Saturday, September 12, 2015

12/9/15 Απόψε ο Αντώνης κελαηδά,στα Γλυφαδιώτικα βουνά,με το Δόκιμο για τους Ηπειρώτες



Ο Σύλλογος Ηπειρωτών Γλυφάδας «Η ΠΙΝΔΟΣ» σας προσκαλεί να  τιμήσετε με την παρουσία σας την εκδήλωση του Συλλόγου μας «ΑΝΤΑΜΩΜΑ 2015», το Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015 και ώρα 20:30 στo Πατητήρι (Τέρμα Κων.Αθανάτου - Άνω Γλυφάδα). Σας περιμένουμε σε μία αυθεντική Ηπειρώτικη βραδιά με παραδοσιακή μουσική και χορό για όλους, με τoν Αντώνη Κυρίτση και τον Δόκιμο Χαραλάμπους (είσοδος ελεύθερη).

Ο πρόεδρος των Ηπειρωτών κ. Μάκης Ζωίδης υπόσχεται ένα γνήσιο Ελληνικό  γλέντι που θα μείνει αξέχαστο..


Χαρείτε μερικές απο τις αμέτρητες επιτυχίες του Αντώνη Κυρίτση




Δόκιμος σε Ηπειρώτικα Τραγούδια



ΔΕΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟ  ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΑΝΤΩΝΗ ΚΥΡΙΤΣΗ



Απόσπασμα από συνέντευξη που έδωσε ο Κώστας Βίρβος στη Μαρούλα Κλιάφα το Πάσχα του 1997

 από 
Ποια είναι η πρώτη εικόνα που διατηρείτε έντονα στη μνήμη σας ;
« Θυμάμαι πως όταν ήμουνα πολύ μικρός, η μάνα μου είχε κρεμάσει πλάι στο κρεβάτι μου μια υφαντή μπαντανία με τρεις κοπέλες που χόρευαν. Μου άρεσε πολύ να τις κοιτάζω και τις είχα δώσει και ονόματα. Τις έλεγα Μαλότα, Μπαλότα και Καλότα. Όλα τα ονόματα είχαν ομοιοκαταληξία. Τέλειωναν σε «οτα».Κάθε πρωί τις καλημέριζα και κάθε βράδυ τις καληνύχτιζα».

Πώς ήταν η ζωή σας ως παιδί;
«Αν και προέρχομαι από αστική οικογένεια, ζούσαμε ελεύθερα. Το σπίτι μας ήταν στην οδό Καραϊσκακη, αλάνα δεν υπήρχε κοντά αλλά παίζαμε στους γύρω δρόμους με τα γειτονόπουλα. Κυρίως αγόρια.[…] Αν και θυμάμαι πως υπήρχαν και μερικά κορίτσια που τα κοίταζα. Αυτό στο δημοτικό ε! Ήμουνα ο αρχηγός της παρέας. Υπασπιστή είχα τον Τάσο Ζαχαράκη. Η μητέρα μου , κόρη τσιφλικά, ήταν πολύ αυστηρή, σχεδόν δωρική. Μας μάλωνε συχνά, μερικές φορές και μας έδερνε. Εγώ ήμουνα πολύ ατίθασος. Δεν λογάριαζα τα μαλώματα. Έκανα του κεφαλιού μου».

Τι είδους μουσική ακούγατε στο σπίτι;
«O πατέρας μου που το 1914 είχε μεταναστεύσει στην Αμερική, όπου έμεινε δέκα χρόνια, είχε φέρει από εκεί ένα γραμμόφωνο και πολλούς δίσκους, κυρίως όπερες. Μαζί είχε φέρει και δυο τρεις δίσκους με ρεμπέτικα. Εμένα δεν μου άρεσαν οι όπερες. Εγώ άκουγα κατά κόρον τα ρεμπέτικα. Τα αγαπούσα γιατί τα άκουγα από τα πολύ μικρά μου χρόνια μιας και το σπίτι μας γειτνίαζε με τα πορνεία. […] Εκτός από τα ρεμπέτικα αγαπούσα πολύ και τα ηπειρώτικα τραγούδια, κυρίως τα πολυφωνικά. Εκτασιαζόμουνα. Τα ηπειρώτικα τραγούδια είναι όπως οι αρχαίες τραγωδίες. «Ο Μενούσης» για παράδειγμα. Ένα δραματικό τραγούδι, που ο πρωταγωνιστής είναι θύτης και θύμα ταυτόχρονα».




Έχετε επηρεαστεί από το ηπειρώτικο τραγούδι;
«Μμμ. Ίσως. Νομίζω πως ως προς τη δομή του στίχου πως έχω επηρεαστεί. Όταν άρχισα συνειδητά να γράφω στίχους άφηνα πάντα το ένστικτο να με οδηγεί. Έγραφα τραγούδια που πρώτα να ικανοποιούν εμένα. Πολλές φορές όμως το τέλος του τραγουδιού που έγραψα δεν ήταν ευχάριστο. Τέτοια τραγούδια ήταν αντιεμπορικά. Οι εταιρείες δυσανασχετούσαν. Οι ευρύτατες μάζες ήθελαν τραγούδια με ευχάριστο τέλος».

Δουλεύετε πολύ τον στίχο;
«Μερικές φορές ο στίχος μου βγαίνει αμέσως. Όμως υπάρχουν στίχοι που τους έχω γράψει και δυο και τρεις και τέσσερις φορές. Δεν φτάνει η έμπνευση. Χρειάζεται και δουλειά».

