H Eλληνική Φωνή της Αυστραλίας,όλων των αποδήμων και των απανταχού Ελλήνων... Ε-mail: efhmeris@gmail.com
Sunday, January 12, 2014
Ο ΚΟΥΡΣΟ σκιτσάρει διαφορετικά το νέο χρόνο
12/1/14 Μια καλημέρα απο τον ΚΥΡ ..έξτρα ΝΔημοκρατική,,
Πολύς κόσμος στα "Κυριακάτικα Θεοφάνεια'της Αρχιεπισκοπής Μελβουρνης
Με το "παλιό γιορτάζει τα "θεοφάνεια"η Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας¨; ρώτησε ο γείτονάς μου στην Ελλάδα, βλέποντας τις φωτογραφίες και το κείμενάκι του ανταποκριτή της ΕΡΤ στην Αυστραλία που ανήρτησε σήμερα Κυριακή 12/1/14 στο ΦΒ. Πριν μεταφέρω εικόνες και σχόλια του Αλέκου Μάρκελλου, να εξηγήσουμε ότι στην Αυστραλία οι μεγάλες γιορτες τιμώνται ανήμερα αλλα αν είναι εργάσιμη ξαναγιορτάζονται την Κυριακή...
Αλέξανδρος και Ερμής |
Νατί γράφει
ο ΑΛΕΚΟΣ
ΜΑΡΚΕΛΟΣ
στο ΦΒ
Σήμερα έγινε εδώ στη Μελβούρνη η τελετή αγιασμού των υδάτων.
Λαμπρή ημέρα, ηλιόλουστη, προάγγελος βέβαια του καύσωνα διαρκείας που ξεκινά αύριο.
Ωραία ήταν η εκδήλωση, ωραίος κι ο Ερμής που βούτηξε -όχι για τον Σταυρό, προπόνηση έκανε στην παραλία-, όμορφη μέρα.
Αλήθεια μ' αυτές γεμίζει το αποθεματικό της μνήμης της ζωής.
Τα υπόλοιπα είναι διαχείρηση... (Δικες του και οι φωτογραφίες)
Είκοσι.. ιχυρές δόσεις γέλιου απο τη Σειρήνα και την Εύα
Είκοσι απορίες που δεν έχουν ακόμα λυθεί. (!!)
1. Τα περδίκια δεν αρρωσταίνουν ποτέ;
2. Πού είναι ο Βρόντος;
3. Γιατί λέγονται πολυ-θρόνες, αφού κάθεται μόνο ένας;
4. Γιατί λέμε «κοιμάται σαν μωρό», όταν τα μωρά ξυπνούν κάθε δύο ώρες;
5. Τα αμπελοφάσουλα παράγουν κρασί ή φασολάδα;
6. Τι σημαίνει κάθομαι όρθιος;
7. Τι μέγεθος πρέπει να αποκτήσει το σαγανάκι για να πάψει να αναφέρεται με υποκοριστικό;
8. Για ποιο λόγο σιδερώνουν τις πυτζάμες;
9. Πώς λέγεται η φέτα πριν κοπεί;
10. Πόσο καλή φρούρηση έχουν πια αυτά τα πράσα και τους πιάνουν όλους εκεί;
11. Πώς λύνει το πρόβλημα με τα οδοντικά σύμφωνα όποιος μιλάει έξω από τα δόντια;
12. Γιατί το λένε λευκό κρασί, αφού είναι κίτρινο;
13. Υπάρχει επιστημονική εξήγηση γιατί το παρδαλό κατσίκι έχει μεγαλύτερη αίσθηση του χιούμορ από τα υπόλοιπα μονόχρωμα;
14. Υπάρχει λογική απάντηση στην ερώτηση «Γύρισες»;
15. Πόσοι κούκοι φέρνουν την άνοιξη;
16. Γιατί όταν οι τράπεζες στέλνουν τελευταία ειδοποίηση για μια δόση, στη συνέχεια αθετούν την υπόσχεσή τους και ασχολούνται ξανά μαζί μας;
17. Tο @ σε τι ακριβώς μοιάζει με το παπάκι;
18. Από τι υλικό είναι φτιαγμένο το πελεκούδι και είναι ΤΟΣΟ εύφλεκτο ;
19. Αυτός που έγραψε τον στίχο «Σαν την παπαρούνα μοιάζεις, όλο χρώματα αλλάζεις» τι ακριβώς είχε πάρει;
20. Είναι φυσιολογικό να υπάρχει τμήμα αισθητικής προσώπου στο ΙΕΚ «ΑΚΜΗ»;
Saturday, January 11, 2014
Στον Κορυδαλλό οι Γερμενής και Ηλιόπουλος της Χρυσής Αυγής
ΑΘΗΝΑ.Κυριακή 12/1/14
Στη φυλακή οδηγούνται οι δύο βουλευτές της Χρυσής Αυγής, Γιώργος Γερμενής και Παναγιώτης Ηλιόπουλος, με απόφαση των ανακριτριών της υπόθεσης και του αρμόδιου εισαγγελέα.
