Κυριότερες ειδήσεις
|
H Eλληνική Φωνή της Αυστραλίας,όλων των αποδήμων και των απανταχού Ελλήνων... Ε-mail: efhmeris@gmail.com
Wednesday, March 7, 2012
8-3-12 Ορκίστηκαν οι νέοι υπουργοι..Όλα τα νέα
Το αόρατο αυτοκίνητο από τη Mercedes - Ctrl N - The Best News
Το αόρατο αυτοκίνητο από τη Mercedes - Ctrl N - The Best News
Διαβάστε και δειτε το βίντεο με τη νεα αόρατη μερσεντες
"ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ::ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ" .
Με τρείς μονάχα λέξεις ,αυτες του τίτλου .συνόδευε το Εμαίηλ του ο φίλος μου ο Βασίλης απο τις Βρυξέλλες και με τρεις στο τέλος :ΘΕΛΩ ΝΑ ΔΩ.. Ουτε που είναι ..ούτε τί και γιατί τα κάνουν όλα αυτά..Ακολουθω την εντολή του...γιατι δεν είναι καθόλου τυχαίος ,αλλα αν εσεις ξέρετε τί ζητούν τόσοι gymnoi ι σε μια ...φεουδαρχική και παλια πόλη θα το εκτιμούσαμε πολύ..
Αναμένουμε..
Αναμένουμε..
Το αρχαιότερο χορδωτό Ο τελευταίος κοινός πρόγονος του ανθρώπου και του θαλάσσιου αγγουριού
Ουάσινγκτον
Ένα μικρό πλάσμα σαν σκουλήκι που έζησε πριν από 505 εκατομμύρια χρόνια, όταν η χέρσος ήταν ακόμα σχεδόν ακατοίκητη, αναγνωρίστηκε ως το αρχαιότερο γνωστό ζώο της ομάδας των χορδωτών, στην οποία ανήκει ο άνθρωπος αλλά και τα θαλάσσια αγγούρια.
Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει αν το παράξενο πλάσμα, με την ονομασία Pikaia gracilens, ήταν όντως ο τελευταίος κοινός πρόγονος των σημερινών χορδωτών, ή απλώς μακρινός τους ξάδελφος. Τουλάχιστον, όμως, τα απολιθώματά του δίνουν μια εικόνα για το πώς έμοιαζε ο προ-προπάπους των ζώων αυτής της κατηγορίας, αναφέρουν ερευνητές στην επιθεώρηση Biological Reviews.
Στα χορδωτά κατατάσσονται σήμερα όλα τα σπονδυλωτά ζώα (ερπετά, θηλαστικά, πουλιά, αμφίβια) καθώς και ορισμένα ζώα χωρίς σπονδυλική στήλη, όπως τα θαλάσσια αγγούρια και άλλα ουροχορδωτά.
Βασικό χαρακτηριστικό των χορδωτών είναι η νωτιαία χορδή, μια δομή που εμφανίζεται κατά την εμβρυική ανάπτυξη και δίνει τελικά μέρος της σπονδυλικής στήλης.
«Η ανάλυσή μας προσφέρει ενδείξεις ότι η Pikaia όντως διέθετε νωτιαία χορδή» αναφέρει ο Ζαν-Μπερνάρ Καρόν του Πανεπιστημίου του Τορόντο, ο οποίος συνεργάστηκε στη μελέτη με συναδέλφους του στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ.
Η Pikaia gracilens, ένα μακρόστενο, πεπλατυσμένο ζώο μήκους περίπου πέντε εκατοστών, είχε ανακαλυφθεί στο Εθνικό Πάρκο του Γιόχο στον Καναδά -διάσημο για τα απολιθώματα της Κάμβριας περιόδου- στις αρχές του 20ού αιώνα.
Οι παλαιοντολόγοι νόμιζαν τότε ότι επρόκειτο για πρωτόγονο σκουλήκι, επισημαίνει ανακοίνωση του Πανεπιστημίου του Τορόντο. Η νέα ανάλυση, σε δείγμα 114 απολιθωμάτων, ανατρέπει τώρα αυτή την εικόνα.
«Νιώθει κανείς πιο ταπεινός όταν μαθαίνει ότι οι κύκνοι, τα φίδια, οι αρκούδες, οι ζέβρες και οι άνθρωποι μοιράζονται την ιστορία τους με αυτό το μικροσκοπικό πλάσμα» σχολίασε ενθουσιασμένος ο Δρ Καρόν.
Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει αν το παράξενο πλάσμα, με την ονομασία Pikaia gracilens, ήταν όντως ο τελευταίος κοινός πρόγονος των σημερινών χορδωτών, ή απλώς μακρινός τους ξάδελφος. Τουλάχιστον, όμως, τα απολιθώματά του δίνουν μια εικόνα για το πώς έμοιαζε ο προ-προπάπους των ζώων αυτής της κατηγορίας, αναφέρουν ερευνητές στην επιθεώρηση Biological Reviews.
Στα χορδωτά κατατάσσονται σήμερα όλα τα σπονδυλωτά ζώα (ερπετά, θηλαστικά, πουλιά, αμφίβια) καθώς και ορισμένα ζώα χωρίς σπονδυλική στήλη, όπως τα θαλάσσια αγγούρια και άλλα ουροχορδωτά.
Βασικό χαρακτηριστικό των χορδωτών είναι η νωτιαία χορδή, μια δομή που εμφανίζεται κατά την εμβρυική ανάπτυξη και δίνει τελικά μέρος της σπονδυλικής στήλης.
«Η ανάλυσή μας προσφέρει ενδείξεις ότι η Pikaia όντως διέθετε νωτιαία χορδή» αναφέρει ο Ζαν-Μπερνάρ Καρόν του Πανεπιστημίου του Τορόντο, ο οποίος συνεργάστηκε στη μελέτη με συναδέλφους του στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ.
Η Pikaia gracilens, ένα μακρόστενο, πεπλατυσμένο ζώο μήκους περίπου πέντε εκατοστών, είχε ανακαλυφθεί στο Εθνικό Πάρκο του Γιόχο στον Καναδά -διάσημο για τα απολιθώματα της Κάμβριας περιόδου- στις αρχές του 20ού αιώνα.
Οι παλαιοντολόγοι νόμιζαν τότε ότι επρόκειτο για πρωτόγονο σκουλήκι, επισημαίνει ανακοίνωση του Πανεπιστημίου του Τορόντο. Η νέα ανάλυση, σε δείγμα 114 απολιθωμάτων, ανατρέπει τώρα αυτή την εικόνα.
«Νιώθει κανείς πιο ταπεινός όταν μαθαίνει ότι οι κύκνοι, τα φίδια, οι αρκούδες, οι ζέβρες και οι άνθρωποι μοιράζονται την ιστορία τους με αυτό το μικροσκοπικό πλάσμα» σχολίασε ενθουσιασμένος ο Δρ Καρόν.
Newsroom ΔΟΛ..in.gr
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ-Απλά..απόλαυσέ την!
Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις. είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες)
Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ' αυτήν δεν υπάρχουν όρια.
(Μπιλ Γκέιτς, Microsoft)
Η Ελληνική και η Κινέζικη. είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και.....στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική.
(Francisco Adrados, γλωσσολόγος).
Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημααπό το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.
Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πώς να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.
Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι πολύ απλός, το «πειρούνι» προέρχεται από το ρήμα «πείρω» που σημαίνει τρυπώ-διαπερνώ, ακριβώς επειδή τρυπάμε με αυτό το φαγητό για να το πιάσουμε.
Επίσης η λέξη «συγκεκριμένος» φυσικά και δεν μπορεί να γραφτεί «συγκεκρυμμένος», καθώς προέρχεται από το «κριμένος» (αυτός που έχει δηλαδή κριθεί) και όχι βέβαια από το «κρυμμένος» (αυτός που έχει κρυφτεί). Άρα το να υπάρχουν πολλά γράμματα για τον ίδιο ήχο (π.χ. η, ι, υ, ει, οι κτλ) όχι μόνο δεν θα έπρεπε να μας δυσκολεύει, αλλά αντιθέτως να μας βοηθάει στο να γράφουμε πιο σωστά, εφόσον βέβαια έχουμε μια βασική κατανόηση της γλώσσας μας.
