Counsel for Greece: Paul Anastassiou QC, President of the Victorian Bar;
Counsel for the UK: Julian Burnside AO QC.
Moderator for the panel discussion: Emeritus Professor Gillian Triggs, President, Australian Human Rights Commission.
Panel discussion members from Monash University:
Associate Professor Douglas Guilfoyle, international law expert; Dr Tria Gkouvas, legal philosopher; Dr Andrew Connor, ancient historian; Dr Evangelina Anagnostou-Laoutides, classicist.
Την αγαπημένη της ποδοσφαιρική ομάδα, είχε την ευκαιρία να δει από κοντά η Μυρτώ, που είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο το καλοκαίρι του 2012 στην Πάρο.
Η Μυρτώ παρακολούθησε χθες από κοντά και μάλιστα σε σουίτα του γηπέδου στο AEL FC Arena, τον αγώνα μεταξύ της ομάδας της Λάρισας με την ΑΕΚ.
Η νεαρή κοπέλα μάλιστα φωτογραφήθηκε και με τον ποδοσφαιριστή της ΑΕΚ Δημήτρη Κολοβέτσιο, και η 'κιτρινόμαυρη' ΠΑΕ ανέβασε την συγκεκριμένη φωτογραφία στην σελίδα της στο Facebook, γράφοντας:
'Μία από τις πιο χαρούμενες στιγμές της τα τελευταία τέσσερα χρόνια έζησε χθες η Μυρτώ, της οποίας η περιπέτεια το 2012 στην Πάρο είχε συνταράξει την κοινή γνώμη. Η άτυχη κοπέλα, που νοσηλεύεται στο κέντρο αποκατάστασης ANIMUS στη Λάρισα, ήταν παρούσα χθες στο AEL FC ARENA και έζησε από κοντά τη νίκη της ΑΕΚ επί της τοπικής ομάδας με 2-1. Φιλοξενήθηκε από τη διοίκηση της Λάρισας μαζί με τη μητέρα της, Μαρία, σε σουίτα του γηπέδου και πανηγύρισε τα γκολ του Βαγγέλη Πλατέλλα! Ίσως δεν είναι πολύ γνωστό, αλλά η Μυρτώ είναι γέννημα-θρέμμα Φιλαδελφειώτισσα και από οικογένεια που παραδοσιακά υποστηρίζει την ΑΕΚ, όπως και η ίδια! Ζήτησε από τη μητέρα της να μεσολαβήσει για να δει την αγαπημένη της ομάδα και η επιθυμία της έγινε πραγματικότητα! Μάλιστα, μετά τον αγώνα βρέθηκε και στα αποδυτήρια της ομάδας μας, συνομίλησε και δέχτηκε τις ευχές για ανάρρωση από τον Ντούσαν Μπάγεβιτς, τον Τιμούρ Κετσπάγια και τους παίκτες της ΑΕΚ, ενώ φωτογραφήθηκε με τον Δημήτρη Κολοβέτσιο. Ηταν για όλους μία συγκλονιστική εμπειρία ζωής!'
Μπορεί οι οικονομικοί κίνδυνοι από ένα «ατύχημα» στην εφαρμογή του ελληνικού προγράμματος να έχουν μειωθεί δραστικά, όμως ο Αμερικανός πρόεδρος, Μπαράκ Ομπάμα, αναμένεται να υπογραμμίσει στην Άνγκελα Μέρκελ τους σοβαρούς γεωπολιτικούς κινδύνους που απειλούν τη Δύση, αν η αναβολή των αποφάσεων για το ελληνικό χρέος προκαλέσει απογοήτευση στη χώρα μας και ανοίξει το πεδίο για άμεσες κινήσεις επέκτασης της επιρροής του Κρεμλίνου, που ήδη έχει φθάσει να συζητεί ακόμη και για πώληση συστημάτων αεράμυνας S-400 στην Τουρκία.
Το καλοκαιρινό αποτυχημένο πραξικόπημα κατά του Ερντογάν στηνΤουρκία έχει δημιουργήσει ένα πρωτοφανές ρήγμα στην Ατλαντική Συμμαχία, αποξενώνοντας την Ουάσιγκτον από ένα σύμμαχο-κλειδί στη διατήρηση των μεταπολεμικών ισορροπιών στην ευρύτερη περιοχή και αφήνοντας μεγάλα περιθώρια στη Ρωσία, που ήδη κινείται εξαιρετικά επιθετικά στην Ουκρανία και την Συρία, να καλλιεργήσει ακόμη και «αθέμιτες», κατά τους νατοϊκούς κανόνες, σχέσεις με την Τουρκία.
Τελευταία απόδειξη της ρωσικής προσπάθειας για καλλιέργεια σχέσεων με την Τουρκία πέρα από τα όρια του ανεκτού από το ΝΑΤΟ, ήταν η δήλωση του εκπροσώπου του Κρεμλίνου, μετά τη συνάντηση Πούτιν-Ερντογάν, περί διαθεσιμότητας της Μόσχας να συζητήσει με την Άγκυρα την πώληση «διάφορων συστημάτων αεράμυνας», εάν αυτό ζητηθεί.
