ΕΓΩ ΑΡΡΩΣΤΗΣΑ από πολλή ίωση και οι γονείς µου µε στείλανε στον παππού µου και στη γιαγιά µου για να µην κολλήσω τον αδελφό µου. Ο αδελφός µου δεν ήθελε να φύγω για να κολλήσει και να χάσει το διαγώνισµα Ιστορίας γιατί αν γράψει ότι η Μπουµπουλίνα βγήκε αναπληρωµατική Miss Young θα τον µαλώσουνε. Με µετακοµίσανε στου σαλονιού τον καναπέ που νοµίζει ότι γίνεται κρεβάτι αλλά λέει ψέµατα. Παλιά, για να γίνω καλά, µου στύβανε πορτοκαλάδες και µου δίνανε φάρµακα. Τώρα όµως δεν έχουν λεφτά για πορτοκάλια και φαρµακοποιούς για αντιπυρετικά. Και το µόνο γιατροσόφι που µου κάνουνε είναι ότι κάθεται η γιαγιά πάνω απ’ το κεφάλι µου και µε σταυρώνει. Και µου εξηγήσανε ότι έτσι γιατρεύουν πια τους αρρώστους στην Ελλάδα του ∆ΝΤ. Με σταυροκοπήµατα και πατερηµά... Κι αν δεν πιάσουν οι προσευχές, τότε «έβηξες, πέθανες».
Στο σπίτι µας τουλάχιστον, έτσι γίνεται. Οποιος φταρνιστεί, τον κλαίµε!
Η ΓΙΑΓΙΑ µου µού κάνει συνέχεια λαπά. ∆ύο πράγµατα στον κόσµο είναι πιο σιχαµένα απ’ τον λαπά: οι πατηµένες γάτες και η πέτσα στο γάλα. Κι επειδή δεν τον τρώω, η γιαγιά µου λέει «εγώ φταίω που έκανα το σκατό µου παξιµάδι γι’ αυτόν τον φιδέ». Κι εγώ σιχαίνοµαι ακόµα χειρότερα γιατί ποιος θέλει να φάει φιδέ µε σκατό παξιµάδι µέσα;
Ο παππούς κι η γιαγιά µου κάθε πρωί σηκώνονται και πηγαίνουν σε ένα µέρος που λέγεται ΟΠΑ∆ για τα φάρµακά τους. Κι όταν γυρίζουν, η µαµά λέει «πήρατε τα φάρµακά σας;» κι ο παππούς λέει «ναι, πήραµε απ’ τα τρία το µακρύτερο». Κι εγώ λέω «να το δω;». Και µου δίνουν µια µπούφλα.
Εκεί στον ΟΠΑ∆ περνάνε πολύ ωραία. Μαζεύονται όλοι οι συνταξιούχοι, έρχονται οι κάµερες, βρίζουν οι συνταξιούχοι την κυβέρνηση και κάθε τόσο ένας ένας πάρ’ τον κάτω. Κι επειδή απεργούν και τα ασθενοφόρα και οι γιατροί, όποιος πέφτει, πάνε οι άλλοι συνταξιούχοι και του κάνουν ό,τι τους κατέβει. Μαλάξεις, φιλιά της ζωής, χαστούκια, νερό στα µούτρα, προσευχές και πατερηµά. Πολλά πατερηµά!
ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ο παππούς µου κι η γιαγιά µου φεύγουν µόνοι το πρωί, αλλά γυρίζουν µε παρέα το απόγευµα. Γιατί µια λιποθυµάει ο ένας, µια χάνει τον κόσµο η άλλη. Και τους φέρνουν σπίτι διάφοροι. Με αυτοκίνητα, µε µηχανάκια, µε παπάκια, µε µοτοσυκλέτες µεγάλου κυβισµού. Μόνο τάγµα εφίππων που δεν τους έχει φέρει ακόµα! Και µια φορά τη γιαγιά τη φέρανε και δυο εύζωνοι. Κι όπως ήταν ζαλισµένη απ’ την υπέρταση τραγουδούσε «έλα τσολιά µου στην αγκαλιά µου να σε γεµίσω µε τα φιλιά µου». Και µετά η γιαγιά µου µού έκανε γάλα.
Και δεν το ήπια κι η γιαγιά µου είπε «έκανα το σκατό µου παξιµάδι γι’ αυτό το γάλα» κι εγώ ξανασιχάθηκα κι έκανα εµετό κι ο παππούς είπε «χειροτερεύει το παιδί» κι η γιαγιά είπε «πάτερ ηµών ο εν τοις ουρανοίς».
Και µετά το βράδυ, καθόµαστε όλοι µαζί και ψάχνουµε να δούµε σε ποιο κανάλι θα τους παίξουν. Ο παππούς µου έχει παίξει στο Mega, στον ΑΝΤ1 και στο Star. Αλλά η γιαγιά µου τον νικάει γιατί έχει παίξει στον Λαζόπουλο. Κι όλοι µάς παίρνανε τηλέφωνα και µας δίνανε συγχαρητήρια που είµαστε απλήρωτοι συνταξιούχοι. Κι η γιαγιά µου το άλλο πρωί πήγε λαϊκή κι όλοι τη γνωρίζανε.
ΚΑΙ ΜΕΤΑ στεναχωρήθηκε που δεν το είχανε στο βίντεο να το βλέπουν όποτε θέλουνε. Αλλά εγώ της είπα ότι δεν υπάρχουν πια βίντεο, ντι βι ντι υπάρχουν. Κι η γιαγιά µου είπε στον παππού µου «ντι βι ντι µπλου ρέι να πάρουµε». Και τα βάλανε κάτω να τα υπολογίσουνε: «Ενα µπλου ρέι ίσον 3 πιεσόµετρα, 10 κουτιά αντιπηκτικά, 42 δισκία υπέρτασης, 12 ενέσεις αντιισταµινικές και 37 κορτιζονούχες!». Κι η γιαγιά µου είπε: «Αξίζει τον κόπο! Να κάνουµε το σκατό µας παξιµάδι και να το πάρουµε!». Κι εγώ ξαναέκανα εµετό. Κι η γιαγιά µου είπε «βασιλεύ ουράνιε, παράκλητε»... Μάλλον γιατί δεν έπιασε το «πάτερ ηµών»!
ΥΓ: Η γράφουσα το ρίχνει στην τρελή, γιατί αν το συγκεκριµένο θέµα το πάρει στα σοβαρά, θα πάρει ο διάολος κόσµο και κοσµάκη! Ολους όσοι θεωρούν ότι οι συνταξιούχοι κλεµµένα τα ‘χουνε, ότι χάρη τούς κάνουµε που τους δίνουµε αυτά που δικαιούνται. Οτι µπορούµε να τους εξευτελίζουµε ψυχικά και να τους εξοντώνουµε σωµατικά! Και δεν ντρέπονται πια! Σε µια χώρα όπου δεν υπάρχει ντροπή, δεν υπάρχει τσίπα, δεν υπάρχει η πιο µεγάλη, η πιο βαριά κληρονοµιά µας: το φιλότιµο!
