Φαίνεται πως οι φήμες που κυκλοφόρησαν το τελευταίο διάστημα και θέλουν τον ΣΚΑΪ, ο οποίος πήρε άδεια στον περιβόητο διαγωνισμό και τον Alpha, ο οποίος δεν πήρε άδεια, να συγχωνεύονται μόνο φήμες δεν είναι παρά τις επίσημες διαψεύσεις από πλευράς και των δύο σταθμών.
Στο νέο τηλεοπτικό τοπίο που θα διαμορφωθεί τους επόμενους μήνες και προκειμένου ο ΣΚΑΪ να προσελκύσει διαφήμιση, χρειάζεται ενίσχυση στον ψυχαγωγικό τομέα αφού η ψυχαγωγία τραβάει τα πακέτα κι όχι τόσο η ενημέρωση.
Αυτή λοιπόν την τονωτική ένεση φέρεται να μπορεί να του προσφέρει ο Alpha και μάλιστα, με δεδομένη επιτυχία εάν αναλογιστούμε τα νούμερα τηλεθέασης που κάνουν τόσο οι ψυχαγωγικές εκπομπές καθημερινά όσο και οι ελληνικές σειρές του.
Εκτός απροόπτου λοιπόν και βάσει όσων ισχύουν μέχρι στιγμής το deal μεταξύ Alpha και ΣΚΑΪ έχει κλείσει κι αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στο τηλεοπτικό τοπίο. Τώρα σε πρακτικό επίπεδο τι σημαίνει αυτό...
Όλο το ψυχαγωγικό πρόγραμμα του Alpha τις καθημερινές από το Happy Day της Σταματίνας Τσιμτσιλή μέχρι το Deal του Χρήστου Φερεντίνου θα μετακομίσει στον ΣΚΑΪ, ενώ το ίδιο θα ισχύσει και για τις πετυχημένες ελληνικές σειρές που προβάλλονται στην prime time ζώνη του σταθμού.
Από την άλλη, ο ΣΚΑΪ θα διατηρήσει την πρωινή ενημερωτική ζώνη του αν και όπως φαίνεται η διάρκειά της θα περιοριστεί και την ενημέρωση αφού σα σταθμός έχει παράδοση σε αυτό τον τομέα. Όσον αφορά δε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων, το επικρατέστερο σενάριο είναι να δούμε τη Σία Κοσιώνη να ενώνει τις δυνάμεις της με τον Αντώνη Σρόιτερ.
Τώρα όσες ενημερωτικές εκπομπές του ΣΚΑΪ μένουν 'εκτός', αυτές θα μεταφερθούν στο Channel 9 που θα πάρει θεματικη άδεια, θα μετονομαστεί σε 'ΣΚΑΪ 24' και θα έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα, μία κίνηση που φέρεται να κάνει 'δώρο' ο Δημήτρης Κοντομηνάς στον Γιάννη Αλαφούζο για να κλείσει το deal.
Και ερχόμαστε στην βασίλισσα της TV, Ελένη Μενεγάκη, η οποία ως γάτα με πέταλα, έχει φροντίσει να βάλει όρο στο συμβόλαιο που έκλεισε πριν λίγους μήνες με τον Alpha οτι αν αλλάξει η ιδιοκτησία του σταθμού, αυτό απλά παύει να ισχύει...
Με άλλα λόγια, εάν με το νέο deal η 'βασίλισσα' δεν εξασσφαλίσει όλα όσα θέλει, μπορεί 'να την κάνει' για άλλους σταθμούς.
Μάλιστα, αμέσως μετά τον διαγωνισμό είχε ακουστεί ότι είχε γίνει μία κρούση στη Μενεγάκη από τους υπευθύνους στον νέο σταθμό του Βαγγέλη Μαρινάκη, αλλά η παρουσιάστρια φέρεται να αρνήθηκε την πρόταση.
Διαζύγιο παίρνει ο Κώστας Μπακογιάννης και πλέον είναι έτοιμος να κάνει το επόμενο βήμα του στη σχέση του με την δημοσιογράφο Σϊα Κοσιώνη!
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Espresso, την Πέμπτη (13/10) συζητήθηκε στο Πρωτοδικείο Αθηνών η αίτηση για συναινετικό διαζύγιο που είχε υποβάλει με την Κάλλια Καμπουρίδου.
Σημειώστε πως ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος και η Καμπουρίδου έχουν δύο παιδιά: τον 8χρονο Παύλο και της 6χρονη Δανάη. Παντρεύτηκαν τον Ιούλη του 2006 και έζησαν για 7 χρόνια μαζί.Το 2013 αποφάσισαν ήρεμα και φιλικά να τραβήξουν χωριστούς δρόμους. Λίγο μετά το χωρισμό, στη ζωή του γιου της Ντόρας Μπακογιάννη, μπήκε η δημοσιογράφος Σία Κοσιώνη. Το ζευγάρι ανέκαθεν κρατούσε χαμηλό προφίλ στη σχέση τους.
Φέτος ωστόσο έκαναν επίσημη εμφάνιση την Πρωτοχρονιά στο Καρπενήσι και τα τελευταία δημοσιεύματα τους θέλουν να ετοιμάζονται να μείνουν κάτω από την ίδια στέγη. LIFE.gr
● Η κόλαση και η φρίκη του Εμφύλιου Πολέμου στη Συρία δεν έχουν προηγούμενο. Αθώοι κάτοικοι στο Χαλέπι χάνουν καθημερινά την ζωή τους, ενώ πολλά παιδιά δεν προλαβαίνουν να γεννηθούν και καταπλακώνονται στα ερείπια των σπιτιών τους τα οποία ανηλεώς βομβαρδίζονται. Και οι αρχηγοί και πρόεδροι υπερδυνάμεων, ως εγκληματίες πολέμου, παρακολουθούν απαθείς το ξεκλήρισμα ενός λαού! Συγχαρητήρια σφαγείς των λαών! Κι εσύ ΟΗΕ, κοιμήσου πάνω στα πτώματα αθώων πολιτών στη Συρία!
● Η χώρα μας ζει ακόμη στη τροχιά της χρεοκοπίας. Μην αυταπατόμαστε. Ο λαός συνεχίζει να αντιμετωπίζει και να ζει το μαρτύριο των βάρβαρων οικονομικών μέτρων που τον εξοντώνουν. Κυβέρνηση και πολιτικοί αρχηγοί «σαπίζουν» στα έδρανα του Κοινοβουλίου με τις στείρες, ανόητες και γελοίες αντιπαραθέσεις τους για το ποιος έκλεψε ποιον… Κι εμείς τους παρακολουθούμε ως… τουρίστες!
● Αμερικάνοι «ανακρίνουν» τον Τσίπρα για τις προθέσεις του σχετικά με το που θέλει να οδηγήσει την χώρα: «Ανησυχούμε, είπαν, για τις εξελίξεις, στα Βαλκάνια και Ευρώπη…» Κι όλα αυτά, λένε κάποιοι, λόγω των «επεκτατικών» σχεδίων της Ρωσίας, προς την Μεσόγειο και Αιγαίο. Μια ανάφλεξη στην ευρύτερη περιοχή, δυστυχώς, δεν απέχει και πολύ από την παράνοια!
● Έχει εξελιχθεί σε μια γελοία υπόθεση το θέμα με τις τηλεοπτικές άδειες. Κυβέρνηση και αντιπολίτευση «αυνανίζονται» εντός κι εκτός των τειχών του Κοινοβουλίου. Κι ο Μητσοτάκης έχει βάλει μια πιπίλα στο στόμα και το μόνο που λέει από το πρωί μέχρι το βράδυ είναι: « Να φύγει ο Τσίπρας…» Που να πάει; Στο σπίτι του Μητσοτάκη στα Χανιά με τις 15 τουαλέτες και το 30 δωμάτια;
● Το τηλεφώνημα έγινε από πιστό αναγνώστη της στήλης: «Φίλε Κανελλάκη, επειδή κυκλοφορώ κι εγώ στο κέντρο και βλέπω ότι σε πλησιάζουν διάφοροι και σου μιλάνε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τη φτώχεια σου λέω το εξής: Φίλε Κανελλάκη, φυσικά θα γνωρίζεις ότι οι περισσότεροι που διαμαρτύρονται είναι ψεύτες. Υπάρχει, φυσικά, ένα ποσοστό συμπολιτών μας που πράγματι αντιμετωπίζει την φτώχεια στα σπίτια τους, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων έχει χρήματα και βγάζει χρήματα. Μαύρο χρήμα έχουν κάτω από τα στρώματα και κλαίγονται. Αυτοί είναι οι άπληστοι, αχόρταγοι, μίζεροι, κομπλεξικοί και τεμπέληδες… Μη χάνεις το χρόνο σου μαζί τους. Όποια κυβέρνηση και να είναι τα ίδια λένε!» Δεκτό κάθε σχόλιο.
