Thursday, September 14, 2017

ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΓΑ.Ασκληπιός, ο πρώτος θεραπευτής της ψυχής διά μέσου των ονείρων


«Ποτέ δεν επιθύμησα να γίνω αρεστός στους πολλούς. Αφ' ενός, δεν κάθισα να μάθω
τι αρέσει στους πολλούς·κι αφ' ετέρου, τα όσα ήξερα εγώ βρίσκονταν μακριά από 
τη δική τους αντίληψη». Επίκουρος: (341 π.Χ. - 270 π.Χ.)


Ιατρέ του πόνου μας, Ασκληπιέ, ξεκινώ το εγκωμιό σου, 
υιέ του Απόλλωνος, που αναδύθηκες μέσα από την
 θεϊκή Κορωνίδα από το Δώτιο πεδίο, κόρη του Βασίλια
 Φληγύα Μέγας στην ανθρωπότητα, Κατευναστή των
 σκληρών δεινών, και έτσι σε καλωσορίζω, Δάσκαλε.
 Με τον ύμνο αυτό δέομαι προς Εσέ.

                Ο Ασκληπιός, υιός της Κορωνίδας 
και του Απόλλωνος, ήταν ένας ευγενικός 
θεραπευτής και διδάσκαλος. Τα θεραπευτικά 
ιερά του ξεπερνούσαν σε αριθμό τα 300 και κάποια 
από αυτά λειτουργούσαν για περισσότερο από 
1000 χρόνια. Από τη Μ.Ασία μέχρι τη Ρώμη οι
 ασθενείς από όλες τις κοινωνικές τάξεις 
συνέρρεαν για να θεραπεύσουν ασθένειες
σωματικές ψυχολογικές ή πνευματικές που
 δεν επιδέχονταν άλλη θεραπεία.
 Το είδος της θεραπείας που λάμβανε χώρα 
στα Ασκληπιεία ονομαζόταν "Εγκοίμηση"
 και είχε ως εξής: Εξαγνισμό μέσω νηστείας, 
Κάθαρση μέσα από τραγωδίες και Θεραπεία 
μέσω των ονείρων. Οι αρχαίοι πίστευαν
 πως ο θεός επισκέπτονταν τον ασθενή με τη 
μορφή του ή με τη μορφή ζώου (θηριομορφισμός 
του θεού), ως φίδι, σκύλος ή πετεινός.

 Ένα από τα σημαντικότερα Ασκληπιεία της 
εποχής ήταν ηΕπίδαυρος. Στην Επίδαυρο 
αρχικά οι ασθενείς εξαγνίζονταν και έπειτα 
 περίμεναν μέσα στο "άβατον του Ασκληπιού", 
το πρώτο όνειρο που θα τους επισκεπτόταν. 
Το Άβατον ήταν ο θάλαμος της ύπνωσης.
 Κατά την ύπνωση τους στο άβατο, ο ασθενής
 οδηγείτο σ ένα στενό θάλαμο που τον περιέκλειε
 σαν μήτρα. Εκεί περίμενε επί ώρες ή επί 
ημέρες, για το θεραπευτικό όραμα όπου ο 
Ασκληπιός θα έκανε την εμφάνισή του - ως 
θεός, άντρας, αγόρι, φίδι ή σκύλος. Ο θεός 
άγγιζε το σημείο που έπασχε και έδινε συμβουλές 
στον ασθενή. Έτσι επιτυγχάνονταν η θεραπεία.
 Αυτή ήταν η λεγόμενη "επιφάνεια", δηλαδή 
η επίσκεψη του θεού μέσω ενός θεραπευτικού ονείρου.


              Το θαυμαστό θέατρο της 
Επιδαύρου, χωρητικότητας14.000 ατόμων, 
κτίστηκε γύρω στο 400 π.Χ, με τις αμοιβές και τα 
δώρα που εισπράτονταν από τις θεραπείες. 
Η πρωτοφανής σχέση του θεάτρου με τη θεραπεία, 
έγκειται στο σκοπό του δράματος, δηλαδή στην
 Κάθαρση. Κάθαρση είναι 
η έντονησυναισθηματική, ψυχολογική και σωματική
 διαδικασία που φέρνει στην επιφάνεια, ενδυναμώνει
 και αποκαθαίρει τα συναισθήματα. Η Ελλάδα είναι 
αυτή που δημιούργησε τις δυνατότητες για κάθαρση
 μέσω της τραγωδίας, του λόγου, και των ιερών 
τελετουργιών θρήνου και εξαγνισμού. Σύμφωνα 
με τον Αριστοτέλη, σκοπός της τραγωδίας είναι
 η κάθαρση, ειδικά ο εξαγνισμός μέσω του ελέους 
και του φόβου. Η Ελληνική τραγωδία δεν 
δραματοποιεί προσωπικές ιστορίες, αλλά ιστορίες 
από το συλλογικό ασυνείδητο. Η ίδια η τραγωδία 
αποτελεί ένα συλλογικό όνειρο ή τελετουργία.

Σύμφωνα με το Νίτσε, η ελληνική τραγωδία 
eπιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην 
απολλώνια εκδήλωση της ονειρικής εικόνας - την οποία 
συνιστά το έργο και η παράσταση - και σε μια διονυσιακή
μέθη – την παράδοση σε συναισθήματα που μας 
παρασύρουν σε μια υπέρβαση του εαυτού μας. 
Μας δίνεται ταυτόχρονα και το όνειρο και η εμπειρία της έκστασης στον κόσμο του ονείρου.

