Thursday, May 11, 2017

Από τα κελιά των φυλακών της Τουρκίας στην Κρήτη


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ /  Από τα κελιά των φυλακών της Τουρκίας, στην Κρήτη  
Η μαρτυρία του Ιταλού δημοσιογράφου Γκαμπριέλε ντελ Γκράντε στην «Κ».
Στον Ταυρωνίτη έξω από τα Χανιά, όλοι προετοιμάζονταν πυρετωδώς για να υποδεχθούν τον Gabriele del Grande, τον Ιταλό δημοσιογράφο που συνελήφθη και φυλακίστηκε στην Τουρκία πριν από ένα μήνα. Ήταν προγραμματισμένο να φτάσει στο αεροδρόμιο το πρωί της Πρωτομαγιάς μαζί με την Ελληνοϊταλίδα σύντροφό του Αλεξάνδρα (εδώ και ένα χρόνο το ζευγάρι μένει στην Ελλάδα με τα δύο τους παιδιά).
Δείτε τη συνέχεια στην


Η πρεσβεία της Βενεζουέλας απαντά στον Μητσοτάκη και ο Άδωνις σχολιάζει


Στον πρόεδρο της ΝΔ απάντησε, με ανάρτησή της στο Twitter, η πρεσβεία της Βενεζουέλας στην Ελλάδα, με αφορμή ένα σχόλιο του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ο αρχηγός της Αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε γράψει: "Η Ελλάδα δεν θα γίνει Βενεζουέλα του Μαδούρο. Όσο κι αν αρνείται να καταδικάσει ο κ. Τσίπρας ένα καθεστώς που σκοτώνει τους πολίτες του".
«Λυπούμαστε κ. Μητσοτάκη που χρησιμοποιείτε τη Βενεζουέλα για να ασκήσετε εσωτερική πολιτική. Τη βία στη Βενεζουέλα την προκαλεί η δεξιά» ήταν η απάντηση της πρεσβείας της Βενεζουέλας στην Ελλάδα.
Στο σχόλιο της πρεσβείας της Βενεζουέλας απάντησε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος έγραψε: «Δεν μας λέτε καλύτερα τι ακριβώς έκανε ο Νίκος Παππάς στη χώρα σας και αν δώσατε λεφτά στον Σύριζα»;

ΕΛΛΑΣ. Ν. Παππάς προς ΕΣΡ: Τα πάντα είναι έτοιμα, ξεκινήστε (Video)


Όπως γράφει η σημερινή "ΑΥΓΗ"¨:«Τα πάντα είναι έτοιμα. Ξεκινήστε. Δεν μπορεί να υπάρχουν δικαιολογίες», τόνισε απευθυνόμενος στο ΕΣΡ ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Πάνου Σκουρολιάκου. Η κοινοβολεηυτική παρέμβαση του υπουργού Ν. Παππά έγινε λίγες ώρες πριν την συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής στην οποία ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του ΕΣΡ θα ενημερώσουν για τα πεπραγμένα του πρώτου εξαμήνου.
Ο Ν. Παππάς τόνισε ότι «δεν καλούνται να εφεύρουν εκ νέου τον τροχό» και πρόσθεσε εμφατικά πως «όπως όλοι και τα μέλη του ΕΣΡ έχουν τις σχετικές πειθαρχικές αστικές και ποινικές ευθύνες αν δεν κάνουν τη δουλειά τους».
Από την πλευρά του ο Π. Σκουρολιάκος έκανε λόγο για ένα ΕΣΡ «εν υπνώσει» και αναφέρθηκε εδνεικτικά στην περίπτωση της κλοπής του σήματος της ΕΡΤ από τον ΣΚΑΪ κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου από την Τήνο. «Ο ΣΚΑΪ είχε κλέψει εκκλησία. Είχε μεταδώσει τον Δεκαπενταύγουστο την λειτουργία υποκλέπτοντας το σήμα από την ΕΡΤ», υπογράμμισε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής και ξεκαθάρισε ότι από τον νόμο «δεν υπάρχει κανένα δικαίωμα για παράλληλη μετάδοση χωρίς αντίτιμο και συνεννόηση και ότι «δεν μπορεί να μπει υπό την ομπρέλα και τον τίτλο της δικτύωσης, διότι αυτή επιτρέπεται μόνο ανάμεσα σε περιφερειακούς σταθμούς».
«Για να μη μασάμε τα λόγια μας, περιμένουμε και εμείς και ο κάθε Έλληνας πολίτης το ΕΣΡ να λάβει τα μέτρα του που είναι η διαφύλαξη της δημόσιας περιουσίας», τόνισε ο Ν. Παππάς.
«Τα πάντα είναι έτοιμα. Ξεκινήστε. Δεν μπορεί να υπάρχουν δικαιολογίες», τόνισε απευθυνόμενος στο ΕΣΡ ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Πάνου Σκουρολιάκου. Η κοινοβολεηυτική παρέμβαση του υπουργού Ν. Παππά έγινε λίγες ώρες πριν την συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής στην οποία ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του ΕΣΡ θα ενημερώσουν για τα πεπραγμένα του πρώτου εξαμήνου.
Ο Ν. Παππάς τόνισε ότι «δεν καλούνται να εφεύρουν εκ νέου τον τροχό» και πρόσθεσε εμφατικά πως «όπως όλοι και τα μέλη του ΕΣΡ έχουν τις σχετικές πειθαρχικές αστικές και ποινικές ευθύνες αν δεν κάνουν τη δουλειά τους».
Από την πλευρά του ο Π. Σκουρολιάκος έκανε λόγο για ένα ΕΣΡ «εν υπνώσει» και αναφέρθηκε εδνεικτικά στην περίπτωση της κλοπής του σήματος της ΕΡΤ από τον ΣΚΑΪ κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου από την Τήνο. «Ο ΣΚΑΪ είχε κλέψει εκκλησία. Είχε μεταδώσει τον Δεκαπενταύγουστο την λειτουργία υποκλέπτοντας το σήμα από την ΕΡΤ», υπογράμμισε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής και ξεκαθάρισε ότι από τον νόμο «δεν υπάρχει κανένα δικαίωμα για παράλληλη μετάδοση χωρίς αντίτιμο και συνεννόηση και ότι «δεν μπορεί να μπει υπό την ομπρέλα και τον τίτλο της δικτύωσης, διότι αυτή επιτρέπεται μόνο ανάμεσα σε περιφερειακούς σταθμούς».
«Για να μη μασάμε τα λόγια μας, περιμένουμε και εμείς και ο κάθε Έλληνας πολίτης το ΕΣΡ να λάβει τα μέτρα του που είναι η διαφύλαξη της δημόσιας περιουσίας», τόνισε ο Ν. Παππάς.

