Wednesday, January 27, 2016

Ο Τσιπρας στο Ισραήλ. ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ ΤΗ ΣΥΜΜΑΧΊΑ για αέριο και ασφάλεια..


Με το μισό υπουργικό στο Ισραήλ ο Τσίπρας «κλειδώνει» τη συμμαχία για αέριο και ασφάλεια

Με τις δηλώσεις των Αλέξη Τσίπρα και Μπένζαμιν Νετανιάχου και την υπογραφή 10 κειμένων, σύμφωνα με πληροφορίες, σχετικά με τη συνεργασία των δύο χωρών σε μια σειρά από τομείς, όπως η καινοτομία και η εκπαίδευση, θα κορυφωθούν οι εργασίες του 2ου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Ισραήλ, στα Ιεροσόλυμα. 
Ο Έλληνας πρωθυπουργός μεταβαίνει σήμερα στο Ισραήλ συνοδευόμενος από εννέα υπουργούς για την πραγματοποίηση της διευρυμένης διμερούς συνάντησης των δύο χωρών, όπου θα συζητηθούν σημαντικά θέματα με στόχο την προώθηση της συνεργασίας. Η επίσκεψη του πρωθυπουργού και του πολυμελούς κυβερνητικού κλιμακίου στο Ισραήλ και την Κύπρο (όπου θα μεταβούν απόψε το βράδυ για να ακολουθήσει η τριμερής Ελλάδας-Κύπρου Ισραήλ την Πέμπτη), εντάσσεται σε μια ευρύτερη διπλωματική πρωτοβουλία της χώρας μας, για ενίσχυση της συνεργασίας με χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, όπως επισήμαιναν πηγές της κυβέρνησης. Παράλληλα, τόσο η Τριμερής, όσο και οι Διμερείς Συναντήσεις με Ισραήλ και Κύπρο, θα αποτελέσουν ευκαιρία για ενίσχυση του διαλόγου μεταξύ των τριών χωρών για ζητήματα ασφάλειας.
Η συνάντηση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Ισραήλ πραγματοποιείται σε συνέχεια της επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα τον περασμένο Νοέμβριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργασίες θα περιλαμβάνουν κατ' ιδίαν συνάντηση των πρωθυπουργών και διμερείς συναντήσεις των ομόλογων υπουργών των δύο χωρών. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, η Διευρυμένη Διμερής Συνάντηση Ελλάδας - Ισραήλ έχει οριστεί για τις 16:30 και στις 18:00 θα πραγματοποιηθεί η τελετή υπογραφών των συμφωνιών και θα ακολουθήσουν κοινές δηλώσεις των δύο πρωθυπουργών. Οι εργασίες ολοκληρώνονται με δείπνο εργασίας, μετά τη λήξη του οποίου ο πρωθυπουργός και η συνοδεία του θα αναχωρήσουν για την Κύπρο, όπου την επομένη, Πέμπτη 28 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί η διευρυμένη συνάντηση Ελλάδας - Κύπρου και εν συνεχεία η τριμερής συνάντηση Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ.
Τον πρωθυπουργό θα συνοδεύουν στο Ισραήλ ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας, η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, ο υπουργός Υποδομών - Μεταφορών - Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, ο υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας, ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας Κώστας Φωτάκης, ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς, η υπουργός παρά τω πρωθυπουργό - κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Μάρδας. Ακόμη, στο πλαίσιο της διμερούς συνάντησης με το Ισραήλ, αναμένεται να συζητηθούν επίσης το Παλαιστινιακό, καθώς και οι περιφερειακές εξελίξεις. Παράλληλα, με την επίσκεψη στο Ισραήλ, ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Μάρδας, θα πραγματοποιήσει επίσκεψη στην Παλαιστίνη, όπου θα συναντηθεί με Παλαιστίνιους αξιωματούχους.
Η τριμερής Ελλάδας-Κύπρου- Ισραήλ την Πέμπτη 
Σχετικά με την Τριμερή Συνεργασία Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ, οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι αυτή αφορά τους τομείς της διασυνδεσιμότητας, της ενέργειας (φυσικό αέριο, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Ηλεκτρική ενέργεια), των μεταφορών, του τουρισμού, της επιστήμης και τεχνολογίας (με έμφαση στις νεοφυείς επιχειρήσεις - start ups), τις θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και τον ευρύτερο οικονομικό τομέα.
Η σύνοδος θα περιλαμβάνει κατ' ιδίαν και διευρυμένες διμερείς συνομιλίες (Ελλάδα-Κύπρος, Κύπρος-Ισραήλ), καθώς επίσης και τριμερείς συναντήσεις, κατ' ιδίαν μεταξύ των ηγετών και σε διευρυμένη σύνθεση. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στο πλαίσιο της διμερούς συνάντησης με την Κύπρο, θα συζητηθούν επίσης οι εξελίξεις στο Κυπριακό, ενώ η σύνοδος αναμένεται να ολοκληρωθεί με υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για διαχείριση υδάτων, κοινές δηλώσεις στον Τύπο και γεύμα.
Ειδικότερα, μετά την τελετή υποδοχής κατά την άφιξη στο Προεδρικό Μέγαρο στη Λευκωσία, στις 9:20 θα υπάρξει κατ' ιδίαν συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη. Εν συνεχεία θα πραγματοποιηθεί η Διευρυμένη Διμερής Συνάντηση Ελλάδας - Κύπρου. Ακολουθεί η διευρυμένη διμερής συνάντηση Κύπρου - Ισραήλ και στις 11:30 πραγματοποιείται η Τριμερής συνάντηση Α. Τσίπρα - Ν. Αναστασιάδη - Μπ. Νετανιάχου και κατόπιν η Διευρυμένη Τριμερής Συνάντηση Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ. Για τις 13:10 έχουν προγραμματιστεί η τελετή υπογραφής και οι κοινές δηλώσεις και στις 13:40 το γεύμα.
Στην Κύπρο τον πρωθυπουργό θα συνοδεύσουν ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, ο υπουργός Υποδομών - Μεταφορών - Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας Κώστας Φωτάκης, ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς, η υπουργός παρά τω πρωθυπουργό - κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη.

ΣΗΜΕΡΑ (27/1/16) Η ΗΜΈΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΏΜΑΤΟΣ

Έναν χρόνο πριν, με ομόφωνη απόφασή της η Βουλή των Ελλήνων είχε καθιερώσει την 27η Ιανουαρίου ως ημέρας μνήμης και τιμής για τους Έλληνες Εβραίους που έχασαν την ζωή τους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των ναζί, αλλά και για όσους με αυταπάρνηση και με θάρρος κινδύνευσαν για να σώσουν τους συμπολίτες τους από βέβαιο θάνατο.
Είναι η πρώτη φορά, από την καθιέρωση της ημέρας, που αντιπροσωπεία των Ελλήνων Εβραίων θα παραβρεθεί με αφορμή τον εορτασμό, σήμερα Τετάρτη, σε ειδική συνεδρίαση στην ολομέλεια της Βουλής. Τιμώμενα πρόσωπα θα είναι οι Έλληνες εβραίοι επιζώντες του ολοκαυτώματος.
Αν και σε σχέση με τις χώρες της Κεντρική Ευρώπης, ο αντισημιτισμός στα Βαλκάνια ήταν ηπιότερος, ο αριθμός των Εβραίων θυμάτων των ναζιστών ήταν και σε αυτή την περίπτωση μεγάλος.
Πιο συγκεκριμένα και όσον αφορά στην Ελλάδα, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. 46.091 ήταν οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης, δηλαδή το 96% της τότε κοινότητας, που εστάλησαν στα στρατόπεδα του Άουσβιτς τον Μάρτιο του 1943. Μερικούς μήνες πριν, το μόνο που είχαν καταφέρει να κάνουν όταν τους περικύκλωσαν οι Γερμανοί, ήταν να εξαγοράσουν με 2,5 εκατομμύρια δραχμές την ελευθερία τους.
Συγκέντρωση των Εβραίων της Θεσσαλονίκης στην πλατεία Ελευθερίας βάσει γερμανικής διαταγής με σκοπό την καταγραφή τους
Ο απολογισμός ήταν τραγικός. Το 1950 κατάφεραν να επιστρέψουν από τα στρατόπεδα μόλις 1.950 άτομα. Αν και βρισκόταν πλέον στην πατρίδα τους, τα πράγματα ήταν και εδώ διαφορετικά καθώς το γερμανικό πέρασμα φρόντισε να ισοπεδώσει τα πάντα στο πέρασμά του. Περιουσίες καταστράφηκαν, ή λεηλατήθηκαν, σπίτια και καταστήματα είχαν αλλάξει χέρια, η πληθυσμιακή σύνθεση της Θεσσαλονίκης είχε αλλάξει δραματικά, ακόμη κι ένα σημαντικό μέρος των αναπτυξιακών και παραγωγικών δυνατοτήτων της πόλης είχε υπονομευτεί για πολλά επόμενα χρόνια. Σχεδόν στο σύνολό τους, οι επιβιώσαντες εβραίοι είχαν χάσει από τη ναζιστική λαίλαπα, οικογένειες, συγγενείς και φίλους και παρότι είχαν καταφέρει να γλιτώσουν τον θάνατο, η επανένταξή τους στον κοινωνικό ιστό της πόλης ήταν, τουλάχιστον κατά τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, ένα ακόμη σοβαρό εμπόδιο που θα έπρεπε να υπερβούν.
Το ελληνικό κράτος της εποχής -μάλιστα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για τα ελληνικά πράγματα, μετά τον πόλεμο και πριν τον εμφύλιο- ήταν από τα πρώτα στην Ευρώπη, που θέσπισε νόμους για την επιστροφή των περιουσιών που είχαν απομείνει, αλλά και αυτό στην πράξη αποδείχθηκε «Γολγοθάς», με πολλούς εβραίους δικαιούχους, νόμιμους ιδιοκτήτες, να πασχίζουν για χρόνια στα δικαστήρια για να αποδείξουν ότι τους ανήκει η περιουσία τους, καθώς είχαν χαθεί ή καταστραφεί οι τίτλοι ιδιοκτησίας, ή ακόμη είχαν πεθάνει συγγενείς, γνωστοί, γείτονες, φίλοι, μάρτυρες για να επιβεβαιώσουν την κυριότητα της περιουσίας.
Κατά την καταγραφή τους οι Γερμανοί και Έλληνες συνεργάτες τους προέβησαν σε βασανιστήρια και εξευτελισμό των Εβραίων
«Η πρώτη νομοθεσία για τη διαχείριση και επιστροφή των εβραϊκών περιουσιών στους νόμιμους κατόχους τους, είναι ο νόμος 2 της 26ης Οκτωβρίου 1944, της πρώτης μεταπολεμικής κυβέρνησης Γεωργίου Παπανδρέου. Σκεφτείτε, είναι πριν τα Δεκεμβριανά στην Αθήνα και πριν ακόμη την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, στις 30 Οκτωβρίου 1944 με την αποχώρηση των ναζιστικών στρατευμάτων και την είσοδο των δυνάμεων ΕΛΑΣ» λέει η διδάκτωρ Ιστορίας στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, Μαρία Καβάλα, και συνεχίζει: «Επίσης, είναι η πρώτη κυβέρνηση Σοφούλη που εισάγει μια πολύ σημαντική ρύθμιση, τον αναγκαστικό νόμο 846/22.1.1946 με τον οποίο καταργείται αποκλειστικά για τις περιουσίες των Ελλήνων εβραίων η πρόβλεψη, ότι ελλείψει κληρονόμων η περιουσία περνά στο ελληνικό Δημόσιο. Είναι πολύ σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία γιατί έτσι αρχίζει η διεκδίκηση από τους δικαιούχους. Η διαδικασία ουσιαστικά άρχισε τρία χρόνια μετά. Όταν δημοσιεύτηκε στις 29 Μαρτίου 1949 το βασιλικό διάταγμα, με το οποίο συγκροτούνταν ο ΟΠΑΙΕ για την απόδοση των περιουσιών».
Οι Έλληνες εβραίοι της Θεσσαλονίκης δεν το έβαλαν κάτω, παρά τις δυσκολίες. Θρήνησαν για τους νεκρούς τους, τους τίμησαν, στάθηκαν και πάλι στα πόδια τους και κατάφεραν στις επόμενες δεκαετίες να αναστήσουν μέσα από τις ...στάχτες» τους, τους τόπους λατρείας τους, την κοινότητα τους, την Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης και τα ιδρύματά της, το Εβραϊκό Μουσείο και το Γηροκομείο «Σαούλ Μοδιάνο» και σήμερα να γιορτάζουν μαζί με τους υπόλοιπους Έλληνες, την «Ημέρα Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος», που θέσπισε, παμψηφεί, με το νόμο 3218/2004 (ΦΕΚ Α' 12), η ελληνική Βουλή.
Εκείνοι που προσπάθησαν να βοηθήσουν
Όπως και σε άλλες χώρες όμως, έτσι και στην Ελλάδα βρέθηκαν εκείνοι που προσπάθησαν να βοηθήσουν με κάθε τρόπο την εβραϊκή κοινότητα, όπως ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Γεννάδιος που λάμβανε μέτρα για να παρεμποδίσει την μεταφορά τους στα στρατόπεδα. Ο Γεννάδιος κατέβαλε προσπάθειες να διασωθούν οι εκχριστιανισθέντες Εβραίοι της Θεσσαλονίκης και όσοι διέθεταν πλαστές βεβαιώσεις βάπτισης.
Από την πλευρά του ο αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός με μία αιχμηρή επιστολή διαμαρτυρίας την οποία υπέγραφαν 27 ηγετικά μέλη πολιτιστικών, ακαδημαϊκών και επαγγελματικών οργανώσεων, τόνιζε τους αδιάρρηκτους δεσμούς μεταξύ Χριστιανών και Εβραίων, αποκαλώντας τους από κοινού «Έλληνες» χωρίς διάκριση. Το εν λόγω κείμενο είναι μοναδικό στο είδος του σε ολόκληρη την υπό κατοχή Ευρώπη ως προς τον χαρακτήρα, το περιεχόμενο και τον σκοπό.
Σημαντική, επίσης, ήταν η συνεισφορά του Γενικού Προξένου της Ιταλίας Γκουέλφο Ζαμπόνι (Guelfo Zamboni), ο οποίος εφοδίασε με πλαστά πιστοποιητικά ιθαγένειας περίπου 300 Εβραίους της Θεσσαλονίκης, επιτρέποντάς τους έτσι να καταφύγουν στην ιταλική ζώνη κατοχής στην Αθήνα.
Δυστυχώς, όμως όσες προσπάθειες και αν καταβλήθηκαν η παραπληροφόρηση, αλλά και ο εφησυχασμός έδρασαν έτσι ώστε να οδηγηθούν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης οι περισσότεροι Έλληνες Εβραίοι και να βρουν τραγικό θάνατο.
Οι Εβραίοι της Κέρκυρας και της Ζακύνθου
Μετά την κατάρρευση του φασιστικού καθεστώτος στην Ιταλία το 1943, η Κέρκυρα πέρασε στον έλεγχο της ναζιστικής Γερμανίας και ο τότε δήμαρχος συνεργάστηκε με τις αρχές κατοχής και συνέβαλε στην υιοθέτηση και εφαρμογή διαφόρων αντισημιτικών νόμων υπό την κατεύθυνση της ναζιστικής διακυβέρνησης.
Στις αρχές τού Ιουνίου 1944, ενώ οι Σύμμαχοι βομβάρδιζαν την Κέρκυρα με σκοπό τον αντιπερισπασμό για την απόβαση στη Νορμανδία, η Γκεστάπο περικύκλωσε τους Εβραίους τής πόλεως, τους έθεσε υπό προσωρινή κράτηση στο Παλαιό Φρούριο και στις 10 Ιουνίου τους εκτόπισε στο Άουσβιτς, από όπου ελάχιστοι επιβίωσαν.
Εντούτοις, περίπου διακόσιοι από τους 2.000 Εβραίους τού νησιού, οι οποίοι διέφυγαν την περικύκλωση, βρήκαν καταφύγιο στους χριστιανούς γείτονές τους και κρύφτηκαν εκεί. Είναι αξιοσημείωτο ότι μέχρι σήμερα μία από τις κύριες συνοικίες τής παλαιάς πόλης ονομάζεται Εβραϊκή σε αναγνώριση της συμμετοχής και συνεχούς παρουσίας των Εβραίων στην πόλη τής Κέρκυρας. Η Συναγωγή τής συνοικίας αυτής παραμένει ενεργός και λειτουργεί με περίπου 65 μέλη.
