Sunday, October 25, 2015

Ο αριστερός βουλευτής που εδινε μέρος του μισθού του για το σχολείο της Ίμβρου και συκοφαντηθηκε

Image

Ο πατριωτισμός δεν μπορεί να έχει κομματική ταυτότητα. Στην Ελλάδα για πολλές δεκαετίες κάποιοι έθεταν υπό αμφισβήτηση τον πατριωτισμό όσων συμπολιτών τους δήλωναν πίστη στις ιδέες της Αριστεράς. Οι “κατήγοροι” ήταν συνήθως υποκριτικά “πατριώτες” που κάθονταν προσοχή στην ανάκρουση του Εθνικού ΄Υμνου, πήγαιναν κάθε Κυριακή στην Εκκλησία, αλλά ταυτόχρονα αρνούνταν να πληρώσουν τους φόρους τους, έτρεχαν πίσω από “αμόλυντους εθνικόφρωνες” βουλευτές για να τακτοποιήσουν τα παιδιά τους στο δημόσιο, έκαναν τα πάντα με ρουσφέτι και με τη λογική του “έχουμε κανά γνωστό” κι άλλα πολλά που δεν μπορούν να έχουν σχέση με τον πατριωτισμό.

Αφορμή για το σχόλιο η ιστορία ενός πρώην πλέον βουλευτή . Γιάννης Σταθάς το όνομά του. Πρόλαβε να εκλεγεί μία φορά στη Βοιωτία με το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ. Δεύτερη δεν υπήρξε γιατί ο κ.Σταθάς αποχώρησε μετά από το τρίτο μνημόνιο ακολουθώντας τον Παναγιώτη Λαφαζάνη και τη ΛΑΕ. Δεν εξελέγη στις εκλογές του Σεπτεμβρίου.

Όλα αυτά έχουν μικρή σημασία . Το σημαντικό είναι ότι αυτός ο νέος άνθρωπος μεταξύ άλλων πρόσφερε μέρος της βουλευτικής του αποζημίωσης για να λειτουργεί σχολείο στην Ίμβρο! Δεν γνωρίζουμε κανέναν “εθνικόφρωνα” να το έχει πράξει.

Η απόφαση του Σταθά δεν άρεσε. Ειδικά στους …ψευδο-πατριώτες υποκριτές. Γι΄ αυτό και στην προεκλογική εκστρατεία του Σεπτεμβρίου ανέλαβαν να τον αποδομήσουν. Μεγάλη και έγκριτη εφημερίδα έγραψε ότι ο Γιάννης Σταθάς …διαδίδει ψευδώς ότι δίνει μέρος της βουλευτικής του αποζημίωσης για το σχολείο της ‘Ιμβρου.

Την απάντηση την έδωσε ο Σύλλογος Ιμβρίων με επιστολή του στην εφημερίδα . Στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει:

“Θεωρούμε υποχρέωσή μας να σας πληροφορήσουμε ότι ο κ. Σταθάς πράγματι δίνει από το έτος 2013 –όμως πολύ διακριτικά και χωρίς καμία τυμπανοκρουσία- μέρος της βουλευτικής του αποζημίωσης για τις ανάγκες του σχολείου της Ίμβρου. Είχε ζητήσει μάλιστα από το Σύλλογό μας η χειρονομία του αυτή να μη δημοσιοποιηθεί –γεγονός που είχαμε σεβαστεί μέχρι τώρα. Διαβάζοντας το δημοσίευμά σας, ωστόσο, και αφού λάβαμε την άδειά του, πιστεύουμε ότι επιβάλλεται η δημοσιοποίηση του θέματος, καθόσον, προφανώς, η σεμνότητα έχει πάψει πλέον να αποτελεί αρετή για τα πολιτικά πράγματα αυτού του τόπου και εκλαμβάνεται ως αδυναμία”.  
Ο Γιάννης Σταθάς δεν εξελέγη βουλευτής στις εκλογές το Σεπτεμβρίου. Αλλά αυτό μάλλος δεν πρέπει να εκπλήσσει κανένα μας…Έτσι δεν είναι;
 

ΕΛΛΑΣ, ΡΑΞΑ-ΕΛΑΤΕ να γνωρίσουμε τα χωρια των ξενητεμένων μας


RAXA-ΡΑΞΑ.. Οι παλιοί -Στέφανος και Μήτσιος Σταμούλης-  θυμούνται το χωριό, με 20 οικογένειες ,4 πηγάδια και γεμάτο νερά,που αποτελούσαν ένα πανέμορφο παράδεισο για τα ...βουβάλια.
Έγινε μύθος πια η ρήση ''άμα ασπρίσουν τα βουβάλια τα Ραξιώτκα ''!!
Δυστυχώς δεν ασπρισε κανένα .αυτό τουλάχιστον μου επιβεβαίωσε παραπροχτες ο θείος μου Στέφανος Σταμούλης,ετών 93, μιλώντας στο Βίντεο που θα βρείτε αλλού.
Σήμερα δεν υπάρχουν βουβάλια.
Αποτελεί πια μια συνοικία των Τρικάλων ΑΡΚΕΤΆ ΌΜΟΡΦΗ, με σχολείο,εστιατόριο πολυτελείας "Το Κύταρο¨",ψησταριά,τσιπουράδικο "το Ψηστήρι της Χαράς",Σούπερ Μάρκετ , ΚΑΠΗ, όπου η Αργυρώ φημίζεται για τον καφέ της,ενώ στην άκρη του χωριού έχει την αυτοκρατορία του το παγκοσμίου πλέον γνωστο αποστακτήριο τσίπουρου ΤΣΙΛΙΛΗΣ..
Εδώ έγινε και το οίκημα της αρχαιολογίας Τρικάλων όπου δεκάδες επιστήμονες εργάζονται για να κρατούν κοντά κοντά την Αρχαία με τη Νεα Ελάδα.
Διευθυντής είναι ο γιός του παλιού γνωστού λυκειάρχη των Τρικάλων κ. Τσιλιμίγκα ο οποίος μιλωντας στην 'ΕΦΗΜΕΡΙΣ" τόνισε τη χρησιμότητα και αναγκαιότητα της υπηρεσίας αυτής .
Η Ράξα έχει προσφέρει αρκετά απο τα παιδιά της στα Γερμανικά,   Αυστραλιανά,και άλλα 'ψωμοτόπια" του πλανήτη με απώτερο σκοπό να αναπτύξουν τις πατρίδες τους σε βάρος των δικών μας.
Εμείς που φύγαμε μικρά παιδιά για ξένες πατρίδες και γυρίσαμε με γκρίζα μαλλιά, μια ζωή ακούγαμε τους πολιτικούς μας να μας λένε ότι είμαστε "δυο φορές καλύτεροι Έλληνες ,απο τους ευρισκόμενους στην Ελλάδα "λέμε τούτο:
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ  όπου κι αν βρίσκονται αν δεν έχουν διαφθαρεί απο τους ηγέτες τους είναι παλληκάρια..
Αρχίσαμε ,λόγω γειτονίας απο τη Ράξα αλλα επειδή έξω είναι πολλόι συμπατριώτες μας που ζουν με μοναδικό όνειρο την επιστροφή(όταν η κρίση τελειώσει) θα γυρίσουμε να δούμε και τα χωριά τους και να τους φέρουμε κοντά στους χωριανούς τους.
Η σημερινή ξενητιά δεν είναι όπως την περιγράφουν τα τραγούδια των περ.αιώνων αλλά και κανένα κανάλι και ραδιόφωνο δεν μπορεί επουλωσει το χάσμα ανάμεσα στο χωριό και στην ξένη πατρίδα που ήδη αποξένωσε γονείς και παιδιά .  Εμεις φέρνουμε στους ''φευγάτους'' αυτα που έχασαν, αλλα τα παιδιά τους που μιλούν πλιότερο και καλλίτερα τη γλώσσα που  διδάσκονται στα σχολεία απο τα νήπια,  τίποτα δεν τους συγκινούν εκτος κιαν έρθουν να τους γνωρίσετε και να σας γνωρίσουν..
Προσπαθείστε και θα είναι καλύτερα για όλους.
Ευχαριστούμε όσους συμμετειχαν με κάθε τρόπο γι αυτη την παρουσίαση της Ράξας, αλλα είμαστε πρόθυμοι να συνεχίσουμε με όλα τα χωρια της Ελλάδας που έχουν παλιους και νεους μετανάστες και  θέλουν να μη χασόυν για πάντα τους δεσμούς τους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
6937222406





Πολλά παιδιά της Ράξας έφυγαν σε ξένες χώρες για μια καλύτερη ζωή.
Ανάμεσα τους και ο φιλόλογος καθηγητής Γιώργος Κατσαρός που βρίσκεται εγκατεστημένος στη Μελβούρνη και με τις πολλές δραστηριότητες του δίνει δύναμη και πνοή στον εκεί Ελληνισμό. Το ποίημα που βλέπετε δεξιά και κοσμεί την αίθουσα των ΚΑΠΗ Ραξας είναι γραμμένο από τον ίδιο και αποτελεί έναν ύμνο για το αγαπημένο του χωριό. Τα χαιρετίσματα πολλά από τους χωριανούς του που πάντα τον περιμένουν..


