Thursday, September 7, 2017

ΕΛΛΑΣ.Η Μπέτυ Μπαζιάνα θα ξεναγήσει την Μπριζίτ Μακρόν σε Ακρόπολη και Νιάρχος

Μπριζίτ Τρονιέ

Στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν στην Ελλάδα, η σύζυγος του έλληνα πρωθυπουργού, Μπέτυ Μπαζιάνα, θα ξεναγήσει την Μπριζίτ Τρονιέ, σύζυγο του Εμανουέλ Μακρόν, στις δύο όψεις της Ελλάδας, την αρχαία και τη σύγχρονη.

Οι κυρίες Μπαζιάνα και Τρονιέ θα επισκεφθούν τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, το μνημείο της παγκόσμιας κληρονομιάς που συμβολίζει την έναρξη του δυτικού πολιτισμού και συνοψίζει το Αρχαίο ελληνικό πνεύμα και την ελληνική σκέψη.

Μπέτυ Μπαζιάνα


Η Μπριζίτ Τρονιέ θα γνωρίσει τη σύγχρονη Ελλάδα στο «πρόσωπο» ενός μοντέρνου μνημείου αρχιτεκτονικής, το εμβληματικό κτήριο του Ρέντσο Πιάνο - Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΣΝ), στο οποίο φιλοξενούνται η Εθνική Λυρική Σκηνή και η Εθνική Βιβλιοθήκη. Σε ένα χώρο που ανοίγεται προς τη θάλασσα «συνομιλώντας» με τα τοπόσημα της Αττικής, την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό.

Στο ΚΠΣΝ η κ. Μπαζιάνα θα ξεναγήσει την κ. Τρονιέ στις τρεις όψεις του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού που βρίσκονται σήμερα σε δημιουργική ανάπτυξη: τις Τέχνες, τα Γράμματα και την Επιστήμη.

Επίσης, στον κήπο του ΚΠΣΝ η κ. Μπαζιάνα θα δεχθεί με την κ. Τρονιέ πέντε νέους Έλληνες επιστήμονες, οι οποίοι εργάζονται σε δημόσια Ερευνητικά Κέντρα και Πανεπιστήμια της χώρας και των οποίων το ερευνητικό έργο έχει αναγνωριστεί και βραβευθεί από την παγκόσμια ερευνητική κοινότητα.

Οι κυρίες Μπαζιάνα και Τρονιέ θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις μαζί τους για τη βασική και εφαρμοσμένη έρευνα που εκπονούν, ενώ θα παρουσιαστούν εφαρμογές από όλο το φάσμα των επιστημών: από τα νανοϋλικά, την ιατρική, το λογισμικό για εφαρμογές ρομποτικής, τεχνητής νοημοσύνης, internet of things κ.α.
in.gr

Wednesday, September 6, 2017

Συνέντευξη Μακρόν στην «Καθημερινή»: «Είμαι αισιόδοξος για το μέλλον της Ελλάδας»


