Friday, August 23, 2013

ΠΟΙΗΣΗ. Πέντε ποιήματα της Δάφνης Κουμούλη

1.- Ανιστόρητα
Κάποτε η Ιστορία
θα μοιάζει λίβελος,
θα ντρέπεται τις λέξεις
θα οικτίρει τον πεθαμένο χρόνο.

Μ’ ανατριχίλα θα γράφει
πως κάποτε ο άνθρωπος
έτρωγε σάρκες ωμές
με το στόμα, την ψυχή, τη συνείδηση…

Κάποτε η Ιστορία
θα πάψει να εκτίθεται
για τον ορυμαγδό της ύπαρξης……

ΚΔαφνη

2.- ..Και κάναμε τόσα λίγα!!

Ένα αθώο όνειρο
και που το φτάσαμε,
μαύρο καπνό στο ταβάνι,
να τον φυσάμε
να πάρει σχήμα
το δικό μας του αδύναμου,
που δεν τόλμησε να ανάψει φως,
που μοίρασε υποσχέσεις
και ψεύτικες προσευχές

Είναι στα γονίδιά μας
να κλαψουρίζουμε γενναία…

Σε ελεύθερη πτώση τα τέως μεγαλεία

Είπαμε τόσα πολλά
και κάναμε τόσα λίγα……

ΚΔαφνη


3.- Eponimos-Gianis Anonimos

Ίδιο αποτύπωμα
ίδια γεύση
κόκκινο μαύρο
κουφέτο
ένα ήταν
μονάκριβο και φυλαγμένο καλά

Φιλί ήτανε

ΚΔάφνη

4.-ΠΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 
ΘΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΣΕΙ;

Καθένας κάτι από θάνατο σέρνει
γι’αυτό και των νεκρών μου η ανάσα
αφήνει ψιθύρους σε κάθε μου σκέψη
μα δεν τους καταλαβαίνω
να χαρώ ή να λυπηθώ για όσα πρόβλεψα
κι αλήθεψαν
ή να απογοητευτώ
που όλα καθυστέρησαν τόσο

Ποια δικαιοσύνη θα με δικαιώσει τώρα
ίσως μόνο η ποιητική,
εκεί που στριμώχνω απολογισμούς
και θάβω τους θανάτους
μ’ έναν πάγο ήλιο,
ποτέ μη ζεσταθούν,
αφού κι εγώ κάτω απ’τον ήλιο
πάγος παραμένω…………..

ΚΔαφνη
55.- Όσοι γυρνούν κάτι φέρνουν.
Άλλος σοκολάτα
άλλος παιχνίδια σπασμένα
άλλος λεπτομέρειες απ’ την απουσία
άλλος τα προς συναρμολόγηση κομμάτια του 
κι άλλος κάποιο ανέξοδο γελάκι

Να ζητάς δεύτερη ευκαιρία
σημαίνει έχασες την πρώτη,
είπε κάποιος από το πλήθος

Θα πάρω τη σοκολάτα…..

ΚΔαφνη


Δάφνη Κουμούλη


Αποκτήσετε το σπιτι των ονείρων σας στην καλυτερη περιοχή της Μελβούρνης

        GRAND OPENING LUXURY FAIRFIELD     APARTMENTS Sat 24th +Sun 25th August 

 http://thirtystationstreet.com.au/




  http://thirtystationstreet.com.au/






Thirty Station Street

FAIRFIELD

Live in the Heart of Fairfield

Έκθεση φωτογραφιων, αφιερωμένη στον Κ.Π.Καβάφη,στην Κοντιά Λήμνου


ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ – ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΓΑΛΛΗΣ

Πήραμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω ενδιαφέρουσα ανακοίνωση και συνιστούμε τους αναγνωστες μας αν μπορούν να επισκεφθούν την έκθεση και να την προωθήσουν στους φίλους και γνωστούς που θα είναι σε θέση να πάνε στο χωρο της έκθεσης.



Υπό την Αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, σε διοργάνωση τού Ο.Ε.Π.Α. Δήμου Λήμνου και της Πινακοθήκης Σύγχρονης Βαλκανικής Τέχνης Κοντιά, με τη συνεργασία του Πολιτιστικού Συλλόγου Κοντιατινών Λήμνου και του γραφείου πολιτισμικών & μορφωτικών δράσεων «Ανάπλους» εγκαινιάζεται το Σάββατο, 31 Αυγούστου 2013, στις 20:00, η έκθεση φωτογραφιών του Δημοσθένη Γαλλή με τον τίτλο «Αλεξάνδρεια».


