Tuesday, August 15, 2017

Της ημέρας.ΤΗΝΟΣ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ,ΤΗΣ ΑΜΦΙΤΡΙΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ!Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Από το νησί πέρασαν πολλά προσωνύμια. Μερικά από αυτά είναι : «Υδρούσα» (από τον Αριστοτέλη) από τα πολλά νερά και τις πηγές που είχε αλλά και Οφιούσα λόγω των πολλών φιδιών που υπήρχαν στο νησί. Επίσης ονομαζόταν και «Φιδούσα». Όχι όμως από τα φίδια αλλά από τους πολλούς κέδρους που υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν, λιγότεροι βέβαια σε αριθμό, στο νησί (φίδες ή εφίδες είναι ένα είδος κέδρου).

Σύμφωνα με την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία το νησί ήταν γεμάτο από φίδια και οι κάτοικοι μέσα στην απελπισία τους κάλεσαν τον Ποσειδώνα για να τους απαλλάξει από αυτά. Ο Ποσειδώνας έστειλε τότε ένα σμήνος πελαργών οι οποίοι έφαγαν τα φίδια (το πνεύμα επικυριαρχεί στην ερπετική φύση σε αποκωδικοποίηση του μύθου αυτού).

Οι κάτοικοι τότε προς τιμή του Ποσειδώνα έχτισαν τον μεγαλοπρεπή ναό του τον οποίο αργότερα επέκτειναν και έχτισαν και δεύτερο μικρότερο ναό για την σύζυγό του την πανέμορφη Νηρηίδα Αμφιτρίτη.

Το πιο σημαντικό είναι ότι οι Αρχαίοι Έλληνες είχαν πλήρη επαφή με τους θεούς τους διότι τους έβλεπαν. Οι σημερινοί Έλληνες δεν τους βλέπουν για τον απλούστερο λόγο ότι τους γύρισαν την πλάτη και τους αντικατέστησαν.
Απομεινάρια του Ναού του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης σήμερα βρίκονται στην περιοχή Κιόνια. Ο Ποσειδώνας είναι ο προστάτης του νησιού της Τήνου.

Μία άλλη λεπτομέρεια που πάρα πολλοί αγνοούν είναι ότι ο Ναός του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης ήταν ονομαστός την αρχαία εποχή, διότι ήταν εφάμιλλος του Ασκληπείου της Επιδαύρου. Στον ναό λοιπόν του Ποσειδώνα κατέφθαναν άνθρωποι από όλη την Μεσόγειο αλλά και από πολλά άλλα μέρη για να θεραπευτούν από τις διάφορες αρρώστιες! Η θεραπευτική δόνηση τόσο του Ποσειδώνα για πολλές ασθένειες αλλά και της Αμφιτρίτης ήταν ξακουστή. Συγκεκριμένα η Αμφιτρίτη θεράπευε τις γυναίκες που δεν μπορούσαν να κάνουν παιδιά αλλά και σε γενικότερα πλαίσια ήταν η θεά της γονιμότητας. Με άλλα λόγια ο Ποσειδώνας και η Αμφιτρίτη λατρεύονταν στην Τήνο ως θεοί-θεραπευτές!

Γινόταν δηλαδή την αρχαία εποχή ακριβώς ότι γίνεται και σήμερα με την Ναό της "Παναγίας" στην Τήνο, ο οποίος ναός είναι χτισμένος επάνω στα ερείπια του Ναού και του Θεάτρου του θεού Διονύσου! Σήμερα συρρέει πλήθος κόσμου για να θεραπευτεί από την "Παναγία" ενώ στην αρχαιότητα γινόταν το ίδιο με τον Ποσειδώνα και την Αμφιτρίτη.
Το Ιερό του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης εντάχθηκε στο τετράγωνο των Κιονίων (4 χιλιόμετρα από την πόλη της Τήνου) γύρω στον 4ο π.χ. αιώνα επί εποχής Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Και πριν όμως από την ανέγερση του μεγάλου αυτού για την Αρχαία Ελλάδα Ναού του Ποσειδώνα στις Κυκλάδες, υπήρχε ένα προγενέστερος μικρότερος ναός αφιερωμένος στον μεγάλο αυτόν θεό, όπου οι ναυτικοί που κατέφθαναν στο νησί πήγαιναν για να εξαγνιστούν και να καθαρθούν πριν μεταβούν στο Ιερό Νησί της Δήλου στον Ναό του Απόλλωνα αλλά και αποδίδοντας ευχαριστίες στον θεό της θάλασσας.

