Thursday, September 25, 2014

Καλημέρα Ήλιε..Καλημέρα Ελλάδα !! Με τον ΔΙΟΝΥΣΟ



..με μιά ζακετούλα έφυγαν σήμερα απο το σπίτι οι Αθηναίοι,ενώ σε άλλες περιοχες φαίνεται ξεκάθαρα πως το καλοκαιράκι του γυμνού και του κοντομάνικου που κάνει τα ωραία κορμιά ωραιότερα μάλλον τελειώνει..


Εικόνες σαν κι αυτή πρέπει να είναι ελάχιστες γι αυτο το Φθινόπωρο,αν και ο τουρισμός θέλει τον καιρό καλό μέχρι Νοέμβριο Δεκέμβριο..
Το βλέπουμε εξ άλλου κι απο το προφίλ των φίλων στο ΦΒ. Τα τσιτσιδωμένα προφίλ μειώνονται.



Οι αμπελουργοί και όσοι ακολουθούν τη μόδα του τσίπουρου έχουν πατήσει τα σταφυλια  και ο μούστος αγωνίζεται να μετατραπεί σε γλυκόπιοτο κρασί που θα 'ευφραίνει καρδίες" τους μήνες που έχουν ΡΟ..Είπαμε...μήνας που έχει Ρό ,δεν μπαίνει στο κρασί νερό..

Με το ..έμπα του φθινοπώρου φθίνουν και τα πανηγύρια και θα γλυτώσουν λίγο απο τις βαριές ενδυμασίες που φορούσαν κατακαλόκαιρα και κολυμπούσαν στον ιδρώτα Καραγκούνες,Σαρακατσάνες και όσες/όσοι φορούσαν μάλλινες εθνικές στολές..

Καλημέρα με ρομαντική διάθεση καλοί μας φίλοι..
χαρείτε όπου κιαν είστε και η Ελλάδα έχει πάντα τον ήλιο και τις ομορφιές της.
Έτσι εμφανίστηκε στο σύμπαν κι έτσι θα παραμένει...

..έστω κι αν " 6,3 εκατομμύρια Έλληνες είναι φτωχοί "και ζουν, κάτω απο τα όρια της φτωχειας!!!!!


ΔΙΟΝΥΣΟΣ

Το ΑΚΟΥΣΑ:

-ΠΟΥ είστε καλέ;
-Εδώ καλέ.. Ήρθαμε στη ΡΙΖΖΑ (Ρίζα) να φάμε μια ΠΙΤΣΑ!!

Να και κάτι που πήρα απο τη σελίδα της ΝΙΚΗΣ ΤΣΕΛΙΚΑ και φανερώνει πόσο οι άνθρωποι έχουν αναπτύξει τη δημοσιογραφική τους ικανότητα με τα ..πολυμέσα!!

Oh tempora! Oh mores!!!


Στην Γερμανία δημοπρατούνται - ανάμεσα σε άλλα - και ξαφρισμένα νομίσματα από την Αμφίπολι!

Συνένοχο το «κοιμισμένο» ελληνικό υπ. Πολιτισμού! /
 Αφιέρωμα: Χρονοτοπία -25.09.2014  