● Χάος επικρατεί στα περισσότερα Νοσοκομεία της χώρας. Τελικά, ούτε κι αυτή η κυβέρνηση κατάφερε (τουλάχιστον μέχρι σήμερα), να «θεραπεύσει τα άρρωστα νοσηλευτικά ιδρύματα που είναι στην εντατική». Και δυστυχώς οι συμπολίτες μας… πεθαίνουν στα ράντζα σε διαδρόμους Νοσοκομείων…
● Γραβατομένες σκ…φατσες είδαμε στο Συνέδριο του Σύριζα, στο οποίο πήγαμε μια βόλτα. Αν εξαιρέσεις τους «ιδεολόγους συριζαίους» οι άλλοι κόπροι τι πήγαν να κάνουν; Και όπως είπαν κάποιοι «ακροδεξιές φάτσες, όπως ο Κουίκ, πιάσανε στασίδι στις πρώτες γραμμές με γραβάτες και παπιγιόν…» Πρόκειται για φαινόμενα καιροσκόπων και αεριτζήδων, που ως κηφήνες ζούνε σε βάρος των εργαζομένων!
● Σε όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας οι φοιτητές έχουν μειωμένο εισιτήριο στα λεωφορεία με τα οποία πηγαίνουν στις σχολές τους. Στη Πάτρα, γιατί άραγε, δεν ισχύει αυτό; Ποιος πονηρός αποφάσισε να μη έχουν μειωμένο εισιτήριο οι φοιτητές στην Πάτρα και να οικονομάει σε βάρος των φοιτητών και φοιτητριών; Τι λένε οι συναρμόδιοι υπουργοί; Θα επανέλθουμε… δριμύτεροι!
● Πολύ χειροκρότημα έπεσε κάποια στιγμή στο Συνέδριο του Σύριζα, όταν μιλούσε ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας. Ξέρετε γιατί; Γιατί τους είπε ότι επιτέλους βγαίνουμε απ΄ αυτό το μνημόνιο και μπαίνουμε στο επόμενο… Όταν το κατάλαβαν ο Τσίπρας είχε κάνει… φτερά.
● Λαέ της Αχαΐας, λαέ της Πάτρας έρχεται ο νέος ηγέτης… Η Πολυτεχνειούπολη της Πάτρας έχει το μυστικό…
● Όταν ο πρωθυπουργός στο Συνέδριο του Σύριζα μιλούσε για Αριστερά δεν χειροκροτούσε κανένας. Γιατί; Γιατί το Συνέδριο το διοργάνωσε η κυβέρνηση και όχι η Αριστερά, όπως έλεγαν στα πέριξ… Είναι, άραγε, έτσι; Και λοιπόν; Το ΠΑΣΟΚ ειν’ εδώ εσύ πας από ‘κει κι εγώ πάω από ‘δω…
● Αμερικάνικες εκλογές: Ποιος από τους δυο θ’ ανάψει φωτιές;
● Γιατί, λένε, ότι ο Κυριάκος (Κούλης) Μητσοτάκης έχει ακόμα τρεις μήνες «ζωή» ως αρχηγός του κόμματος; Γιατί βλέπουν ότι ο Τσίπρας θα βγει πρώτος και στις επόμενες εκλογές. Γεγονός είναι ότι σε κάθε εκλογική αναμέτρηση συμβαίνουν πολλά και προκύπτουν περισσότερα… Γι αυτό και οι παλιοί έλεγαν ότι η κάλπη μοιάζει με την έγκυο γυναίκα. Ποτέ δεν ξέρεις (τα χρόνια εκείνα) τι θα βγει στη γέννα! Αριστερόστροφο, δεξιόστροφο ή… απροσάρμοστο παιδί;
● Φίλε Τσίπρα, καλό είναι το μπλα-μπλά, αλλά η ανεργία στη χώρα μας αποτελεί μεγάλη πληγή. Και εξαιτίας της ανεργίας, οι περισσότεροι εργοδότες εκμεταλλεύονται σε βαθμό κακουργήματος τους νέους και νέες, που ζητούν ένα μεροκάματο. Νιώθουν απροστάτευτοι κύριε πρωθυπουργέ από το κράτος και την πολιτεία. Τι θα κάνετε γι’ αυτούς; Ως πότε θα μαρτυρούν στη πιάτσα του… δουλεμπορίου; Δυστυχώς, εκεί τους έφθασαν οι προηγούμενες ανθυπο-κυβερνήσεις… Εκεί θα τους αφήσετε κι εσείς;
● Βαρουφάκης- Στουρνάρας: Δυο γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο… αχυρώνα, λέει και η παροιμία. Και τι γάιδαροι…
● Πολλοί επιχειρηματίες ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό, γιατί πρέπει να πληρώνουν 20 ευρώ χαράτσι, για κάθε εργαζόμενο που έχουν στην επιχείρηση τους, ώστε να ενισχύσουν τον ειδικό λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων. Δηλαδή, «για ποιο λόγο να δίνουν αυτή την εργοδοτική εισφορά στους κηφήνες, όπως λένε, που τα τρώνε; Και πότε τα χρήματα αυτά διατίθενται για το σκοπό για τον οποίο κρατούνται;» Δεκτή κάθε απάντηση, όχι μήνυση…
● Στα βουνά της Αρκαδίας και στην Αρχαία Ολυμπία έγινε το οδοιπορικό μας πριν λίγες μέρες και πράγματι εντυπωσιαστήκαμε με την μεγάλη τουριστική κίνηση τον μήνα Οκτώβρη! Καθίσαμε να πιούμε ένα καφέ στο «κιόσκι» (κιοσκ), αλλά απογοητεύτηκα από το σέρβις! Παρά λίγο να βγουν τα… μαχαίρια, όπως είπε μια φίλη μου. Ίσως να ήταν κουρασμένος ο σερβιτόρος. Ίσως να ήταν τυχαίο το περιστατικό… Πάντως η παραγγελία ήρθε όλη λάθος, δυστυχώς! Σύντομα θα ξανά πάω… για εκπαιδευτική ξενάγηση και φιλολογική συμπόρευση… Εξάλλου, τα λημέρια αυτά της ορεινής Αρκαδίας – Ευρωπαϊκής Γορτυνίας – εμπνέουν για πολλά…
● Πλάκα – πλάκα, ο Αλέξης Τσίπρας, προς το τέλος της ομιλίας του στο Συνέδριο, τους τάχωσε για τα καλά και έβαλε πολλά κομματόσκυλα στη θέση τους και στο «πάγκο» τους… Πολύ καλά έκανε και πολλοί ήταν αυτοί που είπαν «μακάρι να τηρηθούν όλα όσα είπε!»
● Και μάλιστα προς το τέλος της ομιλίας του ο Αλ. Τσίπρας, μ’ αυτά που ανακοίνωσε, για σύσταση Επιτροπής Δεοντολογίας και «Εκτελεστικού Γραφείου» είναι σαν να «επανίδρυσε» το βαθύ ΠΑΣΟΚ, όπως είπαν κάποιοι. Δηλαδή, μετέτρεψε τον Σύριζα σε Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα. Ξύπνιος ο… μάγκας. Εσύ Κυρ. Μητσοτάκη, τι θα «επανιδρύσεις;» Τη διαπλοκή; Βρες κάτι άλλο γιατί αυτή την ίδρυσε ο φίλος σου ο Κωστάκης Καραμανλής ή μπιφτέκιας…
● Το ΚΙΔΗΣΟ (Κίνημα Σοσιαλιστών Δημοκρατών), του πρώην πρωθυπουργού, προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς και προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Γιώργου Παπανδρέου, συσπειρώνει τις δυνάμεις του και αρχίζει «ανένδοτο αγώνα», όπως έγινε γνωστό. Ο σοσιαλιστικός χώρος ξανά προς την δόξα τραβά…
● Μάθαμε ότι ενοχληθήκατε κ. Ιερώνυμε για όσα γράψαμε σε περασμένες στήλες για τα Αρχαία Ελληνικά και την απουσία σας στα όσα γίνονται σε βάρος του μαθήματος! Κάντε κάτι λοιπόν! Όχι μόνο λόγια… Και μην ενοχλείστε για θέματα που φέρετε ευθύνη!
