Wednesday, May 22, 2019

ΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΓΕΛΟΣ:Ευρωεκλογές, η ώρα της επιστροφής στην (πράσινη) πολιτική


Ευρωεκλογές, η ώρα της επιστροφής στην (πράσινη) πολιτική
Έχουμε μπροστά μας μια κρίση που θα κάνει όλες τις άλλες να μοιάζουν ασήμαντες
Από την προεκλογική «συζήτηση» απουσιάζουν τελικά τα πιο σημαντικά: κλιματική κρίση, ευρωπαϊκό οικοδόμημα, κοινωνική συνοχή
Σε πολύ λίγες μέρες οι πολίτες καλούνται να ψηφίσουν για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά είναι ελάχιστα ενημερωμένοι για την κρισιμότητα των εκλογών, για τη σημασία του Ευρωκοινοβουλίου αλλά και για την διαφαινόμενη κλιματική και οικολογική κατάρρευση του πλανήτη. Με ευθύνη της κυβέρνησης αλλά και των άλλων κομμάτων, η πολιτική συζήτηση για τα σημαντικά είναι ανύπαρκτη, ενώ οι ασφυκτικοί χρόνοι προετοιμασίας για τις 4 σοβαρές εκλογικές διαδικασίες έχουν απαξιώσει πολιτικά την διαδικασία. Ελάχιστη είναι η συζήτηση για προγράμματα και δεσμευτικές πολιτικές. Στο επίπεδο των ευρωεκλογών οι δύο μονομάχοι, με ξεπερασμένα μάλιστα επικοινωνιακά μηνύματα, προσπαθούν να πείσουν ότι το ζητούμενο είναι ενισχυθεί ο δικός τους αρχηγός εν όψει των εθνικών εκλογών, ενώ στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές η απουσία προγραμμάτων θα καταστήσει εξαιρετικά δύσκολες ή αδύνατες τις προγραμματικές συνεργασίες που θα απαιτηθούν μετά τις εκλογές, και λόγω της απλής αναλογικής.
Το πιο μεγάλο πρόβλημα, όμως, είναι ότι οι πολίτες θα ψηφίσουν για τη σύνθεση του ευρωκοινοβουλίου, ενώ στο μυαλό ενός μεγάλου ποσοστού είναι είτε ότι με την ψήφο τους θα «τιμωρήσουν την κυβέρνηση», είτε θα «εμποδίσουν την  επάνοδο της δεξιάς», είτε θα «ενισχύσουν το ΚΚΕ» κα. Με την ψήφο τους όμως οι πολίτες θα έπρεπε να στείλουν στο ευρωκοινοβούλιο εκείνους τους ευρωβουλευτές που θα μπορούν να εργαστούν πολιτικά και νομοθετικά για τα θέματα και τις πολιτικές που τους νοιάζουν. Δεν ψηφίζουν για τον Μητσοτάκη ή τον Τσίπρα. Ψηφίζουν για το ποιο θα είναι το κοινοβούλιο και ποια θα είναι η σύνθεση και οι πολιτικές του για τα επόμενα, κρίσιμα, 5 χρόνια
.Οι πολίτες μπορεί να θέλουν περισσότερη αλληλεγγύη, αλλά βλέποντας το δάκτυλο και όχι το φεγγάρι, ένα ποσοστό τους μπορεί να στείλει ακροδεξιούς και εθνικιστές οι οποίοι διακηρύσσουν ότι θέλουν να διαλύσουν την ΕΕ και προτιμούν να μείνει κάθε κοινωνία μόνη της, ξεκομμένη και στο έλεος των αγορών και των μεγάλων κρίσεων.
Μπορεί οι πολίτες να είναι οργισμένοι και να επιζητούν πιο αποτελεσματική κοινωνική πολιτική αλλά για να γίνει αυτό πρέπει το Ευρωκοινοβούλιο και η Ευρωπαϊκή Ένωση να πάρουν τις σχετικές εξουσίες από τις εθνικές κυβερνήσεις και να προωθήσουν, πιο αποφασιστικά, έναν ισχυρό κοινωνικό πυλώνα, την κοινωνική συνοχή και σύγκλιση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σκεφτείτε τι θα γίνει όμως αν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενισχυθούν οι δυνάμεις που είναι εντελώς αντίθετες σε κάτι τέτοιο, κι επιδιώκουν τον απομονωτισμό μέσα σε κλειστά σύνορα.
Υπάρχει μεγάλη ανασφάλεια σχετικά με το ασφαλιστικό, οι πολιτικές για την απασχόληση και για τους νέους είναι στην καλύτερη περίπτωση αδύναμες, αν όχι εντελώς ανύπαρκτες (που θα περιέγραφε πιο σωστά την πραγματικότητα). Θα χρειαστούν σημαντικοί πόροι για την διατήρηση του ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού συστήματος, πολύ περισσότεροι από όσους χρειαζόμαστε για την αποπληρωμή του χρέους. Αλλά σχεδόν κανένας δεν συζητάει πλέον αυτό το θέμα. Επικεντρώνεται η συζήτηση στο ποιος έκοψε περισσότερα από τις συντάξεις, λέγοντας φυσικά μόνο για τους άλλους, αλλά όχι για τα «δικά τους κατορθώματα» σε αυτό το θέμα.
Από την προεκλογική «συζήτηση» απουσιάζουν τελικά τα πιο σημαντικά, όπως το θέμα της κλιματικής κρίσης, της οικολογικής κατάρρευσης, της μετανάστευσης των πιο δυναμικών κομματιών της κοινωνίας μας, που μεταξύ άλλων στερούν την δυνατότητα από τη χώρα να προχωρήσει σε μια ανασυγκρότηση σε νέα, αποτελεσματική και καινοτόμα βάση τις δομές και υποδομές της.
Φαινόμενα όπως η αλλαγή της φύσης της εργασίας, της παραγωγής και της οικονομίας αν «πιάνονται» αυτό γίνεται από σπόντα, στο πλαίσιο κάποιων επικοινωνιακών – τακτικών κινήσεων και με εργαλεία κλισέ που δεν έχουν σχέση πλέον με τη σημερινή πραγματικότητα. Να μιλήσουμε για το 8ωρο ή την σταθερή εργασία, αλλά πότε θα μιλήσουμε και για όλους/ες τους άλλους/ες που δεν έχουν εργασία, που δεν έχουν ωράριο αν εργάζονται, δεν εργάζονται πλέον σε ένα σταθερό χώρο αλλά μπορεί να προσφέρουν την εργασία τους (ανασφάλιστη και χωρίς κοινωνικά δικαιώματα) σε περισσότερους εργοδότες, που βρίσκονται σε πολλές και διαφορετικές χώρες, με διαφορετικά συστήματα; Αν αυτά δεν απασχολούν τις ευρωεκλογές, τότε δεν έχουμε καταλάβει τίποτα για την σύγχρονη εποχή και τις πολιτικές προκλήσεις της.