«Μήνυμα εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα στέλνει ο πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή», στην οποία δηλώνει «αισιόδοξος» για το μέλλον της χώρας.
Εκφράζει την υποστήριξή του στην προσπάθειά της να βγει από την οικονομική κρίση, υπογραμμίζει ότι η οικονομία ανακάμπτει και η ανεργία υποχωρεί, και στον βαθμό που του αναλογεί ενθαρρύνει γαλλικές επενδύσεις καθώς κατά τη σημερινή επίσκεψή του στην Αθήνα πλαισιώνεται από εκπροσώπους μεγάλων γαλλικών ομίλων, αλλά και μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Στην εφ' όλης της ύλης συνέντευξη​ που παραχώρησε στους Αλ. Παπαχελά και Αθ. Έλλις ​, ο ηγέτης της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρωζώνης αποκλείει με εμφατικό τρόπο κάθε σκέψη περί Grexit, επισημαίνοντας ότι η έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη θα σηματοδοτούσε, αργά ή γρήγορα, το τέλος του ευρώ.
Επισημαίνει ότι η Ελλάδα και η Γαλλία έχουν παρόμοια οράματα και στρατηγικά συμφέροντα και υπογραμμίζει τις προοπτικές που υπάρχουν για εμβάθυνση της συνεργασίας των δύο χωρών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας, λέγοντας ότι η Γαλλία επιθυμεί την οικοδόμηση μιας σχέσης άμυνας που να προσφέρει στην Ελλάδα τα απαραίτητα μέσα για να διασφαλίσει τα συμφέροντά της. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί την Αθήνα να επιδείξει τη βούλησή της να ενταχθεί πλήρως στην Ευρώπη της άμυνας, μέσα από την επιλογή εξοπλισμών που θα στηρίζουν την ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία.
Μιλά για τις μεταρρυθμίσεις που προωθεί στη Γαλλία, ενώ αναφερόμενος στην πορεία της Ενωσης, μιλάει για μια Ευρώπη της αλληλεγγύης και υποστηρίζει την εμβάθυνση της Ευρωζώνης τασσόμενος ευθέως υπέρ ενός κοινού ευρωπαϊκού προϋπολογισμού, του διορισμού Ευρωπαίου υπουργού Οικονομικών, αλλά και της δημιουργίας Κοινοβουλίου της Ευρωζώνης. Και τονίζει ότι, μέσα από αυτήν την απαραίτητη δημοκρατική ολοκλήρωση, η οικονομική και νομισματική ένωση θα μετατραπεί σε ένα πλήρες, αποτελεσματικό και δίκαιο σχέδιο.
Μιλά για την αποτελεσματική συνεργασία Αθήνας - Παρισιού για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας, ενώ αναφερόμενος στην Τουρκία τονίζει ότι με τη συμπεριφορά της έχει απομακρυνθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση και θα υποστεί τις συνέπειες. Ωστόσο, σπεύδει να ταχθεί κατά της πλήρους ρήξης, καθώς η Αγκυρα παραμένει ένας ουσιαστικός εταίρος σε πολλές κρίσεις που αφορούν την Ευρώπη, όπως είναι η τρομοκρατική απειλή και η μεταναστευτική πρόκληση για την οποία σημειώνει ότι η συμφωνία Ε.Ε. - Τουρκίας έχει αποδειχθεί αποτελεσματική, ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη μείωση της πίεσης προς την Ελλάδα. Και γι’ αυτό, συμπληρώνει, ο ίδιος βρίσκεται σε τακτική επαφή με τον Ταγίπ Ερντογάν
​Διαβάστε το πλήρες κείμενο της αποκλειστικής συνέντευξης του Εμανουέλ Μακρόν στην Καθημερινή που κυκλοφορεί και στο Epaper application

«Καλή δουλειά αδέρφια» Τα συγχαρητήρια του Γιάννη Αντετοκούνμπο στους Έλληνες διεθνείς

Ο αστέρας των Μπακς συνεχάρη τους παίκτες της Εθνικής για την πρόκριση στους «16» του Ευρωμπάσκετ

Μπορεί να μην κατάφερε να ενισχύσει την Εθνική, μπορεί να βρίσκεται στο Μιλγουόκι πλέον, ωστόσο ο Γιάννης Αντετοκούνμπο... επιμένει ελληνικά.
«Καλή δουλειά αδέρφια» έγραψε χαρακτηριστικά στο Instagram ο Giannis, ποστάροντας φωτογραφία με τον αδερφό του Θανάση να πανηγυρίζει.

Γ.Παπανδρέου: Δεν διεκδικώ πόστα, αλλά θα συμβάλω τα μέγιστα να πετύχει η Συμπαράταξη


«Ξέρω ότι πλανάται το ερώτημα για τη δική μου στάση στις ερχόμενες εσωκομματικές εκλογές αυτής της νέας προσπάθειας, της Συμπαράταξης. Έχω ξεκαθαρίσει εδώ και καιρό, ότι δεν διεκδικώ πόστα αλλά θα συμβάλω τα μέγιστα να πετύχει αυτή η υπόθεση. Το ίδιο πιστεύω και σήμερα παρότι οι συνθήκες μπορεί να αλλάζουν» τόνισε ο Γιώργος Παπανδρέου, ξεκαθαρίζοντας τη στάση του, κατά τη συνεδρίαση του προσωρινού Εθνικού Συμβουλίου του Κινήματος Δημοκρατών και Σοσιαλιστών. Θα είμαι «στρατιώτης» και «εγγυητής» της προσπάθειας για την ανασυγκρότηση της Κεντροαριστεράς, πρόσθεσε.
«Ως Πρόεδρος του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ, αλλά και ως τελευταίος πρωθυπουργός της μεγάλης προοδευτικής παράταξης, έχω καθήκον να εγγυηθώ και τις αρχές και τις αξίες μας, και την ενότητα των προοδευτικών δυνάμεων. Γνωρίζω απολύτως τη σημασία αλλά και τη δυσκολία του εγχειρήματος, γνωρίζω απολύτως τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της παράταξης, όπως γνωρίζω και τις ελλείψεις της παράταξης» ανέφερε ο κ. Παπανδρέου.

