Friday, September 15, 2017

Έκρηξη σε σταθμό του μετρό στο Λονδίνο - Επιβάτες ποδοπατήθηκαν και υπέστησαν εγκαύματα - ΦΩΤΟ - ΒΙΝΤΕΟ


Ένα μεγάλο πλαστικό δοχείο εξερράγη μέσα σε βαγόνι του μετρό στον σταθμό Parsons Green του δυτικού Λονδίνου, όπως μετέδωσε στην ιστοσελίδα της η εφημερίδα Sun και η free press εφημερίδα Metro της βρετανικής πρωτεύουσας που φιλοξενούν και φωτογραφίες.
Ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό ανήκει στην γραμμή District Line του υπόγειου σιδηροδρόμου.
Ρεπόρτερ της Metro έκανε λόγο για ανθρώπους που φέρουν εγκαύματα στο πρόσωπο. Εξαιτίας του πανικού που επικράτησε πολλοί επιβάτες ποδοπατήθηκαν μέσα στο σταθμό.
Συγκεκριμένα, μία γυναίκα δήλωσε στο Reuters ότι τραυματίσθηκε στο ποδοπάτημα που ακολούθησε την έκρηξη που σημειώθηκε.
Δείτε ζωντανά την εικόνα που μεταδίδει το Russia Today από το σημείο της έκρηξης:
Ένοπλοι αστυνομικοί βρίσκονται στον τόπο του συμβάντος και η Μητροπολιτική Αστυνομία ανακοίνωσε, μέσω του Twitter, ότι θα προχωρήσει σε ανακοίνωση όταν θα έχει ακριβείς πληροφορίες για το συμβάν.
Η κυκλοφορία των συρμών έχει διακοπεί ανάμεσα στους σταθμούς Earls Court και Wimbledon.
Την κινητοποίηση της πυροσβεστικής και των σωστικών συνεργείων αποτυπώνουν τα πρώτα βίντεο από την έκρηξη που σημειώθηκε πριν από λίγα λεπτά στον υπόγειο σιδηρόδρομο του Λονδίνου.

.

Thursday, September 14, 2017

Η Γκρην Πης με 100 ακτιβιστές στην έκθεση Γερμανίας λένε ΑΡΡΏΣΤΙΑ τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα


100 ακτιβιστές καθαρού αέρα αναβοσβήνουν το μεγαλύτερο auto show παγκοσμίως

Δελτίο τύπου - 14 Σεπτεμβρίου 2017
Φρανκφούρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017 - Ακολουθώντας την επίσκεψη της Γερμανικής καγκελαρίου, την έναρξη της περιοδείας της Angela Merkel στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτων της IAA, 100 ακτιβιστές της Greenpeace στη Γερμανία παρουσίασαν μια απόδοσή τους για να ζητήσουν προστασία από τις επιπτώσεις της ντίζελ στην υγεία. Ντυμένοι ως άρρωστοι ασθενείς, οι ειρηνικοί διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν σιωπηλά σε μία από τις αίθουσες εκθέσεων και έκαναν μια θεατρική παράσταση. Αργότερα, έσκαψαν σε βήχα και άφησαν πίσω τους τις μάσκες αναπνοής στα περίπτερα των κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Η Greenpeace Germany επιδιώκει να τονίσει ότι, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία στο IAA ανακοινώνει την έναρξη πολλών νέων μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια, εξακολουθεί να προτίθεται να επικεντρωθεί στην πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης για τα επόμενα χρόνια. Τα αυτοκίνητα με μηχανές καύσης έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των ανθρώπων.
Τα ντίζελ είναι η κύρια πηγή διοξειδίου του αζώτου (NO 2 ) στις πόλεις. Το τοξικό αέριο προκαλεί αναπνευστικά νοσήματα όπως το άσθμα και απειλεί την υγεία των παιδιών και των ηλικιωμένων, ειδικότερα. Μια μελέτη που έδωσε εντολή από τη Greenpeace Germany έδειξε ότι ακόμη και μια μικρή αύξηση των 10 μικρογραμμαρίων ανά m 3 αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης άσθματος στα παιδιά κατά 15% κατά μέσο όρο. [1] Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, το NO 2 προκαλεί 68.000 πρόωρους θανάτους ετησίως στην ΕΕ. [2]

Παρά τα φαινομενικά "κατανοητά του μηνύματος", τα στελέχη της εταιρείας αυτοκινήτων εξακολουθούν να μιλούν για τους κινητήρες ντίζελ που είναι «ουσιαστικοί» και «καθαροί» και εξακολουθούν να παρουσιάζουν πολλά μεγάλα SUV και λιμουζίνες στο φετινό IAA ως ένδειξη της συνεχιζόμενης δέσμευσης τους για βρώμικα και υγιεινά -θεραπεία τεχνολογία.
"Η προσθήκη μιας ηλεκτρικής επιλογής σε κάθε μοντέλο δεν είναι αρκετή", δήλωσε η Andree Boehling, Greenpeace Germany Expert Transport. "Αυτό που πραγματικά χρειάζεται είναι η δέσμευση να τεθεί τέρμα στην παραγωγή ρυπογόνων αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται με ντίζελ και βενζίνη".
Ενώ τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα γίνονται πιο καθαρά σε χαρτί, ο αέρας στις πόλεις παραμένει βρώμικος. Οι εκπομπές στην πραγματική ζωή εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότερες από τις εκπομπές υπό επίσημες συνθήκες δοκιμών. Οι δοκιμές του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές της ICCT έδειξαν ότι ακόμα και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro 6 έχουν εκπομπές που είναι κατά μέσον όρο πενταπλάσια σε σχέση με το νόμιμο όριο. [3] 

