Tuesday, July 11, 2017

ΔΙΑΣΠΟΡΑ. Η επιστροφή που μας συνθλίβει. Οδυσσέας και Ιθάκη


«Νομίζεις ότι επιστρέφεις σε αυτό που η μνήμη σου έχει διασώσε και το έχει διαφυλάξει τέλειο. Γι’ αυτό συντρίβεσαι», λέει η Ιώ Βουλγαράκη.
Είχε πολλά χρόνια να πιάσει την «Οδύσσεια» στα χέρια της. Από το σχολείο, μου λέει, όπως σχεδόν όλοι. Η ανάμνηση που είχε από τότε ήταν του καλού Οδυσσέα ο οποίος έπειτα από βάσανα και περιπέτειες επιστρέφει στην Ιθάκη και σκοτώνει τους κακούς μνηστήρες για την αποκατάσταση της τιμής του. «Και μετά πήγαμε όλοι μαζί στην ακρογιαλιά», μας λέει γελώντας η Ιώ Βουλγαράκη, που παρουσιάζει σήμερα και αύριο την «Αφιξιν» του Οδυσσέα στη Μικρή Επίδαυρο. Τα πράγματα όμως δεν είναι όπως φαίνονται. «Αν ξαναδιαβάσεις το έπος καταλαβαίνεις ότι υπάρχει ένα διαφορετικό τέλος, πολύ σκοτεινό και σύνθετο, όπου δεν υπάρχει καμία κάθαρση», προσθέτει.
Ο Οδυσσέας επιστρέφει στην Ιθάκη ύστερα από 20 χρόνια, αλλά γυρίζει σε έναν τόπο διαφορετικό. Η ζωή έχει προχωρήσει, νιώθει ξένος στον τόπο του, μας λέει, και πριν ακόμη στεγνώσει το αίμα από τις μάχες που έδωσε, δεν διστάζει να ξεκινήσει ένα νέο μακελειό, τη μνηστηροφονία. Γιατί; «Είναι μια απόπειρα να ξαναφτιάξει τα πάντα όπως ήταν πριν. Αυτοί οι άντρες, αν μαρτυρούν κάτι, είναι ότι εκείνος λείπει εδώ και χρόνια και προσπαθεί να “καθαρίσει” το σπίτι και τον τόπο από την απουσία του και να ξαναφτιάξει μια ζωή που δεν υπήρξε ποτέ και να βρει τη ταυτότητά του», σημειώνει η κ. Βουλγαράκη. Είναι όμως μια «παρέκκλιση», προσθέτει, αφού μπορεί να το αποφύγει μέχρι την τελευταία στιγμή. «Είναι σαν να γυρίζεις στον δρόμο όπου γεννήθηκες, αλλά να μην υπάρχει ούτε ένα δέντρο παρά μόνο ουρανοξύστες και να θέλεις να τα ισοπεδώσεις όλα. Αυτό όμως είναι τελείως μάταιο. Και εκεί ξεκινά η αλληγορία του θέματος της επιστροφής. Αφού δεν μπορείς να επιστρέψεις σε έναν τόπο και να είναι όλα ίδια, έτσι δεν μπορείς να επιστρέψεις σε καμία εποχή της ζωής. Η κίνηση του χρόνου είναι μόνο προς τα εμπρός», τονίζει.
Κάπως έτσι ένιωσε και η ίδια την αμείλικτη κίνηση του χρόνου όταν επέστρεψε στην δική της «Ιθάκη», την Αθήνα, μετά έξι χρόνια στο εξωτερικό. «Δεν έχω βρει τον εδώ εαυτό μου. Μου πήρε πολύ καιρό να βρω τον εαυτό που είχα πριν φύγω, αλλά αυτό δεν μπορώ να το κάνω. Σε αφήνει σε ένα μετεωρισμό για πολύ καιρό», μας λέει και προσθέτει ότι η «Αφιξις» δεν είναι μόνο η ιστορία του Οδυσσέα. «Σε μεγάλο βαθμό είναι για μένα η ιστορία της γενιάς μου, που έφυγε στο εξωτερικό και έρχεται αντιμέτωπη με το δίλημμα “επιστρέφω ή όχι” και τι βιώνει όταν επιστρέφει», σημειώνει. Ωστόσο, δεν είμαστε όλοι σαν τον Οδυσσέα. «Εμείς δεν είμαστε ήρωες. Πρέπει να βρούμε τα γράδα και τον τρόπο της προσαρμογής. Ο Οδυσσέας έχει μιαν ανδρεία σχεδόν με μια παράτολμη επιμονή. Στη ραψωδία Χ φτάνει να στάζει το αίμα στα χέρια, στο στήθος του, “σαν το λιοντάρι που σπαράζει ένα γελάδι και μετά είναι αιμόφυρτο”, όπως λένε οι στίχοι. Αυτό είναι μια σπείρα, μια δίνη που μπαίνει και δεν βγαίνει. Εχει κάτι αδιαπραγμάτευτο, σχεδόν θρησκευτικό», σημειώνει η κ. Βουλγαράκη.
Η μνήμη κινεί τα νήματα
Και αν η επιστροφή είναι το αποτέλεσμα, η μνήμη είναι αυτή που κινεί τα βαθύτερα νήματα και βρίσκεται στον πυρήνα της παράστασης. Ο Οδυσσέας προσπαθεί να θυμηθεί την Ιθάκη του, η Πηνελόπη να κρατήσει ζωντανή τη μνήμη του, ο Τηλέμαχος δεν έχει μνήμες από εκείνον. «Αυτό στο οποίο νομίζεις ότι επιστρέφεις είναι αυτό που η μνήμη σου έχει διασώσει και το έχει διαφυλάξει τέλειο. Γι’ αυτό συντρίβεσαι και αυτό νοσταλγείς», επισημαίνει η κ. Βουλγαράκη είτε επιστρέφεις σε έναν τόπο ή σε έναν άνθρωπο. Είναι μια ανθρώπινη λαχτάρα, μας λέει, μια τάση να επιστρέφεις σε κάτι που συνδέεται με την ταυτότητά σου, εκεί που νιώθεις ασφαλής, κάτι που όμως είναι ανέφικτο. «Εχει κάτι το τραγικό αυτό για την ανθρώπινη ύπαρξη. Σαν να μαθητεύουμε διαρκώς στο αδύνατο. Και αυτό μας κινεί. Αυτό είναι αδύνατο, εμείς το κυνηγάμε και κάπως έτσι περνάει η ζωή».
ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ/ Καθημερινή.gr 
​​«Αφιξις», Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, οι παραστάσεις ήταν στις 7-8 Ιουλίου, 9.30 μ.μ.