«Προσωπικά, αισθάνομαι το χρέος να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των δημοκρατών και προοδευτικών πολιτών, και πολύ περισσότερο το χρέος απέναντι στην πορεία της χώρας και το μέλλον των Ελλήνων, των παιδιών μας. Αισθάνομαι την ανάγκη, μπροστά από οτιδήποτε άλλο, να βάζω πάντα, τον τόπο και τους ανθρώπους του. Πάντα το έκανα. Το έκανα και την πιο κρίσιμη ώρα για την πατρίδα. Οι συκοφαντίες και οι ύβρεις, ουδέποτε με πτόησαν. Δεν με πτόησαν οι μάχες όσο δύσκολες και αν ήσαν. Οφείλω να εγγυηθώ την πορεία αυτή που βρίσκεται σε εξέλιξη, προτάσσοντας την ανάγκη να διαφυλάξουμε την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητά του εγχειρήματος.

» Τονίζω: Έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας. Πολλές ήδη και οι υποψηφιότητες. Απαιτείται νηφαλιότητα και καθαρή ματιά, μακριά από πρόσκαιρες εντυπώσεις και τακτικισμούς» τόνισε ακόμη ο κ. Παπανδρέου.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, υπήρξαν τοποθετήσεις από στελέχη που κάλεσαν τον κ. Παπανδρέου να κατέβει στις εκλογές για την ηγεσία της Κεντροαριστεράς ή να ορίσει κάποιον άλλον υποψήφιο από το ΚΙΔΗΣΟ.

Ωστόσο, ο Γιώργος Παπανδρέου υπογράμμισε ότι «κάθε διαδικαστική λεπτομέρεια στην εκλογική διαδικασία για τον επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, σχετίζεται με την οικοδόμηση ενός κλίματος εμπιστοσύνης».

Και πρόσθεσε ότι «το κλίμα αυτό θα συμβάλει ώστε να διεξαχθεί τις επόμενες εβδομάδες ένας ουσιαστικός διάλογος, με εναλλακτικές θέσεις και προτάσεις για τη μετατροπή των αξιακών προτεραιοτήτων μας σε πολιτικές πρωτοβουλίες και πράξεις. Συνακόλουθα θα βοηθήσει και στην αναζωογόνηση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους πολίτες».

Υπογράμμισε ότι «στις σύγχρονες δημοκρατίες, τα προβλήματα δεν λύνονται μόνο από τα αποτελέσματα της κάλπης, ούτε απλώς με τη συμμετοχή σε κυβερνητικά σχήματα, αλλά από τη δημοκρατική λειτουργία των θεσμών και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών».

Επανέλαβε τη θέση του ΚΙΔΗΣΟ για πολυκομματικό φορέα «μέχρι να επικρατήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στα κόμματα και τους φορείς» όπως είπε, και επεσήμανε το διακύβευμα για τη χώρα:

«Οι αιτίες που προκάλεσαν την ελληνική κρίση, αλλά και όσα επακολούθησαν, δείχνουν ότι η χώρα και οι πολίτες δεν θα μπορέσουν να ανακάμψουν αν δεν γίνουν ιστορικής σημασίας δομικές αλλαγές, στη λειτουργία του κράτους, των θεσμών, των κομμάτων, τις αντιλήψεις, τις νοοτροπίες και τις συμπεριφορές, πολιτείας και πολιτών».

Τέλος, σχολίασε αιχμηρά το πρόσφατο άρθρο του πρωθυπουργού, λέγοντας ότι επιχείρησε να οικειοποιηθεί τον Ανδρέα Παπανδρέου: «Ο κ. Τσίπρας θέλει να γίνει Ανδρέας. Θυμάμαι και τον κ. Καραμανλή, να το έχει προσπαθήσει. Μόνο που η όλη υπόθεση δεν είναι για γέλια. Είναι μια προσπάθεια να ξαναγραφεί η ιστορία. Μια ιστορία, στην οποία οι δύο σημερινοί πρωταγωνιστές ήταν απέναντι».
in.gr

Ιστορία υπό εκτέλεσιν. Η ΠΑΛΜΎΡΑ και η Βασίλισσα ΖΗΝΟΒΙΑ

Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου 2013

ΖΗΝΟΒΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΠΑΛΜΥΡΑΣ

Η Παλμύρα υπήρξε κατά την αρχαιότητα σημαντική πόλη της κεντρικής Συρίας, κτισμένη σε μία όαση215 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Δαμασκού και 120 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Ευφράτη. Για αιώνες ήταν ζωτικός σταθμός για τα καραβάνια που διέσχιζαν τη Συριακή έρημο και ήταν γνωστή ως η «Νύμφη της Ερήμου». Το ελληνικό όνομα «Παλμύρα» αποτελεί μετάφραση του αρχικού αραμαϊκούονόματος Tadmor, που σημαίνει «φοινίκια πόλη». Η σύγχρονη κωμόπολη, δίπλα στα αρχαία ερείπια ονομάζεται και πάλι Tadmor. Η οικονομία της εξαρτάται από τον τουρισμό. Στη Βίβλοαναφέρεται ως Ταμάρή Θεδμόρ ή Θοεδμόρενώ στα αραμαϊκά Ταδμόρ ή Ταμμόρ και που λέγεται πως έκτισε ο Βασιλιάς Σολομών ως πόλη σταθμό των καραβανιών μεταξύ Συρίας και Μεσοποταμίας.

