Tuesday, January 17, 2017

Αποστόλης Ιωάννου: Από τα Τρίκαλα, στην Ευρώπη και τώρα στην …Αμερική!



Eίναι νέος, ωραίος, ταλαντούχος και πολύ δημιουργικός. Σκέφτεται απλά, λιτά, μα και «εξωφρενικά» πολύπλοκα.
Γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στην πόλη των Τρικάλων, αλλά το όνομά του έχει βγει πέρα από τα όρια της Ελλάδας. Ο Αποστόλης Ιωάννου, διότι… περί αυτού ο λόγος, σπούδασε φωτογραφία στη Θεσσαλονίκη. Είναι εικονογράφος και δημιουργός κόμικ. Το κόμικ του «Το Χωριό» απέσπασε δύο βραβεία από την Ελληνική ακαδημία κόμικ το 2016 και συνεχίζει ακάθεκτος μέσα από την τέχνη που τόσο αγαπά και τόσο πιστά υπηρετεί, για την κατάκτηση της …Αμερικής! Του το ευχόμαστε ολόψυχα και σύντομα.
Έχεις σπουδάσει αυτό που κάνεις, είναι ταλέντο ή ταλέντο με σπουδές;
Δεν έχω σπουδάσει σχέδιο. Έχω σπουδάσει φωτογραφία, οι οποίες σπουδές με έχουν βοηθήσει στο σχεδιασμό, γιατί η εικονογράφηση και το κόμικ απαιτούν σύνθεση εικόνας, καδράρισμα, προσθήκη σκιών και άλλα. Όσον αφορά το σχέδιο, σπουδή θα ονόμαζα τα 10 χρόνια που δουλεύω σαν εικονογράφος και κόμικ δημιουργός.
Ποια η ιστορία του κόμικ στην Ελλάδα;
Η ιστορία των κόμικ στην Ελλάδα ξεκινάει πολλά χρόνια πριν. Εκείνος που ενδιαφέρεται πρέπει να έχει χρόνο… Να ανατρέξει στο βιβλίο του Soloup «Ελληνικά Κόμικ» από τις εκδόσεις «Τόπος», ο οποίος είναι ένας τεράστιος κατάλογος με ότι έχει γίνει στην Ελλάδα σε σχέση με τα κόμικ, από την αρχή μέχρι και σχεδόν σήμερα.
Έχεις συμμετάσχει σε διαγωνισμούς, φεστιβάλ, εκθέσεις κλπ. σε επίπεδο Ελλάδας ή όχι μόνο;
Έχω πάρει μέρος σε πάνω από δέκα κόμικ φεστιβάλ στην Ελλάδα, καθώς και πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Ιταλία, Σερβία και Ρουμανία.
Είναι αναπτυγμένη η τέχνη του κόμικ στην Ελλάδα; Τι προοπτικές έχει ένας δημιουργός;
Η τέχνη του κόμικ στην Ελλάδα δεν είναι και δεν ήταν ποτέ στην κουλτούρα των ανθρώπων. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια να μεγαλώσει το αναγνωστικό κοινό. Υπάρχει σχετικά μεγαλύτερη παραγωγή Ελληνικών κόμικ. Ο Έλληνας δημιουργός κόμικ, έχει μόνο μία επιλογή, να δουλέψει στο εξωτερικό. Υπάρχουν Έλληνες κόμικ δημιουργοί που είναι αναγνωρισμένοι για τη δουλειά τους στην Αμερική και στην Ελλάδα, αλλά δεν τους ξέρει κανείς.
Από την εμπειρία σου, ποια χώρα είναι πιο πρόσφορη σε αυτόν τον τομέα;
Οι χώρες στις οποίες το κόμικ είναι σημαντικό και αναγνωρισμένο, είναι η Γαλλία, η Αμερική και η Ιαπωνία.
Τί είναι «Το χωριό»;
Το «Χωριό» είναι ένα graphic novel ογδόντα σελίδων και είναι ασπρόμαυρο. Όπως σε όλες τις κόμικ δουλειές μου προσπαθώ να μπολιάσω πράγματα που μου αρέσουν, έτσι και στο χωριό πραγματεύομαι τη φύση των βουνών, την αρχιτεκτονική των ορεινών χωριών του Ασπροποτάμου και της Πίνδου γενικά και τις αναμνήσεις που έχω με τους παππούδες μου. Θα μπορούσα να πω ότι το «Χωριό» έχει τοπικό χαρακτήρα και σίγουρα λαογραφικά στοιχεία. Μου πήρε τρία χρόνια για να ολοκληρώσω το σχεδιασμό του. Κυκλοφόρησε μέσω της διαδικασίας του Crowdfunding, όπου ουσιαστικά άνθρωποι προαγοράζουν το κόμικ, ώστε να μαζευτούν τα χρήματα για τα τυπογραφικά έξοδα. Το «Χωριό» απέσπασε δύο βραβεία από την Ελληνική ακαδημία κόμικ το 2016. Το βραβείο του «Καλύτερο εξώφυλλο» και το βραβείο «Καλύτερη αυτοέκδοση». Τέλος έχει ταξιδέψει σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Συνεργάτες μου στην παραγωγή και προώθηση του «Χωριού» ήταν ο Ηλίας Κατιρτζιγιαννόγλου, ο Νίκος Τσιώλης, ο Βαγγέλης Νεοφώτιστος και ο Θωμάς Γκούζιας.
Άλλα σημαντικά έργα σου;
Άλλες κόμικ δουλειές μου είναι το «Βαθύ δάσος», το οποίο κυκλοφόρησε το 2013 από την Comicdom Press και το «Ρομπότ και Κορίτσι» το οποίο κυκλοφόρησε φέτος από την Jemma Press.
Τί φτιάχνεις αυτή την εποχή;
Αυτή την εποχή, δουλεύω ένα μεγάλο κόμικ σε σενάριο του Κώστα Ζαχόπουλου, το οποίο θα κυκλοφορήσει από μεγάλη εκδοτική στην Αμερική. Δεν μπορώ να πω τίποτα παραπάνω γι’ αυτό τώρα, μόνο ότι είναι ότι καλύτερο έχω φτιάξει μέχρι στιγμής. Παράλληλα, δουλεύω ένα ακόμα κόμικ δικό μου, όπου αν προλάβω χρονικά, θα κυκλοφορήσει τον Απρίλιο. Τέλος, δουλεύω στις εκδόσεις Κέδρος σαν εικονογράφος παιδικών βιβλίων.
Από πού πηγάζει η έμπνευσή σου;
Με εμπνέει πολύ η φύση και η ομορφιά. Οι όμορφοι άνθρωποι (με όμορφες καρδιές εννοώ), τα όμορφα μέρη, βιβλία, τα όμορφα τραγούδια. Επίσης με εμπνέει η πάλη του ανθρώπου. Η πάλη του για επιβίωση, για δικαιοσύνη, για την πραγματοποίηση των ονείρων του. Με εμπνέει το πείσμα σαν χαρακτηριστικό. Το να πέφτεις 100 φορές και να σηκώνεσαι 101. Το «Never Surrender»…
Τί πρέπει να έχει μια δημιουργία, εκτός από άρτια τεχνικά χαρακτηριστικά, για να σου αρέσει;
Αυτό δεν είναι πολύ ξεκάθαρο στο μυαλό μο… Ίσως το να περιγράφει αυτό που μοιάζει αδύνατο να συμβεί!
Ποια τα υλικά που χρησιμοποιείς στις δημιουργίες σου;
Χρησιμοποιώ διάφορες τεχνικές. Ανάλογα αν είναι εικονογράφηση παιδικού βιβλίου, αν είναι εξώφυλλο δίσκου ή σχεδιασμός κόμικ. Επίσης ανάλογα με το αν θα είναι έγχρωμη ή ασπρόμαυρη η δουλειά. Υλικά που χρησιμοποιώ είναι οι ακουαρέλες, τα ακρυλικά και η σινική μελάνη. Οι εννιά στις δέκα δουλειές είναι δουλεμένες στο χέρι, όχι ψηφιακά.
Η πρώτη σου ολοκληρωμένη ζωγραφιά – σχέδιο, τί απεικόνιζε και σε ποια ηλικία την έκανες;
Δεν θυμάμαι πότε ήταν. Μοιάζει σαν να ζωγράφιζα από πάντα… Ένα είναι σίγουρο, πως το πρώτο κόμικ που έκανα ήταν όταν ήμουν στο γυμνάσιο.
Ποιο είναι το πιο «παλαβό» που σου έχουν ζητήσει;
Υπάρχουν πολλά απίστευτα που ζητάει ο κόσμος. Αρκετά από αυτά δεν είναι καλοπροαίρετα. Πολλοί θέλουν π.χ. να πληρώσουν 100 ευρώ για μια δουλειά αξίας 1500 ευρώ.
Ασχολείσαι με άλλες τέχνες;
Ασχολούμαι και με τη μουσική. Πολύ λιγότερο από τον σχεδιασμό, αλλά πάντα έχει μια θέση στη ζωή μου. Ακούω πολλά πράγματα κατά περιόδους. Garage, punk rock, black metal, jazz, folk, Ηπειρώτικα, Κρητικά… Ότι μ αρέσει δηλαδή!
Τί σού προσφέρει η επαρχία και ζεις εδώ;
Στα Τρίκαλα, μπορώ να περπατήσω για να κάνω τις δουλειές μου, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιώ αυτοκίνητο. Επίσης, σε μισή ώρα με το αυτοκίνητο μπορώ να είμαι σε βουνό που το λατρεύω…
Μπορώ να τηλεφωνήσω σε ένα φίλο μου στις 20:45 και στις 21:00 να είμαστε ήδη στο μπαρ και να πίνουμε τη μπύρα μας.
Ένα άλλο που προσμετράται στα θετικά, είναι ότι υπάρχει ασφάλεια εδώ! Θα μπορούσα να κοιμηθώ σε ένα παγκάκι και να ξέρω ότι τίποτα άσχημο δεν θα μου συμβεί. Στις μεγάλες πόλεις κάτι τέτοιο δεν υπάρχει. Φαντάζομαι πως ακούγεται αυτό σε κάποιον που μεγάλωσε και ζει στην Αθήνα…
Θεωρείς πως τα Τρίκαλα, έχουν το επίπεδο, την κουλτούρα, τις γνώσεις να καταλάβουν αυτό που κάνεις;
Δεν είναι θέμα επιπέδου, είναι θέμα εκπαίδευσης και νομίζω πως η όποια «εκπαίδευση» έχουν είναι από τις Aμερικάνικες κινηματογραφικές ταινίες, με τις μεταφορές αμερικάνικων super hero κόμικ. Όχι, δεν νομίζω ότι μπορούν να αναγνώσουν αυτή την τέχνη. Οι περισσότεροι Τρικαλινοί, δεν ξέρουν τι κάνω…
Πηγή: Karditsa voice
Το διαβασαμε στον ΕΝΕΡΓΌ ΠΟΛΙΤΗ,Τρικαλων

