Tuesday, December 5, 2017

ΕΡΤ. Καλό σου Ταξίδι Κώστα Μότση θα σε θυμομαστε πάντα γελαστο


Καλό σου Ταξίδι Κώστα Μότση θα σε θυμόμαστε για πάντα χαμογελαστό να μεταδίδεις τους αγώνες.. - ERT Open https://t.co/Din3zPYumi

Καλό σου Ταξίδι Κώστα Μότση θα σε θυμόμαστε για πάντα χαμογελαστό να μεταδίδεις τους αγώνες..

Η οικογένεια της ΕΡΤ και της ERTopen θρηνεί για τον απροσδόκητο θάνατο του ιδρυτή της ΕΡΑ ΣΠΟΡ.

Έφυγε ξαφνικά σήμερα από τη ζωή, ο συνάδελφος αθλητικός δημοσιογράφος Κώστας Μότσης σε ηλικία 67 ετών.


Φτωχότερος είναι για όλους μας, από σήμερα Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017, ο κόσμος της αθλητικής δημοσιογραφίας, η ΕΡΤ και φυσικά ο ραδιοφωνικός σταθμός της ERTopen, στην οποία μέχρι και χθες ο συνάδερφος και συναγωνιστής έκανε όπως πάντα κάθε Κυριακή την αθλητική εκπομπή του..

 O Κώστας Μότσης ήταν ο δημοσιογράφος που συνέδεσε άρρηκτα το όνομα του με την ίδρυση της ΕΡΑ Σπορ, του πρώτου πανελληνίου αθλητικού ραδιοφωνικού σταθμού της χώρας μας η οποία ιδρύθηκε με δική του πρωτοβουλία και δική του πρόταση.


Ο Κώστας Μότσης, ασχολήθηκε με το αθλητικό ρεπορτάζ για περισσότερο από τρείς δεκαετίες , από τις συχνότητες της ΕΡΤ, ενώ διετέλεσε για χρόνια διευθυντής της ΕΡΑ ΣΠΟΡ.
Με την εκπομπή του «Μικρόφωνο στα γήπεδα», συνόδευσε για πολλά χρόνια το φίλαθλο κοινό, κάθε Κυριακή.

Ο Κώστας Μότσης βρέθηκε στην «πρώτη γραμμή» αντιδρώντας στο «μαύρο» της ΕΡΤ που επέβαλε «με το έτσι θέλω» η τότε κυβέρνηση..

 ..είχε πεί τότε :"Θα μπορούσα να αδιαφορήσω, καθώς εδώ και χρόνια είχα αποχωρήσει από την ΕΡΑ ΣΠΟΡ. Όμως αισθάνθηκα πως ένα κομμάτι της ζωής μου, ένα δικό μου παιδί το φίμωναν."



Η βράβευση της ΕΡΑ ΣΠΟΡ την περίοδο του Μαύρου, από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ) στην ετήσια τελετή απονομής Δημοσιογραφικών βραβείων,στο αθλητικό τμήμα της ΕΡΑ ΣΠΟΡ (ertopen.com) για την τηλεοπτική εκπομπή «Αθλητική Κυριακή» και τη ραδιοφωνική εκπομπή «Μικρόφωνο στα γήπεδα» εδώ ( ΗΧ):http://www.ertopen.com/news/ellada/koinwnia/item/26800-brabeysh-era-spor-hchhtiko

Τα Θερμά μας συλλυπητήρια στους οικείους του

Δάσκαλε Θα σε θυμόμαστε για πάντα χαμογελαστό να μεταδίδεις τους αγώνες..
Κώστα Καλό σου Ταξίδι

.. .Έγινε ο κοσμος γειτονιά ! Στη Μελβούρνη πλημμυρίζει και εις το Νιου Γιορκ χιονίζει..

Οι βροχες και οι πλημμύρες στη Βικτωρία  της Αυστραλίας συνεχιζονται και  θα συνεχιστον μετέδωσε πριν λίγο η Μετεωρολογικη υπηρεσία. 
https://youtu.be/rsAxDgHtGv4





Οι γαλακτοπαραγωγοί στο κεντρικό Γκίπσλαντ χαιρέτισαν τη βροχή. Ο προμηθευτής Murray Goulburn Ross Anderson λέει ότι τα 50 χιλιοστά που πέφτει στο Denison, κοντά στο Heyfield, είναι τέλεια.
"Η λάσπη είναι χρήματα, όπως λένε."
Αλλά λέει ότι άλλα 50 χιλιοστά μπορεί να μην είναι τόσο ευεργετικά αν παρουσιαστεί η πρόβλεψη βροχοπτώσεων.


Παντού υπάρχει κι ένα προβλημα


Τρίκαλα .. Τα ξωτικά έπιασαν δουλειά στα Τρίκαλα.. δίνουν χαρά σε παιδιά και μεγάλους και βλέπουν θεάματα χαράς χωρίς να τρομοκρατούν τον κοσμο με νεκροκεφαλές και κόκαλα πεθαμένων όπως . Καλό Ταξίδι για Το Μύλο των Τρικάλων οικογένεια Ελληνική. Και προσοχή στα ΄΄μαντριά΄΄΄που είναι κοντά στο Ασκληπιείο.. Οι αρχιμαντρίτες στήνουν  καρτέρι με μαντρόσκυλα  ΄΄κι όποιος μπαινει μέσα  βγάζουν νεκροκεφαλές και κόκκαλα πεθαμένων και σε ,,ξαφρίζουν ΄΄ λένε γιαγιές που την έπαθαν.




Η Νέα Υόρκη χιονισμένη πριν λίγο. .


΄΄Να γίνουμε φίλοι΄΄ μου ζητά τούτο το ..ξωτικό στο ΦΒ.  Τοσο πολυ με ..λιμπιστηκε; Τι να πεις!!!




Στη σελίδα Ελλήνων κτηνοτρόφων
Εμφανίστηκε και τούτο. Αγιασμός υπέρ υγειοντων προβατίνων και αμνών. . Κι όλοι εύχονται ...βοήθεια σας.