H Eλληνική Φωνή της Αυστραλίας,όλων των αποδήμων και των απανταχού Ελλήνων... Ε-mail: efhmeris@gmail.com
Sunday, April 3, 2011
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝ¨Η για τους πολυθειστες ,τη θρησκεία των προγόνων μας..
Aχρωμο,άγευστο και δειλό -αλλα και... παληκαρίσιο,στην εποχή που με το συνταγμα πρέπει να προσκυνούμε Ισταμπούλ και "μαυροντυμένα αρκούδια",ενω οι προσκυνημένοι πολιτικοί μας προσπαθουν να ξαναστείλουν τους Έλληνες της Αυστραλίας...στα δέντρα και στις σπηλιές..
ΤΙ πιστεύουν οι πολυθειστές
Αναδημοσιεύεται απο την χθεσινή ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Μια συζήτηση με έναν τριαντάχρονο που γκρεμίζει στερεότυπα γύρω από το τι πρεσβεύουν οι θιασώτες της «ελληνικής θρησκείας»
Του Δημητρη Pηγοπουλου
Εχω απέναντί μου ένα «πολυθεϊστή». Το γράφω λες και μιλάω για κάποιον εξωγήινο, αλλά στο φτωχό μου το μυαλό οι «πολυθεϊστές» είναι κάποιοι μάλλον αλλόκοτοι τύποι που παίρνουν τα όρη και τα βουνά συμμετέχοντας σε βουκολικού περιεχομένου τελετές ντυμένοι με χλαμύδες και σανδάλια. Αλλά ο νέος άντρας, κοντά στα 30, που του έχω ήδη μιλήσει αρκετές φορές στο τηλέφωνο δεν έχει την παραμικρή σχέση με το στερεότυπο. Τίποτα πάνω του δεν προδίδει ότι ανήκει σε αυτό το άγνωστο τοις εκατό του ελληνικού πληθυσμού που δηλώνουν θιασώτες της «ελληνικής θρησκείας», όπως αποκαλούν οι ίδιοι τον ελληνικό πολυθεϊσμό.
Οταν μιλήσαμε για πρώτη φορά ήταν παραμονές της συγκέντρωσης, στις 13 Μαρτίου, υπέρ της προστασίας και ανάδειξης του βωμού των 12 θεών, μεγάλο τμήμα του οποίου ήρθε στο φως κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής των ΗΣΑΠ στο ύψος της Αρχαίας Αγοράς. Η φωνή του ήταν πάντα ψύχραιμη, ακόμα κι αν πίστευε ότι αυτό που τελικά δρομολογείται σήμερα (η κατάχωση των ευρημάτων) είναι ένα μικρό έγκλημα. Στην τρίτη ή στην τέταρτη τηλεφωνική μας επικοινωνία, μου αποκάλυψε ότι ήταν κι αυτός «πολυθεϊστής». Προσπάθησα να μην του δείξω την έκπληξή μου, αλλά εκείνη τη στιγμή μπήκε ο σπόρος της περιέργειας.
Δεν είναι «γραφικοί»
Οι Ελληνες πολυθεϊστές ή «δωδεκαθεϊστές» («υποτιμητικός όρος που χρησιμοποιεί για μας η Εκκλησία») ή «αρχαιολάτρες» (σε ένα πολύ ευρύτερο πλαίσιο) δεν είναι σίγουρα κάποιοι «γραφικοί» τύποι που αντί να πιστεύουν στον Χριστό ή στον Μωάμεθ δοξολογούν τον Διόνυσο ή τον Πάνα. Εδώ υπήρχε, υπάρχει κάτι βαθύτερο, καθόλου άσχετο ή ασύνδετο με τα όσα περνάει η χώρα τα τελευταία χρόνια. Γιατί, ναι, οι κοινότητες των πολυθεϊστών αυξάνονται και πληθύνονται, αν και κανείς δεν είναι σε θέση να δώσει επίσημα στοιχεία. Ως μη αναγνωρίσιμη θρησκεία, δεν υπάρχουν επίσημα πουθενά κι αυτός είναι ένας μεγάλος πόνος.
Αρχικά η κουβέντα μας περιστρέφεται στα «βασικά» του πολυθεϊσμού. Γρήγορα καταλαβαίνω ότι το θεολογικό μέρος του πολυθεϊσμού είναι τοποθετημένο και ενταγμένο σε ένα ευρύτερο σύστημα αξιών και αντίληψης των πραγμάτων με φόντο την ιδιαίτερη σχέση με τη Φύση. Δεν υπάρχει ιερό βιβλίο, δεν υπάρχουν, επομένως, δογματικές θέσεις ή ένας αυστηρός ηθικός κώδικας ή η διάσταση του Καλού και του Κακού ούτε υφίσταται μετά θάνατον τιμωρία. Η έννοια της πίστης είναι πολύ πιο χαλαρή, ενώ υπάρχει περιθώριο πολλαπλών αναγνώσεων. Για παράδειγμα, ένας πολυθεϊστής μπορεί να πιστεύει στην ομηρική αντίληψη του Αδη κι ένας άλλος να πιστεύει στη μετενσάρκωση ακολουθώντας τον ορφικό κύκλο και τους Πυθαγορείους. Οι αξίες στις οποίες πιστεύει ένας πολυθεϊστής (η αξία της δικαιοσύνης, της ανδρείας κ. λπ.) εκπορεύονται περισσότερο από φιλοσοφικές έννοιες συνδεδεμένες με συγκεκριμένους θεούς. Είσαι ελεύθερος να πιστεύεις σε όποιους θεούς επιλέξεις εσύ. Μπορεί οι 12 θεοί του Ολύμπου να είναι μια βασική «μαγιά», αλλά εξίσου «βασικοί» θεωρούνται και ο Διόνυσος, ο Ασκληπιός, ο Πάνας και όχι μόνον. Η επιλογή είναι μια βαθιά προσωπική υπόθεση που έχει να κάνει με την προσωπικότητά σου και το πλαίσιο της ζωής σου. Αν ζεις στην Αθήνα, όπως οι περισσότεροι πολυθεϊστές, το να εξυμνείς τον τραγοπόδαρο θεό των βοσκών, τον θεό Πάνα, είναι μάλλον κάπως παράδοξο. Αντίθετα, η θεά Αθηνά έχει περισσότερες ελπίδες.
Το εορτολόγιο
Η στενή σχέση με τη Φύση και την αγροτική ζωή υπαγορεύει ένα εξαιρετικά πλούσιο εορτολόγιο. Για τους πολυθεϊστές ο μήνας αρχίζει με τη Νέα Σελήνη, ακολουθούν, λοιπόν, ένα σεληνιακό εορτολόγιο που καθορίζεται από τον κύκλο των εποχών. Μεγάλες γιορτές, επίσης, θεωρούνται οι Ισημερίες και τα Ηλιοστάσια (εαρινά και χειμερινά), ενώ ορισμένες μας έρχονται απευθείας από την αρχαιότητα: Ολυμπιακοί Αγώνες, Ηρεια, Νέμεα, Ανθεστήρια, Μεγάλα Διονύσια κ. λπ.