Πρόκειται για μία μονογραφική έκθεση φωτογραφιών, αφιερωμένη στον ποιητή Κωνσταντίνο Π. Καβάφη (1863-1933), την οποία επιμελείται ο ιστορικός τέχνης Μεγακλής Ρογκάκος.
Ο καλλιτέχνης, εμπνεόμενος από 29 ποιήματα του αλεξανδρινού πνευματικού δημιουργού, αριθμός που υπαινίσσεται την ημερομηνία γέννησης και αποδημίας του Κ.Π. Καβάφη (29 Απριλίου), επιδιώκει με το πρότυπο φωτογραφικό έργο του να συμβάλει στη γνωριμία του επισκέπτη - θεατή με το περιεχόμενο των ποιημάτων μέσα από μια διαδρομή εικαστικών ερεθισμάτων.
Η έκθεση μπορεί να λειτουργήσει και ως εργαλείο στο πλαίσιο της διαθεματικής διδασκαλίας που εφαρμόζεται στη Β)βάθμια εκπαίδευση. Αφενός παρουσιάζει την ιδιαίτερη τεχνοτροπία του Δημοσθένη Γαλλή, που αφορμάται από τον αγγλικό αισθητισμό του 19ου αιώνα τον οποίο εκτιμούσε ο Καβάφης, και αφετέρου παραπέμπει ευθέως σε αυτά και οδηγεί στην ανάπτυξη συλλογισμών που αφορούν τη σχέση των φωτογραφικών έργων με τους τίτλους και το περιεχόμενο των ποιημάτων στα οποία αναφέρονται.


Στο σχόλιό του ο Μεγακλής Ρογκάκος γράφει: «Ο Γαλλής καταφέρνει να συγχρονίσει την ‘Αλεξάνδρειά’ του με την αιώνια στιγμή της ποίησης του Καβάφη. Επίσης, φρόντισε η παρούσα ‘Αλεξάνδρεια’ να συνάδει με βασικές αρχές του πάλαι ποτέ Αισθητισμού. Οι φωτογραφίες απεικονίζουν με μία καλλιτεχνική προσέγγιση, ανάλογη εκείνης των αισθητικών καλλιτεχνών, μοναχικές ανθρώπινες μορφές και των δύο φύλων, ιδανικά όμορφες και γυμνές. Μέσα από τις στάσεις τους, τις εκφράσεις τους, τις ρωγμές τους, το ξεθώριασμά τους από τη πατίνα του καιρού εκφράζεται ο εσωτερικός τους κόσμος, όπως τον αντιλαμβάνεται ο δημιουργός – συναισθήματα, σκέψεις, απώλειες, απουσίες, κενά, συγκρούσεις μακραίωνες με τον εαυτό, τη συνείδηση, το χρόνο, και τη ζωή».


Διάρκεια έκθεσης: 31/8-30/9/2013
Ώρες λειτουργίας: καθημερινά, εκτός Δευτέρας, 10.00-14.00 και 19.00-21.00.
Είσοδος ελεύθερη.
Πληροφορίες: 22540 51425, pkondia@otenet.gr
Ιστότοπος καλλιτέχνη: http://dimosthenisgallis.com/alexandria_project
Υπεύθυνος επικοινωνίας: κ. Θωμάς Σφούνης
Βιογραφικό σημείωμα καλλιτέχνη


O Δημοσθένης Γαλλής γεννήθηκε το 1967 στην Αθήνα. Αυτοδίδακτος φωτογράφος, υπηρετεί την τέχνη της φωτογραφίας για περισσότερα από 20 χρόνια. Έργα του βρίσκονται στις μόνιμες συλλογές του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος και της Δημοτικής Πινακοθήκης του Δήμου Αθηναίων, καθώς και  σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αντιπροσωπευτικό δείγμα της δουλειάς του εκτίθεται μόνιμα στον ιστότοπο: www.dimosthenisgallis.com . Ο Δημοσθένης Γαλλής ζει και δημιουργεί στην Αθήνα.
Εκθέσεις
Προσωπικές: «Γύμνια», Πολυχώρος Αγγέλων Βήμα (Αθήνα 2011) και «Χρόνος – Φύση – Άνθρωπος», Γκαλερί Ηώς (Αθήνα 2009).
Συμμετοχή σε ομαδικές: «Cheap Art 13», Στρατόπεδο Κόδρα (Θεσσαλονίκη 2011), «Άνθρωποι, Χρώμα και Σίδερο 5», Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (Πειραιάς 2011), «Cheap Art 16», Γκαλερί Αντωνοπούλου (Αθήνα 2010), «Συνομιλία Ασπρόμαυρου και Χρώματος»,  Ωχρόφαιο (Αθήνα 2010), «Άνθρωποι, Χρώμα και Σίδερο 4», Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (Πειραιάς 2010), «Έκθεση Συμπαράστασης στους Εργαζομένους της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος», Πολυχώρος Μ. Λοΐζος (Νίκαια 2009), «Σιωπηλοί Διάλογοι: Προσωπογραφίες Πολυμέσων στο Πέρασμα του Χρόνου», Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος - ACG Art (Αθήνα 2009), «Διεθνής Biennale Νέων Καλλιτεχνών», Mgarr (Μάλτα 2001 - τιμητική διάκριση), και «150 χρόνια της Σκήτης του Αγίου Ανδρέα στο Άγιον Όρος», Γαλλικό Ινστιτούτο (Θεσσαλονίκη 1999-2000).



