Wednesday, January 10, 2018

Μέλη της «Ελλήνων Συνέλευσις» στην Δ.Ο.Υ. Τρικάλων


Αίτημα σύλληψης του Διευθυντή της Υπηρεσίας προκάλεσε την επέμβαση της Αστυνομίας.

Όπως κατέγραψε το trikalanews.gr οπαδοί της «Ελλήνων Συνέλευσις» από Τρίκαλα, την Λάρισα, την Καρδίτσα και την Λαμία, βρέθηκαν στην Δ.Ο.Υ Τρικάλων, απαιτώντας να συλληφθεί ο Διευθυντής της Υπηρεσίας «για παράνομη παρακράτηση οφειλής»…

Κρατώντας αναφορά του 38χρονου Τρικαλινού Σ.Β. προς την Εισαγγελία Τρικάλων κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου «ως φυσικού και ηθικού αυτουργού για εσχάτη προδοσία για την εκχώρηση και των δημοσίων εσόδων της χώρας με σκοπό την κατάλυση του πολιτεύματος», απαίτησαν την σύλληψη του εκπροσώπου των οικονομικών Υπηρεσιών της χώρας στα Τρίκαλα «για δόλο κατά συρροή σε βάρος της πατρίδας».

Tuesday, January 9, 2018

«Επί χίλια χρόνια η ΠΓΔΜ ονομαζόταν…. «ΔΑΡΔΑΝΙΑ»

Επιστολή Έλληνα ιστορικού προς τον Ελληνα πρωθυπουργό που πρέπει να διαβαστεί
Μια επιστολή του 2010 για το Μακεδονικό προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος, που πρέπει να διαβαστεί ΚΥΡΙΩΣ σήμερα απ” όλους
ΠΕΤΡΟΣ Α. ΓΕΩΡΓΑΝΤΖΗΣ Ξάνθη 15 Οκτωβρίου 2010
Δρ. Θ. – ιστορικός
Τρις βραβευμένος από την Ακαδημία Αθηνών
Αντίκα 19 Ξάνθη. τηλ. 2541024872

Ανοιχτή επιστολή
Προς:
1. τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Γ. Παπανδρέου,
2. τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων κ. Φ. Πετσάνλικον,
3. τους κ. αρχηγούς των Κομμάτων της Ελληνικής Βουλής και
4. όλους εν γένει τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου.


Αξιότιμοι Κύριοι,
Παρακολουθώ εξ αρχής, όσο μπορώ περισσότερο από την απόμακρη και ακριτική Ξάνθη, τα όσα κατά καιρούς λέγονται και γράφονται γύρω από το θέμα της ονοματοδοσίας της χώρας που σήμερα φέρει την ονομασία Π.Γ.Δ.Μ. και τις θέσεις των ελληνικών κομμάτων γύρω από την υιοθέτηση ή μη της ονομασίας «Μακεδονία» ή «με προσθήκη γεωγραφικού προσδιορισμού» (π.χ. Άνω ή βόρεια Μακεδονία ή Μακεδονία του Βαρδάρη κ.λπ) ή τα «παράγωγα» αυτής, και απορώ γιατί όλοι αυτοί οι δόλιχοι και μαιανδρισμοί και δεν αξιώνετε να λάβει το δικό της όνομα, για το οποίο ευθύς στη συνέχεια ο λόγος.
Αρχικά θέλω να σημειώσω ότι δεν είναι δυνατόν να προσδιορισθεί ένας χώρος μόνον γεωγραφικά, χωρίς να υπεμφαίνεται αυτού η ιστορία.
Π.χ. δεν μπορούμε να λέγουμε «Θερμοπύλες» ή «Μαραθώνας» ή «Σαλαμίνα» χωρίς συνειρμικά να συνδέονται αυτοί με τα ιστορικά γεγονότα που έλαβαν χώρα σε κάθε χώρο. ΄
Αλλες λέξεσι η γεωγραφία και η ιστορία ενός χώρου είναι αλληλένδετες ώστε το ιστορικό γεγονός να συνδέεται άρρηκτα με κάποιο γεωγραφικό χώρο και τανάπαλι κάθε γεωγραφικός χώρος έχει την ιστορία του. Εάν χωρισθούν αυτά τα δύο τότε η ιστορία καταντά μύθος η δε γεωγραφία terra ingognita (χώρα παρθένα και ανεξερεύνητη).
 Οσον αφορά στη χώρα που σήμερα «αυτοπροσδιορίζεται» ως Π.Γ.Δ.Μ. και φιλοδοξεί να «βαπτισθεί» διεθνώς ως «Μακεδονία», είναι απορίας άξιο γιατί δεν σας ενημέρωσαν εδώ και τόσα χρόνια οι καθ΄ ύλην αρμόδιοι σύμβουλοί σας ή έστω τα ανώτατα πνευματικά ιδρύματα της χώρας μας ή οι σοφοί αυτών καθηγητές, ότι η χώρα αυτή είχε επί χίλια και πλέον χρόνια δική της ονομασία, η οποία δεν είχε ποτέ καμιά απολύτως σχέση ούτε με την ονομασία Μακεδονία ούτε με τα γεωγραφικά ή ιστορικά παράγωγά της.
Η περιοχή, αξιότιμοι κύριοι, που σήμερα παρουσιάζεται ως κρατίδιο με την ονομασία Π.Γ.Δ.Μ ή κοινώς των Σκοπίων, καθ΄ όλη τη ρωμαϊκή και τη βυζαντινή εποχή όχι μόνον δεν ελογίζετο ως Μακεδονία αλλ΄ ούτε ως τμήμα αυτής της «πρώτης» ούτε της «δεύτερης» , αλλ΄ ως εντελώς ιδιαίτερη χώρα που έφερε την ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΙΑ».
Με αυτή την ονομασία ήταν γνωστή ήδη από τα χρόνια του Μ.Αλεξάνδρου, προχριστιανικά Ρωμαϊκά χρόνια μέχρι το μεσαίωνα. Συγκεκριμένα (περιοριζόμενος μόνον σε ελάχιστες ιστορικές μαρτυρίες) :