Ο νέος άντρας που έχω απέναντί μου συμμετέχει κάθε Κυριακή σε πολυθεϊστική τελετή. «Οι τελετές μας είναι συνδεδεμένες με την ύπαιθρο. Κάθε δεύτερη Κυριακή, τελετή πραγματοποιείται στο Ηρώον Μουσαίου κάτω από το μνημείο του Φιλοπάππου». Οσο για τα ρούχα, δεν υπάρχει επίσημος ενδυματολογικός κανόνας. Μπορείς να πας με χλαμύδα, μπορείς να πας με κουστούμι, κανείς δεν θα σου πει τίποτα. «Εχει να κάνει με το πώς αισθάνεσαι. Από ’κει και πέρα, είσαι ελεύθερος. Υπάρχουν πολυθεϊστές που θεωρούν την αρχαιοπρεπή εμφάνιση υποχρεωτική και άλλοι οι οποίοι αντιμετωπίζουν το ίδιο ακριβώς θέμα πολύ διαφορετικά». Οσο για τις πιθανές πολιτικές υποδηλώσεις, είναι εύκολο να συνδέσεις τον πολυθεϊσμό με εθνικιστικούς ή ακροδεξιούς κύκλους. «Υπάρχουν τα πάντα, όπως σε κάθε κομμάτι της κοινωνίας, από την Ακρα Αριστερά μέχρι την Ακρα Δεξιά. Προσωπικά, εγώ που δεν ανήκω σε κανένα άκρο καταλογίζω στην Αριστερά ευθύνη γιατί άφησε τα σύμβολα του αρχαίου πολιτισμού να γίνουν αντικείμενα καπηλείας από την Ακρα Δεξιά»...
Tο πάθος για τον βωμό
Βράδυ Δευτέρας και ο κόσμος που σουλατσάρει στην οδό Αδριανού, λιγοστός. Μπορεί η θερμοκρασία να έχει ανεβεί, η μέρα να έχει μεγαλώσει, αλλά με το που πέφτει η νύχτα βάζει ψύχρα. Ολα μέχρι εδώ «κανονικά» για την ημέρα και την εποχή. Μόνο στην είσοδο της Αρχαίας Αγοράς η εικόνα δεν είναι η συνηθισμένη. Κόσμος μαζεμένος με φόντο πανό πολυθεϊστών εναντίον της κατάχωσης του τμήματος του βωμού των 12 θεών. Τις τελευταίες ημέρες είχε σημάνει συναγερμός στις τάξεις των πολυθεϊστών, καθώς κυκλοφορούσαν φήμες για εσπευσμένη κατάχωση των ευρημάτων πριν από την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης. Αλλά η απόφαση της προηγούμενης εβδομάδας από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο υπέρ του τρόπου της κατάχωσης κλόνισε την αποφασιστικότητα των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν ως βαρβαρότητα τη μη ανάδειξη ενός ιερού, για τους ίδιους, μνημείου.
«Από τη στιγμή που ο Γερουλάνος θα υπογράψει τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ, η ιστορία θα έχει και τυπικά τελειώσει», μου λέει απογοητευμένος μέλος μιας λατρευτικής κοινότητας πολυθεϊστών. «Ο, τι και να κάνουμε θα είμαστε εμείς οι παράνομοι, ενώ μέχρι πριν από λίγες ημέρες ίσχυε το αντίθετο». Δεν αποκλείεται η Δευτέρα να ήταν η τελευταία ολονυχτία. Πάντως, η ιστορία του βωμού λειτούργησε συσπειρωτικά για τις κοινότητες των Ελλήνων πολυθεϊστών. Παλιές διαιρέσεις και εχθρότητες μπήκαν στην άκρη για χάρη του κοινού σκοπού. Οσο για το πάθος με το οποίο υπερασπίστηκαν τον βωμό, έχει κι αυτό την εξήγησή του. Μιλώντας με πρωταγωνιστές του αγώνα του τελευταίου μήνα, συνειδητοποιείς εύκολα ότι το συγκεκριμένο θέμα ήταν αυτό που ξεχείλισε το ποτήρι της αγανάκτησης ενός κόσμου που αισθάνεται περιθωριοποιημένος και καταπιεσμένος. «Με αφορμή τον βωμό, που είναι από μόνο του ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα, εκφράστηκε μια αντίδραση που έχει να κάνει σε σημαντικό βαθμό με τον τρόπο που μας αντιμετωπίζει η ελληνική πολιτεία. Αποσυμπιέστηκαν θυμός και οργή, θαμμένα για πολύ καιρό»...
Ο Απρίλης μας φέρνει όλους πιο κοντά..εκτός πολιτικών!
Με το κόντεμα του χρόνου, κατά 7 ώρες μπορώ να λέω προς όλους σας..ΚΑΛΗμέρα..από τη ζεστή Μελβούρνη!!Διαβάστε αργότερα τις ύβρεις έλληνα βουλευτή κατά των Ελλήνων ααυστραλιας..
Beirut Duty Free Air port To Γλέντι στήθηκε στο πιτσιφυτίλι..!!!Προτιμω τετοια αεροδρόμια και ανθρωπους....دبكة في...
Να βράσω τη Δύση και τον καπιταλισμό της που πέρα απο το χρημα και τις αρπαχtες δεν εχει τίποτα άλα στο μυαλό της..Δειτε αυτο το βιντεο και θα καταλάβετε τί εννοω...
Ετικέτες
VIDEOS,
Βίντεο,
ΕΛΛΑΣ ΣΕ ΚΡΙΣΗ
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ;Δείτε τι χρειαζεστε..
Νέο κύμα Ελλήνων μεταναστών στην Αυστραλία
Απρίλιος 2011
Του Π. Σταματόπουλου
Ο αριθμός των Ελλήνων που ενδιαφέρονται να μεταναστεύσουν στην Αυστραλία έχει αυξηθεί, αλλά ο αριθμός εκείνων που παίρνουν τη μεγάλη απόφαση του ξενιτεμού παραμένει αμετάβλητος.
Αυτό προκύπτει από στοιχεία που έδωσε σε παροικιακή εφημερίδα η αυστραλιανή πρεσβεία στην Αθήνα.
