Sunday, December 29, 2019

Φωτιά σε πολυκατάστημα στον Χολαργό: Σοβαρές ζημιές και ερωτηματικά (φωτογραφίες


Όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό  πρακτορείο, δύσκολες στιγμές πέρασαν σήμερα οι πελάτες καταστημάτων στο Χολαργό από φωτιά που ξέσπασε σε αποθήκη ευφλέκτων υλικών  στο β' όροφο ...



Επιτροπή πραγματογνωμόνων θα οριστεί από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, προκειμένου να ερευνήσει τα αίτια που προκάλεσαν την πυρκαγιά στο κτίριο του πολυκαταστήματος ΔΑΝΑΟΣ στην συμβολή των λεωφόρων Μεσογείων και Περικλέους στο Χολαργό και κατέστρεψε έναν ολόκληρο όροφο.
Η πυρκαγιά τέθηκε υπό έλεγχο αργά το απόγευμα, αλλά παραμένει στο σημείο πυροσβεστική δύναμη, για τυχόν αναζωπύρωση λόγω των εύφλεκτων υλικών που υπάρχουν στο κτίριο.
Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε το μεσημέρι στον δεύτερο όροφο του κτιρίου σε αποθηκευτικό χώρο και πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις.
Λίγα λεπτά πριν την έναρξη της πυρκαγιάς υπήρξε γενική διακοπή ρεύματος στο κτίριο, το οποίο αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και άλλους τρεις ορόφους, ενώ τα καταστήματα ήταν γεμάτα με πελάτες.
Λόγω της διακοπής ρεύματος, όπως προβλέπεται από τον κανονισμό ασφαλείας, το κτίριο εκκενώθηκε από τον κόσμο, γι' αυτό και δεν υπήρξε κίνδυνος ή πανικός, ενώ αμέσως μετά έγινε αισθητή η μυρωδιά του καπνού και οι φλόγες άρχισαν να πετάγονται από τον δεύτερο όροφο.
Ειδοποιήθηκε αμέσως η Πυροσβεστική και στον τόπο της πυρκαγιάς έφτασαν ισχυρές δυνάμεις που άρχισαν το έργο της κατάσβεσης.
Οι πυροσβέστες κατάφεραν να μην επεκταθεί η φωτιά στο υπόλοιπο κτίριο, ωστόσο ολόκληρος ο δεύτερος όροφος καταστράφηκε.
Οι αρμόδιοι αξιωματικοί του Π.Σ., εκτιμούν ότι η διακοπή ρεύματος δεν είναι άσχετη με την πυρκαγιά, αλλά λόγω της εκτεταμένης ζημιάς δεν μπορούν να πουν με βεβαιότητα τι την προκάλεσε, γι' αυτό θα οριστούν οι πραγματογνώμονες, που θα πραγματοποιήσουν την έρευνα για τα αίτια.

Μαχαίρωσαν Εβραίους στη Νέα Υόρκη – Καταδικάζει η Ελληνοαμερικανική Ηγεσία


Πέντε άνθρωποι τραυματίσθηκαν σε επίθεση με μαχαίρι από άγνωστο το βράδυ του Σαββάτου στο Μονσέι της Νέας Υόρκης
Η επίθεση έγινε έξω από την κατοικία ραββίνου και δύο εκ των θυμάτων βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση έχοντας δεχθεί πολλαπλές μαχαιριές.
Όλοι οι τραυματίες έχουν μεταφερθεί σε τοπικά νοσοκομεία, όπως γνωστοποίησε η οργάνωση Συμβούλιο Δημοσίων Σχέσεων Ορθοδόξων Εβραίων, ενώ ο δράστης, που φορούσε φουλάρι, διαφεύγει της σύλληψης.
«Είναι μηδενική η ανοχή σε κάθε είδους πράξεις μίσους και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε αυτήν την τρομερή κατάσταση», έγραψε στον λογαριασμό της στο Twitter η Γενική Εισαγγελέας της Νέας Υόρκης.
Την επίθεση καταδίκασε έντονα και η ελληνοαμερικανική οργάνωση HALC.

Saturday, December 28, 2019

Πέθανε ο συνθέτης ΘΆΝΟΣ ΜΙΚΡΟΎΤΣΙΚΟΣ

Συγκινητική τελευταια παράκληση να γίνουμε όλοι αιμοδότες .Υπάρχει ανάγκη. 