Ας γυρίσουμε στα παιδικά σας χρόνια. Πού πήγατε σχολείο;
«Ο πατέρας μου με έγραψε στο 3οδημοτικό σχολείο επειδή εκεί ήταν διευθυντής ένας κρανιώτης δάσκαλος, ο Τζιαμπιώζης. Αυτός μου έδωσε και διάβασα τα πρώτα λογοτεχνικά βιβλία.
Στο 3ο δημοτικό σχολείο που πήγα έγινα πολύ λαϊκό παιδί λόγω πολυεθνικότητας του σχολείου. Το ένα τρίτο των συμμαθητών μου ήταν προσφυγόπουλα, παιδιά πολύ φτωχά, ξυπόλητα… Το άλλο ένα τρίτο ήταν εβραιόπουλα και οι υπόλοιποι ήμασταν γηγενείς. Έκανα παρέα με όλους. Πήγαινα στον Συνοικισμό, όμως φιλίες ιδιαίτερες είχα με τα εβραιόπουλα. […] Αργότερα οι δυο καλύτεροι φίλοι μου ήταν ο Σαμουήλ Σαμουήλ και ο Μάκης Λεβής».

Πότε γράψατε τους πρώτους στίχους;
«Μόλις τέλειωσα το δημοτικό και ετοιμαζόμουνα το φθινόπωρο να δώσω εξετάσεις στο γυμνάσιο, πήγαμε οικογενειακώς στην Κρανιά. Εκεί υπήρχαν δυο σχολεία. Τα χρόνια εκείνα ακόμα και το καλοκαίρι μας μάντρωναν. Η Κοινότητα πλήρωνε τους δασκάλους και τα πρωινά για λίγες ώρες πηγαίναμε στο σχολείο. Δεν ήταν υποχρεωτικό αλλά πηγαίναμε. Μια μέρα ο δάσκαλος Κώστας Γκίκας μας λέει: «Παιδιά αύριο αντί για έκθεση ιδεών θα μου φέρετε ένα ποίημα». Γυρίζω στο σπίτι, κάθομαι και γράφω ένα ποίημα. Όταν την επομένη το διάβασε με ρώτησε: « Εσύ το έγραψες αυτό;» «Εγώ». Δεν με πίστεψε φαίνεται και μου είπε να πάω στη διπλανή αίθουσα και να γράψω ένα ποίημα με το τάδε θέμα. Δεν θυμάμαι τώρα το θέμα. Πάω εγώ, σε είκοσι λεπτά το είχα γράψει. Γυρίζω στην τάξη. « Τι το τέλειωσες κιόλας»; «Το τέλειωσα».
« Για να δω τι σαχλαμάρες έγραψες». Το διαβάζει, του άρεσε. « Κοίτα» μου λέει, « τώρα που θα κατεβείς στην πόλη να πας να αγοράσεις τη νεοελληνική στιχουργική του Ηλία Βουτυρίδη και να αρχίσεις να διαβάζεις ποίηση. Μην φοβάσαι, ας είσαι μικρός». Αυτός ο δάσκαλος ο Γκίκας μου έμαθε να διαβάζω ποίηση.»
Έχετε γράψει στίχους κατά παραγγελία;
«Ναι, έχω γράψει. Όταν ένας φίλος σου λέει έχω γράψει τη μουσική αλλά δυσκολεύομαι στο στίχο και σου ζητάει βοήθεια δεν μπορείς να του το αρνηθείς. Όταν σου δίνουν τη μουσική για να την επενδύσεις με λόγια συχνά δυσκολεύεσαι και ο στίχος μπορεί να υστερεί. Οι μεγάλοι μας συνθέτες, Τσιτσάνης, Καλδάρας ξεκινούσαν πάντα σχεδόν από τον στίχο. Οι στίχοι τους ενέπνεαν και τη μουσική».

Συνήθως διαλέγατε εσείς τους συνθέτες στους οποίους δίνατε τους στίχους σας;   
«Προσπαθούσα. Τα κριτήριά μου ήταν πάντα η ποιότητα της δουλειάς τους. Η μουσική φόρμα του Τσιτσάνη, αυτό το καινούργιο που έφερε στη μουσική και δημιούργησε το τρικαλινό στίγμα, την τρικαλινή σχολή- γιατί πολλοί τον μιμήθηκαν στη συνέχεια- εμένα μου άρεσε. Πολλοί συγχέουν το μάγκικο τραγούδι με το ρεμπέτικο. Δεν είναι το ίδιο. Το ρεμπέτικο θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το εργατικό τραγούδι των πόλεων. Το μάγκικο είναι η αργκώ. Εγώ για παράδειγμα έχω γράψει το μάγκικο « Θα κάνω ντου βρε πονηρή στα στέκια που αράζεις».
Ο ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΤΣΑΓΚΑΔΑ
Δηλαδή ο στίχος είναι εκείνος που καθορίζει αν ένα τραγούδι είναι μάγκικο;
«Ο στίχος αλλά εν πολλοίς και η μουσική. Μάγκικα έγραψε ο Μπάτης, ο Βαμβακάρης…Αν και η « Φραγκοσυριανή» για κανένα λόγο δεν είναι μάγκικο τραγούδι.
Ο Τσιτσάνης πήρε αυτά τα τραγούδια και τα μεταμόρφωσε. Έβαλε νέα στοιχεία και το δικό μας δημώδες και έφτιαξε κάτι προσωπικό, δικό του. «Η συννεφιασμένη Κυριακή»είναι σε φόρμα δημοτικού τραγουδιού».

