Monday, April 13, 2015

Οιχαλία."Καλή αντάμωση Παναγίτσα μου 14 Αυγούστου". Δύο χωριά μοιράζονται την ίδια εικόνα..

Τελέσθηκε ο αποχαιρετισμός και η παράδοση
 της Παναγίας σήμερα β΄ημερα  τηςΛαμπρής..
Εκδηλώσεις που θυμίζουν αρχαία Ελλάδα ανάρτησε η http://www.oichalianews.gr/
Τελέσθηκε ο αποχαιρετισμός και η παράδοση της Παναγίας

ΟΙΧΑΛΙΑ 13 Απριλίου 2015

Με κάθε επισημότητα και με θρησκευτική ευλάβεια τελέσθηκε σήμερα δεύτερη μέρα του Πάσχα η παράδοση της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας της οδηγήτριας από την Οιχαλία στο Αχλαδοχώρι
Η Παράδοση λέει ότι η εικόνα βρέθηκε απο 12 κυνηγούς οι οποίοι καταγόταν από τα δύο χωριά σύμφωνα με αύτη,η εικόνα παραμένει για 8 μήνες στην Οιχαλία σύμφωνα με τον αριθμό των κυνηγών και για 4 μήνες στο Αχλαδοχώρι.Κατά την σημερινή ακολουθία όπως ορίζει το έθιμο οι γυναίκες της Οιχαλίας παρά την πίκρα τους έστησαν τρανό χορό χωρίς όργανα για τον αποχωρισμό της Παναγιάς στο σημείο του αποχαιρετισμού.
Η εικόνα όπως προστάζει το έθιμο θα παραμείνει στο Αχλαδοχώρι μέχρι την 14 Αυγούστου όπου πάλι με το ίδιο τρόπο θα μεταφερθεί από το Αχλαδοχώρι στην Οιχαλία.
Δείτε εικόνες από την σημερινή παράδοση και βίντεο(οσονούπω) όπως κατέγραψε αποκλειστικά το OichaliaNEWS