Μετά από πολύωρη διάσκεψη οι εφέτες και ο αρμόδιος εισαγγελέας αποφάνθηκαν ότι οι δύο βουλευτές κρίνονται προφυλακιστέοι για την κατηγορία της ένταξης και διεύθυνσης σε εγκληματική οργάνωση.
Υπενθυμίζεται ότι για την ίδια υπόθεση είναι προσωρινά κρατούμενοι ο γενικός γραμματέας του κόμματος Νίκος Μιχαλολιάκος και οι βουλευτές Χρήστος Παππάς και Γιάννης Λαγός.
Μόλις έγινε γνωστή η απόφαση για την προφυλάκιση στους συγκεντρωμένους, αυτοί ξέσπασαν σε συνθήματα αποδοκιμασίας κατά των δικαστών, των δημοσιογράφων και του πρωθυπουργού.
Οι δύο βουλευτές απολογήθηκαν από το πρωί, ενώπιον των ανακριτριών, Ιωάννας Κλάπα και Μαρίας Δημητροπούλου, και παρουσία του εισαγγελέα κ. Ισίδωρου Ντογιάκου. Ο Γιώργος Γερμενής παρέμεινε στο ανακριτικό γραφείο επί 7 ώρες, ενώ ο Παναγιώτης Ηλιόπουλος, για τουλάχιστον 5 ώρες.
Ο τρίτος βουλευτής, που είχε κληθεί για σήμερα, Στάθης Μπούκουρας, σύμφωνα με δηλώσεις του συνηγόρου του, Αλέξη Κούγια, τελικώς θα απολογηθεί αύριο, στις 10 το πρωί. Ο βουλευτής συναίνεσε στο να μην απολογηθεί σήμερα, λόγω κόπωσης των δικαστών.
Και οι τρεις αρνούνται κάθε κατηγορία που τους αποδίδεται.
Έξω από το κτίριο του Εφετείου παραμένουν συγκεντρωμένοι περίπου 100 φίλοι, μέλη και υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής, σε συμπεράσταση των κατηγορούμενων βουλευτών του κόμματος.
Το υπόμνημα που κατέθεσε ο παναγιώτης Ηλιόπουλος
Στο υπομνημά του, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Παναγιώτης Ηλιόπουλος αρνείται κάθε συμμετοχή στις πράξεις που του αποδίδονται. Υποστηρίζει επίσης, ότι οι μάρτυρες δεν αναφέρονται προσωπικά στον ίδιο ενώ οι πράξεις που του καταλογίζονται «δεν συγκεκριμενοποιούνται σε κανένα πραγματικό γεγονός και δεν υποστηρίζονται επίσης από κανένα άλλο στοιχείο».
Σε ότι αφορά την κατάθεση του προστατευόμενου μάρτυρα Ε’ , ο οποίος αναφέρει ότι τόσο ο κ. Ηλιόπουλος όσο και ο κ. Γερμενής «διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην επιχειρησιακή συγκρότηση της «Χρυσής Αυγής», και στην ιδεολογική κατήχηση των νεοσυλλέκτων μελών της οργανώσεως σκοπός της οποίας ήταν εξαρχής η κατάλυση του δημοκρατικού πολιτεύματος», ο κ. Ηλιόπουλος υποστηρίζει, στο υπόμνημα του, ότι στην κατάθεσή του ο συγκεκριμένος μάρτυρας δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένες πράξεις «που να συνιστούν εμπλοκή του σε “επιχειρησιακή συγκρότηση” της οργάνωσης ή να αποδεικνύουν «την με οιονδήποτε τρόπο συμμετοχή του στην ιδεολογική κατήχηση των νεοσύλλεκτων μελών της οργάνωσης». Τέλος ο κ. Ηλιόπουλος απορρίπτει την κατηγορία ότι ο ίδιος είναι ναζιστής αρνείται ότι το κόμμα της Χρυσής Αυγής είναι «εγκληματική οργάνωση» και προσθέτει ότι, «δεν υφίστανται, ούτε «τάγματα εφόδου», ούτε «νεοσύλλεκτοι».
Κατηγορηματικά αθώος δηλώνει ο Μπούκουρας
Κατηγορηματικά αθώος δηλώνει, στο δικό του υπόμνημα, κατα τίς ίδιες πληροφορίες, και ο κ. Μπούκουρας, που θα απολογηθεί μετά τον κ. Ηλιόπουλο. Υποστηρίζει ότι “η δίωξη του είναι πολιτική και «βάλλεται» στο πλαίσιο μιας τεράστιας επικοινωνιακής εκστρατείας κατά του κόμματός του”. Επίσης αναφέρει ότι “ουδέποτε έλαβε μέρος σε «εκδηλώσεις ρατσιστικής βίας» και ότι η μοναδική επίθεση κατά μεταναστών που έχει αναφερθεί στην περιοχή της Κορινθίας από το σχολείο μεταναστών, έγινε σε χρόνο κατά τον οποίο ο ίδιος δεν κατοικούς στην Κόρινθο”.