Monday, January 16, 2017

Συνελήφθη ο δράστης της επίθεσης στο κλαμπ Ρέινα της Κωνσταντινούπολης







Ο μακελάρης του κλαμπ Ρέινα, που αφαίρεσε τη ζωή 39 ατόμων συνελήφθη από τις αρχές σε συνοικία της Κωνσταντινούπολης. Είχε απαγάγει τον τετράχρονο γιο του. Οι πρώτες φωτογραφίες του δράστη μετά τη σύλληψη του


Σε συνοικία  της Κωνσταντινούπλης συνελήφθη αργά το βράδυ της Δευτέρας, ο δράστης της επίθεσης το βράδυ της Πρωτοχρονιάς, στο κλαμπ Ρέινα. Ο άνδρας ονόματι Abdulkadir Masharipov με καταγωγή από το Ουζμπεκιστάν, που σκότωσε 39 άτομα, φέρεται να διέμενε σε σπίτι φίλου του από το Κιργιστάν στην περιοχή Έσενγιουρτ, όπου και τον εντόπισαν οι τουρικές αρχές. Μαζί με τον άνδρα βρέθηκε, σύμφωνα με τη Hurriyet, ο ανήλικος γιος του, τον οποίο φέρεται να είχε απαγάγει.
Οι αρχές έδωσαν στη δημοσιότητα μια φωτογραφία του μετά τη σύλληψη, στην οποία φέρει σοβαρά τραύματα. Ο Ουζμπέκος μεταφέρεται στα κεντρικά της τουρκικής αστυνομίας αυτή τη στιγμή.
Πριν τη σύλληψη, οι άνδρες της αντιτρομοκρατικής είχαν εισβάλει στο σπίτι της συζύγου του Masharipov, την οποία και συνέλαβαν. Η ίδια ισχυρίζεται πως έμαθε για την επίθεση από την τηλεόραση και κατέθεσε πως δεν γνώριζε τίποτα για τις διασυνδέσεις του συζύγου της με το Ισλαμικό Κράτος.
Ο μακελάρης αναζητείται από τα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς, όταν και είχε αποδράσει ανενόχλητος από την τουρκική πόλη, με τις δυνάμεις ασφαλείας να αδυνατούν να εντοπίσουν τα ίχνη του. Μετά το μακελειό, ο Masharipov μετέβη σε προάστιο της Κωνσταντινούπολης, όπου διέμεναν η γυναίκα και ο τετράχρονος γιος του. Στη συνέχεια, σύμφωνα με όσα καταθέτει η σύζυγος, ο μακελάρης εξαφανίστηκε, παίρνοντας μαζί του και το ανήλικο παιδί.
Εξάλλου, το Σάββατο 14 Ιανουαρίου, η αντιτρομοκρατική υπηρεσία εισέβαλε σε σπίτι στην περιοχή της Συληβρίας στην Ανατολική Θράκη όπου και ανακάλυψε χρηματικό ποσό 150.000 δολαρίων. Το ποσό εκτιμάται πως ήταν η αμοιβή του δράστη, ο οποίος αδυνατούσε να προσεγγίσει στο συγκεκριμένο σημείο εξαιτίας της ασφυκτικής αστυνόμευσης της περιοχής.


Η ταυτότητα του δράστη

Στις ημέρες που ακολούθησαν την επίθεση, τα τουρκικά ΜΜΕ μετέδιδαν πως ο δράστης είναι Ουζμπέκος τζιχαντιστής και μέλος του Ισλαμικού Κράτους. Αρχικά επικρατούσε σύγχυση ως προς την ταυτότητα του δράστη, ο οποίος παραμένει ασύλληπτος, με δημοσιεύματα να αναφέρουν αρχικά ότι ήταν Κιργίζιος και στη συνέχεια Ουιγούρος από την Κίνα.
Αλλά οι τουρκικές μυστικές υπηρεσίες και η αντιτρομοκρατική υπηρεσία της τουρκικής αστυνομίας τελικά ταυτοποίησαν τον δράστη και όπως αναφέρει η Hurriyet και άλλες τουρκικές εφημερίδες πρόκειται για έναν 34χρονο Ουζμπέκο, ο οποίος ανήκει στον πυρήνα της Κεντρικής Ασίας του ΙSIS. Ο Ουζμπέκος, το κωδικό όνομα του οποίου ήταν "Ebu Muhammed Horasani", φαίνεται πως βρισκόταν στην Τουρκία από το 2011.
Στο βίντεο που ακολουθεί φαίνεται να περπατά ανέμελος σε κεντρικό σημείο της πόλης και ειδικότερα στο πάρκο Γκεζί στην πλατεία Ταξίμ:
Ουιγούροι Οι συνεργοίΑν και οι πληροφορίες από τα τουρκικά ΜΜΕ και την αστυνομία είναι συγκεχυμένες, ο μακελάρης αμέσως μετά την επίθεση φαίνεται να κατέφθασε στο προάστιο όπου διέμενε η οικογένειά του με ταξί και εθεάθη να μπαίνει σε κινέζικο εστιατόριο. Εκεί ζήτησε τη βοήθεια δύο Ουιγούρων οι οποίοι και συνελήφθησαν την Παρασκευή για εμπλοκή στην αιματηρή επίθεση της Πρωτοχρονιάς στο κλαμπ Reina της Κωνσταντινούπολης. Οι δύο ύποπτοι, ονόματι Ομάρ Ασίμ και Αμπουλιέζι Αμπουντουχαμίτι, προφυλακίστηκαν, κατηγορούμενοι για συμμετοχή σε ένοπλη τρομοκρατική οργάνωση και συνέργεια στη δολοφονία 39 ατόμων.Το πρακτορείο Ανατολή ανέφερε ότι 35 άνθρωποι έχουν συλληφθεί για την συγκεκριμένη επίθεση, με τους προαναφερόμενους να είναι μεταξύ αυτών.Το χρονικό της επίθεσηςΉταν λίγα λεπτά μετά την αλλαγή του χρόνου, όταν ένας άνδρας με σκούφο Άη Βασίλη εισέβαλε σε γνωστό κλαμπ της Κωνσταντινούπολης, το κλαμπ Ρέινα, ανοίγωντας πυρ και πυροβολώντας αδιακρίτως. Από την επίθεση έπεσαν νεκροί 39 άνθρωποι, η πλειοψηφία των οποίων ήταν αλλοδαποί και άλλοι 65 τραυματίστηκαν.