"Μακεδονια." Άποψη.Σάκης Μουμτσής: ο Άκης έχει ένα στόχο τη μείωση της ΔΗ.ΣΥ"


Mε άρθρο του στην «Μακεδονία της Κυριακής» ο δικηγόρος Σάκης Μουμτζής αναφέρεται στην συνέντευξη του Άκη Τσοχατζόπουλου στον Αντώνη Σρόιτερ, της οποίας οι δηλώσεις προκάλεσαν σάλο και γενικότερα την στάση του, αφότου αποφυλακίστηκε.
Όπως τονίζει χαρακτηριστικά: «Ο Άκης δεν θα επιστρέψει στο κελί του, καθώς έχει να εκτελέσει μιαν αποστολή. Να προσπαθήσει να περιορίσει όσο μπορεί τη δυναμική της Δημοκρατικής Συμπαράταξης. Γιατί είναι ολοφάνερο πως ο κύριος αντίπαλος του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι η Νέα Δημοκρατία.»
Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο του:
Ο Άκης Τσοχατζόπουλος αποφυλακίστηκε για λόγους υγείας. Η πολιτεία φάνηκε μεγάθυμη απέναντί του και του έδωσε την ελευθερία του. Αυτός, αντί να χαρεί τη νέα κατάσταση μαζί με την οικογένειά του μαζί ή χωρίς τα κλοπιμαία, προτίμησε, πριν καν στεγνώσει η μελάνη του αποφυλακιστηρίου του, να εμφανιστεί σε τηλεοπτικό σταθμό και να δώσει μία πολιτική συνέντευξη. Αεράτος, κουστουμαρισμένος, ήταν ο Άκης που όλοι θυμόμασταν. Σε σημείο που κάποιοι κακεντρεχείς να πουν, “αφού είναι μια χαρά, αφού αποθεραπεύτηκε, γιατί δεν επιστρέφει στο κελί του;”.
Ο Άκης δεν θα επιστρέψει στο κελί του, καθώς έχει να εκτελέσει μιαν αποστολή. Να προσπαθήσει να περιορίσει όσο μπορεί τη δυναμική της Δημοκρατικής Συμπαράταξης. Γιατί είναι ολοφάνερο πως ο κύριος αντίπαλος του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι η Νέα Δημοκρατία.
Η ηγεσία του κυβερνώντος κόμματος έχει συνειδητοποιήσει πως η ήττα στις εκλογές είναι δεδομένη. Η φθορά έχει δημιουργήσει μιαν αμετάκλητη κατάσταση.
Το ζητούμενο για τον Αλέξη Τσίπρα είναι αν θα χάσει ή αν θα συντριβεί. Και αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από τα ποσοστά της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, που έχει αναδειχθεί στον υπ’ αριθμόν 1 αντίπαλο του ΣΥΡΙΖΑ.
Αν η δυναμική του χώρου της κεντροαριστεράς, περίπου 12%-14%, απορροφηθεί ολόκληρη από τη ΔΗΣΥ, τότε η εκλογική ήττα του κυβερνώντος κόμματος θα μετατραπεί σε εκλογική πανωλεθρία.
Στρατηγικός στόχος της ηγετικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ είναι να μην υπάρξει ενδιάμεσος δυναμικός πόλος μεταξύ αυτού και της Νέας Δημοκρατίας. Επιθυμεί το δικομματισμό, που θα του επιτρέψει να ηγεμονεύσει στο χώρο της κεντροαριστεράς.
Έτσι έχει χαράξει μία διττή τακτική απέναντι στη ΔΗΣΥ, που περιλαμβάνει και επιθέσεις φιλίας και έντονη κριτική. Εδώ κάπου λειτουργούν η παρουσία και ο ρόλος του Α. Τσοχατζόπουλου.
Σκοπός του είναι να αποτρέψει τον επαναπατρισμό των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ, που μετακόμισαν μαζικά στο ΣΥΡΙΖΑ. Με τη ρητορεία του και την “αποκάλυψη” σκανδάλων να τους εγκλωβίσει εκεί όπου βρίσκονται σήμερα. Η επάνοδος του Άκη στην πολιτική αυτό το στόχο έχει. “Μα είναι δυνατόν να ανατεθεί τέτοια αποστολή σε έναν πολιτικό καταδικασμένο για διαφθορά;”, θα αναρωτηθεί ο αναγνώστης. “Τι απήχηση μπορεί να έχει ο λόγος του”;
Αρχικά να πω ότι ο πνιγμένος από τα μαλλιά πιάνεται. Στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα θα ρίξει στο τραπέζι όσα χαρτιά διαθέτει. Έτσι κατά τρόπο αδίστακτο χρησιμοποιεί, για να λασπώσει, τους πολιτικούς αντιπάλους του, τον υπόδικο Μαρτίνη του Ερυθρού Σταυρού, τον ισοβίτη Γιαννουσάκη του “Noor 1”, τον αποφυλακισθέντα για λόγους υγείας Άκη Τσοχατζόπουλο. Από τη λάσπη πάντα κάτι μένει.
Επιπλέον ο Άκης λόγω της πελατειακής πολιτικής που άσκησε και λόγω της ιστορικής παρουσίας του στο Κίνημα διατηρεί ακόμη επιρροή σε στελέχη του “βαθέος ΠΑΣΟΚ”, που από το 2011 άρχισαν να συρρέουν στο ΣΥΡΙΖΑ. Αποστολή του είναι να μην επιτρέψει την επάνοδό τους στη ΔΗΣΥ.
Έτσι θα ενταθούν οι επιθέσεις του κατά των κυβερνήσεων Σημίτη και Παπανδρέου, ενώ παράλληλα θα επαναλαμβάνεται η στήριξή του στο ΣΥΡΙΖΑ. Τα αποτελέσματα αυτής της απέλπιδας προσπάθειας θα τα δούμε λίαν προσεχώς.
Πάντως προτείνω στους συντρόφους του ΣΥΡΙΖΑ για αυτές τις υπηρεσίες του να τοποθετήσουν τον Άκη πρώτο στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας.