"Τα αυτοκίνητα Diesel είναι κατάλληλα στις κεντρικές πόλεις ως περιοχές καπνίσματος σε νοσοκομείο", συνέχισε ο Boehling. "Κανείς δεν πρέπει να ξεγελαστεί από τους ισχυρισμούς του« καθαρού πετρελαίου »σε αυτή την παράσταση, οι κατασκευαστές πωλούν ακόμα εκατομμύρια αυτοκίνητα ντίζελ που αποτελούν απειλή για την υγεία μας. Το αυτοκίνητο ντίζελ πρέπει να εξαφανιστεί και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πρέπει να κατέχουν την ευθύνη των εταιρειών αυτοκινήτων ». [4]



 ENDS
Εικόνες
Οι εικόνες θα μεταφορτωθούν εδώ το συντομότερο δυνατό. 
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με φωτογραφίες / βίντεο, μπορείτε να επικοινωνήσετε: 
Φωτογραφίες: +49 40 30618 376; Βίντεο: +49 175 1102036
Σημειώσεις στους συντάκτες
[1] Η μελέτη στη γερμανική καθώς και μια σύντομη ενημέρωση της Greenpeace με βάση τη μελέτη βρίσκεται εδώ .
[2] Μπορείτε να διαβάσετε εδώ τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, την έκθεση για την ποιότητα του αέρα στην Ευρώπη 2016 .
[3] Το δελτίο τύπου της ICCT σχετικά με τα αποτελέσματα των δοκιμών μπορεί να διαβαστεί εδώ .  
[4] Το 2016, 49,9% των ταξινομήσεων οχημάτων ήταν ντίζελ και μόνο 1,1% ήταν ηλεκτρικά στην ΕΕ15 σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Επαφές
Gregor Kessler, Λειτουργός Τύπου, Greenpeace Γερμανία +49 151 72702918; gregor.kessler@greenpeace.org
Benjamin Stephan, Greenpeace Γερμανίας Ειδικός Μεταφορών :; +49 151 57208151; benjamin.stephan@greenpeace.org 

Διεθνές Γραφείο Τύπου Greenpeace, +31 (0) 20 718 2470 (διατίθεται 24 ώρες),  pressdesk.int@greenpeace.org

Έκθεση Γερμανίας- αλλα το αυτοκίνητο δεν έχει μέλλον !

Σήμερα 12.9.2017,η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ξεκινάει στη Γερμανία. Το Motorshow της Φρανκφούρτης είναι η στιγμή που πολλοί από τους πιο γνωστούς κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως συγκεντρώνονται για μια μεγάλη έκθεση οχημάτων που έχουν γυαλισθεί τόσο σκληρά είναι ένα θαύμα που υπάρχει κάποιο χρώμα που τους έχει απομείνει.
 Διαμαρτυρία κατά την έναρξη της IAA στη Φρανκφούρτη
Αλλά ενώ οι επιχειρήσεις που εκδηλώνουν στην εκδήλωση θα είναι πρόθυμες να σας πουν πόσο γρήγορα τα αυτοκίνητά τους φτάνουν από 0 έως 100 χιλιόμετρα την ώρα, αυτό που δεν είναι πιθανό να ακούσετε είναι το πώς η αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται ολοένα και πιο άσχετη με τις επιλογές των καταναλωτών, οι κυβερνητικές πολιτικές αναγκάζουν γρήγορα τη βιομηχανία να αλλάξει. 
Εδώ είναι πέντε λόγοι για τους οποίους.

1. Κλιματική αλλαγή

Η ατμοσφαιρική ρύπανση στο Δελχί
Ενώ ορισμένες εταιρείες αυτοκινήτων ενδιαφέρονται για το πόσο αποδοτικό είναι το μοντέλο βενζίνης και ντίζελ τους, η πραγματικότητα είναι ότι τα οχήματα που παράγουν σήμερα συνεισφέρουν περισσότερο από το 20% των συνολικών εκπομπών CO2 σε πολλές χώρες.
Σε πολλές χώρες του κόσμου ο τομέας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έχει αρχίσει να μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα, ωστόσο οι οδικές μεταφορές δεν έχουν καταφέρει να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές τους. Με την ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής όλο και πιο επείγουσα, οι εταιρείες αυτοκινήτων μπορούν να παραμείνουν κολλημένες με τους παλιούς τρόπους τους για τόσο πολύ καιρό.