1. Ο ιστορικός Αππιανός,
α) στα «Ιλλυρικά» του (1,1), έγραφε:
«Ιλλυριούς ΄Ελληνες ηγούνται τους υπέρ τε Μακεδονίαν και Θράκην <όντας>… Ιλλυριω δε παίδας Εγχελέα και Αυταριέα και Δάρδανω και Μαίδον…»,
β) στα «Μιθριδατικά» του (222,2) σημείωνε:
« Σύλλας… Ενετούς και Δαρδανέας και Σιντους, περίοικα Μακεδόνων έθνη, συνεχώς ες Μακεδονίαν εμβάλλοντα, επιών επόρθει» και
γ) στον «Εμφύλιο πόλεμο» βιβλ.5, κεφ. 8 ανέφερε:
«τους δ΄ επί Δαρδανέας, έτερον Ιλλυριών γένος, αεί Μακεδονίαν επιτρέχοντας»

2. Ο γεωγράφος Κλαύδιος Πτολεμαίος στη Γεωγραφία του (βιβλ.3 κ.9) προσδιορίζει αυτή τη χώρα γράφοντας:
«Κατέχουσι δε της επαρχίας… τα προς τη Μακεδονία Δάρδανοι» (δηλ. στα σύνορα προς τη Μακεδονία, όχι όμως μέσα στη Μακεδονία) και λίγο πιο κάτω κατονομάζει τις πόλεις αυτής « της Δαρδανίας δ΄ πόλεις : Ναϊσσός, Αρριβάντιον, Ουλπιανόν, Σκούποι (τα σημερ. Σκόπια)».

3. Ο έτερος γεωγράφος Στράβων γράφει στά «Γεωγραφικά» του, Βιβλ. 7 κεφ. 5:
«… και τοις άλλοις έθνεσι τοις ταύτη συνέβη… οι γαρ πλείστον δυνάμενοι πρότερον τελέως εταπεινώθησαν και εξέλιπον, Γαλατών μεν Βοίοι και Σκορδίσται. Ιλλυριών δε Αυταριάται και Αρδιαίοι και Δαρδάνιοι, Θρακών δε Τριβαλλοί υπ΄ αλλήλων μεν εξ αρχης, ύστερον δε υπό Μακεδόνων και Ρωμαίων εκπολεμούμενοι…» (Σχόλιον: Αρα οι Δαρδάνιοι δεν θεωρούνταν ως Μακεδόνες-Ελληνες αλλ” ως Ιλλυριοί».
Και λίγο πιό κάτω Βιβλ. 7 κεφ. 5 προσθέτει:
« Δρίλων ποταμός ανάπλουν έχων προς έω μέχρι της Δαρδανικής, η συνάπτει τοις Μακεδονικοίς έθνεσι και τοις Παιονικοίς προς μεσημβρίαν», όπου διακρίνονται και πάλι οι Δαρδάνιοι από τα «Μακεδονικά έθνη». (άρα μαρτυρείται και εδώ ότι η Δαρδανία είναι μεν όμορος αλλά δεν είναι Μακεδονία.).
Σε άλλη δε ενότητα σημειώνει ο ίδιος γεωγράφος:
«άγριοι δ” όντες οι Δαρδάνιοι τελέως, ώσθ΄ υπό ταις κοπρίαις ορύξαντες σπήλαια ενταύθα διαίτας ποιείσθαι».

4. Ο ιστορικός Πολύβιος εξιστορεί Βιβλ. 4 κεφ. 66 :
«Ετι δε περί ταύτα γινομένου του βασιλέως, παρήν εκ Μακεδονίας άγγελος διασαφών ότι συμβαίνει τοις Δαρδανείς, υπονενοηκόταν την εις Πελοπόννησον αυτού στρατείαν, αθροίζειν δυνάμεις και παρα-σκευήν ποιείσθαι μεγάλην, κεκρικότας εμβαλείν εις την Μακεδονίαν. Ακούσας δε ταύτα και νομίσας αναγκαίον είναι βοηθείν κατα τάχος τη Μακεδονία… μετά σπουδής εποιείτο την επάνοδον… Παραγενομένου δ΄ αυτού της Μακεδονίας, ακούσαντες οι Δαρδάνιοι παρά Θρακών τινων αυτομόλων την παρουσίαν Φιλίππου, καταπλαγέντες παραχρήμα διέλυσαν τήν στρατείαν, καίπερ ήδη σύνεγγυς όντες της Μακεδονίας. Φιλιππος δε πυθόμενος την των Δαρδανέων μετάνοιαν τους μεν Μακεδόνας διαφήκεν πάντας επί την της οπώρας συγκομιδήν..».
Βλέπε καί βιβλ.5,97, βιβλ. 25,6 και βιβλ.28,8.

5. Ο ρήτορας Μάλχος έγραφε τον Ε΄αι. μ.Χ. στο « Εκλογαί περί πρέσβεων Ρωμαίων προς έθνη» για γεγονότα του 479 μ.Χ.:
« δειν ουν, ει αυτώ πείθοιτο, εκλιπείν μεν την Ηπειρον και τας αυτόθι πόλεις (ουδενί γαρ είναι φορητόν πόλεις ούτω μεγάλας, των οικητόρων εκβληθέντων, υπ΄αυτού κατέχεσθαι) ελθείν δε εις Δαρδανίαν» (P.G. τ.113 στ.765) .
Και λίγο πιό κάτω σημείωνε:
«….αλλά νυν μεν αυτούς εάν αυτού επιχειμάσαι, μήτε πρόσω χωρούντας <ων> έχουσι πόλεων μήτε επιφθείροντας συνθέμενον δε περί πάντων επί τούτοις άμα τω ήρι πέμψαι τον άξοντα επί την Δαρδανίαν……. » (P.G. τ.113 στ.768).

6. Ο γραμματικός Ιεροκλής (εποχή Ιουστινιανού, 6ος αι. μ.Χ.) στον «Συνέκδημό» του (όπου καταχωρίζονται οι επαρχίες της Βυζαντινής αυτοκρατορίας) γράφει ……:
« ις΄ Επαρχία Δαρδανίας, υπό ηγεμόνα, πόλεις γ΄ Σκούπο (τα σημερινά Σκόπια) μητρόπολις, Μηρίων, Ουλπιανά»,

7. Αυτά ακριβώς επαναλαμβάνει και ο Κωνσταντίνος ο Πορφυρογέννητος (10ος αι. μ. Χ) στο «περί θεμάτων» έργο του. (P.G. τ.113 στ.145)
8. Τέλος και ο Ι. Ζωναράς στην επιτομή της ιστορίας του έγραφε (τ. 2 σ.294):
« …ως δε ο Απούσιος τη χώρα αυτού ισχυρώς ενέκειτο και οι Δάρδανοι την πρόσορον σφίσι Μακεδονίαν εκακούργουν, οικούσι δ΄ ούτοι υπέρ τε Ιλλυριών καί υπέρ Μακεδόνων» (΄Αρα και εδώ διακρίνονται οι Δαρδάνιοι των Μακεδόνων και η Δαρδανία της Μακεδονίας).