Και στην Αυστραλία μετρούν το καθημερινό ρεκόρ ύψους των υδάτων.. χωρίς ευχέλαιο και αγιασμός φυσικά. .
#RecordFalls at some sites in the north east of #Victoria for the 24 hours to 9am today. These records have each stood for over 110 years and are the highest daily totals for any month https://t.co/lQSKMFvRJs

https://youtu.be/4BTcUZhhHS0


Καλημεροσπερα και περιμένουμε κα τα δικά σας Νέα στην εκπομπή μας 

ΈΓΙΝΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑ..
Στο επανειδείν και ..επανακουειν

Monday, December 4, 2017

Βρέθηκε βωμός του ναού της θεάς Αθηνάς στην πόλη Κάστρο στην Μ. Ελλάδα



Μια ομάδα αρχαιολόγων με επικεφαλής τον Francesco D ‘Andria ανακάλυψε το βωμό του ναού της Αθηνάς στην πόλη Κάστρο της επαρχίας Lecce στην περιοχή της Απουλίας της νοτιοανατολικής Ιταλίας.
Θα πρέπει να συνδέεται η εμφύτευση του ιερού της Αθηνάς στο Κάστρο σε μια πολύ αρχαία παράδοση, που έχουν ήδη προαναγγελθεί στο μύθο της ίδρυσης από τον Ιδομενέα, και ότι το υλικό του έκτου αιώνα π.Χ. που βρέθηκε εδώ αναφέρεται σε άλλη μια πολιτιστική παρουσία ήδη σε αρχαϊκές εποχές.

Η ανακάλυψη είναι πρωτοφανής και είναι το μοναδικό παράδειγμα ενός μνημειώδους ελληνικού βωμού που βρίσκεται στην Απουλία.
Η ανακάλυψη είναι πρωτοφανής και είναι το μοναδικό παράδειγμα ενός μνημειώδους ελληνικού βωμού που βρίσκεται στην Απουλία.

Σύμφωνα με τον μελετητή, η συμμετοχή των κατοίκων εντάθηκε στο τέταρτο και τρίτο αιώνα π.Χ. και πηγαίνει να επανασυνδεθεί η περιοχή με τον κόσμο της αρχαίας Ελλάδα, όπως αποδεικνύεται από διάφορα ίχνη των θρησκευτικών πρακτικών (θυσίες ζώων και σπονδές, αλλά και αναθηματικά αντικείμενα όπως βέλη και λόγχες και τα όπλα που αναφέρονται στη λατρεία της Αθηνάς, ομοίως με τα ευρήματα σε άλλες περιοχές της Αρχαίας Ελλάδα αφιερωμένα στη θεά.
Ο βωμός της Αθηνάς στο Κάστρο είναι παρόμοιος με αυτούς που βρέθηκαν στο Ελληνικό Μετάποντο, μια πόλη της Λουκανίας που αποτέλεσε αντικείμενο συστηματικών ανασκαφικών εκστρατειών και που αποκάλυψαν τους διάσημους ελληνικούς ναούς και τους βωμούς τους μπροστά τους.
Ωστόσο, οι βωμοί του Μεσαπικού ήταν απλές κοιλότητες που εκσκαφίστηκαν στη γη, όπου οι προσφορές κάηκαν στην γη, ενώ στο Κάστρο είναι χτισμένος βωμός που δεν έρχεται σε αντίθεση με εκείνους των Ελληνιστικών χρόνων (π.χ της Περγάμου) και της Ρωμαϊκής εποχής (π.χ Ara Pacis).

Η δομή αποτελείται από καλά τεμαχισμένα τετράγωνα εκ λίθων μήκους τουλάχιστον 6 μέτρων και πλάτους 2,5 μ. Και έχει αποδώσει μια εντυπωσιακή σειρά ευρημάτων που συνδέονται με τις τελετουργικές θυσίες που έγιναν στη θεά: οστά ζώων και άλλα αντικείμενα που μαρτυρούν την καθημερινή ζωή στο ιερό.
Η δομή αποτελείται από καλά τεμαχισμένα τετράγωνα εκ λίθων μήκους τουλάχιστον 6 μέτρων και πλάτους 2,5 μ. Και έχει αποδώσει μια εντυπωσιακή σειρά ευρημάτων που συνδέονται με τις τελετουργικές θυσίες που έγιναν στη θεά: οστά ζώων και άλλα αντικείμενα που μαρτυρούν την καθημερινή ζωή στο ιερό.

«Λένε ότι οι Σαλεντίνοι είναι Κρητικοί άποικοι. κοντά τους είναι το ιερό της Αθηνάς, που κάποτε ήταν γνωστή για τον πλούτο της…»
Strabone, Geography , L. VI
Το Κάστρο της Αδριατικής είναι το επίκεντρο διαδοχικών εκστρατειών ανασκαφής από το 2000, οι οποίες, εκτός από τα οχυρωματικά κτίσματα του Μεσαπικού τύπου που χρονολογούνται από τον 4ο αιώνα, έχουν επίσης αναγνωρίσει το ιερό της Μινέρβας (Αθηνάς) από το οποίο η αρχαία πόλη έλαβε το όνομά της, (Castrum Minervae).Το κάστρο της θεάς Αθηνάς

Βωμός Της θεάς Αθηνάς που Βρέθηκε Στη Πόλη Κάστρο της Μ.Ελλάδας
Βωμός Της θεάς Αθηνάς που Βρέθηκε Στη Πόλη Κάστρο της Μ.Ελλάδας

