Thursday, June 28, 2012

ΙΤΑΛΟ-ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ.Αλλαγή κλίματος για την Ελλάδα


του 
Θάνου Αθανασίου

Ο Ιταλός πρωθυπουργός Μ.Μόντι και ο Ισπανός ομόλογός του Μ.Ραχόι, σε μια ιστορική επίδειξη άκαμπτης θέλησης, έθεσαν βέτο στην έγκριση όλων των κειμένων συμπερασμάτων της Συνόδου Κορυφής, αν δεν λάβουν εγγυήσεις για πως οι 17 του ευρώ θα εγκρίνουν 


από σήμερα, βραχυπρόθεσμα μέτρα για την μείωση των επιτοκίων δανεισμού των ευάλωτων χωρών από τις αγορές. 
Οι δύο πρωθυπουργοί έθεσαν με τον πλέον σκληρό τρόπο την Α. Μέρκελ και τον Φιλανδό πρωθυπουργό Γ. Κατάινεν προ των ευθυνών τους, ρίχνοντας πάνω τους το βάρος της ευθύνης για το ολοκληρωτικό ναυάγιο της Συνόδου. 
Ιταλία και Ισπανία, με τη στήριξη της Γαλλίας, της Σλοβενίας, της Πορτογαλίας, του Βελγίου, ακόμα και της Αυστρίας ζητούν από το Γερμανό - Φιλανδικό άξονα να αποδεχθεί είτε την δυνατότητα του ESM παρεμβαίνει στην αγορά ομολόγων, είτε να επιτραπεί ο απευθείας δανεισμός των τραπεζών από τον EFSF, είτε να οριστεί ένα επίπεδο επιτοκίου, μετά το οποίο θα παρεμβαίνει αυτόματα η ΕΚΤ για να ρίχνει τις τιμές. 
Οι δύο πρωθυπουργοί έθεσαν το θέμα εκτός της κανονικής ατζέντας και «κατέλαβαν» ουσιαστικά τη Σύνοδο, η οποία δεν μπόρεσε να κλειδώσει ούτε τη λεγόμενη συνθήκη για την ανάπτυξη και την απασχόληση. Στο κείμενο που παρουσίασαν οι Μπαρόζο και ΒανΡόμπεη υπήρχε μια παράγραφος για την δημοσιονομική πειθαρχία, από την οποία ο Μ. Μόντι «πιάστηκε» και με «ρεσάλτο» επέβαλε την ατζέντα των Νοτίων. 
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Χ. Βαν Ρόμπεη ενέκρινε τη διεξαγωγή μιας παράλληλης διαπραγμάτευσης από τους οικονομικούς εμπειρογνώμονες της ομάδας εργασίας για το ευρώ (euro working group) με στόχο να φύγει η ένταση από την αίθουσα των ηγετών. Η συγκεκριμένη ομάδα συνεδρίαζε από τις 5 το απόγευμα και μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες, χωρίς απτά αποτελέσματα καθώς οι δύο πλευρές είχαν πολύ σαφείς εντολές από τις πρωτεύουσές τους. Με την ολοκλήρωση των εργασιών τους θα παραδώσουν ένα κείμενο με προτάσεις επί βραχυπρόθεσμων μέτρων στους 17 ηγέτες του ευρώ που θα συνέλθουν για ένα γεύμα εργασίας σήμερα το απόγευμα. Ως όμως την οριστική συμφωνία το κείμενο των συμπερασμάτων θα τελεί υπό ομηρία. 
Διπλωματικές και τεχνοκρατικές πηγές του Συμβουλίου, προερχόμενες από χώρα με μακρά τραπεζική παράδοση, έλεγαν στο Real.gr ότι «χωρίς να μπορεί κανείς να προκαταβάλει το αποτέλεσμα, το πιο πιθανό είναι να επικυρωθεί ένα σιωπηλό mandate στην ΕΚΤ να παρεμβαίνει, όπως άλλωστε έχει κάνει κατά περίπτωση στο παρελθόν, σε συνδυασμό με έναν οδικό χάρτη για τη αμοιβαιοποίηση μέρους του δημοσίου χρέους σε ευρώ, διατυπωμένο έτσι ώστε να βολεύει και τη Γερμανία». Ο συμβιβασμός δεν έχει ακόμα επιτευχθεί. Κάτι τέτοιο άφησε να εννοηθεί και ο Τσέχος πρωθυπουργός Πετρ Νέτσας αποχωρώντας από το δείπνο των 27. Αντιθέτως η Δανή πρωθυπουργός και προεδρεύον του Συμβουλίου Χέλα Τορινγκ Σμιτ δε θέλησε να κάνει καμία πρόβλεψη. 
Αλλαγή κλίματος για την Ελλάδα
Σημαντικότατη, παρά τις δυσκολίες στο συμβούλιο, υπήρξε η αλλαγή κλίματος στις Βρυξέλλες σε σχέση με την ελληνική υπόθεση. Η επιστολή του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά, και ιδιαίτερα η σαφέστατη μνεία στην «ιδιοκτησία των μέτρων οικονομικής πολιτικής» - φράση που έχει εμπνευστεί η Κομισιόν για να περιγράψει τις πολιτικές επιλογές γύρω από το μείγμα πολιτικής για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος - έκανε τη διαφορά, τόσο στη Σύνοδο όσο και στο Λαϊκό Κόμμα. 
Διά της επιστολής ο Α. Σαμαράς κατέστησε σαφές στους ομολόγους του ότι η κατάσταση στην Αθήνα έχει αλλάξει, η νέα διακυβέρνηση κατανοεί τις ανάγκες, τις απαιτήσεις και τις προτεραιότητες του προγράμματος, όμως θα χρειαστεί την αλληλεγγύη της ευρωζώνης, ιδιαίτερα στον τομέα των χρονοδιαγραμμάτων. 
Σύμφωνα με πληροφορίες η μέθοδος που έχει επιλεγεί από τους εταίρους και την Αθήνα για την λεγόμενη επαναδιαπραγμάτευση είναι αυτή της επικαιροποίησης των στόχων, σε ένα δίκαιο και λειτουργικό πλαίσιο (just and operational update). Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες τις ίδιες τρεις λέξεις χρησιμοποίησε και ο Κ. Χατζηδάκης περιγράφοντας τις κυβερνητικές επιλογές στην ομάδα του ΕΛΚ και απέσπασε το χειροκρότημα των παρευρισκόμενων αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων. Φυσικά η επιτυχία ή όχι των προθέσεων στην πράξη θα κριθεί στην αξιόπιστη εφαρμογή αυτών των επιλογών, που θα επιτρέψει και από πλευρά Ευρώπης τη συνέχιση της αλληλεγγύης. Το οικονομικό επιτελείο με αυτά τα δεδομένα δε φαίνεται να ανησυχεί για την καταβολή της επόμενης δόσης, ενώ σχεδιάζει πως θα λάβει τα μέτρα του για να αντιμετωπίσει και το ζήτημα της ταμειακής ρευστότητας της χώρας στο δύσκολο επόμενο διάστημα, μέχρι την έγκριση της έκθεσης της τρόικας. 
Πηγή: Real.gr

Για το 3ήμερο .-Δύο ποιήματα . Στάθης Κομνηνός* Και μια συνεντευξη ..όλα σε 1 e-mail..