2. Ατμοσφαιρική ρύπανση

Ρύπανση του αέρα στο Λονδίνο
Στην Ευρώπη, σχεδόν μισό εκατομμύριο άνθρωποι πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Αλλά σε άλλες περιοχές του κόσμου, η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη.
Με την ανησυχία του κοινού για τη ρύπανση της ατμόσφαιρας σε άνοδο, οι εταιρείες αυτοκινήτων που παραμένουν σταθεροποιημένες στην κατασκευή βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων δεν φαίνονται να βαδίζουν με το τι θέλουν οι άνθρωποι

3. Απαγορεύσεις βενζίνης και ντίζελ

Ηλεκτρικά οχήματα φόρτισης
Το φεστιβάλ αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης λαμβάνει χώρα, ενώ ορισμένες κυβερνήσεις αποκαλύπτουν σχέδια για απαγόρευση των οχημάτων βενζίνης και ντίζελ. Ορισμένες εταιρείες αυτοκινήτων έχουν ξεκινήσει κάτι τέτοιο, όπως η Volvo που πρόσφατα δήλωσε ότι όλα τα νέα της αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά από το 2019.
Εν τω μεταξύ, οι περισσότερες μεγάλες εταιρίες αυτοκινήτων στο φεστιβάλ αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης εξακολουθούν να επικεντρώνονται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πραγματικά τίθεται το ερώτημα - ποιος είναι ο πλανήτης;

4. Dieselgate

Δράση στο εργοστάσιο της VW
Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τότε που η Volkswagen είχε πιάσει δοκιμές εκπομπών εξαπάτησης και η αλήθεια αποκαλύφθηκε σχετικά με το πώς ορισμένα αυτοκίνητα ντίζελ εκπέμπουν " έως και 40 φορές περισσότερη ρύπανση " από ό, τι επιτρεπόταν.
Ενώ άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, όπως η Volvo και η Jaguar Land Rover , έχουν δεσμευτεί να καταργήσουν τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα, η VW έχει ακόμα πολύ δρόμο να ξεκαθαρίσει τη δράση τους. Και τώρα, στο πίσω μέρος του σκάνδαλο Dieselgate, ακόμα περισσότερες από τις μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτων της Γερμανίας, όπως η BMW και η Daimler, βρίσκονται  υπό πίεση να αλλάξουν .

5. Κοινή χρήση αυτοκινήτου

Ποδηλάτες στο δρόμο στο Ανόβερο.
Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, οι νεότερες γενιές απομακρύνονται ήδη από την κατοχή αυτοκινήτωνκαι επιλέγουν ποδήλατα και δημόσια μέσα μεταφοράς.
Με όλο και περισσότερους από τους κατοίκους του κόσμου να κινούνται στις πόλεις - μια τάση που θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια - αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων αρχίζει να βλέπει την ιδέα να κατέχει το δικό του αυτοκίνητο ως μια δαπανηρή και δυσκίνητη επιλογή σε σύγκριση με ανταλλαγή αυτοκινήτων.

Αυτό το ιστολόγιο βασίζεται σε μια νέα έκθεση της Greenpeace: "Γιατί το αυτοκίνητο δεν έχει μέλλον. Μια Ανάλυση Παγκόσμιου Αντίκτυπου "- κατεβάστε το εδώ .
Ο Richard Casson είναι υποστηρικτής της Greenpeace UK

ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΓΑ.Ασκληπιός, ο πρώτος θεραπευτής της ψυχής διά μέσου των ονείρων


«Ποτέ δεν επιθύμησα να γίνω αρεστός στους πολλούς. Αφ' ενός, δεν κάθισα να μάθω
τι αρέσει στους πολλούς·κι αφ' ετέρου, τα όσα ήξερα εγώ βρίσκονταν μακριά από 
τη δική τους αντίληψη». Επίκουρος: (341 π.Χ. - 270 π.Χ.)


Ιατρέ του πόνου μας, Ασκληπιέ, ξεκινώ το εγκωμιό σου, 
υιέ του Απόλλωνος, που αναδύθηκες μέσα από την
 θεϊκή Κορωνίδα από το Δώτιο πεδίο, κόρη του Βασίλια
 Φληγύα Μέγας στην ανθρωπότητα, Κατευναστή των
 σκληρών δεινών, και έτσι σε καλωσορίζω, Δάσκαλε.
 Με τον ύμνο αυτό δέομαι προς Εσέ.

                Ο Ασκληπιός, υιός της Κορωνίδας 
και του Απόλλωνος, ήταν ένας ευγενικός 
θεραπευτής και διδάσκαλος. Τα θεραπευτικά 
ιερά του ξεπερνούσαν σε αριθμό τα 300 και κάποια 
από αυτά λειτουργούσαν για περισσότερο από 
1000 χρόνια. Από τη Μ.Ασία μέχρι τη Ρώμη οι
 ασθενείς από όλες τις κοινωνικές τάξεις 
συνέρρεαν για να θεραπεύσουν ασθένειες
σωματικές ψυχολογικές ή πνευματικές που
 δεν επιδέχονταν άλλη θεραπεία.
 Το είδος της θεραπείας που λάμβανε χώρα 
στα Ασκληπιεία ονομαζόταν "Εγκοίμηση"
 και είχε ως εξής: Εξαγνισμό μέσω νηστείας, 
Κάθαρση μέσα από τραγωδίες και Θεραπεία 
μέσω των ονείρων. Οι αρχαίοι πίστευαν
 πως ο θεός επισκέπτονταν τον ασθενή με τη 
μορφή του ή με τη μορφή ζώου (θηριομορφισμός 
του θεού), ως φίδι, σκύλος ή πετεινός.

