Saturday, May 20, 2017

ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Από τη Μητριαρχία στην Πατριαρχία* Π.ΛΕΚΑΤΣΑ


ΠΑΝΑΓΗ ΛΕΚΑΤΣΑ –
Ο άνθρωπος είναι από φυσικού του μητριαρχικός, γιατί μητριαρχικός είναι κι o πρόγονός του: το Ζώο. O πατέρας είναι ξένος για το παιδί, όσο και τ’ αρσενικό, μέσα στα ζώα, για τα μικρά του. Η διαδικασία της αναπαραγωγής είναι ολότελα άγνωστη και τα πατρικά αισθήματα πολύ υστερότερη μίμηση των μητρικών αισθημάτων. ‘Η αρχή τής πατρότητας είναι τεχνητή κ’ οικονομικοί την υπαγορεύουνε λόγοι. ’Αξιοσημείωτο είναι πώς για την πιο πατριαρχική νομοθεσία, τη ρωμαϊκή, ή σχέση τής μάνας με το παιδί είναι «φυσικό» περιστατικό, ενώ του πατέρα με το παιδί πλάσμα δικαίου. Χτυπητή, άλλωστε, είναι ή αντίθεσή του εγωισμού και τής αδιαφορίας του πατέρα με την αφοσίωση και την αυταπάρνηση τής μάνας. Και τα δυο έχουν τη βιολογική προϊστορία τους: Το θηλυκό, ανάμεσα στα ζώα, αντιμετωπίζει κάθε κίνδυνο να προστατέψει τα μικρά του, ενώ τ’ αρσενικό τα βρίσκει πρόχειρη τροφή του…
Το μητρικό ένστικτο (= ή «σωτηρία» του γόνου), βρίσκεται αναπτυγμένο στα θηλαστικά, χρονιότερο και σe μεγάλο βαθμό εντονότερο στα ανώτερα, όπου κι αναπτύσσεται o μόνος ανάμεσά τους δεσμός: τής μάνας με τα μικρά της. Εδώ έχει τη ρίζα της κ’ ή ανθρώπινη κοινωνία. ‘Ο ανθρώπινος γόνος δεν έχει την πρωιμότητα των άλλων ειδών, κ’ ή διάρκεια του μητρικού, εδώ, δεσμού, απεργάζεται εάν νέο σύνδεσμο, τη Μητρική Αγάπη ακαταμέτρητα εξελίξιμη προέκταση του ενστίκτου. Η κοπαδιακή, από την άλλη, συμβίωση, ή απαρχή τής κοινωνικότητας, απλώνει την ατομική σ’ ομαδική μητρότητα, πού αφήνει τον τύπο της στα παλαιότερα Συστήματα τής Συγγένειας, όπου οι μανάδες τής ομάδας έχουν όλες μαζί τα παιδιά και το κάθε παιδί πολλές τις μανάδες. O τύπος αυτός των Ταξινομικών Συγγενειών δεν είναι τύπος μονάχα. Το ανεξατομίκευτο ακόμη του «Εγώ» κάνει τήν ομαδική μητρότητα μια ψυχολογική και για τα παιδιά και για τις μανάδες αλήθεια. Αναφέρεται ένας Μελανήσιος πού αξίωνε πώς τον γεννήσανε τρεις μανάδες μαζί, κ’ εκείνες βεβαίωναν τον ισχυρισμό του. Πάνω στο δεσμό τής Μάνας με το Παιδί και στην ‘Ομαδική Μητρότητα σχηματίζεται ή Κοινωνία. Είναι ή ομάδα των παιδιών, ενδόγαμη πρώτα κ’ εξώγαμη ύστερα, των συγκεντρωμένων γύρω από τις γεννήτρες, θρέφτρες, και προστάτισσες, μάνες. ’Εδώθε βγαίνει ή Μητριαρχία κι όχι, καθώς πίστευαν παλαιότερα, γιατί δεν γνωρίζονταν, μέσα στην κατάσταση της Ομαδογαμίας, ο πατέρας. Είπαμε πώς ή ‘αρχή’ τής πατρότητας είναι τεχνητή και επιβάλλεται από λόγους μονάχα κοινωνικούς, χωρίς τη γνώση τής φυσιολογικής της λειτουργίας.

Ο πρωτόγονος καταμερισμός της δουλειάς στερεώνει τη μητριαρχική της γυναίκας θέση. Τα μητρικά της χρέη τήν κρατούνε στην προσωρινή ή μόνιμη εγκατάσταση, ενώ ό άντρας λείπει ξακολουθητικά, κυνηγώντας ή πολεμώντας. Όλη η άλλη, εξόν από την κυνηγητική, βιοσυντηρητική δραστηριότητα τής πρωτόγονης κοινωνίας πέφτει στη γυναίκα. Αυτή εξακολουθεί τήν Καρποσυλλογή πού συμπληρώνει το Κυνήγι. Αυτή στεριώνει και την κατοικία, όπως κάθε θηλυκό, ανάμεσα στα ζώα, τη φωλιά του. Αυτή δουλεύει και τα δέρματα, για στρωσίδια και ντύματα, αυτή είναι πού πλέκει τα καλάθια. Από την Καλαθοπλεχτική της ξεπηδούν ή Αγγειοπλαστική, ή Πλεχτική, κ’ ή Υφαντική της παραπέρα. Η διακοσμητική, ή ζωγραφική, ή χαρακτική, ή βαφική, στα δέρματα, στα υφάσματα, στα σύνεργα και στα στολίσματα, βγαίνουν από τα χέρια της γυναίκας. Η πρώτη Καλλιέργεια, ή Σκαλιστική, πού βγαίνει από την Καρποσυλλογή, κ’ ή Γεωργία, παραπέρα, πού γεννιέται από τη σκαλιστική καλλιέργεια και πού μένει στα χέρια των γυναικών ίσαμε την εφεύρεση του Αλετριού, είναι ανακάλυψη δική της. Στη γυναίκα ανήκει, έτσι, ή καταβολή των τεχνών, πού θα τις αναπτύξει υστέρα στα μεγαλειακά του πολιτισμού κατορθώματα Ο άντρας. ’Επειδή, έτσι, ή μόνη οικονομική στα παλαιότερα στάδια άξια είναι ή παραγωγικότητα, ή Γυναίκα, Ο μόνος στα στάδια αυτά παραγωγός, είναι το κέντρο τής πρωτόγονης οικονομίας.