Οι δύο πρόεδροι, νωρίτερα, συμφώνησαν για την έναρξη εργασιών για το τουρκικό σκέλος του αγωγού αερίου Turkish Stream (οι συζητήσεις για το σκέλος που αφορά εξαγωγές στην Ευρώπη μέσω και της Ελλάδας παραμένουν «παγωμένες»). Αυτός ο αγωγός αποτελεί «casus belli» για τους Αμερικανούς, καθώς εντάσσεται στο σχέδιο παράκαμψης της Ουκρανίας στη μεταφορά αερίου στην Ευρώπη, που, εάν υλοποιηθεί, θα αφήσει την Ουκρανία οικονομικά ανίσχυρη και εκτεθειμένη στη ρωσική επιθετικότητα.
Οι εξελίξεις αυτές ανεβάζουν κατακόρυφα τις... γεωπολιτικές μετοχές της Ελλάδας, ίσως και περισσότερο από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου. Όπως είχε δηλώσει το καλοκαίρι ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών, Τζακ Λιού, στους “Financial Times”, πριν επισκεφθεί την Αθήνα, ελπίδα της Ουάσιγκτονείναι η αναταραχή στην Τουρκία «να αλλάξει το κλίμα στις συζητήσεις για το ελληνικό χρέος, όχι μόνο γιατί είναι από μόνο του σωστό να ελαφρυνθεί το χρέος, αλλά επειδή διανύουμε μια περίοδο όπου η Ελλάδα είναι γεωπολιτικά σημαντική και αυτή είναι η κατάλληλη περίοδος για να γίνει καλύτερο το δημοσιονομικό της μέλλον».
Ο μεγάλος φόβος της Ουάσιγκτον, τον οποίο αναμένεται ότι θα περιγράψει στη Γερμανίδα καγκελάριο ο Μπαράκ Ομπάμα, είναι ότι, εάν αναβληθούν οι αποφάσεις για το χρέος, τον Δεκέμβριο, θα επικρατήσει απογοήτευση στην Ελλάδα, που δεν θα θέσει μόνο σε κίνδυνο την πολιτική σταθερότητα και την εφαρμογή του οικονομικού προγράμματος, αλλά θα επιτρέψει στην Μόσχα να αρχίσει εκ νέου το «φλερτ» με την Αθήνα, που είχε σταματήσει μετά τη συμφωνία του καλοκαιριού .
Όλα αυτά θα συντελούνται σε μια περίοδο αδυναμίας της Ουάσιγκτον να παρέμβει αποφασιστικά, αφού θα βρίσκεται σε περίοδο εναλλαγής προέδρων. Όπως εκτιμούν οι Αμερικανοί δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση, για λόγους εσωτερικής πολιτικής της Γερμανίας, να δημιουργηθεί ο κίνδυνος επέκτασης της ρωσικής επιρροής από την Τουρκία στην Ελλάδα. Είναι αδιανόητο, εκτιμούν στις ΗΠΑ, οι δύο χώρες που αποτελούν τους πυλώνες της νοτιοανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ να βρεθούν σε προσέγγιση με την Μόσχα. Επιπλέον, η πολιτική της Δύσης για την Ουκρανία θα βρεθεί σε κίνδυνο, αν η Αθήνα συμφωνήσει για τη συμμετοχή της στον TurkStream.
Σε αυτό το πλαίσιο, η σημασία του ευρωπαϊκού ταξιδιού του Ομπάμα και η ένταξη του θέματος του ελληνικού χρέους στις συζητήσεις δεν πρέπει να υποτιμάται. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ο Αμερικανός πρόεδρος δεν σκόπευε να ταξιδέψει εκ νέου στην Ευρώπη, μετά το ταξίδι του τον Απρίλιο, που είχε το χαρακτήρα “farewell tour” («ταξίδι αποχαιρετισμού») και στο οποίο δεν είχε περιληφθεί στάση στην Αθήνα. Αλλά υποχρεώνεται από τις ανησυχητικές εξελίξεις της παρούσας συγκυρίας να... αποχαιρετίσει για δεύτερη φορά τους Ευρωπαίους συμμάχους, επιχειρώντας να αποτρέψει γεγονότα που θα συνιστούσαν σοβαρή απειλή για τη δυτική συμμαχία.
Για την Αθήνα, το ταξίδι Ομπάμα δίνει μια σπάνια ευκαιρία να... εξαργυρώσει γεωπολιτικές μάρκες, για να πετύχει καίριους οικονομικούς στόχους, εάν βεβαίως γίνουν οι ενδεδειγμένοι διπλωματικοί χειρισμοί. Η δε Άνγκελα Μέρκελ, παρότι ως τώρα αφήνει τον Β. Σόιμπλε να «παίζει» μόνος στις συζητήσεις για την Ελλάδα, έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι στις αποφάσεις της για τη χώρα μας λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη τις γεωπολιτικές παραμέτρους, δηλαδή τις ευρύτερες συνέπειες που θα έχει για την ευρωπαϊκή σταθερότητα ένα «ατύχημα» στην Ελλάδα.
Αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο να χάσει το σπίτι της σε πλειστηριασμό βρίσκεται η πρώην βουλευτής των ΑΝΕΛ, Χρυσούλα Γιαταγάνα.
Οπως είπε η ίδια σε τηλεοπτική συνέντευξη, πρόκειται για ένα διαμέρισμα εμβαδού, 60 τετραγωνικών μέτρων, το οποίο πήρε με δάνειο.
Πλέον όμως χρωστά τις δόσεις δύο ετών τις οποίες καιδεν μπορεί να αποκπληρώσει.
'Αγόρασα το διαμέρισμά μου βάσει των χρημάτων που έπαιρνα σαν δικηγόρος. Πλήρωνα κανονικά τις δόσεις μου και όταν εξελέγην βουλευτής συνέχισα να πληρώνω τι'ς δόσεις μου. Έχουν μείνει δύο χρόνια τα οποία δεν μπορώ να πληρώσω' ανέφερε η πρώην βουλευτής μιλώντας στο κανάλι 'Ε
Επίθεση στην κυβέρνηση και τον πολιτικό κόσμο εξαπέλυσε ο Αρχιεπίσκοπος σε ομιλία του στη Λιβαδειά
Επίθεση στην κυβέρνηση και στον πολιτικό κόσμο γενικότερα εξαπέλυσε σε ομιλία του από τη Λιβαδειά ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος.
Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμενος εμμέσως στο ζήτημα των Θρησκευτικών στα σχολεία, ο Αρχιεπίσκοπος άφησε αιχμές για την πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση, αλλά και τη στάση που προτίθεται να κρατήσει η Εκκλησία λέγοντας: «Μπορεί να πουλήσατε ή να πουλάτε τους θησαυρούς της Ελλάδας μας, να δίνουμε τα τρένα μας, να δίνουμε τα λιμάνια μας, αλλά την πατρίδα μας και την ορθοδοξία μας, δεν θα σας την παραδώσουμε».
Μιλώντας για την κρίση και την ευθύνη των πολιτικών κομμάτων, ο κ. Ιερώνυμος αναρωτήθηκε μήπως έχει έρθει η εποχή που η ελληνική κοινωνία δεν θα στηρίζει πλέον κόμματα, αλλά πρόσωπα: «Είναι μία δύσκολη εποχή και όλοι οι άνθρωποι μαστίζονται σε όλους τους κλάδους. Χρειάζεται να ξεκαθαρίσουμε τι θέλουμε, ποια οικογένειά θέλουμε, πώς θέλουμε τα παιδιά μας, πώς θέλουμε να ζήσουμε αύριο, ποιο όραμα θα έχουμε. = Ήρθε η εποχή που θα πρέπει να αναρωτηθούμε. Μήπως δεν πρέπει να στηρίζουμε τα κόμματα, αλλά τα πρόσωπα;».
Στη συνέχεια μίλησε και για το προσφυγικό, καλώντας τους Έλληνες να βοηθήσουν τους πρόσφυγες, των οποίων η πατρίδα βομβαρδίζεται δίχως δική τους ευθύνη.
Ηθοποιός και πολιτικός. Γεννήθηκε στις 18 Οκτωβρίου του 1920 και όραμά της ήταν μέχρι το θάνατό της η επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο...
Προκλήθηκε με αφορμή ένα μικρό συνοριακό επεισόδιο, που συνέβη στις 18 Οκτωβρίου του 1925. Είχε διάρκεια μιας εβδομάδας και μικρές απώλειες (50 άνδρες)...
Το βράδυ της 18ης Οκτωβρίου 1912 το τορπιλλοβόλλο «Τ-11», με κυβερνήτη τον υποπλοίαρχο Νικόλαο Βότση, εισήλθε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και βύθισε το τουρκικό θωρηκτό «Φετίχ Μπουλέντ»...
Αιγύπτιος δημοσιογράφος και συγγραφέας ιστορικών και πολιτικών μυθιστορημάτων. Θεωρείται ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους λογοτέχνες του αραβικού κόσμου.
Έλληνας πολιτικός από την Κρήτη, που δέσποσε στα πολιτικά πράγματα της χώρας στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Διετέλεσε πρωθυπουργός της Ελλάδας την περίοδο 1990 - 1993. Γεννήθηκε στις 18 Οκτωβρίου 1918...
Αμερικανός εφευρέτης και επιχειρηματίας, μία από τις επιφανέστερες μορφές στην ιστορία της τεχνολογίας. Είναι ο εφευρέτης με τις 1093 ευρεσιτεχνίες. Πέθανε στις 18 Οκτωβρίου 1931...