Αλλά και αργότερα όταν χτίστηκε ο υπέρλαμπρος Ναός του Ποσειδώνα οι προσκυνητές που πήγαιναν στην Δήλο πραγματοποιούσαν απαραίτητη στάση στην Τήνο για να βουτήξουν και να καθαρθούν στα εξαγνιστικά λουτρά του Ναού του Ποσειδώνα, προκειμένου να περάσουν «καθαροί» στο Ιερό Νησί του Απόλλωνα, την Δήλο. Ας μην ξεχνάμε ότι η Δήλος στην αρχή ήταν Α-Δηλος, δηλαδή αόρατη. Με την παρέμβαση του Ποσειδώνα τέσσερεις διαμαντένιες στήλες στερέωσαν το περιπλανώμενο νησί (Αστερία) στο Αιγαίο ώστε η Ά-δηλος (αόρατη) να γίνει Δήλος, δηλαδή ορατή, για να μπορέσει η Λητώ να γεννήσει την Άρτεμη και τον Απόλλωνα.

Φρουρός λοιπόν ο Ποσειδώνας στην γέννα των μεγάλων θεών Απόλλωνα και Άρτεμις, φρουρός και ο Ναός του για τους προσκυνητές στο Ιερό Νησί της Θείας Γέννησης, Δήλου.
Ο Στράβωνας αναφέρει για την φήμη του μεγαλόπρεπου ναού του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης στην Τήνο και μάλιστα διευκρινίζει την μεγάλη φήμη που είχε από την Ιταλία μέχρι την Μικρά Ασία αλλά και την Αφρική.
Κατά τον μήνα Ιανουάριο και Φεβρουάριο προς τιμή του θεού τελούνταν η εορτή των «Ποσειδωνίων» ή «Ποσείδιων» όπου συγκεντρωνόταν πολύς κόσμος από την Ελλάδα και άλλες χώρες. Στο κέντρο του Ναού υπήρχαν αγάλματα του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης. Το Ιερό του Ποσειδώνα βρίσκεται στα δεξιά όπως μπαίνουμε από την κεντρική είσοδο σήμερα, ενώ το Ιερό της Αμφιτρίτης περίπου στην ευθεία από την κεντρική είσοδο.

Η λατρεία του Ιερού διήρκεσε μέχρι τον 4ο μ.Χ. όταν η καινούργια θρησκεία του Χριστιανισμού ήρθε στο προσκήνιο της Τήνου. Τότε ο Ναός εγκαταλείφθηκε και στην κυριολεξία λεηλατήθηκε. Μάρμαρα και υποστυλώματα ξηλώθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν για την ανέγερση σπιτιών, εκκλησιών αλλά και μικρών τοιχίων στα χωράφια.
Η ολοκληρωτική καταστροφή του Ναού του Ποσειδώνα έγινε επί Ενετοκρατίας και Τουρκοκρατίας όπου ότι είχε απομείνει χρησιμοποιήθηκε για περαιτέρω κατασκευές.
Το 1903 - 1905 οι δύο Βέλγοι αρχαιολόγοι Demoulin και Graindor ανακάλυψαν τα κατάλοιπα του ναού, την Ιερή Κρήνη του Ποσειδώνα, όπου εκεί όσοι έπιναν νερό γιατρεύονταν.
Όπως ακριβώς γίνεται σήμερα με την Ιερή Κρήνη μέσα στο Ιερό της "Παναγίας" της Τήνου). Ανακάλυψαν επίσης αγάλματα, ψηφιδωτά και το περίφημο ηλιακό ρολόι του Ανδρόνικου. Όλα αυτά τα ευρήματα σήμερα εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Τήνου.

http://apollonios.pblogs.gr


Σ.Σ.EFHMERIS.blogspot.com :
Σύμφωνα με τον συγγραφέα Λουκά Γαβριηλίδη " Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ",στις 15 Αυγούστου τελείωσε ο κατακλυσμός του Δευκαλίωνα και της Πύρρας και οι επιζήσαντες έτρεξαν στο νησί του την Τήνο να  ευχαριστήσουν τον Ποσειδώνα ..

Monday, August 14, 2017

Το ζεϊμπέκικο που δεν θα ξεχάσουμε: Η ανατριχιαστική έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας


Ο ήχος από τα δεκάδες μπουζούκια, τα τύμπανα, η σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία. Τα πρώτα λεπτά της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, μας ανατριχιάζουν 13 χρόνια μετά (video)
Μπορείς να γράψεις χιλιάδες λέξεις για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας και το τι ακολούθησε στην Ελλάδα, με τη... συνδρομή τους. Από το τεράστιο κόστος τους μέχρι την παρακμή σχεδόν όλων των εγκαταστάσεων, οι λόγοι για να τους βάλουμε αρνητικό πρόσημο δεν είναι καθόλου λίγοι.
Ωστόσο, όσο και να τους δείχνουμε με το δάκτυλο 13 χρόνια μετά, τα έντονα συναισθήματα εκείνων των ημερών για όσους τους έζησαν παραμένουν αναλλοίωτα. Ιδιαίτερα αυτά που βίωσαν την 13η Αυγούστου 2004, το βράδυ της Τελετής Έναρξης.
Ακόμα και σήμερα, τόσα χρόνια μετά, τα πρώτα λεπτά της Τελετής Έναρξης προκαλούν ανατριχίλα. Το ζεϊμπέκικο που έγραψε ο Σταύρος Ξαρχάκος "πλημμύρισε" με συναισθήματα το Ολυμπιακό Στάδιο, τα οποία απογειώθηκαν με τα δεκάδες τύμπανα, τη σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία και τους φλεγόμενους κύκλους...
SPORT 24. gr
Έτσι ξεκίνησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004:

Ποντιακά ερωτικά δίστιχα ..επικαλούνται την βοήθεια της Παναγίας Σουμελά.

Γράφει η φιλόλογος
ΠΑΝΑΓΙΏΤΑ ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΟΥ


Ποντιακά ερωτικά δίστιχα ..επικαλούνται την βοήθεια της Παναγίας Σουμελά

Η Παναγία Σουμελά ήταν πέρα από την πιο σημαντική γιορτή στον Πόντο, το Πάσχα του καλοκαιριού, αλλά και τόπος κοινωνικής συνάντησης και μέρος όπου γνωρίζονται και ερωτεύονταν οι νέοι...πολλά ερωτικά δίστιχα επικαλούνται την Παναγία να βοηθήσει τον έρωτα τους...

Σουμελά λέν’ την Παναγιά, Σουμέλα λέν’ κι’εσέναν,
θα προσκυνώ την Παναγιάν και θα φιλώ κι’εσέναν.

Κρωμέτες σκύλ’ υιός είμαι, κανέναν ’κί φοούμαι,
σή Σουμελά την Παναγιάν, θα πάγω στεφανούμαι.

Ση Σουμελά την Παναγιάν, θα παίρω κοινωνίαν,
ν’έρχουμ’ αρνί μ’ ελέπω’σε με καθαρόν καρδίαν

Σουμέλα λέν την Παναγιάν, και ’σύ είσ’η Σουμέλα
ο άντρας σ’ πάει σήν Σουμελά, εσύ έλα με τ’εμέναν.

Σην Σουμελάν εγνώρτσα’σε, κ’εσέβες σό καρδόπο μ’,
σην Κρώμ’ άλλον εγάπεσες και έκαψες το ψόπο μ’.

Σην Σουμελάν την Παναγιάν θ’άφτω έναν κερόπον,
φώτισιν σό γιαβρί μ’ να δεί, και έρται σ’εγκαλόπο μ’.

Τη Σουμελάς το Μοναστήρ’ εβζύεν κ’εχαλάγεν
η Παναΐα ’πέταξεν, σα λείβια εταράγεν.

Αχπάσκουμαι σην Παναγιάν, ση Σουμελάν θα πάγω,
και για τ’εσέν’ παντέμορφον, τα παλαλά ντ’εφτάγω.

Ση Σουμελά την Παναγιάν, βαρέα ρούζ’ η δύσα,
την κόρ’ τιναν εγάπανα εξέβεν σεβταλίσσα.

Η Σουμελά η Παναγιά έχει μακρέας σκάλας,
η κόρ’ τινάν εγάπανα μακρέα έχ τα τσάμας.

Αέρη μ’ κι’Αε-Θόδωρε μ’, Σουμέλα Παναΐα,
εμέν να δίτε υπομονήν, τα’αρνί μ’ καλλιγνωμίαν.

Τέσσερα ομμάτια θλίφκουνταν, δύο κάρδιας ματούνταν,
αν θέλ’ ο Θεόν κ’η Παναγιά, έρχουνταν κ’ανταμούνταν.

Γ.Ι.