Ο ναός λέγεται ότι ιδρύθηκε από τον Ιδομενέα (Idomeneus), ο οποίος σχημάτισε τη φυλή του αυτή των Σαλεντίνων (Sallentini) από ένα μείγμα Κρητών, Ιλλυρίων και Λοκρίδων της ιταλικής . Είναι γνωστό ότι αυτός είναι ο ίδιος ναός αφιερωμένος στην Αθηνά της Τροίας , τον Τρωική Αθηνά, την οποία ο Βιργίλιος αναφέρει στο 3ο Βιβλίο του Αινεία όταν μιλά για την άφιξη του Αινεία και των πλοίων του στις ακτές της Ιταλίας.
Η Αινειάδα (Αινειάς, Aeneis στα λατινικά) είναι ένα επικό ποίημα (έπος) γραμμένο από τον Ρωμαίο ποιητή Βιργίλιο στα τέλη του 1ου αιώνα π.Χ. (29 π.Χ. ως 19 π.Χ.). Το έργο εξιστορεί τις μυθικές περιπέτειες του Αινεία, ενός Τρωαδίτη που ταξίδεψε με λίγους συντρόφους του στην Ιταλία μετά την άλωση της Τροίας και εκεί έγινε ο πρόγονος των Ρωμαίων. Το έπος είναι γραμμένο σε δακτυλικό εξάμετρο στίχο και χωρίζεται σε 12 βιβλία. Τα πρώτα 6 βιβλία αφηγούνται τις περιπλανήσεις του Αινεία από την Τροία μέχρι την άφιξή του στην Ιταλία, ενώ το δεύτερο μισό του έργου εξιστορεί τον πόλεμο μεταξύ των Τρώων και των Λατίνων.

Η ανακάλυψη του μήκους τεσσάρων μέτρων αγάλματος της θεάς Αθηνάς στο Αθήναιον της πόλεως, πιστεύεται ότι και τα άλλα χρονολογούνται από τον τρίτο αιώνα. Π.Χ. , ή ακόμα και πριν.
Η ανακάλυψη του μήκους τεσσάρων μέτρων αγάλματος της θεάς Αθηνάς στο Αθήναιον της πόλεως, πιστεύεται ότι και τα άλλα χρονολογούνται από τον τρίτο αιώνα. Π.Χ. , ή ακόμα και πριν.
Για να ανακτηθεί μέχρι στιγμής είναι η προτομή του αγάλματος της Αθηνάς με το χιτώνα ριγμένο πάνω από το στήθος πάνω στην οποία στέκονται σπάνια ίχνη κόκκινου και μώβ χρώματος, ένας βραχίονας, και μέρος της φάλαγγας του δακτύλου ενός χεριού... θραύσματα που βρέθηκαν σε μια δομή σε μεγάλες μονολιθικές πέτρες από πέτρα της περιοχής (Lecce). Προς το παρόν, το κεφάλι και τα πόδια του σώματος λείπουν, αλλά οι αρχαιολόγοι είναι σίγουροι για την επόμενη έλευση τους από ανασκαφές . Πιστεύεται ότι σε πλήρες μέγεθος και συμπεριλαμβανομένου του βάθρου, φτάνει τα τέσσερα μέτρα σε ύψος. Η περίεργη στάση στην οποία βρέθηκε το άγαλμα, όπως ορίζεται από την πλευρά της, έχει οδηγήσει στην υπόθεση ότι η ταφή του δεν έγινε τυχαία, αλλά με τη σαφή επιθυμία να ακολουθεί την θεότητα μετά από μια πιθανή παλιά κατεδάφιση του ναού στον οποίο λατρευόταν. Έχουν σαφώς αναγνώσιμο υφολογικά χαρακτηριστικά και την λεπτή εργασία συνάγεται το συμπέρασμα ότι φιλοτεχνήθηκε από εργαστήριο του Τάραντα , ανάμεσα στα πολλά παραδείγματα που λειτουργούν στο Salento Messapico
Για να ανακτηθεί μέχρι στιγμής είναι η προτομή του αγάλματος της Αθηνάς με το χιτώνα ριγμένο πάνω από το στήθος πάνω στην οποία στέκονται σπάνια ίχνη κόκκινου και μώβ χρώματος, ένας βραχίονας, και μέρος της φάλαγγας του δακτύλου ενός χεριού… θραύσματα που βρέθηκαν σε μια δομή σε μεγάλες μονολιθικές πέτρες από πέτρα της περιοχής (Lecce). Προς το παρόν, το κεφάλι και τα πόδια του σώματος λείπουν, αλλά οι αρχαιολόγοι είναι σίγουροι για την επόμενη έλευση τους από ανασκαφές . Πιστεύεται ότι σε πλήρες μέγεθος και συμπεριλαμβανομένου του βάθρου, φτάνει τα τέσσερα μέτρα σε ύψος. Η περίεργη στάση στην οποία βρέθηκε το άγαλμα, όπως ορίζεται από την πλευρά της, έχει οδηγήσει στην υπόθεση ότι η ταφή του δεν έγινε τυχαία, αλλά με τη σαφή επιθυμία να ακολουθεί την θεότητα μετά από μια πιθανή παλιά κατεδάφιση του ναού στον οποίο λατρευόταν. Έχουν σαφώς αναγνώσιμο υφολογικά χαρακτηριστικά και την λεπτή εργασία συνάγεται το συμπέρασμα ότι φιλοτεχνήθηκε από εργαστήριο του Τάραντα , ανάμεσα στα πολλά παραδείγματα που λειτουργούν στο Salento Messapico




Η θεά Αθηνά Τρωάδα
Η θεά Αθηνά Τρωάδα

Ο βωμός χρονολογείται από το δεύτερο μισό του 4ου αιώνα π.Χ. και είναι ταυτόχρονα με το λατρευτικό άγαλμα της θεάς που βρέθηκε το 2015 και με ένα άλλο μικρό χάλκινο άγαλμα που βρέθηκαν πριν από λίγα χρόνια, και τα δύο απεικονίζουν την Τρωάδα Αθηνά, η οποία φορά Φρυγικό σκούφο στο μικρό χαλκό αγαλματίδιο, , ως περαιτέρω απόδειξη των συνδέσεων του του Κάστρου της Αθηνάς (Castrum Minervae )με το μύθο του Αινεία .