Το Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ) ανέλαβε με ανακοίνωσή του την ευθύνη για την επίθεση, ενώ στην Άγκυρα επιμένουν πως ο τρόπος με τον οποίο εκτελέστηκε η επίθεση, φανερώνει επαγγελματία που προκειμένου να θέσει το σχέδιό του σε εφαρμογή πρέπει να είχε πληροφορίες από μυστικές υπηρεσίες άλλου κράτους. News.247.gr

Ο χρόνος των ώριμων ανθρώπων «Θέλω την ουσία, η ψυχή μου βιάζεται. Μου μένουν λίγες καραμέλες στη σακούλα»


Ένα κείμενο του Mário de Andrade DOC TV 09.04.2014 



















ΜΕΤΡΗΣΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΑ ΟΤΙ ΜΟΥ ΥΠΟΛΕΙΠΕΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΖΩΗΣ απ’ ό,τι έχω ζήσει έως τώρα.
 Αισθάνομαι όπως αυτό το παιδάκι που κέρδισε μια σακούλα καραμέλες: τις πρώτες τις καταβρόχθισε με λαιμαργία αλλά όταν παρατήρησε ότι του απέμεναν λίγες, άρχισε να τις γεύεται με βαθιά απόλαυση. 
ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΙΑ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΑΤΕΡΜΟΝΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ όπου συζητούνται καταστατικά, νόρμες, διαδικασίες και εσωτερικοί κανονισμοί, γνωρίζοντας ότι δεν θα καταλήξει κανείς πουθενά.
 ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΙΑ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΕΧΟΜΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ που παρά τη χρονολογική τους ηλικία, δεν έχουν μεγαλώσει. Δεν έχω πια χρόνο για να λογομαχώ με μετριότητες. Δεν θέλω να βρίσκομαι σε συγκεντρώσεις όπου παρελαύνουν παραφουσκωμένοι εγωισμοί. Δεν ανέχομαι τους χειριστικούς και τους καιροσκόπους. ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙ Η ΖΗΛΙΑ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΤΙΜΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΕΡΟΥΣ για να οικειοποιηθούν τη θέση τους, το ταλέντο τους και τα επιτεύγματά τους. Μισώ να είμαι μάρτυρας των ελαττωμάτων που γεννά η μάχη για ένα μεγαλοπρεπές αξίωμα. Οι άνθρωποι δεν συζητούν πια για το περιεχόμενο… μετά βίας για την επικεφαλίδα. 
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΖΗΤΩ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ, τις επικεφαλίδες. Θέλω την ουσία, η ψυχή μου βιάζεται. Μου μένουν λίγες καραμέλες στη σακούλα.
 ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΣΩ ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΑ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ. Που μπορούν να γελούν με τα λάθη τους. Που δεν επαίρονται για τον θρίαμβό τους. Που δεν θεωρούν τον εαυτό τους εκλεκτό, πριν από την ώρα τους. Που δεν αποφεύγουν τις ευθύνες τους. Που υπερασπίζονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Και που το μόνο που επιθυμούν είναι να βαδίζουν μαζί με την αλήθεια και την ειλικρίνεια. 
ΤΟ ΟΥΣΙΩΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΣΤΗ ΖΩΗ. Θέλω να περιτριγυρίζομαι από πρόσωπα που ξέρουν να αγγίζουν την καρδιά των ανθρώπων. Άνθρωποι τους οποίους τα σκληρά χτυπήματα της ζωής τούς δίδαξαν πως μεγαλώνει κανείς με απαλά αγγίγματα στην ψυχή. 
ΝΑΙ, ΒΙΑΖΟΜΑΙ, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΩ με την ένταση που μόνο η ωριμότητα μπορεί να σου χαρίσει. 
ΣΚΟΠΕΥΩ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΗ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΡΑΜΕΛΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΜΕΝΟΥΝ. Είμαι σίγουρος ότι ορισμένες θα είναι πιο νόστιμες απʼ όσες έχω ήδη φάει. Σκοπός μου είναι να φτάσω ως το τέλος ικανοποιημένος και σε ειρήνη με τη συνείδησή μου και τους αγαπημένους μου. Εύχομαι και ο δικός σου να είναι ο ίδιος, γιατί με κάποιον τρόπο θα φτάσεις κι εσύ. 
Ο Mário de Andrade (9 Οκτώβρη 1893 – 25 Φεβ. 1945), πλήρες όνομα Mário Raul de Morais Andrade, ήταν Βραζιλιάνος ποιητής, μυθιστοριογράφος, μουσικολόγος, ιστορικός, κριτικός τέχνης και φωτογράφος. Από τους ιδρυτές του βραζιλιάνικου μοντερνισμού, είχε μεγάλη επιρροή στη σύγχρονη βραζιλιάνικη λογοτεχνία ενώ ήταν επίσης  πρωτοπόρος στον τομέα της εθνομουσικολογίας. 



 www.doctv.g

Eυχαριστούμε την Evi Sarantea για το email

DEITE  και τούτη την παραλλαγή

Κτηνωδία. Ινδός ράφτης απήγαγε και βίαζε εκατοντάδες κορίτσια

Πρόκειται για μία από τις σοβαρές περιπτώσεις παιδεραστίας στη χώρα

Ένας ράφτης από την Ινδία ομολόγησε ότι απήγαγε, κακοποίησε και βίασε εκατοντάδες κοριτσάκια μέσα στην τελευταία δεκαετία, ανακοίνωσαν οι αστυνομικές αρχές στο Νέο Δελχί, που έφεραν στο φως μια από τις σοβαρότερες υποθέσεις παιδεραστίας στη χώρα.

Ο Σούνιλ Ραστόγκι, 38 ετών, παντρεμένος και πατέρας πέντε παιδιών, συνελήφθη το Σάββατο από αστυνομικούς που ερευνούσαν τη σεξουαλική επίθεση εναντίον τριών κοριτσιών ηλικίας 9 και 10 ετών στην πρωτεύουσα.

"Αυτός ο εγκληματίας, ο Σούνιλ Ραστόγκι, κατάγεται από το Ρουντραπούρ του Ούταρ Πραντές και είναι ράφτης" είπε ο Όμβιρ Σινγκ Μπισόι, ο αναπληρωτής αστυνομικός διευθυντής του Ανατολικού Δελχί, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε. "Κατά την ανάκριση μας είπε ότι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ερχόταν από το Ρουντραπούρ και, για να ικανοποιήσει τις παιδεραστικές ορέξεις του, έβαζε στο στόχαστρο κορίτσια ηλικίας από 7 μέχρι 10 ετών", εξήγησε.

Ο Ραστόγκι κατηγορείται για βιασμό, σεξουαλικές επιθέσεις κατά συρροή εναντίον ανηλίκων με επιβαρυντικές περιστάσεις και εγκληματικό εκφοβισμό σε τρεις περιπτώσεις, ανέφερε η αστυνομία. Παράλληλα, συνεχίζονται οι έρευνες για άλλες σχετικές υποθέσεις.

