Thursday, February 4, 2016

Ο Γιώργος Παπανδρέου στην Ινδία. Ενδιαφέρουσες συναντήσεις

logo_redbg_vertical-new
Γραφείο Τύπου
Αθήνα 4 Φεβρουαρίου 2016
ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΩΝ
ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ
ΓΙΩΡΓΟΥ Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ
Ganti Papandreou
Ο Πρόεδρος του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ Δημοκρατών Σοσιαλιστών και Πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, Γιώργος Α. Παπανδρέου, επισκέφθηκε την Ινδία όπου είχε σειρά επαφών με πολιτικούς και εκπροσώπους της ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής κοινότητας.
Στο Νέο Δελχί, ο Γιώργος Παπανδρέου είχε συνάντηση με τη Σόνια Γκάντι, Πρόεδρο του Κογκρέσου, κόμματος – μέλους της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, στη διάρκεια της οποίας έγινε ανταλλαγή απόψεων για τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα, την Ινδία και την ευρύτερη περιοχή. Ο Γιώργος Παπανδρέου, ως Πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, έκανε ιδιαίτερη αναφορά και χαιρέτησε το γεγονός ότι, το κόμμα του Κογκρέσου, έγινε πρόσφατα μέλος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, ενδυναμώνοντας τη σημασία και το ρόλο της στην Ασία και διεθνώς.
Επίσης, συναντήθηκε με τον Αντιπρόεδρο του Κόμματος του Κογκρέσου, Ραούλ Γκάντι, για τη διερεύνηση στενότερης συνεργασίας στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της Σοσιαλιστικής Διεθνούς.
Γεύμα εργασίας με Ινδούς ακαδημαϊκούς, διανοούμενους και οικονομικούς παράγοντες, διοργάνωσε προς τιμήν του Γιώργου Παπανδρέου, η δεξαμενή σκέψης Observer Research Foundation, με αντικείμενο την σε βάθος ενημέρωση για την πολιτική και οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, αλλά και τη σημασία της ενίσχυσης των σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας στους τομείς του τουρισμού, του εμπορίου και των επενδύσεων.
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα λόγω του προσφυγικού ρεύματος που προκαλεί ο πόλεμος στη Συρία και τη συνεχιζόμενη αστάθεια στη Μέση Ανατολή, συζήτησε ο Γιώργος Παπανδρέου με τον Προεδρο του Indian Council of World Affairs, Nalin Surie.
Στη διάρκεια της παραμονής του στην Ινδία, ο Πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, κατόπιν πρόσκλησης της τοπικής Κυβερνησης της Γκόα, στις 3 Φεβρουαρίου, ήταν κεντρικός ομιλητής στο Διεθνές Ετήσιο Φεστιβάλ Ιδεών που διοργανώνεται προς τιμήν του μεγάλου Ινδού στοχαστή, Νταμοντάρ Κοσαμπί. Στην ομιλία του, που είχε θέμα «Διαπολιτισμικός Διάλογος για τον Εξανθρωπισμό της Παγκοσμιοποίησης», ο Γιώργος Παπανδρέου αναφέρθηκε στις κοινές προκλήσεις που δημιουργούν η αυξανόμενη ανισότητα, η συγκέντρωση της εξουσίας και του πλούτου, η έλλειψη διαφάνειας και λογοδοσίας, η κλιματική αλλαγή και οι μετακινήσεις πληθυσμών. Δείπνο προς τιμήν του Γιώργου Παπανδρεου, παρέθεσε ο Πρωθυπουργός της Γκόα.