Sunday, August 13, 2017

Σκοτώθηκε 70χρονη Τρικαλινή πέφτοντας από ξύλινο μπαλκόνι


Ένα τραγικό συμβάν είχαμε χθες το μεσημέρι στη Τζούρτζια (Αγία Παρασκευή) Ασπροποτάμου.
Η 70χρονη Αθανασία Νίκα, που παραθέριζε αυτές τις ημέρες στο χωριό της, βγήκε στην παλιά ξύλινη βεράντα του σπιτιού της, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του trikalaola.grαυτή δεν άντεξε και έσπασε, καθώς ήταν σάπια. Αποτέλεσμα ήταν να πέσει και να τραυματιστεί θανάσιμα.
Αμέσως ειδοποιήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που έφυγε από το Κ.Υ. Πύλης, αλλά ο θάνατός δεν άργησε να επέλθει και βρέθηκε λίγο αργότερα από μέλη της οικογένειά της.
Το ασθενοφόρο παρέλαβε την άτυχη γυναίκα και την μετέφερε στο Νοσοκομείο Τρικάλων, όπου απλά διαπιστώθηκε ο θάνατός της.
Το συμβάν ερευνά το Αστυνομικό Τμήμα Καλαμπάκας.
Η 70χρονη διέμενε στο Γαρδικάκι και αφήνει πίσω της δύο παιδιά, τον Βασίλη και τον Δημήτρη. Λόγω του Σαββατοκύριακου, η νεκροψία θα γίνει μάλλον τη Δευτέρα και βεβαίως μετά και η κηδεία.
Σημ. Η προγραμματισμένη για απόψε μουσικοχορευτική βραδιά του Α.Ο. Τζούρτζιας, αναβάλλεται.  

Saturday, August 12, 2017

Ο ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΝΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΕΚΡΗΞΗ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΤΟ ΕΓΚΡΙΤΟ "NATURE COMMUNICATIONS" ΜΕ ΠΡΩΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑ
Οι ηφαιστειακές εκρήξεις που έχουν ως ακόλουθο φαινόμενο τον σχηματισμό καλντέρας δημιουργούν τσουνάμι, καθώς διαφορετικά εκρηκτικά φαινόμενα αλληλεπιδρούν με τη θάλασσα. Τέτοιου είδους τσουνάμι αποτελούν έναν σημαντικό φυσικό κίνδυνο, αλλά η ελλιπής γνώση των μηχανισμών γένεσής τους έχει οδηγήσει σε περιορισμένη μοντελοποίηση των επιπτώσεών τους. Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης, κατά την Ύστερη Εποχή του Χαλκού (Μινωική έκρηξη), ήταν μία από τις μεγαλύτερες των τελευταίων 10.000 χρόνων (Ολόκαινο) σε όλο τον κόσμο. Ο σχηματισμός της σημερινής καλντέρας της Σαντορίνης δημιουργήθηκε λόγω της καταστροφικής έκρηξης πριν 3600 χρόνια και η κατάρρευση της καλντέρας έχει προταθεί ως πιθανός μηχανισμός γένεσης τσουνάμι. Οι επαναλαμβανόμενες εκρήξεις που ακολούθησαν δημιούργησαν το ηφαιστειακό οικοδόμημα των Καμένων στην ήδη υπάρχουσα καλντέρα. Η καλντέρα αυτή, πλάτους 10 Χ 7 Κm,  περιλαμβάνει τρεις επίπεδες λεκάνες και συνδέεται με τη θάλασσα διαμέσου τριών καναλιών (ένα προς τα ΒΔ και δύο προς τα ΝΔ).

Στην εργασία με τίτλο: "Post-eruptive flooding of Santorini caldera and implications for tsunami generation"1 και πρώτη συγγραφέα την Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ κ. Π. Νομικού στο έγκριτο "Nature Communications" παρουσιάζονται νέα βαθυμετρικά και σεισμικά στοιχεία, τα οποία αποδεικνύουν ότι η καλντέρα δεν ήταν ανοιχτή προς τη θάλασσα κατά τη διάρκεια της κύριας φάσης της έκρηξης, αλλά πλημμύρισε με νερό, αφού η έκρηξη είχε ολοκληρωθεί. Η εισροή νερού και οι ακόλουθες κατολισθήσεις δημιούργησαν ένα βαθύ υποθαλάσσιο κανάλι, όγκου 2-2,5 Km3, πληρώνοντας έτσι την καλντέρα σε λιγότερο από λίγες μέρες.

Εάν, όπως στα περισσότερα ηφαίστεια του ίδιου τύπου, η κατάρρευση της καλντέρας συνέβη ταυτόχρονα με την έκρηξη, τότε δεν μπορεί να έχει δημιουργήσει τσουνάμι. Οι κύριοι μηχανισμοί γένεσης του τσουνάμι εντοπίζεται στην εισροή των πυροκλαστικών ροών προς τη θάλασσα (φάσεις 3 και 4), σε συνδυασμό με την ολίσθηση των υποθαλάσσιων πυροκλαστικών μαζών στις πλαγιές του ηφαιστείου κατά την έκρηξη. Το αποτέλεσμα αυτό είναι συμβατό με ανάλογα μοντέλα τσουνάμι, τα οποία δείχνουν ότι η εισροή των πυροκλαστικών ροών στη θάλασσα μπορεί να δημιουργήσει παλιρροϊκά κύματα με συγκεκριμένο ύψος και αποθέσεις αυτών έχουν βρεθεί στην βόρεια Κρήτη. Η θεωρία αυτή είναι επίσης σύμφωνη και με υπάρχουσες θεωρίες, που αποδεικνύουν ότι οι πυροκλαστικές ροές ήταν και η κύρια αιτία του τσουνάμι που προκλήθηκε κατά την έκρηξη του Krakatau το 1883.
Πηγή: Νομικού Π. - Η Καθημερινή

