Wednesday, May 9, 2018

Μάης '68: Η ουτοπία της φαντασίας στην εξουσία ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΡΕΚΟΥΚΙΑΣ

Μάης '68: Η ουτοπία της φαντασίας στην εξουσία
 AP

Πενήντα χρόνια μετά τη "νύχτα των οδοφραγμάτων", το News 24/7 θυμάται τον Μάη του '68. Οι φοιτητές, οι εργάτες, τα αιτήματα, οι συγκρούσεις και η παράνομη οργάνωση του αυθορμητισμού μέσα από ένα κάλεσμα ποιητικής ανυπακοής.

Η εξέγερση του Μάη του '68 στη Γαλλία, ξεκίνησε ως απέχθεια κατά του αστικού πανεπιστημίου, για να μετατραπεί στη συνέχεια σε απέχθεια κατά του συνόλου της αστικής τάξης. Η αντιθεσμική, αντιαυταρχική διάθεση εκείνης της γενιάς, ήταν η αφετηρία της εξέγερσης κατά των καθηγητών, των πατεράδων και των αφεντικών, κατά της λεγόμενης δηλαδή ιδεολογίας των τριών "P" (ProfsPéresPatrons). Ο πολιτικός λόγος των διαφόρων ρευμάτων της αριστεράς, δημιούργησε έναν επαναπροσδιορισμό βασικών θέσεων στις ατομικές και συλλογικές "στρατηγικές" της επινόησης νέων ιδανικών. Από τη μία, ο "ρεβιζιονισμός" ή "σταλινισμός" του Γαλλικού Κομουνιστικού Κόμματος, από την άλλη, η πολιτική γραμμή των μαοϊκών σε σχέση με αυτή των τροτσκιστών και των αναρχικών, σε μια άλλη "γραμμή" η Προλεταριακή Αριστερά και η εφημερίδα της La Cause du peuple (Η υπόθεση του λαού), αλλά και οι ανταγωνιστικές μαοϊκές οργανώσεις, όπως το Κομουνιστικό Μαρξιστικό-Λενινιστικό κόμμα της Γαλλίας ή η οργάνωση "Ζήτω η Επανάσταση". Όλοι αυτοί και πολλοί ακόμα, αποτέλεσαν το κράμα, μέσα από το οποίο "χειραγωγήθηκε" τελικά η διάθεση αμφισβήτησης των φοιτητών.

Το Καρτιέ Λατέν το πρωί της 11ης Μαΐου 1968, μετά τη
Το Καρτιέ Λατέν το πρωί της 11ης Μαΐου 1968, μετά τη "νύχτα των οδοφραγμάτων"  AP PHOTO

Για την κατανόηση αυτής της "αλυσίδας", είναι απαραίτητο να αναφέρουμε ότι τα φοιτητικά "θέλω" εκφράστηκαν - καταρχάς - στη γλώσσα της κυρίαρχης μαρξιστικής ορολογίας, δηλαδή πάνω στο φόντο μιας σύγκρουσης ανάμεσα στην αστική τάξη και το προλεταριάτο. Η ρήξη αυτή ήταν η έκφραση μιας συλλογικής διάθεσης για εξέγερση, η οποία ενστερνίστηκε κάθε πιθανό "σύμβολο" της εποχής: φυσικά το "Κεφάλαιο" του Μαρξ, και από εκεί και μετά, το κύρος των στρατευμένων διανοούμενων με μπροστάρη τον Σαρτρ, την ακτινοβολία του Χο Τσι Μινχ και του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου της Αλγερίας (FLN), τον Τσε Γκεβάρα και τα αντάρτικα της Λατινικής Αμερικής, συνολικά δηλαδή κάθε αντιαποικιοκρατικό και αντιιμπεριαλιστικό αγώνα (Αλγερία, Κούβα, Βιετνάμ κλπ), που σφραγίζονταν από το μαρξιστικό-λενινιστικό όραμα.

Πετροπόλεμος στους δρόμους του Παρισιού
Πετροπόλεμος στους δρόμους του Παρισιού  AP PHOTO/GUY KOPELOWICZ

Την περίοδο πριν και μετά τον Μάιο του '68, στη Γαλλία - και όχι μόνο - γεννήθηκαν αμέτρητες πολιτικές οργανώσεις, κυρίως μικρές αριστερίστικες ομάδες με θεωρητικό υπόβαθρο και όργανα προπαγάνδας, οι οποίες συντηρούσαν τη "λατρεία" του δικού τους - η καθεμία - προφήτη (Μάο, Τρότσκι, Τσε κλπ), προσπαθώντας παράλληλα να ορίσουν τη δική τους ταυτότητα σε σχέση με τις ανταγωνιστικές οργανώσεις, με "όπλα" τα ξεχωριστά τους "δόγματα". Η μεγάλη πάλη όλων αυτών είχε ως βασικό αντίπαλο τη θεσμική αριστερά (το ΓΚΚ), η οποία τους αφόριζε ως αστούς, διανοούμενους και μικροαστούς, εισπράττοντας ως απάντηση το "ανάθεμα" περί σταλινικών και ρεβιζιονιστών. Πέρα πάντως από τις αντεγκλήσεις αυτές, οι "αριστερίστικες προφητείες" λειτούργησαν και ως κινητήρια δύναμη στην οργάνωση και τον προσανατολισμό της διάχυτης επαναστατικότητας του φοιτητικού κινήματος.

Ο Ζαν Πολ Σαρτρ (δεξιά) μιλάει σε αμφιθέατρο της Σορβόννης (20/5/1968)
Ο Ζαν Πολ Σαρτρ (δεξιά) μιλάει σε αμφιθέατρο της Σορβόννης (20/5/1968)  AP PHOTO

Η απαίτηση των Γάλλων φοιτητών για μια καθαρή πολιτική ταυτότητα, ήταν συγχρόνως απαίτηση απαντήσεων σε όλα τα "γιατί" της γενιάς τους. Τα ερωτήματα ήταν ανοιχτά. Από το "ποιος είμαι" στο "πού πηγαίνω", οι νέοι έψαχναν έναν πρακτικό οδηγό, μέσω του οποίου θα μπορούσε να υλοποιηθεί η "ουτοπία". Και αυτή αποδείχτηκε ως η μεγαλύτερη τροχοπέδη για ένα κοινωνικό κίνημα που δεν μπόρεσε να ορίσει τη δική του "φυσιογνωμία". Πέρα όμως από το αποτέλεσμα και παρά το γεγονός ότι οι μορφές διαμαρτυρίας που χρησιμοποιήθηκαν (απεργίες, διαδηλώσεις, οδοφράγματα, καταλήψεις), ήταν εντελώς "κλασικές", τα γεγονότα εκείνων των δυο μηνών (Μαΐου & Ιουνίου) έμειναν στην ιστορία, ακριβώς επειδή προσπάθησαν να αλλάξουν τον ρου της. Μπορεί εκείνη η γενιά να πίστεψε ότι η ανέλπιστη "Μεγάλη Νύχτα" της επανάστασης είχε επιτέλους φτάσει, όμως τελικά εκείνα που επιβεβαιώθηκαν, ήταν τα λόγια του Ντε Γκολ από τα τέλη Μαΐου: "Το διάλειμμα είχε τελειώσει"...

