Friday, December 28, 2018

ΥΓΕΊΑ. Συμβουλές ιατρών προς ασθενείς . Του Γιώργου Τσέρτου.

Γεώργιος
Τσέρτος
Χρονια  πολλα  και ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ 2019 σε ολους.ιδαιτερα.στους ανθρωπουςπου αυτη την ωρα ΑΣΘΕΝΕΙΣ .στα νοσοκομεια σε.ΟΛΟΝ  το κοσμο και υποφερουν.συνιστω υπομονη και .καρτερικοτητα.θετικες σκεψεις.και το μηνυμα.ειναι οτι ο καλλιτερο ς.γιατρος ειναι ΧΡΟΝΟΣ.με.την βοηθεια του θεου και. Με την.βοηθεια των καλω.ν ιατρων και ολων των.ειδικων ...επαγγελματων υγειας και ολο το προσωπικο των  νοσοκομειων.οι ασθενεις.πασχουν ιδιαιτερα απο καλα λογια και καλη συμπεριφορα... Αν καταφερουμε αυτο στα νοσοκομεια  συγχρονως, και με την σωστη θεραπευτική αγωγη ,σιγουρα αγκαλιασαμε την επιτυχια..
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΑΘΗΜΑ που πηρα απο τον καθηγτη M.M.FORMIKA . Νευρολογο ψυχιατρο καικαθηγητη της φυσικης ιατρικης στο πανεπιστμιο της ρωμης ηταν....Βοηθουσε  ο ιδιος τους ασθενεις του να ανεβουν στο εξεταστικο κρεβατι ,ελυνε τα κορδονια έβγαζε τις κάλτσες και αφαιρούσε  και τα παπούτσια των ασθενών.
Επισης οι καθηγητές των πανεπιστημίων senn b.  Ρευματολογία ΖΥΡΙΧΗΣ k Paramelle πανεπιστημίου Crenomle Γαλλίας πρώτα αγκάλιαζαν και γλυκομιλοϋσαν  τους ασθενεις τους και μετα τους εξεταζαν
Πιστευω απολυτα οτι οι ασθενεις με αυτον το τροπο χαλαρωνουν αισθάνονται
καλυτερα και ο  γιατρος εχει ηδη κερδισει  την εμπιστοσυνη του ασθενων .

Τσέρτος Γεωργιος πανεπιστημιακος φυσικοθραπευτης  Ε καθηγητής ΤΕΙ ΒΑΘΜΙΑΣ Γ κ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Π.Μ.Σ. Για ιατρούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές,στην ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ,για το έτος 2018/2019..Για κάθε
ενδιαφερόμενο..