Έφυγε από τη ζωή ο Θάνος Μικρούτσικος. Ο μεγάλος Έλληνας συνθέτης αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα υγείας εδώ και καιρό.
Ο Θάνος Μικρούτσικος υπέστη καρδιοαναπνευστική ανακοπή, συνεπεία του χρόνιου προβλήματος που αντιμετώπιζε, και άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο Metropolitan.
Ο Θάνος Μικρούτσικος, ένας από τους σημαντικότερους μουσικούς μεταπολεμικά, έφυγε από τη ζωή, το Σάββατο το βράδυ από καρδιοαναπνευστική ανακοπή στο Metropolitan, έχοντας δώσει με απίστευτη γενναιότητα την άνιση μάχη με τον καρκίνο.
«Θα του αλλάξω τον αδόξαστο» είχε πει το καλοκαίρι του ’18. Τον πάλεψε 18 μήνες.
Ο Θάνος Μικρούτσικος πέθανε σε ηλικία 72 ετών…
Ο Μικρούτσικος θεωρήθηκε από την αρχή της πορείας του ένας στρατευμένος αριστερός συνθέτης —«Καντάτα για τη Μακρόνησο», «Τροπάρια για Φονιάδες», «Μουσική πράξη στον Μπρεχτ» τα πρώτα χαρακτηριστικά έργα του στην αυγή της Μεταπολίτευσης.
Ο ίδιος υποστήριζε από νωρίς το ΚΚΕ, και παρά την αποστασιοποίησή του τη δεκαετία του ’80 επέστρεψε σε αυτό στην ύστερη, τωρινή περίοδο που εκείνος ήταν πια άρρωστος ενώ το κόμμα, με την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, έμοιαζε να έχει χάσει την ιδεολογική μάχη για την ηγεμονία της Αριστεράς.
Στις τελευταίες εκλογές κατέλαβε την τιμητική τελευταία θέση του ψηφοδελτίου Επικρατείας.
Είχε πάντως διατελέσει και υπουργός Πολιτισμού στη δεύτερη περίοδο του ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου (1994-96), στο πλευρό του οποίου είχε σταθεί την περίοδο του λεγόμενου «Βρώμικου ’89».
Πάνω και πέρα απ’ όλα όμως ήταν μουσικός.
Ενας από τους πιο εμπνευσμένους και πιο παρεμβατικούς που γνώρισε η χώρα μας μεταπολεμικά.
Ο Μικρούτσικος γεννήθηκε στην Πάτρα το 1947 και με σύμφωνα με το βιογραφικό του, ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του σε μικρή ηλικία στη Φιλαρμονική Εταιρεία Πατρών και στο Ελληνικό Ωδείο, ενώ σπούδασε μαθηματικός στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας.
Εμφανίστηκε στα μουσικά πράγματα το 1975, με το δίσκο «Πολιτικά τραγούδια».
Και ενώ είχε καθιερωθεί ως ένας μουσικός του «αριστερού» ρεπερτορίου, ήρθε ο εμβληματικός «Σταυρός του Νότου» το 1979 που άλλαξε τα πάντα.
Και για τον ίδιο, και για τον ποιητή Καββαδία και για το ελληνικό πεντάγραμμο.
Συνεργάστηκε με κορυφαίες ερμηνεύτριες, όπως η υπέροχη Μαρία Δημητριάδη —πρώτη σύζυγος του αδελφού του, γνωστού τηλεπαρουσιαστή Ανδρέα Μικρούτσικου— η Χαρούλα Αλεξίου και η φημισμένη Ιταλίδα Μίλβα, ενώ τραγούδια του ερμήνευσαν σπουδαίες ανδρικές φωνές, από τον Δημήτρη Μητροπάνο ως τον Μανώλη Μητσιά και από τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου ως τον Γιάννη Κούτρα.
Έγραψε όπερες, συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, μουσική για το θέατρο και τον κινηματογράφο —χαρακτηριστική η δουλειά του στην «Κόκκινη Μαργαρίτα» (1990) του Βασίλη Βαφέα—, πειραματική μουσική.
Το ευρύ κοινό βέβαια τον γνώρισε και τον αγάπησε μέσα από τη δουλειά του στο έντεχνο λαϊκό τραγούδι.
Όλοι, ακόμα και αυτοί που δεν το παραδέχονται, έχουν σιγοτραγουδήσει τη «Ρόζα» με τον Δημήτρη Μητροπάνο.
«Στα έργα μου, ακόμη και στο τραγούδι, νομίζω ότι προχώρησα ανιχνεύοντας την καινούργια απλότητα.
»Παλιά, φοβόμουν την απλότητα επειδή υπήρχε ο κίνδυνος να πέσω στην απλοϊκότητα.
»Τώρα πλέον, ύστερα και από τη “Ρόζα” του Δημήτρη Μητροπάνου, δεν έχω τον ίδιο φόβο», είχε πει.
Τελευταία του κουβέντα, ήταν μια έκκληση, το περασμένο Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, από το νοσοκομείο.
Είχε γράψει στο Facebook: «Αυτές τις ημέρες στο νοσοκομείο χρειάστηκε πολλές φορές να κάνω μετάγγιση αίματος.
»Το ίδιο και οι άνθρωποι στους διπλανούς θαλάμους. Σκεφτόμουνα αντί για δώρο φέτος να δώσετε αίμα.
»Για τον Θ.Μ. Για κάποιον που το έχει ανάγκη. Αυτές τις γιορτές σκεφτείτε τους άλλους και γίνετε αιμοδότες».