Ελληνικές επιγραφές σκαλισμένες στα τοιχία του βωμού
Ελληνικές επιγραφές σκαλισμένες στα τοιχία του βωμού

Η συλλογή των ευρημάτων, που σώζονται στο Μουσείο που εγκαινιάστηκε το 2016 και στεγάζεται μέσα στο Κάστρο, εμπλουτίζεται πλέον με άλλα σημαντικά στοιχεία που βρέθηκαν στις ανασκαφές αυτής της σεζόν, συμπεριλαμβανομένης μιας όμορφης χάλκινη μάσκας, τύπου Tarentine,(Τάραντα) επίσης από τον 4ο αιώνα π.Χ. ίσως μια γυναικεία φιγούρα με κάποιο κόμπο στα μαλλιά της.
Ήταν μάλλον μια αναθηματική προσφορά προς τη θεότητα, όπως και δύο κεραμίδια, πιθανώς ανήκοντα σε δύο θηλυκές θεότητες, που βρέθηκαν μόλις χθες.

Η ανακάλυψη μιας μετόπης (Εδώ σε αναπαράσταση) με τρίγλυφο αποδίδεται σε ένα ναό που πιθανότατα βρισκόταν στην ακρόπολη της πόλεως της Μεσσαπικής όπου τυχαία βρέθηκε ένα χάλκινο αγαλματίδιο της Αθηνάς με λαγόνια και με φρυγικό σκούφο, διαπιστώνοντας ότι για πρώτη φορά μπορεί κάποιος να προσδιορίσει την περιοχή λατρείας εδώ ως το Αθήναιον με θέα στη θάλασσα και το λιμάνι. Η υπόθεση συνέχισε να εδραιώνεται περαιτέρω τους τελευταίους μήνες με την εύρεση κομματιών της βάσης του αγάλματος που φέρει ένα ελληνικό σχέδιο λουλουδιών.
Η ανακάλυψη μιας μετόπης (Εδώ σε αναπαράσταση) με τρίγλυφο αποδίδεται σε ένα ναό που πιθανότατα βρισκόταν στην ακρόπολη της πόλεως της Μεσσαπικής όπου τυχαία βρέθηκε ένα χάλκινο αγαλματίδιο της Αθηνάς με λαγόνια και με φρυγικό σκούφο, διαπιστώνοντας ότι για πρώτη φορά μπορεί κάποιος να προσδιορίσει την περιοχή λατρείας εδώ ως το Αθήναιον με θέα στη θάλασσα και το λιμάνι. Η υπόθεση συνέχισε να εδραιώνεται περαιτέρω τους τελευταίους μήνες με την εύρεση κομματιών της βάσης του αγάλματος που φέρει ένα ελληνικό σχέδιο λουλουδιών.

Οι ανασκαφείς αντιμετωπίζουν τώρα την πρόκληση να συγκεντρώσουν κεφάλαια για την απαλλοτρίωση ή την αγορά αυτών των 300 τετραγωνικών μέτρων ιδιωτικής ιδιοκτησίας, ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί μια άλλη εκστρατεία ανασκαφής για να εξευρεθούν τα θεμέλια, η περίμετρος και άλλα στοιχεία του ιερού.

Η πόλη και η περιοχή των ανασκαφών
Η πόλη και η περιοχή των ανασκαφών

Έχουν ανασκαφεί μόνο δύο από τα 6 μέτρα βωμό, επειδή το μεγαλύτερο μέρος βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια του δρόμου και σε ένα παρακείμενο οικόπεδο, όπου οι ανασκαφείς θεωρούν ότι είναι σίγουρο – βρίσκεται ο ίδιος ο ναός, ο οποίος, στην ελληνική λατρεία, τοποθετείται πίσω από το βωμό όπου τελούνταν θυσίες…
Πηγήhttp://ellinondiktyo.blogspot.gr/