Πώς ήταν η συνεργασία σας με τον Τσιτσάνη. Υπήρχαν διαφωνίες, εντάσεις;
«Στον Τσιτσάνη αν δεν του άρεσε ο στίχος, σε κοιτούσε λίγο περίεργα- ποτέ δεν σου έλεγε κάτι να σε προσβάλει- και στη συνέχεια γελούσε δυνατά. Να έτσι. ( Μιμείται το γέλιο του Τσιτσάνη) « Γιατί γελάς ρε Βασίλη;» τον ρωτούσα. « Έλα μωρέ Κώστα» έλεγε. «Εγώ θέλω στον στίχο εικόνες, εικόνες, εικόνες…». Τα αφηρημένα πράγματα δεν του άρεσαν. Επίσης δεν του πήγαινε καθόλου το Μικρασιάτικο τραγούδι και δεν έκρυβε την απέχθειά του γι’αυτό.
Ο Τσιτσάνης έδινε μεγάλη σημασία στην αρχή του τραγουδιού. « Πρέπει να σχίζει, να τσακίζει», έλεγε. Ιδιαίτερη σημασία έδινε και στο ρεφραίν. Κατά τον Τσιτσάνη το ρεφραίν πρέπει να τα λέει όλα. Τον άκουγα ευλαβώς. Έμαθα πολλά για τον στίχο από τον Τσιτσάνη.
Η συνεργασία μου με τον Καλδάρα ήταν διαφορετική. Το συζητούσαμε.
Και με τον Μπιθικώτση συνεργάστηκα καλά. Κάναμε μαζί μεγάλες επιτυχίες. Ο Μπιθικώτσης μπορεί να μην έγραψε πολλά τραγούδια αλλά ήταν καλός συνθέτης».

Η συζήτησή μας στη συνέχεια στράφηκε σε άλλα μονοπάτια. Μου μίλησε για τον Κίτσο Τσιτσάνη, έναν άνθρωπο ταλαντούχο που το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν το κυνήγι, το να εκτρέφει καρδερίνες στο κλουβί και το να ακούει γραμμοφωνημένα τα τραγούδια που έγραφε κι ας μην είχαν το όνομά του. « Έγραφε για το κέφι του», μου τόνισε. « Το ίδιο και ο Παπασίκας » είπα. Ύστερα μου εμπιστεύτηκε πως είχε αρχίσει να γράφει ένα βιβλίο για τον Τσιτσάνη με προσωρινό τίτλο « Ο άγνωστος Τσιτσάνης».Τον ρώτησα αν το έχει προχωρήσει. « Είναι γύρω στις ογδόντα, ενενήντα σελίδες. Να δούμε αν το συνεχίσω. Δεν ξέρω ».
Του ζήτησα να μου περιγράψει την προπολεμική ζωή στα Τρίκαλα.
Μου μίλησε για τις παλιές ταβέρνες, τον καραγκιόζη, τα δισκάδικα της 25ης Μαρτίου που με μεγάφωνα μετέδιδαν για λόγους διαφημιστικούς τους νέους δίσκους, κυρίως ρεμπέτικα, για την μπάντα που έπαιζε στην πλατεία και διαμόρφωνε ένα καλό μουσικό αισθητήριο στον κόσμο. Θυμήθηκε τα μαθητικά του χρόνια, την κατοχή… Μου διηγήθηκε δυο περιστατικά με τους τρικαλινούς δωσίλογους. Την έξοδό του στο αντάρτικο το καλοκαίρι του 1944, τον εμφύλιο, τις σπουδές του, τη στρατιωτική του θητεία, τη δουλειά του στο Υπουργείο Οικονομικών.
Άρπαξα την ευκαιρία.

Ποια θεωρείτε κυρίως εργασία σας;τον ρώτησα.
(Χαμογέλασε). « Την στιχουργική βέβαια. Η άλλη μου δουλειά απλώς μου εξασφάλιζε έναν καλό μισθό και την ιατρική περίθαλψη».
Κοίταξα το μαγνητόφωνο. Η τρίτη κασέτα τέλειωνε. Του το είπα.
« Θα συνεχίσουμε όταν θα έρθεις στην Αθήνα», με παρηγόρησε.
Δεν συνεχίσαμε. Όμως τα τελευταία χρόνια μιλούσαμε πολύ συχνά στο τηλέφωνο. Μια δυο φορές μου τραγούδησε το «Κοιμήσου αγγελούδι μου», αυτό το καταπληκτικό νανούρισμα. Τελευταία, λίγο πριν αρρωστήσει, τραγουδήσαμε μαζί τηλεφωνικώς το « Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα» το οποίο μου το έστειλε και σε χειρόγραφο. Ήταν ένας πολύ καλός λαϊκός ποιητής και κυρίως ένας σπάνιος άνθρωπος. Θα μου λείψει.
Μαρούλα Κλιάφα

Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι από το αρχείο του « Κέντρου Ιστορίας και Πολιτισμού της εταιρείας Κλιάφα