Η Μητριαρχία ακμάζει, έτσι, στην Τοτεμική Περίοδο, όπου το Κυνήγι, δουλειά των αντρών, κ’ η Καρποσυλλογή, δουλειά των γυναικών, είναι οι κύριοι πόροι. Με το ημέρωμα όμως των αγριμιών βγαίνει από το Κυνήγι ή Κτηνοτροφία, κι από την Καρποσυλλογή, με τήν καλλιέργεια των σπόρων, ή Γεωργία. Είναι τα ξεκινήματα της Περιουσιακής Ιδιοκτησίας πού κλονίζει τήν κοινοκτημονική βάση και την ισοκρατική ισορροπία των σχέσεων τής παλαιότερης κοινωνίας. Μια κ’ ή Κτηνοτροφία βγαίνει από τη σφαίρα τού Κυνηγιού, μένει στα χέρια των Αντρών, κ’ έτσι το πέρασμα από την κυνηγητική στην κτηνοτροφική οικονομία αλλάζει ριζικά τη θέση τού άντρα. Πρώτα βρίσκονταν σ’ υπηρετική εξάρτηση από το γένος τής (κάθε) γυναίκας του, γιατί δεν είχε να προσφέρει σ’ αυτό παρά το μερδικό του από το Κυνήγι. Με τα κοπάδια του αποχτά μίαν οριστική οικονομική δύναμη, και εξαγοράζει τήν ανεξαρτησία του πληρώνοντας το γένος τής γυναίκας. Η πληρωμή (τα έδνα των Ελλήνων) δεν κάνουν ένα τύπο γάμου, τον «Αγοραστικό», όπως πίστευαν παλαιότερα, παρά σα χάνεται ή αρχική σημασία τής πληρωμής κ’ ή ανάπτυξη τού δουλεμπορίου εξομοιώνει την πληρωμή για τη γυναίκα με τ’ αγόρασμα τής σκλάβας. ‘Η αρχική λειτουργία τής πληρωμής για τη γυναίκα είναι ή ξεπληρωμή των υπηρεσιών πού χρωστούσε στο γένος της 6 άντρας.
 
 Ο λόγος που κάνει τον άντρα να γυρεύει την ανεξαρτησία του από το γένος τής γυναίκας του, είναι ή θέλησή του να σιγουρέψει την αναγνώριση των παιδιών του σα δικών του παιδιών (κι όχι τής μάνας τους) και το δικαίωμα ν’ αφήσει σ’ αυτά την περιουσία του, πού αλλιώς περνά στο μητρικό του γένος. ‘Όταν ό Morgan ρώτησε ένα βορειοαμερικανό για τον κανόνα τής κληρονομικής στη φυλή του διαδοχής, «Αν πέθαινα», ήταν ή απόκριση, «τ’ αδέρφια μου και τ’ αδέρφια τής μάνας μου θα ληστεύαν το βιός μου από τη γυναίκα μου και τα παιδιά μου. ’Έχουμε τώρα τήν ελπίδα πώς τα παιδιά μας θα κληρονομήσουν την περιουσία μας, μα δεν είναι σίγουρο ωστόσο. ‘Ο παλιός νόμος δίνει τήν περιουσία μου στους πιο στενούς μου συγγενείς, δεν είναι όμως τα παιδιά μου, μα τα αδέρφια μου κ’ οι αδερφάδες μου κ’ οι θείοι μου από το μέρος τής μάνα». Η αξίωση συμπερπατά με τη διαμόρφωση τής ατομικής οικογένειας και τής περιουσιακής ιδιοκτησίας, όπου ο πατέρας χρειάζεται συνεργάτες του τα παιδιά του. Έτσι, καθώς ή πρώτη περιουσία είναι τα ζωντανά, κάθε ποιμενική κοινωνία είναι, χωρίς εξαίρεση, πατριαρχική, και σέ μεγάλο βαθμό πολύγαμη κιόλας. Οι ποιμενικοί λαοί είναι κατά κανόνα και νομαδικοί, κ’ οι νομάδες δεν αγοράζουνε μονάχα μα κι αρπάζουν γυναίκες. Όσο περισσότερα, πάλι, τα παιδιά, τόσο και πιο βολετό ’ναι το κυβέρνημα των κοπαδιών πού, σαν περιουσία απεριόριστα διαιρετή, μπορεί να κληρονομιούνται κι απ’ όλα. Το πέρασμα, έτσι, από τήν Κυνηγητική στην Κτηνοτροφική οικονομία καταλύει, με γοργό το ρυθμό, τη Μητριαρχία. Είναι ή περίσταση των Σημιτών και των Ινδοευρωπαίων. Ένας κλώνος των δεύτερων είναι και τα ελληνικά φύλα πού μπαίνουν μέσα στους λαούς τού μητριαρχικού Αιγαίου.
 
Αντίθετα, ή Γεωργία είναι ή παραγωγική περιοχή των Γυναικών, βγαίνοντας από την Καρποσυλλογή, πού ’ναι δουλειά γυναικεία. Με το Αλέτρι πού γυρίζει τη Σκαλιστική στη Γεωργική καλλιέργεια, περνά κι αυτή στην παραγωγική δραστηριότητα των αντρών, μα ή γυναικεία της αρχή κρατεί μονιμότερους με τη γυναίκα συνδέσμους. Όπου, έτσι, ή γεωργική οικονομία διαδέχεται άμεσα των Κυνηγητική, εκεί ή κοινωνία ανακρατεΐ, και σε πολύ προχωρημένη οικονομική εξέλιξη, τη μητριαρχική στοιχείωσή της. ‘Η άμεση τούτη μετάβαση τονώνει τη θέση τής Μητριαρχικής Γυναίκας, πού ‘ναι ιδιοκτήτρια και κληρονόμα τής καλλιεργήσιμης γης και συνδεμένη σταθερά με τη γονιμική μαγεία και θρησκεία. Είναι ή περίσταση των ιθαγενών τής βόρειας Αμερικής, της Μικρονησίας, τής ’Ινδονησίας και της Αφρικής, καθώς και των αρχαίων μεσογειακών λαών, και μάλιστα της Μικρασίας, τής Αιγύπτου, και του Αιγαίου.

Περνώντας άμεσα από την κυνηγητική και καρποσυλλεκτική οικονομία στη γεωργική, όλοι αυτοί οι λαοί ανακράτησαν, ακέρια ή κομματιαστή, τη μητριαρχική οργάνωσή τους. Είναι φορές πού ο περιουσιακός εδώ πλούτος των γυναικών οδήγησε σ’ αληθινή γυναικοκρατία. Το αποτέλεσμα της τελευταίας αυτής ανοργανικής εξέλιξης είναι ένα πραγματικό, απ’ τη μεριά των γυναικών, αντίστοιχο της πατριαρχικής ανδροκρατίας.

Στο στάδιο όμως τούτο ή Μητριαρχία δεν είναι οργανική κατάσταση μα επιβίωση, στέκοντας στην παράδοση κι όχι στις νέες συνθήκες. Τα σπιτικά ζώα κ’ ή καλλιέργεια τής γης λευτερώνουν τον άντρα από την ανάγκη του Κυνηγιού και τον εγκατασταίνουν στην κοινότητά του. Ζεύοντας τα μεγάλα ζώα του στο ’Αλέτρι, τη δική του εφεύρεση, παίρνει από τη γυναίκα τη (σκαλιστική) καλλιέργεια και γίνεται ό κεντρικός παράγοντας τής γεωργικής οικονομίας. Η μια μετά την άλλη οι βιοτεχνικές δουλειές των γυναικών γίνονται τώρα δουλειές του. ‘Η δημιουργική φαντασία του παρουσιάζει σ’ όλες κάποια εφεύρεση (αλέτρι, αγγειοπλαστικος τροχός κά.) που, αναστατώνοντας την τεχνική τους, πολλαπλασιάζει την απόδοσή τους. ’Έτσι, σαν παύει ή γυναίκα νάνε καλλιεργήτριά και παραγωγός, ή ιδιοκτησία της πάνω στη γη, πού την κρατεί με τη μητριαρχική διαδοχή, απομένει ένα πλάσμα. ‘Όσο πάλι κατεβαίνει ή παραγωγική αξία της, τόσο κ’ ή κοινωνική της σημασία κατεβαίνει. Η οικονομική υπεροχή των αντρών αντιμάχεται την παραδοσιακή κοινωνική υπεροχή των γυναικών, και την αδυναμώνει προοδευτικά, περικόβοντας με σφετερισμούς τις μαγικές κ’ ιερατικές λειτουργίες τους και περιορίζοντας τήν ελευθερία, την κοινωνική δραστηριότητα, και προβολή τους. Χάνοντας κάθε παραγωγική άξια της, η γυναίκα επιτηδεύεται πια την ηδονιστική της άξια. Ό ψυχολογικός άξονας μετατοπίζεται από τη Μάνα στην ’Ερωμένη.