Βιογραφικό σημείωμα επιμελητού έκθεσης


Ο Μεγακλής Ρογκάκος είναι ιστορικός τέχνης και επιμελητής εκθέσεων. Κατέχει πτυχίο Bachelor στην Ιστορία της Τέχνης από το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος - Deree (1997), πτυχίο Master στην Πολιτική & Διαχείριση των Τεχνών με τη διπλωματική Tate Gallery: Η Μεταμόρφωση ενός Ιδρύματος Τέχνης από το City University του Λονδίνου (1998), και επιπλέον πτυχίο Master στην Ιστορία & Θεωρία της Τέχνης με τη διπλωματική ΕρμΑφροδιτισμός: Κουλτούρα της ΣύγΧυσης από το Goldsmiths College του Λονδίνου (1999).
Tο 2012 άρχισε τη διδακτορική διατριβή του που τιτλοφορείται Τζοϊσική εξήγηση του Μεγάλου Γυαλιού – Ομηρικά ίχνη στη Μεταμοντέρνα Αισθητικότητα του Μαρσέλ Ντισάν, υπό την εποπτεία της καθηγήτριας Ντον Έιντις στο Πανεπιστήμιο του Έσσεξ.
Την περίοδο 2000-2004 εργάστηκε ως υπάλληλος πληροφορικής στην Tate Gallery, προσφέροντας κανονικές και ειδικές ξεναγήσεις στο κοινό και δίνοντας διαλέξεις για την τέχνη. Παράλληλα με την εργασία του στην Tate, διεξήγαγε έρευνα για το βιβλίο του Έντουαρντ Λούσι-Σμιθ με τίτλο Η Τέχνη Αύριο, το οποίο κυκλοφόρησε το 2002 από τις εκδόσεις Πιερ Τερέλ του Παρισιού. Το 2004 διορίστηκε πρώτος επιμελητής τέχνης στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος – Deree (ACG). Υπό την ιδιότητα αυτή, μέχρι το 2012, οργάνωσε τη συλλογή έργων τέχνης του Κολλεγίου, που έγινε γνωστή με την επωνυμία “ACG Art”.
Επιπλέον, επιμελήθηκε πρωτοποριακές εκθέσεις με έργα πολυμέσων από σύγχρονους καλλιτέχνης σε θεσμικούς χώρους στην Αγγλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιαπωνία, Ιταλία, Μάλτα, Σλοβενία και Τσεχία.
Ο Μεγακλής Ρογκάκος ζει και εργάζεται στην Αθήνα.





Μικρό χρονικό Πινακοθήκης Κοντιά


Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κοντιατινών Λήμνου πραγματοποίησε δύο Βαλκανικά Συμπόσια Ζωγραφικής το 1999 και το 2001, στον Κοντιά της Λήμνου. Καρπός των συμποσίων αυτών είναι το μεγαλύτερο μέρος των έργων που αποτελούν τη συλλογή της Πινακοθήκης Σύγχρονης Βαλκανικής Τέχνης Κοντιά, η οποία λειτουργεί ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου υπαγόμενο στον Οργανισμό Εκπαίδευσης, Διά βίου Μάθησης, Πολιτισμού & Αθλητισμού του Δήμου Λήμνου. Η Πινακοθήκη στεγάζεται σε ιδιόκτητο ακίνητο που αγοράσθηκε και αναπαλαιώθηκε με δαπάνες και τη φροντίδα του Πολιτιστικού Συλλόγου Κοντιατινών σε συνεργασία με το Δήμο Νέας Κούταλης.
«Η ιδέα για μια Πινακοθήκη Σύγχρονης Βαλκανικής τέχνης στη Λήμνο και ειδικότερα στον Κοντιά είναι αλήθεια πως έμοιαζε εκ πρώτης όψεως με μεγαλεπήβολη ουτοπία. Πολύ περισσότερο αφού μια τόσο εστιασμένη γεωγραφικά και χρονικά Πινακοθήκη δεν είχε προηγούμενο σε ολόκληρη την Βαλκανική. Κι όμως χάρη στο μεράκι κάποιων φωτισμένων Κοντιατινών, την έμπνευση και την ακάματη εμμονή τους η ουτοπία ήρθε κι έγινε τόπος. Το στοίχημα κερδήθηκε. Και μπορεί το στίγμα στον χάρτη να είναι μικρό και απόμερο, το επίτευγμα όμως μεγάλο
Χρήστος Μπουλώτης
Συγγραφέας - Αρχαιολόγος βραβευμένος από την Ακαδημία Αθηνών


Τον Αύγουστο του 2007 έγιναν τα εγκαίνιά της, και από τότε η Πινακοθήκη λειτουργεί αδιάλειπτα παρουσιάζοντας έργα Ελλήνων και Βαλκανίων ζωγράφων σε μόνιμη έκθεση και διοργανώνοντας θεματικές περιοδικές εκθέσεις. Τα έργα της μόνιμης συλλογής – εμπνευσμένα κυρίως από τη Λήμνο – είναι δημιουργήματα σπουδαίων καλλιτεχνών, έγιναν κατά την παραμονή τους σε διάφορα χρονικά διαστήματα στο νησί και καθιστούν, με αυτόν τον τρόπο, την Πινακοθήκη μια αληθινή κιβωτό τέχνης για τον τόπο και την Ελλάδα.


