Wednesday, December 2, 2015

Σύμβουλος του Ερντογάν: Απειλήσαμε ότι θα πλημμυρίσουμε την ΕΕ με πρόσφυγες και το κόλπο έπιασε

Ο Μπουρχάν Κουζού αποκάλυψε το «μυστικό όπλο» της Τουρκίας, που έπεισε τους Ευρωπαίους να της παραδώσουν «γη και ύδωρ»

Στον απόηχο της συμφωνίας που επετεύχθη την περασμένη Κυριακή κατά τη Σύσκεψη Κορυφής ΕΕ-Τουρκίας, η οποία εξασφάλισε στην γείτονα χώρα επιπλέον οικονομική βοήθεια ύψους 3 δισ. ευρώ αλλά και πολιτική στήριξη σε μία δύσκολη για αυτή συγκυρία (λόγω των τεταμένων σχέσεων με τη Ρωσία) ένας από τους πιο έμπιστους συμβούλους του Ερντογάν αποκάλυψε σήμερα το «μυστικό όπλο» της Τουρκίας, που έπεισε τους Ευρωπαίους να της παραδώσουν «γη και ύδωρ».
Σύμφωνα με μία ανάρτηση του Μπουρχάν Κουζού, έμπιστου συνεργάτη του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, η Ευρώπη υποχώρησε την περασμένη Κυριακή μπροστά στην ανοιχτή απειλή της Τουρκίας να «πλημμυρίσει» την Ευρώπη με Σύρους πρόσφυγες.

«Η ΕΕ "έπιασε" επιτέλους το μήνυμα της Τουρκίας και έβαλε το χέρι στην τσέπη. Τι τους είπαμε; Ότι θα ανοίξουμε τα σύνορά μας, αφήνοντας του Σύρους πρόσφυγες να ξεχυθούν στις δικές τους χώρες», έγραφε ο Κουζού σε ένα tweet που προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων.

Αρκετοί χρήστες των social media κατέκριναν τον Σύμβουλο του Τούρκου προέδρου, λέγοντας πως είναι ανήθικο να μιλάει κανείς για τα πλήθη των προσφύγων λες και είναι κοπάδι με «μαντρωμένα ζώα», που «ξεχύνονται» προκαλώντας καταστροφές στο πέρασμά τους.

VIDEO" .ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ISIS" ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΠΟΥΤΙΝ. Σήμερα που απεργούν τα κανάλια μας.

Αποτέλεσμα εικόνας για γαλλια επιθεση

Με την ευκαιρία που σήμερα απεργούν τα Ελληνικά ΜΜΕ καιρός να ακούσουμε και κατι διαφορετικό..




ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ISIS


taleapad 


Tuesday, December 1, 2015

Σαν Σήμερα. 1941:Η πείνα θερίζει και άλλα γεγονότα

1941: Η πείνα θερίζει στην κατοχική Ελλάδα και σε συνδυασμό με τις πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες προκαλεί χιλιάδες θύματα ανάμεσα στον αστικό, κυρίως, πληθυσμό της χώρας. Μέχρι τα μέσα του 1942 οι νεκροί θα φτάσουν τις 200.000.

1947: Ταραχές ξεσπούν στην Ιερουσαλήμ, μετά την απόφαση του ΟΗΕ να διαχωρίσει την Παλαιστίνη σε δύο κράτη (Εβραϊκό και Παλαιστινιακό).

1979: Ο Νίκος Γκάλης κάνει το ντεμπούτο του στο ελληνικό μπάσκετ με την ομάδα του Άρη και σημειώνει 30 πόντους σε αγώνα της ομάδας του με τον Ηρακλή.

Φρίκη στην Αίγινα! Ληστές έκαψαν ζωντανούς ηλικιωμένη γυναίκα και τον 45χρονο ανιψιό της μέσα στο σπίτι τους

- Οι ληστές έσπασαν το τζάμι του σπιτιού και εισέβαλαν στο σπίτι.
- Όταν ο 45χρονος και η θεία του προσπάθησαν να τους αντισταθούν τους έδεσαν.
- Έβαλαν φωτιά στους δυο ανθρώπους και εξαφανίστηκαν
- Φρικτό το θέαμα που αντίκρισαν οι πυροσβέστες
- Συναγερμός στην Ασφάλεια του Πειραιά που αναζητά τους αδίστακτους δράστες








Δεν χωράει ο νους του ανθρώπου το φρικτό έγκλημα στην περιοχή 'Αγιοι Ασώματοι της Αίγινας. Άγνωστοι δράστες κατάφεραν χθες τη νύχτα, κοντά στα μεσάνυχτα, να μπουν στο σπίτι μιας ηλικιωμένης που μένει με τον 45χρονο ανιψιό της σπάζοντας ένα παράθυρο.
Προφανώς από τον θόρυβο ο 45χρονος και η 71χρονη θεία του ξύπνησαν. Προσπάθησαν να ενημερώσουν την αστυνομία. Οι δράστες όμως ήταν αδίστακτοι. Όχι μόνο δεν τράπηκαν σε φυγή αλλά τους επιτέθηκαν.
Τους ακινητοποίησαν σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τους έδεσαν και τους κλείδωσαν σε ένα δωμάτιο. Όλα δείχνουν ότι αποφάσισαν να δολοφονήσουν τους δυο ανθρώπους. Επέλεξαν τον πιο φρικτό τρόπο. Έβαλαν φωτιά στον 45χρονο και την 71χρονη και τους έκαψαν ζωντανούς.
Οι δράστες παραμένει άγνωστο εάν κατάφεραν να κλέψουν κάτι.
Οι πυροσβέστες που ενημερώθηκαν αρχικά από τους περίοικους για φωτιά έπεσαν πάνω σε ένα αποτρόπαιο θέαμα. Αμέσως με την εμπειρία τους κατάλαβαν ότι δεν πρόκειται για μια απλή πυρκαγιά σε ένα σπίτι. Ήταν εμφανές ότι επρόκειτο για εγκληματική ενέργεια και έτσι άμεσα ενημέρωσαν την αστυνομία.
Στο νησί της Αίγινας έχει σημάνει συναγερμός, οι αστυνομικοί αναζητούν τους αδίστακτους δράστες ενώ στο σημείο σπεύδει και κλιμάκιο της Ασφάλειας από τον Πειραιά.

ΜΗΝΑΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ Εδωσε την ψυχή του για μισό αιώνα στο θέατρο και το σινεμά

Σαν να σταμάτησε η καρδιά του θεάτρου στο άκουσμα της είδησης του φευγιού του. Ξαφνικά έγιναν όλα. Σε μια στιγμή. Κι όσο κι αν πάλεψε μετά, αυτή η στιγμή υπήρξε καθοριστική.

Εδωσε την ψυχή του για μισό αιώνα στο θέατρο και το σινεμά
Ο Μηνάς Χατζησάββας έφυγε, χθες, από τη ζωή, ύστερα από βαρύ εγκεφαλικό αιμορραγικό επεισόδιο που υπέστη την περασμένη Δευτέρα, ενώ βρισκόταν στο σπίτι του. Εφυγε στην ωριμότητά του, σε μια στιγμή που είχε κατακτήσει πολλά και μπορούσε να δώσει ακόμη περισσότερα.
Γιατί για τον Μηνά Χατζησάββα η σχέση με την τέχνη του ήταν σχέση ζωής, σχέση ζωντανή και αλληλοτροφοδοτούμενη. Καθόλου κατ' ανάγκην, μόνο από ανάγκη για δημιουργία. Γι' αυτό και ποτέ στις ερμηνείες του δεν υπήρξε διεκπεραιωτικός. Αντίθετα. Γι' αυτό και στις επιλογές του αναζητούσε, μέσα από την ποιότητα, το διαφορετικό. Δεν είχε στεγανά. Δεν έκανε διαχωρισμούς σε μικρούς και μεγάλους ρόλους κι εμπιστευόταν το ίδιο καταξιωμένους αλλά και νεότερους σκηνοθέτες.
Ο δημοφιλής πρωταγωνιστής μεταφέρθηκε σε κωματώδη κατάσταση στην εντατική μονάδα του Ευαγγελισμού, όπου και εξέπνευσε, σε ηλικία 67 ετών, μετά από οκτώ ημέρες νοσηλείας. Στο πλευρό του εξ' αρχής βρίσκονταν φίλοι, συγγενείς και άνθρωποι του καλλιτεχνικού χώρου.
Η τελευταία του εμφάνιση στο θέατρο ήταν το καλοκαίρι στο έργο «Οι Τυφλοί ή ο ήχος των μικρών πραγμάτων σε μεγάλο σκοτεινό τοπίο» του Μέτερλινκ, στο Φεστιβάλ Αθηνών
Η τελευταία του εμφάνιση στο θέατρο ήταν το καλοκαίρι στο έργο «Οι Τυφλοί ή ο ήχος των μικρών πραγμάτων σε μεγάλο σκοτεινό τοπίο» του Μέτερλινκ, στο Φεστιβάλ Αθηνών
Από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της γενιάς του, ο Μηνάς Χατζησάββας ήταν ανοιχτός σε νέα ρεύματα και ιδέες. Με οξυμμένα αντανακλαστικά απέναντι στο καινούργιο βρισκόταν στις επάλξεις, πάντοτε έτοιμος να πειραματιστεί με πρωτοπόρες αναγνώσεις, που δεν ακολουθούσαν την πεπατημένη.
Καλλιτέχνης ανήσυχος για την τέχνη του, χωρίς παρωπίδες, συνεπής στην πορεία του, με ενθουσιασμό και με ματιά νεανική. Αυτήν τη ματιά και τον ενθουσιασμό δεν έχασε με τα χρόνια, τις εκατοντάδες παραστάσεις και τους ρόλους. Σαν να αναζητούσε τη «γεύση» και τη στιλπνότητα του φρέσκου.
Ο Μηνάς Χατζησάββας ως δικαστής Αζντάκ στον «Κύκλο με την κιμωλία» του «Ανοιχτού Θεάτρου»
Ο Μηνάς Χατζησάββας ως δικαστής Αζντάκ στον «Κύκλο με την κιμωλία» του «Ανοιχτού Θεάτρου»
Ανθρωπος τρυφερός, με γλυκύτητα στο βλέμμα, ιδιαίτερα αγαπητός, ενεργός θεατής και παρών στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης, συμπαραστάτης των νέων, σταθερός στις συνεργασίες του, έδινε την ψυχή του σε ό,τι αγαπούσε.
Και το θέατρο το αγαπούσε πολύ. Αλλά και στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση η παρουσία του υπήρξε σημαντική και αξιόλογη, αφού πάντοτε κρατούσε τον πήχη ψηλά.
Ως θεός Διόνυσος στις «Βάκχες» στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία Μ. Λάνγκοφ
Ως θεός Διόνυσος στις «Βάκχες» στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία Μ. Λάνγκοφ
Αυτή την εποχή έκανε πρόβες για την παράσταση «Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου» σε σκηνοθεσία Θ. Μουμουλίδη και μουσική Θ. Μικρούτσικου (η πρεμιέρα είχε προγραμματιστεί για τις 21 Ιανουαρίου 2016), ενώ η τελευταία ταινία στην οποία συμμετείχε, το «Ενας άλλος κόσμος» του Χρ. Παπακαλιάτη, θα βγει στις 17 Δεκεμβρίου στις αίθουσες.