Ένα μικρό αφιέρωμα -εν όψει του Παρασκευοσαββατοκύριακου-  στον ποιητή Στάθη Κομνηνό.. Ευχαριστούμε  την κ. Ρένα Τζωράκη-Μανουσάκη,για την περίφημη εργασία της και γενικά που μας γνωρισε στην "ΕΦΗΜΕΡΙΣ" ένα νέο τεχνήτη λόγου και άνθρωπο.. Ε.  
ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ

Από την ποιητική συλλογή ΤΡΙΑΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΩΝ, εκδ. ΔΟΜΟΣ, Αθήνα 2009.

ΑΝΥΠΟΦΟΡΗ ΕΓΓΥΤΗΤΑ

Όσο απουσιάζεις
                   τόσο αληθεύω
Μυρίζεις ολάχνιστος ανυπαρξία
Όπως σ’ένα πολικό Φλεβάρη από τη γέννα του κουτσό
Μια μεθυστική πνοή οπώρας καλοκαιριού

Όσο απουσιάζεις
          τόσο παλμογραφείς διασταυρωμένες ρίζες δίψας και λιμού  
                   να σε κοιμηθώ
                   να σε πλαγιάσω

Αληθινά μαεστρική μπαγκέτα απονεύρωσης
Που όταν υψώνεται βουβαίνει εγκάρδιες εκστρατείες μεσημεριών
Και χαμηλώνοντας σπιθίζει ήχο γιασεμιών και κυκλάμινων
Στην αόρατη κυκλική γιορτή τού κρυ
                                                            φτού σου
Οργιαστικά λαμπροφορώντας σαβανωμένη νηνεμία
Σαν θάλασσα που ακκίζεται ψευδομαρτυρώντας γαλήνη
Με συνδαιτυμόνες Όλους τούς αλλόφρονες κακόφωνους
Που μεταβάλλονται σε Κανέναν φαιόχρωμης δικαιολογίας
Μα ναί. Αφού δεν ανασαίνεις, ζεις !
Αφόντας σφήνωσες στην απουσία πυρετό προικίζεις τον ύπνο ! 
Αίμα τις νύχτες εκσπερματίζεις !
Γιορτές θυελλοδοτείς ακατανόητες !

Πάντα θ’ απουσιάζεις.
Προσφιλές τού φιλιού σου ενδιαίτημα
Ωρολογιακό κενό που αγκαλιάζει

Έξω πάντα θα είσαι.
Μια στεναχώρια δροσιστική
Να κρέμεται πανσέληνος
Στην έρημο αφυδατωμένου λάρυγγα

Αφού δεν ανασαίνεις, ζεις !
Τσαμπί σταφύλι αετονύχι
Το πάντα τού αλλού σου
Μια γεύση πρόκας το γλείψιμο τής γλώσσας
Σε λιμενοβραχίονες λαχτάρας τρικυμισμένης

Είναι τα χείλη σου δωρίζοντας ρίγος στο λαιμό μου
Ή  η ανυπαρξία τους που με κάνει να καίω ;

Πόσο ορθά απουσιάζεις !
Μεθυστικά !
Ευφρόσυνο ποτάμι σιωπής στα ουρλιαχτά
Άφθαστη γεωμετρία κενού ! Ασύγκριτη δροσιά μου !
Ρυμοτομεί καταπατημένους φράχτες προσμονής
Πολεοδομεί πολυόροφα σεισμόπληκτα όνειρα

Απροσάρμοστε εραστή, κλεψίγαμε
                             Ασυντόνιστε
                             Ασυνάρτητε
Μαθηματικά νυχοπατείς φανέρωση
Κλασματικές ζαλάδες καβαλικεύοντας
Έτσι που να παρθενεύω για να σε κυνηγώ ξανά
Ε λοιπόν, τ’ ομολογώ : άφαντος ομορφότερος λάμπεις !

Ωστόσο, κάνε μας τη χάρη
Αγάπα με
Λι
γό
τε
ρο 
Όχι με τόσες άδειες νύχτες
Όχι με τόσο εγκαυματικό κενό

................................................................................................................

κοπιώντες

                             Ντο μι σολ
                             Πάρε τα χέρια μου
                             Σπέρνουν Εσένα
          Φα λα ντο
          Κοίτα τα μάτια μου
          Είσαι το Ένα
                                                Σολ σι ρε
                                          Κλασική αρμονία
                                          Φυσική αλχημεία
                                          Τραγουδιού προδοσία
                                          Στου φιλιού τη μωρία

«Οι υφεσοδιέσεις άτακτα, κατά βούληση και παρά φύσιν
Οι δε μετατροπίες - επί ποινή θανάτου - μόνο στην ελάσσονα»
Ο Αγαθός ενομοθέτησεν  
                                                                                      Τρια λα λα
                                                                                      Τρια λα λα
Κρασί η ασχήμια γίνηκε
Στεφάνι η εγκατάλειψη
Νανούρισμα η απορία
                   Νενανώ
Ο μόχθος μονόχρωμη λαγνεία

«Στώμεν καλώς ! Η αυταπάτη σε ρυθμό τεσσάρων τετάρτων
Το χρώμα μοιάζει νά ’χει τής φυσικής αθωότητας.»
Ο αρχαίοςΔιαβολεύς στο κλειδί του φα ορχηστρικά εσυκοφάντησεν

                    Είναι τα παράθυρα κλειστά στην τάξη του Ωδείου ;
   

Στάθης Κομνηνός:

Σπούδασε κλασική φιλολογία
Είναι Πτυχιούχος αρμονίας και αντίστιξης (υπό τον καθηγητή Σπύρο Γαρδικιώτη)
και Απόφοιτος της μουσικής σχολής του Σίμωνος Καρά «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣ ΔΙΑΔΟΣΙΝ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ». Έχει παράλληλη συμμετοχή σε μουσικολογικές έρευνες και μουσικές εμφανίσεις.
   
