Sunday, March 18, 2018

Ασημένιο μετάλλιο για την Ιωάννα Ξουλόγη στο Αζερμπαϊτζάν


Με ένα ωραίο πρόγραμμα, στις ασκήσεις εδάφους, η Ιωάννα Ξουλόγη κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο στον πρώτο αγώνα από τα παγκόσμια κύπελλα που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Μπακού (Αζερμπαϊτζάν).
Η πρωταθλήτρια της ενόργανης συγκέντρωσε 12,733 βαθμούς.
Η 16χρονη Εβελίνα Μάγια, στην πρώτη της διεθνή εμφάνιση στην κατηγορία γυναικών, πλασαρίστηκε στην 5η θέση με 12,566 β.
«Ο επιμένων νικά. Όλα πήγαν καλά και είμαι ευχαριστημένη. Στη δοκό, βέβαια, είχα αρκετές αστάθειες και δε μου βγήκε το πρόγραμμα όπως θα ήθελα, αλλά το πάλεψα μέχρι τέλους.
»Ακολουθούσε ο αγώνας στο έδαφος. Εκεί πήγα με δυνατή ψυχολογία, χωρίς άγχος, απλά ήθελα να χαρώ τη συμμετοχή μου.
»Παρόλη την κούραση και την ένταση του αγώνα, το χάρηκα πολύ το πρόγραμμα μου. Ήθελα απλά να βγω στο ταπί και να κάνω αυτό που ξέρω… Και το κατάφερα. Όλα πήγαν καλά.
»Ευχαριστώ όλους για την υποστήριξη τους ιδιαιτέρως την οικογένεια μου που με στηρίζει όλα αυτά τα χρόνια και τον χορηγό μου healing Art Massage που με βοηθάει για την αποκατάσταση μου», μας είπε αμέσως μετά την προσπάθειάς της η Ελληνίδα πρωταθλήτρια.
Το χρυσό μετάλλιο κατέκτησε η Άνα Ντέρεκ από την Κροατία με 13,533 και το χάλκινο η Ντεμέτ Μουτλού από την Τουρκία με 12,566.
Νωρίτερα στη δοκό ισορροπίας η Ιωάννα Ξουλόγη ήρθε 4η με 12,000 και η Εβελίνα Μάγια 7η με 11,700. Πρώτευσε η Σουάν Λούο (κίνα) με 13,400 και ακολούθησαν η Ζιάκι Λιού (Κίνα) με 12.933 και η Οκσάνα Χουσοβίτινα (Ουζμπεκιστάν) με 12,866.

Στο πλευρό του Ιβάν Σαββίδη οι Πόντιοι! «Είναι πατριώτης χωρίς κίνητρο- Γιατί τόσο μένος εναντίον του;»