Ο κ. Μπούκουρας προσθέτει ότι ο ίδιος ανέπτυξε έντονη κοινωνική και φιλανθρωπική δράση και ότι σέβεται τους δημοκρατικούς θεσμούς της χώρας απόδειξη του οποίου συνιστά η συμμετοχή του στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές στο συνδυασμό του νυν Δημάρχου Περιστερίου Ανδρέα Παχατουρίδη. Ο βουλευτής Κορινθίας αναφέρει τέλος ότι στις ομιλίες που παρακολούθησε στα γραφεία του κόμματος της Χρυσής Αυγής μετά την ένταξή του σε αυτό, «ουδέποτε έγινε κάποια αναφορά σε εθνικοσοσιαλιστικές (ναζιστικές) ιδεολογίες, για επιθέσεις ή πρακτικές βίας σε βάρος μεταναστών, ρομά ή ατόμων με διαφορετική ιδεολογία, και ουδέποτε άκουσε κάποια αναφορά για ανατροπή του υπάρχοντος πολιτεύματος».
Apo ΜΥΚΟΝΟS.press.gr
Friday, January 10, 2014
ΤΡΙΚΑΛΑ.ΜΥΛΟΣ ΞΩΤΙΚΩΝ: “καλή αντάμωση” στις 28 Νοεμβρίου 2014!!
Μετά από 40 ημέρες λειτουργίας το ομορφότερο χριστουγεννιάτικο παραμύθι της Ελλάδας, για τη φετινή χρονιά έκλεισε όμορφα και εντυπωσιακά, όπως και άρχισε.Ο «Μύλος των Ξωτικών 2013-14» πρέπει να χαρακτηριστεί ως η εκδήλωση των μεγάλων ρεκόρ.859.355 ήταν ο αριθμός των επισκέψεων που δέχτηκε ο Μύλος στις 40 μέρες λειτουργίας του, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκαν 247 καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και δράσεις.Εντυπωσιακή ήταν και η προβολή του «Μύλου των Ξωτικών», αφού οι παραμυθένιες εικόνες του ταξίδεψαν σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο μέσα από το διαδίκτυο και τα ΜΜΕ.Είναι χαρακτηριστικό ότι από την έναρξη της εκδήλωσης μέχρι και την τελευταία μέρα του 2013, σε 33 ημέρες λειτουργίας, ο «Μύλος των Ξωτικών» παρουσιάστηκε στα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα σε ρεπορτάζ, ζωντανές συνδέσεις, εκπομπές και αφιερώματα συνολικά 32 φορές!!Ο Δήμος Τρικκαίων και η e-Trikala A.E. δημιούργησαν πριν 3 χρόνια τη συγκεκριμένη εκδήλωση με βασική φιλοσοφία και μοναδικό στόχο να κερδίσει χαμόγελα μικρών και μεγάλων.Σήμερα ο στόχος επετεύχθη σε απόλυτο βαθμό και ο Μύλος είναι πλέον ένας μεγάλος θεσμός.Η Οργανωτική Επιτροπή του «Μύλου των Ξωτικών» ευχαριστεί όλους όσους συνέβαλαν σε αυτή τη μεγάλη επιτυχία.Στον «Μύλο των Ξωτικών» δεν λέμε ποτέ “αντίο”, αλλά “καλή αντάμωση” στις 28 Νοεμβρίου 2014!!
dictyo.gr
Δειτε και την Τελετή ληξης όπως την κατέγραψε ο φακός του φίλου μας Νίκου Σαλέπη.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΣ www.efhmeris.blogspot.com που υποσηρίζει κάθε εκδήλωση που βοηθά στην πολιτιστική άνοδο των Ελλήνων, συγχαίρει όσους εργάστηκαν γι αυτη την εκδήλωση αλλα και όλους τους Τρικαλινους που συμπεριφέρθηκαν άψογα προς τις εκατοντάδες χιλιάδες των επισκεπτων ..
Ευχή μας η ετοιμασίες να αρχίσουν απο τωρα για το Νοέμβρη του 14 και να γράψουν ένα νεό ρεκόρ..
ΔΠ
Ετικέτες
Ο ΜΥΛΟΣ ΤΩΝ ΞΩΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ
ΑΘΗΝΑ – Μουσουλμάνος ζήτησε από οδηγό ταξί να κλείσει την μουσική και ο ταξιτζής…
Ένας αφοσιωμένος Μουσουλμάνος Άραβας μπήκε σε ένα ταξί κάπου στην Αθήνα. Ζήτησε κοφτά από την ταξιτζή να απενεργοποιήσει το ραδιόφωνο, επειδή, όπως συνάγεται από τη θρησκευτική διδασκαλία του, δεν πρέπει να ακούει μουσική, επειδή την εποχή του προφήτη δεν υπήρχε μουσική και κυρίως Δυτική μουσική που είναι η μουσική των άπιστων.
Ο ταξιτζής σβήνει το ραδιόφωνο, σταματάει το ταξί και ανοίγει την πόρτα.