Γράφει o Γιώργος Λεκάκης /

 Έχω πολλάκις πει και αναφερθεί σε διάφορες δημοπρασίες-πλυντήρια αρχαιοκαπηλικής λείας, που γίνονται με επίσημη και νομιμοφανή βιτρίνα, στο εξωτερικό, σε διάφορες χώρες, εις βάρος του πολιτισμού της Ελλάδος - αλλά και του παγκόσμιου! Η Γερμανία είναι μια απ' αυτές! Η κυριώτερη! Εκεί διοργανώνονται και ετήσια υπαίθρια «παζάρια», με πάγκους διαφόρων περίεργων τύπων, σε μεγάλες πλατείες, που πωλούνται και αγοράζονται αντικείμενα που απαγορεύεται να πωλούνται και να αγοράζονται, όπως είναι τα αρχαία! Οι αστυνομικοί περνάνε δίπλα και μέσα απ' αυτό το «πλυντήριο», σφυρίζοντας αδιάφορα... Φαίνεται πως στους Γερμανούς έχει απομείνει μαράζι το ν' αποκτήσουν πολιτισμό επιπέδου, από την εποχή που αιματοκυλούσαν τον κόσμο, τον βίαζαν, τον εκτελούσαν και τον ακρωτηρίαζαν, για ν' αποδείξουν πως... αυτοί έχουν υψηλότερο πολιτισμό! Αυτοί οι χρόνοι επέρασαν όμως ανεπιστρεπτί για τους Γερμανούς, τους φίλους τους, τους εξαγορασμένους απ' αυτούς οπαδούς, καθηγητές, δικαστές, δικηγόρους και πολιτικούς, και εν γένει τους νοσταλγούς του ναζισμού. Ο κόσμος - αν και με βήματα χελώνας - πάει μπροστά. Αφήνει πίσω του τα ερείπια και τα σκουπίδια, και σκαρφαλώνει προς τον ήλιο και την ανάταση. Κι αυτά τα βρίσκει μόνον στα υψηλά ελληνικά ιδεώδη και ιδανικά, του ανθρωπισμού και της κλασικής παιδείας και τρόπου ζωής, που η αρχαία Ελλάς εδίδαξε! Με τίποτε δεν μπορεί η ανθρώπινη κτηνωδία να ανατρέψει την κοσμική συνέχεια και πορεία της ανθρωπότητος... Ποτέ τα κτήνη δεν μπόρεσαν να κυριαρχήσουν επί των ανθρώπων, ακόμη και μέσ' στην ζούγκλα... Όλα αυτά σκεφτόμουν, καθώς ξεφύλλιζα τους νέους καταλόγους δημοπρασιών, που ετοιμάζεται να διεξάγει η περίφημη γκαλερί «Gorny & Mosch» του Μονάχου, στην οποία επίσης έχω αναφερθεί πολλάκις, σε άρθρα και σε βιβλία μου. Ανάμεσα σε αυτά, πλήθος αρχαίων αντικειμένων, νομισμάτων, της αρχαίας Ελλάδος, που δεν νομιμοποιείται κανείς να πουλά! Είναι στοιχεία της προσωπικότητος κάθε Έλληνος πολίτη και ως τέτοια δεν πωλούνται! Ανήκουν σε όλους τους Έλληνες εξ αδιαιρέτου! Ανήκουν στην χώρα και τον πολιτισμό που τα γέννησε και τα φιλοτέχνησε. Και τους κληρονόμους αυτού. Οι Γερμανοί είναι κληρονόμοι του ναζιστικού Γ΄ Ράιχ. Μπορούν να πωλούν σβάστικες και αυτόγραφα του Χίτλερ, αλλά όχι πνευματική ιδιοκτησία άλλων λαών, και δη αυτών που προσέφεραν μόνο πολιτισμό σε αυτόν τον πλανήτη! Ειδικώς, άνευ επίσημης αδείας για επιστημονικούς και ιστορικούς λόγους, τα αρχαία απαγορεύεται ακόμη και το να ευρίσκονται εκτός της χώρας στην οποία ανήκουν! Απαγορεύεται και αν ακόμη αναφέρεται ο ιδιοκτήτης ή ο πωλητής τους, διότι και αυτός τα κατέχει εξ ίσου παράνομα! Τα εγκλήματα, λοιπόν, πολλά!  Και είναι συνένοχο και συγκατηγορούμενο το κοιμισμένο (;) ελληνικό (;) υπ. Πολιτισμού (;), που ενώ τα ξέρει όλα αυτά, καλύτερα από εμάς τους ερευνητές, ενώ λαμβάνει καταλόγους δημοπρασιών αρχαίων αντικειμένων ξένων οίκων, δεν κάνει τίποτε, παρά μόνον στέκεται απλός παρατηρητής του ξεπουλήματος της χώρας, και της περιουσίας της, που αυτό είναι εντεταλμένο να προστατεύει! Ακόμη και τώρα, την ύστατη στιγμή, για την τιμή των όπλων, μπορεί να ζητήσει ασφαλιστικά μέτρα, να μπλοκάρει την διαδικασία δημοπρασίας παρανόμως εξαχθέντων αρχαίων ελληνικών αντικειμένων και νομισμάτων, αλλά δεν το κάνει... Δεν το έχει κάνει ποτέ! Χρόνια τώρα... Α΄ δημοπρασία: Σε αυτήν την δημοπρασία οι Γερμανοί φρόντισαν και βρήκαν και πολλά νομίσματα από την Αμφίπολι... Το θέμα είναι επίκαιρο: Η Αμφίπολις «παίζει» στα δελτία ειδήσεων όλου του κόσμου και οι διοργανωτές τρίβουν τα χέρια τους, εκτιμώντας ότι τα νομίσματά της, θα πιάσουν τις καλύτερες εφετινές τιμές (ξεκινούν από 500-2.500 ευρώ το ένα και ανεβαίνουν)... Έτσι, στην μεγάλη δημοπρασία αρχαίων νομισμάτων «υψηλής ποιότητος», που θα γίνει στο Μόναχο στις 13.10.14, δημοπρατούνται - σαν να μην τρέχει τίποτε και να πουλάνε τα εσώβρακα του παππού τους - τα εξής νομίσματα του Φιλίππου Β΄ (359-336 π.Χ.): Τετράδραχμο, βάρους περίπου 14,40 γραμμ. Νόμισμα του 356-355 π.Χ. Εμπρός εικονίζεται κεφάλι του Διός με δάφνινο στεφάνι. Αξιοπρόσεκτο είναι το σύμβολο σαν ημισέληνος-μάτι στην κορυφή της κεφαλής του. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ», και «ΔΥ»(ναστεία), και εικονίζει ιππέα σαν να χαιρετά με ανυψωμένο το δεξί χέρι. Κάτω από το άλογο υπάρχει ο κοσμικός μυστικιστικός κεραυνός-όπλο του Διός. Άλλο τετράδραχμο, βάρους 14,21 γραμμ. Νόμισμα του 355-349/8 π.Χ. Εμπρός εικονίζει κεφάλι του Διός, με δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ» και «Λ», και εικονίζει ιππέα-αναβάτη επί πηγασόμορφου αλόγου, με κλαδί, δάφνης ή φοίνικα, και έναν καρκίνο (καβούρι). Δημοπρατούνται δυο τέτοια ίδια νομίσματα. Άλλο τετράδραχμο, βάρους 14,16 γραμμ. Παρόμοιο με τα προηγούμενα νόμισμα του 323/2-316/5 π.Χ. Εμπρός: Κεφάλι του Διός με δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ», ιππέας -αναβάτης με «καουμπόικο» καπέλλο, βαστώντας κλαδί, και τσεκούρι με μακρύ κοντό. Κάτω από το άλογο ένας λαγός - σύμβολο των Λαγιδών. (Ο πίλος, που σήμερα είναι γνωστός ως «καουμπόικος τύπος» καπέλλου, απαντάται χιλιάδες χρόνια πριν τον φορέσουν οι αγελαδάρηδες της Αμερικής, σε αρχαία ελληνικά νομίσματα και αγγεία...). Τέλος, άλλο τετράδραχμο, βάρους 14,12 γραμμ. Νόμισμα του 323/2-316/5 π.Χ. Εμπρός: κεφαλή του Διός, με ένα δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ», και εικονίζεται ιππέας-αναβάτης με κλαδι, ένα άφλαστον, και το γράμμα «Γ». Και τα εξής νομίσματα του Μ. Αλεξάνδρου: Δημοπρατείται τετράδραχμο, βάρους 17,25 γραμμ. Νόμισμα του 336-323 π.Χ. Εμπρός: κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντοκεφαλή. Πίσω: Γραφή «ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ». Εικονίζεται ο Ζευς με ράβδο-σκήπτρο καθιστός, κρατώντας με τεντωμένο το δεξί του χέρι έναν αετό. Από κάτω υπάρχει ένα μακεδονικό κράνος. Άλλο τετράδραχμο, βάρους 17,23 γραμμ. Νόμισμα του 325-315 π.Χ. Εμπρός: κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντοκεφαλή. Πίσω γράφει «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ» και εικονίζεται ο Ζευς καθιστός, πατώντας σε υποπόδιο, κρατώντας βασιλική ράβδο (σκήπτρο) στο αριστερό χέρι, και στο τεντωμένο δεξί χέρι αετό, ενώ συνυπάρχουν μάλλον μέλισσα και ροδοπέταλα. Και ένα νόμισμα του θλιβερού Περσέα (179-168 π.Χ.): Τετράδραχμο, βάρους 15,38 γραμμ. Νόμισμα του 173-171 π.Χ. Εμπρός εικονίζεται το κεφάλι του βασιλιά με διάδημα. Πίσω γράφει «ΒΑΣΙ-ΛΕΩΣ ΠΕΡ-ΣΕΩΣ» και εικονίζει αετό με ελαφρώς ανοιγμένα πτερά, σε στάση απογειώσεως, ενώ ένας κεραυνός στέκεται στο κεφάλι του. Διακρίνεται το μονόγραμμα «ΘΕ»(ός) και το μονόγραμμα «AY». Μεταξύ των νυχιών του αετού το «AN», και το φλογοβόλο μυστικιστικό όπλο του Διός. Το σύνολο στο κάτω μέρος δεσμεύεται με κορδέλλα, που κλείνει ένα δάφνινο στεφάνι! (Αυτό το νόμισμα ίσως να μην προέρχεται από την Αμφίπολι, αλλά από την Πέλλα). Β΄ δημοπρασία: Στην δεύτερη δημοπρασία που θα διεξαχθεί επί διήμερον (14-15.10.2014) θα δημοπρατηθούν και πάλι αρχαία νομισμάτων και συλλογές: Νομίσματα του Φιλίππου: Τρία χρυσά νομίσματα, στατήρες, βάρους 8,59 γραμμ. Νόμισμα του 340/336-328 π.Χ. Εμπρός: Κεφαλή του θεού Απόλλωνος με δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠΠΟΥ», και εικονίζονται φύλλα κισσού. Τετράδραχμο, βάρους 14,36 γραμμ. Νόμισμα του 342-329 π.Χ. Εμπρός: Κεφάλι του Διός με δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ», και εικονίζεται αναβάτης ιανόμορφου αλόγου, με κλαδί. Και άλλο τετράδραχμο, ιδίου βάρους (14,36 γραμμ.). Νόμισμα του 323/2-316/5 π.Χ. Εμπρός: Κεφάλι του Διός, με δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ», και εικονίζει αναβάτη ίππου με κλαδί, και το μονόγραμμα «Λ». Και νομίσματα του Μ. Αλεξάνδρου: Τέταρτο στατήρος, βάρους 2,12 γραμμ. Νόμισμα περ.  330-320 π.Χ.. Εμπρός: Κεφαλή της θεάς Αθηνάς με κορινθιακό κράνος. Πίσω γράφει «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ» και εικονίζεται ο φλογοβόλος κεραυνός-όπλο του Διός, τόξο και ρόπαλο. Τετράδραχμο, βάρους 17,25 γραμμ. Νόμισμα του 336-323 π.Χ. Εμπρός: κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντοκεφαλή. Πίσω γράφει «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ», και εικονίζεται ο Ζευς με τον ιερό αετό του και έναν κόκκορα. Και δεύτερο τετράδραχμο, βάρους 17,05 γραμμ. Νόμισμα του 336-323 π.Χ. Εμπρός: Κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντή. Πίσω γράφει «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ», και εικονίζεται ο Ζευς με αετό. Κάτω από τον θρόνο, μονόγραμμα. Τετράδραχμο, βάρους 17,19 γραμμ. Νόμισμα του 323-320 π.Χ. Εμπρός. Κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντοκεφαλή. Τα στολίδια της κεφαλής του θυμίζουν σε εμάς τα κατοπινά γνωστά ως «ινδιάνικα στολίδια κεφαλής». Πίσω γράφει «ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ», και εικονίζει ένθρονο τον Δία, σε πολυτελή θρόνο, να κρατά το ιερό πτηνό του, τον αετό, με το δεξί και βασιλικό σκήπτρο με το αριστερό. Και μονόγραμμα του βασιλέως. Τετράδραχμο, βάρους 17,19 γραμμ. Νόμισμα του 323-320 π.Χ. Εμπρός: κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντοκεφαλή. Πίσω γράφει «ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ», και εικονίζεται ένθρονος ο Ζευς με τον αετό του και ένας αλέκτωρ (κόκκορας) από κάτω, ενώ υπάρχει και μονόγραμμα στον τομέα. Και δυο τετράδραχμα, βάρους 17,11 γραμμ. Νόμισμα του 315-294 π.Χ. Εμπρός: Κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντή. Πίσω γράφει «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ», και εικονίζεται ο Ζευς ένθρονος κρατώντας αετό και σκήπτρο. Διακρίνεται το γράμμα «Λ», και κάνθαρος κάτω από τον θρόνο. Και το νόμισμα με τον Ποσειδώνα... ποδοσφαιριστή! Τέλος, το νόμισμα με τον... ποδοσφαιριστή! Ένα τετράδραχμο του Δημητρίου Πολιορκητού (306-283 π.Χ.), βάρους 16,89 γραμμ. Νόμισμα του 290-289 π.Χ. Εμπρός: Κεφάλι του βασιλιά με κέρατα ταύρου. Πίσω γράφει «ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ», και το μονόγραμμά του, και εικονίζεται γυμνός και γυμνασμένος καλλίγραμμος ο Ποσειδών με την κοσμική τρίαινά του στ' αριστερό χέρι. Στέκεται «σε στάση ποδοσφαιριστή», επί δυο ανόμοιων βράχων, που παραπέμπουν, σχηματικά και αναλογικά, στην Γη και την Σελήνη, ως ενοσίγαιος θεός. Αριστερά, εικονίζεται το μυστικιστικό όπλο του Ποσειδώνος, αντίστοιχο με τον κεραυνό του αδελφού του, Διός. Εικάζω, πως επειδή απ' όλον αυτόν τον συμβολισμό και τον αποκρυφισμό οι Γερμανοί έχουν... μεσάνυχτα, το νόμισμα που θα πιάσει καλύτερη τιμή σε αυτήν την δημοπρασία, θα είναι αυτό με τον Ποσειδώνα επί βράχου, διότι θα τον βλέπουν σαν τον... Κάιζερ Φραντς Μπέκενμπάουερ... Αγνοώντας, όμως και πάλι, πως το ποδόσφαιρο και η πετόσφαιρα (χάντμπαλλ), άθλημα που καυχώνται οι Γερμανοί ότι εφηύραν, είναι αρχαιότατα ελληνικά ομαδικά παιγνίδια, και μάλιστα παράσταση από το τελευταίο, έχουν και εκθέτουν και σε μουσείο τους, κλεμμένο από το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων, επί Κατοχής (περισσότερα προσεχώς). ΥΓ: Για να κατανοήσετε περισσότερο την αξία της περιοχής του Παγγαίου ως πανελλήνιου νομισματοκοπείου της αρχαιότητος, δείτε την συνέντευξη που μου παραχώρησε ο νομισματολόγος κ. Αστ. Τσίντσιφος στις www.fryktories.net, και στην εκπομπή «Εσ-ομολογήσεις» με τίτλο «Η Άγνωστη και απόκρυφη Ιστορία του Παγγαίου και της Αμφιπόλεως»: https://www.youtube.com/watch?v=8KZm7GaQ6Vs&list=UU3zJTtBSzBmWwydPpNMhbaw Επίσης, δείτε τα σχετικά βιβλία μου: «Αρχαιοκαπηλίες των Γερμανών στην Ελλάδα επί Κατοχής», εκδ. «Κάδμος», 2012. «Ναζί: Οι βάρβαροι του 20ού αιώνα», εκδ. Κάδμος, 2013. Και «Κατεστραμμένες πόλεις και χωριά στην Ελλάδα επί Κατοχής», εκδ. Κάδμος, 2014.