Ανακοινώσεις στήριξης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων (ΠΟΠΣ) και της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη (ΟΣΕΠΕ) στο πρόσωπο του ιδιοκτήτη της ΠΑΕ ΠΑΟΚ και επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, μετά το πρόσφατο περιστατικό εισβολής του με όπλο στο γήπεδο της Τούμπας, στο παιχνίδι ΠΑΟΚ- ΑΕΚ, που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
«Για τον Πόντιο Σανταίο Ιβάν Σαββίδη», για τον φίλο και άνθρωπο όπως χαρακτηριστικά τονίζουν στις ανακοινώσεις τους, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων καθώς και η Ομοσπονδία Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη τάσσονται στο πλευρό του προέδρου της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, μετά τα πρόσφατα γεγονότα στο γήπεδο της Τούμπας.
Η ανακοίνωση της ΠΟΠΣ
Η Ομοσπονδία κάνει λόγο για ανοίκεια επίθεση, προς το πρόσωπο του κ. Σαββίδη, «που έχει ενορχηστρωθεί από συγκεκριμένα παράκεντρα εξουσίας και διαπλοκής». Αναλυτικά, αναφέρει:
«»Ουκ ανδρός όρκοι πίστις, αλλ’ όρκων ανήρ»
(Αισχύλος: «Δεν είναι οι όρκοι που μας κάνουν να πιστέψουμε κάποιον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος που μας κάνει να πιστέψουμε τους όρκους»)
Με αίσθημα ευθύνης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων αισθάνεται την ανάγκη να τοποθετηθεί, σχετικά με την ανοίκεια επίθεση που έχει ενορχηστρωθεί από συγκεκριμένα παράκεντρα εξουσίας και διαπλοκής, με στόχο να πλήξει το κύρος του ευπατρίδη Πόντιου, κ. Ιβάν Σαββίδη.
Ως Π.Ο.Π.Σ., έχουμε την υποχρέωση να τοποθετηθούμε με σαφήνεια και χωρίς υπεκφυγές, καθώς διαπιστώνουμε ότι έχει δημιουργηθεί μια «ανίερη συμμαχία» με ξεκάθαρο στόχο να εξοντώσει ηθικά και ουσιαστικά έναν άνθρωπο που έχει ευεργετήσει πολλούς συνανθρώπους μας, έναν πατριώτη που έχει στηρίξει την Ελλάδα και ιδίως τον Ποντιακό Ελληνισμό από εξέχουσες θέσεις ευθύνης και με προσωπικές πρωτοβουλίες του, κόντρα σε ένα κατεστημένο σύστημα, που λειτουργεί και αδρανεί επιλεκτικά, έχοντας σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την σημερινή κατάντια της χώρας μας.
Είναι πραγματικά εκπληκτικό το πόσο διαφορετικές δυνάμεις έχουν συνασπιστεί, προκειμένου να …εκτελέσουν αυτό το «συμβόλαιο δολοφονίας χαρακτήρα» σε βάρος του Ιβάν Σαββίδη.
Από τον εθνομηδενιστή και αρνητή της Γενοκτονίας, αλήστου μνήμης πρώην Υπουργό Παιδείας που απαξιώνουμε, καν, να κατονομάσουμε, μέχρι τον «καθαρόαιμο Έλληνα», επίσης πρώην υπουργό και πρώην δήμαρχο Πειραιά, ο οποίος είχε αποκαλέσει τον Πόντιο Ιβάν Σαββίδη «φιλοξενούμενο» στην Ελλάδα…
Την ίδια ώρα, σε πλήρη συστοιχία και εναρμόνιση μεταξύ τους, «στρατευμένα» Μ.Μ.Ε. και δήθεν αντικειμενικοί δημοσιογράφοι εν είδει …καλοθελητών «διυλίζουν τον κώνωπα» και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα, κόντρα στην προσφιλή τους πρακτική να «καταπίνουν την κάμηλο», για περιπτώσεις που αφορούν τα (φανερά και κρυφά) αφεντικά τους.
Σε όλη την διάρκεια της μακρόχρονης Ιστορίας της Ομοσπονδίας μας, ουδέποτε διακρίναμε τους συμπατριώτες Έλληνες σε Πόντιους και μη ή σε Βόρειους και Νότιους, ουδέποτε ασχοληθήκαμε με τις κομματικές ή τις οπαδικές προτιμήσεις του οποιουδήποτε, ουδέποτε επηρεαστήκαμε από την οικονομική δύναμη ή τις διασυνδέσεις του οποιουδήποτε. Όμως, είναι γεγονός πως υπάρχει μια εύλογη αμφιβολία για το αν θα είχε δοθεί τέτοια διάσταση, μέσα από τόσο στρεβλή πληροφόρηση, αν ο Ιβάν Σαββίδης δεν ήταν Πόντιος Έλληνας της Διασποράς που είχε επιλέξει να συγκρουστεί με τις καθεστωτικές νοοτροπίες ενός ντόπιου κατεστημένου, αν δεν είχε επιλέξει να επενδύει μόνο στη Β.Ελλάδα.
Είναι τόσο μεγάλη η υποκρισία των -κατά τα άλλα- ηθικολόγων, που υποτιμούν ακόμη και την συγγνώμη του κ. Σαββίδη, αναφορικά με το συμβάν της περασμένης Κυριακής στο γήπεδο της Τούμπας. Τους καταλαβαίνουμε, γιατί αντιλαμβανόμαστε τις συνέπειες της συναναστροφής με άτομα που αντί να δείξουν μεταμέλεια για αποδεδειγμένα σφάλματα και αστοχίες τους (πόσο μάλλον ποινικά αδικήματα) επιχειρούν να αντιστρέψουν την πραγματικότητα, υποτιμώντας την κοινή λογική.
Ομως, γιατί τόσο μένος εναντίον του Ιβάν Σαββίδη;
Δεν επιτρέπεται σε έναν Πόντιο επιχειρηματία να βοηθήσει την πατρίδα σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές, επενδύοντας στην πολύπαθη και παρατημένη Βόρεια Ελλάδα;
Ενοχλεί το ότι ένας επιτυχημένος και ισχυρός Έλληνας της Διασποράς αποφάσισε να μην περιορίζεται σε μια εκ του μακρόθεν και εκ του ασφαλούς κριτική για την σημερινή κατάσταση στην πατρίδα μας, αλλά έχει ενεργοποιηθεί στην πρώτη γραμμή;
Είναι τόσο κακό και επιζήμιο για κάποιους, το ότι βρέθηκε ένας άνθρωπος να στηρίζει, ηθικά και οικονομικά, σοβαρές πρωτοβουλίες υπέρ των εθνικών δικαίων, ενώ όλοι οι …ανευθυνοϋπεύθυνοι κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους και αδυνατούν να πράξουν ή ακόμη και να αντιληφθούν τα στοιχειώδη;
