Friday, March 6, 2015

Γιατί οι Έλληνες δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο;



Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως. Όσο πιό πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιό αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιό καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.

Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα σταδύσμοιρα ελληνόπουλα.

Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες. Αυτό αποτελεί σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνιαδιδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.

Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό. 

Γιατί λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια.

Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης.

Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα. Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.

Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;

Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.

Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.α.

Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.

Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ωρισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.

Έτσι θα μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν. Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.

Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην  αρχή, με απλά νοήματα. 

Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκωνται ανουσίους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη. Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.  

Ευρυδίκη Βουτσινά

Φιλόλογος

Thursday, March 5, 2015

ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ. κρύβουν το όνομα του Βενιζέλου

Κρύβουν το όνομα του Βενιζέλου…

κανάλια και ιστοσελίδες εφημερίδων…

Από το 2011 είχε την λίστα…

Όλα μας τα ‘παν (μεγάλα κανάλια και ιστοσελίδες μεγάλων εφημερίδων) για την εκδίκαση της υπόθεσης Παπακωνσταντίνου σήμερα στο Ειδικό δικαστήριο. Ένα ξέχασαν να μας πουν. Ότι σύμφωνα με την κατάθεση του Ιωάννη Διώτη…
ο Βενιζέλος είχε τη λίστα από το 2011.

Χαρακτηριστικοί είναι οι διάλογοι που έλαβαν χώρα στην αίθουσα του δικαστηρίου:  

«Είπατε στον κ. Βενιζέλο, αρχές Οκτωβρίου του 2012, να στείλει το στικάκι στον Πρωθυπουργό. Ο κ. Βενιζέλος όμως το είχε από τον Αύγουστο του 2011...».

«Δεν απαντώ» είπε ξανά ο κ. Διώτης.

«Να θεωρήσω ως δεδομένο ότι ο κ. Βενιζέλος είχε το υλικό στα χέρια του από το καλοκαίρι του 2011;» ρώτησε ο κ. Δημακόπουλος, συνήγορος. 

«Να το θεωρήσετε»είπε ο κ. Διώτης.

«Σαν υλικό αντικείμενο, ήταν το usb που παραδώσατε το ίδιο με αυτό που παραλάβατε;» ήταν η κρίσιμη ερώτηση του κ. Δημακόπουλου. 

«Ήταν ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο, ήταν “κλώνος” του» ξέφυγε ο κ. Διώτης, αρνούμενος να προχωρήσει σε λεπτομέρειες.

Στο σημείο αυτό ήλθε και η αντίδραση της εισαγγελέως: «Αλλού απαντάτε, κ. μάρτυς... Σε μένα δεν απαντήσατε»...

Γερμανικός Τύπος: 360 εκατ. ευρώ εισέπραξε σε τόκους η Γερμανία από την Ελλάδα μεταξύ 2010 και 2014


Σύμφωνα με στοιχείατου Γερμανικού ανικούυπουργείου οικονομικών, η Γερμανία έχει λσπράξει από το 2010 συνολικά 360 εκ. τόκους από την Ελλάδα. Αυτό προκύπτει από την απάντηση του υπουργείου σε ερώτηση του κόμματος της γερμανικής αριστεράς, αναφέρει σήμερα σε σχετικό δημοσίευμά της η εφημερίδα του Ντίσελντορφ "Rhei

Η γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα  KfW (Kreditanstalt für Wiederaufbau) κατέβαλε στο ομοσπονδιακό ταμείο εισπραχθέντες τόκους ύψους 360 εκ. ευρώ  μεταξύ 2010 και 2014” αναφέρει η εφημερίδα από το κείμενο που έχει στα χέρια της. “Για  τα επόμενα χρόνια η γερμανική κυβέρνηση αναμένει ασήμαντα ποσά για τον γερμανικό προϋπολογισμό ύψους 20 εκ. ευρώ. ετησίως.” Η 20σέλιδη απάντηση στον κατάλογο των ερωτημάτων που υπέβαλλε η κοινοβουλευτική ομάδα της γερμανικής αριστεράς, περιέχει ένα πλήθος από στοιχεία τα οποία καταδεικνύουν την διαδικασία οικονομικής συρρίκνωσης στην Ελλάδα κατά τα παρελθόντα έτη. Ετσι ο όγκος των μη εξυπηρετουμένων δανείων μεταξύ 2012 και 2014 αυξήθηκε από 46 σε 78 δις ευρώ. Ο αριστερός πολιτικός Αντρέι Χούνκο αξιολογεί το γεγονός αυτό ως απόδειξη ότι η πολιτική της κρίσης της Ε.Ε. “έχει αποτύχει  παταγωδώς”   - See more at: http://left.gr/news

Το κάπνισμα θεωρείται μαγκιά στα Τρίκαλα και σ όλη την Ελλάδα


 Η φασολάδα ήταν τέλεια.. Οι ελιτσες και το ψωμί με πολύ νοστιμιά. Το ταβερνάκι όμως δεν χωρούσε άλλη κάπνα όλοι τους καπνιζαν λες και ήθελαν να αυτοκτονήσουν..Πιο βαρβαρες καταστάσεις δεν είχε δει...Στην ΕΕ και σε όλο τον κόσμο. Κάτι ψιθύρισε για ηλιθιους υπουργούς για απάνθρωπους δημάρχους κι άλλα ευγενικά και βγήκε έξω στο πεζοδρόμιο να χαρεί την παραδοσιακή ελληνική τροφή,παρά τους 15 βαθμούς Κελσίου.
Δυστυχώς τα κράτη δεν χάνονται από χρήματα.. Από άλλα χάνονται και κυρίως από όσους θεωρούν το θράσος και την γαϊδουριά.. δημοκρατικό δςικαίωμα.
Κύριε πρωθυπουργέ σκασίλα μου αν ο διορισμός σου τα καταφέρνει καλύτερα από τους προηγουμενους που κι αυτοί διορισμένοι ήταν.
Αν δεν σταματήσεις το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους είσαι χαμένος από χέρι..




Δίκη εκατομμυρίων..Τώρα βρήκαν 83 εκατομμύρια. Εισαγγελέας :Όλα η τίποτα

Μέγεθος κειμένου  

Κατηγορούνται ότι υπεξαίρεσαν 256 εκατ. ευρώ. Στην αρχή αρνήθηκαν τα πάντα, αλλά τώρα που τα ισόβια μοιάζουν πιθανά έκαναν πρόταση επιστροφής του 1/3 των χρημάτων για να ελαφρύνουν τη θέση τους
Φορώντας κοστούμι και καθισμένος στην πρώτη σειρά των εδωλίων, ο Βασίλης Μηλιώνης, πάλαι πότε ισχυρός άνδρας της Hellas Power, μοιάζει απορροφημένος από τη δικαστική διαδικασία που εξελίσσεται ενώπιόν του. Δείχνει σαν να μη θέλει να χάσει λέξη από όσα λέγονται μεταξύ των παραγόντων της δίκης. Δίπλα του, ο έτερος βασικός κατηγορούμενος στην υπόθεση Αριστείδης Φλώρος, ο οποίος παρακολουθεί με το ίδιο αμείωτο ενδιαφέρον τη διαδικασία. 