Συγκεκριμένα, η μόνιμη συλλογή της Πινακοθήκης αποτελείται από έργα των κάτωθι δημιουργών:
Κώστας Αγγελάκης (Ελλάδα), Μιχάλης Αγγελάκης, (Ελλάδα), Kleves M. Chrisicos (Αλβανία), Julian Vitalis Cojocariu (Ρουμανία), Κώστας Γόγαλης, (Ελλάδα), Andrei Daniel, (Βουλγαρία), Katarina Djordjevic (Σερβία), Suzana Fantanariu (Ρουμανία), Yasar Ali Günes (Τουρκία), Dilek Ilgen (Τουρκία), Aleksandar-Cane Jankulovski (ΠΓΔΜ), Λουίζα Κακίση (Ελλάδα), Yordan Kisyov (Βουλγαρία), Ράλλης Κοψίδης (Ελλάδα), Zdravko Krulj (Μαυροβούνιο), Απόστολος Λασπατζής (Ελλάδα), Plamen Legkostup (Βουλγαρία), Gordana Mijanovic (Μαυροβούνιο), Dessislava Mintcheva (Βουλγαρία), Gheorghe Marcel Muntean (Ρουμανία), Θεόδωρος Παπαγιάννης (Ελλάδα), Σύνη Παπαγιάννη (Ελλάδα), Penio Penev (Βουλγαρία), Chavtar Petrov (Βουλγαρία), Encho Pironkov, (Βουλγαρία), Gelton Prifti (Αλβανία), Vlash Prifti (Αλβανία), Margarita Radeva-Angeláki (Ελλάδα), Katarina Radojlovic (Σερβία), Stanisa Radojlovic (Σερβία), Sveiltin Roussev (Βουλγαρία), Liliana Rousseva (Βουλγαρία), Ion Salisteanu (Romania), Θωμάς Σφούνης (Ελλάδα), Borche Stojanov (ΠΓΔΜ), Πέτρος Ζουμπουλάκης (Ελλάδα), Vessa Vassilieva (Βουλγαρία).


Διευθυντής της Πινακοθήκης Σύγχρονης Βαλκανικής Τέχνης Κοντιά είναι ο Θωμάς Σφούνης.




Εκρήξεις σε εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης. 23/8/13 Δύο τραυματίες

Τουλάχιστον δύο εκρήξεις σημειώθηκαν, στις 9.30 το πρωί, σε εργοστάσιο επεξεργασίας ξυλείας στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Οι εκρήξεις, που έγιναν αισθητές σε μεγάλη ακτίνα της περιοχής, σημειώθηκαν, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, σε δεξαμενές υγραερίου. Σύμφωνα με το ΕΚΑΒ, από το σημείο παρελήφθησαν δύο τραυματίες που μεταφέρονται σε νοσοκομείο της πόλης.
Φωτογραφία αρχείου

Από τις εκρήξεις προκλήθηκε φωτιά και στο σημείο έσπευσαν οχήματα της Πυροσβεστικής. Η περιοχή τυλίχτηκε προς στιγμήν από καπνούς, οι οποίοι ήταν εμφανείς από διάφορες περιοχές της Θεσσαλονίκης. Σε κοντινή απόσταση από το συμβάν βρίσκεται υποσταθμός της ΔΕΗ και αρχικά εκφράστηκαν φόβοι ότι οι εκρήξεις προέρχονται από τον συγκεκριμένο υποσταθμό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ και e-net.gr

DIABAΣTE AKOMA

Πνίγηκε πεντάχρονη στη Ζάκυνθο
Στάση εργασίας την Παρασκευή στα δημόσια νοσοκομεία
Αναχαίτιση τουρκικών αεροσκαφών
Γιατροί κατά φαρμακοποιών
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
«Να μας πει ο ΕΟΠΥΥ ποιοι υπερσυνταγογραφούν»
Ψάχνουν έσοδα και στις γεωτρήσεις
Αντιδρούν οι γιατροί στη δραστική ουσία
Σκοτώνουν την Υγεία στην καρδιά της πόλης
«Δεν μας φέρνουν περιστατικά επίτηδες, για να μας κλείσουν»
Τέλος και το Γενικό Νοσοκομείο Πατησίων
Η μαύρη λεία των πειρατών του τουρισμού
«Μου κλείνουν το μπαρ για να 

Thursday, August 22, 2013

Αδωνις Γεωργιάδης: «Αν γίνει έστω και μία απόλυση θα παραιτηθώ»

Αδωνις Γεωργιάδης: «Αν γίνει έστω και μία απόλυση θα παραιτηθώ»

«Αν γίνει έστω και μία απόλυση στον χώρο της Υγείας θα παραιτηθώ» δήλωσε στον Βήμα 99,5 ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

Ο υπουργός είπε ότι εντός του 2013 θα λειτουργήσουν στην Αττική 6-7 αστικού τύπου κέντρα υγείας για τα απλά περιστατικά, τονίζοντας ότι «το νοσοκομείο είναι χώρος που πρέπει να αποφεύγουμε γιατί είναι εστία μικροβίων» και ότι «θα πρέπει να πηγαίνει κανείς όταν δεν υπάρχει άλλη επιλογή».

Ο κ. Γεωργιάδης έστρεψε τα βέλη του κατά του προέδρου των νοσοκομειακών γιατρών Ελλάδος, Δημήτρη Βαρνάβα, λέγοντας ότι «υποκρίνεται ότι δεν καταλαβαίνει τι γίνεται στον χώρο της Υγείας».

«Ο κ.Βαρνάβας δεν είναι ένα πολιτικά ουδέτερο πρόσωπο, είναι ανώτατο συνδικαλιστικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ» είπε.