Εξ αυτών των ολιγίστων ιστορικών μαρτυριών συνάγεται ότι η Δαρδανία ποτέ δεν ήταν Μακεδονία αλλ΄ απλά «πρόσορος» (όμορος, γειτονική) και μάλιστα σχεδόν πάντοτε εχθρικά διακείμενη προς τη Μακεδονία.
Εάν η Δαρδανία εθεωρείτο Μακεδονία, άρα Ελλάδα, και οι Δαρδάνιοι ως Μακεδόνες-Ελληνες και όχι Ιλλυριοί τότε π.χ. ο Στράβων θα έγραφε «έστι μεν ουν Ελλάς και η Δαρδανία», όπως γράφει για τη Μακεδονία (Βιβλ. 7 κεφ. 1) ή έστω «έστι μεν ουν Μακεδονία και η Δαρδανία» ή θα έγραφε το: «εν Μακεδονία, η νυν Δαρδανία καλείται» όπως γράφει για τη Μακεδονία «εν Θρήκη, η νυν Μακεδονία καλείται» (Βιβλ. 7α κεφ.1).
 Εάν λοιπόν οι αγαπητοί μας γείτονες ορέγονται και επιθυμούν να αποκτήσουν κάποιο ιστορικό όνομα, που να εκφράζει το παρελθόν τους, την ιστορία και τον χαρακτήρα τους, δέν έχουν παρά να αποδεχθούν αυτό που είχαν επί χίλια και πλέον χρόνια, πριν χάσουν την αυτοσυνειδησία και την ιστορική τους μνήμη και ταυτότητα. Ούτε απάτορες ούτε αμήτορες ούτε αγενεαλόγητοι ούτε «αβάπτιστοι» υπήρξαν και είναι (και πατέρες και μητέρες είχαν τους Δαρδάνιους ή Δάρδανες, και όνομα είχαν).
Αλλά το να θέλουν να απαλείψουν ή να λησμονήσουν το παρελθόν, την ονομασία και την ιστορία τους ή «ποιούμενοι τη νήσσα» να λοφάζουν και να μή θέλουν να βγάλουν στην επιφάνεια την πραγματική πατρογονική τους ονομασία αλλ΄ αντίθετα να ωρέγονται να ιδιοποιηθούν αλλότρια ονόματα, ιστορία, παρελθόν, ταυτότητα και συνείδηση, αποδεικνύει ότι όχι μόνον διακατέχονται από αισθήματα μειονεκτικότητας (πράγμα που δεν τους τιμά, διότι είναι ωσάν να θέλουν να διαγράψουν τους γονείς και προπάτορές τους ως και την ιστορική τους πραγματικότητα,) αλλά και επεκτατικές βλέψεις και μελλοντικές διεκδικήσεις σε βάρος της Μακεδονίας και κατ΄ επέκταση σε βάρος της Ελλάδας.
Εσείς όμως κ.κ. Ελληνες Βουλευτές ως ταχθέντες και ορκισθέντες να φυλάσσετε τις «Θερμοπύλες» του έθνους, οφείλετε να αγρυπνείτε και να μη επιτρέψετε τη διαστρέβλωση της ιστορικής πραγματικότητας.
Αντίθετα να επιμείνετε, ως σύγχρονοι Κυναίγειροι, η μεν χώρα τους να αποκαλείται εφεξής διεθνώς «ΔΑΡΔΑΝΙΑ» και οι ίδιοι «ΔΑΡΔΑΝΕΣ ή ΔΑΡΔΑΝΙΟΙ». Σε καμμιά όμως περίπτωση δεν έχουν το ιστορικό δικαίωμα, πολύ δε περισσότερο και εσείς να συγκατανεύσετε, η χώρα τους να ονομάζεται «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» ούτε βέβαια έστω με κάποιον σύνθετο γεωγραφικό προσδιορισμό αυτής, ούτε οι ίδιοι «ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ».
Με τιμή ΠΕΤΡΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΖΗΣ

ΠΗΓΗ:infognomonpolitics.blogspot.gr

Χάρτης του 1467 – Η περιοχή των Σκοπίων ΔΕΝ είναι Μακεδονία, ούτε υπό τη γεωγραφική έννοια
Λεπτομέρειες του χάρτη ΕΔΩ2

Αλκυόνα:μονογαμικό πουλί,αφοσιωμένο για πάντα

Γράφει 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΙΩΑΚΕΙΜΊΔΟΥ 
Φιλόλογος

 

Η Αλκυόνα και ο Κύηκας ήταν σύζυγοι,οι οποίοι διέπραξαν ύβρη συγκρίνοντας εαυτούς με το μυθικό ζευγάρι Δία και Ήρας. Οι θεοί τους τιμώρησαν μεταμορφώνοντάς τους σε πουλιά και όρισαν να γεννάνε τα αυγά τους Γενάρη μήνα σε αντίθεση με τα άλλα πουλιά που το έκαναν την άνοιξη….όμως οι αγέρηδες και τα κύματα παρέσυραν και κατέστρεφαν τα αυγά  και τότε την λυπήθηκαν οι θεοί και στην καρδιά του χειμώνα, την περίοδο ακριβώς που επώαζε τα αυγά της, ο Αίολος συγκρατούσε τους ανέμους και ο Δίας έστελνε 14 ημέρες καλοκαιρίας, που ονομάζονται αλκυονίδες ημέρες. Για την αφοσίωση της Αλκυόνας γράφει ο Πλούταρχος: «Ούτως εστί φίλανδρος ώστε, όταν δια γήρας ασθενή ο άρρην γέννηται, συνέπεσθαι και βαρύς, υπολαβούσα γηροφορεί και γηροτροφεί μηδαμού προϊεμένη μηδέ καταλιπούσα χωρίς. Αλλά τους ώμους εκείνον αναθεμένη, κομίζει πανταχόθεν και θεραπεύει και σύνεστιν άχρι τελευτής».( τόσο πολύ αγαπά τον άντρα της,όταν γίνεται αδύναμος από τα γηρατειά,τον παιρνει στους ώμους και τον πηγαίνει παντού, και τον υπηρετεί μέχρι το τέλος)
Κλείνω με Δροσίνη ," Και στης ζωής τους πιο βαριούς χειμώνες αλκυονίδες μέρες καρτερώ".
Γ.Ι.