Wednesday, May 10, 2017

Εντοπίσθηκε στον Πόντο ναυάγιο γερμανικού πλοίου, που ίσως περιέχει ανεκτίμητα κλεμμένα έργα τέχνης από τους ναζί!

Ναυάγιο γερμανικού πλοίου επί Κατοχής, εντοπίσθηκε στην Κριμαία του Πόντου

Θα θελήσει ο Πούτιν να τελειώσει μια για πάντα την Γερμανία;










ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ. ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ ΚΗΠΟΣ Τρικάλων. Επίκουρου Φιλοσοφία, Ελένη Καπράλου


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίκουρου Φιλοσοφία, Ελένη Καπράλου, 


Επίκουρου Φιλοσοφία, Ελένη Καπράλου, παρουσίαση στα πλάισια του Πέμπτου Πανελλήνιου Συμποσίου Επικούρειας Φιλοσοφίας που πραγματοποιήθηκε στις 7 & 8 Φεβρουαρίου στην περιοχή του Γαργηττού, στο Πολιτιστικό Κέντρο Γέρακα του Δήμου Παλλήνης.

Επίκουρου Φιλοσοφία - Πέμπτο Πανελλήνιο Συμπόσιο Επικούρειας Φιλοσοφίας

Αρχισε η ισοπέδωση: Εγκυος η 64χρονη Μπριζίτ σε εξώφυλλο -Εξαλλος ο Μακρόν μιλάει για μισογυνισμό [εικόνες] |

Τελείωσε ήδη η περίοδος χάριτος για τον Εμανουέλ Μακρόν και ο θαυμασμός για την 64χρονη σύζυγό του Μπριζίτ.
Επίθεση από το σατιρικό περιοδικό Charlie Hebdo δέχτηκε σήμερα ο Εμανουέλ Μακρόν, 4 ημέρες μετά τη θριαμβευτική του νίκη στις εκλογές για τη γαλλική προεδρία. Ο σκιτσογράφος Riss παρουσιάζει την 64χρονη Μπριζίτ Μακρόν έγκυο και έχει τίτλο «Θα κάνει θαύματα!».