Ένα από τα αριστουργήματα της αμερικανικής και της παγκόσμιας λογοτεχνίας, μια θαλασσινή περιπέτεια, γεμάτη συμβολισμούς και μεταφορές. Κυκλοφόρησε πρώτα στην Αγγλία στις 18 Οκτωβρίου 1851 με τον τίτλο «Η Φάλαινα»...
Το ζεστό καφεδάκι με γάλα είναι μία από τις αγαπημένες σου απολαύσεις της ημέρας! Κυρίως όταν ο καιρός γίνεται βροχερός και η θερμοκρασία πέφτει λιγάκι είναι σκέτη απόλαυση...Ξέρεις όμως ότι ο συνδυασμός καφέ με γάλα μπορεί να μην σου κάνει και τόσο καλό;
O καφές αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πρωινού ξυπνήματος για το 90% του παγκοσμίου πληθυσμού, ενώ πολλοί έχουν την τάση να προσθέτουν και γάλα για να του δώσουν πιο ελαφριά και ευχάριστη γεύση.
Σύμφωνα όμως με έρευνες, ο συνδυασμός καφέ και γάλακτος έχει αρνητικές συνέπειες για την υγείαγιατί:
1. Ο συνδυασμός καφεΐνης και καζεΐνης ( πρωτεΐνη γάλακτος) δημιουργεί θρόμβους στο στομάχι που είναι πολύ δύσκολο να διαλυθούν. Έτσι, όχι μόνο ο καφές με γάλα δεν γίνεται πιο ελαφρύς, αλλά μπορεί να προκαλέσει και δυσανεξία.
2. Το γάλα στον καφέ προκαλεί αποβολή ασβεστίου μέσω των ούρων, ενώ αυξάνει την έκκριση ασβεστίου στα έντερα.
3. Ο σκέτος καφές δεν περιέχει θερμίδες και λιπαρά. Όταν συνδυαστεί με γάλα, τότεαυξάνεται ο αριθμός των περιττών θερμίδων και λιπαρών που καταναλώνουμε, ειδικά όταν πίνουμε πολλούς καφέδες καθημερινά.
Το Ειρηνοδικείο της Ιεράπετρας εξέδωσε προσωρινή διαταγή, με ημερομηνία 1-10-2016, για οικογένεια αγροτών δανειοληπτών, με ενήλικα παιδιά, όπου όρισε την διάσωση του συνόλου της περιουσίας τους ( κύρια κατοικία, δεύτερη κατοικία, οικόπεδα και αγροτεμάχια) από τις Τράπεζες και από τους ιδιώτες, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.
Ό πως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πρόκειται για οικογένεια δανειοληπτών αγροτών, από την περιοχή του Δήμου της Ιεράπετρας και σύμφωνα με τη Ένωση, το συνολικό χρέος του συζύγου είναι 715.871,25 ευρώ, σε διάφορες Τράπεζες και ιδιώτες, η δε σύζυγος οφείλει 651.828,81 ευρώ σε Τράπεζες. Συνολικά η οικογένεια, οφείλει το ποσό των 1.367.700,06 ευρώ.
Με βάση την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, επί της ουσίας της υπόθεσης τα εισοδήματα που διαθέτουν είναι:
α) Ο οφειλέτης, 4.997,29 ευρώ ετησίως από αγροτικά εισοδήματα.
β) Η οφειλέτρια έχει αγροτικά εισοδήματα που δεν επαρκούν για την διαβίωση της.
Στα περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη περιλαμβάνονται μία κύρια κατοικία 120 τμ, επαγγελματική στέγη 120 τμ σε οικόπεδο 158 τμ και πλήθος αγροτεμαχίων μονοετούς και πολυετούς καλλιέργειας, ενώ η οφειλέτρια έχει κατοικία 16 τμ, οικόπεδο 70 τμ με ποσοστό συνιδιοκτησίας 18,75 % και αγροτεμάχια.
Το Ειρηνοδικείο της Ιεράπετρας, αφού έλαβε υπόψη του το περιεχόμενο της αίτησης και αυτά που εξέθεσαν προφορικά οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των παρόντων διαδίκων, τα επιδειχθέντα έγγραφα, την οικονομική ρευστότητα των αγροτών, τους χορήγησε Προσωρινή Διαταγή με το παρακάτω περιεχόμενο:
1) Δέχεται το αίτημα χορήγησης Προσωρινής Διαταγής.
2) Διατάσσει την αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων κατά των αιτούντων και τη διατήρηση της πραγματικής και νομικής κατάστασης της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους, μέχρι την εκδίκαση της αίτησης.
4) Ορίζει μηνιαία δόση 40 ευρώ για τον σύζυγο, ποσό το οποίο είχε προτείνει ο ίδιος, έως τη συζήτηση της κύριας αίτησης, που έχει ορισθεί να συζητηθεί, στις 28-04-2017, για δε την σύζυγο «μηδενικές δόσεις» καθότι το μηνιαίο εισόδημά της, κρίνεται ανεπαρκές για την κάλυψη των στοιχειωδών βιοτικών αναγκών της.