Είναι δυνατόν να κατακρίνεται κάποιος που εκφράζει την μεταμέλειά του ζητώντας δημοσίως συγνώμη, για κάτι που δεν έχει καν σχέση με την διαστρεβλωμένη εντύπωση που έχει καλλιεργηθεί, την ώρα που είναι στο απυρόβλητο πρόσωπα και ενώσεις προσώπων που αποδεδειγμένα εμπλέκονται σε πολύ σοβαρότερες υποθέσεις, αλλά αντί για συγγνώμη ζητάνε και τα ρέστα;
Απευθυνόμαστε σε όλους τους «αυτόκλητους κατηγόρους» του κ. Σαββίδη και τους ρωτάμε ευθέως:
Τι συμφέροντα εξυπηρετεί η αναγωγή του συμβάντος της Τούμπας σε μείζον ζήτημα μιας χώρας, που δοκιμάζεται από την οικονομική κρίση, σε μια περίοδο που τα εθνικά μας ζητήματα ακροβατούν επί ξυρού ακμής;
Είναι προφανές, ότι εξυφαίνεται ένα σχέδιο αποδόμησης της δημόσιας εικόνας του κ. Ιβάν Σαββίδη.
Δηλώνουμε απερίφραστα την συμπαράστασή μας και εκφράζουμε την ανεπιφύλακτη στήριξή μας στον Σανταίο Πόντιο Ιβάν Σαββίδη, τον άνθρωπο που έχει προσφέρει πολύ περισσότερα για τον τόπο μας από όλους όσοι σήμερα τον έχουν βάλει στο στόχαστρο και επιχειρούν να τον σπιλώσουν».
Εκ μέρους του Δ.Σ. της Π.Ο.Π.Σ. την ανακοίνωση υπογράφουν η Πρόεδρος, Χριστίνα Σεχίδου και ο Γενικός Γραμματέας, Κωνσταντίνος Σαμουρκασίδης.
ΟΣΕΠΕ: «Ο Ιβάν είναι ο πατριώτης χωρίς κίνητρο»
Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη στέκεται στο πλευρό του Ιβάν Σαββίδη και κάνει μια αναφορά στη διαδρομή και τη δράση του.
Πιο αναλυτικά αναφέρουν: «Η Ομοσπονδία Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη με 38ετή παρουσία και προσφορά στην Πατρίδα, τον πολιτισμό, τον άνθρωπο και την γνώση, αισθάνεται την ανάγκη να σταθεί στην γραμμή της αναφοράς ως μάρτυς στον άνθρωπο Ιβάν Σαββίδη.
Είναι οι στιγμές η σιωπή που άλλες φορές είναι χρυσός μετατοπίζεται σε έναν ρόλο απάθειας στην αδικία. Σήμερα θα σταθούμε αλληλέγγυοι σε έναν συμπατριώτη μας πολύ γνωστό και έχοντα και κατέχοντα. Έναν άνθρωπο με μεγάλη δύναμη και πάνω από όλα με μεγάλη ποντιακή καρδία τον Ιβάν Σαββίδη
Αλλά δεν θα μιλήσουμε σήμερα για τον «δυνατό, σκληρό επιχειρηματία πρόεδρο του ΠΑΟΚ Σαββίδη».
Θα μιλήσουμε για τον φίλο μας, τον άνθρωπο με τα ανθρώπινα.
Αυτά που συγκροτούν έναν κανονικό άνθρωπο με φλέβες και αίμα με τα καλά του και τα κακά του. Με τις μεγαλειώδεις στιγμές του αλλά και τις πολύ στενάχωρες.
Θα μιλήσουμε για τον φίλο μας που τον είδαμε να κλαίει σαν μωρό μπροστά στον Παρασκευά από το Βερολίνο που έρχεται με το αναπηρικό καρότσι σε όλα τα Φεστιβάλ της Ομοσπονδίας μας.
Θα μιλήσουμε για τον φίλο μας που αρνήθηκε δεκάδες φορές να επισκεφτεί το Ογκολογικό Παίδων του ΑΧΕΠΑ ύστερα από φορτικές παρακλήσεις των γονέων που έσωσαν τα παιδιά τους με την στήριξη του. Διότι δεν θέλησε να ακούει ευχαριστώ, του έφτανε να μαθαίνει καλά νέα.
Μιλάμε για τον φίλο μας που βοήθησε ένα μικρό παιδάκι με γονέα από την Αθήνα να σωθεί και το αγκάλιασε στα Τέμπη στο μνημόσυνο όταν αυτό με τον πατέρα του πήγαν μόνοι να τον ευχαριστήσουν.
Θα μιλήσουμε για κείνη την Πόντια φτωχή γιαγιά στο Διαβαλκανικό στο πάρκινγκ ένα βράδυ που την συνάντησε θολωμένος μετά από δικές του επίπονες ιατρικές εξετάσεις και την ρώτησε στα Ποντιακά γιατί κλαις. Δεν είχε χρήματα να σώσει το παιδί της.
Και μετά από καιρό στην Εκκλησία που έχτισε στο Πρόχωμα για τους γονείς του ήρθε μια γιαγιά και τον αγκάλιασε και τον φιλούσε με λυγμούς γιατί δεν ξέχασε τον σωτήρα της, ήταν η γιαγιά του πάρκινγκ.
Μιλάμε για τον φίλο μας που πίνει μόνο νερό και τσάι στις πολύωρες συζητήσεις μας όπου θεωρώντας μας ισότιμους αδελφούς και συνεργάτες μας εμπιστεύεται σχεδόν τα πάντα και μας αφουγκράζεται σαν παιδί. Μιλάμε για τον φίλο μας που πάντα μας κοιτά στα μάτια άλλοτε πολύ αυστηρά άλλοτε σαν πατέρας άλλοτε σαν αδελφός άλλοτε με κλάματα άλλοτε με ένα τεράστιο χαμόγελο.
Για μας ο Ιβάν είναι ο πατριώτης χωρίς κανένα κίνητρο που δεν αφορά την Πατρίδα και την Πίστη. Και αυτό αποδεικνύεται από τον πόλεμο που δέχεται δέκα χρόνια τώρα στην ιστορική του κοιτίδα. Αν ήταν διαφορετικός θα είχε ενσωματωθεί.
Αυτός κάνει παρέα μαζί μας για να τρώει χαβίτς, να πίνει τάν, να ακούει τη Λύρα μας, να χορεύει χέρι χέρι με όλους. Ισχυρός αλλά ταπεινός. Σκληρός αλλά μωρό παιδί.
Ένας απλός γνήσιος Πόντιος του καιρού του.
Εμείς δεν είμαστε αλάθητοι. Πιστεύουμε στον Έναν και Μοναδικό Αλάθητο. Ο οποίος δεν είναι μόνο άνθρωπος. Τα λάθη είναι για μας.
Σημασία έχει η διαδρομή, το πάθος, ο πόθος, η αγάπη για τα κοινά οράματα, τους κοινούς στόχους.
Δηλώνουμε λοιπόν προς όλους, πώς εμείς όλοι μαζί ενωμένοι με λάθη και αδυναμίες αλλά και πίστη στο όνειρο για την Ιστορία μας θα προχωρήσουμε, με τον Ιβάν, τον Χρήστο, τον Βασίλη, τον Κώστα, την Όλγα, την Αθηνά, την Σοφία, και όλους τους Έλληνες Ποντιακής καταγωγής γιατί είμαστε όλοι ΕΝΑ».
Την ανακοίνωση υπογράφουν ο Πρόεδρος της ΟΣΕΠΕ, Αναστάσιος Οσιπίδης και ο Γενικός Γραμματέας Χρήστος Πεχλιβανίδης.