Παράλληλα, τόνισε ότι «οι αντιδράσεις ορισμένων συνδικαλιστών στο χώρο της Υγείας διακατέχονται από αντιπολιτευτικό άγχος» και πρόσθεσε ότι δεν πρόκειται να γίνει καμία κινητοποίηση, διότι-όπως είπε-ο κόσμος της Υγείας ξέρει τι χρειάζεται να γίνει.

«Στην Ελλάδα ακούγαμε τόσα χρόνια λογικές Βαρνάβα και Σκουρλέτη, γι' αυτό είχαμε γίνει παράδειγμα προς αποφυγή» είπε.

Ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι δεν διεκδικεί το αλάθητο, υπογραμμίζοντας ότι τα σχέδια αυτά έχουν εκπονηθεί εδώ και δέκα χρόνια, αλλά δεν έχουν εφαρμοστεί λόγω αναβολών.

«Τώρα πάμε να κάνουμε το σωστό για τους πολίτες. Δεν γίνονται αυτά για την τρόικα, γίνονται για μας».

O OMHΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ σχολιάζει τα "ΣΗΜΕΙΑΚΑΙ ΤΕΡΑΤΑ" της Κυπριακής Οικονομίας


Σε μεγάλη πληγή και βόμβα στα θεμέλια της κυπριακής οικονομίας με ανυπολόγιστες συνέπειες τείνει να εξελιχθεί το θέμα των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Μετά τις αποκαλύψεις, σε σχέση με τα αδιαφανή κριτήρια με βάσει τα οποία παρεχωρούντο δάνεια και τις προκλητικές διαγραφές δανείων πολιτικών προσώπων και άλλων παραγόντων που πρόσκεινται στα κόμματα, ήρθαν πρόσφατα να προστεθούν σημεία και τέρατα που ελάμβαναν χώρα και στα συνεργατικά ιδρύματα, και πιο συγκεκριμένα το προβληματικό δάνειο 11 εκ. περίπου, που πήρε από συγκεκριμένο συνεργατικό ίδρυμα ο Διευθυντής της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας Ερωτόκριτος Χλωρακιώτης.

Ο ιδιωτικός δανεισμός στην Κύπρο, σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, είναι ο μεγαλύτερος που υπάρχει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και με βάση τα σημερινά δεδομένα (Πτώση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος ΑΕΠ και αύξηση ύψους δανείων) ίσως να ξεπερνά το 320% του ΑΕΠ. Τα τραπεζικά ιδρύματα στο σύνολο τους, εκμεταλλευόμενα την τεράστια ρευστότητα που υπήρχε, λόγω των μεγάλων καταθέσεων των ξένων και κυρίως Ρώσων, ενεργούσαν σαν money lenders, σαν monkey Bankers και όχι σαν επαγγελματίες τραπεζίτες με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε στην σημερινή τραγική κατάσταση.

Το δανεινιστικό χαρτοφυλάκιο των τραπεζών θα επιδεινωθεί ραγδαία τα επόμενα 2 περίπου χρόνια λόγω κυρίως της επιδεινούμενης ύφεσης της οικονομίας και αν δεν ληφθούν ριζοσπαστικά μέτρα άμεσα, η κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος και κατ’ επέκταση της οικονομίας  είναι θέμα χρόνου πότε θα επισυμβεί.

Σαν επαγγελματίας λογιστής, έρχομαι καθημερινά αντιμέτωπος με σωρεία προβλημάτων που αφορούν πελάτες μου, φίλους και γνωστούς και απλούς πολίτες οι οποίοι με μεγάλη αγωνία προσπαθούν να εξασφαλίσουν εισοδήματα που να τους επιτρέπουν να αντιμετωπίζουν τα άμεσα έξοδα για την καθημερινή τους επιβίωση. Δεν είναι λίγες οι φορές που άκουσα κάποιους να λένε ότι παρά το γεγονός ότι μπορούν να πληρώνουν την δόση του δανείου τους, προτιμούν να μην το κάνουν για να αντιμετωπίσουν το αβέβαιο  αύριο. Υπήρξαν ακόμη περιπτώσεις κάποιων που άκουσα να λένε ότι, αισθάνονται κορόιδα που πληρώνουν τις δόσεις τους στο αμαρτωλό τραπεζικό κατεστημένο που είναι έτοιμο να καταρρεύσει.

Οι τράπεζες και τα συνεργατικά ιδρύματα προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων με ανορθόδοξο και ετεροβαρή τρόπο και δεν αντιλαμβάνονται, ούτε αυτοί αλλά ούτε και οι πολιτικοί και επόπτες ότι αυτό που κάνουν είναι αδιέξοδο. Υιοθετούν την πρακτική της αναδιάρθρωσης – επιμήκυνσης δανείων προκειμένου να παρατείνουν την περίοδο αποπληρωμής του δανείου και την μείωση του ποσού  της δόσης αφού προηγουμένως εξασφαλίσουν κεφαλαιοποίηση παράνομων υπερχρεώσεων και εξωπραγματικά ψηλών επιτοκίων με αποτέλεσμα τα δάνεια αυτά να μην μπορούν και πάλιν να εξυπηρετηθούν

Παραθέτω πιο κάτω κάποιους τρόπους οι οποίοι μπορούν να φανούν χρήσιμοι για την αντιμετώπιση του προβλήματος των υφιστάμενων προβληματικών δανείων μέσω μιας υγιούς αναδιάρθρωσης – επιμήκυνσης:

-Κούρεμα δανείων κατά 2.5% ετησίως για μέγιστη περίοδο 10 έτη που αντιπροσωπεύει μέρος περιθωρίου κέρδους μεταξύ καταθετικών και δανειστικών επιτοκίων.