Θρίλερ στα Πετράλωνα: 21χρονος ομολόγησε πως σκότωσε τον νονό του και πέταξε το πτώμα

Μια περίεργη υπόθεση ερευνά η αστυνομία στα Πετράλωνα, καθώς ένας 21χρονος υποστηρίζει ότι σκότωσε τον 52χρονο νονό του.Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 21χρονος, που πάσχει από ψυχιατρική νόσο, είπε στην αστυνομία ότι σκότωσε τον 50χρονο πριν από δύο ημέρες και τον πέταξε σε κάδο σκουπιδιών.
Η υπόθεση έγινε γνωστή όταν φίλοι του 52χρονου ανησύχησαν επειδή είχαν αρκετές ημέρες να τον δουν και τον αναζήτησαν.
Αστυνομικοί, παρουσία εισαγγελέα, μπήκαν στο σπίτι όπου έμεναν οι δύο άνδρες και εντόπισαν αίματα.
Νωρίτερα πραγματοποιήθηκε και έρευνα στους κάδους της περιοχής αλλά δεν βρέθηκε κάτι.

Πάντως, ο δήμος Αθηναίων ενημέρωσε την αστυνομία ότι οι συγκεκριμένοι κάδοι έχουν αδειάσει ήδη δύο φορές.

Την ίδια ώρα, ο 21χρονος, τον οποίον εξετάζει ψυχολόγος, δίνει συγκεχυμένες πληροφορίες σχετικά με το πότε ακριβώς έκανε το έγκλημα. Άλλες φορές ισχυρίζεται ότι αυτό συνέβη την Πέμπτη προς Παρασκευή κι άλλες φορές ότι αυτό συνέβη χθες το βράδυ.

Παράλληλα, οι αστυνομικοί εξετάζουν και μαρτυρία η οποία υποστηρίζει ότι η μητέρα του φερόμενου ως δράστη πριν από δύο ημέρες είπε σε φίλους του 52χρονου ότι ο γιος της τον «έκανε κομμάτια». Όμως, τότε, κανένας δεν την είχε πάρει στα σοβαρά.

Η γυναίκα έχει εξαφανιστεί και δεν έχει δώσει σημεία ζωής.

Friday, December 27, 2019

NΑΥΠΛΙΟ. Χαμός..Παρουσίασαν τον Χριστό με μακιγιάζ και σκουλαρίκια

Πολλές αντιδράσεις προκάλεσε μία αφίσα στο Ναύπλιο όπου παρουσιαζόταν ο Χριστός μακιγιαρισμένος και με σκουλαρίκια.

Μία αφίσα που προσκαλούσε τον κόσμο σε πάρτι "βλασφημίας" την παραμονή των Χριστουγέννων σε μπαρ στο Ναύπλιο, αποτέλεσε αφορμή για να προκληθεί πλήθος αντιδράσεων.

Και ο λόγος: η αφίσα, η οποία έδειχνε τον Χριστό με μακιγιάζ και σκουλαρίκια. 
Την αφίσα συνόδευε ένα προσκλητήριο κείμενο που έγραφε: "Γιορτάζουμε τα 2019α γενέθλια του ανθρώπου που έφερε στον κόσμο το μήνυμα της αγάπης κ της αλληλεγγύης προς όλους με μια κλασική εορταστική εξεφτελιστική παρτάρα όπως κάθε χρόνο. Μουσικάρες για μας διαλέγει η Μαρωφυλλιά από τα παλιά.

Αμαρτωλοί του κόσμου ελάτε". 

Ανάμεσα σε αυτούς που αντέδρασαν έντονα ήταν και ο εφημέριος του Ιερού Ναού Γενεσίου της Θεοτόκου π. Διονύσιος Ταμπάκης, ο οποίος είχε φραστική αντιπαράθεση με τους διοργανωτές, σύμφωνα με την ιστοσελίδα argolikeseidhseis.
Το επιχείρημα του Δ. Ταμπάκη ήταν ότι η εικόνα που επέλεξαν να διακωμωδήσουν θεωρείται από τους ειδικούς ως η πιο πιστή αναπαράσταση του πραγματικού προσώπου του Χριστού και περιέχει πολύ μεγάλους συμβολισμούς αλλά και ταυτίζεται σε πάνω από 200 σημεία με την Σινδόνη του Τορίνο.