Στον πλειστηριασμό και τα γραφεία της Λαϊκής Ενότητας



Κακό χωρίο τα λίγα σπίτια  

λαφαζανη
Τα γραφεία που μισθώνει η Λαϊκή Ενότητα (ΛΑΕ) πλειστηριάζονται την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου για ληξιπρόθεσμες οφειλές του ιδιοκτήτη.
Τα γραφεία βρίσκονται στη Στοά Φέξη και η ΛΑΕ τα ενοικιάζει από έναν ιδιοκτήτη φροντιστηρίου, του οποίου το ακίνητο βγαίνει αύριο σε πλειστηριασμό.
Οπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της ΛΑΕ «iskra»: «Τα γραφεία της ΛΑΕ εκπλειστηριάζονται από την Eurobank για ληξιπρόθεσμες οφειλές του ιδιοκτήτη τους. Σε επικοινωνία της Eurobank με την ΛΑΕ, αφού είχε ανακοινωθεί ο πλειστηριασμός, ελέχθη από την πλευρά της Τράπεζας ότι προχώρησαν στις διαδικασίες πλειστηριασμού χωρίς να γνωρίζουν ότι τα γραφεία, που ζητούσαν να εκπλειστηριαστούν, νοικιάζονται από την ΛΑΕ, ενώ η Τράπεζα ισχυρίστηκε ότι δεν θέλει να προκαλέσει πρόβλημα στην ΛΑΕ και ότι θα συνεχίσει μετά τον πλειστηριασμό να τηρεί το συμβόλαιο με την ΛΑ.Ε, εφ' όσον το ακίνητο περιέλθει στην ιδιοκτησία της, μιας και η ίδια θα κάνει προσφορά κατά τον πλειστηριασμό στην τιμή εκκίνησης».


Όπως εκφράζει η ΛΑΕ μέσω του iskra, «αυτός ο πλειστηριασμός δείχνει, επίσης, ότι συχνά τη νύφη του εκπλειστηριασμού δεν την πληρώνει μόνο ο ιδιοκτήτης δανειολήπτης αλλά και τυχόν ενοικιαστές που μένουν ή αξιοποιούν επαγγελματικά είτε επιχειρηματικά το ακίνητο, πολύ περισσότερο, μάλιστα, όταν δεν διαθέτουν δυνατότητες δημόσιας διαμαρτυρίας ή προσβάσεις στα κέντρα των τραπεζών και της εξουσίας».

Monday, January 8, 2018

Γιατρός: Εσεις, προσωπικά κ. Λιαντίνη, Φοβάστε το Θάνατο; Η Απάντησή του συγκλονίζει

"Ο ΑΔΗΣ ΚΑΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΜΑ''

Εδώ με αγγλικούς υπότιτλους https://youtu.be/KuglHhTBpk

Δ. Λιαντίνης. "Η Φιλοσοφική Θεώρηση του Θανάτου"


Ολόκληρη η διάλεξη του καθηγητή Δημήτρη Λιαντίνη στην Σχολή Εφαρμογών Υγειονομικού του 401 Σ.Ν, με τίτλο "Η Φιλοσοφική Θεώρηση του Θανάτου". (Εδώ με αγγλικούς υπότιτλους https://youtu.be/KuglHhTBpks )

Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για τον Λιαντίνη. "Aν θέλεις Ζωή,ετοιμάσου για Θάνατο..

ΠΩΣ ΕΖΗΣΕ, ΤΙ ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΦΥΓΕ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ



Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για τον Λιαντίνη.



Published on Dec 21, 2011


SUBSCRIBED 10K


Το ντοκιμαντέρ προβλήθηκε στις 30/5/2006 από την ΕΤ1. Σενάριο-σκηνοθεσία: Νίκος Παπαθανασίου. Κείμενα: Κάλλια Καστάνη. (επεξεργασία για τις ανάγκες του ΥΤ: www.liantinis.org)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΣΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟΤΕΡΟ
Γιατρός: Εσεις κ. Λιαντίνη,Φοβάστε  το Θάνατο; Η Απάντησή του συγκλονίζει 

ΥΓΕΙΑ. Μετεγχειρητική κήλη. Κωνσταντίνος Στάμου

Τι είναι η μετεγχειρητική κήλη

Κάθε φορά που ένας άνθρωπος χειρουργείται και τα κοιλιακά τοιχώματα κόβονται δημιουργούνται οι συνθήκες για μια μετεγχειρητική κήλη. Η ανθεκτικότητα του κοιλιακού τοιχώματος στο σημείο της τομής δεν πρόκειται ποτέ να είναι όση και σε ένα άθικτο τοίχωμα. Ο λόγος είναι ότι η διαδικασία της επούλωσης αναλαμβάνει τη σύγκλειση κάθε τομής αλλά αυτό γίνεται με ουλές οι οποίες δεν είναι όσο ισχυρός είναι ο φυσιολογικός ιστός. Η μετεγχειρητική κήλη λοιπόν δημιουργείται όταν οι αδυνατισμένοι ιστοί υποχωρούν στην πίεση που αναπτύσσεται από τα σπλάχνα μέσα στην κοιλιά. Το έντερο βρίσκει δίοδο και μέσα σε ένα σάκκο που δημιουργείται από το περιτόναιο προβάλει κάτω από το δέρμα.

Incisional-hernia-diagram

Ποιοι ασθενείς κινδυνεύουν περισσότερο να παρουσιάσουν μετεγχειρητική κήλη

Οι μετεγχειρητικές κήλες είναι αρκετά συχνό φαινόμενο στη χειρουργική της κοιλιάς. Υπολογίζεται ότι 10-20% των ασθενών που έχουν υποβληθεί σε επέμβαση στην κοιλιακή χώρα θα εμφανίσουν μετεγχειρητική κήλη. Από αυτούς περίπου ο ένας στους τέσσερις θα πρέπει να υποβληθεί σε νέα επέμβαση αποκατάστασης. Παράγοντες κινδύνου για να εμφανισθεί μετεγχειρητική κήλη είναι οι επιπλοκές της πρώτης επέμβασης και κυρίως η λοίμωξη του εγχειρητικού τραύματος αλλά και το μήκος της τομής και η τεχνική σύγκλεισης της κοιλιάς. Παράγοντες που αφορούν τη γενική υγεία του ασθενούς και μπορεί να αυξήσουν την πιθανότητα μετεγχειρητικής κήλης είναι η κίρρωση του ήπατος και ο ασκίτης, η αναπνευστικές νόσοι και ο βήχας, η παχυσαρκία και η έλλειψη λευκωμάτων. Ακόμη και εάν ελεγχθούν όλοι οι παράγοντες κινδύνου, κάποιοι ασθενείς τελικά θα έχουν κήλη για λόγους που δεν είναι απόλυτα κατανοητοί.