● Μεγάλα «φέσια» στην ΕΥΔΑΠ έχουν βάλει τα λαμόγια της διεφθαρμένης, όπως λένε, Εκάλης, ενώ οι εργαζόμενοι – βιοπαλαιστές των δυτικών προαστίων πληρώνουν τους λογαριασμούς τους. Αυτή είναι η διαφορά ήθους και αξιοπρέπειας. Αυτά είναι τα τρωκτικά της Εκάλης και η σαπίλα της κοινωνίας, όπως πολλοί συμπολίτες μας τα χαρακτηρίζουν. Κόφτε τους τώρα το νερό κύριοι της ΕΥΔΑΠ, για να μην σας κόψει ο λαός το δικό σας… και κόψει και το δικό τους. Μην ανησυχείτε, έχουν τον τρόπο τους οι πολίτες να …αντιδράσουν, αν χρειαστεί…
● Ευχαριστώ πολύ τον Επίτιμο Αρχηγό ΓΕΕΘΑ κ. Παραγιουδάκη, για τα καλά του λόγια στη διάρκεια εκδηλώσεων, για τις θηριωδίες των ναζί, σε βάρος των κατοίκων στη Καλή Συκιά, στο νότιο Ρέθυμνο. Ανταποδίδω με εκτίμηση αρχηγέ!
● Και ο Καμμένος μίλησε στο Συνέδριο του Σύριζα. Και τι είπε; « Συντρόφισσες και σύντροφοι της Ακροδεξιάς του Σύριζα…». Ρε, που τον βρήκαν τον… λεπέν, αναρωτήθηκαν κάποιοι στην αίθουσα του Συνεδρίου. Εκεί που βρήκαν και τον Άδωνη Γεωργιάδη της Ν.Δ. είπαν κάποιοι άλλοι.
● Χιλιάδες ιδιοκτήτες αποποιούνται την ακίνητη περιουσία τους γιατί δεν έχουν να πληρώσουν τους φόρους. Και καλά στην Καλλιθέα και άλλες περιοχές, αλλά και στην Εκάλη; Έλεος! Φαίνεται ότι αυτοί οι τύποι έχουν μάθει να μην πληρώνουν τίποτα. Ούτε ΕΥΔΑΠ, ούτε ΕΝΦΙΑ, ούτε φως, ούτε τηλέφωνα, ούτε τα κέρατά τους τα δίφορα… Τι, άραγε, πληρώνουν; Την «μαστούρα» τους, όπως λέει και ένα τραγούδι που κάποτε το τραγουδούσαν και το χόρευαν μερακλήδες και ρεμπέτες;
● Καιρός: Μετά τον Ολαντρέα, τώρα έχουμε και τον Αλεξανδρέα… Να τους χαιρόμαστε… Το ΠΑΣΟΚ ειν’ εδώ κι όλοι μπαίνουν στο… χορό! Καληνύχτα σας!
Ντυμένη... τίγρης εμφανίστηκε σε πρόσφατη έξοδό της η βετεράνος καλλονή του ελληνικού κινηματογράφου, Ελένη Φιλίνη και έδωσε σε όλους μας μαθήματα... νεότητας!
Είναι μια από τις πιο γοητευτικές ηθοποιούς της εγχώριας showbiz και δεν λέει να μεγαλώσει.
Σε πρόσφατη συνέντευξή της αποκάλυψε ότι πάντα είχε μια αίσθηση ελευθερίας: 'Στη ζωή μου είμαι πολύ χορτάτη. Δεν έχω απωθημένα. Έχω αγαπήσει και έχω αγαπηθεί και πολύ'. Ίσως για αυτό δεν μοιάζει να γερνάει ούτε μια μέρα.
Ένας λαός με ιστορία 25 αιώνων ξεριζώθηκε με βίαιο και απάνθρωπο τρόποαπό τις προαιώνιες εστίες του, εκεί όπου άνθισε το εμπόριο, τα γράμματα, ο πολιτισμός.
Αποφασίστηκε η ανταλλαγή ερήμην τους, να αφήσουν την πατρογονική γη, τον ιδρώτα τους, τις ζωές τους. Κάποιοι δεν ήρθαν στην Ελλάδα, ανάμεσα τους και η γιαγιά μου, αυτοί εξορίστηκαν σε ένα οδοιπορικό χαμού στα βάθη της Ανατολίας, σχέδιο των Τούρκων με την βοήθεια των εμπνευστών Γερμανών. Για δυο περίπου χρόνια πορεύονταν σε ένα οδοιπορικό θανάτου, ανθρώπινα ερείπια όσοι επέζησαν, οι πιο πολλοί δεν άντεξαν. Γυναίκες έχασαν παιδιά, άντρες, οικογένειες ξεκληρίστηκαν, τους αφάνισε η πείνα, η κακουχία, οι αρρώστιες. Καραβάνια πονεμένων, εξαθλιωμένων ανθρώπων που έκαναν το κάθε τι για να επιβιώσουν στο ταξίδι του χαμού. ¨Έλεγε η γιαγιά μου ότι έγινε ζητιάνα στην Συρία και την Ιορδανία, αυτό το πιάτο φαί φτωχών ανθρώπων τους έσωσε την ζωή. Οι άντρες έκαναν κανένα μεροκάματο, οι γυναίκες καμιά δουλειά για λίγο φαγητό.Ένας λαός με ιστορία 25 αιώνων ξεριζώθηκε με βίαιο και απάνθρωπο τρόποαπό τις προαιώνιες εστίες του, εκεί όπου άνθισε το εμπόριο, τα γράμματα, ο πολιτισμός.
Σκιές τυραννισμένες είχαν καταντήσει, άνθρωποι σκελετωμένοι, έπαιρναν με δυσκολία τα πόδια τους να συνεχίσουν τον δρόμο της εξορίας τους. Με ποια λογική τους έστειλαν στην Ελλάδα μέσω της Ανατολίας; Ήθελαν βέβαια την εξόντωσή τους και το πέτυχαν, ελάχιστοι διασώθηκαν. Όσοι άντεξαν, γέροι και παιδιά άφησαν την τελευταία τους πνοή εκεί στο ταξίδι του «χαμού». Η γιαγιά μου έχασε όλη την οικογένεια της, άντρα και πέντε παιδιά, ήρθε μόνη στην νέα πατρίδα, τα έχασε όλα, αλλά όχι την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Στο ταξίδι του χαμού πορεύτηκαν από την Τοκάτη, το Διαρπεκίρ, την Σεβάστεια, – τόπο καταγωγής της γιαγιά μου – οι περισσότεροι από τα ενδότερα του Πόντου.
Αυτοί οι άνθρωποι δεν ακολούθησαν την οδό της ανταλλαγής των υπολοίπων ποντίων που μπήκαν στα καράβια και ήρθαν στην Ελλάδα, αυτοί τιμωρήθηκαν, εξορίστηκαν, γιατί πολλοί από αυτούς συμμετείχαν στο αντάρτικο των ποντίων που αρνήθηκαν να στρατευτούν στον τούρκικο στρατό.
Τα κόκκαλα των παππούδων μας είναι σπαρμένα εκεί, σε βουνά και λαγκάδια, δρόμους ξένους και ποτάμια θολά.
Μετά από περιπλάνηση δυο περίπου χρόνων έφτασαν απέναντι από την Κύπρο, μπήκαν σε καράβια και ήρθαν στην Θεσσαλονίκη, στο Καραμπουρνάκι, όπου μπήκαν σε καραντίνα για 40 μέρες.