Monday, July 10, 2017

Το Μέγα Λεξικόν της Μαγκιάς. Τι σημαίνει:μάλε βράσε, λάχανα, σερέτης, φελέκι, τσίμα, αλαμπουρνέζικα κλπ...



Εκφράσεις και λέξεις που όλοι χρησιμοποιούμε, αλλά ίσως δεν ξέρουμε την προέλευσή τους. Αρκετές είναι τούρκικες, αρβανίτικες ή αραβικές. Φυσικά δεν τις χρησιμοποιούσαν μόνο οι μάγκες, αλλά και οι πνευματικοί άνθρωποι, ειδικά όσοι ήταν ασίκιδες! 

Α... 

Αλανιάρα = γυναίκα ρέμπελη του δρόμου


 Αλαμπουρνέζικα = αυτά που δεν βγάζεις νόημα. Κατά τον Μπαμπινιώτη προέρχονται από τη φυλή Μπουρνού του Σουδάν που όταν μιλάνε ακούγονται απλά ήχοι περίεργοι. 

Άμπακο = αυτό που δεν έχει τέλος (έφαγε τον άμπακο). Βγήκε από τον Άβακα τον τρόπο που οι Άραβες έκαναν υπολογισμούς, κάτι σαν μικρό κομπιουτεράκι, με χάντρες που μπορούν ωστόσο να κάνουν υπολογισμούς τεράστιους άνευ τέλους 
Αντάμικα = αντρίκια, θαρραλέα 
Αρκουδόμαγκας = ψευτόμαγκας 
Ασίκης = ωραίος, λεβέντης  
Β 
Βλάμης = σταυραδελφός, παλικαράς, κουτσαβάκης, εραστής, γενναίος 

Βουβή = μαχαίρι Βουβουζέλας = αυτός που κάνει θόρυβο (όπως λέμε παπαρδέλας για αυτόν που μιλάει πολύ). Κατά συνέπεια η λέξη βουβουζέλα στο Μουντιάλ της Νοτίου Αφρικής είναι λέξη «πειραϊκή».

 Γ 
Γιαβάσης = ήρεμος, ψύχραιμος, αποφεύγει εντάσεις 
Γιαβουκλού = μνηστή, ερωμένη 
Γιαγκίνι = Σφοδρό ερωτικό πάθος 
Γιάφκα = πρόκειται για ρωσική λέξη που σημαίνει το παράνομο στέκι που συγκεντρώνονταν οι κομμουνιστές για να προετοιμάσουν την επανάσταση του 1917 
Γομάρια = τα γαϊδούρια, αλλά στην Τρούμπα είχε την έννοια του σωματοφύλακα, του μπράβου που δεν καταλάβαινε τίποτα. Όπως τα γαϊδούρια που τα φορτώνεις και πάνε, έτσι κι αυτός «εαν τις έτρωγε» δεν έκανε πίσω.  