Τι συμπτώματα έχει η μετεγχειρητική κήλη

Η μετεγχειρητική κήλη κατ’ αρχήν προβάλει από το κοιλιακό τοίχωμα με αποτέλεσμα η δυσμορφία να δημιουργεί συνεχή ενόχληση στον ασθενή. Στην πορεία και ανάλογα με το μέγεθος και το περιεχόμενο, η κήλη μπορεί να προξενεί έντονα συμπτώματα τα οποία και οδηγούν τον ασθενή στον ιατρό. Συχνά κυριαρχεί ο πόνος λόγω μικρών επεισοδίων περίσφιξης του περιεχομένου. Εάν η κήλη μεγαλώσει πολύ, έχουμε τα συμπτώματα της «νόσου της εκσπλάχνωσης»: η κακή στήριξη του διαφράγματος προξενεί αναπνευστική δυσχέρεια, η μείωση της ενδοκοιλιακής πίεσης προξενεί δυσκοιλιότητα και δυσουρία, η ατροφία των πλαγίων κοιλιακών μυών προξενεί οσφυαλγία, λόρδωση και αδυναμία κινήσεων του κορμού, το δέρμα ατροφεί, λεπταίνει και προοδευτικά καταστρέφεται.
Τα συμπτώματα μπορεί να γίνονται εντονότερα εάν το περιεχόμενο της κήλης παγιδευτεί μόνιμα μέσα στην κήλη και δεν μπορεί να επιστρέψει στην κοιλιά.

Πότε χειρουργείται μια μετεγχειρητική κήλη;

Η μετεγχειρητική κήλη καλό είναι να επισκευάζεται όσο νωρίτερα και όσο μικρότερη είναι. Μεγάλες κήλες είναι δύσκολο να διορθωθούν και το χειρουργείο έχει μεγαλύτερη πιθανότητα αποτυχίας. Σε γενικές γραμμές, οι κήλες πρέπει να χειρουργούνται ειδικά εάν υπάρχουν συμπτώματα ή εάν ο ασθενής αντιμετωπίζει και άλλα προβλήματα υγείας που επιβάλουν κάθε χειρουργείο να γίνεται μετά από σωστή προετοιμασία.

Με ποιο τρόπο επιδιορθώνονται οι μετεγχειρητικές κήλες

Η αποκατάσταση κάθε μετεγχειρητικής κήλης απαιτεί την τοποθέτηση πλέγματος. Έχει διαπιστωθεί ότι κάθε προσπάθεια χωρίς πλέγμα συνοδεύεται από ποσοστό υποτροπής που φθάνει το 35%. Τα πλέγματα είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά και τοποθετούνται ώστε να ενισχύονται τα κοιλιακά τοιχώματα και να αντέχουν περισσότερο στην αύξηση των ενδοκοιλιακών πιέσεων. Τα πλέγματα δημιουργούν επίσης συνθήκες ανάπτυξης ισχυρού συνδετικού ιστού που προστατεύει επιπλέον το τοίχωμα. Το πλέγμα μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικές θέσεις σε σχέση με τα ανατομικά στοιχεία του κοιλιακού τοιχώματος. Από όλες τις επιλογές, προτιμότερες φαίνονται οι τεχνικές όπου το πλέγμα τοποθετείται ανάμεσα στους μυς. Εκεί το πλέγμα είναι καλύτερα προστατευμένο από λοιμώξεις αλλά και αποφεύγεται η επαφή του με τις εντερικές έλικες και τα σπλάχνα.

lay techniques
Για ιδιαίτερα μεγάλες και σύμπλοκες μετεγχειρητικές κήλες, ο κος Στάμου εφαρμόζει μια ιδιαίτερη τεχνική την οποία είχε εμπνευστεί ο καθηγητής χειρουργικής Στ. Κατσαραγάκης και είχε δημοσιευθεί ήδη από το 2001. Πρόκειται για μια παραλλαγή της “in-lay” τεχνικής με πολλά πλεονεκτήματα καθώς μειώνει την ενδοκοιλιακή πίεση και προστατεύει το πλέγμα από λοιμώξεις.
hernia paper

Ποια η θέση της λαπαροσκοπικής χειρουργικής στη θεραπεία της μετεγχειρητικής κήλης

Οι μετεγχειρητικές κήλες μπορούν να αντιμετωπισθούν λαπαροσκοπικά και ο ασθενής να έχει τα οφέλη της ελάχιστα επεμβατικής χειρουργικής. Στη λαπαροσκοπική τεχνική το πλέγμα σχεδόν πάντα τοποθετείται μέσα στην κοιλιά και κατά συνέπεια πρέπει να είναι ειδικής κατασκευής (διπλής όψης). Τα διπλής όψης πλέγματα έχουν μια πλευρά με ανώμαλη επιφάνεια ώστε να προσκολλώνται καλά στο κοιλιακό τοίχωμα αλλά και μια πλευρά λεία που να έρχεται σε επαφή με το έντερο. Τα διπλής όψης πλέγματα είναι αρκετά ακριβότερα από τα απλά πλέγματα γεγονός που αυξάνει αρκετά το συνολικό κόστος της επέμβασης. Η απόφαση για την τεχνική που τελικά θα επιλεγεί εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες του ασθενούς και την ανατομία της κήλης. Σε κάθε περίπτωση, απαιτείται ουσιαστική ενημέρωση του ασθενούς και καλή συμφωνία με τον χειρουργό.

Κωνσταντίνος Στάμου

Sunday, January 7, 2018

Τα "Ξωτικά" των Τρικάλων μας ευχαριστούν και μας περιμένουν 30 Νοέμβρη.