Ολυμπιονίκης ο Χρήστος Κατσαρός, δεύτερος από αριστερά, τιμά όχι μόνο το χωριό του αλλά και όλη την Ελλάδα... Αρκετοί είναι ακόμα οι αθλητές από τη Ράξα που διακρίνονται στο διεθνή στίβο.


Σημαντικός και ο ρόλος στα δρώμενα των Τρικάλων του φαρμακοποιόύ και πρώην προέδρου Ραξας κ.Χρήστου Ρουσιαμάνη, που εδώ τον βλέπουμε να συζητά με τον πρώην πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου σε πρόσφατη επίσκεψή του στην πόλη του Ασκληπιού.





Argyro Mpartzioka Xρηστος Μεγαρχιωτης Ανταρτης Αριστερος μεχρι το κοκαλο και υπεροχος ανθρωπος ......μας λυπει πολυ.



ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ και ΦΑΣΟΥΛΑΣ



Πολλές οι συζητήσεις μπροστά στο ΚΑΠΗ της Ράξας για τα παλιά και τα τωρινά..


Δημήτρης ταμούλης,Βασίλης Μεγαρχιώτης,Ρουσιαμήνης,Θανάσης Ζιώγας,Φαγκρίδας,Ρουσιαμάνης,και Στ.Σταμούλης


Στέφανος Σταμούλης ,ετων 93." Όταν γεννήθηκα όλα εδω ήταν ΄γεμάτα νερό και ταβουβάλια ήταν αμέτρητα".


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΣΙΠΟΥΡΑΔΙΚΟ "ΤΟ ΨΗΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ"





Γιάννης Σταμούλης ο καταπληκτικός μάγειρας του εστατορίου ΚΥΤΑΡΟ στη ΡΑΞΑ





Μπλερ: Η εισβολή στο Ιράκ το 2003 συνέβαλε στην άνοδο του Ισλαμικού Κράτους


Η επέμβαση των δυνάμεων της συμμαχίας υπό την ηγεσία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής στο Ιράκ το 2003 συνέβαλε στην άνοδο του Ισλαμικού Κράτους, δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας Τόνι Μπλερ σε συνέντευξη του στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNN, που αναμένεται να προβληθεί σήμερα.

Σε ερώτηση για το αν ο πόλεμος στο Ιράκ αποτελεί τη"βασική αιτία" για την άνοδο του Ισλαμικού Κράτους ο Μπλερ απάντησε: "Πιστεύω ότι υπάρχουν στοιχεία αλήθειας σε αυτό", σύμφωνα με την εφημερίδα The Telegraph.

"Ασφαλώς δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί πως όσοι από εμάς απομακρύναμε (τον πρώην ηγέτη του Ιράκ) Σαντάμ (Χουσεΐν) το 2003, δεν φέρουμε καμία ευθύνη για την κατάσταση που επικρατεί το 2015", πρόσθεσε ο Μπλερ.

Ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανία ζήτησε παράλληλα συγγνώμη για τις "λάθος" πληροφορίες των μυστικών υπηρεσιών και εξέφρασε για τον αποτυχημένο σχεδιασμό των όσων επακολούθησαν την ανατροπή του Χουσεΐν. Όμως αρνήθηκε να ζητήσει συγγνώμη για την απομάκρυνση του Χουσεΐν από την εξουσία.

Η Βρετανία ήταν ανάμεσα στις χώρες της συμμαχίας, οι ένοπλες δυνάμεις των οποίων εισέβαλαν στο Ιράκ το 2003.

Τζιτζικώστας κατά Μεϊμαράκη για «κόλπα του παλιού πολιτικού συστήματος»


Σκληρή επίθεση στον Βαγγέλη Μεϊμαράκη εξαπέλυσε ο ανθυποψήφιός του για την προεδρία της Νέας Δημοκρατίας Απόστολος Τζιτζικώστας, αποδίδοντάς του μάλιστα «κόλπα του παλιού πολιτικού συστήματος». 

Παράλληλα, χαρακτήρισε προσχηματική την πρόσκληση του κ. Μεϊμαράκη να παραστούν όλοι οι υποψήφιοι στο συνέδριο του ΕΛΚ, ενώ η αναφορά του πως στο παρελθόν συγκρούστηκε με τον Αντ.Σαμαρά προκάλεσε την παρέμβαση του Αδ.Γεωργιάδη μέσω Twitter.

Σε συνέντευξή του στο Mega, την Κυριακή, ο κ. Τζιτζικώστας μίλησε και πάλι για «συμφωνίες πίσω από κλειστές πόρτες» σχετικά με την αντιπροεδρία του ΕΛΚ, αναφέροντας επίσης πως στη σύνοδο του ΕΛΚ «η ΝΔ παρουσίασε μια πάρα πολύ κακή εικόνα που είχε να κάνει καταρχήν με το θέμα του αντιπροέδρου του ΕΛΚ, το οποίο χάσαμε γιατί ουσιαστικά έγινε μια προσπάθεια να εξάγουμε τα εσωτερικά μας προβλήματα σε ένα ευρωπαϊκό φόρουμ, όπως είναι το ΕΛΚ. Εξαιτίας κακών χειρισμών έχασε ο ελληνισμός τη θέση αυτή».

«Ενώ η παράταξη είχε επιλέξει ένα άλλο πρόσωπο για την αντιπροεδρία του ΕΛΚ, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, προέκυψε ένα άλλο πρόσωπο, η κ. Μπακογιάννη. Προσωπικά πιστεύω λόγω συμφωνίας, από αυτές που συνηθίζονται να γίνονται στη ΝΔ, συμφωνίες πίσω από κλειστές πόρτες» συνέχισε.

Κληθείς να διευκρινίσει αν εννοεί συμφωνία Μπακογιάννη - Μεϊμαράκη «πίσω από κλειστή πόρτα», ο κ. Τζιτζικώστας απάντησε «βεβαίως», ενώ ερωτηθείς ποιον ήταν ο στόχος είπε «οι εσωκομματικές εκλογές».

Ο κ. Τζιτζικώστας επανέλαβε ότι «η ΝΔ έχει στελέχη όπως η κ. Γιαννάκου, ο κ. Κεφαλογιάννης που θα μπορούσαν, επίσης, ισάξια να παίξουν αυτό το ρόλο στο ΕΛΚ», εκτοξεύοντας νέες βολές κατά του κ. Μεϊμαράκη.

«Βάλαμε μπροστά την υποψηφιότητα που επέλεξε ο προσωρινός αρχηγός της ΝΔ, χωρίς να ερωτηθούμε, κανείς από εμάς, και μπλοκάραμε τους Κύπριους, οι οποίοι θέλανε να έχουν κι αυτοί υποψηφιότητα για την αντιπροεδρία του ΕΛΚ, επειδή επιμέναμε εμείς στη δική μας υποψηφιότητα. Τελικά την αποσύραμε για λόγους κακών χειρισμών στο ΕΛΚ, με αποτέλεσμα ο ελληνισμός να μην έχουν σήμερα αντιπρόεδρο στο ΕΛΚ» συμπλήρωσε.

Κατηγόρησε επίσης τον κ. Μεϊμαράκη ότι «ενώ ευαγγελίζεται τάχα την ενότητα στα λόγια, στην πράξη δεν το κάνει». «Πώς υπηρετούμε την ενότητα, όταν εγώ ήμουν δύο μέρες εκεί και δεν συναντήθηκα με τον κ. Μεϊμαράκη. Τον είδα απλά να μιλάει» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε και στην θυελλώδη συνεδρίαση της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής του κόμματος προ ολίγων ημερών, κάνοντας λόγο για «θεατρική παράσταση» από τον κ. Μεϊμαράκη και «κόλπα του παλιού πολιτικού συστήματος».

«Όταν πριν από μερικές ημέρες μπήκε ο κ. Μεϊμαράκης με τον τρόπο που μπήκε στη συνεδρίαση που γινόταν για τις εκλογές, κατά την άποψη τη δική μου ήταν μια θεατρική παράσταση, γιατί προ ολίγων ημερών είχαν συμφωνήσει τη διαδικασία. Το να προκαλούμε εντάσεις για να επιβεβαιώσουμε ότι είμαστε εγγυητές της ενότητας σε εντάσεις που έχουμε οι ίδιοι προκαλέσει, αυτά είναι κόλπα του παλιού πολιτικού συστήματος» δήλωσε.

Για τον Αντώνη Σαμαρά

Ερωτηθείς για τα περί στήριξής του από τον Αντώνη Σαμαρά, ο κ. Τζιτζικώστας είπε του κάνουν εντύπωση όσα ακούγονται και επισήμανε ότι με τον πρώην πρωθυπουργό συγκρούστηκε «και προσωπικά, πριν από 1,5 χρόνο, αλλά και για κάποιες πολιτικές επιλογές, όπως ήταν ο ΕΝΦΙΑ, ο στραγγαλισμός στην αυτοδιοίκηση».