Σύμφωνα με τους αστυνομικούς, ο 38χρονος δεν θυμόταν τον ακριβή αριθμό των κοριτσιών στα οποία έχει επιτεθεί από το 2004 και μετά, όμως είπε ότι μπορεί να είναι "εκατοντάδες". "Τα πήγαινα σε μια απομονωμένη περιοχή. Δεν ξέρω γιατί. Μου άρεσε" είπε ο ίδιος στους δημοσιογράφους, ενώ στεκόταν δίπλα σε έναν αστυνομικό, με τα χέρια του δεμένα με χειροπέδες.

Η σεξουαλική επίθεση σε βάρος μικρών παιδιών θεωρείται ταμπού στη συντηρητική κοινωνία της Ινδίας και σύμφωνα με ακτιβιστές οι οικογένειες συχνά κλείνουν τα μάτια μπροστά σε τέτοιες υποθέσεις. Πολλές φορές τα θύματα δεν μιλούν καθώς φοβούνται ότι θα τους αποδοθούν ευθύνες για τον βιασμό τους. Το 2015 καταγγέλθηκαν περισσότερα από 94.000 αδικήματα σε βάρος παιδιών και το 40% από αυτά αφορούσαν βιασμούς ή σεξουαλική παρενόχληση, σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Μητρώου Εγκλημάτων.

Η αστυνομία έστρεψε τις έρευνές της στον Ραστόγκι τον Δεκέμβριο, όταν μια 10χρονη κατήγγειλε ότι κάποιος αποπειράθηκε να την βιάσει στην περιοχή Άσοκ Νάγκαρ. Στις 10 Ιανουαρίου άλλα δύο κορίτσια ανέφεραν παρόμοια περιστατικά στην ίδια περιοχή. Αφού εξέτασαν υλικό από κάμερες κλειστών κυκλωμάτων παρακολούθησης και με τη βοήθεια σκίτσων και φωτογραφιών, οι αστυνομικοί ταυτοποίησαν τον 38χρονο.

Ακτιβιστές και πολιτικοί πάντως θέτουν το ερώτημα πώς κατάφερε ο Ραστόγκι να βιάσει τόσα πολλά κορίτσια και να παραμένει ασύλληπτος επί μια δεκαετία μολονότι είχε βεβαρημένο ποινικό μητρώο, αφού είχε φυλακιστεί για ένα αδίκημα σεξουαλικής φύσης που είχε διαπράξει το 2006.


ΣΚΑΙ.gr

Ο άντρας που αψηφούσε τη βαρύτητα. -Toυ Γιώργου Βέη

Έχει λεχθεί ότι ο Πολ Όστερ είναι ικανός να αιφνιδιάσει τους αναγνώστες του, αφήνοντας φέρ' ειπείν να πέσει από τον ουρανό του μυθιστορήματος ένα πιάνο με ουρά στο κεφάλι του ήρωά του, στη μέση ενός κεφαλαίου, προκαλώντας μιαν επιπλέον μεγαλειώδη ανατροπή στην εξέλιξη της αφήγησης. Ως εκεί φτάνει η απόδοση της μηχανής των ευρημάτων του. Κάτι ανάλογο ισχύει, όσον αφορά τη διαδοχή των κειμενικών σκηνών και στο Mr. Vertigo.
Ως γνήσιο υποκείμενο του μαγικού ρεαλισμού, ο ανήλικος Γουόλτερ Κλέρμπορν Ρόουλι ή επί το απλούστερον Γουόλτ, παιδί της Βόρειας Αμερικής, θα εκπληρώσει κατά τρόπο πειστικό και άλλο τόσο άμεσο, τον από την αρχή της Ιστορίας ομολογούμενο πόθο του ανθρώπου, να νικήσει ολοσχερώς και μάλιστα χωρίς καμιά απολύτως φθορά την αδέκαστη αντίπαλο των οραμάτων του, τη βαρύτητα.
Ας δούμε από κοντά τις θεματολογικές προαιρέσεις και αποκλίσεις του. Ως γνήσιο υποκείμενο του μαγικού ρεαλισμού, ο ανήλικος Γουόλτερ Κλέρμπορν Ρόουλι ή επί το απλούστερον Γουόλτ, παιδί της Βόρειας Αμερικής, θα εκπληρώσει κατά τρόπο πειστικό και άλλο τόσο άμεσο, τον από την αρχή της Ιστορίας ομολογούμενο πόθο του ανθρώπου, να νικήσει ολοσχερώς και μάλιστα χωρίς καμιά απολύτως φθορά την αδέκαστη αντίπαλο των οραμάτων του, τη βαρύτητα. Αποδεικνύεται δηλαδή γνήσιος απόγονος του θαρραλέου εκείνου γνωστικού, του περιώνυμου Σίμωνος του Μάγου, ο οποίος ήξερε, μεταξύ άλλων, πώς να συναγωνίζεται επάξια τους αγγέλους και τα πουλιά. Υπακούοντας αγόγγυστα στα κελεύσματα της ασίγαστης δημιουργικότητας του εξαιρετικά εύστροφου λογοτεχνικού πατέρα του, ο Γουόλτ ανυψώνεται αρκετά μέτρα πάνω από το έδαφος. Έχει βέβαια αφομοιώσει και τα τριάντα τρία στάδια της απόκρυφης παιδείας των ρηξικέλευθων πτήσεων, μετά από μια σειρά επίπονων, άκρως καταχρηστικών δοκιμασιών. Τις έχει επιβάλει πεισματικά ο μυστικοπαθής, εξ ίσου απρόβλεπτος αλλά σταθερά καλοπροαίρετος, όπως αποδεικνύεται στην καθημερινή πράξη, Δάσκαλος του, ονόματι Γεχούντι.
Μπροστά λοιπόν στα έκπληκτα μάτια χιλιάδων ευκολόπιστων, όσο και αρκετά δυσκολόπιστων θεατών, επιτελείται στη διάρκεια της από πολλές απόψεις χαοτικής δεκαετίας του 1920, το επίτευγμα μιας θριαμβικής ανόδου, μιας ανέλιξης προφανώς προς το θείο. Κανείς, εννοείται, δεν διστάζει να καταβάλει το απαιτούμενο χρηματικό ποσό για να δει εκ του πλησίον τα όντως εκκωφαντικά αυτά θαύματα. Η ώσμωση ανέφικτου-εφικτού προκαλεί φρενίτιδα. Ο Γουόλτ μάλιστα ετοιμάζεται να αναχθεί προοδευτικά σε όλο και μεγαλύτερα ύψη. Μαζί όμως με το κραχ, το οποίο σημειώνεται στο Χρηματιστήριο της πατρίδας του, ακυρώνεται κατά σύμπτωση και βεβαίως τελεσίδικα κάθε μελλοντικό του διάβημα προς τα πάνω. Η πτητική δύναμη, η οποία τον έχει καταστήσει περιζήτητο, ως το πλέον εντυπωσιακό θέαμα σε όλη την αμερικανική επικράτεια, παύει να ισχύει, επειδή διαβαίνει το κατώφλι της ενηλικίωσής του. Μόνον αν ευνουχισθεί, ισχυρίζεται ο σοφός Γεχούντι θα μπορέσει ενδεχομένως να εξελιχθεί σε ένα καθόλα ιπτάμενο έλλογο δίποδο, οι ημιθεϊκές ικανότητες του οποίου δεν θα έχουν ημερομηνία λήξεως. Κάτι που ευτυχώς απεύχεται χωρίς δεύτερη σκέψη.
Από τον Μεσαίωνα στη Νέα Υόρκη
Τονίζω εδώ ότι ο Ιππότης της Στρογγυλής Τράπεζας Σερ Γουόλτερ έχει χαρίσει το όνομά του στον κεντρικό ήρωα του βιβλίου. Φαίνεται έτσι ότι συνδέει εμμέσως πλην σαφώς τον δυτικοευρωπαϊκό Μεσαίωνα της λευκής και μαύρης μαγείας με τον αρκούντως ταραγμένο διάκοσμο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής των μέσων του περασμένου αιώνα. Αυτό μας αφήνει άλλωστε να το υπονοήσουμε ο ίδιος ο συγγραφέας στη σελίδα 264 του έργου του. Οι δομές του παραδοσιακού, αθώου παραμυθιού συναντούν αναπόφευκτα τον τρόμο της εποχής μας. Το παραμύθι στοιχειώνεται κατά συνέπεια από τον εφιάλτη του ζην επικινδύνως. Τα απροσδόκητα γυρίσματα της τύχης συναγωνίζονται τις απρόβλεπτες εξελίξεις ενός σκληρού πόκερ ή μιας παρτίδας σκακιού από βιρτουόζους του είδους. Συμπέρασμα: η φαντασιακή προοπτική δεν αντιστρατεύεται, ούτε υπονομεύει την αλήθεια της ζωής: συμβαδίζοντας χέρι χέρι με πολλές εκφάνσεις και πτυχές της εξ αντικειμένου πραγματικότητας, οικοδομεί την άλλη διάσταση της Ουσίας.