Το άτομο που υποφέρει ανίσταται, μεταμορφώνεται, 
φωτίζεται και διαφωτίζεται, ανακαλύπτωντας πως 
αποτελεί και ο ίδιος στοιχείο του μύθου. Η θεραπεία 
είναι το άλμα έξω από τον πόνο και μέσα στον μύθο. 
Όταν κάποιος βλέπει τον προσωπικό του 
αγώνα να αντικατοπτρίζεται στην ιστορία ενος μύθου, 
νιώθει αυτόματα ανακούφιση. Όπως εύστοχα 
τοποθετήθηκε ο Τζόζεφ Κάμπελ, «η ενοχή είναι αυτό που εξαλείφεται από το μύθο». Το προσωπικό δράμα κάποιου, με ακρίβεια αποτυπωμένο στην δομή μιας αρχαίας ιστορίας, υποδεικνύει σε αυτόν που υποφέρει πως δεν είναι ανώφελος, αλλά μάλλον μια απαραίτητη δοκιμασία που ενέχει κάποιο αιώνιο του ανθρώπινου δράματος.

Μια άλλη μέθοδος προσέγγισης του αρχαίου τρόπου 
ζωής συνίσταται στην πιστή αναπαραγωγή του τυπικού
 των μύθων. Μελετώντας προσεκτικά τους μύθους, 
τους θρύλους και τις αρχαίες παραδόσεις, μπορούμε 
να εντοπίσουμε το τυπικό για την τέλεση 
ιεροτελεστιών, τελετουργικών, ευλογιών, προσευχών
 και δοκιμασιών. «κάθε στοιχείο του μύθου παραμένει 
ζωντανό: το τυπικό, η πλοκή, ο περιβάλλων χώρος και
 η αρχαϊκή νοοτροπία ενός χαμένου μέσα στον χρόνο
 κόσμου. Έτσι, ο αρχαίος κόσμος είναι ανακτήσιμος ...»
 Οι μύθοι δεν μας αποκαλύπτουν μόνο τα αιώνια 
θέματα του ανθρώπινου δράματος, αλλά μας μιλούν και 
για το πώς, πότε, πού, με ποιούς και με τι τρόπο 
εξελίσσονταν αυτά τα δρώμενα στον αρχαίο κόσμο. 
Μπορούμε να επιλέξουμε να αναπαραστήσουμε
 τους μύθους, όχι απορρίπτοντας το παρόν μας 
για μια επιστροφή στο νεκρό παρελθόν, αλλά
 με άνετες, απλές και προσαρμοσμένες στην
 σύγχρονη πραγματικότητα μεθόδους, που
 αναζωογονούν και ανανεώνουν αυτήν την
 πραγματικότητα, επιτυγχάνοντας μια σύνθεσή
  της με το αιώνιο. Όπως ο Λαο τσε δίδασκε 
«Μείνε με τους αρχαίους, πορεύσου με το Παρόν». 

           Η κατάδυση στον μύθο είναι εφικτή με
 διάφορους τρόπους: Με την καθοδήγηση ενος θεραπευτή,
 με μια τελετουργική προσέγγιση στην Φύση ή με ταξίδια
 ανά την υφήλιο. Με όποιο τρόπο και αν ακολουθήσουμε 
μια τέτοια πορεία στα βάθη του μύθου, το αποτέλεσμα θα
 είναι το ίδιο: το άτομο ανακαλύτει την θέση του στο 
σύμπαν, ο φόβος και η αρνητική επίδραση που ξυπνάει 
στον καθένα μας η ψυχοπαθολογία μετατρέπεται σε 
αίσθηση συμμετοχής σ΄έναν αιώνιο, οικουμενικό αγώνα.
 Στον μύθο μοχθούμε όχι για τον εαυτό μας, αλλα για 
όλη την Ανθρωπότητα.
Σήμερα, ο άνθρωπος έχει ανάγκη την θεραπεία της ψυχής 
του, όσο ποτέ άλλoτε. Οι ειδικοί παραδέχονται ότι 
όλες οι παθήσεις έχουν σημαντικές 
ψυχοσωματικές διαστάσεις. Πολλές ασθένειες 
προέρχονται απο την ψυχή. Άλλες φτάνουν στην 
κορύφωση τους μετά από καιρό, όταν η ψυχή έχει πια
 αποτύχει να εκφράσει τα συναισθήματα, τις ανάγκες,
 τις ανισορροπίες και τις διαταραχές της μέσω του 
σώματος. Κατά συνέπεια οι ψυχοσωματικοί παράγοντες
 παίζουν κεντρικό ρόλο στην αποκατάσταση της λειτουργίας 
του ενιαίου συστήματος Σώματος-Νου.
Όπως δίδασκε ο Ιπποκράτης, είναι απολύτως 
απαραίτητο να αντιμετωπίζεται ο άνθρωπος ως σύνολο, 
ώστε να επιτευχθεί η σωστή και ολοκληρωμένη θεραπεία 
κάθε ασθένειας. Η σύγχρονη ιατρική αντιμετωπίζει τα 
σώματα ως μηχανές προς επιδιόρθωση, αγνοώντας
 τους περίπλοκους ψυχο-πνευματικούς παράγοντες που
 διέπουν την εξέλιξη της υγείας μας. Η χρήση των
 φαρμάκων επιδιώκει μόνο την εξαφάνιση του πόνου, 
ενώ θα έπρεπε να αφουγκραζόμαστε τι προσπαθούν
 να μας πουν για την εσωτερική μας κατάσταση.