Σύμφωνα με την πρεσβεία “έχει σημειωθεί αύξηση εκείνων που ζητούν πληροφορίες σχετικά με τις επιλογές μετανάστευσης στην Αυστραλία, αλλά αυτό δεν μεταφράζεται και σε αύξηση των αιτήσεων για βίζα”. Από τα στοιχεία της πρεσβείας προκύπτει ότι “το 2009-10 έως τον Ιούνιο, μόνο σε 26 Έλληνες υπηκόους χορηγήθηκε μεταναστευτική βίζα για ειδικευόμενους έναντι 35 το 2008-2009. Την ίδια περίοδο, μόνο σε 93 Έλληνες υπηκόους χορηγήθηκε βίζα για οικογενειακούς λόγους σε σύγκριση με το σύνολο των 96 εγκρίσεων βίζας το 2008-09”.
Η αυστραλιανή πρεσβεία σημειώνει ότι “οι στατιστικές δείχνουν ξεκάθαρα πως δεν έχει υπάρξει καμία αξιοσημείωτη αλλαγή στις οργανωμένες εξόδους από την Ελλάδα προς την Αυστραλία από το 2008-09 στο 2009-10”. Σε ερώτηση τι θα συμβούλευε όσους θέλουν να μεταναστεύσουν στην Αυστραλία, εκπρόσωπος της πρεσβείας δηλώνει:
“Η μετανάστευση στην Αυστραλία έχει διαχωριστεί σε δύο κατηγορίες: για ειδικευμένους εργάτες και για συγγενείς με Αυστραλούς υπηκόους.
Για να εμπίπτει κάποιος στις προϋποθέσεις ειδικευμένου εργατικού δυναμικού θα πρέπει να έχει αναγνωρισμένα προσόντα σε έναν επαγγελματικό χώρο που είναι σε ζήτηση στην Αυστραλία, να είναι αγγλομαθής και κάτω των 45 ετών.
Οι προϋποθέσεις για εξειδικευμένο εργατικό προσωπικό αφορούν πλέον όλους τους αιτούντες βίζα λόγω της αλλαγής στην οικονομική κατάσταση στην Αυστραλία. Προτεραιότητα δίνεται σε εκείνους που έχουν δεχθεί προσφορά εργασίας από έναν Αυστραλό εργοδότη που διατίθεται να γίνει ο χορηγός τους στην Αυστραλία. Σημειώστε ότι η διάρκεια αξιολόγησης αιτήσεων ειδικευμένου προσωπικού μπορεί να διαρκέσει έως και τρία χρόνια.
Ο καλύτερος τρόπος να πάρετε πληροφορίες για τη μετανάστευση στην Αυστραλία είναι η ιστοσελίδα του Τμήματος Μετανάστευσης και Υπηκοότητας στο www.immi.gov.au.
Η ιστοσελίδα περιέχει το Visa Wizard, το οποίο εφόσον το ενημερώσετε με κάποιες βασικές πληροφορίες όπως χώρα, ηλικία και τα λοιπά, σας βγάζει μια λίστα με κατηγορίες βίζας που θα μπορούσαν να είναι διαθέσιμες και περισσότερες πληροφορίες συγκεκριμένα για αυτές”.
Να σημειωθεί ότι τον τελευταιο καιρό το γραφείο του Παροικιακού Βήματος παραλαμβάνει αυξημένο αριθμό αιτήσεων από την Ελλάδα για εργασία στην εφημερίδα μας καθώς και πολλές επιστολές (email) από άτομα που ενδιαφέρονται να μεταναστεύσουν στην Αυστραλία και διερευνούν τις δυνατότητες.
Απο το ΠΑΡΟΙΚΙΑΚΟ ΒΗΜΑ ΑΔΕΛΑΙΔΑΣ
Αν θέλετε να μάθετε περισσοτερα για μετανάστευση στην Αυστραλια δειτε κι εδω http://www.google.gr/search?hl=el&rls=com.microsoft:en-us:IE-SearchBox&rlz=1I7SNYK_en-GB&sa=X&ei= aGuYTcahBo-6ugOelLH-Cw&ved=0CCgQBSgA&q=%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7+%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CE%B1%CF%85%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1&spell=1
Aξίζει να το δείτε.... YouTube - Human Planet - Web exclusive series trailer - BBC One
Μια υπέροχη παραγωγή του BBC,που αξίζει να το δειτε,πατωντας εδώ>
YouTube - Human Planet - Web exclusive series trailer - BBC One
YouTube - Human Planet - Web exclusive series trailer - BBC One
OI AMΠΕΛΟΥΡΓΟΙ Ν.ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ... ΔΕΝ ΘΑ ΤΡΥΓΗΣΟΥΝ ΦΕΤΟΣ!!!!
ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΛΟΓΩ ΣΥΝΕΧΩΝ ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΕΩΝ
Δεν θα τρυγήσουν φέτος οι αμπελουργοί
Απρίλιος 2011
Τα εργοστάσια κρασιού της Νότιας Αυστραλίας αρνούνται να παραλάβουν τα σταφύλια του Ρίβερλαντ με τον ισχυρισμό ότι δεν απέκτησαν το απαιτούμενο ποσοστό ζάχαρης ως αποτέλεσμα των συνεχών βροχοπτώσεων.
Οι καταστροφικές βροχές της περασμένης βδομάδας έκαναν την κατάσταση ακόμη χειρότερη, βάζοντας περισσότερη πίεση στους σταφυλοπαραγωγούς που ήδη αντιμετώπιζαν σοβαρό πρόβλημα με τη σαπίλα και άλλες σχετικές ασθένειες.
Ο ομογενής παραγωγός Τζακ Παπαγεωργίου από το Ρένμαρκ, (φωτογραφία) είπε ότι ενώ μερικοί οινοποιοί συνεργάζονται με τους παραγωγούς, οι υπόλοιποι το παίζουν "σκληροί" και αρνούνται να παραδεχτούν τις δυσκολίες που δημιούργησαν οι άνευ προηγουμένου βροχερές συνθήκες από την αρχή του 2011.
"Αυτό που ζητάμε είναι λίγη κατανόηση και κάπου να συμβιβάζονται. Αν το ποσοστό ζάχαρης είναι κοντά και η ποιότητα είναι καλή, ας τα πάρουν για να ξεφορτώσουμε και τα κλήματα", είπε ο κ. Παπαγεωργίου.
"Μερικά εργοστάσια δέχονται τα σταφύλια έστω και με μισό βαθμό ζάχαρης (baume) λιγότερο, εφόσον η γεύση και η ποιότητα είναι εκεί".
"Δεν μπορούν όμως κάποια εργοστάσια να στέκονται εκεί και να λένε ότι "θέλουμε τόσους βαθμούς ζάχαρης", διότι τα σταφύλια δεν θα αντέξουν", είπε.
Ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε ότι ένα μεγάλο ποσοστό των σταφυλιών είναι ήδη κατεστραμμένο ενώ οι παραγωγοί έχουν υποστεί τεράστια έξοδα σε ψεκασμούς στην προσπάθειά τους να σώσουν την παραγωγή τους.