Ευρωεκλογές, η ώρα της επιστροφής στην (πράσινη) πολιτική

Ευρωεκλογές, η ώρα της επιστροφής στην (πράσινη) πολιτική
Έχουμε μπροστά μας μια κρίση που θα κάνει όλες τις άλλες να μοιάζουν ασήμαντες
  • A-
  • A+
0
Από την προεκλογική «συζήτηση» απουσιάζουν τελικά τα πιο σημαντικά: κλιματική κρίση, ευρωπαϊκό οικοδόμημα, κοινωνική συνοχή
Σε πολύ λίγες μέρες οι πολίτες καλούνται να ψηφίσουν για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά είναι ελάχιστα ενημερωμένοι για την κρισιμότητα των εκλογών, για τη σημασία του Ευρωκοινοβουλίου αλλά και για την διαφαινόμενη κλιματική και οικολογική κατάρρευση του πλανήτη. Με ευθύνη της κυβέρνησης αλλά και των άλλων κομμάτων, η πολιτική συζήτηση για τα σημαντικά είναι ανύπαρκτη, ενώ οι ασφυκτικοί χρόνοι προετοιμασίας για τις 4 σοβαρές εκλογικές διαδικασίες έχουν απαξιώσει πολιτικά την διαδικασία. Ελάχιστη είναι η συζήτηση για προγράμματα και δεσμευτικές πολιτικές. Στο επίπεδο των ευρωεκλογών οι δύο μονομάχοι, με ξεπερασμένα μάλιστα επικοινωνιακά μηνύματα, προσπαθούν να πείσουν ότι το ζητούμενο είναι ενισχυθεί ο δικός τους αρχηγός εν όψει των εθνικών εκλογών, ενώ στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές η απουσία προγραμμάτων θα καταστήσει εξαιρετικά δύσκολες ή αδύνατες τις προγραμματικές συνεργασίες που θα απαιτηθούν μετά τις εκλογές, και λόγω της απλής αναλογικής.
Το πιο μεγάλο πρόβλημα, όμως, είναι ότι οι πολίτες θα ψηφίσουν για τη σύνθεση του ευρωκοινοβουλίου, ενώ στο μυαλό ενός μεγάλου ποσοστού είναι είτε ότι με την ψήφο τους θα «τιμωρήσουν την κυβέρνηση», είτε θα «εμποδίσουν την  επάνοδο της δεξιάς», είτε θα «ενισχύσουν το ΚΚΕ» κα. Με την ψήφο τους όμως οι πολίτες θα έπρεπε να στείλουν στο ευρωκοινοβούλιο εκείνους τους ευρωβουλευτές που θα μπορούν να εργαστούν πολιτικά και νομοθετικά για τα θέματα και τις πολιτικές που τους νοιάζουν. Δεν ψηφίζουν για τον Μητσοτάκη ή τον Τσίπρα. Ψηφίζουν για το ποιο θα είναι το κοινοβούλιο και ποια θα είναι η σύνθεση και οι πολιτικές του για τα επόμενα, κρίσιμα, 5 χρόνια.
Οι πολίτες μπορεί να θέλουν περισσότερη αλληλεγγύη, αλλά βλέποντας το δάκτυλο και όχι το φεγγάρι, ένα ποσοστό τους μπορεί να στείλει ακροδεξιούς και εθνικιστές οι οποίοι διακηρύσσουν ότι θέλουν να διαλύσουν την ΕΕ και προτιμούν να μείνει κάθε κοινωνία μόνη της, ξεκομμένη και στο έλεος των αγορών και των μεγάλων κρίσεων.
Μπορεί οι πολίτες να είναι οργισμένοι και να επιζητούν πιο αποτελεσματική κοινωνική πολιτική αλλά για να γίνει αυτό πρέπει το Ευρωκοινοβούλιο και η Ευρωπαϊκή Ένωση να πάρουν τις σχετικές εξουσίες από τις εθνικές κυβερνήσεις και να προωθήσουν, πιο αποφασιστικά, έναν ισχυρό κοινωνικό πυλώνα, την κοινωνική συνοχή και σύγκλιση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σκεφτείτε τι θα γίνει όμως αν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενισχυθούν οι δυνάμεις που είναι εντελώς αντίθετες σε κάτι τέτοιο, κι επιδιώκουν τον απομονωτισμό μέσα σε κλειστά σύνορα.
ΣΧΕΤΙΚΑ