 Για να αφυπνίσουμε τις Θείες δυνάμεις της ίασης στην
 ζωή μας και να εισέλθουμε στο πεδίο του ζωντανού μύθου, 
δεν χρειάζεται να εγκαταλείψουμε την ενδεχόμενη πίστη
 μας στον μονοθεϊσμό ή στον σύγχρονο τρόπο σκέψης. 
Το μόνο που χρειάζεται είναι να προσωποποιήσουμε
 την θεραπευτική δύναμη του πρωταρχικού Ενός και 
να της επιτρέψουμε να εισέλθει εντός μας. Σύμφωνα 
με τον Πρόκλο, «...ο Ασκληπιός είναι αυτή η πλεύρα 
του Θείου που αποτρέπει το σύμπαν να ασθενήσει ή να 
γεράσει, και τα στοιχεία της Φύσης από το να χαλαρώσουν
 τους άφθαρτους δεσμούς μεταξύ τους». 
 


           Ο Ασκληπιός διαθέτει τρία ιερά ζώα-σύμβολα
 που παίζουν σημαντικό ρόλο στη θεραπευτική 
διαδικασία: το φίδι, το σκύλο και τον πετεινό.

 Το φίδι εκπροσωπεί τη μητέρα Γη, καθώς και κάθε 
είδους μεταμόρφωση. Σε όλες τις παραδόσεις , εκτός 
αυτή του ιουδαιο-χριστιανισμού, η μορφή του φιδιού
 είναι φορέας αγαθοεργών και ευπρόσδεκτων δυνάμεων.
Η λατρεία των φιδιών και η σύνδεσή τους με 
θεραπευτικές ιδιότητες ήταν ευρύτερα γνωστές 
σε όλη τη μεσογειακή λεκάνη. Ο Ασκληπιός κατείχε 
αυτή την τέχνη θεραπείας μέσω των φιδιών 
κυρίως σε συμβολικό επίπεδο. Η αλλαγή του 
δέρματος του φιδιού συμβόλιζε την εσωτερική 
αλλαγή και μεταμόρφωση. Όταν ονειρευόμαστε φίδια 
είναι σαν να εχουμε κοιμηθεί σε άβατον. 

              Ο Ασκληπιός παριστάνεται κρατώντας μία 
μεγάλη ράβδο τυλιγμένη με ένα μεγάλο φίδι, καθώς 
και το, γνωστό σε όλους μας σύμβολο της ιατρικής, 
Κηρύκειο του Ερμή, είναι η ράβδος γύρω 
στην οποία ελίσσονται δυο φίδια, που έχουν διττή
ιδιότητα μη γνωρίζοντας εκ των προτέρων εάν η επίδραση 
τους θα είναι ευεργετική ή επιβλαβής και αυτό γιατί
 εξαρτάται και καθορίζεται πάντα από τις συνθήκες 
και τη διάθεση του ¨Εγώ¨,που σχετίζεται με τις 
δυνάμεις του Ασυνείδητου. Εάν το αναδυόμενο 
υλικό του ασυνείδητου βοηθήσει στην επούλωση και 
θεραπεία ή εάν προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερη 
βλάβη, εξαρτάται καθαρά από τέσσερεις μεταβλητές: τη
 στάση του Εγώ μας απέναντι σ αυτό, τους θεούς 
καθοδηγητές που το βγάζουν στην επιφάνεια βοηθώντας 
μας να το χρησιμοποιήσουμε, το περιβάλλον και τη 
κοινωνία που λειτουργούν σαν δοχεία αποθήκευσης
 υλικού, καθώς και τον τρόπο που αυτό απελευθερώνεται-κατα λάθος, ή απο τραυματική εμπειρία, από διαδική σύγκρουση ή κατά τη διάρκεια θρησκευτικών τελετουργιών και ιερών δρώμενων.

 «Ότι μας δηλητηριάζει, μπορεί να μας θεραπεύσει. Ότι μας θεραπεύει  μπορεί να μας δηλητηριάσει».
 Αρχαίος χρησμός του Απόλλωνος.

 Ως δεύτερο ζωο του Ασκληπιού συναντάμε
 τον καλύτερο φίλο του ανθρώπου, τον σκύλο
ένα ον πιστό και συμπονετικό προς το είδος μας. 
Ένα ζώο που μπορεί να λειτουργεί ως 
αγγελιοφόρος μεταξύ των ανθρώπων και του 
ζωικού βασιλείου. Σύμφωνα με έναν μύθο
 των Ινδιάνων Σενέκα, όταν οι 
άνθρωποι πρωτοδοκίμασαν κρέας, 
τα ζώα εγκατέλειψαν τη μέχρι τότε ενιαία
 κοινωνία και ανέπτυξαν διαφορετικές γλώσσες. 
Τότε ο Δημιουργός έδωσε ως δώρο στους
 ανθρώπους τον σκύλο, ώστε να υπάρχει 
πάντα ένας δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ 
αυτών και της υπόλοιπης Φύσης. Ο σκύλος 
συχνά σε πολλές δοξασίες είχε τον ρόλο 
του ψυχοπομπού. Είναι τα πιό κατάλληλα ζώα 
να μας οδηγήσουν στον κόσμο των πνευμάτων,
 γιατί έχουν την ικανότητα να ακολουθούν
 την αλάνθαστη διαισθησή τους.