Της ημέρας.Έτσι φτάσαμε εδώ που ‘’φτάσαμε’’ !!! Του Harris Kodopoulos

Γράφει ο
 Harris Kodopoulos

Γράφει φίλος και συφωνώ απόλυτα μαζί του...!!!
Πολιτική νανοκρατία των μεταλλαγμένων ‘’μνημονιακών’’ …
Έτσι φτάσαμε εδώ που ‘’φτάσαμε’’ !!!
Ο Καραμανλής πτώχευσε την Ελλάδα, όπως ξέρουμε πλέον όλοι...
Κανείς δικαστής ή άλλος αρμόδιος υπεύθυνος, δεν άσκησε εναντίον του, οποιασδήποτε μορφής δίωξη ή και έλεγχο.
Παραμένει ατιμώρητος, θρασύδειλος και.... μπουκωμένος εισπράττοντας την βουλευτική του αμοιβή χωρίς καμία αντιπαροχή και προσφορά.
Ο Σαμαράς έδωσε ‘’γη και ύδωρ’’ στους Γερμανούς και παρέδωσε και τον Χριστό ακόμη στο διάβολο για τιμωρία, μέχρις ότου απεκάλυψε την φιλομνημονιακή του υπόσταση , προδοσία και εφιαλτική αδυναμία του και πιστεύω του...!!.
Ο Βενιζέλος, σαν άλλος Τούρκογλου, ‘’αξιώθηκε’’! να μπει πρώτος στη λίστα των σύγχρονων αποστατών και προδοτών, προδίδοντας και παραδίδοντας την δημοκρατική παράταξη και πολιτική του υπόσταση, θυσία και βορά, στις πρόστυχες επιδιώξεις του Σαμαρά και τις προσωπικές ονειρώξεις και κομματικές εγκληματικές κυβιστήσεις του.
Ο Τσίπρας και η γνωστή κλίκα του, σαν άλλος Μπερίσα, τα έδωσαν όλα υποσχόμενοι τα πάντα στους πάντες.
Βγήκαν οι ..νάνοι να παίξουν ‘’μπασκετ’’ της πολιτικής, χωρίς γνώση, ύψος και ..πάγκο.
Το αποτέλεσμα φάνηκε αμέσως μετά τη απάτη , στους επτά πρώτους μήνες.
Πολιτική κακοτεχνία από νάνους ‘’καλλιτέχνες’’ !
Και ο λαός εξακολουθεί να γίνεται θύμα του κατεστημένου και των νταβατζήδων.
Ο Τσίπρας και τα τσιράκια του από τη μια πλευρά, ο Βαγγέλας και οι..τρίχες του από την άλλη και ο λαός τυφλωμένος από το βρόμικο ‘’κίτρινο’’ κέρινο ομοίωμα περιμένει άδικα και απελπισμένα λύσεις από .. κέρινους νάνους .
Πολιτική ‘’νανοκρατία’’ και εθνικός ευτελισμός …..
Και ‘’φυσικά’’ για όλα φταίει ο.....Γιώργος Παπανδρέου που μας έσωσε...

Τα "γκαβά¨" λεωφορεία στα Τρίκαλα φούλ για ...Φατσιμάρε*



Το αντιγράφουμε απο την ιστοσελίδα των Τρικάλων .www.fatsimare.gr του φίλου μας ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΤΣΙΚΑ

Ας ελπίσουμε πως όλα θα πάνε καλά και επιτέλους θα κυκλοφορήσουν χωρίς να χρειαστεί να γίνουν κι άλλες "χειρουργικές" παρεμβάσεις στους δρόμους της πόλης...

Να ησυχάσουμε.

Στη φωτο ο κατ' επανάληψη "παγκόσμιος" διευθύνων του e-trikala Οδυσσέας Ράπτης (δεύτερος από δεξιά) φωτογραφίζεται με διάφορα "φατσιμάρια" και τα "γκαβά" έξω από το ΚΤΕΟ. Ιστορική στιγμή...

Γεμάτο... "φατσιμαριλίκια" και "παχιές" κουβέντες" είναι και το δελτίο τύπου.

Διαβάστε το:


Το μεγαλύτερο τεχνολογικό και καινοτόμο επίτευγμα του Δήμου Τρικκαίων, παγκόσμιας κλίμακας και προσφοράς, το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό, είναι έτοιμο να δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες.

Από το Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου, επισήμως (καθώς μερικά δρομολόγια πραγματοποιούνται από το απόγευμα της Παρασκευής 11 Σεπτεμβρίου) το Λεωφορείο, στο πλαίσιο του πανευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil 2, κυκλοφορεί στους δρόμους των Τρικάλων!

Μιας πόλης που συνεχίζει να εκπλήσσει με τις τεχνολογικές της δυνατότητες, ειδικά με τη παγκόσμια πρωτοποριακή διάσταση της συγκεκριμένης εφαρμογής.

Κάθε μέρα – πλην Δευτέρας – και τις ώρες 10:00 έως 14:00 και 16:00 έως 20:00, το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό θα διασχίζει τη μήκους 2,4 χλμ. προγραμματισμένη διαδρομή στο κέντρο των Τρικάλων.

Η κυκλοφορία για τις πρώτες 6 ημέρες, δηλαδή μέχρι τις 17 Σεπτεμβρίου,  θα γίνεται χωρίς επιβάτες. Από τις 18 Σεπτεμβρίου, ημέρα Παρασκευή, το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό θα δέχεται επιβάτες στην πιλοτική του λειτουργία και από τα τέλη Οκτωβρίου, θα γίνεται κανονικά η αυτόματη ανεξάρτητη κυκλοφορία του.

Αυτό σημαίνει πλέον, ότι οι δρόμοι στους οποίους θα κινηθεί το όχημα (Δ. Τερτίπη, Καρδίτσης, Καποδιστρίου, Κοραή, Αμαλίας, Νέλσωνος, Στρ. Σαράφη, Β. Τσιτσάνη. Δημ. Ιακωβάκη, Οθωνος) θα πρέπει να είναι ελεύθεροι από σταθμευμένα οχήματα πάσης φύσης, καθώς και από εμπόδια.

Για τον λόγο αυτό, προσωπικό της e-trikala Α.Ε. που υλοποιεί το πρόγραμμα ήδη έχει χορηγήσει συγκεκριμένα φυλλάδια για τη διαδρομή και τη στάθμευση, ενώ θα βρίσκεται και καθημερινώς στον δρόμο, για να γίνεται σύσταση στους οδηγούς.

Ταυτοχρόνως, σημειώνεται ότι, όπως πλέον ορίζει ο νόμος, μπορεί να εφαρμοστεί η επιβολή προστίμων από τη Δημοτικη Αστυνομία, καθώς η λεωφορειολωρίδα είναι χώρος απαγόρευσης στάθμευσης, μέχρι το τέλος ωραρίου κυκλοφορίας του οχήματος.

Ετσι, οι τρικαλινοί μπορούν πλέον να μετάσχουν στο παγκόσμιο εγχείρημα, που μετά από λίγες ημέρες αναστάτωσης, είναι έτοιμο να αποτελέσει παγκόσμιο σημείο αναφοράς, όππω ήδη έχει καταγραφεί στα τεχνολογικά δεδομένα.