  1.122.345 

ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ



Η πιο λαμπερή γιορτή τελείωσε και αρχίζει η επόμενη! Ο 7ος Μύλος των Ξωτικών  ολοκληρώθηκε με μια όμορφη τελετή, παραδίδοντας τη σκυτάλη στον 8ο Μύλο των Ξωτικών. Τα Τρίκαλα, η πρωτεύουσα των Χριστουγέννων, αποχαιρέτησαν ευχαριστώντας το 1.122.345 επισκέπτες! Από κάθε γωνιά της χώρας, από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, η λάμψη και η αγάπη, το χαμόγελο στα παιδικά πρόσωπα και η ζεστή αγκαλιά σε όλους, ζωγραφίστηκαν στις καρδιές όλων.
Ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου το τόνισε στον χαιρετισμό του: προσωρινά σβήνουν τα φώτα, προσωρινά πέφτει η αυλαία,  προσωρινά ταξιδεύει ο Αη Βασίλης για να γεμίσει ξανά με δώρα μικρά και μεγάλα παιδιά.
Μέχρι την 30η Νοεμβρίου 2018, «μέχρι την έναρξη της επόμενης μεγάλης γιορτής, κρατούμε τους αριθμούς που είναι το δείγμα μόνο, της χαράς που κυριάρχησε στη φετινή γιορτή»:
– 1.122.345 επισκέπτες
– 1712 (δηλωμένα στον Μύλο) λεωφορεία
– 38 ημέρες συνεχούς λειτουργίας
– 431.800 καραμέλες και
– 5.300 κιλά σοκολάτας, γλύκαναν τους επισκέπτες
– 450.000 γαριδάκια γαργάλισαν τον ουρανίσκο
– 27.000 παιδάκια έγιναν επίσημοι βοηθοί του Αη Βασίλη
– 57.000 προσωπάκια έγιναν πιο όμορφα με τις ζωγραφιές
– 43.000 γράμματα εστάλησαν στον αγαπημένο Αγιο
– 45.000 λαμπάκια φώτισαν τον Μύλο και τις καρδιές μας
– 9.120 μελωδίες, μας έβαλαν στον ρυθμό της χαράς
– 10.000.000 η απήχηση των δημοσιεύσεων της ιστοσελίδας του Μύλου των Ξωτικών
Όλα αυτά όμως, δεν έγιναν αυτόματα. Εγιναν από τους 260 άμεσα ή έμμεσα εργαζόμενους του Μύλου, από την ομάδα που μόλις τελειώνει η μία διοργάνωση, ετοιμάζεται για την επόμενη. Εγιναν από τους ξυλουργούς, τους υδραυλικούς, τους τεχνίτες, τους ηλεκτρολόγους, το προσωπικό γραφείου, τους υγειονομικούς, τους εργαζόμενους σε αφανείς θέσεις, στην καθαριότητα, την ασφάλεια, το προσωπικό στην καθαριότητα και στα τεχνικά έργα του Δήμου Τρικκαίων.
Ολους αυτούς, τους ευχαρίστησε ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου για την προσφορά τους, διότι όλοι αυτοί είναι η «ψυχή» του Μύλου. Δεν παρέλειψε, όμως, να ευχαριστήσει:
– τους εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες της πόλης και του νομού
– τους τρικαλινούς πολίτες, που στηρίζουν τη μεγαλύτερη γιορτή της χώρας, καθιστώντας τα Τρίκαλα, υπ’ αριθμόν 1 χειμερινό χριστουγεννιάτικο προορισμό, με το χαμόγελο να κυριαρχεί στην κοινωνία
– τους… γείτονες του μύλου, που μετέχουν με τον τρόπο τους στη γιορτή
– την Περιφέρεια Θεσσαλίας για τα μηχανήματα που διέθεσε για τη διαμόρφωση του χώρου στάθμευσης
– τον Δήμο Πύλης
– την Αστυνομική Διεύθυνση Τρικάλων με την τεράστια συμβολή της
– τα ΜΜΕ και τους εκπροσώπους τους, από τα Τρίκαλα, τη Θεσσαλία και όλη την Ελλάδα
– τον Εμπορικό Σύλλογο Τρικάλων, ο πρόεδρος του οποίου, κ. Χρ. Μπλουγούρας, αναφέρθηκε σε σημάδια τόνωσης της αγοράς
– το ΔΣ της e-trikala ΑΕ για τις συνεχείς θετικές του αποφάσεις
– το Δημοτικό Συμβούλιο Τρικκαίων με τις ομόφωνες αποφάσεις του για τον Μύλο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της e-trikala ΑΕ κ. Οδυσσέας Ράπτης τόνιζε τη σημασία της σκληρής δουλειάς, ενώ ο πρόεδρος της αναπτυξιακής αυτής εταιρείας του Δήμου, ο δημοτικός σύμβουλος κ. τ. αντιδήμαρχος κ. Γιάννης Κωτούλας, επεσήμαινε, όχι μόνο τη σημασία της ομαδικότητας, αλλά και τη δωρεά του μοναδικού στη χώρα σκηνικού, του μύλου και του πάρκου, από τον αείμνηστο Ιωάννη Ματσόπουλο.
Οι γιορτινές φιγούρες στάθηκαν στην κεντρική σκηνή και αποχαιρέτησαν με μια έξοχη χορογραφία τους χιλιάδες, και πάλι, επισκέπτες του μύλου κατά την τελετή λήξης. Και μετά… σειρά είχαν τα πυροτεχνήματα. Λαμπερά, εντυπωσιακά, φανταχτερά, έδωσαν το ραντεβού σε 11 μήνες, ξανά, στην πρωτεύουσα των Χριστουγέννων, στα Τρίκαλα.
ΠΗΓΗ: TRIKALAVIEW.gr

Η "ΑΓΙΑΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ' ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ. Φωτογραφίες