Σκηνή από τον εκτοπισμό των Εβραίων των Ιωαννίνων στις 25 Μαρτίου 1944. Σχεδόν όλοι θα εξοντωθούν μόλις οδηγηθούν στο στρατόπεδο Άουσβιτς-Μπιρκενάου
Οι 275 Εβραίοι τής Ζακύνθου, ωστόσο, επέζησαν από το Ολοκαύτωμα. Όταν οι γερμανικές αρχές κατοχής διέταξαν γραπτώς τον δήμαρχο να τους παραδώσει κατάλογο με τα ονόματα των Εβραίων του νησιού, ο μητροπολίτης Χρυσόστομος επέστρεψε τη διαταγή στους Γερμανούς με δύο ονόματα: το δικό του και του δημάρχου. Ο πληθυσμός τού νησιού προσέφερε καταφύγιο σε κάθε μέλος τής εβραϊκής κοινότητας.
Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1953, όταν το νησί υπέστη καταστροφές από σεισμό, η πρώτη χορηγία βοήθειας ήλθε από το κράτος τού Ισραήλ συνοδευόμενη από το εξής μήνυμα: «Οι Εβραίοι τής Ζακύνθου δεν λησμόνησαν ποτέ τον Δήμαρχο και τον αγαπητό τους Επίσκοπο, καθώς και όσα έκαναν για εμάς».
«Η σημερινή μέρα δεν είναι μόνο για τους εβραίους...»
«Είναι σημαντική αυτή η μέρα, γιατί με τέτοιες εκδηλώσεις τασσόμαστε ενάντια στη μισαλλοδοξία, τον αντισημιτισμό και τον ρατσισμό και δίνουμε μηνύματα στη νέα γενιά. Η σημερινή μέρα δεν είναι μόνο για τους εβραίους. Είναι για τα διδάγματα που βγήκαν από το
Ολοκαύτωμα. Δε πρέπει να ξεχνάμε πως έγινε αυτό το πράγμα -η Ελλάδα είναι από τα κράτη τα οποία μελετούν τη μνήμη- δεν πρέπει να ξεχνάμε, πρέπει να βγάζουμε συμπεράσματα, για να μην ξαναγίνει» δήλωσε ο πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης, Δαβίδ Σαλτιέλ.
Η Θεσσαλονίκη, με την τεράστια συνεισφορά αίματος των εβραίων πολιτών της στη ναζιστική μηχανή, έχει ανακηρυχθεί και επίσημα, από το 2012, «μαρτυρική πόλη» και έχει ενταχθεί στο «Δίκτυο Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών της Ελλάδος».
Ελάχιστοι, ωστόσο, είναι οι επιζήσαντες των κρεματορίων που βρίσκονται πλέον στη ζωή. Οι μνήμες, όμως, είναι ακόμη ζωντανές μέσα από τις διηγήσεις όσων επέζησαν στους δικούς τους, αλλά και στα μέσα ενημέρωσης και σε ειδικούς επιστήμονες που μελετούν εκείνη την περίοδο. Εκτός από εκείνους που επιβίωσαν από τη ναζιστική θηριωδία των στρατοπέδων συγκέντρωσης, υπήρξαν και πολλές περιπτώσεις εβραίων που κατάφεραν να αποφύγουν τον σχεδόν βέβαιο θάνατο, εξαιτίας πράξεων, δράσεων αλληλεγγύης, σε βαθμό αυτοθυσίας, πολλών χριστιανών ομοεθνών συμπολιτών τους που στάθηκαν στο πλευρό τους, τους έκρυψαν, τους φιλοξένησαν με κίνδυνο της ζωής τους και που έγιναν «δεύτερα» αδέλφια, γονείς και συγγενείς, στη θέση όσων είχαν χαθεί οριστικά στο ολοκαύτωμα. Μια τέτοια ιστορία, μιας διασωθείσας εβραιοπούλας, που είχε βρει τη σωτηρία στην αγκαλιά μιας οικογένειας ποντιακής καταγωγής στην Ημαθία, είχε δημοσιεύσει, στις 21.10.2015.
Μια διασωθείσα εβραιοπούλα της κατοχής θυμάται…
«Ντο να φτάω; Αρέσει κι αρέσει αβούτο είμαι» (Τι να κάνω; Αρέσει δεν αρέσει αυτό είμαι) μας χαιρετά με χαμόγελο η Στερίνα Ταμπώχ, απαντώντας στο αστείο μας, ότι μετά από όσα έζησε στην κατοχή, κοντά στην ποντιακή οικογένεια που την έσωσε και την περιέθαλψε, είναι πλέον μια «εβραία… ποντία»...
'Αλλωστε, αν και αυτό ήταν το πραγματικό της όνομα που της έδωσαν η Εστρέα και ο Ζαχαρίας Πίντο, εκείνη στα χρόνια της ναζιστικής κατοχής ήταν γνωστή ως «Μαρίκα Γρηγοριάδου», το όνομα που της έδωσαν οι «δεύτεροι γονείς» της, η Σοφία και ο Γιάννης Γρηγοριαδης, οι οποίοι την πήραν κοντά τους για να τη σώσουν από το ολοκαύτωμα, από σχεδόν βέβαιο θάνατο, τον οποίο δυστυχώς δεν απέφυγαν και τα επτά της αδέλφια, ούτε και οι φυσικοί γονείς της, που ελάχιστα γνώρισε…
Η 83χρονη σήμερα Στερίνα (Εσθήρ) Ταμπώχ έχει μόνο τα καλύτερα λόγια για το ζευγάρι που την πήρε κοντά της στην κατοχή και της έδωσε άσυλο και θαλπωρή. Ήταν μόλις δέκα χρονών, όταν μια οικογενειακή φίλη των Πίντο, μια εβραία από τη Βέροια, την πήρε μαζί της για βόλτα στην πόλη της, την εποχή που άρχιζαν ήδη οι διώξεις και οι περιορισμοί των εβραίων.
«Πήγα στη Βέροια για λίγο, αλλά την επόμενη μέρα έγινε η απαγόρευση της κυκλοφορίας των εβραίων και δεν μπορούσα να ξαναγυρίσω στη Θεσσαλονίκη…» θυμάται η Στερίνα και συνεχίζει:
«Με αυτόν τον τρόπο και επειδή και τη φίλη μας στη Βέροια και την οικογένειά της την κυνηγούσαν και έπρεπε όλοι να φύγουν για το βουνό, εμένα έτσι όπως ήμουν αδύνατη, ήμουν δέκα χρονών και έμοιαζα για έξι, με είδαν και με συμπόνεσαν ο Γιάννης και η Σοφία Γρηγοριάδου… Πού θα πάει αυτό το παιδί; Δεν θα αντέξει είπαν στη φίλη μας και με κράτησαν μαζί τους… Με αγαπούσαν παθολογικά, ήμουν για αυτούς μια κανονική κόρη. Όταν εγώ ήμουν στεναχωρημένη έκλαιγα και η μαμά μου, η Σοφία, δίπλα μου μοιρολογούσε… Στην απελευθέρωση όταν επέστρεψε η φίλη μας από το βουνό και με ζήτησε γιατί κανένας από τους δικούς μου δεν είχε γυρίσει, εγώ δεν ήθελα να φύγω ήθελα να μείνω με την ποντιακή μου οικογένεια…».
Μέσα στο δράμα της η μικρή τότε Στερίνα στάθηκε «τυχερή», όσο μπορεί αυτός ο όρος να αποδώσει την κατάσταση. Οι νέοι γονείς της δεν δείλιασαν από τον κίνδυνο που διέτρεχαν εάν αποκαλύπτονταν ότι ήταν εβραία και την κράτησαν κοντά τους σαν να ήταν δική τους κόρη. Απέναντι, από το σπίτι στρατωνίζονταν γερμανικές δυνάμεις, οι Γερμανοί ερχόταν στο σπίτι της προσφυγικής οικογένειας να πάρουν γάλα, ψωμί και ότι άλλο υπήρχε και έβλεπαν το μικρό κοριτσάκι να παίζει πολλές φορές στην αυλή. Η ποντιακή οικογένεια έλεγε ότι ήταν το ανεψάκι μιας ξαδέλφης τους από τη Θεσσαλονίκη, που ήταν πολύ φτωχή και δεν μπορούσε να το κρατήσει και τους το έδωσε να το μεγαλώσουν. Με αυτόν τον τρόπο η Στερίνα γλύτωσε τα χειρότερα, τις αποστολές θανάτου στο Άουσβιτς - Μπιρκενάου.
«Όλα μου τα αδέλφια χάθηκαν. Δεν γύρισε ούτε ένα. Μόνο εγώ έζησα χάρη σε αυτούς τους ανθρώπους με τους οποίους έμεινα μέχρι που παντρεύτηκα τον Ισαάκ (Ταμπώχ). Ο πατέρας μου, ο Γιάννης, με παρέδωσε στον μέλλοντα σύζυγό μου, στο γάμο μου. Μέχρι να παντρευτώ, η μαμά Σοφία όταν πήγαινε στην αγορά, επέστρεφε πάντοτε με πακέτα και όταν τη ρωτούσα τι είναι, μου απαντούσε ότι είναι για την προίκα μου. Ήταν το 1954 που παντρεύτηκα. Γλέντια, τραπέζια, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι χαρές έκαναν οι θετοί μου γονείς που ήταν σαν πραγματικοί γονείς μου, ήμασταν μια οικογένεια. Και χορούς ποντιακούς έμαθα κοντά τους, ήμουν κανονική κόρη τους. Έμαθα να είμαι πόντια, να μιλάω την ποντιακή γλώσσα, να μαγειρεύω ποντιακά φαγητά, και να είμαι περήφανη για την ποντιακή οικογένειά μου. Εγώ εξ αρχής μόλις άκουσα το όνομα του Ισαάκ, που ήταν και το όνομα του αγαπημένου μου μεγάλου αδελφού, είπα ότι αυτό είναι το τυχερό μου. Παντρευτήκαμε και δεν μαλώσαμε ποτέ σαν ζευγάρι, ήμασταν πάντα αγαπημένοι, μεγαλώσαμε τρία παιδιά και τώρα έχω και εγγόνια…».
Η Στερίνα Ταμπώχ μιλά σε εκδηλώσεις, που διοργανώνουν συχνά κυρίως ποντιακά σωματεία σε όλη τη χώρα, διηγούμενη την ιστορία της και μια τέτοια εκδήλωση έχει προγραμματιστεί και για σήμερα το απόγευμα, στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Ολοκαυτώματος, ο δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη και η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) διοργανώνουν εκδήλωση με τίτλο «Ποντιακός ανθρωπισμός και εβραίοι», απόψε στις 18.30, στο αμφιθέατρο «Σταύρος Κουγιουμτζής», στο Πολιτιστικό Κέντρο Πανοράματος. Στην εκδήλωση θα μιλήσει και ο συγγραφέας Μιχάλης Χαραλαμπίδης και θα ακολουθήσουν ερωτήσεις-παρεμβάσεις από το κοινό.
 pronews.gr