Αντιμέτωποι διαδηλωτές και αστυνομία στην οδό Gay Lussac του Παρισιού
Αντιμέτωποι διαδηλωτές και αστυνομία στην οδό Gay Lussac του Παρισιού  AP PHOTO

Ποτέ ξανά, από τότε μέχρι σήμερα, δεν κατάφερε κανένα άλλο κίνημα να "ξαναπαίξει" το ίδιο έργο, οπωσδήποτε όχι με την ίδια απήχηση που είχε εκείνη η εξέγερση, εκείνες τις λίγες, "ασυνήθιστες" εβδομάδες. Το ότι ο Μάης του '68 είχε μικρή διάρκεια, καθόλου δεν ενόχλησε τη μυθολογία, το ίδιο και η έλλειψη συνέχειας. Η κρατούσα - αστική - τάξη αποκαταστάθηκε πολύ γρήγορα και φρόντισε να απαλλαγεί από τον "ιστορικό κίνδυνο", εξαγοράζοντας τη λήθη με τις γνωστές, αστικές συνήθειες. Πέντε, άντε δέκα λεπτά στην τηλεόραση κάθε χρόνο τον Μάιο, ίσως ένα ντοκιμαντέρ κάθε δέκα χρόνια, μαζί με τα απομνημονεύματα των "αγωνιστών" γραμμένα σε ατελείωτα βιβλία, ήταν υπέρ-αρκετά ώστε η νόμιμη εξουσία να απαλλαγεί μια για πάντα από τον φόβο μιας επανάληψης. Το σύνθημα "η φαντασία στην εξουσία" μπορεί να επικύρωσε στις συνειδήσεις των φοιτητών τον ρεαλισμό του επαναστατικού σχεδίου και ένα - βασικότατο - λόγο να επιβεβαιώσουν την ύπαρξή τους, αλλά δεν ήταν αρκετό για να μετατρέψει τον αριστερίστικο ακτιβισμό σε καθημερινή πρακτική σε βάθος χρόνου.

Αστυνομική βία εναντίον των διαδηλωτών στο Καρτιέ Λατέν (6/5/1968)
Αστυνομική βία εναντίον των διαδηλωτών στο Καρτιέ Λατέν (6/5/1968)  AP PHOTOJACQUES MARQUETON

Τί ήταν όμως ο Μάης του '68, αν θα έπρεπε να τον εξηγήσει κάποιος; Και ποια είναι η ερμηνεία που μπορεί να του ταιριάζει; Καταρχήν οι φοιτητές, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους δεν ήταν πολιτικοποιημένοι, απαιτούσαν ισότητα ευκαιριών και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Οι πιο πολιτικοποιημένοι στο πανεπιστημιακό περιβάλλον πήγαν ένα βήμα παραπέρα, καταγγέλλοντας την καταναλωτική κοινωνία, ενώ τα εργατικά συνδικάτα ζητούσαν αύξηση των μισθών, προκειμένου να έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση στην κατανάλωση. Οι διανοούμενοι έβλεπαν τη μεγάλη ευκαιρία "φωταγώγησης" των δυνάμεων της αμφισβήτησης, οι πολιτικοί αντίπαλοι του Ντε Γκολ μιλούσαν για "δημοκρατικό έλλειμμα" και οι καλλιτέχνες κατηγορούσαν την ανυπόφορη λογοκρισία. Όλα αυτά μαζί σηματοδότησαν μια σημαντική ρήξη στη γαλλική κοινωνία, χωρίς όμως να την επηρεάσουν καθοριστικά. Πολλοί μιλούν για ένα "πριν" και ένα "μετά" τον Μάη. Η ίδια όμως η εξέλιξη της ιστορίας δε δείχνει κάτι τέτοιο. Βέβαια, όλα μπορεί να μοιάζουν προφανή κατόπιν εορτής, το θέμα όμως είναι ότι ο Μάης υπήρξε πράγματι μια καταιγίδα.

Διαδηλωτής με αυτοσχέδια όπλα και ασπίδα
Διαδηλωτής με αυτοσχέδια όπλα και ασπίδα  AP PHOTO/GUY KOPELOWICZ

Η κοινωνία της αφθονίας ήταν μια σημαντική παράμετρος στην εξήγηση του "ξεσπάσματος". Το ίδιο και η "πλήξη" της Γαλλίας, την οποία κυβερνούσε επί μια δεκαετία ο Ντε Γκολ. Ο πόλεμος της Αλγερίας είχε τελειώσει, το Βιετνάμ δεν απασχολούσε τους Γάλλους εκτός από την άκρα αριστερά, σε τελική ανάλυση το μόνο που ενδιέφερε ήταν ο εκσυγχρονισμός της οικονομίας και η άνοδος των ρυθμών ανάπτυξης, η αναδιαμόρφωση δηλαδή κοινωνικών ιστών και τάξεων. Μπορεί να μην είχε φτάσει ακόμα η ώρα του "τέλους των ιδεολογιών", όμως η ιστορία - και μαζί της η Γαλλία - βρέθηκαν τελείως απροετοίμαστες μπροστά στην έκρηξη που ξεκίνησε με αφορμή τον ξεσηκωμό των φοιτητών εναντίον ενός απαρχαιωμένου και πουριτανικού κανονισμού (την απαγόρευση των νυχτερινών επισκέψεων ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια στις φοιτητικές εστίες των πανεπιστημιουπόλεων). Όμως αυτή η "αθώα" φοιτητική αναταραχή πήρε μια τελείως διαφορετική διάσταση τον Μάρτιο του 1968 στην τεράστια Πανεπιστημιούπολη που είχε χτιστεί σε χρόνο ρεκόρ στα προάστια του Παρισιού, στη Ναντέρ, με στόχο να απορροφήσει το μεγάλο και συνεχώς αυξανόμενο κύμα του φοιτητικού "πληθυσμού".

Ο Σαρλ Ντε Γκολ σε διάγγελμα στη γαλλική τηλεόραση (24/5/1968)
Ο Σαρλ Ντε Γκολ σε διάγγελμα στη γαλλική τηλεόραση (24/5/1968)  AP PHOTO

Οι πολιτικές οργανώσεις που στεγάζονταν εκεί ήταν πολυάριθμες και δραστήριες, με βίαιες συγκρούσεις και παρεμβάσεις προς κάθε κατεύθυνση, κυρίως εναντίον του πολέμου του Βιετνάμ και του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού. Παράλληλα όμως οι καταγγελτικές τους φωνές απευθύνονταν στους μηχανισμούς κοινωνικής επιλογής για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, προκαλώντας τις πρώτες σοβαρές "ρωγμές" της αναταραχής. Η αντίδραση των ακαδημαϊκών και κυβερνητικών αρχών, ήταν άμεση και κατασταλτική. Έκλεισαν το πανεπιστήμιο της Ναντέρ και κατόπιν εκείνο της Σορβόννης, στέλνοντας τους "υποκινητές" όχι μόνο στα πειθαρχικά συμβούλια των σχολών, αλλά και στα πλημμελειοδικεία. Κάπως έτσι, απρόβλεπτα και αμείλικτα, ξεκίνησε ένα ντόμινο γεγονότων, με την κατάσταση να ξεφεύγει από κάθε έλεγχο. Στην αρχή μερικές χιλιάδες φοιτητές διαδήλωσαν στους δρόμους, φωνάζοντας "αφήστε ελεύθερους τους συντρόφους μας". Όταν κάποιοι από αυτούς, μέλη οργανώσεων της άκρας αριστεράς, φορώντας κράνη και καλύπτοντας τα πρόσωπά τους με μαντήλια, θέλησαν να πιαστούν στα χέρια με τους αστυνομικούς, η βία ξέσπασε πλέον χωρίς προσχήματα.