Στάση κάτι περισσότερο από αναμενόμενη για δύο νέους ανθρώπους που μέχρι πρόσφατα είχαν μια άνετη και πλούσια ζωή, αλλά τώρα απειλούνται ακόμη και με ισόβια κάθειρξη. Και αυτό διότι φέρονται ως οι πρωταγωνιστές του μεγάλου σκανδάλου «Energa - Hellas Power», αμφότερες εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες κατηγορούνται ότι δεν απέδωσαν στο Ελληνικό Δημόσιο 256.521.323,96 ευρώ.

Οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών δεν απέδωσαν το Ειδικό Τέλος Ακινήτων. Το ποσό της οφειλής,  ανέρχεται, σύμφωνα με το βούλευμα, σε 256.521.323,96 ευρώ


Πρόκειται για μία από τις πλέον εμβληματικές υποθέσεις οικονομικού εγκλήματος σε βάρος του Δημοσίου των τελευταίων ετών, η οποία αποκαλύφθηκε ενώ η χώρα στροβιλιζόταν στη δίνη της οικονομικής κρίσης και η κυβέρνηση επέβαλλε σκληρά μέτρα λιτότητας περικόπτοντας μισθούς και συντάξεις για να κλείσει τις μαύρες τρύπες του Προϋπολογισμού. Η εκδίκασή της βρίσκεται τώρα, περίπου τρία χρόνια μετά την αποκάλυψή της, σε εξέλιξη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων της Αθήνας. Στο εδώλιο κάθονται συνολικά 19 πρόσωπα, τα οποία αντιμετωπίζουν κατά περίπτωση τις κακουργηματικές κατηγορίες της υπεξαίρεσης, της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη εγκληματική δραστηριότητα και της λαθρεμπορίας. Στην έδρα βρίσκονται τρεις γυναίκες δικαστές, με πρόεδρο του δικαστηρίου την κυρία Αννα Αγγελάτου και εισαγγελέα την κυρία Μερόπη Σάμπαλη. Οι κατηγορίες που έχουν αποδοθεί στους εμπλεκόμενους -αν αποδειχτούν κατά την ακροαματική διαδικασία- επισύρουν ακόμη και ισόβια δεσμά, ποινή που μπορεί να «σπάσει» μόνο αν το δικαστήριο αναγνωρίσει ελαφρυντικά. Μια κίνηση ωστόσο των κατηγορουμένων κατά την έναρξη της δίκης ίσως μεταβάλει τελικά προς το ηπιότερο το εύρος των ποινών που μπορεί να τους επιβάλει το δικαστήριο: με έγγραφες δηλώσεις τους γνωστοποίησαν στη Δικαιοσύνη αλλά και στις αρμόδιες αρχές ότι επιθυμούν να επιστρέψουν στο Ελληνικό Δημόσιο ποσό 83 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 103 εκατ. ευρώ που, όπως υποστηρίζουν, είναι διαθέσιμα σε εταιρικούς λογαριασμούς τους.



Ο Βασίλης Μηλιώνης με χειροπέδες κρύβεται πίσω από δικηγόρους και αστυνομικούς ενώ οδηγείται στην αίθουσα των δικαστηρίων

Ο δρόμος ώστε οι κατηγορούμενοι για υποθέσεις οικονομικών εγκλημάτων να μπορούν να επιστρέφουν στο Δημόσιο ποσά που φέρονται να έχουν υπεξαιρέσει -και να διεκδικήσουν έτσι ηπιότερη ποινική μεταχείριση- άνοιξε τον περασμένο Δεκέμβριο με τον νόμο 4312/2014 για τη «Ρύθμιση δεσμευμένων ή κατεσχεμένων χρηματικών απαιτήσεων και μετρητών και άλλες διατάξεις» τον οποίο ψήφισε η Βουλή. Βάσει των διατάξεών του, η Πολιτεία μπορεί να προχωρήσει στην άμεση είσπραξη των οφειλομένων, που στη συγκεκριμένη μάλιστα χρονική συγκυρία είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία για το Ελληνικό Δημόσιο. Ηδη η πρόθεση των κατηγορουμένων να επιστρέψουν τα ποσά έχει κοινοποιηθεί στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη, στην αναπληρώτρια υπουργό Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη, στη γενική γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου, στους προϊσταμένους των αρμόδιων ΔΟΥ κ.ά.

Πρόκειται για μια κίνηση στρατηγικής από την πλευρά της υπεράσπισης, η οποία δίνει το δικαίωμα στους κατηγορουμένους της υπόθεσης «Energa - Hellas Power» να ελπίζουν, εφόσον οι δηλώσεις τους γίνουν δεκτές, ότι μπορούν να «μαλακώσουν» τις ποινές που προβλέπονται για τα αδικήματα που τους καταλογίζονται. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα εξαλειφθεί το αξιόποινο των πράξεών τους και ότι θα αποφύγουν κάθε ποινική τιμωρία.
Εισαγγελέας: Ολα ή τίποτα
Πάντως, μέχρι στιγμής το δικαστήριο δεν έχει αποφανθεί επί των δηλώσεων, κάτι που έχει επιφυλαχθεί να πράξει με παρεμπίπτουσα απόφασή του κατά τη διάρκεια της δίκης. Η εισαγγελέας της έδρας, ωστόσο, εκφράζει επιφυλάξεις ως προς το αν πρέπει να γίνουν δεκτές από το δικαστήριο οι σχετικές αιτήσεις. Και αυτό διότι, σύμφωνα με την κυρία Σάμπαλη, με τις δηλώσεις τους οι κατηγορούμενοι δεν εκφράζουν την πρόθεση για πλήρη ικανοποίηση όλων όσους φέρονται να έχουν ζημιώσει, καθώς συναινούν μόνο στην ικανοποίηση του Δημοσίου και διάφορων δήμων. Κατά την εισαγγελέα θα έπρεπε να συναινέσουν για επιστροφή των οφειλομένων και στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου ΛΑΓΗΕ Α.Ε. (Λειτουργός Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) και ΑΔΜΗΕ Α.Ε. (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας), τα οποία επίσης ζημίωσαν, σύμφωνα με το βούλευμα, με τη δράση τους. Μάλιστα με αφορμή τη στάση αυτή των κατηγορουμένων, νομικοί κύκλοι έλεγαν ότι οι εμπλεκόμενοι στο μεγάλο αυτό σκάνδαλο «πάνε να καθαρίσουν επιστρέφοντας λιγότερα από τα μισά χρήματα που φέρονται να έχουν υπεξαιρέσει».