Γιατί τα επίθετα των Κρητικών τελειώνουν σε – άκης

Απο την συχνή της χρήση ή κατάληξη – ακης στα επώνυμα συνδέεται αυτόματα στην σκέψη μας με την Κρήτη. π.χ – Καζαντζάκης, Θεοδωράκης, Μητσοτάκης. Ομως δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι: ο Μάνος Χατζηδάκης για παράδειγμα ήταν από τήν Ξάνθη. Υπάρχει όμως μια σωρεία επωνύμων Κρητικών που μεγαλούργησαν στην Κρήτη και έξω από αυτή αλλά δεν τελειώνουν σε – ακης.
Μια θεωρεία είναι ότι το – ακης ειναι τουρκικη προσθηκη για να υποβιβασουν το ονομα, οπως θα λεγαμε σημερα Λιονταρι – Λιονταρ – ακι
Αλλη θεωρεία είναι ότι τα κρητικα επιθετα προσφατα (σχετικα) γυρισαν σε – ακης. Παλιοτερα ηταν ακριβως το αντιθετο (υπερθετικα) πχ Σηφακας και οχι Σηφακακης. Κατα πασα πιθανοτητα στην ορεινη κρητη και στα Σφακια θα συναντησεις πολλα υπερθετικα επιθετα, σε αντιθεση με το υπολοιπο νησι.
Ένας δημοφιλής αστικός μύθος που πλανάται επιμόνως είναι ότι το – άκης στα κρητικά επίθετα το επέβαλλαν οι Τούρκοι για να μειώνουν τους Κρητικούς.
Καμία σχέση: Επισήμως οι Τούρκοι δεν είχαν επώνυμα. Μονάχα κατά τα τέλη του 19ου αι μ.Χ που άρχισε η συστηματική καταγραφή επωνύμων, έγινε κατάχρηση του – άκης, όχι πάντως περισσότερο απ’ότι τα – άτος, – άκος, -πούλος, – όγλου ( – ίδης – άδης), – ίτσης ( – ιτσας, – ιτζας, – ιτζης), – έλης, – ούτσος κλπ, σε άλλες ελληνικές χώρες. Δηλαδή άρχισε η μετάλλαξη οικογενειακών επιθέτων στα δημόσια αρχεία, π.χ το Δάνδολος σε Δανδουλάκης, το Χαβαλές σε Χαβαλεδάκης, το Ραΐσης ( ρεΐς = πλοίαρχος, καπετάνιος καραβιού ) σε Ραϊσάκης, το Μαρούλης σε Μαρουλάκης, το Ρόκας σε Ροκάκης, το Μαράθης σε Μαραθάκης, το Λαμπάθης σε Λαμπαθάκης, το Καρδάμης σε Καρδαμάκης, το Καρπούζης σε Καρπουζάκης, το Μπάμιας σε Μπαμιάκης, το Μανούσος σε Μανουσάκης, το Αλυγίζος σε Αλυγιζάκης το Ροσμαρής σε Ροσμαράκης κτλ.
Βέβαια, η φυτική ετυμολογία του Ροσμαράκης είναι λίγο αμφίβολη, λόγω του ότι υφίστανται επώνυμα, όπως π.χ. Τερεζάκης, Ροσμαράκης, Μαρνελάκης και Ζαμπετάκης, που ενδεχομένως προέρχονται από ονόματα απογόνων αριστοκρατισσών από τη Δύση: Αντίστοιχα: Τερέζα Θηρεσία, Ροσμαρή Ροζ Μαρί, Ροδώ Μαρία, Μαρνέλα Μαρινέλλα – Μαρίνα, Ζαμπέτα Ελιζαμπέτα Ελίζαμπετ  Ελισσάμπεθ  οίκος Ελίσσας, από τις λαλιές της Δυτικής Σημιτικής Ομογλωσσίας !
Σε κάποιες περιοχές της Μεγαλονήσου, π.χ στα χωριά Ριζών (στο νομό Χανίων, εξού και ριζίτες & ριζίτικα), την επαρχία Σφακίων, τον ορεινό τομέα του νομού Ρεθύμνης, σημειώθηκε έντονη εμπάθεια ενάντια στην επίσημη καταχώρηση των επωνύμων με καταλήξεις -άκης, επειδή είχε διατηρηθεί στη συλλογική μνήμη ότι το να μεταδίδεται το επώνυμο απαράλλακτο, και χωρίς υποκοριστικά, από τον πατέρα στα παιδιά, αποτελεί χαρακτηριστικό αριστοκρατικής καταγωγής, ήτοι ευγενείας. Οπότε, με νωπό στη συλλογική μνήμη το κύρος των Αρχοντορωμαίων, οι κάτοικοι συγκεκριμένων περιοχών αντιστάθηκαν μαζικά στην ομογενοποίηση του -άκης,που έφερναν οι καλαμαράδες, κυρίως κατά την εποχή της Κρητικής Πολιτείας ([1878 – 1889], [1896] 1898 – 1908 [1η Δεκέμβρη 1913]).
Πάντως, πολλοί Μουσουλμάνοι Κρητικοί επίσης αναπτύσσουν παρατσούκλια κι επώνυμα με -άκης, ενώ αρκετοί από αυτούς τα διατηρούν επίσημα μέχρι σήμερα, π.χ στην Κω και στη Ρόδο. Ο περιβόητος Ιμπραήμ Αληδάκης (18ος αι), και ακόμα οι: Δελημπασάκης (ντελί μπασί = επικεφαλής των τρελών, οθωμανικού σώματος ατάκτων), Τσαουσάκης (τσαούς = λοχίας), Προββατάκης, Μεϊμαράκης (μεϊμάρ = αρχιτέκτονας), Μεϊντανάκης (μεϊντάνι = πλατεία), Πιστολάκης, Χαϊδαράκης, κλπ, αποτελούν Ρωμιούς ελληνόφωνους Μουσουλμάνους όλοι.
Το – άκης πρωτοεμφανίστηκε στη Ρωμανία κατά το 10ο αι μ.Χ., απ’όταν μαρτυρείται π.χ. η ύπαρξη τουαριστοκρατικού οίκου των Ροδοκανάκηδων στην Κωνσταντινούπολη. Πάντως η χρήση αυτής της κατάληξης για αιώνες θα παραμείνει σπάνια, αλλά και αμφίβολη όπως στην περίπτωση του Χορτάκης – Χορτάτσης – Χορτάτζης, του ομώνυμου οίκου. Ευρεία χρήση της κατάληξης – άκης θα σημειωθεί για πρώτη φορά κατά τους 15ο – 17ο αι στη Λακωνία, π.χ Γρηγοράκης, Δαβάκης, Καπετανάκης, Τζανετάκης (μικρός Τζανέτος μικρός Τζανής ή Ζανής = δημοφιλής φραγκογενής εκδοχή του Γιάννης, εκ του Jean) και Τρουπάκης, απ’ όπου θα διαδοθεί με αργό ρυθμό και στην Κρήτη, όπου καταγράφονται ονομαστά παραδείγματα, πριν κατακτήσουν οι Τούρκοι το νησί, και πριν οι Μανιάτες το γυρίσουν σε -άκος …
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επαγγελματικά επώνυμα με – άκης, που υποδηλώνουν και με τι δουλειές καταπιάνονταν οι πρόγονοί μας, όπως π.χ Βουλουμπασάκης (Μπουλουμπασάκης μπουλούκ μπασί = δεκανέας σε ασκέρι οθωμανικό), Σαρτζετάκης (σαρτζέτος σερτζέντε = λοχίας σε στρατό ιταλόφωνου κράτους), Βισαξάκης (Μπιτσαξάκης μπιτσαξή = μαιχαράς, τουρκιστί), Δερμιτζάκης (Ντερμιτζάκης ντεμιρτζή = σιδεράς, όπως και Δεμίρης Σιδέρης).
Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι υπάρχουν κι επώνυμα που έχουν εντελώς τυχαία την κατάληξη -άκης, όπως τοΜανιάκης εκ του ελληνιστικού & μεσαιωνικού (ο) μανιάκης, ήτοι το περιδέραιο – διακριτικό βαθμού για τους αξιωματικούς του Ιππικού. Επίσης, προέκυψε και το Μαζαράκης από ομώνυμο ευγενές βλαχικό σόι, το Μενεγάκης εκ του ιταλικού Μενεγάτσιο (Menegazzo), το Μουζάκης εκ της αρβανιτικης φάρας Μουζακη Μουζακα, και το Ταγαλάκης εκ του τουρκικού Τανγαλακ ( οπλίτης σε άτακτο σώμα, κυριολεκτικάαστοιχείωτος, βλαξ).
kritipoliskaihoria.blogspot.gr