Αθήνα. Ο Ερτογάν έρχεται την Πέμπτη με πολλά θέματα ανοιχτα


Ο Ταγίπ Ερντογάν πραγματοποιεί την Πέμπτη και την Παρασκευή επίσκεψη στην Ελλάδα, την πρώτη Τούρκου προέδρου μετά 65 χρόνια. Η τελευταία ήταν του Τζελάλ Μπαγιάρ, το 1952. Το πρόγραμμα της επίσκεψης δεν έχει οριστικοποιηθεί, και οι παρασκηνιακές διαβουλεύσεις των δυο πλευρών συνεχίζονται ,αλλά ο σχεδιασμός περιλαμβάνει, την Πέμπτη, υποδοχή από τον Προκόπη Παυλόπουλο, συνάντηση με τον Αλέξη Τσίπρα, επίσκεψη στην τουρκική πρεσβεία στην Αθήνα και δείπνο στην Προεδρία της Δημοκρατίας. Την Παρασκευή, συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη , ξενάγηση στην Ακρόπολη και επίσκεψη στη Θράκη για το περιεχόμενο της οποίας Αθήνα και Αγκυρα συνεχίζουν τις παρασκηνιακές συνεννοήσεις.
Στην κορυφή της ατζέντας βρίσκονται, φυσικά, οι διμερείς σχέσεις, τις οποίες σκιάζουν η αυξημένη τον τελευταίο χρόνο παραβατική συμπεριφορά της Τουρκίας στο Αιγαίο. Ενόχληση προκαλεί και η τακτική της Αγκυρας να «κλειδώνει» συνεχώς μεγάλες περιοχές για ασκήσεις, αλλά και η επιμονή της να αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία, σε μερικές περιπτώσεις υπερβαίνοντας κάθε όριο, όπως συνέβη στις αρχές του έτους με την «περιοδεία» του αρχηγού του τουρκικού γενικού επιτελείου στα Ιμια. Οι παρενοχλήσεις δεν περιορίζονται στο Αιγαίο, αλλά λαμβάνουν χώρα και στην ΑΟΖ της Κύπρου.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί επίσης στον έλεγχο των προσφυγικών ροών και στην εφαρμογή της συμφωνίας Ε.Ε. - Τουρκίας. Στο πλαίσιο αυτό θα εξετασθεί όλο το φάσμα των ευρωτουρκικών σχέσεων, σε μια συγκυρία όπου η Ελλάδα έχει αναδειχθεί στον πιο ένθερμο υποστηρικτή της συνέχισης της διασύνδεσης της Τουρκίας με την Ενωση. Για τον κ. Ερντογάν παραμένει μείζονος σημασίας ζήτημα η έκδοση των Τούρκων στρατιωτικών τους οποίους θεωρεί πραξικοπηματίες. Υποστηρίζει, δε, ότι ο Ελληνας πρωθυπουργός αθέτησε υπόσχεση που του είχε δώσει λίγες ώρες μετά το πραξικόπημα ότι θα επιστρέψει στην Τουρκία όσους αναζητούσαν καταφύγιο στην Ελλάδα. Ωστόσο, και παρά τη δημόσια ενόχληση, στο παρασκήνιο εξελίσσεται μια λειτουργική συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες. Στο Κυπριακό, η κάθε πλευρά επιρρίπτει ευθύνες στην άλλη για την κατάρρευση των συνομιλιών στο Κραν-Μοντανά. Παρά ταύτα, θα εξετασθούν τα δεδομένα και ενδεχόμενες κινήσεις που θα επέτρεπαν την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μετά τις προεδρικές εκλογές στη Μεγαλόνησο.
Εκατέρωθεν αιτήματα
Ο κ. Ερντογάν θα επαναλάβει το αίτημα για την οικοδόμηση τεμένους στην Αθήνα, θέμα ύψιστης σημασίας για τον ίδιο. Από την πλευρά της, η Αθήνα αναδεικνύει την αναγκαιότητα επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, κάτι που ζητεί εδώ και δεκαετίες ολόκληρη η διεθνής κοινότητα. Θα εξετασθούν επίσης τα σχέδια για τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης - Κωνσταντινούπολης, την ακτοπλοϊκή με τη Σμύρνη, αλλά και την κατασκευή γέφυρας στα τελωνεία των Κήπων και στα Υψαλα.
Με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση του κ. Ερντογάν κατά την επίσκεψη στη Θράκη. Ο Νίκος Κοτζιάς του επισήμανε, κατά την πρόσφατη συνάντησή τους στην Αγκυρα, πως η επίσκεψη στη Θράκη θα πρέπει να γίνει με τρόπο που να μη βλάπτει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, ούτε την εικόνα του ιδίου και της Τουρκίας στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό φαίνεται να έχει συμφωνηθεί παρασκηνιακά ο κ. Ερντογάν να αποφύγει ακραίες δηλώσεις και να τηρήσει χαμηλούς τόνους στις επαφές με τη μουσουλμανική μειονότητα.
Σημειώνεται ότι η περιοδεία που πραγματοποίησε πρόσφατα στη Θράκη ο αναπλ. πρωθυπουργός της Τουρκίας, Χακάν Τσαβούσογλου, περιελάμβανε επίσκεψη στην έδρα της Τουρκικής Ενωσης Ξάνθης και ενόχλησε την Αθήνα.
Προσδοκία της κυβέρνησης είναι η αναβάθμιση των σχέσεων με εκατέρωθεν οικονομικά οφέλη. Τον Φεβρουάριο θα συγκληθεί στη Θεσσαλονίκη το επόμενο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας των δύο χωρών, σε επίπεδο πρωθυπουργών, με τον Μπιναλί Γιλντιρίμ να ηγείται της τουρκικής αντιπροσωπείας. Η προηγούμενη συνάντηση είχε διεξαχθεί τον Μάρτιο του ’16, στη Σμύρνη.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ. 
Έντυπη