Ο εκπρόσωπος του οργανισμού CCW που παραλαμβάνει τα σταφύλια για λογαριασμό του μεγάλου εργοστασίου του Μπέρι, παραδέχτηκε ότι το εργοστάσιο έχει απορρίψει σταφύλια ως "ακατάλληλα" και όντως η σαπίλα σαρώνει... Η σαπίλα, επηρέασε αρχικά τα άσπρα σταφύλια αλλά εκφράζονται φόβοι ότι πριν προλάβουν να μαζευτούν, θα σαπίσουν και τα μαύρα...
Αναδημοσιεύεται απο το "ΠΑΡΟΙΚΙΑΚΟ ΒΗΜΑ "ΑΔΕΛΑΙΔΑΣ,Απρίλιος 2011.
Αναδημοσιεύεται απο το "ΠΑΡΟΙΚΙΑΚΟ ΒΗΜΑ "ΑΔΕΛΑΙΔΑΣ,Απρίλιος 2011.
Saturday, April 2, 2011
Λεφτά υπάρχουν! Συνταξιούχοι υπάρχουν; Της ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ
ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 2 Απριλίου 2011
Απο τα ΝΕΑ των Αθηνών
Ετικέτες
VIDEOS,
Βίντεο,
ΕΛΛΑΣ ΣΕ ΚΡΙΣΗ
ΓΕΛΑΣΤΕ...ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΜΑΚΡΥΑ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ!!!
Όταν ... το τρένο μπαίνει στο τούνελ
Στο κουπέ ενός τρένου κάθονται από τη μια μεριά ένας Έλληνας και ένας Γερμανός και από την άλλη μια γριά 80 χρονών και μια εικοσάχρονη γκομενάρα με μια σούπερ μίνι φούστα, πολύ προκλητική, χωρίς να γνωρίζει ο ένας τον άλλον.
Όλη την ώρα o Έλληνας και ο Γερμανός έτρωγαν την κοπέλα με τα μάτια τους, αλλά δεν τολμούσαν να κάνουν κάτι λόγω της γριάς.
Σε κάποια στιγμή το τρένο μπαίνει σε ένα τούνελ και τότε μέσα στο βαθύ σκοτάδι ακούγεται o ήχος μιας σφαλιάρας... ΦΑΑΑΑΠ!!!!!
Σκέφτεται o Έλληνας: Ο άτιμος o Γερμανός βρήκε την ευκαιρία τώρα με το σκοτάδι, έβαλε χέρι στη μικρή και αυτή του έριξε σφαλιάρα!
Σκέφτεται ο Γερμανός: Ο κωλο-Έλληνας έβαλε χέρι στη μικρή ... κι έφαγα ΕΓΩ τη σφαλιάρα!
Σκέφτεται η γκόμενα: Κάποιος απο αυτούς τους δύο μαλάκες πήγε να μου βάλει χέρι, το έβαλε κατά λάθος στην ΓΡΙΑ και η γριά του έριξε σφαλιάρα!!!
Σκέφτεται και η γριά: Κουφάλα Γερμανέ ... ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΧΡΩΣΤAΓΑ!!!.
***
ΑΛΛΑΓΗ ΩΡΑΣ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ (Απο 3-4-2011 θα έχουμε 7 ωρες διαφορά με την Ελλάδα)
-Γιατί όλοι οι πόντιοι θα ξενυχτήσουν απόψε;
-Γιατί θα περιμένουν να γυρίσουν την ώρα!!!!!
***
Γιατί οι πόντιοι μπαρμεν δεν μπορουν να φτειάξουν παγάκια;
-Γιατι διαρκως ξεχνουν τη συνταγή!!!
***
(Μας το έστειλε ο Λούης Αναστασίου,απο Μελβουρνη)
ΑΣΤΕΙΑ ΜΩΡΑΚΙΑ...
Τι τραβάνε και τα μωράκια...σεναν κοσμο φτειαγμενον απο μεγάλους!!!!
ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ....Ο Ελληνομελβουρνιωτης γιατρός που θριαμβεύει στην Αθήνα
Της Μ.Σ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Τους τοίχους στην Κλινική του Κέντρου Ανθρώπινης Αναπαραγωγής «Γένεσις» του Ελληνοαυστραλού δρ. Κώστα Πάντου, στο Χαλάνδρι, κοσμούν οι φωτογραφίες των «μωρών» του!
Χαμογελαστές φατσούλες που τον ευχαριστούν που τα έφερε στη ζωή! Στο Σίδνεϊ έχουν γεννηθεί πάνω από 200 «δικά» του παιδιά και στη Μελβούρνη αρκετά. Τοιχοκολλημένα είναι, επίσης, εκατοντάδες δημοσιεύματα του εγχώριου και διεθνή Tύπου που μιλούν για τις επιστημονικές του επιτυχίες και καινοτομίες.
Αυστραλιανές εφημερίδες και περιοδικά έχουν αφιερώσει τις σελίδες του στον Dr. Pantos, αλλά πρόσφατα και το CNN είχε αναφορά στο έργο του.
Η αναφορά του CNN αφορούσε ένα ζευγάρι από το Μεσολόγγι που έχει το σύνδρομο LEBER αμαύρωση και έχει κάνει 2 παιδιά (21 και 19 ετών) τα οποία είναι τυφλά.
Αυστραλιανές εφημερίδες και περιοδικά έχουν αφιερώσει τις σελίδες του στον Dr. Pantos, αλλά πρόσφατα και το CNN είχε αναφορά στο έργο του.
Η αναφορά του CNN αφορούσε ένα ζευγάρι από το Μεσολόγγι που έχει το σύνδρομο LEBER αμαύρωση και έχει κάνει 2 παιδιά (21 και 19 ετών) τα οποία είναι τυφλά.
Ο Δρ. Πάντος έκανε προσπάθεια με προεμφυτευτική διάγνωση για να απομονώσει το γονίδιο αυτό (που αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά προ 5ετίας) και τελικά το ζεύγος απόκτησε ένα υγιέστατο παιδάκι χωρίς προβλήματα οράσεως.
Στην ιδιωτική του ζωή ο εξ Αυστραλίας επιστήμονας προτιμά την απλότητα και την οικογενειακή θαλπωρή που του προσφέρει το πατρικό του, στις Αφίδνες, όπου και επέλεξε να μείνει με τη δική του πλέον οικογένεια μακριά από τον κύκλο των επωνύμων και διασημοτήτων της πρωτεύουσας. «Έχω φτιάξει το μικρόκοσμό μου» σχολιάζει «και απολαμβάνω τη φύση». Τα παιδάκια του κυνηγούν ευχαριστημένα τις γάτες και γω μένω να χαζεύω το καταπράσινο τοπίο.