Πίνακας περιεχομένων

 [Εμφάνιση

Ιστορία[Επεξεργασία]


Αρχαιότητες στην Παλμύρα.

Οι απαρχές[Επεξεργασία]

Η Παλμύρα έμεινε ονομαστή για τον πλούτο της κατά τη ρωμαϊκή εποχή, οπότε βασίλευσε και η θρυλική βασίλισσά της Ζηνοβία. Ωστόσο, μνημονεύεται για πρώτη φορά τη 2η χιλιετία π.Χ.. Τότε ήταν ένας ακόμα κόμβος στο εκτεταμένο εμπορικό δίκτυο που ένωνε τη Μεσοποταμία με τη βόρειο Συρία.
Το Tadmor μνημονεύεται στη Βίβλο (Β΄ Χρονικών8:4) ως μια πόλη της ερήμου που οχυρώθηκε από τον Σολομώντα. Επίσης, από τον Ιώσηπο, ως κτισμένη από τον Σολομώντα (Ιουδαϊκή Αρχαιολογία - Βιβλίο VIII), μαζί με το ελληνικό όνομα Παλμύρα. (Tadmorείναι το όνομα της Παλμύρας και στη σύγχρονη εβραϊκή γλώσσα).
Για τη πόλη αυτή, πριν τη Ρωμαϊκή περίοδο, υπάρχει επίσης η είδηση εκ παραδόσεως ότι είχε καταστραφεί από τον Βασιλιά των ΒαβυλωνίωνΝαβουχοδονόσορα

Ελληνορωμαϊκή και περσική περίοδος[Επεξεργασία]


Θεότητες που λατρεύονταν στην Παλμύρα. Από αριστερά: ο σεληνιακός θεός Aglibol, ο υπέρτατος θεός Beelshamen και ο ηλιακός θεός Malakbel. 1ος αι. μ.Χ., Μουσείο του Λούβρου.
Με την επικράτηση των Σελευκιδών στη Συρία το 323 π.Χ., η Παλμύρα έγινε ανεξάρτητη. Η πόλη άκμασε ως σταθμός των καραβανιών κυρίως τον 1ο αιώνα π.Χ. Το 41 π.Χ. οι Ρωμαίοι υπό τον Μάρκο Αντώνιοπροσπάθησαν να την καταλάβουν, αλλά απέτυχαν, καθώς οι κάτοικοι διέφυγαν στην απέναντι όχθη του Ευφράτη έχοντας πληροφορηθεί εγκαίρως τον ερχομό του εχθρού. Το γεγονός δείχνει ότι ακόμα και τότε η Παλμύρα διατηρούσε τον χαρακτήρα νομαδικού οικισμού και όλα τα αγαθά μπορούσαν να μετακινηθούν σε λίγες ώρες.
Οι Terry Jones και Alan Ereira στο βιβλίο τους «Οι Βάρβαροι» σημειώνουν ότι οι έμποροι της Παλμύρας ήταν ιδιοκτήτες πλοίων στα ιταλικά νερά και έλεγχαν το εμπόριο του μεταξιού από την Ινδία«Η Παλμύρα έγινε έτσι μια από τις πλουσιότερες πόλεις της Μέσης Ανατολής... ...Οι κάτοικοί της είχαν καταφέρει ένα πραγματικά μεγάλο κατόρθωμα - ήταν οι μόνοι που κατάφεραν να ζουν δίπλα στους Ρωμαίους χωρίς να εκρωμαϊσθούν. Απλώς προσποιούνταν ότι ήταν Ρωμαίοι.»
Η Παλμύρα έγινε τμήμα της Ρωμαϊκής Επαρχίας της Συρίας κατά τη βασιλεία του Τιβερίου (14 – 37). Συνέχισε όμως να αναπτύσσεται σταθερά ως σημαντικός εμπορικός σταθμός, που τώρα πια συνέδεε την Περσία, την Ινδία και την Κίνα με τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Το 129 ο Αδριανόςεπισκέφθηκε την πόλη και γοητεύτηκε τόσο πολύ, ώστε την ανακήρυξε «ελεύθερη πόλη» και τη μετονόμασε σε Palmyra Hadriana.
Από το 212 το εμπόριο δια της Παλμύρας μειώθηκε, καθώς οι Σασσανίδες κατέλαβαν το στόμιο του Τίγρηκαι του Ευφράτη. Ο Οδαίναθος, πρίγκηπας της Παλμύρας, διορίσθηκε από τον Βαλεριανό κυβερνήτης της Επαρχίας της Συρίας. Μετά την αιχμαλώτιση του Βαλεριανού από τους Σασσανίδες και τον θάνατό του σε αιχμαλωσία στη Bishapur, ο Οδαίναθος εξεστράτευσε μέχρι την Κτησιφώντα(κοντά στη σημερινή Βαγδάτη) για εκδίκηση, εισβάλλοντας στην πόλη δύο φορές. Ο Οδαίναθος δολοφονήθηκε από τον ανιψιό του Maconius, οπότε η σύζυγος του Οδαινάθου, η Σεπτιμία Ζηνοβία ανέβηκε στην εξουσία, κυβερνώντας την Παλμύρα και για λογαριασμό του γιου της Vabalathus. Η Ζηνοβία επαναστάτησε εναντίον των Ρωμαίων με τη βοήθεια του Λογγίνου και κατέλαβε την Μπόσρα και εκτάσεις μέχρι την Αίγυπτο. Στη συνέχεια επεχείρησε να κατακτήσει την Αντιόχεια προς το βορρά. Το 272 ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Αυρηλιανός τελικά αντεπιτέθηκε και την μετέφερε αιχμάλωτη στη Ρώμη.
Η επανάσταση της Ζηνοβίας αναστάτωσε τη Ρώμη κι έτσι η Παλμύρα υποχρεώθηκε από την Αυτοκρατορία να γίνει στρατιωτική βάση για τις ρωμαϊκές λεγεώνες. Ο Διοκλητιανός την επεξέτεινε έτσι ώστε να χωρά ακόμα περισσότερο στρατό και την περιτείχισε για να την προστατεύσει από την απειλή των Σασσανιδών. Η Βυζαντινή περίοδος προσέθεσε μόνο λίγες εκκλησίες και η πόλη παρήκμασε.