Τι μεταδίδει το CNN από την Αθήνα για απεργία και πορεία 4/2/16

Περισσότεροι από 30.000 διαδηλωτές βρέθηκαν στο κέντρο της Αθήνας και συμμετείχαν σε μια από τις μεγαλύτερες πορείες των τελευταίων χρόνων. Επεισόδιασημειώθηκαν μεταξύ ομάδας αντιεξουσιαστών με δυνάμεις των ΜΑΤ στο Σύνταγμα.
Ρεπορτάζ: Νικολέττα Παπάζογλου, Λευτέρης Σουχάιμπ
Λίγο πριν τις 4 το μεσημέρι ομάδες αντιεξουσιαστών έστησαν οδοφράγματα στηνοδό Στουρνάρη, κοντά στην πλατεία Εξαρχείων και έβαλαν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων, ενώ ομάδα νεαρών έβαλε φωτιά σε Ι.Χ. αυτοκίνητο στην οδό Σολωμού. Τα επεισόδια είναι σε εξέλιξη. Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις βρίσκονται στην οδό Πατησίων. Νωρίτερα, άγνωστοι έριξαν μολότοφ στη διμοιρία των ΜΑΤ ξω από τα γραφεία του ΠΑΣΟΚ.
IMG 6684
IMG 6676
Πηγή: CNN GRECE
Αμέσως μετά το τέλος της πορείας, ομάδα εκατοντάδων αντιεξουσιαστών συγκρούστηκε με δυνάμεις των ΜΑΤ στο Σύνταγμα. Οι μολότοφ έπεφταν βροχή όπως και οι φωτοβολίδες κρότου λάμψης.
Επεισόδια έγιναν τόσο στην πλατεία Συντάγματος, όσο και στην λεωφόρο Αμαλίας, ενώ ακολούθως οι αντιεξουσιαστές οδηγήθηκαν προς την οδό Στουρνάρη και την πλατεία Εξαρχείων.
IMG 6686
Οι δρόμοι στο κέντρο της Αθήνας άνοιξαν λίγο πριν τις 3 το μεσημέρι. Η αστυνομία προχώρησε σε δύο προσαγωγές. 
IMG 6677
ΠΗΓΗ: CNN GREECE
Κατά τη διάρκεια της πορείας άγνωστοι επιτέθηκαν στον δημοσιογράφο του ραδιοφωνικού σταθμού 9,84 Δημήτρη Πέρρο, ενώ βρισκόταν έξω από το Πολυτεχνείο, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί.

Video: Απεργία 4 Φεβρουαρίου: Μολότοφ στο Σύτναγμα
Video: Απεργία 4 Φεβρουαρίου: Ένταση μεταξύ αντιεξουσιαστών και ΜΑΤ
reutersGreeceClashes copy
 Πηγή: REUTERS/Alkis Konstantinidis
ReutersGreeceClashes2
 Πηγή: REUTERS/Alkis Konstantinidis
CnnporeiaClashes
 Πηγή: CNN Greece
 CnnporeiaClashes1
Πηγή: CNN Greece
[Νωρίτερα]
Στον "χορό" τον κινητοποιήσεων κατά του ασφαλιστικού νομοσχεδίου μπήκε από νωρίς το πρωί το κέντρο της Αθήνας.
Συγκεκριμένα, από νωρίς το πρωί, γύρω από την πλατεία σχηματίστηκαν τρία μπλόκα. Ένα στην πλατεία Ομόνοιας, ένα επί της Πανεπιστημίου κι ένα στη συμβολή των οδών Πανεπιστημίου και Πατησίων.
Κλούβες των ΜΑΤ βρίσκονταν σε πολλούς δρόμους του κέντρου, κυρίως στα σημεία από τα οποία θα περνούσαν οι πορείες των απεργών, αλλά και έξω από το κεντρικό ξενοδοχείο Χίλτον.

Κλειστές παραμένουν από τις δέκα το πρωί οι οδοί Πανεπιστημίου, Αθήνας, Αιόλου, Πατησίων, Σταδίου, Βασιλίσσης Σοφίας, Αμαλίας, Βουλής και Φιλελλήνων.
mpaloni
Πηγή: CNN Greece
Σύμφωνα με τους διοργανωτές στην πορεία του ΠΑΜΕ συμμετείχαν πάνω από 20.000 εργαζόμενοι.
nikol1
nikol koutsoumpas

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά δεν υπήρχε στην απεργιακή συγκέντρωση μπλοκ του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε και της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ.

Στους δρόμους και οι... γραβάτες

gravates
Πηγή: CNN Greece
Χιλιάδες κόσμου συμμετείχαν στην απεργιακή κινητοποίηση της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ με τις... γραβάτες να δίνουν και πάλι δυναμικό παρών.
gravates1
Πηγή: CNN Greece
Το κίνημα της γραβάτας βρίσκεται ξανά στους δρόμους διαδηλώνοντας κατά του ασφαλιστικού νομοσχεδίου.
gravates2
Πηγή: CNN Greece

Δικηγόροι, μηχανικοί και εκατοντάδες άλλοι επαγγελματίες απόφοιτοι πανεπιστημίων έδωσαν το στίγμα τους στην μαζική κινητοποίηση.
gravates3
Πηγή: CNN Greece

gravates4
Πηγή: CNN Greece

Εκθεση μαθητή για την απεργία!!!

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 3, 2016 
H ΔΑΣΚΑΛΑ ΘΑ ΑΠΕΡΓΗΣΕΙ!!