Δείτε φωτογραφίες από το Αχλαδοχώρι


Χριστός του Ελύτη και όχι του Άνθιμου. Tου Ανδρέα Ζαμπούκα

Ανδρέας Ζαμπούκας Ανδρέας Ζαμπούκας


Σύμφωνα με έρευνα της Κάπα Research για το Βήμα, το 74,2% των Ελλήνων πιστεύουν στον Θεό, το 62,5% στο μάτι, το 41,4% στα θαύματα, το 43,8% στον Σατανά, το 37,8% στην ύπαρξη εξωγήινων και το 31,8% στη Δευτέρα Παρουσία
.Photo: Nick Paleologos / SOOC
Photo:Nick Paleologos/sooc
Μια τέτοια πνευματική κατάσταση της κοινωνίας δεν μου αρέσει. Ποτέ δεν μου άρεσε. Είχα πάντα στον νου μου τον Έλληνα του Σωκράτη και των Σοφιστών. Της περιόδου της αμφισβήτησης του παλιού κόσμου. Του ανθρώπου που στέκεται ελεύθερος μπροστά στην τραγικότητα της φύσης του χωρίς αφέντες και μεσσίες στη σκέψη του.
Ουτοπική εικόνα. Γιατί ούτε ο Νίτσε, ούτε ο Καζαντζάκης μπόρεσαν να αποδεσμεύσουν αυτή τη μορφή από τους κύκλους της παράδοσης. Χρειαζόταν μάλλον κάτι πιο απλό, πιο ανθρώπινο, πιο λαϊκό για τις πλατιές μάζες του πλήθους.
Κι αυτό τον Έλληνα θεάνθρωπο, μόνο ο Ελύτης τον είδε στην τέχνη του. Η ποίηση του είναι αυτή που ξεκάθαρα δίνεται μέσα από το μίγμα της ελληνικής παράδοσης. Με λευκό μάρμαρο, πέτρα, Αιγαίο, μπλε, φως και  ευλάβεια. «Από τον Ηράκλειτο έως τον Πλάτωνα και από τον Πλάτωνα έως τον Ιησού διακρίνουμε αυτό το «δέσιμο» που φτάνει κάτω από διάφορες μορφές ως τις ημέρες μας…», λέει στην ομιλία του, όταν πήρε το Νόμπελ. Γιατί θεωρεί το λαϊκό ένστικτο της πίστης μέρος συνέχειας των αξιών αυτού του λαού. Και σαν «γενναίος» ποιητής που είναι, δεν αρνείται το βάθος του, παίρνοντας, επιλεκτικά, κομμάτια του παρελθόντος. Ούτε και ο Σικελιανός παραδόθηκε ποτέ στον «παγανισμό» του. Τον έδεσε με όποιες αξίες βρήκε στη λαϊκή ευλάβεια («Στ' Όσιου Λουκά το μοναστήρι»).
Άρα, λοιπόν, εδώ δεν έχει νόημα να αρνηθούμε την παράδοση. Δεν είμαστε μόνοι μας. Υπάρχουν και τα δείγματα της Κάπα Research. Ζουν μαζί μας κι απ' ό,τι φαίνεται, έχουν ένστικτα, ανάγκες και πάθη. Ακολουθούν τη συνέχεια, αυτόν τον αναπόδραστο κύκλο που πλάθει θεούς, θρύλους και ελπίδες. Συντάσσονται με την ψευδαίσθηση της ομάδας, φτιάχνοντας την πολιτιστική ταυτότητα της κάθε εποχής. Αδύνατον να ελευθερωθούν ποτέ από την παράδοση.