Επιπλέον η ορθογραφία με την σειρά της μας βοηθάει αντίστροφα στην ετυμολογία αλλά και στην ανίχνευση της ιστορική πορείας της κάθε μίας λέξης. Και αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την καθημερινή μας νεοελληνική γλώσσα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι η γνώση των Αρχαίων Ελληνικών.Είναι πραγματικά συγκλονιστικό συναίσθημα να μιλάς και ταυτόχρονα να συνειδητοποιείς τι ακριβώς λές, ενώ μιλάς και εκστομίζεις την κάθε λέξη ταυτόχρονα να σκέφτεσαι την σημασία της.
Είναι πραγματικά μεγάλο κρίμα να διδάσκονται τα Αρχαία με τέτοιο φρικτό τρόπο στο σχολείο ώστε να σε κάνουν να αντιπαθείς κάτι το τόσο όμορφο και συναρπαστικό.
Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ' αυτήν δεν υπάρχουν όρια.
(Μπιλ Γκέιτς, Microsoft)
Η Ελληνική και η Κινέζικη. είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και.....στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική.
(Francisco Adrados, γλωσσολόγος).
Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημααπό το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.
Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πώς να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.
Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι πολύ απλός, το «πειρούνι» προέρχεται από το ρήμα «πείρω» που σημαίνει τρυπώ-διαπερνώ, ακριβώς επειδή τρυπάμε με αυτό το φαγητό για να το πιάσουμε.
Επίσης η λέξη «συγκεκριμένος» φυσικά και δεν μπορεί να γραφτεί «συγκεκρυμμένος», καθώς προέρχεται από το «κριμένος» (αυτός που έχει δηλαδή κριθεί) και όχι βέβαια από το «κρυμμένος» (αυτός που έχει κρυφτεί). Άρα το να υπάρχουν πολλά γράμματα για τον ίδιο ήχο (π.χ. η, ι, υ, ει, οι κτλ) όχι μόνο δεν θα έπρεπε να μας δυσκολεύει, αλλά αντιθέτως να μας βοηθάει στο να γράφουμε πιο σωστά, εφόσον βέβαια έχουμε μια βασική κατανόηση της γλώσσας μας.
Επιπλέον η ορθογραφία με την σειρά της μας βοηθάει αντίστροφα στην ετυμολογία αλλά και στην ανίχνευση της ιστορική πορείας της κάθε μίας λέξης. Και αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την καθημερινή μας νεοελληνική γλώσσα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι η γνώση των Αρχαίων Ελληνικών.Είναι πραγματικά συγκλονιστικό συναίσθημα να μιλάς και ταυτόχρονα να συνειδητοποιείς τι ακριβώς λές, ενώ μιλάς και εκστομίζεις την κάθε λέξη ταυτόχρονα να σκέφτεσαι την σημασία της.
Είναι πραγματικά μεγάλο κρίμα να διδάσκονται τα Αρχαία με τέτοιο φρικτό τρόπο στο σχολείο ώστε να σε κάνουν να αντιπαθείς κάτι το τόσο όμορφο και συναρπαστικό.
Η ΣΟΦΙΑ
Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (την λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να ισχύει. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι' αυτό το λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες.
Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πει «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο».
Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». Για παράδειγμα ο «άρχων» είναι αυτός που έχει δική του γη (άρ=γή + έχων). Και πραγματικά, ακόμα και στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικό να έχει κανείς δική του γη / δικό του σπίτι. ( ΣημείωσηΒΜ από το αρ προέρχονται και αρουραίος καθώς άργυρος, άργιλος κτλ.)
Ο «βοηθός» σημαίνει αυτός που στο κάλεσμα τρέχει. Βοή=φωνή + θέω=τρέχω. Ο Αστήρ είναι το αστέρι, αλλά η ίδια η λέξη μας λέει ότι κινείται, δεν μένει ακίνητο στον ουρανό (α + στήρ από το ίστημι που σημαίνει στέκομαι).
Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον, είναι ότι πολλές φορές η λέξη περιγράφει ιδιότητες της έννοιας την οποίαν εκφράζει, αλλά με τέτοιο τρόπο που εντυπωσιάζει και δίνει τροφή για τη σκέψη.
Για παράδειγμα ο «φθόνος» ετυμολογείται από το ρήμα «φθίνω» που σημαίνει μειώνομαι. Και πραγματικά ο φθόνος σαν συναίσθημα, σιγά-σιγά μας φθίνει και μας καταστρέφει. Μας «φθίνει» - ελαττώνει ως ανθρώπους - και μας φθίνει μέχρι και την υγεία μας. Και, βέβαια, όταν αναφερόμαστε σε κάτι που είναι τόσο πολύ ώστε να μην τελειώνει, πως το λέμε; Μα, φυσικά, «άφθονο».
Έχουμε τη λέξη «ωραίος» που προέρχεται από την «ώρα». Διότι για να είναι κάτι ωραίο, πρέπει να έλθει και στην ώρα του. Ωραίο δεν είναι το φρούτο όταν είναι άγουρο ή σαπισμένο και ωραία γυναίκα δεν είναι κάποια ούτε στα 70 της άλλα ούτε φυσικά και στα 10 της. Ούτε το καλύτερο φαγητό είναι ωραίο όταν είμαστε χορτάτοι, επειδή, σε αυτή την περίπτωση, δεν μπορούμε να το απολαύσουμε.
Ακόμα έχουμε την λέξη «ελευθερία» για την οποία το «Ετυμολογικόν Μέγα» διατείνεται «παρά το ελεύθειν όπου ερά» = το να πηγαίνει κανείς όπου αγαπά . Άρα βάσει της ίδιας της λέξης, ελεύθερος είσαι όταν έχεις τη δυνατότητα να πάς όπου αγαπάς. Πόσο ενδιαφέρουσα ερμηνεία!!!
Το άγαλμα ετυμολογείται από το αγάλλομαι (ευχαριστιέμαι) επειδή όταν βλέπουμε (σε αρχική φάση οι Θεοί) ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας ευχαριστείται, αγάλλεται. Και από το θέαμα αυτό επέρχεται η αγαλλίαση. Αν κάνουμε όμως την ανάλυση της λέξης αυτής θα δούμε ότι είναι σύνθετη από αγάλλομαι + ίαση(=γιατρειά). Άρα, για να συνοψίσουμε, όταν βλέπουμε ένα όμορφο άγαλμα (ή οτιδήποτε όμορφο), η ψυχή μας αγάλλεται και γιατρευόμαστε. Και πραγματικά, γνωρίζουμε όλοι ότι η ψυχική μας κατάσταση συνδέεται άμεσα με τη σωματική μας υγεία.
Παρένθεση: και μια και το έφερε η «κουβέντα», η Ελληνική γλώσσα μας λέει και τι είναι άσχημο. Από το στερητικό «α» και την λέξη σχήμα μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τι. Για σκεφτείτε το λίγο.
Σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στην αντίστοιχη Λατινική λέξη για το άγαλμα (που μόνο Λατινική δεν είναι). Οι Λατίνοι ονόμασαν το άγαλμα, statua από το Ελληνικό «ίστημι» που ήδη αναφέραμε, και το ονόμασαν έτσι επειδή στέκει ακίνητο. Προσέξτε την τεράστια διαφορά σε φιλοσοφία μεταξύ των δύο γλωσσών, αυτό που σημαίνει στα Ελληνικά κάτι τόσο βαθύ εννοιολογικά, για τους Λατίνους είναι απλά ένα ακίνητο πράγμα.
Είναι προφανής η σχέση που έχει η γλώσσα με τη σκέψη του ανθρώπου. Όπως λέει και ο George Orwell στο αθάνατο έργο του «1984», απλή γλώσσα σημαίνει και απλή σκέψη. Εκεί το καθεστώς προσπαθούσε να περιορίσει την γλώσσα για να περιορίσει την σκέψη των ανθρώπων, καταργώντας συνεχώς λέξεις.«Η γλώσσα και οι κανόνες αυτής αναπτύσσουν την κρίση», έγραφε ο Μιχάι Εμινέσκου, εθνικός ποιητής των Ρουμάνων.
Μια πολύπλοκη γλώσσα αποτελεί μαρτυρία ενός προηγμένου πνευματικά πολιτισμού. Το να μπορείς να μιλάς σωστά σημαίνει ότι ήδη είσαι σε θέση να σκέφτεσαι σωστά, να γεννάς διαρκώς λόγο και όχι να παπαγαλίζεις λέξεις και φράσεις.