Μισό αιώνα θέατρο κι άλλα 45 χρόνια κινηματογράφο μετρούσε ο Μηνάς Χατζησάββας. Στη σκηνή είχε ενσαρκώσει εκατοντάδες ρόλους από όλο το φάσμα του ρεπερτορίου (αρχαίο δράμα, κλασικό, σύγχρονο, ελληνικό έργο), είχε συνεργαστεί με κρατικούς οργανισμούς, επιχορηγούμενους θιάσους και είχε παίξει και στο ελεύθερο θέατρο.
Στον ρόλο του Μαρκήσιου ντε Σαντ στο «Μαρά/Σαντ» στο Εθνικό
Στον ρόλο του Μαρκήσιου ντε Σαντ στο «Μαρά/Σαντ» στο Εθνικό
Γεννημένος το 1948, σπούδασε στο «Cours Simon» στο Παρίσι και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (1969). Στην πρώτη του επαγγελματική εμφάνιση ως απόφοιτος της σχολής υποδύθηκε τον Πάρη στον «Ρήσο» του Ευριπίδη, στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης (παραγωγή Ε.Θ.).
Στη συνέχεια συμμετείχε στους θιάσους των «Κατερίνας» Ανδρεάδη, Αντιγόνης Βαλάκου, Γ. Φέρτη-Ξ. Καλογεροπούλου. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του πρωτοποριακού θιάσου «Ελεύθερο Θέατρο» (1970-71), ενώ από το 1978 ως το 1983 ανήκε στο δυναμικό του Εθνικού Θεάτρου («Παπαφλέσσας», «Δεν είμαι εγώ», «Ευτυχισμένες μέρες», «Ενυδρείο», «Στο βυθό», «Σίβυλλα», «Μάκβεθ»).
Με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη στα γυρίσματα της τελευταίας του ταινίας, «Ενας άλλος κόσμος»
Με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη στα γυρίσματα της τελευταίας του ταινίας, «Ενας άλλος κόσμος»
Σπουδαίο κεφάλαιο της θεατρικής ζωής του Μηνά Χατζησάββα αποτέλεσε η συνεργασία του ως βασικού στελέχους του «Ανοιχτού Θεάτρου» του Γιώργου Μιχαηλίδη (1984-1998). Στη σκηνή της οδού Κάλβου, στου Γκύζη, καθιερώθηκε ως ο βασικός πρωταγωνιστής του θιάσου, διακρίθηκε για τις εξαιρετικές ερμηνείες του σε ένα αξιοσημείωτο ρεπερτόριο και το κοινό τον αγάπησε μέσα από σημαντικούς ρόλους: παθιασμένο Τζοβάνι («Κρίμα που είναι πόρνη»), περήφανο Βενέδικτο («Πολύ κακό γα το τίποτα»), ημιάγριο και δύσμορφο Κάλιμπαν («Τρικυμία»), κουρέα Φίγκαρο («Ο γάμος του Φίγκαρο» και «Ο Κουρέας της Σεβίλλης»), αντισυνταγματάρχη Βερσίνιν («Τρεις αδελφές»), Φεντόρ Ιβάνοβιτς Κοστομάρωφ («Ανθή»), Αγαμένων («Ορέστεια»), Θησέα και Ομπερον («Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας»), δικαστή Αζντάκ («Ο κύκλος με την κιμωλία»), καταπιεσμένο Μόριτς Στίφελ («Το ξύπνημα της Ανοιξης»), κ.ά.
Στο Λονδίνο
Το διάστημα 2000-2003 συνεργάστηκε με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στα έργα «Κ.Π. Καβάφης», «Φάουστ», «Αγαμέμνων», «Βυσσινόκηπος», «Συρανό ντε Μπερζεράκ» και στη συνέχεια τον απολαύσαμε στο ελεύθερο θέατρο στις παραστάσεις «Χίτσκοκ Μπλοντ», «Ονορ», «Σκηνές από ένα γάμο», «Εγκλήματα κι εγκλήματα» (2003-2008).
Ακολούθησε το Εθνικό Θέατρο (2010-2014) όπου υποδύθηκε τον «Τίτο Ανδρόνικο» στην ομώνυμη τραγωδία του Σαίξπηρ (2010) και τον Μαρκήσιο ντε Σαντ στο «Μαρά/Σαντ» του Π. Βάις (2010). Επίσης, πρωταγωνίστησε στην «Εμίλια Γκαλότι» του Λέσινγκ (2010) και στον «Περικλή» του Σαίξπηρ που ταξίδεψε στο Λονδίνο (2011-12) σε σκηνοθεσία Γ. Χουβαρδά. Ως Νομάρχης στο «Ετσι είναι (αν έτσι νομίζετε)» του Πιραντέλο (2014), ως Τόμας Μπρίκνερ στο «Μεφίστο» των Μνουσκίν/Μαν και ως Γέροντας στο «Κρίμα που είναι πόρνη» του Φορντ (2014) έδωσε μεστές ερμηνείες σε χαρακτηριστικούς ρόλους.