Πολιτισμός. Όταν ο Βάρναλης πήγε μάρτυρας στη δίκη του Λουντέμη


Την κατάθεση αφηγείται ο ίδιος ο Λουντέμης στο βιβλίο του «Ο Κονταρομάχος».
Είπαμε ότι ανάμεσα στους υπερασπιστές μου ήταν κι ο Δάσκαλος. Αλλά, πως ήρθε! Δεν είχε την υπομονή να περιμένει να τον ειδοποιήσουν. Μόλις το πληροφορήθηκε απ΄ τις εφημερίδες ντύθηκε τα γιορτινά του κι ήρθε μόνος του. Δε λογάριασε ούτε γηρατειά, ούτε φόβο, ούτε κρύο. Διέσχισε τα πυκνά στίφη των πραιτωριανών (που χανε κυκλώσει ολόκληρο το τετράγωνο) και μπήκε στην αίθουσα.
-Κωνσταντίνος Βάρναλης… φώναξε ο κλητήρας.
Ο Δάσκαλος τον κοιτούσε με χλευαστική απάθεια.
-Δάσκαλε… Εσένα φωνάζουν… του ‘πε ο Νίκος Παππάς.
-Εμένα; Τότε τι «Κωνσταντίνος» λέει αυτός ο… άντε ας μην το πω.
-Περάστε κ. Βάρναλη… του είπε ο Εισαγγελέας Κατεβαίνης, που ‘κανε τον διανοούμενο.
Ο Δάσκαλος πλησίασε κάτω απ΄ την έδρα με το χέρι στ΄ αφτί. Ο Πρόεδρος ρωτά:
-Πιο δυνατά! φώναξε ο Βάρναλης.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Έστω. Είναι ένοχος ο κατηγορούμενος;
ΒΑΡΝΑΛΗΣ (Με έμφαση): Ένοχος; Όχι! Για να ναι ένοχος ένας Συγγραφέας πρέπει να δίνει αρνητικές απαντήσεις στις τρεις παρακάτω ερωτήσεις; Πρώτον: Ζώντας σε μια κοινωνία αδικίας με ποιους θα πάει; Με τους αδικητές ή με τους αδικημένους; Δεύτερο: Αν ο Λαός πέσει στα δεσμά της τυραννίας με ποιους θα συνταχθεί; Με τον τυραγνισμένο ή με τον τύραννο; Και τρίτο και τελευταίο: Αν η Πατρίδα πάει σ΄ εθνική σκλαβιά ποιους θα βοηθήσει; Τους κατακτητές ή τους κατακτημένους; Δηλαδή με τους κιοτήδες θα πάει ή με τα παλικάρια; Γνωρίζω τον κατηγορούμενο από έφηβο.
Τον γνωρίζω σαν συγγραφέα, και σαν Έλληνα. Και σας δηλώνω κατηγορηματικά: Και στις τρεις ερωτήσεις ο κατηγορούμενος έδωσε αυτές τις απαντήσεις. Δεν είναι ένοχος.
ΣΥΝΕΔΡΟΣ: Εις ένα από τα υπό κατηγορίαν κείμενά του και συγκεκριμένα εις το υπό τον τίτλον «Οι λύκοι ανεβαίνουν στον ουρανό»…
ΒΑΡΝΑΛΗΣ: Ε;…
ΣΥΝΕΔΡΟΣ: Ο Συγγραφεύς -δια να σώσει την τρυφεράν Ειρηνούλαν από την βουλιμίαν των αφεντικών της- την παραδίδει εις τας χείρας των εργατών.
ΒΑΡΝΑΛΗΣ: Καλά κάνει.
ΣΥΝΕΔΡΟΣ: Δε θα μπορούσε, έξαφνα, να την παραδώσεις εις χείρας εκείνων οίτινες είναι εντεταλμένοι για την φρούρησιν της τιμής των…
ΒΑΡΝΑΛΗΣ: Ποιονών. Των χωροφυλάκων;
ΣΥΝΕΔΡΟΣ: Βεβαίως.
ΒΑΡΝΑΛΗΣ: Όχι! Θα την πουλούσαν στο μπουρδέλο.
ΣΥΝΕΔΡΟΣ: Κύριε Βάρναλη…
ΒΑΡΝΑΛΗΣ: Τη γνώμη μου δε ζητήσατε; Τη γνώμη μου είπα. Ξέρω, εσείς έχετε άλλην γνώμη. Αλλά δεν είσθε σεις ο μάρτυρας.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Τίποτε άλλο κ. Βάρναλη. Μπορείτε ν΄ αποσυρθείτε.
ΒΑΡΝΑΛΗΣ (δυνατά): Κοιτάξτε μην τύχει και τον αθωώσετε «λόγω αμφιβολιών»! Αν οι Νόμοι σας καταδικάζουν αυτές τις αρετές καταδικάστε τον! Δεν έχει κανένα ελαφρυντικό. Κανένα! Σας το λέω εγώ!