Πηγή: http://www.xronos.gr/detail.php?ID=94508

Πασχάλης Τερζής. Μπεζέρισα. Επιτραπέζιο








ΤΕΡΖΗΣ
     Ο
 ΕΝΑΣ




ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΜΠΝΕΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Πασχάλης Τερζής-ΜΠΕΖΕΡΙΣΑ


ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ



Πασχάλης Τερζής-ΜΠΕΖΕΡΙΣΑ-ΤΟ ΑΝΕΣΤΑΚΙ

Η DW για την παραίτηση του πρέσβη στο Βερολίνο

Η DW για την παραίτηση του πρέσβη στο Βερολίνο
Ρεπορτάζ για την παραίτηση του Έλληνα πρεσβευτή στο Βερολίνο δημοσιεύεται σήμερα στην ιστοσελίδα της ελληνικής υπηρεσίας της Deutsche Welle.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Παναγιώτης Ζωγράφος χαρακτήρισε αναληθείς τις εικασίες που ήθελαν ως αιτία της παραίτησής του τη δυσαρέσκεια που είχε εκφράσει πρόσφατα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας για τις καθυστερήσεις στην ανέγερση του νέου κτιρίου της πρεσβείας στο Βερολίνο. Ούτως ή άλλως, όπως επισημαίνεται στο ρεπορτάζ, ο πρεσβευτής δεν έχει αρμοδιότητα για το συγκεκριμένο θέμα.
«Ο κ. Ζωγράφος επίσης διέψευσε ότι η παραίτησή του σχετίζεται με το γεγονός ότι δεν συμμετείχε στις συνομιλίες που είχε ο Έλληνας πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς την Τρίτη με την καγκελάριο Άγγελα Μέρκελ στη γερμανική πρωτεύουσα. Κατέστησε δε σαφές ότι πέραν αυτού δεν πρόκειται να κάνει καμία άλλη δήλωση. Οι λόγοι της παραίτησής του αναφέρονται στην επιστολή που έχει στείλει στο υπουργείο Εξωτερικών και μόνο εκεί», αναφέρεται στο δημοσίευμα, στο οποίο επισημαίνεται ότι ο κ. Ζωγράφος «δεν φημίζεται ότι παίρνει εν θερμώ αποφάσεις και ούτε είναι κάποιος που με αφορμή κάποιο περιστατικό και μόνο θα μπορούσε να φτάσει στο σημείο να υποβάλει την παραίτησή του- άλλωστε, αντιλαμβάνεται πλήρως τον αντίκτυπο που θα προκαλούσε η παραίτηση ενός Έλληνα πρεσβευτή στο Βερολίνο τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμάνια σε καιρούς κρίσιμους όπως σήμερα. Όλα αυτά σίγουρα τα συνυπολόγισε πριν πάρει την απόφασή του. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να δεχτούμε ότι πράγματι η μη συμμετοχή του στη συνάντηση Μέρκελ-Σαμαρά δεν υπήρξε η αιτία της παραίτησης. Αλλά η αφορμή;», διερωτάται ο συντάκτης και προσθέτει ότι κανονικά ο πρεσβευτής «θα έπρεπε να συμμετάσχει και αυτός, δεδομένου ότι, εκτός από την πάγια πρακτική που ακολουθείται, είναι άριστος γνώστης του πολιτικού γίγνεσθαι στη Γερμανία και έχει καλλιεργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τη γερμανική κυβέρνηση».
Το δημοσίευμα συνεχίζει αναφέροντας ότι «ο Παναγιώτης Ζωγράφος εισέπραξε στο Βερολίνο τη δυσαρέσκεια του πρωθυπουργικού γραφείου, επειδή, όπως του καταλογίσθηκε, δεν είχε προσφέρει ικανοποιητική εικόνα των γερμανικών διαθέσεων σε ό,τι αφορούσε τη συνάντηση με την Άγγελα Μέρκελ» και καταλήγει: «Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της Deutsche Welle, o κ. Ζωγράφος είχε γραπτώς ενημερώσει από καιρό το πρωθυπουργικό γραφείο ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα στο Βερολίνο δεν ενδείκνυται για επίσκεψη και ότι ο πρωθυπουργός δεν πρόκειται να εισπράξει δημόσια στήριξη της καγκελαρίου. Ο κ. Ζωγράφος είχε προτείνει αναβολή του ταξιδιού και συγκεκριμένα για μια ημερομηνία μετά τη σύσταση της νέας Κομισιόν. Όμως το Μαξίμου έκρινε για δικούς του λόγους ότι η επίσκεψη θα έπρεπε να γίνει τώρα. Με τα γνωστά αποτελέσματα».
ΦΑΙΗ ΚΑΡΑΒΙΤΗ, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Stephen Miller:"Να γιατί η Μακεδονία είναι Ελληνική"!

Ο χάρτης της επίμαχης περιοχής όπου είναι διακριτά τα όρια μεταξύ της Μακεδονίας και της Παιονίας. Ο ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ 

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΞΕΣΚΕΠΑΖΕΙ 


ΤΟΥΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΟΥΣ.

 
Ο διάσημος Αμερικανός Καθηγητής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο του ΜπέρκλευΣτέφεν Μίλλερ, με μνημειώδη επιστολή του, προς το επίσημο Περιοδικό του Αμερικανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου «Archaeology Magazine», ξεσκεπάζει τους σφετεριστές της Ιστορικής Αλήθειας και με αδιαμφισβήτητα επιστημονικά επιχειρήματα, καταρρίπτει απόλυτα τους ισχυρισμούς των Σκοπίων, περί του δήθεν δικαιώματός τους να αποκαλούνται «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και «ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ» !

Ειδικότερα, ο διάσημος Καθηγητής, με αφορμή προκλητικό άρθρο του Δημοσιογράφου Matthew Brunwasser για τα Σκόπια, υπό τον τίτλο "Letter From Macedonia: Owning Alexander", που δημοσιεύθηκε στο προηγούμενο τεύχος Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου του καταξιωμένου αμερικανικού περιοδικού «Archaeology», ανατρέπει με γραπτή επιστολή του το «θεμελιώδες ιδεολόγημα» των Σκοπίων, τεκμηριώνοντας πως η περιοχή εκείνη ήταν η Παιονία και πως δεν έχουν δικαίωμα άρα οι σημερινοί Σκοπιανοί κάτοικοί της, να αποκαλούν το κράτος τους «Μακεδονία», αλλά ούτε και τους εαυτούς τους «Μακεδόνες», όπως δεν μπορούν να το κάνουν λόγου χάρη και «οι Αιγύπτιοι»!
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ 
ΠΑΙΟΝΙΑ  ΚΑΙ  ΟΧΙ   «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» !
Συγκεκριμένα, γράφει κατά λέξη ο διάσημος Αμερικανός Καθηγητής προς τον Εκδότη του Archaeology:
«Ανοίγοντας σήμερα το τεύχος Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου του περιοδικού Archaeology, ανέτρεξα με ενδιαφέρον στο «Γράμμα από τη Μακεδονία», και διαπίστωσα ότι στην πραγματικότητα ήταν ένα γράμμα από την Παιονία - περιοχή βόρεια του όρους Βαρνούς και του όρους Όρβηλος. Η περιγραφή του Livy για τη δημιουργία της ρωμαϊκής επαρχίας της Μακεδονίας (45.29.7 και 12) κάνει σαφές ότι οι Παίονες ζούσαν βόρεια των εν λόγω βουνών, (τα οποία σήμερα αποτελούν γεωγραφικά τα φυσικά όρια της Ελλάδας) και νότια της Δαρδανίας, που σήμερα βρίσκεται το Κόσοβο.