Η τελευταία του εμφάνιση στο θέατρο ήταν το καλοκαίρι του 2015 στο έργο «Οι Τυφλοί ή ο ήχος των μικρών πραγμάτων σε μεγάλο σκοτεινό τοπίο» του Μ. Μέτερλινκ, σε σκηνοθεσία Ζ. Χατζηαντωνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Η σχέση του Μηνά Χατζησάββα με το αρχαίο δράμα υπήρξε στενή. Είχε παίξει σε τραγωδίες και κωμωδίες στην Επίδαυρο: Mε το Εθνικό Θέατρο στο ξεκίνημα της καριέρας του, ήταν ο «Ιππόλυτος» στο ομώνυμο έργο του Ευριπίδη (1989), ο Βλέπυρος στις «Εκκλησιάζουσες» (1992) και ο Ιεροκλής στην αριστοφανική «Ειρήνη» (1996). Ο Διόνυσός του στις «Βάκχες» σε σκηνοθεσία Μ. Λάνγκοφ αμφισβητήθηκε, σε μια παράσταση που ξεσήκωσε αντιδράσεις, δίχασε το κοινό της Επιδαύρου και σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως (1997). Υποδύθηκε τον Δαρείο στους «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Ντ. Γκότσεφ (2009) και συμμετείχε στον «Ηρακλή μαινόμενο» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Μ. Μαρμαρινού (2011) στο αργολικό θέατρο.
Τέλος, δύο φορές φόρεσε το κοστούμι του Αγαμέμνονα στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου: μία φορά το 2008 στην Επίδαυρο και το 2013 σε περιοδεία, ρόλος που έμελλε να είναι ο τελευταίος του στο αρχαίο δράμα.
Η πολιτική κηδεία του Μηνά Χατζησάββα θα γίνει την Τετάρτη στο Α' Νεκροταφείο.
«Ομορφες μέρες» στο πανί, «Αγρίμι» στην TV
Η κινηματογραφική παρουσία του Μηνά Χατζησάββα είναι σημαντική. Η τελευταία ταινία στην οποία έπαιξε είναι το «Ενας άλλος κόσμος» του Χρ. Παπακαλιάτη (πρεμιέρα 17/12). Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη στις «Ομορφες Μέρες», σε σκηνοθεσία Κ. Ασημακόπουλου (1969) και έπαιξε σπουδαίους ρόλους σε πάνω από 30 ταινίες, ανάμεσά τους: «Ιωάννης ο βίαιος» της Τ. Μαρκετάκη, «Ανατολική περιφέρεια» του Β. Βαφέα, «Τα παιδιά του Κρόνου» του Γ. Κόρρα ( Βραβείο Β' Ανδρικού ρόλου, 1985), «Δεξιότερα της δεξιάς» του Ν. Αντωνάκου (1989), «Κλειστή στροφή» του Ν. Γραμματικού (Βραβείο Α' Ανδρικού ρόλου, 1991), «Ονειρεύομαι τους φίλους μου» του Ν. Παναγιωτόπουλου (1993), «Οι ακροβάτες του κήπου» του Χρ. Δήμα (2001), «Lilly' s story» (Βραβείο Β΄Ανδρικού ρόλου, 2002), «Ομηρος» του Κ. Γιάνναρη (2004), «Τη νύχτα που ο Φερνάντο Πεσσόα συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη» (2008), «Απ' τα κόκαλα βγαλμένα» του Σ. Γκορίτσα (2011), «Αδικος κόσμος» του Φ. Τσίτου (2011), «J.A.C.E.» του Μ. Καραμαγγιώλη (2011), «Miss violence» του Αλ. Αβρανά (2011).
Η τηλεοπτική του παρουσία υπήρξε πλούσια, με εμβληματική στιγμή την «Αναστασία» του Γ. Κορδέλα (1993-1994), τη σειρά που τον έκανε γνωστό στο ευρύ κοινό. Από «Τ' αγρίμια» (1973) έως τη φετινή «10η Εντολή» ο Μηνάς Χατζησάββας έχει πρωταγωνιστήσει σε δεκάδες σειρές. Συμμετείχε με σημαντικούς ρόλους στα: «Κλειστοί δρόμοι» σε σκηνοθεσία Γ. Μιχαηλίδη, «Ανατομία ενός εγκλήματος» και «Νυχτερινό δελτίο» του Π. Κοκκινόπουλου, «Δέκατο τρίτο κιβώτιο» του Τ. Ψαρρά, «Η αγάπη άργησε μια μέρα» του Κ. Κουτσομύτη, «Μωβ ροζ» και «Ονειρο ήταν» του Λ. Ζαρουτιάδη, «Αντίστροφη μέτρηση» του Κ. Κωστόπουλου, «Αμυνα ζώνης» των Φ. Τσίτου και Λ. Χαρίτου κ.ά.
Εργάστηκε επίσης στο ραδιόφωνο σε πολλές εκπομπές λόγου και ποίησης, καθώς και σε θεατρικά έργα. Είχε εκδώσει τρεις συλλογές διηγημάτων «Σπέρμα», «Η Χαμένη», «Δύο Σταγόνες Βροχή», με το ψευδώνυμο Πρόδρομος Σαββίδης. Εκτοτε συνεργάστηκε σε σενάρια με το ίδιο ψευδώνυμο και το 1995 τιμήθηκε με το βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την ταινία «Η Ζωή Ενάμισυ χιλιάρικο» της Φ. Σισκοπούλου.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ
akarali@pegasus.gr
ΕΘΝΟΣ. Gr