Παρέμβαση Κοντονή για την υπόθεση αθώωσης του Αμβρόσιου

Tα πρακτικά της δίκης του Μητροπολίτη Αμβρόσιου, ο οποίος κατηγορείτο για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος και δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους κατά ομοφυλοφίλων Θα ζητήσει ο υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Σταύρος Κοντονής.
Όπως ανέφερε σήμερα ο κ.Κοντονής σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, "δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά με βάση τις δημοσιογραφικές πληροφορίες και το ρεπορτάζ, για το λόγο αυτό αύριο θα ζητήσω να μου διαβιβαστούν τα πρακτικά της δίκης στα οποία περιλαμβάνεται και το σκεπτικό της απόφασης για να ξέρω ακριβώς τι έγινε και πώς κατέληξε το δικαστήριο σε αυτή την κρίση".
Ο υπουργός στην ραδιοφωνική παρέμβασή του επισήμανε επίσης τα εξής: "Η Δικαιοσύνη είναι ο υπέρτατος προστάτης και θεματοφύλακας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ωστόσο, αν υπάρχουν στην υπόθεση αυτή παραφωνίες θα το δούμε και σε κάθε περίπτωση θα σταθμίσουμε τα δεδομένα. Εκτός αυτού οι αποφάσεις των δικαστηρίων γνωρίζεται ότι ελέγχονται από τα αρμόδια δικαστικά όργανα".
Για την απόφαση που αφορά τον Μητροπολίτη Αμβρόσιο, σημειώνεται ότι την ίδια πρακτική είχε ακολουθήσει ο υπουργός Δικαιοσύνης και στην περίπτωση της απαλλακτικής απόφασης στην υπόθεση του Αρτέμη Σώρρα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξεκίνησαν οι εκτελέσεις στην κατεχόμενη Εφρίν – Οι Τούρκοι αποκεφάλισαν δύο ανθρώπους