Μεταφράσεις 
D. NICOL: «Oι τελευταίοι αιώνες του Βυζαντίου», «Βυζαντινές Δεσποσύνες»,
G.CLARCK : «Oι γυναίκες στην όψιμη αρχαιότητα»
Αλεξ. Σμέμαν : «Πιστεύω»
Thomas Hopko : «Χειμωνιάτικη Πασχαλιά»
Γ. Ρεμούνδος : «Οξεία, βαρεία, πεταστή» (αντίστροφη μετάφραση στην αγγλική)
Ηρώ Σγουράκη : «Γαύδος» (αντίστροφη μετάφραση στην αγγλική)
ΚΑΡΙ ΚΕΣΤΕΡ-ΛΕΣΕ : «Η θεραπεύτρια της Αλεξάνδρειας»
M. West : «Αρχαία ελληνική μουσική» κ.τ.λ

Συγγραφή
«Το σκοτεινό αντικείμενο του πάθους» (Θεατρικό. Ανέβηκε στο Θέατρο έρευνας το 2002) (Άριστες κριτικές στον Τύπο)
«Νύχτες Αυγούστου» (Θεατρικό)
«Ο χορευτής» (Θεατρικό)
«Βίος επί Κρόνου» (Θεατρικό. Κωμωδία)
«Ραδάμανθυς» (Θεατρικό. Κωμωδία)
«Χάσμα εν λόγω και ρυθμώ» (Φιλοσοφικό κ ποιητικό) (Υπό έκδοση, ΔΟΜΟΣ)
«Πολιτικά ποιήματα»
«Ποιήματα»
   «Τριάς Εξαπατήσεων» Εκδόσεις ΔΟΜΟΣ 2009 (Ποιητική συλλογή) 
    


=========ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ..====

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΚΡΗΤΙΚΟ ΤΥΠΟ, ΣΤΗΝ κα ΤΖΩΡΑΚΗ-ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ


ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΠΗΡΑ
Με την γραφίδα της Ρένας Τζωράκη - Μανουκάκη

Τούτες τις μέρες μου ήλθε μια επιστολή από τον ποιητή  Στάθη Κομνηνό, με το ηλεκτρονικό  ταχυδρομείο, που ομολογώ με συγκίνησε ιδιαίτερα. 
Παρ'όλον που δεν είναι πρέπον να  διαβάζονται τα προσωπικά email, παίρω το θάρρος να  το δημοσιεύσω ,  φυσικά με την συγκατάθεση του ίδιου, γιατί από μόνο του φανερώνει το ύφος και το ήθος  αυτού του ιδιαίτερου και ξεχωριστού ανθρώπου.Που δείχνει την αγάπη και την λατρεία που τρέφει στον μεγάλο μας συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη.

Σας εστειλα σήμερα την ποιητική μου σύνθεση "ΤΡΙΑΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΩΝ", που σας ειχα υποσχεθεί. Ελπίζω να τη λάβετε σύντομα και να σας κρατήσει δημιουργική συντροφιά. Έκανα και μια αυθαιρεσία. Έστειλα κι ενα 2ο αντίτυπο, υπολογίζοντας σε μια ΧΑΡΗ εκ μέρους σας, που όμως ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ διόλου , παρακαλώ θερμά προσεξτε το αυτό, υποχρεωμένη να δεχθείτε να εκπληρώσετε. Το αντίτυπο αυτό προορίζεται για τον ΝΙΚΟ (ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ). Τον ονομαζω ΝΙΚΟ, καθως έχουμε αναπτυξει δεσμούς συγγενείας απ΄όταν ήμουν 16 ετών...Ήθελα από τότε να έλθω στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ και στον προμαχώνα Μαρτινεγκο να αποτισω φόρο τιμης στον πατερα μου. ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ. Σας παρακαλώ λοιπον θερμά, αν ποτε σας φέρει ο δρόμος για τον ταφο του ή θελήσετε να πατε εκει, να αφησετε το πονημά μου αυτο, στο μνημείο του. Ισως καπως στερεωμενο, με μια πετρα πανω ή και χωρίς τιποτα....Ας χαθει άμεσα, ας το καταστρεψουν, ας λιωσει απο τη βροχη, ας το σκισει ο ανεμος. ΑΡΚΕΙ να εχει ακουμπησει πανω στο μνημα του. ΑΝ παλι δεν μπορείτε να το κανετε, τοτε σας το ζητω σαν χαρη, πεταξτε το στη θαλασσα του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, σαν να το εδινε το ίδιο μου το χέρι στον ΠΑΤΕΡΑ μου. Ισως αυτο σας ειναι ευκολοτερο. Παντως, σε καθε περιπτωση, σας παρακαλω θερμότατα, ενημερώστε με για το τι εκαματε μ αυτο.

Με καθε τιμή και αγαπη
Στάθης Κομνηνός


Ειλικρινά διαβάζοντας το μήνυμά του δάκρυα κύλησαν από τα μάτια μου μα  αυτά τα δάκρυα , δεν είχαν την οσμή του πόνου και το χρώμα της θλίψης. Είχαν τη γεύση του ονείρου  ενός κόσμου καλύτερου,πιο ανθρώπινου, πιο  ουσιαστικού, πιο λαγαρού.. Ανθρώπους σαν  τον κο Στάθη Κομνηνό χρειάζεται η Ελλάδα μας, για να ορθοποδήσει και πάλι. Ανθρώπους που σέβονται και τιμούν τον ΑΝΘΡΩΠΟ,υπερασπιστές του Φωτός και της ΑΛΗΘΕΙΑΣ και να δίνει σε μας τους  σταλακτίτες της σοφίας του.
   Κοιτώντας και την φιλοσοφική μελέτη που έχει κάνει περί θανάτου, μόνο δέος και συναισθήματα σεβασμού πλημμύρισαν την καρδιά μου , που στις μέρες μας υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι, ευαίσθητοι  και βαθυστόχαστοι,  πάει να πει πως ετούτος ο κόσμος, δεν χάθηκε, μα είναι προορισμένος να ζήσει και να πορεύεται πρωτοστάτης κρατώντας το λίκνο της Ανθρωπιάς και της Αγάπης , φωτίζοντας  όλη την Οικουμένη.
   Όσον αφορά για τον τάφο του Καζαντζάκη, η απάντησή μου ήταν: δεν θα το κάνω από σεβασμό στο πρόσωπό σας, κρίνω απαραίτητο , να δημοσιευτεί ατόφια η επιστολή που μου γράφετε και πάλι βέβαια αν μου το επιτρέψετε και το βιβλίο σας να μείνει στην Βικελαία Βιβλιοθήκη Ηρακλείου και να κοσμεί την βιβλιοθήκη της πόλης μας, μα και να φωτίσει  τον ανήσυχο πνευματικό Άνθρωπο και όχι να  πεταχτεί, σαν άχρηστο υλικό , έστω και στον Τάφο του Μεγάλου μας συγγραφέα.Εξάλλου αν ζούσε δεν θα ήθελε την σπουδαία μελέτη σας επάνω σε ένα Τάφο.
Αυτά σαν μικρός φόρος τιμής στο πρόσωπό σας!
Σας ευχαριστώ για όλα!!!
Μου έστειλλε κατ' αρχήν με το απλό ταχυδρομείο το  υπέροχο βιβλίο  της ποίησής του  «ΤΡΙΑΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΩΝ» 
Ένα  πόνημα , που θα έλεγα ανήκει στην φιλοσοφική ποίηση, και σε μαγεύει με την πρώτη στιγμή, που θα το ανοίξεις και θα το  διαβάσεις.
Θέλεις να το διαβάσεις αμπνευστί, όπως ακριβώς πίνεις ένα ποτήρι δροσερό νερό, που λαχταράει η ψυχή σου να το ρουφήξει.
Στην ποίησή του βλέπουμε έντονο το θρησκευτικό συναίσθημα, σε συνδυασμό με το ερωτικό και γίνεται ένα πάντρεμα  με το βαθύ   φιλοσοφικό .
Γεμάτοι μελωδικότητα και μουσικότητα οι στίχοι του:

« Ποιος το φοβισμένο καρδιοχτύπι σου ρυθμοδοτεί;
Ποιος το λαχάνιασμά σου θεατρίζει;
Ποιος την καρδιά σου έχτισε για να διψά;
»

Μια ιδιάζουσα  και χυμώδης γλώσσα, με ιδιαίτερο σεβασμό στον ορθό Λόγο.
Γνώστης της Μυθολογίας, λάτρης της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς, με περιγραφικές εικόνες αφήνει τα αποτυπώματα της ψυχής του στους στίχους του , με την  αγνόητα  ,  την καθαρότητα ενός μικρού παιδιού, αλλά και την έντονη συστολή του. Στίχοι μεστοί, με ειδικό βάρος που μιλάνε ίσα στην καρδιά και λένε μοναχά αλήθειες. Ενας ύμνος και αίνος στην Θεία τέχνη της ποίησης με την ταπεινότητα του αληθινά μεγάλου ποιητή, με έντονη την φιλοσοφική ερωτική διάθεση που προβληματίζει τον αναγνώστη και τον κάνει να στοχάζεται, βάζοντας τον στην ατραπό της μαγαλειώδης Ποίησης. Με ειλικρινείς καταθέσεις ενδοσκόπησης να εκτοξεύονται σαν φωτοβολίδες, ένα βιβλίο από φύσει ατελεύτητο· ήρθε για να μείνει. Και για να μην νομίζετε πως γράφω υπερβολές παραθέτω αποσπάσματα των στίχων του, που κυριολεκτικά με μάγεψαν:



«Διαβάζεται ο αέρας
καθηλώνουν ανέμους οι λέξεις
Ενσάρκωση αγγέλει ο στίχος
Ανεγκλώβιστη κοινωνία ευλογούνται τα πράγματα.
Βαδίζουν στη γοητεία που πιάνονται κι όμως είναι π΄ντοτε πέρα
Χαριτωμένοι ψύλλοι του Ακάτεχου κι όχι,
Στη χώρα που δε μπαίνεις μισός
Στο σπίτι που ολόκληροι είμαστε.
Ξέρεις εσύ τον απανταχού ποιητή του κυττάρου να μας φιλεύεις!
ω  ποίηση
ω μούσα
»



«Κάπου στο τέλος αχνοφέγγει Φως
Ειρήνη
Κατάπαυση
Εσύ θα λυθείς
Κι ο κόσμος θα λυθεί μαζί σου
Αλλά μόνο για σένα
Ολοκληρωμένος
Ξαναγενημένος
Μέσα σου
σ' όλες τις ομόκεντρες δίνες
»

**
« Τόσο σε θέλω που πονώ
κι η θέα σου με μαστιγώνει
Αγάπη αβάστακτο να σ'αγαπώ
όταν με αγκαλιάζεις
»

Για όσους θέλουν να γνωρίσουν περισσότερα για τον κύριο Στάθη Κομνηνό η διεύθυνση του ηλ περιοδικού  που γράφει:
http://www.antiepilogou.gr/show_work.php?id=386

Καλοτάξιδο κύριε Κομνηνέ το βιβλίο σας και πάντα η γραφή σας δημιουργική!!!


Kύριε Κομνηνέ καλό απόγευμα.  Θα δημοσιεύσω αυτήν την βδομάδα στο περιοδικό και προτου το βαλλω θα ήθελα  να το δείτε και να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε κατι. Επίσης αν θέλετε στείλτε μου ένα μίνι βιογραφικό σας και  μερικές ερωτήσεις μου σε στυλ συνέντευξης.

1)  Από ποια ηλικία γράφετε ποίηση  κύριε Κομνηνέ;
2) Αν σας έλεγα να κατατάξετε τον εαυτό σας σε ένα είδος ποίησης (φιλοσοφική. Ερωτική ως θα την χαρακτηρίζατε;
3) Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ποιητές;
4)Πόσο καιρό σας πίρνει να γράψετε ένα ποίημα;
5)ράφετε για σας ή για να διαφωτίσετε τον αναγνώστη;
6)πως βλέπετε την ποίηση στην εποχή μας; Μπορεί να βοηθήσει τον άνθρωπο για να ξεπεράσει τα διάφορα προβλήματά του και πως;
7)Μέσω της ποίησης τι θέλετε να περάσετε στο αναγνωστικό κοινό;
8)Εκτός από το τριάς εξαπατήσεων ποιες άλλες συλλογές εχετε;
9)Πως βλέπετε τα πράγματα με το πολιτικό σκηνικό. Θα μπορουσαμε να ανακάμψυμε σν έθνος και πως;



Καλημερα σας. Θα προσπαθησω να απαντησω οσο πιο περιεκτικα και απο καρδιας στις ερωτησεις σας.1)  Από ποια ηλικία γράφετε ποίηση  κύριε Κομνηνέ;
1. Ο άνθρωπος ΚΑΤΟΙΚΕΙ εκ φύσεως ΠΟΙΗΤΙΚΑ τον Κόσμο,dichterisch όπως έλεγε ο Χαίλντερλιν. Ως εκ τουτου, υπάρχει ΑΓΡΑΦΗ και ΓΡΑΜΜΕΝΗ Ποιηση και φυσικά....είμαστε ΟΛΟΙ, εκόντες άκοντες, Ποιητές. Οντολογικά. Για να απαντησω συμβατικότερα, αισθάνομαι πως η πρωτη ποιητικη μου γραφη ήταν όταν ήμουν περίπου 5 ετών, αντικρίζοντας τα γιασεμιά της αυλής του σπιτιού που έμενα και παίζοντας "πουν' το δαχτυλίδι" με την κατά 2-3 έτη μεγαλύτερη μου φίλη Νίκη, με την οποία ήμουν ερωτευμένος. Η εμπειρία μου αυτη "πέρασε" ολόκληρη στο θεατρικό μου έργο -γραφω ξερετε και πολύ θέατρο...- ΝΥΧΤΕΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ. Η γραμμένη μου ποίηση, ξεκινά επισήμως στα 15 μου, όταν έγραφα αγγλικά ροκ στίχους. 
2) Αν σας έλεγα να κατατάξετε τον εαυτό σας σε ένα είδος ποίησης (φιλοσοφική. Ερωτική ως θα την χαρακτηρίζατε;