12592460_1553321131646768_7355947897681798503_n

Τσίπρας και Μερκελ σαρώνουν στα καρναβάλια της Ευρώπης


Οι Απόκριες πλησιάζουν και την άλλη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου ξεκινά το καρναβάλι της Κολωνίας αλλά και του Μάιντς. Η " Rose Monday" ή " Rosenmontag" όπως είναι στα γερμανικά, είναι μεγάλο event για τους Γερμανούς.
Τα άρματα που θα παρελάσουν είναι ξανά εμπνευσμένα απ’ όσα μας απασχολούν καθημερινά. Σε ένα από τα άρματα, ο Έλληνας πρωθυπουργός, σαν Ολύμπιος Θεός κάθεται πίσω από την Άνγκελα Μέρκελ (η οποία και ως... άρμα έχει τα χέρια της ενωμένα μπροστά της, μια κίνηση που τη χαρακτηρίζει) με σαγιονάρες και... χλαμύδα, κρατώντας στα χέρια του έναν κεραυνό, ενώ σε ένα άλλο φαίνεται να βγαίνει από τον Παρθενώνα, φορά σακάκι και πουκάμισο (πάντα χωρίς γραβάτα) και κρατά με τα κεφάλια κάτω τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ και τον ΜάρO Ts;ipraο Ντράγκι, έτοιμος για παράσταση σε κουκλοθέατρο. Μπροστά του, η Άνγκελα Μέρκελ μοιράζει... εισιτήρια για την «Ελληνική Ντραγκικωμωδία» με τους θεατές να πληρώνουν 86 δισ. ευρώ, όσα τα χρήματα που δανείστηκε η Ελλάδα στο τελευταίο πακέτο βοήθειας...


Φυσικά, Μέρκελ και Τσίπρας δεν είναι οι μοναδικοί "πρωταγωνιστές" των γερμανικών καρναβαλιών. Η Ευρώπη γονατιστή φιλάει τα... πόδια του Ερντογάν, μια σαφής αναφορά στα... δώρα που δίνει η Ε.Ε. στην Τουρκία για να περιορίσει τις προσφυγικές ροές, ένα σκιάχτρο «φωνάζει» πως δεν γίνονται δεκτοί οι πρόσφυγες, ενώ ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν εμφανίζεται ως... παπάς και ως... πολέμαρχος!

Τα μαρούλια στη Μελβούρνη έχουν σαλμονέλα και στέλνουν κόσμο στα νοσοκομεία

Στην Ελλάδα φωνάζει ο κ. Κατσαρός -πρώην πρόεδρος ΕΦΕΤ που ελεγχει την ποιότητα των φαγωσίμων-ότι πρέπει να προσέξουμε τι τρώμε,αλλα στη Μελβούρνη έγινε το θαύμα.
Όπως γράφει ο ανταποκριτής του GUARDIAN, οι πολυδιαφημισμένες σαλάτες μαρουλιών , σπανακιών και άλλων χόρτων (ανάμεικτα) που πωλούνται σε τσουχτερές τιμές στα πολυκαταστήματα COLES και Woolworths της Μελβούρνης,είναι γεμάτα από...σαλμονέλα !!!
Οι περιπτώσεις με γαστρεντερίτιδες ξεπερνούν τις 30.
· ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ΅ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ

Victorian consumers warned to check fridges for packages of pre-packed lettuce linked to almost 30 cases of salmonella poisoning
THEGUARDIAN.COM|ΑΠΟ MELISSA DAVEY

ΑΠΕΡΓΙΑ-ΠΟΡΕΙΑ .Λαοθάλασσα και στα Τρίκαλα

64

Ηχηρή απάντηση έδωσαν σήμερα στην κυβέρνηση για το ασφαλιστικό και οι Τρικαλινοί.
Η συγκέντρωση των απεργών. στο Επιμελητήριο ήταν εντυπωσιακή καθώς συμμετείχε πλήθος επαγγελματιών, εμπόρων, δικηγόρων, συμβολαιογράφων, μηχανικών, γιατρών, φαρμακοποιών κ.α.
Ιδιαίτερα «ζωηροί» σε συνθήματα ήταν οι δικηγόροι και οι συμβολαιογράφοι που κρατούσαν και τα σχετικά πανό
Στο Επιμελητήριο μετά τις ομιλίες των εκπροσώπων επαγγελματικών σωματείων και φορέων σχηματίστηκε πορεία με πρώτη στάση στην περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, όπου στην είσοδο τους περίμενε ο αντιπεριφερειάρχης Χρ. Μιχαλάκης και ακολούθως τέθηκε επικεφαλής της πορείας που έγινε στην Ασκληπιού και στους κεντρικούς δρόμους της πόλης 

Κ.Καραποστόλης

Η ""παλαιά διαθήκη" στο φως της κριτικής. Γιάννης Κορδάτος

Συγγραφέας: Γιάννης Κορδάτος 

Έγραψε στις 
15.12.2011
 ο/η: Λάζαρης Γιάννης




«Όποιος μελετήσει με προσοχή την Παλαιά Διαθήκη, θα δει, πως υπάρχουν ένα σωρό αντιφάσεις, αναχρονισμοί, μυθολογικές παραδόσεις, ασυναρτησίες, κενά και -το σπουδαιότερο- στο εβραϊκό κείμενο αλλού μεν υπάρχει ο τύπος Ελωχείμ, που σημαίνει θεοί κι αλλού ο τύπος Γιαχβέ. 