Ο Αριστείδης Φλώρος προσάγεται με χειροπέδες στο δικαστήριο

Ωστόσο, όπως αντιτείνουν οι συνήγοροι υπεράσπισης, η πλευρά των κατηγορουμένων δεν συναινεί -σε αυτό το στάδιο τουλάχιστον της δίκης- στην επιστροφή των χρημάτων σε ΛΑΓΗΕ και ΑΔΜΗΕ καθώς οι  εταιρείες Energa και Hellas Power έχουν ανταλλάξει αγωγές με τους παραπάνω φορείς ως προς το ύψος των απαιτήσεων που τους οφείλουν, οι οποίες δεν έχουν εκδικαστεί ακόμη. Με άλλα λόγια, δεν μπορούν να πουν το «ναι» για επιστροφή χρημάτων στα δύο παραπάνω ΝΠΙΔ προτού κριθούν από την αστική Δικαιοσύνη οι αγωγές που οι δύο πλευρές έχουν ανταλλάξει. 

Την τελική απόφαση ωστόσο για το αν θα γίνουν ή όχι δεκτές οι αιτήσεις περί επιστροφής των 83 εκατ. ευρώ θα τη λάβει το δικαστήριο, το οποίο προς το παρόν αναμένει τις απαντήσεις των τραπεζών προκειμένου να διαπιστώσει καταρχάς αν πράγματι τα χρήματα αυτά είναι διαθέσιμα και αν ναι, σε ποιους λογαριασμούς και σε ποια πιστωτικά ιδρύματα. 

Πρόκειται πάντως για ένα νομικό ζήτημα που θα κριθεί για πρώτη φορά από τη Δικαιοσύνη και η όποια απόφαση ληφθεί θα αποτελέσει νομολογιακό δεδομένο. Πάντως, αν τα χρήματα αποδοθούν στο Ελληνικό Δημόσιο, τότε το πιθανότερο είναι να πέσουν στα μαλακά τουλάχιστον οι πέντε βασικοί κατηγορούμενοι στην υπόθεση, δηλαδή οι Αριστείδης Φλώρος, Αχιλλέας Φλώρος (πατέρας του Αριστείδη), Βασίλης Μηλιώνης, Στέφανος Σιαφάκας και Νίκος Δεκόλης.


Τα «παγωμένα» εκατομμύρια και η υπεξαίρεση
Στη δίκη που ξεκίνησε στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, έπειτα μάλιστα από εμπόδια τεχνικής φύσεως, όπως δυσκολία εύρεσης κατάλληλης αίθουσας, καταξιωμένοι ποινικολόγοι έχουν αναλάβει την υπεράσπιση των κατηγορουμένων, οι οποίοι πλέον είναι όλοι εκτός φυλακής λόγω παρέλευσης του 18μήνου, του ανώτατου ορίου προφυλάκισης που προβλέπει το Σύνταγμα. Ως πολιτική αγωγή στη δίκη παρίσταται ο ΑΔΜΗΕ, ο ΛΑΓΗΕ, κάποιοι ΟΤΑ, αλλά και το Ελληνικό Δημόσιο. Την υπόθεση των Energa - Hellas Power, στην αποκάλυψη της οποίας είχε πρωτοστατήσει το «ΘΕΜΑ», είχε ερευνήσει η εισαγγελέας Πόπη Παπανδρέου, ενώ την ανάκριση είχε διενεργήσει ο πρόεδρος Πρωτοδικών Σπύρος Γεωργουλέας. Τα ποσά που φέρεται να υπεξαιρέθηκαν και τα οποία περιγράφονται στο παραπεμπτικό βούλευμα προκαλούν ίλιγγο. «Από 2006 έως και το 2011 οι Αχιλλέας και Αριστείδης Φλώρος, ως εκπρόσωποι της Energa, αλλά και ο Β. Μηλιώνης, ως εκπρόσωπος της Hellas Power, δεν κατέβαλαν, κατά περίπτωση, τα εισπραττόμενα από τους τελικούς καταναλωτές πελάτες τους εντός του επόμενου μηνός από της διαθέσεως του προϊόντος, με συνέπεια τη συσσώρευση ληξιπρόθεσμων χρεών προς τους παραγωγούς (μέσω της ΔΕΣΜΗΕ), τα οποία ανέρχονται σε τουλάχιστον 75.427.533,17 ευρώ για την Hellas Power και σε τουλάχιστον 96.703.945,82 ευρώ από την εταιρεία Energa», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο βούλευμα. 



Ο Βασίλης Μηλιώνης σε πρόσφατο shopping με φίλη του πριν καθίσει στο εδώλιο

Ακόμη, οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών από τον Οκτώβριο του 2011 και μετά δεν απέδωσαν στο Ελληνικό Δημόσιο και στους δήμους τα ποσά από το Ειδικό Τέλος Ακινήτων -το γνωστό και ως «χαράτσι» στα ακίνητα που πλέον έχει αντικατασταθεί από τον ΕΝΦΙΑ-, «αλλά τουναντίον το παρακράτησαν και το ενσωμάτωσαν στην περιουσία τους». Το ποσό της οφειλής, συμπεριλαμβανομένων δύο ακόμη τελών που δεν απέδωσαν (ΕΦΚ και ΔΕΤΕ), ανέρχεται, σύμφωνα με το βούλευμα, σε 256.521.323,96 ευρώ. 

Στη συνέχεια οι κατηγορούμενοι, με δεκάδες τραπεζικές συναλλαγές και μέσω του δικτύου offshore εταιρειών που είχαν στήσει, διακίνησαν τα έσοδα που προέρχονταν από εγκληματική δραστηριότητα ώστε «να προσδώσουν σε αυτά νομιμοφάνεια». Ενδεικτικά, στα στοιχεία αυτά, που προέκυψαν από το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών, περιλαμβάνονται δύο καταθέσεις εμβασμάτων στην Ελβετία, 24 και 12 εκατ. ευρώ. 



Η υπεράσπιση και οι μάρτυρες
Στο ακροατήριο έχει ήδη ξεκινήσει η εξέταση μαρτύρων - αναμένεται να καταθέσουν συνολικά 29. Στην τελευταία συνεδρίαση κατέθεσε ο κ. Σπυρίδων Βάσσος, διευθυντικό στέλεχος του ΑΔΜΗΕ. Στην κατάθεσή του υποστήριξε πως το συνολικό ποσό που οφείλουν στον ΑΔΜΗΕ οι εταιρείες Energa και Helllas Power δεν έχει εκκαθαριστεί ακόμη!  Η παραδοχή αυτή του μάρτυρα οδήγησε μερίδα των συνηγόρων της υπεράσπισης να διερωτηθεί -ενώπιον του δικαστηρίου- πώς μπορεί να στοιχειοθετηθεί η υπεξαίρεση των 256 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρει το βούλευμα, από τη στιγμή που δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη ποιο είναι το ακριβές ποσό της οφειλής των δύο εταιρειών προς τον ΑΔΜΗΕ. Επίσης, ο κ. Βάσσος κατέθεσε ότι υπήρχαν ποσά και μετρήσεις ηλεκτρικού ρεύματος που αμφισβητούνταν από τους κατηγορουμένους, οι οποίοι για τον λόγο αυτό είχαν προσφύγει και στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). 