Thursday, December 27, 2018

Αρπαγή επιχειρηματία: Η σχέση του με μοντέλο και η κατάθεση-κλειδί της οικιακής βοηθού



Αρπαγή επιχειρηματία: Η σχέση του με μοντέλο και η κατάθεση-κλειδί της οικιακής βοηθού

Πρόσωπο - κλειδί στην εξέλιξη της ιστορίας είναι η οικιακή βοηθός η οποία ήταν αυτόπτης μάρτυρας των γεγονότων - Τι δήλωσε από τη δική του μεριά ο ξάδερφος του απαχθέντος.

H σύντροφος του επιχειρηματία που έπεσε θύμα βίαιης αρπαγής, βρισκόταν στο σπίτι τη στιγμή που απήχθη, μαζί με την οικιακή βοηθό, όπως αποκάλυψε το "OPEN" και η εκπομπή Top Story. Μετά το γεγονός, το πρώην μοντέλο είναι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση.
Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει καμία ενημέρωση για το περιστατικό, καθώς ουδείς επικοινώνησε μαζί της για να ζητήσει λύτρα ή για να δώσει κάποια πληροφορία σχετικά με την απαγωγή του συντρόφου της.
Κατά τις Αρχές πρόσωπο κλειδί στην υπόθεση μπορεί να είναι και η οικιακή βοηθός, η οποία ήταν παρούσα τη στιγμή που απήχθη ο 50χρονος επιχειρηματίας.

Τι δήλωσε ο ξάδερφός του

Για την υπόθεση βίαιης αρπαγήςτου επιχειρηματία στον Πειραιά μίλησε στο News 24/7 στους 88,6 ο Νικόλαος Μαυρίκος, ξάδερφός του και πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων Εξαγωγέων.
Υπάρχουν κάποιοι μάρτυρες, δεν υπάρχει κάτι πιο συγκεκριμένο. Η αστυνομία θα κάνει τη δουλειά της όσο καλύτερα μπορεί, το' χει αποδείξει στο παρελθόν, και θα είναι μια λύτρωση για εμας".
Σημείωσε πως ο ξάδερφός του δεν αντιμετώπιζε "οικονομικό πρόβλημα. Ήταν πολύ συνεπής με τους συνεργάτες του, με το προσωπικό, με τους προμηθευτές, πελάτες και το δημόσιο" και ανέφερε πως "πελάτες του είναι ναυτιλιακές εταιρείες και πρεσβείες".
Απαντώντας στο αν ήταν απαγωγή ή αρπαγή, είπε: "αν ήταν κάτι συγκεκριμένο (εννοεί ξεκαθάρισμα) θα είχα δώσει πληροφορίες στις αρμόδιες αρχές".
"Δεν μπορώ να φανταστώ τι σκοπό έχουνε", κατέληξε.




ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Ξάδερφος επιχειρηματία για απαγωγή: Δεν είναι ξεκαθάρισμα-Κανένα τηλεφώνημα ακόμα

Αρπαγή επιχειρηματία στον Πειραιά: Οι δράστες ήταν ντυμένοι αστυνομικοί των ΕΚΑΜ

Θύμα αρπαγής έξω από το σπίτι του γνωστός επιχειρηματίας του Πειραιά


Έκτακτο: Απαγωγή γνωστού επιχειρηματία στον Πειραιά 27.12.2018

Θρίλερ εν εξελίξει, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει απαγωγή γνωστού Πειραιώτη επιχειρηματία
Αυτόπτες μάρτυρες, είδαν τους απαγωγείς να βάζουν με κινηματογραφικό τρόπο τον γνωστό επιχειρηματία μέσα σε αυτοκίνητο κι έκτοτε αγνοούνται τα ίχνη του.
Το συμβάν έλαβε χώρα το πρωί της Πέμπτης (27/12) στην Ακτή Θεμιστοκλέους γύρω στις 9:00 κι από τότε έχει αρχίσει να εξελίσσεται ένα θρίλερ.
Ο απαχθείς επιχειρηματίας, δεν απαντά στις επαναλαμβανόμενες κλήσεις της μητέρας του, που ενημερώθηκε άμεσα για το συμβάν, ενώ πλέον είναι ενήμερες και οι Αρχές, που ερευνούν την υπόθεση.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, τέσσερα άτομα με μεγάλη σωματική διάπλαση και με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους, φορώντας μπλούζες που ανέγραφαν «ΕΚΑΜ» τον πήραν σηκωτό και τον έβαλαν σε αυτοκίνητο μάρκας Volkswagen και τράπηκαν σε φυγή.
Οι πληροφορίες, δεν διέρρευσαν από τις Αρχές, καθώς σε ανάλογες περιπτώσεις τηρείται... σιγή ιχθύος για ευνόητους λόγους,αλλά από τους περίοικους μιας και η Ακτή Θεμιστοκλέους έχει πολύ κίνηση εκείνη την ώρα.
Η αστυνομία «χτενίζει» την περιοχή, ενώ ελέγχουν και το υλικό από κάμερες κλειστών κυκλωμάτων από τις γύρω επιχειρήσεις.

Έκρηξη κοντά σε ναο στο Κολωνάκι, 2 τραυματίες αστυνομικός και ο καντηλαναύτης


Εξερράγη εκρηκτικός μηχανισμός στην οδό Σκουφά στο Κολωνάκι έξω από τον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου.
Τραυματίστηκαν -ελαφρά σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες- ένας αστυνομικός κι ο νεωκόρος της εκκλησίας.

Ο καντηλανάφτης εντόπισε ύποπτο κουτί

Ο καντηλανάφτης, που βρισκόταν στον Ιερό Ναό εντόπισε ένα ύποπτο κουτίμπροστά στην είσοδο της εκκλησίας και κάλεσε την αστυνομία.
Επί τόπου έσπευσαν άνδρες του οικείου ΑΤ και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ένας εκ των αστυνομικών άνοιξε το κουτί.
Τότε, προκλήθηκε έκρηξη μικρής ισχύος, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο αστυνομικός στο πρόσωπο, καθώς κι ο νεωκόρος.
Μέσα στο κουτί, υπήρχε ρολόι, εκρηκτική ύλη και κάποια μπουκάλια, γεγονός που καταδεικνύει ότι επρόκειτο για εκρηκτικό μηχανισμό.

Αποκλεισμένη η Σκουφά

Η περιοχή αποκλείστηκε, ενώ έχει σπεύσει και η αντιτρομοκρατική υπηρεσία.
Αποκλεισμένη αυτή την ώρα είναι η οδός Σκουφά, οι δρόμοι πέριξ της εκκλησίας, καθώς και η οδός Τσακάλωφ και οι κάθετοι δρόμοι που οδηγούν στον Ιερό Ναό.
Στην Σόλωνος διεξάγεται κανονικά η κυκλοφορία.
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό αν προηγήθηκε προειδοποιητικό τηλεφώνημακι όπως όλα δείχνουν, δεν υπήρξε.

Εκτός κινδύνου οι τραυματίες

Ο αστυνομικός μεταφέρθηκε εκτός κινδύνου στο 401 Νοσοκομείο.
Κατά πληροφορίες φέρει εγκαύματα στα άκρα του και κάποια προβλήματα δύσπνοιας.
Ο νεωκόρος μεταφέρθηκε στον Ευαγγελισμό και η κατάστασή του δεν εμπνέει κίνδυνο.