»Μέσα στα ίδια βιβλία και στα ίδια κεφάλαια τής Βίβλου υπάρχει διπλοτυπία σχετικά με το όνομα τού θεού των εβραίων, αλλού δηλαδή γίνεται λόγος για θεοὺς κι αλλού για ένα θεό. Δε χρειάζεται πολύ μυαλό, για να καταλάβει κανείς, πως αν ένας έγραφε την Πεντάτευχο (σ.σ. τα πρώτα πέντε βιβλία τής εβραϊκής Βίβλου) και υπήρχε μια μόνη παράδοση, δε θα είχαμε αυτή την ανωμαλία και παντού θα χρησιμοποιούνταν η ονομασία Ελωχείμ (=θεοί) ή ο τύπος Γιαχβέ. Στο πρώτο βιβλίο τής Πεντατεύχου, το όνομα τού Γιαχβέ αναφέρεται 143 φορές και η ονομασία Ελωχείμ, 165.

»Έπειτα και σχετικά με την αρχέγονη ιστορία των εβραίων, δεν υπάρχει ομοιόμορφη παράδοση και ο αδελφοκτόνος Κάιν είναι μεν επικατάρατος από τους Ελωχείμ (=θεούς), αλλά προστατεύεται από τον Γιαχβέ. ("Είπε στον Κάιν ο Γιαχβέ, γι΄ αυτό εκείνος, που θα σκοτώσει τον Κάιν θα τιμωρηθεί εφτά φορές. Και έβαλε σημάδι πάνω στον Κάιν ο Γιαχβέ, για να μην τον σκοτώσει όποιος τον βρει", Γεν. 4,15).

»Έχουμε ακόμα διπλή αφήγηση τής μετονομασίας τού Ιακὡβ, διπλό δεκάλογο, διπλές και αλλού τριπλές απαγορεύσεις διαφόρων τροφών, δυο εξιστορήσεις για τον κατακλυσμό και τις μέρες που βάσταξε, διαφορετικές εκδοχὲς για το πούλημα τού Ιωσήφ, αντίθετα ιστορήματα για το γάμο τού Ιακώβ, πολλαπλούς νόμους για τις ίδιες κοινωνικές καταστάσεις, αναχρονισμούς, διαφορές στη γλώσσα και το ύφος και πολλά κενά.

»Μα και οι κοσμογονικές παραδόσεις, που ιστορούνται στο πρώτο βιβλίο είναι αντιφατικές. Οι θεοί επλασαν τον Αδάμ και την Εύα και τους είπαν να συνουσιαστούν, για ν΄ αυξηθεί και μεγαλώσει η γενιά τους (Γεν. 1,28). Πιό κάτω, ο Γιαχβέ έπλασε πρώτα τον Αδάμ κι αργότερα την Εύα (Γεν. 2, 19-24). Οι δυό πρωτόπλαστοι ήταν γυμνοί (Γεν. 2,25), αλλού όμως ο Γιαχβέ απ΄ την αρχὴ τους έντυσε με προβιές (Γεν. 3,21). (Σ.σ. Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Σε ποιο θεό πιστεύουν;).

»Όλα αυτά δείχνουν, πως η Πεντάτευχος, όχι μόνο δε γράφτηκε από ένα συγγραφέα, μα και πως οι συγγραφείς, που σύνταξαν τα διάφορα κεφάλαιά της, ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο και σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, αντλούσαν το ιστορικό υλικό τους από δυο κυρίως αρχειακές πηγές, που αντανακλούν τις παραδόσεις και τη μυθολογία δυο ξεχωριστών λαών.

»Επίσης, έχουμε να παρατηρήσουμε και τούτο: Εξόν απ΄ τη διπλοτυπία στα ονόματα τής θεότητας (Γιαχβέ - Ελωχείμ) και πολλές φορές και την πολυτυπία (Γιαχβέ - Ελ - Αντονάι - Ελωάχ - Ελωχείμ), αλλού μεν γίνεται λόγος για τους απόγονους τού Ιακώβ κι αλλού για τους ισραηλίτες, χωρίς να φαίνεται, πως είναι ο ίδιος λαός. (Για τους ισραηλίτες δε σημειώνεται ποιός είναι ο γενάρχης τους, ενώ για τους εβραίους συχνά αναφέρεται ο Ιακώβ και μερικές φορές κι ο Αβραάμ). Μα και τα γεωγραφικά ονόματα διαφέρουν κι όταν ακόμα πρόκειται για τα ίδια «ιστορικά» περιστατικά. Το όρος Σινά αναφέρεται πολλές φορές με το όνομα Χωρείβ και οι κενίτες ή κεναίοι με το όνομα κενεζαίοι. Κι ακόμα, αλλού αναφέρεται η ονομασία Χεβρών (Γεν. 18,18) αντί Αργόβ (Ιησ. Ν. 14,15), η τοποθεσία Δαν (Γεν. 14,14) αντί Λαϊσά  (Κριτ. 18,28) και Βαιθήλ (Γεν. 12, 8, 28,19, 35,15) αντί Λουζά (Ιησ. Ν. 18,13) . Κοντά σ΄ αυτά πουθενά στην Πεντάτευχο δε φαίνεται ο συγγραφέας της. Και απλό ακόμα διάβασμά της δείχνει, πως δεν υπάρχει εσωτερικός σύνδεσμος και γενικά η σύνθεση τού κειμένου παρουσιάζει ανομοιογένεια, διαφορά στο ύφος και αντιφάσεις στην έκθεση των διαφόρων περιστατικών.