Monday, November 30, 2015

Η βία στα σχολεία.. Μύθος ή πραγματικότητα; Της Λίλιας Τσιούβα


Της Λίλιας Τσιούβα
Είναι μύθος η παιδική αθωότητα; Αυτό δείχνουν τα έως τώρα δεδομένα. Το περιστατικό με την κακοποίηση επτάχρονου μαθητή σε σχολείο του Βόλου αλλά και η πρόσφατη επίθεση σε μαθητή Λυκείου από συνομηλίκους του στα Τρίκαλα δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για αυταπάτες. Και δεν είναι η πρώτη φορά. Στη θλιβερή διαπίστωση είχαμε οδηγηθεί χρόνια πριν, όταν παρακολουθούσαμε συγκλονισμένοι την υπόθεση του μικρού Άλεξ. Πρόσφατα ήρθε και πάλι να ταράξει τη σκέψη μας ο άδικος χαμός του σπουδαστή Βαγγέλη Γιακουμάκη. Αύριο;
Η βία είναι κοινός τόπος στα σχολεία. Οφείλουμε να το παραδεχθούμε παρά την όποια αμηχανία μας προκαλεί η διαπίστωση αυτή. Τα παιδιά μας, μικρά παιδιά δημοτικού, γυμνασίου ή λυκείου, συστήνουν συμμορίες που απειλούν ή κακοποιούν συμμαθητές τους. Τους ληστεύουν, τους αποκλείουν από τις σχολικές δραστηριότητες, τους αναγκάζουν να κάνουν πράγματα που δεν θέλουν ή τους ταπεινώνουν. Παράλληλα, διαδίδουν ψευδείς ειδήσεις για εκείνους ή διακινούν ψευδώνυμα που τους προσβάλλουν. Εκφοβίζουν και μέσω διαδικτύου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά και μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο.
Και τα δύο φύλα ασκούν εκφοβισμό, λένε οι ειδικοί. Τα αγόρια χρησιμοποιούν κυρίως τη σωματική βία και τα κορίτσια τη διασπορά ανυπόστατων πληροφοριών ή την περιθωριοποίηση άλλων παιδιών. Η συμπεριφορά είναι παραβατική. Συνιστά πράξη τιμωρητέα από το νόμο. Τα αδικήματα είναι εξύβριση, συκοφαντική δυσφήμιση, απειλή, παράνομη βία, ασέλγεια, προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας, κλοπή, ληστεία, φθορά ξένης περιουσίας, σωματική βλάβη ή ανθρωποκτονία, από δόλο ή από αμέλεια. Οι πράξεις τιμωρούνται με ποινές φυλάκισης ή κάθειρξης. Για να διωχθεί ωστόσο ποινικά ο δράστης πρέπει να υπάρχει παραδοχή ύπαρξης της εκφοβιστικής συμπεριφοράς στο σχολείο.
Σίγουρα το φαινόμενο είναι πολύπλοκο και πολυπαραγοντικό και δεν αναλύεται σε λίγες γραμμές. Σύμφωνα όμως με τον παιδοψυχίατρο Θ. Αλεξανδρίδη, τα παιδιά με επικίνδυνη συμπεριφορά έχουν προβλήματα ψυχοπαθολογικής φύσεως που δημιουργούνται μέσα στην οικογένεια. Παθολογική μπορεί να είναι μια υπεροργανωμένη οικογένεια με αυστηρό, αυταρχικό πατέρα(και μητέρα, υποθέτω) που δημιουργεί απέχθεια για το νόμο. Παθολογικές όμως είναι και οι αποδιοργανωμένες οικογένειες, στις οποίες απουσιάζουν οι νόμοι, τα πρότυπα ήθους, υπάρχει άγνοια ή ημιμάθεια. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα παιδιά αυτά έχουν υποστεί σωματική κακοποίηση και βαριές τιμωρίες ή είναι παραμελημένα, αφρόντιστα από βρέφη, με τρομερές ελλείψεις, συναισθηματικές και άλλες. Όσον αφορά τη σύσταση επιθετικών συμμοριών, οι ειδικοί υποστηρίζουν πως τα παιδιά βρίσκουν σε αυτές στήριξη και αναγνώριση. Οι συμμορίες λειτουργούν ως υποκατάστατο της οικογένειας. Υπάρχουν μέλη, αρχηγός, ακριβώς όπως και στην οικογένεια.
Οπωσδήποτε στους κύριους παράγοντες δημιουργίας του φαινομένου πρέπει να προσμετρήσουμε τα μοντέλα βίας που προβάλλουν τα ΜΜΕ και τα βίαια ηλεκτρονικά παιχνίδια, όπως και όλο το αξιακό σύστημα της κοινωνίας μας, που έχει ως κορωνίδα του το δίκαιο του ισχυρού και τον ατομικισμό, το ρατσισμό και το μίσος προς καθετί διαφορετικό. « Όταν τα παιδιά ποτίζονται καθημερινά με σκηνές ωμής και παράλογης βίας, απάνθρωπης συμπεριφοράς, σεξουαλικής βαρβαρότητας και ανωμαλίας, ανταγωνισμού και ασυνεννοησίας, ίντριγκας, ψευτιάς και δολιότητας», είναι τουλάχιστον υποκριτικό να ψάχνουμε τους ενόχους για το έγκλημα της παιδικής παραβατικότητας και του σχολικού εκφοβισμού. Ήρθε ο καιρός να πληρώσουμε το λογαριασμό ως κοινωνία, όταν τροφοδοτούμε καθημερινά τα παιδιά με παθολογική βία ή ειδήσεις και εκπομπές που χαϊδεύουν τα κατώτερα ένστικτα του ανθρώπου. Τα παιδιά μιμούνται και επηρεάζονται, καθώς δεν έχουν χτίσει ακόμη την προσωπικότητά τους.
