Σήμερα 12.9.2017,η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ξεκινάει στη Γερμανία. Το Motorshow της Φρανκφούρτης είναι η στιγμή που πολλοί από τους πιο γνωστούς κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως συγκεντρώνονται για μια μεγάλη έκθεση οχημάτων που έχουν γυαλισθεί τόσο σκληρά είναι ένα θαύμα που υπάρχει κάποιο χρώμα που τους έχει απομείνει.
Αλλά ενώ οι επιχειρήσεις που εκδηλώνουν στην εκδήλωση θα είναι πρόθυμες να σας πουν πόσο γρήγορα τα αυτοκίνητά τους φτάνουν από 0 έως 100 χιλιόμετρα την ώρα, αυτό που δεν είναι πιθανό να ακούσετε είναι το πώς η αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται ολοένα και πιο άσχετη με τις επιλογές των καταναλωτών, οι κυβερνητικές πολιτικές αναγκάζουν γρήγορα τη βιομηχανία να αλλάξει.
Εδώ είναι πέντε λόγοι για τους οποίους.
1. Κλιματική αλλαγή
Ενώ ορισμένες εταιρείες αυτοκινήτων ενδιαφέρονται για το πόσο αποδοτικό είναι το μοντέλο βενζίνης και ντίζελ τους, η πραγματικότητα είναι ότι τα οχήματα που παράγουν σήμερα συνεισφέρουν περισσότερο από το 20% των συνολικών εκπομπών CO2 σε πολλές χώρες.
Σε πολλές χώρες του κόσμου ο τομέας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έχει αρχίσει να μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα, ωστόσο οι οδικές μεταφορές δεν έχουν καταφέρει να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές τους. Με την ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής όλο και πιο επείγουσα, οι εταιρείες αυτοκινήτων μπορούν να παραμείνουν κολλημένες με τους παλιούς τρόπους τους για τόσο πολύ καιρό.
2. Ατμοσφαιρική ρύπανση
Στην Ευρώπη, σχεδόν μισό εκατομμύριο άνθρωποι πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Αλλά σε άλλες περιοχές του κόσμου, η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη.
Με την ανησυχία του κοινού για τη ρύπανση της ατμόσφαιρας σε άνοδο, οι εταιρείες αυτοκινήτων που παραμένουν σταθεροποιημένες στην κατασκευή βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων δεν φαίνονται να βαδίζουν με το τι θέλουν οι άνθρωποι
3. Απαγορεύσεις βενζίνης και ντίζελ
Το φεστιβάλ αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης λαμβάνει χώρα, ενώ ορισμένες κυβερνήσεις αποκαλύπτουν σχέδια για απαγόρευση των οχημάτων βενζίνης και ντίζελ. Ορισμένες εταιρείες αυτοκινήτων έχουν ξεκινήσει κάτι τέτοιο, όπως η Volvo που πρόσφατα δήλωσε ότι όλα τα νέα της αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά από το 2019.
Εν τω μεταξύ, οι περισσότερες μεγάλες εταιρίες αυτοκινήτων στο φεστιβάλ αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης εξακολουθούν να επικεντρώνονται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πραγματικά τίθεται το ερώτημα - ποιος είναι ο πλανήτης;
4. Dieselgate
Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τότε που η Volkswagen είχε πιάσει δοκιμές εκπομπών εξαπάτησης και η αλήθεια αποκαλύφθηκε σχετικά με το πώς ορισμένα αυτοκίνητα ντίζελ εκπέμπουν " έως και 40 φορές περισσότερη ρύπανση " από ό, τι επιτρεπόταν.
Ενώ άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, όπως η Volvo και η Jaguar Land Rover , έχουν δεσμευτεί να καταργήσουν τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα, η VW έχει ακόμα πολύ δρόμο να ξεκαθαρίσει τη δράση τους. Και τώρα, στο πίσω μέρος του σκάνδαλο Dieselgate, ακόμα περισσότερες από τις μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτων της Γερμανίας, όπως η BMW και η Daimler, βρίσκονται υπό πίεση να αλλάξουν .
5. Κοινή χρήση αυτοκινήτου
Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, οι νεότερες γενιές απομακρύνονται ήδη από την κατοχή αυτοκινήτωνκαι επιλέγουν ποδήλατα και δημόσια μέσα μεταφοράς.
Με όλο και περισσότερους από τους κατοίκους του κόσμου να κινούνται στις πόλεις - μια τάση που θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια - αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων αρχίζει να βλέπει την ιδέα να κατέχει το δικό του αυτοκίνητο ως μια δαπανηρή και δυσκίνητη επιλογή σε σύγκριση με ανταλλαγή αυτοκινήτων.
Αυτό το ιστολόγιο βασίζεται σε μια νέα έκθεση της Greenpeace: "Γιατί το αυτοκίνητο δεν έχει μέλλον. Μια Ανάλυση Παγκόσμιου Αντίκτυπου "- κατεβάστε το εδώ .
Ο Richard Casson είναι υποστηρικτής της Greenpeace UK
No comments:
Post a Comment