Γαλλικά ΜΑΤ την επόμενη μέρα από τη "νύχτα των οδοφραγμάτων" (11/5/1968)  AP PHOTO

Οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας πλήθυναν, έγιναν πιο μαχητικές, στράφηκαν εναντίον της αστυνομικής βίας και ζητούσαν το άνοιγμα της Ναντέρ και της Σορβόννης. Η ελεγχόμενη από τον Ντε Γκολ τηλεόραση δεν έδειχνε εικόνες από τα γεγονότα, όμως αρκετοί ραδιοφωνικοί σταθμοί όχι μόνο ενημέρωναν για τα επεισόδια, αλλά έκαναν και ζωντανές συνδέσεις από τα πεδία των μαχών, δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα ένταξης των ΜΜΕ στην πολιτική σκηνή, μέσα από μια πρωτόγνωρη "παρεμβατικότητα" στην ενημέρωση του κοινού, αλλά και στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Τα έκτροπα συνεχίστηκαν ανεβάζοντας συνεχώς τη "θερμοκρασία" στους δρόμους του Παρισιού, τα συνθήματα στο Καρτιέ Λατέν έστελναν ξεκάθαρα μηνύματα. Το "CRS-SS" (τα CRS ήταν τα γαλλικά ΜΑΤ), που εξίσωνε τους Γάλλους μπάτσους με τα γερμανικά SS, έγινε κραυγή αποδοκιμασίας στα χείλη των φοιτητών, που άρχισαν να ξηλώνουν με σιδηρολοστούς το οδόστρωμα, για να συμπληρώσουν τα πολεμοφόδια, δίπλα στα κοκτέιλ Μολότοφ και τα υπόλοιπα αυτοσχέδια πυρομαχικά. Το βράδυ της 10ης Μαΐου στήθηκαν για πρώτη φορά οδοφράγματα, μετατρέποντας το Καρτιέ σε οχυρό.

Ο Ντανιέλ Κον Μπεντίτ μιλάει σε αμφιθέατρο της Σορβόννης (1/6/1968)
Ο Ντανιέλ Κον Μπεντίτ μιλάει σε αμφιθέατρο της Σορβόννης (1/6/1968)  AP PHOTO

Οι συγκρούσεις εκείνης της νύχτας ήταν οι πιο σφοδρές. Η αστυνομία κατάφερε να ξαναπάρει τον έλεγχο τις πρώτες πρωινές ώρες και αφού πρώτα είχε ρίξει χιλιάδες δακρυγόνα στην περιοχή, καταδιώκοντας και χτυπώντας με απίστευτη σκληρότητα εκατοντάδες διαδηλωτές. Οι εικόνες που έκαναν τον γύρο του κόσμου την επόμενη ημέρα, ήταν ένα σοκ για ολόκληρη τη Γαλλία: εκατοντάδες απανθρακωμένα αυτοκίνητα, διαλυμένα πεζοδρόμια, κατεστραμμένες βιτρίνες, ένα σκηνικό απόλυτου χάους. Οι αφηγήσεις για τις απίστευτες βιαιότητες και τους ξυλοδαρμούς των εκατοντάδων συλληφθέντων στα αστυνομικά τμήματα, είχε ως αποτέλεσμα τον ξεσηκωμό των εργατών, που σχεδόν "ανάγκασαν" τα συνδικάτα τους να σταθούν αλληλέγγυα απέναντι στους φοιτητές. Την γενική απεργία της 13ης Μαΐου, ακολούθησαν καταλήψεις σε εργοστάσια σε όλη τη χώρα, ενώ σταδιακά παρέλυσε ο δημόσιος τομέας. οδηγώντας το φοιτητικό ξέσπασμα σε μια γενικευμένη πολιτική κρίση. Οι αφίσες και τα συνθήματα είχαν καλύψει τους τοίχους, σε ένα κάλεσμα ποιητικής ανυπακοής ("Απαγορεύεται το απαγορεύεται", "Η φαντασία στην εξουσία", "Μη δουλεύετε ποτέ. Ζήστε!", "Σύντομα θα φάμε τα ΜΑΤ", Καθηγητές, μας γερνάτε", "Συμβουλή στους εργάτες: θάνατος στους διευθυντές" και πολλά άλλα).

Μαζική διαδήλωση στο Παρίσι την ημέρα της γενικής απεργίας (13/5/1968)
Μαζική διαδήλωση στο Παρίσι την ημέρα της γενικής απεργίας (13/5/1968)  AP PHOTO/EUSTACHE CARDENAS

Τελικά όλα αποδείχθηκαν μια μεγάλη ψευδαίσθηση. Ήδη από τα τέλη Μαΐου, οι διαδηλωτές που συνέχιζαν να κατεβαίνουν στους δρόμους, αντιμετώπιζαν τον "λήθαργο" της "αναγκαστικής συνέχειας", αγνοώντας παντελώς την προοπτική μιας επαναστατικής διαδικασίας μέσα σε μια συνεχή καθημερινότητα σε βάθος χρόνου. Στο μεταξύ, τα συνδικάτα βρέθηκαν να διαπραγματεύονται με την κυβέρνηση τη λήξη της απεργίας, κερδίζοντας την αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού και τη συνδικαλιστική ελευθερία στις επιχειρήσεις, "σπάζοντας" όμως έτσι το αρραγές μέχρι τότε μέτωπο φοιτητών-εργατών, ενώ ο Ντε Γκολ ανακοίνωσε τη διάλυση της Βουλής και την προκήρυξη γενικών εκλογών. Και μπορεί ο Ζαν Πολ Σαρτρ να προειδοποίησε τους πάντες μέσω ενός άρθρου του στο περιοδικό Temps Modernes με τον χαρακτηριστικό τίτλο "Εκλογές, παγίδα για μαλάκες", όμως όλα είχαν πάρει πλέον το δρόμο τους. Η δεξιά βγήκε κερδισμένη και ενισχυμένη όσο ποτέ, όλα επανήλθαν στους γνωστούς προ Μάη ρυθμούς, ενώ οι πλακόστρωτοι δρόμοι στο Καρτιέ Λατέν ασφαλτοστρώθηκαν, ώστε να μην μπορεί να ξηλωθεί το οδόστρωμα στο μέλλον. Το καλοκαίρι σήμανε το σύνθημα για τη μαζική αναχώρηση των διακοπών και η επανάσταση τελείωσε πριν καν αρχίσει.

Συγκρούσεις αστυνομίας και πολιτών στο Καρτιέ Λατέν
Συγκρούσεις αστυνομίας και πολιτών στο Καρτιέ Λατέν  AP PHOTOKOPELOWICZ

Αν κάτι χαρακτήρισε τελικά τον Μάη του '68, αυτό ήταν η πολυσυλλεκτικότητα των αιτημάτων, εκφρασμένη μέσα από "απίθανες" συμμαχίες. Οι στριμωγμένοι στις εστίες φοιτητές ζητούσαν δυνατότητες και προοπτική, ελευθερία ηθών και κατάργηση της λογοκρισίας. Οι εργάτες διεκδικούσαν ελευθερία στις συνδικαλιστικές τους δραστηριότητες στα εργοστάσια και ένα τέλος στην αυθαίρετη εξουσία των διευθυντών. Όλα αυτά βγήκαν προς τα έξω σε αυτή τη σπάνια "σύζευξη" επιδιώξεων, πρώτον, επειδή ο Ντε Γκολ, πολύ σίγουρος για τον εαυτό του, έκανε λάθος εκτίμηση για τη δυναμική της εξέγερσης και δεύτερον, επειδή η αστυνομική βία ήταν τόσο ακραία και παράλογη, που συσπείρωσε τους εργάτες γύρω από τους φοιτητές. Για όσους έζησαν εκείνα τα γεγονότα, έμεινε ένα συναίσθημα απελευθέρωσης και αρκετές "δονήσεις" υπερβάσεων, που όμως αποδείχθηκαν εφήμερες. Κοιτώντας την εξέλιξη και την κατάληξη εκείνης της γενιάς, είναι σαφές ότι εκείνο το αλληλέγγυο κίνημα που όρθωσε το ανάστημά του απέναντι στον καπιταλισμό και τη γραφειοκρατία, "απορροφήθηκε" σε τεράστιο βαθμό από τους ίδιους τους "εχθρούς" του, υπηρετώντας χρόνια αργότερα τις αστικές δημοκρατίες και τον φιλελευθερισμό, μέσα από θέσεις διευθυντών και μεγαλοστελεχών.