Βέβαια, παρόλο που οι θύτες δείχνουν δυνατοί και σκληροί, συχνά ακριβώς επειδή υστερούν σε δεξιότητες και νιώθουν ανασφάλεια, φέρονται επιθετικά. Είναι άτομα που προσπαθούν να καλύψουν τις προσωπικές τους ανεπάρκειες, να τονώσουν το άτονο «εγώ» τους, κάνοντας άλλα παιδιά να αισθάνονται μειονεκτικά. Γι’ αυτό συνήθως εκφοβίζουν καλούς και ήσυχους μαθητές, διακριτικά και ευγενικά παιδιά, που δίνουν την εντύπωση ότι είναι ανυπεράσπιστα. Επίσης στρέφονται εναντίον παιδιών διαφορετικών ως προς την εμφάνιση, το όνομα, τη θρησκεία, την καταγωγή. Στις περιπτώσεις αυτές αναπτύσσεται ένας «υπερφίαλος ναρκισσιστικός λόγος» που κάνει τον ανεπαρκή μαθητή να αισθάνεται σπουδαίος.
Μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει και το σχολείο μας, ένας θεσμός με τεράστιο κύρος και αξία. Όμως εμείς το κάναμε να χάσει τη γοητεία του. Το οικοδομήσαμε με τα υλικά της συνεχούς εξέτασης και του άγχους, της ψυχικής φθοράς και του ανταγωνισμού. Έτσι η μάθηση από μαγική διαδικασία κατάντησε αγγαρεία. Ξεχάσαμε τις ανάγκες του παιδιού μας σ’ αυτό το σχολείο. Δώσαμε ελάχιστα περιθώρια στη βιωματική μάθηση. Την πρωτοβουλία και τη συνθετική δημιουργία, την απορία και τις δραστηριότητες, που θα αναδείκνυαν τα ταλέντα και τις δεξιότητες των μαθητών, τα εξορίσαμε. Τα παιδιά λοιπόν που υστερούν, που δεν καταφέρνουν να προσαρμοστούν στους ρυθμούς αυτούς ή που δημιουργούν κενά μάθησης, ακριβώς επειδή αισθάνονται μειονεκτικά, νιώθουν αντιζηλία και φθόνο για τους επιτυχημένους μαθητές, τους οποίους και στοχοποιούν.
Η βαθιά κρίση που περνά η κοινωνία μας ήταν επόμενο να χτυπήσει τη νέα γενιά. Δεν είναι όμως εύκολη η λύση. Απαιτεί ριζικές αλλαγές στο αξιακό σύστημα, στην παιδεία, στα πρότυπα που προβάλλουμε στα παιδιά μας. Μέχρι να συμβεί όμως αυτό, οι γονείς οφείλουν να είναι άγρυπνοι, έτοιμοι να διακρίνουν κάθε αλλαγή συμπεριφοράς στο παιδί τους, όπως εσωστρέφεια, μείωση σχολικής επίδοσης, κατάθλιψη, άσχημη διάθεση, πονοκέφαλο, νυχτερινούς εφιάλτες, διούρηση στον ύπνο και να το ενθαρρύνουν ψυχολογικά. Τα παιδιά θύτες χρειάζονται την αγάπη που τόσο τους έλειψε από τους γονείς τους, οι οποίοι όμως οφείλουν να αποδεχθούν το πρόβλημα, να συνεργαστούν με το σχολείο και να θέσουν όρια στο παιδί τους. Όλοι ωστόσο, γονείς και εκπαιδευτικοί, πρέπει να ζητήσουν τη συνδρομή των αρμοδίων υπηρεσιών, της κοινωνικής πρόνοιας και των ψυχολόγων, ώστε να καταρτιστεί σχέδιο αντιμετώπισης του φαινομένου.
Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό. Τα παιδιά-θύματα, ακριβώς την περίοδο κατά την οποία διαμορφώνουν την προσωπικότητά τους, ζουν έναν εφιάλτη ο οποίος μπορεί να στιγματίσει την όλη εξέλιξη της προσωπικότητάς τους. Μπορεί να οδηγήσει σε χρόνιο άγχος, κατάθλιψη, αυτοκτονία, αβουλία και παθητική συμπεριφορά ή να τα μετατρέψει σε θύτες, που δυστυχώς αναπαράγουν τη βία που έζησαν. Όμως και η εξέλιξη του θύτη είναι αρνητική. Τα παιδιά-νταήδες αποκτούν από μικρή ηλικία μια στάση σαδιστικής απόλαυσης με το βασανισμό του άλλου. Τις περισσότερες φορές καταλήγουν στο κελί μιας φυλακής, με αξιόποινες πράξεις στο ενεργητικό τους ή χρησιμοποιούν συζυγική βία και κακοποιούν αργότερα τα δικά τους παιδιά. Όταν μάλιστα λειτουργούν ως ομάδα, εξαχρειώνονται εντελώς. Οδηγούνται σε συλλογική υστερία, σε μια τρομακτική μιμητική προσπάθεια να ξεπεράσουν το ένα το άλλο στην αγριότητα και στο βασανισμό του θύματος. Η κοινωνία έτσι όμως αποθηριώνεται.
Αναμφίβολα η χώρα μας διέρχεται περίοδο βαθιάς κρίσης σε όλα τα επίπεδα. Ας μην επιτρέψουμε όμως τα όνειρα των παιδιών μας να πνιγούν μέσα στη βιαιότητα. Ας μην τους κρύψουμε τον «ήλιο του μέλλοντός» τους. Οι καιροί ου μενετοί. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για εφησυχασμούς και εθελοτυφλίες. Είναι καθήκον όλης της κοινωνίας να μεριμνήσει για το ανησυχητικό φαινόμενο της παιδικής και εφηβικής βίας.
Λίλια Τσούβα -φιλόλογος
To διαβάσαμε στον ΕΝΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΗ (Εβδομαδιαία Τρικάλων)