Thursday, December 26, 2019

ΣΥΝΤΑΓΉ ΓΛΥΚΟΎ : Κέικ γιαουρτιού με λεμόνι και λάδι


"Κεικ γιαουρτιού με λεμόνι και ελαιόλαδο".    


Της Μαρίνας
 Βασιλακη

    Συνταγή:Ενα κεσεδάκι γιαούρτι στραγγιστο,1φλυτζανι ελαιόλαδο,1φλυτζ.ζαχαρη, 2αυγα,1λεμονι ξυσμα,1λεμονι χυμός,2 φλυτζ. αλευρι που φουσκωνει!!!                    Ανακατευουμε σε μπολ καλα το λαδι με τη ζάχαρη με σύρμα, προσθέτουμε τα αυγά και συνεχίζουμε το ανακάτεμα καλα,μετα το γιαουρτι,το ξυσμα,το χυμο λεμονιού,τα ανακατευουμε και ρίχνουμε λιγο λιγο το αλεύρι!Λαδωνουμε και αλευρωνουμε μια φόρμα κέικ και ψήνουμε σε προθερμασμενο φούρνο στους 180βαθμους για 50λεπτα με μια ώρα 👍🌺😋🙋 Έγινε φανταστικό πολυ πετυχημένο 😋 σας το συνιστώ.ΜΒ



Αυτή είναι η γυναίκα που όλοι οι σύντροφοί της αυτοκτόνησαν


Έζησε σχεδόν όλη τη ζωή της βουτηγμένη σε έντονα συναισθήματα παράλογου έρωτα.
Πολλές από τις σχέσεις της ήταν τελείως αδιέξοδες, ανάμεσα σε αυτές και αρκετές με πανίσχυρους πλην παντρεμένους άντρες του πλανήτη.

Αυτή είναι η γυναίκα, που όλοι οι σύντροφοί της αυτοκτόνησαν

dalida
Πρόκειται για την ντίβα του γαλλικού τραγουδιού, Δαλιδά, που είδε και τους τρεις μεγάλους έρωτες της να φεύγουν από τη ζωή, βίαια και ξαφνικά – να αυτοκτονούν είτε λίγο καιρό μετά τον χωρισμό τους, είτε ενώ ήταν ακόμα σε μία παθιασμένη σχέση μαζί της.
Η ίδια σε συνέντευξη της τη δεκαετία του 80 δήλωνε «η ζωή έχει γίνει απίστευτα αφόρητη» για να πάρει τελικά και η ίδια την απόφαση να αυτοκτονήσει το 1987 για να μπορέσει επιτέλους να συναντήσει αυτούς που αγάπησε πιο γαλήνια και ήρεμη από ποτέ.
Η Dalida είναι η πρώτη τραγουδίστρια που ο δίσκος της έγινε διαμαντένιος. Κάθε της συναυλία, ήταν το γεγονός της χρονιάς, χιλιάδες θαυμαστές παραληρούσαν απλά για ένα της βλέμμα.

Όμως οι συνθήκες στην στη προσωπική της ζωή, την οδήγησαν στη κατάθλιψη, την απομόνωση και τελικά την αυτοκτονία.

