Saturday, January 4, 2014

Παράξενες αρχαίες ελληνικές εφευρέσεις

Παράξενες αρχαίες ελληνικές εφευρέσεις
Ηταν η εφεύρεση των Aρχαίων Eλλήνων για την παρουσία της θείας βούλησης στις τραγωδίες των μεγάλων ποιητών, ένα δείγμα της εφευρετικότητας αυτών των ανθρώπων. Oι μηχανές των προγόνων μας αποτελούν σίγουρα τις πιο αινιγματικές και σε αρκετές περιπτώσεις παράδοξες εφευρέσεις. Kαι αυτό γιατί πριν από 2.500 χρόνια, οι αρχαίοι Έλληνες ανακάλυψαν τον τηλέγραφο, κατάφεραν να αποξηράνουν εκτάσεις, κατασκεύασαν πτητικές μηχανές,, υπολογιστές, τσιμέντο ακόμη και ρομπότ!
Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν λαός τόσο πολύ στραμμένος στην τεχνολογία , ώστε από τα βάθη των αιώνων να υπάρχει η έννοια της τεχνολογίας στο μυθοθρησκευτικό επίπεδο του πολιτισμού τους. Ο Προμηθεϊκός μύθος (Πλάτωνος «Πρωταγόρας» 321c) αναφέρει τον Προμηθέα να παρατηρεί το νεοδημιούργητο άνθρωπο γυμνό, άοπλο και άστεγο και να σπεύδει να δώσει στους ανθρώπους την «έντεχνον σοφίαν» (δηλαδή Τεχνογνωσία). Έτσι κατά την ελληνική μυθολογία γεννήθηκε η Τεχνολογία την επόμενη κιόλας μέρα της Δημιουργίας.
Άλλωστε οι αρχαίοι Έλληνες είχαν θεό Τεχνολόγο (τον Ήφαιστο ) και μυθικά ρομπότ, όπως ο Τάλως που διέσχιζε ταχύτατα όλη την Κρήτη και έριχνε βράχους στα πλοία των εχθρών. Ίσως να θεωρηθεί υπερβολή αν κάποιος υποστηρίξει ότι τίποτα δεν ήταν αδύνατο για τους αρχαίους Έλληνες. Mνημεία, έργα, φιλοσοφία, διανόηση, ιατρική είναι μερικοί από τους τομείς που καταπιάστηκαν οι πρόγονοί μας και μεγαλούργησαν.
H μόνη απάντηση που δεν μπορούμε να πάρουμε ακόμη είναι από πού προήλθε τόση γνώση. Σημαντικό πλήγμα έφερε η επικράτηση των Ρωμαίων, όχι μόνον επειδή στέρησαν από την τεχνολογία τον πλούτο και τις ιδέες των ελληνικών πόλεων, αλλά γιατί οι Ρωμαίοι στην τεχνολογική τους προσφορά, αντίθετα με τους Έλληνες, παρέβλεψαν το ζωογόνο ρόλο της επιστήμης.
Ο βασικότερος όμως ανασταλτικός παράγοντας της τεχνολογικής δυναμικής των αρχαίων Ελλήνων είναι η καταστροφή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας ( Ιούλιος Καίσαρ 47 π.Χ. , Αυρηλιανός 270 μ.Χ. καταστροφή του Σεραπείου 391 μ.Χ. Χαλίφης Ομάρ 641 μ.Χ. ). Ένα τέτοιο γεγονός είναι μείζονος σημασίας αν λάβουμε υπόψη την απουσία της τυπογραφίας και, επομένως, την αναπόφευκτη συγκέντρωση της πληροφορίας σε μεγάλες βιβλιοθήκες.
Πτήσεις
Πολλοί απ’ τους Θεούς των Ελλήνων πετούσανε με τη βοήθεια ή όχι των οχημάτων. Η Αθηνά και η Ήρα αναφέρονται στην Ιλιάδα να πετάνε με τα οχήματά τους, τα οποία γίνονταν κατά βούληση τους ορατά ή αόρατα για τους κοινούς θνητούς. O Ερμής είναι ο διασημότερος ιπτάμενος Θεός μια και εκτελούσε και χρέη θεϊκού αγγελιοφόρου.
Ο Απόλλωνας λέγεται ότι κάποιους χειμωνιάτικους μήνες άφηνε το Μαντείο των Δελφών και ταξίδευε σε κάποια χώρα πολύ πιο βόρεια με το άρμα του που το έσερναν κύκνοι. Πιθανόν να μην είναι τυχαίο το γεγονός ότι ευθυγραμμισμένα με το Μαντείο των Δελφών είναι τέσσερα αρχαία μνημεία της Δανίας…. Σήμερα, θεωρούμε δεδομένο ότι για να ταξιδέψει κανείς στο φεγγάρι χρειάζεται έναν πύραυλο.
Σ’ αυτόν τα αέρια της καύσης εκτονώνονται προς μία κατεύθυνση, ωθώντας τον πύραυλο προς την αντίθετη. Αυτή η ώθηση λέγεται ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ. Την αρχή της αντίδρασης πρωτοχρησιμοποίησαν στις μηχανές τους οι αρχαίοι Έλληνες.
Ο Αρχύτας ο Ταραντινος (4ος αιώνας π.X.) κατασκεύασε ένα αιωρούμενο αεριοπροωθούμενο περιστέρι και ο Ήρωνας ο Αλεξανδρινός (1ος αιώνας π.X.) ένα καζάνι με ατμοστρόβιλο.
Ο Αρχύτας, μαθητής του Πυθαγόρα που ασχολήθηκε μεταξύ πολλών άλλων και με πτήσεις, κατασκεύασε γύρω στο 420 π.Χ. ένα τεχνητό περιστέρι. Με κάποιο μηχανισμό κι ένα βάρος που κρεμόταν από τροχαλία το ομοίωμα περιστεριού κουνούσε τα φτερά του. Όταν πια βρισκόταν στον αέρα για την προώθησή του χρησιμοποιούσε ένα μπαλόνι που ξεφούσκωνε αργά αλλά με δύναμη από μία μικρή τρύπα. Για μπαλόνι χρησιμοποίησε την ουροδόχο κύστη ενός γουρουνιού.
Έτσι το πανάλαφρο ομοίωμα περιστεριού που είχε κατασκευάσει μπορούσε να πετάει σχεδόν 200 μέτρα μέχρι να ξεφουσκώσει εντελώς το μπαλόνι! Δεν ξέρουμε αν τελικά πέταξε ο ίδιος ο Αρχύτας. Πάντως, κάποιο παράξενο κείμενο που λέγεται ότι είναι γραμμένο από εκείνον περιγράφει ένα ταξίδι γύρω από τη γη μέσα σε μια αεροστεγώς κλεισμένη σφαίρα! Τι είδους ιπτάμενη σφαίρα ήταν αυτή που ταξίδευε γύρω απ’ τη γη και γιατί ήταν αεροστεγώς κλειστή; Τι ήξερε ο Αρχύτας που για κάποιον λόγο δεν μπόρεσε να φτάσει μέχρι τις μέρες μας; Κείμενα του Αρχύτα λέγεται ότι μελετούσε αρκετούς αιώνες αργότερα ο Γαλιλαίος…