Στην δεκαετία του 70, η γιαγιά ζήτησε να δει το μέρος της αποβίβασης, εκεί από όπου ξανάρχισε η νέα της ζωή…
Δυσάρεστα είναι τα νέα για τον υποψήφιο για τον Λευκό Οίκο, Ντόναλντ Τραμπ καθώς σύμφωνα με δημοσίευμα, εκκρεμεί μία αγωγή εις βάρος του, με την κατηγορία πως βίασε τουλάχιστον ένα 13χρονο κορίτσι το 1994.
Την ενεργοποίηση του Ομοσπονδιακού δικαστηρίου των ΗΠΑ προκάλεσε η αγωγή που κατέθεσε μία γυναίκα εναντίον του υποψήφιου για την προεδρία, υποστηρίζοντας ότι ο Ρεπουμπλικανός επιχειρηματίας τη βίασε το 1994, όταν εκείνη βρισκόταν σε ηλικία 13 ετών.
Η γυναίκα παρουσίασε και μάρτυρα, η οποία δήλωσε στο δικαστήριο ότι είδε με τα μάτια της τον Ντόναλντ Τραμπ και τον επίσης δισεκατομμυριούχο Τζέφρι Επστάιν, να βιάζουν κατ' επανάληψη το κορίτσι.
Ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος έχει διαψεύσει τις καταγγελίες, ωστόσο το ομοσπονδιακό δικαστήριο διέταξε τη διενέργεια έρευνας, καθώς η υπόθεση οφείλει να ξακαθαρίσει.
Η δικαστής Ρόνι Άνταμς, ωστόσο, όρισε την ακροαματική διαδικασία στις 16 Δεκεμβρίου, στη Νέα Υόρκη, δηλαδή σχεδόν 40 ημέρες μετά τη διεξαγωγή των αμερικανικών προεδρικών εκλογών.
Μία συγκλονιστή αρχαιολογική ανακάλυψη έρχεται στο φως, καθώς ειδικοί εκτιμούν ότι η Κίνα και η Δύση είχαν έρθει σε επαφή 1.500 χρόνια πριν φτάσει ο Μάρκο Πόλο στη χώρα. Σύμφωνα με το BBC, οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι η έμπνευση για τον πήλινο στρατό, που βρέθηκε σε τάφο του πρώτου αυτοκράτορα, κοντά στην σημερινή πόλη Ξιάν, προήλθε από την αρχαία Ελλάδα.
Υποστηρίζουν επίσης ότι Αρχαίοι Ελληνες τεχνίτες εκπαίδευαν τους Κινέζους τον 3ο αιώνα π.Χ. Μέχρι σήμερα πιστευόταν ότι το ταξίδι του Μάρκο Πόλο τον 13ο αιώνα ήταν η πρώτη επαφή Ευρωπαίου με τον κινεζικό πολιτισμό.
'Τώρα έχουμε στοιχεία ότι υπήρξε στενή επαφή μεταξύ του Πρώτου Αυτοκράτορα της Κίνας και της Δύσης πριν το επίσημο άνοιγμα του Δρόμου του Μεταξιού. Αυτό είναι πιο νωρίς απ' ότι πιστεύαμε μέχρι σήμερα', λέει ο επικεφαλής αρχαιολόγος Λι Χιουτζέν του Μουσείου του Αυτοκράτορα Κιν Σι Χουάνγκ.
Ξεχωριστή μελέτη δείχνει ότι ευρωπαϊκής προέλευσης μιτοχονδριακό DNA βρέθηκε σε περιοχές της επαρχίας Ξινγιάνγκ που σημαίνει ότι Δυτικοί κατοικούσαν και πέθαναν εκεί πριν και μετά την εποχή του Πρώτου Αυτοκράτορα.
Χωρικοί ήταν εκείνοι που ανακάλυψαν τα 8.000 πήλινα αγάλματα θαμμένα σε απόσταση μικρότερη του ενός χιλιομέτρου από τον τάφο του Πρώτου Αυτοκράτορα το 1974. Όμως μέχρι σήμερα δεν υπήρχε εξήγηση ούτε και παράδοση να συνδέει την κατασκευή αυτών των γιγαντιαίων αγαλμάτων.
Η εξήγηση που δίνει πλέον ο Δρ Χιουτζέν είναι ότι η επιρροή για την κατασκευή τους ήρθε εκτός Κίνας.
'Τώρα πιστεύουμε ότι ο Πήλινος Στρατός, οι Ακροβάτες και τα χάλκινα αγάλματα που βρέθηκαν στο σημείο έχουν την έμπνευσή τους στην αρχαία Ελλάδα', λέει με βεβαιότητα. Και ο καθηγητής Λούκας Νίκελ από το Πανεπιστήμιο της Βιέννης λέει ότι τα αγάλματα με ακροβάτες του τσίρκου που βρέθηκαν πρόσφατα στον τάφο του Πρώτου Αυτοκράτορα υποστηρίζουν αυτή την θεωρία.
Πιστεύει ότι ο Πρώτος Αυτοκράτορας επηρεάστηκε από την άφιξη των ελληνικών αγαλμάτων στην Κεντρική Ασία έναν αιώνα μετά τον Μέγα Αλέξανδρο ο οποίος πέθανε το 323 π.Χ. 'Φαντάζομαι ότι ένας έλληνας γλύπτης βρέθηκε εκεί και εκπαίδευσε τους ντόπιος', λέει.
China and the West were in contact more than 1,500 years before European explorer Marco Polo arrived in China, new finds suggest.
BBC.CO.UK Thks to JOANNA BOOTH
ΣΗΜΕΙΩΣΗ "ΕΦΗΜΕΡΙΣ" EFHMERIS
Όταν ο Κινέζος πρωθυπουργός επισκέφτηκε -προσκύνησε -την Ελλάδα στο τελευταίο του ταξίδι εμεις γράψαμε :
Το έγραψα πολλές φορές και το λέω περισσότερες..Οι Κινέζοι είναι αρχαίοι ΕΛΛΗΝΕΣ!!! κι επι τέλους ήρθε ο Κινέζος πρωθυπουργός να μας το πεί δημοσίως.. όταν -επι τέλους- η Ελληνική Βουλή στολίστηκε με το δέντρο της Αθηνάς την Ελιά...έστω κι αν ακόμα αρνείται να αναρτήσει τον προστάτη της ,τον ΔΙΑ ΤΟΝ ΒΟΥΛΑΙΟ!!
«Και εμείς πιστεύουμε,είπε ο πρωθυπουργός της Κίνας Λι Κετσιάνκ , ότι η ελιά συμβολίζει την ειρήνη και τη φιλία. Εμείς στην Κίνα λέμε ότι, αν ξύσεις το δέρμα του Κινέζου, θα βγει ένας αρχαίος Ελληνας και αν κάνεις το αντίστοιχο σε έναν Ελληνα, θα βγει ένας αρχαίος Κινέζος».
Αυτα και άλλα θα βρείτε στο Βήμα της Κυριακής και ευχαριστώ πολύ τον εκδότη και δημοσιογράφο Δημήτρη Ψυχογιό,που μου έστειλε στο ΦΒ "Το 7ήμερο του Διόδωρου" Δ.Π.
Κινέζοι και Ελληνες (έγραψε το ΒΗΜΑ.gr)
Ηρθα να δω τι κάνουν οι ορτανσίες, οι τριανταφυλλιές, οι βερικοκιές, οι κερασιές, οι μηλιές και εκείνη η μοναδική μανόλια - που πάντα μου θυμίζει τον Εμπερίκο και τις απαλές ως μαγνόλιες παιδίσκες του. Είχε μανία με τις μανόλιες ο ποιητής, όπως εγώ έχω με τις ορτανσίες και τις ρολογιές:
γύρω από τον κορμό / του ωραίου δένδρου / ελίσσεται / και χορεύει / η ωραία / μιγάς / το δένδρο είν' ολάνθιστο / αλλά και το κορμί / της ωραίας μιγάδος /ωσαύτως / [...] / το δένδρο είναι μια μαγνόλια / κι η ωραία μιγάς / είναι κι εκείνη μια μαγνόλια / χυμώδης / πλούσια / κι ηδονική.
Ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης είναι σεμνός, θα κοκκίνιζε αν είχα βάλει όλους τους λάγνους στίχους του Εμπειρίκου. Προτιμά τις ελιές - με το δέντρο της Αθηνάς στόλισε την αίθουσα του Κοινοβουλίου για να τιμήσει τον κινέζο πρωθυπουργό Λι Κετσιάνγκ που μας επισκέφθηκε τις προάλλες. Και εκείνος, βρήκε την ευκαιρία να μας τιμήσει: «Και εμείς πιστεύουμε ότι η ελιά συμβολίζει την ειρήνη και τη φιλία. Εμείς στην Κίνα λέμε ότι, αν ξύσεις το δέρμα του Κινέζου, θα βγει ένας αρχαίος Ελληνας και αν κάνεις το αντίστοιχο σε έναν Ελληνα, θα βγει ένας αρχαίος Κινέζος».
Μου αρέσει η ιδέα πως κρύβουμε αρχαίους Κινέζους μέσα μας. Διότι η γενική πεποίθηση είναι πως θα βγουν αρχαίοι Ελληνες αν ξυστούμε. Και μου αρέσει η γενναιοδωρία του φιλοξενούμενου πρωθυπουργού. Διότι αν εμείς ξυστούμε, μόλις έντεκα εκατομμύρια αρχαίοι Κινέζοι θα εμφανιστούν. Αν ξυστούν εκείνοι, θα εμφανιστούν ενάμιση δισεκατομμύριο αρχαίοι Ελληνες. Η αρχαία Κίνα θα καταβαραθρωθεί, η αρχαία Ελλάς θα μεγαλουργήσει πάλι - να στείλουμε καραβιές φαγουρόσκονη στην Κίνα.
Μη ξυόμενοι, παραμένουμε δυστυχώς άξεστοι νεοέλληνες. Και δεν καταλαβαίνουμε γρι από τα πανέμορφα κινεζικά ιδεογράμματα. Αλλά μήπως καταλαβαίνουμε τίποτα από τα αρχαία ελληνικά; Απλώς ταλαιπωρούμε άπειρες ώρες στα σχολεία τα παιδιά με αυτά - θα ήταν πολύ ψυχωφελέστερο και συμφέρον να διδάσκονται τα παιδιά κινέζικα.
Ο κινέζος πρωθυπουργός, και αν δεν είχε, σίγουρα έχει πια κάτω από το πετσί του αρχαίο Ελληνα: επισκέφθηκε την Ακρόπολη, το μουσείο της Ακρόπολης, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, την Κνωσσό, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου - θα το εγκαινιάσει κιόλας μαζί με τον Αντώνη Σαμαρά που υφίσταται άθελά του λουτρό αρχαιογνωσίας.
Μικρός σοφός δράκοντας
Εχω εντυπωσιαστεί, δεν θυμάμαι κανέναν άλλο ξένο ηγέτη να έχει επισκεφθεί τόσα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους - ούτε έχω ακούσει για τους δικούς μας όταν πηγαίνουν στο εξωτερικό να κάνουν πολιτιστικό τουρισμό.
Εγκαινίασε όμως και τις αποστολές κινεζικών προϊόντων από τις εγκαταστάσεις της COSCO στον Πειραιά προς την Ευρώπη με τρένα του ΟΣΕ - και έτσι εξηγείται γιατί ξανάρχισαν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Βελιγράδι και Σόφια, όπως διάβασα στις εφημερίδες.
Ομως οι εργαζόμενοι στα λιμάνια και ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρούν «κακόγουστη προπαγάνδα υπέρ της COSCO και σε βάρος των δημοσίων συμφερόντων» τα εγκαίνια - γιατί ως άξεστοι θεωρούν πως μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι προωθούν το δημόσιο συμφέρον. Ο ιδιωτικός, και κυρίως οι ξένες επενδύσεις, το υπονομεύουν. Ευτυχώς, αν συνεχίσουν τα κόμματα να υπερασπίζονται το κράτος με τον ίδιο τρόπο απέναντι στην κοινωνία, η ιδιωτική οικονομία θα διαλυθεί σε λίγο εντελώς και το δημόσιο συμφέρον δεν θα έχει πια εχθρούς, θα θριαμβεύσει.
Και το κράτος θα λειτουργεί με τους φόρους που θα πληρώνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι για τους μισθούς που θα τους πληρώνει το κράτος. Θα έχουν εφεύρει στην Κουμουνδούρου το οικονομικό αεικίνητο, εκτός από την εξουσία θα πάρουν και βραβείο Νομπέλ.
Κεραυνούς και αστραπές βλέπω απέναντί μου στον Παγασητικό, ακούγονται μπουμπουνητά πίσω μου, κρύος βοριάς κατεβαίνει από τα Χάνια. Πάλι θα βρέξει.
Δεν μπορώ άλλο να βλέπω τις ορτανσίες μου να κρυώνουν. Και ο νέος μου φίλος, το φίδι που κατοικοεδρεύει στα θεμέλια του σπιτιού, χάθηκε και αυτό, δεν βγαίνει πια να κάνει ηλιοθεραπεία στην αυλή ή στο παράθυρο του υπογείου, να μαυρίσει.
Σαΐτα είναι, σαϊτόφιδο, το γρηγορότερο φίδι της επικράτειας, εντελώς ακίνδυνο, με πληροφόρησαν από το herpetofauna.gr, όπου ξέρουν τα πάντα για τα ερπετά.
Εγώ το σκέπτομαι σαν μικρό δράκοντα - αν ξύσω λίγο τον σοβά του σπιτιού μου, θα εμφανιστεί αρχαίος κινέζος σοφός δράκοντας. Θα του ζητήσω να μου μάθει τους κινεζικούς χαρακτήρες, τα ιδεογράμματα, ημερολόγιό μου. Θα γίνω και εγώ σοφός - με το ελληνικό αλφάβητο δεν είδα προκοπή, γιατί να μη δοκιμάσω και κάτι άλλο;
Ο Γ.Γ. του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας αφιέρωσε στην κυβέρνηση απόσπασμα ποιήματος του Βάρναλη, κατά τη δευτερολογία του στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών για τη διαπλοκή και τη διαφθορά στη Βουλή (10/10/2016)
DEITE VIDEO
Ποια είναι όμως η ιστορία του ποιήματος αυτού;
ΣΤΙΣ 10.12.2010 και με τίτλο
«Είσαστε... άθεοι»! γράφει
Από τον Ρεπόρτερ του Δρόμου του «Π» Αλέξανδρο Καζαντζίδη. Το κείμενο δεν έχει υποστεί καμία επεξεργασία.
Στο καθημερινό αγκομαχητό στους δρόμους για δουλειά και υποχρεώσεις, υπάρχουν εκείνες οι συναντήσεις που έχουν μια γεύση στυφή και ένα χρώμα μαύρο σαν του... ράσο. Ένα ρούχο που φορούν (και) εκείνοι οι παπάδες που κυκλοφορούν στα λεωφορεία και δεν περιορίζονται στα των τελετουργικών του επαγγέλματος, αλλά προχωρούν και σε κηρύγματα σχετικά με την οικονομική κρίση.
Κηρύγματα του τύπου «μετανοείτε Χριστιανοί», «Απομακρυνθήκατε από τον Θεό» καθότι - κατόπιν προφανώς της επικοινωνίας τους με το Θεό - κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κρίση ήρθε- όπως έλεγαν με βεβαιότητα - διότι δεν είμαστε καλοί χριστιανοί, διότι αμελούμε να προσευχόμαστε και γενικώς επειδή ο Παντοδύναμος «τσαντίστηκε» με τα πολλά πάρε - δώσε που έχουμε με τον «οξαποδώ».
Ασφαλώς, δεν έγινε κουβέντα για το γεγονός ότι την ώρα που η κυβέρνηση κόβει μισθούς, συντάξεις, ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα από τους πολλούς , η Εκκλησία με τον κ. Παπανδρέου «τα βρήκε» και ως εκ τούτου - παρά την αμύθητη περιουσία της - μόνο «συμβολική» θα είναι η συμμετοχή της στο «πατριωτικό καθήκον» για τη «σωτηρία» της χώρας...