dalida1
Οι σπουδαιότεροι έρωτές της αυτοκτόνησαν. Δεν είχε διστάσει να δηλώσει σε συνέντευξή της, μετά την αυτοκτονία και του δεύτερου συντρόφου της: «Όποιον άντρα αγαπώ, τον καταστρέφω». Κι αυτή ήταν η αλήθεια, αν σκεφτεί κανείς ότι οι τρεις μεγάλοι της έρωτες είχαν το ίδιο ακριβώς τέλος.
Το 1961 παντρεύεται τον Λουσιέν Μορισσέ, αλλά ο γάμος τους κλονίζεται πολύ γρήγορα, αφού η Δαλιδά ερωτεύεται τον τραγουδιστή Λουίτζι Τένκο. Ζουν έναν παράφορο έρωτα, αλλά μία ημέρα η Δαλιδά θα τον βρει νεκρό στο δωμάτιο του. Είχε αυτοκτονήσει, γιατί απέτυχε και πήρε κακές κριτικές στο Φεστιβάλ Σαν Ρέμο. Η Δαλιδά κλονίζεται και επιχειρεί να αυτοκτονήσει και αυτή.
Ο σύζυγός της κάνει προσπάθειες να τη βοηθήσει να ξεπεράσει την απώλεια του νεαρού τραγουδιστή. Στέκεται στο πλευρό της και τη βοηθάει να επιστρέψει στο τραγούδι. Όμως η μοίρα έχει άλλα σχέδια για τη γοητευτική Δαλιδά. Και ο σύζυγος της βρίσκεται νεκρός στο γραφείο, με τον ιατροδικαστή να κάνει λόγο για αυτοκτονία.
Ζει στη σκιά για πολλά χρόνια, και όταν αποφασίζει να επιστρέψει όλοι οι φαν της την περιμένουν και την αποθεώνουν. Συνδέεται ερωτικά με τον Μιτεράν, τον πρόεδρο της Γαλλίας, αλλά ο δεσμός του δεν κρατάει για πολύ.
Το 1981 κάνει σχέση με τον εκκεντρικό «Κόμη του Σεντ Ζερμέν», τον διαβόητο playboy της εποχής, Ρισάρ Σανφρέ. Η σχέση τους είναι θυελλώδης αλλά δεν κρατάει πολύ και εκείνη τον χωρίζει. Αυτοκτονεί και την κατηγορεί ότι τον οδήγησε στον θάνατο.
Η ίδια είναι πλέον ένα ράκος. Οι άνθρωποι που ζούνε δίπλα της μιλούν για μια γυναίκα που ζει διαρκώς στο σκοτάδι. Αποφεύγει ακόμα και να κοιτάξει τον εαυτό της στον καθρέπτη.
3 Μαΐου 1987, η Δαλιδά έχει δώσει άδεια σε όλο το προσωπικό της. Λίγες ώρες αργότερα βρίσκεται νεκρή, με ένα σημείωμα ακριβώς δίπλα της. «Όποιον άντρα αγαπώ τον καταστρέφω. Η ζωή μου έχει γίνει αφόρητη. Συγχωρέστε με».

Ελβετία: Ατρόμητος ορειβάτης στέκεται σε επικίνδυνη κορυφή στα 2.940 μέτρα

Κόβουν την ανάσα οι εικόνες που τραβήχτηκαν από drone και δείχνουν έναν ορειβάτη να στέκεται αγέρωχος σε απόκρημνη κι επικίνδυνη κορυφή.

Ένας τολμηρός  εξερευνητής στέκεται σε μια απόκρημνη κορυφή βουνού την ώρα που ένα drone τον καταγράφει και δείτε ΕΔΩ .
Οι εικόνες που κόβουν την ανάσα (και τα πόδια στους υψοφοβικούς) έρχονται από την Ελβετία.
Εκεί βρέθηκε πριν απο δυο μήνες ο ορειβάτης Stefan Jungen που μόλις είχε ανέβει στο βουνό Chli Bielenhorn και αποφάσισε τελευταία στιγμή να κατευθυνθεί προς την κορυφή που ονομάζεται Schildkrötengrat, στα 2.940 μέτρα.
Παρά το μεγάλο υψόμετρο, ο 29χρονος στέκεται σαν να μην συμβαίνει τίποτα ενώ γύρω του υπάρχει το χάος.
Όπως είπε ο ορειβάτης, χρειάστηκαν συνολικά έξι ώρες για να φτάσουν στην κορυφή, δυόμιση ώρες περπάτημα και τρεισήμισι ώρες αναρρίχησης.

https://www.news247.gr/kosmos/elvetia-atromitos-oreivatis-steketai-epikindyni-koryfi-2940-metra.7554881.html ξαναδείτε το βίντεο ΕΔΩ

news247



Wednesday, December 25, 2019

Τι γιόρταζαν οι αρχαίοι Έλληνες τις ημέρες που εμείς γιορταζουμε Χριστούγεννα πρωτοχρονιά. .