Η χορηγηθείσα Προσωρινή Διαταγή από το Ειρηνοδικείο της Ιεράπετρας είναι σημαντική, αναφέρει συμπερασματικά, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, για την αγροτική οικογένεια, σημειώνοντας ότι είναι σύμφωνα με τις διατάξεις και το πνεύμα του Νόμου Κατσέλη, (ν.3869/2010) καθώς η δικαστής, κατανοώντας την οικονομική δυσκολία (λόγω μειωμένης ρευστότητας) που βιώνει η οικογένεια, δέχτηκε την αίτηση εντάσσοντάς τους στην εν λόγω νομοθεσία.
Τα ιερά λείψανα αποτελούν επί αιώνες μια προσοδοφόρα πηγή πλουτισμού των ρασοφόρων. Κληρικοί και μοναχοί εκμεταλλεύονται επί αιώνες την ηλιθιότητα του ποιμνίου, εφευρίσκοντας οτιδήποτε λείψανα μπορεί να φανταστεί κανείς με το νου του. Ο πιστός γονατίζει μπροστά τους, παρακαλάει, ελπίζει, ταπεινώνεται. Οι παπάδες από την άλλη κάνουν ταμείο στο μαγαζί τους. Και πλουτίζουν πουλώντας ψεύτικες ελπίδες σε απεγνωσμένους και ψεύτικη θεϊκή εύνοια στους ηλίθιους.
Ο Karlheinz Deschner στον τρίτο τόμο της "Εγκληματικής Ιστορίας του Χριστιανισμού" μας εξηγεί πως:
Ο καθολικισμός βλέπει τη βιβλική δικαιολόγηση της λατρείας των λειψάνων στο θαυματουργικό χωρισμό των υδάτων του Ιορδάνη ποταμού με το μανδύα του Ελισαίου ή στη νεκρανάσταση με τη βοήθεια των οστών του Ελισαίου στην Παλαιά Διαθήκη. «Και όταν εκείνος άγγιξε τα οστά του Ελισαίου, ζωντάνεψε και σηκώθηκε στα πόδια του.» Επίσης παραπέμπουν στο Κατά Ματ θαίον 9,2 0 κ.εξ., και τις Πράξεις Αποστόλων 5,15 και 19,12. Αλλά όλα αυτά δεν είναι παρά πολύ διάτρητες ψεύτικες δικαιολογήσεις. Πουθενά δεν αναφωνεί ο Ιησούς: Φυλάξτε τα λείψανα, λατρέψτε τα, μοιράστε τα, μεταφέρετε τα και ξεπουλήστε τα, χτίστε Άγιες Τράπεζες γύρω τους και διαβάστε τους Θείες Λειτουργίες! Αυτή θα ήταν μια σαφής ρήση που θα δικαιολογούσε τις εξελίξεις αλλά απουσιάζει, όπως απουσιάζουν και τόσες πολλές ρήσεις για τόσες πολλές απόψεις. Κι αν παρουσιάζει θεραπευτικές ιδιότητες ο μανδύας του Ιησού, ή τα ιδρωμένα μαντήλια και οι ζώνες του Παύλου, αυτά απέχουν πολύ από εκείνα που έμελλε να εμφανιστούν στην Εκκλησία.
Οι Πατέρες της εκκλησίας φυσικά υποστήριξαν την απάτη των λειψάνων. Σύμφωνα με τον Αμβρόσιο «πολλοί θεραπεύτηκαν σαν από μια σκιά (umbra quadam) των ιερών σορών». Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος θεωρεί ότι «όχι μόνο οι σοροί των αγίων, αλλά και οι τάφοι τους είναι γεμάτοι πνευματική χάρη». Ο Άγιος Θεοδώρητος μας πληροφορεί ότι και ένα σπασμένο λείψανο διατηρεί τις ίδιες θαυματουργές ιδιότητες. "Τεμαχισμένα σώματαολόκληρη η δράση της θείας χάριτος!" (Deschner). Ο Βασίλειος αποκαλύπτει ότι το λείψανο της αγίας Ιουλίττης «αγιάζει μεν το τόπον, αγιάζει δε και τους εις αυτόν συνόντας». Και πάει λέγοντας μέχρι σήμερα...
Με τις ευλογίες των ιερέων άρχισε να υπάρχει μια τεράστια ζήτηση για ιερά λείψανα. Κόκκαλα νεκρών - θεωρητικά των ίδιων των αγίων - τεμαχίζονταν, ανταλλάσσονταν ή διακινούνταν ως εμπορεύματα. Ο Θεοδόσιος μάλιστα το 386 εξέδωσε και νόμο που απαγόρευε το εμπόριο λειψάνων. Αλλά η ευσεβής παράκρουση ήταν αδύνατο να σταματήσει. Τότε επινοήθηκε και ένα άλλο κόλπο προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση: οι ευλογίες. Πρόκειται για αντικείμενα που τοποθετούνταν πλάι στους τάφους Αγίων, οπότε η υπερφυσική δύναμη του πρωτεύοντος λειψάνου μεταφερόταν στα αντικείμενα αυτά.