Οι πέντε αριθμοί των Ευρωεκλογών
Οι πέντε αριθμοί των Ευρωεκλογών
Υπάρχει μεγάλη ανασφάλεια σχετικά με το ασφαλιστικό, οι πολιτικές για την απασχόληση και για τους νέους είναι στην καλύτερη περίπτωση αδύναμες, αν όχι εντελώς ανύπαρκτες (που θα περιέγραφε πιο σωστά την πραγματικότητα). Θα χρειαστούν σημαντικοί πόροι για την διατήρηση του ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού συστήματος, πολύ περισσότεροι από όσους χρειαζόμαστε για την αποπληρωμή του χρέους. Αλλά σχεδόν κανένας δεν συζητάει πλέον αυτό το θέμα. Επικεντρώνεται η συζήτηση στο ποιος έκοψε περισσότερα από τις συντάξεις, λέγοντας φυσικά μόνο για τους άλλους, αλλά όχι για τα «δικά τους κατορθώματα» σε αυτό το θέμα.
Από την προεκλογική «συζήτηση» απουσιάζουν τελικά τα πιο σημαντικά, όπως το θέμα της κλιματικής κρίσης, της οικολογικής κατάρρευσης, της μετανάστευσης των πιο δυναμικών κομματιών της κοινωνίας μας, που μεταξύ άλλων στερούν την δυνατότητα από τη χώρα να προχωρήσει σε μια ανασυγκρότηση σε νέα, αποτελεσματική και καινοτόμα βάση τις δομές και υποδομές της.
Φαινόμενα όπως η αλλαγή της φύσης της εργασίας, της παραγωγής και της οικονομίας αν «πιάνονται» αυτό γίνεται από σπόντα, στο πλαίσιο κάποιων επικοινωνιακών – τακτικών κινήσεων και με εργαλεία κλισέ που δεν έχουν σχέση πλέον με τη σημερινή πραγματικότητα. Να μιλήσουμε για το 8ωρο ή την σταθερή εργασία, αλλά πότε θα μιλήσουμε και για όλους/ες τους άλλους/ες που δεν έχουν εργασία, που δεν έχουν ωράριο αν εργάζονται, δεν εργάζονται πλέον σε ένα σταθερό χώρο αλλά μπορεί να προσφέρουν την εργασία τους (ανασφάλιστη και χωρίς κοινωνικά δικαιώματα) σε περισσότερους εργοδότες, που βρίσκονται σε πολλές και διαφορετικές χώρες, με διαφορετικά συστήματα; Αν αυτά δεν απασχολούν τις ευρωεκλογές, τότε δεν έχουμε καταλάβει τίποτα για την σύγχρονη εποχή και τις πολιτικές προκλήσεις της.
ΣΧΕΤΙΚΑ