Το μεγάλο κρίμα για την ελληνική εποχή μας, δεν είναι μόνο η απαξίωση του ορθολογισμού και η άρνηση της αλήθειας. Είναι η δεσποτική έκφραση του θεού και η παραλλαγμένη εικόνα του. Είναι οι φυλακές που του έστησαν οι «εκβιαστές» των ψυχών και αλλοίωσαν τον συμβολισμό του. Γιατί κάθε θεός πλάθεται. Δεν μένει ακίνητος σε μια αέναη πραγματικότητα που αλλάζει. 
Αυτός ο λαός, που σήμερα άγεται σε παράξενα μονοπάτια, θα ήταν καλύτερος με έναν Χριστό του Ελύτη. Με έναν Διόνυσο, έναν Προμηθέα, έναν Οιδίποδα Χριστό που θα έφτανε κάθε Πάσχα, με ευγένεια, τραγικότητα και θυσία μέσα στα γαλανόλευκα, τα πέτρινα εκκλησάκια. Θα τον προτιμούσαμε ένα τέτοιο θεό που δεν θα τον περιέφεραν σε κλουβιά τσίρκου, ο Άνθιμος και κάθε κιτσάτη αντιπνευματική «βυζαντινή» καρικατούρα.
Δεν κοιτάω τι θα κάναμε κάποιοι από 'μας. Έτσι κι αλλιώς, με όποιον θεό και να μας έβαζες, πάντα «αφηγητές» θα ήμασταν... Σκέφτομαι πάντα τα δείγματα των δημοσκοπήσεων. Διώχνω από μέσα μου την έπαρση να οικτίρω την προσποίηση και την υποκρισία. Δεν ζούμε μόνοι μας.
Οι εκκλησίες, αυτό το Πάσχα, είναι περισσότερο γεμάτες παρά ποτέ. Χρόνια είχα να δω τόση κοσμοπλημμύρα. Αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι, που σπεύδουν να συμμετέχουν στο «μεταφυσικό», είχαν ανάγκη από ορθολογισμό. Η απαξίωση, όμως, της λογικής τούς οδηγεί στον μηδενισμό και την παραίτηση. Και τότε, όλοι «εμπιστεύονται» τον θεό! Αν είναι όμορφος σαν του Ελύτη είναι μια γέφυρα ελπίδας. Αν όχι, τότε έρχονται δύσκολες μέρες...
protagon.gr- ένα άρθρο των πρωταγωνιστών

Sunday, April 12, 2015

Ομήρου... αγγλικά! Της ομογενούς καθηγήτριας ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΓΟΝΕΟΥ


Αρχική σελίδα

Μία εργασία βασισμένη 
σε Μελέτη της ομογενούς
καθηγήτριας
Αναστασίας Γονέου.





Με τίτλο «Ελληνική Γλώσσα - τροφός όλων των γλωσσών », η Αναστασία Γονέου, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

«Η Ομηρική (Ελληνική) Γλώσσα, αποτελεί τη βάση επάνω στην οποία στηρίχτηκαν πλήθος σύγχρονων γλωσσών. Ακόμα κι αν δεν υπήρχε καμία άλλη αναφορά, ακόμα κι αν δεν είχε διασωθεί κανένα προκατακλυσμιαίο μνημείο, θα αρκούσε η Ελληνική Γλώσσα ως απόδειξη της ύπαρξης στο παρελθόν, μίας εποχής μεγάλου πολιτισμού. Στη γλώσσα μας είναι εμφυτευμένη όλη η γνώση που κατέκτησε ο άνθρωπος, έως την παρούσα στιγμή. Κάθε ελληνική λέξη-όρος φέρει ένα βαρύ φορτίο νόησης, φορτίο που οι προγενέστεροι 'εξόδευσαν', για να κατακτήσουν γνωστικά τη συγκεκριμένη έννοια και να την 'βαπτίσουν' με το συγκεκριμένο όνομα-λέξη ».