Δείτε τα σχετικά βίντεο

Wednesday, December 26, 2018

Αγγεία από την Ελλάδα είχε ο «τάφος της πριγκήπισσας» του 6ου αι. π.Χ. στο Πιλατοβίτσι της Σερβίας

Ο αρχαίος ελληνικός «πολιτισμός του Glasinac»



Δύο αρχαία χάλκινα αγγεία, που φιλοτεχνήθηκαν σε κάποιο εργαστήρι στην Ελλάδα, ευρέθησαν, ανάμεσα σε άλλα, σε έναν τάφο μιας πλούσιας γυναίκας, η οποία θάφτηκε στον αποκαλούμενο «Τάφο της πριγκήπισσας», ο οποίος ευρέθη στο νυν χωριό Pilatovići, κοντά στο Požega της κεντρο-δυτικής Σερβίας!

Τα χάλκινα ευρήματα του 6ου αι. π.Χ.
που βρέθηκαν στον Τάφο της Πριγκήπισσας,
στο χωριό Pilatovići της Σερβίας,
ήταν κατασκευασμένα στην Ελλάδα!

Ο «πολιτισμός Glasinac /Glasinačka» ξεκινά περί το1800 π.Χ. και τελειώνει το 200 π.Χ. Ο εν λόγω τάφος είναι της «Εποχής Σιδήρου», του «πολιτισμού Glasinac», του 6ου - 5ου αιώνα π.Χ. εποχή της μεγαλύτερης άνθησής του. Ο πολιτισμός αυτός επήρε το όνομά του από την τοποθεσία Glasinac (στην νυν Βοσνία-Ερζεγοβίνη). Αναπτύχθηκε σε τμήματα της σημερινής Βοσνίας και Ερζεγοβίνης, της Κροατίας, της Σερβίας, του Κοσσυφοπεδίου και της Αλβανίας, καθώς και ολόκληρου του σημερινού Μαυροβουνίου! Τον δημιούργησαν οι Αυταριάτες, μία από τις πιο ισχυρές ιλλυρικές φυλές. Αλλά οι Αυταριάτες ήταν ένας λαός της Ιλλυρίας-Θεσπρωτίας, παρά το όρος της Δαλματίας, άρα Έλληνες![1] Ο γενάρχης τους ήταν ο Αυταριεύς(ελληνικότατο όνομα), υιός τουΙλλυριού, άρα εγγονός τουΑργείου πρίγκηπα της Φοινίκηςκαι ιδρυτού των ΘηβώνΒοιωτίας, Κάδμου (και τηςΑρμονίας). Από αυτόν τον Ιλλυριό ονομάσθηκε και ηΙλλυρία κατά την ελληνική παράδοση. Επομένως ο«πολιτισμός Glasinac» είναι ένας ακόμη ελληνικός πολιτισμός των Βαλκανίων, με ρίζες εξ Άργους και Θηβών, πουδεν τολμούν να τον χαρακτηρίσουν τέτοιον οι ιστορικοί και οι αρχαιολόγοι…

Ο τάφος ευρέθη σε μια τούμπα, με διάμετρο 40 μέτρων, που περιείχε τρεις ταφές. Η κεντρική ταφή ήταν ενός άνδρα, με σχεδόν καθόλου προσφορές-κτερίσματα, εκτός από έναν αρχαίο αιγυπτιακό σκαραβαίο. Υπήρχε ένας τάφος παιδιών και ο τάφος μιας πλούσιας γυναίκας, η οποία ήταν τοποθετημένη σε πέτρινο φέρετρο από βότσαλα ποταμού, με πολλά πολυτελή κτερίσματα: 14 χάλκινα κοσμήματα, περιδέραιο από ήλεκτρο, σκουλαρίκια, χάλκινα βραχιόλια και χρυσά μενταγιόν, χάλκινη ζώνη και πολλά χάλκινα αγγεία από ελληνικά εργαστήρια!

Τούμπα-ανάχωμα, του πολιτισμού Glasinac, στα Δυτικά Βαλκάνια.

Οι «πριγκηπικοί τάφοι» είναι συνήθεις και τυπικοί των «πολιτισμών της Βαλκανικής» της Εποχής του Σιδήρου. Οι άνθρωποι είναι θαμμένοι κάτω από τεράστια τεχνητά ανάχωμα (τούμπες / τύμβοι, που θυμίζουν πολύ τουςμακεδονικούς και θρακικούςτύμβους). Οι τάφοι φημίζονται για πολύτιμα κτερίσματα (από εμπόριο, εκπληκτικά κομμάτια από χρυσά και ασημένια κοσμήματα από τοπικά εργαστήρια και εισαγόμενα αντικείμενα έως και από τηνΒαλτική, όπως είναι το κεχριμπάρι, και λεπτή κεραμική, αλλά και το πολύχρωμο υαλί, από την αρχαία Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο – Ιωνία, Κύπρο).
Τώρα τα εν λόγω αρχαία χάλκινα αγγεία ανήκουν στην Συλλογή του Μουσείου στοUžice.