Kάποιες περιγραφές ιπτάμενων μηχανών παρόμοιες με την κατασκευή του Ήρωνα και μάλιστα με αρκετές λεπτομέρειες υπάρχουν στα Ινδικά έπη «Μαχαμπαράτα». Μάλιστα στο κομμάτι «Σαμαρανγκάνα Σουτραδάρα» υπάρχουν οδηγίες κατασκευής ενός «βιμάνα» (ιπτάμενου οχήματος).
Για την προώθηση των Vimanas λέγεται ότι χρησιμοποιούταν υδράργυρος. Αυτό φαινόταν εντελώς αλλόκοτο και εξωπραγματικό μέχρι που ο Μ.Λ.Ζεραρντέν στο διεθνές συνέδριο διαστήματος που έγινε το 1959 στο Παρίσι πρότεινε κινητήρα ιόντων υδραργύρου για την προώθηση των διαστημικών πυραύλων! Στην Οδύσσεια έχουμε εντυπωσιακή αναφορά στα χωρίς κυβερνήτες πλοία των Φαιάκων που γνώριζαν τα πάντα. Επίσης, η «Αργώ», το πλοίο της Αργοναυτικής εκστρατείας, λέγεται ότι είχε παρόμοιες ιδιότητες.
Υπάρχουν ιστορικές αναφορές ότι όταν ο Μεγάλος Αλέξανδρος πέρασε από την Ινδία, 2300 χρόνια πριν, ο στρατός του κατατρομοκρατήθηκε σε ένα σημείο από «ιπτάμενες ασπίδες που πέταγαν μανιασμένα». Αυτοί οι ιπτάμενοι δίσκοι πάντως δεν χρησιμοποίησαν πυρηνικά όπλα εναντίον του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος προχώρησε μετέπειτα στην «κατάκτηση» της Ινδίας.
Kαι, φυσικά, δε μπορούμε να μην αναφέρουμε τις θεωρίες για την αντιβαρύτητα. Δεν είναι λίγες οι μαρτυρίες για αιώρηση αντικειμένων και προσώπων, αντίθετα με γνωστούς νόμους της φυσικής και της βαρύτητας και οι περισσότεροι λαοί περιλαμβάνουν στις παραδόσεις τους σχετικά φαινόμενα. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι με χρήση αντιβαρύτητας μεταφέρθηκαν οι ογκόλιθοι πολλών μεγαλιθικών μνημείων. Αρχαιοελληνικές μαρτυρίες αναφέρουν ότι ένα σιδερένιο άγαλμα αιωρούταν στο ναό της Αρτέμιδος.
Pομποτικές Kατασκευές
Mηχανικοί σκύλοι και κινούμενες κούκλες είναι μερικές από τις ρομποτικές μηχανές των αρχαίων, οι οποίες όμως, αναφέρονται στη μυθοπλασία. Οι θεοί ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με το βασιλιά Αλκίνοο και μέσω της τέχνης του Ηφαίστου του χάρισαν χρυσούς και ασημένιους αθάνατους και πανίσχυρους μηχανικούς σκύλους για την προστασία του παλατιού του.
Αν και οι κούκλες που μιλάνε και κινούνται θεωρούνται καινούργια σχετικά εφαρμογή, τις συναντάμε και στην εποχή του Μίνωα στην Κρήτη. Ο Δαίδαλος ανάμεσα στις άλλες εντυπωσιακές του κατασκευές έφτιαξε και κούκλες για τα παιδιά του Μίνωα, που μπορούσαν να μιλάνε και να κινούνται.
Λέγεται μάλιστα ότι αναγκαζόταν να τις δένουν για να μην τους φεύγουν μακριά και τις χάνουν. Το ίδιο λέγεται και για τους μηχανικούς ανθρωπόμορφους φύλακες του λαβύρινθου που κινούταν με υδράργυρο.
Τάλως
Φυσικά δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε το ρομπότ Tάλω, ένα γιγάντιο πλάσμα με κορμί από μπρούντζο. Ωστόσο, είχε ένα αδύναμο σημείο στο σώμα του. Τη μοναδική του φλέβα, που ξεκινούσε από τον αυχένα και κατέληγε στον αστράγαλο του.
Το μπρούντζινο σώμα του κρατιόταν ζωντανό από το ιχώρ, το «ολύμπιο» αίμα που έρεε μέσα στη φλέβα του.
Οι κάτοικοι της Φαιστού έβαλαν το ανάγλυφό του στα νομίσματα του κράτους τους. Απεικονίζεται σ’ αυτά νέος, γυμνός και με φτερά στους ώμους. Έτσι, ίσως, ερμήνευσαν τη γρηγοράδα του να προλαβαίνει και να περιδιαβαίνει τρεις φορές τη μέρα την Κρήτη- με μέση ωριαία ταχύτητα 250 χιλιόμετρα- και να την προστατεύει από εχθρικές επιδρομές.
Tον Tάλω σκότωσε η Mηδεια, τραβώντας το καρφί από τον αστράγαλο του, που προστάτευε το ιχώρ να μη χυθεί. Το θεϊκό υγρό χύθηκε χάμω σαν «λιωμένο μολύβι» και ο Τάλως σωριάστηκε νεκρός σαν πελώριο πεύκο. Tο ιχώρ υποστηρίζουν οι σύγχρονοι μελετητές δεν ήταν τίποτα άλλο από πετρέλαιο. Oι μύθοι, όμως, δεν πεθαίνουν και συχνά ο λαός τους αναπλάθει ανάλογα με τα δεδομένα της εποχής. Oι κάτοικοι μάλιστα του χωριού Aρχάνες στο Hράκλειο υποστηρίζουν ότι οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν κομμάτια του Tάλω, καθώς η σκαπάνη έφερε στο φως χάλκινα ευρήματα, αιτιολογώντας την αυστηρή φρούρηση στο χώρο των ανασκαφών, αλλά και την παύση των εργασιών.
H τοπική κοινωνία συζητά εδώ και χρόνια για τα μορφοποιημένα κράματα από άγνωστο μέταλλο που ανακάλυψαν οι αρχαιολόγοι, τα οποία, σε συνδυασμό με τα υαλοποιημένα εσωτερικά τοιχώματα ενός κτίσματος, αποτελούν «κομμάτια» από το σώμα του Tάλω. Tις απαντήσεις, βέβαια, θα τις δώσουν οι αρχαιολόγοι….
Η τεχνολογία της αρχαιότητας τέθηκε φυσικά και στην υπηρεσία της θρησκείας. Ο Ήρωνας και ο Κτησίβιος λέγεται ότι είχαν φτιάξει συσκευές που μόλις άναβαν οι βωμοί του ναού μία πέτρινη σάλπιγγα ηχούσε αυτόματα προσκαλώντας τους πιστούς. Επίσης, αυτόματα έπεφτε μέσα στο ναό μία λεπτή βροχή αρωματισμένου νερού, διάφορα μεταλλικά πουλιά άνοιγαν το ράμφος τους και κελαηδούσαν, κάποια αγάλματα κινούνταν ή και πετούσαν! Λέγεται, επίσης, ότι έλεγχαν αποτελεσματικά το φωτισμό μέσα κι έξω απ’ το ναό προκαλώντας ακόμη και τεχνητή ομίχλη!