Κατά το Στράβωνα (7.τμ.4) είναι ακόμη περισσότερο σαφές να λεχθεί, ότι η Παιονία βρισκόταν βόρεια της Μακεδονίας και η μόνη δίοδος από την μία στην άλλη περιοχή ήταν (και παραμένει σήμερα) η διάβαση μέσω του στενού περάσματος του Αξιού ποταμού (ή Βαρδάρη). Με άλλα λόγια η περιοχή την οποία περιγράφει ο Matthew Brunwasser στο άρθρο του "Owning Alexander", ήταν στην αρχαιότητα η Παιονία.
Αν και είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι εκείνοι υποτάχτηκαν στον Φίλιππο τον Β΄, πατέρα του Αλεξάνδρου το 359 π.Χ. (Διόδωρος Σικελός 16.4.2), δεν ήταν ποτέ Μακεδόνες και ποτέ δεν έζησαν στη Μακεδονία. Πραγματικά, ο Δημοσθένης (Ολυνθιακός 1.230), μας λέγει ότι είχαν σκλαβωθεί από τον Μακεδόνα Φίλιππο και σαφώς κατά συνέπεια δεν ήταν Μακεδόνες. Ο Ισοκράτης (5.23) σημειώνει τα ίδια.                     
Ομοίως, για παράδειγμα, οι Αιγύπτιοι, οι οποίοι υποτάχτηκαν από τον Αλέξανδρο, ήταν υπό μακεδονική μεν διοίκηση, συμπεριλαμβανομένης και της Κλεοπάτρας, αλλά ποτέ δεν υπήρξαν οι ίδιοι Μακεδόνες και η Αίγυπτος ποτέ δεν ονομαζόταν Μακεδονία (και από όσα γνωρίζω δεν επιζητεί αυτή την ονομασία σήμερα).
  
ΠΑΙΟΝΕΣ ΕΣΤΩ, "ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ" ΠΟΤΕ!
Βεβαίως (συνεχίζει ο Καθηγητής), όπως μας λέει ο Θουκυδίδης (2.99) , οι Μακεδόνες είχαν καταλάβει «μία στενή λωρίδα της Παιονίας, που εκτείνεται από το εσωτερικό μέχρι την Πέλλα και τη θάλασσα, κατά μήκος του Αξιού ποταμού. Θα ήταν ίσως κατανοητό εάν οι σημερινοί κάτοικοι της δημοκρατίας των Σκοπίων ονόμαζαν τους εαυτούς τους Παίονες και θεωρούσαν ότι τους ανήκει η περιοχή που περιγράφει ο Θουκυδίδης. Αλλά γιατί, αντίθετα, προσπαθούν οι σημερινοί κάτοικοι της αρχαίας Παιονίας να ονομάζονται Μακεδόνες  και η περιοχή τους Μακεδονία;

ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ!
Ο χάρτης των Σκοπιανών περιλαμβάνει και τον Λευκό Πύργο!O κ. Brunwasser, (Σ.55) αναφέρεται στους Ελληνικούς ισχυρισμούς, ότι η στάση αυτή αποτελεί «ένδειξη διεκδικήσεων Ελληνικών εδαφών» και επισημαίνει ότι «η βόρεια περιοχή της Ελλάδας, ονομάζεται επίσης Μακεδονία». Αφήνοντας κατά μέρος ότι αυτή η βόρεια περιοχή της Ελλάδας ονομάζεται συνεχώς Μακεδονία για περισσότερα από 2.500 χρόνια, (βλέπε μεταξύ άλλων και Ηρόδοτος 5.17 - 7.128 και αλλού). Η  πλέον  σύγχρονη  Ιστορία  καταδεικνύει ότι οι  Ελληνικές ανησυχίες είναι νόμιμες.
Ενδεικτικά σημειώνεται ότι Χάρτης που εκτύπωσαν τα Σκόπια το 1992 δείχνει καθαρά την διεκδίκηση, ότι η Μακεδονία  εκτείνεται από εκεί, μέχρι το όρος Όλυμπος, προς νότον, συγχωνεύοντας έτσι τις περιοχές της αρχαίας Παιονίας και Μακεδονίας σε μία ενότητα.
Σκοπιανό χαρτονόμισμα με τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης!Η ίδια διεκδίκηση είναι διακριτή και σε χαρτονόμισμα τράπεζας της "Δημοκρατίας της Μακεδονίας", που δείχνει ως ένα από τα Μνημεία της τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλά ακόμη παραδείγματα ημερολογίων, χριστουγεννιάτικων καρτών, αυτοκόλλητων για αυτοκίνητα κτλ, με τις ίδιες διεκδικήσεις.

ΣΕ ΠΟΙΑ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" ΠΗΓΕ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ;
Ο κ. Brunwasser έχει επί πλέον αναδείξει συμφωνώντας, (International Herald Tribune 10-1-2008), εργασία του «Μακεδονικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Ερευνών 16:9» που αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη (16:9), κατά την οποία ένας Μακεδόνας παρουσιάστηκε στον Απόστολο Παύλο, παρακαλώντας τον «Έλα στη Μακεδονία να μας βοηθήσεις». Σε ποίες περιοχές της Μακεδονίας  πήγε ο Απόστολος Παύλος; Πήγε στη Νεάπολη (Καβάλα), στους Φιλίππους, στην Αμφίπολη, στη Απολλωνία, στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια (Πράξεις 16:11-17:10). Όλες αυτές οι περιοχές αποτελούν την ιστορική Μακεδονία και καμία δεν βρίσκεται στην Παιονία. Τι είδους απαίτηση εγείρεται από ένα Ινστιτούτο των Σκοπίων, που αναφέρεται σε περιγραφή της αρχαίας Μακεδονίας και στη σημερινή περιοχή της σημερινής βόρειας Ελλάδας;

"Η  ΜΕΓΑΛΗ ΦΛΩΡΙΔΑ"
Δεν ξέρω τι θα συμπεραίναμε, εάν ένα μεγάλο νησί κοντά στις νοτιοδυτικές ακτές των ΗΠΑ , άρχιζε να αυτοαποκαλείται Φλώριδα και εμφάνιζε σε χαρτονομίσματά του εικόνες της από το Disney World, ενώ παράλληλα κυκλοφορούσε χάρτες που θα παρουσίαζαν τη "Μεγάλη Φλώριδα"!

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ  ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΤΕΤΤΙΝΙΟΥΣ, 1944
 Σίγουρα δεν υπάρχει αμφιβολία για το τι είχε στο μυαλό του ο Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Edward Stettinious, όταν στις 26 Δεκεμβρίου 1944 έγραφε [Πηγή: U.S. State Department, Foreign Relations vol viii,    Washington, D.C., Circular Airgram (868.014/26Dec.1944)]:
"Το Υπουργείο (Εξωτερικών) σημείωσε με σημαντικό ενδιαφέρον αυξανόμενες προπαγανδιστικές διαδόσεις και ημιεπίσημες δηλώσεις υπέρ μιας αυτόνομης Μακεδονίας, που προέρχονται κυρίως από τη Βουλγαρία, αλλά επίσης και από Γιουγκοσλαβικές πηγές παρτιζάνων και άλλων, με την πρόθεση να συμπεριληφθούν και ελληνικές περιοχές στο υπό διαμόρφωση κράτος. Η Κυβέρνηση των ΗΠΑ θεωρεί τις συζητήσεις περί μακεδονικού «κράτους», Μακεδονικής «πατρίδας» ή Μακεδονικής «εθνικής συνειδήσεως» , αδικαιολόγητη δημαγωγία που δεν αντιπροσωπεύει εθνική ή πολιτική πραγματικότητα και διαβλέπει με τη σημερινή της επανεμφάνιση σε μια πιθανή συγκάλυψη επιθετικών προθέσεων κατά της Ελλάδας."

ΕΛΛΗΝΑΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ! 
   
Ο κάτοικος Βουλγαρίας κ. Brunwasser αναφέρει στη συνεχεία (συνεχίζει πάντα στην Επιστολή του ο Καθηγητής), με έκδηλη καταφρόνηση, ότι η Ελλάδα ισχυρίζεται πως ο "Αλέξανδρος Γ΄, ο Μέγας Αλέξανδρος είναι .....Έλληνας". Αυτή η στάση με περιπλέκει. Τι "διεκδίκηση" υπάρχει; 
   
Ο προ-προ-πάππος του Αλεξάνδρου, ο Αλέξανδρος Α΄, είχε πιστοποιηθεί ως Έλληνας στην Ολυμπία και σύμφωνα με τα λεγόμενα του πατέρα της ιστορίας: "Συμβαίνει να γνωρίζω ότι [οι πρόγονοι του Αλεξάνδρου] είναι Έλληνες" (Ηρόδοτος 5.22) 
   
Ο πατέρας του Αλεξάνδρου, ο Φίλιππος, είχε νικήσει σε διάφορα ιππευτικά αθλήματα στην Ολυμπία και τους Δελφούς (Πλούταρχος, Αλέξανδρος 4.9; Ηθικά 105A), που αποτελούν τα πλέον Ελληνικά από όλα τα Ιερά της αρχαίας Ελλάδας, στα οποία γραμμένα με ελληνικά γράμματα, 2.300 χρόνια πριν, πιστοποιούν αδιαμφισβήτητα την ελληνικότητα των Μακεδόνων και της Μακεδονίας, που με τον Αλέξανδρο τον Α΄ έσωσε στις Πλαταιές την Ελλάδα, με τον Φίλιππο ετοίμασε το όραμα και το στράτευμα και με τον Αλέξανδρο Γ΄ τον Μέγα, πέτυχε την κατάλυση της απέραντης και πανίσχυρης Περσικής Αυτοκρατορίας, στο όνομα όλων των Ελλήνων.