ΑΘΗΝΑ. Ερευνες για το θαμμένο οπλοστάσιο Τοϋρκων

Ερευνες της Αντιτρομοκρατικής σε ένα από τα κρησφύγετα.
Οι μυστικές έρευνες της Αντιτρομοκρατικής στην Αττική για το θαμμένο οπλοστάσιο της οργάνωσης DHKP-C, η ξεχασμένη ιστορία ανεύρεσης καλάσνικοφ και χειροβομβίδων μέσα σε βαρέλι στην Ιπποκράτειο Πολιτεία και η ανάκριση της 51χρονης «Οζγκιούλ» από τον ειδικό εφέτη ανακριτή ρίχνουν φως στην υπόθεση σύλληψης για τρομοκρατία εννέα Τούρκων σε Νέο Κόσμο και Καλλιθέα.
Το χρονικό των ερευνών αρχίζει να ξετυλίγεται πριν από περίπου 20 ημέρες. Στους αστυνομικούς της Αντιτρομοκρατικής έφτασε η πληροφορία ότι ο καταζητούμενος Halil Demir κινούνταν μεταξύ Νέου Κόσμου και Καλλιθέας. Παρότι ο 40χρονος φέρεται να έπαιρνε αυστηρά μέτρα αντιπαρακολούθησης, εντοπίστηκε από μυστικούς αστυνομικούς και τέθηκε υπό επιτήρηση. Τα εικοσιτετράωρα που ακολούθησαν, οι αστυνομικοί είδαν με ποιους ανθρώπους ερχόταν σε επαφή, καθώς και ποια σπίτια επισκεπτόταν. Μάλιστα, κατόπιν επικοινωνίας με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων προέκυψε ότι ο Demir ήταν αυτός που είχε νοικιάσει (μέσω της εφαρμογής Airbnb) και τα τρία διαμερίσματα σε Νέο Κόσμο και Καλλιθέα, χρησιμοποιώντας πλαστά στοιχεία ταυτότητας.
Εκείνο όμως που θορύβησε τους αστυνομικούς ήταν η διαπίστωση ότι ο Demir και ορισμένοι από τους συγκατηγορούμενούς του πήγαιναν με αυτοκίνητο στις παρυφές της Πάρνηθας και συνέχιζαν πεζή μέσα στο πυκνό περιαστικό δάσος, όπου και χάνονταν τα ίχνη τους. Αστυνομικοί που μετέχουν στην έρευνα θεωρούν πιθανό οι συλληφθέντες να έκρυβαν όπλα και πυρομαχικά στο σημείο και μάλιστα, στη διάρκεια της εβδομάδας έγιναν –σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ»– εντατικές έρευνες στην περιοχή σε αναζήτηση του θαμμένου οπλοστασίου. Τον Νοέμβριο του 2013, εξάλλου, λίγους μόλις μήνες μετά τη σύλληψη μελών της DHKP-C σε Χίο και Αττική, αστυνομικοί της Αντιτρομοκρατικής είχαν βρει κρυμμένα στην ίδια περιοχή τέσσερα καλάσνικοφ, δέκα χειροβομβίδες και 750 σφαίρες. Το οπλοστάσιο είχε εντοπίσει τυχαία αλλοδαπός και είχε ειδοποιήσει την ΕΛ.ΑΣ. Τα όπλα ήταν τοποθετημένα μέσα σε βαρέλι, προσεκτικά θαμμένο στο χώμα. Την έρευνα είχαν αναλάβει αστυνομικοί της Αντιτρομοκρατικής, οι οποίοι είχαν συσχετίσει την υπόθεση με τη δράση της ακροαριστερής τρομοκρατικής οργάνωσης της Τουρκίας (DHKP-C). Για τα ευρήματα των ερευνών ενημερώθηκαν η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. και ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας και αποφασίστηκε η άμεση σύλληψη των υπόπτων προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν... απρόοπτα παραμονές της προγραμματισμένης επίσκεψης στην Αθήνα του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Ο επιχειρησιακός αρχηγός
Ο Halil Demir, ο οποίος περιγράφεται –σήμερα– ως ο «επιχειρησιακός αρχηγός» των συλληφθέντων σε Νέο Κόσμο και Καλλιθέα, είχε αναγνωριστεί ως πολιτικός πρόσφυγας στην Ελλάδα το 2001. Το 2013, ωστόσο, το προσφυγικό του καθεστώς ανακλήθηκε και δύο χρόνια αργότερα εκδόθηκε ένταλμα σύλληψης εις βάρος του για συμμετοχή σε τρομοκρατική οργάνωση. Φέρεται άλλωστε ως το άτομο που μεσολάβησε για την προμήθεια των όπλων και πυρομαχικών που είχαν κατασχεθεί σε φουσκωτό ανοικτά της Χίου, στα τέλη Ιουλίου 2013. Από στοιχεία που είχαν τεθεί εκείνη την περίοδο υπόψη του ειδικού εφέτη ανακριτή προέκυπτε ότι ο Demir είχε αγοράσει τα όπλα από «σύνδεσμό» του στην Κρήτη, καθώς και ότι τη 12η Ιουλίου 2013 είχε ταξιδέψει στην Αλεξανδρούπολη μαζί με την 51χρονη Fadik A. ή «Οζγκιούλ» (επίσης κατηγορούμενη για συμμετοχή στην οργάνωση DHKP-C) σε αναζήτηση «ασφαλούς περάσματος» για τον οπλισμό προς την Τουρκία.
Πλην του 40χρονου Demir, γνωστός στην ΕΛ.ΑΣ. είναι και ο 59χρονος Χασάν Μπιμπέρ. Είχε άμεση ανάμειξη στην υπόθεση της Χίου, ενώ οι τουρκικές αρχές τον καταζητούσαν –ήδη από την άνοιξη του 2013– για την επίθεση με χειροβομβίδα στο τουρκικό υπουργείο Δικαιοσύνης στην Αγκυρα. Το διάστημα της κράτησής του τον είχαν επισκεφθεί στις φυλακές Κορυδαλλού αξιωματούχοι του FBI προκειμένου να τον ανακρίνουν. Στην απολογία του στον ανακριτή (βρίσκεται στη διάθεσή της η «Κ») είχε δηλώσει: «Δεν είμαστε τρομοκράτες, ούτε λαθρέμποροι. Είμαστε ευγνώμονες στον ελληνικό λαό που μας αγκαλιάζει. Δεν κάνουμε παράνομες πράξεις στο έδαφος της Ελλάδας».
Το αναπάντητο ερώτημα
Στα διαμερίσματα σε Νέο Κόσμο και Καλλιθέα βρέθηκαν πρώτες ύλες για παρασκευή εκρηκτικών, πυροσωλήνες, βιβλία για την κατασκευή δεμάτων «βομβών» καθώς και δεκάδες ψηφιακά πειστήρια. Η επεξεργασία των πειστηρίων θα δώσει απαντήσεις στο ερώτημα «τι σχεδίαζαν οι εννέα Τούρκοι συλληφθέντες;», δίχως να αποκλείεται το ενδεχόμενο απόπειρας επίθεσης με αυτοσχέδιες ρουκέτες κατά της αυτοκινητοπομπής του Τούρκου προέδρου. Οι εννέα συλληφθέντες πρόκειται να απολογηθούν αύριο στον ανακριτή.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ. ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ
Έντυπη

Η ΤΑΤΙΑΝΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ παρουσιάζει απόψε (4.12.17)Το Κρητικό κονσέρτο.. τα τραγούδια της Νιότης του ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ στο Παλλάς Αθηνων Μαίρη Λίντα,Συμφωνική και Μπαλέτα Κιέβου


Μισό και πλέον αιώνα μετά την συγγραφή του, ο Μίκης Θεοδωράκης συναντά τη Μαίρη Λίντα για το «Αρχιπέλαγος» και δίνει νέα μορφή στο χαμένο «Κρητικό Κοντσέρτο» με τη σύμπραξη της Τατιάνας Παπαγεωργίου