Tuesday, January 26, 2016

ΙΜΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ: Η διαχείριση της κρίσης δεν έληξε!


Γράφει ο Ηλίας Κουσκουβέλης
Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 
πρώην Πρύτανης, κάτοχος της Έδρας ΓΕΕΘΑ στις Στρατηγικές Σπουδές ‘Θουκυδίδης’. 


Η διαχείριση της προηγούμενης κρίσης δεν τελειώνει παρά μόνο με τη διαχείριση της επόμενης. 
Οι βασικοί λόγοι είναι τρεις.

Πρώτον, όπως στη ζωή των ανθρώπων, έτσι, πολύ περισσότερο, στη ζωή των κρατών, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει η επόμενη κρίση. Δεύτερον, όλες οι κρίσεις έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά: πρόκειται για ξαφνικά γεγονότα, εξελίσσονται ταχύτατα, απειλούν συμφέροντα μεγάλης σημασίας, η πιθανότητα σύγκρουσης ή υψηλού κόστους είναι μεγάλη και απαιτούν δύσκολες αποφάσεις σε εξαιρετικά περιορισμένο χρόνο. Τρίτον, πέρα από την κατάσταση πραγμάτων που μπορεί να διαμόρφωσε η προηγούμενη κρίση, η εμπειρία διαχείρισής της και η μελέτη των λαθών συνιστά το κυρίαρχο μέσο στην προετοιμασία για τη διαχείριση της επομένης. 

Με την παραπάνω λογική η διαχείριση της κρίσης των Υμίων δεν έληξε! Θα έπρεπε να συνεχίζεται και σήμερα υπό την έννοια της προετοιμασίας μας για τη διαχείριση της επομένης. Ασφαλώς ο βαθμός ή οι λεπτομέρειες της όποιας προετοιμασίας δεν είναι γνωστά και ούτε πρέπει να είναι. Είναι όμως απολύτως βέβαιο ότι η προετοιμασία είναι ο μέγιστος παράγων στη διαχείριση της όποιας κρίσης.