Η ΜΟΥΣΙΚΟΤΗΤΑ
Η Ελληνική φωνή κατά την αρχαιότητα ονομαζόταν «αυδή». Η λέξη αυτή δεν είναι τυχαία αφού προέρχεται από το ρήμα «άδω» που σημαίνει τραγουδώ.πως γράφει και ο μεγάλος ποιητής και ακαδημαϊκός Νικηφόρος Βρεττάκος:
«Όταν κάποτε φύγω από τούτο το φώς θα ελιχθώ προς τα πάνω, όπως ένα ποταμάκι που μουρμουρίζει. Κι αν τυχόν κάπου ανάμεσα στους γαλάζιους διαδρόμους συναντήσω αγγέλους, θα τους μιλήσω Ελληνικά, επειδή δεν ξέρουνε γλώσσες. Μιλάνε Μεταξύ τους με μουσική».
Ο γνωστός Γάλλος συγγραφεύς Ζακ Λακαρριέρ επίσης μας περιγράφει την κάτωθι εμπειρία από το ταξίδι του στην Ελλάδα: «Άκουγα αυτούς τους ανθρώπους να συζητούν σε μια γλώσσα που ήταν για μένα αρμονική αλλά και ακατάληπτα μουσική. Αυτό το ταξίδι προς την πατρίδα - μητέρα των εννοιών μας - μου απεκάλυπτε ένα άγνωστο πρόγονο, που μιλούσε μια γλώσσα τόσο μακρινή στο παρελθόν, μα οικεία και μόνο από τους ήχους της. Αισθάνθηκα να τα έχω χαμένα, όπως αν μου είχαν πει ένα βράδυ ότι ο αληθινός μου πατέρας ή η αληθινή μου μάνα δεν ήσαν αυτοί που με είχαν αναστήσει».
Ο διάσημος Έλληνας και διεθνούς φήμης μουσικός Ιάνης Ξενάκης, είχε πολλές φορές τονίσει ότι η μουσικότητα της Ελληνικής είναι εφάμιλλη της συμπαντικής.
Αλλά και ο Γίββων μίλησε για μουσικότατη και γονιμότατη γλώσσα, που δίνει κορμί στις φιλοσοφικές αφαιρέσεις και ψυχή στα αντικείμενα των αισθήσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Αρχαίοι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν ξεχωριστά σύμβολα για νότες, χρησιμοποιούσαν τα ίδια τα γράμματα του αλφαβήτου.«Οι τόνοι της Ελληνικής γλώσσας είναι μουσικά σημεία που μαζί με τους κανόνες προφυλάττουν από την παραφωνία μια γλώσσα κατ' εξοχήν μουσική, όπως κάνει η αντίστιξη που διδάσκεται στα ωδεία, ή οι διέσεις και υφέσεις που διορθώνουν τις κακόηχες συγχορδίες», όπως σημειώνει η φιλόλογος και συγγραφεύς Α. Τζιροπούλου-Ευσταθίου.
Είναι γνωστό εξάλλου πως όταν οι Ρωμαίοι πολίτες πρωτάκουσαν στην Ρώμη Έλληνες ρήτορες, συνέρρεαν να θαυμάσουν, ακόμη και όσοι δεν γνώριζαν Ελληνικά, τους ανθρώπους που «ελάλουν ώς αηδόνες».
Δυστυχώς κάπου στην πορεία της Ελληνικής φυλής, η μουσικότητα αυτή (την οποία οι Ιταλοί κατάφεραν και κράτησαν) χάθηκε, προφανώς στα μαύρα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Να τονίσουμε εδώ ότι οι άνθρωποι της επαρχίας, του οποίους συχνά κοροϊδεύουμε για την προφορά τους, είναι πιο κοντά στην Αρχαιοελληνική προφορά από ό,τι εμείς οι άνθρωποι της πόλεως.
Η Ελληνική γλώσσα επιβλήθηκε αβίαστα (στους Λατίνους) και χάρη στην μουσικότητά της.Όπως γράφει και ο Ρωμαίος Οράτιος «Η Ελληνική φυλή γεννήθηκε ευνοημένη με μία γλώσσα εύηχη, γεμάτη μουσικότητα».
Από το Ελληνικό Αρχείο
Μας το έστειλε ο αγαπητός μας φίλος Γ.Βέης
ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΗΜΜΑΣΙΑ ΤΟΥ " Λ " σε βίντεο..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=u4SbHD7Mpjo
Ετικέτες
Απλά απόλαυσέ την..,
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Tuesday, March 6, 2012
Στο Λουτράκι 48χρονος εκβίαζε την πρώην φίλη του μέσω του Facebook
Από την Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος 48χρονου από το Λουτράκι, για παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εξύβριση και παράνομη βία σε βάρος της 40χρονης αλλοδαπής.
Ειδικότερα, η 40χρονη υπέβαλλε πρόσφατα έγκληση στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε βάρος του, γιατί δημοσιοποίησε, σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο (Facebook), προσωπικά της δεδομένα που προέρχονταν από την περίοδο που διατηρούσαν σχέση, ενώ την απειλούσε και για ανάλογη δημοσιοποίηση παρόμοιων προσωπικών της δεδομένων.
Σε έρευνα που διενεργήθηκε την Δευτέρα, παρουσία Εισαγγελικού Λειτουργού, στην οικία του 48χρονου στο Λουτράκι, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένας εσωτερικός σκληρός δίσκος Η/Υ και δύο εξωτερικά μέσα αποθήκευσης (usb-sticks), ενώ από την ψηφιακή διερεύνηση της υπόθεσης ταυτοποιήθηκε ως κάτοχος των επίμαχων προσωπικών δεδομένων της καταγγέλλουσας.
Τα κατασχεθέντα πειστήρια θα αποσταλούν στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για τις απαραίτητες εργαστηριακές εξετάσεις.
Πηγή thebest.gr και Ηλ.Πρ.Θέμα
Ετικέτες
Εκβιαμος απο το Φαίηςμπούκ
Dr. Nick Skrekas on Greece-Troika Austerity & Bailout Unpopular Failures...
r. Nick Skrekas, economist & lawyer speaks to RT on critical but volatile negotiations between the Greek "technocrat" administration and the Troika. How there are few choices. More failed draconian austerity or bankruptcy, economic implosion and a chaotic Eurozone exit. Why the Greek people have reached the outer limit of more toxic doses of austerity, and don't want privatization fire sales. Why the bailout policies have failed after almost two years of implementation and the failure of EU leaders to come to grips with the crisis. And why in both Greece and Germany there is disconnect with what the local people actually want. A live interview given to Mett Treza on Monday - 6 February 2012 - at 9.10 pm Athens time.
Κιλελέρ - 6 Μαρτίου 1910 -τιμούμε την αγροτιά μας
Aπό τη σειρά "Το Πανόραμα του Αιώνα" που προβλήθηκε στην Ετ1
Η 6η Μαρτίου είναι η επέτειος του Κιλελέρ, η ηρωική εξέγερση των Θεσσαλών αγροτών ενάντια στο κράτος καταστολής και τους τσιφλικάδες. Η επέτειος αυτή, που τιμάται κάθε χρόνο και αποτελεί την κορυφαία εκδήλωση της ελληνικής αγροτιάς, είναι ταυτόχρονα ημέρα μνήμης και αγώνων.
Η κατάσταση στην Ελλάδα τότε, είχε πολλές ομοιότητες με τη σημερινή. Από τα τέλη του προηγούμενου αιώνα, η οικονομική καπιταλιστική κρίση αύξησε την ανεργία και τις τιμές των αγαθών (στασιμοπληθωρισμός). Η χαώδης πολιτική κατάσταση, η βαριά φορολογία, η διαφθορά, αναγκάζουν τους νέους σε μετανάστευση. Από το 1900-1910, 200.000 γεωργοί και εργάτες εγκαταλείπουν τη χώρα. Όπως και σήμερα, οι πολιτικοί αρνούνταν βασικά δικαιώματα, δείχνοντας αλαζονεία. Ο Χ. Τρικούπης πχ ήταν αντίθετος με την απαλλοτρίωση για να μη χάσει, όπως έλεγε, ξένους επενδυτές. Η χώρα στέναζε από τις συνέπειες της πτώχευσης και την υποταγή στους ξένους (τότε ήταν οι Εγγλέζοι σήμερα οι Γερμανοί).