Πινακίδες

Σημειώνεται ότι, σήμερα καταγράφηκε μια ακόμη παγκόσμια καινατομία: το πρωί, βάσει της υπουργικής απόφασης, σε συνεργασία με τη Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών και το ΚΤΕΟ Τρικάλων, καθώς και με τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, η e-trikala Α.Ε. διαθέτει πινακίδες κυκλοφορίας για τα δύο πρώτα οχήματα. Με αριθμούς κυκλοφορίας ΤΚΤ 3131 και ΤΚΤ 3132, τα δύο πρώτα οχήματα πλέον, φέρουν ΚΑΝΟΝΙΚΗ πινακίδα. 

Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να κυκλοφορήσουν παντού, κάτι που στα τεχνολογικά και οδηγικά χρονικά,καταγράφεται επίσης ως πρωτιά, αφού μέχρι τώρα, όλα τα δρομολόγια ήταν ανεπίσημα, δεν «υπήρχαν» πουθενά και τα οχήματα ήταν μόνο πειραματικά.

Τα δύο οχήματα θα αυξηθούν σε έξι, με άλλα δύο να έρχονται στα Τρίκαλα στις 20 Σεπτεμβρίου και άλλα δύο, στις αρχές Οκτωβρίου.

Από το γραφείο Τύπου


*Φατσιμάρε (βλάχικη λέξη) = Φιγούρα,επίδειξη...

Friday, September 11, 2015

Οι Ούγγροι θέλουν να στείλει η ΕΕ στρατό στον Εβρο για να σταματήσει τους μετανάστες

Τα σύνορα της Ευρώπης με την Τουρκία πρέπει να "υπερασπιστεί" η Ευρώπη στέλνοντας συνοριοφύλακες, υποστήριξε σήμερα ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Ορμπάν, αναφερόμενος στο θέμα των προσφύγων.

Οι Ούγγροι θέλουν να στείλει η ΕΕ στρατό στον Εβρο για να σταματήσει τους μετανάστες
"Καθώς η Ελλάδα προφανώς δεν μπορεί να υπερασπισθεί τα σύνορά της... η Ευρώπη πρέπει να έχει το δικαίωμα να κινητοποιήσει ανθρώπινα μέσα, συνοριοφύλακες για να μεταβούν εκεί ώστε να υπερασπισθούν τα εξωτερικά σύνορα της Ελλάδας", δήλωσε σε δημοσιογράφους και πρόσθεσε: "Αν η Ελλάδα δεν είναι ικανή να το κάνει, οφείλουμε να το αναλάβουμε εμείς, διαφορετικά το πρόβλημα μετατοπίζεται στην Ουγγαρία, την Αυστρία, τη Γερμανία".
Τις δηλώσεις αυτές έκανε ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας αμέσως μετά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Μάνφρεντ Βέμπερ. Εν τω μεταξύ η Ουγγαρία συνεχίζει την κατασκευή ενός φράκτη μήκους 175 χλμ. κατά μήκος των συνόρων της με τη Σερβία και όπως έχει πει η Βουδαπέστη θέλει να έχει καταστήσει πλήρως αδιαπέραστα τα σύνορά της στις 15 Σεπτεμβρίου.
Από την πλευρά του ο Μάνφρεντ Βέμπερ παραδέχθηκε πως "η Ουγγαρία καταβάλλει προσπάθειες να σεβαστεί την ευρωπαϊκή νομοθεσία" και πως ο Ορμπάν "έχει δίκιο να υπογραμμίζει πως η Ελλάδα είναι αυτή που οφείλει κατά πρώτο λόγο να εξασφαλίσει τα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ". "Η Frontex τα χρηματοοικονομικά εργαλεία της ΕΕ, η Επιτροπή και το σύνολο της ΕΕ θέλουν να βοηθήσουν την Ουγγαρία", διαβεβαίωσε.
Πηγή: Megatv

ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ: Το πόρισμα του εισαγγελέα για το οποίο τσακώνονται Μεϊμαράκης-Καμμένος

Image

Η “υποβρύχια” σύγκρουση Μεϊμαράκη-Καμμένου δεν αναμένεται να σταματήσει μέχρι τις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου. Και σήμερα από το πρωί και οι δυο τους με τηλεοπτικές τους εμφανίσεις ανταλάσσουν “τορπίλες” για το θέμα της σύμβασης εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων τύπου 209. Το σημείο αντιπαράθεσης είναι αν έπρεπε το καλοκαίρι του 2009 , να καταβληθεί δόση περίπου 105 εκατομμυριων ευρώ στους Γερμανούς που είχαν αναλάβει τον εκσυγχρονισμό τους. 

Η πλευρά Καμμένου στηρίζεται σε καταθέσεις που έχουν πάρει εισαγγελείς στις οποίες επισημαίνεται ότι οι Γερμανοί θα έπρεπε να έχουν παραδώσει εκσυγχρονισμένο το υποβρύχιο ΩΚΕΑΝΟΣ, από το 2007. Άρα εκφράζεται η απορία γιατί απαιτούσαν την καταβολή της δόσης των 105 εκατομμυρίων και κυρίως γιατί εμείς την πληρώσαμε. Είναι προφανές ότι οι Γερμανοί το καλοκαίρι του 2009 ,έχοντας “μπλέξει” με τον “προβληματικό” ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ “εκβίαζαν” ότι θα αποχωρήσουν από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Κάτι που τελικά έπραξαν αμέσως μετά από τις εκλογές του φθινοπώρου του 2009.

Από την άλλη πλευρά το επιτελείο Μεϊμαράκη επαναλαμβάνει ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα με την πληρωμή που είναι καθόλα νόμιμη και προβλεπόταν να γίνει.

Το επίμαχο σημείο της κατάθεσης οικονομικού αξιωματικού στον στρατιωτικό εισαγγελέα και  παντώντας   ΕΔΩ   μπορείτε να διαβάσετε όλη την προκατακτικη εξέταση.