Bέβαια, τίποτα δεν εμποδίζει τους ιεράρχες να διακινούν - και μάλιστα με ακροατήριο και νέους ανθρώπους - την ίδια πανάρχαιη σκουριά της θεωρίας των εξουσιαστών, που θέλει να παρουσιάζει την επίγεια κόλαση (η οποία γονατίζει το «ποίνιο», αλλά ουδόλως ακουμπά τον «ποιμενάρχη») σαν «θέλημα Θεού».
Μάλιστα, ακριβώς τα ίδια περί «Θείας δίκης», με τα οποία πασχίζουν να «εξηγήσουν» τη σημερινή (καπιταλιστική) κρίση, οι πρόγονοί τους τα έλεγαν σε πόλεις και χωριά στην προπολεμική Ελλάδα, για να «εξηγήσουν» και την κρίση του 1929-'30!
Εδώ και 80 χρόνια, το ίδιο «τροπάριο» από τους «ευσεβείς» κατασκευαστές «προσκυνητών» και «ραγιάδων». Μια αποστολή που (αυτό θα πει «σαμαρειτισμός») την έχουν αναλάβει όχι μόνο για ίδιον όφελος, αλλά για να προστατέψουν και το έτερο σκέλος της σύμφυσης (καπιταλιστικού) κράτους - Εκκλησίας.
Εδώ και 80 χρόνια, οι απόστολοι των χορτάτων, οι εκ Δεξιών καθήμενοι του (εκάστοτε) «Κυρίου» που αλλάζει τον «αδόξαστο» στον εργαζόμενο, συστήνουν στο λαό «νηστεία και προσευχή».
Και πόσο επίκαιρη μοιάζει εκείνη η σαρκαστική «σταυροβελονιά» του Βάρναλη, ο οποίος τον δικό του καιρό, το 1931, όταν η Ιερά Σύνοδος από τη μια αφόριζε τους «μαλλιαρούς αναρχοκομμουνιστές» και από την άλλη, κατά τη διάρκεια της τότε μεγάλης καπιταλιστικής κρίσης, κήρυττε «εγκράτεια», έγραφε:
«Σαράντα σβέρκοι βωδινοί με λαδωμένες μπούκλες
σκεμπέδες, σταβροθόλωτοι και βρώμιες ποδαρούκλες
ξετσίπωτοι, ακαμάτηδες, τσιμπούρια και κορέοι
ντυμένοι στα μαλάματα κ' επίσημοι κι ωραίοι.
Σαράντα λύκοι με προβιά (γι' αυτούς χτυπά η καμπάνα)
καθένας γουρουνόπουλο, καθένας νταμιτζάνα!
Κι απέ ρεβάμενοι βαθιά ξαπλώσανε στο τζάκι,
κι αβάσταγες ενιώσανε φαγούρες στο μπατζάκι.
Οξ' ο κοσμάκης φώναζε: "Πεινάμε τέτοιες μέρες"
γερόντοι και γερόντισσες, παιδάκια και μητέρες
κ' οι των επίγειων αγαθών σφιχτοί νοικοκυρέοι
ανοίξαν τα παράθυρα και κράξαν: "Είσαστε αθέοι"».
Στο ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου,
για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα διαβάζουμε
Δεύτερη μέρα του χρόνου σήμερα και καθώς το γιορταστικό χουζούρι διαρκεί ακόμα, είπα να ανεβάσω και να σχολιάσω ένα διπλά επίκαιρο ποίημα του Κώστα Βάρναλη. Διπλά επίκαιρο αφενός επειδή είναι γνωστό με τον τίτλο «Πρωτοχρονιάτικο» και αναφέρεται σε ένα πρωτοχρονιάτικο γεγονός και αφετέρου επειδή πρόσφατα ξανασυζητήθηκε με αφορμή το φυλλάδιο που κυκλοφόρησε η εκκλησία της Ελλάδος. Για παράδειγμα, σε άρθρο στο Ποντίκι άνω παρατίθεται το ποίημα του Βάρναλη και επισημαίνεται:
Και πόσο επίκαιρη μοιάζει εκείνη η σαρκαστική «σταυροβελονιά» του Βάρναλη, ο οποίος τον δικό του καιρό, το 1931, όταν η Ιερά Σύνοδος από τη μια αφόριζε τους «μαλλιαρούς αναρχοκομμουνιστές» και από την άλλη, κατά τη διάρκεια της τότε μεγάλης καπιταλιστικής κρίσης, κήρυττε «εγκράτεια», έγραφε… Αλλά και κάποιοι φίλοι του ΚΚΕ χρησιμοποίησαν στίχους από το ποίημα του Βάρναλη σε ένα βιντεάκι στο οποίο επικρίνουν τη στάση της ιεραρχίας τηε εκκλησίας.
Το ποίημα του Κώστα Βάρναλη, με τίτλο «Πρωτοχρονιάτικο», μπορείτε να το βρείτε σε πολλά σημεία στο Διαδίκτυο, αλλά στα περισσότερα θα βρείτε τη μεταγενέστερη, συντομότερη μορφή του, αυτήν άλλωστε που ο ίδιος ο ποιητής συμπεριέλαβε στα Ποιητικά του, την έκδοση του 1956 –διότι, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, δεν έχουμε συγκεντρωμένα όλα τα ποιήματα του Βάρναλη σε έναν τόμο.
Όμως, το ποίημα είχε και μια προηγούμενη μορφή, την εξής:
ΜΠΟΝΑΜΑΣ
Σαράντα σβέρκοι βοδινοί με λαδωμένες μπούκλες σκεμπέδες σταβροθόλωτοι και βρώμιες ποδαρούκλες ξετσίπωτοι ακαμάτηδες, τσιμπούρια και κορέοι ντυμένοι στα μαλάματα κι επίσημοι κι ωραίοι.
Εξήντα λύκοι με προβιά (γι’ αυτούς βαράν καμπάνες) φάγανε γουρουνόπουλα, στραγγίσαν νταμιτζάνες! Κι απέ ρεβάμενοι βαθιά ξαπλώσανε στα τζάκια, κι αβάσταγες ενιώσανε φαγούρες στα μπατζάκια.
Την προσευκή τους κάνανε τα πράματα ν’ αλλάξουν να ξεπροβάλουν οι κυράδες του Δεκαημέρου χωρίς καπίστρι και λουρί, πολλές μαζί… (φυλάξου τα πισινά του μουλαριού τα μπρος του καλογέρου!)
Κι ο Σατανάς τούς άκουσε που πιο καλά τους ξέρει κι έστειλε τον καθηγητή της ηθικής ξεφτέρι…
Όξω οι φτωχοί φωνάζανε: «Πεινάμε τέτοιες μέρες» γερόντοι και γερόντισσες, παιδάκια και μητέρες. Κι οι των επίγειων αγαθών σφιχτοί νοικοκυρέοι ανοίξαν το παράθυρο κι είπανε: «Φταιν οι αθέοι».
ΓΕΡΒΑΣΙΟΣ Ο… ΘΕΟΕΜΒΑΙΚΤΗΣ (Διά το γνήσιον Κ. ΒΑΡΝΑΛΗΣ)
[Έχω εκσυγχρονίσει την ορθογραφία αλλά έχω προσέξει τη στίξη: για παράδειγμα, δεν υπάρχει κόμμα μετά το σκεμπέδες, όπως κακώς θα δείτε σε πολλούς ιστοτόπους!]
Σε αυτή τη μορφή το ποίημα δημοσιεύτηκε, με τον τίτλο «Μποναμάς» και με τη σατιρικήν υπογραφή Γερβάσιος ο θεοεμβαίκτης, στο αριστερό περιοδικό «Πρωτοπόροι», στο τεύχος Φεβρουαρίου 1931, σε δισέλιδο με γενικό τίτλο «Η ανθολογία μας», μαζί με ποιήματα άλλων ποιητών. Οι έξι στίχοι που είναι γραμμένοι με πλάγια στοιχεία δεν έχουν συμπεριληφθεί στα Ποιητικά (στα οποία ο Βάρναλης είχε λογοκρίνει πολλά παλιότερα ποιήματά του, είτε για να γίνουν λιγότερο αιχμηρά είτε επειδή είχαν χάσει το νόημά τους κάποιες επικαιρικές αναφορές, όπως εδώ στον καθηγητή της ηθικής), ενώ υπάρχουν και κάποιες μικροδιαφορές στο υπόλοιπο ποίημα.