          Το τρίτο ιερό ζώο του Ασκληπιού, 
και πιο προτιμητέο για θυσίες ήταν ο πετεινός
Για την ακρίβεια ο πετεινός θυσιάζοταν μόνο
 στον Ασκληπιό και σε κανέναν άλλον θεό.
 Ο πετεινός είναι το ζώο που δρασκελίζει το γιν 
και το γιανγκ, το φως και τοσκοτάδι, την ημέρα
 και την νύχτα. Μας αφυπνίζει την 
συνειδητότητα ξυπνώντας μας στο λυκαυγές, 
και μας αποσπά από τα όνειρα, τα όνειρα εκείνα 
μέσα από τα οποία θεράπευε ο 
Ασκληπιός, φέρνοντας στην επιφάνεια
 της συνειδητότητας τον ίδιο τον πυρήνα της 
οδύνης. Το εγερτήριο 
σάλπισμα του, αφυπνίζεισηματοδοτώντας
 την απομάκρυνση από τα όνειρα, συμβολίζει
 την αποτελεσματική παρέμβαση του θεραπευτή, που βγάζει από το σκοτάδι του ασυνειδήτου, την πάθηση και την επαφή με το Θείο και τα εκθέτει στο λαμπρό φως της επίγνωσης και της διαθεσιμότητας.

               Ο Σωκράτης και ο μαθητής του 
Πλάτωνας, πίστευαν στις δυνάμεις του Ασκληπιού.
 Ο Πλάτων δεν μπόρεσε να παρευρεθεί 
στις τελευταίες στιγμές του μεγάλου 
φιλοσόφου λόγω ότι ήταν ασθενής. Την
 προηγούμενη μέρα, ο Σωκράτης συμβούλεψε
τον Πλάτωνα «να απευθυνθεί στο ιερό του 
Ασκληπιού για να θεραπευτεί, αλλά να μην
 ξεχάσει όταν θα ξυπνούσε θεραπευόμενος 
από την ασθένεια να θυσίαζε έναν πετεινό».
 Ο Σωκράτης πέρασε το μεγαλύτερο μέρος
 της τελευταίας του μέρας με τους μαθητές
 του, λέγοντας τους ότι ο θάνατος δεν είναι 
τίποτα άλλο πάρα ο διαχωρισμός της ψυχής απο το σώμα. Ο μεγάλος αυτός φιλόσοφος μας άφησε λέγοντας ότι ο θάνατος είναι η θεραπεία του πόνου της ψυχής.

 Η θεραπεία της ψυχής πρέπει να ξεκινά από
 την μικρή μας ηλικία, και να σταματά μόνο με
 τον θάνατο μας. Ο ύπνος, δίδυμος αδερφος
 του θανάτου, μας χαρίζει απλόχερα τα όνειρα.
 Τα όνειρα δεν έχουν ούτε χρόνο, ούτε 
συγκεκριμένη πηγή, προέρχονται από εκεί
 που έχουμε στρέψει την προσοχή της ύπαρξής 
μας. Άλλοτε μας θεραπέυουν, και άλλοτε 
μας οδηγούν σε περίεργα μονοπάτια. Είναι 
πολλοί αυτοί που ταξίδεψαν μέσα από τα 
όνειρα τους, ή είδαν ένα πιθανό σενάριο
 του μέλλοντος τους, άλλοι εγκλωβίστηκαν
 στο αστρικό ή μεσο-αστρικό πεδίο, που βασιλεύει
 ο πρίγκιπας της πλάνης, και πλανεύτηκαν με
 όσα είδαν, ώντας βέβαιοι οτι έζησαν κάτι
 το αληθινό. Ο ύπνος μας φέρνει σε επαφή με 
έναν κόσμο γεματό πιθανότητες που μπορούν
 να υλοποιηθούν στο παρόν μας. Είναι η 
μόνη αληθινή διέξοδος της ψυχής όσο βρίσκεται
 στο υλικό σώμα, και ο μόνος τρόπος για να 
λάβει πραγματικές πληροφορίες απο κοσμικά 
επίπεδα που την βοηθούν να διατηρήσει τον προεπιλεγμένο από την ίδια, δρόμο της επί γης, αφού η λήθη μας απαγορεύει συνειδητά να θυμηθούμε τα συμβάντα ανάμεσα στις ενσαρκώσεις μας. Με λίγα λόγια, όταν το σώμα ξυπνά, το αληθινό μέρος της ψυχής κοιμάται. Όταν το σώμα κοιμάται, τότε η αφύπνιση ξεκινά.
 Τα όνειρα είναι ζωντανές εμπειρίες της ψυχής 
και ως προσωπικές ψυχικές μας εμπειρίες πρέπει
 να αντιμετωπίζονται, αντί να αναλύονται απλώς και να ερμηνεύονται. Η ανάλυση θα πρέπει να υποστηρίζει και να καθοδηγεί την εμπειρία του ονείρου, όχι να την υποκαθιστά. Όταν ξυπνάμε το πρωί, θα έχουμε όφελος αν ρωτήσουμε τον εαυτό μας: « τι έκανα στα όνειρα εχθές το βράδυ;» αντί του «Πως να ερμηνεύσω το όνειρο αυτο;»



               Πρέπει να εγκαταλείψουμε 
τον συνηθισμένο χώρο και χρόνο 
της καθημερινότητας μας. Να βρούμε γαλήνια
μέρη μέσα στην φύση, στα δάση, στην θάλασσα 
ή στο βουνό. Μακριά απο ότι μας αναγκαζεί
 να είμαστε δούλοι της καθημερινότητας μας. 
Αυτός ο χώρος ο άγνωστος ας γίνει το ιερό μας,
 ας γίνει η μήτρα του άβατου ιερού μας.
 Με σύγχρονους όρους, η κάθαρση μπορεί να 
απαιτεί αλλαγές στον τρόπο ζωής,όπως η νηστεία 
και άλλων περιορισμών. Την σωματική 
αποκάθαρση με λούσιμο και άλλες μορφές 
καθαρισμού συμπεριλαμβανομένης της εφίδρωσης, 
του ατμόλουτρου, της απλής και καθαρής 
ενδυμασίας. Την αποχή από το σεξ, το διάβασμα,
 την τηλεόραση και από αλλες παρόμοιες 
καθημερινές δραστηριότητες, με παράλληλη
 εισαγωγή άλλων, όπως το περπάτημα, ο διαλογισμός, η τήρηση σιωπής και ότι άλλο μας απομακρύνει από τις παρεμβολές του καθημερινού βίουΤέτοιες  ολοκληρωμένες πρακτικές που αφορούν το σώμα και το πνεύμα, είναι καταλυτικές για μια εμπειρία «υπό συνθήκες ύψιστης αφύπνισης».