Δ 
Δαχτυλίθρες = παράνομο παιχνίδι εξαπάτησης, στο οποίο το θύμα έπρεπε να βρει σε ποια από τις τρεις συνήθως δαχτυλίθρες, που είχε ο θύτης, βρισκόταν το στραγάλι, η φακή ή το ρεβύθι 
Δερβίσης = Σωστός, ιδανικός άντρας, μάγκας 
Δίκοπη = Το αμφίστομο μαχαίρι  
Ε
 Εξωφυλαρούχας = το παιδί που είναι άμπαλο, δεν ξέρει μπάλα και γι΄αυτό όταν επιλέγουν τους παίχτες στην αλάνα δεν τον θέλει κανείς και μένει να φυλάει τα ρούχα των υπολοίπων. Επίσης, είναι αυτός που κάνει τον «καμπόη» μαζεύει δηλαδή τις μπάλες σκαρφαλώνοντας μάντρες.
 Στην εξωγηπεδική ζωή είναι αυτός που δεν έχει σοβαρό ρόλο.  
Κ
 Κασσαδόρος = ο διαρρήκτης 
Κογιονάρω = εμπαίζω, ειρωνεύομαι 
Κουμπούρι = το πιστόλι 
Κουσελιάρης = ο κουτσομπόλης 
Κατσαβάκης = νταής, παλληκαράς 
Κούφιο = το πιστόλι, πάλι 
Κοψοχρονιά = από τον κοψόχρονο άνδρα, δηλαδή αυτόν που πεθαίνει νωρίς βγήκε η λέξη αυτή που σημαίνει αυτόν που φεύγει άδικα και χωρίς λόγο  
Λ
 Λαχανάδες = οι πορτοφολάδες
Λάχανα = τα πορτοφόλια 
Λάζος = είδος μαχαιριού που διπλώνει 
Λιμά = τα λόγια χωρίς σημασία ... 

Μ Μάγκας = ο σωστός άνδρας 
Μαγκιόρος = Μεγάλος, ξεχωριστός 
Μάλε βράσε = πρόκειται για έκφραση Πειραιωτών κρητικής καταγωγής που κατοικούσαν στην Καστέλα που μόλις μπλέκονταν με Μανιάτες προκαλούσαν φασαρίες. Ειδικά οι προερχόμενοι από τα Μάλια της Κρήτης, μόλις τους προκαλούσαν οι Μανιάτες έβραζαν από θυμό 
Μανίτα = Μέθοδος εξαπάτησης που εφαρμόζονταν όπως και ο «παππάς» σε αδαείς επαρχιώτες και μετανάστες 
Μάπας = ο αργιλές 
Μαστούρα = η χασισική μέθη 
Ματσαράγκα = κατεργαριά 
Μαύρης = χασίς 
Μαχμούρικο = Βαρύθυμο, νωθρό, ζαλισμένο από αλκοόλ ή από άλλη αιτία 
Μερακλής = Μανιώδης, παθιασμένος 
Μόρτης = συνώνυμο του μάγκα 
Μόκο = η σιωπή (κάνε μόκο)
Μπαγιόκο = Λεφτά, κομπόδεμα 
Μπαλαμούτι = απάτη χαρτοπαικτική κυρίως 
Μπαμπεσιά = η δόλια, ύπουλη πράξη 
Μπαρμπουτζής = αυτός που κουμαντάρει τυχερό παιχνίδι με ζάρι το οποίο ονομάζεται «μπαρμπούτι». 
Μπαρμπούτι = τυχερό παράνομο παιχνίδι με ζάρια 
Μπαχτσές = ο κήπος Μπελαλής = αυτός που γίνεται συνεχώς αφορμή για καυγάδες, φασαρίες, ο δύστροπος 
Μπιλαντέρια = τα αδέλφια 
Μπιτιρίνι = η οργανωμένη μπαρμπουτιέρα 
Μπουλασιλίκη = κόλλημα, επιμονή, πείσμα
 Ν
 Νταβατζής = μαστρωπός 
Νταής = παλληκαράς 
Νταλκάς = δυνατή επιθυμία, πόθος 
Νταμίρα = το φυτό Datura stramonium ή αλλιώς Τάτουλας που είναι πλούσιο σε αλκαλοειδείς ουσίες και ατροπίνη και χρησιμοποιούνταν ως υποκατάστατο του χασισιού 
Ντέρτι = ψυχικός πόνος 
Ντουζένι = το κέφι 
Ντουνιάς = ο κόσμος 
Ντράβαλα = μπελάδες 
Ξ 
Ξεφτέρι = το αρπακτικό πουλί, κατά συνέπεια ο ξύπνιος άνδρας  
Π 
Παπατζής = αυτός που εξαπατά θύματα παίζοντας με τα χαρτιά το παιχνίδι, «παππάς»
Παπαγαλάκι = όπως το πτηνό παπαγάλος μπορεί να επαναλάβει κάτι που ακούει συνεχώς, έτσι και τύποι που το «έπαιζαν» μάγκες στον Πειραιά αλλά δεν ήταν, μόλις τους έκαναν προσαγωγή στο τμήμα έλεγαν τι είχαν ακούσει στην «πιάτσα» 
Πεζεβέγκης = ο Μαστρωπός (Ο πεζεβέγκης που τάχει στην πούγκα) 
Πετσί = το πορτοφόλι 
Πιάτσα = από την ιταλική λέξη piazza που σημαίνει πλατεία. Ήταν ο τόπος που συγκεντρώνονταν οι μάγκες
Ποδαράδες = παλιά ονομασία της Νέας Ιωνίας 
Πούγκα = το κομπόδεμα 
Πρεζάκιας = ο εξαρτημένος από ηρωίνη                     
 Ρ 
Ρεφάρω = ξανακερδίζω όσα έχασα 
Σ
 Σεβνταλής = ο ερωτευμένος 
Σεβντάς = ο ερωτικός καημός 
Σεκλέτια = στεναχώρια 
Σερέτης = ο δύστροπος, ο σκληρός, ο ευέξαπτος άνδρας 
Σερετλίκι = η σκληρότητα 
Σπαχάνι = από το Ισπαχάν της Περσίας 
Συνάχης = άνδρας θυμωμένος, τσατισμένος ή υπό την επίδραση ναρκωτικών που λαμβάνονται από την μύτη 
Σώτος = ο κερδισμένος
 Τ 
Ταρίφας = ο ταξιτζής
Τεκές = χασισοποτείο 
Τεκετζής = ο ιδιοκτήτης του τεκέ 
Τέρτσος = ο χαμένος 
Τεφαρίκι = το εκλεκτό πράγμα 
Τζάμπα = δωρεάν 
Τζαμπατζής = αυτός που δεν πληρώνει 
Τζιμάνι = ο αξιαγάπητος, ο σεβαστός 
Τουμπεκί = ο καπνός 
Τσίφτης = στα αλβανικά είναι το γεράκι και τσίφτηδες είναι αυτοί που είναι ξύπνιοι όπως τα αρπακτικά πουλιά 
Τσίμα = τσίμα – τσίμα, επτανησιακή έκφραση που σημαίνει κοντά Τουφατζής = αυτός που έχει κάνει φυλακή
 Φ 
Φάσκελο = η μούτζα. Προέρχεται από τον φάκελο που στέλνουμε (ταχυδρομούμε) κάτι σε κάποιον. 
Φελέκι = λέξη αραβικής προέλευσης που σημαίνει τύχη (γ…ώ το φελέκι μου δηλαδή την τύχη μου) 
Φιλέτο = κατά κυριολεξία είναι η μικρή κλωστή. 
Επειδή συνήθιζαν να μαγειρεύουν τα καλά κρέατα δεμένα με σπάγκο έμεινε το φιλέτο να σημαίνει το καλύτερο. 
Φούφουτος = σημαίνει ο άλφα, ο βήτα, ο τάδε, ο δείνα. Οι μάγκες όταν δεν ήξεραν το όνομα κάποιου αντί να πούνε το έκανε ο τάδε όπως έλεγαν οι καθώς πρέπει, απαντούσαν το έκανε ο Φούφουτος. Κατά άλλη εκδοχή προέρχεται από την πίεση που υπήρχε από την αστυνομία να «μιλήσουν», να δώσουν το όνομα του συνεργάτη τους και έλεγαν όνομα το οποίο δεν υπήρχε. 
Χ 
Χαράμι = μάταια, αυτό που πήγε άδικα. Βγήκε από το αραβικό χράμι που ενώ είναι κομψοτέχνημα και κεντητό, οι μουσουλμάνοι το στρώνουν στο πάτωμα και πατάνε πάνω του για να προσευχηθούν. 
Χαρμάνης = ο χρήστης χασίς που βρίσκεται σε κατάσταση στέρησης
 Ψ 
Ψιλά = τα λεφτά 