2. Δυστυχώς ή ευτυχώς ο άνθρωπος και συνακόλουθα και η ΠΟΙΗΣΗ, είναι ολικό φαινόμενο. Ετσι θα μου ήταν εξαιρετικά δύσκολο να προβώ σε κατατάξεις, στις οποίες δυσπιστω άλλωστε βαθιά. Στην ολικότητα, στην ολότητα, υπάρχουν επαρκώς τα μέρη. Σας παραπέμπτω στο ερωτικό ποίημα, απο την ΤΡΙΑΔΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΩΝΑνυπόφορη Εγγυτητα. Ο ερωτισμός είναι τοσος και τέτοιος, που θεμελιώνει ΛΟΓΟ περί ανθρώπου, Κόσμου και Θεού...φιλοσοφικώς, χαχαχαχα. Ας μην ταξινομούμε το άναρχο και εγγενώς αταξινόμητο ΓΕΓΟΝΟΣ της ΖΩΗΣ. Ας βλέπει κανείς στον στίχο ό,τι βλέπει ή ό,τι αρέσκεται να βλέπει.3) Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ποιητές;
3. Με γαλούχησαν ΟΛΟΙ. Υπάρχουν, ωστόσο, γαλακτοτροφίες αγαπητότερες απο άλλες. Ξεκινούν με κάποιους στη δυτική Ευρώπη, περνούν στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και γυρνούν , απρόσμενα, στη Μέση Ανατολή (έχω σπουδάσει σημιτικές γλώσσες και έχω κάνει κάποια αφιερώματα για τους πολιτισμούς αυτούς της Μέσης Ανατολής). ΠΑΝΤΑ, όμως στέρεο έδαφος ήταν είναι και θα είναι η ελληνική παράδοση. Δεν ονοματίζω συγκεκριμένα, καθότι είναι μίζερη και προχειρολόγα η λογοτεχνική κριτική στον τόπο μας και διότι σέβομαι βαθιά τη λειτουργία που επιτελεί, από χρέος ΤΟΥ, ο αναγνώστης.4)Πόσο καιρό σας πίρνει να γράψετε ένα ποίημα;
4. Ο χρόνος είναι απροσδιόριστη οντότητα...μη-οντότητα..! Θα μπορούσα να μιλήσω πολύ επ αυτού, λόγω και της ευκαιρίας που μου έδωσε προσφάτως η ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ να συμμετάσχω με εισήγησή μου στο συνέδριο που οργάνωσε στο ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ Πανεπιστήμιο, στα τέλη Ιανουαρίου του 2012, με θέμα το Χρόνο. Εχουν εκδοθεί και τα πρακτικά του συνεδρίου από την ένωση φυσικών. Μαλιστα και σε ηλεκτρονική μορφή. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να καταφύγει σ αυτα. Ειμαι βεβαιος πως θα αποζημιωθει απο τον πλουτο των εισηγησεων. Εδω, περιορίζομαι να πω πως τα ποιήματα και η Ποίηση έχουν το δικό τους χρόνο που μάς....επιβάλλεται ταπεινοφρόνως και αδιόρατα.5)Γράφετε για σας ή για να διαφωτίσετε τον αναγνώστη;
5. Ουδέν οίδα, χαχαχαχα, όπως τίθεται το ερώτημα. Ομως, ένα γνωρίζω μέσα από την άγνοια που μόλις δήλωσα : γράφονταςΜΑΘΑΙΝΩ για εμένα, τον Κόσμο, τον αναγνώστη και το Θεό, ανασυνθέτω τον Κόσμο, και ζώ με την ελπίδα πως γράφοντας κάποια στιγμή, όπως ηδη έχει αρχίσει να συμβαίνει, θα ΞΕΜΑΘΩτον Κόσμο, εμένα κλπ φτάνοντας σε μιαν αφοπλιστική, λαμπρή, καταστασιακή, πληρωματικού ίσως χαρακτήρα ΑΓΝΟΙΑ. Ισως το σημείο αυτό να λέγεται "επαναφορά διπλής παιδικότητας" !!!, με κύριο παιχνίδι και αγαλλίαμα το αδιάκοπο και πυκνό ΕΡΩΤΑΝ.6)Πως βλέπετε την ποίηση στην εποχή μας; Μπορεί να βοηθήσει τον άνθρωπο για να ξεπεράσει τα διάφορα προβλήματά του και πως;
6.Όσο για την Ποίηση στην εποχή μας, δεν θα ήθελα να εκφέρω κάποια κρίση. Για την εποχή την ίδια, όμως, θα έλεγα πως έχει τεράστιο ενδιαφέρον για τις παθογένειες, την ηλιθιότητα, την ανθρωπολογική υποστροφή και την θεατρινίστικη αντιποιητικότητα που παρουσιάζει. Ισως καποια άλλη φορά μιλήσω εκτενέστερα γι αυτά, τα οποία θεωρώ άκρως ενδιαφέροντα. Ομως για την κατηγορία του προβληματος, που αναφερετε, έχω ένα ερώτημα να θέσω, με την ευκαιρία αυτης της συνεντεύξεως, που προερχεται από μια πολύ πρόσφατη δημοσίευση ενός ανέκδοτου κειμένου μου, με αφορμή τονWittgenstein, και που αναρτήθηκε στο περιοδικό ΑΝΤΙ Χ ΛΟΓΟΥ[ http://www.antiepilogou.gr/show_work.php?id=390 ]: "Όταν επιλύεις χάνεις πάντα τη μία, τουλάχιστον, πλευρά της καθολικής ευτυχίας."  "Οι λύσεις είναι επιλογές καταστάσεων, όχι καταστροφείς Προβλημάτων." και επίσης "Αν λυνόταν το Πρόβλημα θα προέκυπτε ευτυχία ;" (Περιοδικό ΗΝΙΟΧΕΙΝ, τεύχος 2, Νοεμβ. 2010). Αν ο αναγνώστης σας καταφυγει εκεί, αισθάνομαι πως δεν θα βγει ζημιωμενος.7)Μέσω της ποίησης τι θέλετε να περάσετε στο αναγνωστικό κοινό;
7. Τον αέρα μέσω του οποίου ΖΕΙ και ΚΙΝΕΙΤΑΙ και ΕΙΝΑΙ. Προσοχή όμως : δίχως το ΑΠΟΛΥΤΑ συγκεκριμένο της οιαδήποτε στόχευσης, όπως ενδέχεται να είναι ακόμη και η λειτουργική παραπάνω.8)Εκτός από το τριάς εξαπατήσεων ποιες άλλες συλλογές εχετε;
8. Υπάρχουν η "ΝΕΚΥΙΑ" της οποιας μόνο ενα αποσπασμα εχει εκδοθει στο περιοδικό Περί-Ποίησης ΚΟΥΚΟΥΤΣΙ, το "ΧΑΣΜΑ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΑΙ ΡΥΘΜΩ" εισέτι αδημοσίευτο, τα "ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ", που ελάχιστο μερος τους εχει δημοσιευθει σε καποιες εφημεριδες και περιοδικά, οι "ΥΜΝΟΙ ΣΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ", με ένα μονο ποιημα δημοσιευμενο, "Γέφυρες" αδημοσιευτη συλλογη, όπως επίσης αδημοσιευτες οι "ΑΓΓΕΛΟΙ", "ΝΗΣΙ" κλπ.9)Πως βλέπετε τα πράγματα με το πολιτικό σκηνικό. Θα μπορουσαμε να ανακάμψυμε σν έθνος και πως;
9. Ο ποιητής οφείλει να ζει τα ΚΟΙΝΑ. Για πολλους λόγους. Αυτο δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να τα ΖΕΙ και...αναχωρητικα, μυστικά, και ...αποτακτικά. Ξεχνάμε πολυ συχνά την αρμονία των αντιθέτων και την αλληλοπεριχώρηση των καταστάσεων....
Εγραψα δυο αρθρα με την ευκαιρία της τρέχουσας οικονομικής και πολιτικης κατάστασης { 
http://www.antifono.gr/portal/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82/%CE%9A%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%9F%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1/%CE%86%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1/3154-%CE%9B%CE%BF%CE%BE%CE%AE-%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%9F%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1.html } και {http://www.antifono.gr/portal/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82/%CE%A6%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%AF%CE%B1-%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1/%CE%86%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1/3375-%CE%9F%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1.html }. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ανατρέξει σ αυτα. Νομίζω, πως αν δεν αδράξουμε τη παρούσα απελπιστική συγκυρία για να σκεφθούμε ΔΟΜΙΚΑ και ΘΕΣΜΙΚΑ, θα έλεγα ακόμη-ακόμη πολιτειολογικώς ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ, τα προβλήματά μας, δεν πρόκειται εύκολα και στοιχειωδώς ανθρώπινα να ανασάνουμε....
Χωρίς διόλου να επεκταθώ περαιτέρω και φοβούμενος πως ίσως έχω ήδη κουράσει τους αναγνώστες σας θα απαντήσω με την παροιμιώδη πια φραση ενός άλλου ποιητή "Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει". Εδω, ο Ήλιος προσφέρεται ή καλύτερα παρέχεται με το σταγονόμετρο του Θανάτου. Ίσως να ζούμε στοάριστο εκπαιδευτικό σύστημα, χαχαχαχαχαχα, και να μην το έχουμε ..ακόμη αντιληφθεί !