Παράδειγμα:
AFTER = Από το ομηρικό αυτάρ= μετά. Ο Όμηρος λέει: ''θα σας διηγηθώ τι έγινε αυτάρ''.
AMEN =  λατινικά: amen. Το γνωστό αμήν προέρχεται από το αρχαιότατο ή μήν = αληθώς, (Ιλιάδα Ομήρου β291-301), ημέν. Η εξέλιξη του ημέν είναι το σημερινό αμέ!
BANK = λατινικά pango από το παγιώπήγνυμι. Οι τράπεζες πήραν την ονομασία τους από τα πρώτα 'τραπέζια' (πάγκους) της αγοράς.
BAR = λατινικά: barra από το μάρα = εργαλείο σιδηρουργού.
BOSS =  από το πόσσις = ο αφέντης του σπιτιού.
BRAVO = λατινικό, από το βραβείο.
BROTHER =  λατινικά frater από το φράτωρ.
CARE =  από το καρέζω.
COLONIE από το κολώνεια = αποικιακή πόλη.
DAY = Οι Κρητικοί έλεγαν την ημέρα 'δία'. Και: ευδιάθετος = είναι σε καλή μέρα.
DISASTER =  από το δυσοίωνος + αστήρ
DOLLAR =  από το τάλλαρον = καλάθι που χρησίμευε ως μονάδα μέτρησης στις ανταλλαγές. π.χ.  «δώσε μου 5 τάλλαρα σιτάρι». Παράγωγο είναι τοτάλληρο, αλλά και το τελλάρo!
DOUBLE =  από το διπλούς - διπλός.
EXIST =  λατινικά ex+sisto από το έξ+ίστημι= εξέχω, προέχω.
EXIT =  από το έξιτε = εξέλθετε
EYES =  από το φάεα = μάτια.
FATHER =  από το πάτερ (πατήρ).
FLOWER =  λατινικά flos από το φλόος.
FRAPPER = από το φραγκικό hrappan που προέρχεται από το (F)ραπίζω = κτυπώ ( F= δίγαμμα).
GLAMO UR =  λατινικό gramo ur από το γραμμάριο. Οι μάγοι παρασκεύαζαν τις συνταγές τους με συστατικά μετρημένα σε γραμμάρια και επειδή η όλη διαδικασία ήταν γοητευτική και με κύρος, το gramou r - glamou r, πήρε την σημερινή έννοια.
HEART, CORE =  από το κέαρ = καρδιά.
HUMOR = από το χυμόρ χυμός (Στην ευβοϊκή διάλεκτο, όπως αναφέρεται και στον Κρατύλο του Πλάτωνος, το τελικό ' ς' προφέρεται ως 'ρ'. Π.χ. σκληρότηρ αντί σκληρότης).
=  από το εγώ ή ίω, όπως είναι στην βοιωτική διάλεκτο.
ILLUSION =  από το λίζει = παίζει.
ΙS = από το είς.
KARAT = εκ του κεράτιον, (μικρό κέρας για τη στάθμιση βάρους).
KISS ME =  εκ του κύσον με = φίλησέ με (...είπε ο Οδυσσέας στην Πηνελόπη).
LORD =  εκ του λάρς. Οι Πελασγικές Ακροπόλεις ονομάζονταν Λάρισσες και ο διοικητής τους λάρς ή λαέρτης. Όπως: Λαέρτης - πατέρας του Οδυσσέα).
LOVE =  λατινικό: love από το 'λάFω'. Το δίγαμμα (F) γίνεται 'αυ' και ' λάF ω' σημαίνει ''θέλω πολύ''.
MARMELADE =  λατινικά melimelum από το μελίμηλον = κυδώνι.
MATRIX =  από το μήτρα. 
MATURITY =  λατινικά: maturus από το μαδαρός= υγρός.
MAXIMUM =  λατινικά: maximum από το μέγιστος.
MAYONNAISE =  από την πόλη Mayon, που πήρε το όνομά της από το Μάχων = ελληνικό όνομα και αδελφός του Αννίβα.
ME =  από το με. 
MEDICINE =  λατινικά :medeor από το μέδομαιμήδομαι = σκέπτομαι, πράττω επιδέξια. Και μέδω = φροντίζω, μεδέων = προστάτης.
MENACE =  από το μήνις.
MENTOR =  από το μέντωρ.
MINE =  από το Μινώαι (= λιμάνια του Μίνωα, όπου γινόταν εμπόριο μεταλλευμάτων. «Κρητών λιμένες, Μίνωαι καλούμεναι». (Διοδ.Σικελ.Ε'84,2).
MINOR =  λατινικά: minor από το μινύς = μικρός. Στα επίσημα γεύματα είχαν το μινύθες γραμμάτιον, ένα μικρό κείμενο στο οποίο αναγραφόταν τι περιελάμβανε το γεύμα. Παράγωγο το... menu!
MODEL = από το μήδος= σχέδιο (η ίδια ρίζα με τη μόδα (= moda).
MOKE =  από το μώκος = αυτός που χλευάζει.
MONEY =  λατινικό: moneta από το μονία = μόνη επωνυμία της Θεάς Ήρας: Ηραμονία. Στο προαύλιο του ναού της Θεάς στη Ρώμη ήταν το νομισματοκοπείο και τα νομίσματα έφεραν την παράστασή της, (monetae).
MOTHER =  από το μάτηρμήτηρ.
MOVE = από το ομηρικό αμείβου = κουνήσου!
MOW = από το αμάω = θερίζω.
NIGHT = από το νύχτα.
NO =  λατινικό: nonne εκ του εκ του νη: αρνητικό μόριο  ( ''νέ τρώει, νέ πίνει''),  ή (νηπενθής = απενθής, νηνεμία = έλλειψη ανέμου.
PAUSE =  από το παύση.
RESISTANCE =   από το ρά + ίστημι.
RESTAURANT = από το ρά + ίσταμαι = έφαγα και στηλώθηκα.
RESTORATION =  λατινικά restauro από το ρά+ίστημι, όπου το ρά δείχνει συνάρτηση, ακολουθία, π.χ . ρά-θυμος, και ίστημι = στήνομαι.
SERPENT =  λατινικά serpo από το έρπω (ερπετό). H δασεία ( ') προφέρεται ως σ = σερπετό.
SEX = από το έξις. Η λέξη δασύνεται και η δασεία μετατρέπεται σε σίγμα και = s + έξις.
SIMPLE =  από το απλούς (η λέξη δασύνεται).
SPACE =  από το σπίζω = εκτείνω διαρκώς.
SPONSOR από το σπένδω = προσφέρω (σπονδή).
TRANSFER από το τρύω (διαπερνώ) + φέρω. Transatlantic = διαπερνώ τον Ατλαντικό.
TURBO = από το τύρβη = κυκλική ταραχώδης κίνηση.
YES =  από το γέ = βεβαίως.
WATER = από το Ύδωρ (νερό), με το δ να μετατρέπεται σε τ .