Αυτές οι τεχνικές επιφέρουν «αυτοσυγκέντρωση
 και επαφή με το Παρόν», η οποία όταν είναι 
αρκετά ισχυρή, οδηγεί σε ένα άλλο επίπεδο συνειδητότητας. Με άλλα λόγια η Κάθαρση απαιτεί την πλήρη κατάργηση των ορίων που συνήθως θέτει το Εγώ μας. Κατά την διάρκεια της τελέτης, τα όρια θα επαναπροσδιοριστούν κατά τρόπο που να εξυπηρετούν καλύτερα την υγεία και τις λειτουργίες μας

Μετά την Κάθαρση, την ανάπαυση και την 
πλήρη αποστασιοποίηση από την 
καθημερινότητα, μπορούμε να εισέλθουμε
 στο άβατο, στον ιδιαίτερο χώρο που 
είναι αφιερωμένος στην συνάντηση με το
 υπερ-ατομικό. Μπαίνουμε ντυμένοι ως
 ικέτες πλησιάζοντας την ύψιστη δύναμη 
ξυπόλυτοι, πλησιάζουμε τον Θεο απαλλαγμένοι
 από κάθε τι ενδεικτικό αυτής της 
εγκόσμιας ταυτότητας. Έτσι με την πίστη ότι 
ο Θεός, ο Λόγος, η Υπέρτατη δύναμη, γνωρίζει πλέον ποιοί πραγματικά είμαστε και τι ακριβώς έχουμε ανάγκη, προσφέροντας μας μια πιό ολοκληρωμένη ταυτότητα.

Υπάρχουν πολλες μορφές 
«θεμελιωδών ιεροτελεστιών». 
Αναζήτηση οραματισμού, πνευματικοί χοροί, 
ψαλμοί, βαθύς διαλογισμός, προσκύνημα σε 
ιερούς τόπους, κοπιαστικές ή επικίνδυνες εξορμήσεις στην φύση, ακόμη και ακραίες προκλήσεις, όλα αυτά μπορεί να συνιστούν μια θεμελιώδη ιεροτελεστία.

 Η θεραπεία της ψυχής απαλύνει τον πόνο της. 
Ο ύπνος, μας δίνει απαντήσεις και λύσεις
 όταν η σύγχρονη ιατρική δεν μπορεί να
 βοηθήσει. Λίγο πριν κοιμηθούμε, στο 
τέλος της ημέρας και λίγο πριν πεθάνουμε, 
στο τέλος της ζωής μας, εκείνες οι 
λιγοστές στιγμές, είναι τόσο σήμαντικες, 
όσο είναι ολόκληρη η μέρα μας, και η όλη 
η ζώη μας, γιατί ο ύπνος και ο θάνατος θα
 μας δώσουν την θεραπεία και τις απαντήσεις
 που χρειάζεται η ψύχη μας.

Αφιερώστε τον χρόνο πριν από τον ύπνο σας,
 σε σκέψεις που δεν αφορούν το παρελθόν ή
 το μέλλον, μην αποκοιμηθείτε ψάχνοντας για 
λύσεις στα προβληματά σας, μην κάνετε σκέψεις 
κα εικασίες για οτιδήποτε και κλείσουν τα 
βλέφαρα σας έτσι.. Δεν πρέπει! Κοιμηθείτε
 χώρις σκέψεις και άγχος, με την σιγουριά
 που αποκοιμιέται ένα μωρό στην αγκαλιά 
της μητέρας του. Οι λύσεις, οι απαντήσεις 
και οι θεραπείες, θα σας επισκεφτούν.







Αφού πλυθεί...


...ας εισέλθει...
...έχει δέκα μέρες...
...να εισέλθει, αφού

...για να ελευθερωθεί, πρέπει να εξαγνιστεί πλήρως...

...με λευκό χιτώνα και με θειάφι, και με δάφνη...
...με ταινίες στα μαλλία που θα επιτρέψουν την πλήρη κάθαρση...
...ας πλησιάζει τον θεό...
Στο μεγάλο άβατο, στο εγκοιμητήριο...
Με αγνές λευκές θυσίες, στολισμένες με κλάδους ελιάς...
Μήτε δαχτυλίδια-σφραγίδες, μήτε ζώνη, μήτε...
...ξυπόλυτος...
...ας εισέλθει!

(Περιγραφή από το Ασκληπιείο της Περγάμου της εποχής του Γαληνού...)         