Αυτή είναι η κατασταλαγμένη γνώση αιώνων. Πηγάζει από τον Θουκυδίδη, ο οποίος, διά στόματος Αρχιδάμου, ανδρός «συνετού και σώφρονα» (1.79), μας προσκαλεί:
«ας ετοιμαζόμαστε πραγματικά σαν να είχαμε πάντα να αντιμετωπίσουμε αντιπάλους που σκέφτονται ορθά· και δεν πρέπει να στηρίζουμε τις ελπίδες μας στα λάθη που θα κάνουν εκείνοι, αλλά στη προνοητικότητα για την δική μας ασφάλεια. .. κράτιστος είναι όποιος εκπαιδεύεται για τις μεγάλες ανάγκες» (1.84.4).

Ποια πρέπει να είναι η δική μας προετοιμασία; Είναι προφανής, αν θυμηθούμε τα βασικά αίτια της αποτυχίας των Υμίων: ελάχιστη γνώση εκ μέρους σημαντικών τμημάτων της πολιτικής ηγεσίας ακόμη και της έννοιας της διαχείρισης κρίσεων, έλλειψη στρατηγικής (υπό την έννοια της ανυπαρξίας στόχων), έλλειψη συντονισμού μεταξύ πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, αλλά και μεταξύ των δυνάμεών μας.

Το στάδιο και το επίπεδο της προετοιμασίας μας δεν είναι γνωστά. Είναι όμως γνωστό ότι τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν εξοικειωθεί με την έννοια και τις αρχές της διαχείρισης κρίσεων μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία, στην οποία και εγώ είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω. Είναι επίσης ασφαλές να υποθέσουμε ότι, είκοσι χρόνια μετά, το πολιτικό προσωπικό της χώρας είναι εξοικειωμένο με τη συγκεκριμένη λογική. Ωστόσο, και πάλι, η κατασταλαγμένη γνώση αιώνων μας προειδοποιεί πως πρέπει να ετοιμαζόμαστε όχι μόνο σε επίπεδο σχεδιασμού, αλλά και σε επίπεδο εφαρμογής: 
«κανείς δεν δείχνει τόση αυτοπεποίθηση κατά την εκτέλεση ενός σχεδίου όση κατά την σύλληψή του. Διότι συλλαμβάνουμε σχέδια όταν είμαστε ασφαλείς, υστερούμε όμως κατά την εκτέλεση τους εξ αιτίας του φόβου» (1.120.5).

Ας προετοιμαζόμαστε λοιπόν και στον σχεδιασμό αντιμετώπισης της επόμενης κρίσης και στην εφαρμογή του, αλλά και στο τι μπορούμε να πετύχουμε μέσω μίας πετυχημένης διαχείρισης. Η γειτονική μας χώρα μπορεί να αντιμετωπίζει ζητήματα στο εσωτερικό και στα νότια σύνορά της, ωστόσο παραμένει μία χώρα με επιθετική διάρθρωση δυνάμεων, η οποία, αν και δίνω μικρή πιθανότητα για το άμεσο μέλλον, μπορεί και πάλι να επιχειρήσει να εξάγει τα προβλήματά της.

Η προετοιμασία για την καλύτερη διαχείριση της επόμενης κρίσης είναι, τέλος, και η καλύτερη τιμή σ’αυτούς που πρόσφεραν τη ζωή τους πριν από είκοσι χρόνια στα Ύμια. Άλλωστε και πάλι ο Θουκυδίδης μας διδάσκει (2.35.1) ότι:
«άνδρες που με τα έργα τους αναδείχθηκαν γενναίοι, με έργα πρέπει και να τους τιμάμε»! 

* Το πιο πρόσφατο βιβλίο του Ηλία Κουσκουβέλη είναι η Θεωρία Απόφασης στον Θουκυδίδη. Οι γνώμες που εκφράζονται στο κείμενο είναι απολύτως προσωπικές. 
Onalert.gr.

Καλόοο.Ο Κώστας Βουτσάς θα γίνει μπαμπάς στα 84 του!

Οι φήμες που κυκλοφορούσαν ότι ο Κώστας Βουτσάς θα γίνει πατέρας, επιβεβαιώνονται!
Η σύντροφος του ηθοποιού, Αλίκη Κατσαβού διανύει τον τρίτο μήνα της εγκυμοσύνης της. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του περιοδικού You, το ζευγάρι πλέει σε πελάγη ευτυχίας και ο καρπός του έρωτά τους θα είναι αγοράκι. Ο Κώστας Βουτσάς δεν είχε κρύψει την επιθυμία του να γίνει πατέρας για άλλη μια φορά, αφού είναι πολύ ερωτευμένος με την Αλίκη Κατσαβού και από την πρώτη στιγμή της γνωριμίας τους είχε καταλάβει πως θέλει να την παντρευτεί.


Πηγή: http://www.gossip-tv.gr/showbiz/story/415905/oi-fimes-epivevaionontai-o-kostas-voytsas-tha-ginei-pateras-sta-84-toy#ixzz3yQULxBeo