Οι αλλεπάλληλες ανατροπές της δράσης αντιστοιχούν στις κρίσεις μιας δυστοπικής συγκυρίας, η οποία συγκαλύπτεται πίσω από το πέπλο της αυταπάτης και της ομαδικής ψευδαίσθησης. Άλλοι το ονόμασαν το φαινόμενο αυτό «αμερικανικό όνειρο».
Κοντολογίς, το ένα στοιχείο, δηλαδή το εξόφθαλμα παράλογο, δεν υπονομεύει το έτερο, ήτοι την αλήθεια της περιρρέουσας ατμόσφαιρας. Η εξιστόρηση συνιστά επίσης μιαν αποθέωση της τραγικής φάρσας. Ο Γουόλτ κινείται στις παρυφές των ορίων του γκροτέσκο. Ο Γεχούντι δρα ως μια μετενσάρκωση του Μέρλιν ή του Πρόσπερο, του νόμιμου Δούκα του Μιλάνου. Το Καλό και το Κακό αναμειγνύονται ενίοτε απερίφραστα. Όπως ακριβώς τα κίβδηλο αλκοόλ της ποτοαπαγόρευσης ανακατεύεται με το καθαρόαιμο ουίσκι από τον Καναδά. Οι αλλεπάλληλες ανατροπές της δράσης αντιστοιχούν στις κρίσεις μιας δυστοπικής συγκυρίας, η οποία συγκαλύπτεται πίσω από το πέπλο της αυταπάτης και της ομαδικής ψευδαίσθησης. Άλλοι το ονόμασαν το φαινόμενο αυτό «αμερικανικό όνειρο». Πρόκειται ακριβώς για τον ευφημισμό, τον οποίο θέλει να ενστερνισθεί ως υπέρτατη αξία ο Δάσκαλος Γεχούντι: ξεπερνώντας το φάσμα της αμείλικτης πεζής καθημερινότητας, επιδιώκει να καταστήσει τουλάχιστον τον Γουόλτ ένοικο του ζωτικού αέρα, ήτοι του ονείρου της απόλυτης ευτυχίας. Ο αλτρουισμός του πηγάζει από τη μαγεία. Εξ ου και η γοητεία του προκείμενου λόγου, ο οποίος μας θυμίζει από τη σκοπιά του, ότι πράγματι «η λογοτεχνία [...] μας δείχνει κάτι που ήταν παρόν και κανείς δεν το έβλεπε, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί κάτι που δεν υπήρξε, και που υπάρχει ακριβώς χάρι στο έργο τέχνης», όπως καταθέτει ο Κορνήλιος Καστοριάδης στο Παράθυρο στο χάος, που κυκλοφορεί στην γλώσσα από τις εκδόσεις Ύψιλον. Εν ολίγοις η γραφή του Πολ Όστερ συμμετέχει με θέρμη στη βελτίωση του μηχανισμού της ενσυναίσθησης.
Παράδοξα και ευτράπελα
Ο Γουόλτ μετατρέπεται ανενδοιάστως σε ευκαιριακό, εξαιρετικά δραστήριο μαφιόζο, χωρίς όμως να διαπράξει άλλη ανθρωποκτονία εκ προθέσεως ή εξ αμελείας, διευθύνει για τρία χρόνια με μεγάλη επιτυχία το ιδιόκτητο μπαρ του, το οποίο βαφτίζει «Mr. Vertigo».
Σταχυολογώ ορισμένα σημαδιακά επεισόδια της ξέφρενης κούρσας του MrVertigo: α) ο Γεχούντι αυτοκτονεί επειδή δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τη ραγδαία φθορά του οργανισμού του από τον ανίατο καρκίνο που ταλαιπωρεί βασανιστικά το στομάχι του, β) ο έμπιστός του «γραμματικός», ο Αίσωπος, ένας ευφυής μαύρος και η αρχετυπική Ινδιάνα, η ευτραφής, καλόγνωμη Μάμα Σιου, η «οικονόμος» του «νοικοκυριού» του, αφού συλληφθούν παρανόμως, καίγονται ζωντανοί από την περιβόητη ρατσιστική οργάνωση Κου Κλουξ Κλαν, γ) η πρώην ερωμένη του Γεχούντι, η γοητευτική κυρία Γουίδερσπουν, παρολίγον κυρία Όρβιλ Κοξ, συνάπτει τον κύκνειο ερωτικό δεσμό της με τον Γουόλτ, δεκαετίες μετά τη γνωριμία τους, δ) αφού έχει ήδη αποτύχει να εξορύξει ικανή ποσότητα πετρελαίου στις μεσοδυτικές Πολιτείες της χώρας της, ε) ο Γουόλτ στο μεταξύ έχει προλάβει να δηλητηριάσει τον θείο του, τον αδίστακτο λαθρέμπορο Σλιμ, στ) ο οποίος πριν χρόνια τον είχε ληστέψει, ζ) διακεκριμένοι παίκτες του μπέιζμπολ αφηγούνται θεαματικές ανόδους και κατακόρυφες πτώσεις της σταδιοδρομίας τους, οι οποίες παραδόξως πλην όμως λυσιτελώς επιδρούν στην εξέλιξη του βασικού μύθου, η) ο Γουόλτ μετατρέπεται ανενδοιάστως σε ευκαιριακό, εξαιρετικά δραστήριο μαφιόζο, χωρίς όμως να διαπράξει άλλη ανθρωποκτονία εκ προθέσεως ή εξ αμελείας, θ) διευθύνει για τρία χρόνια με μεγάλη επιτυχία το ιδιόκτητο μπαρ του, το οποίο βαφτίζει «Mr. Vertigo», ενώ ι) δεν παραλείπει στα εβδομήντα έξι του χρόνια να μας παραδώσει την ιδιαίτερα αναλυτική, κατά τα φαινόμενα ειλικρινή αυτοβιογραφία του. Ό,τι δηλαδή συνιστά με τη σειρά της εξ ολοκλήρου το παρόν βιβλίο.
Ο χαρισματικός αυτός πλάνης, ο Γουόλτερ Κλέρμπορν Ρόουλι, ο «Κύριος Ζαλάδας – Vertigo», ένα κράμα Ιώβ και Ισαάκ.
Ο χαρισματικός αυτός πλάνης, ο Γουόλτερ Κλέρμπορν Ρόουλι, ο «Κύριος Ζαλάδας – Vertigo», ένα κράμα Ιώβ και Ισαάκ, ο οποίος, αξίζει να σημειωθεί, είχε κακοποιηθεί στα παιδικά του χρόνια, προτού καν συναντήσει τον μέντορά του, θα ομολογήσει στο τέλος της αφήγησης, ότι η θεαματική έξοδος από τον Εαυτό, σε ιδιαίτερα κρίσιμες στιγμές αυτογνωσίας, συνιστούσε το απόλυτο επίτευγμα, την κορύφωση του βίου του. Φρονεί στην κατακλείδα των εξομολογήσεών του ότι η αλχημεία του Δασκάλου Γεχούντι, ο οποίος σημειωτέον μελετούσε σε όλη του τη ζωή ένα και μόνο βιβλίο, από την παρακαταθήκη μάλιστα του Μπαρούχ Σπινόζα, πιθανότατα την Ηθική, ίσως να ήταν απλώς ένα αναγκαίο προστάδιο, μια πρώτη σειρά απλοϊκών μαθημάτων, προτού βιώσει την οριακή αναβάθμιση του εγώ σε Ον. Συγκρατώ ότι η μετάφραση απέδωσε με άνεση το πρωτότυπο σε αβίαστα ελληνικά.
* Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΗΣ είναι ποιητής.