Στο σκίτσο ο 39χρονος Μακρόν έχει ακουμπήσει το χέρι στην κοιλιά της «εγκύου» συζύγου του και χαμογελάει. «Αυτή την εβδομάδα, το Charlie Hebdo προβλέπει ότι όλα είναι πιθανά στην πενταετία που αρχίζει», γράφει ειρωνικά το περιοδικό στη σελίδα του στο Facebook.
Οι χρήστες του διαδικτύου δεν είδαν με καλό μάτι το σκίτσο, το οποίο χαρακτήρισαν «μισογυνικό» και «άθλιο». «Μπορείτε να κάνετε κι άλλα πράγματα, όλοι ξέρουμε ότι είναι μεγαλύτερή του, και λοιπόν; Κάντε το ίδιο πράγμα με τους άντρες που έχουν μικρότερες γυναίκες ώστε αυτό να αλλάξει κάπως», γράφει κάποιος στο Facebook.
«Αυτό το σκίτσο δεν θα μπορούσε να το είχε κάνει γυναίκα. Μόνο ένας άντρας θα μπορούσε να σχεδιάσει κάτι τόσο κακόγουστο», γράφει κάποιος άλλος. «Αν το να επιτίθεσαι στο Μακρόν σημαίνει να επιτίθεσαι στη γυναίκα του και να υπονοείς ότι δεν βρίσκεται σε νεαρή ηλικία για να γεννήσει, ε, λοιπόν, είστε εντελώς βλάκες», γράφει κάποιος άλλος.
Αλλά και στο Twitter πολλοί καταγγέλλουν τον μισογυνισμό και τον «καθημερινό σεξισμό» που υπομένει η Μπριζίτ Μακρόν. «Το Charlie Hebdo έπεσε πολύ χαμηλά», καταλήγει ένας χρήστης.
Τον περασμένο Απρίλιο η Μπριζίτ Μακρόν είχε εξομολογηθεί στο Vanity Fair ότι την πληγώνουν οι ειρωνείες του Τύπου. «Υποφέρει με τα φρικτά σκίτσα που σχεδιάζουν για εκείνη, με τα αστεία του Laurent Gerra που την κοροϊδεύει και της λέει "γιαγιά, ξέρεις να κάνεις καλό καφέ;"», είχε γράψει το περιοδικό.
Εξαλλος ο Εμανουέλ Μακρόν
Ο νεοεκλεγείς πρόεδρος της Γαλλίας ισχυρίστηκε ότι ο μισογυνισμός και η ομοφοβία ευθύνονται για τις αναφορές ότι δεν μπορεί να είναι ερωτευμένος με τη σύζυγό του, που είναι 24 χρόνια μεγαλύτερή του.
Μιλώντας στη Le Parisien, ο Μακρόν δεν δίστασε να αναφερθεί και σε όσα ειπώθηκαν για τη σεξουαλικότητά του και τις «παράλληλες ζωές», όπως τις χαρακτήρισε, με τις οποίες ο κόσμος τον είχε συνδέσει.
Ταυτόχρονα τόνισε ότι αν η σύζυγός του ήταν μικρότερη από εκείνον, κανείς δεν αμφισβητούσε τη σχέση τους. «Αν ήμουν 20 χρόνια μεγαλύτερος από τη σύζυγό μου, κανείς δεν θα σκεφτόταν ούτε για ένα δευτερόλεπτο ότι δεν θα ήμουν σύντροφος», είπε και συνέχισε: «Επειδή είναι 20 χρόνια μεγαλύτερή μου πολύς κόσμος λέει “Αυτή (η σχέση) δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη, δεν μπορεί να είναι υπαρκτή”».
Σύμφωνα με τον ίδιο οι αναφορές που γίνονται για τη σχέση του οφείλονται στον «μισογυνισμό» και εκφράζονται από κόσμο που έχει «παραδοσιακές» και «ομοιογενείς» απόψεις για την κοινωνία.
Ο νέος πρόεδρος της Γαλλίας γνώρισε τη σύζυγό του Μπριζίτ Τρονιέ όταν ήταν 15 χρονών στο μάθημα υποκριτικής το οποίο εκείνη δίδασκε στο λύκειό του. Αμέσως ανέπτυξαν μία στενή σχέση όταν συνεργάστηκαν στη συγγραφή ενός έργου.
Το ζευγάρι παντρεύτηκε το 2007 όταν εκείνος ήταν σχεδόν 30 και εκείνη 54. Κατά τη διάρκεια μάλιστα της προεκλογικής του εκστρατείας η Τρονιέ ήταν διαρκώς στο πλευρό του.
Σύμφωνα μάλιστα με μία νέα βιογραφία, οι γονείς του Μακρόν σοκαρίστηκαν όταν ανακάλυψαν όταν εκείνος ήταν ακόμα έφηβος τη σχέση του με την παντρεμένη καθηγήτριά του.
Όσον αφορά στους ισχυρισμούς που διατυπώθηκαν ότι είναι γκέι, ο Μακρόν έκανε λόγο για «αχαλίνωτη ομοφοβία» καθώς ο κόσμος τον κατηγορούσε ότι είναι ομοφυλόφιλος λες και πρόκειται για «λεκέ» ή για «κρυμμένη ασθένεια».
Παράλληλα, δήλωσε ότι οι άνθρωποι που εμπορεύονται ή δέχονται τέτοιες φήμες έχουν «χάσει την αίσθηση της πραγματικότητας» και έχουν «μεγάλο πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία».
«Υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα με την παρουσίαση της κοινωνίας και (πώς βλέπουν) τη θέση των γυναικών», πρόσθεσε
 Iefimerida.gr. gr

10.5.1956.Ο απαγχονισμός Καραολή και Δημητρίου..Έξι νεκροί στην Αθήνα και 193 τραυματίες! ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΡΥΟΣ*


Αθήνα, πλατεία Ομονοίας, 10 Μαΐου 1956. Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την επικείμενη εκτέλεση από τις βρετανικές αρχές Κύπρου των Μιχαλάκη Καραολή και Ανδρέα Δημητρίου καταλήγει σε συγκρούσεις με την αστυνομία. Αποτέλεσμα έξι πολίτες νεκροί και 193 πολίτες και αστυνομικοί τραυματισμένοι.
Αθήνα, πλατεία Ομονοίας, 10 Μαΐου 1956. Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την επικείμενη εκτέλεση από τις βρετανικές αρχές Κύπρου των Μιχαλάκη Καραολή και Ανδρέα Δημητρίου καταλήγει σε συγκρούσεις με την αστυνομία. Αποτέλεσμα έξι πολίτες νεκροί και 193 πολίτες και αστυνομικοί τραυματισμένοι.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:Ιστορία
Η έναρξη της δράσης του ένοπλου ενωτικού κινήματος της ΕΟΚΑ, την 1η Απριλίου 1955, αναμφίβολα αποτέλεσε σοβαρή πρόκληση για το βρετανικό αποικιακό καθεστώς στην Κύπρο. Η Βρετανία, μη μπορώντας πλέον να αρνείται την ύπαρξη ενός Κυπριακού Προβλήματος, κατέφυγε σε πρωτοβουλίες στο διπλωματικό πεδίο (Τριμερής Διάσκεψη - Αύγουστος 1955), ώστε να ελέγξει την κατάσταση στο νησί. 
Παράλληλα, υιοθέτησε μια σειρά αντεπαναστατικών μέτρων σε επίπεδο αστυνόμευσης: κήρυξη της Κύπρου σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, αύξηση του προσωπικού και των αρμοδιοτήτων του Στρατού και της Αστυνομίας, επιβολή κατ’ οίκον περιορισμών ή συλλογικών προστίμων, διεξαγωγή εκτεταμένων επιχειρήσεων έρευνας, εφαρμογή εκτεταμένων συλλήψεων και εγκλεισμού πολιτικών καταδίκων σε στρατόπεδα συγκεντρώσεως, εκτοπισμό του ηγέτη των Ελλήνων της Κύπρου (Αρχιεπίσκοπος Μακάριος Γ΄) και εφαρμογή της θανατικής ποινής δι’ απαγχονισμού.