Δεν ήταν επιτρεπτή η συμμετοχή μη Ελλήνων σε αγώνες. Εάν ο Φίλιππος ήταν Έλληνας, δεν ήταν επίσης και ο γιός του Αλέξανδρος Έλληνας; 

ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ
   
Ο Ευριπίδης, ο οποίος πέθανε και ετάφη στη Μακεδονία (Θουκυδίδης apud Pal. Anth. 7.45; Παυσανίας  1.2.2; Διόδωρος ο Σικελός 13.103), έγραψε το έργο Αρχέλαος, προς τιμή τού προγόνου του Αλεξάνδρου, στη Σλαβική γλώσσα;
   
Όταν έγραψε τις Βάκχες, ευρισκόμενος στην Αυλή του Αρχέλαου, δεν το έγραψε στα Ελληνικά, όπως έχει διασωθεί μέχρι τις ημέρες μας;
   
Μήπως πρέπει να υποθέσουμε ότι ο Ευριπίδης ήταν «Μακεδόνας», που έγραφε στα Σλαβικά (σε μια εποχή που αυτή η γλώσσα δεν υπήρχε) και μετά τα έργα του μεταφράστηκαν στα  Ελληνικά ;  

ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΕ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ;
   
Ποια ήταν η γλώσσα στην οποία ο Αριστοτέλης δίδασκε τον Αλέξανδρο;
   
Ποια γλώσσα μετέφερε ο Αλέξανδρος στις εκστρατείες του στην Ανατολή;
   
Γιατί έχουμε σήμερα αρχαίες επιγραφές στην Ελληνική, σε πόλεις που ίδρυσε ο Αλέξανδρος, φθάνοντας μέχρι το Αφγανιστάν, και όχι στη Σλαβική;
   
Γιατί η Ελληνική επικράτησε παντού στην Αυτοκρατορία του Αλεξάνδρου, εάν αυτός ήταν πραγματικά όχι Έλληνας αλλά "Μακεδόνας"; (σ.σ. εν. εθνικά "Μακεδόνας").
   
Γιατί η Καινή Διαθήκη γράφτηκε στην Ελληνική και όχι στη Σλαβική;

Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΣΛΑΒΙΚΑ  
Στη σελίδα 57 της αποκαλούμενης «Επιστολής από τη Μακεδονία», υπάρχει φωτογραφία του συγγραφέα, που στέκεται μπροστά από "μπρούτζινο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην πόλη Πριλέπ". Το άγαλμα είναι έκδηλα σύγχρονης κατασκευής, αλλά το ερώτημα είναι εάν ο Αλέξανδρος θα μπορούσε να διαβάσει την επιγραφή που φέρει στη Σλαβική γλώσσα, κάτω από τα πόδια του. Με την δεδομένη ιστορικά μεταγενέστερη ανάπτυξη της Σλαβικής σε σχέση με την Ελληνική γλώσσα, η απάντηση είναι προφανής.

"ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ  ΑΝΟΗΣΙΕΣ" ΤΟΥ MATTHEW BRUNWASSER
   
Παρά το ότι είναι καλοδεχούμενη η αναφορά του κ. Brunwasser σε αρχαιολογικά θέματα της Παιονίας, η εκ μέρους του υιοθέτηση και η προβολή συγχρόνων πολιτικών επιδιώξεων των κατοίκων της ως προς την χρήση της ονομασίας Μακεδονία, δεν είναι μόνο μη καλοδεχούμενη, αλλά αποτελεί παροχή κακών υπηρεσιών προς τους αναγνώστες του περιοδικού Archaeology, οι οποίοι φαντάζομαι ότι ενδιαφέρονται για ιστορικές αλήθειες. Αλλά τότε, η απόφαση εκ μέρους του περιοδικού Archaeology - ενός εντύπου του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου των ΗΠΑ - για την διάδοση αυτής της ιστορικής ανοησίας, αποτελεί εγχείρημα σε βάρος της αξιοπιστίας του.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΗΤΑΝ ΜΟΝΑΧΑ ΜΙΑ
   
Ας λεχθεί ακόμη μία φορά: Η περιοχή της αρχαίας Παιονίας, ήταν μέρος της Μακεδονικής Αυτοκρατορίας, όπως ήταν επίσης η Έφεσος, η Τύρος, η Παλαιστίνη, η Μέμφις, η Βαβυλώνα, τα Τάξιλα , και δωδεκάδες ακόμη. Όλες αυτές είχαν γίνει «Μακεδονικές» για μία περίοδο, αλλά καμία από αυτές δεν ήταν ποτέ η «Μακεδονία».

"ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
   
Ας μου επιτραπεί να περατώσω αυτή τη επεξήγηση κάνοντας μία πρόταση, για την επίλυση του ερωτήματος της σύγχρονης χρήσεως της ονομασίας «Μακεδονία». Η  Ελλάδα  πρέπει  να  προσαρτήσει την Παιονία, όπως έκανε ο Φίλιππος Β΄το 359 π.Χ. Αυτό θα  φαινόταν αποδεκτό από τους σύγχρονους κατοίκους της εν λόγω περιοχής, δεδομένου ότι ισχυρίζονται πως είναι Ελληνική, ενστερνιζόμενοι το όνομα της Μακεδονίας και του πλέον διάσημου τέκνου της. Τότε οι σύγχρονοι κάτοικοι αυτής της νέας Ελληνικής περιοχής, θα μπορούσαν να ασχοληθούν να μάθουν, να μιλούν και να γράφουν Ελληνικά, ας  ελπίσουμε τόσο  καλά, όσο τα  ήξερε και ο Μέγας Αλέξανδρος.
Ειλικρινώς,
Stephen G. Miller, Επίτιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Berkley, Καλιφόρνια, ΗΠΑ
Υ.Γ. Για μία πληρέστερη εξέταση αρχαίων αποδείξεων περί της Παιoνίας, βλέπε I. L. Merker, "The Ancient Kingdom of Paionia," Balkan Studies 6 (1965) 35-54
Κοινοποίηση:
C. Brian Rose, President, Archaeological Institute of America
Hillary Rodham Clinton, Secretary of State of the United States of America

(Ευχαριστούμε την Εύη Σαραντέα για το Εμαίηλ που μας έστειλε)