Ισλαμική περίοδος[Επεξεργασία]

Η πόλη καταλήφθηκε από τους μουσουλμάνους Άραβες του Χαλίντ ιμπν Ουαλίντ. Τον 6ο αιώνα, το κάστρο Φαχρεντίν ανεγέρθηκε στην κορυφή ενός βουνού πάνω από την όαση. Το κάστρο περιβαλλόταν από τάφρο. Η πόλη της Παλμύρας διατηρήθηκε ως είχε, αλλά καταστράφηκε από ισχυρό σεισμό το 1089.

Ταφική τέχνη[Επεξεργασία]


Προτομή γυναίκας από τα μέσα του 2ου αιώνα. Βρετανικό Μουσείο.
Οι καλλιτέχνες της Παλμύρας κατασκεύασαν σειρά μεγάλων ταφικών μνημείων. Αυτές οι κατασκευές, κάποιες από τις οποίες ήταν υπόγειες, είχαν εσωτερικούς τοίχους με σκαμμένα ή ανοιγμένα ταφικά διαμερίσματα όπου τοποθετούνταν οι νεκροί. Πλάκες από ασβεστόλιθο με προτομές (σε ρωμαϊκή ή Πάρθια-περσική τεχνοτροπία) σε έντονο ανάγλυφο σφράγιζαν τα ορθογώνια ανοίγματα των ταφικών αυτών διαμερισμάτων. Τα ανάγλυφα αναπαριστούσαν την «προσωπικότητα» ή την ψυχή του νεκρού και αποτελούσαν μέρος της διακοσμήσεως των τοίχων μέσα στον ταφικό θάλαμο. Μια σκηνή από δεξίωση αναπαριστώμενη σε τέτοιο ανάγλυφο θα αντιστοιχούσε σε οικογενειακό τάφο και όχι ατομικό.

Σημαντικότερα μνημεία

Τα λαμπρότερα από τα σωζόμενα ερείπια της Παλμύρας είναι εκείνα του Ναού του Ηλίου, οι τετράγωνοι επιτάφιοι πύργοι 3-5 ορόφων, το ρωμαϊκό θέατρο καθώς και τα θεμέλια των οδών και των κατοικιών. Σημαντικές επίσης είναι και οι ανευρεθείσες δίγλωσσες επιγραφές της Παλμύρας (στην ελληνική και παλμυρική διάλεκτο), μία στην εβραϊκή και 2 στη λατινική.