Πηγή: γλωσσάρι διαδικτυακού ρεμπέτικου φόρουμ, Ελληνικό Λεξικό Τεγόπουλου – Φυτράκη (εκδόσεις ελευθεροτυπία 1993) και Pireorama ιστορίας και πολιτισμού... 

Μηχανή του χρόνου. gr


ΑΛΑΝΙΑΡΗΣ, 1934, ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ

pankonstantopoulos 
ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ του Μάρκου Βαμβακάρη. Ηχογραφήθηκε το 1934. Το ερμηνεύει ο ίδιος και
παίζει το μπουζούκι. Κιθάρα παίζει ο Κώστας Σκαρβέλης και ζίλια η Μαρίτσα Πανδρά.
Δίσκος Columbia DG 6049.
ALANIARIS, MARKOS VAMVAKARIS

Sunday, July 9, 2017

Στον εξαφανισμένο αστυνομικό ανήκει το όπλο που εντοπίστηκε δίπλα σε πτώμα στον Υμηττό


Ταυτοποιήθηκε ο σειριακός αριθμός του όπλου του αστυνομικού, Αντώνη Δημοτάκη, που βρέθηκε όπως όλα δείχνουν δίπλα από την σορό του, την οποία εντόπισαν σε πολύ προχωρημένη αποσύνθεση σήμερα περιπατητές.
Στο σημείο έσπευσε ιατροδικαστής και αναμένεται η έκθεσή του, η οποία θα ρίξει φως στα αίτια του θανάτου.
Το χρονικό 
Περίπου μισή ώρα μετά τις δυο το μεσημέρι περιπατητές εντόπισαν κοντά σε δασικό μέρος στην περιοχή της «Κυρά Ελένης» στην Καισαριανή, την σορό ενός άντρα σε πολύ προχωρημένη σήψη και δίπλα του ένα πιστόλι.

Ενημέρωσαν αμέσως κλιμάκιο της Πυροσβεστικής και αυτοί με την σειρά τους την αστυνομία. Στο σημείο έχει μεταβεί ιατροδικαστής και κλιμάκιο του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ζωής.
Αρχικά ο εκτιμήσεις είναι δύσκολο να δοθούν λόγω της προχωρημένης αποσύνθεσης της σορού, ωστόσο θεωρείται πλέον σχεδόν βέβαιο ότι πρόκειται για τον 38χρονο εξαφανισμένο αστυνομικό της Άμεσης Δράσης, Αντώνη Δημοτάκη, ο οποίος εξαφανίστηκε στα τέλη Απριλίου όταν έφυγε από το σπίτι του και πήρε μαζί του μόνο το όπλο του.
Πέρα από την αναγνώριση ρούχων κλπ από τους οικείους του, οι Αρχές θα προχωρήσουν και σε ταυτοποίηση DNA, προκειμένου να είναι σίγουρες.
Υπενθυμίζεται πως στην ευρύτερη περιοχή του δάσους του Υμηττού σε Καισαριανή και Βύρωνα, ο αστυνομικός συνήθιζε να τρέχει

ΤΡΊΚΑΛΑ. Χαροπαλεύεί 12 χρονος,που τον χτύπησε φορτηγό στο κεφάλι.