Ευχαριστώ απο καρδιάς για την τιμή και την ευκαιρία της συνομιλίας !

Υ.Γ Εδω περιέχεται ενα ελάχιστο και ταπεινου χαρακτηρα μικρό βιογραφικό 

Δύο ποιήματα. Στάθης Κομνηνός. Από την ποιητική συλλογή ΤΡΙΑΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΩΝ, εκδ. ΔΟΜΟΣ, Αθήνα 2009. ΑΝΥΠΟΦΟΡΗ ΕΓΓΥΤΗΤΑ. Όσο απουσιάζεις ...

Ληστές στο σπίτι του Δώνη.Τρόμος και πυροβολισμοί


Ληστές εισέβαλαν στο σπίτι του Δώνη - Έπεσαν πυροβολισμοί - Συνελήφθησαν και οι δυο δράστες Σκηνές σοκ στην Κηφισιά
Συνελήφθη μετά από επιχείρηση των ΕΚΑΜ λίγο πριν τις 18:00 και ο δεύτερος ληστής που το μεσημέρι της Πέμπτης είχε εισβάλλει μαζί με συνεργό του στο σπίτι του προπονητή του ΠΑΟΚ Γιώργου Δώνη, στην οδό Ζίτσης 3. Ο συνεργός του συνελήφθη περίπου στις 4 το απόγευμα, στην οδό Θεοτοκοπούλου στην Κηφισιά, μετά από καταιγισμό πυρών ανάμεσα στους ληστές και αστυνομικούς.
17.54 Εντοπίσθηκαν οι ληστές στην οδό Ιθάκης στην Κηφισιά. Ο ένας έχει ήδη συληφθεί ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση σύλληψης και του δεύτερου ο οποίος βρισκεται περικυκλωμένος. Ο δεύτερος ληστής έχει κρυφτεί σε σπίτι που βρίσκεται στην οδό Ιθάκης στην Κηφισιά και σύμφωνα με πληροφορίες είναι τραυματισμένος από σφαίρα αστυνομικού.
Ο΄πως γράφει η Best News η συμπλοκή ξεκίνησε όταν οι αστυνομικοί εντόπισαν υπόπτους που προσπαθούσαν να μπούν στο σπιτι του προπονητή Γιώργου Δώνη που κατοικεί στην Κηφισιά στην οδό Ζίτσης 3.
Λίγα μέτρα μακρυά από το σπίτι του γνωστού προπονητή βρίσκεται το σπίτι του Γιώργου Παπακωνσταντίνου και οι ληστές έγιναν αντιληπτοί από τον αστυνομικό που φρουρούσε την οικία του πρώην υπουργού. Ο φρουρός ειδοποίησε αμέσως την Άμεση Δράση και γρήγορα στην περιοχή βρέθηκαν άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ.
Οταν πήγαν να τους συλλάβουν οι ληστές στην προσπάθειά τους να ξεφύγουν, άρχισαν να πυροβολούν εναντίον των αστυνομικών με αποτέλεσμα να τραυματίσουν έναν αρχιφύλακα στο πόδι.
Οι αστυνομικοί ανταπέδωσαν τα πυρά και τραυμάτισαν έναν από τους ληστές.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι ληστές πήραν όμηρο τον πεθερό του προπονητή που βρισκόταν εκείνη την ώρα στο σπίτι, τον οποίο άφησαν ελεύθερο λίγα λεπτά αργότερα στο ρέμα του Κοκιναρά. Την ώρα της ληστείας στο σπίτι βρίσκονταν και τα δύο παιδιά του Γιώργου Δώνη, όπως και η σύζυγός του.
Η αστυνομία έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό και αυτή την ώρα ακολουθεί τους ληστές μέχρι το ρέμα του Κοκκιναρά.
Πριν από λίγη ώρα στην εκκλησία της Παναγίας της Ελευθερώτριας οι αστυνομικοί βρήκαν τα κοσμήματα που είχαν πάρει οι ληστές από το σπίτι αλλά και κηλίδες αίματος από τον τραυματισμένο ληστή.
Να σημειωθεί πως το σπίτι του Γιώργου Δώνη είναι η τρίτη φορά που γίνεται στόχος ληστών τους τελευταίους έξι μήνες.
Ο προπονητής του ΠΑΟΚ που αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη ενημερώθηκε αμέσως για το περιστατικό και επιστρέφει εσπευσμένα στην Αθήνα για να βρεθεί κοντά στην οικογένειά του.
15.57 Όλα έγιναν στην οδό Ζίτσης 3 στην Κηφισιά. Οι κακοποιοί είχαν μπει στο σπίτι και είχαν σαρώσει τα πάντα. Όμως, την ώρα που έβγαιναν με την λεία, τους είδαν αστυνομικοί που περνούσαν με ένα περιπολικό.
Ακολούθησε ανταλλαγή πυροβολισμών και στην προσπάθειά τους να διαφύγουν οι ληστές χρησιμοποίησαν ως ασπίδα τον πεθερό του κ. Δώνη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο σπίτι ήταν και η σύζυγος του Γιώργου Δώνη, όμως οι ληστές δεν την πήραν χαμπάρι.
Ακολούθησε ανταλλαγή πυροβολισμών με αποτέλεσμα να τραυματισθεί ένας αρχιφύλακας στο πόδι. Οι αστυνομικοί ανταπέδωσαν τα πυρά και τραυμάτισαν έναν από τους ληστές.
Πριν από λίγη ώρα στην εκκλησία της Παναγίας της Ελευθερώτριας οι αστυνομικοί βρήκαν τα κοσμήματα που είχαν πάρει οι ληστές αλλά και κηλίδες αίματος που σημαίνει ότι ένας από αυτους έχει τραυματισθεί.
Η αστυνομία έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό και αυτή την ώρα ακολουθεί τους ληστές μέχρι το ρέμα του Κοκκιναρά. Εχει σηκωθεί και ελικόπτερο.