Στον αγροτικό τομέα, οι έλληνες τσιφλικάδες, που διαδέχθηκαν τους οθωμανούς, είχαν δικαιώματα απόλυτης κυριότητας σε όλη την ιδιοκτησία τους, ενώ οι κολίγοι είχαν περιπέσει σε καθεστώς δουλοπαροίκου, αφού ήταν υποχρεωμένοι να δίνουν στον αφέντη τη μισή παραγωγή και άλλα προϊόντα, ενοίκιο για τη βοσκή των ζώων τους και άλλα πολλά. Παράλληλα δούλευαν κάτω από άθλιες συνθήκες, ζούσαν σε τρώγλες και ανέχονταν τις ταπεινώσεις από τους μεγαλοκτηματίες.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΙ ΕΔΩ
http://laestrygonia.blogspot.com.au/2012/03/blog-post_06.html
Της Άρνης το νερό Σταύρος Σιόλας
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑ ΜΕ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΣΜΑ..
ΗΛΙΑΣ ΜΟΣΙΑΛΟΣ: Χρειάζεται να αλλάξουν πολλά στο ΠΑΣΟΚ..
«Αν η Ελλάδα συνεχίσει να λειτουργεί όπως σήμερα τότε η συνταγή της Τρόικας δεν βγαίνει» σύμφωνα με τον Ηλία Μόσιαλο (Φωτογραφία: ΑΠΕ )
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ in.gr
Αθήνα
«Αυτοί που λένε πως το ΠΑΣΟΚ πρέπει να επιστρέψει στις αξίες του κρατισμού και του λαϊκισμού εξαπατούν τον λαό» λέει ο Ηλίας Μόσιαλος στο in.gr. Τονίζει ότι ο νέος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πρέπει να είναι μεταρρυθμιστής που πιστεύει στις αρχές της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας.
Παράλληλα, θεωρεί ότι η Δημοκρατική Αριστερά εκφράζει την αναπαλαίωση του ΠΑΣΟΚ. Ο κ. Μόσιαλος προτείνει ανεπιφύλακτα τη μετάβαση σε ένα εξωστρεφές και δυναμικό παραγωγικό μοντέλο, διαφορετικό από εκείνο που μας οδήγησε στη σημερινή κατάρρευση. Ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος θεωρεί «ανήθικη» -αν και νόμιμη- την εξαγωγή χρημάτων στο εξωτερικό. Υποστηρίζει, τέλος, ότι η μοναδική κόκκινη γραμμή είναι η παραμονή στην ευρωζώνη.
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν το ΠΑΣΟΚ κάτω από 20% και πολλοί υπουργοί του ΠΑΣΟΚ αλλά και στελέχη της ΝΔ ομολογούν στις ιδιωτικές συζητήσεις τους ότι είναι δύσκολο να κυκλοφορήσουν στο δρόμο και να συμμετάσχουν στην προεκλογική εκστρατεία. Διαφωνείτε ότι η ποιότητα της Δημοκρατίας και η εμπιστοσύνη στους πολιτικούς έχει φτάσει στο κατώτατο επίπεδο στα 38 χρόνια της Μεταπολίτευσης; Ανησυχείτε για αυτό;
Είναι εύλογο να εκφράζεται σήμερα μια δυσπιστία απέναντι σε ένα πολιτικό σύστημα, το οποίο εν πολλοίς με τον λαϊκισμό του και την αποσιώπηση ή την απόκρυψη των πραγματικών δυνατοτήτων της χώρας, οδήγησε τη χώρα στα σημερινά αδιέξοδα.
Το σημερινό πολιτικό και κομματικό σύστημα έχει εξαντλήσει τις δυνατότητες του. Από αυτή την εξέλιξη δεν εξαιρώ φυσικά και το κόμμα στο οποίο ανήκω, το ΠΑΣΟΚ.
Αυτό σημαίνει πως πολλά χρειάζεται να αλλάξουν σ’ αυτό όσον αφορά τον ιδεολογικό του προσανατολισμό, τις αξίες που πρεσβεύει, τους βασικούς του πολιτικούς προβληματισμούς και φυσικά και τους ανθρώπους που θα πλαισιώσουν αυτό το νέο ΠΑΣΟΚ.
Εσείς θα συμμετάσχετε στις εκλογές και θα κάνετε προεκλογική εκστρατεία;
Η προεκλογική εκστρατεία δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει μακριά από τους πολίτες. Οι πολιτικοί χρειάζεται να μιλήσουν σ’ αυτούς. Αυτό όμως δεν σημαίνει την παραδοσιακού τύπου προεκλογική εκστρατεία με τα προεκλογικά κέντρα, τις στημένες συγκεντρώσεις, τα χαϊδέματα στην πλάτη και την υποσχεσιολογία. Σημαίνει δημόσια αντιπαράθεση για την πορεία της χώρας και τις προτεινόμενες λύσεις. Σ’ αυτό το πλαίσιο δηλώνω πως δεν θα κρυφθώ από τους πολίτες. Θα αντιμετωπίσω με επιχειρήματα την κριτική τους, αλλά και με προτάσεις τις αγωνίες τους.
Η εντύπωση που εμπεδώνεται στην κοινωνία είναι ότι οι κορυφαίοι του ΠΑΣΟΚ είναι απορροφημένοι στις εσωτερικές διαμάχες του κόμματος ακόμα και υπό τις σημερινές ακραίες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Συμφωνείτε με την εκλογή του προέδρου από τη βάση;
Έπρεπε ήδη από τον Δεκέμβριο να έχουμε εκλέξει τον νέο Πρόεδρο. Νομίζω πως ο τρόπος εκλογής προέδρου του ΠΑΣΟΚ από τη βάση, παρ’ όλες τις δυσκολίες που παρουσιάζονται, δεν πρέπει να αλλάξει. Βεβαίως ενδεχομένως εδώ θα πρέπει να επανεξετασθεί το ζήτημα ποιοι αποτελούν αυτή τη βάση. Όλοι όσοι δηλώνουν φίλοι του κόμματος ή μόνο τα μέλη του;
Ανεξάρτητα όμως από δυσκολίες και προβληματισμούς δεν πρέπει σήμερα να αλλάξουμε τον τρόπο εκλογής. Με αυτό το σκεπτικό, η πολιτική μου δέσμευση συνδέεται απευθείας με σύγχρονες ιδέες, προτάσεις και πολιτικές συμπεριφορές. Δεν με αφορούν οι παρασκηνιακές κινήσεις και τα όποια εσωκομματικά μαχαιρώματα. Δεν τα χρησιμοποίησα ποτέ μου και δεν θα τα χρησιμοποιήσω, δεν εκτιμώ όμως και όσους τα χρησιμοποιούν, αντικαθιστώντας την πολιτική και ιδεολογική διαπάλη με τις εσωκομματικές ίντριγκες.
Συντάσσεστε με τον κ. Ευ. Βενιζέλο, τον κ. Χρ. Παπουτσή ή περιμένετε να αξιολογήσετε όλα τα δεδομένα προτού αποφασίσετε;
Πάντως αξίζει να μιλήσουμε για το ποια πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά του νέου Προέδρου. Αυτός κατά τη γνώμη μου πρέπει να έχει δείξει πως στρατεύεται αταλάντευτα υπέρ της ευρωπαϊκής προοπτικής της χώρας, η οποία θα εξασφαλισθεί μόνο αν προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις, θα πρέπει να υποστηρίζει ένα μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα ευρωπαϊκού σοσιαλδημοκρατικού προσανατολισμού, να στηρίζεται στην αξιοκρατία και τους διαφανείς μηχανισμούς και όχι σε αδιαφανείς και αποϊδεολογικοποιημένες ομαδοποιήσεις, να έχει σαφή μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα και σχέδιο που θα έρχεται σε σύγκρουση με ότι κρατά το ΠΑΣΟΚ καθηλωμένο σε παλαιές ξεπερασμένες και επιζήμιες για τη χώρα απόψεις. Τέλος να είναι μια τέτοια προσωπικότητα που με το κύρος και τις γνώσεις της θα εμπνέει ένα κλίμα βελτίωσης της παρουσίας του ΠΑΣΟΚ στην πολιτική ζωή.
Πιστεύετε πως το ΠΑΣΟΚ για να επανακτήσει την εμπιστοσύνη των πολιτών πρέπει να επιστρέψει στις λεγόμενες παλιές, παραδοσιακές του αξίες;
Ξέρετε υπάρχει ένας έξυπνος και διαρκώς επίκαιρος στίχος του Ρασούλη. Αυτός λέει πως «όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλο τα ίδια μένουν». Αυτό ακριβώς συμβαίνει με το πολιτικό μας σύστημα, του ΠΑΣΟΚ συμπεριλαμβανόμενου. Αυτή η πρακτική μας οδήγησε στη σημερινή βαθύτατη κρίση. Όταν οι κοινωνίες αλλάζουν και τα κόμματα παραμένουν τα ίδια ή αναπαλαιώνονται, τότε αυτά χάνουν την εμπιστοσύνη του λαού.
