτική σειρά «Η αγάπη άργησε μια μέρα» (1998). Εφημείς Συντακτων

Sunday, December 23, 2018

EΛΛΑΣ!!Συνελήφθη για πορνεία Ελληνίδα μοντέλο του «Game of Love» – Είχε «ταρίφα» 450 ευρώ

Πασίγνωστη Ελληνίδα παίκτρια του «Game of Love» συνελήφθη στη Λάρισα για πορνεία.
Η 27χρονη με την ταρίφα των 450 ευρώ είχε λάβει μέρος σε καλλιστεία και είχε κερδίσει τον τίτλο της Σταρ Βορείου Ελλάδος.
Σε έρευνα που έγινε στο αυτοκίνητο του 27χρονου μοντέλου βρέθηκε ατζέντα με ιδιόχειρες σημειώσεις.
Στις σημειώσεις αυτές αναγράφονται ονόματα ευκατάστατων Λαρισαίων και συγκεκριμένες ημερομηνίες και ώρες προγραμματισμένων ερωτικών ραντεβού.
Η 27χρονη είχε «πλούσιο» πελατολόγιο, παρότι η αμοιβή της ήταν εξαιρετικά υψηλή.
Και αυτό γιατί, σύμφωνα με την Αστυνομία, το μοντέλο λάμβανε 450 ευρώ για κάθε ώρα «συντροφιάς» σε άντρες.
Σημαντικό ρόλο στην υπόθεση έπαιζε μια 44χρονη, για την οποία υπήρχε η πληροφορία στην ΕΛ.ΑΣ. ότι εξέδιδε καλλονές σε πολυτελή ξενοδοχεία της Λάρισας.
Το γνωστό μοντέλο συνελήφθη σε ξενοδοχείο της θεσσαλικής πόλης, όπου είχε κλείσει ραντεβού για ερωτική συνεύρεση έναντι αμοιβής με αστυνομικό της Ασφάλειας, που προσποιήθηκε τον πελάτη.
Στο καφέ του ξενοδοχείου περίμενε η 44χρονη «ατζέντης», η οποία ήθελε να ελέγχει τα πάντα και έπαιρνε ποσοστό επί της αμοιβής.
Όταν έφτασε η 27χρονη καλλονή, μπήκε στο δωμάτιο με τον αστυνομικό τότε ο άνδρας της Ασφάλειας αποκάλυψε την ταυτότητά του και τη συνέλαβε.
Το ραντεβού με το μοντέλο κλείστηκε έναντι των 450 ευρώ για μία ώρα.
Τα προσημειωμένα χρήματα βρέθηκαν στο αυτοκίνητο του μοντέλου, έξω από το ξενοδοχείο.
Σε βάρος της 27χρονης σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας περί εκδιδόμενων προσώπων, ενώ σε βάρος της 44χρονης σχηματίστηκε δικογραφία για μαστροπεία.

wibiya widget