«Θεωρώ τουλάχιστον κακόγουστο αστείο και πολύ υποτιμητικό για έναν πρώην πρωθυπουργό να λένε κάποιοι ότι αν εκλεγώ εγώ ως πρόεδρος της ΝΔ θα γίνει την επόμενη μέρα αντιπρόεδρος ο κ. Σαμαράς» επανέλαβε, τονίζοντας ότι πίσω του «δεν βρίσκονται ούτε συστήματα ούτε μηχανισμοί ούτε παλιές ιστορίες».

Για Βουλή - αντιπροέδρους

Ο ίδιος υποστήριξε ακόμη ότι «δεν υπάρχει κανένα ασυμβίβαστο, κανένα κώλυμα για τη θέση του αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας», καθώς «το καταστατικό της Νέας Δημοκρατίας προβλέπει και την περίπτωση εξωκοινοβουλευτικού προέδρου, εφόσον δεν αναφέρεται ρητά ότι πρέπει να είναι κοινοβουλευτικός».

Πρόσθεσε ότι και στην περίπτωση που εκλεγεί η ΝΔ δεν υπάρχει πρόβλημα να λάβει την εντολή ο αρχηγός, ακόμη κι αν είναι εξωκοινοβουλευτικός, και να εκτελεί χρέη πρωθυπουργού κανονικά, απλά δεν θα έχει δικαίωμα ψήφου.

Ο κ. Τζιτζικώστας απέρριψε εκ νέου τα περί διαρχίας, επαναλαμβάνοντας ότι θα οριστούν δύο αντιπρόεδροι, που θα έχουν την ευθύνη του συντονισμού των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και την ευθύνη της κατάρτισης ενός εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης της χώρας.

Ερωτηθείς ποιος θα αντιπαρατίθεται με τον πρωθυπουργό, ο κ. Τζιτζικώστας υπέδειξε τον αντιπρόεδρο του κόμματος τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους.

Ο κ. Τζιτζικώστας δεν διευκρίνισε ποιοι θα είναι οι αντιπρόεδροι σε περίπτωση που εκλεγεί, αλλά άφησε εκ νέου ανοιχτό το ενδεχόμενο να είναι κάποιοι εκ των ανθυποψηφίων του.

Αντίδραση Άδωνι Γεωργιάδη


Η αναφορά του κ. Τζιτζικώστα ότι είχε συγκρουστεί με τον Αντ.Σαμαρά προκάλεσε την αντίδραση του Άδ.Γεωργιάδη, ο οποίος σχολίασε στο Twitter:
«Ο @tzitzikostas συγκρούστηκε με τον Σαμαρά 'για τον ΕΝΦΙΑ και διότι στραγγάλισε την Αυτοδιοίκηση κλπ' εγώ θα υπερασπιστώ την Κυβέρνησή μας! Απευθύνομαι σε όλους τους Νεοδημοκράτες που δώσαμε μαζί την μάχη της 25ης Ιαν και τους λέω:'να είστε υπερήφανοι για την Κυβέρνησή μας' Την ώρα που η Κυβέρνηση του @atsipras στέλνει τον ΕΝΦΙΑ και μάλιστα αυξημένο σε κάποιους, εμείς πάλι κατηγορούμε τη ΝΔ για τον ΕΝΦΙΑ κλπ;».

Νέα τραγωδία στη Λέσβο. Τρεις νεκροί 13 αγνοούμενοι

Νεκρή μια γυναίκα και δύο μικρά παιδιά καθώς και 13 αγνοούμενοι είναι τα θύματα της νέας -μιας ακόμη- τραγωδίας στη Λέσβο με θύματα μετανάστες και πρόσφυγες.

<p>Φωτογραφία αρχείου</p>
Φωτογραφία αρχείου
Τραγική φιγούρα στην ακτή ο άντρας της νεκρής γυναίκας και πατέρας του κοριτσιού, ο οποίος μάλιστα ήταν αυτός που βρήκε στην ακτή τα πτώματα των ανθρώπων του.
Περίπου στις 6.00 το πρωί πλαστική λέμβος με 50 επιβαίνοντες ανατράπηκε λόγω των θυελλωδών ανέμων που πνέουν στην περιοχή, στο Καρά Τεπέ, λίγα χιλιόμετρα βόρεια της Μυτιλήνης.
Οι ναυαγοί που βγήκαν στην ακτή δήλωσαν ότι άλλοι 15 κατ' εκτίμηση άνθρωποι που επέβαιναν στη βάρκα έπεσαν στη θάλασσα λόγω της θαλασσοταραχής κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Από δυνάμεις του Λιμενικού Σώματος και της Frontex που επιχειρούν στην περιοχή ανασύρθηκαν ήδη τρεις σοροί.

ΑΥΤΟΣ είναι ο άνθρωπος που θα έπρεπε να γνωρίζει όλη η Ελλάδα! Κι όμως! Δεν τον ξέρει κανένας… (ΦΩΤΟ)


athropos

ΑΥΤΟΣ είναι ο άνθρωπος που θα έπρεπε να γνωρίζει όλη η Ελλάδα! Κι όμως! Δεν τον ξέρει κανένας… (ΦΩΤΟ)

Δείτε αυτό το πρόσωπο στη φωτογραφία… Είναι ένας άνθρωπος που αντίστοιχό του δεν υπάρχει στην παγκόσμιαιστορία. Το όνομά του Έιζα Τζένιγκζ.
Γεννήθηκε στην πολιτεία της Νέας Υόρκης και τον Αύγουστο του 1922, λίγες μέρες πριν την καταστροφή της Σμύρνης, βρέθηκε στην πόλη, να εργάζεται ως γραμματέας της YMCA.
Όταν η μοιραία πόλη πυρπολήθηκε και μισό εκατομμύριο περίπου πρόσφυγες Ελληνικής και Αρμενικής καταγωγής ήταν αποκλεισμένοι στην παραλία, χωρίς ελπίδα σωτηρίας, αυτός ήταν ο μόνος δυτικός που είχε παραμείνει εκεί. Αρνήθηκε να φύγει, έτσι ώστε να μπορέσει να σώσει ζωές. Ναι. Κι΄ αν έσωσε λέει. 350 χιλιάδες! Φαντάσου το! Έσωσε 350 χιλιάδες ανθρώπους! Πως;
Συναντήθηκε με τον Κεμάλ κ εκμαίευσε από αυτόν προθεσμία 7 κ μετά επιπλέον 4 ημερών, για να φύγουν οι πρόσφυγες… Ύστερα θα ξεκινούσαν οι Τούρκοι τις εκτοπίσεις στο εσωτερικό της Μικράς Ασίας όσων προσφύγων δεν είχαν μπορέσει να φύγουν.
 Πως όμως θα έφευγαν, με τι μέσα θα διασώζονταν;
Ο Έιζα, αυτός ο σύγχρονος άγιος, έπεισε καταρχήν τον πλοίαρχο ενός πλοίου να μεταφέρει όσους μπορούσε. Έναν άλλο, τον πλήρωσε με δικά του χρήματα. Και μετά βρέθηκε στη Μυτιλήνη όπου εξεβίασε (ναι, εξεβίασε) την Ελληνική κυβέρνηση αναγκάζοντάς την να δεχτεί να σώσει τους Έλληνες που παρέμεναν αποκλεισμένοι στην κατεστραμμένη Σμύρνη.
Μόνο μετά από την δική του παρέμβαση στάλθηκαν Ελληνικά πλοία στην χαμένη πόλη κ μάζεψαν σταδιακά όλους τους πρόσφυγες. Μάλιστα Ο θρύλος λέει πως το τελευταίο πλοίο με μικρασιάτες πρόσφυγες απέπλευσε από την Σμύρνη 6 ώρες πριν λήξει η προθεσμία που ο Έιζα είχε πάρει από τον Κεμάλ.
Πως ζεις όταν ξέρεις ότι έσωσες 350 χιλιάδες ανθρώπους; Γιατί δεν ξέραμε αυτόν τον άνθρωπο, γιατί δεν υπάρχει στα βιβλία ιστορίας μας; Γιατί δεν έχει το όνομά του η πιο κεντρική πλατεία στην Αθήνα;
Ο Asa K. Jennings πέθανε το 1933, σε ηλικία 56 ετών. Στα 22 είχε περάσει μια ασθένεια που τον είχε αφήσει φρικτά καμπούρη, τον είχε συρρυκνώσει σε ύψος 1,60 και τον είχε αφήσει ευάλωτο κ φιλάσθενο. Κ όμως δεν πτοήθηκε. Κ όμως προχώρησε. Ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της μοίρας, κ σήμερα εκατομμύρια άνθρωποι, οι απόγονοι όσων έσωσε, ζουν χάρη σε αυτόν.
Στο πρόσωπο του Έιζα Τζένιγκζ, το γλυκό πρόσωπο ενός ασθενικού άντρα, βλέπουμε το υπέροχο της ανθρώπινης φύσης που μας εμπνέει.