Το κουρδικό πρακτορείο ειδήσεων ANF μεταδίδει ότι σε συνομιλία που κατάφερε να έχει με πηγή του που παραμένει στην πόλη της Εφρίν στη βορειοδυτική Συρίαη οποία καταλήφθηκε το πρωί της Κυριακής από τον τουρκικό στρατό, οι εισβολείς φαίνεται ότι ξεκίνησαν τις εκτελέσεις Κούρδων αποκεφαλίζοντας δύο ανθρώπους.
Το κουρδικό πρακτορείο ειδήσεων ANF μεταδίδει ότι οι δράστες του αποκεφαλισμού είναι Τούρκοι στρατιώτες, αλλά το πιθανότερο είναι να πρόκειται για τζιχαντιστές μισθοφόρους του τουρκικού στρατού.
Στην ίδια ανάρτηση το ANF καταγγέλλει ότι η τουρκική πολεμική αεροπορία βομβάρδισε το Σάββατο μια φάλαγγα με οχήματα αμάχων που προσπαθούσαν να διαφύγουν από την εμπόλεμη ζώνη της Εφρίν.
Περισσότεροι από 300 άμαχοι ήταν σε αυτή τη φάλαγγα και το ANF επικαλούμενο τοπικές πηγές μεταδίδει ότι οι περισσότεροι σκοτώθηκαν από τον τουρκικό βομβαρδισμό.
Οι πληροφορίες από την κουρδική πλευρά είναι δύσκολες, διότι στην περιοχή της Εφρίν δεν λειτουργούν τα τηλέφωνα ούτε το διαδίκτυο. Ό,τι ειδήσεις κυκλοφορούν προέρχονται κυρίως από την τουρκική πλευρά.
Κουρδικές διπλωματικές πηγές που μίλησαν στο TRIBUNE επιβεβαίωσαν ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις επικοινωνίες και ανέφεραν, από όσα γνωρίζουν, ότι οι κουρδικές Μονάδες Προστασίας του Λαού (YPG) πήραν την απόφαση να μην υπερασπιστούν την πόλη και να την εκκενώσουν για να αποφευχθεί λουτρό αίματος εξαιτίας των χιλιάδων αμάχων που παρέμεναν σε αυτήν.
Οι ίδιες πηγές είπαν ότι οι YPG αλλάζουν τη στρατηγική τους και περνάνε σε ανταρτοπόλεμο απέναντι στον τουρκικό στρατό εισβολής και στους μισθοφόρους του. Μέχρι σήμερα, από τις 20 Ιανουαρίου οπότε και ξεκίνησε η τουρκική επιχείριση «Κλάδος Ελαίας», οι Κούρδοι διεξήγαγαν τακτικό πόλεμο.
Οι Κούρδοι για μια ακόμη φορά καταγγέλλουν ότι Ρωσία, Τουρκία και Ιράν έχουν συμφωνήσει σε διαμελισμό της Συρίας και στην Τουρκία έχει παραχωρηθεί η επαρχία Ιντλίμπ και τα βόρεια της επαρχίας του Χαλεπιού.
Η κεντρική φωτογραφία που δημοσιεύουμε, με τον Τούρκο στρατιώτη που κραδαίνει απειλητικά το μαχαίρι, είναι μέσα από την Εφρίν το πρωί της Κυριακής. Όπως βλέπετε οι Τούρκοι δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα να αναρτούν στο Twitter εικόνες σαν και αυτή.

Σοκάρει η κατάθεση της φίλης του 19χρονου που δολοφονήθηκε στο Μαρούσι

Για λίγα χρήματα και ένα κινητό δολοφονήθηκε από τρεις ληστές ένας νέος 19 χρονών σήμερα τα ξημερώματα στο Μαρούσι, με βάση την κατάθεση της φίλης του που είναι σοκαρισμένη από το γεγονός.

Σύμφωνα με την 18χρονη κοπέλα του θύματος, οι τρεις δράστες τους προσέγγισαν στις 5 τα ξημερώματα στην πλατεία Ηρώων φορώντας κουκούλες.
Οι άγνωστοι τους ζήτησαν τα κινητά τους τηλέφωνα και όσα χρήματα είχαν στην κατοχή τους αλλά ο φίλος της αντιστάθηκε και εκείνοι «έβγαλαν κάτι από τα παλτά τους και τον χτύπησαν στον θώρακα». 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Τούρκοι πήραν δίχως μάχη την Εφρίν – Κούρδοι αντάρτες και άμαχοι εκκένωσαν την πόλη


Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το Al Masdar News αλλά και φωτογραφίες που αναρτούνται στο Twitter, ο τουρκικός στρατός και οι μισθοφόροι του φαίνεται ότι κατέλαβαν την κουρδική πόλη της Εφρίν στη βορειοδυτική Συρία αμαχητί.
Το Al Masdar News μεταδίδει ότι οι Κούρδοι μαχητές εγκατέλειψαν την πόλη και μαζί τους έφυγε και ο κουρδικός άμαχος πληθυσμός.
Σύμφωνα με το Al Masdar News, οι Τούρκοι και οι μισθοφόροι τους τζιχαντιστές επιτέθηκαν στην πόλη από νοτιοδυτικά και βορειοανατολικά και προέλασαν δίχως αντίσταση μέσα στην πόλη ώσπου συναντήθηκαν στο κέντρο της.
«Η πόλη εγκαταλείφτηκε δίχως αντίσταση», τονίζει το Al Masdar News και προσθέτει ότι «παρά τα όσα λέγονταν το προηγούμενο διάστημα από Κούρδους μαχητές και παραστρατιωτικές δυνάμεις που υπερασπίζονταν την πόλη και την περιοχή ότι θα πολεμούσαν μέχρι την τελευταία ρανίδα του αίματος, στην πραγματικότητα την εγκατέλειψαν δίχως αντίσταση».
Αυτή τη στιγμή, οι κάτοικοι της Εφρίν και οι Κούρδοι μαχητές των Μονάδων Προστασίας του Λαού (YPG) υποχωρούν προς τις κυβερνητικές γραμμές σε μακριές φάλαγγες οχημάτων.
Ωστόσο, κάποια πράγματα δεν βγάζουν νόημα. Οι Ρώσοι πρότειναν εξαρχής στους Κούρδους να παραδώσουν τον έλεγχο της Εφρίν στη συριακή κυβέρνηση με αντάλλαγμα την προστασία της από τους Τούρκους.
Οι Κούρδοι αρνήθηκαν αυτή τη συμφωνία και είπαν ότι θα πολεμήσουν για την ελευθερία τους.
Οι Κούρδοι τελικά αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την πόλη παραδίδοντάς την αμαχητί στους Τούρκους.
Γιατί δεν δέχτηκαν εξαρχής τη ρωσική πρόταση αφού στο τέλος αποφάσισαν να εκκενώσουν την πόλη;
Έτσι και την πόλη θα είχαν -με Άσαντ- και προστασία από τους Τούρκους.
Ενώ τώρα ούτε πόλη έχουν, ούτε προστασία από τους Τούρκους και κινούνται προς τις γραμμές του Άσαντ για να διαφύγουν.
Προφανώς και σε αυτή την εξέλιξη της μάχης της Εφρίν κάτι δεν «κολλάει». Οι Κούρδοι έχουν αποδείξει σε δεκάδες μάχες ότι μόνο δειλοί δεν είναι.
Προφανώς και θα έχουμε τις απαντήσεις μας σύντομα.