-Αφαίρεση όλων  υπερχρεώσεων και επιβαρύνσεων οι οποίες με βάση αποφάσεων του Αρείου Πάγου στην Ελλάδα είναι παράνομες.

-Νομοθετική ρύθμιση για μηδενικά δανειστικά επιτόκια για υφιστάμενα δάνεια για όλη την περίοδο που θα διαρκέσει η οικονομική κρίση(Με βάση οδηγίες της Κεντρικής Τράπεζας ήδη τα καταθετικά επιτόκια δεν επιτρέπεται  ξεπερνούν το 2.80%, ενώ σε ότι αφορά τα δανειστικά επιτόκια δεν ρυθμίστηκαν κατά ανάλογο τρόπο  με αποτέλεσμα να ξεπερνούν ακόμη και το 10%)

-Νομοθετική ρύθμιση για την παραχώρηση νέων στοχευμένων δανείων αναπτυξιακού περιεχομένου με χαμηλό επιτόκιο για τόνωση της πραγματικής οικονομίας.

-Για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν την δόση τους να δίνονται τέτοια πρόσθετα κίνητρα που να ξεπερνούν το όφελος που απολαμβάνουν αυτοί που δεν έχουν την δυνατότητα πληρωμής προκειμένου να υπάρχει ροή χρήματος.

-Νομοθετική ρύθμιση για αναστολή εκποίησης πρώτης κατοικίας για να υπάρξει κοινωνική ειρήνη

-Για όσους πολιτικούς και άλλους παράγοντες έχουν  παράνομα και παράτυπα διαγραφεί τα δάνεια τους, να εξαναγκαστούν ακόμη και με νομοθετική ρύθμιση, να επιστρέψουν τα ποσά αυτά για να ικανοποιηθεί το περί δικαίου αίσθημα. Αυτό το ποσό θα μπορούσε να μπει σε ειδικό ταμείο το οποίο να χρησιμοποιηθεί από τις τράπεζες για αντιστάθμισμα των πιο πάνω ειδικών παραχωρήσεων – ρυθμίσεων.

-Υπάρχουν πολλά άλλα που θα μπορούσαν να προταθούν πέραν των πιο πάνω για να αντιμετωπισθεί η Λερναία Ύδρα που ακούσει στο όνομα προβληματικά δάνεια τα οποία όλοι εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει να προτείνουν και εκεί και όπου πρέπει να εφαρμοστούν.

Στο τέλος τέλος, τι είναι η νήσος Κύπρος; Δεν είναι οι πολίτες της και οι περιουσίες τους; Δεν πρέπει να γίνει το πάν για να προστατευθούν; Αν τα πιο πάνω δεν γίνουν και σύντομα ο έλεγχος των τραπεζικών ιδρυμάτων περάσει σε χέρια ξένων, οι οποίοι σίγουρα δεν θα νοιαστούν παρά μόνο για τα στυγνά συμφέροντα τους, τότε να είστε σίγουροι ότι τα  πράγματα θα είναι μη αναστρέψιμα και η διάλυση του κυπριακού κράτους δεδομένη.

Όμηρος Αλεξάνδρου

Πριν τον σταυρώσουμε ας λάβουμε υπόψη μας ότι δεν καταχράσθηκε ούτε ένα ευρώ δημοσίου χρήματος

Τάσος Βαΐτσης,σχολιάζει
Ήταν λογικό λοιπόν να πέσουν σαν τα κοράκια στον Παπουτσή 
και να υπονομεύσουν την τοποθέτησή του στην Παγκόσμια Τράπεζα.
Έλαβε κανείς από τους επικριτές του υπόψη του το γεγονός ότι για
 τον Παπουτσή δεν ακούσθηκε ποτέ ότι καταχράσθηκε έστω 
ένα ευρώ δημοσίου χρήματος;

Ψιλά γράμματα θα μου πείτε για μια άρρωστη κοινωνία. 
Καλά ξεμπερδέματα...

Ποιος να αξιολογήσει τι, σε μια κοινωνία ψυχασθενών 
όπως η ελληνική!