ΠΟΙΗΣΗ- Μόνο στους μόνους δεν μιλώ... Της ΔΑΦΝΗΣ ΚΟΥΜΟΥΛΗ

Μόνο στους μόνους δεν μιλώ
και στους ερωτευμένους…
οι πρώτοι έχουνε κρυφτεί
οι άλλοι είναι φευγάτοι…
KΔάφνη

ΑΓΑΠΗ
…………………………………………………
Αγάπη των μικρών και μεγάλων διαδρομών
Παίζεις στην ανανέωση του εισιτηρίου, 
στων πλοίων την υπομονή,
στου αεροπλάνου το φτερό,
πάνω στο τιμόνι...

Φειδωλή στο χρόνο,
ριζωμένη κατάστηθα

Πανταχού παρούσα,
στη σκέψη κι έξω απ’τη σκέψη,
σε μοναχικό δωμάτιο ξενοδοχείου,
σ'ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι
και στον καθρέφτη του ασανσέρ,
στο τακούνι που ακούγεται ρυθμικά
και στο γέλιο
που χύνεται απ’τα χείλη,
στις λάθος πόρτες
που κρύβουν ατόφιο σκοτάδι,
στη γύμνια που λατρεύει τις ατέλειες
και στα νερά που δεν ξέρουν που πάνε...

Αγάπη
που ούτε εσύ ξέρεις πού πας
με μόνη την ανεξόφλητη έννοια...να πας…………

ΚΔαφνη

Πώς γιόρταζαν "τα Φώτα στο Αιβαλί". Του Φώτη Κόντογλου


 «…Στα θαλασσινά τα μέρη ρίχνουνε τον Σταυρό, ύστερ’ από τη Λειτουργία των Θεοφανείων. Έτσι τον ρίχνανε καί στην πατρίδα μου, κ’ ήτανε ένα θέαμα έμορφο και παράξενο…

 


Τό καϊκι μέ τούς επισήμους. 

Όλοι έτοιμοι γιά τήν ρίψη τού Σταυρού..



Ξεκινούσε η συνοδεία από τη Μητρόπολη.
Μπροστά πηγαίνανε τα ξαφτέρουγα και τα μπαϊράκια, κ’ ύστερα πηγαίνανε οι παπάδες με τον δεσπότη, ντυμένοι με τα χρυσά τα άμφια, παπάδες πολλοί κι αρχιμαντρίτες, γιατί η πολιτεία είχε δώδεκα εκκλησίες, και κατά τις επίσημες μέρες στις μικρές ενορίες τελειώνανε γλήγορα τη Λειτουρ­γία και πηγαίνανε οι παπάδες στη μητρόπολη, για να γίνεται η γιορ­τή πιο επίσημη.
Οι ψαλτάδες ήτανε και κείνοι κάμποσοι κ’ οι πιο καλλίφωνοι, και ψέλνανε με μεγαλοπρέπεια βυζαντινά, δηλαδή ελ­ληνικά, κι όχι σαν σήμερα πού τρελλαθήκαμε και κάναμε την ψαλ­μωδία μας σαν ανάλατα και ξενικά θεατρικά τραγούδια. Από πίσω ακολουθούσε λαός πολύς.

 Σαν φτάνανε στ’ Αγγελή τον Γιαλό, όπως λέγανε κείνη την ακρογιαλιά, ο δεσπότης με τους παπάδες ανεβαίνανε σε μια μεγάλη σανιδωτή σάγια εμορφοσκαρωμένη, για να κάνουνε τον Αγιασμό,

Ο κόσμος έπιανε την ακρογιαλιά κι ανέβαινε ο καθένας όπου εύρισκε, για να μπορεί να βλέπει. Τα σπίτια πού ήτανε ένα γύρο γεμίζανε κόσμο. Οι γυναίκες θυμιάζανε από τα παραθύρια. Από το μέρος της θάλασσας ήτανε μαζεμένα ίσαμε 100 καΐκια και βάρκες αμέτρητες, με τις πλώρες γυρισμένες κατά το μέρος πού στεκότανε ο δεσπότης.
Έτσι πού ήτανε παραταγμένα τα καΐ­κια, μοιάζανε σαν αρμάδα πού θα κάνει πόλεμο.
Πιο ανοιχτά, κατά το πέλαγο, έβλεπες φουνταρισμένα τα μεγάλα καΐκια, γεμάτα κόσμο και κείνα. Άλλα πάλι είχανε περιζωσμένες τις βάρκες πού βρισκόντανε γιαλό, κ’ ήτανε κι αυτά γεμάτα κόσμο, προ πάντων θαλασσινοί και παιδομάνι.

  Σ’ αυτά τα μέρη κάνει πολύ κρύο, και τις πιο πολλές φορές οι αντένες των καραβιών ήτανε χιονισμένες, ένα θέαμα πολύ έμορφο. Απάνου στα ξάρτια και στις σκαλιέρες, στις γάμπιες και στα μπαστούνια των καραβιών ήτανε σκαλωμένοι πλήθος θαλασσινοί, μεγάλοι και μικροί. Η θάλασσα ήτανε κοιμισμένη, μπουνάτσα.
Κρούσταλλα κρεμόντανε από τα ξάρτια σε πολλά καΐκια. Κρύο τάρταρος. Στην κάθε βάρκα από κείνες πού είχανε κοντοζυγώσει στη στε­ριά και περιμένανε να πέσει ο Σταυρός στη θάλασσα, στεκόντανε από ένα – δυο νοματέοι απάνω στην πλώρη, ενώ άλλοι δυο ήτανε στα κουπιά.
Αυτοί πού στεκόντανε ορθοί στην πλώρη, ήτανε ολόγυμνοι, εξόν ένα άσπρο βρακί πού φορούσανε σαν πεστιμάλι. Οι πιο πολλοί ήτανε σαν θεριά, χεροδύναμοι, πλαταράδες, χοντρολαίμηδες, μαλλιαρόστηθοι, τα κορμιά τους ήτανε κόκκινα από το κρύο.
Τα ποδάρια τους ήτανε γερά και φουσκωμένα σαν αδράχτια, θαλασσάνθρωποι, γεμιτζήδες, κοντραμπατζήδες, ψημένοι με τ’ αλάτι. Οι πιο πολλοί είχανε ριχμένες στις πλάτες τις γούνες τους, για να μην παγώσουνε, Ένα – δυο όμως στεκόντανε γυμνοί και κάνανε κάπου – κάπου τον σταυρό τους. Μα το μάτι τους ήτανε καρφωμένο στο μέρος πού θα ‘ριχνε τον Σταυρό ο δεσπότης.

 Ανάμεσα στους γυμνούς ήτανε ο Κωστής ο Γιωργάρας, ο Στρατης ο Μπεκός,ο Γιωργής ο Σόνιος, ο Δημητρός ο Μπούμπας,  Πέτρος ο Κλόκας, ο Βασίλης ο Αρναούτης, ο παλαβό – Παρασκευάς κι άλλοι.

Σαν να τους βλέπω μπροστά μου. Ο Γιωργάρας ήτανε μιαν ανθρωπάρα θηρίο, σαν Κουταλιανός, με μουστάκια μαύρα, μ’ έναν λαιμό σαν βαρέλι. Είχε δεμένο στο κεφάλι του ένα μαντίλι κ’ ήτα­νε ίδιος κουρσάρος. Ακουμπούσε απάνω σ’ ένα κοντάρι, λες κ’ ήτανε ο Ποσειδώνας ζωντανός. 

