Μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες μόνον στο κέντρο της πόλης μετρήσαμε τρεις ασυνήθιστες εκδηλώσεις: ένα ραντεβού 25άρηδων, για να παίξουν κρυφτό, ένα μπαζάρ σε μπαρ, μία συγκέντρωση και επίδειξη δουλειάς δεκαεπτά σχεδιαστών μόδας σε ένα ξενοδοχείο.
Της Χριστίνας (Μακεδονια. 21-3-11)
Η Θεσσαλονίκη είναι γεμάτη κόσμο που αρνείται να συμβιβαστεί είτε με το «καφεδάκι στην παραλία» είτε με τη μιζέρια που απειλεί να καλύψει τη χώρα.
Παίζουμε κρυφτό;
Η πρόσκληση στο Facebook για την περασμένη Πέμπτη έμοιαζε πολύ παιδική: «Θα κατέβεις να παίξουμε κρυφτό; Φέρε και την παρέα σου. Μαζευόμαστε στις 8.30 μπροστά από την εκκλησία της Αγίας Σοφίας και γινόμαστε ξανά παιδιά. Όσο πιο πολλοί τόσο το καλύτερο. Οι κανόνες και τα όρια θα εξηγηθούν εκείνη τη στιγμή».
Μαζεύτηκε πολύς κόσμος. Οι διοργανωτές Κωνσταντίνος Πλακώνας και Χρήστος Ελμάζης κάνουν λόγο για 70 άτομα! «Από τις 8 μας περίμεναν κάπου 20 άτομα! Περάσαμε ένα πολύ ξεχωριστό βράδυ», λένε και θυμούνται ένα διήμερο το περασμένο καλοκαίρι, που αποφάσισαν να παίξουν και πάλι σαν παιδιά. «Ήμασταν για καφέ με την παρέα μας και κάποιος πρότεινε να πάμε να παίξουμε μήλα στην παραλία. Πήγαμε, οι περαστικοί μάς κοιτούσαν, γιατί δεν είναι συνηθισμένο κάτι τέτοιο. Μετά παίξαμε και τζαμί κι άλλα τέτοια παιχνίδια και περάσαμε δύο μέρες έχοντας γυρίσει το χρόνο πίσω».
Πριν από λίγες ημέρες σκέφτηκαν να διοργανώσουν μια βραδιά για κρυφτό και ο Χρήστος πρότεινε να το κάνουν κανονικά σαν event, με προώθηση μέσω του Facebook. Δημιούργησαν το σχετικό γκρουπ και μέσα σε δύο ημέρες 500 άτομα δήλωσαν συμμετοχή! «Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη. Φυσικά και δεν θα έρχονταν όλοι στην Αγία Σοφία. Τελικά τα 70 άτομα που ήρθαν ήταν υπεραρκετά».
Μέχρι λίγο πριν να αρχίσει το παιχνίδι, οι δυο τους έτρεχαν, για να αγοράσουν τα υλικά με τα οποία θα εφοδίαζαν τους συμμετέχοντες. Σφυρίχτρες, ντουντούκες και κορδέλες. Έγραψαν τα ονόματα όλων σε ένα μπλοκάκι και με κλήρωση έβγαλαν τους κυνηγούς που ‘τα φυλούσαν’. Σε κάθε γύρο δυσκόλευαν το παιχνίδι, και όσο περνούσε η ώρα, γελούσαν όλο και περισσότερο. «Η χαρά ήταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπα όλων μας. Οι περαστικοί μάς κοιτούσαν, μας έβγαζαν φωτογραφίες, τους παίρναμε και τους βάζαμε κι αυτούς στο παιχνίδι!».
Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα σταμάτησαν το κρυφτό και αποφάσισαν να παίξουν «Ειρήνη ή πόλεμο».
Στη σελίδα στο Facebook η Petra Goldsmiling δηλώνει ότι βρήκε την καλύτερη κρυψώνα και φίλοι της που συμμετείχαν επίσης σχολιάζουν ότι «το θέμα είναι πώς θα τη φτάσεις από το φοίνικα». Κάποιοι Ροδίτες ζητούν επειγόντως οδηγίες, για να παίξουν και εκείνοι. Κυριακή πρωί γράφουν: «Καλημέρα από Ρόδο… 40 άτομα τελικά μαζευτήκαμε. Αν το σκεφτείς αναλογικά, τα πήγαμε καλύτερα από εσάς. Συνεχίζουμε να παίζουμε κρυφτό λοιπόν και έρχονται κι άλλα καλύτερα!».