Τα πρώτα μέλη της ΕΟΚΑ στα οποία εφαρμόστηκε η θανατική ποινή ήταν οι Μιχαλάκης Καραολής και Ανδρέας Δημητρίου. Ο Καραολής ήταν 22 ετών. Προερχόταν από τα μεσαία στρώματα της κυπριακής κοινωνίας. Κατείχε υψηλό επίπεδο μόρφωσης για τα δεδομένα της εποχής (απόφοιτος της Αγγλικής Σχολής), προσόν το οποίο του εγγυάτο ευοίωνες προοπτικές για την επαγγελματική του σταδιοδρομία στον δημόσιο τομέα. Ηταν μέλος των πρώτων εκτελεστικών ομάδων της ΕΟΚΑ που συστάθηκαν στη Λευκωσία, έχοντας ως αποστολή την εξουδετέρωση μελών της Αστυνομίας ή πληροφοριοδοτών τους. Μαζί με τον Ανδρέα Παναγιώτου (οι «εκτελέσεις» γίνονταν συνήθως από διμελείς ομάδες), πραγματοποίησαν την εκτέλεση του Ηρόδοτου Πουλλή. Ο Πουλλής ήταν Ελληνοκύπριος αστυνομικός, μέλος του Ειδικού Κλάδου (Special Branch) της Αστυνομικής Δύναμης, ενός κρίσιμου κλιμακίου για τη συλλογή πληροφοριών για την ΕΟΚΑ.

Η εκτέλεση του Πουλλή έγινε στις 28 Αυγούστου 1955. Οι σφαίρες προήλθαν από το όπλο του Ανδρέα Παναγιώτου. Ακολούθως, οι δράστες προσπάθησαν να διαφύγουν αρχικά τρέχοντας και μετά επιβαίνοντας πάνω σε ποδήλατα. Η ταυτότητα του Καραολή ως ενός από τους εκτελεστές εντοπίστηκε από τον αριθμό αδείας του ποδηλάτου του. Συνελήφθη αργότερα, κατά την προσπάθειά του να προωθηθεί στις ορεινές περιοχές, ώστε να ενταχθεί στις αντάρτικες ομάδες της ΕΟΚΑ (πρακτική που ακολουθούσε η οργάνωση ώστε να μην αδρανοποιούνται τα καταζητούμενα από τους Βρετανούς μέλη της).

Ο Ανδρέας Δημητρίου ήταν 21 ετών και ήταν επίσης στρατολογημένος στην ΕΟΚΑ. Εκανε αισθητή την παρουσία του στους κόλπους της οργάνωσης λόγω της συμβολής του στην αρπαγή οπλισμού από τις στρατιωτικές αποθήκες Αμμοχώστου όπου εργαζόταν. Συνελήφθη όταν τον Νοέμβριο του 1955 πυροβόλησε εναντίον ενός Βρετανού που θεωρείτο μέλος των μυστικών υπηρεσιών. Παρόλο που το θύμα δεν σκοτώθηκε, ο Δημητρίου καταδικάστηκε σε θάνατο σύμφωνα με τις διατάξεις που μόλις είχαν εισαχθεί στο νομοθετικό πλαίσιο της Κατάστασης Ανάγκης και που προνοούσαν την επιβολή της θανατικής καταδίκης ακόμη και για όσους οπλοφορούσαν.