Επιλογικά, είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να σημειωθεί ότι διεθνή μέσα ενημέρωσης όπως: "The New York Times""Live Science""The Conversation UK""Daily Mail""International Business Times UK""Huffington Post""Vanity Fair""scinexx\Das Wissensmagazin"και πολλά ακόμη αναφέρουν τα αποτελέσματα της ερευνητικής ομάδας, που ηγείται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σχετικά με τον κατακλυσμό της καλντέρας της Σαντορίνης, μετά την καταστροφική έκρηξη πριν 3600 χρόνια και πιθανές αιτίες δημιουργίας τσουνάμι.



Συμμετέχοντες: P. Nomikou1*, T.H. Druitt2, C. Hübscher3, T.A. Mather4, M. Paulatto5, L.M. Kalnins6, K. Kelfoun2, D. Papanikolaou1, K. Bejelou1, D. Lampridou1, D.M. Pyle4, S. Carey7, A.B. Watts4, B. Weiß3, M.M. Parks8
1. National and Kapodistrian University of Athens, Faculty of Geology and Geoenvironment, Panepistimioupoli Zografou, 15784 Athens, Greece
2. Laboratoire Magmas et Volcans, Université Blaise Pascal - CNRS - IRD, Campus des Cézeaux, 63178 Aubière, Clermont Ferrand, France
3. Institute for Geophysics, University of Hamburg, Bundesstrasse 55, 20146 Hamburg, Germany
4. Department of Earth Sciences, University of Oxford, South Parks Road, Oxford OX1 3AN, UK
5. Géoazur CNRS, Bât 4, 250 rue Albert Einstein, Sophia Antipolis, 06560 Valbonne, France
6. Department of Earth Sciences, Durham University, Durham, DH1 3LE, UK
7. Graduate School of Oceanography, University of Rhode Island, Narragansett, USA
8. Nordic Volcanological Center, Institute of Earth Sciences, University of Iceland, IS-101 Reykjavík, Iceland

ΑΡΔΑΝΙ ..πανηγύρι 2017. Ήταν όλοι στην πλατεία. .

Στην κεντρική πλατεία του χωριού ξανασμιξαν απόψε οι απανταχού Αρδανιωτες κα χόρεψαν με κέφι και χαρά μέχρι τα ξημερώματα. 
Μερικά από τα στιγμιότυπα χαρείτε εδώ. 
Κα του χρόνου χωριανοί ευχήθηκαν όλοι μαζί και ένα βέβαιο πως θα τηρήσουν την υπόσχεσή τους..




ΕΝΩΡΙΤΕΡΑ ΕΙΧΑΜΕ ΑΝΑΡΤΉΣΕΙ ΣΤΟ ΦΒ

ΧΑΜΌΣ ΑΠΌΨΕ ΣΤΟ ΠΑΝΗΓΎΡΙ  ΑΡΔΑΝΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Το πανηγύρι στο Αρδάνι άρχισε. Απόψε ξεφάντωμα με Δόκιμο και Ελευθερια Χαραλάμπους κ τον υπέροχο Τσαμπά
.
Κάτω από τον πλάτανο μια φορά το χρόνο οι εκτός Τρικάλων Αρδανιωτες ανταμωνουν και ξαναγεμιζουν τις πατριωτικες τους ..μπαταρίες με παιδικές ιστορίες, ανέκδοτα.



Αθηναίοι και... Θεσσαλονικεις Γερμανοί κ.α.δικηγοροι και οικονομολογοι όταν μιλούν για το χ ωριο τος γαληνευουν και περισσεύει η καλοσύνη. . ΔΠ


Friday, August 11, 2017

Η απάτη όλων των εποχών και η ηλιθιότητα των απογόνων της ..αρχαίας Ελλαδας

https://youtu.be/3Nq0NrNRnJk

ΙΣΤΟΡΙΑ.Ιερός Λόχος των Θηβών: Η θρυλική μονάδα που νίκησε τους Σπαρτιάτες. . (βίντεο)



Ιερός λόχος, η θρυλική μονάδα που νίκησε τους Σπαρτιάτες. Αποτελούνταν από 150 ζευγάρια. Γιατί ο Φίλιππος είπε πάνω από τα πτώματά τους: «Να βρει καταστροφή όποιον υπονοεί ο,τιδήποτε άσεμνο για τους άνδρες αυτούς»... 