Saturday, October 24, 2015

«Πράσινο φως» και αλλαγές στο ν/σ για τα ΜΜΕ – Αντιπαραθέσεις και διαφωνίες στη Βουλή (vid)

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία και στο σύνολο και στα άρθρα του το νομοσχέδιο του υπουργείου Επικρατείας για τα ΜΜΕ, με σημαντικές νομοτεχνικές αλλαγές τις οποίες κατέθεσε ο υπουργός Επικρατείας Ν. Παππάς. Οι αλλαγές προβλέπουν, μεταξύ άλλων, για το ΕΣΡ, την κατάργηση της διάταξης που επιτρέπει παρατάσεις στις θητείες των μελών του, ενώ του δίνεται η δυνατότητα να απευθύνεται σε διεθνείς εταιρείες ορκωτών λογιστών για τον έλεγχο των υποψηφίων προς αδειοδότηση.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή του νόμου για τα ΜΜΕ, είπε ο Νίκος Παππάς, είναι η συγκρότηση ενός ισχυρού ΕΣΡ. «Η ψήφιση του νομοσχεδίου είναι η αρχή. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συγκρότηση του ΕΣΡ με την ευρύτατη συναίνεση», επισήμανε ο υπουργός Επικρατείας λέγοντας πως «ανοίγει η δυνατότητα συγκρότησης του ΕΣΡ με νόμιμη σύνθεση», καθώς η αντικατάσταση μέλους του ΕΣΡ που δεν έχει συμπληρώσει την προβλεπόμενη από το νόμο θητεία προϋποθέτει την σύγκλιση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής.
«Μπορούμε να ξεκινήσουμε από σήμερα και με πνεύμα συνεννόησης να αποδώσουμε στον ελληνικό λαό ένα καθαρό τηλεοπτικό τοπίο» τόνισε.
Ο κ. Παππάς λίγο αργότερα και μετά από έντονες διαφωνίες από την αντιπολίτευση προχώρησε σε αναδιατύπωση της διάταξης του άρθρου 55, παράγραφος 10 που αφορά το ΕΣΡ η οποία προέβλεπε την αντικατάσταση των μελών του ΕΣΡ των οποίων έχει λήξει η θητεία.
Τόσο ο πρόεδρος της ΝΔ Βαγγέλης Μεϊμαράκης, όσο και ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, ζήτησαν την απόσυρσή της σε περίπτωση που δεν τροποποιηθεί, καθώς όπως υποστήριξαν όπως είναι διατυπωμένη, εισάγει την πρόβλεψη για πρόωρη λήξη της θητείας των εκ του Συντάγματος μελών της Ανεξάρτητης Αρχής.
«Καμία τέτοια πρόθεση δεν υπήρχε από την πλευρά της κυβέρνησης. Πρόθεση μας ήταν να θωρακίσει θεσμικά την διαδικασία της διεξαγωγής του διαγωνισμού για τις αδειοδοτήσεις», διαβεβαίωσε ο Νίκος Παπάς αποσαφηνίζοντας ότι θα αντικατασταθούν μόνο τα μέλη των οποίων η θητεία έχει λήξει, ενώ ο Γιώργος Κατρούγκαλος διαβεβαίωσε ότι αν δεν υπάρχει απαρτία η Ανεξάρτητη Αρχή δεν θα μπορεί να λειτουργεί.
Συγκεκριμένα, οι αλλαγές προβλέπουν:
  • Τη δυνατότητα του ΕΣΡ να απευθύνεται σε διεθνείς εταιρείες ορκωτών λογιστών για την διακρίβωση της τήρησης της ονομαστικοποίησης των μετοχών από τους υποψήφιους, μια πρόταση την οποία είχε διατυπώσει ο Ευ. Βενιζέλος
  • Την εξαίρεση των ΟΤΑ από τις διατάξεις του νόμου και ως εκ τούτου των λειτουργούντων τηλεοπτικών σταθμών που τους ανήκουν
  • Την καθιέρωση κριτηρίων και δημόσιας διαβούλευσης για τον καθορισμό του αριθμού των περιφερειακών σταθμών, όπως ο πληθυσμός, το ΑΕΠ και η γεωμορφολογία του εδάφους κάθε Περιφερειακής Ζώνης, καθώς επίσης και
  • Την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού σε περίπτωση μη ικανοποιητικής συμμετοχής αριθμού υποψηφίων, και
  • Την πρόνοια για μετάδοση υποτιτλισμένων προγραμμάτων (για κωφούς) και στη ζώνη 17:00 με 23:00.
Νωρίτερα, έντονη αντιπαράθεση είχαν ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ο Νίκος Παππάς. Το νομοσχέδιο είναι κραυγαλέο εργαλείο αδιαφάνειας και διαπλοκής είτε εφαρμοστεί, είτε δεν εφαρμοστεί, ανέφερε ο κ. ΒενιζέλοςΑν δεν εφαρμοστεί , πρόσθεσε, οι υφιστάμενοι σταθμοί θα συνεχίσουν να λειτουργούν υπό εκβιασμό, αν εφαρμοστεί χάνουν την άδειά τους και κλείνουν οι εταιρείες τους.
Απαντώντας, ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς είπε ότι με το που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο η κυβέρνηση δεν έχει τίποτα να κάνει. Το ΕΣΡ μπορεί να κάνει την δημοπρασία και να μελετήσει τους φακέλους. Η δημοπρασία είναι η μέθοδος για να τιμολογηθεί από τους ενδιαφερόμενους η αξία της άδειας, σημείωσε ο κ. Παππάς.
Για «ημιαυταρχισμό» κατηγόρησε την κυβέρνηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, λέγοντας πως η «συμπεριφορά της θυμίζει άλλες εποχές» και εξέφρασε την άποψη ότι ο αριθμός των τηλεοπτικών αδειών θα πρέπει να ορίζεται από την αγορά.
Η κριτική των κομμάτων της αντιπολίτευσης εστιάστηκε στον αριθμό των αδειών προς δημοπράτηση και τις υπεραρμοδιότητες του υπουργού Επικρατείας. Επέμειναν στην ανάδειξη του θεσμικού ρόλου του ΕΣΡ ως διαμορφωτή του τηλεοπτικού τοπίου και εξέφρασαν επιφυλάξεις για την εφαρμογή τελικά του νομοσχεδίου στην πραγματική αγορά.
Ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης, προναγγέλοντας την καταψήφιση του νομοσχεδίου καθώς είχε αρχικά ταχθεί υπέρ της αρχής του, επεσήμανε ότι ο υπουργός Επικρατείας δεν προχώρησε στις απαραίτητες αλλαγές που είχε προτείνει το κόμμα του για να υπάρξει απόλυτη διαφάνεια και να σταματήσει η διαπλοκή.
«Όπως το ταγκό θέλει δύο έτσι και η διαπλοκή χρειάζεται δύο. Έναν κακό επιχειρηματία με πολλά λεφτά και έναν παντοδύναμο υπουργό. Η ανάμειξη του υπουργού είναι μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης της διαπλοκής», είπε ο κ. Θεοδωράκης κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι θέλει ένα νομοσχέδιο θολό, για να χειραγωγεί.
Απαντώντας ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παπάς, χαρακτήρισε «απολύτως ανακριβή» τα όσα υποστήριξε ο κ. Θεοδωράκης, αντιτείνοντας ότι «το μόνο που μπορεί να κρίνει η κυβέρνηση είναι ο αριθμός των αδειών και η τιμή εκκίνησης τους και όχι ποιος μένει και ποιος φεύγει».
«Σέβομαι απολύτως τη θέση σας ότι θα καταψηφίσετε. Υπερψηφίστε την δημοπράτηση και το ΕΣΡ για να αποδείξουμε ότι θέλουμε να βάλουμε από την αρχή καθαρούς κανόνες», είπε στον κ. Θεοδωράκη ο κ. Παπάς.
Ο Πρόεδρος των ΑΝΕΛ Πάνος Καμμένος κάλεσε τη Βουλή να στηρίξει το νομοσχέδιο και τον κ. Παππά να θέσει «ρήτρες» διασφάλισης της αντικειμενικής ενημέρωσης επισημαίνοντας πως πρέπει να λήξει «το θέμα της υπερεξουσίας των καναλαρχών και ορισμένων δημοσιογράφων, που συμμετέχουν σε συμμορίες οι οποίες αποφασίζουν την πολιτική εξόντωση πολιτικών, ανεξάρτητα του χώρου που βρίσκονται, ή αν δεν υπηρετούν, συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα».
Ο Πρόεδρος των ΑΝΕΛ παράθεσε σχόλια δημοσιογράφων που, όπως είπε, ενώ θα έπρεπε δεν προκάλεσαν την παρέμβαση του ΕΣΡ, ενώ κατηγόρησε και επιχειρηματία που είναι ιδιοκτήτης διαδικτυακού ΜΜΕ, ότι του εξαπολύει απειλές και κάνει «πόλεμο» στην κυβέρνηση.
Τέλος, κάλεσε τον υπουργό Επικρατείας, να προσθέσει διάταξη σύμφωνα με την οποία «άτομα που θέλουν να εμπλακούν στη μετοχική σύνθεση δεν μπορεί να είναι καταδικασμένοι ή να διώκονται για συκοφαντική δυσφήμιση και εκβίαση».
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας επισήμανε ότι το πρόβλημα δεν είναι ο αριθμός των αδειών, αλλά σε ποιους ανήκουν οι άδειες. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση, οι άδειες θα συνεχίσουν να ανήκουν στους εφοπλιστές, βιομηχάνους, τραπεζίτες.
Δεύτερο σημείο που ανέδειξε, ήταν η αποκάλυψη της κάλπικης αντιπαράθεσης ανάμεσα στα αστικά κόμματα, για το αν το νομοσχέδιο επηρεάζει την… «αυτορρύθμιση της αγοράς» που περνάει μέσα από τον «υγιή ανταγωνισμό», ή αν με αυτό γίνεται «κρατική παρέμβαση» για να μπει μία τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση. Κάνοντας, τέλος, ειδική αναφορά στους εργαζόμενους στα ΜΜΕ, ο Γ. Γκιόκας απαίτησε να ξεκαθαριστεί με ρητό τρόπο το εργασιακό τους καθεστώς.
Η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά, κατά την ομιλία τηςαπευθύνθηκε προσωπικά στον κ. Τσίπρα λέγοντας πως για να φύγει κάθε σκιά, ή ισχυρισμός, για υποστήριξη συμφερόντων και για την μέσω των ΜΜΕ παρέμβασή τους στο οικονομικό και πολιτικό πεδίο, θα πρέπει έστω και τώρα να γίνουν δεκτές οι προτάσεις του κόμματός της. «Γιατί αν θέλετε τη διαφάνεια και την νομιμότητα, τότε δεν μπορείτε να εξουσιοδοτείτε εν λευκώ τον υπουργό και στενότατο συνεργάτη σας να καθορίζει αυθαίρετα, τον αριθμό των αδειών» είπε επισημαίνοντας πως «όλοι κατανοούν ότι αυτή η διάταξη δημιουργεί μια θερμοκοιτίδα διαπλοκής. Αυτή η διάταξη κολάζει και παπά».
Ακόμη, είπε προς την κυβέρνηση ότι χάνει άλλη μία ευκαιρία «να προχωρήσουμε όλοι μαζί σε μια μεγάλη μεταρρύθμιση» καθώς δεν προχώρησε στις αναγκαίες βελτιώσεις και αλλαγές κι έτσι δεν επέτρεψε να δημιουργηθεί ευρύτατη πλειοψηφία.
«Ο νόμος είναι διάτρητος εκτός και αν ο υπουργός θέλει να μην εφαρμοστεί και να πάρει αναβολή του χάος», υποστήριξε ο πρόεδρος της Ένωσης των Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης στη Βουλή.
Στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο πρέπει να επέλθει κάθαρση με έλεγχο όχι μόνο στους καναλάρχες, αλλά και τους «μπροστινούς» δημοσιογράφους με τους παχυλούς μισθούς, είπε ο γενικός γραμματέας της ΧΑ, Νίκος Μιχαλολιάκος, μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τα ΜΜΕ.
Ενημέρωσε δε ότι η ΧΑ θα δηλώσει παρών στο άρθρο 4, ώστε να πληρώσουν οι καναλάρχες και στο άρθρο για την ονομαστικοποίηση των μετόχων και επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα στους περιφερειακούς σταθμούς, «ώστε» – όπως είπε – να μην μπορέσουν πράκτορες της “Αγκυρας να αγοράσουν κάποιο κανάλι στην Θράκη».