Οπότε ο Μουσουλμάνος Άραβας τον ρώτησε, «Γιατί σταμάτησες, τι κάνεις;»
Και ο οδηγός του απαντάει ευγενικά,
«Αγαπητέ μου φίλε στην εποχή του προφήτη όπως γνωρίζεις δεν υπήρχαν ταξί, γι’αυτό κατέβα και περίμενε για καμήλα!»
Από Xrimablog
Καλό ταξίδι Γιώργο.Ηταν όλοι εκει και με βιολιά αποχαιρέτησαν το Γιώργο Κόρο.Βίντεο -Φωτογραφίες
Με βιολιά και με την ευχή "Καλό Ταξίδι Γιώργο..." ο καλλιτεχνικός κόσμος της Ελλάδας αποχαιρέτισε σήμερα(10 Ιαν. 2014) έναν απο τους μεγαλύτερους βιολίστες του πλανήτη μας τον Γιώργο Κόρο. Ήταν όλοι εκει ..Και όλοι είχαν μια ιστορία να πουν στην "ΕΦΗΜΕΡΙΣ" και στον συνεργάτη μας ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ που βρίσκεται στην Αθήνα..
Ο Γιώργος Κόρος ήταν και ο αγαπημένος των ξενητεμένων μας , ιδιαίτερα αυτων που αναγκάστηκαν να μεταναστευσουν μετά το 1960 και στη μικρή βαλιτσούλα τους σίγουρα έιχαν και λίγους μικρούς δίσκους με τα τσιφτετέλια του Γιώργου Κόρου και τα τσάμικα της Σοφίας Κολλητήρη.
Διαβάστε περισσότερα και σε άλλες αναρτήσεις μας..
Ο Λευτερης Ζέρβας και οι καλύτεροι βιολίστες της Ελλάδας αποχαιρετούν το Γιώργο Κόρο αφιερώνοντάς του τις πιο ανθρώπινες δοξαριές τους..
Κωνσταντίνου... '¨εφυγε ένας μεγάλος"..
Ήμουν μαθητής του και με βοήθησε πολύ, λέει ο κ. Λαμπρόπουλος απο το Σύδνευ που τωρα γύρισε στν Ελλάδα και κρατά λίγα λουλούδια για το δάσκαλό του..
Λεοντής ,Σιδηρόπουλος και άλλοι
Ζαραγούδας,Γλυκερία,Κουλαξίζης,Γιασεμίνα.. μιλάνε για τον ΕΝΑΝ
Δειτε βίντεο...
Γλυκερία,Ζαραγούδας, Κουλαξίζης: Καλο ταξίδι Γ.Κόρο
Published on Jan 10, 2014
-Σήμερα(10 Ιαν.2014) μιλάμε μόνο για τον Κόρο".. θα πεί η Γλυκερία αποχαιρετώντας το Γιώργο Κόρο στον Άγιο Τρύφωνα Κηφησίας. Μαζίτης το ζεύγος Ζαραγούδα και ο μεγάλος του ακκορντεόν Λάζαρος Κουλαξίζης.
Ο Ηλιας Κλωναριδης με τον Σιδηρόπουλο. σε μια αποκλειστική φωτό για την Εφημερίς..
-Κόπα -Καμπάνα ..Νέος Κόσμος ...τί σου θυμίζει Ηλία..;ρωτά ο Δημήτρης Παπαγεωργίου τον Ηλία Κλωναρίδη(αριστερά) .. Μου θυμίζει Μαλβούρνη πριν 40 χρόνια...Εγώ νεαρός τραγουδιστής,και σύ νέος δημοσιογράφος ... .. Συμφωνήσαμε να τα ξαναπούμε σύντομα...
Και "ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ" τραγουδά ο Θανάσης Κομνηνός στο δίσκο με την Ελένη Βιτάλη και θυμάται και τις ατέλειωτες ώρες κοντά στον Κόρο και τα άλλα μεγάλα ονόματα που συνεργάστηκε ..
Τελευταία επιτυχία του η συνεργασία του με τον Ελληνοαυστραλό στιχουργό Φώτη Πίκουλα στο CD
"Το παρελθόν μου μια φωτιά" όπου στις 3 Φεβρουαρίου θα παρουσιαστει στο κοινό.. Πριν όμως απο την παρουσίαση ελπίζουμε να τα πουμε σε μια εφ όλης της ύλης συνέντευξη,μιας και ο Θανάσης είναι απο τους πλέον καλλιεργημένους καλλιτέχνες..
Βάσω Χατζή.. Τραγούδησε υπέροχα τη σύνθεση της Κατερίνας Κόρου "για το χατήρι μιας παλιάς αγάπης.."