Ένα απίστευτο τροχαίο σημειώθηκε σήμερα λίγο μετά τις 5 το απόγευμα στα Τρίκαλα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του trikaladay Ι.Χ αυτοκίνητο που οδηγούσε νεαρή Τρικαλινή και επέβαινε ο 12χρονος αδελφός της, σταμάτησε σε κάδο απορριμμάτων στη συνοικία των Κουτσομυλίων με τον 12χρονο να βγάζει το κεφάλι του από το αυτοκίνητο για να πετάξει μια σακούλα με σκουπίδια.
Την ώρα εκείνη όμως το παιδί άγνωστο πως χτύπησε το κεφάλι του σε σταθμευμένο φορτηγό.
Αρχικά το παιδί μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Τρικάλων με βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση και λόγω της κρισιμότητας της κατάστασής του διακομίστηκε αρχικά στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο Λάρισας και στη συνέχεια σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης
Η κατάστασή του 12χρονου σύμφωνα με τους γιατρούς είναι ιδιαίτερα κρίσιμη
Κώστας Καραποστολης -trikaladay.gr 

ΠΑΙΔΙΑ.Ανταγωνισμός ανάμεσα στα αδέλφια,


Οι εκδηλώσεις αδερφικής ζήλιας αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας υγιούς και φυσιολογικής οικογενειακής ζωής. Τα αδέρφια αγαπούν, την ίδια ώρα που μισούν, που θαυμάζουν και ζηλεύουν. Όλα τα συναισθήματα συνυπάρχουν, χωρίς η ύπαρξη του ενός να αποκλείει την ύπαρξη του άλλου.

γράφει η Αντωνία Γερμανού, Ψυχολόγος, Msc 

Το να έχει ένα παιδί αδέρφια το βοηθάει σημαντικά, διότι έχει μια πρώτη σημαντική εμπειρία άλλων παιδιών και μέσα από όλη αυτή την εμπειρία και τις σχέσεις που δημιουργούνται μεταξύ τους, το κάθε παιδί μαθαίνει: 
– να μοιράζεται 
– να βοηθάει 
– να συνεργάζεται 
– να βρίσκει τη θέση και το ρόλο του μέσα στην ομάδα
 – να αποδέχεται τη διαφορετικότητα 
– να βιώνει θετικά συναισθήματα για τον άλλον
– να συνυπάρχει και να συμβιώνει με τα άλλα παιδιά.
Όλη αυτή η εμπειρία και οι ανταλλαγές μεταξύ αδερφών το βοηθάνε, αλλά και θα το βοηθήσουν στη λειτουργία του και την προσαρμογή του σε άλλες ομάδες, εξωοικογενειακές (σχολικές, της γειτονιάς), κοινωνικές και εργασιακές αργότερα. Από την άλλη πλευρά η ύπαρξη των αδερφών επιδρά και αρνητικά, καθότι οι μεταξύ τους σχέσεις χαρακτηρίζονται από αντιπαλότητα και ανταγωνιστικότητα. 



Η στάση των γονιών 

Συνήθως οι γονείς διαπράττουν δύο σφάλματα, ως προς την αντιμετώπιση των εντάσεων μεταξύ των παιδιών τους. Εξιδανίκευση των οικογενειακών σχέσεων: Πρέπει να είμαστε όλοι αγαπημένοι, να μη μαλώνουμε και κατά συνέπεια τ’ αδέλφια οφείλουν να ζουν αρμονικά.

 Η πραγματικότητα όμως μας διαψεύδει. Οι οικογενειακές σχέσεις είναι οι πιο καθοριστικές σχέσεις στη ζωή μας, άρα σε αυτές θα προβάλουμε και το καλό και το κακό κομμάτι του εαυτού μας. 

Όσο δεν επιτρέπουμε να εκφραστεί η αρνητική πλευρά μας τόσο αυτή θα επανέρχεται με πλάγιους και ύπουλους τρόπους. Η συμπεριφορά απέναντι στα παιδιά πρέπει να είναι απόλυτα ισότιμη: Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την αγάπη που τρέφουν οι γονείς για όλα τα παιδιά τους, όμως το κάθε παιδί δεν είναι το ίδιο και ο κάθε γονιός σύμφωνα με τα βιώματα και τις εμπειρίες του, μπορεί να νιώθει πιο κοντά σε ένα συγκεκριμένο παιδί ή αντίθετα να δυσκολεύεται να επικοινωνήσει με ένα άλλο. Μόνο και μόνο η διαφορά ηλικίας δημιουργεί «αδικίες» ως προς την φροντίδα και την ενασχόληση με το παιδί. Το ζητούμενο δεν είναι να είμαστε όλοι ίσοι αλλά να μπορέσει ο καθένας να βρει τη θέση που του αρμόζει σύμφωνα με την ιδιοσυγκρασία, το φύλο και την ηλικία του.