Αναδημοσιεύεται απο την ιστοσελίδα τηςεφημεριδας
"ΑΛΗΘΕΙΑ"ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Σε κλίμα θρησκευτικής κατάνυξης έγινε και φέτος ο αγιασμός των υδάτων της Καρδίτσας στην αναρρυθμιστική λίμνη στο Μοσχάτο.
Τον σταυρό έπιασε ο 
Νταλούμης του Αθανασίου από το Προάστιο.
Ο αγιασμός των υδάτων έγινε και φέτος στην Καρδίτσα, στην στην αναρρυθμιστική λίμνη στο Μοσχάτο, αυτή τη φορά με την συμμετοχή πολύ κόσμου και μεγάλου αριθμού κολυμβητών που έπεσαν στα νερά για να πιάσουν το σταυρό.
Σύμμαχος όλων ήταν ο καλός καιρός με αποτέλεσμα όλα να κυλήσουν ομαλά και οι κολυμβητές να μην διατρέχουν κίνδυνο από τις χαμηλές θερμοκρασίες.
Στην τελετή του αγιασμού χοροστάτησε ο σεβασμιότατος μητροπολίτης μας κ.κ. Τιμόθεος, ενώ παρέστησαν ακόμη οι βουλευτές, Χρυσούλα Κατσιαβριά και Κώστας Τσιάρας, ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Τσιάκος, ο εορτάζων δήμαρχος Φώτης Αλεξάκος που δέχθηκε τις ευχές όλων, εκπρόσωποι των στρατιωτικών και αστυνομικών αρχών, καθώς και τις πυροσβεστικής, αντιπεριφερειάρχες, αντιδήμαρχοι και πλήθος κόσμου.
Στα νερά για να πιάσουν τον σταυρό έπεσαν συνολικά οκτώ κολυμβητές και τον σταυρό έπιασε τελικά ο νεαρότερος Ραφαήλ Νταλούμης του Αθανασίου από το Προάστιο.
Ο Σεβασμιότατος έδωσε σε όλους τους πολυμβητές από έκαναν σταυρό ως ενθύμιο, χρυσό στον νικητή και αργυρό στους υπόλοιπους.
Άντε και καλή χρονιά.















ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΟΡΤΕΣ Τα Θεοφάνεια καί το όνομα Φώτιος.


Αποκάλυψη για τα Θεοφάνεια καί το όνομα Φώτιος.
Πολλοί, νομίζουν ότι τόσο το όνομα Φώτιος όσο καί η εορτή των Θεοφανείων είναι χριστιανικής υφής καί περιεχομένου.
Εγώ όμως, βρήκα κάποια πολύ σπουδαία στοιχεία για αυτήν την υπόθεση.
Αυτά τα στοιχεία μας τα παρέχουν δύο μεγάλοι ιστορικοί, ο «πατέρας της ιστορίας» κατά τον Κικέρωνα, Ηρόδοτος, καθώς καί ο εξίσου σπουδαίος με τον Ηρόδοτο Θουκυδίδης.
Απαντώντας σε αυτά, οφείλω να παραθέσω τα στοιχεία.
Καί αρχίζω με τον Ηρόδοτο.
Κατ’ αρχάς παραθέτω το αρχαίο κείμενο καί στην συνέχεια παραθέτω την απόδοση των εκδόσεων «Κάκτος».
Αρχαίο κείμενο
Επιτελέσας δέ ο Κροίσος ταύτα απέπεμπε ες Δελφούς καί τάδε άλλα άμα τοίσι. κρητήρας δύο μεγάθεϊ μεγάλους, χρύσεον καί αργύρεον, τών ο μέν χρύσεος έκειτο επί δεξιά εσιόντι ες τόν νηόν, ο δέ αργύρεος επ’ αριστερά. Μετεκινήθησαν δέ καί ούτοι υπό τόν νηόν κατακαέντα, καί ο μέν χρύσεος κείται εν τώ Κλαζομενίων θησαυρώ, έλκων σταθμόν είνατον ημιτάλαντον καί έτι δώδεκα μνέας, ο δέ αργύρεος επί τού προνηίου της γωνίης, χωρέων αμφορέας εξακοσίους. επικίρναται γάρ υπό Δελφών Θεοφανίοισι.
Απόδοση Κάκτου
Ο Κροίσος δεν σταμάτησε εκεί τις προσφορές του στο μαντείο των Δελφών. Έστειλε ακόμα δύο τεράστιους κρατήρες ένα χρυσό, που τοποθετήθηκε στη δεξιά μεριά της εισόδου του ναού κι έναν ασημένιο, στα αριστερά. Αυτά μετακινήθηκαν επίσης την εποχή της πυρκαγιάς καί το χρυσό, που ζυγίζει τεσσερισήμισι τάλαντα καί δώδεκα μνες, βρίσκεται τώρα στον θησαυρό των Κλαζομενών, ενώ το ασημένιο χωρεί εξακόσιους αμφορείς, είναι στη γωνία του πρόναου. Η χωρητικότητά του είναι γνωστή, επειδή οι ιερείς το χρησιμοποιούν για να αναμειγνύουν κρασί στα Θεοφάνεια.

Όπως λοιπόν συνάγεται από το ανωτέρω παρατιθέμενο απόσπασμα, στους Δελφούς, εορτάζονταν τα Θεοφάνεια.