Αστυνομικοί μαζί με συλληφθέντες πολίτες στο Καρτιέ Λατέν (11/5/1968)
Αστυνομικοί μαζί με συλληφθέντες πολίτες στο Καρτιέ Λατέν (11/5/1968)  AP PHOTO

Η αντιπαράθεση μεταξύ αστών και προλετάριων, αντικαταστάθηκε από την αντιπαράθεση μεταξύ συστήματος και περιθωρίου, με τελείως διαφορετικά "δίπολα". Εξουσία και παρανομία, τάξη και ανταρσία, ένταξη και αμφισβήτηση. Με τις δεύτερες έννοιες όμως, πλέον κάτω από την ταμπέλα του "περιθωρίου", με έναν συνεχή αρνητικό προσδιορισμό, έτσι ώστε αστοί και προλετάριοι - στη σύγχρονη μορφή τους - να "φοβούνται" κάθε επαναπροσδιορισμό των θέσεων του κοινωνικού χώρου, κάτι που σαφώς βολεύει την κάθε μορφής εξουσία. Σήμερα, πενήντα χρόνια μετά από τα γεγονότα του Μάη του '68, αν κάτι μένει ως ανάμνηση, είναι η ανατρεπτική στρατηγική των φοιτητών, που κατάφερε να οργανώσει παράνομα τον αυθορμητισμό. Οι υπαρξιακές αναζητήσεις των "πουρκουάδων" του Παρισιού, που ξεχύθηκαν στο Καρτιέ Λατέν ρωτώντας "pour qui et pourquoi" (για ποιον και γιατί;), συγκρούστηκαν με κάθε μορφής κατεστημένο, συνδύασαν την έμπνευση με τη λεηλασία της πολιτικής και μας άφησαν ως δική τους παρακαταθήκη, την έστω για λίγες μέρες παρουσία της φαντασίας στην εξουσία.j

Tuesday, May 8, 2018

Αρχαία Υπερόπλα κατά την εκστρατεία του Διονύσου και του Ηρακλή στην Ινδική


Ο Απολλώνιος ο Τυανέας (15 - 98) ήταν Έλληνας νεοπυθαγόρειος φιλόσοφος από τα Τύανα της ρωμαϊκής επαρχίας της Καππαδοκίας στη Μικρά Ασία.

Ήταν ρήτορας και φιλόσοφος περίπου την εποχή του Ιησού Χριστού και συγκρίθηκε με τον Ιησού από τους χριστιανούς τον 4ο αιώνα και από άλλους συγγραφείς στη σύγχρονη εποχή. Ότι πληροφορία έχουμε για τον Απολλώνιο προέρχεται από τον Φιλόστρατο. Τη φήμη του οφείλει κυρίως ο Φιλόστρατος στα οκτώ βιβλία που αποτελούσαν: Τα εις τον Τυανέα Απολλώνιον. Κατά το ταξίδι του Τυανέα στην Ινδία συνάντησε του ξακουστούς Βραχμάνους όπου και άντλησε πολλές πληροφορίες σχετικά με το απώτατο παρελθον.


Μέσα στα έργα του Φιλόστρατου διαβάζουμε:
Σχετικά με τον Διόνυσο οι απόψεις Ινδών και Ελλήνων διαφέρουν, αλλά και των Ινδών μεταξύ τους. Εμείς λέμε ότι ο Θηβαίος Διόνυσος εκστράτευσε κατά των Ινδών μαζί με τον βακχικό θίασότου και χρησιμοποιούμε ως απόδειξη ανάμεσα στα άλλα και ένα αφιέρωμα στους Δελφούς, που φυλάσσεται ασφαλές στους εκεί θησαυρούς. Πρόκειται για Ινδικό ασημένιο δίσκο που έχει την επιγραφή: «Διόνυσος, ο γιος της Σεμέλης και του Δία, από τους Ινδούς για τον Δελφικό Απόλλωνα». Οι Ινδοί που κατοικούν γύρω από τον Καύκασο και τον πο­ταμό Κωφήνα λένε πως ήρθε ως ξένος Ασσύριος και γνώριζε καλά τα σχετικά με το Θηβαίο Διόνυσο, ενώ αυτοί 
που κατοικούν ανάμεσα στον Ινδό και τον Τδραώτη και την περιοχή που φτάνει μέχρι τον Γάγγη, λένε πως ο Διόνυσος ήταν παιδί του ποταμού Ινδού που κοντά του σύχναζε ο Θηβαίος Διόνυσος και πήρε απ' αυτόν τον θύρσο, διδάχτη­κε τις ιερές τελετές και δήλωσε πως είναι γιος του Δία, πως εξαιτίας του τοκετού είχε εμβιώσει μέσα στον μηρό του πατέρα του και πως πήρε απ' αυτόν ως δώρο το βουνό Μηρός, που βρίσκεται κοντά στη Νύσα, και ότι η Νύσα φυτεύτηκε για τον Διόνυσο με σπόρο αμπελιού που μεταφέρθηκε από τη Θήβα. Εκεί λένε πως και ο Αλέξανδρος έκανε οργιαστικές τελετές. Όσοι κατοικούν στη Νύσα αρνούνται πως πήγε εκεί ο Αλέξανδρος.

 Οι αληθινοί σοφοί κατοικούν μεταξύ του 'Τφασι και του Γάγγη. Στην περιοχή αυτή ποτέ δεν πάτησε ο Αλέξανδρος, όχι επειδή κάτι φοβόταν, αλλά νομίζω, οι οιωνοί τον απέτρε­ψαν. Ακόμη κι αν περνούσε τον 'Τφαση και μπορούσε να κυριεύσει την περιοχή γύρω απ' αυτούς, όμως την οχυρωμένη περιοχή που κατοικούσαν εκείνοι δεν θα μπορούσε ποτέ να την κατακτήσει ακόμα κι αν είχε μαζί του μύριους σαν τον Αχιλλέα και τρισμύριους σαν τον Αίαντα. Γιατί δεν συνάπτουν μάχη με τους επιτιθέμενους, αλλά ρίχνουν κακούς οιωνούς και κεραυνούς και τους αποκρούουν, γιατί είναι άνθρωποι ιεροί και αγαπητοί στους θεούς. Λένε πως, όταν ο Ηρακλής ο Αιγύπτιος και ο Διόνυσος τους επιτέ­θηκαν με όπλα και επινόησαν πανούργα τεχνάσματα, προ­σπαθώντας να κυριεύσουν την περιοχή, αυτοί δεν έκαναν 

κάτι ανάλογο, αλλά ήταν ατάραχοι —έτσι τουλάχιστον φαίνονταν σε κείνους— κι όταν τους πλησίασαν, τους απώθησαν καταιγίδες και βροντές που στρέφονταν προς τα κάτω και έπεφταν στα όπλα. Υπάρχει η φήμη ότι ο Ηρακλής παράτησε εκεί την ασπίδα του, που ήταν χρυσή.
Οι σοφοί την έκαναν αφιέρωμα εξαιτίας της δόξας του Ηρακλή αλλά και για το ανάγλυφο σχέδιο της. Απεικονί­ζεται ο ίδιος ο Ηρακλής να σημειώνει τα όρια του κόσμου στα Γάδειρα και να χρησιμοποιεί τα όρη για στήλες και να έλκει τον Ωκεανό προς τα μέσα. Απ' αυτό γίνεται φανερό ότι στα Γάδειρα ήρθε όχι ο Θηβαίος Ηρακλής αλλά ο Αιγύπτιος και αυτός όρισε τα σύνορα της γης.