Νόαμ Τσόμσκι: Απόλυτος σαδισμός κατά της Ελλάδας από τους Ευρωκράτες


Δ,Δριμύ κατηγορώ κατά των πιστωτών της Ελλάδας κάνοντας λόγο για «απόλυτο σαδισμό» εξαπέλυσε εκ νέου ο Νόαμ Τσόμσκι ενώ σχετικά με τους χειρισμούς της Ευρώπης στην προσφυγική κρίση κάνει λόγο για κατάρρευση, σχολιάζονταν ότι θα ήταν κρίμα να καταρρεύσει η Συνθήκη Σένγκεν υπό μια «θεωρητικά απειλή», που όπως λέει δεν θα έπρεπε να είναι δύσκολο να διαχειριστεί με ανθρώπινο τρόπο.
Σε συνέντευξή του στο truth-out.org αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «Οι όροι που επιβάλλονται στην Ελλάδα είναι προς το συμφέρον των πιστωτών κι έχουν καταστρέψει τη χώρα. Ο στόχος υποτίθεται πως ήταν να μειωθεί το χρέος, το οποίο έχει αυξηθεί υπό αυτά τα μέτρα. Με την οικονομία να έχει υπονομευθεί, το ΑΕΠ έχει μειωθεί και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ έχει αυξηθεί παρά τη ριζική περιστολή των κρατικών δαπανών. Στην Ελλάδα έχει παρασχεθεί ελάφρυνση του χρέους, σε θεωρητικό επίπεδο».
«Στην πραγματικότητα, η Ελλάδα έχει γίνει σαν ένα χωνί μέσω του οποίου ρέει η ευρωπαϊκή βοήθεια προς τις τράπεζες του Βορρά, οι οποίες μέχρι σήμερα έδιναν επισφαλή δάνεια, δεν τα πήραν πίσω και θέλουν τώρα να διασωθούν από τους Ευρωπαίους φορολογούμενους. Πρόκειται για μία συνήθη πρακτική των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στη νεοφιλελεύθερη εποχή», λέει ακόμα ο διακεκριμένος φιλόσοφος.
Και συμπληρώνει: «Όταν η ελληνική κυβέρνηση πρότεινε δημοψήφισμα, για να ζητήσει από τους πολίτες της χώρας να εκφράσουν την άποψή τους σχετικά με την τύχη τους, η αντίδραση των ευρωπαϊκών ελίτ ήταν απόλυτος τρόμος απέναντι στην αναίδεια. Πώς μπορεί οι Έλληνες να τολμούν να θεωρούν τη Δημοκρατία ως μια αξία που πρέπει να γίνεται σεβαστή στη χώρα γέννησής της; Οι κρατούντες Ευρωκράτες αντέδρασαν με απόλυτο σαδισμό,προβάλλοντας ακόμα πιο σκληρές απαιτήσεις ώστε να γίνει η Ελλάδα ερείπια και στο μεταξύ, χωρίς καμία αμφιβολία, να ιδιοποιηθούν ό,τι μπορούν για τον εαυτό τους. Το αντικείμενο του σαδισμού δεν είναι οι Έλληνες ειδικά, αλλά όποιος τολμά να φανταστεί ότι οι άνθρωποι μπορεί να έχουν δικαιώματα που συγκρίνονται με αυτά των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και των επενδυτών».
Σε άλλη ερώτηση σχετικά με το αν η προσφυγική κρίση στην Ευρώπη που έχει οδηγήσει διάφορες χώρες να καταπατήσουν την Συνθήκη Σένγκεν, προοιωνίζει ότι γινόμαστε μάρτυρες της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, συμπεριλαμβανομένου ίσως του ενιαίου νομίσματος, απαντά ότι «θα πρέπει να διακρίνουμε το ενιαίο νόμισμα, για το οποίο οι συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες, και το σχέδιο της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης». Σύμφωνα με τον Τσόμσκι θα ήταν μεγάλο κρίμα να καταρρεύσει η Συνθήκη Σένγκεν υπό μια δυνητική απειλή που δεν θα έπρεπε να είναι δύσκολο να διαχειριστεί με ένα ανθρώπινο τρόπο και που πραγματικά μπορεί να συνεισφέρει οικονομικά και πολιτιστικά στην ευρωπαϊκή κοινωνία.newpost.gr

Ουαί-ουαί. Μητροπολίτης Γλυφάδας: Αντιχριστιανικό το ζίου ζίτσου, το καράτε και όλες οι πολεμικές τέχνες

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ 

ΔΗΜΟΤΙΚΑ, ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ 

ΝΑ 
ΑΠΕΧΟΥΝ


Βάλθηκαν να μας τρελάνουν οι "ποιμένες" και ότι σκεφτούν στο μυαλουδάκι τους τρέχουν να μας το αναγγειλουν.

Στην ιστοσελίδα iefimerida. gr. διαβάζουμε :

Μητρόπολη Γλυφάδας: Αντιχριστιανικό το ζίου ζίτσου, το καράτε και όλες οι πολεμικές τέχνες

Μητρόπολη Γλυφάδας: Αντιχριστιανικό το ζίου ζίτσου, το καράτε και όλες οι πολεμικές τέχνες
Μετά την καταδίκη της γιόγκα από την Ιεαρά Σύνοδο πέρσι τον Ιούνιο, ήρθε η σειρά να καταταγούν ως αντιχριστιανικές πολεμικές τέχνες που έλκουν την καταγωγή τους από την Ανατολική Ασία.
Η Μητρόπολη Γλυφάδας, σε ανακοίνωσή της ζητά την πλήρη αποχή όλων των ορθοδόξων από την εξάσκηση πολεμικών τεχνών υποστηρίζοντας ότι επειδή βασίζονται στην ανατολική φιλοσοφία και το αξιακό σύστημα του βουδισμού «οι πολεμικές τέχνες έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το Ορθόδοξο Χριστιανικό μήνυμα της αγάπης». Η ανακοίνωση της Μητρόπολης Γλυφάδας, ήρθε μετά την εισαγωγή του ζίου-ζίτσου ως μάθημα σε ορισμένα Δημοτικά σχολεία της χώρας.
Διαβάστε την ανακοίνωση της Μητρόπολης Γλυφάδας
«Κατόπιν πληροφόρησής μας για την έγκριση άδειας εισόδου των πολεμικών τεχνών, συγκεκριμένα του Ζίου-Ζίτσου, σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια, με σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας[1], θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας.
Οι πολεμικές τέχνες «βασίζονται σε Ανατολικές φιλοσοφίες ή θρησκείες, ιδιαιτέρως στον Ταοϊσμό και τον Βουδισμό Ζεν. Το Ζίου-Ζίτσε, το Καράτε, το Κιούντο και το Κέμπο είναι έντονα επηρεασμένα από τον Βουδισμό Ζεν»[2]. Μάλιστα, «δημιουργός των πολεμικών τεχνών θεωρείται ο Βουδιστής μοναχός Μποντιντάρμα»[3]. Και παρότι «πολλοί που ασκούν τις πολεμικές τέχνες το κάνουν χωρίς να γνωρίζουν το θρησκευτικό χαρακτήρα τους», η ουσία είναι ότι «το πλήθος των διαφόρων μαχητικών ειδών συνδέονται με ένα πνευματικό κέντρο που έχει τις ρίζες του στον Ταοϊσμό και τον Βουδισμό»[4].
«Στη ρίζα τους όλες οι πολεμικές τέχνες αποτελούν μέρος ενός συνολικού συστήματος εκπαίδευσης, το οποίο έχει ως απώτερο σκοπό τη ριζική μεταμόρφωση της ίδιας της ύπαρξης του ασκούμενου»[5]. Και παρότι αυτό συχνά παραθεωρείται, «η πνευματική διάσταση είναι ο πυρήνας των πολεμικών τεχνών»[6]. Ο Richard Schmidt, καθηγητής Φυσικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα, επισημαίνει ότι οι Ιαπωνικές πολεμικές τέχνες «αποτελούν οχήματα για πνευματική εκπαίδευση και φώτιση» και ότι το πνεύμα και τα πιστεύω παραμένουν κατά βάση τα ίδια, ανεξάρτητα από το είδος της πολεμικής τέχνης.[7]