 Ένα από τα σημαντικότερα Ασκληπιεία της 
εποχής ήταν ηΕπίδαυρος. Στην Επίδαυρο 
αρχικά οι ασθενείς εξαγνίζονταν και έπειτα 
 περίμεναν μέσα στο "άβατον του Ασκληπιού", 
το πρώτο όνειρο που θα τους επισκεπτόταν. 
Το Άβατον ήταν ο θάλαμος της ύπνωσης.
 Κατά την ύπνωση τους στο άβατο, ο ασθενής
 οδηγείτο σ ένα στενό θάλαμο που τον περιέκλειε
 σαν μήτρα. Εκεί περίμενε επί ώρες ή επί 
ημέρες, για το θεραπευτικό όραμα όπου ο 
Ασκληπιός θα έκανε την εμφάνισή του - ως 
θεός, άντρας, αγόρι, φίδι ή σκύλος. Ο θεός 
άγγιζε το σημείο που έπασχε και έδινε συμβουλές 
στον ασθενή. Έτσι επιτυγχάνονταν η θεραπεία.
 Αυτή ήταν η λεγόμενη "επιφάνεια", δηλαδή 
η επίσκεψη του θεού μέσω ενός θεραπευτικού ονείρου.


              Το θαυμαστό θέατρο της 
Επιδαύρου, χωρητικότητας14.000 ατόμων, 
κτίστηκε γύρω στο 400 π.Χ, με τις αμοιβές και τα 
δώρα που εισπράτονταν από τις θεραπείες. 
Η πρωτοφανής σχέση του θεάτρου με τη θεραπεία, 
έγκειται στο σκοπό του δράματος, δηλαδή στην
 Κάθαρση. Κάθαρση είναι 
η έντονησυναισθηματική, ψυχολογική και σωματική
 διαδικασία που φέρνει στην επιφάνεια, ενδυναμώνει
 και αποκαθαίρει τα συναισθήματα. Η Ελλάδα είναι 
αυτή που δημιούργησε τις δυνατότητες για κάθαρση
 μέσω της τραγωδίας, του λόγου, και των ιερών 
τελετουργιών θρήνου και εξαγνισμού. Σύμφωνα 
με τον Αριστοτέλη, σκοπός της τραγωδίας είναι
 η κάθαρση, ειδικά ο εξαγνισμός μέσω του ελέους 
και του φόβου. Η Ελληνική τραγωδία δεν 
δραματοποιεί προσωπικές ιστορίες, αλλά ιστορίες 
από το συλλογικό ασυνείδητο. Η ίδια η τραγωδία 
αποτελεί ένα συλλογικό όνειρο ή τελετουργία.

Σύμφωνα με το Νίτσε, η ελληνική τραγωδία 
eπιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην 
απολλώνια εκδήλωση της ονειρικής εικόνας - την οποία 
συνιστά το έργο και η παράσταση - και σε μια διονυσιακή
μέθη – την παράδοση σε συναισθήματα που μας 
παρασύρουν σε μια υπέρβαση του εαυτού μας. 
Μας δίνεται ταυτόχρονα και το όνειρο και η εμπειρία της έκστασης στον κόσμο του ονείρου.

Το άτομο που υποφέρει ανίσταται, μεταμορφώνεται, 
φωτίζεται και διαφωτίζεται, ανακαλύπτωντας πως 
αποτελεί και ο ίδιος στοιχείο του μύθου. Η θεραπεία 
είναι το άλμα έξω από τον πόνο και μέσα στον μύθο. 
Όταν κάποιος βλέπει τον προσωπικό του 
αγώνα να αντικατοπτρίζεται στην ιστορία ενος μύθου, 
νιώθει αυτόματα ανακούφιση. Όπως εύστοχα 
τοποθετήθηκε ο Τζόζεφ Κάμπελ, «η ενοχή είναι αυτό που εξαλείφεται από το μύθο». Το προσωπικό δράμα κάποιου, με ακρίβεια αποτυπωμένο στην δομή μιας αρχαίας ιστορίας, υποδεικνύει σε αυτόν που υποφέρει πως δεν είναι ανώφελος, αλλά μάλλον μια απαραίτητη δοκιμασία που ενέχει κάποιο αιώνιο του ανθρώπινου δράματος.