Όταν ο άλλος πυροβολεί την κόρη του για να εκδικηθεί την 

γυναίκα του, όταν 29χρονη σκοτώνει με καραμπίνα τον άνδρα
 της, όταν 13χρονος(!) σκοτώνει τα ανιψάκια του, όταν ελεγκτής 
των τρόλει της μίζας οδηγεί στον θάνατο έναν 29 χρονο για ένα
ευρώ ποιος να αξιολογήσει ποιον;

Ήταν λογικό λοιπόν να πέσουν σαν τα κοράκια στον

 Παπουτσή και να υπονομεύσουν την τοποθέτησή του 
στην Παγκόσμια Τράπεζα.
Έλαβε κανείς από τους επικριτές του υπόψη του το

 γεγονός ότι για τον Παπουτσή δεν ακούσθηκε ποτέ 
ότι καταχράσθηκε έστω ένα ευρώ δημοσίου χρήματος;

Ψιλά γράμματα θα μου πείτε για μια άρρωστη κοινωνία. Καλά ξεμπερδέματα...



kourdistoportokali

Γ. Μπουτάρης: «Η Χρυσή Αυγή δεν αγαπά το περιβάλλον, θέλει να σκοτώνει».Γι' αυτό ο Αρκτούρος επέστρεψε τα χρήματα

Λάθος του Αρκτούρου που δέχθηκε τις 5.000 λέει 

ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και ιδρυτής της οργάνωσης

'Ήταν λάθος που δέχτηκε ο Αρκτούρος τις 5.000 ευρώ που προσέφερε η Χρυσή Αυγή ως ενίσχυση, δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης και ιδρυτής της περιβαλλοντικής οργάνωσης.

Πρόσθεσε ότι η ευαισθητοποίησης της Χρυσής Αυγής δεν την ξεπλένει από τίποτα, ούτε 5 εκατομμύρια ευρώ, γιατί «αυτοί σκοτώνουν» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τόνισε ότι δεν δέχεται τίποτα από ναζιστές και γι' αυτό επέστρεψε τα χρήματα.

Η Χρυσή Αυγή θέλει να σκοτώνει, άνθρωποι που σκοτώνουν δεν αγαπούν το περιβάλλον, τόνισε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στον «Σκάι»

Έκανε λόγο για τακτική επικοινωνιακή πολιτική της Χρυσής Αυγής που απευθύνεται σε χαμηλά αισθήματα.

Σημείωσε ότι ο Αρκτούρος θα δέχονταν χρήματα από το ΚΚΕ, καθώς πρόκειται για επαναστατικό κόμμα.

Wednesday, August 21, 2013

Έλληνες της Αμερικής 1528-1928. Ιστορίες που συγκλονίζουν

Ελληνας μετανάστης στις ΗΠΑ,1910
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ

Στις αρχές του 20ου αιώνα περίπου ένας στους επτά μετανάστες παρέμενε στη Νέα Υόρκη, που είχε το 1910 πάνω από 12.000 Έλληνες. Οι υπόλοιποι συνέχιζαν την πορεία τους στην τεράστια aμερικανική ενδοχώρα.
Μπορούμε να διακρίνουμε τρεις κύριους προορισμούς των Ελλήνων μεταναστών της εποχής εκείνης: τις Δυτικές Πολιτείες, τις βιομηχανικές πόλεις της Νέας Αγγλίας και τις μεγάλες πόλεις του Βορρά, ειδικά στη Νέα Υόρκη και το Σικάγο.

Η πρώτη μεγάλη ομάδα Ελλήνων που έφτασε στις Δυτικές Πολιτείες χρησιμοποιήθηκε σαν απεργοσπαστικός μηχανισμός. Μια απεργία ανθρακωρύχων της Utah το 1903 έσπασε από Έλληνες που μεταφέρθηκαν εκεί από τις Ανατολικές Πολιτείες για το σκοπό αυτό. Κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο υπήρχαν τουλάχιστον 50.000 Έλληνες εργάτες στα ορυχεία και στις σιδηροδρομικές γραμμές των Δυτικών Πολιτειών, ενώ οι εργάτες σιδηροδρόμων είχαν συγκεντρωθεί κυρίως στην Καλιφόρνια, όπου το 1910 το ποσοστό Ελλήνων στο συνολικό πληθυσμό ήταν μεγαλύτερο από οποιασδήποτε άλλης Πολιτείας. Με τον καιρό, αρκετοί Έλληνες εγκατέλειψαν τα ορυχεία και τους σιδηροδρόμους για να γίνουν μικροεπαγγελματίες, αλλά πολλοί άλλοι παρέμειναν εργάτες για όλη τους τη ζωή.