Της Αγγελικής Κώττη

Οι πρόγονοί μας, δεν γιόρταζαν, βέβαια, Χριστούγεννα. Λάμβαναν όμως μέρος στις γιορτές των λαών που υπήρχαν τότε, με τις οποίες σημειωνόταν το χειμερινό ηλιοστάσιο, γιορτάζοντας τη γέννηση του Διονύσου, αν και όχι με τη μεγαλοπρέπεια, π.χ., της γέννησης της Παρθένου θεάς Αθηνάς. Ο Ήλιος, σε κάθε περίπτωση, ήταν στο επίκεντρο εκείνης της λατρείας, καθώς μετά τις 21 Δεκεμβρίου αρχίζει και πάλι να ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά και η ημέρα να μεγαλώνει. 
Ο Ήλιος λατρεύτηκε από τους αρχαίους λαούς σαν θεός και η «αναγέννησή» του με το χειμερινό ηλιοστάσιο υπήρξε η αρχή για τη γέννηση μύθων για θεϊκες γεννήσεις εκείνη την εποχή. Οι αρχαίοι Ελληνες αποκαλούσαν τον Διόνυσο «σωτήρα» και «θείο βρέφος». Ήταν ο «καλός ποιμένας», οι ιερείς του οποίου κρατούσαν την ποιμενική ράβδο, όπως και ο Όσιρις.
Η Ελένη Μανιωράκη – Ζωιδάκη γράφει στην εφημερίδα Πατρίς: «Ο Διόνυσος είναι παιδί του Θεού Διός και της νύμφης Σεμέλης. Η Σεμέλη (γήινη ουσία) έρχεται σε ερωτική επαφή με το Δία (ουράνιο πρωταρχικό πυρ) και δέχεται σπέρμα γονιμοποιό.
Η Σεμέλη όμως δεν αρκείται να έρχεται προς αυτήν ο Δίας μεταμορφωμένος. Εκείνος κατ’ απαίτηση της εμφανίζεται μπροστά της με πλήρη την ουράνια περιβολή του και την κατακεραυνώνει.
Ο Δίας αποσπά από την καιομένη Σεμέλη το διττής φύσεως έμβρυο, το οποίο αποτελειώνει την κυοφορία του στο μηρό του Διός και γεννιέται με τον ίδιο τρόπο που γεννήθηκε η Αθηνά πάνοπλη από το κεφάλι του.
Έφηβος πια ο Διόνυσος βρισκόμενος σε πλήρη ευθυμία και ανεμελιά δέχεται επίθεση τιτάνων, οι οποίοι θανάτωσαν, διαμέλισαν και έφαγαν το παιδί. Η Αθηνά αντιλαμβανόμενη το φόνο σώζει την καρδιά, την προσκομίζει στον πατέρα των αθανάτων Δία κι αυτός από τη διασωθείσα καρδιά θα δημιουργήσει έναν νέο αθάνατο Διόνυσο.
Η αλληγορία της γέννησης, του θανάτου και της αναγέννησης του Διόνυσου αποτελεί ένα από τα μεγαλουργήματα της διανόησης των αρχαίων προγόνων μας. Ανθελληνικό όμως σύστημα εκπαίδευσης κράτησε και κρατάει μακριά τους Έλληνες από όλες αυτές τις υψηλές ιδέες, που δίνουν απαντήσεις στα πανανθρώπινα ερωτήματα της ζωής, του θανάτου, της ψυχής και της αθανασίας. Ο Διόνυσος είναι και στην κυριολεξία ο θεός της αμπέλου και του οίνου, αλλά συγχρόνως οι αρχαίοι με την λέξη «οίνος» εννοούσαν τον ενδιάμεσον αιθέρα, που είναι απαραίτητος για την αθανατοποίηση του ανθρώπου.»
Σύμφωνα με κάποιες πηγές, η αναγέννηση του Διονύσου γίνεται στις 30 Δεκεμβρίου (όλα αυτά, με το σημερινό ημερολόγιο. Στην αρχαία Ελλάδα το ημερολόγιο ήταν εντελώς διαφορετικό).
arxaioi
Εκτός από τον εορτασμό του χειμερινού ηλιοστασίου, οι πρόγονοί μας είχαν και κάλαντα, αλλά όχι τον χειμώνα. Μέσα στο φθινόπωρο. Τα παιδιά έλεγαν ένα τραγούδι γεμάτο ευχές, όταν περιέφεραν από σπίτι σε σπίτι τον πρόγονο του χριστουγεννιάτικου δέντρου, την ειρεσιώνη. Ένα κλαδί ελιάς, στολισμένο με μαλλί, μικρές σφαίρες και κάποιους καρπούς της γης.