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
10.1.14 τελευταίο αντίο στο Γιώργο Κόρο. Εντός και εκτος του Αγιόυ Τρύφωνα Κηφησίας.πολύς λαός και πολλά τα στεφάνια. Ανάμεσα σ αυτα και του Αναστάσιου Κρέστα ,γνωστού τραγουδιστή της Μελβούρνης ο οποίος έχει συνεργαστεί με τον αείμνηστο ΓΚ και ηχογράφησε μαζίτου ένα υπέροχο CD
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
10/1/14 Καλημερα του ΚΥΡ στους ..πολιτικάντηδες
Thursday, January 9, 2014
Πέθανε σε ηλικία 91 ετών ο βιολιστής Γιώργος Κόρος
Ο Γιώργος Κόρος, ένας από τους σπουδαιότερους εκφραστές της μουσικής παράδοσης, δεξιοτέχνης στο βιολί, απεβίωσε, σε ηλικία 91 ετών.
Βιολιστής με σπουδαίες επιτυχίες στο ενεργητικό του, ο Γιώργος Κόρος γεννήθηκε στις 19 Μαρτίου 1923 στους Ανδρωνιάνους Εύβοιας. Ο πατέρας του Νικόλαος, ιεροψάλτης, τον γαλούχησε με βυζαντινές μελωδίες. Σε ηλικία 12 ετών, έπαιξε για πρώτη φορά σε πανηγύρι. Από το 1947, που ανέβηκε για πρώτη φορά σε πάλκο, συνεργάστηκε με πολλά ονόματα του ελληνικού τραγουδιού, από τον εκπρόσωπο του δημοτικού τραγουδιού Γιώργο Παπασιδέρη, μέχρι τους Ρόζα Εσκενάζυ, Ρίτα Αμπατζή, Μήτσο Αραπάκη, Στέλιο Καζαντζίδη, Καίτη Γκρέι, Γιώτα Λύδια, Πάνο Γαβαλά, Μανώλη Αγγελόπουλο, Χάρις Αλεξίου, Γιώργο Νταλάρα, Γλυκερία, Ελένη Βιτάλη, Δημήτρη Ζάχο, Αλέκο Κιτσάκη, Σοφία Κολλητήρη, Στάθη Κάβουρα, Τασία Βέρρα, Μάκη Χριστοδουλόπουλο, Σοφία Εμφιετζή και πολλούς άλλους.
Η λεζάντα «Γεια σου, Κόρο μου, με το βιολί σου», που αυθόρμητα περνούσε από τα χείλη μεγάλων λαϊκών ερμηνευτών - Καζαντζίδη, Αγγελόπουλου, Λύδια κ.ά.- στις ηχογραφήσεις, στολίζει αθάνατα τραγούδια και αποτελεί ένδειξη της υψηλής τέχνης και τεχνικής του.
Ο Γιώργος Κόρος έγραψε περίπου 1200 τραγούδια, ενώ στο ενεργητικό του έχει πολλούς χρυσούς και πλατινένιους δίσκους καθώς και αξέχαστες επιτυχίες όπως τα τραγούδια «Αδειανό το προσκεφάλι» (στίχοι: Λάκης Τσώλης), «Χαμένο κορμί» (στίχοι: Χάρης Χατζάκης), «Είσαι νινί ακόμα» (στίχοι – μουσική: Γιώργος Κόρος, Χαράλαμπος Βασιλειάδης, Νίντα Κανάκη), «Όσοι είναι αισθηματίες» (στίχοι: Δημήτρης Βαρσαμίδης) και άλλα πολλά.
Ο Γιώργος Κόρος έγραψε περίπου 1200 τραγούδια, ενώ στο ενεργητικό του έχει πολλούς χρυσούς και πλατινένιους δίσκους καθώς και αξέχαστες επιτυχίες όπως τα τραγούδια «Αδειανό το προσκεφάλι» (στίχοι: Λάκης Τσώλης), «Χαμένο κορμί» (στίχοι: Χάρης Χατζάκης), «Είσαι νινί ακόμα» (στίχοι – μουσική: Γιώργος Κόρος, Χαράλαμπος Βασιλειάδης, Νίντα Κανάκη), «Όσοι είναι αισθηματίες» (στίχοι: Δημήτρης Βαρσαμίδης) και άλλα πολλά.
Με την σύζυγό του, Ασημίνα, απέκτησαν δύο παιδιά, τον Νικόλαο και την Κατερίνα Κόρου - γνωστή λαϊκή τραγουδίστρια και συνθέτρια. Ο ίδιος έβγαλε στο τραγούδι, γνωστούς σήμερα καλλιτέχνες, όπως είναι οι Σοφία Κολλητήρη, Μάκης Χριστοδουλόπουλος, Βάσω Χατζή και άλλοι.
Ο Γιώργος Κόρος άφησε πίσω του ένα δυσαναπλήρωτο κενό στα μουσικά δρώμενα της χώρας μας, αλλά και μια πολιτιστική κληρονομιά ανυπολόγιστης καλλιτεχνικής αξίας. Ο χαρακτηριστικός και αναγνωρίσιμος ήχος του θα στέκει πάντοτε εμβληματικό παράδειγμα για όλους τους μελλοντικούς οργανοπαίχτες του βιολιού.
Ο Γιώργος Κόρος άφησε πίσω του ένα δυσαναπλήρωτο κενό στα μουσικά δρώμενα της χώρας μας, αλλά και μια πολιτιστική κληρονομιά ανυπολόγιστης καλλιτεχνικής αξίας. Ο χαρακτηριστικός και αναγνωρίσιμος ήχος του θα στέκει πάντοτε εμβληματικό παράδειγμα για όλους τους μελλοντικούς οργανοπαίχτες του βιολιού.
ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 1988 ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ 'ΑΜΟΡΕ' ΕΔΙΝΑΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ
Γ.ΚΟΡΟΣ
Ο Γιώργος Κόρος μπορεί να υπήρξε πνευματικός πατέρας της Σοφίας Κολλητήρη ή του Μάκη Χριστοδουλόπουλου, εγώ όμως τον ανακάλυψα στα 1991 από ένα άλμπουμ με τέσσερις δίσκους βινυλίου που ονομαζόταν Ήχοι του Χειμώνα. Είχε κυκλοφορήσει λίγα χρόνια πριν, το 1988, και περιείχε ηχογραφήσεις καλλιτεχνών από συναυλίες υπό την αιγίδα του τότε Υφυπουργείου Νέας Γενιάς και με την επιμέλεια του γνωστού μουσικού παραγωγού και φίλου μου, Πάνου Ηλιόπουλου. Σε εκείνο το άλμπουμ μέσα συνυπήρχαν ο Νικόλας Άσιμος, ο Παύλος Σιδηρόπουλος, ο Νίκος Ζιώγαλας, ο Γιάννης Bach Σπυρόπουλος, ο Στέλιος Βαμβακάρης, ο Γιώργος Κόρος, οι Socrates, ο Φλώρος Φλωρίδης, ο Μάνος Αχαλινωτόπουλος και πολλοί άλλοι, καλλιτέχνες δηλαδή ροκάδες, τζαζίστες και παραδοσιακοί.
Ομολογώ πως είχα κολλήσει άσχημα με το Σοϊλέμ Μποϊλέμ, κομμάτι παραδοσιακό, πιθανώς με καταγωγή από την Αρμενία, και μην έχοντας καμία εικόνα του Κόρου τον φανταζόμουν κάπως σαν έναν Έλληνα Jimi Hendrix, ο οποίος ρίχνει το σόλο του όχι στην ηλεκτρική κιθάρα, αλλά στο βιολί του φυσικά. Το 2007, σκηνοθετώντας τη σειρά Η ιστορία του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού, γνώρισα τον Γιώργο Κόρο στην οικία του στην Κηφισιά. Θυμάμαι αυτή την οικία, ένα εντυπωσιακό σπίτι με γουστόζικη αρχιτεκτονική, όπως γουστόζικα είναι συνήθως τα σπίτια όλων των καλλιτεχνών που απομονώνονται κυριολεκτικά στην Κηφισιά, μακριά απ' το κέντρο. Θυμάμαι ακόμη την κόρη του, τη γνωστή λαϊκή δημιουργό Κατερίνα Κόρου, η οποία μας έκανε παρέα μέχρι να ετοιμαστεί ο πατέρας της για το γύρισμα. Κάπου εκεί στην κουβέντα μού είπε πως είναι και η συνθέτρια του μεγάλου σουξέ Χαμένο κορμί με φωνάζουν κι αλήτη, πράγμα που πολύ με συγκίνησε, καθ' ότι το συγκεκριμένο άσμα το ακούγαμε συνέχεια στο πούλμαν κατά την πενταήμερη εκδρομή του λυκείου - αυτό και το άλλο, το Τη βαρέθηκε η ψυχή μου, τη βαρέθηκε, μέχρι που πετάχτηκε μια φιλόλογος, καλή της ώρα, και είπε απηυδυσμένη Το βαρέθηκε η ψυχή μου, το βαρέθηκε...
Τι γλυκός άνθρωπος ήταν ο Γιώργος Κόρος! Τότε διένυε το 84ο έτος της ζωής του και έμοιαζε με έναν συμπαθέστατο ολοστρόγγυλο παππούλη, που σε συνδυασμό με τις ωραίες ιστορίες του, μου'ρχόταν να του τσιμπήσω τα μάγουλα. Καμία σχέση εν ολίγοις με Jimi Hendrix και τα τοιαύτα. Με ενδιέφεραν πολύ αυτά που έλεγε ο Κόρος: Ιστορίες από τα παλιά πανηγύρια της δεκαετίας του 1930, αφού σε πανηγύρια πρωτοέπαιξε βιολί σε ηλικία 12 ετών, για τον ιεροψάλτη πατέρα του που τον μύησε στη βυζαντινή μουσική, κυρίως για τις συνεργασίες του με θρυλικά ονόματα, από τη Ρόζα Εσκενάζυ και τον Γιώργο Παπασιδέρη μέχρι την Καίτη Γκρέυ και τον Στέλιο Καζαντζίδη - έπινε νερό στο όνομα του Καζαντζίδη! Κι ακόμη, για τους νεότερους, με τους οποίους έπαιξε σε συναυλίες και στη δισκογραφία, την Αλεξίου, τον Νταλάρα, τη Βιτάλη, τη Γλυκερία κ.α.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά την ιστορία που τον πήγαν σε ωδείο για να σπουδάσει κλασικό βιολί. Τι Παγκανίνι και μελέτη, έλεγε, άντε να κάθεσαι σπίτι και να μελετάς βιολί όλη μέρα. Αν δεν πας να παίξεις στα πανηγύρια, πως να το μάθεις το όργανο; Η λαϊκή έκφραση του καλλιτέχνη σε όλο της το μεγαλείο, τέχνη θεόσταλτη, φαινομενικά naive, μα τόσο πρωτοποριακή και με τέτοια εξέλιξη μέσα στα χρόνια! Ο Κόρος αγαπούσε πολύ τους τσιγγάνους και τη δεινότητα τους στη μουσική και το τραγούδι. Από τον Μανώλη Αγγελόπουλο, που θεωρούσε σπουδαίο τραγουδιστή και που είχε συνεργαστεί μαζί του τη δεκαετία του 1960, μέχρι τον Μάκη Χριστοδουλόπουλο, τον οποίο είχε βγάλει στο τραγούδι.