Ένας άλλος σημαντικός τόπος προορισμού για τους Έλληνες μετανάστες ήταν οι βιομηχανικές πόλεις της Νέας Αγγλίας, όπου πήγαιναν για να εργαστούν στις βιομηχανίες υφασμάτων και παπουτσιών. Τις πρώτες δεκαετίες του αιώνα μας, υπήρχαν σημαντικές ελληνικές κοινότητες στα Manchester και Nashua, New Hampshire, στα Bridgeport, New Britain και Norwich, Connecticut, στα Chicopee, Haverhill, Lynn, Peabody, New Bedford και Springfield, Massachusetts. Από νωρίς υπήρξε συγκέντρωση Ελλήνων και στη Βοστώνη. Αλλά η πιο σημαντική, για τους Έλληνες, βιομηχανική πόλη ήταν το Lowell, Massachusetts, όπου, το 1910, σε συνολικό πληθυσμό 100.000 υπήρχαν 20.000 Έλληνες.
Η ζωή των Ελλήνων στις βιομηχανικές αυτές πόλεις ήταν στερημένη. Μια και ο σκοπός τους ήταν να εξοικονομήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα για να τα στείλουν πίσω στην Ελλάδα, ζούσαν πολύ λιτά. Ήταν συνηθισμένο φαινόμενο για έξι άτομα να νοικιάζουν ένα διαμέρισμα και να μοιράζονται τα έξοδα, χωρίς σωστή διατροφή ή στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής. Γιαυτό και η φυματίωση ήταν πολύ συνηθισμένη. Τα πράγματα γίνονταν ακόμη χειρότερα, λόγω της δεδομένης εχθρικής υποδοχής που επιφύλασσαν στους Έλληνες μετανάστες, οι μετανάστες άλλων εθνικοτήτων ή και οι ίδιοι οι Αμερικανοί εργάτες.
Ο τρίτος σημαντικός τόπος προορισμού Ελλήνων μεταναστών ήταν οι μεγάλες πόλεις του Βορρά, όπως οι Philadelphia, Pittsburgh, Buffalo, Cleveland, Toledo, Detroit, Gary, Milwaukee, με επίκεντρο βέβαια τη Νέα Υόρκη και το Σικάγο. Το 1920, τόσο η Νέα Υόρκη όσο και το Σικάγο φιλοξενούσαν τουλάχιστον 50.000 Έλληνες.
Μικρός μόνον αριθμός Ελλήνων κατευθύνθηκε προς το Νότο. Απ΄ όλους τους Έλληνες που έφθαναν στην Αμερική μέχρι το 1920, μόνο ένας στους 15 εγκαταστάθηκε στις Νότιες Πολιτείες. Ωστόσο, υπάρχει μια μοναδική εξαίρεση, αυτή της κοινότητας του Tarpon Springs, Florida, που ιδρύθηκε το 1905 από πεντακόσιους περίπου Δωδεκανήσιους, όπου οι Έλληνες ήταν η πλειοψηφία μέχρι και τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο


Από την «Ιστορία του αγροτικού κινήματος» του Γιάννη Κορδάτου :

«Όλοι όσοι πονούσαν τον αγρότη του Μοριά περιγράφουν την αθλιότητα μέσα στην οποία ζούσε. Ξυπόλυτος, γυμνός, κουρελής, ατροφικός. Το κρέας δεν το δοκίμαζε παρά μόνο δύο φορές το χρόνο. Το κρομμύδι, η μπομπότα και η ελιά ήταν το μόνιμο φαγητό του, χρόνο καιρό πεινούσε. Τον καρπό που έφτυνε αίμα για να τον μαζέψει του τον έπαιρναν οι τοκογλύφοι, οι έμποροι και οι άλλοι εκμεταλλευτές του. Σχολεία δεν υπήρχαν, γράμματα δεν μάθαινε, ζούσε σε τρώγλες και έκλαιγε τη μοίρα του... Όλα του ήταν μαύρα και σκοτεινά, γι΄ αυτό άμα άνοιξε της Αμερικής ο δρόμος εκπατριζόταν. Η μετανάστευση του ήταν η μόνη σανίδα σωτηρίας».
Και ο ίδιος σε άρθρο του για τη «μελέτη του αγροτικού» γράφει:
"... Η μετανάστευση είναι αδιάψευστο επιχείρημα για την άθλια οικονομική και κοινωνική κατάσταση των μικροϊδιοκτητών".

Από το βιβλίο του Μπάμπη Μαλαφούρη "Έλληνες της 
Αμερικής 1528-1928" (Νέα Υόρκη 1948) αντιγράφουμε:
"Στην Πελοπόννησο, από την οποία άρχισε η ομαδική μετανάστευση περί τα τέλη του περασμένου αιώνος, οι μικροϊδιοκτήτες ήταν στο έλεος των τοκογλύφων, που τους προστάτευε ο Νόμος με την προσωπική κράτηση για χρέη. Εξάλλου, στη Θεσσαλία, όπου επικρατούσε η μεγάλη ιδιοκτησία και όπου ένας μικρός αριθμός ιδιοκτητών εξεμεταλλεύετο τις πιο εύφορες εκτάσεις με σύστημα σχεδόν φεουδαρχικό, οι γεωργοί, πριν εφαρμοσθούν τα μεταρρυθμιστικά μέτρα του 1911, ήταν κάτι παραπλήσιο προς τους δουλοπάροικους".

Στο ίδιο βιβλίο δημοσιεύονται τα πορίσματα μελετών, φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών, που εξέδωσε το 1917 ο καθηγητής Ανδρέας Μιχ. Ανδρεάδης (Φροντιστήριον Δημοσίας Οικονομίας και Στατιστικής αρ. 12). Κάθε φοιτητής εξέτασε τα αίτια της αποδημίας από την ιδιαίτερή του επαρχία ή δήμο και έτσι μπορούμε να πάρουμε μια καθολική ιδέα των λόγων της μετανάστευσης. Στις μελέτες αυτές αντιπροσωπεύονται οι περιοχές: Αρκαδίας, Πάτρας, Καλαβρύτων, Τεγέας, Κορινθίας, Αγρινίου, Τρικάλων, Ευρυτανίας, Κεφαλληνίας, Κρήτης, Μυτιλήνης και αρκετές περιοχές Μακεδονίας και Ηπείρου.


Απο την σελίδα της Cathy Alysandratos  με τίτλο¨:Έλληνες της Αμερικής 1528-1928

wibiya widget