Η συνήθεια του ρατσισμού. Tου Παντελη Μπουκαλα*


 
Τη μια φορά είναι Αιγύπτιοι, δεκαπέντε χρόνια ψαράδες στον Πειραιά, που πολιορκούνται και ξυλοκοπούνται αγρίως από αρματωμένους «αγνώστους». Την άλλη, «άγνωστοι» κυνηγούν έναν Τυνήσιο στους παραλιακούς δρόμους της Πάτρας και, πάλι καλά, σπεύδουν οι περίοικοι για να τον σώσουν από την οριστική «μετανάστευση». Την άλλη, στα Χανιά, αλλοδαπός μαχαιρώνεται από «αγνώστους». Αλλοι «άγνωστοι», στον ηλεκτρικό, μαχαιρώνουν μετανάστη. Κι άλλοι, αλλού, σχεδόν σε κάθε πόλη της Ελλάδας, των νησιών, του κάμπου ή των βουνών. Αφού παντού υπάρχουν ξένοι που χτίζουν, μαζεύουν ροδάκινα, φράουλες και ντομάτες, βόσκουν τα κοπάδια μας, πλένουν τα άπλυτά μας, γηροκομούν τους αρρώστους μας. Και κυρίως, παντού υπάρχουν «άγνωστοι».
Δεν βλέπουν όλα τα περιστατικά το φως της δημοσιότητας. Δεν υπάρχουν παντού πρόθυμοι να τα δημοσιοποιήσουν. Αντίθετα, υπάρχουν παντού πρόθυμοι να τα αποσιωπήσουν, είτε αστυνομικοί είναι είτε «ορθά σκεπτόμενοι» Ελληνες που «δεν θέλουν να πληγεί η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό». Μη μας περάσουν για ρατσιστές στα καλά καθούμενα - ποιους, εμάς, τους εκ γονιδίων και εκ θρησκευμάτων φιλόξενους...
Ισως λοιπόν έχει κάποιο δίκιο η χρυσαυγίτικη ηγεσία όταν δηλώνει ότι δεν ήταν μέλη της όσοι χτύπησαν αλλοδαπούς στο ένα ή το άλλο σημείο της χώρας. Οσο πρόθυμα κι αν είναι τα παλικάρια της, οι αυτοχειροτονημένοι κυνηγοί κεφαλών, πού να τα προλάβουν όλα. Και ίσως αυτό είναι το επικίνδυνο: Οτι πλέον, από τη στιγμή που, διά της Χ.Α., η αυτοδικία και το λιντσάρισμα πέρασαν στο ρεπερτόριο των αντιδράσεών μας σαν κάτι ανεκτό, αν όχι υποχρεωτικό και απολύτως δικαιολογημένο, σε κάθε γωνιά της χώρας κάποιοι ελληνάρες μπορούν να αυτοσχεδιάσουν (ιδιαίτερα δε μικρής ηλικίας, όσοι μεγάλωσαν σε οικογένειες που ανάμεσα στο ψωμί και στο τυρί έριχναν και πέντε αναθέματα στους ξένους). Να δείρουν δηλαδή, να μαχαιρώσουν, να «σωφρονίσουν» μετανάστες, χωρίς να είναι οπωσδήποτε μέλη της Χ.Α. Μπορεί να εμπνέονται από τις μιχαλολιάκειες «θεωρίες» και τις κασιδιάριες «πρακτικές», μπορεί να είναι ψηφοφόροι της Χ.Α., αλλά δεν χρειάζεται να είναι κομμάτια του στρατιωτικού μηχανισμού της. Οπως και με την Κου Κλουξ Κλαν: Ο καθένας μπορούσε να βρει ένα άσπρο σεντόνι και να φτιάξει την κουκούλα του μίσους. Και όπως με την Αλ Κάιντα: Ο καθένας, σε οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη, μπορούσε να παγιδέψει ένα αυτοκίνητο εν ονόματι της Αλ Κάιντα, του οδηγού - παραδείγματος, δίχως να έχει οργανωτική σχέση με τον πυρήνα της.
Η μαζική υιοθέτηση της αυτοδικίας από Ελληνες που μπορεί να βρίσκουν ακόμα και διασκεδαστικό και ψυχοχαλαρωτικό το κυνήγι αλλοδαπών είναι ό,τι πιο επικίνδυνο. Το φαινόμενο δεν περιορίζεται πια στο πλαίσιο μιας ακροδεξιότατης μιλιταριστικής οργάνωσης. Και δεν πρόκειται για πλήγμα «στην εικόνα της χώρας», στη φλούδα της, αλλά κάπου πολύ πολύ βαθύτερα: στον ψυχισμό και τις αξίες μας.                  