Βιβλιογραφία: Η θεραπεία της ψυχής μέσα από τα όνειρα. 
Edward Tick
Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ


Wednesday, September 13, 2017

Επιστημη:Πώς φωτίστηκε το συμπαν;


Το πώς περάσαμε από το κοσμικό σκοτάδι σε μια κατάσταση όπου υπάρχει φως παραμένει μέχρι σήμερα ένα μυστήριο. Μια πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Iowa δίνει μια θεωρία μετά από παρατήρηση σε μαύρες τρύπες.
Κατά το Big Bang, το γεγονός που δημιούργησε το σύμπαν, υπήρξε τόσο καυτό, πυκνό αέριο, ώστε το φως είχε παγιδευτεί εντελώς. Γι’ αυτό και το σύμπαν ήταν εντελώς σκοτεινό. Πολύ αργότερα, ίσως ένα δισεκατομμύριο χρόνια μετά, το σύμπαν διεστάλη, έγινε περισσότερο διαφανές και τελικά γέμισε γαλαξίες, πλανήτες, αστέρια κτλ., τα οποία εξέπεμπαν φως. Έτσι δημιουργήθηκε το σύμπαν που γνωρίζουμε σήμερα.
Οι ερευνητές του Πανεπιστήμιου της Iowa θεωρούν ότι από τις μαύρες τρύπες που βρίσκονται στο κέντρο των γαλαξιών φεύγει ύλη με τέτοια βία ώστε το υλικό αυτό τρυπάει τα περιβάλλοντα νέφη και έτσι επιτρέπει στο φως να διαφύγει. Οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτήν τη θεωρία μετά από παρατήρηση ενός κοντινού γαλαξία, απ’ όπου διέφευγε υπεριώδης ακτινοβολία.
«Είναι πιθανό η μαύρη τρύπα να δημιουργεί ανέμους που βοηθούν να διαφύγει από τα αστέρια η ιονίζουσα ακτινοβολία. Έτσι είναι πιθανό οι μαύρες τρύπες να έχουν βοηθήσει στο να καταστεί το σύμπαν πιο διάφανο», λέει ο Philip Kaaret, καθηγητής στο UI Department of Physics and Astronomy.
Ο Kaaret και η ομάδα του εστίασαν το ερευνητικό τους ενδιαφέρον στον γαλαξία Tol 1247-232, που βρίσκεται περίπου 600 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη. Το Μάιο του 2016, χρησιμοποιώντας ένα τηλεσκόπιο που βρίσκεται σε τροχιά και ονομάζεται Chandra, είδαν μια πηγή ακτίνας Χ, της οποίας η φωτεινότητα παρουσίαζε διακυμάνσεις. Η ομάδα αποφάσισε πως δεν πρόκειται για άστρο.
 «Τα άστρα δεν έχουν αλλαγές στη φωτεινότητα», παρατηρεί ο Kaaret. «Ένα καλό παράδειγμα είναι ο ήλιος μας. Για να υπάρξει αλλαγή στη φωτεινότητα, θα πρέπει να είναι ένα μικρό αντικείμενο και αυτό σημαίνει, τελικά, μαύρη τρύπα».
Ωστόσο, πώς μπορεί μια μαύρη τρύπα να εκτινάσσει ύλη, από τη στιγμή που η βαρυτική έλξη ρουφάει τα πάντα γύρω της;
Η γρήγορη απάντηση είναι ότι κανείς δεν γνωρίζει σίγουρα. Εξάλλου δύσκολα μπορεί κανείς να τις μελετήσει. Ωστόσο, πρόσφατα οι αστρονόμοι έχουν προσφέρει μια ερμηνεία. Η ύλη που διαφεύγει χτυπάει στην επιταχυνόμενη περιστρεφόμενη ενέργεια της ίδιας της μαύρης τρύπας. Καθώς η βαρύτητα έλκει την ύλη προς τα μέσα της μαύρης τρύπας, η μαύρη αυτή τρύπα περιστρέφεται ταχύτερα. Κι ενώ αυξάνει η βαρυτική έλξη της, η ταχύτητα επίσης δημιουργεί ενέργεια.
«Καθώς η ύλη πέφτει μέσα σε μια μαύρη τρύπα, αρχίσει να περιστρέφεται και η ταχεία περιστροφή ωθεί ορισμένα κομμάτια ύλης έξω», λέει ο Kaaret. «Δημιουργούνται αυτοί οι έντονοι άνεμοι που θα μπορούσαν να δημιουργούν ένα δρόμο διαφυγής για την υπεριώδη ακτινοβολία. Αυτό μπορεί να συνέβη με τους πρώτους γαλαξίες».
Το ειδαμε indeepanalysis .gr

Συριακοί πύραυλοι S-200 κατέρριψαν ισραηλινό μαχητικό ενώ πετούσε πάνω από το Ν Λίβανο!

Πριν από λίγο ο WaelHussaini συνεργάτης του site RussiaInsider που εδρεύει στη Βυρητό και είναι συρολιβανέζος ανακοινώνει στο twitter ότι σήμερα για πρώτη φορά η συριακή αεράμυνα δέσμευσε ένα ισραηλινό στόχο που πετούσε πάνω από το Λίβανο και το κατέρριψε.
Στις 11:10 το μεσημέρι το συριακό σύστημα S-200 εκτόξευσε πύραυλο κατά ενός από τα ισραηλινά μαχητικά κι αυτό άρχισε να χάνει ύψος..Ο στόχος δηλ.το ισραηλινό μαχητικό χτυπήθηκε λίγα χιλιόμετρα από ακτή Σιδώνας , ενώ πηγές επιβεβαιώνουν ότι το ισραηλινό F-15 καταστράφηκε (αφότου δεσμεύθηκε από το σύστημα εκτόξευσης S-200 ).
Ο WaelHussaini αναφέρει ότι πρόσκειται για 100% επιβεβαιωμένη είδηση.
Νωρίτερα το αραβόφωνο μέσο mayadenalakhbar 10.9.17 αναφέρει ότι αρκετές σελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μεταφέρουν ότι ένα ισραηλινό αεροπλάνο συνετρίβη στο Νότο αφότου στοχεύθηκε από συριακούς πυραύλους S-200.
Σύμφωνα με τις πηγές, ο πύραυλος έπληξε το ισραηλινό αεροπλάνο αρκετά χιλιόμετρα από την παραλία και το αεροπλάνο συνετρίβη στη θάλασσα.
Διαβάστε επίσης Νέα απειλή ξεκινα στο Τέξας και τη Φλόριντα μετά τους τυφώνες και αυτη η απειλη ειναι πραγματικος εφιαλτης !
Πηγή: dimpenews