Και στη μια και στην άλλη περίσταση, στην κτηνοτροφική και στη γεωργική οικονομία, ή γοργή στην πρώτη κ’ ή αργή στη δεύτερη μεταστοιχείωση καταλύει τη μητριαρχική οργάνωση τής κοινωνίας. Η κατάλυση προχωρά πάνω σε τρεις ριζικές αλλαγές: Η μητρική γενεαλόγηση κ’ ή θηλυγονική διαδοχή γυρίζουν σέ πατρική γενεαλόγηση κι άρρενογονική διαδοχή* ο ομαδικός γάμος μεταγυρίζει σ’ ατομικό* κι ο μητροτοπικός σε πατροτοπικό, τέλος, γάμο. Οι αλλαγές αυτές, ρίχνοντας τη γυναίκα στην οικονομική κυριαρχία του αρσενικού, κατελούν τήν παλιά των φύλων ισότητα και καθιερώνουν τον πρώτο εκμεταλλευτικό διαφορισμό στο σώμα τής κοινωνικής ομάδας. Η αφεντική θέση του άντρα στην οικογένεια και τα χρέη πού φορτώνει τής γυναίκας του για την αποκλειστική κατοχή της ερωτικής της ζωής, της στερούνε τη δυνατότητα τής κοινωνικής προβολής, της σβήνουνε το λάμπος της αρχαίας υπεροχής και, κατασταίνοντάς την όργανο συμβατικής τεκνογονίας ή ηδονής, τη γυμνώνουνε στο τέλος, όπως θα διαλαλήσει η αισχυλική «Ορέστεια», κι από την ίδια τη μητρότητά της.
 
  • Κεφάλαιο έκτο από το βιβλίο του Παναγή Λεκατσά «Η ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ» Εκδόσεις Καστανιώτη – έκδοση του 1977.  Το κείμενο μεταφέρθηκε από το πολυτονικό και έγινε προσπάθεια να διατηρηθεί η γλώσσα του συγγραφέα. Μεταγενέστερη έκδοση από τον ίδιο εκδοτικό οίκο το 1994 φέρεται εξαντλημένη.

20 Μαΐου 1941: Η Μάχη της Κρήτης!

Η απόφαση για την επίθεση στην Κρήτη ελήφθη από το Χίτλερ στις 25 Απριλίου 1941, λίγες μέρες μετά την παράδοση της ηπειρωτικής Ελλάδας στις δυνάμεις του Άξονα και έλαβε την κωδική ονομασία «Επιχείρηση Ερμής» («Unternehmen Merkur»).