Το δικόγραφο με την πρόταση των κατηγορουμένων (πατήστε την εικόνα για μεγέθυνση) 

Από την πλευρά τους, οι κατηγορούμενοι θα δώσουν μάχη στο δικαστήριο για να αντικρούσουν (και) την κατηγορία της υπεξαίρεσης, με τους συνηγόρους τους να επισημαίνουν ότι οι εντολείς τους δεν έχουν διαπράξει το συγκεκριμένο αδίκημα, καθώς όλα τα ποσά από το «χαράτσι» βρίσκονταν κατατεθειμένα στους εταιρικούς λογαριασμούς των εμπλεκομένων. 

Οσον αφορά στους λογαριασμούς που εντοπίστηκαν στο εξωτερικό, οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών, που σημειωτέον ήταν οι μεγαλύτερες εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας μετά τη ΔΕΗ, θα αναφέρουν ότι και οι λογαριασμοί αυτοί ήταν εταιρικοί και πως ήταν επιχειρηματική επιλογή τους να βγάλουν χρήματα εκτός Ελλάδας λόγω της οικονομικής κρίσης και της αβεβαιότητας που επικρατούσε το 2011 στη χώρα. Η δίκη διακόπηκε για να συνεχιστεί στις 5 Μαρτίου
Πρώτο ΘΕΜΑ 

Wednesday, March 4, 2015

Ο Βενιζελος διαλύει το ΠΑΣΟΚ πριν φύγει..

Ο Βενιζέλος καθαίρεσε απο την ΚΕ του ΠΑΣΟΚ Κακλαμάνη και άλλους «ανεπιθύμητους»

Ο ΓΑΠ 
Μπορεί να είναι, όπως λέει, υπ’ ατμόν από την ηγεσία ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, καθώς έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες εκλογής νέου αρχηγού – για τον Μάιο – ωστόσο ο Ευάγγελος Βενιζέλος προχωρά σε εκκαθαρίσεις στελεχών και μάλιστα ιστορικών.
Εντελώς αιφνιδιαστικά ο κ. Βενιζέλος αφαίρεσε, μετά τις εκλογές, από τη λίστα της κεντρικής πολιτικής επιτροπής του κόμματος έξι στελέχη: Τους Απόστολο Κακλαμανη, Μανώλη Όθωνα, Χάρη Τσιόκα, Κώστα Τριαντάφυλλο, Παύλο Γερουλάνο και Ντίνα Λάζαρη. Οι δυο τελευταίοι, που είχαν εκλεγεί με σταυροδοσία στο συνέδριο του 2013, διαμαρτυρήθηκαν έντονα με αποτέλεσμα να επανέλθουν.
Οι υπόλοιποι τέσσερις όμως παραμένουν εκτός για άγνωστο λόγο, αν και κάποιοι εκτιμούν οτι ο κ. Βενιζέλος, θελει να εκκαθαρίσει το ηγετικό όργανο του Κινήματος, από στελέχη των οποίων οι απόψεις κινούνται ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ και το κομμα του Γιώργου Παπανδρεου (για τις περιπτώσεις Κακλαμανη, Τριανταφυλλου), από στενούς πολιτικούς φίλους της Φωφης Γεννηματα (ο κ. Όθωνας θεωρείται ο οργανωτικός της σύμβουλος) ή από παράγοντες που φλερτάρουν με την ιδέα στρατηγικής σύμπλευσης με την αριστερά και τον ΣΥΡΙΖΑ (Τσιόκας).
Σημειωτέον ότι και οι τέσσερις συμμετείχαν εξ οφίτσιο στην κεντρική επιτροπή ως βουλευτές τότε (το 2013) ή πρώην βουλευτές, που είχαν εκλεγεί στις εκλογές του Μαΐου 2012, αλλά δεν τα είχαν καταφέρει τον Ιούνιο. Ο αποκλεισμός πάντως από τη σημερινή κεντρική επιτροπή δεν ίσχυσε για όλους τους πρώην βουλευτές, δεν υπήρξε δηλαδή η εφαρμογή ενός γενικού κανόνα για πρώην βουλευτές, παρά μόνον επιλεκτικά «χτυπήματα», με αυτές τις καθαιρέσεις.

Tuesday, March 3, 2015

Η ΙΕΡΗ ΠΟΡΝΕΙΑ,ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Η Κόρινθος είναι το μεγάλο λιμάνι τού ελληνικού κλασικού κόσμου, ή καλύτερα τα λιμάνια, αφού η γεωγραφική θέση τής πόλης τής επιτρέπει να ελέγχει τούς δυο κόλπους, απ΄ τη μια και την άλλη μεριά τού Ισθμού της. Μέρος συνάντησης εμπόρων και ταξιδευτών Ανατολής και Δύσης, είναι και υποχρεωτικό πέρασμα για όλους εκείνους, που κινούνται ανάμεσα στη βόρειο Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Εμπόριο, οικονομικές και λιμενικές δραστηριότητες συμβάλλουν στο να γίνει η Κόρινθος μια πόλη ιδιαίτερα ζωντανή. Τα πλούτη των κατοίκων της, η πολυτελής και διεφθαρμένη ζωή τους είναι φημισμένα …σ΄ όλους τούς λαούς της Αρχαιότητας και, αν η φήμη τής Αθήνας είναι κυρίως πολιτική και πνευματική, τής Κορίνθου συνδέεται με την ηδονή και την ακολασία.
Όμως, η Κόρινθος αποτελεί κυρίως, για τούς αρχαίους και τούς συγχρόνους, την πόλη τής ιερής πορνείας. Πιθανόν οι εμπορικές σχέσεις, που η πόλη από νωρίς είχε με τις ασιατικές χώρες να εξηγούν την εγκατάσταση ιερόδουλων στην Ακροκόρινθο. Αυτή η συνήθεια, που έκανε διάσημη την Κόρινθο, εξαφανίζεται το 146 π.Χ., όταν η πόλη καταστρέφεται από τα ρωμαϊκά στρατεύματα.
Ιερή πορνεία και ανατολικές θρησκείες
Αν υπάρχει κάποιο φαινόμενο στην Αρχαιότητα, που ερεθίζει τη φαντασία των ανθρώπων, αυτό σίγουρα είναι η ιερή πορνεία. Θα ήταν επικίνδυνο να θελήσουμε να διαμορφώσουμε άποψη διαβάζοντας ορισμένα μυθιστορήματα, όπως την Αφροδίτη τού Πιερ Λουΐ και θα πρέπει να αναγνωρίσουμε, ότι οι πληροφορίες μας γι΄ αυτό το θέμα είναι λιγοστές.
Παρ΄ ότι αυτή η συνήθεια εντάσσεται πλήρως στη ζωή ορισμένων ελληνικών πόλεων σαν την Κόρινθο, δεν ανήκει στον καθ΄ αυτό ελληνικό πολιτισμό και αντιστοιχεί σε μια σύλληψη τής θεότητας, που είναι ξενικής προέλευσης. Εξ άλλου δεν πρέπει να υπερβάλλουμε τη σημασία της στον ελληνικό κόσμο, αφού ασκείται μόνο σε ορισμένους τόπους όπως η Κόρινθος, η Πάφος ή το όρος Έρυξ στη Σικελία.