Ορφικά

Τραμπ: Αποχωρούμε από την πυρηνική συμφωνία με το Ιράν


O αμερικανός πρόεδρος, ο οποίος είχε πολλές φορές στο παρελθόν σχολιάσει αρνητικά τη συμφωνία, τη χαρακτήρισε «ελλαττωματική», σημειώνοντας πως η συμφωνία με το Ιράν δεν έχει επαρκείς μηχανισμούς για να αποφευχθούν οι παρατυπίες




Την απόφασή του να αποχωρήσουν οι ΗΠΑ από τη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν γνωστοποίησε ο αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, τονίζοντας πως οι ΗΠΑ θα επαναφέρουν τις κυρώσεις σε βάρος του καθεστώτος της Τεχεράνης.
Σύμφωνα με τον Τραμπ «το ιρανικό καθεστώς διαθέτει επικίνδυνους πυραύλους και υποστηρίζει τρομοκράτες, όπως η Χεζμπολάχ, η Χαμάς, οι Ταλιμπάν κ.α., ενώ έχει σκοτώσει, απαγάγει και βασανίσει αμερικανούς πολίτες».

O αμερικανός πρόεδρος, ο οποίος είχε πολλές φορές στο παρελθόν σχολιάσει αρνητικά τη συμφωνία, τη χαρακτήρισε «ελλαττωματική», σημειώνοντας πως δεν έχει επαρκείς μηχανισμούς για να αποφευχθούν οι παρατυπίες.
«Δε μπορούμε να αποτρέψουμε τη δημιουργία πυρηνικής βόμβας με την υπάρχουσα συμφωνία» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Άφησε, ωστόσο, ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με το καθεστώς της Τεχεράνης, με την οποία είναι έτοιμος και πρόθυμος να διαπραγματευτεί «μια νέα συμφωνία όταν είναι έτοιμη», σημειώνοντας ότι «θέλει αληθινή και βιώσιμη λύση στην πυρηνική απειλή».
Στο πλαίσιο αυτό, είπε ότι η συμφωνία δεν προστατεύει τις ΗΠΑ και τους συμμάχους της, αλλά επιτρέπει στο Ιράν να συνεχίσει το πρόγραμμα εμπλουτισμού ουρανίου. Πρόσθεσε, δε, ότι διαθέτει «αποδείξεις» πως το Ιράν ψεύδεται.
Μάλιστα, ο ίδιος υπέγραψε προεδρικό διάταγμα με το οποίο οι Ηνωμένες Πολιτείες θα αποκαταστήσουν όλες τις κυρώσεις που είχαν άρει πριν από την ιστορική συμφωνία – και θα επιβάλουν πρόσθετες οικονομικές κυρώσεις.

Άμεση αντίδραση από την Τεχεράνη

Την παραμονή του Ιράν στην πυρηνική συμφωνία, χωρίς τη συμμετοχή των ΗΠΑ σε αυτήν, ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Ιράν, Χασάν Ροχανί, απαντώντας άμεσα στον αμερικανό πρόεδρο.
Σε τηλεοπτικό διάγγελμά του ο Ροχανί είπε ότι η απόφαση που έλαβε ο Τραμπ υπήρξε «ιστορική εμπειρία» για την Τεχεράνη και κατηγόρησε τις ΗΠΑ ότι ουδέποτε τήρησαν τις δεσμεύσεις που ανέλαβαν.
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι έδωσε εντολή στα στελέχη της πυρηνικής βιομηχανίας της χώρας του να είναι έτοιμα να συνεχίσουν την ανάπτυξη της πυρηνικής βιομηχανίας χωρίς κανέναν περιορισμό, εφόσον χρειαστεί.
Ο Τραμπ, συνέχισε ο Ροχανί, έχει ιστορικό υπονόμευσης των διεθνών συνθηκών και χαρακτήρισε «ψυχολογικό πόλεμο» την απόφαση του Τραμπ.
Τέλος, ανακοίνωσε πως έδωσε εντολή στον υπουργό Εξωτερικών να ξεκινήσει συνομιλίες για την πυρηνική συμφωνία με την ΕΕ, τη Ρωσία και την Κίνα εντός των επόμενων εβδομάδων και διαβεβαίωσε ότι η ιρανική οικονομία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ.
in.gr


NEXT η νέα ανεξάρτητη ελληνική εταιρία δίσκων παρουσιαζει την Αγγελική Νικολάου

 Την Α
 Νικολαου


Αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες γεια σας
Νέα κυκλοφορία, Digital Single από την Heaven και τη Next Records 
Αγγελική Νικολάου - "Φύγε να ανασάνω"

Διανύοντας την πιο ώριμη και δημιουργική στιγμή της καριέρας της, η Αγγελική Νικολάου μας παρουσιάζει την νέα της δισκογραφική επιτυχία με τίτλο "Φύγε Να Ανασάνω".
Τους στίχους και την μουσική υπογράφει η ίδια, ηενορχήστρωση είναι του Ερμή Βογιατζή, και στο κλαρίνο ο καταπληκτικός Μάκης Τσίκος.
Πρόκειται για μια δυναμική ρούμπα, που σκοπό έχει να μας ξεσηκώσει από το πρώτο άκουσμά της! Επιπλέον, οι σπουδαίες συνεργασίες στο ενεργητικό της με σημαντικά ονόματα της Ελληνικής μουσικής, όπως ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος, ο Στάθης Κουκουλάρης κ.ά, σε μουσικές σκηνές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, οι μουσικές της σπουδές(θεωρία, αρμονία, πιάνο, σολφέζ – μορφολογία, κλασσικό τραγούδι κ.ά) και η ξεχωριστή χροιά στην φωνή της, αποτελούν μερικά από τα δυνατά στοιχεία, που είναι βέβαιο ότι θα την καθιερώσουν στην μουσική βιομηχανία.

Για οτιδήποτε θελήσετε στη διάθεσή σας.
Παρακαλούμε για την προβολή τους. (ενημερώστε μας για αναρτήσεις σας να τις προωθήσουμε και εμείς). 
Σας ευχαριστώ, Γιώργος Σπανός, Next Records - (Τηλ.: 212-1054295 & 693-1140919)
ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΟΤΙ ΤΟ ΛΑΒΑΤΕ (ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΠΑΛΙ)     --------------------------------
Αγγελική Νικολάου   Facebook
"Φύγε να ανασάνω"
 Νικολαου
Αγγελική Νικολάου - Οfficial Social Media:
Facebook:  

Instagram:  

Η Next Records είναι ανεξάρτητη Ελληνική δισκογραφική εταιρεία που στηρίζει το Ελληνικό τραγούδι, (Λαϊκά, Νησιώτικα, Δημοτικά, Κρητικά, ΠοντιακάNEXT), έχοντας αναδείξει πολλούς καλλιτέχνες του είδους και διαχρονικές επιτυχίες.
NEXT RECORDS HELLAS, Κρήτης 13, 155 61,Χολαργός 