Βενιζέλος-Αϊντε 25 λεπτά μόνοι για την Κύπρο

Βενιζέλος-Αϊντε 25 λεπτά μόνοι για την Κύπρο
Συνεχίζοντας τις επαφές του στην έδρα του ΟΗΕ, ο ειδικός σύμβουλος του ΓΓ του ΟΗΕ για το Κυπριακό, Εσπεν Μπαρθ Αϊντε, είχε σήμερα συνάντηση διάρκειας 50 λεπτών με τον αντιπρόεδρο της ελληνικής κυβέρνησης και ΥΠΕΞ Ευάγγελο Βενιζέλο. Οι δύο άνδρες συνομίλησαν για 25 λεπτά χωρίς την παρουσία συμβούλων.
O κ. Αϊντε χαρακτήρισε εξαιρετική την συνάντησή του με τον κ. Βενιζέλο, υπογραμμίζοντας ότι αυτή τη στιγμή αναπτύσσονται κάποιες πολύ εποικοδομητικές ιδέες επιχειρώντας να δημιουργήσουν νέο δυναμισμό στο μακροχρόνιο αυτό πρόβλημα του Κυπριακού.
Χαρακτήρισε πολύ καλό το ξεκίνημα της προσπάθειάς του και θετική την υποδοχή από τις δύο πλευρές και τις εγγυήτριες δυνάμεις. “Γνωρίζουμε πως τα δύσκολα θέματα βρίσκονται μπροστά μας. Τώρα οδεύουμε προς τις ουσιώδες δομημένες διαπραγματεύσεις στην Κύπρο και είμαι ευτυχής που η Ελλάδα υποστηρίζει τις προσπάθειες” είπε.
Αναφορικά με τις υπόλοιπες συναντήσεις που πραγματοποιεί στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης, πέραν των συναντήσεων με τον Τούρκο υφυπουργό Εξωτερικών κ. Σινιρλίογλου και τον Ευρωπαίο Επίτροπο για θέματα διεύρυνσης κ. Φούλε, θα έχει επίσης συνομιλίες αύριο με την αμερικανίδα υφυπουργό Εξωτερικών, Βικτώρια Νούλάντ. «Βρίσκομαι σε στενή επαφή μαζί τους», πρόσθεσε.
Είχε επίσης σήμερα συνάντηση με Ρώσους αξιωματούχους.
«Είναι ενδιαφέρον πως ενώ το Κυπριακό είναι θέμα που διχάζει στην Κύπρο, αντιμετωπίζεται αρκετά ενιαία στη Νέα Υόρκη, υπό την έννοια ότι το Σ.Α. έχει μία άποψη. Στηρίζοντας τη διαδικασία για διευθέτηση μέσω διαπραγματεύσεων για την επανένωση της νήσου. Κι αυτό είναι σημαντικό, γιατί ενώ υπάρχουν διαφωνίες σε άλλα θέματα, όπως την Ουκρανία και τη Συρία, στο Κυπριακό τα 5 μόνιμα μέλη είναι ενωμένα».
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, χαρακτήρισε πολύ σημαντική την υποστήριξη του διεθνούς παράγοντα, όμως ακόμη πιο σημαντική θεωρεί την υποστήριξη στην Κύπρο, από τις δύο κοινότητες.
«Εργάζομαι μαζί με τους ηγέτες και τους διαπραγματευτές, όμως εργάζομαι και στην κοινωνία των πολιτών, την επιχειρηματική κοινότητα, τους θρησκευτικούς ηγέτες κα, επιχειρώντας να δημιουργηθεί μία ευρύτερη προσέγγιση».
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος χαρακτήρισε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και ουσιαστική τη συνάντηση με τον κ. Αϊντε, επισημαίνοντας την μεγάλη πολιτική εμπειρία του ειδικού συμβούλου και την πολύ καλή αίσθηση που έχει της διεθνούς πραγματικότητας.
«Παρουσίασα τις ελληνικές θέσεις που είναι πολύ γνωστές, σταθερές και καθαρές και συμφωνήσαμε να έχουμε συνεργασία. Θα περιμένουμε να επισκεφθεί την Αθήνα».
Ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης τόνισε ότι για την Ελλάδα η λύση στο Κυπριακό θα πρέπει να γίνει δεκτή μέσω δημοψηφίσματος από τον κυπριακό λαό, από τις δύο κοινότητες. Αφού αυτό θα είναι το τέλος της διαδικασίας, πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε ως κριτήριο για το ουσιαστικό περιεχόμενο της λύσης. που πρέπει να είναι αποδεκτή δημοκρατικά από τον ίδιο τον λαό και να είναι σύμφωνη με τις αποφάσεις του ΟΗΕ, τις συμφωνίες υψηλού επιπέδου, με το κοινό ανακοινωθέν της 11ης Φεβρουαρίου 2014 και με το ευρωπαϊκό κοινοτικό κεκτημένο. Και πρέπει να διαφυλάξουμε την διεθνή νομική προσωπικότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία είναι θώρακας, όχι μόνο για τους Ελληνες Κυπρίους, αλλά για όλους τους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας».
ΠΗΓΗ: ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΖΟΥΠΑΝΙΩΗΣ, ΚΥΠΕ-CNA(Απο σελ.Μignatiou.com)

ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΥΡΙΤΣΗΣ.Τα "γρέκια" .Ταξιδεύοντας



Ο Αντώνης 
Κυρίτσης 
στη Μελβούρνη
με το ζευγος 
Γαγάτσια,,,
κοντοχωριανοί του



ΑΝΤΏΝΗΣ ΚΥΡΙΤΣΗΣ. Τα "Γρέκια " 

Δ.Νανόπουλος:Το Σύμπαν δεν… συνωμοτεί !" Ενδιαφέρουσα συνέντευξη στα "Χανιώτικα Νέα"

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη έδωσε πριν λίγο καιρο ο καθηγητής Δημήτρης Νανόπουλος στην εφημερίδα "Χανιώτικα Νέα"την οποία και αναδημοσιεύουμε όπως ακριβώς εμφανίζεται στη ιστοσελίδα τους..
Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΑ “Χ.Ν.”
 Το Σύμπαν δεν… συνωμοτεί
"Εχουμε λοιπόν, για πρώτη φορά στην ανθρωπότητα απάντηση για το πώς προκύπτουν οι νόμοι της Φυσικής. Είναι ο εγκλωβισμός που δίνει τους νόμους"
Γράφει:  - 1 Αυγούστου 2014 10:05 πμ (ενημερώθηκε: 1 Αυγ 10:43 πμ) - 3 ΣΧΟΛΙΑ
30