Δείτε το debate των υποψηφίων για την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Δείτε το debate των υποψηφίων για την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Ενώ  όλοι μιλάνε για τη σύνταξη του παππού και της γιαγιάς – που για να διασφαλιστεί μακροχρόνια πρέπει να δημιουργήσουμε κατάλληλα εργαλεία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλιώς δεν θα είναι αυτό εφικτό - δεν μιλάμε για τους νέους και τις νέες, πώς θα εκπαιδευτούν και θα εργαστούν, πώς θα μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια και καλύτερα, ακόμα και αν δεν έχουμε τα εισοδήματα του παρελθόντος (που έτσι κι αλλιώς αυτό δεν θα είναι εφικτό για αρκετά ακόμα χρόνια, αν δεν είναι εντελώς εξωπραγματικό για το ορατό μέλλον). Πώς οι νέοι άνθρωποι θα μπορούν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση αν δεν έχουν πρόσβαση σε κατάλληλα χρηματο-οικονομικά εργαλεία (μικρο-χρηματοδοτήσεις, οικολογικά και κοινωνικά ομόλογα και Funds, συνεταιριστικές και ηθικές τράπεζες, κα), πώς θα δημιουργηθούν νέα εργαλεία με στόχο την «κοινωνική χρηματοδότηση» και που είναι απαραίτητο να συνδυάζουν ευρωπαϊκούς πόρους με πόρους που σήμερα είναι παγιδευμένοι σε τοπικό επίπεδο ή χρηματοδοτούν καταστροφικά για το περιβάλλον και την κοινωνία έργα; 
Μετά από έναν ολόκληρο κύκλο ψευδαισθήσεων ή και λαθών, είναι σαφές ότι ένα διευρυμένο ποσοστό της κοινωνίας δεν εμπιστεύεται πλέον τα υπάρχοντα κόμματα. Δεν ξέρουμε ακόμα αν θα πάει να ψηφίσει, αλλά αυτό θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο αυτών των εκλογών κατ’ αρχάς. Η καμπάνια #ΑυτήΤηΦοράΨηφίζω προσπαθεί να κινητοποιήσει τους πολίτες για να πάνε να ψηφίσουν. Δεν ξέρουμε αν θα το πετύχει, αλλά η επίσημη πολιτική ηγεσία δεν έκανε τίποτα σε αυτή την κατεύθυνση. Αν και τα τελευταία χρόνια έχουν φύγει από τη χώρα μας πάνω από 600.000 άνθρωποι, από δυναμικές κοινωνικές ομάδες, οι εγγεγραμμένοι να ψηφίσουν στα προξενεία μας δεν ξεπερνούν σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη τα 10.000 άτομα, από τα οποία τα μισά είναι στις Βρυξέλλες, ένα μεγάλο ποσοστό στο Λονδίνο και μετά ελάχιστα σε άλλες χώρες. Την ίδια στιγμή που ένας πολίτης στις Βρυξέλλες μπορεί να συμμετάσχει στις εκλογές που γίνονται στην Αυστραλία ή οι Γάλλοι έχουν το «υπόλοιπο» περιφέρειας Ευρώπης (για τους εκτός Γαλλίας πολίτες της), για τις ευρωεκλογές στην Ελλάδα δεν μπορούν ακόμα να ψηφίσουν εκατομμύρια ενεργοί πολίτες που ζουν κι εργάζονται σε άλλες χώρες, αλλά θέλουν να έχουν δεσμούς με τη χώρα μας και τις πολιτικές εξελίξεις.
Και ας κλείσω με το πιο σημαντικό. Το πρόβλημα που αλλάξει τα πάντα. Ακόμα και όσα έγραψα πιο πάνω. Την ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ. Είναι παντελώς απούσα από την πολιτική «συζήτηση» εν  όψει ευρωεκλογών, αν και σε άλλες χώρες είναι στο κέντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης, αλλά κυρίως όταν πλέον δεν μπορούμε να μιλάμε για την κλιματική αλλαγή, αλλά για κλιματική και οικολογική κατάρρευση που θέτουν σημαντικά ερωτήματα:
  • Η οικονομική κρίση που βιώνουμε την τελευταία δεκαετία και η δημοσιονομική κατάρρευση θα μοιάζουν ασήμαντες μπροστά στην καταστροφή που θα προκληθεί στην ελληνική οικονομία λόγω της κλιματικής αλλαγής. Σύμφωνα με σχετική έκθεση για την Τράπεζα της Ελλάδας θα φτάσει τα 750 δις ευρώ, δύο φορές το δημόσιο χρέος μας, αν ακολουθήσουμε το σενάριο “business as usual”
  • Ο φόρος αίματος και το οικονομικό κόστος που πληρώσαμε ως κοινωνία στο Μάτι, στη Μάνδρα, στα Χανιά, στο Ρέθυμνο, και στην Α. Κρήτη λόγω του συνδυασμού κλιματικής αλλαγής, κακού σχεδιασμού των πόλεων και έλλειψης προετοιμασίας της διοίκησης και της τοπικής κοινωνίας, είναι τρομακτικός αλλά θα μοιάζει ...πολύ μικρός σε σχέση με τα θύματα της κλιματικής αλλαγής στο μέλλον, λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν έχουμε προετοιμαστεί κατάλληλα και οι υποδομές μας δεν αντέχουν στις απαιτήσεις των νέων δεδομένων.
  • Η ζημιά από ακραίες καταστάσεις σε τοπικό επίπεδο μπορεί να ανατρέψει την κοινωνική και οικονομική ζωή ακόμα και σε ευημερούσες περιοχές. Για παράδειγμα, οι πρόσφατες ακραίες καιρικές καταστάσεις στα Χανιά, στο Ρέθυμνο και στην Αν. Κρήτη προκάλεσαν σημαντικές ζημιές. Μόνο στο Ρέθυμνο ξεπέρασαν τα 150 εκατομμύρια ευρώ, επιβεβαιώνοντας ότι τα λάθη που έχουν γίνει στο παρελθόν (μη σεβασμός στο περιβάλλον) μας εκθέτουν πλέον σε πολύ μεγαλύτερους κινδύνους που σχετίζονται  με την κλιματική αλλαγή που προκαλούμε.  
  • Βρισκόμαστε μπροστά σε νεές προκλήσεις πολιτικής προστασίας σε ολόκληρο τον πλανήτη, τα παλιά μοντέλα και όσα γνωρίζαμε δεν αρκούν: πολιτικό ψύχος στις ΗΠΑ, φωτιές στη Σουηδία, στη Σιβηρία και στη Β. Σκωτία, πλημμύρες και ακραία φαινόμενα σε περιοχές με εύκρατο κλίμα. Παράλληλα βρισκόμαστε μπροστά σε νέες κοινωνικές προκλήσεις: κίνδυνος επέκτασης επιδημιών σε διαφορετικές κλιματικές ζώνες, ανατροπές στην παραγωγή τροφίμων και  βίαιες (λόγω κλίματος και στη συνέχεια λόγω πρόκλησης εντάσεων μεταξύ πληθυσμών) εκτοπίσεις εκατομμυρίων πολιτών (κλιματικοί πρόσφυγες).
Ήδη οι διεθνείς οργανισμοί και τα πιο έγκυρα ερευνητικά κέντρα προειδοποιούν ότι έχουμε μόλις 12 χρόνια μπροστά μας για να προστατέψουμε το κλίμα και να σώσουμε τον πολιτισμό μας από κατάρρευση. Δεν μιλάμε πλέον για μια κρίση σαν κι αυτές που ξέρουμε, αλλά για κατάρρευση του πολιτισμού όπως τον γνωρίζουμε. Ήδη κάποιες χώρες, όπως η Βρετανία, η Ιρλανδία και ίσως σε λίγο και η Αυστραλία – όχι μόνο τα νησιωτικά κράτη του Ειρηνικού – καθώς και 500 περιφέρειες το συνειδητοποιούν κάτω από την πίεση μεγάλων κινητοποιήσεων νέων ανθρώπων και τις προειδοποιήσεις των επιστημόνων και των διεθνών οργανισμών και κηρύσσουν κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω κλιματικής αλλαγής και οικολογικής κατάρρευσης! Πλέον δεν μπορούμε να μιλάμε για κλιματική αλλαγή αλλά για μεγάλη κλιματική κρίση.