Προβάδισμα 5% στον ΣΥΡΙΖΑ δίνει νέα δημοσκόπηση


Νίκη του ΣΥΡΙΖΑ και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, σε σχέση με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, δίνει μια νέα δημοσκόπηση, που διενήργησε η ProRata για την Εφημερίδα των Συντακτών.
Το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα αναδεικνύεται πρώτο με ποσοστό 28,5% με τη ΝΔ να ακολουθεί με διαφορά 5 μονάδων, στο 23,5%. Όπως επισημαίνει, μάλιστα, η δημοσκόπηση, αν και πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζει χαμηλά ποσοστά συσπείρωσης που φθάνουν το 64%, σε αντίθεση με τη ΝΔ που δείχνει να έχει πιάσει ταβάνι στο 83%.
Εκτός Βουλής μένουν, εξάλλου, η Λαϊκή Ενότητα και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, ενώ σε πολύ υψηλά επίπεδα κυμαίνεται η αδιευκρίνιστη ψήφος.
Αναλυτικά, η πρόθεση ψήφου:
ΣΥΡΙΖΑ: 28,5%
Νέα Δημοκρατία: 23,5%
Χρυσή Αυγή: 6,5%
ΠΑΣΟΚ: 4,5%
ΚΚΕ: 4,5%
Το Ποτάμι: 4%
Ένωση Κεντρώων: 3,5%
ΑΝΕΛ: 2,5%
ΛΑΕ: 2,5%
Άλλο: 2,5%
ΔΞ/ΔΑ: 17,5%
Ενα ενδιαφέρον στοιχείο που βγαίνει από τη δημοσκόπηση αυτή, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι μόνο 1 στους 3 ερωτηθέντες επιθυμούν αυτοδύναμη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων ζητούν κυβέρνηση συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ - Νέας Δημοκρατίας.

Η διαπαιδαγώγηση των νέων στην Αρχαία Ελλάδα


Η αγωγή στη Σπάρτη και οι σοφιστές της Αθήνας

Η Σπάρτη φιλοδοξούσε να έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο της ζωής των πολιτών της. Τα αγόρια ανατρέφονταν απ’ την οικογένειά τους μέχρι την ηλικία των επτά ετών και έπειτα ξεκινούσε το σύστημα της αγωγής. Αγωγή ήταν η σπαρτιατική εκγύμναση, όπου όλα τα αγόρια συμβίωναν με τους συνομήλικούς τους. Το πρόγραμμα είχε αυστηρή εκπαίδευση, όπου η σωματική σκληραγώγηση και η απόκτηση ηθικών αρχών τους οδηγούσαν στην πνευματική διαμόρφωση του χαρακτήρα. Ο Πλούταρχος λέει ότι οι νέοι παρευρίσκονταν στα συμπόσια των πολιτών, όπου άκουγαν τα κατορθώματα των γερόντων και ιστορίες που αποσκοπούσαν να τους διδάξουν τις αξίες της Πόλης. Τότε διδάσκονταν ποια παραδείγματα ήταν άξια προς μίμηση και ποια προς αποφυγή. Ήταν ένας κλασικός τρόπος διαπαιδαγώγησης, που βασιζόταν στην επανάληψη και στην μίμηση. Η σπαρτιάτικη μέθοδος ήταν πολύ διαφορετική από αυτή των σοφιστών στην Αθήνα του 5ου αιώνα, οι οποίοι εκθείαζαν την εξατομικευμένη εκπαίδευση, τον πειραματισμό και την αμφισβήτηση των απόψεων. Είναι γνωστό ότι οι σοφιστές δεν είχαν καλή φήμη και ότι υπήρξαν θύματα τόσο ορισμένων ακροατών τους που διαστρέβλωναν τα λεγόμενά τους, όσο και της σάτιρας του Αριστοφάνη για τις παιδαγωγικές τους μεθόδους. Η διδασκαλία τους ωστόσο, θεμελίωσε κατά κάποιον τρόπο τη σύγχρονη διαπαιδαγώγηση, παροτρύνοντας καθ’ έναν ξεχωριστά να γνωρίσει τον εαυτό του και να προοδεύσει. Είναι όμως προφανές ότι βρισκόταν στον αντίποδα του σπαρτιατικού μοντέλου.

Η κρυπτεία στη Σπάρτη

Στη Σπάρτη του 7ου – 4ου αιώνα ίσχυε ένας παράξενος θεσμός, η κρυπτεία, που προέρχεται από το ρήμα «κρύπτειν», δηλαδή «κρύβω». Το τελετουργικό της κρυπτείας παρουσιάζεται στον Πλούταρχο ως μία από τις πιο αποτρόπαιες ασκήσεις της σπαρτιατικής εκπαίδευσης: «Να λοιπόν τι ήταν η κρυπτεία. Οι άρχοντες που ήταν υπεύθυνοι για τη διαπαιδαγώγηση των νέων έστελναν κάθε τόσο σε όλη την επικράτεια, όσους έκριναν ότι ήταν οι εξυπνότεροι, εφοδιάζοντάς τους με στιλέτα και τα απαραίτητα τρόφιμα. Οι νέοι παρέμεναν κρυμμένοι όλη τη μέρα σε διάσπαρτα καταφύγια και ξεκουράζονταν. Όταν βράδιαζε, κατέβαιναν στους αγρούς και έσφαζαν όσους είλωτες κατάφερναν να πιάσουν. Πήγαιναν πολλές φορές στους αγρούς, όπου σκότωναν τους πιο γεροδεμένους και δυνατούς». Ο Πλούταρχος δίσταζε να αποδώσει στον Λυκούργο την επινόηση μιας τόσο απαίσιας άσκησης, γιατί του φαινόταν αντίθετη στο πνεύμα δικαιοσύνης που δέσποζε, κατά τη γνώμη του, στο έργο του λακεδαιμόνιου νομοθέτη.