Λάβαμε. Ποιμένες και ποιμνιοστάσια εν Τρίκκη.



Αρχές και ποίμνιο μαζεύτηκαν
 μητροπολίτη για να χρίσουν
και την αρχαία μας κληρονομιά
 κι άλλο να  τη    βυθίσουν.

Mα του Ασκληπιού την αίγλη
 κανείς δεν θα τη σβήσει
θεός-θεραπευτής την
Τρίκκη θα ''φωτίζει''!
 
Γ. Κ.

Πούτιν: Η Τουρκία κατέρριψε το αεροσκάφος για να προστατευθούν οι εγκαταστάσεις πετρελαίου των τζιχαντιστών

Ο Ρώσος πρόεδρος επιβεβαίωσε πως δεν συναντήθηκε με τον Τούρκο ομόλογό του - Νέα στοιχεία για συναλλαγές Άγκυρας με Ισλαμικό Κράτος

Από το Παρίσι που διεξάγεται η Διάσκεψη για το Κλίμα, ο Ρώσος πρόεδρος, Βλάντιμιρ Πούτιν, πραγματοποίησε συνέντευξη Τύπου επιβεβαιώνοντας όσα είχαν διαρρεύσει σχετικά με την απροθυμία του να συναντήσει τον Τούρκο πρόεδρο.
O Πούτιν είπε, λοιπόν, πως δεν συναντήθηκε με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, έπειτα από το περιστατικό με την κατάρριψη του ρωσικού μαχητικού από τουρκικά F-16.

Όπως είπε, δεν υπήρχε λόγος η τουρκική αεροπορία να εξαπολύσει επίθεση ενάντια στο μαχητικό της Ρωσίας καθώς δεν απειλούσε την Τουρκία, ενώ δήλωσε: «Ακούσαμε ότι δεν ήταν ο Ερντογάν που έλαβε αυτή την απόφαση, αλλά άλλοι άνθρωποι».

Ο Ρώσος πρόεδρος επανήλθε στις καταγγελίες ότι η Τουρκία συνεργάζεται με τους τζιχαντιστές για την διακίνηση πετρελαίου, υποστηρίζοντας πως έχει στην κατοχή του νέα στοιχεία που επιβεβαιώνουν τις αρχικές πληροφορίες για συναλλαγές μεταξύ Άγκυρας και Ισλαμικού Κράτους.

Τόνισε, μάλιστα, πως η κατάρριψη του αεροσκάφους από την Τουρκία έγινε για να προστατευθούν οι περιοχές από όπου παραλαμβάνουν πετρέλαιο από τους τζιχαντιστές.

Από την άλλη, τόνισε πως η πρόφαση ότι οι Τούρκοι θέλουν να προστατεύσουν τους Τουρκμένους καλύπτει την προσπάθεια να προστατεύσουν τους τζιχαντιστές στην περιοχή της Συρίας ώστε να προχωρήσουν στην παράνομη συναλλαγή για το πετρέλαιο.

Όσο για τη συνομιλία του με τον Αμερικανό πρόεδρο, Μπαράκ Ομπάμα, δήλωσε πως συζήτησαν για την κρίση στη Συρία και συμφώνησαν πως πρέπει να εστιάσουν στη λίστα των οργανώσεων που εκτιμάται ότι είναι τρομοκρατικές και εκείνες που ανήκουν στην «υγιή» αντιπολίτευση. 

Σχετικά με την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ο Ρώσος πρόεδρος δήλωσε πως η Ρωσία έχει καθυστερήσει την υπερθέρμανση του πλανήτη αυτό το έτος χάρη στις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί.

«Τα δάση είναι ο πνεύμονας του πλανήτη μας και χρειαζόμαστε κατάλληλα φάρμακα για να τον διατηρήσουμε υγιή», τόνισε ο Πούτιν.

Πρώτο ΘΈΜΑ. Gr.
 Δανάη Δασοπούλου 

Ιστορίες του περ.αιώνα στη Χαιδεμένη."Σήμερα είναι τ Αντριά"


-Να πας στο δάσος να φέρ(ει)ς κουτσουρέλια (ρίζες)και θα σας φκιασω μετά καλαμπούκ(ι) με ζάχαρη.. Είναι τ Αντριά σήμερα. "

Aυτα μας έλεγαν πριν 55 και παραπάνω χρόνια στη Χαϊδεμένη Τρικάλων κι εμείς πιτσιρικάδες άλλο που δεν θέλαμε..
Παίρναμε το τσουβάλι ή τον "τρουβά"που μας έδιναν και βουρ για τον Αη Θανάση με το μεγάλο δάσος, το Γαύρο, το Μεσιακό εκεί που είχε στεγνά ξύλα και τα κούτσουρα φαίνονταν με γυμνό οφθαλμό ή είχαν   ήδη βγειαπό καιρό εκτός των δέντρων.
Και μόλις γυρίζαμε στα πλή(ν)θυνα μαγειριά άρχιζε η.. ιεροτελεστία.
Το καλαμπούκ(ι) κατάλληλα προετοιμασμένο , πλυμένο και καθαρισμενο το έριχναν σε μεγάλο "λακασά" και εμεις περιμέναμε με ιερή αφοσίωση μέχρι να βράσει καλά και να στραγγιξει  να βάλει η μάνα στα καλα "μσουρακια" και να το πασπαλισει με ζάχαρη.
Τύφλα ναχουν οι σημερινές πουτίγκες του ΒΛΑΧΑΒΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΙΤΣΑ.
Για θαύματα Αγίων και εκκλησία δεν δίναν σημασία οι παλιοί γιατί και οι παπάδες καταλάβαιναν ότι το χρήμα ήταν εκτός διπλωματικών σχέσεων με τους χωριανούς και δεν έτρεχαν συνέχεια στις εκκλησίες όπως κάνουν τώρα οι δεσποταδες που καλούν το λαό σε ορθρους και αγρυπνιες για να αρπάζουν τα λίγα χρήματα των γυναικών και να μένουν χωρίς ένα δωράκι τα εγγόνια.
Τότε και οι Άγιοι καταλάβαιναν!
Και ο νοών νοείτο.
Δημήτρης Παπαγεωργιου
30 Νοεμβρίου 2015