Monday, May 7, 2018

Ελέφαντας 8.000.000 χρόνων ευρέθη στην Βαρδαρία. Γιώργος Λεκάκης


Παλαιοντολόγοι από την Βουλγαρία και την Βαρδαρία ευρήκαν απολιθωμένα λείψανα ενός «προϊστορικού» ελέφαντα, που πιστεύεται ότι προηγήθηκε του μαμούθ. Τα οστά του ανακαλύφθηκαν τυχαία από έναν άνθρωπο που εργαζόταν εκεί.
Οι επιστήμονες στο Μουσείο Φυσικών Επιστημών των Σκοπίων και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Σόφιας εδήλωσαν την περασμένη Τρίτη ότι άρχισαν να ανασκάπτουν τον απολιθωμένο σκελετό, που ευρέθη στοDolni Disan στην κεντρική Βαρδαρία, την περασμένη Παρασκευή.
Εκτίμησαν ότι το ζώο θα ζύγιζε περίπου 10 τόνους και ότι θα ήταν περίπου 50 ετών κατά την στιγμή του θανάτου του, περίπου πριν από 8.000.000 χρόνια κατά την διάρκεια της εποχής του Μειοκαίνου.
Η κ. Biljana Garevska, του Μουσείου Φυσικών Επιστημών Σκοπίων, εδήλωσε ότι το απολίθωμα ήταν ενός από τους προγόνους του ελέφαντα, που περιπλανιόταν στην περιοχή, σε μια εποχή που αυτή ήταν σαν την σημερινή αφρικανική σαβάνα.


ΠΗΓΗ: The Associated Press, 24Απριλίου 2018.
Φωτο: Boris Grdanoski/AFP.

Τέτοια ευρήματα υπάρχουν πάρα πολλά, και στην Ελλάδα, και δη στηνΜακεδονία (νομοί Κοζάνης, Χαλκιδικής, Σερρών, Γρεβενών, κ.α.).

Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση από το Σάββατο η Σαμοθράκη,όπως αναφέρει ο δήμαρχος


Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση βρίσκεται από το Σάββατο το νησί της Σαμοθράκης, «λόγω μηχανολογικού προβλήματος (θραύση βαλβίδας δεξιάς κύριας μηχανής)», του Ε/Γ-Ο/Γ "ΣΑΟΝΗΣΟΣ", όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η πλοιοκτήτρια εταιρία SAOS FERRIES.
Δύο μέρες μετά την ματαίωση των δρομολογίων, ο δήμαρχος του ακριτικού νησιού Θανάσης Βίτσας, μιλά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για την αγωνιώδη προσπάθεια της δημοτικής αρχής να «απεγκλωβίσει τους ένθεν και εκείθεν σε Σαμοθράκη και Αλεξανδρούπολη», κατοίκους και επισκέπτες. Εκφράζει την έκπληξή του για την εκδήλωση μηχανικής βλάβης στο πλοίο, που μετά από επισταμένους ελέγχους δρομολογήθηκε στην εν λόγω γραμμή μόλις στα τέλη Μαρτίου, και υπογραμμίζει την απουσία των δύο ταχύπλοων που αδειοδοτήθηκαν πέρυσι το καλοκαίρι για την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το νησί.
«Δυστυχώς, το ακτοπλοϊκό πρόβλημα, με διαφορετικές μορφές, ήταν πάντα ζήτημα στην ημερήσια διάταξη των προβλημάτων μας», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Σαμοθράκης, Αναγνωρίζει πως «μία σειρά πολλών παραγόντων και ευθυνών, μας οδηγούν σ' ένα αδιέξοδο με πολύ σημαντικές και κακές συνέπειες για τον τόπο, για το νησί». Διευκρινίζει πως οι συνέπειες δεν αφορούν «μόνο τη σημερινή δυσκολία των εγκλωβισμένων που πρέπει άμεσα ν' απεγκλωβιστούν, που πρέπει να μετακινηθούν... Σ' αυτή την εποχή, η οποία είναι μεγάλου οικονομικού ενδιαφέροντος, δεν μπορούμε να ‘χουμε απρόβλεπτες καταστάσεις αυτού του είδους. Πρέπει να υπάρχει μια ομαλότητα, μία συνέπεια και μία εξυπηρέτηση, ώστε να μπορεί να αναβλέψει οικονομικά το νησί, το οποίο ήδη ζει δύσκολες οικονομικές καταστάσεις για μια σειρά από λόγους που είναι γνωστοί... Ένα νησί που παρουσιάζεται πολλές φορές με προβλήματα τα οποία είναι αποτρεπτικά για τον υποψήφιο επισκέπτη», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βίτσας.
Ο δήμαρχος δηλώνει αιφνιδιασμένος από την ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρίας για τη σημαντική βλάβη στο ΣΑΟΝΗΣΟΣ «Γιατί είναι ένα πλοίο που βγήκε από ελέγχους και συνεργεία πρόσφατα, έχει ένα μήνα που κάνει δρομολόγια και βέβαια εκδηλώθηκε ζημιά σ' έναν τομέα στον οποίο δεν γνωρίζαμε εκ των προτέρων ότι ήταν από τους πολλούς προβληματικούς που θα ‘πρεπε να λυθούν σε σχέση με τα πολλά προβλήματα του περσινού καλοκαιριού... Δεν θα ‘πρεπε να υπάρχει το πρόβλημα και δεν θα ‘πρεπε να εκδηλωθεί τουλάχιστον τόσο σύντομα σε ένα πλοίο που κάνει ένα δρομολόγιο την ημέρα. Εάν αύριο χρειαστεί να κάνει περισσότερα, τι θα κάνει; Πόσο μπορεί να ‘μαστε σίγουροι;» διερωτάται ο κ. Βίτσας, συμπληρώνοντας πως «για άλλη μια φορά πληρώνει η Σαμοθράκη τις συνέπειες».
Αναφορικά με τις ενέργειες της δημοτικής Αρχής, ο κ. Βίτσας τονίζει πως «από το πρωί του Σαββάτου που βγήκε η ανακοίνωση όπου πιστοποιήθηκε η σημαντικότητα της βλάβης, είμαστε σε συνεχή τηλεφωνική επαφή με τον υφυπουργό Ναυτιλίας κ. Σαντορινιό. Θα υπάρξει τηλεφωνική επικοινωνία και με τον υπουργό και θα φτάσει όσο ψηλά χρειάζεται το θέμα, για να εκτονωθεί η δυσάρεστη κατάσταση που δημιουργήθηκε, για άλλη μια φορά, στο νησί μας... Εργαζόμαστε σ' αυτή την κατεύθυνση εντατικά, αδιάλειπτα, όλο το 24ωρο. Όλοι πρέπει ν' αναλάβουν τις ευθύνες τους, είτε αυτή είναι η εταιρία, είτε είναι το υπουργείο, ή οποιοσδήποτε άλλος παράγοντας εμπλέκεται στο συγκεκριμένο ζήτημα. Επιδιώκουμε λύσεις σήμερα, δεν υπάρχει δυνατότητα αναβολής για αύριο. Τα πράγματα είναι οριακά. Υπάρχει κόσμος με σοβαρότατα προβλήματα υγείας, προμήθειας αγαθών, φαρμάκων και πρέπει να υπάρξει σήμερα μια εκτόνωση της κατάστασης - και από αύριο, ένας προγραμματισμός αντικατάστασης».
«Από χθες αναζητούσαμε κατάλληλα πλοία και νομίζω ότι εκεί είναι και η ρίζα του προβλήματος του λιμανιού μας, που δεν μπορεί οποιοδήποτε πλοίο να το προσεγγίσει. Υποδείξαμε στο υπουργείο πλοία, τα οποία γνωρίζουμε ότι είναι δρομολογημένα, για να βοηθήσουμε στην αναζήτηση. Η απάντηση βέβαια που είναι λογική, είναι ότι η αποχώρησή τους από τα ήδη προγραμματισμένα δρομολόγια θα δημιουργήσει πρόβλημα σε κάποιους άλλους επιβάτες σε κάποιες άλλες περιοχές», εξηγεί ο κ. Βίτσας.
Ο δήμαρχος Σαμοθράκης αναφέρεται και στο αίτημα προς την SAOS FERRIES για δρομολόγηση του ταχύπλοου «ΖΕΦΥΡΟΣ», «που θα πρεπε να ναι δρομολογημένο σήμερα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρίας από το Πάσχα, αλλά μας απάντησε ότι αυτό δεν είναι εφικτό, δεν μπορεί να γίνει τώρα». Διερωτάται, «πώς από την περσινή προοπτική του παραδείσου, των πολλών πλοίων και ταχύπλοων, βρεθήκαμε σ' αυτή τη δύσκολη κατάσταση, πώς απ' τον παράδεισο βρεθήκαμε στη σημερινή κόλαση. Πέρυσι το καλοκαίρι υπήρχε η ευφορία, η ανυπομονησία ενός μεγάλου αριθμού πλοίων. Πού είναι αυτά τα πλοία σήμερα; Το «ΖΕΦΥΡΟΣ» δεν είναι δρομολογημένο, το δε «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ» (που επίσης αδειοδοτήθηκε πέρυσι στην ίδια γραμμή) μάθαμε ότι πουλήθηκε. Ήδη υπάρχει θέμα στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για απεμπλοκή από τα δρομολόγιά του, τα εγκεκριμένα για τη Σαμοθράκη, και αυτή η εταιρία δεν έβγαλε ούτε μία επίσημη ανακοίνωση, ούτε μια επιστολή στο Δημοτικό Συμβούλιο, να μας ενημερώσει για ποιους λόγους αποχώρησαν».
«Φοβάμαι ότι χρησιμοποιηθήκαμε για άλλη μια φορά για σχεδιασμούς άλλους. Δηλαδή χρησιμοποίησαν το πρόβλημα της Σαμοθράκης για να δρομολογήσουν ένα πλοίο που μέσα σε μήνες το πήραν πριν καν δοκιμαστεί. Ούτε μία σεζόν δεν έβγαλε.
Εγώ δεν υποστηρίζω την άποψη ότι θα πρέπει μια εταιρία να λειτουργεί προβληματικά οικονομικά, πρέπει να ναι υγιής, όχι όμως πριν ολοκληρωθεί ο κύκλος πειραματισμού δοκιμής. Αποχωρεί, εξαφανίζεται και μάλιστα «κρυφά». Το μάθαμε ότι έφυγε, ανακοίνωση δεν υπήρξε. Ξέρετε πόσες ανακοινώσεις και πόσες δηλώσεις ήρθαν πέρυσι στο Δημοτικό Συμβούλιο για βοήθεια; Βοηθήσαμε πάρα πολύ, γιατί εμείς θα βοηθούσαμε οποιαδήποτε εταιρία θέλει να δρομολογήσει πλοίο στη Σαμοθράκη. Και όμως απ' αυτόν τον παράδεισο τον περσινό, βρεθήκαμε σήμερα να ‘χουμε εγκλωβισμένο κόσμο λόγω απουσίας πλοίου».
Ο κ. Βίτσας εκφράζει την ανησυχία του και για τις συνέπειες των προβλημάτων της ακτοπλοϊκής σύνδεσης στην οικονομία του νησιού. «Όταν ένας τόπος είναι προβληματικός στη συγκοινωνία του, αυτό δουλεύει σαν αποτρεπτικός παράγοντας. Βεβαίως έχει και άμεσα αποτελέσματα και μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κακές επιπτώσεις, η ύπαρξη ενός διαρκούς και ανοιχτού, με διαφορετικές κάθε φορά μορφές, προβλήματος. Δεν μπορεί να σηματοδοτούμε προς τον έξω κόσμο, εκτός Σαμοθράκης, ότι συνεχώς είμαστε μ' ένα πρόβλημα και σ' αυτό τον τομέα. Δυστυχώς είμαστε ένας τόπος που δεν έχει λύσει διαχρονικά κανένα πρόβλημα, γιατί ποτέ δεν αναζητήθηκε η ρίζα του προβλήματος. Πάντα πυροσβεστικά και κάτω από την πίεση του κόσμου».
Τέλος, ο δήμαρχος Σαμοθράκης, διευκρινίζει πως «δεν είναι ο δήμος υπεύθυνος για τα πλοία. Ο δήμος ενδιαφέρεται για το τοπικό συμφέρον, κάνει ό,τι είναι δυνατό και μάλιστα χωρίς τυμπανοκρουσίες και χωρίς καλλιέργεια δημόσιας εικόνας, χωρίς δημοσιότητα. Γιατί πιστεύω, ότι άλλο να δουλεύεις κι άλλο να φαίνεται ότι δουλεύεις. Προτιμώ το πρώτο. Μία επιστολή και τέλειωσε, έκανα τη δουλειά μου .... Επιτέλους, ας ενδιαφερθούμε για την ουσία και όχι για το φαίνεσθαι, γιατί το φαίνεσθαι δεν λύνει προβλήματα».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