Αποτέλεσμα εικόνας για Mairh Linta me Tatiana Papageorgiou


Μεγάλη ήταν η συγκίνηση τόσο του συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, όσο και της ερμηνεύτριας Μαίρης Λίντα και της πιανίστα Τατιάνας Παπαγεωργίου,κατά τη διάρκεια των προβών μέρους του προγράμματος που θα ακουστεί στη μεγαλειώδη συναυλία που θα πραγματοποιηθεί στις 4 Δεκεμβρίου στο Παλλάς προς τιμήν του κορυφαίου Έλληνα δημιουργού, με τη σύμπραξη της θρυλικής Συμφωνικής Ορχήστρας και των Μπαλέτων της Όπερας του Κιέβου.
Αποτέλεσμα εικόνας για Mairh Linta me Tatiana Papageorgiou
Στη μοναδική αυτή βραδιά, που γίνεται γεγονός με τη χορηγία του Ιδρύματος Μπούμπουρα, του μεγάλου Έλληνα ευεργέτη που ζει στην Οδησσό, θα παρουσιαστούν τα εμβληματικά έργα του συνθέτη, εμπνευσμένα από την Κρήτη και την ελληνική θάλασσα: τα πρώτα Παιδικά Τραγούδια του 1937, το «Κρητικό Κοντσέρτο» για πιάνο κι ορχήστρα σε πρώτη εκτέλεση, ο αγαπημένος κύκλος τραγουδιών «Αρχιπέλαγος» και σκηνές από το φημισμένο μπαλέτο «Αλέξης Ζορμπάς». Αντίστοιχη βραδιά είχε πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο -για την επέτειο του όχι- στην Οδησσό, επίσης με τη χορηγία του Ιδρύματος Μπούμπουρα. Τώρα η παράσταση μεταφέρεται και στην Αθήνα, με την Συμφωνική Ορχήστρα και των Μπαλέτων της Όπερας του Κιέβουπου τιμούν τον κορυφαίο Έλληνα συνθέτη.

«Αρχιπέλαγος»

«Είναι πολύ συγκινητικό να συναντιόμαστε 50 και πλέον χρόνια μετά για να ξαναπαρουσιάσουμε τον κύκλο τραγουδιών «Αρχιπέλαγος», είπε ο Μίκης Θεοδωράκης απευθυνόμενος στη Μαίρη Λίντα, κατά τη διάρκεια της πρόβας τους για τη συναυλία. Να σημειώσουμε ότι το «Αρχιπέλαγος» γράφτηκε από το συνθέτη το 1959 με πρώτη ερμηνεύτρια τη Μαίρη Λίντα και το Γρηγόρη Μπιθικώτση, σε ποίηση Δημήτρη Χριστοδούλου, Νίκου Γκάτσου, του ίδιου του συνθέτη, του Οδυσσέα Ελύτη, του Γιάννη Θεοδωράκη και του Πάνου Κοκκινόπουλου. Κατά τη διάρκεια της πρόβας η Μαίρη Λίντα ερμήνευσε τραγούδια όπως «Σε πότισα ροδόσταμο», «Μυρτιά», «Ροδιά τετράκλωνη», κ.ά.
Συνθέτης και ερμηνεύτρια τρέφουν μεγάλη αγάπη και εκτίμηση ο ένας για τον άλλον. Μέσα σε μια ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα θυμήθηκαν τα παλιά και τις στιγμές της πρώτης ηχογράφησης στο στούντιο με το Μανώλη Χιώτη όπου έπαιζε μπουζούκι. Από τις πιο όμορφες αναμνήσεις του, όπως επεσήμανε ο συνθέτης. Ανάμεσα σε άλλα ο Μίκης Θεοδωράκης θυμήθηκε και πως γεννήθηκε το τραγούδι «Σε πότισα ροδόσταμο» τους στίχους του οποίου (Νίκος Γκάτσος) είχε σημειώσει σ ένα σημειωματάριο του. Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού που έκαναν μαζί με τη Λίντα και το Χιώτη, όταν κατέβαιναν για πρωινό στο ξενοδοχείο, τότε μπήκαν και οι βάσεις για τη μελοποίηση και τη μετέπειτα ηχογράφηση του τραγουδιού με τη Μαίρη Λίντα.
Η είδηση της πρόβας: ο Μίκης Θεοδωράκης έδειξε στο tablet του όπου έχει όλο το έργο του, ανέκδοτα τραγούδια του, που έγραψε πολύ αργότερα και πρότεινε στη Μαίρη Λίντα να τα τραγουδήσει εκείνη, σημειώνοντας:«αυτά είναι τραγούδια που πάντα ήθελα να τα ερμηνεύσεις εσύ και έφτασε τώρα η στιγμή να τα ηχογραφήσουμε με την συμβολή της Τατιάνας Παπαγεωργίου». Μάλιστα κάνοντας πρόβα συχνά ο συνθέτης σήκωνε το χέρι του διευθύνοντας τη Μαίρη Λίντα.

«Κρητικό Κοντσέρτο»