Αυτοί που λένε πως το ΠΑΣΟΚ πρέπει να επιστρέψει στις αξίες του κρατισμού και του λαϊκισμού, θα έλεγα, παραφράζοντας τον στίχο του Μπρέχτ, πως προτείνουν στο πολιτικό σύστημα, που έχει χάσει την εμπιστοσύνη του λαού, να εξαπατήσει για μια ακόμη φορά τον λαό.
Σκληρές κουβέντες …
Κοιτάξτε, την αναπαλαίωση του ΠΑΣΟΚ την εκφράζει ο μέχρι σήμερα επίσημος πολιτικός λόγος της ΔΗΜΑΡ, την εκφράζουν όσοι από το ΠΑΣΟΚ αρνήθηκαν να ψηφίσουν τη δανειακή σύμβαση, την δε επιστροφή σε προπολιτικές στάσεις μίσους και διαχασμού την εκφράζει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Το σημερινό ΠΑΣΟΚ με τη νέα ηγεσία που θα εκλεγεί, καλείται να συλλάβει τα μηνύματα και τις ανάγκες των καιρών. Μηνύματα που μεταφέρουν την ανάγκη να στηρίξουμε και να αναπτύξουμε τον ελληνικό χώρο της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας.
Η συγκυβέρνηση με τη Νέα Δημοκρατία αποτελεί εφικτή και ρεαλιστική μετεκλογική λύση;
Η οποιαδήποτε μετεκλογική κυβέρνηση συνεργασίας για να πετύχει πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας προγραμματικής συμφωνίας, η οποία θα πραγματοποιηθεί στη βάση ενός σαφούς σχεδίου, το οποίο θα αφορά τις αναγκαίες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις. Μια συγκυβέρνηση που θα προκύψει από μια ευκαιριακή σύγκλιση με στόχο την κυβερνητική εξουσία δεν θα λύσει τα προβλήματα της χώρας και θα είναι μικρής διάρκειας.
Τι πρέπει να γίνει με τα χρήματα που έχουν βγάλει βουλευτές στο εξωτερικό; Υποστηρίζετε την κατάσχεσή τους από το ελληνικό κράτος;
Είναι αλήθεια πως δεν είναι ηθικά αποδεκτό κάποιοι άνθρωποι την ώρα που γίνεται τέτοια προσπάθεια η χώρα να κρατηθεί στο ευρώ, την ίδια στιγμή να βγάζουν, έστω και νόμιμα τα χρήματά τους. Αυτό μπορεί να γίνεται μόνο στην περίπτωση που υπάρχουν ειδικοί λόγοι σπουδών και υγείας, οι οποίοι και τους αναγκάζουν να το κάνουν αυτό. Δεν είναι και σωστό και από πολιτικής πλευράς, γιατί έτσι υπονομεύεται η πολιτική και οικονομική προσπάθεια της χώρας.
Από την άλλη όμως προτάσεις για κατασχέσεις χρημάτων που έχουν αποκτηθεί νόμιμα, σε κανένα κράτος δικαίου και λειτουργίας των νόμων της ανοικτής οικονομίας δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Το ζήτημα είναι ηθικό και πολιτικό, όχι νομικό.
Υποστηρίζετε τη μείωση των βουλευτών από 300 σε 200, πρωτοβουλία συμβατή με τη γενικότερη μείωση του δημοσίου τομέα;
Αν και την υποστηρίζω, αυτή είναι μια εύκολη λύση, η οποία δεν φθάνει για να λύσει το πρόβλημα της κρίσης εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα και την αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Για την αλλαγή του πολιτικού μας συστήματος δεν αρκεί η μείωση του αριθμού των βουλευτών, δεν αρκεί ένας νέος εκλογικός νόμος. Χρειάζεται να προχωρήσουμε σε αλλαγές που αφορούν την ποιότητα του πολιτικού προσωπικού και των θεσμών.
Να περάσουμε από τα κόμματα των μηχανισμών και των προσωπικών διαδρομών σε κόμματα αρχών και ιδεών. Να στηριχτεί η πολιτική αντιπαράθεση στην τεκμηρίωση και τον συγκεκριμένο πολιτικό λόγο, όπως επίσης και να δημιουργηθούν ουσιαστικοί και όχι μόνο νομικίστικοι μηχανισμοί λογοδοσίας.
Είναι δυνατόν η Ελλάδα να αντέξει 8 χρόνια λιτότητα για να πετύχει δημόσιο χρέος 120% που θα είναι όσο ήταν όταν χρειάστηκε να προσφύγουμε στο μηχανισμό στήριξης το 2009;
Αν η Ελλάδα συνεχίσει να λειτουργεί όπως σήμερα τότε αυτή η συνταγή δεν βγαίνει.
Αν πάλι κάνουμε όσα υποστηρίζουν ορισμένοι και ρίξουμε χρήματα για ανάπτυξη μέσα στο σημερινό κρατικοδίαιτο και εσωστρεφές παραγωγικό πλαίσιο, τότε πάλι δεν βγαίνει.
Να μη ξεχνάμε πως το 2009 είχαμε 3,3% ύφεση, παρόλο που ξοδεύαμε 24 δισ. ευρώ παραπάνω απ’ όσα εισπράτταμε, ρίχναμε δηλαδή στην κατανάλωση πάνω από το 10% του ΑΕΠ μας και είχαμε ύφεση.
Πολλοί εκτιμούν ότι η επανεκκίνηση της οικονομίας δεν μπορεί να γίνει χωρίς χρηματοδότηση. Εσείς πιστεύετε ότι μπορεί να γίνει μόνο με μεταρρυθμίσεις;
Σήμερα πάλι κάποιοι που δεν διδάχτηκαν τίποτα από την κρίση υποστηρίζουν, πως αν ρίξουμε «χρήματα στην αγορά» αυτομάτως θα υπάρξει ανάπτυξη. Αν ήταν έτσι, τότε το 2009 δεν έπρεπε να έχουμε 3,3% ύφεση, αλλά ανάπτυξη που θα υπερβαίνει το 15%.
Χρήματα πρέπει βεβαίως να δοθούν, όχι όμως στην κατανάλωση, αλλά στις εξωστρεφείς επιχειρηματικές μονάδες. Θα πρέπει επίσης η όποια οικονομική ενίσχυση και αναπτυξιακή προσπάθεια να στηριχθούν σε ένα πλαίσιο μεταρρυθμίσεων. Θα συμφωνούσα όμως πως για αυτό χρειάζεται περισσότερο χρόνος, μεγαλύτερη προσπάθεια και στήριξη σε εκείνους που πιστεύουν σε αυτή την πολιτική.
Πολλοί μιλούν από τώρα ότι θα χρειαστεί τρίτο πακέτο διάσωσης. Πιστεύετε ότι θα ψηφίσουν τα κοινοβούλια των χωρών μελών της ΕΕ τρίτο πακέτο διάσωσης ή θα προτιμήσουν να μας εξωθήσουν στην αποχώρηση από την Ευρωζώνη;
Ακόμη και αν γίνεται μια τέτοια συζήτηση, εμείς οφείλουμε να κάνουμε όλα αυτά που χρειάζεται ώστε να τη σταματήσουμε στη γέννηση της. Η χώρα δεν θα χρειαστεί νέο πακέτο, αν αυτή πραγματοποιήσει τις αλλαγές και αν της δοθεί χρόνος και βοήθεια και όχι προσβολές, για να το κάνει αυτό.
Αν παρόλα αυτά και λόγω των αδυναμιών του συνολικού ελληνικού και ευρωπαϊκού μοντέλου χρειαστεί να καταφύγουμε σε διεθνή βοήθεια, αν ως τότε εμείς είμαστε συνεπείς στις μεταρρυθμιστικές αλλαγές, τότε θα είναι ευκολότερο να μας εκταμιευτεί και ένα τρίτο πακέτο.