25/10/15. Αλλάξατε την ώρα;



24-10-2015
Το φθινόπωρο προχωρά, ο χειμώνας πλησιάζει, ήρθε λοιπόν και η ώρα για την καθιερωμένη αλλαγή της ώρας!
Η χειμερινή ώρα λοιπόν έρχεται αύριο το πρωί, ξημερώματα της Κυριακής 25 Οκτωβρίου, με τους δείκτες των ρολογιών να πηγαίνουν μια ώρα πίσω.
Στις 4:00 τα ξημερώματα της Κυριακής πρέπει να γυρίσουμε τους δείκτες του ρολογιού μία ώρα πίσω ώστε να δείχνουν 3:00!
ME THN AΥΣΤΡΑΛΙΑ 9 ΩΡΕΣ Η ΔΙΑΦΟΡΑ
Λόγω της θερινής ώρας που καθιέρωσε η Ανατολική Αυστραλία,η διαφορά με την Ελλάδα είναι 9 ώρες μπροστα που προπορεύεται  Αυστραλία.
Ετσι όταν η ωρα σστην Ελλάδα είναι 12 το μεσημέρι ,στη Μελβούρνη,Σύδνευ, Καμπέρα κ.α. είναι 9το βράδυ. Καλό χειμώνα λοιπόν για την Ελλάδα και καλό Καλοκαίρι για την Αυστραλία.

Βρέθηκε μυστικό τούνελ στο Βερολίνο: Ο Χίτλερ διέφυγε και έζησε μέχρι τα γεράματα. Αποκάλυψη-σοκ



Νέες ανακαλύψεις στο Βερολίνο υποστηρίζουν τη θεωρία ότι ο Χίτλερ διέφυγε τελικώς στο τέλος του Β “Παγκοσμίου Πολέμου.
Σύμφωνα με την επίσημη ιστορία ο ηγέτης των Ναζί και η σύζυγός του Εύα Μπράουν αυτοκτόνησαν στο καταφύγιο του Χίτλερ για να αποφύγει τη σύλληψη από της σοβιετικές δυνάμεις που είχαν καταλάβει την πρωτεύουσα της Γερμανίας.
Αυτό όμως έχει δημιουργήσει ένα πεδίο διαμάχης με τους αναθεωρητές της ιστορίας που πιστεύουν ότι όλη η σκηνή είναι σκηνοθετημένη και στην πραγματικότητα ο Αδόλφος Χίτλερ δραπέτευσε, σύμφωνα με την Daily Express.
Τώρα νέα στοιχεία έρχονται πάλι στο φως της δημοσιότητας που θέτει σε περαιτέρω αμφιβολίες το ότι ο Χίτλερ πέθανε εκείνη την ημέρα και προτείνει αντ “αυτού ότι στην πραγματικότητα διέφυγε από τη Γερμανία και πήγε για να ζήσει το υπόλοιπο της ζωής του στη Νότιο Αμερική.
Ένα σημαντικό μέρος ενός ντοκιμαντέρ στηρίζεται σε πρόσφατα αποχαρακτηρισμένα αρχεία του FBI και κάνει εντυπωσιακές ανακαλύψεις. Λέει ότι ο Χίτλερ και η Μπράουν δεν μπορεί να έχασαν τη ζωή τους στο καταφύγιό στο τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Αντιθέτως, θα μπορούσε πράγματι να έχει αποδράσει μυστηριωδώς από το Βερολίνο κάτω από τη μύτη των Σοβιετικών.
Στη συνέχεια, με ένα υποβρύχιο πέρασε την Ισπανία και κατόπιν πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του στην Αργεντινή σχεδιάζοντας την άνοδο του τέταρτου Ράιχ.
Σε ένα από τα έγγραφα αποκαλύπτεται η ανακάλυψη ενός ψευδούς τοίχους σε ένα σταθμό του μετρό του Βερολίνου, που θα μπορούσε να ήταν μέρος ενός υπογείου δικτύου στοών που θα μπορούσε να βοηθήσει τον Χίτλερ να διαφύγει από την πόλη, στο τέλος του πολέμου.
Σε ένα άλλο αποχαρακτηρισμένο έγγραφο του FBI, ο J. Edgar Hoover (ο πρώτος διευθυντής του FBI), φέρεται να δηλώνει ότι «οι υπάλληλοι του αμερικανικού στρατού στη Γερμανία δεν έχουν εντοπίσει το σώμα του Χίτλερ, ούτε υπάρχει κάποια αξιόπιστη πηγή που μπορεί να πει σίγουρα ότι ο Χίτλερ είναι νεκρός εκεί.»
Η νέα σειρά ντοκιμαντέρ που αποτελείτε από οκτώ μέρη ονομάζεται «Στο κυνήγι του Χίτλερ» και θα μεταδοθεί από το History Channel στις 2 Νοεμβρίου, όπου θα δούμε εκεί περισσότερες λεπτομέρειες.
Αν ο Χίτλερ όντως κατάφερε να ξεφύγει από τους Σοβιετικούς, αυτό όχι μόνο θα είναι μια από τις πιο αξιόλογες αποδράσεις στην ιστορία, αλλά ότι και κατάφερε να ξεγελάσει ολόκληρο τον κόσμο με τον ψεύτικο θάνατο του.