Μια άλλη μέθοδος προσέγγισης του αρχαίου τρόπου 
ζωής συνίσταται στην πιστή αναπαραγωγή του τυπικού
 των μύθων. Μελετώντας προσεκτικά τους μύθους, 
τους θρύλους και τις αρχαίες παραδόσεις, μπορούμε 
να εντοπίσουμε το τυπικό για την τέλεση 
ιεροτελεστιών, τελετουργικών, ευλογιών, προσευχών
 και δοκιμασιών. «κάθε στοιχείο του μύθου παραμένει 
ζωντανό: το τυπικό, η πλοκή, ο περιβάλλων χώρος και
 η αρχαϊκή νοοτροπία ενός χαμένου μέσα στον χρόνο
 κόσμου. Έτσι, ο αρχαίος κόσμος είναι ανακτήσιμος ...»
 Οι μύθοι δεν μας αποκαλύπτουν μόνο τα αιώνια 
θέματα του ανθρώπινου δράματος, αλλά μας μιλούν και 
για το πώς, πότε, πού, με ποιούς και με τι τρόπο 
εξελίσσονταν αυτά τα δρώμενα στον αρχαίο κόσμο. 
Μπορούμε να επιλέξουμε να αναπαραστήσουμε
 τους μύθους, όχι απορρίπτοντας το παρόν μας 
για μια επιστροφή στο νεκρό παρελθόν, αλλά
 με άνετες, απλές και προσαρμοσμένες στην
 σύγχρονη πραγματικότητα μεθόδους, που
 αναζωογονούν και ανανεώνουν αυτήν την
 πραγματικότητα, επιτυγχάνοντας μια σύνθεσή
  της με το αιώνιο. Όπως ο Λαο τσε δίδασκε 
«Μείνε με τους αρχαίους, πορεύσου με το Παρόν». 

           Η κατάδυση στον μύθο είναι εφικτή με
 διάφορους τρόπους: Με την καθοδήγηση ενος θεραπευτή,
 με μια τελετουργική προσέγγιση στην Φύση ή με ταξίδια
 ανά την υφήλιο. Με όποιο τρόπο και αν ακολουθήσουμε 
μια τέτοια πορεία στα βάθη του μύθου, το αποτέλεσμα θα
 είναι το ίδιο: το άτομο ανακαλύτει την θέση του στο 
σύμπαν, ο φόβος και η αρνητική επίδραση που ξυπνάει 
στον καθένα μας η ψυχοπαθολογία μετατρέπεται σε 
αίσθηση συμμετοχής σ΄έναν αιώνιο, οικουμενικό αγώνα.
 Στον μύθο μοχθούμε όχι για τον εαυτό μας, αλλα για 
όλη την Ανθρωπότητα.
Σήμερα, ο άνθρωπος έχει ανάγκη την θεραπεία της ψυχής 
του, όσο ποτέ άλλoτε. Οι ειδικοί παραδέχονται ότι 
όλες οι παθήσεις έχουν σημαντικές 
ψυχοσωματικές διαστάσεις. Πολλές ασθένειες 
προέρχονται απο την ψυχή. Άλλες φτάνουν στην 
κορύφωση τους μετά από καιρό, όταν η ψυχή έχει πια
 αποτύχει να εκφράσει τα συναισθήματα, τις ανάγκες,
 τις ανισορροπίες και τις διαταραχές της μέσω του 
σώματος. Κατά συνέπεια οι ψυχοσωματικοί παράγοντες
 παίζουν κεντρικό ρόλο στην αποκατάσταση της λειτουργίας 
του ενιαίου συστήματος Σώματος-Νου.
Όπως δίδασκε ο Ιπποκράτης, είναι απολύτως 
απαραίτητο να αντιμετωπίζεται ο άνθρωπος ως σύνολο, 
ώστε να επιτευχθεί η σωστή και ολοκληρωμένη θεραπεία 
κάθε ασθένειας. Η σύγχρονη ιατρική αντιμετωπίζει τα 
σώματα ως μηχανές προς επιδιόρθωση, αγνοώντας
 τους περίπλοκους ψυχο-πνευματικούς παράγοντες που
 διέπουν την εξέλιξη της υγείας μας. Η χρήση των
 φαρμάκων επιδιώκει μόνο την εξαφάνιση του πόνου, 
ενώ θα έπρεπε να αφουγκραζόμαστε τι προσπαθούν
 να μας πουν για την εσωτερική μας κατάσταση.

 Για να αφυπνίσουμε τις Θείες δυνάμεις της ίασης στην
 ζωή μας και να εισέλθουμε στο πεδίο του ζωντανού μύθου, 
δεν χρειάζεται να εγκαταλείψουμε την ενδεχόμενη πίστη
 μας στον μονοθεϊσμό ή στον σύγχρονο τρόπο σκέψης. 
Το μόνο που χρειάζεται είναι να προσωποποιήσουμε
 την θεραπευτική δύναμη του πρωταρχικού Ενός και 
να της επιτρέψουμε να εισέλθει εντός μας. Σύμφωνα 
με τον Πρόκλο, «...ο Ασκληπιός είναι αυτή η πλεύρα 
του Θείου που αποτρέπει το σύμπαν να ασθενήσει ή να 
γεράσει, και τα στοιχεία της Φύσης από το να χαλαρώσουν
 τους άφθαρτους δεσμούς μεταξύ τους». 
 


           Ο Ασκληπιός διαθέτει τρία ιερά ζώα-σύμβολα
 που παίζουν σημαντικό ρόλο στη θεραπευτική 
διαδικασία: το φίδι, το σκύλο και τον πετεινό.