Δεν έχουμε μπροστά μας μια κρίση μεταξύ πολλών άλλων, έχουμε μπροστά μας μια κρίση που θα κάνει όλες τις άλλες να μοιάζουν ασήμαντες αν δεν δράσουμε αμέσως, ενώ θα μεγεθύνει σε ακραίο βαθμό όλες τις άλλες (εμπιστοσύνης σε θεσμούς, οικονομική, κοινωνική, μεταναστευτική, δημοσιονομική, τραπεζική, ασφάλειας, λειτουργίας-συντήρησης των υποδομών, διαχείρισης επιδημιών κα). Γι’ αυτό το λόγο οι ευρωπαϊκές εκλογές είναι εξαιρετικά σημαντικές. Η σύνθεση του Ευρωκοινοβουλίου που θα προκύψει από τις ευρωεκλογές θα διαχειριστεί, τα επόμενα 5 εξαιρετικά κρίσιμα χρόνια, τα θέματα της προστασίας του κλίματος και της προσαρμογής στα νέα κλιματικά δεδομένα, της μετάβασης συνολικά της οικονομίας και του ενεργειακού μοντέλου σε ένα κλιματικά φιλικό σύστημα, της ενίσχυσης της διαδικασίας δημοκρατικής λήψης και νομιμοποίησης των αποφάσεων (αποφάσεις δύσκολες μεν αλλά συνάμα πρέπει και δίκαιες), της διασφάλισης ότι οι αλλαγές θα είναι ισορροπημένες, δίκαιες και θα προστατεύουν όλους, όχι μόνο όσους έχουν τα μέσα να το κάνουν.
Έχουμε την ευκαιρία να δράσουμε οργανωμένα και αποτελεσματικά για να αλλάξουμε γρήγορα το παραγωγικό και καταναλωτικό μας μοντέλο, την οικονομία, το σύστημα οργάνωσης των πόλεων, την παραγωγή ενέργειας και τις μεταφορές, την παραγωγή τροφίμων και τη βιομηχανία, ώστε η κρίση να μετατραπεί σε ευκαιρία για μια πράσινη, κυκλική, κοινωνικά υπεύθυνη οικονομία, για πόλεις βιώσιμες κι ανθεκτικές, ανθρώπινες, καθαρότερες και με μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα, για δίκαιη παραγωγή και κατανάλωση προς όφελος των παραγωγών, των καταναλωτών, της κοινωνικής συνοχής και του περιβάλλοντος, για μια κοινωνία ισότητας και συνοχής, που περιλαμβάνει όλους κι όλες, δεν αφήνει κανέναν και καμία μόνο/η πίσω.
Δεν είναι μόνο οι οικολογικές οργανώσεις που καλούν τους πολίτες να σκεφθούν και να επιλέξουν τι θα ψηφίσουν με κριτήριο τη θέση και τις πρακτικές των υποψηφίων (σχημάτων και ατόμων). Αλλά μεγάλα εντελώς διαφορετικά δίκτυα δικτύων θέτουν τα ζητήματα αυτά μέσα από σημαντικές καμπάνιες που έχουν αναπτυχθεί εδώ και καιρό, όπως η καμπάνια #TheFairTimes, η καμπάνια για #COOPsupport, για #ClimateAction #ClimateEmergency κ.ά.
Τόσο προσωπικά, ως υποψήφιος ευρωβουλευτής, όσο και συνολικά, οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ (Οικολογία ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ο πλήρης τίτλος) δεν δεσμευόμαστε απλώς προεκλογικά, υποστηρίζουμε με σθένος την ανάγκη άμεσης μετάβασης σε ένα νέο παραγωγικό, οικονομικό και καταναλωτικό μοντέλο την εποχή του αιτήματος για δίκαιους καιρούς (#TheFairTimes, #TradeFairLiveFair) που θα δρομολογήσουμε σήμερα, όχι αύριο, που βασίζεται σε: βιώσιμη ευημερία, που δεν εξαρτιέται από την κατανάλωση αλλά από αξίες, ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας, δημοκρατική συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων, κοινωνική συνοχή, ανθρώπινες συνθήκες ζωής, αξιοπρεπή και δημιουργική εργασία, ποιότητα του περιβάλλοντος, μείωση των ανισοτήτων, εξάλειψη του αποκλεισμού, προστασία του κλίματος, συνεργασία με τη φύση, ακόμα και μέσα στις πόλεις, συνεχή ανανέωση και καινοτομία για να μπορούμε να ζούμε καλύτερα, με υγιή γήρανση και με δικαιοσύνη μεταξύ όλων των γενεών.
Οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ είμαστε ξεκάθαροι. Η Πράσινη πολιτική είτε θα αυτοπροσδιορίζεται και θα είναι αυτόνομη, ώστε να μπορεί να διαθέτει την προωθητική δύναμη μιας μεταρρυθμιστικής και ανατρεπτικής πολιτικής (με ή χωρίς κυβερνητικές συνεργασίες) ή δεν θα υπάρχει ως πολιτικό εγχείρημα (αλλά μόνο ψευδεπίγραφη, ως εργαλείο προσωπικών «τακτοποιήσεων» και ως ετικέτα μιας χρήσης από άλλους).
Η εκπροσώπηση των πράσινων πολιτικών στο Ευρωκοινοβούλιο με την εκλογή ευρωβουλευτών από τον συνδυασμό μας ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ θα αλλάξει όλο το πολιτικό παιχνίδι. Αν δεν εμπιστεύεστε τους πολιτικούς και τα κόμματα, εμπιστευθείτε ενεργούς πολίτες (γιατί αυτοί είναι οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες μας) για να δώσουμε ώθηση σε πράσινες κοινωνικές αλλαγές στο τοπικό, περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Οι πράσινες επιλογές έχουν γίνει πλέον κτήμα πολύ ευρύτερων κοινωνικών και οικονομικών δυνάμεων σε σχέση με το παρελθόν, δεν αντιμετωπίζονται ως γραφικές ή εξωπραγματικές. Αλλά πρέπει να επανέλθουν πιο ώριμα στο κέντρο της ελληνικής πολιτικής σκηνής. Φαίνεται ότι το Πράσινο Κύμα επεκτείνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες αλλά και εκτός Ευρώπης, όπως δείχνουν οι εκλογικές επιτυχίες των Πράσινων στον Καναδά ή στην Αυστραλία, ή τα προγνωστικά για την μεγάλη άνοδο των Πράσινων στις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Καιρός να δείξουμε ότι η Ελλάδα είναι μέρος αυτής της Ευρώπης, δεν μένει έξω από τις αλλαγές που συντελούνται.  
Ψηφίζοντας ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ θα δώσετε ώθηση στην σύγκλιση και ενεργοποίηση νέων δημιουργικών κοινωνικών δυνάμεων που συμφωνούν ότι χρειάζεται να υπάρξει ένας αυτόνομος, δημοκρατικός, ανοικτός πράσινος, κοινωνικός και πολιτικός χώρος που θα συμβάλλει στις βαθιές, ριζικές αλλά και δίκαιες αλλαγές που χρειάζεται η Ελληνική κοινωνία. Αλλαγές που αφορούν όχι μόνο το περιβάλλον, την διατροφή, τα δικαιώματα των ζώων αλλά ευρύτερα την οικονομία, το κοινωνικό μοντέλο, την παραγωγή και κατανάλωση, την ποιότητα ζωής, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την κοινωνική ένταξη, την εκπαίδευση, τις σχέσεις των φύλων, τη σχέση κοινωνίας και φύσης, τις πόλεις αλλά και την ύπαιθρο, το ίδιο το χρηματο-πιστωτικό μοντέλο, το πώς μετακινούμαστε, το τι τρώμε, τις σχέσεις μεταξύ των γενεών, το πώς αντιμετωπίζεται η φτώχεια και η ενεργειακή φτώχεια, το πώς εντάσσονται στην κοινωνία οι πρόσφυγες και οι μετανάστες αλλά και μακροχρόνια άνεργοι ή οι πρώην χρήστες στην κοινωνία. Αλλά όλα αυτά πρέπει να γίνουν υπό το πρίσμα της συγκράτησης της κλιματικής και οικολογικής κατάρρευσης καθώς και της επείγουσας ανάγκης να προσαρμοστούμε ταχύτατα και να προσαρμόσουμε τις υποδομές μας ώστε να αντέξουμε τις τρομακτικές αλλαγές που έρχονται λόγω της κατάρρευσης του κλίματος.
 Έχετε κίνητρο να πάτε να ψηφίσετε στις 26 Μαΐου, χωρίς να μετανιώσετε μετά.
Οι θέσεις μας, η διακήρυξη και οι υποψήφιοι/ες μας είναι στην ιστοσελίδα μας: www.prasinoi.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ





ΣΧΕΤΙΚΑ

Δείτε το debate των υποψηφίων για την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Δείτε το debate των υποψηφίων για την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Επική γκάφα(;) Μητσοτάκη. ΘΑ ΧΆΣΩ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ



Γλώσσα λανθάνουσα τα αληθή λέγει! Το ρητό αυτό βάλθηκε να το επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Μιλώντας την Τετάρτη στο ραδιόφωνο news247 και τον Βασίλη Σκουρή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε μια επική γκάφα, προβλέποντας την ήττα του.
Τι είπε; «Μετά την Κυριακή το Τσίπρας – Μητσοτάκης θα γράφει κάποιο σκορ. Εκτιμώ ότι θα γράφει 1-0».
Δηλαδή, «1» ο Τσίπρας και «0» ο Μητσοτάκης.
Με γκολ από τα αποδυτήρια ξεκινά το «καλύτερο βιογραφικό της χώρας» το… πρώτο ημίχρονο.
Το πάνθεον με τις γκάφες του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει άλλη μία να προσθέσει στη μακριά λίστα του.
Όσο για τις παλαιότερες τι να πρωτοθυμηθούμε.
Τον εξωγήινο του Υμηττού;
Τον Ρουσώ που δεν είχε μιλήσει για την διάκριση των εξουσιών, για την ατάκα του Αϊνστάιν που δεν την είχε πει ποτέ, ή την κούκλα στην βιτρίνα που την είχε χαιρετήσει στην περιοδεία του.
Αυτό δηλαδή με την κούκλα στη βιτρίνα θεωρούμε ότι ήταν ο κορυφαίος «ραν ταν πλανισμός» του Μίστερ Μπιν της ελληνικής πολιτικής.
Tribune.

Sunday, May 19, 2019

Τρίκαλα. Το αποψινό φεγγάρι μαγεύει στη Λεπτοκαρια .Φωτογραφίες.

Με τις επιλογές του παγκόσμιου DJ Aγγελου Βλαχου το αποψινό φεγγαρι  μαγεύει. .

Ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος  Νίκος  Βράντζάς με τη σύζυγό του,στο πανηγύρι του χωριού του Λεπτοκαρια .
Κι εδώ με την μητέρα του.

Εκλογες στα Τρίκαλα κάί 3 ακόμα υποψήφιοι με τη παράταξη του κ. Κ. Κρέμύδά.

Ο ίδιος ο κ. Κρέμίδάς χάίρέτήσέ όλους τους πανηγύρι τες. 

Κάλάμπακιωτης υποψήφιος με τον κ.Μάρανε. 


Wednesday, May 15, 2019

Η ιστορια μας. Οι Έλληνες, υδρόφιλη φυλή

Γιώτα Ιωακειμίδου
Οι Αρχαίοι Έλληνες από την αρχαιότητα ανέπτυξαν μια πολύ στενή σχέση με το υγρό στοιχείο.