Διεθνές ενδιαφέρον για την πρώτη δίκη
Η περίπτωση του Καραολή ήταν η πρώτη που απασχόλησε τόσο έντονα το δημόσιο ενδιαφέρον, λόγω του ενδεχομένου της θανατικής ποινής για σχετιζόμενες με την ΕΟΚΑ ενέργειες, της αδυναμίας εξεύρεσης αδιάσειστων αποδείξεων, αλλά και του νεαρού της ηλικίας του κατηγορουμένου. Το δικαστήριο ξεκίνησε τις εργασίες του στις 24 Οκτωβρίου 1955 με ανώτατο δικαστή έναν Βρετανό και πάρεδρους έναν Ελληνοκύπριο και έναν Τουρκοκύπριο. Εκπρόσωπος της κατηγορούσας αρχής ήταν ο Ραούφ Ντενκτάς, Τουρκοκύπριος, ο οποίος έπαιξε αργότερα ηγετικό ρόλο –κυρίως μετά το 1960– στις προσπάθειες του τουρκοκυπριακού στοιχείου για επιβολή της Διχοτόμησης ως λύσης για το Κυπριακό Ζήτημα. Το δικαστήριο στηρίχτηκε στις καταθέσεις δύο Τουρκοκυπρίων αστυνομικών για την τελική καταδίκη του Καραολή σε θάνατο δι’ απαγχονισμού. Στις 14 Νοεμβρίου 1955 το ανώτατο δικαστήριο της Κύπρου κατακύρωσε την ποινή του Καραολή. Ο κατηγορούμενος ακολούθως προσέφυγε στην Επιτροπή Δικαιοσύνης του Βρετανικού Συμβουλίου του Κράτους, ενώ αιτήθηκε απονομή χάριτος από τη βασίλισσα του Ηνωμένου Βασιλείου, Ελισάβετ Β΄ (ο Albert Camus, διάσημος Γάλλος συγγραφέας και φιλόσοφος, υποστήριξε ανοιχτά το αίτημα του Καραολή). Οι προσπάθειές του δεν στέφθηκαν από επιτυχία. Οταν η έφεση του Καραολή εξετάστηκε από το Συμβούλιο του Στέμματος τον Απρίλιο του 1955, απορρίφθηκε - το ίδιο και η αίτηση προς τον τότε Κυβερνήτη της Κύπρου, στρατάρχη σερ Τζον Χάρντινγκ, για την απονομή χάρης. Η στάση του Χάρντινγκ δύναται να ερμηνευθεί υπό το πρίσμα της αρχής «οφθαλμόν αντί οφθαλμού», όντας καθ’ όλον τον βίο του διαπρύσιος πολέμιος της κατάργησης της θανατικής ποινής. Επίσης, η εν γένει αίσθηση που κυριαρχούσε εντός των κλιμακίων των Δυνάμεων Ασφαλείας της Βρετανικής Διοίκησης στην Κύπρο, ήταν ότι το σύστημα απονομής δικαιοσύνης στην αποικία δεν δίωκε με την αρμόζουσα αυστηρότητα τους «τρομοκράτες» της ΕΟΚΑ. Σύμφωνα με αυτήν τη θεώρηση, το ηθικό των δυνάμεων επιβολής θα μειωνόταν σε περίπτωση επίδειξης επιείκειας, γεγονός που θα επιβάρυνε την επιτυχή συνέχιση της εκστρατείας καταστολής της ελληνοκυπριακής επανάστασης. Συνεπακόλουθα, στις 8 Μαΐου 1956, το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Κύπρου (η σύνθεση του οποίου περιλάμβανε τέσσερις Βρετανούς και έναν Τουρκοκύπριο), απεφάνθη τελεσίδικα υπέρ της εκτέλεσης των Καραολή και Δημητρίου.

Οι αντιδράσεις

Η απόφαση για επιβολή της θανατικής ποινής είχε πυροδοτήσει ήδη έντονες αντιδράσεις. Για παράδειγμα, διοργανώθηκαν μεγάλης κλίμακας διαδηλώσεις από τον μαθητόκοσμο της Κύπρου, ακολουθώντας οδηγίες της ΕΟΚΑ. Το αποικιακό καθεστώς αντέδρασε εφαρμόζοντας μια πολιτική διακοπής της λειτουργίας των σχολείων ή της κρατικής χρηματοδότησής τους. Το μέτρο αυτό δημιούργησε έναν φαύλο κύκλο, εφόσον περισσότεροι μαθητές ήταν απαλλαγμένοι από τις ασχολίες τους και άρα διαθέσιμοι για τη δημιουργία περισσότερων αναταραχών, οι οποίες συχνά κατέληγαν σε αιματηρές οδομαχίες με τις δυνάμεις καταστολής των Βρετανών.

Ενόσω διαρκούσαν οι διαδικασίες της δίκης των Καραολή και Δημητρίου, μέλη της ΕΟΚΑ προχώρησαν στην απαγωγή δύο Βρετανών δεκανέων εκδηλώνοντας πρόθεση να τους ανταλλάξουν με τους δύο αγωνιστές. Παράλληλα προειδοποίησαν ότι αν οι Βρετανοί εφάρμοζαν τη θανατική ποινή, τότε η οργάνωση θα εκτελούσε τους δύο Βρετανούς στρατιωτικούς.