 Ο Δημητρός ο Μπούμπας ήτανε ένα άλλο θεριόψαρο, χοντρός και κοντόφαρδος, μαυριδερός σαν Σαρακηνός, και καθότανε ανεκούρκουδος, σκεπασμένος με τη γούνα του, με το μάτι του καρφωμένο στον δεσπότη. 
 Ο Πατσός ο Αράπης, ο λεγόμενος παλαβό – Παρασκευάς, είχε γένεια κατσαρά και κόκκινα και το πετσί του ήτανε από φυσικό του κόκκινο. Στο κορμί ήτανε αντρειωμένος και σβέλτος σαν τζαμπάζης και δεν χαμπάριζε ολότελα από κρύο. Στο σουλούπι ήτανε ίδιος Ρούσος.
Αυτός ήτανε ανεβασμένος απάνω στα ξάρτια σε μια μπρατσέρα φουνταρισμένη, και στεκότανε δίχως να σαλέψει, σαν τ’ άγαλμα. Μυστήριο πώς δεν πάγωνε! 

 O Πέτρος ο Κλόκας ήτανε ο μονάχος πού δε φορούσε βρακιά. Αυτός ήτανε ευρωπαϊσμένος, φορούσε στενό πανταλόνι και ναυτικό σκουφί. Στο κορμί ήτανε λιγνός και μάγκας στο σχέδιο.
Τα χέρια του τα ‘χε μπλεγμένα μπροστά στο στήθος του και σουλατσάριζε απάνω στη βάρκα, ολοένα μιλούσε κ’ έκανε και κάμποσα θεατρικά.

  Σαν σίμωνε λοιπόν η συνοδεία στη θάλασσα, κι ακουγότανε από μακριά η ψαλμωδία, γινότανε μεγάλος αλαλαγμός απάνω στις βάρκες. Οι βουτηχτάδες πετούσανε τις γούνες τους κ’ οι άλλοι τραβούσανε τα κουπιά, για να ‘ναι οι βάρκες τους κοντά στο μέρος πού θα ‘πεφτε ο Σταυρός. Άλλοι φωνάζανε από τα ξάρτια, άλλοι μαλώνανε, άλλοι ανεβαίνανε στις κουπαστές για να δούνε. Τέλος φτάνανε οι στρατιώτες και ταχτοποιούσανε τον κόσμο.

Μπροστά πήγαινε ο αξιωματικός ο Τούρκος κι άνοιγε τον δρόμο να περάσει ο δεσπότης, κ’ έλεγε: «Γιόλ βέριν εφεντιά!» – δηλαδή: «Κάνετε δρόμο στον αφέντη!» Ο στρατός αραδιαζότανε σε παράταξη κ’ οι ψαλτάδες ψέλνανε πολλές φορές «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου, Κύριε».
Στο τέλος το ‘ψελνε κι ο δεσπότης κ’ έριχνε τον Σταυρό στη θάλασσα. Αλαλαγμός σηκωνότανε μέσα στη θάλασσα. Οι βάρκες και τα καΐκια καργάρανε τα κουπιά και τρακάρανε το ‘να τ’ άλλο.
Οι πλώ­ρες χτυπούσαμε η μια την άλλη. Κουπιά, κοντάρια, καμάκια, απόχες μπερδευόντανε μεταξύ τους. Οι βουτηχτάδες πέφτανε στο νερό κ’ ή θάλασσα άφριζε σαν να παλεύανε σκυλόψαρα. Πολλοί απ’ αυτούς κάνανε ώρα πολλή ν’ ανεβούνε απάνω, παίρνανε μακροβούτι και ψάχνανε στον πάτο να βρούνε τον Σταυρό. Για μια στιγμή φανερωνότανε κανένα κεφάλι και βούλιαζε γλήγορα πριν να το δεις.

  Άξαφνα βγήκε ένα κεφάλι με κόκκινα γένεια κ’ ένα χέρι ξενέρισε και βαστούσε τον Σταυρό. Ήτανε ο παλαβό – Παρασκευάς. Με δυο – τρεις χεροβολιές κολύμπησε κατά το μέρος του δεσπότη και σκάλωσε στην αραξιά.
Έκανε μετάνοια και φίλησε το χέρι του κ’ έδωσε τον Σταυρό. Ο δεσπότης τον πήρε, τον ασπάστηκε και τον έβαλε στον ασημένιο δίσκο κ’ υστέρα έδωσε τον δίσκο στον Παρασκευά.
Οι ψαλτάδες πιάσανε πάλι και ψέλνανε κι ο κόσμος αλάλαζε. Ύστερα η συνοδεία τράβηξε πάλι για την εκκλησιά. Ο Παρασκευάς θεόγυμνος, με τον δίσκο στα χέρια, γύριζε στους μεγάλους καφενέδες και στις ταβέρνες κ’ έρριχνε ο κάθε ένας ό,τι ρεγάλο ήθελε.
Τόσες ώρες ολόγυμνος και βρεμένος, με παγωμένο βρακί, μήτε κρύωνε, μήτε κάνε τους ώμους του δεν ανεσήκωνε.

Όπως ήτανε κοκκινογένης αστακόχρωμος, έλεγε κανένας πώς ήτανε ο Σκύθης Ανάχαρσις, πού γύριζε τον χειμώνα γυμνός μέσα στην Αθήνα τα παλιά τα χρόνια, κ’ οι Αθηναίοι τον ρωτούσανε γιατί δεν κρυώνει, κι αυτός αποκρινότανε πώς όλο το κορμί του είναι σαν το κούτελο, πού δεν κρυώνει ποτές.

  Την ώρα πού έπεφτε ο Σταυρός στη θάλασσα, όλα τα καΐκια και τα καράβια, πού ήτανε φουνταρισμένα ανοιχτά στο πέλαγο, γυρίζανε την πλώρη τους κατά την Ανατολή, από κει πού ήρθε ο Χριστός στον κόσμο.

 Από το βιβλίο του συγγραφέα «Το Αϊβαλί η πατρίδα μου» ,Φώτη Κόντογλου, βραβευμένο από την Ακαδημία Αθηνών στο γνωστό έργο του «Τά Φώτα στο Αιβαλί» .

ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ, ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ, ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ



του Νίκου Σκουλά

Μια σημαντική παρέμβαση του τ. Υπουργού και νυν Ενεργού Πολίτη για το σοβαρότερο ζήτημα που ταλανίζει αυτή τη χώρα. Για τη διαφθορά που σύμφωνα με τη Διεθνη Διαφάνεια κοστίζει 12 δις ετησίως στη χώρα μας. 


"ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ, ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ, ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ. Για τη σωτηρία της χώρας, για να επιβιώσουμε και να αποτινάξουμε την οικονομική κατοχή …..
Μας πιέζει η τρόικα για, συνήθως, οριζόντια μέτρα (περικοπές μισθών και συντάξεων, παροχών υγείας, απολύσεις, διαθεσιμότητες ή άλλα «ισοδύναμα» κ.λπ.) προκειμένου να μας κάνει τη χάρη να εγκρίνει την επόμενη δόση. Λάθος φάρμακο που επιδεινώνει την κατάσταση και θα αποβεί εις βάρος και των ίδιων των δανειστών μας, οποίοι με την απλοϊκή τους σκέψη, αδίστακτοι και ανάλγητοι, δεν θέλουν ή δεν μπορούν να το καταλάβουν. Ας δούμε όμως τα πράγματα σε ό,τι μας αφορούν:


Πιστεύω ότι, αντί να επιβάλουμε ένα ευρώ χρέωση στην κάθε συνταγή φαρμάκου και €25 για είσοδο στο νοσοκομείο (το ίδιο για τον μεγιστάνα του πλούτου και τον δυστυχή άνεργο και τη μικροσυνταξιούχο γιαγιά), υπάρχει μια πολύ πιο απλή και πολύ πιο αποτελεσματική λύση: Να στρατευτούμε ΟΛΟΙ στον αγώνα για το ξερίζωμα της διαφθοράς που μαστίζει τη χώρα μας από συστάσεως του ελληνικού κράτους.

Βεβαίως, θα μου πείτε ότι μια τόσο μακροχρόνια ασθένεια δεν θεραπεύεται εύκολα και ούτε γρήγορα. Ας σκεφτούμε όμως. Μείωση της διαφθοράς μόνο κατά ένα τρίτο, υπερκαλύπτει, κατά πολύ, την απόκλιση από τους στόχους και μπορούμε να τους στείλουμε στα σπίτια τους. Αρκεί αυτό; Όχι βέβαια. Μπορεί όμως να μας δώσει την απαραίτητη ανάσα να ασχοληθούμε με τα του οίκου μας, τις μεταρρυθμίσεις, την αναδιάρθρωση της οικονομίας και την ανάπτυξη.

Ας αφήσουμε όμως τη στατιστική και την οικονομική θεωρία και, με βάση την καθημερινή μας εμπειρία, ας δούμε τι είναι αυτή η διαφθορά στην οποία συνήθως αναφερόμαστε γενικώς και αορίστως;

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι προφανώς, οι μίζες που εισπράττουν οι πολιτικοί και οι υψηλόβαθμοι κρατικοί λειτουργοί από τους εξοπλισμούς, τη Ζήμενς, τις μεγάλες συμβάσεις εργολαβιών που αποτελούν ένα καρκίνωμα στο σώμα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.

Ας μην εφησυχάζουμε με τη μικρή σχετικά βελτίωση που, για πρώτη φορά παρατηρείται, με το κλείσιμο στη φυλακή ολίγων πολιτικών και περισσότερων συνεργατών τους. Είναι μόνον η κορυφή του παγόβουνου. Η σήψη είναι βαθειά, εκτεταμένη, διαχρονική και πολυεπίπεδη. Διαπερνά όλα τα κοινωνικά στρώματα και φτάνει μέχρι τον τελευταίο πολίτη. Οι λίγες τιμητικές εξαιρέσεις των έντιμων πολιτικών και πολιτών που οι «έξυπνοι» θεωρούν «κορόιδα», δεν ακυρώνουν τον κανόνα.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ, στον ιδιωτικό τομέα, είναι η αλλοίωση των οικονομικών καταστάσεων των εταιριών, οι υπερτιμολογήσεις των πολυεθνικών στις ελληνικές θυγατρικές τους και τα άλλα «λογιστικά» τερτίπια, με στόχο τη μείωση έως και την εξάλειψη του οφειλόμενου φόρου.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι η μαύρη και ανασφάλιστη εργασία, η εισφοροδιαφυγή γενικότερα.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι η μη απόδοση (υπεξαίρεση) του Φ.Π.Α. που εισπράττεται για λογαριασμό του δημοσίου.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι η μη έκδοση παραστατικού από επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες - γιατρούς, δικηγόρους, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, συμβούλους επιχειρήσεων, κ.ά. (Κλοπή φόρου εισοδήματος και Φ.Π.Α.)

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι το φακελάκι του γιατρού που το δέχεται ή το απαιτεί, του πολίτη που του το προσφέρει (αν και έχει το ελαφρυντικό του φόβου για τη ζωή των οικείων του) και του κράτους που δεν πληρώνει γιατρό αρκετά για να ζήσει αξιοπρεπώς.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι, η συναλλαγή του επίορκου εφοριακού, του υπαλλήλου της πολεοδομίας, και του υπαλλήλου της δασικής υπηρεσίας, και το «γρηγορόσημο» του δημοσίου υπαλλήλου γι’ αυτό που οφείλει να κάνει.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι τα πλαστά τιμολόγια και η είσπραξη (αλλά και η πληρωμή) επιδοτήσεων για πρόβατα και ελιές που δεν έχει ο αγροκτηνοτρόφος.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι τα παραδικαστικά κυκλώματα που, ευτυχώς φαίνεται να μειώνονται, χάρις σε πρωτοβουλίες των έντιμων δικαστών. Τίποτα απ’ αυτά που μας πονούν δεν μπορεί να διορθωθεί όταν η δικαιοσύνη δεν λειτουργεί αδέκαστη και χωρίς καθυστερήσεις στην απονομή της.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι ο διορισμός, από το παράθυρο, του ανίκανου ή, έστω, του σχετικά ικανού παιδιού, με αντάλλαγμα τις ψήφους όλης της οικογένειας.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι η «κοπάνα» του υπαλλήλου και η «άδεια από τη σημαία» καθώς και η συγκάλυψη από τους συναδέλφους.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι η, εν γνώσει μας, εκλογή και ανοχή ανίκανων και ανέντιμων πολιτικών.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ, τέλος, είναι η ανοχή και συγκάλυψη της διαφθοράς.

Σταματώ εδώ γιατί, νομίζω ότι τα παραδείγματα αυτά αρκούν για να συνεννοηθούμε. Ας έρθουμε όμως στο «δια ταύτα».

ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΩ ΕΧΘΡΟΥΣ ΜΟΥ και τους κηρύσσω τον πόλεμο, γιατί, τελικά, εγώ και άλλοι πολίτες που δεν φταίνε πληρώνουμε τα σπασμένα τους. Και δεν αντέχουμε άλλο να πληρώνουμε.

ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΩ τη διαφθορά όπου τη συναντώ. Στην Οικονομική Αστυνομία, στο ΣΔΟΕ, στην Επιθεώρηση Εργασίας, στους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης, στα Μέσα Ενημέρωσης, ακόμα και στους Εισαγγελέις. ΣΑΣ ΚΑΛΩ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΙΔΙΟ.

ΜΑΖΙ, κάνοντας τα πρέποντα και τα αυτονόητα, μπορούμε να σώσουμε την, κατά τα άλλα, προικισμένη χώρα μας. Μόνον έτσι θα απαλλαγούμε από τα τρωκτικά της οικονομίας και της κοινωνίας, να βγούμε από τα μνημόνια και την οικονομική εξάρτηση από τους δανειστές και να οδηγηθούμε σε μια νέα πορεία ανάπτυξης, δικαιοσύνης, ευημερίας και ανάκτησης της εθνικής μας αξιοπρέπειας."