EurovI sion. Μαχαίρωσαν Έλληνα fan στην Λισαβώνα που βρίσκεται εκεί για τη διοργάνωση.

Ο νεαρός γράφει και για site που αφορά τη Eurovision - Του έκλεψαν χρήματα που είχε για τα εισιτήρια - Μεταφέρθηκε τραυματισμένος σε νοσοκομείο

Έλληνας fan της Eurovision που βρίσκεται στη Λισαβόνα για να παρακολουθήσει τη διοργάνωσηδέχθηκε επίθεση από άνδρα που επιχείρησε να του αποσπάσει χρηματικό ποσό.
Συγκεκριμένα, ο δράστης μαχαίρωσε το θύμα στα χέρια για να του πάρει χρήματα τα οποία έφερε μαζί του για να αγοράσει τα εισιτήρια του ημιτελικού και του τελικού.
Το περιστατικό συνέβη κοντά στο ξενοδοχείο που διαμένει, όπως μετέδωσε ο ΑΝΤ1. Ο νεαρός γράφει και για site με θέματα της Eurovision. Μεταφέρθηκε ελαφρά τραυματισμένος σε νοσοκομείο και νοσηλεύεται εκτός κινδύνου.
Η Λισαβόνα κινείται εδώ και μια εβδομάδα στους ρυθμούς του μουσικού διαγωνισμού της Eurovision, ο οποίος θα διεξαχθεί το Σάββατο 12 Μαΐου. Την Τρίτη είναι προγραμματισμένος ο πρώτος Ημιτελικός στον οποίο και συμμετέχουν οι εκπρόσωποι Ελλάδας και Κύπρου, ενώ την Πέμπτη θα λάβει χώρα ο δεύτερος ημιτελικός προκειμένου να προκύψουν οι 26 χώρες που θα βρεθούν στη σκηνή της Eurovision

Απουσία Τραμπ τα εγκαίνια της αμερικανικής πρεσβείας στην Ιερουσαλήμ

Η αμερικανική αντιπροσωπεία στην αυριανή εκδήλωση θα αποτελείται από τον υπουργό Οικονομικών Στίβεν Μνούτσιν, τον γαμπρό του Τραμπ, Τζάρεντ Κούσνερ και την κόρη του, Ιβάνκα Τραμπ