»Όταν κανείς έχει όλα αυτά υπ΄ όψη και συμβουλευτεί και τους ειδικούς, που λένε, πως το εβραϊκό κείμενο παρουσιάζει και γλωσσικά ανομοιομορφίες και ανωμαλίες, καταλαβαίνει εύκολα, πως δε γράφτηκε από τον Μωυσὴ ή από ένα συγγραφέα ούτε και συντάχτηκε στα χρόνια, που παραδέχονται οι θεολόγοι.

»Κι όμως, η αυθεντία τής Βίβλου και για τους χριστιανούς και για τους εβραίους θεωρούνταν αιώνες ολόκληρους σαν κατι το αυταπόδεικτο και πολὺ λίγοι τόλμησαν ν΄ ασκήσουν κριτικὴ στο κείμενό της, επειδὴ περνούσε γιὰ θεόπνευστο.» (Αποσπάσματα από την εισαγωγή τού βιβλίου.)
Ο Γιάννης Κορδάτος (Ζαγορά Πηλίου, 1891-1961) ήταν νομικός, κοινωνιολόγος, πολιτικός, ιστορικός, μελετητής τής ελληνικής ιστορίας από την αρχαιότητα έως την σύγχρονη εποχή. Υπήρξε από τα ιδρυτικά στελέχη τής «Φοιτητικής Συντροφιάς» και τού Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδος, προκατόχου τού Κ.Κ.Ε., διετέλεσε γενικός γραμματέας του (1920-1924) και διευθυντής τού Ριζοσπάστη (1922-1924). Το 1927 αποχώρησε από το Κ.Κ.Ε., συνέχισε ωστόσο να είναι κοντά του και γι΄αυτό φυλακίστηκε στα χρόνια τής δικτατορίας τού Μεταξά.

Αν και αυτοδίδακτος ιστορικός, εν τούτοις ήταν πολυγραφότατος. Το βιβλίο του «Η κοινωνική σημασία τής ελληνικής επαναστάσεως τού 1821», που πρωτοκυκλοφόρησε το 1924, προκάλεσε ποικίλες και έντονες αντιδράσεις. Παρόμοιες αντιδράσεις προκάλεσε και το βιβλίο του «Ιησούς Χριστός και χριστιανισμός», το οποίο, αν και αποτέλεσμα μόχθου 20 ετών, δεν κυκλοφόρησε παρά μόνο μετά τον θάνατό του, καθώς κανένας εκδότης δεν τολμούσε να αναλάβει την έκδοσή του. (Συγκρίνετε τη στάση τού Γ. Κορδάτου με τη στάση των σημερινών ηγετών της Αριστεράς, που δεν διανοούνται καν να τα βάλουν με την Εκκλησία, παρά άγονται και φέρονται από τούς ιεράρχες δέσμιοι τόσο τής ευσεβούς ψήφου, όσο κυρίως των ρωμιοσυνιστικών αντιλήψεων και ιδεοληψιών τους).
      
Ο Γ. Κορδάτος ήταν επίσης μεγάλος γνώστης της ελληνικής Γραμματείας, αρχαίας και νέας και ασχολήθηκε επαγγελματικά ως επιμελητής των εκδόσεων τής κλασικής ελληνικής Γραμματείας, που κυκλοφόρησαν από τον οίκο τού Ι. Χ. Ζαχαρόπουλου. (
Διαβάστε αποσπάσματα από έργα τού Γιάννη Κορδάτου στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Οι λόγοι επιβολής των νηστειώνΠερί της μη ελληνικής καταγωγής των βλάχων).