Ερντογάν: Πήραμε την πόλη στις 08.30 το πρωί της Κυριακής

Η Άγκυρα εξαπέλυσε στις 20 Ιανουαρίου την επιχείρηση «Κλάδος Ελαίας», με στόχο να διώξει από την περιοχή τους μαχητές της κουρδικής πολιτοφυλακής Μονάδες Προστασίας του Λαού (YPG), που η Τουρκία θεωρεί τρομοκρατική οργάνωση.
«Το κέντρο της πόλης Εφρίν είναι υπό τον απόλυτο έλεγχο του Ελεύθερου Συριακού Στρατού με την υποστήριξη των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, από τις 8.30 το πρωί», ανακοίνωσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σε ομιλία του.

Μισθοφόροι άτακτοι του τουρκικού στρατού στα περίχωρα της Εφρίν.

Ένα μπουλούκι από μισθοφόρους των Τούρκων μέσα στην Εφρίν.

Εδώ όπως λέγεται είναι το δημαρχείο της πόλης, στο οποίο κυματίζει η τουρκική σημαία όπως βλέπετε.

Εικόνες μέσα από τους δρόμους της Εφρίν. Οι τζιχαντιστές και τουρκικά τανκς περιφέρονται απυρόβλητοι.

Τούρκοι στρατιώτες σε δρόμο της Εφρίν.

Τζιχαντιστής μισθοφόρος των Τούρκων βγάζει selfie με φόντο τις εικόνες του Αμπντουλάχ Οτσαλάν.

Δείτε σε βίντεο την κατάληψη του δημαρχείου:

Εγκλημα στο Μαρούσι.Νεκρός από μαχαίρωμα ο 19χρονος


Ένας 19χρονος μεταφέρθηκε νεκρός στο νοσοκομείο, έχοντας δεχθεί νωρίτερα, μαχαιριά στο στήθος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το περιστατικό σημειώθηκε στις 5 τα ξημερώματα της Κυριακής όταν τρία άτομα πλησίασαν στην Πλατεία Ηρώων στο Μαρούσι ένα νεαρό ζευγάρι με στόχο πιθανόν να το ληστέψουν. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο 19χρονος αντιστάθηκε, δέχτηκε μία μαχαιριά στο στήθος που είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του.
Η 18χρονη που ήταν μαζί με τον άτυχο 19χρονο καταθέτει για το περιστατικό στο τμήμα δίωξης Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας.

Saturday, March 17, 2018

Η τελευταία λέξη στη Γη θα είναι Ελληνική


Ο Γάλλος λογοτέχνης Jean Richepin έγραψε:‼️
''Γκρεμίστε όλη την Ελλάδα σε βάθος 100 μέτρων.
Αδειάστε όλα τα μουσεία σας, από όλον τον κόσμο.
Γκρεμίστε κάθε τι Ελληνικό από όλο τον πλανήτη…
Έπειτα σβήστε την Ελληνική γλώσσα από παντού.
Από την ιατρική σας, την… … φαρμακευτική σας.
Από τα μαθηματικά σας (γεωμετρία, άλγεβρα)
Από την φυσική σας, χημεία
Από την αστρονομική σας
Από την πολιτική σας
Από την καθημερινότητα σας.
Διαγράψτε τα μαθηματικά, διαγράψτε κάθε σχήμα, κάντε το τρίγωνο-οκτάγωνο, την ευθεία-καμπύλη, σβήστε την γεωμετρία από τα κτίρια σας, τους δρόμους σας, τα παιχνίδια σας, τα αμάξια σας, σβήστε την ονομασία κάθε ασθένειας και κάθε φαρμάκου,διαγράψτε την δημοκρατία και την πολιτική, διαγράψτε την βαρύτητα και φέρτε το πάνω κάτω, αλλάξτε τους δορυφόρους σας να έχουν τετράγωνη τροχιά, αλλάξτε όλα τα βιβλία σας (γιατί παντού θα υπάρχει και έστω μια ελληνική λέξη),
σβήστε από την καθημερινότητα σας κάθε ελληνική λέξη, αλλάξτε τα ευαγγέλια, αλλάξτε το όνομα του Χριστού που και αυτό βγαίνει από τα Ελληνικά και σημαίνει αυτός που έχει το χρίσμα, αλλάξτε και το σχήμα κάθε ναού (να μην έχει την ελληνική γεωμετρία), σβήστε τον Μέγα Αλέξανδρο, σβήστε όλους τους Μυθικούς και Ιστορικούς ήρωες, αλλάξτε την παιδεία σας, αλλάξτε το όνομα της ιστορίας, αλλάξτε τα ονόματα στα πανεπιστήμια σας, αλλάξτε τον τρόπο γραφής σας, χρησιμοποιήστε τον αραβικό, διαγράψτε την φιλοσοφία, διαγράψτε, διαγράψτε, διαγράψτε…
Θα πείτε «δεν γίνεται».
Σωστά, δεν γίνεται γιατί μετά δεν θα μπορείτε να στεριώσετε ούτε μία πρόταση! Δεν γίνεται να σβήσει η Ελλάδα, ο Έλληνας, η προσφορά του πάνω σε αυτόν τον πλανήτη…
Η πρόκληση πάντως ισχύει.''
Η τελευταία λέξη που θα ακουστεί πάνω στην Γη, θα είνα ελληνική!