Και ο Κωνσταντίνος με τον Χρήστο υπόσχονται να ετοιμάσουν πολλές ακόμη δράσεις.
* Πληροφορίες:
www.facebook.com,
αναζητήστε το γκρουπ «Θα κατέβεις να παίξουμε κρυφτό;»
Το ξενοδοχείο της μόδας
«Ένα απόγευμα, ένα ξενοδοχείο, 17 δωμάτια, 17 συμμετέχοντες σχεδιαστές και labels, 1 πάρτι», έλεγε το διαφημιστικό του 1ου Fashion Room Service, που απόλαυσαν χθες οι επισκέπτες του ξενοδοχείου «Excelsior».
Την ησυχία που δημιουργούν σε ένα ξενοδοχείο οι κλειστές πόρτες και οι παχιές μοκέτες έσπασε χθες στον 1ο και το 2ο όροφο του «Excelsior» ο κόσμος, που μπαινόβγαινε όπου ήθελε. Τα δωμάτια φιλοξενούσαν συλλογές ρούχων και παπουτσιών νέων σχεδιαστών και δέχτηκαν εκατοντάδες κόσμου έως αργά το βράδυ.
Στο 12 ο Γιάννης Γιαμουρίδης από τη Δράμα παρουσιάζει τη συλλογή παπουτσιών του Dress to Impress. Η αισθητική του πεντάστερου boutique ξενοδοχείου «Excelsior» λειτουργεί αμφίδρομα με τα προχωρημένα χειροποίητα παπούτσια που παρουσιάζει. Παραδίπλα, στο δωμάτιο 13, ο Γιώργος Κουλασίδης δηλώνει «Drama Queen», όπως είναι το label των ρούχων του. «Αυτή η εκδήλωση είναι δώρο για τους νέους σχεδιαστές», λέει. «Εξαιρετική ευκαιρία να δείξουμε τη δουλειά μας!»
Οι επισκέπτες και ιδίως οι επισκέπτριες του 1ου Fashion Room Service είναι ενθουσιασμένοι. Αγγίζουν τα φορέματα, καμαρώνουν τα παπούτσια, σκέφτονται συνδυασμούς. Ο σχεδιαστής Απόστολος Μητρόπουλος δεν μετείχε στην ανάλογη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πριν από έναν μήνα στην Αθήνα, αλλά στης Θεσσαλονίκης δήλωσε συμμετοχή με ενθουσιασμό. «Στη Θεσσαλονίκη εξακολουθείτε να είστε πιο μπροστά στο ντύσιμο», λέει. «Ο κόσμος ασχολείται, ενώ στην Αθήνα όχι».
Η Scoopa είναι μία ομάδα νέων καλλιτεχνών από τη Θεσσαλονίκη που δημιουργεί προσιτό design από αντικείμενα προορισμένα να καταλήξουν στους κάδους απορριμμάτων. Αντ’ αυτού η Scoopa τα θεωρεί ανεκτίμητα και τα χρησιμοποιεί για έπιπλα, φωτιστικά, μικροαντικείμενα διακόσμησης, ρούχα, αξεσουάρ και κοσμήματα. Οι τσάντες της είναι απλωμένες στο κρεβάτι του δωματίου 18.
Στο 27 οι δημιουργίες της Georgina Kostara και στο 25 η Parthenis Bridal Collection. Παραδίπλα WeSC παπούτσια, Spanaki Clutches, Consquistador Rebel Citizen, Maria Mastori, Digitaria μπλούζες, The Otherwise Project, Kiehl’s, Room Service… Νέοι σχεδιαστές ενώνουν τις δυνάμεις τους, βρίσκουν χώρο έκφρασης και κόσμο να τους γνωρίσει. Η Θεσσαλονίκη είναι ανοιχτή σε ιδέες, τάσεις και πρωτοπορία. Και δεν διστάζει να το δείξει.
