Υπογράφηκε η ρύθμιση βάσει της οποίας δίνεται η δυνατότητα άρσης της ακινησίας επιβατικών οχημάτων ή μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης με την καταβολή των τελών κυκλοφορίας ως εξής:
- για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός (1) μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα, ετησίων τελών κυκλοφορίας.
Δηλαδή ο ιδιοκτήτης θα κινεί το όχημα για ένα μήνα και θα πληρώνει για δύο, ή για δύο μήνες και θα πληρώνει για τέσσερις. Οι μήνες δεν χρειάζεται να είναι συνεχόμενοι.
- για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών, καταβάλλονται τα τέσσερα δωδέκατα (4/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα, ετησίων τελών κυκλοφορίας,
- για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31-12-2016, συν (+) δύο δωδέκατα (2/12) ετησίων τελών κυκλοφορίας.
Για παράδειγμα, αν ένας ιδιοκτήτης ενός τζιπ 3.000 κυβικών που το έχει ακινητοποιήσει εδώ και χρόνια για να μην πληρώσει τέλη 1.260 ευρώ το χρόνο, μπορεί να το θέσει σε κυκλοφορία τον Ιούλιο έως το τέλος του έτους και θα καταβάλλει τα 8 δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, δηλαδή 840 ευρώ.
Φορολογούμενος που έχει στην κατοχή του ΙΧ 2.300 κυβικών που πρωτοκυκλοφόρησε το 2009, στο οποίο αντιστοιχούν ετήσια τέλη 1.150 ευρώ θα μπορεί να παραλάβει τις πινακίδες πληρώνοντας:
- για έναν μήνα καταβάλλοντας 192 ευρώ (2/12 των ετήσιων τελών)
-για τρείς μήνες καταβάλλοντας 383 ευρώ (4/12 των ετήσιων τελών)
-έως το τέλος του έτους. Αν οι πινακίδες παραληφθούν στις αρχές Ιουλίου θα πρέπει να καταβληθούν τέλη 767 ευρώ (8/12 των ετήσιων τελών)
Με την προτεινόμενη διάταξη παρέχεται η δυνατότητα επιλογής, εντός του έτους 2016 για άρση της ακινησίας ενός οχήματος και καταβολή τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τη διάρκεια της χρήσης ήτοι για διάρκεια ενός (1) μηνός θα καταβάλλει τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, για διάρκεια τριών (3) μηνών θα καταβάλλει τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, και για χρήση για τους υπόλοιπους μέχρι τη λήξη του έτους μήνες θα καταβάλλει τα δωδέκατα που απομένουν συν (+) 2/12.
Σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης είναι να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που είναι σε ακινησία και αδυνατούν να καταβάλλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, να προβούν σε άρση αυτής, για χρονικό διάστημα που επιθυμούν, καταβάλλοντας τα αναλογούντα, σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη, τέλη κυκλοφορίας.
«Προκειμένου για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας που γίνεται η άρση της ακινησίας, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στην αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία(Δ.Ο.Υ.) από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος θα πραγματοποιείται την τελευταία εργάσιμη ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης επιστροφής ή μη επιστροφής των στοιχείων κυκλοφορίας επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετησίων τελών κυκλοφορίας», αναφέρεται στην απόφαση.
Ημερήσια τέλη κυκλοφοριας δεν προσφέρονται; Κυκλοφορείς το αυτοκίνητο μια ημέρα και πληρώνεις τέλη για ένα διήμερο. Σαφώς καλύτερο σύστημα, πιο ανθρώπινο και εξυπηρετικό. Αν η κρίση επιδεινωθεί στην Ελλάδα η κυβέρνηση της Μερκελ θα κάνει καλά να εφαρμόσει και αυτή το μέτρο. Επίσης θα μπορούσε από τώρα να παρει και αλλά μέτρα ανακούφισης του λαού για να μην βρεθεί όρο εκπλήξεων και πριν χάσει τις επόμενες εκλογές που ήδη θεωρείται δεδομένο γιατί μια φορά του κλεφτη(ψεύτη) δυο φορές του κλέφτη (ψεύτη) .....
ReplyDelete