Φανταστικό..Σύνθεση του Θεοδωράκη και Σαλλέα αντιλαλά στα Ιμαλάια

Άκουγα άκουγα τον φίλο μου Συστήστε Απλά Mutesa I | σας προτείνουμε στη λίστα παρακολούθησης
Tarih: 15-12-2013 17:23:44Güncelleme: 15-12-2013 17:29:44





Μη ρωτάτε πολλά ..μας ήρθε πριν λίγο



ΜΕΛΒΟΥΡΝΗ-Τιμές και γλέντια για τη Ντόρα απο τους Κρήτες..

ΔΕΙΠΝΟΣ ΤΩΝ ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΝΤΟΡΑΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ

Η Παγκρήτια Ένωση Μελβούρνης και η Κρητική Αδελφότητα Μελβούρνης ύπο την αιγίδα του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών διοργάνωσαν Δείπνο προς τιμή της τέως Υπουργού Εξωτερικών και τέως Δημάρχου Αθηνών κας. Ντόρας Μπακογιάννη και του συζύγου της κ. Ισίδωρου Κούβελου.

Ο Δείπνος πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου στο Κρητικό εστιατόριο ΜΥΘΟΣ όπου τα Μέλη των Κρητικών Σωματείων είχαν την ευκαιρία να την γνωρίσουν από κοντά και να ανταλλάξουν ευχές. 


 
Ο Πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών κ. Αντώνης Τσουρδαλάκης με την 
κ.Ντόρα Μπακογιάννη η οποία δείχνει τα αναμνηστικά δώρα που της πρόσφεραν..

Ο Πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών κ. Αντώνης Τσουρδαλάκης , Ο Πρόεδρος της Κρητικής Αδελφότητας κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου και ο Αντιπρόεδρος της Παγκρήτιας Ένωσης κ. Δημήτρης Παπαδημητράκης της παρέδωσαν αναμνηστικά δώρα.

Στον σύντομο αλλά μεστό λόγο η κα. Μπακογιάννη ευχαρίστησε τα Κρητικά Σωματεία της Μελβούρνης και ευχήθηκε το 2014 να είναι ένα δημιουργικό έτος γεμάτο υγεία και χαρά για όλους ενώ επανέλαβε αυτά που είχαν ειπωθεί και σε συνεντεύξεις στο τύπο λέγοντας ότι το 2014 θα είναι η χρονιά που θα αρχίζει η Ελλάδα να βγαίνει από την κρίση που την ταλανίζει

Τον Δείπνο τίμησαν με την παρουσία τους και ο Δήμαρχος Manningham κ. Δημήτρης Γρίβας, Ο Πρόεδρος της Παμμακεδονικής κ. Δημήτρης Μηνάς, Ο Πρόεδρος της Πανηπειρωτικής Ένωσης κ. Δημήτρης Βάρνας, ο Πρόεδρος της ΝΟΔΕ κ. Αθανάσιος Τσουχαντάρης και ο Σύμβουλοι της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης κ.κ. Μαρίνος Πιρπίρης και Νικόλαος Κουκουβιτάκης.

Απο το ΦΒ του Αντώνη Τσουρδαλάκη

Ομολογία Προβόπουλου για τις ευθύνες της κρίσης



Για πρώτη φορά ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιώργος Προβόπουλος,  απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις της Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο διεξάγει έρευνα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ορισμένες χώρες μπήκαν σε πρόγραμμα λιτότητας, καθώς και τις ευθύνες της τρόϊκας , παραδέχεται καθαρά ότι η Ελλάδα αναγκάστηκε να  μπει στο μνημόνιο λόγω του μεγάλου χρηματοδοτικού κενού που αντιμετώπιζε, με αποτέλεσμα το κόστος δανεισμού από τις αγορές να είναι πολύ υψηλό,

Βεβαια ο Προβόπουλος αναγκάσθηκε να παραδεχτεί την αλήθεια, μη θέλοντας να διακινδυνεύσει την αξιοπιστία του απέναντι στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, το οποίο, ήδη, έχει κρίνει αυστηρά, μέσω του προσχεδίου της έκθεσης της Επιτροπής των Ότμαρ Κάρας και Λεμ Χοάνγκ, τόσο τα κοινοτικά όργανα, όσο και, κυρίως, την τρόϊκα, για τους χειρισμούς τους. 



Όμως ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος έχει πολύ μεγάλες ευθύνες για την κατάσταση σύγχυσης που επικράτησε στην αρχή της υπογραφής του μνημονίου, καθώς δεν ξεκαθάρισε τα πράγματα από την αρχή και αναγκάζεται να μιλήσει με τέσσερα, σχεδόν, χρόνια καθυστέρησης. Με τη συμπεριφορά του αυτή ο Προβόπουλος έδωσε την ευκαιρία στη ΝΔ και τον Αντώνη Σαμαρά να χαράξουν και να εφαρμόσουν μια αντιμνημονιακή γραμμή, για να αποκομίσουν μικροκομματικά οφέλη. Έτσι, σηκώνοντας το "αντιμνημονιακό" λάβαρο ο Σαμαράς, δεν επέτρεψε τη συγκρότηση αρραγούς ισχυρού εσωτερικού μετώπου, με αποτέλεσμα η χώρα να χάσει πολύτιμο χρόνο, μεγαλύτερο των δύο ετών, απώλεια την οποία πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες με τα πολύ σκληρά μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση του Σαμαρά.


Ο Προβόπουλος κλήθηκε να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, το κείμενο των οποίων ακολουθεί:

Γιατί η χώρα σας αποφάσισε να ζητήσει πρόγραμμα οικονομικής βοήθειας;

Μετά την εμφάνιση σημαντικών οικονομικών ανισορροπιών, από την υιοθέτηση του ευρώ και έπειτα, η Ελλάδα ζήτησε πρόγραμμα οικονομικής βοήθειας το 2010 διότι η χώρα βρέθηκε αντιμέτωπη με χρηματοδοτικό κενό. Τα απότομα αυξανόμενα επιτόκια σήμαιναν ότι το κόστος δανεισμού από τις αγορές ήταν πολύ υψηλό. Επιπλέον, γινόταν όλο και πιο δύσκολη η πρόσβαση στις αγορές. Υπήρξε επίσης η σκέψη ότι ένα πρόγραμμα οικονομικής βοήθειας θα ενίσχυε την αξιοπιστία των προσπαθειών δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας, έτσι ώστε να αποκτήσει εκ νέου πρόσβαση στις αγορές, πιο σύντομα και με χαμηλότερα κόστη απ’ ότι σε διαφορετική περίπτωση.

Ποιος ήταν ο ρόλος και η λειτουργία σας κατά την διαπραγμάτευση και την κατάρτιση του προγράμματος οικονομικής στήριξης για τη χώρα σας;

Η Τράπεζα της Ελλάδος είχε πολύ ενεργή συμμετοχή στα μέρη του προγράμματος που αφορούσαν την διατήρηση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και την αναδιάρθρωση του τραπεζικού συστήματος, ενώ δεσμεύτηκε για την εφαρμογή τους. Σε ό,τι αφορά την διατήρηση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, το πρόγραμμα περιελάμβανε, μεταξύ άλλων στόχων, την δημιουργία ενός σύγχρονου πλαισίου εκκαθάρισης, και μία αξιολόγηση των εγχώριων δανειακών χαρτοφυλακίων των τραπεζών. Σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση του τραπεζικού συστήματος, η Τράπεζα της Ελλάδος επέβλεψε την εφαρμογή του μέρους του προγράμματος για την ανακεφαλαιοποίηση, με 50 δισ. ευρώ, των «συστημικών» τραπεζών και την εκκαθάριση όσων δεν ήταν σε θέση να αντλήσουν τα απαραίτητα ιδιωτικά κεφάλαια. Το προσωπικό της ΤτΕ και εγώ συμμετείχαμε ενεργά στην εφαρμογή τόσο του πλαισίου χρηματοπιστωτικής σταθερότητας όσο και στην αναδιάρθρωση του τραπεζικού συστήματος.