«Τούμπα, η καρδιά της φτωχομάνας Σαλονίκης» και του ΠΑΟΚ. Της Γιώτας Ιωακειμίδου


Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή χιλιάδες ανέστιοι και πένητες κατέκλυσαν τη Θεσσαλονίκη ξεριζωμένοι από τις προαιώνιες εστίες τους. Η Σαλονίκη έγινε η μάνα τους, η Προσφυγομάνα. Γεμάτη παράγκες και παραπήγματα, προσφυγικά σπιτάκια και καημούς.
Η σημερινή Τούμπα αποτελεί το μεγαλύτερο πολεοδομικό συγκρότημα της μείζονος Θεσσαλονίκης. Είναι πια μια μεγαλούπολη που σε τίποτα δε θυμίζει την Τούμπα με τις φτωχογειτονιές, τα χαμηλά προσφυγόσπιτα, τις μυρωδιές των ανατολίτικων φαγητών, τις αλάνες της.
Τη 10ετία του ΄70 ανέβαινες πάνω στο αστικό, περπατούσες στους δρόμους της και όλες οι φυσιογνωμίες ήταν γνωστές. Τα αυτοκίνητα που διέσχιζαν την τότε Κονίτσης, σημερινή Γ.Λαμπράκη, ήταν ελάχιστα.
Με τα χρόνια λιγόστευαν αυτές οι φυσιογνωμίες. Σήμερα περπατώντας στους δρόμους της, όπου κινούνται χιλιάδες αυτοκίνητα, λόγω του περιφερειακού δρόμου, δεν αναγνωρίζει πια κανείς κανέναν.
Η Τούμπα κατοικήθηκε από τους προϊστορικούς χρόνους, όπως μαρτυρεί ο αρχαιολογικός χώρος του λοφίσκου στα όρια της Τριανδρίας, όπου έκανε ανασκαφές ο αείμνηστος καθηγητής Γ.Χουρμουζιάδης.
Τι ήταν η Τούμπα πριν την κατοικήσουν οι πρόσφυγες; Μια χέρσα γη, πολύ μακριά από τα όρια της πόλης. Κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου εγκαταστάθηκαν εκεί οι στρατιώτες της Αντάντ. Οι Γάλλοι στρατοπέδευσαν στη σημερινή ΆνωΤούμπα μέχρι το ρέμα της Τριανδρίας. Οι Ιταλοί στρατοπέδευσαν λίγο πιο χαμηλά στα όρια της περιοχής του Νοσοκομείου Λοιμωδών Νόσων. Γάλλοι και Ιταλοί έκτισαν πολλά παραπήγματα για τις στρατιωτικές τους ανάγκες.
Η κυβέρνηση της Εθνικής άμυνας έκτισε και αυτή 100 περίπου θαλάμους σε σχήμα Λ για τις ανάγκες των δικών της στρατιωτών. Σε μια εκτεταμένη περιοχή, εκεί όπου σήμερα βρίσκεται το γήπεδο του ΠΑΟΚ και μέχρι τις οδούς Μ.Ασίας, Τυρολόης,μέχρι την περιοχή του Αγίου Φανουρίου, η τότε κυβέρνηση εκπαίδευε τους στρατιώτες που έστελνε στο μέτωπο της Μ.Ασίας.
Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή καταφθάνουν εδώ τα καραβάνια των προσφύγων. Πρώτοι έρχονται οι Μικρασιάτες, οι Σμυρνιοί, Κωνστανινουπολίτες και Θρακιώτες. Τελευταίοι έρχονται οι Πόντιοι.
Οι αστοί και οι μικροαστοί προτιμούν την πόλη. Οι μεγαλοαστοί επέλεξαν τα αρχοντικά του Ντεπώ, της Βασιλίσσης Όλγας και της παραλίας. Οι υπόλοιποι εγκαταστάθηκαν περιφεριεκά της πόλης, Ανατολικά και Δυτικά.
Οικογένεια προσφύγων στη Θεσσαλονίκη