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/gokieros-lochos-i-thriliki-monada-pou-nikise-tous-spartiates-apotelountan-apo-150-zevgaria-giati-o-filippos-ipe-pano-apo-ta-ptomata-tous-na-vri-katastrofi-opion-iponoi-otidipote-asemno-gia-tous/

Ο Ιερός Λόχος των Θηβών ήταν μια από τις κορυφαίες πολεμικές μονάδες που έδρασαν στην Αρχαία Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 379 π.Χ. από τον Γοργίδα και τον απάρτιζαν 150 ζευγάρια εραστών Θηβαίων οπλιτών αν και πιθανολογείται πως υπήρχε και σε παλαιότερη εποχή.
Στην συνέχεια αναδιοργανώθηκε και απέκτησε μέγιστη φήμη υπό τον Πελοπίδα. Καταστράφηκε ολοκληρωτικά στη μάχη της Χαιρώνειας (338 π.Χ.).
Οργάνωση, τακτική και δράση
Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ο Λόχος ιδρύθηκε από τον Γοργίδα, την εποχή που η Θήβα αποτίναξε τη7 σπαρτιατικήκυριαρχία. Όμως ο Διόδωρος Σικελιώτης μαρτυρεί ύπαρξη Ιερού Λόχου το 424 π.Χ., κατά τη μάχη του Δηλίου. Έχει εκφραστεί η άποψη ότι αυτή η διαφορά με τον Πλούταρχο εξηγείται αν θεωρηθεί πως ο Γοργίδας απλώς αναδιοργάνωσε το σώμα, μετά την απελευθέρωση της Θήβας.
Η ίδρυση μιας τέτοιας επίλεκτης μονάδας καλά εκπαιδευμένων στρατιωτών πρέπει να θεωρηθεί προϊόν μίμησης του επιτυχημένου σπαρτιατικού δόγματος ότι ο πόλεμος είναι τέχνη η οποία αποκτάται με την εκπαίδευση.
Πριν τον Πελοπίδα, ο Ιερός Λόχος χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά στην πρώτη γραμμή της θηβαϊκής φάλαγγας, με αποτέλεσμα τη διασπορά των ανδρών του, ενώ ο Πελοπίδας ήταν ο πρώτος που τον χρησιμοποίησε ως αδιάσπαστη δύναμη.
Οι πληροφορίες που δίνουν οι αρχαίοι συγγραφείς για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιήθηκε ο Ιερός Λόχος, μετά την αναδιοργάνωση από τον Πελοπίδα, δεν είναι σαφείς. Εξ αιτίας αυτού έχουν διατυπωθεί αντικρουόμενες ερμηνείες. Κατά μία άποψη, η μονάδα αυτή βρισκόταν πίσω από την πρώτη γραμμή του κέρατος του Επαμεινώνδα. Ωστόσο η θεωρία αυτή προσκρούει στις δυσκολίες παρακολούθησης της μάχης πίσω από σχηματισμό με μεγάλο βάθος, όπως ήταν ο θηβαϊκός. Η αντίθετη άποψη τοποθετεί τον Λόχο στην πρώτη γραμμή της πτέρυγας του Επαμεινώνδα, είτε καλύπτοντάς την ολόκληρη είτε εν μέρει.
Η πρώτη μάχη όπου ο Ιερός Λόχος του Πελοπίδα είχε σημαντική συμβολή ήταν αυτή στην Τεγύρα, όπου ανέκοψε μεγαλύτερη σπαρτιατική δύναμη.
Για τη μάχη των Λεύκτρων, επικρατεί η άποψη πως ο ρόλος του Ιερού Λόχου ήταν καθοριστικός στη διατάραξη της κυκλωτικής κίνησης που επιχείρησαν οι Σπαρτιάτες, αν και μερικοί γνωστοί σύγχρονοι ιστορικοί τον έχουν αμφισβητήσει έντονα, μη δίνοντας βάση στα λεγόμενα του Πλουτάρχου και παρατηρώντας τη σιωπή άλλων αρχαίων συγγραφέων.
Για 35 χρόνια έμεινε αήττητος, μέχρι τη μάχη της Χαιρώνειας το 338 π.Χ. όπου καταστράφηκε ολοσχερώς από το Μακεδονικό Ιππικό του Φίλιππου το οποίο διοικούσε ο Μέγας Αλέξανδρος. Κατά μια υπόθεση που έχει αμφισβητηθεί, ο Λέων της Χαιρώνειας είχε αναγερθεί προς τιμή του Ιερού Λόχου, στην περιοχή που είναι θαμμένοι οι νεκροί του.