Τους συναντώ μόλις γύρισαν ενθουσιασμένοι από το ταξίδι τους στη Μελβούρνη! Αυτό το ταξίδι ο γιατρός το είχε υποσχεθεί στους γονείς του, (ο πατέρας του είναι γύρω στα 80). Να πάνε να δούνε τους παλιούς φίλους! Με την ευκαιρία πήρε την γυναίκα του, μικρά και μεγάλα παιδιά, και πήγαν να υποδεχθούν το νέο χρόνο στο νότιο ημισφαίριο. «Θέλω τα παιδιά μου να γνωρίσουν την Αυστραλία, να ξέρουν ως άνθρωποι τι καλό μπορούν να προσφέρουν στην Ελλάδα παίρνοντας μαθήματα από την Αυστραλία. Νομίζω ότι όλοι μπορούμε να πάρουμε μαθήματα» σχολιάζει.
Τους συναντώ μόλις γύρισαν ενθουσιασμένοι από το ταξίδι τους στη Μελβούρνη! Αυτό το ταξίδι ο γιατρός το είχε υποσχεθεί στους γονείς του, (ο πατέρας του είναι γύρω στα 80). Να πάνε να δούνε τους παλιούς φίλους! Με την ευκαιρία πήρε την γυναίκα του, μικρά και μεγάλα παιδιά, και πήγαν να υποδεχθούν το νέο χρόνο στο νότιο ημισφαίριο. «Θέλω τα παιδιά μου να γνωρίσουν την Αυστραλία, να ξέρουν ως άνθρωποι τι καλό μπορούν να προσφέρουν στην Ελλάδα παίρνοντας μαθήματα από την Αυστραλία. Νομίζω ότι όλοι μπορούμε να πάρουμε μαθήματα» σχολιάζει.
Η σύζυγός του κατενθουσιασμένη τον παροτρύνει να έρθουν να ζήσουνε στην Αυστραλία. Εκείνος πάλι δηλώνει «δέσμιος της επιτυχίας του» στην Ελλάδα!
Στο πόστο του από το πρωί, έχει ήδη προλάβει να ξεγεννήσει μια γυναίκα η οποία τον περίμενε να γυρίσει από το ταξίδι του από την Αυστραλία για να της κάνει καισαρική.
Η κουβέντα ατελείωτη μάς πάει πίσω-μπρος Ελλάδα-Αυστραλία όπως άλλωστε και η συνήθης πορεία των επαναπατριζόμενων.
Στο πόστο του από το πρωί, έχει ήδη προλάβει να ξεγεννήσει μια γυναίκα η οποία τον περίμενε να γυρίσει από το ταξίδι του από την Αυστραλία για να της κάνει καισαρική.
Η κουβέντα ατελείωτη μάς πάει πίσω-μπρος Ελλάδα-Αυστραλία όπως άλλωστε και η συνήθης πορεία των επαναπατριζόμενων.
ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΣΤΗ ΜΕΛΒΟΥΡΝΗ
Γεννημένος στη Μελβούρνη, λοιπόν, ο γιατρός μας, την πρώτη εμπειρία επαναπατρισμού την βιώνει ως μαθητής δημοτικού όταν ακολουθεί τους γονείς του στα Κιούρκα Αττικής. Ατυχής η προσπάθεια στα δύσκολα χρόνια της χούντας και ξανά επιστροφή στη Μελβούρνη. Σε μια φωτογραφία τον καμαρώνω μαθητή Γυμνασίου στο Springvale High. Την έχει κορνιζάρει και υπερήφανος επευφημεί την επιτυχημένη πορεία των συμμαθητών του στο συγκεκριμένο σχολείο: «αυτός εδώ επιτυχημένος χρηματιστής, αυτός έγινε διάσημος χημικός στη Χαβάη, αυτός διάσημος δικηγόρος»!
Και ο ίδιος όμως δεν τα πήγε και άσχημα. Θεωρείται από τους κορυφαίους διεθνώς γιατρούς στην εξωσωματική γονιμοποίηση με ποσοστό επιτυχίας πενήντα τοις εκατό αλλά και σπουδαίες καινοτομίες στον τομέα της έρευνας και εφαρμογής νέων μεθόδων. Αν και κάποιες επιστημονικές του ορολογίες μου είναι άγνωστες, το πάθος με το οποίο περιγράφει τα ιατρικά δρώμενα, με παρασύρει.
ΑΥΣΤΡΑΛΟΙ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ
Με σπουδές στη Μελβούρνη και την Αθήνα μας μιλάει για την πορεία του και τους ανθρώπους που σημάδεψαν την εξέλιξή του. «Στη Μελβούρνη συνεργάστηκα με τον Ian Johnston που ήταν διευθυντής στο Melbourne IVF, μεγάλη μορφή! Όταν ήρθα στην Ελλάδα με επισκέφθηκε 5-6 φορές και με στήριξε στα πρώτα μου βήματα με τη διεθνή του προβολή. Οργανώσαμε ημερίδες και είχα τη στήριξη από το Melbourne IVF». Το προσωπικό της κλινικής «Γένεσις» επίσης πλαισιώνουν επιστήμονες με σπουδές στο εξωτερικό, αρκετοί από Αυστραλία και άλλοι από Αγγλία. Έντεκα βιολόγοι, όπως μας πληροφορεί ο δρ. Πάντος, με τη δρ. Κόκαλη να έχει εκλεγεί σύμβουλος PGD της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Πρόκειται για μια ομάδα οχτώ ατόμων που διαχειρίζεται την πολιτική της Ε.Ε σε ό,τι αφορά την προεμφυτευτική διάγνωση. Αυτή είναι και η διεθνή μας αναγνώριση!» σχολιάζει υπερήφανος ο γιατρός.
Όμως και η πρώτη παγκόσμια δημοσίευση το 2008 στο Human Reproduction με θέμα τον γενετικό έλεγχο και την ταυτοποίηση εμβρύου που έκανε το γύρο του κόσμου σε 92 μέσα μαζικής ενημέρωσης μεταξύ άλλων BBC, ABC. Η έρευνα είχε γίνει σε συνεργασία με τον Άλαν Τρουσόν στο Monash και η παρουσίαση της έρευνας έγινε με κολακευτικό τρόπο για την Ελλάδα γιατί ανέφερε χαρακτηριστικά «Australian and Greek Scientists».
«Αυτή η εργασία ήταν πολύ σημαντική» σχολιάζει «γιατί δίνει τη δυνατότητα παίρνοντας ένα κύτταρο από το έμβρυο να δούμε πρώτον ότι το έμβρυο αυτό αντιστοιχεί στην ομάδα εμβρύων που θα εμφυτευθούν και δεύτερον από το ένα κύτταρο αυτό να κάνουμε έλεγχο όλων των γονιδίων, όλων των χρωμοσωμάτων και να δημιουργήσουμε μία ταυτότητα του εμβρύου. Έτσι βλέπουμε ποιο έμβρυο έχει γονίδια που θα μπορούσε να του επιφέρει καρδιοπάθεια στα σαράντα του, ενώ το άλλο να είναι απαλλαγμένο από αυτά τα γονίδια και να επιφέρει μακροζωία. Οπότε εμείς εμφυτεύουμε το έμβρυο το καλό και όχι το παθητικό. Με άλλα λόγια, ταυτοποιείς το έμβρυο και αυτόματα κάνεις πλέον προγεννητικό έλεγχο. Αυτό ανοίγει το δρόμο σε ζευγάρια που δεν είναι πλέον υπογόνιμα, αλλά έχουν στο οικογενειακό τους ιστορικό καρδιοπάθειες, καρκίνο και άλλες κληρονομικές παθήσεις και θέλουν να τις ελέγξουν και να κάνουν ένα παιδί απαλλαγμένο από αυτές».