Τελευταίες ανασκαφές

Ομάδες αρχαιολόγων από διάφορες χώρες εργάζονται κατά διαστήματα σε διαφορετικά μέρη του αρχαιολογικού χώρου της Παλμύρας, από το 1924. Τον Μάιο του 2005, μια πολωνική ομάδα που ανέσκαπτε το ναό της Lat ανακάλυψε ένα υψηλής λεπτομέρειας πέτρινο άγαλμα της φτερωτής θεάς της νίκης (βλ. Νίκη).Ζηνοβία

   

Η Ζηνοβία ήταν βασίλισσα της Παλμύρας(αραβικά: Ταντμόρ), ρωμαϊκής αποικίας στη σημερινή Συρία, που βασίλευσε από το 267 ή 268 μέχρι το 272 μ.Χ. Πέθανε περίπου το 275 μ.Χ. Το πλήρες όνομά της είναι Σεπτιμία Ζηνοβία (αραμαϊκά: Znwoya Bat Zabbai).

Ζωή και δράση

Γεννημένη στην Παλμύρα, η Ζηνοβία ήταν μια μελαχρινή γυναίκα εκθαμβωτικής ομορφιάς, σαγηνευτική, ευφυής, θαρραλέα και υπέρμετρα φιλόδοξη, ένα πλάσμα ακαταμάχητα χαρισματικό. 'Ηταν μία από τις πιο μορφωμένες και γλωσσομαθείς γυναίκες της εποχής της - μιλούσε ελληνικάλατινικά, αραμαϊκά, αιγυπτιακά και τις τοπικές διαλέκτους. Ήταν επιρρεπής στις απολαύσεις των αισθήσεων, αγαπούσε το θέατρο και παρακολουθούσε τα θεάματα στο ελληνικό θέατρο της πόλης.
Η Ζηνοβία ονειρευόταν να κάνει την πρωτεύουσά της Παλμύρα όχι μόνο εμπορικό, αλλά και πνευματικό κέντρο. Στη διάρκεια της πεντάχρονης βασιλείας της (267 - 272 μ.Χ.), κατόρθωσε να μετατρέψει την υποτελή στη Ρώμη πολιτεία της σε ανεξάρτητο βασίλειο και την Παλμύρα ως μία από τις πλουσιότερες πόλεις της Ανατολής.
Ο σύζυγος της Ζηνοβίας Οδαίναθος, κυβερνήτης της Παλμύρας και υποτελής στη Ρώμη, όπως και ο πρεσβύτερος γιος και διάδοχός του Ηρωδιανός, δολοφονήθηκαν το 267 ή 268 μ.Χ. και η χήρα του Ζηνοβία ανέλαβε την αντιβασιλεία για λογαριασμό του νεαρού γιου της Ουαμπαλάτ, που ονομαζόταν στα ελληνικά Αθηνόδωρος.
Η Ζηνοβία, η οποία ισχυριζόταν ότι είχε την καταγωγή της από την Κλεοπάτρα της Αιγύπτου, κατέστησε τον εαυτό της βασίλισσα της Παλμύρας, παίρνοντας από μόνη της τον τίτλο της Αυγούστας. Αντίθετα με το δολοφονημένο σύζυγό της Οδαίναθο, η Ζηνοβία δεν ανεχόταν να παραμένει υποτελής στους Ρωμαίους. Το 269 μ.Χ. ξεκίνησε πόλεμο εναντίον των Ρωμαίων, κατέλαβε πρώτα ολόκληρη τη Συρία και την Παλαιστίνη και στη συνέχεια την Αίγυπτο, κατόπιν κατέκτησε πολλές από τις ρωμαϊκές επαρχίες της Ανατολίας και ανακήρυξε την ανεξαρτησία της από τη Ρώμη.
Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Αυρηλιανός εξεστράτευσε εναντίον της Ζηνοβίας, νίκησε το 272 το στρατό της στην Αντιόχεια και στην Έμεσα (Συρία) και πολιόρκησε την Παλμύρα.
Η Ζηνοβία και ο γιος της Ουαμπαλάτ προσπάθησαν να διαφύγουν από την πόλη, αιχμαλωτίστηκαν όμως κοντά στον ποταμό Ευφράτη και μεταφέρθηκαν στη Ρώμη το 272 μ.Χ. Κατά τη θριαμβευτική πομπή που έκανε ο Αυρηλιανός στη Ρώμη, η Ζηνοβία στολισμένη, κατά διαταγή του αυτοκράτορα, με τους πολύτιμους λίθους της και όλα τα κοσμήματά της, σύρθηκε δεμένη με χρυσές αλυσίδες πίσω από το άρμα του.
Εντυπωσιασμένος όμως ο Αυρηλιανός από την εκθαμβωτική ομορφιά της Ζηνοβίας, αλλά και το θάρρος της να ορθώσει το ανάστημά της κατά της Αυτοκρατορίας της Ρώμης, πρόσφερε σ’ αυτή την ελευθερία της. Στη Ρώμη, η έκπτωτη «βασίλισσα της ερήμου» παντρεύτηκε ένα Ρωμαίο συγκλητικό και πέρασε την υπόλοιπη ζωή της μέσα σε ανέσεις και πολυτέλεια στη ρωμαϊκή έπαυλή του κοντά στο σημερινό Τίβολι της Ιταλίας.