Απόσπασμα από το βιβλίο
«Ήμουν δώδεκα χρονών την πρώτη φορά που περπάτησα πάνω στο νερό. Αυτός που μου δίδαξε πώς να το κάνω ήταν ένας άντρας με μαύρα ρούχα, και δεν πρόκειται να παραστήσω ότι έμαθα το κόλπο από τη μια στιγμή στην άλλη. Ο Δάσκαλος Γεχούντι με βρήκε όταν ήμουν εννιά χρονών, ένα ορφανό αγόρι που ζητιάνευε για πενταροδεκάρες στους δρόμους του Σεντ Λούις, και δούλεψε μαζί μου αδιάκοπα επί τρία χρόνια προτού με αφήσει να δείξω τις ικανότητές μου δημοσίως».

altMr. Vertigo
Paul Auster
Μτφρ. Ιωάννα Ηλιάδη
Μεταίχμιο 2016
Σελ. 344, τιμή εκδότη €15,50

Τουρκία: Εγκρίθηκε το νέο Σύνταγμα. Καταργείται ο πρωθυπουργός

Το τουρκικό κοινοβούλιο ενέκρινε με 330 ψήφους την αναθεώρηση του Συντάγματος, Προβλέπει τον διορισμό υπουργών απευθείας από τον πρόεδρο
Το τουρκικό κοινοβούλιο ενέκρινε αργά χθες το βράδυ σε πρώτη ανάγνωση το νέο Σύνταγμα που ενισχύει τις εξουσίες του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
AdTech Ad

Οι βουλευτές ενέκριναν τα δύο τελευταία κεφάλαια του Συντάγματος, για τα οποία απαιτείτο πλειοψηφία των τριών πέμπτων.
Το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) εξασφάλισε περισσότερες από τις 330 απαιτούμενες ψήφους για την υιοθέτηση του νέου Συντάγματος, το οποίο θα τελεί προς έγκρισιν με δημοψήφισμα, πιθανότατα τον Απρίλιο.
Το κείμενο θα τεθεί σε δεύτερη και τελευταία ανάγνωση στο Κοινοβούλιο από την Τετάρτη. Τα 18 άρθρα του νέου Συντάγματος, που έχει ως στόχο την ενίσχυση των εξουσιών του προέδρου της Δημοκρατίας, θα συζητηθούν και πάλι το ένα μετά το άλλο.
Η πολιτειακή μεταβολή προς την «προεδρική Δημοκρατία» απορρίπτεται από την τουρκική αντιπολίτευση, η οποία καταγγέλλει αυταρχική εκτροπή του προέδρου Ερτνογάν, η οποία εντάθηκε μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου και το εκτεταμένο πογκρόμ που ακολούθησε.

Κατάργηση του πρωθυπουργού

Ο πρόεδρος θα έχει την εξουσία να διορίζει και να παύει τους υπουργούς, ενώ η θέση του πρωθυπουργού θα καταργηθεί, για πρώτη φορά στην ιστορία της Τουρκίας.
Το σχέδιο του νέου Συντάγματος προβλέπει θέση αντιπροέδρου ή και αντιπροέδρων. Οι βουλευτικές κι προεδρικές εκλογές θα διεξαχθούν ταυτόχρονα. Το υπό συζήτησιν σχέδιο ορίζει ως ημερομηνία της ψηφοφορίας την 3η Νοεμβρίου 2019.
Η προεδρική θητεία είναι πενταετής και ο πρόεδρος δεν θα μπορεί να ασκήσει παρά δύο θητείες.
Το σχέδιο του νέου Συντάγματος επικρίνεται από το μεγαλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα (CHP), ενώ το φιλοκουρδικό Δημοκρατικό Κόμμα των Λαών (HDP) μποϊκοτάρει την ψηφοφορία. Περί τους δέκα βουλευτές του, άλλωστε, βρίσκονται στη φυλακή.
Το AKP που διάθει 317 έδρες στο 550μελές Κοινοβούλιο είχε ανάγκη από τις ψήφους του ακροδεξιού Κόμματος Εθνικιστικού Κινήματος MHP για την υιοθέτηση του νέου Συντάγματος.
Ο ηγέτης του MHP Ντεβλέτ Μπαχτσελί εμφανίζεται πλέον ως ο κύριος σύμμαχος του AKP στην προώθηση της συνταγματικής μεταρρύθμισης.
Το ισχύον Σύνταγμα ετέθη σε ισχύ το 1982 μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα του 1980 και εγγυάται την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης απέναντι στην εκτελεστική εξουσία.
Όμως, η συνταγματική μεταρρύθμιση επιτρέπει στον πρόεδρο να επεμβαίνει στη λειτουργία της δικαιοσύνης, η οποία άλλωστε υπήρξε κύριος στόχος του σημερινού αλλά και των προηγούμενων πογκρόμ με το επιχείρημα ότι η δικαστική εξουσία βρισκόταν υπό την επιρροή του ιμάμη Φετουλάχ Γκιουλέν.
News 247.gr

ΚΕΡΑΥΝΟΊ ΤΡΆΜΠ για ΝΑΤΟ,Μέρκελ,ΕΕ κ.ά. 5 μέρες πριν αναλάβει επίσημα.