Ήταν αμυντική και όχι επιθετική επιχείρηση, όπως αποδείχθηκε αργότερα. Οι Γερμανοί είχαν ως στόχο να εξασφαλίσουν τα νοτιοανατολικά τους νώτα, ενόψει της Επιχείρησης Μπαρμπαρόσα (Εκστρατεία στην Ρωσία) και να εξορμήσουν στην Βόρεια Αφρική, με εφαλτήριο την Κρήτη, όπως πίστευαν οι Σύμμαχοι.
Τις παραμονές της επίθεσης, οι Σύμμαχοι είχαν τακτικό πλεονέκτημα σε ξηρά και θάλασσα, ενώ οι Γερμανοί στον αέρα. Έτσι, το γερμανικό επιτελείο αποφάσισε να διεξαγάγει την επιχείρηση από αέρος με τη χρησιμοποίηση δυνάμεων αλεξιπτωτιστών σε ευρεία κλίμακα, για πρώτη φορά στην παγκόσμια στρατιωτική ιστορία.
Επικεφαλής των γερμανικών δυνάμεων τέθηκε ο πτέραρχος Κουρτ Στούντεντ 51 ετών, βετεράνος πιλότος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Είχε στην διάθεσή του 1190 αεροπλάνα (πολεμικά και μεταγωγικά) και 29.000 άνδρες (αλεξιπτωτιστές και πεζικάριους), ενώ οι Ιταλοί θα συνεισέφεραν 3.000 στρατιώτες.
kontomari clip image013
Την Κρήτη υπερασπίζονταν όσοι Έλληνες στρατιώτες είχαν παραμείνει στο νησί και δυνάμεις της Βρετανικής Κοινοπολιτείας (Βρετανοί, Αυστραλοί και Νεοζηλανδοί στρατιωτικοί), που είχαν διεκπεραιωθεί από την κατεχόμενη Ελλάδα.
Το γενικό πρόσταγμα είχε ο νεοζηλανδός στρατηγός Μπέρναρντ Φράιμπεργκ 52 ετών, βετεράνος και αυτός του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι υπερασπιστές της Μεγαλονήσου ανήρχοντο σε περίπου 40.000, αλλά είχαν ανεπαρκή και απαρχαιωμένο οπλισμό, ιδίως οι Έλληνες.
Στην περιοχή των Χανίων είχε εγκατασταθεί ο Βασιλιάς Γεώργιος Β’ και η εξόριστη Ελληνική Κυβέρνηση υπό τον Εμμανουήλ Τσουδερό. Οι Σύμμαχοι γνώριζαν με μεγάλες λεπτομέρειες το γερμανικό σχέδιο επίθεσης, αφού είχαν κατορθώσει για πρώτη φορά να σπάσουν του γερμανικό κώδικα επικοινωνιών («Επιχείρηση Αίνιγμα»). Όμως, το πλεονέκτημα αυτό δεν το εκμεταλλεύτηκαν, εξαιτίας των διαφωνιών του Φράιμπεργκ με τους ανωτέρους του στο Λονδίνο. Οι Αμερικανοί δεν είχαν εισέλθει ακόμη στον Πόλεμο.
maxi
Επίθεση στο Μάλεμε
Η γερμανική επίθεση εκδηλώθηκε στις 8 το πρωί της 20ης Μαΐου 1941, με την ρίψη αλεξιπτωτιστών σε δύο μέτωπα: στο αεροδρόμιο του Μάλεμε και στην ευρύτερη περιοχή των Χανίων.
Ομάδα Γερμανών αλεξιπτωτιστών σ’ ένα από τα μεταγωγικά, λίγο πριν την πτώση στο Μάλεμε. Τα πρώτα κύματα των αλεξιπτωτιστών ήταν εύκολη λεία για τους Νεοζηλανδούς και τους Έλληνες που υπεράσπιζαν το Μάλεμε. Οι πρώτοι αλεξιπτωτιστές έχουν πατήσει ήδη το κρητικό έδαφος, στην περιοχή του Μάλεμε. Πολλοί άλλοι συνεχίζουν να πέφτουν.
Στις μάχες έλαβε μέρος και μεγάλος αριθμός αμάχων με ότι όπλο είχε στην διάθεσή του, από μαχαίρια ως όπλα από την εποχή της Κρητικής Επαναστάσεως. Οι Γερμανοί δεν υπολόγισαν την συμμετοχή αμάχων στις επιχειρήσεις… Η συμμετοχή χιλιάδων αμάχων στις επιχειρήσεις ήταν ένας παράγοντας που δεν είχαν υπολογίσει οι γερμανοί σχεδιαστές της επιχείρησης. Πίστευαν ότι οι Κρητικοί, γνωστοί για τα αντιμοναρχικά τους αισθήματα, θα υποδέχονταν τους Γερμανούς ως ελευθερωτές. Μία ακόμη λανθασμένη εκτίμηση της γερμανικής αντικατασκοπείας υπό τον ναύαρχο Βίλχελμ φον Κανάρις ήταν ο αριθμός των μαχητών στην Κρήτη, τους οποίους υπολόγιζαν σε μόνο 5.000 άνδρες.
maxikritis1
Σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο
Στις 4 το απόγευμα της 20ης Μαΐου ένα νέο κύμα αλεξιπτωτιστών έπεσε στο Ρέθυμνο και μία ώρα αργότερα στο Ηράκλειο. Τώρα, οι μάχες διεξάγονταν σε τέσσερα μέτωπα: Χανιά, Μάλεμε, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.
Γερμανοί στρατιώτες κάνουν ανίχνευση της περιοχής, λίγο έξω από το Ηράκλειο. Η πρώτη μέρα της Μάχης της Κρήτης έληξε με μεγάλες απώλειες για τους Γερμανούς και αβέβαια έκβαση.
ΜαχηΚρήτης
Ο διοικητής των γερμανικών δυνάμεων, πτέραρχος Κουρτ Στούτεντ, απογοητευμένος από την εξέλιξη των επιχειρήσεων, σκέφθηκε ακόμη και την αυτοκτονία, αναλογιζόμενος την υπόσχεση που είχε δώσει στον Φύρερ για μια εύκολη νίκη. Το βράδυ της ίδιας μέρας, μετά από μεγάλες περιπέτειες, ο βασιλιάς Γεώργιος Β’ και η εξόριστη Ελληνική κυβέρνηση μεταφέρθηκαν με βρετανικό πολεμικό στην Αίγυπτο.
Γερμανικό μεταγωγικό πέφτει φλεγόμενο, αφού χτυπήθηκε από τα αντιαεροπορικά πυρά των Βρετανών, καθώς πετούσε πάνω από το Ηράκλειο.
Από τα ξημερώματα της 21ης Μαΐου οι μάχες συνεχίσθηκαν με ιδιαίτερη σφοδρότητα και στα τέσσερα μέτωπα. Οι Γερμανοί επικεντρώθηκαν στην κατάληψη του αεροδρομίου του Μάλεμε, όπως ήταν ο πρωταρχικός τους στόχος και τα κατάφεραν προς το τέλος της ημέρας. Επωφελήθηκαν από την ασυνεννοησία στις τάξεις των Συμμάχων, αλλά υπέστησαν και πάλι μεγάλες απώλειες. (Ανάμεσα στους γερμανούς αλεξιπτωτιστές που κατέλαβαν το Μάλεμε ήταν μια μεγάλη προσωπικότητα του αθλητισμού και της πυγμαχίας, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής βαρέων βαρών Μαξ Σμέλινγκ 36 ετών, που έφερε το βαθμό του δεκανέα).
maxi3
Η κατάληψη του Μάλεμε
Η κατάληψη του αεροδρομίου ήταν στρατηγικής σημασίας για την εξέλιξη των επιχειρήσεων. Οι Γερμανοί άρχισαν να μεταφέρουν μεγάλες δυνάμεις από την Ελλάδα και με τον σύγχρονο οπλισμό που διέθεταν ήταν θέμα χρόνου η κυριαρχία τους στην Μεγαλόνησο. Στις 28 Μαΐου οι Γερμανοί είχαν απωθήσει τις συμμαχικές δυνάμεις προς τα νότια, καθιστώντας τον αγώνα τους μάταιο. Έτσι, το Λονδίνο αποφάσισε την απόσυρση των δυνάμεων της Κοινοπολιτείας από την Κρήτη και την μεταφορά τους στην Αίγυπτο. Όσες μονάδες δεν τα κατάφεραν, παραδόθηκαν στους Γερμανούς. Πολλοί Έλληνες μαχητές και μαζί τους 500 Βρετανοί ανέβηκαν στααπρόσιτα βουνά της Κρήτης για να συνεχίσουν τον αγώνα. Την 1η Ιουνίου, με την παράδοση 5.000 μαχητών στα Σφακιά, έπεσε η αυλαία της Μάχης της Κρήτης.
Οι Γερμανικές απώλειες
Οι απώλειες για τους Συμμάχους ήταν: 3.500 νεκροί, 1.900 τραυματίες και 17.500 αιχμάλωτοι. Οι Γερμανοί, σύμφωνα με δικά τους στοιχεία, είχαν 3.986 νεκρούς και αγνοούμενους, 2.594 τραυματίες, ενώ έχασαν 370 αεροπλάνα. Σύμφωνα, όμως, με συμμαχικούς υπολογισμούς, οι γερμανικές απώλειες ξεπέρασαν τις 16.000.
Η Μάχη στην Κρήτη ονομάστηκε και «Νεκροταφείο των γερμανών αλεξιπτωτιστών», εξαιτίας των μεγάλων απωλειών τους, γεγονός που ανάγκασε τον Χίτλερ να διατάξει τον τερματισμό κάθε αεραποβατικής επιχείρησης στο μέλλον. Από την πλευρά τους, οι Σύμμαχοι εντυπωσιάστηκαν από τις μεγάλες δυνατότητες των αλεξιπτωτιστών στην μάχη και δημιούργησαν τις δικές τους αεραποβατικές δυνάμεις.


.
Πηγη ellinonpaligenesia.blogspot.gr

Friday, May 19, 2017

ΚΥΠΡΟΣ.Τα 3 αμαρτωλά κόμματα εξουσίας ερίζουν πάνω απο το πτώμα της Λαικής

Γράφει ο
 Όμηρος Αλεξάνδρου




‘’ΟΙ ΚΟΥΡΕΜΕΝΟΙ ΚΑΤΑΘΕΤΕΣ ΤΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ’’ Είπε και λάλησε σήμερα ο Νικολάκης του Τάσου.