Αλλά και στην ιστοσελίδα της «Ελληνικής Φιλάθλου Ερασιτεχνικής Ομοσπονδίας Ζίου-Ζίτσου», η οποία αιτήθηκε την άδεια εισόδου στα Ελληνικά σχολεία, διαβάζουμε ότι το Ζίου-Ζίτσου «πρωτοεμφανίστηκε στα μοναστήρια του Θιβέτ και καθιερώθηκε σαν πρώτη μορφή πολεμικής τέχνης στην Ιαπωνία» και παράλληλα ότι «διατηρ[ούν] τις παραδόσεις και τα πιστεύω που πρεσβεύει η πολεμική [τους] τέχνη». Αν αυτά ισχύουν, τότε πώς μπορούν οι Ορθόδοξοι μαθητές, αλλά και όσοι μαθητές δεν επιθυμούν να έχουν επαφή με βουδιστικές κλπ πρακτικές, να ασκούνται στο Ζίου-Ζίτσου και μάλιστα στο χώρο του σχολείου;
Επισημαίνεται ότι οι πολεμικές τέχνες δεν είναι απλές ασκήσεις εκγύμνασης, αλλά συστήματα που έχουν φιλοσοφικο-θρησκευτικό προσανατολισμό.
«Ανεξάρτητα από το στυλ που ακολουθεί κάποιος, το κλειδί για όλες τις πολεμικές τέχνες βρίσκεται στην επιδέξια χρήση της παγκόσμιας ζωτικής δύναμης (Τσι για τους Κινέζους και Κι για τους Γιαπωνέζους)»[8], μιας μεταφυσικής, «νεοποχίτικης ενέργειας που βρίσκεται έξω από τα όρια οποιουδήποτε επιστημονικού ελέγχου, μελέτης» ή μέτρησης[9]. Η μεταφυσική υπόθεσή τους μάλιστα είναι ότι «ο ειδικός στις πολεμικές τέχνες είναι ικανός να τιθασεύει την συμπαντική ενέργεια τσι και να την στερεί ή να αδειάζει τον αντίπαλό του από αυτήν»[10]. Δηλαδή, η θεμελίωση των πολεμικών τεχνών βρίσκεται στις ενεργειακές πρακτικές του Τσι (Κι), οι οποίες είναι ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη πίστη και ζωή, κάτι που έχει τονιστεί σε Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στα Πορίσματα της ΙΘ? Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας τονίστηκαν και οι «εξευρωπαϊσμένες μορφές των ανατολικών θρησκειών και των πρακτικών τους (Γιόγκα, Διαλογισμός, Ρέικι, Ρεφλεξολογία, Τάι Τσι, ενεργειακές μορφές τύπου Τσι, πολεμικές τέχνες της Ανατολής κλπ), που από τους αγνοούντες την αλήθεια γίνονται δεκτές σαν πρακτικές υγείας και ευεξίας»[11].
Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος
Η ένστασή μας λοιπόν είναι ότι ενώ επιχειρείται στα σχολεία η απορθοδοξοποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών και η κατάργηση του κατηχητικού χαρακτήρα του, κάτι που στερεί από τους Ορθόδοξους μαθητές το δικαίωμα να μάθουν την πίστη τους, ταυτόχρονα εισάγεται, δια της πλαγίας οδού, η κατήχηση σε βουδιστικά και ανατολικά φιλοσοφικο-θρησκευτικά συστήματα, όπως είναι αυτό της γιόγκα και των πολεμικών τεχνών. «Όταν οι Ορθόδοξοι νέοι ασχολούνται με τις τεχνικές αυτές χωρίς να το αντιληφθούν μυούνται τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη στον Βουδισμό, Ταοϊσμό, Ζεν, Σιντοϊσμό και άλλες θρησκευτικές τάσεις του πανθέου που επικρατεί στις χώρες της Άπω Ανατολής»[12].
Μάλιστα, κάνοντας απλές σκέψεις καταλαβαίνουμε ότι οι πολεμικές τέχνες έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το Ορθόδοξο Χριστιανικό μήνυμα της αγάπης. Να τονιστεί ότι όλων των ειδών οι πολεμικές τέχνες δεν συνάδουν με το πνεύμα του Ευαγγελίου, το οποίο μας καλεί να δούμε τον άλλον, όχι πολεμικά, ως εχθρό, αλλά με αγάπη, ως εικόνα Θεού.
Επιπροσθέτως, όπως επισημαίνουν πρώην δάσκαλοι πολεμικών τεχνών αλλά και έγκυροι μελετητές, «η χειραγώγηση της ενέργειας [Κι ή Τσι] στις πολεμικές τέχνες είναι συχνά ίδια και απαράλλακτη με τη χρήση της στο χώρο του αποκρυφισμού γενικά»[13]. Εδώ ελλοχεύουν οι σοβαροί κίνδυνοι από το άνοιγμα στον αποκρυφισμό. Στους κινδύνους να προσθέσουμε την άμβλυνση του Ορθοδόξου φρονήματος, το οποίο οδηγεί κάποιους στο επικίνδυνο συγκρητιστικό συμπέρασμα ότι μπορεί να συνδυαστεί η Ορθόδοξη Χριστιανική ζωή με πρακτικές έκφρασης ανατολικών θρησκειών, κάτι το οποίο αφενός δεν ισχύει και αφετέρου έχει και σωτηριολογικές συνέπειες. Επίσης, να αναφερθούν οι εξής καταγεγραμμένοι κίνδυνοι: ο κίνδυνος της καλλιέργειας της βίας, της επιθετικότητας και του εγωισμού, καθώς και οι σωματικοί κίνδυνοι από την άσκηση των πολεμικών τεχνών, οι οποίοι περιλαμβάνουν τραυματισμούς, σοβαρές, ακόμα και μη αναστρέψιμες, σωματικές βλάβες καθώς και νευρολογικές διαταραχές[14].
Μετά από την παρούσα ενημέρωση καλούμε το Ορθόδοξο πλήρωμα να απέχει από την οποιαδήποτε ενασχόληση με τις πολεμικές τέχνες και αναμένουμε από τους αρμοδίους του Υπουργείου Παιδείας να προβούν, σύμφωνα με τη δεοντολογία, στην άμεση ανάκληση της χορηγηθείσας αδείας».
Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος, στην ονομαστήρια εορτή του στη Μονή Βατοπαιδίου με τον ηγούμενο Ευφραίμ
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2015 η Ιερά Σύνοδος είχε καταδικάσει τη γιόγκα ως μορφή γυμναστικής υποστηρίζοντας ότι η «Γιόγκα» αποτελεί θεμελιώδες κεφάλαιο της θρησκείας του Ινδουισμού, έχει ποικιλομορφία σχολών, κλάδων, εφαρμογών και τάσεων και δεν αποτελεί «είδος γυμναστικής», ως εκ τούτου «τυγχάνει απολύτως ασυμβίβαστη με την ορθόδοξη χριστιανική πίστη μας και δεν έχει καμία θέση στη ζωή των χριστιανων. 

ΣΟΚ...O γιατρός Κ.Μουρούτης αποκαλύπτει την αλήθεια για τα εμβόλια

ΒΙΝΤΕΟ: Κωνσταντίνος Μουρούτης: Ένας ΤΙΜΙΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ που αποκαλύπτει την ΑΛΗΘΕΙΑ για τα ΕΜΒΟΛΙΑ σε κάθετη αντιπαράθεση με την βρώμικη συμμορία των φαρμακοβιομηχανιών…

emvolia
που συνεργάζονται επί δεκαετίες με χιλιάδες ανήθικους γιατρούς σκοτώνοντας κόσμο σε όλη την Γη!

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΡΟΥΤΗΣ.
ΕΝΑΣ ΤΙΜΙΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕΤΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΒΡΩΜΙΚΗ ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΕΠΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΜΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΝΗΘΙΚΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΣ ΚΟΣΜΟ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΓΗ
Ο Δρ. Κωνσταντίνος Μουρούτης στην ομιλία του αυτή παραθέτει τους κινδύνους και τους μύθους των εμβολιασμών.