«Το συγγραφικό ιστορικό έργο τού Γ. Κορδάτου εκτείνεται σε μεγάλο θεματολογικό και χρονολογικό εύρος: από την αρχαία Ελλάδα και τη Σαπφώ έως την αγροτική εξέγερση τού 1910 στο Κιλελέρ και από την αρχαία τραγωδία έως την ελληνική κεφαλαιοκρατία και το δημοτικισμό. Ενα ογκώδες και επιβλητικό έργο, με αναθεωρήσεις και επανεκδόσεις, το οποίο ακολούθησε την πνευματική πορεία τού δημιουργού του, εκκινώντας από τη μαρξιστική θεωρία σε ιδιότυπους και μοναχικούς δρόμους. Ο Κορδάτος είχε την τύχη να δει τα βιβλία του να γνωρίζουν πολύ σημαντική εκδοτική επιτυχία, που βρισκόταν σε αναντιστοιχία με τη σκληρή κριτική, με την οποία τα υποδέχθηκαν οι διανοούμενοι τής εποχής του. Η κριτική δεν αφορούσε μόνο τα λάθη, τις απλουστεύσεις και τα θεωρητικά σχήματα χωρίς επαρκή τεκμηρίωση, που εύκολα θα αναγνώριζε κανείς στις σελίδες των βιβλίων του, αλλά συνδεόταν, κυρίως, με την εκάστοτε πολιτική του τοποθέτηση, με τη διαφωνία προς τις απόψεις του, είτε από αριστερά είτε από δεξιά. Η νεότερη ιστοριογραφία αγνόησε, σε μεγάλο βαθμό, το έργο τού Κορδάτου, με κύρια εξαίρεση τις μελέτες του για το εργατικό και αγροτικό κίνημα στη χώρα μας, μοναδικά σημεία αναφοράς για τα σχετικά ζητήματα επί πολλές δεκαετίες.» (Β. Καραμανωλάκης, enet.gr).

Δυο δεκαετίες ήταν καταπιασμένος ο συγγραφέας με τη μελέτη τής ιστορίας τού χριστιανισμού κι ειδικότερα με την Παλαιά Διαθήκη. Η πρώτη έκδοση τής «Παλαιάς Διαθήκης στο φως τής κριτικής» έγινε στην Αθήνα το 1947. Μέχρι τότε, λίγες σχετικές εργασίες είχαν δημοσιευτεί στη χώρα μας κι αυτές ήταν στα καλούπια τής επίσημης θεολογίας. Δεν ήταν εκείνες, που θα γκρέμιζαν τις προλήψεις και θα άνοιγαν διάπλατα το δρόμο τής έρευνας και τής κριτικής, πράγμα, που κατάφερε ο Κορδάτος και με το βιβλίο αυτό, αλλά και με άλλα επίσης σχετικά βιβλία του, όπως το «Αρχαίες θρησκείες και χριστιανισμός» (1927) και το «Ιησούς Χριστός και χριστιανισμός» (δύο τόμοι, 1975).

Η «Παλαιά Διαθήκη στο φως τής κριτικής» αποτελεί ένα πρωτοποριακό για την εποχή του βιβλίο, που δεν έχει όμως, ακόμα ξεπεραστεί κι όχι ένα απλό συλλεκτικό κομμάτι τής βιβλιοθήκης μας.


Κατεβάστε ολόκληρο το βιβλίο. (295 σελίδες, αρχείο μορφής pdf, 8,28 ΜΒ).
 

Wednesday, February 3, 2016

Απελαύνουν και τα παιδιά των προσφύγων οι Αυστραλοί

Δικαστήριο επικυρώνει την απέλαση βρεφών που γεννήθηκαν στην Αυστραλία από γονείς αιτούντες άσυλο.


Το ανώτατο δικαστήριο της Αυστραλίας απέρριψε την Τετάρτη μια αίτηση που αφορούσε τα υπεράκτια κέντρα κράτησης μεταναστών σε νησί, δίνοντας το πράσινο φως για την απέλαση δεκάδων μωρών που γεννήθηκαν στην Αυστραλία από γονείς που κρατούνται μετά από αιτήσεις άσυλου.

Το δικαστήριο απέρριψε μια αίτηση που έκανε μια γυναίκα με διαβατήριο από το Μπαγκλαντές, η οποία προσέβαλε το δικαίωμα της Αυστραλίας να απελάσει κρατούμενους αιτούντες ασύλου στο Ναούρου, ένα μικροσκοπικό νησιωτικό έθνος του Νότιου Ειρηνικού. Η γυναίκα, μεταξύ 250 ατόμων που κρατούνται στην Αυστραλία, θα απελαθεί στο απόμακρο νησί, όπως είχε δηλώσει η αυστραλιανή κυβέρνηση.

Τα Ηνωμένα Έθνη καθώς και οργανώσεις ανθρωπιστικής βοήθειας έχουν ασκήσει δριμεία κριτική για το κέντρο, όπου κρατούνται περίπου 500 άτομα σε σκληρές συνθήκες, ενώ αναφέρονται και συστηματικές βιαιοπραγίες εναντίον παιδιών.