Πολλά πράγματα μπόρεσαν τώρα να γίνουν λείψανα, για να μην πούμε τα πάντα, όχι μόνο το ελάχιστο κομματάκι μιας σορού αγίου, αλλά π.χ. κι ένα σφουγγάρι το οποίο ήταν ποτισμένο με το αίμα του αγίου ή ακόμη κι ένα κουρελάκι, αρκεί να είχε έρθει σε επαφή με το λείψανο · διότι με αυτό τον τρόπο η «δύναμη» του γνήσιου λειψάνου μεταφερόταν στο καινούργιο από τον 4ο αιώνα μια έμμονη ιδέα ολόκληρου του χριστιανικού κόσμου. Με τη βοήθεια των ευλογιών,τις οποίες η Ρώμη διασκόρπισε σε όλη τη Δύση, εδραίωσε πρώτα από όλα. την επιρροή της εκκλησιαστικής πολιτικής της. Γενναιόδωρα μοίραζαν οι πάπες προς όλες τις κατευθύνσεις δώρα τους που δεν κόστιζαν τίποτα και μπήκαν στην ιστορία της ευσέβειας» με ποικίλα ονόματα: brandea, pallida, sanctuaria, memoriae, benedictiones, eulogiae, patrocinia..." (Deschner)
Φυσικά και η Ορθόδοξη εκκλησία δεν πήγε πίσω. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι πλήθος ταξιδιωτών επισκέπτονταν τον ελλαδικό χώρο ακριβώς για αυτό τον σκοπό. Ο Κυριάκος Σιμόπουλος στο έργο του "Ξένοι Ταξιδιώτες στην Ελλάδα" σχολιάζει σχετικά και μας μεταφέρει τις εμπειρίες τους:
Ο βυζαντινός κλήρος καπηλεύεται την πίστη και την ευλάβεια των ξένων προσκυνητών σκηνοθετώντας και χαλκεύοντας κατά χιλιάδες «αυθεντικά αντικείμενα». Στον Παρθενώνα, που έχει μετατραπεί σε ναό, έχει συγκεντρωθεί τόσος πλούτος «ιερών κειμηλίων και αγίων λειψάνων», που η δούκισσα τής Αθήνας θερμοπαρακαλούσε το 1379 τον αρχιεπίσκοπο Βελλεστέριο, να τής προμηθεύσει μερικά. Ιδού το σχετικό έγγραφο (βρίσκεται στο Ιστορικό και Εθνολογικό Μουσείο): «Σεβάσμιε πάτερ, έμαθα, ότι στο ναό τής Παναγίας των Αθηνών υπάρχουν πολλά λείψανα τής Παναγίας και άλλων αγίων. Παρακαλώ, λοιπόν, την υμετέρα πατρικότητα, να μού στείλετε από τα λείψανα αυτά και θα μού προσφέρετε μεγάλη εκδούλευση»
Ο γάλλος ευγενής Seigneur d΄ Anglure (1360-1412), που έφτασε το 1395 στη Ρόδο, καταγράφει στο οδοιπορικό του τα κειμήλια και τα λείψανα τού ναού τού αγίου Ιωάννου τού Βαπτιστή.
«Μάς έδειξαν πρώτα-πρώτα ένα μπρούτζινο σταυρό, που είναι ξακουστός, επειδή έγινε από τη λεκάνη, όπου ο Χριστός ένιψε τα πόδια των αποστόλων. Έπειτα, μάς έδειξαν το δεξί χέρι τού αγίου Βαρθολομαίου και ένα πλούσιο χρυσοΰφαντο σεντόνι, που ύφανε με τα χέρια της η αγία Ελένη κι ένα αγκάθι από τον στέφανο τού μαρτυρίου τού σωτήρος μας Ιησού Χρίστου, ασημωμένο. Αυτό το αγκάθι μπουμπουκιάζει μια φορά το χρόνο, το μεσημέρι τής Μεγάλης Παρασκευής. Εμείς το είδαμε κατά το γυρισμό μας από τη Ρόδο -ήταν μεσημέρι τής Μεγάλης Παρασκευής- να βγάζει βλαστάρι και άσπρα λουλουδάκια. Και πολλοί αξιόπιστοι άνθρωποι μάς διαβεβαίωσαν, ότι το αγκάθι, μια μέρα πρίν, ήταν κατάξερο και μαύρο».
Το 1432 ο Bertrandon de la Brocquiere, απεσταλμένος τού βασιλιά τής Γαλλίας, είδε τα κειμήλια τού ναού τής αγίας Σοφίας και των αγίων Αποστόλων. Ιδού η αφήγησή του (Voyages d΄ outremer desannees 1432 et 1433 par Bertrandon de la Brocquiere, conseiller etpremier ecuyer tranchant de Philippe le Bon, Παρίσι, 1804)
«Στην αγία Σοφία, μού έδειξαν τον έναν από τούς χιτώνες τού Χριστού, τη λόγχη, που τον εκέντησε και το καλάμι, που τού έβαλαν στο χέρι κατά τη διαπόμπευση. Επίσης, μού έδειξαν τη σχάρα, όπου ψήθηκε ο άγιος Λαυρέντιος και μια μεγάλη σκαλιστή πέτρα σε σχήμα κρήνης, όπου ο Αβραάμ ετάισε τούς τρεις αγγέλους, που είχαν εντολή να αφανίσουν τα Σόδομα και τα Γόμορα.