Και μια περί Λαϊκής ο λόγος Νικολάκη μας, που πάνε οι ευθύνες του μπαμπά και του δικηγορικού σας γραφείου στο θέμα αυτό; …….Ποίος είναι ο ηθικός αυτουργός της πτώχευσης της Λαϊκής και κατ’ επέκταση της Κυπριακής οικονομίας;

Όταν ο μπαμπάς του Νικολάκη, Τάσος Παπαδόπουλος μαζί με τον επιστήθιο φίλο του πρώην  πρόεδρο της πτωχεύσασας  Λαϊκής Κίκη Λαζαρίδη, βοηθούσε μέσω 8 υπεράκτιων εταιρειών που ίδρυσε το γραφείο του Τάσου, το καθεστώς Μιλόσεβιτς να κατακλέψει τα χρήματα του Γιουγκοσλαβικού Λαού και να τα μεταφέρει στην Κύπρο, έγινε κάτι που ελάχιστοι το γνωρίζουν:

Πρώην σημαίνον στέλεχος της Λαϊκής Τράπεζας μου εκμυστηρεύτηκε το πιο κάτω περιστατικό:

--Ο μεγαλύτερος μέτοχος τότε της Λαϊκής Τράπεζας (24.4%) ήταν η HSBC, ένας από τους μεγαλύτερους τραπεζικούς κολοσσούς της υφηλίου. Το αφεντικό της HSBC, βλέποντας τα παρατράγουδα με το ξέπλυμα δισεκατομυρίων δολαρίων του Μιλόσεβιτς με επίκεντρο την Λαϊκή και την Κύπρο, πήρε το προσωπικό του jet αεροπλάνο και ήρθε στην Κύπρο και συνάντησε τον πρώην Πρόεδρο Τάσο Παπαδόπουλο και τον Κίκη Λαζαρίδη. Στην συνάντηση ζήτησε από τους δύο επιστήθιους φίλους, που μόνο το κρεβάτι τους χώριζε, 2 απλά πράγματα:

1.      Να σταματήσει το ξέπλυμα του βρώμικου χρήματος του Μιλόσεβιτς μέσω των 8 υπεράκτιων εταιρειών που ίδρυσε το δικηγορικό γραφείο του Τάσου και οι οποίες είχαν λογαριασμούς με την Λαϊκή, όπου κατατίθοντο τα δις που μεταφέροντο από την Γιουγκοσλαβία μέσα σε σακούλες.
2.      Να μεσολαβήσουν στον έτερο της παρέας, Διοικητή της Κεντρικής τράπεζας Αυξέντη Αυξεντίου ούτως ώστε η HSBC να αυξήσει το ποσοστό της στην Λαϊκή, να την ελέγξει, να την εκσυγχρονίσει και να την καταστήσει τράπεζα διεθνούς εμβέλειας, γεγονός  που αναμφίβολα θα βοηθούσε τα μέγιστα την Κυπριακή οικονομία.

Οι δύο επιστήθιοι φίλοι όμως, προκειμένου να μην βγουν στην επιφάνεια οι βρωμιές τους είπαν ένα ΜΕΓΑΛΟ ΟΧΙ. Η απάντηση τότε του αφεντικού της HSBC ήταν προφανής και αναμενόμενη: ‘’Αφού επιμένετε η Λαϊκή Τράπεζα να είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλυντήρια παγκοσμίως, από αύριο κιόλας θα ψάξω αγοραστή του ποσοστού που κατέχει η HSBC στην Λαϊκή’’Εκεί λοιπόν καραδοκούσε το μετέπειτα αφεντικό της Λαϊκής Ανδρέας Βγενόπουλος, ο οποίος ενεργώντας σε συνεννόηση με το Επενδυτικό Ταμείο ‘’ TOSCA FUND’’ του Ντουμπάι, άρπαξε το ποσοστό τηςHSBC και μέσω νέων εκδόσεων και άλλων ενεργειών κατάφερε να ελέγξει την Λαϊκή, την οποία στην συνέχεια οδήγησε σε πτώχευση, πτώχευση η οποία ήταν μία από τις κύριες αιτίες της κατάρρευσης της κυπριακής οικονομίας. Είναι φυσικά σε όλους  γνωστός ο μετέπειτα ρόλος του νέου αφεντικού της Τράπεζας Ανδρέα Βγενόπουλου με την χρηματοδότηση του ΑΚΕΛ και ΔΗΣΥ μέσω της Focus. Λόγω της υπέρμετρης επιπολαιότητας του ο Νικολάκης του Τάσου δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται ότι η Λαϊκή δεν προσφέρεται για προεκλογικό παιχνίδι με τα άλλα δύο κόμματα της αμαρτίας.

Φυσικά θα πρέπει εδώ να αναφέρω ότι ξέπλυμα γινόταν και σε πολλές άλλες χώρες και ότι η HSBC πιθανόν να μην ήταν και η καθαρότερη τράπεζα στο θέμα αυτό. Κάποιοι όμως που έπαιξαν, για το δικό τους συμφέρον, σε αυτό το ταμπλό θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι η μικρή Κύπρος με τους πολλούς εχθρούς, θα μπορούσε εύκολα να στοχοποιηθεί όπως και έγινε με το μετέπειτα κούρεμα και την κατάρρευση της οικονομίας

Συνεπώς, επιπόλαιε, Ομοσπονδιακέ και Μνημονιακέ Νικολάκη του Τάσου, που σήμερα σκορπάς αφειδώς το χρήμα της οικογενείας και του Μιλόσεβιτς για να γίνεις Πρόεδρος, πριν πιάσεις το θέμα της Λαϊκής στο στόμα σου να είσαι πιο προσεκτικός γιατί η οργή μας για τον ρόλο της οικογένειας σου και των ομοίων σας στη σημερινή μας κατάντια μεγαλώνει.

Όμηρος Αλεξάνδρου

ΕΛΛΑΣ .Θρίαμβος στην Πόλη, ο Ολυμπιακός υπέταξε την ΤΣΣΚΑ !


Το έκανε το θαύμα του ο Ολυμπιακός ξανά και κατάφερε να υποτάξει την... Ρωσική Αρκούδα. Νίκησε την ΤΣΚΚΑ με 78-82 και την Κυριακή θα παίξει στον τελικό.

Ένα ακόμη Final 4 για τον Ολυμπιακό, μία ακόμη ιστορική στιγμή και ο Θρύλος ήταν παρών στο ραντεβού με την Ιστορία.




Το έκανε το θαύμα του ο Ολυμπιακός ξανά και κατάφερε να υποτάξει την... Ρωσική Αρκούδα. Νίκησε την ΤΣΚΚΑ με 78-82 και την Κυριακή θα παίξει στον τελικό. 



Η ρωσική ομάδα ήταν μπροστά σε όλη την διάρκεια του αγώνα και με επική ανατροπή γύρισε το παιχνίδι και δίνει ραντεβού την Κυριακή στον τελικό της Ευρωλίγκας .
Περιμένει τώρα τον αντίπαλό που θα προκύψει από την αναμέτρηση Φενέρ Μπαχτσέ - Ρεάλ στις 21:30 απόψε.



Η περιγραφή του ματς από το gazzetta.gr      

Το ματς ξεκίνησε με την ΤΣΣΚΑ να σημαδεύει στην άμυνα τον Βασίλη Σπανούλη και τον Ολυμπιακό να σημαδεύει το σίδερο της στεφάνης παρά το γεγονός ότι έβρισκε ιδανικές επιλογές.
Πάντως παρά το αρχικό 7-2 (3’) των Ρώσων, οι «ερυθρόλευκοι» με πόντους των Βασίλη Σπανούλη και Κώστα Παπανικολάου προσπέρασαν (7-9, 6’). Οι άμυνες δέσποζαν με αυτή των παικτών του Δημήτρη Ιτούδη να είναι αρκετά δυνατή (3/17 σουτ ο Ολυμπιακός) και με σερί 11-0 κι καλάθι του Μίλος Τεόντοσιτς το σκορ έγινε 18-9 (10’).  