Για ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:
Govedarica, Blagoje, "Glasinac i Glasinačka kultura", 2014.
Και Εθνικό Μουσείο Σεράγεβο.
ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ:


[1] Βλ. Στράβωνα, Διόδωρο Σικελιώτη, Αρριανό, κ.ά..

Tο «ανέκδοτο με το γρύλο» συνοψίζει το μεγαλύτερο μέρος του βουδισμού


Πώς η άσκηση του Ζαζέν μπορεί να μας βοηθήσει να ξεχωρίσουμε την πραγματικότητα από τις προκταλήψεις και τις ανασφάλειες μας.
Η μεγάλη ωφέλεια της άσκησης του Ζαζέν: παρατηρώντας ότι ο νους μας παράγει αυτή τη διαδικασία συνειδητοποιούμε ότι δεν είναι πραγματική και μπορούμε να την αγνοήσουμε κρατώντας μόνο την ουσία, δηλαδή την πράξη που ανταποκρίνεται σ’ αυτό που συμβαίνει στ’ αλήθεια. Photo Credit: Devin Dong/flickr 
Όσο περνάνε τα χρόνια, και όσο μελετάω τα βουδιστικά κείμενα (και προσπαθώ να τα εξηγήσω σε φίλους και γνωστούς που ζητούν να μάθουν τι είναι ουσιαστικό και τι μπορεί να μεταφερθεί πάνω από τα πολιτισμικά σύνορα μεταξύ Ανατολής και Δύσης), τείνω να καταλήξω ότι το μεγαλύτερο μέρος του βουδισμού μπορεί να συνοψιστεί σε ένα ανέκδοτο από το γυμνάσιο –τουλάχιστον τότε το έμαθα εγώ–, το «ανέκδοτο με το γρύλο». 
Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι θα το θυμούνται ή θα το αναγνωρίσουν στην πορεία, όμως για τους νεότερους θα το παραθέσω ευθύς αμέσως. Ο πρωταγωνιστής οδηγεί αργά τη νύχτα στην εξοχή και παθαίνει λάστιχο. Ανοίγει το πορτ-μπαγκάζ, βλέπει ότι έχει ρεζέρβα αλλά δεν έχει γρύλο, το κινητό του δεν έχει σήμα και βλέποντας περίπου ένα χιλιόμετρο πιο κάτω ένα σπίτι, αποφασίζει να πάει και να ζητήσει από τους ενοίκους να του δανείσουν έναν. Ξεκινάει λοιπόν και καθώς περπατάει αρχίζει να σκέφτεται: «Ωχ, είναι και αργά και θα τους ξυπνήσω. Θα χτυπήσω, δεν θα ανοίγουν, θα ξαναχτυπήσω, κάποια στιγμή θα ανοίξει ένας αλαφιασμένος τύπος και θα μου πει ‘‘Τι είναι άνθρωπέ μου; Τι μου χτυπάς νυχτιάτικα;’’ κι εγώ θα του πω ‘‘Συγνώμη που σας ενοχλώ αλλά έμεινα από λάστιχο και χρειάζομαι ένα γρύλο’’ κι αυτός θα μου πει ‘‘Και επειδή εσύ δεν σκέφτηκες να πάρεις το γρύλο σου πρέπει να έρθεις να μας ξυπνήσεις; ’’ κι εγώ θα του πω ‘‘Μα δεν το έκανα επίτηδες’’ κι αυτός θα μου πει ‘‘Τι με νοιάζει αν το έκανες επίτηδες; Εγώ έχασα τον ύπνο μου! ’’ κι εγώ θα του πω ‘‘Μα κύριέ μου, άνθρωποι είμαστε και όλοι πού και πού χρειαζόμαστε βοήθεια’’ κι αυτός θα μου πει ‘‘Να πας αλλού να ζητήσεις βοήθεια’’ κι εγώ θα του πω ‘‘Μα πού αλλού να πάω τέτοια ώρα; ’’ κι αυτός θα μου πει ‘‘Δεν με νοιάζει –να κόψεις το λαιμό σου! ’’ κι εγώ θα του πω ‘‘Μα εγώ βοήθεια σας ζήτησα, γιατί με βρίζετε; ’’ κι αυτός θα μου πει ‘‘Ρε α σιχτίρ!’’» «Δεν λέω ότι είναι ιδιαίτερα αστείο ανέκδοτο, όμως απεικονίζει ακριβώς το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων των ανθρώπων».
Απορροφημένος στις σκέψεις του, φτάνει στο σπίτι, χτυπάει την πόρτα, ανοίγει ένας άνθρωπος, «Καλησπέρα σας. Χρειάζεστε κάτι;», τον ρωτάει κι αυτός του λέει θυμωμένα «Άντε γαμήσου κι εσύ κι ο γρύλος σου», γυρνάει την πλάτη και φεύγει. 
Δεν είπα ότι είναι ιδιαίτερα αστείο ανέκδοτο, όμως απεικονίζει ακριβώς το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων των ανθρώπων: λόγω των εμπειριών μας, των προκαταλήψεών μας, των βιωμάτων μας, των ανασφαλειών μας, των φοβιών μας, των προτερημάτων, των ελαττωμάτων ή του χαρακτήρα μας (ο οποίος εν πολλοίς είναι το άθροισμα όλων των παραπάνω), όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια κατάσταση (μου έσκασε το λάστιχο-δεν έχω γρύλο-χρειάζομαι γρύλο) βλέπουμε τη λύση (να ένα σπίτι-θα ζητήσω να μου δανείσουν γρύλο), αλλά αντί να πράξουμε (ή ενόσω πράττουμε) ξεκινάμε μια παράλληλη διαδικασία η οποία συχνά υπερκαλύπτει την πράξη ή, κάποτε, την αντικαθιστά εντελώς. Και εδώ είναι που μπαίνει η μεγάλη ωφέλεια της άσκησης του Ζαζέν: παρατηρώντας ότι ο νους μας παράγει αυτή τη διαδικασία συνειδητοποιούμε ότι δεν είναι πραγματική και μπορούμε να την αγνοήσουμε κρατώντας μόνο την ουσία, δηλαδή την πράξη που ανταποκρίνεται σ’ αυτό που συμβαίνει στ’ αλήθεια. Σε τελική ανάλυση, αν όντως ο ένοικος του σπιτιού είναι εχθρικός, έχουμε πάντα τη δυνατότητα να τον αντιμετωπίσουμε –ας περιμένουμε όμως να αποδειχθεί ότι όντως είναι!   
*Ο Γρηγόρης Α. Μηλιαρέσης 
είναι δημοσιογράφος και μεταφραστής, και παρεμπιπτόντως μοναχός Ζεν. 
Διαβάστε ακόμα: Άσκηση Ζαζέν: Πώς κοιτάζοντας τον τοίχο βλέπεις την πραγματικότητα.