Ανήκει στην ελίτ των εξαιρετικών επιστημόνων παγκοσμίως. Η δουλειά του είναι συναρπαστική και απαιτητική. Και παρά το ότι ψάχνει διαρκώς για απαντήσεις σε ερωτήματα που έχουν να κάνουν με την υφή, την προέλευση και την εξέλιξη του Σύμπαντος, ο Δημήτρης Νανόπουλος δεν ζει αποκλειστικά στη σφαίρα της επιστήμης. Μιλά με πάθος για τα κακώς κείμενα, καταδικάζει τις φρικαλεότητες στη Γάζα, παραδέχεται πως η Ελλάδα δεν έχει να προσφέρει όσα το εξωτερικό σε ταλαντούχους νέους που τώρα ξεκινούν την καριέρα τους και πάνω απ’ όλα, όταν αναφέρεται στη μεγάλη του αγάπη, τη Φυσική, χρησιμοποιεί λόγο τόσο κατανοητό που κάνει και τον πιο αδαή να την κατανοήσει και… αβίαστα να τη θαυμάσει.
Ο επόμενος -ίσως- διευθυντής του CERN, μια μέρα πριν από την ομιλία του στο Νεώριο Μόρο μίλησε στα “Χανιώτικα νέα” για τη Φυσική, το Σύμπαν και την… ανθρώπινη βλακεία. “Δεμένος” από μικρός σε μια μοίρα που τον “τραβούσε” πάντα προς το συγκεκριμένο επάγγελμα, δεν θεωρεί ότι δουλεύει, αλλά πώς κάνει καθημερινά το αγαπημένο του χόμπι. Και σπεύδει να τονίσει πως η επιτυχία, σε κάθε τομέα είναι περισσότερο σκληρή δουλειά και ιδρώτας, παρά “άστρο” και τύχη.
Η “προϋπόθεση” για να έρθει κάποιος στην αυριανή εκδήλωση και να συμμετέχει σε πειράματα φυσικής είναι να είναι από 9-99 χρόνων. Η φυσική είναι τελικά όσο δύσκολη την παρουσιάζουν οι δάσκαλοι ή είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας και έτσι πρέπει να την αντιμετωπίζουμε;
Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Η Φυσική παρουσιάζει οπωσδήποτε κάποια δυσκολία, όπως δυσκολίες έχουν όλα τα πράγματα. Από την άλλη πλευρά είναι ζήτημα αγωγής του τι διαβάζουμε, του πώς διαβάζουμε και το κατά πόσο οι δάσκαλοι μάς κάνουν να αγαπήσουμε αυτό το μάθημα που λέγεται Φυσική. Το κατά πόσον μας βοηθούν να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες. «Οι ρίζες είναι πικρές, οι καρποί είναι γλυκείς», έλεγε ο Αριστοτέλης. Για να γευτούμε τους καρπούς της Φυσικής πρέπει να κοπιάσουμε. Και πρέπει ο δάσκαλος να βοηθά. Αυτό όμως συμβαίνει με όλα τα μαθήματα. Καλό θα ήταν και η Πολιτεία και η οικογένεια, όλος ο κοινωνικός ιστός να έχουν καλύτερη γνώση για το τι ακριβώς είναι η Φυσική. Δεν εννοώ βέβαια να γίνουν όλοι φυσικοί. Αλλά σκεφτείτε: όλοι σχεδόν γνωρίζουν τι έλεγαν οι αρχαίοι, μαθαίνουν ιστορία. Το ίδιο πρέπει να γίνεται και με τη Φυσική.
«Ζούμε σε έναν κόσμο με πάρα πολλά σύμπαντα. Ζούμε επίσης σε 10 διαστάσεις αλλά δεν το αντιλαμβανόμαστε», έχετε πει. Γιατί οι νόμοι της Φυσικής, τα φυσικά φαινόμενα είναι τόσο δύσκολο να τα αντιληφθούμε; Τι είναι εκείνο που περιορίζει την “ορατότητα” της αντίληψης των περισσοτέρων ανθρώπων;
Υπάρχουν πολλά σύμπαντα. Δεν είναι ακόμα αποδεδειγμένο στον βαθμό για παράδειγμα που έχει αποδειχτεί η ύπαρξη του σωματιδίου του Χιγκς, αλλά ξέρουμε ότι υπάρχουν. Ο τρόπος που αυτές οι διαστάσεις συρρικνώνονται ή μαζεύονται σαν “κουβαράκι”, το σχήμα που παίρνουν, μάς οδηγεί στην κατανόηση των Φυσικών Νόμων που διέπουν κάθε σύμπαν. Το σύμπαν μας, έχει τους Φυσικούς Νόμους που ξέρουμε. Εκείνο που είναι εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι κάθε Νόμος είναι απόρροια του πώς συρρικνώθηκαν οι έξτρα διαστάσεις που εμείς μπορεί να μην βλέπουμε, ωστόσο όμως υπάρχουν. Και θα σας το εξηγήσω με ένα παράδειγμα: αν έχω ένα σκοινί στο δωμάτιό μου και παίζω με αυτό, από τις ταλαντώσεις του σχηματίζονται διάφορα κύματα. Αν τώρα δέσω το σκοινί, τα κύματα που θα σχηματιστούν θα είναι πολύ διαφορετικά, θα είναι συγκεκριμένα. Αν λοιπόν υπάρχουν “σύνορα” σε κάθε χώρο, τα κύματα που θα προκύπτουν θα έχουν άμεση σχέση με τον σχηματισμό των σωματιδίων, της μάζας, κ.λπ.. Εχουμε λοιπόν, για πρώτη φορά στην ανθρωπότητα απάντηση για το πώς προκύπτουν οι Νόμοι της Φυσικής. Είναι ο εγκλωβισμός που δίνει τους Νόμους.
Αυτό είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Χρειάζεται εγκλωβισμός για να έχουμε νόμους. Μπορεί να μετατεθεί και σε άλλους τομείς αυτό, εκτός από τη φυσική;
Φυσικά. Ισχύει παντού!
«Δεν του καίγεται καρφάκι του σύμπαντος για εμάς». Το δανείζομαι από παλιότερη συνέντευξή σας. Στην πραγματικότητα τι σημαίνει αυτό; Οτι όποια και να είναι η δική μας αντιμετώπιση απέναντι στα πράγματα, απέναντι στον πλανήτη και κατά συνέπεια και στο σύμπαν, η εξέλιξη των πραγμάτων θα είναι η ίδια;
Είναι μια άλλη έκφραση της θέσης του παραλόγου του Καμύ. Πρέπει να απελευθερωθούμε από αυτά, από θεωρίες που θέλουν το σύμπαν να… εμπλέκεται στα ανθρώπινα. Οι συνθήκες πάνω στη γη είναι τυχαίες. Εμείς είμαστε που προσπαθούμε να βρούμε σκοπούς στο Σύμπαν. Στην πραγματικότητα τίποτα από αυτά δεν ισχύει. Υπάρχει το σύμπαν, υπάρχουμε και εμείς.
«Δηλαδή το Σύμπαν δεν συνωμοτεί για μας;» ρωτώ χρησιμοποιώντας την πασίγνωστη ρήση του Κοέλο -με την οποία ποτέ δεν συμφώνησα, ωστόσο διαρκώς ακούω να επαναλαμβάνεται.
«Το σύμπαν ποτέ δεν έχει συνωμοτήσει, και ούτε πρόκειται», απαντά αφοπλιστικά ο Δ. Νανόπουλος. «Οσα συμβαίνουν σήμερα γύρω μας, έχουν να κάνουν με τον άνθρωπο. Οι βομβαρδισμοί στη Γάζα δεν έχουν να κάνουν με το σύμπαν, έχουν να κάνουν με τον άνθρωπο. Όλα όσα μας αγγίζουν είναι έργα ανθρώπινα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως επειδή δεν καίγεται καρφάκι του σύμπαντος για εμάς, ότι πρέπει να λειτουργούμε με τρόπους καταστροφικούς προς αυτό. Η συμπεριφορά μας ορίζει και το μέλλον μας».
Τι είναι εκείνο που σας “τράβηξε” στην Φυσική; Πώς αποφασίσατε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;
Μέχρι τα 20 μου χρόνια δεν καταλάβαινα γιατί με ρωτούν τι ήθελα να κάνω μεγαλώνοντας. Πάντα θεωρούσα αυτονόητο πως θα ασχοληθώ με τη Φυσική. Από μικρός είχα ανησυχία να καταλάβω τί γίνεται γύρω μου, πώς λειτουργεί ο κόσμος. Τις απαντήσεις τις βρήκα στη Φυσική. Για μένα η Φυσική ήταν πάντοτε μονόδρομος.
Είστε ανάμεσα στους 5, 10 καλύτερους επιστήμονες παγκοσμίως. Έχετε προταθεί και είναι πολύ πιθανό να είστε ο επόμενος διευθυντής του CERN. Τι βαρύτητα έχει όλο αυτό στον τρόπο που δουλεύετε σήμερα και τι χρειάζεται τελικά για να μπορέσει κάποιος να διακριθεί σε τέτοιο βαθμό; Ο επιστήμονας “γεννιέται” ή γίνεται με πολύ διάβασμα και κόπο;
Οι διακρίσεις είναι ευχάριστα και ωραία πράγματα. Ο Αϊνστάιν έλεγε ότι είναι 5% έμπνευση και 95% ιδρώτας. Πρέπει να έχεις το μεράκι ή το δαιμόνιο ή και την τρέλα, για να προχωρήσεις μπροστά. Γιατί από τους τρελούς πάει ο κόσμος μπροστά. Χρειάζεται ένα πέταγμα μυαλού για να προχωρήσει πραγματικά κάτι. Με αυτή την έννοια θέλει πάρα πολλή δουλειά, πάρα πολλή όρεξη και ενθουσιασμό για να πετύχει κανείς. Θέλει -επιμένω- αυτό που λέω “τρέλα”. Από την άλλη πλευρά, η ευχαρίστηση που αντλώ από αυτό είναι απίστευτη. Με κάνει και νιώθω νέος. Ο Μαγιακόφσκι έλεγε «δεν έχω καμία άσπρη τρίχα στην καρδιά μου». Κάπως έτσι νιώθω και εγώ με τη Φυσική, αισθάνομαι νέος. Είναι η χαρά που μου δίνει η έρευνα και η αγάπη που νιώθω για αυτήν.
Γιατί θέλουμε να εξηγήσουμε τον κόσμο; Γιατί θέλουμε να μάθουμε τα πάντα για το πώς δημιουργήθηκε ο πλανήτης, η ζωή σε αυτόν; Έχει να κάνει με την εγγενή περιέργεια του ανθρώπου ή φοβόμαστε και λίγο το μέλλον και αναζητούμε γνώσεις από το παρελθόν;
«Ο άνθρωπος του ειδέναι ορέγεται» έλεγε ο Αριστοτέλης. Δεν υπάρχει ιερότερο πρόβλημα που να μην θέλει κάποιος να καταλάβει, από τους μηχανισμούς της φύσης. Δεν είναι μόνο μια ομάδα μυστών που νιώθει την ανάγκη να μάθει για τη φύση. Όλοι μας το θέλουμε αυτό. Και είμαστε τυχεροί γιατί στην εποχή μας καταλαβαίνουμε πώς προκύπτουν οι νόμοι, πώς λειτουργεί το σύμπαν. Υπάρχει κάτι άλλο, πιο βαθύ, που να συνεπαίρνει το ανθρώπινο μυαλό περισσότερο από αυτό; Επί 10.000 χρόνια προσπαθούμε να κατανοήσουμε και να εξηγήσουμε τις λειτουργίες της φύσης. Αυτό έψαχνε να απαντήσει ο Θαλής, αυτό έψαχνε να απαντήσει ο Ηράκλειτος και τόσοι άλλοι. Σήμερα έχουμε φτάσει πολύ μακριά. Μέσα μου πιστεύω πως έχουμε κάνει τόση πρόοδο, που πλέον βλέπουμε τον προορισμό. Ξέρουμε πια πού πηγαίνουμε.
Πόσο κοντά είμαστε στη “θεωρία των Πάντων”; Μπορεί η ζωή, ό,τι μας περιτριγυρίζει να συμπυκνωθεί σε μια και μόνη θεωρία;
Γνωρίζουμε πώς χτίζεται ο κόσμος, ποια είναι τα πιο βασικά συστατικά, πώς εμφανίζονται οι δυνάμεις, οπότε υπό αυτή την έννοια, φυσικά μπορεί να υπάρξει μια “θεωρία των πάντων”. Πιθανώς να πάρει καιρό για να μορφοποιηθεί απόλυτα, αλλά “ναι” μπορεί να υπάρξει. Η γενιά μας είναι πολύ τυχερή γιατί όλα όσα προσπαθούσαν τόσοι επιστήμονες να εξηγήσουν, ο Αϊνστάιν, οι προγενέστεροι του, τώρα αρχίζουν και γίνονται ξεκάθαρα. Πλέον “ωρίμασε το φρούτο” και έχουμε αποτελέσματα, έχουμε εικόνα. Έχοντας κάνει πειραματικές ανακαλύψεις βοηθηθήκαμε ώστε να έχουμε καθαρό προορισμό.
Είστε Ελληνας και κάνατε καριέρα στο εξωτερικό. Πολλοί Ελληνες σήμερα (αλλά και παλιότερα) έφευγαν από τη χώρα για να μπορέσουν να διακριθούν. Σήμερα θα λέγατε σε κάποιο από τα παιδιά εδώ, που σπουδάζουν και ψάχνουν εναγωνίως για δουλειά να μείνουν στη χώρα ή να φύγουν στο εξωτερικό;
Υποτίθεται πως πρέπει να τους λέμε να μένουνε στη χώρα, αλλά κατά τη γνώμη μου παιδιά – ταλέντα θα ήταν κρίμα να μείνουνε εδώ. Η Ελλάδα δεν είναι περιφραγμένο αμπέλι, οι Ελληνες είναι παντού. Δεν με νοιάζει αν είναι επιστήμονες ή καλλιτέχνες ή επιχειρηματίες, οι Ελληνες έχουμε την τρέλα ανέκαθεν να ταξιδεύουμε αλλά να διατηρούμε παράλληλα την ελληνικότητά μας. Ταξιδεύουμε και διαπρέπουμε. Αν εγώ είχα ένα παιδί, όχι, δεν θα το κράταγα εδώ. Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν εννοώ “φεύγω και ρίχνω μαύρη πέτρα πίσω μου”. Οι Έλληνες του εξωτερικού στην πλειονότητά μας γυρνάμε πίσω στη χώρα μας, κάνουμε πράγματα για τη χώρα μας, έχουμε στενές σχέσεις με την χώρα μας.
Ο Αϊνστάιν είχε πει κάτι ενδιαφέρον: «Δύο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία. Και για το σύμπαν δεν είμαι απόλυτα σίγουρος…». Στην καθημερινότητά σας, διαπιστώνετε πως τελικά η ανθρώπινη βλακεία είναι άπειρη; Και αν ναι, γιατί συμβαίνει αυτό; Ο άνθρωπος τελικά δεν μπορεί να μάθει; Να διδαχτεί από τα λάθη του και να γίνει καλύτερος;
Και μάλιστα είχε προσθέσει πως ο ορισμός του βλάκα είναι “εκείνος που κάνει το ίδιο λάθος κάθε φορά, περιμένοντας κάθε φορά να αλλάξει το αποτέλεσμα”. Το χειρότερο με τους βλάκες, είναι πως δεν καταλαβαίνουν πως είναι βλάκες. Ολοι κάνουμε βλακείες. Είναι τελείως ανθρώπινο. Ωστόσο σημασία έχει να καταλάβουμε ότι κάναμε βλακεία, να το αναγνωρίσουμε, να ζητήσουμε συγγνώμη και να τη διορθώσουμε. Ε, λοιπόν οι βλάκες δεν λειτουργούν έτσι. Σημασία έχει να καταλαβαίνεις τη βλακεία. Αυτή είναι η διαφορά του βλάκα και του γνωστικού. Η διαφορά είναι να καταλαβαίνεις. Το πρόβλημα είναι όταν δεν μπορείς καν να καταλάβεις ότι έκανες βλακεία… Και στην εποχή μας η βλακεία είναι αήττητη… Ζούμε σε μια εποχή έντονων αναταραχών λόγω της παγκοσμιοποίησης. Οι περισσότεροι δεν θέλουν να καταλάβουν τα αυτονόητα. Κάθε τομέας της ανθρώπινης δραστηριότητας πλήττεται από αναταραχές. Οικονομικά, πολιτικά, κοινωνικά. Είπα πριν για τη Γάζα. Κάθε φορά που ακούω ειδήσεις γίνομαι έξω φρενών. Μα είναι δυνατόν; Θα έπρεπε για πολλά να έχουμε ξεσηκωθεί, να έχουμε φωνάξει. Και όμως μετά από λίγο παρασυρόμαστε από τη δουλειά μας την καθημερινότητά μας. Ντρέπομαι που το λέω. Όμως πρέπει να γίνουμε πιο απαιτητικοί, πιο μαχητικοί. Να μην “βολευόμαστε”….
Ομιλία ανοιχτή στο κοινό
Ο Δημήτρης Νανόπουλος θα πραγματοποιήσει σήμερα Παρασκευή στις 9 το βράδυ στον Ιστιοπλοικό Ομιλο Χανίων (Νεώριο του Μόρο) ομιλία ανοιχτή στο κοινό με θέμα: “Ηχώ από την Αρχή του Σύμπαντος”. Η ομιλία στην οποία καλούν τους πολίτες, ο Ευρωπαικός Οργανισμός Πυρηνικής Φυσικής (CERN), η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης και ο Ιστιοπλοϊκός Ομιλος Χανίων, εντάσσεται στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου “New Frontiers in Physics”. που πραγματοποιείται στην ΟΑΚ. Ο Δημήτρης Νανόπουλος, διακεκριμένος καθηγητής Θεωρητικής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο του Τέξας και τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, θα μιλήσει για τα τελευταία αποτελέσματα των πειραμάτων που διεξάγονται στο CERN και για τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της σωματιδιακής φυσικής και της κοσμολογίας, για την αρχή του Σύμπαντος, αλλά και την αρχή της Μεγάλης Έκρηξης.