Όταν τα αποτελέσματα της έρευνας εφαρμόζονται σωστά και δίνουν λύση σε χρόνια προβλήματα. τότε μιλάμε για μικρά θαύματα της επιστήμης!
Χαρακτηριστικά έχουνε γεννηθεί, μας πληροφορεί δεκαπέντε παιδιά τα οποία έχουν έρθει ως «sibbling savers» δηλαδή έχουν γεννηθεί για να σώσουν τα αδερφάκια τους από ασθένειες. Για προεμφυτευτικό έλεγχο μας επισκέπτονται πολλά ζευγάρια και από Ιταλία γιατί εκεί λόγω καθολικισμού ο νόμος δεν επιτρέπει τον προεμφυτευτικό έλεγχο όπως εδώ ή στην Αυστραλία».
Χαρακτηριστικά έχουνε γεννηθεί, μας πληροφορεί δεκαπέντε παιδιά τα οποία έχουν έρθει ως «sibbling savers» δηλαδή έχουν γεννηθεί για να σώσουν τα αδερφάκια τους από ασθένειες. Για προεμφυτευτικό έλεγχο μας επισκέπτονται πολλά ζευγάρια και από Ιταλία γιατί εκεί λόγω καθολικισμού ο νόμος δεν επιτρέπει τον προεμφυτευτικό έλεγχο όπως εδώ ή στην Αυστραλία».
Η ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑ
Με την ισχύουσα νομοθεσία στην Αυστραλία τα στοιχεία του δότη/ δότριας πρέπει να είναι γνωστά, ενώ στην Ελλάδα ισχύει το αντίθετο. Αναρωτιέμαι αν είναι αυτός ένας από τους λόγους που επισκέπτονται την Ελλάδα ζευγάρια από την Αυστραλία
Όπως με πληροφορεί ο γιατρός τα ζευγάρια που έρχονται στην κλινική είναι δύο ειδών: Ζευγάρια που έρχονται να πάρουν ξένο ωάριο από δότες αλλά και άλλα με το δικό τους γενετικό υλικό που έχουν κάνει πολλές αποτυχημένες προσπάθειες στην Αυστραλία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας γυναίκας από Μελβούρνη που έκανε 40 προσπάθειες στην Αυστραλία και στην Ελλάδα έμεινε έγκυος με την πρώτη σε δίδυμα. Είναι ο ελληνικός αέρας, σκέφτομαι δυνατά εγώ για να με προσγειώσει ο γιατρός πως όοοχι δεν είναι ο ελληνικός αέρας, απλά ενώ στην Αυστραλία είναι καλοί για έρευνα ωστόσο στην πράξη διέπονται από έναν συντηρητισμό. Για παράδειγμα στη συγκεκριμένη γυναίκα ακολουθούσαν την τακτική του ένα με δύο έμβρυα για να μην κάνει πολύδυμη κύηση. «Εγώ της έβαλα τέσσερα έμβρυα και πιάσαν τα δύο» εξηγεί με απλά λόγια ο γιατρός.
«Όσοι έρχονται για ξένο γενετικό υλικό» συνεχίζει «υπάρχει στην Αυστραλία το θέμα ότι ο δότης πρέπει να είναι γνωστός και να έχει πρόσβαση στο αρχείο το παιδί, οπότε μόλις ενηλικιωθεί έχει το δικαίωμα να επιδιώξει να συναντήσει το βιολογικό του πατέρα ή μητέρα. Αυτό απωθεί πάρα πολλά ζευγάρια αλλά και δότες τη στιγμή που ξέρουν ότι κάποια μέρα θα χτυπήσει την πόρτα ένα παιδί και θα πει ‘μπαμπά’ ή ‘μαμά’!». «Οπότε» καταλήγει «υπάρχει μεγάλη έλλειψη γενετικού υλικού με αποτέλεσμα πολλά ζευγάρια να πηγαίνουν Ευρώπη, ή σε μας ή Αμερική».
«Αυτή τη στιγμή είμαστε λίγο πιο μπροστά από την Αυστραλία, στα πλαίσια της προεμφυτευτικής. Το 2010 ξεκίνησε μια νέα μέθοδος, λέγεται RACGH όπου κάνουμε έλεγχο και στα 24 χρωμοσώματα. Πρόκειται για μια καθολική γενετική εξέταση, για κάθε σχεδόν κληρονομική ασθένεια, που υπόσχεται να βοηθήσει ζευγάρια-φορείς γενετικών ασθενειών να αποκτήσουν υγιή παιδιά. Η εξέταση μπορεί να εντοπίσει οποιαδήποτε από τις 15.000 γνωστές γενετικές διαταραχές, που μπορεί να κληροδοτηθούν στα ανθρώπινα έμβρυα.
Στη Μελβούρνη τώρα ξεκινάει ενώ εμείς έχουμε ήδη τις πρώτες εγκυμοσύνες.
- Κατά πόσο όμως είναι ‘ηθικό’ ένα παιδί να μη γνωρίζει τους δότες -βιολογικούς του γονείς;
Η γνώμη του γιατρού είναι ότι και ο ελληνικός νόμος παρόλο που έχει αναγνωριστεί ως προοδευτικός και πάρα πολύ καλός, δεν είναι και απόλυτα σωστός. «Θεωρώ» εξηγεί «ότι ένα ζευγάρι θα μπορούσε να φέρει συγγενικά του πρόσωπα, δηλαδή να είναι γνωστός ο δότης γιατί έτσι δεν αφήνει περιθώρια για οικονομική συναλλαγή αλλά για αλτρουιστικούς λόγους. «Πιστεύω» λέει «ότι αυτά πρέπει να γίνονται για αλτρουιστικούς λόγους και μόνο. Απ’ την άλλη, όμως, στο παιδί ναι μεν να του δίνεται το δικαίωμα να γνωρίζει τη διαδικασία της σύλληψής του, αλλά δεν είναι ανάγκη να του δίνεται το απόλυτο δικαίωμα να αναζητήσει τους δότες.
Ο ελληνικός νόμος δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να κοιτάξει το ιστορικό των βιολογικών του γονέων αν υπάρχει ιατρικό νόσημα και έτσι πιστεύω είναι και το πιο σωστό γιατί αλλιώς περιπλέκονται πάρα πολύ οι σχέσεις. Δεν πρόκειται για υιοθεσία όπου ένα παιδί πρέπει να ξέρει την αλήθεια, εδώ μιλάμε για ωάριο ή σπερματοζωάριο. Το να αποκαλύπτεις σε ένα παιδί ότι το ωάριο δεν είναι δικό μου, αλλά άλλης γυναίκας αμέσως \του δημιουργείς πρόβλημα στην προσωπικότητά του, γιατί να το κάνει αυτό κάποιος δεν το καταλαβαίνω» καταλήγει.