Το ερώτημα είναι αν μπορούμε να αλλάξουμε και να μεταβούμε από το σημερινό καταναλωτικό μας μοντέλο σε ένα παραγωγικό. Αυτό είναι το πραγματικό διακύβευμα
Σε συνθήκες σκληρής λιτότητας και πιστωτικής ασφυξίας δεν είναι εξαιρετικά πιθανό να χρειαστεί νέος γύρος περιοριστικών μέτρων και οριζοντίων περικοπών; Υπάρχει κόκκινη γραμμή στις περικοπές την οποία είστε διατεθειμένος να μην περάσετε; Φοβάστε κοινωνική έκρηξη με απρόβλεπτες συνέπειες;
Η κοινωνική έκρηξη θα υπάρξει αν δεν κάνουμε όλα όσα πρέπει ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα εξωστρεφές και δυναμικό παραγωγικό μοντέλο. Η κόκκινη γραμμή είναι η παραμονή της χώρας στο ευρώ, ώστε να προστατευθεί πρωτίστως το εισόδημα των κοινωνικά και οικονομικά ασθενέστερων.
Οι κόκκινες γραμμές δεν πρέπει να είναι αυτές που μας κρατούν δέσμιους αυτού του μοντέλου που οδήγησε στη σημερινή κατάρρευση, αλλά αυτές που τίθενται για να προχωρήσει η αλλαγή του μοντέλου οικονομίας και παραγωγής. Αυτές είναι οι μόνες αναγκαίες κόκκινες γραμμές, που θα προστατέψουν εισοδήματα και συντάξεις.
Κόκκινη γραμμή είναι η δημιουργία ενός νέου παραγωγικού μη κρατικοδίαιτου οικονομικού μοντέλου, το νέο κοινωνικό κράτος υπηρεσιών και ένα νέο πολιτικό σύστημα.
Συνέντευξη: Θανάσης Κουκάκης
Παράλληλα, θεωρεί ότι η Δημοκρατική Αριστερά εκφράζει την αναπαλαίωση του ΠΑΣΟΚ. Ο κ. Μόσιαλος προτείνει ανεπιφύλακτα τη μετάβαση σε ένα εξωστρεφές και δυναμικό παραγωγικό μοντέλο, διαφορετικό από εκείνο που μας οδήγησε στη σημερινή κατάρρευση. Ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος θεωρεί «ανήθικη» -αν και νόμιμη- την εξαγωγή χρημάτων στο εξωτερικό. Υποστηρίζει, τέλος, ότι η μοναδική κόκκινη γραμμή είναι η παραμονή στην ευρωζώνη.
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν το ΠΑΣΟΚ κάτω από 20% και πολλοί υπουργοί του ΠΑΣΟΚ αλλά και στελέχη της ΝΔ ομολογούν στις ιδιωτικές συζητήσεις τους ότι είναι δύσκολο να κυκλοφορήσουν στο δρόμο και να συμμετάσχουν στην προεκλογική εκστρατεία. Διαφωνείτε ότι η ποιότητα της Δημοκρατίας και η εμπιστοσύνη στους πολιτικούς έχει φτάσει στο κατώτατο επίπεδο στα 38 χρόνια της Μεταπολίτευσης; Ανησυχείτε για αυτό;
Είναι εύλογο να εκφράζεται σήμερα μια δυσπιστία απέναντι σε ένα πολιτικό σύστημα, το οποίο εν πολλοίς με τον λαϊκισμό του και την αποσιώπηση ή την απόκρυψη των πραγματικών δυνατοτήτων της χώρας, οδήγησε τη χώρα στα σημερινά αδιέξοδα.
Το σημερινό πολιτικό και κομματικό σύστημα έχει εξαντλήσει τις δυνατότητες του. Από αυτή την εξέλιξη δεν εξαιρώ φυσικά και το κόμμα στο οποίο ανήκω, το ΠΑΣΟΚ.
Αυτό σημαίνει πως πολλά χρειάζεται να αλλάξουν σ’ αυτό όσον αφορά τον ιδεολογικό του προσανατολισμό, τις αξίες που πρεσβεύει, τους βασικούς του πολιτικούς προβληματισμούς και φυσικά και τους ανθρώπους που θα πλαισιώσουν αυτό το νέο ΠΑΣΟΚ.
Εσείς θα συμμετάσχετε στις εκλογές και θα κάνετε προεκλογική εκστρατεία;
Η προεκλογική εκστρατεία δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει μακριά από τους πολίτες. Οι πολιτικοί χρειάζεται να μιλήσουν σ’ αυτούς. Αυτό όμως δεν σημαίνει την παραδοσιακού τύπου προεκλογική εκστρατεία με τα προεκλογικά κέντρα, τις στημένες συγκεντρώσεις, τα χαϊδέματα στην πλάτη και την υποσχεσιολογία. Σημαίνει δημόσια αντιπαράθεση για την πορεία της χώρας και τις προτεινόμενες λύσεις. Σ’ αυτό το πλαίσιο δηλώνω πως δεν θα κρυφθώ από τους πολίτες. Θα αντιμετωπίσω με επιχειρήματα την κριτική τους, αλλά και με προτάσεις τις αγωνίες τους.
Η εντύπωση που εμπεδώνεται στην κοινωνία είναι ότι οι κορυφαίοι του ΠΑΣΟΚ είναι απορροφημένοι στις εσωτερικές διαμάχες του κόμματος ακόμα και υπό τις σημερινές ακραίες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Συμφωνείτε με την εκλογή του προέδρου από τη βάση;
Έπρεπε ήδη από τον Δεκέμβριο να έχουμε εκλέξει τον νέο Πρόεδρο. Νομίζω πως ο τρόπος εκλογής προέδρου του ΠΑΣΟΚ από τη βάση, παρ’ όλες τις δυσκολίες που παρουσιάζονται, δεν πρέπει να αλλάξει. Βεβαίως ενδεχομένως εδώ θα πρέπει να επανεξετασθεί το ζήτημα ποιοι αποτελούν αυτή τη βάση. Όλοι όσοι δηλώνουν φίλοι του κόμματος ή μόνο τα μέλη του;
Ανεξάρτητα όμως από δυσκολίες και προβληματισμούς δεν πρέπει σήμερα να αλλάξουμε τον τρόπο εκλογής. Με αυτό το σκεπτικό, η πολιτική μου δέσμευση συνδέεται απευθείας με σύγχρονες ιδέες, προτάσεις και πολιτικές συμπεριφορές. Δεν με αφορούν οι παρασκηνιακές κινήσεις και τα όποια εσωκομματικά μαχαιρώματα. Δεν τα χρησιμοποίησα ποτέ μου και δεν θα τα χρησιμοποιήσω, δεν εκτιμώ όμως και όσους τα χρησιμοποιούν, αντικαθιστώντας την πολιτική και ιδεολογική διαπάλη με τις εσωκομματικές ίντριγκες.
Ο νέος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πρέπει να είναι μεταρρυθμιστής που πιστεύει στις αρχές της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας
Συντάσσεστε με τον κ. Ευ. Βενιζέλο, τον κ. Χρ. Παπουτσή ή περιμένετε να αξιολογήσετε όλα τα δεδομένα προτού αποφασίσετε;
Πάντως αξίζει να μιλήσουμε για το ποια πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά του νέου Προέδρου. Αυτός κατά τη γνώμη μου πρέπει να έχει δείξει πως στρατεύεται αταλάντευτα υπέρ της ευρωπαϊκής προοπτικής της χώρας, η οποία θα εξασφαλισθεί μόνο αν προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις, θα πρέπει να υποστηρίζει ένα μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα ευρωπαϊκού σοσιαλδημοκρατικού προσανατολισμού, να στηρίζεται στην αξιοκρατία και τους διαφανείς μηχανισμούς και όχι σε αδιαφανείς και αποϊδεολογικοποιημένες ομαδοποιήσεις, να έχει σαφή μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα και σχέδιο που θα έρχεται σε σύγκρουση με ότι κρατά το ΠΑΣΟΚ καθηλωμένο σε παλαιές ξεπερασμένες και επιζήμιες για τη χώρα απόψεις. Τέλος να είναι μια τέτοια προσωπικότητα που με το κύρος και τις γνώσεις της θα εμπνέει ένα κλίμα βελτίωσης της παρουσίας του ΠΑΣΟΚ στην πολιτική ζωή.