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι επίσης ότι ο Μίκης Θεοθωράκης μαζί με την πιανίστα και ακαδημαϊκό μουσικολόγο Τατιάνα Παπαγεωργίου επεξεργάστηκαν το «Κρητικό Κοντσέρτο» σε νέα, αναγεννημένη μορφή. Πρόκειται για έργο που ο συνθέτης έγραψε το 1951 όταν βρισκόταν στα Χανιά, το οποίο στη συνέχεια χάθηκε και η Τατιάνα Παπαγεωργίου έφερε στο φως μετά από διδακτορική έρευνα που έκανε σε Βρετανικό Πανεπιστήμιο.
«Η Κρήτη ήταν λυτρωτικός τόπος τότε για μένα» σημείωσε ο συνθέτης, ο οποίος επέλεξε να πάει στα Χανιά μετά την αποφυλάκιση του από τη Μακρόνησο και όσα δεινά έζησε εκεί. «Επίσης αποτελεί μεγάλη πηγή έμπνευσης για το έργο του. Εκείνο το διάστημα έγραψε πολλά έργα για συμφωνικές ορχήστρες και κλασικά σχήματα που είχαν οδηγό έμπνευσης τους την Κρήτη», επεσήμανε η Τατιάνα Παπαγεωργίου. Ανάμεσα τους ήταν και το «Κρητικό Κοντσέρτο», σε ρυθμό συρτό χανιώτικο, το οποίο έπαιξε με τη Συμφωνική Ορχήστρα Χανίων. Υπάρχει μάλιστα και σχετική φωτογραφία-ντοκουμέντο με την ορχήστρα, την οποία μας έδειξε ο συνθέτης κατά τη διάρκεια της πρόβας». Από τότε το «Κρητικό Κοντσέρτο» παίζεται πρώτη φορά, 66 χρόνια μετά, σε νέα μορφή και με νέα ενορχήστρωση της Τατιάνας Παπαγεωργίου τώρα στις 4 Δεκεμβρίου στο Παλλάς σε φαντασμαγορική συμφωνική εκδοχή με την Συμφωνική Ορχήστρα του Κιέβου.
«Η Κρήτη με τους ατσάλινους ρυθμούς της, κουβαλάει την ηρωική ιστορία και τους αγώνες των Ελλήνων», όπως σημειώνει ο ίδιος ο συνθέτης και συμβολίζει στη μουσική του το δυναμισμό και την αισιοδοξία. Η Κρήτη για το Μίκη δεν είναι μόνο ένας τόπος καταγωγής, αλλά ένας τόπος που λαμβάνει πολλαπλούς συμβολισμούς στο έργο του.

«Ζορμπάς»

Ο μνημειώδης «Ζορμπάς», που θα παρουσιαστεί στο δεύτερο μέρος του προγράμματος, επίσης εμπνευσμένος από την Κρήτη, αντιπροσωπεύει την οικουμενικότητα του Μίκη Θεοδωράκη, καθώς είναι ένα αναγνωρίσιμο έργο που χαίρει θαυμασμού και εκτίμησης σε διεθνές επίπεδο. Άλλωστε και στο «Αρχιπέλαγος» εμπεριέχονται στοιχεία της κρητικής παράδοσης και του πνεύματος της μουσικής του Αιγαίου, σε μουσική και στίχο. Σ αυτά ανήκει και το τραγούδι «Ανάμεσα Σύρο και Τζια» σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη.
Εκφραστικά, χαρούμενα, συγκινητικά τραγούδια, στον αντίποδα των ατσάλινων ρυθμών που αντιπροσωπεύουν την Κρήτη της τρυφερότητας και του συναισθήματος. Ανάμεσα τους επίσης και το πολύ δημοφιλές τραγούδι «Απαγωγή» («θα πάρω μια βαρκούλα καρδούλα μου») με το οποίο ο Μίκης Θεοδωράκης είχε πάρει το α’ βραβείο στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης το 1961 με ερμηνεύτρια τη Μαίρη Λίντα. Τότε μάλιστα είχε παρουσιαστεί με το Μανώλη Χιώτη στο μπουζούκι και με Συμφωνική Ορχήστρα, κάτι πολύ πρωτοποριακό για την τότε εποχή. Κάτι που θα συμβεί και τώρα στο Παλλάς με την Συμφωνική Ορχήστρα της Εθνικής Όπερας του Κίεβου υπό την Διεύθυνση Oleksiy Baklan.
Σολίστ στο μπουζούκι στον «Ζορμπά» ο μέγας δεξιοτέχνης της νέας γενιάς Θανάσης Βασιλάς, συνεργάτης χρόνια της Μαίρης Λίντα αλλά και του Μίκη Θεοδωράκη.
Η συναυλία λόγω του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (3/12) πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Παραπληγικών, στον όποιο θα δοθούν τα έσοδα.
Από culturenow.gr

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΛΙΝΤΑ Μ. ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΠΑΛΛΑΣ 2017 - ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΜΕ ΤΗ ΖΗΝΑ - STAR TV



Sunday, December 3, 2017

Κυριάκος: «Στημένες» φωτογραφίες με Καραμανλή, ο οποίος αρνήθηκε την... αγκαλιά του! (Video+Photos)


Τελικά το 7ο προσυνέδριο της Νέας Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη έμελλε να μείνει στην «ιστορία» όχι για την πολιτική του ουσία αλλά κυρίως για το επικοινωνιακό σόου που προσπάθησε να στήσει ο νυν πρόεδρος Κυριάκος Μητσοτάκης με τον πρώην πρόεδρο και πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή και η αλήθεια είναι ότι η προσπάθεια έγινε με... άγαρμπο τρόπο και on camera.

Ο πρώην πρωθυπουργός μπαίνοντας στην αίθουσα έγινε δεκτός με έντονα χειροκροτήματα, λίγο πριν ξεκινήσει η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον οποίο είχε έναν όχι και τόσο θερμό εναγκαλισμό. Για την ακρίβεια, ο Κυριάκος περίμενε τον Καραμανλή, πηγαίνοντας να τον αγκαλιάσει. Ωστόσο ο Κ. Καραμανλής τον αγνόησε επιδεικτικά και επέστρεψε να χαιρετήσει άλλους παρευρισκόμενους, με αποτέλεσμα ο Μητσοτάκης να μαζέψει το χέρι του… ένεκα της απόρριψης. Πάντως έκανε μια τελευταία... χειρονομία προς τον Κ. Μητσοτάκη καθήμενος δίπλα του και βγάζοντας μερικές «στημένες» πόζες, ώστε να φανεί ότι υπάρχει ενότητα στο κόμμα της ΝΔ.
Το βίντεο που ακολουθεί τα δείχνει όλα!
Διαβάστε επίσης:
Εδώ ο Κ. Μητσοτάκης έχει απλώσει το χέρι του για να αγκαλιάσει τον Κ. Καραμανλή...
...αλλά όταν αντιλαμβάνεται ότι αυτό δεν πολυαρέσει στον πρώην πρωθυπουργό. το...μαζεύει!

Documento.gr


wibiya widget