Friday, October 23, 2015

Aπόψη . «ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ*»

μοναστήριΈνα ενδιαφέρον κείμενο μας έστειλε το ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ σχετικά με την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και ότι βρίσκεται υπο την προστασία των μοναστηριών. Ας ελπίσουμε ότι η επίσημη Ελλάδα θα προσπαθήσει να φερει αυτα τα κείμενα στα μουσεία της και στη βιβλιοθήκη της ελλ.Βουλής για να γίνουν κτήμα του λαού μας και επιπλέον να γίνει έρευνα για το πώς βρέθηκαν εκεί
Δημοσιεύουμε το κείμενο όπως ακριβώς αναρτήθηκε 
Θεώνης Μαρίνου Μπούρα,
 θεολόγου-ἐκπαιδευτικοῦ, Master στὴν Πατερικὴ θεολογία
«Χάρη στοὺς μοναχοὺς καὶ τὸ ἀντιγραφικό τους ἔργο ὑπάρχουν οἱ φιλόλογοι. Οἱ φιλόλογοι δὲν θὰ εἶχαν ἀντικείμενο, ἐὰν οἱ μοναχοὶ μὲ τὸ ἀκούραστο ἔργο τους δὲν εἶχαν φροντίσει νὰ διασώσουν ὣς σήμερα τὰ ἔργα τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων». Αὐτὰ περίπου εἶναι τὰ λόγια τοῦ καθηγητῆ μου καὶ ὁμότιμου πιὰ καθηγητῆ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν κυρίου Σπυρίδωνα Κοντογιάννη. Δὲν σᾶς κρύβω ὅτι ἀρχικὰ (ὅταν ἀγνοοῦσα τὴν ἱστορική ἀλήθεια) θεώρησα τὶς διαπιστώσεις τοῦ καθηγητῆ ὑπερβολικὲς καὶ ἕνα εἶδος «ἀλληλουίσματος» ἡμῶν τῶν θεολόγων πρὸς τὰ μοναστήρια. Ἂς  παραθέσουμε τὰ ἱστορικὰ δεδομένα ποὺ συναντήσαμε ἐρευνώντας τὸ θέμα, καὶ ἐσὺ ἀναγνώστη θὰ ἀποφανθεῖς.
20.000 χειρόγραφα φυλάσσουν οἱ βιβλιοθῆκες τῶν μοναστηριῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρους. Ἡ μονὴ Μεγίστης Λαύρας διαθέτει 2.242 χειρόγραφα κατέχοντας τὴν 3η θέση σὲ χειρόγραφα παγκοσμίως, ἐνῷ ἡ 1η   θέση ἀνήκει ἐπίσης σὲ μοναστήρι, τὴ μονὴ Ἁγίας Αἰκατερίνης στὸ Σινὰ ποὺ διαθέτει 4.500 χειρόγραφα ἀπὸ τὰ ὁποῖα τὸ 75% εἶναι ἑλληνόφωνα. (Τὴ δεύτερη θέση ἔχει τὸ Βατικανὸ μὲ 3.500 χειρόγραφα.
Συγκεκριμένα ἡ Μονὴ Μεγίστης Λαύρας, μεταξὺ πολλῶν ἄλλων ἀρχαιοελληνικῶν χειρογράφων, φυλάσσει 4 χειρόγραφά του Γαληνοῦ Ω69, Ω70, Ω71, Ω72, 2 χειρόγραφα Ἱπποκράτους «Ἀφορισμοί» Ω68 καὶ Ω69, 3 σπάνια χειρόγραφα τοῦ Ἀέτιου Ἀμηδινοῦ, προσωπικοῦ γιατροῦ τοῦ Ἰουστινιανοῦ, Ω63, Ω64 καὶ Ω65, 2 χειρόγραφα τοῦ Θουκυδίδη καὶ τοὺς «Βίους Παράλληλούς» τοῦ Πλουτάρχου. Ἡ ἴδια μονὴ φυλάσσει τὴ «Βοτανική» τοῦ Διοσκουρίδη, ἔργο ποὺ ἀποτελεῖ ὄνειρο κάθε φαρμακοποιοῦ, βοτανολόγου καὶ δηλητηριογνώστη. Μάλιστα εἶναι εἰκονογραφημένο μὲ ἀνεξίτηλες μικρογραφίες. Τὸ μοναδικὸ στὸν κόσμο νομικὸ χειρόγραφο μὲ τὶς Νεαρὲς τῶν Κομνηνῶν (13ος αἰ.) βρίσκεται στὴ Λαύρα. Ὁ Ἐπίκτητος, ὁ Ἑρμογένης καὶ ὁ Εὐκλείδης φυλάσσονται στὴ μονὴ Ἐσφιγμένου. Στὴ βιβλιοθήκη τῆς μονῆς Ἰβήρων θὰ συναντήσει ὁ ἐρευνητὴς τὰ ἔργα ποὺ συνέθεσε ὁ Εὐριπίδης, ὁ Αἰσχύλος, ὁ Θεόκριτος, ὁ Σοφοκλῆς καὶ ὁ Πίνδαρος. Ἡ μονὴ Βατοπεδίου διασώζει χειρόγραφο τῶν γεωγράφων Πτολεμαίου καὶ Στράβωνα μὲ ἀρ. 655 τοῦ 13ου αἰ. Τοῦτα φυλάσσονται ὄχι τυχαῖα στὰ παραπάνω μοναστήρια, ἀλλὰ πρόκειται γιὰ ἀπολύτως συνειδητὴ πράξη ἐπιλογῆς τῶν μοναχῶν νὰ ἀσχοληθοῦν ἀκούραστα, δίχως ἀμοιβὴ καὶ χωρὶς θρησκευτικοὺς λόγους μὲ τὴν ἀντιγραφὴ τῶν ἀρχαιοελληνικῶν ἔργων, ὥστε νὰ τὰ διασώσουν ἀπὸ τὴ φθορὰ τοῦ χρόνου καὶ νὰ τὰ μεταδώσουν στὶς ἑπόμενες γενιὲς ὡς ἑλληνικὴ κληρονομιὰ στὸν πνευματικὸ κόσμο παγκοσμίως καθιστώντας τον πλουσιότερο. Ὁ ἅγιος Ἀθανάσιος Ἀθωνίτης γιὰ παράδειγμα ἦταν ἀσκητικός, ἀγαποῦσε πολὺ τὰ βιβλία κι ἐρχόμενος ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη στὸν Ἄθω, ὅπου ἵδρυσε μοναστήρι ἔφερε τὰ προσωπικά του βιβλία. Ἵδρυσε στὴ μονὴ Μεγίστης Λαύρας ἐργαστήριο ἀντιγραφῆς χειρογράφων (Scriptorium) καὶ ὅρισε ὑπεύθυνο γιὰ τὸ ἐργαστήριο ὄχι τυχαῖο πρόσωπο ἀλλὰ τὸν πρωτοκαλλιγράφο Ἰωάννη καὶ βιβλιοφύλακα τὸν μοναχὸ Μιχαήλ. Τὸ ἔργο ἀγάπης καὶ ἀντιγραφῆς χειρογράφων συνεχίστηκε ἀμείωτο ἀπὸ τοὺς κατοπινοὺς μοναχοὺς τῆς Λαύρας γι’ αὐτὸ καὶ στὴ μονὴ αὐτὴ λειτούργησε τὸ πρῶτο τυπογραφεῖο στὴν Ἑλλάδα τὸ 1759.
Ὁ ὅσιος Θεόδωρος Στουδίτης ὀργάνωσε βιβλιοθήκη στὴ μονὴ Στουδίου στὴν Κωνσταντινούπολη συγκεντρώνοντας μεγάλο ἀριθμὸ χειρογράφων, ὄχι μόνο χριστιανῶν, ἀλλὰ καὶ ἐθνικῶν συγγραφέων, διευκολύνοντας ἔτσι στὴ γνώση, διάσωση καὶ διάδοσή τους.
Σπουδαῖα χειρόγραφα ἀρχαίας ἑλληνικῆς γραμματείας διασώζει ἡ βιβλιοθήκη τῆς Μονῆς Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στὴν Πάτμο. Θεωρεῖται μία ἀπὸ τὶς καλύτερες τῆς  Ἀνατολῆς καὶ ἐκεῖ φυλάσσονται σπάνια χειρόγραφα μὲ τὶς τραγωδίες «Ἑκάβη», «Ὀρέστης», «Αἴας», «Ἠλέκτρα» κ.ἄ. Ἀκόμη τὸ παλαιότερο ἔντυπο βιβλίο τῆς μονῆς εἶναι ἡ «Ἀνθολογία διαφόρων ἐπιγραμμάτων ἀρχαίοις συντεθειμένοις σοφοῖς…», Φλωρεντία 1494.(1) Στὴ μονὴ Ζάβορδας βρίσκεται μεταξὺ ἄλλων κωδίκων καὶ ὁ μοναδικὸς κώδικας τοῦ λεξικοῦ τοῦ πατριάρχη Φωτίου. Σώζονται 3 ἀντίγραφα, ἕνα στὴ βιβλιοθήκη τοῦ Πανεπιστημίου Cambridge στὴν Ἀγγλία, ἕνα στὴ βιβλιοθήκη τοῦ Βερολίνου καὶ ἕνα στὴ μονὴ Ζάβορδας. Τὸ τῆς Ζάβορδας ὑπερέχει, διότι εἶναι τὸ μοναδικὸ πλῆρες, ἐνῷ τὰ ἄλλα εἶναι ἐλλιπῆ. Τὸ ἀνακάλυψε ὁ καθηγητὴς τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κύριος Λίνος Πολίτης τὸ 1959. Περιλαμβάνει ἀποσπάσματα ἀρχαίων ἑλλήνων συγγραφέων ποὺ σώζονταν στὴν ἐποχὴ τοῦ Φωτίου, ὄχι ὅμως καὶ σήμερα π.χ. ἀρχαία κωμωδία τοῦ Κρατίνου, τοῦ Εὔπολη καὶ ἀποσπάσματα ἀρχαίων ἑλλήνων ποιητῶν καὶ ἱστορικῶν. Ἐπίσης χάρη στὸ Φώτιο καὶ στὴ μονὴ Ζάβορδας ἔχουμε γνώση γιὰ τὸν Κτησία, τὸν Κόνωνα, τὸ Μέμνονα καὶ τὰ χαμένα βιβλία τοῦ Διόδωρου.