»Στο ναό τού Παντοκράτορα, μού έδειξαν την πέτρινη πολύχρωμη πλάκα, που ο Νικόδημος είχε πελεκήσει για τον τάφο του, αλλά τη χρησιμοποίησε για να εναποθέσει το σώμα τού Χριστού μετά την αποκαθήλωση. Η Παναγία έκλαιγε πάνω στο σώμα τού Ιησού και τα δάκρυά της, που έπεφταν πάνω στην πλάκα, έχουν μείνει εκεί από τότε πετρωμένα.
»Στο ναό των αγίων Αποστόλων, μού έδειξαν την κολώνα, όπου έδεσαν τον Ιησού Χριστό, για να τον μαστιγώσουν μπροστά στον Πιλάτο.»
Το 1435 θα έχει την ευκαιρία να προσκυνήσει τα ιερά κειμήλια τού ναού τής αγίας Σοφίας ο Ισπανός ευγενής Pedro Tajur. (Andazas y viajes de Pedro Tajur por diversaspartes del΄ mundo avidos (1435-1439), Miguel Ginesta, Μαδρίτη, 1874). Την ξενάγησή του είχε αναλάβει ο ίδιος ο αυτοκράτορας Ιωάννης Η΄ Παλαιολόγος. Αφηγείται ο ισπανός περιηγητής:
«Μόλις τελείωσε η λειτουργία, ο αυτοκράτορας πρόσταξε να μού δείξουν τα άγια κειμήλια. Πήρε ο ίδιος το ένα κλειδί και ο πατριάρχης, που βρισκόταν εκεί, το άλλο. Το τρίτο κλειδί το κρατούσε ο πρωθιερέας τής αγίας Σοφίας.
»Οι παππάδες, ντυμένοι τα άμφιά τους, έβγαλαν με επισημότητα τα εξής ιερά κειμήλια:
»Τη λόγχη, που έπληξε την πλευρά τού Κυρίου, ένα εξαίσιο κειμήλιο.
»Το χιτώνα τού Χριστού (χωρίς ραφή). Πρέπει να ήταν άλλοτε βιολετής, γιατί τώρα έχει γίνει από την πολυκαιρία σκούρος.
»Ένα από τα καρφιά τού σταυρού και ο στύλος, όπου έδεσαν το Χριστό, για να τον μαστιγώσουν.
»Μου έδειξαν επίσης πολλά ατομικά αντικείμενα τής Παναγίας, τη σχάρα όπου έψησαν τον άγιο Λαυρέντιο και άλλα πάνσεπτα κειμήλια.
O μοναχός Felix Faber, που ταξίδεψε το 1482 στους αγίους τόπους, κατέγραψε κατά την άφιξή του στη Ρόδο τα άγια λείψανα, που είδε στούς ναούς:
«Ένα κομμάτι από το σταυρό τού Ιησού Χριστού, ένα από τα δηνάρια, που πήρε ο Ιούδας, δύο αγκάθια από τον στέφανο τού Κυρίου (το ένα ανθίζει κάθε Μεγάλη Παρασκευή), ένα σταυρό καμωμένο από τη λεκάνη, όπου ο Χριστός ένιψε τα πόδια των μαθητών, ύστερα από το μυστικό δείπνο και πολλά άλλα λείψανα, που είδα και άγγιξα»
**: ΦΛΑΣ...ΣΟΣ ..Οι δεσποτάδες απο χωρίον εις χωρίον ΘΑ ΓΕΜΙΣΟΥΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΝΑΓΙΕΣ... ερχονται όλα τα κόκκαλα ...... VIDEO..Μόνο παπάδες κυκλοφορούν στα τρίκαλα..
** Άλλη "θαματουργή" παναγία σε φωτοαντίγραφο εδώ.
Αδιανόητο είναι όλο αυτό που συμβαίνει τις τελευταίες ώρες αναφορικά με τα όσα φέρεται να είπε ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν περί συνόρων του Οθωμανικού κράτους.
Αρχικά με τηλεγράφημά του το ΑΠΕ ΜΠΕ το επίσημο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων μετέφερε την είδηση πως ο κ. Ερντογάν υποστήριξε πως "ορισμένοι ιστορικοί θεωρούν πως τα σύνορα του εθνικού συμβολαίου περιλαμβάνουν επίσης την Κύπρο, το Χαλέπι, τη Μουσούλη, το Αρμπίλ, το Κιρκούκ, το Μπατούμ, τη Θεσσαλονίκη, το Κίρτζαλι, τη Βάρνα και τα νησιά του Αιγαίου".