Η Ειρεσιώνη προέρχεται από τη λέξη είρος (έριον=μαλλί). Όπως διαβάζουμε σε αρχαία κείμενα, ήταν ένα κλαδί αγριελιάς (κότινος) στολισμένο με γιρλάντες από μαλλί λευκό και κόκκινο και τους πρώτους φθινοπωρινούς καρπούς (σύκα, καρύδια, αμύγδαλα, κάστανα), μικρά μπουκαλάκια γεμάτα κρασί, μέλι και λάδι ακόμη και μικρές σφαίρες από μέταλλο, που παρίσταναν τον Ήλιο και τη Σελήνη.
Το αποτέλεσμα ήταν τόσο φανταχτερό όσο το σημερινό Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Στην αρχαία Ελλάδα το έθιμο αυτό ήταν μια έκφραση ευχαριστίας για τη γονιμότητα του έτους που πέρασε και μια παράκληση να συνεχιστεί η γονιμότητα και η ευφορία και για το επόμενο έτος. Ήταν αφιερωμένο στη θεά Αθηνά, τον Απόλλωνα και τις Ώρες (Ευνομία, Δίκη, Ειρήνη).
Η Ειρεσιώνη περιφερόταν στους δρόμους των Αθηνών, την έβδομη ημέρα του Πυανεψίωνος μηνός (22 Σεπτεμβρίου – 20 Οκτωβρίου) από παιδιά «αμφιθαλή», των οποίων δηλαδή και οι δύο γονείς ζούσαν και τα οποία έψαλλαν «τις καλένδες» (κάλαντα) από σπίτι σε σπίτι, παίρνοντας φιλοδώρημα από τον νοικοκύρη ή την νοικοκυρά.
Όταν τα παιδιά έφθαναν στα δικά τους σπίτια, ιδίως στα αγροτικά, κατά τον Αριστοφάνη, κρεμούσαν την Ειρεσιώνη πάνω από την εξώπορτά τους, όπου έμενε μέχρι την ίδια ημέρα του επόμενου έτους, οπότε, αφού τοποθετούσαν την νέα, κατέβαζαν την παλιά και την έκαιγαν. Κατά το τελετουργικό, ένας «αμφιθαλής» νεαρός περιέχυνε την Ειρεσιώνη με κρασί από έναν αμφορέα και την κρεμούσε στην πύλη του ναού του Απόλλωνα.
Τα «Πυανέψια» ή «Πυανόψια» ήταν γιορτή στην αρχαία Αθήνα προς τιμήν του Απόλλωνα με προσφορά καρπών και φρούτων, ενώ κατά την κλασική εποχή, αποτελούσαν μέρος της γιορτής των Θησείων. O Λυκούργος αναφέρει ότι στην Αθήνα η γιορτή ονομαζόταν «Πυανόψια», ενώ οι υπόλοιποι Έλληνες την αποκαλούσαν «Πανόψια», γιατί «φαίνονταν όλοι οι καρποί».
Σύμφωνα με την παράδοση, το έθιμο καθιερώθηκε από τον Θησέα, όταν ξεκίνησε για την Κρήτη για να σκοτώσει τον Μινώταυρο. Ύστερα, σταμάτησε στην Δήλο, όπου έκανε θυσία στον Απόλλωνα, λέγοντας ότι, σε περίπτωση που κερδίσει την μάχη με τον Μινώταυρο, θα του πρόσφερε στολισμένα κλαδιά ελιάς για να τον ευχαριστήσει. Επιστρέφοντας στην πατρίδα του, ο Θησέας εκπλήρωσε τη υπόσχεσή του καθιερώνοντας τον θεσμό της Ειρεσιώνης.
Πρόγονος λοιπόν του Χριστουγεννιάτικου δέντρου είναι η Ειρεσιώνη, όπου μέσω αυτής μεταδόθηκε το έθιμο του στολισμένου δέντρου στους βόρειους λαούς από τους Έλληνες ταξιδευτές, οι οποίοι αφού δεν είχαν ελαιόδεντρα, στόλιζαν κλαδιά από τα δέντρα που υπήρχαν στον κάθε τόπο. Μετέφεραν μάλιστα, τη συνήθεια στις γιορτές αυτών των ημερών, στην καρδιά του χειμώνα.
Το έθιμο καταδικάστηκε ως ειδωλολατρικό από το θεοκρατικό Βυζάντιο και απαγορεύτηκε. Αιώνες αργότερα επανήλθε με την μορφή Χριστουγεννιάτικου δένδρου από τους Βαυαρούς που συνόδεψαν τον Όθωνα στην Ελλάδα, ως δικό τους Χριστουγεννιάτικο έθιμο. Παρ’ όλα αυτά, το έθιμο της Ειρεσιώνης υπήρχε πάντα στην ιστορική μνήμη των Ελλήνων, γι’ αυτόν τον λόγο, το Χριστουγεννιάτικο δένδρο υιοθετήθηκε με χαρά, αν και επί αρκετές δεκαετίες αντί δέντρου οι Ελληνες στόλιζαν καραβάκι.