H Ζηνοβία στην τέχνη

Η ιστορία της θρυλικής βασίλισσας Ζηνοβίας έχει εμπνεύσει συνθέτες της όπερας, συγγραφείς και καλλιτέχνες. Ο βενετσιάνος ζωγράφος του 18ου αιώνα Τζιοβάννι Μπαττίστα Τιέπολο (1696 – 1770) φιλοτέχνησε το «Θρίαμβο του Αυρηλιανού ή η βασίλισσα Ζηνοβία ενώπιον του Αυρηλιανού» (1717), που βρίσκεται στο Μουσείο ντελ Πράδο της Μαδρίτης.
Και ο Αγγλο-γερμανός ζωγράφος Χέρμπερτ Σμαλτς (1857 – 1935) έχει φιλοτεχνήσει τη «Βασίλισσα Ζηνοβία να ατενίζει για τελευταία φορά την Παλμύρα».

Άγρια δολοφονία οδηγού ταξί στη Δραπετσώνα – Τον έσφαξε και εξαφανίστηκε!


– Έγκλημα με θύμα 60χρονο οδηγό ταξί τα ξημερώματα στον μώλο Δραπετσώνας – Αυτόπτης μάρτυρας είδε τον άγριο καβγά και ειδοποίησε το Λιμενικό – Ο δράστης μαχαίρωσε τον αυτοκινητιστή και άρπαξε τα προσωπικά του αντικείμενα – Ο άτυχος οδηγός ταξί αναγνωρίστηκε από τη γυναίκα του – Ο δράστης διέφυγε με το ταξί του θύματος


Άγριο έγκλημα με θύμα έναν 60χρονο οδηγό ταξί, σημειώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα (06.09.2017) στο νέο μώλο Δραπετσώνας.
Ο δράστης τραυμάτισε με μαχαίρι τον οδηγό και αφού άρπαξε τα προσωπικά αντικείμενα του θύματος, γκάζωσε και διέφυγε με το ταξί προς άγνωστη κατεύθυνση.
Σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα, μέλος πληρώματος πλοίου, που ειδοποίησε το Λιμενικό προηγήθηκε έντονος καβγάς μεταξύ των δύο ανδρών.
Αναγνωρίστηκε ο οδηγός ταξί – Διέφυγε ο δράστης
Ο αυτοκινητιστής διακομίστηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Τζάνειο Νοσοκομείο Πειραιά όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του, ενώ παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής από την Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πειραιά.
Μετά την αναγνώριση από τη σύζυγο του θύματος διαπιστώθηκε ότι πρόκειταιγια 60χρονο Έλληνα.
Το ταξί με το οποίο διέφυγε ο δράστης αναζητείται.
Στο σημείο της τραγωδίας κατέφθασε συνεργείο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. προς λήψη φωτογραφικού και βιολογικού υλικού.
Την υπόθεση ερευνά το Λιμενικό με τη συνδρομή του Τμήματος Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας.
ΑΠΕ – ΜΠΕ

Γνωρίστε τη μάνα του Μεγάλου Αλέξανδρου. Με τη ΒΑΣΩ Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΑ

Πατήστε επάνω στην κατω εικόνα 
για να δείτε σε μεγένθυση το κείμενο

Οι αυθεντικές σημειώσεις του Νεύτωνα, γραμμένες στα ελληνικά! - Δείτε ολόκληρο το σημειωματάριο

Η βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου του Κέμπριτζ δημοσίευσε ένα ψηφιοποιημένο σημειωματάριο του Νεύτωνα, όσο αυτός ήταν προπτυχιακός φοιτητής στο Trinity College, από το 1661 έως το 1665 περίπου. Περιλαμβάνει πολλές σημειώσεις από τις σπουδές του, αλλά και το σημαντικότερο, τις δικές του εξερευνήσεις στα μαθηματικά, τη φυσική και τη μεταφυσική. Οι σημειώσεις κρίθηκε ότι «Δεν ταιριάζουν να τυπωθούν» από τον επιβλέποντα του Νεύτωνα και παρουσιάστηκαν στη βιβλιοθήκη από τον κόμη του Πόρτσμουθ το 1872.
Το σύνολο των σημειώσεων είναι γραμμένες στα ελληνικά! Μπορείτε να δείτε ολόκληρο το σημειωματάριο ΕΔΩ.