Ευχαριστούμε το φίλο μας  γιατρό Γιώργο Βίτσα για την αποστολή αυτού του άρθρου. 

Δεν θα είναι υποψήφια για το Δήμο Θεσσαλονίκης Η Καϊλή


Δέν θα είναι τελικώς υποψήφια για τον δήμο Θεσσαλονίκης η ευρωβουλευτής Εύα Καϊλή. Το μεσημέρι της παραμονής των Χριστουγέννων, η ευρωβουλευτής συναντήθηκε με την πρόεδρο του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά, με την οποία συζήτησαν την πορεία του κόμματος, καθώς και όλα τα ενδεχόμενα υποψηφιότητας της κας Καϊλή. Οπως μετεδωσε το ΑΠΕ κατά τη συνάντηση, αποφασίστηκε ότι η κα Καϊλή θα είναι εκ νέου υποψήφια στις επερχόμενες ευρωεκλογές, ούσα εν ενεργεία ευρωβουλευτής.

Γελιο..Μοντελο 400 €! Εποχές μοιχείας ξανά θυμίζει η Ελλάδα


Εποχές  μοιχειας, Κωνσταντάρα και.. Ζάβαλου,, θύμισαν στους Έλληνες  ο τρόπος με τον οποίο εμφανίστηκε η είδηση περί σύλληψης μοντέλου επειδή τόλμησε να συνευρεθεί με
..αρσενικο επί αμοιβής.
Στα καφενεια ..πολλοί αναρωτιουνται μεταξύ αστείου και σοβαρού αν ήταν ξαδέλφη του αστυνομικου που την συνελαβε η τελευταία ποντια πόρνη που αυτοκτονησε  επειδή έμαθε ότι οι άλλες πληρώνονται. .
Άλλοι λένε ότι την κάρφωσαν τη δουλειά τα " όργανα της ταξης" επειδή δεν τους έκατσε και πολλοί αναρωτιουνται αν ο ..μπάτσος πρώτα της έκανε τη δουλειά. .και μετά την πέρασε τις χειροπέδες. .
Και πολλοί, παρα πολλοί αναρωτιουνται αν ο ΣΥΡΙΖΑ, ή οι ΑΝΕΛ με τους ρασοφόρους  έδωσαν την εντολή επειδή η γυναίκες ..ξύπνησαν και δεν πιστεύουν πια να ευλογούνται στα 4   κάτω από το πετραχήλι του ..πάτερ.!
Ήμαρτον. .θεέ μου και δεν φαίνεται κοντά κι ο Ζευς να κατάκάψει με τους ..
.κεραυνούς του και τις λαίηζερ τους ηθικούς που "  εκπορνευσαν και εκπουστευσαν " το έθνος. .
Μένανδρος Μήτσος

http://efhmeris.blogspot.com/2018/12/e-game-of-love-450.html?m=1
https://youtu.be/6_g9a6DJygc

wibiya widget