Παρακάτω παραθέτω ένα απόσπασμα από το δεύτερο βιβλίο της ιστορίας του Θουκυδίδη, κεφάλαιο 80, εδάφια 4-5. Η απόδοση είναι των εκδόσεων «Κάκτος».
Ως μία εισαγωγή, οφείλω να σημειώσω ότι οι κάτοικοι της Αμβρακίας καί οι Χάονες, σύμμαχοί τους, προτείνουν στους Λακεδαιμονίους, να εκστρατεύσουν μαζί τους κατά της Ακαρνανίας για να την αποσπάσουν από την Αθηναϊκή συμμαχία. Οι Λακεδαιμόνιοι αποστέλλουν χιλίους οπλίτες με αρχηγό τον Κνήμο. Να τί γράφει ο Θουκυδίδης για τους συμμάχους του Κνήμου σε αυτήν την εκστρατεία.
Αρχαίο κείμενο
Κνήμος δέ καί οι μετ’ αυτού χίλιοι οπλίται επειδή επεραιώθησαν λαθόντες Φορμίωνα, ός ήρχε τών είκοσι νεών τών Αττικών αί περί Ναύπακτον εφρούρουν, ευθύς παρεσκευάζοντο τήν κατά γήν στρατείαν. Καί αυτώ παρήσαν Ελλήνων μέν Αμπρακιώται καί Λευκάδιοι καί Ανακτόριοι καί ούς αυτός έχων ήλθε χίλιοι Πελοποννησίων, βάρβαροι δέ Χάονες χίλιοι αβασίλευτοι, ών ηγούντο επετησίω προστατεία εκ τού αρχικού γένους Φώτιος καί Νικάνωρ. ξυνεστρατεύοντο δέ μετά Χαόνων καί Θεσπρωτοί αβασίλευτοι.
Απόδοσηση Κάκτου
Ο Κνήμος, με τους χίλιους οπλίτες, κατόρθωσε να φτάσει στη Λευκάδα, χωρίς να τον πάρει είδηση ο Φορμίωνας - ο οποίος ήταν αρχηγός των είκοσι αθηναϊκών καραβιών που περιπολούσαν γύρω από τη Ναύπακτο - κι αμέσως άρχισε τις ετοιμασίες για την εκστρατεία από στεριά. Έλληνες είχε μαζί του τους Αμπρακιώτες, τους Λευκαδίους καί τους Ανακτορίους, κι επίσης τους χίλιους Πελοποννησίους που έφερε όταν ήρθε. βαρβάρους είχε χίλιους Χάονες, λαό χωρίς βασιλιά, με αρχηγούς τον Φώτιο καί τον Νικάνορα, από την ηγεμονική οικογένεια του τόπου, οι οποίοι ασκούσαν την εξουσία για ένα χρόνο. Μαζί με τους Χάονες εκστρατεύανε κι οι Θεσπρωτοί, χωρίς βασιλιά καί τούτοι.
Σχόλιο: Όπως συνάγεται από το ανωτέρω απόσπασμα, το όνομα Φώτιος είναι προχριστιανικό, όπως προχριστιανική εορτή είναι καί τα Θεοφάνεια.
Ωστόσο, οφείλω να σημειώσω ότι η θέση του Θουκυδίδη ότι οι Χάονες ήσαν βάρβαροι, δεν είναι σωστή, αφού οι αρχηγοί τους έχουν Ελληνικά ονόματα. Εκτός αν θεωρήσουμε ότι ο Θουκυδίδης τους θεωρούσε βαρβάρους, επειδή ήσαν ακόμη σε χαμηλό πολιτιστικό επίπεδο σε σχέση με τους υπολοίπους Έλληνες. Η έγκριτη εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς, αναφέρει ότι οι Χάονες ονομάζονταν καί Χώνες, ενώ κυριάρχησαν σε όλη την Ήπειρο. Λαός με το ίδιο όνομα αναφέρεται καί στην Ιταλία. Ακόμη, η έγκριτη εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος-Λαρούς, αναφέρει ότι η Χαονία, δηλαδή η χώρα των Χαόνων, εκτείνεται από τα Κεραύνια όρη μέχρι τον Θύαμι (=ποταμό Καλαμά), ενώ οι πόλεις των Χαόνων λέγονταν Πάνορμος, Όγχηστος, Ίλιον, Βουθρωτό, Φοινίκη κ.λ.π. Κατά την παράδοση, η Χαονία ονομάσθηκε έτσι από τον Χάονα, γιό του Πριάμου.
Αυτά τα αφιερώνω σε όλους όσους πιστεύουν ότι το όνομα Φώτιος καί η εορτή των Θεοφανείων είναι χριστιανικά.
Με εξαίρετη τιμή
Αντίοχος Αχαρνεύς
_________________________________
Σχετική με τα αρχαία Θεοφάνεια είναι και η εορτή των Πλυντηρίων. Οι κάτοικοι κουβαλούσαν τα αγάλματα των Θεών και τα ιερά σκεύη και τα έπλεναν στον κοντινότερο ποταμό ή λίμνη. Γινόταν δηλαδή μία καθαρτήριος τελετή. Το ίδιο εθιμο-εορτή διατηρείται σε πολλά μέρη της Ελλάδος ακόμη και σήμερα. Κατά την ημέρα των Χριατιανικών Θεοφανείων μεταφέρουν τις εικόνες από την εκκλησία και τις πλένουν στο ποτάμι !!!
_________________________________
ΤΑ ΠΛΥΝΤΗΡΙΑ ΗΤΑΝ Η ΤΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΛΟΥΤΡΟΥ ΤΟΥ ΞΟΑΝΟΥ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ.
Η διεξαγωγή των τελετών αυτών γίνονταν, κατά τους Αρχαίους συγγραφείς και τις επιγραφές, ως εξής: Κατ’ αρχάς καθαρίζονταν και εξαγνίζονταν ο ναός της Παλάδος Αθηνάς, στην Ακροπόλη. Κατά αυτό το χρονικό διάστημα, το Ιερό δένονταν με σχοινιά (μία πρακτική που τηρείται ακόμα και σήμερα σε Χριστιανικούς ναούς). Οι ιέρειες του ναού οι επιφορτισμένες τότε τον καθαρισμό ήταν παρθένες, οι οποίες ονομάζονταν «λουτρίδες» και «πλυντρίδες», αλλά και μία ακόμη η οποία λεγόταν «κατανίπτης», επιφορτισμένη ειδικά να επιμελείται του αγάλματος της θεάς. Και η προπαρασκευαστική αυτή εργασία αποτελούσε την εορτή των Καλλυντηρίων.
Έπειτα άρχιζε η μεγάλη ήμερα των Πλυντηρίων. Σε αυτές κύριο μέρος έπαιζαν οι λεγόμενες «Πραξιεργίδες», ιέριες οι οποίες ήταν υπεύθυνες να ετοιμάζουν το άγαλμα προς λουτρό, βγάζοντας από αυτό τα ενδύματα του και τα κοσμήματα και καλύπτοντάς το με πέπλα. Έπειτα μετά το λουτρό το στόλιζαν και πάλι όπως και πριν. Και τότε άρχιζε η πομπή, υπό την εποπτεία των «νομοφυλάκων». Το άγαλμα της θεάς μεταφερόταν επισήμως προς την θάλασσα του Φαλήρου, βαπτίζονταν τότε εντός της θαλάσσης και παρέμενε εκεί όλη την ημέρα.
Η ημέρα αυτή θεωρείτο στην Αθήνα ως αποφράδα διότι η πόλις στερούνταν κατά το χρονικό αυτό διάστημα, την προστασία της πολιούχου θεάς. Για αυτό έπαυε κάθε εργασία, ήταν δε επιβεβλημένη και επίσημη αργία προς την εσπέρα. Κατόπιν το άγαλμα της Θεάς επανέρχονταν στην Αθήνα, εν μέσω εφήβων οι οποίοι κρατούσαν δάδες αναμμένες, και των «Πραξιεργίδων».
Και τότε το άγαλμα, καθαρισμένο δια του λουτρού, τίθετο και πάλι επισήμως στο ναό.

wibiya widget