Οι εραστές στη Σπάρτη

Προτού περιγράψει ο Πλούταρχος την κρυπτεία, μας πληροφορεί ότι με το που φθάνουν σε κάποια ηλικία, πιθανόν γύρω στα 20, οι νέοι πήγαιναν με τους εραστές. Ο Πλούταρχος παρέμενε ασαφής ως προς αυτό το σημείο και δεν έκανε ομοφυλοφιλικούς υπαινιγμούς, ενώ προσέδιδε στη σχέση μία παιδαγωγική και ηθική διάσταση. Ο εραστής μοιράζεται την καλή ή την κακή φήμη του ερωμένου του και μπορεί αντ’ αυτού να τιμωρηθεί. Ο εραστής ήταν αυτός που είχε αναλάβει στην εκπαίδευση έναν ρόλο πατρικό και καθοδηγητικό. Η απαγωγή στην Κρήτη Ένα απόσπασμα από το έργο του ιστορικού μελετητή Εφόρου, που διέσωσε ο Στράβων, μας μεταφέρει στοιχεία υψίστης σημασίας για να κατανοήσουμε αυτού του είδους τις σχέσεις. Το έθιμο που περιγράφει ο Έφορος αναφέρεται στις πόλεις της Κρήτης. Στις κρητικές πόλεις, σύμφωνα με τον Έφορο, οι άνδρες απήγαγαν τα νεαρά αγόρια. Επρόκειτο όμως για μία απαγωγή που οργανωνόταν εκ των προτέρων και ήταν κωδικοποιημένη κατά κάποιον τρόπο.

Η απαγωγή στην Κρήτη

Ένα απόσπασμα από το έργο του ιστορικού μελετητή Εφόρου, που διέσωσε ο Στράβων, μας μεταφέρει στοιχεία υψίστης σημασίας για να κατανοήσουμε αυτού του είδους τις σχέσεις. Το έθιμο που περιγράφει ο Έφορος αναφέρεται στις πόλεις της Κρήτης. Στις κρητικές πόλεις, σύμφωνα με τον Έφορο, οι άνδρες απήγαγαν τα νεαρά αγόρια. Επρόκειτο όμως για μία απαγωγή που οργανωνόταν εκ των προτέρων και ήταν κωδικοποιημένη κατά κάποιον τρόπο.
Αυτός που σκεφτόταν να απαγάγει έναν έφηβο, το ανακοίνωνε στους γνωστούς του, οι οποίοι έκαναν ό, τι μπορούσαν για να μαθευτεί το νέο στην οικογένεια του νεαρού. Η οικογένεια έδινε άτυπα τη συγκατάθεσή της, μόνο αν έκρινε ότι ο απαγωγέας ήταν της ίδιας ή ανώτερης κοινωνικής τάξης. Θύτης και Θύμα, με τη συνοδεία των φίλων που συμμετείχαν στην απαγωγή, αποτραβιούνταν στην ύπαιθρο, έπιναν, έτρωγαν και γλεντοκοπούσαν για διάστημα δύο μηνών και μετά επέστρεφαν στην πόλη. Άφηναν τότε το αγόρι να φύγει και ως δώρο, προσέφεραν στρατιωτικό εξοπλισμό, ένα βόδι, ένα κύπελλο και διάφορα άλλα πολύτιμα αντικείμενα. Το νεαρό αγόρι θυσίαζε ένα βόδι στον Δία και προσέφερε συμπόσιο σε όσους τον συνόδευσαν. Στη συνέχεια, ο νεαρός δημοσιοποιούσε τις οικείες σχέσεις που ανέπτυξε με τον εραστή του, λέει αν τις απόλαυσε ή όχι, γιατί ο νόμος προέβλεπε ότι αν έπεσε θύμα βιασμού, είχε το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση. Η απαγωγή ήταν αυστηρώς κωδικοποιημένη. Δεν επρόκειτο για κάποιο ανεξέλεγκτο ερωτικό πάθος και ο Έφορος διευκρίνιζε ότι τα πιο δημοφιλή παιδιά δεν ήταν τα ωραιότερα, αλλά αυτά που διακρίνονταν για την τόλμη και την εξυπνάδα τους. Οι νέοι που επιλέγονταν απολάμβαναν δόξα και τιμές. Τους προσέφεραν τις πιο περίοπτες θέσεις στα δημόσια θεάματα, ενώ διατηρούσαν το δικαίωμα να διακρίνονται από τους υπόλοιπους, φορώντας τα ρούχα που τους έδιναν οι εραστές τους, έτσι ώστε όλοι να γνωρίζουν ότι «τιμήθηκαν», έγιναν κλείνοι, όροι που υποδείκνυαν ότι υπήρξαν ερωμένοι, ενώ ο εραστής αποκαλούταν φιλήτω.

Διαβάστε ακόμα στη Μηχανή του Χρόνου:


Μεταδοτική η νόσος του Αλτσχάιμερ;