 Η σειρά γέννησης έχει σημασία; 


To πρωτότοκο παιδί μαθαίνει να αναζητά τον έπαινο, να διεκδικεί, να επιδιώκει την επιτυχία και συχνά την τελειότητα. Εμφανίζει τάσεις υπευθυνότητας απέναντι στα μικρότερα αδέρφια και συχνά γίνεται υπερπροστατευτικό. Εισπράττει τις μεγεθυμένες αντιδράσεις των γονέων και ο χαρακτηρισμός που του δίνεται ως ο/η μεγάλος/η αποτελεί ένα επιπλέον φορτίο στους ώμους του. 

Το δευτερότοκο παιδί εάν δεν έχει γεννηθεί με μεγάλη διαφορά από το πρωτότοκο, βρίσκεται σε μια σχέση ανταγωνισμού μαζί του και θεωρεί πως πρέπει να το ξεπεράσει. 

Όταν το μικρότερο παιδί γίνεται το μεσαίο παιδί, μετατρέπεται σε παιδί “σάντουιτς” και αυτό μπορεί να του δημιουργήσει ανασφάλεια όσον αφορά την ικανοποίηση των αναγκών του. Το μικρότερο παιδί χαρακτηρίζεται ως «χαϊδεμένο» και παραμένει πάντα για τους άλλους ως «ο/η μικρός/ή». Νιώθουν ότι δεν τα παίρνουν στα σοβαρά και ότι κανένας δεν ενδιαφέρεται πραγματικά για αυτό που σκέφτονται. Δυσκολεύονται να πάρουν αποφάσεις και σπάνια τους δίνονται ευθύνες, καθώς για αυτά υπάρχει το μεγαλύτερο παιδί. Το μοναχοπαίδι δεν είναι αναγκαστικά κακομαθημένο, αναπτύσσει όμως την αίσθηση ότι είναι ιδιαίτερο. Έχει το χαρακτηριστικό της υπευθυνότητας του πρωτότοκου και βγάζει ένα ισχυρό αίσθημα ανεξαρτησίας Αισθάνεται υπεύθυνο για όσα συμβαίνουν στον πατέρα ή τη μητέρα του και τυχαίνει να συμπεριφέρεται καλά με άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. 

Τρόποι Αντιμετώπισης συγκρούσεων: 

– Αντιμετωπίστε το κάθε παιδί ως μοναδικό άτομο 
– Αποφύγετε συγκρίσεις 
– Ξοδέψτε χρόνο με το κάθε παιδί ξεχωριστά 
– Θέστε ξεκάθαρα όρια σε σχέση με το σεβασμό που χρειάζεται να δείχνει ο ένας αδελφός προς τον άλλον και αναπτύξτε μια ατμόσφαιρα συνεργασίας
 – Μην επεμβαίνετε στους καυγάδες παίρνοντας το ρόλο του διαιτητή και αποφύγετε να πάρετε θέση. Αυτό ενισχύει τον ανταγωνισμό ανάμεσά τους. Όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες αφήστε τα παιδιά να τα βγάλουν πέρα μόνα τους, χωρίς να ανταγωνίζονται για τη προσοχή των γονιών και για το ποιος θα κερδίσει την εύνοια τους 
– Σε μια άσχετη στιγμή συζητήστε για το πως θα μπορούσαν να χειριστούν τη κατάσταση διαφορετικά. Να σκεφτούν εναλλακτικές προτάσεις – Μην εξιδανικεύετε τις οικογενειακές σχέσεις «πρέπει να είστε αγαπημένοι». Είναι φυσικό σε τέτοιου είδους στενές σχέσεις ένα παιδί να εκδηλώνει και τον «καλό» αλλά και τον «κακό» εαυτό του. Διαχωρίστε όμως το συναίσθημα που νιώθει από τη 
συμπεριφορά.


Πηγή: e-psychology.gr

Γλυφάδα. Προβλήματα με το .WI FI έχει η COSMOTE.."ίσως μέχρι Τρίτη "


Προβλήματα με το WI FI  και το ΙΝΤΕΡΝΕΤ έχουν από το απόγευμα της Κυριακής αρκετοί συνδρομητές της COSMOTE.
Όπως μας πληροφόρησε εκπρόσωπος της υπηρεσίας 13888 όπου επικοινώνήσαμε υπάρχει πρόβλημα σε ευρύ φάσμα του δικτύου στη Γλυφάδα και οι τεχνικές υπηρεσίες του ΟΤΕ καταβάλουν προσπάθεια επιδιόρθωσης.
Μέχρι την Τρίτη πιστεύουν ότι το όλο πρόβλημα θα έχει τερματιστει. 
Για να λειτουργεί σωστά ένα μόντεμ πρέπει να αναβου 5 φωτάκια. 
Δ.Π.


Το είπαν και το έκαναν:Καίγεται το Αμβούργο. .

- Λαοθάλασσα απέναντι στη G20
- Εγκλωβισμένη η Μελάνια Τραμπ
- Ενισχύσεις από άλλες πόλεις ζητάει η αστυνομίαΤα επεισόδια είναι από το πρωί εκτεταμένα. Μολότοφ, καπνογόνα, χημικά, αντλίες νερού, καπνοί πάνω από την πόλη, τραυματίες.

Η ένταση επεκτάθηκε σε όλη την πόλη του Αμβούργου και όπως αναφέρει η DW, μπορεί οι διαδηλωτές να μην ματαίωσαν την συνάντηση των G20, ωστόσο κατάφεραν να ακυρώσουν εμφάνιση του Γερμανού ΥΠΟΙΚ, Β. Σόιμπλε.