Πέντε ημέρες πριν εγκατασταθεί στον Λευκό Οίκο, ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ, απευθύνεται στην Ευρώπη, με μια μεγάλη συνέντευξη που δημοσιεύεται την Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου, σε δύο συντηρητικά έντυπα, το ένα γερμανικό, την Bild και το άλλο βρετανικό, τους Times.
Η Ανγκελα Μέρκελ; Εκανε ένα «καταστροφικό» λάθος με τους μετανάστες. Το ΝΑΤΟ; Μια οργάνωση «παρωχημένη». Το Brexit; «Μια επιτυχία» η οποία θα οδηγήσει και άλλες χώρες να «εγκαταλείψουν» την ευρωπαϊκή ένωση.
Ο Ντόναλντ Τραμπ υποδέχτηκε τους δύο δημοσιογράφους επί 50 λεπτά στο γραφείο που διαθέτει στον 26ο όροφο του δικού του Trump Tower, στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης.
Οι ερωτήσεις τέθηκαν από τον Kai Diekmann, ο οποίος θα εγκαταλείψει την Bild, μετά από 15 χρόνια στη θέση του αρχισυντάκτη και του Michael Gove, συνεργάτη των Times, πρώην υπουργό του Ντέιβιντ Κάμερον και οπαδό του Brexit.
«Εξόχως καταστροφικό λάθος» ήταν το άνοιγμα των συνόρων της Γερμανίας κατά την προφυγική κρίση. Η Γερμανία άφησε «όλους αυτούς τους ανθρώπους» να μπουν στη χώρα, ανεξάρτητα από το πού προέρχονται. «Γνωρίζετε ότι αγαπώ τη Γερμανία, διότι ο πατέρας μου κατάγεται από τη Γερμανία και δεν θα ήθελα να βρεθώ σε αυτήν τη θέση». Γι' αυτό και οι ΗΠΑ θα ακολουθήσουν μια πολιτική ασφαλών συνόρων από την πρώτη μέρα της ανάληψης της προεδρίας από αυτόν, τόνισε. Το να αφήσει όλους αυτούς του παράνομους στη χώρα «ήταν ένα τεράστιο λάθος». Η Γερμανία πήρε «μια σαφή ιδέα» για τις συνέπειές του από την επίθεση στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Βερολίνου με τους 12 νεκρούς. Αντί να δεχτεί πρόσφυγες στο έδαφός της, θα ήταν προτιμότερο να είχε δραστηριοποιηθεί περισσότερο για τη δημιουργία ζωνών ασφαλείας στη Συρία. «Οι χώρες του Κόλπου θα έπρεπε να πληρώσουν γι' αυτό, αφού σε τελική ανάλυση έχουν τόσα λεφτά όσο κανένας άλλος» είπε χαρακτηριστικά ο Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος αναλαμβάνει τη προεδρία των ΗΠΑ την Παρασκευή.
Πρόσθεσε πάντως ότι είχε πάντα «μεγάλο σεβασμό» για τη καγκελάριο Μέρκελ, αλλά αυτό ήταν και το μοναδικό θετικό το οποίο είπε για τη Γερμανία. Ολα τα άλλα μπορούν να χαρακτηρισθούν ως λεκτικά χαστούκια, παρατηρεί η Deutsche Welle.
«Θαυμάσια υπόθεση» το Βrexit
Η γερμανική προσφυγική πολιτική ήταν εκείνη η οποία οδήγησε στην έξοδο της Μ. Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ενωση, κατά τον Ντόναλντ Τραμπ. «Εάν δεν εξαναγκαζόταν να δεχτεί όλους αυτούς τους πρόσφυγες, τόσο πολλούς, με όλα τα προβλήματα που συνεπάγεται αυτό, δεν θα είχε γίνει το Brexit. «Οι πολίτες, οι χώρες επιθυμούν να διατηρήσουν την ταυτότητά τους, η Μ. Βρετανία ήθελε (να διατηρήσει) την δική της. Οι πολίτες δεν θέλουν να έλθουν άλλοι στη χώρα τους και να την καταστρέψουν». Η έξοδος, μάλιστα της Μ. Βρετανίας θα αποδειχτεί ότι ήταν μια «θαυμάσια υπόθεση». «Κοιτάξτε την Ευρωπαϊκή Ενωση, αυτή είναι (στην ουσία) η Γερμανία. Κατά βάση η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι το μέσον για την επίτευξη του στόχου της Γερμανίας. Γι αυτό θεωρώ ότι ήταν έξυπνο από μέρους της Μ. Βρετανίας να αποχωρήσει» πρόσθεσε στην συνέντευξή του ο Τραμπ, ο οποίος είπε, επισης, ότι πιστεύει πως το πρότυπο της Μ. Βρετανίας θα το ακολουθήσουν και άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
«Δεν παίζει κανέναν ρόλο το εάν η ΕΕ είναι ενωμένη ή διχασμένη»
Πάντως για τις ΗΠΑ δεν παίζει κανέναν ρόλο το εάν η ΕΕ είναι ενωμένη ή διχασμένη. «Ποτέ δεν πίστεψα ότι έχει κάποια σημασία. Κοιτάξτε, η ΕΕ δημιουργήθηκε εν μέρει για να χτυπήσει το εμπόριο των ΗΠΑ, έτσι δεν είναι; Επομένως το ίδιο μου κάνει εάν είναι διχασμένη ή ενωμένη, για μένα αυτό δεν παίζει κανέναν ρόλο».
Απειλές κατά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Ο Τράμπ απείλησε επίσης τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με υψηλές δασμολογικές κυρώσεις, εάν παράγει αυτοκίνητα στο γειτονικό Μεξικό και όχι στις ΗΠΑ. «Θα έλεγα στην BMW, εάν κατασκευάζετε ένα εργοστάσιο στο Μεξικό και θέλετε να πουλήσετε αυτοκίνητα στις ΗΠΑ χωρίς να καταβάλετε φόρο 35%, τότε ξεχάστε το» απάντησε ο Τράμπ στο ερώτημα για το πως σχολιάζει την πρόθεση της αυτοκινητοβιομηχανίας του Μονάχου να κατασκευάσει εργοστάσιο στο Μεξικό το 2019. «Αυτό που θέλω να πω είναι ότι πρέπει να κατασκευάσουν το εργοστάσιο τους στις ΗΠΑ» διευκρίνισε.
Εκτός τούτων ο Τραμπ επέκρινε τις εμπορικές σχέσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών και των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών ως μονόπλευρες: «Εάν κάποιος περπατά στην 5η λεωφόρο θα διαπιστώσει ότι όλοι έχουν μια Μερτσέντες μπροστά στο σπίτι τους, έτσι δεν είναι; Το γεγονός είναι ότι κάνατε αθέμιτο ανταγωνισμό απέναντι στις ΗΠΑ» είπε επικριτικά για τους Γερμανούς. Πρόσθεσε δε ότι είναι υπέρμαχος του ελευθέρου εμπορίου, αλλά θα πρέπει να είναι ένα έξυπνο εμπόριο για να μπορεί να λέγεται θεμιτό.
Παρωχημένο το ΝΑΤΟ
Το ΝΑΤΟ είναι παρωχημένο γιατί δεν έχει βοήθησε εναντίον της τρομοκρατίας, αλλά ο στρατιωτικός οργανισμός παραμένει πολύ σημαντικός για αυτόν, δήλωσε ο εν αναμονή πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Ντόναλντ Τραμπ σε μια συνέντευξη στην εφημερίδα The Times του Λονδίνου.
Παράλληλα, τόνισε πως αν και το ΝΑΤΟ είναι ένας παρωχημένος οργανισμός, παραμένει «σημαντικός για εμένα».
«Μου άσκησαν τόση κριτική όταν είπα ότι το ΝΑΤΟ είναι παρωχημένο. Είναι παρωχημένο γιατί δεν αντιμετώπισε την τρομοκρατία. Μου άσκησαν πολύ έντονη κριτική για δύο μέρες. Και μετά άρχισαν να λένε ότι ο Τραμπ έχει δίκιο».
Ο Τραμπ πρόσθεσε ότι πολλά μέλη του ΝΑΤΟ δεν πληρώνουν το μερίδιο που τους αναλογεί για την παροχή προστασίας από την Αμερική.
«Πολλές από αυτές τις χώρες δεν πληρώνουν όσα πρέπει να πληρώνουν, το οποίο θεωρώ ότι είναι πολύ άδικο για τις Ηνωμένες Πολιτείες", δήλωσε. "Έχοντας κάνει αυτή την παρατήρηση, το ΝΑΤΟ είναι πολύ σημαντικό για μένα. Υπάρχουν πέντε χώρες που πληρώνουν αυτό που πρέπει να πληρώσουν. Πέντε. Δεν είναι πολλές», υπογράμμισε.
Τι θα κάνει με τη Ρωσία
Παράλληλα, ο νέος Αμερικανός πρόεδρος υποστήριξε πως σκέφτεται να προχωρήσει σε άρση ορισμένων κυρώσεων κατά της Ρωσίας σε περίπτωση που ο Βλάντιμιρ Πούτιν δεχθεί συμφωνία για μείωση των πυρηνικών όπλων.
Oπως δήλωσε επιθυμεί τη «σημαντική μείωση» των οπλοστάσιων πυρηνικών όπλων των δύο κρατών, ΗΠΑ και Ρωσίας. «Εχουν κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας. Ας δούμε αν μπορούμε να συνάψουμε κάποιες καλές συμφωνίες με τη Ρωσία. Κατ' αρχήν, θεωρώ ότι τα πυρηνικά όπλα θα πρέπει να είναι πολύ λιγότερα και να μειωθούν σε σημαντικό βαθμό, πολύ σημαντικό βαθμό», τόνισε στην εφημερίδα.
Ο Τραμπ άσκησε επίσης κριτική στη Ρωσία για την ανάμειξή της στον εμφύλιο της Συρίας, περιγράφοντας το γεγονός ως "πολύ κακό πράγμα" το οποίο είχε οδηγήσει σε «τρομερή ανθρωπιστική κατάσταση», ανέφεραν οι «The Times».
Μεταξύ άλλων, ο Τραμπ δήλωσε ότι θα διορίσει τον γαμπρό του Τζάρεντ Κούσνερ διαμεσολαβητή για να συνάψει συμφωνία ειρήνης στη Μέση Ανατολή, προέτρεψε τη Βρετανία να ασκήσει βέτο σε κάθε νέο ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ το οποίο ασκεί κριτική στο Ισραήλ, και επανέλαβε την κριτική του εναντίον του χειρισμού του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα για τη διεθνή συμφωνία πυρηνικών με το Ιράν.
Κατά τ' άλλα, εξήρε τη βασίλισσα Ελισάβετ και δήλωσε πρόθυμος να συνάψει εμπορική συμφωνά με το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως σημειώνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Θα εργαστούμε πολύ σκληρά για να γίνει γρήγορα και να γίνει σωστά. Καλό και για τις δύο πλευρές», είπε ο Τραμπ για τη συμφωνία, προσθέτοντας, «Θα συναντηθώ με την (πρωθυπουργό της Βρετανίας Τερέζα Μέι). Μου έχει ζητήσει συνάντηση και θα συναντηθούμε αμέσως μόλις μπω στον Λευκό Οίκο, και θα είναι, νομίζω ότι θα ολοκληρώσουμε κάτι πολύ γρήγορα».
Ο Τραμπ τόνισε ότι «το Brexit θα καταλήξει να είναι θαυμάσιο γεγονός» και χαιρέτισε την πτώση της λίρας γιατί βοήθησε να κάνει τα βρετανικά προϊόντα πιο ελκυστικά στο εξωτερικό, έγραψαν οι «The Times».
Τα απόνερα μια εκρηκτικής συνέντευξης
Ο γερμανός δημοσιογράφος που πήρε την συνέντευξη, ρωτήθηκε από τους συναδέλφους του της  Frankfurter Allgemeine Zeitung για τις συνθήκες στις οποίες έγινε αυτή η συνομιλία με τον αμερικανό πρόεδρο. Ο Kai Diekmann, αρχισυντάκτης της Bild, δήλωσε ότι ο Τραμπ δεν διάβασε την συνέντευξη πριν αυτή δημοσιευθεί.