Αιφνιδιασμός: Η Κύπρος αγοράζει τρία πολεμικά πλοία και σμήνος μη επανδρωμένων αεροσκαφών – Ισραηλινή αντιπροσωπεία στη Μεγαλόνησο


Η Κύπρος ενισχύει το Ναυτικό της με την αγορά τριών πολεμικών σκαφών ανοικτής θαλάσσης. Αύριο το απόγευμα θα γίνει η καθέλκυση του πρώτου σκάφους που ναυπηγήθηκε στο Ισραήλ, ενώ εντός του 2017 αναμένεται να υπογραφούν τα συμβόλαια για την ναυπήγηση ακόμα δύο σκαφών.

Ο Υπουργός Άμυνας κ. Χριστόφορος Φωκαΐδης αναχωρεί αύριο, για το Ισραήλ, όπου θα έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση στο Τελ Αβίβ με τον Ισραηλινό ομόλογό του Άβιγκντορ Λίμπερμαν. Στο πλαίσιο της επίσκεψης ο ΥΠΑΜ θα παρευρεθεί στη τελετή καθέλκυσης του πλοίου ανοικτής θαλάσσης που αγοράστηκε από την Κυπριακή Δημοκρατία.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης θα συζητηθεί ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που αφορά στην ενισχυμένη συνεργασία μεταξύ των δύο κρατών
Στην ατζέντα της συνάντησης βρίσκεται η συνεργασία στο τομέα των ασκήσεων, των εξοπλιστικών προγραμμάτων, η ανταλλαγή πληροφοριών καθώς και η κυβερνοάμυνα.
Αναμένεται επίσης να γίνει αξιολόγηση σε ότι αφορά στο περιφερειακό περιβάλλον ασφάλειας και στην τρομοκρατία ενώ θα συζητηθούν περαιτέρω τρόποι συνεργασίας σε διμερές και πολυμερές επίπεδο.
Σημειώνεται ότι είναι η τέταρτη συνάντηση που πραγματοποιείται μεταξύ των δύο Υπουργών το τελευταίο χρόνο.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης ο κ. Φωκαΐδης θα παρευρεθεί αύριο το απόγευμα στη τελετή καθέλκυσης του πλοίου ανοικτής θαλάσσης που αγοράστηκε από την Κυπριακή Δημοκρατία μέσω διακρατικής Συμφωνίας με το Ισραήλ και κατασκευάζεται από τα Ισραηλινά Ναυπηγεία στη Χάιφα.
Αναμένεται εντός του έτους, με βάση το προγραμματισμό η ολοκλήρωση ακόμα δύο διαγωνισμών που αφορούν στην αγορά άλλων δύο πλοίων ανοιχτής θαλάσσης και δύο ταχύπλοων σκαφών για τις ακτές.Η καθέλκυση του πρώτου πλοίου ανοικτής θαλάσσης η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της παραγγελίας του σκάφους, αποτελεί το πρώτο βήμα ενός σημαντικού στόχου που έχει θέσει το Υπουργείο Άμυνας για την ενίσχυση του Ναυτικού.
Ενδιαφέρον έχουν δείξει ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Γαλλία και η Ιταλία. Τα πλοία θα έχουν τη δυνατότητα ελέγχου της ΑΟΖ και θα χρησιμοποιηθούν επίσης για σκοπούς αντιμετώπισης της τρομοκρατίας και της παράνομης μετανάστευσης. Παράλληλα η Κυπριακή δημοκρατία πρόκειται να αγοράσει και ένα σμήνος μη επανδρωμένων αεροσκαφών UAV.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα υπήρξε στασιμότητα στα θέματα εξοπλισμών λόγω και των συνομιλιών για επίλυση του Κυπριακού, αλλά κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης. Η τελευταία μεγάλη αγορά ήταν αυτή των πυραύλων S300 οι οποίοι δεν έφτασαν ποτέ στη Κύπρο και κατέληξαν στη Κρήτη. Ως αντάλλαγμα η Κύπρος πήρε μικρότερα αντιαεροπορικά συστήματα TOR-M1 και BUK (Ρωσικής κατασκευής).
Εν τω μεταξύ στην Κύπρο αναμένεται ο Άβιγκντορ Λίμπερμαν, όπου θα συναντηθεί με τον κ. Φωκαΐδη, με τον οποίο αναμένεται να συζητήσουν ευρύ φάσμα θεμάτων αναφορικά με την ενισχυμένη συνεργασία Κύπρου – Ισραήλ. Στην ατζέντα της συνάντησης, βρίσκεται η συνεργασία στο τομέα των ασκήσεων, των εξοπλιστικών προγραμμάτων, η ανταλλαγή πληροφοριών καθώς και η κυβερνοάμυνα.
hellas-now.com