 Το φίδι εκπροσωπεί τη μητέρα Γη, καθώς και κάθε 
είδους μεταμόρφωση. Σε όλες τις παραδόσεις , εκτός 
αυτή του ιουδαιο-χριστιανισμού, η μορφή του φιδιού
 είναι φορέας αγαθοεργών και ευπρόσδεκτων δυνάμεων.
Η λατρεία των φιδιών και η σύνδεσή τους με 
θεραπευτικές ιδιότητες ήταν ευρύτερα γνωστές 
σε όλη τη μεσογειακή λεκάνη. Ο Ασκληπιός κατείχε 
αυτή την τέχνη θεραπείας μέσω των φιδιών 
κυρίως σε συμβολικό επίπεδο. Η αλλαγή του 
δέρματος του φιδιού συμβόλιζε την εσωτερική 
αλλαγή και μεταμόρφωση. Όταν ονειρευόμαστε φίδια 
είναι σαν να εχουμε κοιμηθεί σε άβατον. 

              Ο Ασκληπιός παριστάνεται κρατώντας μία 
μεγάλη ράβδο τυλιγμένη με ένα μεγάλο φίδι, καθώς 
και το, γνωστό σε όλους μας σύμβολο της ιατρικής, 
Κηρύκειο του Ερμή, είναι η ράβδος γύρω 
στην οποία ελίσσονται δυο φίδια, που έχουν διττή
ιδιότητα μη γνωρίζοντας εκ των προτέρων εάν η επίδραση 
τους θα είναι ευεργετική ή επιβλαβής και αυτό γιατί
 εξαρτάται και καθορίζεται πάντα από τις συνθήκες 
και τη διάθεση του ¨Εγώ¨,που σχετίζεται με τις 
δυνάμεις του Ασυνείδητου. Εάν το αναδυόμενο 
υλικό του ασυνείδητου βοηθήσει στην επούλωση και 
θεραπεία ή εάν προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερη 
βλάβη, εξαρτάται καθαρά από τέσσερεις μεταβλητές: τη
 στάση του Εγώ μας απέναντι σ αυτό, τους θεούς 
καθοδηγητές που το βγάζουν στην επιφάνεια βοηθώντας 
μας να το χρησιμοποιήσουμε, το περιβάλλον και τη 
κοινωνία που λειτουργούν σαν δοχεία αποθήκευσης
 υλικού, καθώς και τον τρόπο που αυτό απελευθερώνεται-κατα λάθος, ή απο τραυματική εμπειρία, από διαδική σύγκρουση ή κατά τη διάρκεια θρησκευτικών τελετουργιών και ιερών δρώμενων.

 «Ότι μας δηλητηριάζει, μπορεί να μας θεραπεύσει. Ότι μας θεραπεύει  μπορεί να μας δηλητηριάσει».
 Αρχαίος χρησμός του Απόλλωνος.

 Ως δεύτερο ζωο του Ασκληπιού συναντάμε
 τον καλύτερο φίλο του ανθρώπου, τον σκύλο
ένα ον πιστό και συμπονετικό προς το είδος μας. 
Ένα ζώο που μπορεί να λειτουργεί ως 
αγγελιοφόρος μεταξύ των ανθρώπων και του 
ζωικού βασιλείου. Σύμφωνα με έναν μύθο
 των Ινδιάνων Σενέκα, όταν οι 
άνθρωποι πρωτοδοκίμασαν κρέας, 
τα ζώα εγκατέλειψαν τη μέχρι τότε ενιαία
 κοινωνία και ανέπτυξαν διαφορετικές γλώσσες. 
Τότε ο Δημιουργός έδωσε ως δώρο στους
 ανθρώπους τον σκύλο, ώστε να υπάρχει 
πάντα ένας δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ 
αυτών και της υπόλοιπης Φύσης. Ο σκύλος 
συχνά σε πολλές δοξασίες είχε τον ρόλο 
του ψυχοπομπού. Είναι τα πιό κατάλληλα ζώα 
να μας οδηγήσουν στον κόσμο των πνευμάτων,
 γιατί έχουν την ικανότητα να ακολουθούν
 την αλάνθαστη διαισθησή τους.

          Το τρίτο ιερό ζώο του Ασκληπιού, 
και πιο προτιμητέο για θυσίες ήταν ο πετεινός
Για την ακρίβεια ο πετεινός θυσιάζοταν μόνο
 στον Ασκληπιό και σε κανέναν άλλον θεό.
 Ο πετεινός είναι το ζώο που δρασκελίζει το γιν 
και το γιανγκ, το φως και τοσκοτάδι, την ημέρα
 και την νύχτα. Μας αφυπνίζει την 
συνειδητότητα ξυπνώντας μας στο λυκαυγές, 
και μας αποσπά από τα όνειρα, τα όνειρα εκείνα 
μέσα από τα οποία θεράπευε ο 
Ασκληπιός, φέρνοντας στην επιφάνεια
 της συνειδητότητας τον ίδιο τον πυρήνα της 
οδύνης. Το εγερτήριο 
σάλπισμα του, αφυπνίζεισηματοδοτώντας
 την απομάκρυνση από τα όνειρα, συμβολίζει
 την αποτελεσματική παρέμβαση του θεραπευτή, που βγάζει από το σκοτάδι του ασυνειδήτου, την πάθηση και την επαφή με το Θείο και τα εκθέτει στο λαμπρό φως της επίγνωσης και της διαθεσιμότητας.