«Ο Ντόναλντ Τραμπ είναι ο Ντόναλντ Τραμπ, και σίγουρα μπορώ να πω ότι αυτή η συνομιλία είναι η πιο παράξενη που έκανε ποτέ. Τα λόγια του δεν θυμίζουν σιδερωμένα ρούχα, κανένας σύμβουλος επικοινωνίας δεν τα δούλεψε. Οσα είπε ο Τραμπ, τα μεταγράψαμε όπως τα είπε και τα μεταφράσαμε. Αυτό ήταν εξάλλου και το πιο δύσκολο: να μεταφράσεις τον Τραμπ στα γερμανικά. Και όταν κάποιος διαβάζει αυτή τη συνέντευξη φαίνεται ότι είναι πολύ διαφορετική από των συνηθισμένων πολιτικών».
Ο κ. Τραμπ θα ξαναδώσει συνεντεύξεις τέτοιου τύπου;
Δεν είναι σίγουρο, αν διαβάσει κανείς προσεκτικά προς το τέλος της συνέντευξης όπου δηλώνει ότι θα συνεχίσει να γράφει στο Twitter, στον προσωπικό του λογαριασμό @realDonaldTrump, μόλις εγκατασταθεί στον Λευκό Οίκο. Και θύμισε, περήφανος, ότι έχει συνολικά «46 εκατομμύρια  followers στο Facebook, Twitter και Instagram ».
«Αυτό που είναι ενδιαφέρον με το Twitter, είναι πως πρέπει να είσαι συγκεκριμένος. Οταν λέω κάτι δημόσια ή σε εφημερίδες και αυτό δεν αναπαράγεται με ακρίβεια, δεν είναι καλό. Και δεν μπορείς να το αντιμετωπίσεις. Ενώ όταν κάνεις tweets -και προσέχω, αρκετά- είναι ακριβές, πολύ ακριβές, βγάζει “breaking news” (έκτακτα δελτία)», σημειώνει ο Τραμπ, στο τέλος της συνέντευξής του.

Της ημέρας. Γ.Γούσιας. Δρακοτρυπα 2 οι γάμοι!

Γράφει ο  ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΟΥΣΙΑΣ 

Με τη γνωστή εφαρμογή της αναδρομής σε προηγούμενες δημοσιεύσεις, η Efhmeris Antipodwn κοινοποίησε σήμερα μια παλιότερη ανάρτηση από την ιστοσελίδα drakotrypa.gr, η οποία με αφορμή τον γάμο της κόρης μου πριν τρία χρόνια θίγει το θέμα της υπογεννητικότητας στο χωριό και κατ΄επέκταση του δημογραφικού προβλήματος στη χώρα μας.
Δυστυχώς η ίδια κατάσταση συνεχίστηκε και σ' αυτά το χρόνια. Εάν είμαι σωστά πληροφορημένος, έγιναν μόνο δύο γάμοι και μάλιστα νεόνυμφων που δεν ζούσαν στο χωριό!
Ο πρώτος (Ιούλιος 2016)  με νύφη την Ελεάνα Γ.Μπάλλα, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αμερική και ο δεύτερος  (Σεπτέμβριος 2016) με γαμπρό τον Δημήτρη Π.Μπάλλα, που από τα φοιτητικά χρόνια ζει στη Θεσσαλονίκη. Περιττό ακόμα να προσθέσουμε ότι τα ταίρια τους, ο Μάικλ και η Χάρη, δεν είχαν καμία σχέση με το χωριό μας.
Αν κανείς θέλει να μαυρίσει περισσότερο την ψυχή του με το δημογραφικό πρόβλημα της πατρίδας μας, για το οποίο οι κυβερνήσεις μας βλέπουν το δένδρο και αγνοούν το δάσος, προτείνουμε τη σελίδα http://www.dianeosis.org/2016/09/greece_demographic_crisis/

Sunday, January 15, 2017

Θεσσαλονίκη. Μπουτάρης: «Ντρέπομαι που είμαι Έλληνας».Υπερ ΠΑΣΟΚ του..Βορά


Όταν πάω στο εξωτερικό με αντιμετωπίζουν σαν λεπρό», ανέφερε 

Αίσθηση προκάλεσε για μια ακόμα φορά ο Γιάννης Μπουτάρης κατά την παρέμβαση του στην επίσημη πρώτη της κίνησης των πρώην υπουργών του ΠΑΣΟΚ Διαμαντοπούλου, Ραγκούση, και Φλωρίδη που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Όπως είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κλέβοντας για μια ακόμα φορά τις εντυπώσεις, «ντρέπομαι που είμαι Έλληνας γιατί όταν πάω στο εξωτερικό με αντιμετωπίζουν σαν λεπρό».

Τόνισε πως το ΠΑΣΟΚ έκανε πολλά στη χώρα και πως το πολιτικό σύστημα είναι στη σαλαμούρα. «Πάμε για μία καινούρια Ελλάδα. Και με σαλαμούρα το καινούριο δεν γίνεται. Είμαστε όλοι με χάπια. πρέπει να ξεχάσουμε τα παλιά και να φτιάξουμε τα καινούρια. Νέοι είμαστε ακόμα» κατέληξε μεταξύ άλλων ο κ. Μπουτάρης.

Πηγή: www.thessnews.gr

Ντου αγνώστων σε τρόλεϊ έξω από τη Λεωφόρο! ΠΑΟ-ΑΕΚ 0-0


Παναθηναϊκός και ΑΕΚ έμειναν στο 0-0


Μια ομάδα 30-40 ατόμων σταμάτησε και «μπούκαρε» σε τρόλεϊ λίγο έξω απ’ τη Λεωφόρο ψάχνοντας για οπαδούς του Παναθηναϊκού. Ένας τραυματίας, τρεις συλλήψεις.  

Μπορεί τα πράγματα στο ντέρμπι μέχρι και το τελευταίο σφύριγμα να ήταν απόλυτα ήρεμα, όμως μετά το τέλος του ματς επικράτησε μεγάλη ένταση σε οδό λίγα μέτρα μακριά από το «Απόστολος Νικολαΐδης». 

Συγκεκριμένα, όπως μετέδωσε ο Παναγιώτης Σπυρόπουλος στην εκπομπή του ΣΚΑΪ «Kick-off», περίπου 30 με 40 άτομα, τα οποία εικάζεται πως είναι οπαδοί της ΑΕΚ, ακινητοποίησαν και μπούκαραν σε τρόλεϊ στην διασταύρωση της Λεωφόρου Αλεξάνδρας με την Χαριλάου Τρικούπη. 

Κατά πληροφορίες, οι άγνωστοι έψαχναν οπαδούς του Παναθηναϊκού που εκείνη την ώρα αποχωρούσαν από την Λεωφόρο. Στο σημείο βρίσκονταν αστυνομικές δυνάμεις και συνελήφθησαν τρία άτομα τα οποία οδηγήθηκαν στην Ασφάλεια, ενώ ένα άτομα τραυματίστηκε από αιχμηρό αντικείμενο.
DEITE AKOMH

Παναθηναϊκός και ΑΕΚ έμειναν στο 0-0

wibiya widget