Ήρθαν σε μια περιοχή χωρίς υποδομές, χωρίς σπίτια, χωρίς νερά. Μακριά από την πόλη σαν χολεριασμένοι. Τους εγκατέστησαν στους θαλάμους και τα παραπήγματα που εγκατέλειψαν οι σύμμαχοι. Κάποιοι πλούσιοι Θεσσαλονικές επισκεύασαν τα άθλια παραπήγματα.
Σχεδόν το σύνολο των προσφύγων πέρασαν πρώτα από εδώ, ενώ στη συνέχεια κατευθύνονταν και σε άλλες συνοικίες. Με χρήματα της Επιτροπής Περίθαλψης Προσφύγων κατασκευάστηκαν εκατοντάδες μικρές παραγκούλες από ξύλα και λαμαρίνες. Οι κατασκευαστές εργολάβοι,13 τον αριθμό, έδωσαν ονόματα στους δρόμους με τα αρχικά τους.
Κάποια σπίτια κατασκεύασε το Εμπορικό Επιμελητήριο με έξοδά του και στέγασε πολυμελείς οικογένειες.Το Ταμείο Πρόνοιας έκτισε και αυτό μονώροφες τετρακατοικίες και μετά κάποια ξύλινα μικρά σπίτια.
Η Γερμανική κυβέρνηση στο πλαίσιο των πολεμικών αποζημιώσεων έστειλε 50 προκατασκευασμένα σπίτια των 65 τ.μ. και το καθένα από αυτά στέγασε δύο οικογένειες. Οι πρόσφυγες ήταν χιλιάδες και οι ανάγκες στέγασης τεράστιες. Η Επιτροπή αποκατάστασης προσφύγων έκτισε 3.000 μονοκατοικίες και 200 πολυκατοικίες. Κάπως έτσι στεγάστηκαν οι πρόσφυγες. Ο χειμώνας που ενέσκηψε το 1923 ήταν πολύ βαρύς. Ο Βαρδάρης τρυπούσε τα κόκκαλα και έκανε τις λαμαρίνες να τρέμουν. Ο στρατός τους εφοδίασε με κουβέρτες και σκεπάσματα και έτσι ξεχειμώνιασαν.
Οι μέρες τους είναι δύσκολες. Οι αρρώστιες τους θερίζουν, κυρίως ο τύφος, οι ελώδεις πυρετοί και η φυματίωση.Ο επισιτισμός τόσων ανθρώπων που ακόμη δεν έχουν κανένα έσοδο,ήταν μια πολύ δύσκολη υπόθεση.
Σε δέκα χρόνια ακριβώς, το 1932,η Τούμπα αλλάζει. Ο πληθυσμός της ανέρχεται σε 32 χιλιάδες, έχει 4 δημοτικά σχολεία, δύο ιατρεία, παιδικό σταθμό και τέσσερις εκκλησίες: Αγίας Βαρβάρας, Αγίου Φανουρίου, Αγίου Θεράποντα και Αγίας Μαρίνης. Άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών αποκτούν δύο ωδεία, έναν κινηματογράφο, του Δουκάκη. Οι άνθρωποι αρχίζουν να δουλεύουν στα δύο εργοστάσια της περιοχής, Υφανέτ και Τουρπάλη).
Το βιοτικό τους επίπεδο ανεβαίνει, αλλά εξακολουθούν να μένουν σε μικρά σπίτια. Έχουν αυλές με λουλούδια, πλεχτά κουρτινάκια στα παράθυρα και κέφι για ζωή. Οι Κυριακές είναι όμορφες, μοιάζουν με πανηγύρι. Οι νοικοκυρές πάνε στον φούρνο του Κουκουμέρια το ψητό με τις πατάτες, τα παιδιά παίζουν στις ελεύθερες ακόμα αλάνες γύρω από το γήπεδο του ΠΑΟΚ. Όταν παίζει ο ΠΑΟΚ γιορτάζει όλη η Τούμπα. Ένα πολύχρωμο πλήθος ανθρώπων με τα παιδιά τους συμμετέχουν στο πανηγύρι αυτό. Αν εξαιρέσουμε τους αγώνες με τον Ολυμπιακό, γενικά δεν υπήρχαν εντάσεις και επεισόδια μέχρι τη δεκαετία του 80,οπότε ξεκίνησε η βία στα γήπεδα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 60 κάνει δειλά δειλά την εμφάνισή της η αντιπαροχή. Οι στεγαστικές ανάγκες μεγαλώνουν, καθώς η αστυφιλία αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Σε λιγότερο από 10 χρόνια η Τούμπα μεταλλάσσεται, γίνεται κομμάτι της αστικής Θεσσαλονίκης. Το τοπίο αλλάζει ριζικά με τη δημιουργία του περιφερειακού και τον κυκλοφοριακό όγκο που δέχεται η περιοχή.
Μπορεί τίποτε πια να μη θυμίζει την παραγκούπολη των προσφύγων, ωστόσο όσοι έζησαν εκεί ή ζούνε ακόμη, την έχουν στην καρδιά τους, αυτό είναι που δεν αλλάζει.
Γιώτα ΙωακειμίδουΗ Γιώτα Ιωακειμίδου είναι φιλόλογος που ζει και εργάζεται στην Περαία Θεσσαλονίκης. Γεννήθηκε στο Κλείτος Κοζάνης, αλλά μεγάλωσε στην Τούμπα Θεσσαλονίκης. Υπηρετεί στην μέση εκπαίδευση και τελευταία διδάσκει την ποντιακή διάλεκτο στον δήμο Θεσσαλονίκης. Είναι μητέρα δύο αγοριών.

wibiya widget