Κάνει μία υπέροχη ανάλυση βασισμένη σε έρευνες για τα εμβόλια που δίνουμε στα παιδιά μας …
Δείτε το βίντεο…

Ο ΛΕΒΕΝΤΗΣ τα λέει λεβέντικα στη βουλη και με πολυ γέλιο 26/1/16

ασφαλιστικό – Δευτερολογία του Β. Λεβέντη ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 
ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΧΤΕΣ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΡΩΙ 
ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΒΟΥΛΗ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ 
ΟΜΙΛΗΤΕΣ
More  

ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΓΙΔΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟ ΕΝΤΥΠΟ ΠΟΥ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΠΡΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ


ΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ




Γράφει η δικηγόρος Αθηνών
 Αναστασία Μήλιου*

Το τελευταίο καιρό που έχει αρχίσει η ισχύς του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, όλοι οι οφειλέτες που έχουν δάνεια σε καθυστέρηση, λαμβάνουν ένα πακέτο εγγράφων από την τράπεζα που καλούνται να συμπληρώσουν.
Ουσιαστικά πρόκειται για έναν κατάλογο ερωτημάτων που αφορούν τόσο την προσωπική, οικογενειακή αλλά κυρίως οικονομική και περιουσιακή κατάσταση των οφειλετών, με κάθε λεπτομέρεια.
Υποτίθεται ότι η τράπεζα με την λήψη του συμπληρωμένου καταλόγου από τον δανειστή της, θα αξιολογήσει την οικονομική του κατάσταση, θα κατανοήσει την δυσχέρεια που έχει να αποπληρώνει τις δόσεις του και θα του κάνει μια πρόταση αποπληρωμής του υπολειπόμενου δανείου του, βιώσιμη, τέτοια ώστε να μπορεί να την εξυπηρετεί.
Στην πραγματικότητα όμως αποκτά πλήρη εικόνα της προσωπικής και περιουσιακής κατάστασης του οφειλέτη της ακόμα και για περιουσιακά στοιχεία που μέχρι τότε δεν γνώριζε, με σκοπό φυσικά να τα αξιοποιήσει προς όφελός της.
Με την συμπλήρωση του καταλόγου, ουσιαστικά αποφεύγουμε σε πρώτη φάση να περιληφθούμε στους κακοπληρωτές, εναντίον των οποίων η τράπεζα θα στραφεί μετά με καταγγελία του δανείου και έκδοση δγης πληρωμής.
Ως «συνεργάσιμοι» με την τράπεζα, αυτή θα μας κάνει μια νέα πρόταση διακανονισμού του δανείου, την οποία φυσικά δεν είμαστε υποχρεωμένοι να δεχτούμε με τυφλά μάτια. Καλό θα ήταν σε αυτό το στάδιο να αποστείλουμε έγγραφη επιστολή εξηγώντας τους λόγους που δεν μπορούμε να δεχτούμε την πρόταση της τράπεζας και να προτείνουμε μια δική μας λύση αποπληρωμής του δανείου, αρκεί να είμαστε σίγουροι ότι αυτή την λύση μπορούμε να την υποστηρίξουμε.
Σε περίπτωση που η τράπεζα αρνηθεί και δεν επέλθει διακανονισμός, τουλάχιστον θα έχουμε αποδείξεις ότι εμείς από την μεριά μας ήμασταν καλόπιστοι, συνεργάσιμοι και ότι η τράπεζα ουσιαστικά ήταν εκείνη η οποία δεν υποχώρησε ώστε να βρεθεί βιώσιμη λύση στο πρόβλημα.
Εννοείται ότι οποιοδήποτε έγγραφο εγχειρίζουμε προς την τράπεζα φροντίζουμε πάντα να παίρνουμε και δικό μας αντίγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου ή έστω με ημερομηνία υπογραφή και σφραγίδα υπαλλήλου ότι το παρέλαβε.
Πώς πρέπει να συμπληρώσουμε το έντυπο και τι πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα:


-Υπάρχει ένα σημείο στο έντυπο που η τράπεζα αναφέρει τα υπόλοιπα των οφειλών μας. Αυτές οι οφειλές συνήθως διαμορφώνονται μετά από χρέωση καταχρηστικών και παράνομων επιτοκίων και προέρχονται από συμβάσεις που περιέχουν άκυρους όρους. Εμείς δεν αναγνωρίζουμε τα νούμερα αυτά. Τα διαγράφουμε. Αν τα αφήσουμε ως έχουν, η τράπεζα θα ισχυριστεί αργότερα, ότι έχουμε αναγνωρίσει την οφειλή ως έχει.
Δίπλα από τις διαγραφές, γράφουμε το εξής:
«Δεν αναγνωρίζω τις προδιατυπωμένες δανειακές μου οφειλές ως νόμιμες και αληθείς, διότι, προσδιορίστηκαν και προδιατυπώθηκαν μονομερώς από την τράπεζά σας, χωρίς να τεθούν υπόψη μου οι αναλυτικές κινήσεις των δανειακών λογαριασμών. Ως εκ τούτου, η παρούσα δήλωσή μου, ουδόλως αποτελεί οποιασδήποτε μορφής αναγνώριση χρέους και επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου».
Μονογράφουμε το ανωτέρω κειμενάκι.
- Διαβάζουμε προσεκτικά τα ψιλά γράμματα στα κείμενα που περιλαμβάνονται στο φάκελο που παραλαμβάνουμε. Ψάχνουμε να βρούμε αν αναφέρεται, ότι παραιτούμαστε από το δικαίωμά μας να προσφύγουμε δικαστικά, ή εάν αναφέρεται, ότι δεσμευόμαστε να μην ζητήσουμε δικαστική προστασία. Οτιδήποτε τέτοιο το διαγράφουμε, με μια παραπομπή, που θα λέει:
«Επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου, όπως ιδίως και όλως ενδεικτικά αναφέρω, να επιδιώξω την παροχή δικαστικής προστασίας κατ’ άρθρο 20 του Συντάγματος, με κάθε ένδικο μέσο ή/και βοήθημα, για την προάσπιση των εννόμων δικαιωμάτων και συμφερόντων μου». Μονογράφουμε και πάλι το κείμενό μας.
- Προτείνουμε δόση με χαμηλό ποσό, που να είναι μέσα στις οικονομικές μας δυνατότητες. Πχ 15€/μήνα ή 20€/μήνα. Έτσι, εμείς θα είμαστε συνεργάσιμοι δανειολήπτες. Αν η τράπεζα απορρίψει την πρότασή μας, θα είναι αυτή μη συνεργάσιμη μαζί μας.
- Οποιαδήποτε διαγραφή γίνεται με μια διαγώνια γραμμή ή με ένα «Χ», στην πρόταση ή/και την παράγραφο, που θέλουμε να διαγράψουμε. Η διαγραφή γίνεται με στυλό. Δεν χρησιμοποιούμε μπλάνκο ή οποιοδήποτε άλλο διορθωτικό (πχ γόμα).
- Εάν χρειαστεί να κάνετε οποιαδήποτε διόρθωση, διαγράφουμε το λάθος, με μια γραμμή ή με ένα «Χ». Δεν χρησιμοποιούμε μπλάνκο ή οποιοδήποτε άλλο διορθωτικό (πχ γόμα).
- Μονογράφουμε κάθε μεταβολή στο κείμενο, κάθε υποσημείωση, κάθε παραπομπή που κάνουμε. Έτσι, δεν είναι δυνατή η μεταγενέστερη μεταβολή του περιεχομένου του, δίχως να τεκμαίρεται η νόθευσή του.
Αν δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να συμπληρώσουμε ορθά το έντυπο, κατανοώντας πλήρως τα ανωτέρω και την σημασία τους, τότε συμβουλευόμαστε δικηγόρο είτε για να μας υποδείξει τα σημεία που χρήζουν προσοχής ή να συμπληρώσει το έντυπο.


Αναστασία Χρ. Μήλιου
Δικηγόρος παρ’Εφέταις Αθηνών
Λεωφ. Μεσογείων 403, Αγία Παρασκευή
Τηλ. 213-0338950, 6945-028153

wibiya widget