 Ο Γερμανός πολιτικός ακύρωσε εμφάνισή του σε συζήτηση στο περιθώριο της συνάντησης, εξαιτίας της ιδιαίτερα ηλεκτρισμένης ατμόσφαιρας στους δρόμους της γερμανικής πόλης.
«Καλωσήρθατε στην Κόλαση» είναι ένα από τα κεντρικά συνθήματα των διαδηλωτών προς τους ηγέτες της G20. Επί ώρες, το βράδυ της Πέμπτης, στο κέντρο της γερμανικής πόλης επικρατούσε χάος. Οι αρχές επιστράτευσαν κανόνια νερού, αλλά και σπρέι πιπεριού. Ομάδες διαδηλωτών άναψαν φωτιές στους δρόμους και απάντησαν πετώντας μπουκάλια, πέτρες και άλλα αντικείμενα. 


. . 

ΕΛΛΑΣ.Ένα μικρό νησί που πας με τα.. πόδια! Μια παραλία με ροζ άμμο και κρυστάλλινα νερά!


Ότι και αν διαβάσετε στη συνέχεια για καταγάλανα νερά, λευκή αμμουδιά και μαγευτικά τοπία, είναι πολύ λίγο για να περιγράψει αυτό που πραγματικά θα νιώσετε αν δείτε από κοντά αυτή την παραλία.

Τα πεντακάθαρα νερά της θάλασσας έχουν όμορφα χρώματα σε όλες τις αποχρώσεις του μπλε και του γαλάζιου. Σε πολλά σημεία εκεί που σκάει το κύμα η άμμος έχει μία εξαιρετική ροζ απόχρωση, μοναδικό χαρακτηριστικό αυτής της ξεχωριστής παραλία.


Το Ελαφονήσι βρίσκεται σε απόσταση 80 χλμ από την πόλη των Χανίων και 43 χλμ από το Καστέλι.Πρόκειται για ένα μικρό νησάκι που απέχει μόλις 200 μέτρα από την ακτή.

Ανάμεσα σε νησί και Κρήτη υπάρχει μια ρηχή λιμνοθάλασσα με βάθος το πολύ ενός μέτρου. Έτσι λοιπόν, όσοι θέλουν να φτάσουν στο Ελαφονήσι δεν έχουν παρά να.. περπατήσουν στη θάλασσα!


Η γοητεία του, η εξωπραγματική ομορφιά του, η ροζ απόχρωση στην άμμο και τα διάφανα, γαλαζοπράσινα νερά, αναδεικνύουν το Ελαφονήσι σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό.


Πρόκειται αναμφισβήτητα για μία από τις πιο εμβληματικές παραλίες της Κρήτης. Μια πολυφωτογραφημένη παραλία που φιγουράρει σε αμέτρητες καρτ-ποστάλ.

Όλη η περιοχή, ένα σκηνικό σχεδόν εξωτικό, εντάσσονται στο δίκτυο προστασίας Natura 2000 και στην ακτή θα βρείτε πολλούς χώρους που έχουν περιφραχθεί για την προστασία της βλάστησης.

Τα μέτρα που έχουν ληφθεί ίσως σας φανούν υπερβολικά, αλλά ο μεγάλος αριθμός τουριστών που προσέρχονται στην παραλία τα καθιστά μάλλον ανεπαρκή. Σε κάθε περίπτωση, απαγορεύεται να πειράξετε κάποιο από τα φυτά, καθώς και να συλλέξετε τη σπάνια ροζ άμμο από την ακροθαλασσιά.



Βλέποντας αυτή την εξωπραγματική ομορφιά που έκανε το Ελαφονήσι διάσημο, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι έχει συνδέσει το όνομα του με τραγικά γεγονότα.

Το Πάσχα του 1824 εδώ σφαγιάστηκαν από τους Τούρκους 850 άνθρωποι. Η σφαγή έγινε καθαρά για λόγους εκδίκησης και τιμωρίας για τον επαναστατημένο Κρητικό λαό, καθώς τα θύματα ήταν κυρίως γυναικόπαιδα.


Αλλά και τον Φεβρουάριο του 1907 στο Ελαφονήσι προσέκρουσε το αυστριακό πλοίο Imperatrix και τα 38 θύματα του ναυαγίου φημολογείται ότι έχουν θαφτεί εκεί. Στο σημείο έχει τοποθετηθεί ένας μεγάλος σταυρός τον οποίο θα συναντήσετε επάνω στο νησί μαζί με ένα εκκλησάκι και ένα μικρό φάρο στη νοτιοδυτική πλευρά.

Δυστυχώς, για το χτίσιμο του φάρου θυσιάστηκαν όλοι οι κέδροι και τα άλλα δέντρα που υπήρχαν πάνω στο Ελαφονήσι. Ο φάρος αυτός καταστράφηκε από τους Γερμανούς στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο και έχει αντικατασταθεί από άλλο σύγχρονο.


Γιατί η άμμος είναι ροζ….

Υπεύθυνα για τη ροζ άμμο είναι τα σπασμένα κοχύλια και συγκεκριμένα τα μικροσκοπικά μαλακόστρακα που ονομάζονται Foraminifera, τα οποία όταν ολοκληρώνουν τον κύκλο της ζωής τους και πεθαίνουν αφήνουν πίσω τους τα κατακόκκινα κοχύλια τους που παραμένουν στο νερό και συνθλίβονται μέσα στην άμμο, η οποία με τη σειρά της αποκτά αυτή την εντυπωσιακή απόχρωση.


Χριστίνα Καραπετσανη 

touristikosodigos.com

wibiya widget