 Η θάλασσα, τα ποτάμια, οι λίμνες, οι πηγές αποτέλεσαν αναπόσπαστο στοιχείο σε κάθε λατρευτική ιεροτελεστία. Ο Όμηρος που απηχεί τις κοσμογονικές αντιλήψεις των Ελλήνων, θεωρεί ότι ο Ωκεανός είναι η αρχή των όντων, ο πατέρας των θεών, «Ωκεανού,ός περ γένεσις πάντεσι τέτυκται» Ιλιάδα Ξ,246.Φαντάζονταν τον Ωκεανό κοινή πηγή όλων των ποταμών και στα νερά του λούζονταν καθημερινά ο Ήλιος Σελήνη, ο Ενδυμίων. Θεοποίησαν τόσο πολύ το νερό, ώστε οι θαλασσινοί θεοί και θεότητες ήταν πάμπολλες: Πόντος, Ποσειδών, Πρωτεύς, Νηρεύς, Τρίτων, Γλαύκος, Αμφιτρίτη, Λευκοθέα, Νηρηίδες, Ωκεανίδες, Σειρήνες, Νύμφες.
Από την ομηρική εποχή οι Αχαιοί είχαν αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση με το νερό και τα θερμά και κρύα λουτρά. Οι Έλληνες έκαναν μπάνιο σε κάθε είδους νερά: θάλασσα, λίμνες, ποτάμια, πηγές. Στοιχείο αναπόσπαστο στις θρησκευτικές τελετές, τα κοινωνικά ήθη και το κλίμα της χώρας.
Όλα τα ομηρικά πρόσωπα λούζονται, ο Οδυσσέας, η Ναυσικά, η Ελένη κλπ. Ο φιλοξενούμενος στην ομηρική εποχή δέχεται ποδόλουτρο ή λούσιμο σε όλο το σώμα. Η πράξη είναι τιμητική για τον ξένο και την κάνει η κόρη του οικοδεσπότη ή η ίδια η οικοδέσποινα. Τον Άρη μετά τον πόλεμο τον έλουσε η Ήβη, τον Τηλέμαχο η Ιοκάστη, τον Οδυσσέα η Ελένη, η Καλυψώ και η Ναυσικά.
Υπήρχε πολλές φορές εναλλαγή ψυχρού και θερμού λουτρού, κάτι το οποίο συνηθίζουν σήμερα οι αθλητές. Στην Ιλιάδα (Κ,572) ο Οδυσσέας και ο Διομήδης μόλις είχαν επιστρέψει από την αρπαγή των αλόγων, βούτηξαν στη θάλασσα για να φύγει ο ιδρώτας, έπλεναν καλά τις κνήμες, τον λαιμό, τους γλουτούς και στη συνέχεια αφού έκαναν θερμό λουτρό, αλείφτηκαν με λάδι και δείπνησαν. Η συνήθεια αυτή συνεχίστηκε για αιώνες μετά. Ο Ξενοφώντας στο Συμπόσιο (Ι,7) μας πληροφορεί ότι ό Σωκράτης και οι φίλοι όταν προσκλήθηκαν σε συμπόσιο στο σπίτι του Καλία «λουσάμενοι και χρισάμενοι παρήλθον».
Οι ομηρικοί ήρωες λούζονται για να ξεκουραστούν μετά από πόλεμο, το κυνήγι, την οδοιπορία. Το κάνουν κάθε φορά πριν από διασκέδαση και πριν δειπνήσουν.
Ο Ιπποκράτης συνήθιζε κάθε πρωί να κάνει μπάνιο στην θάλασσα και να κωπηλατεί. Οι Σπαρτιάτες κολυμπούσαν καθημερινά στον Ευρώτα προτιμώντας μόνον τα ψυχρά λουτρά όπως και οι Μακεδόνες. Ενώ οι Αθηναίοι λάτρευαν και τα δυο. Οι Σπαρτιάτες και οι Μακεδόνες θεωρούσαν τα θερμά λουτρά δείγμα τρυφηλότητας και εκφυλισμού, τα έκαναν μόνον σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Μετά το μπάνιο στα ψυχρά νερά του Ευρώτα έτρωγαν τον μέλανα ζωμό.
Κάποτε ο βασιλιάς του Πόντου Μιθριδάτης κάλεσε έναν Σπαρτιάτη μάγειρα στην αυλή του, ο οποίος του έφτιαξε μέλανα ζωμό. Ο βασιλιάς αηδίασε με το παρασκεύασμα και τότε ο μάγειρας του είπε: «Ω βασιλεύ, τούτον δει τον ζωμόν εν τω Ευρώτα λελουμένους εποψάσθαι» (Πλούταρχος, βίοι παράλληλοι Λυκούργος ΧΙΙ,11). Όταν ο Αλκιβιάδης αυτομόλησε στη Σπάρτη απαρνούμενος την τρυφηλή ζωή λουζόταν στα παγωμένα νερά του Ευρώτα και έτρωγε μέλανα ζωμό.
Παρόμοια και οι Μακεδόνες θεωρούσαν τρυφηλότητα τα θερμά λουτρά και τα απαγόρευαν. Όταν ο φίλιππος είδε τον Δόκιο, ο οποίος καταγόταν από Τάραντα, να παίρνει θερμό λουτρό τον καθαίρεσε από μια πολύ σπουδαία θέση που κατείχε. Η εξήγηση που έδωσε ήταν «αγνοείν μοι δοκείς τα Μακεδόνων ,παρ΄ οις ουδέ γυνή τεκούσα θερμώ λουτρώ λούεται» (νομίζω ότι αγνοείς τα Μακεδονικά έθιμα στους οποίους δεν επιτρέπεται το θερμό λουτρό ούτε ακόμα και στη λεχώνα).
Στην Αθήνα υπήρχαν τα δημόσια λουτρά, τα βαλανεία, στα οποία σύχναζαν οι γυναίκες και οι άντρες. Θεωρούσαν όμως στα χρόνια του Σωκράτη και του Δημοσθένη τη συχνή χρήση τους δείγμα θηλυπρέπειας και τρυφής. Ο Σωκράτης φτάνοντας στο άλλο άκρο δεν λουζόταν παρά σπανίως. Ο Έρμιππος στους Δειπνοσοφιστές απηχεί το πνεύμα της εποχής: «Ο άντρας δεν πρέπει ούτε να μεθάει ούτε να κάνει θερμά λουτρά». Στα χρόνια του Αριστοφάνη φαίνεται πως οι νέοι έκαναν κατάχρηση των θερμών λουτρών και στις Νεφέλες συμβουλεύει τους νέους: «βαλανείων απέχεσθαι… κάκιστον εστί και δειλόν ποιεί άντρα…». Ο Πλάτωνας ακόμα πιο αυστηρός δέχεται τα θερμά λουτρά μόνον για τους άρρωστους και τους γέροντες. Πάντως τα θερμά λουτρά προτιμούσαν οι Πέρσες και οι Φοίνικες, γνωστοί για την τρυφή και την πολυτέλεια της ζωής τους.
Θερμά ή ψυχρά εθεωρούντο απαραίτητα για την σωματική και ψυχική υγεία. Ο μεγάλος αρχαίος γιατρός Γαληνός τα συνιστά για την αϋπνία, τη λύπη, τον θυμό και κάθε ψυχικό πρόβλημα. Είχαν μεγάλη διάδοση σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και τα μετέδωσαν αργότερα και στους Ρωμαίους.
Στην αρχαία Ελλάδα τα ψυχρά λουτρά ήταν υπαίθρια διαφορετικά για κάθε φύλο. Οι λουτήρες ήταν δυο τύπων. Ο ένας τύπος είχε σε ύψος δυο μέτρων εντοιχισμένες βρύσες. Ο άλλος τύπος ήταν μια μεγάλη κυκλική λεκάνη στηριζόμενη πάνω σε υποστάτες. Τα λουτρά ήταν δημόσια, αλλά οι πλούσιο είχαν δικά τους λουτρά.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήδη από τότε είχαν πισίνες. Έφτιαχναν μεγάλες δεξαμενές κοντά σε ποτάμια, τα οποία τροφοδοτούσαν με νερό την δεξαμενή μέσα στην οποία κολυμπούσαν. Λουτρά θερμά ή ψυχρά υπήρχαν απαραιτήτως στα γυμνάσια και στα Ασκληπιεία.
Τόσο πολύ αγαπούσαν οι Έλληνες τα λουτρά που υπήρχαν πολλά επίθετα αναφερόμενα σε αυτά: αυτά: Θερμόν, χαρίεν, καθαρόν, θεόπνευστον, γλυκερόν, λυσίπονον, ζωογόνον.
Γιώτα Ιωακειμίδου*
Φιλόλογος-Συγγραφέας 