Ποια ήταν το περιθώρια που είχατε, προκειμένου να αποφασίσετε στον σχεδιασμό των απαραίτητων μέτρων (δημοσιονομικής προσαρμογής ή δομικών μεταρρυθμίσεων); Παρακαλώ εξηγήστε.

Τα βασικά στοιχεία του προγράμματος, συμπεριλαμβανομένου του χρηματοπιστωτικού «φακέλου», σχεδιάστηκαν από το Eurogroup. Οι ελληνικές αρχές, συμπεριλαμβανομένης της ΤτΕ, συζήτησαν επιμέρους χρηματοπιστωτικά ζητήματα με την τρόικα και από κοινού διαμόρφωσαν τους στόχους για κάθε τομέα. Η Τράπεζα της Ελλάδας συμμετείχε στον σχεδιασμό των τεχνικών πτυχών του προγράμματος, όπως αυτό εφαρμόστηκε στον χρηματοπιστωτικό κλάδο. Η τρόικα έθεσε τους γενικότερους στόχους για το χρηματοπιστωτικό σύστημα, αλλά ενέταξε σε αυτούς και πολλές από τις δικές μας ιδέες σχετικά με το πώς μπορούν να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι. Όταν είχαμε καταλήξει σε συμφωνία επί των στόχων, και στο χρονοδιάγραμμα επίτευξής τους, το χρονοδιάγραμμα ακολουθήθηκε με αυστηρότητα, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που προέκυψαν απρόβλεπτοι παράγοντες, οπότε και οι όποιες καθυστερήσεις συζητήθηκαν με την τρόικα και συμφωνήθηκε ο τρόπος αντιμετώπισής τους.

Θεωρείτε ότι όλα τα μέτρα προσαρμογής/ δημοσιονομικές μεταρρυθμίσεις ήταν δίκαια μοιρασμένα μεταξύ των πολιτών; Παρακαλώ εξηγήστε. 

Η Τράπεζα της Ελλάδας ήταν υπεύθυνη για την εφαρμογή των πολιτικών στον χρηματοοικονομικό τομέα. Αυτές οι πολιτικές είχαν στόχο να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη στο τραπεζικό σύστημα και να διαφυλαχθεί η χρηματοοικονομική σταθερότητα και σε αυτό τα πλαίσιο να επωφεληθούν οι καταθέτες, ενώ θα διασφαλιστεί ταυτόχρονα η μέγιστη δυνατή προστασία των φορολογούμενων. Όλοι οι καταθέτες προστατεύτηκαν μέσω αυτών των πολιτικών. Σε αυτό πλαίσιο θεωρούμε ότι οι πολιτικές του προγράμματος στον χρηματοοικονομικό τομέα υπήρξαν δίκαιες. Άλλα ενδιαφερόμενα μέρη από τον χρηματοοικονομικό κλάδο, όπως οι ομολογιούχοι και οι μέτοχοι, υπέστησαν ζημίες σε συνάρτηση με την καθιερωμένη ιεραρχία.

Παρακαλώ περιγράψτε την ποιότητα της συνεργασίας μεταξύ των αρχών και των θεσμικών οργάνων της τρόικας 

Η συνεργασία μεταξύ της Τράπεζας της Ελλάδας και των εμπειρογνωμόνων της τρόικας για τον χρηματοπιστωτικό κλάδο, ήταν πολύ στενή και δυνατή. Ενώ η ποιότητα της συνεργασίας ήταν άριστη, θα μπορούσε να είχε επωφεληθεί εάν το προσωπικό της τρόικας ήταν λιγότερο, και εάν δεν υπόκειτο σε συνεχείς εναλλαγές.

Πόσες περιπτώσεις παραβίασης της εθνικής νομοθεσίας σχετικά με τη νομιμότητα των αποφάσεων που προκύπτουν από το μνημόνιο, έχετε διαπιστώσει στη χώρα σας; 

Οι αποφάσεις που ελήφθησαν από την Τράπεζα της Ελλάδας για την εξυγίανση των τραπεζών, έχουν δοκιμαστεί δικαστικώς ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας. Επιπλέον, η Τράπεζα της Ελλάδας είναι συγκατηγορούμενος (η Ελληνική Δημοκρατία είναι ο κύριος κατηγορούμενος) σε περίπου 20 αιτήσεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που ζητούν την ακύρωση του PSI.

Είστε ικανοποιημένος με την έκβαση του προγράμματος στη χώρα σας; 

Ιδιαίτερα υπό το πρίσμα του βάθους της κρίσης την οποία έχει περάσει η χώρα, τόσο η διατήρηση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού συστήματος, ήταν μεγάλα επιτεύγματα. Είναι κρίσιμο ότι όλοι οι καταθέτες έχουν προστατευθεί πλήρως στη διάρκεια της κρίσης, έτσι ώστε όχι μόνο έχει διατηρηθεί η χρηματοπιστωτική σταθερότητα, αλλά έχει διατηρηθεί και η εμπιστοσύνη των πολιτών στους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς. Επομένως, μπορώ να πω πως είναι πολύ ικανοποιημένος με τους στόχους που τέθηκαν για το χρηματοπιστωτικό σύστημα, και τα αποτελέσματα.


Σάββατο, 4 Ιανουαρίου 2014. ΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ τώρα

Της Ημέρας. Διαφθορά και λαδάνθρωποι.. Του Αλέκου Στάμου..



ΟΤΑΝ Ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΜΙΛΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ
τα λαδωμένα τσουτσέκια τον έλεγαν προδότη που μας εκθέτει.


Σήμερα τα ίδια τσουτσέκια παριστάνουν τους "εκπληκτους" για τις μίζες σε ένστολους πέραν των πολιτικών.
Λες και δεν ξέρουν ότι 1) κάποιοι μεγαλογαλονάδες αστυνομικοί μόλις βγουν στην σύνταξη αναλαμβάνουν επικεφαλής ασφαλείας μεγαλοεπιχειρηματιών,
2) κάποιοι Δικαστικοί μόλις βγαίνουν στην σύνταξη συνεργάζονται με συγκεκριμένα δικηγορικά γραφεία,
3) κάποιοι Αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων στην κορυφή της ιεραρχίας μόλις βγουν στη σύνταξη μπαίνουν στην υπηρεσία εμπόρων και λαθρέμπορων όπλων.
4) κάποιοι κυπατζήδες μόλις βγουν στη σύνταξη μπαίνουν μαζί με τα αρχεία τους στην υπηρεσία μεγαλοεπιχειρηματιών και εκδοτών - καναλαρχών.

Η απόλυτη υποκρισία.