Πιστεύετε πως το ΠΑΣΟΚ για να επανακτήσει την εμπιστοσύνη των πολιτών πρέπει να επιστρέψει στις λεγόμενες παλιές, παραδοσιακές του αξίες;
Ξέρετε υπάρχει ένας έξυπνος και διαρκώς επίκαιρος στίχος του Ρασούλη. Αυτός λέει πως «όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλο τα ίδια μένουν». Αυτό ακριβώς συμβαίνει με το πολιτικό μας σύστημα, του ΠΑΣΟΚ συμπεριλαμβανόμενου. Αυτή η πρακτική μας οδήγησε στη σημερινή βαθύτατη κρίση. Όταν οι κοινωνίες αλλάζουν και τα κόμματα παραμένουν τα ίδια ή αναπαλαιώνονται, τότε αυτά χάνουν την εμπιστοσύνη του λαού.
Αυτοί που λένε πως το ΠΑΣΟΚ πρέπει να επιστρέψει στις αξίες του κρατισμού και του λαϊκισμού, θα έλεγα, παραφράζοντας τον στίχο του Μπρέχτ, πως προτείνουν στο πολιτικό σύστημα, που έχει χάσει την εμπιστοσύνη του λαού, να εξαπατήσει για μια ακόμη φορά τον λαό.
Σκληρές κουβέντες …
Κοιτάξτε, την αναπαλαίωση του ΠΑΣΟΚ την εκφράζει ο μέχρι σήμερα επίσημος πολιτικός λόγος της ΔΗΜΑΡ, την εκφράζουν όσοι από το ΠΑΣΟΚ αρνήθηκαν να ψηφίσουν τη δανειακή σύμβαση, την δε επιστροφή σε προπολιτικές στάσεις μίσους και διαχασμού την εκφράζει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Το σημερινό ΠΑΣΟΚ με τη νέα ηγεσία που θα εκλεγεί, καλείται να συλλάβει τα μηνύματα και τις ανάγκες των καιρών. Μηνύματα που μεταφέρουν την ανάγκη να στηρίξουμε και να αναπτύξουμε τον ελληνικό χώρο της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας.
Η συγκυβέρνηση με τη Νέα Δημοκρατία αποτελεί εφικτή και ρεαλιστική μετεκλογική λύση;
Η οποιαδήποτε μετεκλογική κυβέρνηση συνεργασίας για να πετύχει πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας προγραμματικής συμφωνίας, η οποία θα πραγματοποιηθεί στη βάση ενός σαφούς σχεδίου, το οποίο θα αφορά τις αναγκαίες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις. Μια συγκυβέρνηση που θα προκύψει από μια ευκαιριακή σύγκλιση με στόχο την κυβερνητική εξουσία δεν θα λύσει τα προβλήματα της χώρας και θα είναι μικρής διάρκειας.
Τι πρέπει να γίνει με τα χρήματα που έχουν βγάλει βουλευτές στο εξωτερικό; Υποστηρίζετε την κατάσχεσή τους από το ελληνικό κράτος;
Είναι αλήθεια πως δεν είναι ηθικά αποδεκτό κάποιοι άνθρωποι την ώρα που γίνεται τέτοια προσπάθεια η χώρα να κρατηθεί στο ευρώ, την ίδια στιγμή να βγάζουν, έστω και νόμιμα τα χρήματά τους. Αυτό μπορεί να γίνεται μόνο στην περίπτωση που υπάρχουν ειδικοί λόγοι σπουδών και υγείας, οι οποίοι και τους αναγκάζουν να το κάνουν αυτό. Δεν είναι και σωστό και από πολιτικής πλευράς, γιατί έτσι υπονομεύεται η πολιτική και οικονομική προσπάθεια της χώρας.
Από την άλλη όμως προτάσεις για κατασχέσεις χρημάτων που έχουν αποκτηθεί νόμιμα, σε κανένα κράτος δικαίου και λειτουργίας των νόμων της ανοικτής οικονομίας δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Το ζήτημα είναι ηθικό και πολιτικό, όχι νομικό.
Υποστηρίζετε τη μείωση των βουλευτών από 300 σε 200, πρωτοβουλία συμβατή με τη γενικότερη μείωση του δημοσίου τομέα;
Αν και την υποστηρίζω, αυτή είναι μια εύκολη λύση, η οποία δεν φθάνει για να λύσει το πρόβλημα της κρίσης εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα και την αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Για την αλλαγή του πολιτικού μας συστήματος δεν αρκεί η μείωση του αριθμού των βουλευτών, δεν αρκεί ένας νέος εκλογικός νόμος. Χρειάζεται να προχωρήσουμε σε αλλαγές που αφορούν την ποιότητα του πολιτικού προσωπικού και των θεσμών.
Να περάσουμε από τα κόμματα των μηχανισμών και των προσωπικών διαδρομών σε κόμματα αρχών και ιδεών. Να στηριχτεί η πολιτική αντιπαράθεση στην τεκμηρίωση και τον συγκεκριμένο πολιτικό λόγο, όπως επίσης και να δημιουργηθούν ουσιαστικοί και όχι μόνο νομικίστικοι μηχανισμοί λογοδοσίας.
Είναι δυνατόν η Ελλάδα να αντέξει 8 χρόνια λιτότητα για να πετύχει δημόσιο χρέος 120% που θα είναι όσο ήταν όταν χρειάστηκε να προσφύγουμε στο μηχανισμό στήριξης το 2009;
Αν η Ελλάδα συνεχίσει να λειτουργεί όπως σήμερα τότε αυτή η συνταγή δεν βγαίνει.
Αν πάλι κάνουμε όσα υποστηρίζουν ορισμένοι και ρίξουμε χρήματα για ανάπτυξη μέσα στο σημερινό κρατικοδίαιτο και εσωστρεφές παραγωγικό πλαίσιο, τότε πάλι δεν βγαίνει.
Να μη ξεχνάμε πως το 2009 είχαμε 3,3% ύφεση, παρόλο που ξοδεύαμε 24 δισ. ευρώ παραπάνω απ’ όσα εισπράτταμε, ρίχναμε δηλαδή στην κατανάλωση πάνω από το 10% του ΑΕΠ μας και είχαμε ύφεση.
Πολλοί εκτιμούν ότι η επανεκκίνηση της οικονομίας δεν μπορεί να γίνει χωρίς χρηματοδότηση. Εσείς πιστεύετε ότι μπορεί να γίνει μόνο με μεταρρυθμίσεις;
Σήμερα πάλι κάποιοι που δεν διδάχτηκαν τίποτα από την κρίση υποστηρίζουν, πως αν ρίξουμε «χρήματα στην αγορά» αυτομάτως θα υπάρξει ανάπτυξη. Αν ήταν έτσι, τότε το 2009 δεν έπρεπε να έχουμε 3,3% ύφεση, αλλά ανάπτυξη που θα υπερβαίνει το 15%.
Χρήματα πρέπει βεβαίως να δοθούν, όχι όμως στην κατανάλωση, αλλά στις εξωστρεφείς επιχειρηματικές μονάδες. Θα πρέπει επίσης η όποια οικονομική ενίσχυση και αναπτυξιακή προσπάθεια να στηριχθούν σε ένα πλαίσιο μεταρρυθμίσεων. Θα συμφωνούσα όμως πως για αυτό χρειάζεται περισσότερο χρόνος, μεγαλύτερη προσπάθεια και στήριξη σε εκείνους που πιστεύουν σε αυτή την πολιτική.
Πολλοί μιλούν από τώρα ότι θα χρειαστεί τρίτο πακέτο διάσωσης. Πιστεύετε ότι θα ψηφίσουν τα κοινοβούλια των χωρών μελών της ΕΕ τρίτο πακέτο διάσωσης ή θα προτιμήσουν να μας εξωθήσουν στην αποχώρηση από την Ευρωζώνη;
Ακόμη και αν γίνεται μια τέτοια συζήτηση, εμείς οφείλουμε να κάνουμε όλα αυτά που χρειάζεται ώστε να τη σταματήσουμε στη γέννηση της. Η χώρα δεν θα χρειαστεί νέο πακέτο, αν αυτή πραγματοποιήσει τις αλλαγές και αν της δοθεί χρόνος και βοήθεια και όχι προσβολές, για να το κάνει αυτό.
Αν παρόλα αυτά και λόγω των αδυναμιών του συνολικού ελληνικού και ευρωπαϊκού μοντέλου χρειαστεί να καταφύγουμε σε διεθνή βοήθεια, αν ως τότε εμείς είμαστε συνεπείς στις μεταρρυθμιστικές αλλαγές, τότε θα είναι ευκολότερο να μας εκταμιευτεί και ένα τρίτο πακέτο.