               Ο Σωκράτης και ο μαθητής του 
Πλάτωνας, πίστευαν στις δυνάμεις του Ασκληπιού.
 Ο Πλάτων δεν μπόρεσε να παρευρεθεί 
στις τελευταίες στιγμές του μεγάλου 
φιλοσόφου λόγω ότι ήταν ασθενής. Την
 προηγούμενη μέρα, ο Σωκράτης συμβούλεψε
τον Πλάτωνα «να απευθυνθεί στο ιερό του 
Ασκληπιού για να θεραπευτεί, αλλά να μην
 ξεχάσει όταν θα ξυπνούσε θεραπευόμενος 
από την ασθένεια να θυσίαζε έναν πετεινό».
 Ο Σωκράτης πέρασε το μεγαλύτερο μέρος
 της τελευταίας του μέρας με τους μαθητές
 του, λέγοντας τους ότι ο θάνατος δεν είναι 
τίποτα άλλο πάρα ο διαχωρισμός της ψυχής απο το σώμα. Ο μεγάλος αυτός φιλόσοφος μας άφησε λέγοντας ότι ο θάνατος είναι η θεραπεία του πόνου της ψυχής.

 Η θεραπεία της ψυχής πρέπει να ξεκινά από
 την μικρή μας ηλικία, και να σταματά μόνο με
 τον θάνατο μας. Ο ύπνος, δίδυμος αδερφος
 του θανάτου, μας χαρίζει απλόχερα τα όνειρα.
 Τα όνειρα δεν έχουν ούτε χρόνο, ούτε 
συγκεκριμένη πηγή, προέρχονται από εκεί
 που έχουμε στρέψει την προσοχή της ύπαρξής 
μας. Άλλοτε μας θεραπέυουν, και άλλοτε 
μας οδηγούν σε περίεργα μονοπάτια. Είναι 
πολλοί αυτοί που ταξίδεψαν μέσα από τα 
όνειρα τους, ή είδαν ένα πιθανό σενάριο
 του μέλλοντος τους, άλλοι εγκλωβίστηκαν
 στο αστρικό ή μεσο-αστρικό πεδίο, που βασιλεύει
 ο πρίγκιπας της πλάνης, και πλανεύτηκαν με
 όσα είδαν, ώντας βέβαιοι οτι έζησαν κάτι
 το αληθινό. Ο ύπνος μας φέρνει σε επαφή με 
έναν κόσμο γεματό πιθανότητες που μπορούν
 να υλοποιηθούν στο παρόν μας. Είναι η 
μόνη αληθινή διέξοδος της ψυχής όσο βρίσκεται
 στο υλικό σώμα, και ο μόνος τρόπος για να 
λάβει πραγματικές πληροφορίες απο κοσμικά 
επίπεδα που την βοηθούν να διατηρήσει τον προεπιλεγμένο από την ίδια, δρόμο της επί γης, αφού η λήθη μας απαγορεύει συνειδητά να θυμηθούμε τα συμβάντα ανάμεσα στις ενσαρκώσεις μας. Με λίγα λόγια, όταν το σώμα ξυπνά, το αληθινό μέρος της ψυχής κοιμάται. Όταν το σώμα κοιμάται, τότε η αφύπνιση ξεκινά.
 Τα όνειρα είναι ζωντανές εμπειρίες της ψυχής 
και ως προσωπικές ψυχικές μας εμπειρίες πρέπει
 να αντιμετωπίζονται, αντί να αναλύονται απλώς και να ερμηνεύονται. Η ανάλυση θα πρέπει να υποστηρίζει και να καθοδηγεί την εμπειρία του ονείρου, όχι να την υποκαθιστά. Όταν ξυπνάμε το πρωί, θα έχουμε όφελος αν ρωτήσουμε τον εαυτό μας: « τι έκανα στα όνειρα εχθές το βράδυ;» αντί του «Πως να ερμηνεύσω το όνειρο αυτο;»



               Πρέπει να εγκαταλείψουμε 
τον συνηθισμένο χώρο και χρόνο 
της καθημερινότητας μας. Να βρούμε γαλήνια
μέρη μέσα στην φύση, στα δάση, στην θάλασσα 
ή στο βουνό. Μακριά απο ότι μας αναγκαζεί
 να είμαστε δούλοι της καθημερινότητας μας. 
Αυτός ο χώρος ο άγνωστος ας γίνει το ιερό μας,
 ας γίνει η μήτρα του άβατου ιερού μας.
 Με σύγχρονους όρους, η κάθαρση μπορεί να 
απαιτεί αλλαγές στον τρόπο ζωής,όπως η νηστεία 
και άλλων περιορισμών. Την σωματική 
αποκάθαρση με λούσιμο και άλλες μορφές 
καθαρισμού συμπεριλαμβανομένης της εφίδρωσης, 
του ατμόλουτρου, της απλής και καθαρής 
ενδυμασίας. Την αποχή από το σεξ, το διάβασμα,
 την τηλεόραση και από αλλες παρόμοιες 
καθημερινές δραστηριότητες, με παράλληλη
 εισαγωγή άλλων, όπως το περπάτημα, ο διαλογισμός, η τήρηση σιωπής και ότι άλλο μας απομακρύνει από τις παρεμβολές του καθημερινού βίουΤέτοιες  ολοκληρωμένες πρακτικές που αφορούν το σώμα και το πνεύμα, είναι καταλυτικές για μια εμπειρία «υπό συνθήκες ύψιστης αφύπνισης».