Οσον αφορούσε τις εσωτερικές εξελίξεις στην Ελλάδα σε συνάρτηση με τις υποθέσεις των καταδικασθέντων αγωνιστών, μερίδα του Τύπου επετίθετο συνεχώς στον Ελληνα υπουργό Εξωτερικών Σπύρο Θεοτόκη (πρωθυπουργός ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής) με την κατηγορία ότι δεν υπήρξε επαρκής στις πιέσεις του προς τη βρετανική κυβέρνηση για ματαίωση των εκτελέσεων. Οι Βρετανοί διπλωμάτες στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη δέχτηκαν απειλές για τη ζωή τους. Ο Θεοτόκης απευθύνθηκε προς τον Αμερικανό ομόλογό του Tζον Φόστερ Ντάλλες για μεσολάβηση προς τη Βρετανία. Ο Ντάλλες όντως συζήτησε το θέμα με τον Βρετανό υπουργό Εξωτερικών, Σέλγουιντ Λόιντ, χωρίς ωστόσο να μεταπείσει τη βρετανική πλευρά. Παρόμοια έκκληση κατά των εκτελέσεων απηύθυνε και η Αμερικανική Εργατική Ομοσπονδία. Στο βρετανικό Κοινοβούλιο, βουλευτές του Εργατικού Κόμματος κατέβαλαν προσπάθειες εναντίον των καταδικαστικών αποφάσεων. Στις 9 Μαΐου 1956 η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη συνταράχτηκαν από εκτεταμένες διαδηλώσεις που αντανακλούσαν την άνοδο των αντιβρετανικών αλλά και αντιαμερικανικών συναισθημάτων στην ελληνική κοινωνία. Ιδίως στην Αθήνα σημειώθηκαν επεισόδια μεταξύ των διαδηλωτών και της αστυνομίας με αποτέλεσμα νεκρούς και τραυματίες.
Η εκτέλεση και η ταφή των αγωνιστών
Ο απαγχονισμός των Καραολή και Δημητρίου πραγματοποιήθηκε από τις βρετανικές αρχές τις πρώτες πρωινές ώρες της 10ης Μαΐου 1956, όπως ανακοινώθηκε σχετικά από το ραδιόφωνο. Επρόκειτο για την έναρξη της σειράς των εννέα συνολικά εκτελέσεων που τερματίστηκε με τον απαγχονισμό του 17χρονου ποιητή Ευαγόρα Παλληκαρίδη (το 1957). Στην Κύπρο δεν σημειώθηκαν αντιδράσεις, δεδομένου ότι ολόκληρο το νησί πενθούσε. Στο άκουσμα της είδησης των απαγχονισμών η ΕΟΚΑ ανακοίνωσε ότι εκτέλεσε εις αντίποινα τους δύο Βρετανούς δεκανείς. Επρόκειτο για μια ενέργεια που αποδοκιμάστηκε από την κυπριακή κοινωνία με αποτέλεσμα να μην επαναληφθεί. Στην Ελλάδα οι εκτελέσεις σηματοδότησαν μια σειρά από εξελίξεις: η ελληνική κυβέρνηση για ορισμένο διάστημα υιοθέτησε αυστηρότερη στάση έναντι της Βρετανίας. Στην Αθήνα, η οδός όπου βρισκόταν το κτίριο της Βρετανικής Πρεσβείας μετονομάστηκε σε «οδός Καραολή και Δημητρίου». Επίσης, πυροδοτήθηκαν έντονες αντιπαραθέσεις μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης στη Βουλή. Το βεβαρημένο κλίμα δεν οδήγησε σε παραίτηση της κυβέρνησης Καραμανλή όπως απαίτησε η αντιπολίτευση. Εντούτοις, ο Θεοτόκης παραιτήθηκε και αντικαταστάθηκε από τον Ευάγγελο Αβέρωφ, ο οποίος επρόκειτο στα επόμενα χρόνια να δώσει το δικό του στίγμα σχετικά με την ελληνική εξωτερική πολιτική για το Κυπριακό.

Τα σώματα των Καραολή και Δημητρίου ετάφησαν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στον περίβολο των Κεντρικών Φυλακών της Λευκωσίας, δίπλα από τα κελιά των μελλοθάνατων (Block 8) και την αίθουσα της αγχόνης. Αξίζει να σημειωθεί ότι επετράπη σε έναν ιερέα να τελέσει τη νεκρώσιμη ακολουθία (σύμφωνα με το Ορθόδοξο δόγμα) μόνο έξω από την κλειστή είσοδο του μικρού «κοιμητηρίου». Ο συγκεκριμένος χώρος χρησιμοποιήθηκε για την ταφή των εννέα απαγχονισθέντων από τις βρετανικές αρχές κατά τη διάρκεια του Κυπριακού Αγώνα (Μιχαλάκης Καραολής, Ανδρέας Δημητρίου, Χαρίλαος Μιχαήλ, Ανδρέας Ζάκος, Ιάκωβος Πατάτσος, Μιχαήλ Κουτσόφτας, Στέλιος Μαυρομμάτης, Ανδρέας Παναγίδης, Ευαγόρας Παλληκαρίδης). Επίσης, στο ίδιο σημείο τοποθετήθηκαν τα σώματα ακόμη τεσσάρων σημαινόντων αγωνιστών της ΕΟΚΑ που έπεσαν μαχόμενοι (Γρηγόρης Αυξεντίου, Μάρκος Δράκος, Στυλιανός Λένας, Κυριάκος Μάτσης), των οποίων τις κηδείες προσπάθησαν οι Βρετανοί να αποτρέψουν από το να εξελιχθούν σε παλλαϊκές διαδηλώσεις. Μετά την ίδρυση του ανεξάρτητου κυπριακού κράτους το 1960, το ιδιαίτερο αυτό «κοιμητήριο» διαμορφώθηκε σε μουσειακό χώρο, τα «Φυλακισμένα Μνήματα», όπου σε περίοπτη θέση δεσπόζει μια πολύ γνωστή ρήση που συναντάται σε ανάλογου τύπου ελληνικούς μνημειακούς χώρους: «Του ανδρειωμένου ο θάνατος, θάνατος δε λογιέται».
* Ο δρ Ανδρέας Κάρυος ανήκει στο Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό Ιστορίας, Προγράμματα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» και «Αστυνομικές Σπουδές», στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Έντυπη