Αυτό το σημειωματάριο περιέχει αρκετές κενές σελίδες και έχει χρησιμοποιηθεί από τον Νεύτωνα και από τις δύο πλευρές. Η παρουσίαση εμφανίζει το σημειωματάριο σε μια λογική σειρά ανάγνωσης και περιλαμβάνει ένα διάσημο τμήμα (σελίδες 88-135), όπου ο Νεύτωνας οργανώνει τις σημειώσεις του με τίτλο «Questiones quaedam philosophiae» (ορισμένα φιλοσοφικά ερωτήματα).
perierga.gr/pronews.gr

Tuesday, September 5, 2017

H Βόρεια Κορέα πάλι απειλεί : Έχουμε και άλλα «δώρα» για τον Tραμπ

Ο πρεσβευτής της χώρας στον ΟΗΕ δηλώνει ότι η πυρηνική δοκιμή ήταν 
δώρο με μόνο παραλήπτη τις Ηνωμένες Πολιτείες 


Η Βόρεια Κορέα κλιμακώνει την ένταση και την ανησυχία καθώς ανακοίνωσε σήμερα ότι η τελευταία πυρηνική δοκιμή που πραγματοποίησε την Κυριακή ήταν ένα «δώρο» για τις ΗΠΑ, ενώ προειδοποίησε ότι θα υπάρξουν και άλλα.   Ο Χαν Τάε Σονγκ, πρεσβευτής της Βόρειας Κορέας στον ΟΗΕ στη Γενεύη, έκανε τις δηλώσεις αυτές στη Διάσκεψη για τον Αφοπλισμό, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, δύο ημέρες μετά την έκτη πυρηνική δοκιμή της Πιονγκγιάνγκ.   «Τα μέτρα αυτοάμυνας που έλαβε η χώρα μου, η Λαϊκή Δημοκρατία της Κορέας, ήταν ένα δώρο με παραλήπτη κανέναν άλλο εκτός από τις ΗΠΑ», τόνισε ο Χαν όπως μετέδωσε το Reuters,   Οι ΗΠΑ θα λάβουν και άλλα δώρα από τη χώρα μου για όσο καιρό βασίζονται στις ριψοκίνδυνες προκλήσεις και τις μάταιες απόπειρες να πιέσουν τη Βόρεια Κορέα», πρόσθεσε.   
 ΑΠΕ/ΜΠΕ - LIFO.gr

Monday, September 4, 2017

ΟΙ ΚΑΤΆΡΕΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΊΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Γράφει η φιλόλογος
ΓΙΏΤΑ ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΟΥ

"Ες κόρακας" ...και "άπιθι εις όνου πόκας" ..αρχαίες κατάρες

Το ες κόρακας των αρχαίων σήμαινε περίπου ο,τι και το σημερινό..αι στον διάβολο.Καποτε οι βοιωτοί πηραν χρησμό να πανε να κατοικησουν στο μερος που θα δουν λευκα κοράκια.Φτάνοντας στον παγασητικό ειδαν λευκα κοράκια να πετάνε, αυτά όμως τα άλειψαν με γύψο τα παιδιά για να παίξουν..Ετσι εμειναν εκει και ονομασαν την περιοχή κόρακες..Οι Αιολείς όμως τους έδιωξαν από εκει και τον τοπο τον εκαναν τοπο εξορίας των καταδικασμένων για κακουργήματα.Ο Αισωπος λεει ότι καποιος μεγάλος κολοιός (καλιακούδα) νομισε ότι είναι ίση με τα κοράκια και πήγε μαζί τους,ομως την έδιωξαν και ξαναγύρισε, τοτε οι καλιακούδες την χτυπησαν λέγοντας" φεύγε ες κόρακας" αι στον κόρακα δηλαδή..Αλλος μυθος λεει ότι στην Κιλικία υπήρχε ένας τόπος ονομαζόμενος "κορακίσιον",εκει κατοικούσαν ληστες, απατεώνες και η φραση αι στον κόρακα σήμαινε περιπου γκρεμοτσακίσου στον Κόρακα..
Άλλη αρχαία κατάρα ήταν "'απιθι εις όνου πόκας" ,,πόκος είναι τα πολλά μαλλιά των προβάτων...η κατάρα σημαίνει άντε πήγαινε εκεί που σαπίζουν τα μαλλιά του γαϊδουριού,επειδή όμως το γαϊδούρι δεν έχει μαλλιά, σημαίνει άντε πήγαινε στο πουθενά, άντε να χαθείς...
Γ.Ι.

wibiya widget