Η γυναίκα από το Μπαγκλαντές βρισκόταν σε πλοιάριο που ακινητοποιήθηκε από τις αρχές της Αυστραλίας τον Οκτώβριο του 2013. Εκείνη κρατήθηκε στη Νήσο των Χριστουγέννων, ένα απόμακρο νησί της Αυστραλίας στον Ινδικό Ωκεανό, και αργότερα μεταφέρθηκε στο Ναούρου. Μεταφέρθηκε στην Αυστραλία για ιατρικούς λόγους το 2014, όπου γέννησε ένα κοριτσάκι και όπου παρέμεινε. Υπάρχουν και άλλες οικογένειες με παιδιά που γεννήθηκαν στην Αυστραλία με παρόμοιες συνθήκες και βρίσκονται τώρα εν αναμονή της απέλασής τους.

Η υπεράσπιση ισχυρίστηκε ότι ήταν παράνομο για την αυστραλιανή κυβέρνηση να λειτουργεί και να πληρώνει για υπεράκτιο κέντρο κράτησης σε τρίτη χώρα.

Τα παιδιά που γεννιούνται στην Αυστραλία από μη-Αυστραλούς γονείς ή γονείς χωρίς άδεια παραμονής δεν δικαιούνται αυστραλιανή υπηκοότητα πριν τα 10 τους χρόνια, ενώ πρέπει επί πλέον να έχουν ζήσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής των στη χώρα, σύμφωνα με το υπουργείο Μετανάστευσης.

Σύμφωνα με μια αμφιλεγόμενη μεταναστευτική πολιτική, οι αιτούντες άσυλο που προσπαθούν να φτάσουν στην Αυστραλία δια θαλάσσης συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στα κέντρα κράτσης του Ναούρου - περίπου 3.000 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της χώρας - ή στο νησί Μάνους στην Παπούα Νέα Γουϊνέα.

Μια παρόμοια περίπτωση αίτησης που αφορούσε το κέντρο στην Παπούα Νέα Γουϊνέα απορρίφθηκε από το ίδιο δικαστήριο τον Ιούνιο του 2014.

Η απόφαση του δικαστηρίου θα επιτρέψει στον υπουργό Μετανάστευσης Πίτερ Ντάτον να εκπληρώσει την υπόσχεσή του να απελάσει τα μωρά, καθώς και 54 παιδιά που μεταφέρθηκαν στην Αυστραλία από το Ναούρου για ιατρικούς λόγους, μαζί με περισσότερα από 150 ενήλικα μέλη των οικογενειών τους.