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δεν θα ταξιδέψει στο Ισραήλ για να παρευρεθεί στα εγκαίνια της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ιερουσαλήμ, ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.
Η αμερικανική αντιπροσωπεία στην εκδήλωση της 14ης Μαΐου θα αποτελείται από τον υπουργό Οικονομικών Στίβεν Μνούτσιν, τον γαμπρό του Τραμπ, Τζάρεντ Κούσνερ και την κόρη του, Ιβάνκα Τραμπ.
Ήδη από σήμερα, τουλάχιστον τρεις πινακίδες που γράφουν "Πρεσβεία των ΗΠΑ" έκαναν την εμφάνισή τους σε δρόμους της Ιερουσαλήμ, σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα του Reuters.
Οι πινακίδες, γραμμένες στα αγγλικά, τα εβραϊκά και τα αραβικά, τοποθετήθηκαν από εργάτες κοντά στην τοποθεσία όπου βρίσκεται το κτίριο του αμερικανικού προξενείου, στη νότια Ιερουσαλήμ, το οποίο θα στεγάσει την πρεσβεία όταν θα μετακομίσει επισήμως εκεί από το Τελ Αβίβ στις 14 Μαϊου.
"Αυτή η κίνηση με την πρεσβεία δεν είναι μόνο παράνομη αλλά θα εμποδίσει και την επίτευξη μιας δίκαιης και διαρκούς ειρήνης ανάμεσα σε δύο κυρίαρχα και δημοκρατικά κράτη με βάση τα σύνορα του 1967, το Ισραήλ και την Παλαιστίνη να μπορούν να συνυπάρχουν ειρηνικά και με ασφάλεια", ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο παλαιστίνιος διαπραγματευτής Σαέμπ Ερεκάτ.
Ωστόσο, η κυβέρνηση Τραμπ έχει αφήσει ανοιχτή την πόρτα της διπλωματίας για μια πιθανή παλαιστινιακή παρουσία στην Ιερουσαλήμ.
"Αναγνωρίζοντας την Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα του Ισραήλ και έδρα της κυβέρνησής του, αναγνωρίζουμε την πραγματικότητα", δήλωσε την περασμένη εβδομάδα στη διάρκεια επίσκεψής του στο Ισραήλ ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο.
"Υπογραμμίζω επίσης, όπως είπε ο πρόεδρος Τραμπ τον Δεκέμβριο, ότι τα όρια της εθνικής κυριαρχίας του Ισραήλ στην Ιερουσαλήμ παραμένουν αντικείμενο διαπραγματεύσεων ανάμεσα στα εμπλεκόμενα μέρη και παραμένουμε δεσμευμένοι στην επίτευξη μιας διαρκούς και περιεκτικής ειρήνης, η οποία θα προσφέρει ένα λαμπρό μέλλον τόσο για το Ισραήλ όσο και για τους Παλαιστίνιους".
Το Ισραήλ κατέλαβε την Ανατολική Ιερουσαλήμ που βρισκόταν υπό τον έλεγχο της Ιορδανίας το 1967, στον Πόλεμο των Έξι Ημερών, και την προσάρτησε, κάτι που δεν αναγνωρίζεται διεθνώς. Ο τελευταίος γύρος ειρηνευτικών συνομιλιών για ένα παλαιστινιακό κράτος στη Δυτική Όχθη και τη Λωρίδα της Γάζας κατέρρευσε το 2014.

Ξεπουλουν παντού τα αρχαία στολιδια.

Γράφει ο
ΓΙΏΡΓΟΣ ΛΕΚΑΚΗΣ

Μοιαζει με το ασημένιο δισκάκι, στο οποίο η μερακλού Μικρασιάτισσααρχοντογιαγιά μας, έβαζε φρούτα, καλούδια ή φλυτζανάκια… Αλλά, δυστυχώς, δεν είναι… Όμως αποδεικνύει την συνέχειά μας…
Πρόκειται για έναν μακρύ, ορθογώνιο, ρηχό επιτραπέζιο δίσκο του 3ου - 2ουαιώνα π.Χ. με εγκοπές στις γωνίες, ταινία στην εσωτερική όψη του ορίου, επιχρυσωμένο έλασμα στην εξωτερική άνω όψη, ξεχωριστές χυτές ανάγλυφες εικόνες Σειρηνών με πόδι λιονταριούσε κάθε γωνιά, με τα πτερά τους να αναδιπλώνονται υποστηρίζοντας κάθε γωνία του δίσκου!!!
Δεν είναι απλώς ένα δισκάκι, λοιπόν, αφού ζυγίζει 6,3 κιλά και έχει μήκος 56 εκατοστά!
Γιατί κάμω τον λόγο αυτό;
Πρώτον, γιατί μου θύμισε την γιαγιά μου…
Και δεύτερον διότι μπορεί να ανήκε σε κάποιαν προγιαγιά μου… αφού έλκει την καταγωγή του από την Αντιόχειατων Ελλήνων…
Τέτοιοι επιτραπέζιοι δίσκοι στολίζονταν και γέμιζαν καλούδια σε επίσημα δείπνα - συμπόσια, τα οποία αποτελούσαν βασικό κοινωνικό χαρακτηριστικό των Ελλήνων, για άνδρες αριστοκράτες των σεβαστών οικογενειών. Συνάξεις που γίνονταν για να συζητήσουν φιλοσοφικά ζητήματα, για να εορτάσουν την είσοδό νέων ανδρών στην αριστοκρατική κοινωνία, ή για να εορτάσουν άλλες ειδικές περιστάσεις (όπως νίκες σε αθλητικούς και ποιητικούς διαγωνισμούς, που πιθανότατα έγιναν σε ένα από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα των ελληνιστικών βασιλείων, και κατά πάσαν πιθανότητα στην πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας των Σελευκιδών, Αντιόχεια)… Εκεί στα τέλη του 4ου αιώνα π.Χ. ήταν ο Σέλευκος Α΄ ο Νικάτωρ, ένας από τους στρατηγούς του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που οδήγησε την πόλη στην μεγίστη ακμή της! Η γεωγραφική, στρατιωτική και οικονομική θέση της πόλεως επωφελήθηκε, από το εμπόριο μπαχαρικών, τον δρόμο του μεταξιού και τον περσικό βασιλικό δρόμο. Η Αντιόχεια ήταν γνωστή για την παραγωγή ειδών πολυτελείας (όπως αργυροχρυσοχοΐας, σαν τον δίσκο της φωτογραφίας), που τελικά οδήγησε σε σύγκρουση με την Αλεξάνδρεια. Στην ακμή της εξουσίας της, ηΑυτοκρατορία των Σελευκιδώνπεριελάμβανε την Κεντρική Ανατολία, την Περσία, την Μέση Ανατολή/Λεβάντε, την Μεσοποταμία και τις νυν εκτάσεις των Κουβέιτ, Αφγανιστάν και τμήματα του Πακιστάν και του Τουρκμενιστάν!
Σε κάποιο τέτοιο συμπόσιο, σε κάποια αριστοκρατική συνάντηση, αυτός εδώ ο δίσκος προσέφερε κεράσματα… Ποιος ξέρει ποιοι επίσημοι άνδρες της Ιστορίας κεράστηκαν απ’ αυτόν…

Ξεπουλιέται όμως! Από τον Οίκο Δημοπρασιών TimeLine Auctions στις 22 Μαΐου 2018 και, ίσως, κανείς να μην το ξαναδεί… Υπολογίζεται να φτάσει τα30.000 λίρες!
«Ανήκει», λένε, «σε μια σημαντική συλλογή του Βόρειου Λονδίνου, η οποία δημιουργήθηκε πριν από το 1980. Συνοδεύεται από ένα αντίγραφο απόδειξης “αποκατάστασης”, ύψους 9.340,07 δολλαρίων, με ημερομηνία 20 Σεπτεμβρίου 2001, από τον συντηρητήMartin Foster»…

Έλεος!

wibiya widget