Σχέσεις μεταξύ των μελών του Ιερού Λόχου
Κατά τον Πλούταρχο, «ἔνιοι δέ φασιν ἐξ ἐραστῶν καὶ ἐρωμένων γενέσθαι τὸ σύστημα τοῦτο».
Αυτό που οδήγησε στη δημιουργία αυτού του στρατιωτικού σώματος είναι, όπως σχολιάζει ο Πλούταρχος, το ότι μια μονάδα που βασίζεται στην αγάπη και τη φιλία του ερωμένου και του εραστή, κάνει πιο δύσκολο σε κάποιον να την εγκαταλείψει κατά τη διάρκεια της μάχης.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι αρχαίοι συγγραφείς συχνά παραθέτουν τη Θήβα ως μια από τις δυο πόλεις-κράτη της ηπειρωτικής αρχαίας Ελλάδας (η άλλη ήταν η Ήλις), όπου ενθαρρύνονταν οι σχέσεις μεταξύ ανδρών και εφήβων.
Επίσης, η λατρεία του Ηρακλή ήταν πολύ διαδεδομένη στη Βοιωτία ενώ ο Αριστοτέλης αναφέρει και ιερό αφιερωμένο στον Ιόλαο, σύντροφο και εραστή του Ηρακλή, όπου οι Θηβαίοι εραστές έδιναν υποσχέσεις αμοιβαίας αφοσίωσης.
Κατά τον Πλούταρχο, ο Ιερός Λόχος πήρε το πρώτο συνθετικό του ονόματός του από αυτό το έθιμο που αναφέρει ο Αριστοτέλης.
Ωστόσο, το γεγονός ότι, κατά τον Πλούταρχο, ο Θηβαίος εραστής δώριζε μια πανοπλία στον ερωμένο, με την ευκαιρία της πολιτογράφησής του, θα μπορούσε να σημειώνει το τέλος της παιδεραστικής σχέσης τους παρά την αρχή της, πρακτική που συνηθιζόταν στην αρχαία Ελλάδα.
Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι δεν υπάρχει βεβαιότητα για την ακριβή φύση των σχέσεων μεταξύ των μελών του Ιερού Λόχου, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους σ' αυτόν. Από τα 11 αρχαία κείμενα (από 9 διαφορετικούς συγγραφείς) που αναφέρονται στον Λόχο, τα έξι μιλούν για σεξουαλική σχέση αλλά, κατά την άποψη του ιστορικού David Leitao, αυτές οι πηγές είναι αρκετά μεταγενέστερες και αμφισβητήσιμης αξιοπιστίας, καθώς αναπαράγουν ερωτική παράδοση της ευρύτερης Ελλάδας η οποία φτάνει μέχρι τον Πλάτωνα. Επιπλέον, οι πηγές αυτές προέρχονται από ηθογραφικά κείμενα και όχι από την καθαρή ιστοριογραφία.
Υπάρχει όμως και η αντίθετη θέση, ότι το σώμα των αρχαίων πηγών που υποστηρίζουν την παιδεραστική εκδοχή είναι λιγότερο επισφαλές από άλλες πληροφορίες της αρχαίας ιστοριογραφίας τις οποίες έχουμε αποδεχθεί ως αληθινές. 
Μια άλλη κριτική στο σκεπτικισμό του Leitao υποστηρίζει πως ο όγκος των αρχαίων αναφορών στην ερωτική φύση του Λόχου, και των οποίων μεγάλο μέρος είναι σύγχρονες με την εποχή του, είναι πολύ σημαντικός για να μπορεί να απορριφθεί.
Με την ίδια προσοχή πρέπει να αξιολογούνται και οι πηγές που μιλούν για μη ερωτική σχέση μεταξύ των Ιερολοχιτών, οι οποίες φαίνεται να υπερβάλλουν στον υποτίθεται καθοριστικό ρόλο του Λόχου στις μάχες της Τεγύρας και των Λεύκτρων. Οι τελευταίες αυτές πηγές φαίνεται να αντλούν αποκλειστικά από τον Καλλισθένη και τον Έφορο.
Εχει μάλιστα διατυπωθεί και η υπόθεση πως η ίδια διάθεση υπερτονισμού της συμβολής του Λόχου (είναι χαρακτηριστικό ότι την αναφέρει μόνο ο Πλούταρχος) έχει γίνει και για τη μάχη της Χαιρώνειας, προκειμένουν να εξαρθεί η συμβολή του Μεγάλου Αλεξάνδρου σ' αυτή τη μάχη.