Οι Πειραιώτες ξεκίνησαν πολύ καλύτερα στην άμυνα ενώ στην επίθεση με τους Ιωάννη Παπαπέτρου και Βαγγέλη Μάντζαρη βρήκε σκορ (22-20, 14’). Ο Νάντο Ντε Κολό βρήκε χώρο δράσης και εκμεταλλευόμενη τα λάθη του Ολυμπιακού, η ΤΣΣΚΑ βρέθηκε στο +10 (30-20, 17’). Η είσοδος του Μίλος Τεόντοσιτς έφερε και 3/3 δικά του τρίποντα με αποτέλεσμα λίγο πριν λήξει το ημίχρονο οι Πειραιώτες να υπολείπονται με διψήφια διαφορά πόντων (40-27). Τα δύο τρίποντα όμως από Βαγγέλη Μάντζαρη και Δημήτρη Αγραβάνη άλλαξαν κυρίως την ψυχολογία εκτός από το σκορ στο ταμπλό.
Το δεύτερο ημίχρονο ξεκίνησε από τη μία με τον Ντε Κολό να συνεχίζει να σκοράρει, ενώ στην άλλη πλευρά οι Πειραιώτες «διάβασαν» καλά τις αδυναμίες της ρωσικής άμυνας και με τρίποντο του Παπανικολάου μείωσαν σε 46-43 (24’). Η ΤΣΣΚΑ πάντως τιμώρησε τις απερισκεψίες των αντιπάλων τους και με 2/2 βολές του Βίκτορ Κριάπα, προηγήθηκε εκ νέου με διψήφια διαφορά πόντων (57-46, 27’). Ο Παπανικολάου όμως ήταν εκπληκτικός, «κουβάλησε» τους συμπαίκτες του και με συμπαραστάτη τον Μάντζαρη βοήθησαν τον Ολυμπιακό να μειώσει γρήγορα σε 60-54 (29’).  


Το πρώτο εντός παιδιάς καλάθι του Βασίλη Σπανούλη έφερε τη διαφορά στη μικρότερη δυνατή διαφορά (65-64, 33’), αλλά η ΤΣΣΚΑ αντέδρασε χάρη στον Γάλλο γκαρντ (69-64, 34’). Με τρίποντο του Έρικ Γκριν και δίποντο του «Kill Bill» ο Ολυμπιακός ισοφάρισε στους 69 πόντους με 4’ να μένουν για τη λήξη. Ο Σπανούλης όμως είναι ο κορυφαίος Ευρωπαίος γκαρντ και με δικό του τρίποντο έβαλε την ομάδα του μπροστά στο σκορ με 73-74 (39). Ο Τεόντοσιτς ισοφάρισε με τρίποντο σε 76-76, αλλά ο άφαντος μέχρι εκείνη τη στιγμή Ερικ Γκριν βρήκε χώρο και πίσω από τα 6.75 έκανε το 76-79 με 41’’ για τη λήξη. Ο Σέρβος γκαρντ με 1/2 έκανε το 77-79 για να ακολουθήσουν άστοχα σουτ από Πρίντεζη και Τεόντισιτς. Ο Σπανούλης με 1/2 έκανε το 77-80, όμως σωστά ο Παπαπέτρου έκανε φάουλ στον Χίγκινς ο οποίος μείωσε σε 78-80. Στα 3’’ που έμεναν η ΤΣΣΚΑ δεν πρόλαβε να κάνει τίποτα και ο Ολυμπιακός προκρίθηκε στον τελικό. 
Τα δεκάλεπτα: 18-12, 40-33, 64-60, 78-82

Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου: Οι πορείες θανάτου που εξόντωσαν χιλιάδες

Η λευκή γενοκτονία με τις πορείες θανάτου διήρκεσε περίπου τρία χρόνια και εξόντωσε τα δύο τρίτα των εκτοπισμένων

* Της Παναγιώτάς Ιωακειμίδου

Ο Λίμαν φον Σάδερς (Γερμανός στρατηγός, που είχε αναλάβει στρατιωτικός σύμβουλος και ανώτατος στρατιωτικός διοικητής του στρατού της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο) συνέλαβε την ιδέα της λευκής γενοκτονίας και οι Τούρκοι την εφάρμοσαν με μεγάλο ζήλο. Αυτός ο πρώην Πρώσος αξιωματικός το σχεδίασε  και οι Τούρκοι το εφάρμοσαν άψογα. Η λευκή γενοκτονία με τις πορείες θανάτου διήρκεσε περίπου τρία χρόνια και εξόντωσε τα δύο τρίτα των εκτοπισμένων.

Η εξόντωσή τους με τις πορείες θανάτου ήταν ο πιο επώδυνος θάνατος. Οι εκτοπισμοί ξεκινούσαν πάντα, όταν επικρατούσαν ακραίες καιρικές συνθήκες, δηλαδή πολύ κρύο ή πολύ ζέστη. Οι εξαντλητικές πορείες μέσα στον χειμώνα οδηγούσαν σε βέβαιο θάνατο από υπερβολικό ψύχος πολλούς από αυτούς και κυρίως τα παιδιά,τους αδύναμους και τους γέρους. Το καλοκαίρι επίσης με τους μεγάλους καύσωνες η πείνα,η δίψα και η υπερβολική ζέστη είχαν το ίδιο οδυνηρό αποτέλεσμα. Ο θάνατος ήταν βασανιστικός, γιατί ήταν αργός, αλλά σταθερός.
Τους κατοίκους των παραλίων τους εκτόπιζαν χειμώνα. Τους οδηγούσαν στα ορεινά μέρη του Πόντου, όπου οι χειμώνες ήταν βαρείς και αυτοί ήταν αμάθητοι σε ακραία καιρικά φαινόμενα. Τους συγκέντρωναν στην Σεβάστεια, η οποία βρίσκεται σε οροπέδιο,μια περιοχή όπου φυσούσαν δριμείς άνεμοι και το χιόνι έπεφτε νωρίς. Οι θαλασσινοί άμαθοι από το δριμύ ψύχος, χωρίς καμιά προστασία, χωρίς φαγητό, πέθαιναν πολύ γρήγορα.