Σύμφωνα πάντα με το αρχικό τηλεγράφημα ο κ. Ερντογάν φέρεται να ζήτησε και δημοψήφισμα για το νομικό καθεστώς της "Δυτικής Θράκης", αξιώσεις προκλητικότατες, οι οποίες όπως αποδείχθηκε μετά από ώρες ουδέποτε είχαν ειπωθεί.
Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων ΑΠΕ ΜΠΕ με νέο του τηλεγράφημα στις 18:24 μας ενημέρωνε πως υπάρχει διόρθωση στο αρχικό τηλεγράφημα όπου με έκπληξη διαπιστώνει κανείς πως ο Τούρκος πρόεδρος, Ερντογάν δεν είχε πει τίποτα ούτε για τη Θεσσαλονίκη, τα νησιά του Αιγαίου και ούτε είχε κάνει λόγο για δημοψήφισμα στη "Δυτική Θράκη".Τελικά όλα αυτά τα προκλητικά που φερόταν πως είπε ο Ερντογάν σύμφωνα με το νέο τηλεγράφημα αποδίδονται στον τουρκικό Τύπο. Αναφέρει χαρακτηριστικά το ΑΠΕ ΜΠΕ: ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Στο τηλεγράφημά μας με τίτλο "Τουρκία: Ο Ερντογάν για τα σύνορα του Οθωμανικού κράτους, τη Μοσούλη, τη Θράκη και την Κύπρο", τα αναφερόμενα στη τρίτη και τέταρτη παράγραφο, εκ παραδρομής αποδόθηκαν στον Ρ. Τ. Ερντογάν αντί στον τουρκικό Τύπο. Αντικαθίστανται δε από τα εξής:
"Η διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας Σαμπάχ, για το περιεχόμενο του «Εθνικού Συμβολαίου και στo σημείο αναφορικά με τη Δυτική Θράκη αναφέρει: «Και το νομικό καθεστώς της Δυτικής Θράκης, το οποίο εναπόκειται στην ειρήνη που θα γίνει με την Τουρκία, θα πρέπει οριστεί, με κατάλληλο τρόπο, ως αποτέλεσμα δημοψηφίσματος που θα διεξαχθεί ελεύθερα. Ορισμένοι ιστορικοί θεωρούν πως τα σύνορα του εθνικού συμβολαίου περιλαμβάνουν επίσης την Κύπρο, το Χαλέπι, τη Μοσούλη, το Αρμπίλ, το Κιρκούκ, το Μπατούμι, τη Θεσσαλονίκη, το Κίρτζαλι, τη Βάρνα, και τα νησιά του Αιγαίου». Το διορθωμένο τηλεγράφημα όπως το μετέδωσε στις 18:24 το ΑΠΕ ΜΠΕ «Η Τουρκία δεν είναι μόνο η Τουρκία», σύμφωνα με τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος με αφορμή την υπόθεση της Μοσούλης είπε πως η Τουρκία «εκτός από τα 79 εκατομμύρια των πολιτών της, φέρει ευθύνη και απέναντι στα εκατοντάδες εκατομμύρια αδέλφια μας στη γεωγραφική περιοχή με την οποία μας συνδέουν ιστορικοί και πολιτισμικοί δεσμοί». Στο πλαίσιο αυτό, ο Ερντογάν έκανε λόγο και για τη «Δυτική Θράκη».
«Είναι καθήκον, αλλά και δικαίωμα της Τουρκίας να ενδιαφέρεται για το Ιράκ, τη Συρία, τη Λιβύη, την Κριμαία, το Καραμπάχ, τη Βοσνία και τις άλλες αδελφές περιοχές. Η Τουρκία δεν είναι μόνο η Τουρκία», υποστήριξε ο Ερντογάν σε ομιλία του στη Ρίζε και πρόσθεσε: «Η στιγμή που θα παραιτηθούμε από αυτό, θα είναι η στιγμή που θα χάσουμε την ανεξαρτησία μας και το μέλλον μας».
Η διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας Σαμπάχ, για το περιεχόμενο του «Εθνικού Συμβολαίου και στo σημείο αναφορικά με τη Δυτική Θράκη αναφέρει: «Και το νομικό καθεστώς της Δυτικής Θράκης, το οποίο εναπόκειται στην ειρήνη που θα γίνει με την Τουρκία, θα πρέπει οριστεί, με κατάλληλο τρόπο, ως αποτέλεσμα δημοψηφίσματος που θα διεξαχθεί ελεύθερα. Ορισμένοι ιστορικοί θεωρούν πως τα σύνορα του εθνικού συμβολαίου περιλαμβάνουν επίσης την Κύπρο, το Χαλέπι, τη Μοσούλη, το Αρμπίλ, το Κιρκούκ, το Μπατούμι, τη Θεσσαλονίκη, το Κίρτζαλι, τη Βάρνα, και τα νησιά του Αιγαίου». on Alert.gr