/durabond.ca/gdouridas/

Ευχαριστούμε τον εκπαιδευτικό Στέλιο Σκαμπαρδώνη για την ενημέρωση

ΓΝΩΜΕΣ απο Ν.Υ. Η Ελλάδα από τη Σταύρωση στην Ανάσταση

Η Ελλάδα από τη Σταύρωση στην Ανάσταση
Του Νίκου Σταματάκη 
Καθώς η χρηματοδοτική πίεση των ” θεσμών” προς την ελληνική κυβέρνηση έχει ξεπεράσει κάθε όριο, και το λεγόμενο “μαρτύριο της σταγόνας” με το οποίο η ΕΚΤ κρατά την ελληνική οικονομία στην επιφάνεια έχει πλέον φτάσει στα όρια του, ήρθε η ώρα των αποφάσεων, η ώρα της “κάθαρσης” και της λύσης του δράματος.
Στην τελική ευθεία φαίνεται ότι η Ελλάδα πιθανότατα κερδίζει την τελευταία και καθοριστική παρτίδα πόκερ που παίζεται εδώ και δυόμιση μήνες.  Ποιοι είναι οι λόγοι της αισιοδοξίας αυτής; Ο βασικός λόγος είναι ότι οι «θεσμοί» (και βασικά η Γερμανία) δεν είναι πλέον σε θέση να εκβιάσουν ούτε την ελληνική κυβέρνηση αλλά ούτε και τον ίδιο το λαό που στέκεται σύσσωμος πίσω από την κυβέρνηση.  Γιατί άραγε δεν μπορούν πια να εκβιάζουν; Δεν το μπορούν όχι μόνο γιατί η κυβέρνηση αυτή είναι αποφασισμένη να αντισταθεί στους εκβιασμούς και να παίξει ΟΛΑ τα ισχυρά χαρτιά που διαθέτει η χώρα (όπως φάνηκε καθαρά στην πρόσφατη συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα – 4ωρης διάρκειας και αυτό έχει μεγάλη σημασία – με τον Πούτιν στη Μόσχα) αλλά κυρίως γιατί η Ελλάδα και οι Έλληνες δεν έχουν πια πολλά να χάσουν όποια και να είναι η εξέλιξη της παρτίδας πόκερ.  Η γερμανική «βαναυσότητα» έφερε αποτέλεσμα μπούμερανγκ για τη γερμανική πολιτική, οδηγώντας τη σε αδιέξοδο από το οποίο μόνο χαμένη μπορεί να βγει.  Δεν θάναι άλλωστε η πρώτη φορά στην σύγχρονη ιστορία…
Ας το δούμε πέρα από περίπλοκες οικονομικές και στρατηγικές αναλύσεις, απλά και μόνο από την οπτική γωνία του απλού Ελληνα: ο βασικός πλούτος του μέσου Έλληνα δεν είναι τόσο οι κρατικές παροχές μισθών και συντάξεων (οι οποίες σαφώς ξεπερνούν τα όρια αντοχής της χώρας και θάπρεπε να περικοπούν όποιο και να είναι το τελικό σενάριο), αλλά η ιδιοκτησία ενός κομματιού αυτής της όμορφης γης που την λέμε “πατρίδα” και την αγαπούμε με ένα πάθος μοναδικό και ξεχωριστό στον κόσμο, εμείς οι απόγονοι του Οδυσσέα…   Δεν είναι βέβαια μόνο το συναισθηματικό μέρος αυτής της αγάπης – αλλά και η τεράστια πραγματική αξία αυτού του τόπου που λέγεται ΕΛΛΑΔΑ. Για να κάνουμε την αποτίμηση που ίσως να έκανε ένας κτηματομεσίτης, ένα μικρό κομμάτι της Ελλάδας έχει αισθηματική/υποκειμενική αξία για μας τους Έλληνες αλλά και αντικειμενική αξία πολλαπλάσια του μέσου ευρωπαϊκού όρου.  Και για να δώσουμε και την πρέπουσα απάντηση στον Εσθονό πρόεδρο (ηγέτη μιας χώρας που κατοικείται από λαό με πατεράδες και παππούδες που υπήρξαν μαζικά συνεργάτες των ναζί) που βγήκε προχθές να μιλήσει απρεπώς για τους Έλληνες, η μισή Σαντορίνη μπορεί να πουληθεί ως οικόπεδα με αντάλλαγμα ολόκληρη την Εσθονία….
Και επειδή οι θεσμοί έχουν ήδη θέσει επί τάπητος θέμα πλειστηριασμών των ακινήτων με συνοπτικές διαδικασίες για αποπληρωμή ληστρικών μνημονιακών φόρων που προορίζονται όχι για την ανάπτυξη της χώρας αλλά για την αποπληρωμή των εκμεταλλευτικών δανείων που κυρίως έσωσαν τις γαλλικές και γερμανικές τράπεζες, καλό είναι να συνετισθούν και να αποφύγουν τις ακρότητες.   Η Γερμανική μπότα δεν είχε και δεν θα έχει πέραση στην Ελλάδα και αυτό είναι πλέον ιστορικό γεγονός…