  • Μεταδοτική η νόσος του Αλτσχάιμερ;
Σοκ προκαλούν τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας που διεξήγαγε μια ερευνητική ομάδα από τη Βρετανία. Κατά τους επιστήμονες, είναι πιθανό οι άνθρωποι να προσβληθούν από τη νόσο Αλτσχάιμερ στη διάρκεια κάποιας χειρουργικής επέμβασης ή άλλης ιατρικής διαδικασίας!
Μέχρι στιγμής είναι γνωστό ότι η νόσος του Αλτσχάιμερ εμφανίζεται είτε τυχαία είτε λόγω κληρονομικότητας. Σύμφωνα ωστόσο με τους επιστήμονες, είναι πιθανό η νόσος να μεταφερθεί από άνθρωπο σε άνθρωπο από μολυσμένο ιατρικό εργαλείο στο χειρουργείο, με τον ίδιο τρόπο που είναι δυνατό να μεταδοθεί η νόσος Κρόϊτσφελντ-Γιάκομπ (των «τρελών» αγελάδων).
Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τον καθηγητή Τζον Κόλιντζ του University College του Λονδίνου (UCL) ανέφεραν ότι σε τέτοιες περιπτώσεις φαίνεται πως ο κίνδυνος μετάδοσης είναι σπάνιος μεν, αλλά πιθανός.
Τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας προέκυψαν έπειτα από τη νεκροψία του εγκεφάλου οκτώ ασθενών, οι οποίοι είχαν πρόσφατα πεθάνει από τη νόσο Κρόϊτσφελντ-Γιάκομπ. Εκείνο που παρατήρησαν οι επιστήμονες ήταν ότι επτά από τους οκτώ νεκρούς είχαν συγκεντρώσεις της πρωτεϊνης βήτα αμυλοειδούς, το χαρακτηριστικό σημάδι της νόσου |Αλτσχάιμερ στους ηλικιωμένους.
Η αυξημένη παρουσία όμως του βήτα αμυλοειδούς είναι κάτι που δεν δικαιολογούταν, λόγω του ότι οι ασθενείς είχαν πεθάνει σχετικά νέοι (36 έως 51 ετών), και καθώς κανείς τους δεν είχε ιστορικό εμφάνισης Αλτσχάιμερ στην οικογένειά του.
Παρόλα αυτά, μπορεί κανένας από τους ασθενείς να μην είχε αναπτύξει κανονικό Αλτσχάιμερ στον εγκέφαλό του, ωστόσο στους μισούς η παθολογική εικόνα του εγκεφάλου τους έδειχνε πιθανό ότι θα είχαν εμφανίσει Αλτσχάιμερ, αν προηγουμένως δεν είχαν πεθάνει από Κρόϊτσφελντ-Γιάκομπ.
Όλοι οι νεκροί ασθενείς είχαν κολλήσει τη νόσο από μολυσμένες ενδομυϊκές ενέσεις με ανθρώπινες αναπτυξιακές ορμόνες που είχαν κάνει όταν ήταν παιδιά (το 1985 οι ορμόνες αυτές καταργήθηκαν και αντικαταστάθηκαν από συνθετικές).
Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ 1958-1985 περίπου 30.000 άνθρωποι παγκοσμίως είχαν κάνει θεραπεία κατά του νανισμού με ανθρώπινες ορμόνες ανάπτυξης που προέρχονταν από εγκεφάλους πτωμάτων.
Ένας σημαντικό αριθμός όμως των ορμονών αυτών είχαν μολυνθεί με τις πρωτεΐνες «πριόν», με αποτέλεσμα ορισμένοι πολλοί άνθρωποι (πάνω από 200 μέχρι σήμερα) να κολλήσουν τη νόσο Κρόιτσφελντ-Γιάκομπ.
Γεννάται επομένως η υποψία είναι ότι μια ανάλογη μόλυνση μπορεί να συμβεί με τις πρωτεΐνες του Αλτσχάιμερ, καθώς οι βρετανοί ερευνητές βρήκαν στον εγκέφαλο των νεκρών ασθενών όχι μόνο «πριόν», αλλά και εστίες βήτα αμυλοειδούς.
Οι βρετανοί ερευνητές πιστεύουν ότι με ανάλογο τρόπο όπως η νόσος Κρόϊτσφελντ-Γιάκομπ, η πρωτεΐνη βήτα αμυλοειδές μπορεί να μεταφερθεί στον εγκέφαλο ενός ανθρώπου κατά λάθος, στη διάρκεια κάποιας χειρουργικής ή άλλης ιατρικής πράξης. Δεν υπάρχουν όμως αποδείξεις ότι όντως οι ενέσεις των αναπτυξιακών ορμονών ήταν η αιτία για την αύξηση του βήτα αμυλοειδούς.
Σημειώνεται ωστόσο ότι τα προαναφερθέντα ευρήματα βρίσκονται σε προκαταρκτικά στάδια και είναι πολύ πρόωρο να θεωρήσει κανείς το Αλτσχάιμερ μεταδοτική ασθένεια.

Την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου τιμούν οι Αμερικανοί


Ο Μπαράκ Ομπάμα τήρησε ενός λεπτού σιγή για τη 14η επέτειο των επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου, κατά την οποία πραγματοποιούνται πολλές τελετές μνήμης, ιδιαίτερα στη Νέα Υόρκη.

Ο Μπαράκ και η Μισέλ Ομπάμα, έχοντας γύρω τους πολλούς συνεργάτες τους, τήρησαν ενός λεπτού σιγή στους κήπους του Λευκού Οίκου στις 08:46 (15:46 ώρα Ελλάδας), τη στιγμή που το πρώτο επιβατικό αεροπλάνο που είχαν καταλάβει οι αεροπειρατές έπεσε πάνω στον έναν από τους δύο πύργους του Ουόρλντ Τρέιντ Σέντερ της Νέας Υόρκης.

Η σημαία στον Λευκό Οίκο κυμάτιζε μεσίστια.

Ο Ομπάμα πρόκειται να μεταβεί το απόγευμα στη βάση Φορτ Μιντ, στο Μέριλαντ, για να συναντηθεί εκεί με στρατιωτικούς και τις οικογένειές τους.

Επίκεντρο των εκδηλώσεων είναι, όπως κάθε χρόνο, το άλλοτε «Σημείο Μηδέν». Ο χώρος έχει ανοίξει αρκετές ώρες νωρίτερα από ό,τι συνήθως για να υποδεχθεί όσους αφήνουν ένα λουλούδι στη μνήμη των θυμάτων - το Σημείο Μηδέν λειτουργεί ταυτόχρονα ως δημόσιος χώρος ανάμνησης αλλά και ως ιδιωτικός χώρος περισυλλογής και μνήμης για τους συγγενείς των εκατοντάδων θυμάτων. 

wibiya widget