Νεκρωνει η χώρα σήμερα 4/2/16 από γενική απεργία


Σε απεργιακό κλοιό βρίσκεται σήμερα η χώρα, λόγω της 24ωρης γενικής απεργίας που πραγματοποιούν τα συνδικάτα ενάντια στο σχέδιο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης.
ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, που ηγούνται της κινητοποίησης, προσκαλούν σε μαζική συμμετοχή στο κεντρικό συλλαλητήριο που θα γίνει στις 11.00 π.μ. στην πλατεία Κλαυθμώνος.
Ξεχωριστή συγκέντρωση με σύνθημα «Πάρτε πίσω το νόμο λαιμητόμο» θα πραγματοποιήσει το ΠΑΜΕ στις 10: 30 στην Ομόνοια.
Σε ανακοίνωσή της, η ΓΣΕΕ ζητεί «να αποσυρθεί εδώ και τώρα το τέρας του ασφαλιστικού» και καλεί τους εργαζόμενους να δώσουν «ηχηρή απάντηση στις ανάλγητες πολιτικές που εξαθλίωσαν κοινωνία». « Όλοι μαζί πρέπει να ενώσουμε τη φωνή διαμαρτυρίας μας, ενάντια στον οδοστρωτήρα του ασφαλιστικού που προωθεί η κυβέρνηση, στις δραματικές περικοπές στα εισοδήματα, στη φοροεπιδρομή, στις ιδιωτικοποιήσεις και γενικότερα ενάντια στα αδιέξοδα και καταστροφικά μέτρα του τρίτου και επαχθέστερου μνημονίου», αναφέρει.
Από την πλευρά της, η ΑΔΕΔΥ σημειώνει ότι «το αντιδραστικό νομοσχέδιο» της κυβέρνησης «μπορεί και πρέπει να μπλοκαριστεί και να μην ψηφιστεί με την δύναμη ενός πανεργατικού – παλλαϊκού ξεσηκωμού». Επισημαίνει ακόμη ότι «το κυβερνητικό σχέδιο για το ασφαλιστικό αποτελεί ένα βαθιά αντιλαϊκό νομοσχέδιο που κατεδαφίζει τον όποιο κοινωνικό χαρακτήρα έχει απομείνει στο ασφαλιστικό σύστημα, μετατρέπει την ασφάλιση σε ατομική υποχρέωση, προωθεί νέα λεηλασία των συντάξεων με θύματα όλους τους συνταξιούχους και ιδιαίτερα όσους θα βγουν στη σύνταξη από την ψήφιση του νόμου και μετά».
Στη σημερινή 24ωρη απεργία συμμετέχουν η ΓΣΕΒΕΕ (επαγγελματοβιοτέχνες) καιΕΣΕΕ (έμποροι), που θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στη Μητροπόλεως μπροστά στα γραφεία της ΕΣΕΕ στις 11:00. Συμμετέχουν, επίσης, ελεύθεροι επαγγελματίες, γιατροί και φαρμακοποιοί αλλά και συνολικά ο επιστημονικός κλάδος (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, φοροτεχνικοί).
Επίσης, απεργούν ΠΟΕ-ΟΤΑ, ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, ενώ νέα 48ωρη απεργία εξήγγειλε η ΠΝΟ-ΝΑΤ με την κινητοποίηση να αρχίζει στις 6 το πρωί της Πέμπτης και να ολοκληρώνεται στις 6 το πρωί του Σαββάτου (6 Φεβρουαρίου).
Στην απεργία συμμετέχουν, ακόμη, ηΟμοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος και οι οδηγοί ταξί, ενώ στους δρόμους παραμένουν οι αγρότες οι οποίοι ενισχύουν τα μπλόκα. Κλειστά θα είναι και τα βενζινάδικα λόγω της συμμετοχής στην απεργια της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
Μετ' εμποδίων οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ
Λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων στα μέσα μεταφοράς στην απεργιακή κινητοποίηση, οι μετακινήσεις στο κέντρο της Αθήνας θα πραγματοποιούνται μετ' εμποδίων.
Αναλυτικά:
Όλη την ημέρα δεν θα εκτελεστεί κανένα δρομολόγιο του ΗΣΑΠ, των τρόλεϊ, του Προαστικού, αλλά και των τρένων του ΟΣΕ.
Το μετρό θα λειτουργήσει από τις 10 π.μ έως και τις 4 μ.μ., ενώ τα λεωφορεία και το τραμ θα κινηθούν από τις 9 π.μ. έως τις 9 μ.μ..
Τις ώρες λειτουργίας του μετρό δε θα πραγματοποιούνται τα δρομολόγια στο τμήμα Δουκίσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο και αντίστροφα.
Ναυτεμπορική.gr


Μανιακός με το GREXIT ο Σόϊμπλε

Γρίφος» με δήλωσή του για υποτίμηση
Σόιμπλε: Είχα προτείνει Grexit το 2011
Είναι δύσκολο για την Ελλάδα να λύσει τα προβλήματα της οικονομίας της χωρίς το εργαλείο της υποτίμησης του νομίσματος». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο γερμανός υπουργός οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, προκαλώντας ξανά με τις δηλώσεις του.
Ο κ. Σόιμπλε μάλιστα, μιλώντας σε εκδήλωση στο Αμβούργο ανέφερε ότι μια έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ θα έπληττε μια φορά τους Έλληνες και θα είχε αποφευχθεί αυτή η «ατέλειωτη επίπονη διαδικασία» των σκληρών μέτρων.
Την ίδια ώρα, ανέφερε πως η Ελλάδα δύσκολα θα ανακάμψει χωρίς υποτίμηση, ωστόσο, δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την εκτίμησή του αυτή. Εριξε ξανά μια «βόμβα» δηλαδή χωρίς να αναφερθεί περαιτέρω αν αφορά το νόμισμα.
«Είναι δύσκολο να λύσει τα οικονομικά της προβλήματα χωρίς το εργαλείο της υποτίμησης του νομίσματος», φέρεται να δήλωσε, ενώ ανέφερε μάλιστα ότι το 2011 είχε πει στον πρώην Έλληνα υπουργό Οικονομικών, Ευάγγελο Βενιζέλο, ότι θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο της εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη για μερικά χρόνια, με αντάλλαγμα μια «τεράστια» βοήθεια.
Μεταξύ άλλων, ο Γερμανός αξιωματούχος δήλωσε επίσης πως η Ευρώπη χρειάζεται έναν κοινό στρατό.
Απάντηση Παπαδημούλη
«Η εμμονή του Σόιμπλε για το Grexit, όταν όλοι πλέον ασχολούνται με το Brexit, "φωνάζει". Ας το καταλάβει ότι Grexit- καπούτ. Έπαιξε κ έχασε...» έγραψε ο κ. Παπαδημούλης στον πρωσοπικό του λογαριασμό στο Twitter.

wibiya widget