Ας ξεκαθαρίσουμε για να μην παρεξηγηθούμε και κατηγορηθούμε για υπερ-απλούστευση. Ασφαλώς και πρέπει να υπάρχει φόρος ακίνητης περιουσίας φυσικά με αναλογικά κριτήρια και με προνομιακή μεταχείριση της πρώτης κατοικίας.  Δεν είναι μόνο ζήτημα εσόδων του κράτους και φορολογικής δικαιοσύνης – αφού η ακίνητη περιουσία είναι πλούτος και ο πλούτος πρέπει να πληρώνει τον αναλογούντα φόρο. Αλλά είναι επίσης και θέμα ανάπτυξης διότι η δίκαιη φορολόγηση θα οδηγήσει στην εκμετάλλευση των περιουσιών (από τις οποίες δεν πρέπει, υπό προϋποθέσεις, να εξαιρεθεί και η εκκλησιαστική περιουσία – και ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες οι χθεσινές δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου).  Μια περιουσία ανεκμετάλλευτη δεν παράγει εισόδημα και επομένως θα δυσκολεύεται να πληρώσει τον αναλογούντα φόρο. Άρα ο ιδιοκτήτης της θα πρέπει είτε να την αξιοποιήσει ο ίδιος είτε να την παραχωρήσει/ενοικιάσει/πουλήσει σε άλλους ενδιαφερόμενους, δίνοντας έναυσμα σε ραγδαία οικονομική ανάπτυξη.
Στις ιδέες αυτές βρίσκεται και το κλειδί των εξελίξεων. Οι Ελληνες δεν εκβιαζόμαστε πλέον από κανένα “θεσμό”.  Ο μεγάλος μας πλούτος, η ακίνητη περιουσία μας, θα έχει την ίδια αξία είτε εντός του ευρώ είτε εκτός – μετά φυσικά από τις πρώτες δυσκολίες αναπροσαρμογής.  Αλλά έχουμε σαφώς κίνητρο να συναινέσουμε σε διαδικασίες που θα οδηγούν στον εκσυγχρονισμό της χώρας, στην πάταξη της φοροδιαφυγής και στην απόδοση δικαιοσύνης, αλλά που θα έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της χώρας και όχι την υποταγή της ή την καταλήστευσή της.
Και οι “θεσμοί” έχουν σαφώς κίνητρο να βρουν συμβιβαστική λύση γιατί έτσι όχι μόνο θα αποπληρωθούν τα δάνεια τους (τουλάχιστον στο ποσοστό που θα αποδειχθούν νόμιμα και όχι επαχθή) αλλά θα διαφυλαχθεί τόσο η ενότητα του ευρώ όσο και κυρίως η ευρωπαϊκή ασφάλεια, της οποίας η Ελλάδα υπήρξε ανέκαθεν ακρογωνιαίος λίθος.  Το συμφέρον είναι βέβαια αμοιβαίο, αλλά ας μην νομίσει κανείς στις δυτικές πρωτεύουσες ότι έχουν να αντιμετωπίσουν κάποιους μικρόψυχους. Δεν μιλάμε εδώ για απλούς μικροπολιτικούς και ωφελιμιστικούς υπολογισμούς, πρόκειται για την ίδια της ιστορία μιας φυλής που είναι “συνόκαιρη του κόσμου” για να θυμηθούμε τα λόγια του Κύπριου ποιητή Β.Μιχαηλίδη…  Ενός Ελληνισμού που το έχει στον γενετικό του κώδικα να αντιστέκεται και την κατάλληλη στιγμή να “αντριεύει και να θεριεύει”..  Και να ξετινάζει από την πλάτη του λογής επιδρομείς και κατακτητές εδώ και 3,000 χρόνια…  Τα τραπεζικά τους τεφτέρια δεν έχουν καμιά αξία από ένα σημείο και μετά και μπορούν να τα πετάξουν στα σκουπίδια…
Ας μελετήσουν ξανά την ιστορία του Ελληνισμού και ας λάβουν τις αποφάσεις τους. Να είναι βέβαιοι ότι το 2015 δεν θα είναι η εξαίρεση αυτής της τεράστιας ιστορίας αλλά ότι θα αποτελέσει το εφαλτήριο μιας νέας ανόδου.
Νέα Υόρκη, 11 Απριλίου 2015