Το λογότυπο της ελληνικής προεδρίας

Φίλος απο Θεσσαλονίκη μας γράφει:
Δεν ξέρω τους δημιουργούς του,
αλλά έκαναν εξαιρετική δουλειά.
ΓΓ

Δείτε το λογότυπο της Ελληνικής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
και διάφορες πιο ρεαλιστικές εκδοχές-παραλλαγές του.
Την  Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013, έγινε από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης η παρουσίαση του λογοτύπου με το οποίο θα διακρίνεται η Ελληνική Προεδρία του Συμβουλίου
της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το πρώτο εξάμηνο του 2014. 
Το λογότυπο αναπαριστά ... ένα ιστιοφόρο καράβι. Γραφιστικά απαρτίζεται από δύο ημικυκλικά σχήματα: Το ένα αναπαριστά τοφουσκωμένο πανί - εμπνευσμένο από το γράμμα «Ε»,
και το άλλο το σκαρί του καραβιού - που προέκυψε από το γράμμα «U»των αρχικών γραμμάτων τής «Ευρωπαϊκής Ένωσης» (e.u.).

Σύμφωνα με την άποψη της ομάδας των δημιουργών: design Beetroot, το καράβι είναι το μέσο «με το οποίο μπόρεσαν να επικοινωνήσουν και να συνδεθούν οι αρχαίοι λαοί, μας υπενθυμίζει
τις απαρχές της ένωσης των λαών της Ευρώπης αλλά και το ότι σήμερα, ίσως πιο πολύ από ποτέ, οι πολίτες της Ευρωπαϊκής ένωσης, αρμενίζουμε μαζί προς ένα κοινό μέλλον.»
Το καράβι, ως σύμβολο εξερεύνησης, χρησιμοποιείται ως αλληγορία: επικοινωνίας, συνεργασίας, αρμονικής και παραγωγικής συνύπαρξης των ευρωπαίων πολιτών. 

Αυτές τις ιδέες εκπέμπει το ωραίο, ομολογουμένως, λογότυπο της Ελληνικής Προεδρίας. Ωστόσο, επειδή η άποψή μας είναι ότι οι παραπάνω ιδέες δεν αποτελούν πλέον στόχους
της Γερμανο-ποιημένης Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρουσιάζουμε παρακάτω νέες γραφιστικές προτάσεις που θεωρούμε ότι είναι πιο κοντά στη πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στην
ευρωπαϊκή χώρα που σε λίγο, δηλ. το 2014,  θα αναλάβει την Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ.

Σε όλες τις εκδοχές του λογοτύπου γίνεται χρήση των βασικών ημικυκλικών σχημάτων, αλλά με ορισμένες προσθήκες μεταδίδεται διαφορετικό μήνυμα.
Επίσης, σε όλες τις εκδοχές δίπλα από τα αρχικά γράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (e.u.) έχουμε τοποθετήσει το αγγλικό ερωτηματικό, το οποίο ρωτάει: «Ποια Ευρωπαϊκή Ένωση;»

1η εκδοχή: Χωρίς να πειραχτεί καθόλου το βασικό σχήμα του λογοτύπου, αξιοποιήσαμε το σχήμα του αριθμού 4 (στο έτος 2014) για να θίξουμε το ζήτημα των αυτοκτονιών στην Ελλάδα.
Το νέο σχήμα παραπέμπει στο περίγραμμα που γίνεται με κιμωλία γύρο από πτώμα νεκρού σε τόπο εγκλήματος. 

2η εκδοχή: Χωρίς να πειραχτεί καθόλου το βασικό σχήμα του λογοτύπου, αξιοποιήσαμε το σχήμα του αριθμού 1 (στο έτος 2014) για να υπενθυμίσουμε στους Ευρωπαίους και στους Γερμανούς
ότι με τις απάνθρωπες πολιτικές τους κρέμασαν την Ελλάδα. 

3η εκδοχή: Χωρίς να πειραχτεί καθόλου το βασικό σχήμα του λογοτύπου, προσθέσαμε στο καράβι τη σημαία της Γερμανίας και το σύμβολο της πειρατικής νεκροκεφαλής στο φουσκωμένο πανί.
Ένα γερμανικό πειρατικό που αρμενίζει λεηλατώντας τους λαούς της Ευρώπης. 

4η εκδοχή: Το πανί του ιστιοφόρου έγινε. μπανάνα, παραπέμποντας στη Μπανανία που παλιά ήταν γνωστή με το όνομα Ελλάδα.
Κάτω από την μπανάνα έχουμε ένα άδειο μπολ να συμβολίζει  την καταστροφική οικονομική πολιτική που εφαρμόζεται στην Μπανανία.

5η εκδοχή: Σε αυτή την εκδοχή έχουμε τρία κίτρινα στρογγυλά ευρώπουλα να πέφτουν με το σταγονόμετρο μέσα στο κυπελάκι του. ζητιάνου.
Τρία για να παραπέμπουν στην τρόικα. Και κίτρινα για να παραπέμπουν στα αστεράκια της ευρωπαϊκής σημαίας.

6η εκδοχή: Μετατρέψαμε το λευκό φουσκωμένο πανί σε. βυζί. Είναι το βυζί της Ελλάδας που θα αρμεχτεί μέχρι την τελευταία του σταγόνα: από Γερμανούς, Ισραηλίτες και άλλους πολλούς [θα έγραφα: από το παγκόσμιο τραπεζικό κεφάλαιο]

7η εκδοχή: Στο βασικό σχήμα του λογοτύπου προσθέσαμε τρία κατάρτια με ισάριθμα πανιά. Τρία, όπως λέμε τρόικα.
Χωρίς τρόικα το καράβι δεν μπορεί να πλεύσει. έτσι μας λένε, έτσι το αναπαραστήσαμε. 

8η εκδοχή: Πίσω από την κουίντα ξεπροβάλει ο κοιλαράς τραπεζίτης με το ημίψηλο καπέλο του και το πούρο του:
Αυτή η Ευρώπη δεν είναι των πολιτών, είναι των τραπεζιτών! 

9η εκδοχή: Πάνω από ένα πιάτο αδειανό -δείγμα τρομερής «ευδαιμονίας» - έχουμε τα κινεζικά ξυλάκια: kuaizi (αγγλιστί chopsticks),
να παραπέμπουν στη κινεζοποίηση των ευρωπαϊκών χωρών με πρώτη την Ελλάδα. 

10η εκδοχή: Μια λάμπα με κομμένο καλώδιο, να υπονοεί το σκοταδισμό της γερμανοποιημένης ΕΕ αλλά και το σκοτάδι στο οποίο είναι βουτηγμένα πολλά νοικοκυριά στην Ελλάδα,
λόγο του χαρατσιού των ακινήτων και της ανεργίας. 

11η εκδοχή: Απλό και εύγλωττο το μήνυμα: Πέος πέος, για να γίνεις ευρωπαίος! Αφήστε τη φαντασία σας να οργιάσει...

12η εκδοχή: Η τελευταία εκδοχή είναι το ψάρι του ψαρωμένου ελληνικού λαού που πιάστηκε κορόιδο!
Τον ψάρωσαν οι άρπαγες οι Γερμανοί μαζί με τους ντόπιους θαυμαστές και συνεργάτες  τους.
 
ΣΗΜ: "Ε" .Η ΕΦΗΜΕΡΙΣ δεν βαζει φραγμούς σε δημιουργούς..ούτε λογοκρίνει ...

wibiya widget