- Πέρα από το συναισθηματικό μπέρδεμα όμως ενδέχεται να προκύψουν μελλοντικές αιμομιξίες;
Ο νόμος λέει ότι στην Ελλάδα ένας δότης ή δότρια μπορεί να έχει μέχρι δέκα παιδιά. Στην Αυστραλία πρόσφατα ήταν μέχρι πέντε και δημιουργεί πρόβλημα δοτριών. Έχει γίνει έρευνα και μέχρι δέκα παιδιά η πιθανότητα είναι απειροελάχιστη.
«Αυτή τη στιγμή είμαστε λίγο πιο μπροστά από την Αυστραλία, στα πλαίσια της προεμφυτευτικής. Το 2010 ξεκίνησε μια νέα μέθοδος, λέγεται RACGH όπου κάνουμε έλεγχο και στα 24 χρωμοσώματα. Πρόκειται για μια καθολική γενετική εξέταση, για κάθε σχεδόν κληρονομική ασθένεια, που υπόσχεται να βοηθήσει ζευγάρια-φορείς γενετικών ασθενειών να αποκτήσουν υγιή παιδιά. Η εξέταση μπορεί να εντοπίσει οποιαδήποτε από τις 15.000 γνωστές γενετικές διαταραχές, που μπορεί να κληροδοτηθούν στα ανθρώπινα έμβρυα.
Στη Μελβούρνη τώρα ξεκινάει ενώ εμείς έχουμε ήδη τις πρώτες εγκυμοσύνες.
- Κατά πόσο όμως είναι ‘ηθικό’ ένα παιδί να μη γνωρίζει τους δότες -βιολογικούς του γονείς;
Η γνώμη του γιατρού είναι ότι και ο ελληνικός νόμος παρόλο που έχει αναγνωριστεί ως προοδευτικός και πάρα πολύ καλός, δεν είναι και απόλυτα σωστός. «Θεωρώ» εξηγεί «ότι ένα ζευγάρι θα μπορούσε να φέρει συγγενικά του πρόσωπα, δηλαδή να είναι γνωστός ο δότης γιατί έτσι δεν αφήνει περιθώρια για οικονομική συναλλαγή αλλά για αλτρουιστικούς λόγους. «Πιστεύω» λέει «ότι αυτά πρέπει να γίνονται για αλτρουιστικούς λόγους και μόνο. Απ’ την άλλη, όμως, στο παιδί ναι μεν να του δίνεται το δικαίωμα να γνωρίζει τη διαδικασία της σύλληψής του, αλλά δεν είναι ανάγκη να του δίνεται το απόλυτο δικαίωμα να αναζητήσει τους δότες.
Ο ελληνικός νόμος δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να κοιτάξει το ιστορικό των βιολογικών του γονέων αν υπάρχει ιατρικό νόσημα και έτσι πιστεύω είναι και το πιο σωστό γιατί αλλιώς περιπλέκονται πάρα πολύ οι σχέσεις. Δεν πρόκειται για υιοθεσία όπου ένα παιδί πρέπει να ξέρει την αλήθεια, εδώ μιλάμε για ωάριο ή σπερματοζωάριο. Το να αποκαλύπτεις σε ένα παιδί ότι το ωάριο δεν είναι δικό μου, αλλά άλλης γυναίκας αμέσως \του δημιουργείς πρόβλημα στην προσωπικότητά του, γιατί να το κάνει αυτό κάποιος δεν το καταλαβαίνω» καταλήγει.
- Πέρα από το συναισθηματικό μπέρδεμα όμως ενδέχεται να προκύψουν μελλοντικές αιμομιξίες;
Ο νόμος λέει ότι στην Ελλάδα ένας δότης ή δότρια μπορεί να έχει μέχρι δέκα παιδιά. Στην Αυστραλία πρόσφατα ήταν μέχρι πέντε και δημιουργεί πρόβλημα δοτριών. Έχει γίνει έρευνα και μέχρι δέκα παιδιά η πιθανότητα είναι απειροελάχιστη.
- Είναι υγιές το παιδί που γεννιέται με εξωσωματική;
Το ίδιο υγιές με ένα άλλο παιδί από φυσική διαδικασία. Περιγράφονται κάποια γενετικά προβλήματα που όμως έχουν να κάνουν με την ηλικία των γονέων και αφορούν ποσοστό 0,5-0,9%.
Το ίδιο υγιές με ένα άλλο παιδί από φυσική διαδικασία. Περιγράφονται κάποια γενετικά προβλήματα που όμως έχουν να κάνουν με την ηλικία των γονέων και αφορούν ποσοστό 0,5-0,9%.
- Με ποια κριτήρια επιλέγετε τους δότες/δότριες;
Σύμφωνα με αυτά που ορίζει ο νόμος, πρέπει να είναι κάτω των 35 ετών, κοιτάμε το φαινότυπο να μοιάζει με τη γυναίκα που το αναζητεί, κοιτάζουμε το καριότυπο, ελέγχουμε για όλα τα γενετικά νοσήματα αλλά και τα λοιμώδη.
Σύμφωνα με αυτά που ορίζει ο νόμος, πρέπει να είναι κάτω των 35 ετών, κοιτάμε το φαινότυπο να μοιάζει με τη γυναίκα που το αναζητεί, κοιτάζουμε το καριότυπο, ελέγχουμε για όλα τα γενετικά νοσήματα αλλά και τα λοιμώδη.
- Μέχρι ποια ηλικία ενδείκνυται η εξωσωματική γονιμοποίηση;
Στην Ελλάδα πλέον επιτρέπεται μέχρι τα πενήντα. Μέχρι το 2005 δεν υπήρχε όριο ηλικίας οπότε πολλές γυναίκες από εξωτερικό άνω των 50 είχαν έρθει και είχαν γεννήσει σε μας. Πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει όριο ηλικίας αλλά να λαμβάνεται υπόψη και η οικογενειακή κατάσταση δηλαδή και η ηλικία του συζύγου.
Στην Ελλάδα πλέον επιτρέπεται μέχρι τα πενήντα. Μέχρι το 2005 δεν υπήρχε όριο ηλικίας οπότε πολλές γυναίκες από εξωτερικό άνω των 50 είχαν έρθει και είχαν γεννήσει σε μας. Πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει όριο ηλικίας αλλά να λαμβάνεται υπόψη και η οικογενειακή κατάσταση δηλαδή και η ηλικία του συζύγου.
(Αναδημοσιεύεται
30 Mar 2011
απο το Νεο Κόσμο.Μελβούρνης )
Subscribe to:
Posts (Atom)