Πάντως, και η παλαιότερη μορφή είναι αρκετά γνωστή. Πολύ λιγότερο γνωστό είναι το γεγονός που έδωσε στον Βάρναλη την αφορμή να εξαπολύσει τα σατιρικά του βέλη. Δεν έχω βέβαια πλήρη εποπτεία της βαρναλικής βιβλιογραφίας, αλλά δεν έχω βρει πουθενά ρητή αναφορά στο έναυσμα του ποιήματος. Οπότε, τα όσα ακολουθούν είναι καρπός δικής μου έρευνας.
Λοιπόν, την πρωτοχρονιά του 1930, μέσα σε συνθήκες παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες εκτενέστατη εγκύκλιος της ιεραρχίας της Ελλάδος «προς τον λαόν», στην οποία καταδικαζόταν «το κύμα της ασεβείας και αθεΐας». Η εγκύκλιος αυτή ήταν καρπός της τελευταίας ιεράς συνόδου και διανεμήθηκε στις μητροπόλεις με τη σύσταση να γνωστοποιηθεί όσο το δυνατόν ευρύτερα. Ολόκληρο το κείμενο το έχω ανεβάσει εδώ, αλλά θα παρουσιάσω εκτενή χαρακτηριστικά αποσπάσματα, σχολιάζοντας με πλάγια.
Η εισαγωγή της εγκυκλίου κάνει μια εκτίμηση των γενικότερων συνθηκών:
Χαλεποί όντως καιροί ενέσκηψαν κατά της κατά Ανατολάς ορθοδόξου του Χριστού Εκκλησίας και ιδία κατά της εν τω ελευθέρω ελληνικώ κράτει τοιαύτης καί «λύκοι βαρείς, μη φειδόμενοι του ποιμνίου» [Πράξεις Αποστόλων 20.29] κατά των λογικών του Χριστού προβάτων επέπεσον, διαρπάζοντες, διασκορπίζοντες και ασπλάγχνως κατασπαράττοντες αύτα.
Ποιοι είναι όμως οι λύκοι; Είναι «κενολόγοι και ψευδοδιδάσκαλοι και εχθροί του Σταυρού του Χριστού». Και τι κάνουν; Ακούστε και φρίξτε.
Ούτοι, ως συνάγεται εκ των εντύπων αυτών δημοσιευμάτων, αρνούμενοι την ύπαρξιν προσωπικού θεού, θεού εν Τριάδι, κατά την διδασκαλίαν της αγίας ημών πίστεως, θεόν αποκαλούσι την ασυνείδητον δύναμιν, την εκδηλουμένην εν τη ζωή των όντων. Δι’ ό και παραδέχονται Θεόν δυαδικόν «ο Θεός, μας λέγουσιν, είναι άντρας και γυναίκα, θνητός και αθάνατος, κοπριά και πνεύμα: Γεννάει, γονιμοποιεί καί σκοτώνει, έρωτας μαζί και θάνατος· και πάλι ξαναγεννάει και σκοτώνει». (Εισηγητική έκθεσις μητροπολίτου Σύρου σελίς 8 ) [το απόσπασμα είναι από την Ασκητική του Καζαντζάκη]. Ταύτα λέγουσι και γράφουσιν ασεβώς. Άμεσοι δε συνέπειαι της τοιαύτης διδασκαλίας είναι: Η κατάργησις της προσευχής, των εορτών και του εκκλησιασμού της μαθητιώσης νεολαίας· ο συναγελασμός ενηλίκων εν τοις σχολείοις των αρρένων μετά των θηλέων, το μαλλιοτράβηγμα των μαθητριών και διδασκάλων, η θεωρία περί γονιμοποιήσεως των ρεγγών, η παροχή πρώτων βοηθειών επί δήθεν λιποθύμων νεανίδων χαμαί επί ταπήτων εξηπλωμένων, και η εν γένει εξώθησις τών ελληνοπαίδων εις πάσαν ακολασίαν δι’ έπί τούτο συγγραφών, οίαι ιδίως αι του Βάρναλη, εν αις εξυμνείται ο ελεύθερος έρως και ο λεσβιασμός· ο σαρκικός έρως επί πλέον συνιστάται υπό τούτων και ως βάσις της ηθικής τελειοποιήσεως του μαθητού.
Η ελαφρώς παραληρηματική αναφορά στη… γονιμοποίηση των ρεγγών και στις ξαπλωμένες σε χαλιά νεάνιδες είναι αντιγραφή του (ψευδούς) κατηγορητηρίου που είχε διατυπωθεί παλιότερα για το Παρθεναγωγείο του Βόλου και τον διευθυντή του, τον Αλέξανδρο Δελμούζο, το 1911. Επειδή όμως αργότερα ο Δελμούζος είχε έρθει σε σύγκρουση με τον Γληνό και με τον Εκπαιδευτικό Όμιλο, η εγκύκλιος δεν τον κατονομάζει, αλλά στρέφει τα βέλη της ακριβώς προς τον Εκπαιδευτικό Όμιλο, την προοδευτική οργάνωση εκπαιδευτικών και άλλων πνευματικών ανθρώπων:
Οι αποτελούντες τον λεγόμενον «Εκπαιδευτικόν Όμιλον», ων τινές φανερώς ετράπησαν προς τον κομμουνισμόν, απορρίπτουσι το αιώνιον κύρος των θρησκευτικών και ηθικών αξιών της διδασκαλίας του Χριστού (…) Εντεύθεν τοιαύτα καταφλυαρούντες περιυβρίζουσιν ούτοι διά του χυδαιοτέρου τρόπου την εν σπηλαίω γέννησιν του Κυρίου: «Εκείνη τη νύχτα μια γυναίκα συντροφιασμένη από τον τέκτονα τον άνδρα της στάθηκε μισοστρατίς σε μια σπηλιά και γέννησε ένα παιδί».
Κατασυκοφαντούσι δι’ ασεβών και πονηρών ερωτήσεων την αγνότητα και αγιότητα της υπεραγίας Θεοτόκου ως εξής: «Δε μου λες βλάμη, είδε η Παναγία στ’ όνειρό της και τον πατριώτη σου τον Βαραββά;»
Για την ιστορία τα δυο… ασεβή αποσπάσματα είναι παρμένα από το θρησκευτικό και ευλαβές διήγημα «Θείο όραμα» του Καρκαβίτσα, ο οποίος άλλωστε είχε αφήσει δέκα χρόνια νωρίτερα τον μάταιο τούτο κόσμο.
Κατεξευτελίζουσι δε τον Σταυρόν του Κυρίου κατά ευνόητον σατανικήν οπισθόβουλον σκέψιν όν τινα κεκλιμμένον [sic] μετά σαρώθρου (σκουποξύλου) καi ράβδου ορθίας προβάλλουσι προς ιχνογράφησιν εις τους μικρούς ελληνόπαιδας, εντελλόμενοι: «Κάμετε ένα Σταυρό, μία σκούπα και το μπαστούνι του μπαμπά». Τινές δε αυτών τον εσταυρωμένον Σωτήρα του κόσμου ατιμάζουσιν εκτός των σχολών ανά τας οδούς διά της εικόνος εσταυρωμένης γυμνής πόρνης!!! ·
Εδώ καταγγέλλεται (λόγω τιμής!) ένα σχολικό βιβλίο ιχνογραφίας που είχε κυκλοφορήσει –και μάλιστα στην ελεύθερη αγορά, χωρίς να έχει επίσημη έγκριση– που σε μια σελίδα του ο συγγραφέας έκανε το φοβερό αμάρτημα να έχει τον σταυρό μαζί με μια σκούπα για να τα ζωγραφίσουν οι μαθητές.