Καλλιτέχνης που κουβαλούσε το πανηγύρι στο αίμα του, φανατικός θιασώτης της πιο εξωστρεφούς φύσης της μουσικής, ο Κόρος εμφανιζόταν μέχρι το τέλος σχεδόν σε εκπομπές τύπου γλεντήστε μαζί μας, πρωτοστατώντας πραγματικά με το βιολί του σε παραδοσιακά και λαϊκά γλέντια. Οι πάντες φυσικά τον αντιμετώπιζαν σαν ένα ιστορικό πρόσωπο της ελληνικής μουσικής, που σίγουρα ήταν και θα είναι! Όπως ακριβώς το έγραψε και στο facebook του, ο νέος βιολιστής Νίκος Βερύκοκκος: Σήμερα έσβησε και η τελευταία σπίθα ενός φλογερού καλλιτέχνη...Ήταν αυτός που ήρθε για να ανατρέψει όλα τα μέχρι τότε δεδομένα στοιχεία τεχνικής και ερμηνείας στην τέχνη του παραδοσιακού και λαϊκού βιολιού. Καλό ταξίδι ΓΙΩΡΓΟ ΚΟΡΟ! Ο δρόμος που χάραξες έχει ήδη γράψει ιστορία. Σ' ευχαριστούμε!
Οι φωτογραφίες του Γιώργου Κόρου είναι από εκείνο το γύρισμα στο σπίτι του (9 Μαρτίου του 2007) και δημοσιεύονται για πρώτη φορά. Ευχαριστώ τον διευθυντή φωτογραφίας Δημήτρη Θεοδωρόπουλο για την παραχώρηση τους. Πηγή: www.lifo.gr
Ο Γιώργος Κόρος μπορεί να υπήρξε πνευματικός πατέρας της Σοφίας Κολλητήρη ή του Μάκη Χριστοδουλόπουλου, εγώ όμως τον ανακάλυψα στα 1991 από ένα άλμπουμ με τέσσερις δίσκους βινυλίου που ονομαζόταν Ήχοι του Χειμώνα. Είχε κυκλοφορήσει λίγα χρόνια πριν, το 1988, και περιείχε ηχογραφήσεις καλλιτεχνών από συναυλίες υπό την αιγίδα του τότε Υφυπουργείου Νέας Γενιάς και με την επιμέλεια του γνωστού μουσικού παραγωγού και φίλου μου, Πάνου Ηλιόπουλου. Σε εκείνο το άλμπουμ μέσα συνυπήρχαν ο Νικόλας Άσιμος, ο Παύλος Σιδηρόπουλος, ο Νίκος Ζιώγαλας, ο Γιάννης Bach Σπυρόπουλος, ο Στέλιος Βαμβακάρης, ο Γιώργος Κόρος, οι Socrates, ο Φλώρος Φλωρίδης, ο Μάνος Αχαλινωτόπουλος και πολλοί άλλοι, καλλιτέχνες δηλαδή ροκάδες, τζαζίστες και παραδοσιακοί.
Ομολογώ πως είχα κολλήσει άσχημα με το Σοϊλέμ Μποϊλέμ, κομμάτι παραδοσιακό, πιθανώς με καταγωγή από την Αρμενία, και μην έχοντας καμία εικόνα του Κόρου τον φανταζόμουν κάπως σαν έναν Έλληνα Jimi Hendrix, ο οποίος ρίχνει το σόλο του όχι στην ηλεκτρική κιθάρα, αλλά στο βιολί του φυσικά. Το 2007, σκηνοθετώντας τη σειρά Η ιστορία του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού, γνώρισα τον Γιώργο Κόρο στην οικία του στην Κηφισιά. Θυμάμαι αυτή την οικία, ένα εντυπωσιακό σπίτι με γουστόζικη αρχιτεκτονική, όπως γουστόζικα είναι συνήθως τα σπίτια όλων των καλλιτεχνών που απομονώνονται κυριολεκτικά στην Κηφισιά, μακριά απ' το κέντρο. Θυμάμαι ακόμη την κόρη του, τη γνωστή λαϊκή δημιουργό Κατερίνα Κόρου, η οποία μας έκανε παρέα μέχρι να ετοιμαστεί ο πατέρας της για το γύρισμα. Κάπου εκεί στην κουβέντα μού είπε πως είναι και η συνθέτρια του μεγάλου σουξέ Χαμένο κορμί με φωνάζουν κι αλήτη, πράγμα που πολύ με συγκίνησε, καθ' ότι το συγκεκριμένο άσμα το ακούγαμε συνέχεια στο πούλμαν κατά την πενταήμερη εκδρομή του λυκείου - αυτό και το άλλο, το Τη βαρέθηκε η ψυχή μου, τη βαρέθηκε, μέχρι που πετάχτηκε μια φιλόλογος, καλή της ώρα, και είπε απηυδυσμένη Το βαρέθηκε η ψυχή μου, το βαρέθηκε...