 

Sunday, November 29, 2015

ΕΕ. 3 δισ. ευρώ στην Τουρκία για την αντιμετώπιση του προσφυγικού

Σε συμφωνία για την αντιμετώπιση του προσφυγικού και τον περιορισμό των μεταναστευτικών ροών κατέληξαν το βράδυ της Κυριακής οι Ευρωπαίοι ηγέτες της ΕΕ και ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου. Η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ επιβεβαίωσε ότι η Τουρκία θα λάβει 3 δισ. ευρώ για την αντιμετώπιση του προσφυγικού ενώ την ίδια ώρα θα επιταχυνθούν και οι συζητήσεις για την ένταξη της γειτονικής χώρας στην ΕΕ. Την ικανοποίησή τους για το κείμενο συμπερασμάτων, το οποίο συμπεριέλαβε τις ελληνικές θέσεις εξέφρασαν από τις Βρυξέλλες κυβερνητικές πηγές.

Συμφωνία και 3 δισ. ευρώ στην Τουρκία για την αντιμετώπιση του προσφυγικού
Την ίδια ώρα, η κ. Μέρκελ επιβεβαίωσε ότι σε περίπτωση που η Τουρκία καταφέρει να Τουρκία πληροί τις προϋποθέσεις, τότε  ΕΕ θα επιταχύνει και τη διαδικασία που θα επιτρέψει στους Τούρκους να ταξιδεύουν στην Ευρώπη χωρίς βίζα. Σε συνάντησή της με άλλους ηγέτες της ΕΕ πριν από τη Σύνοδο, η Γερμανίδα καγκελάριος συζήτησε και την μεταφορά κάποιων Σύρων μεταναστών από την Τουρκία σε άλλες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου. «Δεν συζητήθηκαν, όμως, αριθμοί» ανέφερε χαρακτηριστικά μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου.
Στη συνέντευξη Τύπου, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ ανέφερε ότι η σημερινή συνάντηση ανανέωσε τις σχέσεις ΕΕ και Τουρκίας. «Υπάρχει συμφωνία με την Τουρκία για το μεταναστευτικό» τόνισε ο κ. Τουσκ, ο οποίος δεν παρέλειψε να τονίσει ότι θα επιταχυνθούν οι ενταξιακές συζητήσεις για την είσοδο της χώρας στην ΕΕ.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ ανέφερε ότι οι σχέσεις Ευρώπης και Τουρκίας περνάνε σε άλλο, υψηλότερο επίπεδο, και πως πλέον υπάρχει κοινή γραμμή πλεύσης για την προσφυγική κρίση. «Θα ελέγξουμε με κάθε ακρίβεια τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ» υποσχέθηκε ο κ. Γιούνκερ.

«Συμφωνήσαμε να πραγματοποιούνται δύο Σύνοδοι Κορυφής ΕΕ και Τουρκίας κάθε χρόνο» δήλωσε ο κ. Νταβούτογλου. «Είμαι ευτυχισμένος που βλέπω ότι όλοι μου οι συνάδελφοι στην Ευρώπη συμφωνούν στο γεγονός ότι η Τουρκία και η Ευρωπαϊκή Ένωση μοιράζονται την ίδια μοίρα» υπογράμμισε μετά το τέλος της Συνόδου, και συνέχισε: «Αναμένουμε να δοθεί μια τεράστια ώθηση στις σχέσεις μας» δήλωσε ο Νταβούτογλου κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης τύπου μετά το τέλος των συνομιλιών, ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για μια «ιστορική ημέρα όπου η Τουρκία και η Ευρωπαϊκή Ένωση συναντήθηκαν σε μια Σύνοδο Κορυφής για πρώτη φορά τα τελευταία 11 χρόνια».

«Πιστεύω ότι το 2016 θα είναι ένα έτος ορόσημο στις σχέσεις» συνέχισε χωρίς να κρύβει την ικανοποίησή του.
Ικανοποίηση από την ελληνική πλευρά 

Ευχαριστημένη από το κείμενο των συμπερασμάτων είναι και η ελληνική πλευρά, όπως δήλωσαν κυβερνητικοί κύκλοι λίγο μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου στις Βρυξέλλες. Πιο συγκεκριμένα, επιβεβαιώθηκε πως η ώθηση στην ενταξιακή διαδικασία της Τουρκίας θα γίνει με βάση το υφιστάμενο πλαίσιο διαπραγμάτευσης.Επιπλέον, απετράπη η ονομαστική αναφορά σε συγκεκριμένα κεφάλαια και στο χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμά τους. Ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα έχει επίσης το γεγονός ότι η απελευθέρωση των θεωρήσεων θα συνδεθεί τελικά με τη συμφωνία επανεισδοχής μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αλλά και ότι θα είναι μετρήσιμη η ανακοπή της ροής από την Τουρκία, ενώ παράλληλα θα υπάρχει πρόβλεψη για παρακολούθηση των επιστροφών που πραγματοποιεί η Τουρκία στις χώρες προέλευσης.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, διασφαλίστηκε επίσης πως θα ασκηθούν πιέσεις προς την Τουρκία για την καταπολέμηση των κυκλωμάτων διακίνησης.

Στο πλαίσιο αυτό, κατέληξαν οι ίδιες πηγές, θα υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά σε διαδικασίες και μηχανισμούς παρακολούθησης, στους οποίους σημαντικό ρόλο επιδιώκει να παίξει η Ελλάδα, κάτι το οποίο επιβεβαίωσε και ο Γερμανός κυβερνητικός εκπρόσωπος με δηλώσεις του χτες.

wibiya widget