Αυτές οι τεχνικές επιφέρουν «αυτοσυγκέντρωση
 και επαφή με το Παρόν», η οποία όταν είναι 
αρκετά ισχυρή, οδηγεί σε ένα άλλο επίπεδο συνειδητότητας. Με άλλα λόγια η Κάθαρση απαιτεί την πλήρη κατάργηση των ορίων που συνήθως θέτει το Εγώ μας. Κατά την διάρκεια της τελέτης, τα όρια θα επαναπροσδιοριστούν κατά τρόπο που να εξυπηρετούν καλύτερα την υγεία και τις λειτουργίες μας

Μετά την Κάθαρση, την ανάπαυση και την 
πλήρη αποστασιοποίηση από την 
καθημερινότητα, μπορούμε να εισέλθουμε
 στο άβατο, στον ιδιαίτερο χώρο που 
είναι αφιερωμένος στην συνάντηση με το
 υπερ-ατομικό. Μπαίνουμε ντυμένοι ως
 ικέτες πλησιάζοντας την ύψιστη δύναμη 
ξυπόλυτοι, πλησιάζουμε τον Θεο απαλλαγμένοι
 από κάθε τι ενδεικτικό αυτής της 
εγκόσμιας ταυτότητας. Έτσι με την πίστη ότι 
ο Θεός, ο Λόγος, η Υπέρτατη δύναμη, γνωρίζει πλέον ποιοί πραγματικά είμαστε και τι ακριβώς έχουμε ανάγκη, προσφέροντας μας μια πιό ολοκληρωμένη ταυτότητα.

Υπάρχουν πολλες μορφές 
«θεμελιωδών ιεροτελεστιών». 
Αναζήτηση οραματισμού, πνευματικοί χοροί, 
ψαλμοί, βαθύς διαλογισμός, προσκύνημα σε 
ιερούς τόπους, κοπιαστικές ή επικίνδυνες εξορμήσεις στην φύση, ακόμη και ακραίες προκλήσεις, όλα αυτά μπορεί να συνιστούν μια θεμελιώδη ιεροτελεστία.

 Η θεραπεία της ψυχής απαλύνει τον πόνο της. 
Ο ύπνος, μας δίνει απαντήσεις και λύσεις
 όταν η σύγχρονη ιατρική δεν μπορεί να
 βοηθήσει. Λίγο πριν κοιμηθούμε, στο 
τέλος της ημέρας και λίγο πριν πεθάνουμε, 
στο τέλος της ζωής μας, εκείνες οι 
λιγοστές στιγμές, είναι τόσο σήμαντικες, 
όσο είναι ολόκληρη η μέρα μας, και η όλη 
η ζώη μας, γιατί ο ύπνος και ο θάνατος θα
 μας δώσουν την θεραπεία και τις απαντήσεις
 που χρειάζεται η ψύχη μας.

Αφιερώστε τον χρόνο πριν από τον ύπνο σας,
 σε σκέψεις που δεν αφορούν το παρελθόν ή
 το μέλλον, μην αποκοιμηθείτε ψάχνοντας για 
λύσεις στα προβληματά σας, μην κάνετε σκέψεις 
κα εικασίες για οτιδήποτε και κλείσουν τα 
βλέφαρα σας έτσι.. Δεν πρέπει! Κοιμηθείτε
 χώρις σκέψεις και άγχος, με την σιγουριά
 που αποκοιμιέται ένα μωρό στην αγκαλιά 
της μητέρας του. Οι λύσεις, οι απαντήσεις 
και οι θεραπείες, θα σας επισκεφτούν.







Αφού πλυθεί...


...ας εισέλθει...
...έχει δέκα μέρες...
...να εισέλθει, αφού

...για να ελευθερωθεί, πρέπει να εξαγνιστεί πλήρως...

...με λευκό χιτώνα και με θειάφι, και με δάφνη...
...με ταινίες στα μαλλία που θα επιτρέψουν την πλήρη κάθαρση...
...ας πλησιάζει τον θεό...
Στο μεγάλο άβατο, στο εγκοιμητήριο...
Με αγνές λευκές θυσίες, στολισμένες με κλάδους ελιάς...
Μήτε δαχτυλίδια-σφραγίδες, μήτε ζώνη, μήτε...
...ξυπόλυτος...
...ας εισέλθει!

(Περιγραφή από το Ασκληπιείο της Περγάμου της εποχής του Γαληνού...)         

Βιβλιογραφία: Η θεραπεία της ψυχής μέσα από τα όνειρα. 
Edward Tick
Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ


wibiya widget