mignatiou.com

Saturday, April 11, 2015

Μετά από 93 χρόνια, τα Άγια Πάθη στον ναό του Αγίου Βουκόλου στη Σμύρνη…

Μετά από 93 χρόνια, τα Άγια Πάθη στον ναό του Αγίου Βουκόλου στη Σμύρνη…
Toυ ΑΡΗ ΒΙΚΕΤΟΥ
Η φετινή Μεγάλη Παρασκευή είναι ιδιαίτερη για την Ελληνική, αλλά και γενικότερα για την Ορθόδοξη κοινότητα της Σμύρνης , αφού από χθες, Μεγάλη Πέμπτη βράδυ και μέχρι την Κυριακή του Πάσχα το πρωί (Εσπερινός Αγάπης) όλες οι ιερές ακολουθίες τελούνται για πρώτη φορά, μετά από 93 χρόνια στον ναό του Αγίου Βουκόλου, ο οποίος διασώθηκε κατά την Μικρασιατική καταστροφή, συντηρήθηκε πριν περίπου τέσσερα χρόνια και στις 15 Αυγούστου 2014, παραχωρήθηκε για Λειτουργία από τον Μητροπολιτικό Δήμο Σμύρνης.
Ο Δήμος, ο οποίος έκανε την συντήρηση, παραχώρησε για δεύτερη φορά τον ναό στις 6 Φεβρουαρίου, όπου ανήμερα της μνήμης του Αγίου Βουκόλου, λειτούργησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος. Η Μεγάλη Παρασκευή συμπίπτει φέτος με την μνήμη του Αγίου Δήμου, ο οποίος μαρτύρησε στη Σμύρνη, και του Γρηγορίου του Ε΄, Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως , ο οποίος είχε διατελέσει Μητροπολίτης της πρωτεύουσας της Ιωνίας.
Χθες το πρωί τελέστηκαν από τον ιερατικώς προϊστάμενο Σμύρνης, αρχιμανδρίτη Κύριλλο Συκή οι Μεγάλες Ώρες και ο Εσπερινός, στη διάρκεια του οποίου έγινε η Αποκαθήλωση του Σώματος του Χριστού από τον Σταυρό.
Φιλακόλουθος και άριστος γνώστης της βυζαντινής μουσικής ο αρχιμανδρίτης Κύριλλος συνέβαλε να δημιουργηθεί κατανυκτική ατμόσφαιρα στις ακολουθίες, ιδιαίτερα χθες βράδυ, όταν έψαλε το «Σήμερον κρεμάται επί ξύλου…» και έκανε την περιφορά εντός του ναού του Σταυρού με το Σώμα του Χριστού. Μετά ο Σταυρός τοποθετήθηκε στο κέντρο και συνεχίστηκε η ακολουθία με την ανάγνωση των Δώδεκα Ευαγγελίων του Όρθρου της Μεγάλης Παρασκευής και τους εξαίρετους θεολογικούς ύμνους.
Ο αρχιμανδρίτης Κύριλλος στο κήρυγμα του αναφέρθηκε στο νόημα του Σταυρού του Χριστού στην εποχή μας και τόνισε ότι «ο Χριστός σταυρώνεται για τον κάθε άνθρωπο, γιατί θέλει να μας δείξει ότι το μόνο πράγμα που έχει νόημα είναι η σταυρική θυσιαστική αγάπη». Στον ναό αυτό θυμόμαστε σήμερα, επεσήμανε, και τα πάθη του Γένους μας.
Το εκκλησίασμα παρακολουθούσε με αναμμένα κεριά την ακολουθία, η οποία ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 11 το βράδυ. Από τα μεσάνυχτα και μέχρι τις έξι χθες το πρωί ο π. Κύριλλος με την βοήθεια εθελοντριών και εθελοντών στόλισαν κατά την παράδοση το Ιερό Κουβούκλιο του Επιταφίου.
Λίγο πριν τις 10 το πρωί σήμερα άρχισε η ακολουθία των Μεγάλων Ωρών και του Εσπερινού. Στο τέλος της αναγνώσεως του Ευαγγελίου του Εσπερινού έγινε η Αποκαθήλωση. Λίγο πριν την απόλυση, ενώ οι ψάλτες έψελναν «Ότε κατήλθες προς τον Θάνατον η Ζωή η Αθάνατος…», ο π. Κύριλλος εξήλθε από το Ιερό Βήμα, έχοντας στον ώμο του το Σώμα του Χριστού και κρατώντας στο δεξιό χέρι το Ιερό Ευαγγέλιο.
Λιτάνευσε το Σώμα του Χριστού στον ναό και στην συνέχεια το εναπέθεσε μαζί με το Ευαγγέλιο μέσα στο Κουβούκλιο, το οποίο συμβολίζει τον Τάφο του Χριστού. Το Κουβούκλιο είναι εξαιρετικά στολισμένο με λευκά και κόκκινα φυσικά γαρύφαλλα. Μετά την ακολουθία ο π. Κύριλλος τέλεσε τρισάγια και εναπέθεσε άνθη στους τάφους των αναπαυομένων στο κοιμητήριο της Σμύρνης.
Στις επτά [χθες πλέον] στον ναό του Αγίου Βουκόλου θα αρχίσει ο Όρθρος του Μεγάλου Σαββάτου, θα ψαλούν τα εγκώμια και θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου. Από τους 16 ναούς, που είχε η πόλη της Σμύρνης, σήμερα υπάρχουν σε ερειπιώδη κατάσταση ακόμη δύο, ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, του οποίου το ξυλόγλυπτο τέμπλο βρίσκεται στην Αγία Φωτεινή Νέας Σμύρνης, και ο μοναστηριακός ναός -η Μονή δεν σώζεται- του Προφήτη Ηλία.
Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ)