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/simpan-den-sinomoti/#ixzz3EJ9obSwf

Wednesday, September 24, 2014

Η Ελληνική Εθνική Θρησκεία τμά αυτους που έπεσαν στο Μαραθώνα!!!

Η Ελληνική Εθνική Θρησκεία τιμά τη μνήμη των Μαραθωνομάχων και εορτάζει την Φθινοπωρινή Ισημερία "2014" (Ημέρα Ηλίου, 21 Σεπτεμβρίου).

We will never forget those that gave their lives in the battle of MARATHON, so that we and HELLAS could remain FREE!!!

Η Μάχη του Μαραθώνα ήταν μία μάχη που διεξήχθη το 490 π.Χ. ανάμεσα στους Έλληνες και τους Πέρσες στην πεδιάδα του Μαραθώνα της Αττικής. Έληξε με νίκη των Ελλήνων και σήμανε το τέλος της πρώτης απόπειρας της Περσικής αυτοκρατορίας (υπό τον Δαρείο Α') να υποτάξει τις πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας, και να εισβάλλει στην Ευρώπη



Σήμερα ΤΙΜΟΥΜΕ τους ήρωες στη μάχη του Μαραθώνα , σήμερα οι καρδιές μας χτυπούν εκεί.. και κάθε χρόνο οι Έλληνες εθνικοί βρίσκονται σ αυτόν τον τόπο γιατί δε ξεχνάνε.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ  ΜΑΝΩΛΑΚΑΚΗΣ, Μελβούρνη

Ολυμπιακός Βόλου - Παναθηναϊκός 0-1



Οι «πράσινοι» με μία πειστική εμφάνιση, πέρασαν από τον Βόλο νικώντας με 1-0, τον Ολυμπιακό Βόλου και ξεκίνησαν με το... δεξί την υπεράσπιση του τροπαίου στον θεσμό του Κυπέλλου


Απο ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Ο Παναθηναϊκός με πολλές αλλαγές στην σύνθεση του αλλά με… στιλ Κυπελλούχου πέρασε εύκολα από μια έδρα όπου δεν τα είχε καταφέρει τα προηγούμενα χρόνια.

Οι «πράσινοι» έχοντας σαν βασικό κάτω από τα δοκάρια τον Λουκ Στιλ (στο επίσημο ντεμπούτο με την φανέλα του τριφυλλιού) πήραν το διπλό μέσα στον Βόλο, κόντρα στον τοπικό Ολυμπιακό, με σκορ 1-0, χάρη στο τέρμα του Ατζαγκούν απ’ το 17’.Οι παίκτες του Γιάννη Αναστασίου μπήκαν αρκετά ορεξάτοι στο παιχνίδι και με την διάθεση να καθαρίσουν από νωρίς το ματς για να μην μπλέξουν σε περιπέτειες. Οι «πράσινοι» ήταν ανώτεροι σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού , είχαν πολύ καλή κυκλοφορία της μπάλας, και με τον  Πέτριτς  στο 11’ χτύπησαν το πρώτο ... καμπανάκι  στους Βολιώτες, ενώ  έξι λεπτά αργότερα ο, Ατζαγκούν, με ωραίο ψηλοκρεμαστό άνοιξε το σκορ για το «τριφύλλι», πιάνοντας εκτός θέσης τον Κολλίτση.
Από εκεί και πέρα η  ομάδα του Γιάννη Αναστασίου κράτησε σε υψηλά επίπεδα την απόδοσή της, ενώ στην επανάληψη λίγο έλειψε να κάνει  το 0-2 στο 66' όταν ο Δώνης πέρασε ωραία την μπάλα στον Μπούι ο οποίος βγήκε από τα αριστερά αλλά το σουτ με το αριστερό βρήκε την δεξί κάθετη δοκό του Καλλίτση και απομακρύνθηκε.  Από την άλλη η ομάδα του Νίκου Παντέλη, δεν κατάφερε, παρά το γεγονός ότι έβγαλε φάσεις, να πάρει κάτι περισσότερο από την αναμέτρηση. Πλέον, ο Παναθηναϊκός στρέφεται στο κυριακάτικο ματς πρωταθλήματος απέναντι στην άλλη ομάδα του Βόλου, τη Νίκη, που θα γίνει στη Λεωφόρο.

Οι συνθέσεις των ομάδων: 
Ολυμπιακός Βόλου (Νίκος Παντέλης): Κολλίτσι, Ζέρης, Μακρυδημήτρης, Γιαλλούσης, Μαργαρίτης, Ρόκας, Πινάρες, Θέος (46’ Κορνελάτος), Ζέσους, Μπιτάνγκ, Κούτσι. 
Παναθηναϊκός (Γιάννης Αναστασίου): Στιλ, Μπούρμπος, Τριανταφυλλόπουλος, Κουτρουμπής, Χουχούμης, Λαγός, Πράνιτς (63’ Μπούι), Ατζαγκούν, Μπαϊράμι (75’ Καρέλης), Πέτριτς (65’ Δώνης), Κλωναρίδης.

wibiya widget