Στὴ μονὴ Παμμακαρίστου στὴν Κωνσταντινούπολη δημιουργήθηκε κέντρο μελέτης καὶ ἀντιγραφῆς χειρογράφων(2). Ἡ μονὴ Μεγάλου Μετεώρου διασώζει σὲ χειρόγραφα ἔργα τοῦ Ὁμήρου, τοῦ Ἡσιόδου, τοῦ Σοφοκλῆ, τοῦ Δημοσθένη καὶ τοῦ Ἀριστοτέλη. Ἐπίσης φυλάσσει τὰ πολύτιμα ἀρχέτυπα τῶν ἐκδόσεων Βενετίας τοῦ Ἄλδου Μανουτίου (1495) στὰ ἑξῆς ἔργα: Θεοκρίτου Εἰδύλλια, Θεόγνιδος Γνῶμαι, Ἡσιόδου Θεογονία-Ἔργα καὶ Ἡμέραι-Ἀσπὶς Ἡρακλέους κ.ἄ.
Στὴ διάσωση τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γραμματείας σπουδαία εἶναι ἡ συμβολὴ τῶν ἑλληνόφωνων μοναστηριῶν στὴν Κάτω Ἰταλία. Στὴν Ἀπουλία στὸ Κοριλιάνο ὤτ΄Ὀτράντο ὑπῆρχε ἀπὸ τὸ 10ο αἰ. τὸ ὀρθόδοξο μοναστήρι τοῦ ἁγίου Νικολάου μὲ σημαντικὴ πνευματικὴ δραστηριότητα, καθὼς ἐκεῖ ὡς τὸ 15ο αἰ. διδάσκονταν ἀρχαῖα ἑλληνικὰ καὶ λατινικὰ καὶ ἀντιγράφονταν ἀρχαῖα κείμενα(3).
Ἡ ἀντιγραφὴ καὶ διάσωση τῶν ἀρχαίων ἑλλήνων συγγραφέων φαίνεται ὅτι γινόταν ἀπὸ τοὺς μοναχοὺς  μὲ μεράκι καὶ ἀγάπη, ἀφοῦ δὲν ἀρκοῦνταν στὴν ἁπλῆ ἀντιγραφή, ἀλλὰ καλλιγραφοῦσαν καὶ διακοσμοῦσαν τὰ χειρόγραφα μὲ πολὺ κόπο καὶ κόστος καθὼς τόσο τὰ μελάνια καὶ τὰ χρώματα ὅσο καὶ τὰ ὑλικὰ γραφῆς (πάπυροι, περγαμηνές) ἦταν ἀκριβά. Κι ὅμως τὰ διέθεταν χάριν τῶν ἔργων τῶν ἀρχαίων. Τὰ μοναστήρια διασώζουν, διακοσμοῦν, ἀλλὰ καὶ ἐκσυγχρονίζουν -θὰ λέγαμε- τὰ ἀρχαῖα κείμενα, καθὼς τὰ μεταγράφουν ἀπὸ τὴ μεγαλογράμματη-κεφαλαιογράμματη γραφὴ στὴ μικρογράμματη τῆς  ἐποχῆς. Ἡ μικρογράμματη γραφή, ἐξέλιξη τῆς βυζαντινῆς «ἐπισεσυρμένης», ἔλαβε τὴν ὁριστική της μορφὴ στὴν κωνσταντινοπολίτικη μονὴ Στουδίου ἀπὸ τὸν μοναχὸ καὶ μετέπειτα ἡγούμενο τῆς μονῆς Νικόλαο, ὁ ὁποῖος ἔγραψε τὸ πρῶτο σωζόμενο χρονολογημένο χειρόγραφο στὴ μικρογράμματη γραφή, τὸ Εὐαγγελιστάριο Uspenskij (κώδικας Petropolitanus 219)(4).
Στὶς μοναστηριακὲς βιβλιοθῆκες (Ἅγιον Ὄρος, Ἅγια Μετέωρα, Μονὴ Δουσίκου, Πάτμος κ.ἄ.) ἔχουν διασωθεῖ καὶ φυλάσσονται μὲ ἀγάπη καὶ σεβασμὸ οἱ πρῶτες ἔντυπες, σπανιότατες καὶ πολύτιμες, ἐκδόσεις τῶν ἀρχαίων ἑλλήνων συγγραφέων, τῆς Βενετίας κυρίως, τὰ «ἀρχέτυπα» τοῦ Ἄλδου Μανούτιου (editions aldinae, incunabula), τοῦ τέλους τοῦ 15ου  αἰ. καὶ τῶν ἀρχῶν τοῦ 16ου  αἰ., Ἡσίοδος, Πλάτων, Θεόκριτος, τραγικοὶ ποιητές, Ἀριστοτέλης, Δημοσθένης, Ἀριστοφάνης, Λουκιανός, Στράβων  κ.ἄ. Ἐπίσης Λεξικὰ τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γλώσσας, Μέγα Ἐτυμολογικόν, Βενετία 1499 Βαρίνου Φαβορίνου, Ρώμη 1523, Συντακτικὸ Ἀπολλωνίου Ἀλεξανδρέως τοῦ Γραμματικοῦ, Βενετία 1495 κ.ἄ. Ἡ ἀπόκτηση τῶν ἐντύπων αὐτῶν κόστιζε πάρα πολὺ στὰ μοναστήρια, διότι τὸ ἔντυπο βιβλίο κατὰ τὴν πρώτη ἐμφάνισή του ἦταν πολὺ ἀκριβό(5).
Ἄραγε ἀπὸ ποῦ προέκυψε ἡ ἀγάπη τῶν χριστιανῶν μοναχῶν γιὰ τὰ ἀρχαῖα ἑλληνικὰ ἔργα; Ἴσως σχετίζεται μὲ τὴν προτροπὴ τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, θεμελιωτὴ τοῦ κοινοβιακοῦ μοναστικοῦ βίου(6), πρὸς τοὺς νέους νὰ μελετοῦν τὰ ἔργα τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων, ὅπως τοῦ Ὁμήρου, τοῦ Πλάτωνα, τοῦ Σωκράτη(7). Ἴσως ἐπειδὴ οἱ Μεγάλοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, Βασίλειος Καισαρείας, Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, Μέγας Ἀθανάσιος, Γρηγόριος Θεολόγος καὶ Γρηγόριος Νύσσης ἦταν γνῶστες τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γραμματείας καὶ χρησιμοποιοῦσαν ὅρους τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς φιλοσοφίας. Ὁ ἅγιος Γρηγόριος Ναζιανζηνὸς συνέθεσε «Ἔπη» μὲ τὴ μορφὴ τῶν ἐπῶν τῆς ἑλληνικῆς ποίησης. Μάλιστα ὁ σπουδαῖος ἱστορικὸς Παπαρρηγόπουλος γράφει γι’ αὐτοὺς ὅτι «ὑπερέβαλλαν κατὰ τὴν εὐγλωττία καὶ τὴν ἐπιστήμη ἅπαντας τοὺς τότε ζῶντας ἐθνικοὺς σοφιστὲς καὶ αὐτοὺς τοὺς μέχρι Πλουτάρχου προκατόχους τους, ἀποτελέσαντες ἐποχὴν λόγου νέα, μεγάλη καὶ ἔνδοξο γιὰ τὸ ἀνθρώπινο γένος. Ὁ Βασίλειος καὶ ὁ Γρηγόριος εἶναι οἱ πρῶτοι λαμπροὶ τύποι τῆς εὐλαβοῦς καὶ πολυμαθοῦς εὐγλωττίας, ἥτις ἀφιέρωσε ἑαυτὴν εἰς τὴν τακτικὴ διδασκαλία τοῦ λαοῦ. Τὴν ἴδια ἀγάπη καὶ μέριμνα γιὰ τὰ ἀρχαῖα κείμενα διέθετε καὶ ὁ ἅγιος Ἀρέθας ἀπὸ τὴν Πάτρα (ca 850-944) διάκονος ἀρχικὰ καὶ ἀπὸ τὸ 902 μητροπολίτης  Καισαρείας τῆς Καππαδοκίας. Ὑπῆρξε σοφὸς ὑπομνηματιστής, δεινὸς φιλόλογος καὶ ἀντιγραφέας