Επι τέλους! Ομπάμα: Ιστορική καμπή… Ραούλ: Εντιμος άνδρας ο Ομπάμα

Ομπάμα: Ιστορική καμπή… Ραούλ: Εντιμος άνδρας ο Ομπάμα

Ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα χαρακτήρισε “σημείο καμπής” την ιστορική αναθέρμανση των σχέσεων ΗΠΑ-Κούβας απευθυνόμενος σε 34 άλλους περιφερειακούς ηγέτες, ανάμεσά τους και τον κουβανό πρόεδρο Ραούλ Κάστρο με τον οποίο αντάλλαξε νωρίτερα χειραψία κι είχε μία πολύ σύντομη συνομιλία στη Σύνοδο Κορυφής της Αμερικής.

Οι δύο ηγέτες ξεκίνησαν μία ιστορική συνάντηση στο περιθώριο της Συνόδου–την πρώτη συνάντηση μεταξύ των προέδρων των δύο αυτών χωρών από το 1956, δηλαδή πέντε χρόνια πριν από τη διακοπή των διπλωματικών σχέσεων ΗΠΑ-Κούβας.
Απευθυνόμενος στην ίδια ολομέλεια, στην Πόλη του Παναμά, κατά τη σημερινή δεύτερη ημέρα της Συνόδου, ο Κάστρο έκανε έκκληση για την άρση του οικονομικού αποκλεισμού που μετρά δεκαετίες.
Ο ίδιος περιέγραψε τον Ομπάμα ως “έντιμο άνδρα” έπειτα από μία μακροσκελή ομιλία που επικεντρώθηκε κυρίως στην ιστορία των σχέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες.
“Όταν μιλάω για την επανάσταση, με πλημμυρίζει το πάθος. Θα πρέπει να ζητήσω συγγνώμη από τον πρόεδρο Ομπάμα. Δεν ευθύνεται για ό,τι συνέβη πριν από την προεδρία του”, είπε ο κουβανός ηγέτης.
Νωρίτερα ο Ομπάμα είχε δηλώσει ότι “αυτή η στροφή στην αμερικανική πολιτική αντιπροσωπεύει ένα σημείο καμπής για ολόκληρη την περιοχή μας. Το γεγονός ότι ο πρόεδρος Κάστρο κι εγώ καθόμαστε σήμερα μαζί εδώ σηματοδοτεί ένα ιστορικό γεγονός”.
Ταυτόχρονα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ παραδέχτηκε ότι μεταξύ των δύο χωρών παραμένουν σημαντικές διαφορές.
Επίσης, ο Ομπάμα ζήτησε από τους λατινοαμερικανούς ηγέτες να βελτιώσουν την κατάσταση στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της δημοκρατίας.
Απαντώντας στην κριτική που δέχτηκε από άλλους ηγέτες για την παρελθούσα αμερικανική πολιτική στη Λατινική Αμερική, περιλαμβανομένης της υποστήριξης σε στρατιωτικά πραξικοπήματα και δικτατορίες στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, ο Ομπάμα είπε ότι το ιστορικό της Ουάσινγκτον απέχει πολύ από το τέλειο, αλλά ότι έχει αλλάξει και ότι ο ίδιος θα συνεχίσει να ασκεί πιέσεις για περισσότερη δημοκρατία.
ΠΗΓΗ: Γαλλικό Πρακτορείο, ΑΠΕ – Φωτογραφία ΛΕΥΚΟΣ ΟΙΚΟΣ

Friday, April 10, 2015

ΧΑΜΟΣ.. ΕΛΛΗΝΩΝ.Ω γλυκύ μου Έαρ. Οι επιτάφιοι σε Ελλάδα Μελβούρνη κ.α

Κατακτήσαμε τον κόσμο. Αρχίζουμε με το καλλιτεχνικό βάψιμο των  αυγών της κ. Σ.Κάπα απο θεσσαλονίκη,όπου πολυ απλά λέει σε ολόκληρο τον Ελληνισμό..ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ..


NIKOΣ ΚΑΖΑΚΟΣ.Στον επιτάφιο του Νόρθ Μπώλγουιν Μελβούρνης.


ΦΩΤΗΣ ΠΙΚΟΥΛΑΣ απο Μελβούρνη: Μολις οι δεσποινιδες και οι κυριες της Εκκλησιας μας στολισαν τον επιταφιο και μια αναμνηστικη φοτο με τον ιερατικο προισταμενο της ενοριας μας.






3 φωτογραφίες απο το στόλισμα του επιταφίου στην εκκλησία ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ της Κοινότητας , Νόρθ Αλτόνας,Μελβούρνη.


ΠΑΛΑΜΑΣ



ΑΝΝΑ ΚΟΥΣΙΑΝΤΖΑ,Παλαμά Καρδίτσας,η συνάντηση των τριών επιταφίων ,των τριών ενοριών του Παλαμά



ΑΝΝΑ Κ: η επιστροφή της περιφοράς  ,όλοι οι πιστοί θα περάσουν από κάτω και θα μπουν στην εκκλησία



ΚΑΡΥΣΤΟΣ Φωτογραφία:Vaggelis Kotsonis.10/04/2015 Άγιος Νικόλαος-Επιτάφιος

Τρίπολη: Ο ξεχωριστός Επιτάφιος με τις... 220.000 πέρλες!

Τρίπολη: Ο ξεχωριστός Επιτάφιος με τις... 220.000 πέρλες! - See more at: http://newsone.gr/ellada/37979-tripole-o-xechoristos-epitaphios-me-tis-220-000-perles#sthash.LB3Aw9uw.dpuf .Ευχαριστούμε τν κ.Περσεφώνη Κούρα απο το Μπέντιγκο Αυστραλίας


ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΣΒΟ.ΜΑΣ ΑΚΟΥΤΕ ΕΔΩ www.radiokalloni.gr LIVE.....Ω ΓΛΥΚΥ ΜΟΥ ΕΑΡ

ΓΛΥΦΑΔΑ




Χαμός ..Κυρίου και πολυς λαός στον Άγιο Τρύφωνα,Τερψιθέας..

Φωτογραφία χρήστη.
Αι γεννεαί πάσαι  ..ύμνουν τη ταφή σου...
Το 74,2% των Ελλήνων πιστεύουν στον Θεό, το 62,5% στο μάτι, το 41,4% στα θαύματα, το 43,8% στον Σατανά, το 37,8% στην ύπαρξη εξωγήινων και το 31,8% στη Δευτέρα Παρουσία. (Κάπα Research για το Βήμα) 
Αν τολμούσες, Αλέξη, ας μην πήγαινες Επιτάφιο....!!!
Protagon (Χάρης Κοντόπουλος)


Και καλή Ανάσταση ..να μας στείλετε νωρίς τις φωτογραφίες σας "Ε"

wibiya widget