Η πρακτική τής ιερής πορνείας επιβεβαιώνεται αντίθετα πολύ περισσότερο στη Μικρά Ασία, στην Περσία ή και στην Αίγυπτο, όπου αποτελεί μέρος τής λατρείας σε ορισμένες θεότητες, που αργότερα αφομοιώθηκαν από την Αφροδίτη. Είναι δύσκολο να συλλάβουμε τους βαθύτερους σκοπούς αυτής τής ιερής πορνείας, επειδή οι ιστορικοί ή οι γεωγράφοι τής Αρχαιότητας, κυρίως Έλληνες, που μιλούν για το θέμα εκπλήσσονται κυρίως από το σκανδαλώδη χαρακτήρα, που παρουσιάζουν παρόμοιες πρακτικές στα αμύητα μάτια τους. Η βαθιά σημασία τού τυπικού πολύ λίγο τους ενδιαφέρει και οι εξηγήσεις που δίνουν σχετικά είναι συχνά φαντασιοπληξίες.
Αλλωστε, ανάλογα με τους λαούς αλλάζουν και οι αιτιολογίες. Στη Λυδία, στην Αρμενία, στη Θήβα τής Αιγύπτου αφιερώνονται νεαρές παρθένες στη θεότητα. Όπως οι Ουλέντ – Ναΐλ στην Αλγερία, πρέπει να κερδίσουν την προίκα τους εκδιδόμενες μέχρι το γάμο τους:
«Οι Αρμένιοι λατρεύουν ιδιαίτερα την Αναΐτι και έχτισαν προς τιμην της πολλούς ναούς, κυρίως στην Ακιλησηνή. Τής αφιερώνουν σκλάβους, αγόρια και κορίτσια. Και κάτι που προξενεί πιο μεγάλη έκπληξη είναι, ότι οι πιο εξέχοντες άντρες τής χώρας αφιερώνουν τις ακόμα παρθένες κόρες τους: ο νόμος τις θέλει να επιδίδονται στην πορνεία για πολύ καιρό προς όφελος τής θεάς, πριν να δοθούν για γάμο, και κανείς δεν κρίνει απρεπές να τις παντρευτεί στη συνέχεια». (Στράβων, “Γεωγραφικά”, ΧΙ, 14,16).
Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, οι κόρες των Λυδών μαζεύουν την προίκα τους με τον ίδιο τρόπο. Σε άλλους λαούς οι ιερόδουλες ή ιερές πόρνες ανήκουν στο διαρκή «κλήρο» τής θεότητας και ασκούν όλη τους τη ζωή το επάγγελμά τους στον περίβολο τού ναού τής θεάς, στην οποία περιέρχονται τα χρηματικά ποσά, που δίνουν οι «πιστοί».
Ο Ηρόδοτος, σε ένα απόσπασμα περισσότερο γραφικό, παρά ακριβές, αναφέρει το τέχνασμα των ιερόδουλων τής βαβυλωνιακής θεότητας Μπελίτ – Ιστάρ, τής οποίας το όνομα μετατρέπει σε Μύλλιτα:
«Να ποια είναι η πιο επονείδιστη συνήθεια των Βαβυλωνίων. Κάθε γυναίκα τής χώρας πρέπει μια φορά στη ζωή της να σμίξει με έναν ξένο άντρα στο ιερό τής Αφροδίτης. Πολλές απαξιούν να έρχονται σε οποιαδήποτε επαφή με άλλες Βαβυλώνιες και τα πλούτη τους τις γέμισαν αλαζονεία: πηγαίνουν στο ιερό με σκεπαστές άμαξες και τις ακολουθούν πολλοί υπηρέτες. Στον περίβολο τού ναού οι γυναίκες κάθονται πολλές μαζί, έχοντας στο κεφάλι ένα στεφάνι από σκοινί. Άλλες έρχονται, άλλες φεύγουν. Ανάμεσα στις γυναίκες, περάσματα σε ευθεία γραμμή προς όλες τις διευθύνσεις επιτρέπουν στούς ξένους να κινούνται για να διαλέξουν. Όταν μια γυναίκα καθίσει εκεί, πρέπει να περιμένει ένας άγνωστος να ρίξει χρήματα στα γόνατα της και να σμίξει μαζί της στο εσωτερικό τού ναού. Καθώς τής ρίχνει τα χρήματα, ο άντρας πρέπει να πει: “Σε καλώ στο όνομα τής θεάς Μύλιττας” – αυτό είναι το ασσυριακό όνομα τής Αφροδίτης. Δίνει κανείς όποιο ποσό θέλει και η γυναίκα δεν έχει κανένα δικαίωμα να αρνηθεί τον άντρα, μια και τα χρήματα είναι ιερά και πρέπει να ακολουθήσει τον πρώτο, που τής ρίχνει κάτι. Αφού σμίξει με τον άντρα, εκπλήρωσε το καθήκον της απέναντι στη θεά και μπορεί να επιστρέψει στο σπίτι της. Όσες είναι όμορφες και με καλή κορμοστασιά μπορούν γρήγορα να επιστρέψουν σπίτι τους, όμως οι άσχημες είναι υποχρεωμένες να μένουν πολύ καιρό, μια και δεν μπορούν να τηρήσουν το νόμο. Μερικες μένουν και τρία η τέσσερα χρόνια». (“Ιστορίαι”, Ι, 199).
Εύκολα αντιλαμβανόμαστε, ότι στην εξήγησή του ο Ηρόδοτος αναμιγνύει διάφορες μορφές ιερής πορνείας, εκείνη που υπάρχει στους λαούς όπου τα κορίτσια κάθε κοινωνικού στρώματος πρέπει να εκδίδονται, για να συγκεντρώσουν το απαραίτητο για την προίκα τους ποσό και τη συνήθεια των ιερόδουλων. που τάσσονται στην υπηρεσία της θεότητας. Ωστόσο, ως ταξιδιώτης ο Ηρόδοτος σίγουρα επισκέφτηκε αυτή την αχανή «αγορά γυναικών», με την οποία έμοιαζε το ιερό τής θεάς Μπελίτ – Ιστάρ. Η ζωηρόχρωμη περιγραφή του μας επιτρέπει να φανταστούμε το παράξενο θέαμα τής θορυβώδους οχλαγωγίας στον τεράστιο ναό, τα πήγαιν΄- έλα των ιερόδουλων και των επισκεπτών, τις σειρές των γυναικών των μαντρωμένων σαν τα κτήνη, που φοράνε στο κεφάλι τους ένα σκοινί, που συμβολίζει τη σκλαβιά τους.