Το ερώτημα είναι αν μπορούμε να αλλάξουμε και να μεταβούμε από το σημερινό καταναλωτικό μας μοντέλο σε ένα παραγωγικό. Αυτό είναι το πραγματικό διακύβευμα
Σε συνθήκες σκληρής λιτότητας και πιστωτικής ασφυξίας δεν είναι εξαιρετικά πιθανό να χρειαστεί νέος γύρος περιοριστικών μέτρων και οριζοντίων περικοπών; Υπάρχει κόκκινη γραμμή στις περικοπές την οποία είστε διατεθειμένος να μην περάσετε; Φοβάστε κοινωνική έκρηξη με απρόβλεπτες συνέπειες;
Η κοινωνική έκρηξη θα υπάρξει αν δεν κάνουμε όλα όσα πρέπει ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα εξωστρεφές και δυναμικό παραγωγικό μοντέλο. Η κόκκινη γραμμή είναι η παραμονή της χώρας στο ευρώ, ώστε να προστατευθεί πρωτίστως το εισόδημα των κοινωνικά και οικονομικά ασθενέστερων.
Οι κόκκινες γραμμές δεν πρέπει να είναι αυτές που μας κρατούν δέσμιους αυτού του μοντέλου που οδήγησε στη σημερινή κατάρρευση, αλλά αυτές που τίθενται για να προχωρήσει η αλλαγή του μοντέλου οικονομίας και παραγωγής. Αυτές είναι οι μόνες αναγκαίες κόκκινες γραμμές, που θα προστατέψουν εισοδήματα και συντάξεις.
Κόκκινη γραμμή είναι η δημιουργία ενός νέου παραγωγικού μη κρατικοδίαιτου οικονομικού μοντέλου, το νέο κοινωνικό κράτος υπηρεσιών και ένα νέο πολιτικό σύστημα.
Συνέντευξη: Θανάσης Κουκάκης
Newsroom ΔΟΛ
Monday, March 5, 2012
ΜΕ ΓΙΑΟΥΡΤΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΝΤΑΛΑΡΑ στο Ίλιον
Στιγμές απο την ταινία "Ζ" , θα θυμηθείτε σ αυτό το βίντεο. Δεν ξέρω πως θα αισθανθείτε αλλα σίγουρα οι δημιουργοί αυτης της κατάστασης δεν πρέπει να αισθάνονται και πολύ υπερήφανοι για το έργο τους..Καλή τύχη πατρίδα
Γελάστε με τον μοναδικό ΚΟΥΡΣΟ
Liberation:«Ο Έλληνας ακόμα και χτυπημένος, σηκώνεται»
Άρθρο ύμνος για Ελλάδα
Καλύτερα από οποιονδήποτε φιλέλληνα ο συντάκτης της εφημερίδας «Liberation» αναφέρεται σε αυτόν τον λαό, που ακόμα και «χτυπημένος μέχρι θανάτου, πάντα σηκώνετα
ι.».
Με τα πιο εγκωμιαστικά λόγια για τους Έλληνες εξηγεί πώς η χώρα λειτουργεί ως ανάχωμα του οικονομικού ολοκληρωτισμού και τονίζει ότι «η Ελλάδα είναι το παρελθόν μας, αλλά είναι και το μέλλον μας».
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
«Όχι, αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα, αν και δραματικό, δεν είναι μια καταστροφή. Είναι επίσης μια ευκαιρία. Γιατί η δύναμη του χρήματος έχει, για πρώτη φορά, υπερβεί με ένταση το ρυθμό της μέχρι τότε σταδιακής, σχολαστικής και προσεκτικά οργανωμένης καταστροφής του δημόσιου συμφέροντος και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Και σε μια χώρα τόσο διάσημη για τη φιλοσοφία της ζωής, στον αντίποδα του αγγλοσαξονικού μοντέλου, και διάσημη για την ακούραστη αντίσταση που έχει φέρει στις πολλαπλές μορφές καταπίεσης που προσπάθησαν να τη χαλιναγωγήσουν.
Ο Έλληνας δεν χορεύει και δε θα χορέψει ποτέ στο ένα πόδι, ούτε θα σκύψει δουλικά, ανεξάρτητα από τα καθεστώτα που θέλουν να του επιβάλλουν. Χορεύει με τα χέρια του, σαν να θέλει να πετάξει προς τα αστέρια. Γράφει στους τοίχους αυτό που θα του άρεσε να διαβάσει κάπου αλλού. Καίει μια τράπεζα όταν δεν του αφήνουν πλέον την πολυτέλεια να ψήσει στην παραδοσιακή του ψησταριά. Ο Έλληνας είναι τόσο ζωντανός, όσο η ιδεολογία της απειλής θανάσιμη. Και ο Έλληνας αν και χτυπημένος μέχρι θανάτου, στο τέλος πάντα σηκώνεται.
Ναι, η Ευρώπη της οικονομίας ήθελε να δημιουργήσει ένα παράδειγμα. Αλλά μες τον εκνευρισμό της να χτυπήσει τη χώρα που φαινόταν η πιο αδύναμη στη ευρωζώνη, μέσα στην υπερβολική της βία, η μάσκα της έπεσε. Είναι τώρα περισσότερο από ποτέ, η ώρα να καταδείξουμε το αληθινό της πρόσωπο: αυτό του ολοκληρωτισμού. Γιατί πρόκειται πραγματικά περί αυτού. Και υπάρχει μόνο μία απάντηση στον ολοκληρωτισμό: ο αγώνας, επίμονος και ανυποχώρητος, μέχρι τη μάχη, αν χρειαστεί, καθώς διακυβεύεται η ίδια η ύπαρξη.
Έχουμε έναν κόσμο, μια ζωή, και αξίες να υπερασπιστούμε. Παντού στους δρόμους, είναι τα αδέλφια μας, οι αδελφές μας, τα παιδιά μας, οι γονείς μας, οι οποίοι έχουν πληγεί μπροστά στα μάτια μας, ακόμα και αν είναι μακριά. Πεινάμε, κρυώνουμε και πονάμε μαζί τους. Όλα τα χτυπήματα που δέχονται μας τραυματίζουν εξίσου. Κάθε παιδί στην Ελλάδα που λιποθυμά στο σχολείο του, μας καλεί στην αγανάκτηση και στην εξέγερση.
Για τους Έλληνες, είναι καιρός να πούνε όχι, και, για όλους εμάς, ήρθε ο καιρός να τους υποστηρίξουμε. Επειδή ο ελληνικός λαός σήμερα ηγείται της μάχης κατά του οικονομικού ολοκληρωτισμού, που καταστρέφει παντού τη δημόσια περιουσία, απειλεί την καθημερινή επιβίωση, διαδίδει την απόγνωση, το φόβο και την αποχαύνωση μέσα από έναν πόλεμο όλων εναντίον όλων.
Πέρα από έναν συναισθηματικό θυμό που εκτονώνεται με την καταστροφή των συμβόλων της καταπίεσης, αναπτύσσει έναν διαυγή θυμό, των αγωνιστών που αρνούνται να στερηθούν την ίδια τους τη ζωή προς όφελος της τραπεζικής μαφίας και της λογικής της, αυτής του "τρελού χρήματος".
Με τις συνελεύσεις της άμεσης δημοκρατίας, το κίνημα της πολιτικής ανυπακοής, το κίνημα "Δεν πληρώνω" και τις πρώτες εμπειρίες της αυτοδιαχείρισης, μια νέα Ελλάδα αναδύεται αυτή τη στιγμή, που απορρίπτει την τυραννία της αγοράς για λογαριασμό των ανθρώπων.
Δεν γνωρίζουμε πόσο καιρό θα πάρει για τους ανθρώπους να ελευθερωθούν από την εθελοντική δουλεία τους, αλλά είναι βέβαιο ότι, αντιμετωπίζοντας τη γελοιότητα της πελατειακής πολιτικής, των διεφθαρμένων δημοκρατιών, τον τραγελαφικό κυνισμό του κράτους των banksters (τραπεζική μαφία), θα έχουμε μόνο την επιλογή -ενάντια σε κάθε εκβιασμό- να διαχειριστούμε τις υποθέσεις μας εμείς οι ίδιοι.
Η Ελλάδα είναι το παρελθόν μας.
Είναι επίσης το μέλλον μας.
Ανακαλύψτε την ξανά μαζί της!
Το 2012 ας γίνουμε όλοι Έλληνες!»
Ετικέτες
ΛΙΜΠΕΡΑΣΙΟΝ ΥΜΝΟΣ ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Subscribe to:
Posts (Atom)