χειρόγραφων κωδίκων κλασσικῶν Ἑλλήνων, ὅπως τοῦ Πλάτωνα, τοῦ Ἀριστοτέλη, τοῦ Εὐκλείδη, τοῦ Λουκιανοῦ, τοῦ Αἴλιου Ἀριστείδη καὶ κατηύθυνε τὴν ἔρευνα πρὸς τὶς πηγὲς τῆς κλασσικῆς παιδείας καὶ τῆς ἑλληνικῆς διανόησης καὶ σκέψης(8). Ἐξέδωσε τοὺς περισσότερους πλατωνικοὺς διαλόγους ἐμπλουτισμένους μὲ σχόλια καὶ εἰσαγωγὲς γιὰ τὴν πλατωνικὴ φιλοσοφία, ἐξέδωσε τὶς «Κατηγορίες» καὶ ἄλλα ἔργα τοῦ Ἀριστοτέλη, ἀντέγραψε ἔργα τοῦ Εὐκλείδη, τοῦ Λουκιανοῦ, τοῦ Δίωνος Χρυσοστόμου, τοῦ Αἰλίου Ἀριστείδη, τοῦ Παυσανία, τὸ «Λεξικό» τοῦ Πολυδεύκη καὶ τὸν «Βίον Ἀπολλωνίου» τοῦ Φιλοστράτου. Πιθανῶς συνέβαλε στὴ διαμόρφωση ἀνάλογου πνευματικοῦ κλίματος καὶ ἀπήχησής του στὰ μοναστήρια ἡ περίπτωση τοῦ ἁγίου Εὐσταθίου, ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, γνωστοῦ ὁμηριστῆ καὶ λόγιου μητροπολίτη, ὁ ὁποῖος μὲ τὰ περίφημα σχόλιά του («Παρεκβολαί») στὸν Ὅμηρο, Ἰλιάδα καὶ Ὀδύσσεια, στὶς κωμωδίες τοῦ Ἀριστοφάνη, στὸν Πίνδαρο, στὸ Διονύσιο τὸν Περιηγητὴ κ.ἅ. πρωταγωνίστησε στὴν ἀναγέννηση τῶν κλασσικῶν σπουδῶν(9). Εἶναι ἐκπληκτικὸ ὅτι ἕνας ἀπὸ τοὺς μεγαλύτερους μελετητὲς τοῦ Ὁμήρου παγκοσμίως εἶναι ἕνας χριστιανὸς ἐπίσκοπος καὶ ἅγιος, ὁ ἅγιος Εὐστάθιος.
Οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες φυλάσσονται (μὲ τρεῖς κλειδαριὲς παρακαλῶ στὴ Μονὴ Μεγίστης Λαύρας) ὄχι μόνο στὶς βιβλιοθῆκες τῶν μοναστηριῶν γιὰ τοὺς μελετητές-ἐρευνητές, ἀλλὰ «διαφημίζονται δωρεὰν» καὶ προβάλλονται στὸν ἁπλὸ προσκυνητὴ μέσα ἀπὸ τὴν πολύτιμη  τέχνη τῶν μοναχῶν, τὴν τοιχογραφία. Τοιχογραφίες ἀρχαίων Ἑλλήνων ποὺ κρατοῦν εἰλητάρια μὲ γραμμένο κάτι ἀπὸ τὰ κείμενά τους δεσπόζουν σὲ ἰδιαίτερα περίοπτη θέση στὴ Μονὴ Μεγάλου Μετεώρου. Εἶναι ἡ ἑλληνὶς Σιβύλλα ἡ φιλόσοφος, ὁ Ἕλλην Σόλων ὁ σοφὸς καὶ νομοθέτης, ὁ Ἕλλην Πυθαγόρας ὁ φιλόσοφος καὶ μαθηματικός, ὁ Ἕλλην Θουκυδίδης ὁ ἱστορικός, ὁ Ἕλλην Ἀριστοτέλης ὁ φιλόσοφος, ὁ Ἕλλην Πλάτων ὁ φιλόσοφος, ὁ Ἕλλην Ὅμηρος ὁ ποιητής, ὁ Ἕλλην Πλούταρχος ὁ πατέρας τῆς ἱστορίας, ὁ Ἕλλην Σωκράτης ὁ φιλόσοφος. Ἔτσι, διασώζεται καὶ μεταλαμπαδεύεται,  ἔστω κάτι λίγο, ἀπὸ τὸν κάθε καὶ τὴν κάθε σοφὸ τῆς  ἀρχαιότητας μὲ τρόπο ἁπλὸ καὶ αἰσθητικὰ ὡραῖο στὸν ἐπισκέπτη τῆς Μονῆς Μεγάλου Μετεώρου ἀπὸ ὅποια χώρα καὶ ἂν προέρχεται. Ὁ σοφὸς Ἀριστοτέλης δεσπόζει σὲ παλιὰ τοιχογραφία στὴ Μονὴ Φιλανθρωπινῶν στὸ Νησάκι Ἰωαννίνων. Σήμερα, τὸ ἐνδιαφέρον τῶν μοναχῶν γιὰ τὰ ἀρχαῖα κείμενα δὲν ἑστιάζεται πιὰ στὴ μεταγραφή τους ἀπὸ τὴ μεγαλογράμματη στὴ μικρογράμματη, ἀλλά, κατὰ τὶς σύγχρονες ἀνάγκες, στὴν εὔκολη προσέγγισή τους ἀπὸ τοὺς ἐρευνητὲς μέσῳ τῆς σύγχρονης τεχνολογίας. Τοῦτο συνάγεται ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι τὸ Πατριαρχικὸ Ἵδρυμα Πατερικῶν Μελετῶν τῆς Μονῆς Βλατάδων (Θεσσαλονίκη) ἔχει ἀναλάβει τὴν κατάρτιση λεπτομεροῦς καταλόγου καὶ τὴ μικροφωτογράφιση (μικροφίλμ) ὅλων τῶν χειρογράφων.
Ὁ βιβλιοθηκάριος τῆς Μονῆς Μεγίστης Λαύρας ἱερομόναχος Νικόδημος δηλώνει: «κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ πεῖ μὲ σιγουριὰ ποὺ θὰ βρισκόταν σήμερα ἡ ἀνθρωπότητα χωρὶς τὶς ἀρχαῖες γνώσεις ποὺ διασώθηκαν μὲ τὰ χειρόγραφα τῶν βυζαντινῶν μοναστηριῶν, καὶ ἰδιαίτερά του Ἁγίου Ὅρους. Κατὰ πᾶσα πιθανότητα ἡ ἀναγέννηση τῆς Δύσης θὰ ἀργοῦσε μερικοὺς αἰῶνες». Τὰ σχόλια εἶναι δικά σας…
Παραπομπές-Πηγὲς
Λέκκου Εὐαγγέλου Π., Τὰ ἑλληνικὰ μοναστήρια, Ἀθήνα 1995, σ. 25-26.
Περιοδικὸ Ἱστορικὰ Θέματα, ἄρθρο «Βυζάντιο καὶ Ἀφροκεντρισμός», Ἁγνὴ Βασιλικοπούλου, ἐπικ. Καθ. Βυζαντινῆς φιλολογίας τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, τεῦχος 6, σ.44.
Περιοδικὸ Ἱστορικὰ Θέματα, ἄρθρο «Οἱ ἑλληνόφωνοί της Κάτω Ἰταλίας, ἡ κιβωτὸς τῆς Μεγάλης Ἑλλάδας», Θεμιστοκλῆς Φ. Περτέσης, φιλολ.-ἱστορικός, τεῦχος 20, σ. 20.
Σοφιανοὺ Δημητρίου Ζ., «Ὀρθοδοξία καὶ Ἑλληνισμός», Ἅγια Μετέωρα 2007, σ. 17-19.
Ἒνθ’ ἀνωτ. σ. 21.
Παπαδοπούλου Στυλιανοῦ Γ., Πατρολογία Β΄, Ἀθήνα 1990, σ. 361.
Βασιλείου Καισαρείας τοῦ Μεγάλου ἅπαντα τὰ ἔργα, ΕΠΕ τ. 7 , σ. 320.
Σοφιανοὺ Δημητρίου Ζ., «Ὀρθοδοξία καὶ Ἑλληνισμός», Ἅγια Μετέωρα 2007, σ.19.
Ἒνθ’. ἀνωτ.
_  Περιοδικὸ Ἰχώρ, τ. 44, ἄρθρο «Τὰ κρυμμένα ἀρχαῖα ἑλληνικὰ χειρόγραφά του Ἁγίου Ὅρους, ἕνας ἀρχαιοελληνικὸς θησαυρὸς κρυμμένος στὶς μοναστηριακὲς βιβλιοθῆκες τοῦ Ἄθω», Γιῶργος Στάμκος, σ. 50-64.
_Στάμκου Γ., «Μυστικὴ Ἑλλάδα», Ἀρχέτυπο 1999.
_Ἰδίου, «Ἀνοίγοντας μία κιβωτὸ γνώσεων», Τρίτο Μάτι, τεῦχος 39, Σεπτ. 1994.
_ Ἱερομ. Νικολάου Λαυριώτη, «Τὰ χειρόγραφά του Ἁγίου Ὅρους», περιοδ. ΑΝΤ1, 1991.
_http://www.katakali.net
_http://www.apologitis.com
Θεώνη Μαρίνου Μπούρα, θεολόγος-ἐκπαιδευτικός, Master στὴν Πατερικὴ Θεολογία
Σχετικὸ φωτογραφικὸ ὑλικὸ θὰ βρεῖτε στὶς ἰστοσελ. ποῦ ἀναφέρω, Katakali καὶ apologitis
*ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ‘Ἐρῶ’ , Η΄ ΤΕΥΧΟΣ, ΟΚΤ.-ΔΕΚ. 2011

wibiya widget