«Ου παντός πλειν εις Κόρινθον…»
«Φιλόξενες κοπέλες, υπηρέτριες τής Πειθούς στην πλούσια Κόρινθο, εσείς που καίτε τις χρυσές στάλες τού λιβανιού, οι σκέψεις σας πετούν προς την ουράνια μητέρα των ερωτικών επιθυμιών, την Αφροδίτη, πού σας επιτρέπει, κόρες μου, να μαζεύετε στις χαρωπές σας κλίνες τον καρπό τής τρυφερής σας νιότης». (Πίνδαρος, Εγκώμια, 3).
Έτσι, με χιούμορ και ποίηση, ο Πίνδαρος αναφέρεται στις διασημότατες κατοίκους τής Κορίνθου, τις ιερόδουλες τής Αφροδίτης και τής θεραπαινίδάς της, τής Πειθούς. Ιέρειες, σκλάβες και πόρνες μαζί, οι κοπέλες αυτές συμβάλλουν στην ξεχωριστή θέση, που αποκτά η Κόρινθος ανάμεσα στις ελληνικές πόλεις. Αυτή η ιδιαίτερη λατρεία τής Αφροδίτης στην Κόρινθο ή στην Κύπρο εξηγείται από τις ανατολικές επιδράσεις, που παρουσιάζονται σημαντικές στις περιοχές αυτές. Πρόκειται για ένα σποραδικό φαινόμενο, που εκμεταλλεύεται κυρίως την κακή φήμη τής Κορίνθου.
Η σημαντική δραστηριότητα των δύο λιμανιών, ο αυξημένος αριθμός ταξιδιωτών, που μένουν για λίγο στην πόλη για τις υποθέσεις τους ή για ψυχαγωγία, ωφελούν το ναό τής Αφροδίτης, που έχει εγκατασταθεί στην κορυφή τής Ακροκορίνθου. Πάνε εκεί για να λατρέψουν, σ΄ αυτό το κουρνιασμένο σ΄ ένα απότομο τοπίο ιερό, τη θεά, που παριστάνεται με τη μορφή ενός αγάλματος με πανοπλία και «υπηρετείται» από ιερές πόρνες:
«Το ιερό της Αφροδίτης ήταν τόσο πλούσιο, που είχε περισσότερες από χίλιες ιερές πόρνες, προσφορά στη θεά από άντρες ή γυναίκες. Εξ αιτίας τους η πόλη ήταν πυκνοκατοικημένη και πλούτιζε σημαντικά, επειδή οι ιδιοκτήτες των καραβιών καταστρέφονταν εύκολα σ΄ αυτά τα μέρη, εξ ου και η περίφημη παροιμία: “Δεν μπορούν όλοι να πλευρίζουν στην Κόρινθο”». (Στράβων, “Γεωγραφικά”, VIII, 378).
Αυτές οι ιερές σκλάβες είναι πασίγνωστες σ΄ ολόκληρο τον αρχαίο κόσμο και, όπως εξηγεί ο Στράβων, προσφέρονται από τούς πιστούς στη θεά. Κατά κάποιο τρόπο αποτελούν ζωντανά τάματα! Κάποιος Ξενοφών ο Κορίνθιος, αθλητής, που νίκησε στους Ολυμπιακούς Αγώνες τού 464 π.Χ., προσφέρει σε ένδειξη ευχαριστίας στην Αφροδίτη τής Κορίνθου πενήντα πόρνες και ο Πίνδαρος μνημονεύει το γεγονός:
«Ω κυρίαρχη τής Κύπρου, να, που στο ιερό σου στην Κόρινθο ο Ξενοφών οδήγησε μια ομάδα νεαρών γυναικών, πενήντα σώματα στην υπηρεσία σου, μες στη χαρά του, που είδε όλες του τις ευχές να πραγματοποιούνται». (Πίνδαρος, “ΧΙΙΙ Oλυμπιόνικος”).
Πόρνη με πελάτη της.
(Αττική πελίκη,
430 π.Χ.,
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθήνας).
Στη Σικελία, στο όρος Έρυξ, όπου έχει εγκατασταθεί σε μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή τοποθεσία στην κορυφή ενός απότομου βράχου ένα ιερό τής Αφροδίτης, οι πιστοί κι εκεί με τις προσφορές τους χαρίζουν ιερόδουλες στη θεά:
«Ο ψηλός λόφος τού Έρυκα κατοικείται και διαθέτει ένα ναό τής Αφροδίτης με την ιδιαίτερη λατρεία του, άλλοτε γεμάτο από ιερές σκλάβες, που οι Σικελοί και οι ξένοι πρόσφεραν μετά από κάποιο τάμα». (Στράβων, “Γεωγραφικά”, VI, 272).
Πόρνες ή ιέρειες;
Τι ακριβώς είναι οι ιερόδουλες; Σίγουρα πόρνες, αλλά και ιέρειες, αφού τα δύο λειτουργήματα είναι στενά συνδεδεμένα μεταξύ τους. Όπως οι υπόλοιπες ιέρειες τού ελληνικού κόσμου, συμμετέχουν επίσημα σε όλες τις τελετές, όπου η «ιερή» παρέμβαση τους είναι απαραίτητη. Έτσι, όταν οι Πέρσες εισβάλλουν στην Ελλάδα, ζητείται από τις ιερόδουλες τής Κορίνθιας Αφροδίτης να προσευχηθούν δημόσια και να προσφέρουν μια θυσία για τη σωτηρία των Ελλήνων. Φαίνεται, ότι οι προσευχές ήταν αποτελεσματικές, αφού ο στρατός και ο στόλος τού Ξέρξη τράπηκαν οριστικά σε άτακτη φυγή από το συνασπισμό των ελληνικών πόλεων κι έτσι οι Κορίνθιοι τοποθετούν στο ναό τής Αφροδίτης ένα τάμα, αγάλματα και τον κατάλογο όλων των πόρνων, που ενέπνευσαν τη νίκη.
Ένα επίγραμμα του Σιμωνίδη χαραγμένο ύστερα απ’ αυτό τον κατάλογο, αποτίει φόρο τιμής στην αποτελεσματικότητα των ιερόδουλων και τής προστάτιδάς τους, Αφροδίτης :
«Αυτές οι γυναίκες αφοσιώθηκαν για να προσευχηθούν στη θεϊκή Κύπριδα, για χάρη των Ελλήνων και των γενναίων στη μάχη πολιτών τους. Γιατί η θεά Αφροδίτη δε θέλησε η ακρόπολη των Ελλήνων να παραδοθεί στους Πέρσες τοξότες». (“Aθήναιος”, XIII, 573 d).