Την αντίθετη πορεία ακολουθούσαν οι κάτοικοι από τα ορεινά του Πόντου. Καθώς κατέβαιναν κατά χιλιάδες και κατευθύνονταν προς τα παράλια, στην πραγματικότητα όμως άγνωστο για πού,  συλλάμβαναν τα  παιδιά τα έβαζαν σε βάρκες δήθεν να τα πάνε στην Αμισό, αλλά στη συνέχεια οι λεμβούχοι τα χτυπούσαν πάνω στα βράχια και τα πετούσαν στην θάλασσα.
Τους μεγάλους τους περιόριζαν μέσα σε άθλια οικήματα, με σκοπό να εξαθλιωθούν σωματικά και ηθικά. Αυτό συνέβαινε πολύ σύντομα. Πεινασμένοι,ταλαιπωρημένοι,άυπνοι οδηγημένοι από το ένστικτο της επιβίωσης τρώγανε τα φορέματα τους, τα παπούτσια τους και ό,τι έβρισκαν για να κορέσουν την πείνα τους. Θυμάμαι την γιαγιά μου, η οποία πείνασε στην πορεία προς την Συρία, να μου λέει: «πούλιμ,η πείνα σκύλ΄ υιός έν».Όσοι επιβίωναν τους έστελναν εξορία ,στους δρόμους του πουθενά,ανα 200 άτομα. Μέσα σε αυτές τις άθλιες αποθήκες στοίβαζαν και άλλους, πάνω στα σηπόμενα πτώματα. Όσοι  κατόρθωναν να ξεγελάσουν τον θάνατο,έπαιρναν τον άγνωστο δρόμο στις «πορείες θανάτου».



Μέχρι τον Νοέμβριο του 1921 είχαν συγκεντρωθεί στην Μαλάτεια 10 χιλιάδες ψυχές προερχόμενοι από Αμισό, Πάφρα, Αμάσεια, Μερζιφούντα ,Κιουμούς, Μαδενί,  Επές, Τοκάτ, τσιφλίκ κλπ. Πολλοί από αυτούς δεν πρόλαβαν να διεκδικήσουν την επιβίωσή τους ακολουθώντας τις πορείες θανάτου. Η εξορία θα ξεκινούσε όταν συμπληρωνόταν  200,αλλά ποτέ δεν γινόταν αυτό, καθώς πέθαιναν στοιβαγμένοι σε χώρους ανθυγιεινούς,μέσα στάβλους και αχυρώνες. Ο συνωστισμός, η πείνα, το δριμύ ψύχος, οι ψείρες,  οι ακαθαρσίες συνέβαλλαν στην εμφάνιση δυσεντεριών και εξανθηματικού τύφου. Καθημερινά πέθαιναν δεκάδες από αυτούς τους δυστυχείς. Μέσα σε τρεις μήνες πέθαναν περίπου 3,5 χιλιάδες άτομα. Παρακαλούσαν τους διοικούντες να τους αραιώσουν,αλλά κανείς δεν νοιαζόταν. Η ταφή των νεκρών ήταν δύσκολη κι  αυτή, γιατί η μεταφορά δεν διευκολυνόταν και οι ζωντανοί δεν είχαν σωματικές δυνάμεις να   κάνουν το καθήκον της ταφής. Μετά από 4 μήνες η κυβέρνηση ζητεί κατάλογο νεκρών κι ζωντανών. Οι νεκροί ήταν 5 χιλιάδες, το ίδιο και οι ζωντανοί.

Τον Μάιο του 1922 ξεκινάει η εφαρμογή του σχεδίου. Η Μαλάτεια περικυκλώνεται και μέσα σε 11 μέρες  4265 άντρες  και γυναικόπαιδα συλλαμβάνονται και  στέλνονται στο Βιτλίς,500 χιλιόμετρα απόσταση από την Μαλάτεια, μέσω Χαρπούτ και Διαρπεκίρ. Ενώ βρίσκονται στον δρόμο για την εξορία έρχεται νέα εντολή να παραμείνουν εκεί όπου  βρίσκονται.  Έτσι άλλοι παρέμειναν στο Χαρπούτ, άλλοι στα Άργανα, οι περισσότεροι στο Διαρπεκίρ. 



Περπατάνε μέρες χωρίς  να ξεκουραστούν, χωρίς φαγητό  και πεθαίνουν από πείνα.  Τα τούρκικα χώματα τους  κράτησαν για πάντα  στην αγκαλιά τους αδιάβαστους και άκλαυτους. Περνάνε μέσα από χωριά απολίστων τούρκων και φοβούνται μην «πειράξουν» τις γυναίκες και τα κορίτσια.  Λερώνονται  και αλείφονται με καπνιά, φοράνε κουρέλια για να μην προκαλούν.  Για κάθε ενδεχόμενο όμως είναι εξοπλισμένοι και με ρόπαλα και αποφασισμένοι για όλα. 
Αυτό που βιώνουν είναι ο «ζωντανός θάνατος». Οι εξαντλητικές πορείες λυγίζουν τους αδύναμους. Κάθε πρωί πολλοί ήταν αυτοί που δεν  ξανάνοιγαν τα μάτια τους, είχαν βασιλέψει  για την παντοτινή νύχτα.Οι ψείρες τότε  έκαναν γιουρούσι σε όλο το κορμί,κατέκλυζαν ακόμα και τα τσίνορά τους.Στα γυάλινα μάτια τους  έλαμπε   το τελευταίο τους βλέμμα  που  απόμεινε   να κοιτάζει οργισμένο για την άδικη μοίρα τους.Αυτό το βλέμμα μπορούσε να σκιάξει ακόμα και τους εχθρούς .Τους παρατούσαν άταφους και άκλαυτους  στις άκρες του δρόμου .Άφηναν πίσω αγαπημένους νεκρούς  και συνέχιζαν την πορεία στο άγνωστο.

Θεριό  είναι ο άνθρωπος και αντέχει τα πάντα. Έσφιγγαν τα δόντια,και συνέχιζαν την πορεία. Η σκέψη πάγωνε και για ώρες περπατούσαν χωρίς να μιλάνε. Καραβάνια απελπισμένων,ζεμένα κάρα,πρόσωπα σκυθρωπά,μάτια κλαμένα.



Η πείνα γονατίζει τα μικρά παιδιά,κλαίνε κάτω από τις αντίξοες καιρικές συνθήκες,τον βαρύ χειμώνα της Ανατολής και τον καύσωνα. Τα μάτια τους έχουν στεγνώσει από τα δάκρυα ,πεθαίνουν αβοήθητα. Κάθε πρωί που ξημερώνει μαζεύουν τα πτώματα και τα αφήνουν στον δρόμο,το καραβάνι συνεχίζει την πορεία του χωρίς να θάψει τους νεκρούς του. Τα  μισόγυμνα νεκρά παιδιά θα γίνουν βορά στα όρνεα  και τα άγρια θηρία  που παραμονεύουν.  Άταφοι, άκλαυτοι ,αλειτούργητοι,θύματα της λευκής γενοκτονίας,θύματα ενός  θανάτου  που είναι πιο σκληρός από την σφαγή και τον απαγχονισμό. Ο θάνατος  αυτός είναι πολύμηνος και τον βιώνουν καθημερινά, ξέρουν το τέλος τους, το περιμένουν και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα να το αποτρέψουν.  

Περπάτησαν μήνες,ταλαιπωρήθηκαν χρόνια διανύοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα από το Επες και την Σεβάστεια μέχρι το νοτιότερο άκρο της Τουρκίας το Ντιαρπεκίρ.Πέρασαν σε εδάφη Συριακά και Λιβανέζικα. Έζησαν για μήνες ανάμεσα σε  άγριους και βάρβαρους κούρδους κάτω από απάνθρωπες συνθήκες.Επέζησαν μόνον οι σκληραγωγημένοι και οι δυνατοί οργανισμοί. Αντιμετώπισαν κάθε είδους δυσκολίες και εμπόδια.Από την περιοχή του παππού μου,το ηρωικό Επές,ξεκίνησαν για τις πορείες θανάτου 12,5 χιλιάδες,έφτασαν στην Ελλάδα μόνον 2,5 χιλιάδες.Οι υπόλοιποι υπήρξαν θύματα της λευκής γενοκτονίας.