* O ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΟΥΚΑΛΑΣ είναι αρθρογράφος της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ των Αθηνων                                     



Πέμπτη, 28 Iουνίου 2012





8 "αθάνατες" τροφές που δεν λήγουν ποτέ.


Εκείνο το ρύζι με ημερομηνία παραγωγής 1982 που ξέμεινε στο ράφι της κουζίνας και θα το πετάξετε χωρίς δεύτερη σκέψη, στην πραγματικότητα αν το μαγειρέψετε θα είναι τόσο γευστικό -και ασφαλές λένε οι ειδικοί- σαν να το αγοράσατε σήμερα! Και δεν είναι μόνο το ρύζι. Σε μια εποχή που είμαστε πλέον απολύτως πεπεισμένοι ότι τα πάντα γύρω μας έχουν ημερομηνία λήξεως, η φύση φροντίζει να μας δώσει μια ανάσα αισιοδοξίας: υπάρχει και κάτι που διαρκεί για πάντα: 8 αθάνατα προϊόντα «βρυκόλακες» (όπως συνηθίζουν να τα αποκαλούν οι επιστήμονες) της διατροφικής αλυσίδας, ακριβώς επειδή ο χρόνος δεν τα αγγίζει. Διατηρούν όλες τις θρεπτικές τους αξίες, την ποιότητά τους και την υγιή όψη τους όσοι… αιώνες κι αν περάσουν. Για φαντάσου!

1. Μέλι
Το μέλι διαρκεί επ’ αόριστον. Μπορεί να αλλάζει χρώμα και υφή (ή ακόμη και να κρυσταλλώνει) αλλά παραμένει ασφαλές για κατανάλωση και πεντανόστιμο! Σε περίπτωση που σας ανησυχεί η κρυσταλλική του μορφή, τοποθετήστε απλώς το ανοικτό δοχείο σε ζεστό νερό μέχρι να διαλυθούν οι κρύσταλλοι.
2. Ζάχαρη
Η πρόκληση με τη ζάχαρη δεν είναι να τη διατηρήσετε φρέσκια αλλά να την προλάβετε να μη σας γίνει σκληρή σαν πέτρα. Η ζάχαρη δεν χαλάει ποτέ γιατί δεν ευνοεί την ανάπτυξη βακτηριδίων (γι΄αυτό άλλωστε οι μαρμελάδες και τα γλυκά που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης διατηρούνται για πάρα πολύ καιρό, εφόσον φυλάσσονται σε αεροστεγώς κλεισμένα βαζάκια). Βεβαιωθείτε μονάχα ότι έχετε αποθηκεύσει τη ζάχαρη σε αεροστεγές δοχείο -ώστε να κρατήσετε την υγρασία ή τα ζουζούνια μακριά- και… κοιμηθείτε ήσυχοι. Θα έχετε γλυκιά ζάχαρη για πάντα!
3. Ρύζι
Ακόμη και εάν το σακί ή το κουτί όπου έχετε φυλάξει το ρύζι δείχνει… βρωμερό, σκεπασμένο με ένα παχύ στρώμα σκόνης από την πολυκαιρία, το προϊόν μέσα στο κουτί θα είναι ολόφρεσκο, σαν να το έχετε μόλις αγοράσει. Αυτό ισχύει για το άσπρο και το άγριο ρύζι, το arborio, το jasmine και το basmati αλλά όχι για το καστανό ρύζι. Κλείστε, λοιπόν, το καπάκι για να μην μπουν ζωύφια και μην αγχώνεστε. Το ρύζι σας δε θα χαλάσει ποτέ.
4. Δυνατά οινοπνευματώδη
Δεν χρειάζεται να βιαστείτε και να τελειώσετε το τεράστιο μπουκάλι με ρούμι που έχετε από τα… 18α γενέθλιά σας στο ντουλάπι! Τα οινοπνευματώδη ποτά μένουν αναλλοίωτα στο χρόνο, αρκεί να μην τα ζεσταίνει ο ήλιος ή κάποια εστία θέρμανσης. Αν τοποθετήσετε τα ποτά σας σε ένα σκοτεινό ντουλάπι τότε μπορείτε ακόμη και να τα χαρίσετε στα εγγόνια σας για το πάρτι ενηλικίωσής τους! Τα οινοπνευματώδη που έχετε αρκετά χρόνια ίσως χάσουν λίγο από το άρωμά τους, αλλά… ούτε που θα το καταλάβετε. Στην υγειά σας!
5. Καλαμποκάλευρο
Για να διατηρήσετε το καλαμποκάλευρο… αθάνατο -όπως έκαναν οι προγιαγιάδες μας στους δύσκολους καιρούς- φροντίστε να είναι στεγνό, καλά σφραγισμένο και σε δροσερό μέρος (στα πιο χαμηλά ράφια του ψυγείου, για παράδειγμα). Ακόμη κι αν περάσουν χρόνια από τότε που αγοράσατε το αλεύρι, θα το βρείτε ολόφρεσκο στη χάρτινη συσκευασία του όταν (και όποτε) θελήσετε να το χρησιμοποιήσετε…
6. Αποσταγμένο άσπρο ξίδι
Μπορείτε άφοβα να αγοράσετε ένα μεγάλο μπουκάλι άσπρο ξίδι χωρίς να σκέφτεστε ότι θα χαλάσει πριν το καταναλώσετε και πάνε τα λεφτά σας χαμένα. Διατηρήστε το σύμφωνα με τις οδηγίες στο μπουκάλι και θα έχετε πάντα έναν άψογο «σύμμαχο» για τα dressings, τις μαρινάδες ή ακόμη και την καθαριότητα του σπιτιού σας!
7. Καθαρό εκχύλισμα βανίλιας
Το καθαρό εκχύλισμα βανίλιας, δεδομένου ότι περιλαμβάνει αλκοόλ, θα παραμείνει φρέσκο και αρωματικό για όσο το έχετε στο ντουλάπι σας. Οι απομιμήσεις του αποστάγματος δεν έχουν βέβαια εξίσου μεγάλη διάρκεια ζωής. Γι’ αυτό, λοιπόν, όταν βρεθείτε μπροστά στο ράφι του σούπερ μάρκετ μη διστάσετε να δώσετε λίγα χρήματα παραπάνω για το αυθεντικό εκχύλισμα βανίλιας. Θα το έχετε για μια ζωή…
8. Αλάτι
Το επιτραπέζιο αλάτι, το αμερικανικό kosher salt και το θαλασσινό αλάτι είναι πραγματικά… υπεραιωνόβια! Θα διατηρηθούν για πάντα φρέσκα και θα νοστιμίζουν το φαγητό σας ακόμη κι αν τα αγοράσατε πριν πολλά πολλά χρόνια.

Μας το έστειλε ο Οιχαλος. Βαγγέλης Κράπας http:https://www.facebook.com/groups/dkoichalias/
πηγή: jenny.gr

wibiya widget