7 Δεκεμβρίου 1941, λίγες ώρες μετά το αεροπορικό χτύπημα των Ιαπώνων στο Περλ Χάρμπορ. Η μυστική υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών (η σημερινή CIA) είχε έναν μεγάλο «πονοκέφαλο».
Η ομιλία για την «ατιμία»
Την επόμενη μέρα, ο πρόεδρος Φραγκλίνος Ρούσβελτ, έπρεπε να μεταβεί στο Καπιτώλιο, ώστε να καταγγείλει στο κογκρέσο την επίθεση της Αυτοκρατορίας της Ιαπωνίας, την οποία χαρακτήρισε «άτιμη», και να της κηρύξει τον πόλεμο. Η διαδρομή από τον Λευκό Οίκο ως το Καπιτώλιο δεν είναι μεγάλη, ωστόσο οι πράκτορες φοβόντουσαν ένα ενδεχόμενο χτύπημα εναντίον του προέδρου.
Την επόμενη μέρα, ο πρόεδρος Φραγκλίνος Ρούσβελτ, έπρεπε να μεταβεί στο Καπιτώλιο, ώστε να καταγγείλει στο κογκρέσο την επίθεση της Αυτοκρατορίας της Ιαπωνίας, την οποία χαρακτήρισε «άτιμη», και να της κηρύξει τον πόλεμο. Η διαδρομή από τον Λευκό Οίκο ως το Καπιτώλιο δεν είναι μεγάλη, ωστόσο οι πράκτορες φοβόντουσαν ένα ενδεχόμενο χτύπημα εναντίον του προέδρου.
Η προεδρική λιμουζίνα ήταν μία Λίνκολν V12 κάμπριο, ιδανική για βόλτες τις ηλιόλουστες μέρες, την οποία ο Ρούσβελτ χρησιμοποιούσε συχνά. Ωστόσο, εκείνη τη στιγμή που η χώρα βρισκόταν σε πόλεμο, χρειαζόταν ένα θωρακισμένο όχημα και η μυστική υπηρεσία είχε λιγότερες από 24 ώρες για να το βρει.
Το «ανύπαρκτο» μπάτζετ
Το πρόβλημα ήταν, ότι η νομοθεσία επέτρεπε να σπαταληθούν 750 δολάρια για προεδρικό αυτοκίνητο (περίπου 10.500 σημερινά δολάρια), ποσό με το οποίο ήταν αδύνατο να γίνει η θωράκιση, ή να αποκτηθεί άλλο όχημα.
Το πρόβλημα ήταν, ότι η νομοθεσία επέτρεπε να σπαταληθούν 750 δολάρια για προεδρικό αυτοκίνητο (περίπου 10.500 σημερινά δολάρια), ποσό με το οποίο ήταν αδύνατο να γίνει η θωράκιση, ή να αποκτηθεί άλλο όχημα.
Τότε, ο μυστικός πράκτορας Μάικ Ρίλι, θυμήθηκε ότι είχε δει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, στο γκαράζ με τα κατασχεμένα, από τη δίωξη οικονομικού εγκλήματος, οχήματα. Ήταν η θωρακισμένη Κάντιλακ του Αλ Καπόνε, ο οποίος βρισκόταν στη φυλακή για φοροδιαφυγή.
Φτιαγμένο να μοιάζει με περιπολικό
Το όχημα του διαβόητου γκάνγκστερ δεν ήταν ένα τυχαίο αυτοκίνητο. Η Κάντιλακ ήταν βαμμένη πράσινη και μαύρη, ώστε να μοιάζει στα περιπολικά της αστυνομίας. Διέθετε σειρήνα, φάρους κρυμμένους πίσω από τη γρίλια της μάσκας και, φυσικά, ανιχνευτή των αστυνομικών ασυρμάτων. Το κυριότερο όμως ήταν, ότι διέθετε πολύ βαριά θωράκιση.
Το όχημα του διαβόητου γκάνγκστερ δεν ήταν ένα τυχαίο αυτοκίνητο. Η Κάντιλακ ήταν βαμμένη πράσινη και μαύρη, ώστε να μοιάζει στα περιπολικά της αστυνομίας. Διέθετε σειρήνα, φάρους κρυμμένους πίσω από τη γρίλια της μάσκας και, φυσικά, ανιχνευτή των αστυνομικών ασυρμάτων. Το κυριότερο όμως ήταν, ότι διέθετε πολύ βαριά θωράκιση.
Οι τεχνικοί εξέταζαν το όχημα όλη νύχτα, για να βεβαιωθούν ότι η μετακίνηση του προέδρου την επόμενη μέρα θα ήταν ασφαλής. Κι έτσι έγινε. Ο Ρούσβελτ έμεινε τόσο ικανοποιημένος, που χρησιμοποιούσε την Κάντιλακ για αρκετό καιρό, μέχρι που έγιναν μετατροπές, ώστε και η δική του λιμουζίνα να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά του οχήματος του Αλ Καπόνε!
Μάλιστα, όταν ο Ρούσβελτ πληροφορήθηκε για την ιστορία της συγκεκριμένης Κάντιλακ, φέρεται να είπε: «Ελπίζω να μην πειράζει τον κύριο Καπόνε, που χρησιμοποιώ το αυτoκίνητό του"
Απο:mixanitouxronou.gr
No comments:
Post a Comment