Δημοτικές εκλογές Γλυφάδας.. Εγκαίνια εκλογικού κέντρου,υπ.Δημάρχου Τάσου Γκουριώτη






Γλυφαδα. Βάπτίσεις και γάμοι Ιρανών στην παραλία . Video fotos

 Οι πολλοί λουόμενοι της περ.Κυριακής στην παραλία της Γλυφάδας αντίκρυσαν  ένα θέαμα διαφορετικό απ αυτά που βλέπουν συνήθως.
Δύο χαρωποι νέοι άνθρωποι  φόρεσαν τις λευκά τους βαπτιστικά και υπό τις επεφημιες συγγενών και φίλων τους νυμφεύθηκαν αφού πρώτα βαπτιστηκαν (;)
-Άκουσα να λένε στο όνομα του πατρός και του..υιου και του Αγίου πνεύματος " μας είπε γλυφαδιωτισσα που έκανε το μπάνιο της πλησίον της τελετής.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΣ -EFHMERIS και η εκπομπή του Δημήτρη Παπαγεωργιου "ΈΓΙΝΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑ"  έκανε απ ευθείας μετάδοση  αλλά λόγω του ισχυρού ανεμου η λήψη δεν ήταν καλή.

Συναντησαμε τους νεονυμφους 
τη στιγμή που πήγαν να ντυθουν και με τα ελαχιστα ελληνικά και αγγλικα μας είπαν ότι κατάγονται από το Ιράν και είναι πολύ χαρούμενοι που βρίσκονται στην Ελλάδα.
Η Γκινέν, λάμπουσα από χαρά μας ευχαρίστησε που φωτογραφισαμε  στιγμές της ευτυχίας τους και θα χαίρονται να τις έβλεπε και στην  EFHMERIS


NA Ζήσετε και να ευτυχισετε παιδιά της "Ήρας και του Αρη" 
*Υ.Γ φιλος,διευθυντής πολυεθνικης που υπηρετησε 
χρόνια στο Ιράν μου είχε πει ότι οι Ιρανοί θεωρούν τους εαυτούς τους ότι ήλθαν στη γη απο τον Άρη και ότι είναι παιδιά της Ήρας! ! 


Tuesday, May 14, 2019

Νεκροφιλικες εκδηλώσεις στην Αθήνα. Σόου με πτώματα!


Η ψυχιατρική συντεχνία που βόσκει;
Θα πάρουν ποτέ θέση επιστημονικιά για τα σόου με τα πτώματα;

Για πρώτη φορά στην Αττική οι Τίμιες Κάρες των Αγίων Αναργύρων. 
Θα παραμείνουν στη Νέα Σμύρνη μέχρι τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2019
ο ιερός ναός θα είναι καθημερινά ανοιχτός από τις 7:00 έως τις 21:00. 
Στο διάστημα αυτό, εκτός από τις ιερές ακολουθίες, θα πραγματοποιηθούν 
συναυλία εκκλησιαστικής μουσικής και έκθεση χριστιανικού βιβλίου.

όταν λέμε κάρες εννοούμε κεφάλια !!!

Οι πιστοί να μην ξεχνάνε το παγκάριον bank 
γιατί ο θεούλης βλέπει.

G.Freeman ΦΒ

https://support.google.com/mail/answer/181472

wibiya widget