Ένα τέτοιο επεισόδιο δείχνει, ότι οι ιερόδουλες κατέχουν μια σεβαστή θέση στον ελληνικό κόσμο και επιτρέπει να καταλάβουμε καλύτερα την αντιφατική στάση, που τηρούν ανέκαθεν οι αρχαίοι απέναντι στην πορνεία. Σίγουρα οι «λαϊκές» πόρνες θεωρούνται αμελητέα ποσότητα. Ωστόσο, η πεποίθηση, ότι οι δραστηριότητές τους εξαρτώνται από τον ιερό χώρο της Αφροδίτης δεν είναι ποτέ εντελώς απούσα. Γι΄ αυτό το λόγο επιτράπηκε και η αθώωση τής περίφημης Φρύνης. Το επεισόδιο είναι πολύ γνωστό: με την απειλή να καταδικαστεί σε θάνατο, αφού κατηγορήθηκε για ασέβεια, σώζεται από το δικηγόρο της, το ρήτορα Υπερείδη, που έχει τη φαεινή ιδέα να αποκαλύψει το σώμα τής πελάτισσάς του μπροστά στο δικαστήριο. Οι ηλιαστές αθωώνουν τη Φρύνη σίγουρα επειδή η φυσική ομορφιά τής νεαρής γυναίκας τούς άγγιξε· όμως σίγουρα κινούνται και από το δεισιδαιμονικό φόβο, ότι καταστρέφουν αυτή την ιέρεια τής Αφροδίτης, που το υπέροχο κορμί της φέρει τόσο έκδηλα τη σφραγίδα τής θεότητας.
Δύο εταίρες
ετοιμάζονται και αρωματίζονται
πριν βάλουν τα φορέματα με τις πτυχώσεις,
που είναι ακουμπισμένα
πάνω σ΄ ένα σκαμνί.
(Αρχαιολογικό Μουσείο, Ταρκινία).
Παρ΄ όλο που καμιά πηγή δε μας παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες για την οργάνωση τής ιερής πορνείας στις ελληνικές πόλεις, είναι εύκολο να φανταστούμε, ότι το κορινθιακό ιερό θα πρέπει να παρουσίαζε πολλές ομοιότητες με εκείνο της Μπελίτ – Ιστάρ στη Βαβυλώνα. Όμως, δε γνωρίζουμε τίποτα για τη ζωή των ιερόδουλων τής Κορίνθου. Μένουν στον περίβολο τού ναού; Είναι ταμένες για όλη τους τη ζωή ή έχουν τη δυνατότητα να απαλλαχτούν από το λειτούργημά τους εξαγοράζοντας την ελευθερία τους; Οι αρχαίοι, αν ήταν λίγο ομιλητικοί γι΄ αυτές τις υπηρέτριες τής Αφροδίτης, δεν ήταν περισσότερο και για τους πελάτες τους. Θα πρέπει να φανταστούμε ομάδες προσκυνητών υπέρ το δέον ευσεβών ή, πιο πεζά, κατά περίσταση ευλαβών, που χαίρονται να συνδυάζουν θρησκευτικά καθήκοντα και απόλαυση;
Η παρουσία αυτού του πλήθους γυναικών των αφιερωμένων στη θεά τού έρωτα συμβάλλει στη φήμη τής Κορίνθου ως πόλης των εύκολων απολαύσεων και δεν προκαλεί καθόλου έκπληξη, το ότι η «λαϊκή» πορνεία αποκτά σημαντικές διαστάσεις μέσα στην πόλη. Οι δουλέμποροι οδηγούν σ΄ αυτό το λιμάνι τα πιο όμορφα «εμπορεύματα» τους. Πράγματι ξέρουν, ότι έχουν όλες τις ευκαιρίες να βρουν πλούσιους αγοραστές, που ψάχνουν κορίτσια αρκετά όμορφα για να τα τάξουν στην Αφροδίτη.
Έτσι η Λαΐς, μια από τις πιο φημισμένες εταίρες τού τέλους του 5ου π.Χ. αιώνα, παιδάκι ακόμα οδηγείται σαν σκλάβα από τη Σικελία στην Κόρινθο και προσφέρεται στη θεά· το μέλλον της αλλάζει καθοριστικά, όταν συναντά το ζωγράφο Απελλή, που τη «λανσάρει» στους αθηναϊκούς καλλιτεχνικούς και πνευματικούς κύκλους. Η Νέαιρα ξεκίνησε κι εκείνη να δουλεύει στην Κόρινθο.
Για να πείσει
ένα πιθανό πελάτη
για τα θέλγητρά της,
αυτή η πόρνη
δεν διστάζει
να ξεγυμνωθεί εντελώς.
(Ρώμη, Villa Giulia).
Ως την κατάληψή της από τους Ρωμαίους το 146 π.Χ., η Κόρινθος παραμένει μια από τις πιο επιδεικτικές πόλεις τού ελληνικού κόσμου, αφού η απόλαυση και η πολυτέλεια αναπτύχθηκαν πολύ φυσικά σ΄ αυτή την πρωτεύουσα τής ιερής ή κοσμικής πορνείας. Καταστρέφεται από τους Ρωμαίους, ανοικοδομείται από τον Καίσαρα, αλλά ποτέ δεν χάνει τη φήμη τής ακόλαστης πόλης, ακόμα και μετά την εξάλειψη των ιερόδουλων και τής «σκανδαλώδους» λατρείας τής Αφροδίτης στην Ακροκόρινθο. Για τούς αρχαίους παραμένει πάντα το σύμβολο τής διαφθοράς.
Ωστόσο, η Κόρινθος δεν είναι ολόκληρη η Ελλάδα και η ιερή πορνεία αποτελεί μια εξαίρεση στον ελληνορωμαϊκό κόσμο. Αν σε ορισμένες πόλεις είναι δυνατό να εντοπίσουμε συνοικίες εξειδικευμένες στην εκμετάλλευση τής απόλαυσης, αυτό δεν έχει καμμία σχέση φυσικά με τη συγκέντρωση των ιερόδουλων στον περίβολο ενός ναού, η οποία αποτέλεσε και την πρωτοτυπία τής Κορίνθου.
Σημείωση: H dr. Catherine Salles είναι καθηγήτρια ρωμαϊκού πολιτισμού στο πανεπιστήμιο τής Ναντέρ. Το παραπάνω άρθρο αποτελείται από αποσπάσματα από το βιβλίο της Η άλλη όψη τής Αρχαιότητας. Ο υπόκοσμος (έκδ. Παπαδήμα)