Tuesday, May 9, 2017

Πέθανε η ηθοποιός Μαίρη Τσώνη










Νεκρή βρέθηκε χθες το πρωί Δευτέρα,η Μαίρη Τσώνη, ηθοποιός που έγινε γνωστή μέσα από τη συμμετοχή της στην ταινία «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου.
Η ηθοποιός και τραγουδίστρια, η οποία ήταν μόλις 30 ετών, βρέθηκε νεκρή κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.
Εκτός από τον «Κυνόδοντα» είχε παίξει και σε άλλες ταινίες όπως το «Κακό», το «Κακό στην Εποχή των Ηρώων» του Γιώργου Νούσια, το «Artherapy» του Νίκου Περάκη και τα «Οπωροφόρα της Αθήνας» του Νίκου Παναγιωτόπουλου, ενώ είχε πάρει μέρος σε παραστάσεις των Μ. Μαρμαρινού και Κ. Τσιούκα.
Είχε συνεργαστεί με τον Αλέξανδρο Βούλγαρη (a.ka. The Boy) στο συγκρότημα Mary and the Boy. Το συγκρότημα είχε συνεργαστεί με τον Felizol στο άλμπουμ Timemachine.

Eurovision: Η Ελλάδα κέρδισε το εισιτήριο για τον τελικό Η Κύπρος στον τελικό

Το εισιτήριο για τον τελικό του 62ου διαγωνισμού της Eurovision, εξασφάλισε απόψε η Ελλάδα, η οποία διαγωνίστηκε στον πρώτο ημιτελικό με την Demy και το τραγούδι «This is love».
Τη σύνθεση - παραγωγή του τραγουδιού υπογράφει ο Δημήτρης Κοντόπουλος και τους στίχους οι Romy Papadea και John Ballard. Ο δεύτερος ημιτελικός του διαγωνισμού θα διεξαχθεί την Πέμπτη 11 Μαΐου, στις 10 το βράδυ.

REUTERS/GLEB GARANICH
Η Κύπρος, με τον Hovig και το τραγούδι «Gravity», σε σύνθεση και στίχους Thomas G:Son, κατάφερε να αποσπάσει το πολυπόθητο εισιτήριο για τον τελικό του Σαββάτου.


Hovig
Στον τελικό της 13ης Μαΐου θα συμμετάσχουν συνολικά 26 χώρες, εκ των οποίων οι είκοσι θα προκύψουν από τους δύο ημιτελικούς - δέκα από κάθε βραδιά -,  οι «Big Five» (Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο), και η διοργανώτρια Ουκρανία.

REUTERS/GLEB GARANICH
Από τον πρώτο ημιτελικό, εκτός από τη χώρα μας, προκρίθηκαν οι Σουηδία, Αυστραλία, Βέλγιο,  Αζερμπαϊτζάν, Πορτογαλία, Πολωνία, Μολδαβία, Κύπρος, Αρμενία.
naftemporiki.gr

Η επιστροφή της Ελένης ...1700 Χρονιά Μετά



Από τον Κώστα Λουλουδάκη /Νόστιμον Ήμαρ 
Στην εκκλησία, υπάρχει ένα τεράστιο σύστημα ελέγχου, κατήχησης, και επιβολής του θεόπνευστου λόγου της, ο οποίος αποτελεί και νόμο του Συντάγματος, που της επιτρέπει να περιφρουρεί την κοινωνική της θέση ως μορφή κρατικής εξουσίας. Ο διευρυμένος αυτός εξουσιαστικός μηχανισμός, που προκύπτει από την σύζευξη πολιτικής εξουσίας και εκκλησιαστικού ιερατείου, επιτρέπει την ανύψωση της ορθόδοξης εκκλησίας σε συντελεστή της εθνικής ιδεολογίας. Άρα, λελογισμένα θα λέγαμε, η «ελληνικότητα» των Ελλήνων θρησκευτικοποιείται και ταυτίζεται με την ορθόδοξη θεολογία.
Είναι λοιπόν, περισσότερο από προφανές πως οι συνομιλητές το θεού, ως αυτοδιορισμένοι εκπρόσωποί του, δεν περιορίζονται στην βασική ασχολία τους, δηλαδή την προσευχή και τα παρακάλια, αλλά έχουν συγκροτήσει μια ισχυρότατη κοινωνικό-επαγγελματική τάξη, κατά το κρατικό-διοικητικό πρότυπο, με πολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις.
Πράγματι η Εκκλησία είναι μια οικονομική εταιρία με ποικίλες οικονομικές δραστηριότητες που ξεκινούν από την περιφορά αγίων λειψάνων, προχωρά στις αγοροπωλησίες οικοπέδων, ακινήτων ακόμα και λιμνών, ενοικιάζει θέατρα σπίτια και επενδύει σε μετοχές στο χρηματιστήριο. Κατέχει αγιογραφικά εργαστήρια, κηροποιεία, βιβλιοπωλεία, εφημερίδες, ραδιοφωνικούς σταθμούς, καθώς και ένα πλήθος  από διάφορες μονάδες που προμηθεύουν  με άγιο υλικό τα  εκκλησιαστικά  τελετουργικά, τα οποία πληρώνονται αδρά από τους πιστούς της μοναδικής αλήθειας.
Την εμπορική αλυσίδα της εκκλησίας συμπληρώνουν οι λαϊκοί εργαζόμενοι, όπως οικονομολόγοι, δικηγόροι, δημοσιογράφοι, σοφέρ, γραμματείς, κηπουροί, και διάφοροι παρατρεχάμενοι που εξασφαλίζουν την άνετη επιβίωσή τους από το πλεονέκτημα που προσφέρει η πίστη τους.
Δεν υπάρχει όμως λόγος αγανάκτησης όσον αφορά στις οικονομικές προεκτάσεις του εντελώς αμέτοχου από την παραγωγική διαδικασία αγίου ιερατείου, γιατί το χρήμα είναι δύναμη, χωρίς σημαία, πατρίδα ή ευαγγέλιο.
Αυτή η παράξενα συγχρονισμένη ορχήστρα, με τα μαύρα ράσα, τις ράβδους και τα στέμματα αυτόν τον καιρό μνημονεύει με συνέπεια και «αναδεικνύει την πνευματιστική ταυτότητα της Ευρώπης»!
Μα την Παναγία σας λέω!