Όχι, δεν μπορούμε να ξεχάσουμε όσα έγιναν, οι νεκροί μας έχουν «δικαίωμα στην μνήμη».

* Η Παναγιώτα Ιωακειμίδου είναι φιλόλογος και δασκάλα  ποντιακής διαλέκτου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας 

Ντοκιμαντέρ για τη γενοκτονία των Ποντίων



Επίθεση Τούρκων με μαχαίρια σε οπαδούς του Ολυμπιακού στην Πόλη! (vids)

GAZZETTTA.gr

Χαμός επικρατεί στην πλατεία της Ταξίμ αφού οπαδοί της Φενέρ επιτέθηκαν σε οπαδούς του Ολυμπιακού με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο και για τραυματίες οπαδούς των «ερυθρολεύκων»! 

Όπως μετέδωσαν τα τουρκικά ΜΜΕ υπήρξαν συμπλοκές το πρωί της Παρασκευής μεταξύ οπαδών της Φενέρμπαχτσε και του Ολυμπιακού.
Τα επεισόδια έλαβαν χώρα στην πλατεία Ταξίμ και δη στον πεζόδρομο Ιστικλάλ που οδηγεί στην πλατεία Ταξίμ, ενώ οι  πληροφορίες κάνουν λόγο για πέντε τραυματίες οπαδούς των «ερυθρολεύκων» εκ των οποίων ο ένας έχει μαχαιρωθεί στο πόδι! 
Η αστυνομία προχώρησε σε συλλήψεις Τούρκων οπαδών ενώ λίγο αργότερα οι φανατικοί της Φενέρ εξαπέλυσαν επίθεση μέσα από τα social media
Bir grup Fenerbahçe taraftarı Final Four için İstanbul'a gelen Olympiakos taraftarına İstiklal Caddesinde saldırdı. pic.twitter.com/UtsDOC7IS3
 — PickAndRoll.org (@pickandrollorg) 19 Μαΐου 2017


Η υπερβολική ταχύτητα, αιτία του δυστυχήματος στο Αδενδρο.


Σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα της επιτροπής για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος με την αμαξοστοιχία Intercity IC58 του ΟΣΕ στο Αδενδρο, κάνει λόγο για ανθρώπινο λάθος.
Οπως έδειξε ο ταχογράφος, ο μηχανοδηγός, ο οποίος έχασε τη ζωή του, είχε αναπτύξει ταχύτητα 143 χλμ ανά ωρα, παρά το γεγονός ότι κινούνταν σε περιφερειακό τμήμα του δικτύου, όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι τα 60 χλμ.
Το σενάριο της υπερβολικής ταχύτητας εξεταζόταν, άλλωστε, από τους εμπειρογνώμονες του ΟΣΕ από την πρώτη στιγμή, καθώς στελέχη του οργανισμού ανέφεραν ότι δεν αποκλείεται ο μηχανοδηγός να μην αντελήφθη ότι εισήλθε σε παρακαμπτήριο δίκτυο, λόγω προβλημάτων στην τηλεδιοίκηση - φωτοσήμανση, που έπρεπε να τον ειδοποιήσουν εγκαίρως.
Υπενθυμίζεται ότι, εκτός του μηχανοδηγού, έχασαν τη ζωή τους ακόμη δύο άτομα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ./ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.gr

Thursday, May 18, 2017

Τζ Μακέιν: " Θα πρέπει να ξαποστείλουμε τον Τούρκο απο τις ΗΠΑ


Ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Τζον Μακέιν κάλεσε την Πέμπτη να απελαθεί ο Τούρκος πρεσβευτής στις ΗΠΑ, έπειτα από τα βίαια επεισόδια που ξέσπασαν μπροστά από την κατοικία του πρεσβευτή στην Ουάσινγκτον, την οποία επισκέφτηκε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάνμετά τη συνάντησή του με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στο Λευκό Οίκο.
«Θα πρέπει να ξαποστείλουμε τον πρέσβη τους από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής…» τόνισε ο επικεφαλής της Επιτροπής Ενόπλων Δυνάμεων της Γερουσίας σε συνέντευξη που παραχώρησε στο τηλεοπτικό δίκτυο MSNBC.
«Εδώ είναι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Δεν βρισκόμαστε στην Τουρκία ή κάποια τριτοκοσμική χώρα.Ένα τέτοιο γεγονός δεν μπορεί να μείνει χωρίς διπλωματική απάντηση», δήλωσε ο Ρεπουμπλικανός, σημειώνοντας πως είναι πιθανό να κινηθεί και η νομική διαδικασία.
Σύμφωνα με την αστυνομία, που ξεκίνησε έρευνα για τα επεισόδια, έντεκα άνθρωποι και ένας αστυνομικός τραυματίστηκαν, ενώ δύο άνθρωποι συνελήφθησαν.
Ο αρχηγός της Μητροπολιτικής Αστυνομίας της Ουάσιγκτον, Πίτερ Νούσαμ δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει ότι οι άνδρες που φορούσαν μαύρα κουστούμια ήταν Τούρκοι σωματοφύλακες, αλλά ένας μεγάλος αριθμός βίντεο των συγκρούσεων, καθώς και αναφορές αυτοπτών μαρτύρων φαίνεται να το υποδεικνύουν.
Με ανακοίνωσή της που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο με σημερινή ημερομηνία, η τουρκική πρεσβεία τόνισε πως ομάδες «που συνδέονταν με το PKK, το οποίο οι ΗΠΑ και η Τουρκία χαρακτηρίζουν τρομοκρατική οργάνωση», συγκεντρώθηκαν χωρίς να έχουν λάβει καμία άδεια έξω από την κατοικία και «ξεκίνησαν να προκαλούν βίαια Τουρκοαμερικανούς πολίτες που είχαν προσέλθει ειρηνικά για να καλωσορίσουν τον πρόεδρο».
«Οι Τουρκοαμερικανοί πολίτες απάντησαν με νόμιμη αυτοάμυνα και ένας από αυτούς τραυματίστηκε σοβαρά», ανέφερε η πρεσβεία.
«Αυτοί είναι σωματοφύλακες του Ερντογάν», δήλωσε ο γερουσιαστήςΜακέιν. «Κάποιος τους διέταξε να βγουν έξω και να ξυλοφορτώσουν αυτούς τους ειρηνικούς διαδηλωτές», πρόσθεσε.
Οι διαδηλωτές κράδαιναν την σημαία του κουρδικού Κόμματος της Δημοκρατικής Συρίας (PYD).
Με ανακοίνωση του το Στέιτ Ντιπάρτμεντ καταδίκασε τα βίαια επεισόδια «εκφράζοντας με τους πλέον έντονους όρους, την ανησυχία μας στην τουρκική κυβέρνηση», σημειώνεται σε ανακοίνωση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
Πηγή: Γαλλικό Πρακτορείο, ΑΠΕ-ΜΠΕ

wibiya widget