* Το Fashion Room Service διοργανώθηκε από το περιοδικό OzonRaw και το www.offradio.gr.
Κυριακή στο μπαζάρ Κυριακή μεσημέρι, στο Arthouse, στην οδό Βογατσικού. Το μπαρ έχει ανοίξει τους τρεις ορόφους του στους συμμετέχοντες στο 7ο Pillbox Bazaar, που άρχισε το Σάββατο και τελείωσε Κυριακή βράδυ. Εδώ μέσα το κλίμα δεν θυμίζει σε τίποτα τον «έξω κόσμο». Ηλεκτρονική μουσική, χαμόγελα, εκκεντρικά ντυσίματα, καλή διάθεση. Ρούχα, κοσμήματα, μαξιλάρια, διακοσμητικά είναι ορισμένα από τα είδη που πωλούνται. Οι τιμές τους αρχίζουν από 3 ευρώ. Όλα χειροποίητα, πολλά από αυτά από ανακυκλωμένα υλικά, δίνουν χρώμα στο παρόν και φέρνουν αισιοδοξία για το μέλλον. «Ξέρεις, είναι πολλές οι φοιτήτριες και νοικοκυρές που πηγαίνουν σε σεμινάρια κατασκευής κοσμημάτων ή ρούχων και αποφασίζουν να μπουν επαγγελματικά στο χώρο. Τους δίνουμε την ευκαιρία να δείξουν τη δουλειά τους!», εξηγεί η Μένη Σαπρανίδου, που μαζί με την Ελένη Σαμαρά διοργανώνουν τα Pillbox.
Η ιδέα των Pillbox Bazaar είναι η συγκέντρωση επαγγελματιών που θέλουν να τους γνωρίσει κόσμος. Το Arthouse είναι εξαιρετικός χώρος για κάτι τέτοιο, καθώς η ιδιαίτερη αισθητική του αναδεικνύει τις δημιουργίες των συμμετεχόντων, που κατά κύριο λόγο είναι γυναίκες. Η ατμόσφαιρα θυμίζει πάρτι. «Αυτός είναι ο σκοπός», λέει η Μένη με χαμόγελο. Να διοργανώνουμε κάτι σαν πάρτι, να είναι το Pillbox Bazaar χώρος γνωριμιών και συνεργασιών. Ο σκοπός δεν είναι μόνο η πώληση αλλά η γνωριμία και η δικτύωση. Στο καλοκαιρινό Pillbox, στη Σάνη Χαλκιδικής, είχαμε πολλών ειδών υπηρεσίες, δωρεάν χτενίσματα, μανικιούρ στις ξαπλώστρες και άλλα».
Η Αλεξία συμμετέχει για δεύτερη φορά στο Pillbox. «Έχει κίνηση, δημιουργία, χαρούμενα πρόσωπα… Και βρίσκω ανταπόκριση!» «Μία παπαρούνα» ονομάζει τις χειροποίητες δημιουργίες της και έχει βρει αυτόν τον τρόπο, για να δείχνει τη δουλειά της.
Δίπλα της η Πηνελόπη, που συμμετέχει για πρώτη φορά με τα κοσμήματά της. «Τη δουλειά μου είδε πολύς κόσμος από χθες. Για πολλούς αυτή είναι η έξοδός τους. Αντί να κάθονται σε ένα τραπέζι με ποτό, έρχονται εδώ και χαζεύουν ή ψωνίζουν. Είναι σαν πάρτι!». Η Θεανώ, η οποία μετέχει για τρίτη φορά, δηλώνει πολύ ευχαριστημένη. «Είναι μία ευκαιρία για επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης. Πλέον τα Pillbox Bazaar γίνονται κάθε μήνα και μας γνωρίζει όλο και περισσότερος κόσμος». Και η αλήθεια είναι ότι μετέχουν και εταιρείες από την Αθήνα, όπως η Bhandartcollection, που δημιουργεί ρούχα και αξεσουάρ από 100% οργανικό βαμβάκι.
«Όλοι μας βγάζουμε κάποια χρήματα», λέει η Μένη χτυπώντας μία απόδειξη στην ταμειακή μηχανή. «Οι συμμετέχοντες είναι από 18 ετών μέχρι… όσο πάει. Και οι επισκέπτες το ίδιο!».