Τι γλυκός άνθρωπος ήταν ο Γιώργος Κόρος! Τότε διένυε το 84ο έτος της ζωής του και έμοιαζε με έναν συμπαθέστατο ολοστρόγγυλο παππούλη, που σε συνδυασμό με τις ωραίες ιστορίες του, μου'ρχόταν να του τσιμπήσω τα μάγουλα. Καμία σχέση εν ολίγοις με Jimi Hendrix και τα τοιαύτα. Με ενδιέφεραν πολύ αυτά που έλεγε ο Κόρος: Ιστορίες από τα παλιά πανηγύρια της δεκαετίας του 1930, αφού σε πανηγύρια πρωτοέπαιξε βιολί σε ηλικία 12 ετών, για τον ιεροψάλτη πατέρα του που τον μύησε στη βυζαντινή μουσική, κυρίως για τις συνεργασίες του με θρυλικά ονόματα, από τη Ρόζα Εσκενάζυ και τον Γιώργο Παπασιδέρη μέχρι την Καίτη Γκρέυ και τον Στέλιο Καζαντζίδη - έπινε νερό στο όνομα του Καζαντζίδη! Κι ακόμη, για τους νεότερους, με τους οποίους έπαιξε σε συναυλίες και στη δισκογραφία, την Αλεξίου, τον Νταλάρα, τη Βιτάλη, τη Γλυκερία κ.α.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά την ιστορία που τον πήγαν σε ωδείο για να σπουδάσει κλασικό βιολί. Τι Παγκανίνι και μελέτη, έλεγε, άντε να κάθεσαι σπίτι και να μελετάς βιολί όλη μέρα. Αν δεν πας να παίξεις στα πανηγύρια, πως να το μάθεις το όργανο; Η λαϊκή έκφραση του καλλιτέχνη σε όλο της το μεγαλείο, τέχνη θεόσταλτη, φαινομενικά naive, μα τόσο πρωτοποριακή και με τέτοια εξέλιξη μέσα στα χρόνια! Ο Κόρος αγαπούσε πολύ τους τσιγγάνους και τη δεινότητα τους στη μουσική και το τραγούδι. Από τον Μανώλη Αγγελόπουλο, που θεωρούσε σπουδαίο τραγουδιστή και που είχε συνεργαστεί μαζί του τη δεκαετία του 1960, μέχρι τον Μάκη Χριστοδουλόπουλο, τον οποίο είχε βγάλει στο τραγούδι.
Καλλιτέχνης που κουβαλούσε το πανηγύρι στο αίμα του, φανατικός θιασώτης της πιο εξωστρεφούς φύσης της μουσικής, ο Κόρος εμφανιζόταν μέχρι το τέλος σχεδόν σε εκπομπές τύπου γλεντήστε μαζί μας, πρωτοστατώντας πραγματικά με το βιολί του σε παραδοσιακά και λαϊκά γλέντια. Οι πάντες φυσικά τον αντιμετώπιζαν σαν ένα ιστορικό πρόσωπο της ελληνικής μουσικής, που σίγουρα ήταν και θα είναι! Όπως ακριβώς το έγραψε και στο facebook του, ο νέος βιολιστής Νίκος Βερύκοκκος: Σήμερα έσβησε και η τελευταία σπίθα ενός φλογερού καλλιτέχνη...Ήταν αυτός που ήρθε για να ανατρέψει όλα τα μέχρι τότε δεδομένα στοιχεία τεχνικής και ερμηνείας στην τέχνη του παραδοσιακού και λαϊκού βιολιού. Καλό ταξίδι ΓΙΩΡΓΟ ΚΟΡΟ! Ο δρόμος που χάραξες έχει ήδη γράψει ιστορία. Σ' ευχαριστούμε!
Οι φωτογραφίες του Γιώργου Κόρου είναι από εκείνο το γύρισμα στο σπίτι του (9 Μαρτίου του 2007) και δημοσιεύονται για πρώτη φορά. Ευχαριστώ τον διευθυντή φωτογραφίας Δημήτρη Θεοδωρόπουλο για την παραχώρηση τους. Πηγή: www.lifo.gr
Subscribe to:
Posts (Atom)