Ανοιξιάτικες εικόνες απο Τρίκαλα.Μαρτάκια,φεγγάρι,ζωγραφική κ.α.

Εσείς φορεσατε Μάρτη;
"Εσείς φορεσατε Μάρτη;"
Προσθήκη λεζάντας















Η Εύη, η Χαρά και η Ίρις είναι πολύ περηφανες για το "μαρτάκι" τους. 

Συγχρόνως κρατούν ζωντανή μια παράδοση χιλιάδων χρόνων.


Εσείς φορεσατε.. Μάρτη; Στα Τρίκαλα, όλες σχεδόν οι κοπέλες, αλλά και αρκετοί άνδρες κάθε Μάρτη φορούν το πατροπαραδοτο ασπροκοκκινο κορδονι που κρατά η ιστορία του από τον.. Όμηρο.
Σκοπός του είναι να μη μαυρίσουν ή καούν  οι άνθρωποι από τον καυτό ήλιο του Μαρτίου.
Για αυτό και μόλις ιδού χελιδόνια φωνάζουν όπως και οι αρχαίοι:
Χελιδονα έφτασε..
Θάλασσες επερασε..
Για να πούνε στο τέλος στην ασπρόμαυρη χελιδόνα ..' πάρε τη μαυραδα και δώσ μου την ασπράδα'.
Πιστεύετε δεν πιστεύετε καλό Μάρτη.

Η Εύη Νάκου είναι μαθήτρια β' Λυκείου Τρικάλων,αλλά ήδη φαίνεται πως έχει τεράστιο ταλέντο στη ζωγραφική. Ένα απο τα πολλά της δημιουργήματα είναι και αυτό που μας έστειλε. Ελπίζουμε σύντομα να κάνουμε ένα αφιέρωμα και να γνωρίσουμε περισσότερα απο την νεαρή καλλιτέχνη. Συγχαριτήρια Εύη.

















BAΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Καβάλα πάει στα τσίπουρα /καβάλα
 χαιρετάει /και  τραγουδά τους φίλους του/ της Άνοιξης τραγούδια.
Με ξάφνιασε το αποψινό φεγγάρι στη Χαιδεμενη Τρικάλων. Ωραίο δεν είναι; Απ όπου και να το βλέπετε, χαιρετίσματα και πολλά φιλιά..

ΔΠ

«Η μικρή διαφορά με τις μεγάλες συνέπειες» Της Φιλολόγου-Ιστορικού Αμαλίας Κ. Ηλιάδη



Η 8η Μαρτίου ως ιστορική ημέρα μνήμης αγώνων των γυναικών του μισού και πλέον πληθυσμού της γης για την κατάκτηση του δικαιώματος στη γνώση, στην ισονομία, στην ισότιμη αμοιβή στην εργασία αλλά κυρίως στο δικαίωμα άρθρωσης του δικού τους βιωματικού λόγου, είναι καταγεγραμμένη στη συνείδηση κάθε πολίτη ανεξαρτήτως φύλου.
Γυναίκες παντού στον πλανήτη δίνουν κάθε μέρα την προσωπική τους μάχη για τη διαμόρφωση μιας κοινωνικής ταυτότητας που θα τις αφορά ως φύλο, με τις ιδιαιτερότητές τους στην ιδιωτική και δημόσια σφαίρα της χώρας που ζουν: από τη γυναίκα της Ινδίας που βιάζεται ασύστολα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τη γυναίκα της Σαουδικής Αραβίας που απέκτησε δικαίωμα ψήφου το 2012 μέχρι την Ευρωπαία που είναι το πρώτο θύμα μαζί με τους νέους στην ανεργία, μάχεται καθημερινά σκοινοβατώντας ανάμεσα στους δύο πόλους της δημόσιας και ιδιωτικής σφαίρας.
Στις κοινωνίες μας συμβιώνουμε με την απειλή του χημικού πολέμου, την τρομολαγνία, το φονταμενταλισμό, το ρατσισμό, τη δράση-αντίδραση. Ποιος είναι λοιπόν ο νέος ρόλος της γυναίκας και κατ’ επέκταση του άνδρα στο σύγχρονο ταραγμένο κοινωνικό περιβάλλον που ζούμε και πως μπορούν να συμβάλλουν και τα δύο φύλα σ’ ένα καλύτερο αύριο στη ζωή μας;
Η έξοδος των γυναικών στην παραγωγή, στα κέντρα λήψης αποφάσεων και στην πολιτική, έγινε μέσα από επίπονες διαδικασίες και σκληρούς αγώνες που ξεκίνησαν από τη δεκαετία του 1920, του ίδιου του κινήματος των γυναικών αλλά και από κοινωνικές και οικονομικές αναγκαιότητες που επιβλήθηκαν από τις πολιτικές πραγματικότητες, μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων. Το γυναικείο φύλο ως συλλογικότητα, δε μπόρεσε να επιβάλει τους δικούς του όρους, ούτε στο χώρο της εργασίας ούτε στο χώρο της πολιτικής παρά την ισχύουσα ισότητα στα δημοκρατικά κράτη της Δύσης. Έχει κάνει όμως ικανοποιητικά βήματα και πολλαπλές αλλαγές στην κοινωνική συνείδηση του σταθερού συνομιλητή της του άλλου φύλου. Έχει επιβάλλει τη διαφορετικότητά της, και σε πολλούς τομείς έχει δικαιωθεί.
Η σύγχρονη γυναίκα μορφώνεται, είναι σεξουαλικά απελευθερωμένη, έχει κοινωνικό λόγο, έχει πολιτική σκέψη, έχει κατακτήσει όλα τα επαγγέλματα, δεν υπολείπεται σε τίποτα σε γνώσεις και δεξιότητες σε σχέση με το άλλο φύλο και δεν επιτρέπει πια στην κοινωνία να την αντιμετωπίζει ως μειονεκτικό φύλο.
Οι γυναίκες σε σύνολο, αποτελούν το 52% του πλανήτη κι αυτό δεν αντανακλάται σαν ποσοστό συμμετοχής στην πολιτική. Δεν διαθέτουν ούτε χρήματα, ούτε χρόνο, ούτε τη σκληρότητα και την ανταγωνιστικότητα που απαιτεί ο δημόσιος τομέας. Και όσες γυναίκες μέχρι σήμερα έχουν φτάσει στα υψηλότερα αξιώματα της πολιτικής, όπως παλαιότερα η Θάτσερ, η Λαγκάρντ και η Μέρκελ, αντανακλούν το τεχνοκρατικό πρότυπο του άτεγκτου ανδροκρατισμού. Πόσο διαφορετική θα ήταν η πολιτική εάν συμμετέχει η γυναίκα ηγετικά, με τις ιδιαιτερότητες της ως φύλου, διότι είναι εξοικειωμένη με την πηγή της ζωής, με την ειρήνη, με την τρυφερότητα, με την αγάπη, με την ισορροπία, αξίες του ιδιωτικού που μπορούμε να τις μεταφέρουμε στο δημόσιο χώρο αρκεί να το πιστέψουμε και να το κάνουμε πράξη, γιατί έτσι θα προσδώσουμε ένα όραμα στη ζωή μας που θα την κάνει πιο ανθρώπινη και πιο αντιπροσωπευτική! Η μικρή διαφορά με τις μεγάλες συνέπειες…
(σημείωση: Το κείμενο αυτό είναι αφιερωμένο στη γυναίκα που βιώνει τον καθημερινό της αγώνα ως ένα όν μοναχικό, μόνο που η ζωή αλλάζει με δυναμικές γυναικείες οντότητες-ταυτότητες που διεκδικούν την απελευθέρωση και των δύο φύλων…).
(Δακτυλογράφηση: Βάσω Κ. Ηλιάδη)

 από trikalaola.gr

wibiya widget