Από Liberal

Tuesday, December 24, 2019

Κωνσταντοπούλου: Παρέμβαση της προέδρου του ΣτΕ για τον «Mr Bitcoin»

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου, δικηγόρος του 40χρονου Ρώσου Αλεξάντερ Βίννικ, σε σημερινή ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Αικατερίνη Σακελλαροπούλου, παρενέβη στην υπόθεση έκδοσης του αποκαλούμενου «Mr Bitcoin».
Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Δικαιοσύνης Κωνσταντίνος Τσιάρας, πριν από λίγες μέρες αποφάσισε να εκδοθεί ο Αλεξάντερ Βίννικ, αρχικά στην Γαλλία, με δεύτερο προορισμό τις ΗΠΑ και τρίτο την Ρωσία.
Χθες, όπως είχε ανακοινώσει η κ. Κωνσταντοπούλου, με προσωρινή διαταγή της προέδρου του Δ΄ Τμήματος του ΣτΕ, Μαρίας Καραμανώφ, «πάγωσε» προσωρινά η απόφαση του κ. Τσιάρα, περί έκδοσης του Αλεξάντερ Βίννικ στην Γαλλία, και στις συνέχεια στις άλλες χώρες, μέχρι να εκδοθεί απόφαση επί της αίτησης αναστολής που έχει καταθέσει.
Σήμερα, η κ. Κωνσταντοπούλου με νέα ανακοίνωσή της αναφέρει ότι μετά την χθεσινή προσωρινή διαταγή που αναστέλλει την έκδοση του Αλεξάντερ Βίννικ, «σήμερα σημειώθηκε το πρώτο κρούσμα παρέμβασης στην διαδικασία από την πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, Αικατερίνη Σακελλαροπούλου».
Ακόμη, η συνήγορος του Ρώσου αναφέρει, ότι «δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι στην προσωρινή διαταγή αναστολής της έκδοσης και ένα "αόρατο-ορατό" χέρι αφαίρεσε την υπόθεση από το αρμόδιο Δ´ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, διέγραψε την υπόθεση από το πινάκιο της ορισθείσας δικασίμου της 24/3/2020 και την προσδιόρισε εσπευσμένα ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις 10 Ιανουαρίου 2020, συντέμνοντας τις προθεσμίες και αλλάζοντας τον εισηγητή της υποθέσεως, που είχε ήδη ορισθεί». Και προσθέτει: «Το "αόρατο-ορατό" χέρι ανήκει στην πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, Αικατερίνη Σακελλαροπούλου, που σήμερα, παραμονή Χριστουγέννων, απασχολήθηκε με αυτό».
Το πλήρες κείμενο της δήλωσης της Ζωής Κωνσταντοπούλου έχει ως εξής:


«Μετά την έκδοση χθες, 23/12/2019, της προσωρινής διαταγής που αναστέλλει την έκδοση του Αλεξάντερ Βίννικ, σήμερα σημειώθηκε το πρώτο κρούσμα παρέμβασης στην διαδικασία από την Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου.
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου, συνήγορος υπεράσπισης του Αλεξάντερ Βίννικ, αντέδρασε αμέσως, κάνοντας την εξής δήλωση:
Χθες δήλωσα ότι ο Αλεξάντερ Βίννικ έχει απέναντί του "μηχανισμούς που αναμένεται τώρα να κινητοποιηθούν υπόγεια και φανερά για να ανατρέψουν τη δικαστική απόφαση" αναστολής εκτέλεσης της έκδοσής του.
Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι στην προσωρινή διαταγή αναστολής της έκδοσης και ένα "αόρατο-ορατό" χέρι αφαίρεσε την υπόθεση από το αρμόδιο Δ´ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, διέγραψε την υπόθεση από το πινάκιο της ορισθείσας δικασίμου της 24/3/2020 και την προσδιόρισε εσπευσμένα ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις 10 Ιανουαρίου 2020, συντέμνοντας τις προθεσμίες και αλλάζοντας τον Εισηγητή της υποθέσεως, που είχε ήδη ορισθεί.
Το "αόρατο-ορατό" χέρι ανήκει στην Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου, που σήμερα, παραμονή Χριστουγέννων, απασχολήθηκε με αυτό.
Υπενθυμίζω ότι στις 7/1/2020 ο πρωθυπουργός επισκέπτεται τον Λευκό Οίκο.
Και ότι το όνομα της κας Σακελλαροπούλου ακούγεται μεταξύ των πιθανών προτεινομένων για την Προεδρία της Δημοκρατίας.
Ο αγώνας του Αλεξάντερ για το δίκαιο και το δίκιο συνεχίζεται. Είναι ένας άνισος αγώνας, που θα δώσουμε με όλες μας τις δυνάμεις, για να τον κερδίσουμε.
Υπερασπιζόμαστε όχι μόνο τον Αλεξάντερ, αλλά και την Ανεξαρτησία της χώρας μας και την Ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης». Από ΑΠΕ ΜΠΕ και άλλα ΜΜΕ

wibiya widget