Ο ασεβέστατος κομμουνιστής Βάρναλης, εκ των δρώντων προσώπων του «Εκπαιδευτικού Ομίλου», θέτει εις το στόμα του θεανθρώπου εν μονολογία τα εξής: «Δεν είπα πως είμαι Θεός. Μα δεν ξεύρω και αν είμαι. Αφ’ ότου έγινα άνθρωπος ξέχασα από πού ήρθα. Και η σκέψις μου όντας ανθρώπινη είναι περιορισμένη. Κάτι αόριστον αναδεύεται μέσα μου. Όταν ξαναναστηθώ θα ξανάβρω ίσως την θεότητά μου» [το απόσπασμα είναι από το «Φως που καίει» του Βάρναλη]
Ο δε αρχηγός του καλουμένου «Εκπαιδευτικού Ομίλου» Γληνός το υπό του φωτός της συγχρόνου επιστήμης διαυγαζόμενον πνεύμα αυτού διακηρύττει ανώτερον του διά των άγιων προφητών, αποστόλων, αγίων οικουμενικών συνόδων τα κεκρυμμένα ημίν μυστήρια και δυσπρόσιτα τω ανθρωπίνω νω λαλήσαντος αγίου Πνεύματος.
Αυτό το «νω» είναι δοτική του «νους». Και μια και αναφερθήκαμε σε κάτι γλωσσικό, να πούμε ότι οι 62 πατέρες δεν αμέλησαν να επιτεθούν και στη δημοτική γλώσσα:
Τας ανατρεπτικάς ταύτας του θρησκευτικού, ηθικού και κοινωνικού ημών καθεστώτος θεωρίας διαδίδοντες διά τερατώδους γλωσσικού εξαμβλώματος, ένθεν μεν επιδιώκουσι την βαθυτέραν εμφύτευσιν των βλασφήμων αυτών διδασκαλιών εν ταις απλοϊκαίς του Ελληνικού λαού ψυχαίς, ετέρωθεν δε την απομακρυνσιν αυτού από της ευλήπτου και ευγενούς του Ιερού Ευαγγελίου γλώσσης (…)
Γεννιέται βέβαια το ερώτημα: αν η γλώσσα του ευαγγελίου είναι εύληπτη, γιατί δεν ριζώνει στις «απλοϊκές ψυχές του λαού» όπως η αφορεσμένη δημοτική;
Και μπαίνουμε στο ψητό:
Τοιουτοτρόπως δε καταδείκνυνται oι πλείστοι του εκπαιδευτικού τούτου ομίλου ως oι φανατικοί και συστηματικοί απόστολοι του κομμουνισμού, το οποίον [sic] ο ιδρυτής αυτού, ο Εβραίος Μαρξ, ορίζει ως κατάργησιν της θρησκείας, της ηθικής, της οικογενείας, των συνόρων, τουτ’ έστι της πατρίδος, ως πάλην των τάξεων, δικτατορίαν του προλεταριάτου και δήμευσιν της ιδιοκτησίας».
Κατά φυσικήν λοιπόν ακολουθίαν αν ο λεγόμενος ούτος εκπαιδευτικός όμιλος εξακολουθήση τον διασυρμόν της αγίας ημών πίστεως, τον σφαγιασμόν της χριστιανικής ηθικής, τον εξευτελισμόν του εσταυρωμένου Σωτήρος και του τιμίου Σταυρού προ των παιδικών ομμάτων και διά των παιδικών χειρών, αν εξακολουθήση η δηλητηρίασις των ελληνοπαίδων διά της εν τοις σχολείοις διδασκαλίας επί τη βάσει των εθνοκτόνων και ψυχοφθόρων εμπνεύσεων Γληνού, ων βρίθουσι το περιοδικόν «Αναγέννηση», η Ιστορία Χωραφά, «Ο Αέρας» του Τζαμασφύρα, τα Νεολληνικά Κοντοπούλου, «Ο Ήλιος» του Παπαμιχαήλ, «Η Ιχνογραφία» του Ρούμπου, τα άρθρα και δημοσιεύματα της Έλλης Λαμπρίδου, τα έργα του Βάρναλη και άλλων συνεργατών αυτών, εντός ολίγου δεν θα έχη η Εκκλησία πιστά τέκνα, oι πατέρες υιούς, αι μητέρες θυγατέρας, οι στρατηγοί στρατιώτας, η πολιτεία τιμίους υπαλλήλους και η Ελλάς ορθοδόξους αληθείς «Έλληνας».
Δεν θα έχουν οι στρατηγοί στρατιώτες και η πολιτεία πειθαρχικούς υπαλλήλους, αυτός είναι ο φόβος των 62 αγίων πατέρων!
Το ανεκδιήγητο αυτό κείμενο επικρίθηκε από το αριστερό περιοδικό «Πρωτοπόροι» σε ένα άρθρο σε δυο συνέχειες, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 1930, με τίτλο «Δυσωδία τάφων κεκονιαμένων», που το υπογράφει ο Παρατηρητής (από το ύφος φαίνεται πως είναι ο Πέτρος Πικρός, που ήταν ο επικεφαλής του περιοδικού εκείνην την περίοδο). Περιέργως, δεν βρίσκω καμιά αναφορά στον Ριζοσπάστη της εποχής εκείνης, αλλά έχω ψάξει πολύ πρόχειρα και μπορεί να μου ξέφυγε.
Το ποίημα του Βάρναλη, θα το προσέξατε, δημοσιεύεται έναν ολόκληρο χρόνο αργότερα, Φεβρουάριο του 1931 –δεν αποκλείεται λοιπόν να προϋπήρξε άλλη δημοσίευση, που να μου διαφεύγει. Όποιος ξέρει κάτι, ας με πληροφορήσει.
Θα έλεγε βέβαια κανείς ότι 80 χρόνια αργότερα η εκκλησία του 2011 έχει κάπως προοδεύσει –για παράδειγμα, το διήγημα του Καρκαβίτσα που το 1930 το έστελναν στο πυρ το εξώτερο σήμερα θα το βρείτε σε ιστοτόπους της εκκλησίας. Ωστόσο, αν σκεφτούμε τους κρωγμούς κάποιων ιεραρχών για το… 666 ή τις απερίγραπτες δηλώσεις του Σεραφείμ Πειραιώς, δεν αποκλείεται να συμπεράνουμε ότι από μερικές απόψεις οι σαράντα βοδινοί σβέρκοι είναι εξίσου καθυστερημένοι και ανάλγητοι όσο και στην εποχή του Βάρναλη.
Μια ημέρα πριν την επίσημη έναρξη των εργασιών του 2ου συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, ο Φώτης Κουβέλης και η Ενωτική Κίνηση Ευρωπαϊκής Αριστεράς (ΕΚΙΕΑ) γνωστοποιούν ουσιαστικά την συμπόρευση τους με τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ υπό το πρίσμα μιας ευρύτερης συσπείρωσης δυνάμεων της ευρωπαϊκής Αριστεράς, ως απάντηση στο νεοφιλελευθερισμό.
Συγκεκριμένα, η ΕΚΙΕΑ έδωσε στη δημοσιότητα την απόφαση της διάσκεψης μελών και φίλων της για το συνέδριο, με την οποία σημειώνει πως «η μάχη της εξόδου της χώρας από την κρίση πρέπει και μπορεί να κερδηθεί με κοινωνικά δίκαιους όρους και ουσιαστική προοδευτική πολιτική» και προσθέτει:
«Η κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα επιβάλλει τη μεγαλύτερη δυνατή πολιτική συσπείρωση των Αριστερών ευρωπαϊκών δυνάμεων της χώρας. Στη χώρα διαμορφώνονται δυο πολιτικοί πόλοι: o ένας βαθύτατα νεοφιλελεύθερος και συντηρητικός και ο άλλος προοδευτικός.
«Αυτός ο προοδευτικός πολιτικός πόλος πρέπει να στηριχθεί και να έχει σταθερή την πορεία του, προς όφελος της χώρας και της κοινωνίας. Η Ενωτική Κίνηση Ευρωπαϊκής Αριστεράς αναδεικνύει και προωθεί αυτή τη συσπείρωση με τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ, στη μεγάλη προσπάθεια και τον αγώνα για τη δημοκρατία, τη δίκαιη ανάπτυξη, τον μετασχηματισμό της κοινωνίας και του κράτους και συμπαρατάσσεσαι στην απόκρουση των σχεδίων για 'αριστερή παρένθεση' και 'δεξιά παλινόρθωση'».