Έχω μαρτυρίες και θα τις καταθέσω αμέσως:
Μαρτυρία Α’:«Αυτή τη χρονιά η Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος εορτάζει, με τη χάρη του Θεού, 80 χρόνια διακονίας και προσφοράς στην οικουμένη. Το αποκορύφωμα αυτής της επετείου θα είναι η υποδοχή με τιμή και λαμπρότητα, κατά μήνα Μάιο, του Τιμίου Ξύλου και του Ιερού Σκηνώματος της Αγίας Ελένης της Ισαποστόλου, μητρός του Μεγάλου Κωνσταντίνου, του πρώτου Χριστιανού Αυτοκράτορα […]Το Τίμιο Ξύλο και το Ιερό Σκήνωμα της Αγίας Ελένης θα παραμείνουν στον Προσκυνηματικό Ναό της Αγίας Βαρβάρας του ομώνυμου Δήμου Αττικής, από 14 Μαΐου έως και 15 Ιουνου 2017. Η επίσημη υποδοχή θα γίνει τη Κυριακή 14 Μαΐου 2017 […]από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο Β´ (Αποστολική Διακονία:1700 χρόνια μετά η Αγία Ελένη επιστρέφει στην Ελλάδα.)
Μαρτυρία Β’: «[…] το ιερό σκήνωμα θα τοποθετηθεί σε κιλλίβαντα πυροβόλου όπλου και θα μεταφερθεί με λιτανευτική πομπή στον ναό της Αγίας Βαρβάρας. Εκεί θα πραγματοποιηθεί επίσημη υποδοχή από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο και τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Πρ.  Παυλόπουλο, παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης, της Βουλής, των ενόπλων δυνάμεων και του διπλωματικού σώματος. Η υποδοχή του ιερού λειψάνου στο Αιγάλεω, ολόκληρη η λιτανευτική πομπή, η επίσημη υποδοχή του και η δοξολογία που θα ακολουθήσει, θα μεταδοθούν ζωντανά με ταυτόχρονο live streaming και ζωντανή δορυφορική μετάδοση για τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Η έλευση του ιερού λειψάνου εντάσσεται στο πλαίσιο […]υπό το γενικότερο σύνθημα «αναδεικνύουμε την πνευματική ταυτότητα της Ευρώπης». (Εφημερίδα Καθημερινή:Έλευση του σκηνώματος της Αγ. Ελένης στις 14 Μαΐου)
Μαρτυρία Γ’: «Για τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο με την υποδοχή του λειψάνου αναδεικνύεται η πνευματική και πολιτιστική ταυτότητα της Ευρώπης, διότι Ευρώπη χωρίς τη χριστιανική παράδοση και πίστη που την οικοδόμησε, δεν δύναται να υπάρξει. Ουσιαστικά ο κ. Ιερώνυμος αναλαμβάνει έναν ρόλο ανάδειξης της πατρίδας μας σε μητροπολιτικό κέντρο της Ευρώπης».(Εφημερίδα Έθνος: Στην Ελλάδα για πρώτη φορά το λείψανο της Αγίας Ελένης)
 Δεν θα μπούμε στον διαβολικό πειρασμό να προχωρήσουμε σε διαλογική έκθεση για το κατά πόσο το λείψανο της βασιλομήτορος Ελένης αναδεικνύει την πνευματική ταυτότητα της Ευρώπης. Ούτε και θα προσπαθήσουμε να βυθιστούμε στις αβύσσους μιας διανοητικής σκοτεινιάς, μπας και καταφέρουμε να καταλάβουμε με ποιο θαυμαστό τρόπο τα κοκαλάκια της Ελένης, μέσω του Ιερώνυμου  θα προσδώσουν ρόλο,«ανάδειξης της πατρίδας μας σε μητροπολιτικό κέντρο της Ευρώπης»Όμως, στο σημείο αυτό, μετά φόβου Θεού και μυστικιστικής έκστασης, είμαστε υποχρεωμένοι να τονίσουμε το γεγονός, πως κομμάτια της ιδίας θεότητας εξίσου θαυματουργά υπάρχουν: στην Μονή Προυσού Ευρυτανίας όπου και φυλάσσεται μέρος του ιερού πέλματος της Ισαποστόλου Ελένης, ενώ αποτμήματά της φυλάσσονται στις Μονές: Μεγάλης Λαύρας Αγίου Όρους, Υψηλού Λέσβου, Κύκκου Κύπρου, και στο Ναό Αγίου Κωνσταντίνου στην Νέα Ιωνία. (http://www.monastiria.gr : Πού σώζονται σήμερα τα λείψανα όλων των Αγίων της Ορθοδοξίας http://www.monastiria.gr/arthografia/paterika-eklisiastika/pou-sozontai-simera-ta-leipsana-twn-agiwn-tis-othodoxias/)


wibiya widget