Pronews.gr

ΝΑΖΙ.18 Οκτωβρίου 1943: Ολοκαύτωμα της Καλαμπάκας


Στις 16 Σεπτεμβρίου 1943 μια μικρή γερμανική δύναμη κατά την διάρκεια ανιχνευτικής περιπολίας έφθασε στην Καλαμπάκα.Στην είσοδο της πόλης,εκεί που βρίσκεται το ξενοδοχείο Διβάνη,αντάρτες άρχισαν να πυροβολούν εναντίον τους και μετά απο σύντομη ανταλλαγή πυρών οι Γερμανοί επέστρεψαν στα Τρίκαλα.Οι αντάρτες πριν αναπτυχθούν στα υψώματα ανάμεσα στα μοναστήρια του Αγίου Στεφάνου και Αγίας Τριάδας τοποθέτησαν νάρκες στον δρόμο Καλαμπάκας-Τρικάλων.Την επόμενη οι Γερμανοί επίστρεψαν στην Καλαμπάκα.Τα τρία πρώτα αυτοκίνητα έπεσαν στις νάρκες.Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν και ο Διοικητής της Μεραρχίας των SS Θεσσαλίας ο 40χρονος  Karl Schumers,τιμημένος με το μετάλλιο του Σταυρού των Ιπποτών και του Γερμανικού Χρυσού Σταυρού.Η γερμανική φάλαγγα έφθασε στην πόλη και πυρπόλησε 60 σπίτια.Ένα μήνα σχεδόν αργότερα μεγάλη γερμανική δύναμη επιστρεφεί στην Καλαμπάκα την 18η Οκτωβρίου 1943.Αφενός να εκδικηθεί για τον θάνατο του διοικητή τους,αφετέρου να να κυνηγήσουν τους αντάρτες.Μιά οβίδα έσκασε στον τρούλο της εκκλησίας του Αγίου Στεφάνου,μία δεύτερη πέρασε ξυστά από το καμπαναριό της εκκλησίας της Παναγίας και έσκασε στο βράχο της Αιας.Μπροστά στην γερμανική δύναμη οι αντάρτες δεν ήταν δυνατόν να αντιδράσουν και σε μικρό χρονικό διάστημα εισήλθαν στην πόλη και άρχισαν να πυρπολούν τα εναπομείναντα από την πρώτη πυρπόληση σπίτια.
Από το ολοκαύτωμα διασώθηκαν μόνο τέσσερα κτίρια, σύμφωνα με μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων.
Όλα τα άλλα καταστράφηκαν ολοσχερώς. Από τον πανέμορφο οικισμό με τα γραφικά πέτρινα δίπατα σπίτια με τα ξύλινα μπαλκόνια και τα παραθυρόφυλλα (1000 περίπου) δεν έμεινε τίποτα. 
Μόνο τέσσερα πέντε γλίτωσαν τον πύρινο όμμλεθρο γιατί φιλοξενούσαν τις κατοχικές αρχές. 
Το πρωινό της 19ης Οκτωβρίου,όπως λένε οι μαρτυρίες,η Καλαμπάκα ήταν ένας σωρός από ερείπια και στάχτες και μέσα σ’ αυτά και ανθρώπινες ζωές
Trikala.gr

Wednesday, August 9, 2017

Ώρες αγωνίας: Τραγικές στιγμές για τον Σπύρο Παπαδόπουλο – Άσχημα νέα με την υγεία του…


Τι συμβαίνει στον Σπύρο Παπαδόπουλο;
Δύσκολες ώρες πέρασε ο Σπύρος Παπαδόπουλος.
Εξαιτίας ενός σοβαρότατου προβλήματος υγείας.
Ο αγαπημένος ηθοποιός και παρουσιαστής της επιτυχημένης εκπομπής «Στην Υγειά Μας» βρίσκεται από την προηγούμενη εβδομάδα σε ιδιωτικό θεραπευτήριο.
Ο Σ. Παπαδόπουλος υποβλήθηκε σε επέμβαση αφαίρεσης του δεξιού του νεφρού, καθώς εξετάσεις που έκανε έδειξαν πως υπήρχε όγκος στο νεφρό.
Σύμφωνα με την «Ημερησία», οι γιατροί τού έκαναν εισαγωγή και αμέσως προχώρησαν στην αφαίρεση.
Τις επόμενες ημέρες ο ηθοποιός θα περιμένει τα αποτελέσματα της βιοψίας, ενώ αύριο αναμένεται να πάρει εξιτήριο.
Όσον αφορά την τηλεοπτική στέγη του Σπύρου Παπαδόπουλου, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, είναι πιθανό να μεταφερθεί στον ΑΝΤ1, με χαμηλό κόστος ανά εκπομπή.

wibiya widget