Tuesday, September 12, 2017

Ποίηση. Έτσι όπως τα βλέπω. .Θϋμιος Χαραλαμπόπουλος




Ο Νομπελίστας Michael Spence για την Παγκόσμια Οικονομία


Το καλοκαίρι, καθώς η ζωή επιβραδύνεται, μπορεί κανείς να προβληματιστεί για θεμελιώδη ζητήματα. Ένας από τους γρίφους που απασχολούν το μυαλό μου είναι η αποσύνδεση των δυσλειτουργιών της πολιτικής από τις σχετικά δυνατές επιδόσεις της οικονομίας και της χρηματοπιστωτικής αγοράς.
Σήμερα, οι μεγάλες οικονομίες του κόσμου παρουσιάζουν σταθερή ανάκαμψη. Παράλληλα, η πολιτική κατάσταση φαίνεται να επιδεινώνεται. Η πόλωση έχει ενταθεί, εξαιτίας εν μέρει της αυξανόμενης αντίστασης στην παγκοσμιοποίηση και των μη ισορροπημένων προτύπων ανάπτυξης που προέκυψαν από αυτήν. Μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση Τραμπ δεν προσφέρει καμία από τις αναμενόμενες αλλαγές οικονομικής πολιτικής που θα μπορούσαν να αυξήσουν τις επενδύσεις και την ανάπτυξη και να ενισχύσουν την ποιότητα της απασχόλησης.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το δημοψήφισμα για την έξοδο από την ΕΕ εξέπληξε πολλούς και οι ανησυχίες εντάθηκαν όταν η Τερίζα Μέι δεσμεύτηκε να εξασφαλίσει ένα σκληρό Brexit. Τώρα που οι βρετανοί ψηφοφόροι έχουν απονευρώσει την κοινοβουλευτική της πλειοψηφία, τα αποτελέσματα των επερχόμενων διαπραγματεύσεων εξόδου και η τύχη της μετα-Brexit  εποχής έχουν γίνει ακόμα πιο αβέβαια.
Οι ηγέτες στην Ευρώπη καθώς και σε πολλές αναδυόμενες οικονομίες συμφωνούν ότι το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ είναι απρόβλεπτοι και αναξιόπιστοι σύμμαχοι και εμπορικοί εταίροι. Σε αυτό το πλαίσιο, η ανθεκτικότητα της παγκόσμιας οικονομίας είναι ακόμη πιο αξιοσημείωτη.
Υπάρχουν πολλές πιθανές ερμηνείες για αυτή την αντιφατική κατάσταση και δεν αποκλείουν η μία την άλλη. Κατ' αρχάς, οι θεσμοί που έχουν ιδρυθεί εδώ και δεκαετίες περιορίζουν τη δυνατότητα των πολιτικών να επηρεάζουν την οικονομία. Ιδιαίτερα σε διεθνές επίπεδο, οι πολιτικοί δύσκολα θα μπορούσαν να αλλάξουν θεαματικά το πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης, το οποίο εξάλλου έχει λάβει μορφή εδώ και δεκαετίες. Η σωρευτική επίδραση των αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων, της απώλειας εμπιστοσύνης και της έλλειψης σεβασμού σε βασικούς θεσμούς θα μπορούσε να προκαλέσει είτε μεγάλη ζημιά είτε απλώς να επιδεινώσει τις συνθήκες για επενδύσεις.
Υπάρχει όμως μια πιο ελπιδοφόρα ερμηνεία, την οποία συνυπογράφω με τον κίνδυνο να χαρακτηριστώ παράλογα αισιόδοξος. Η ανισότητα των ευκαιριών και οι συνέπειές της που τροφοδότησαν τη λαϊκή δυσαρέσκεια και την πολιτική πόλωση, είναι πραγματική και αρχίζει να παίρνει την προσοχή που της αξίζει.
Μια πιο συντονισμένη προσοχή στην κοινωνική συνοχή δεν θα φέρει γρήγορα αποτελέσματα. Σταδιακά, όμως, μπορεί να συμβάλει στη μείωση των πολιτικών εντάσεων, να επικεντρώσει εκ νέου την προσοχή των πολιτών στις κοινές τους αξίες και να αποκαταστήσει την ικανότητα των ηγετών να συλλαμβάνουν και να εφαρμόζουν πολιτικές.
Αυτό το σενάριο δεν είναι καθόλου εγγυημένο αλλά ούτε εντελώς αδύνατο.
Εξάλλου, η εκλογή του Μακρόν στη Γαλλία, η ανάσχεση της Μέι στο σκληρό Brexit και η σχεδόν καθολική απόρριψη της στάσης της κυβέρνησης Τραμπ για την κλιματική αλλαγή κάτι υποδηλώνουν.
Εν τω μεταξύ, οι εθνικοί και διεθνείς θεσμοί πρέπει να συνεχίσουν να προφυλάσσουν από καταστροφικές ενέργειες πολιτικών ηγετών. Σε τελική ανάλυση, η εμπιστοσύνη στην ανθεκτικότητα αυτών των θεσμών - και ενδεχομένως στο τέλος της τρέχουσας πολιτικής δυσλειτουργίας - είναι αυτό στο οποίο βασίζονται οι αγορές.
Michael Spence
Βραβείο Νομπέλ Οικονομίας

ΝΙΤΣΕ: Η ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΦΥΛΉ είναι η τελειότερη,ωραιότερη και γητευτικότερη από όλες τις άλλες φυλές


Πιο επίκαιρος από ποτέ ο Φρειδερίκος Νίτσε. Στο πρώτο του βιβλίο, με τίτλο …

“Η Γέννηση της Τραγωδίας” (1872) και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 15,ο Νίτσε κάνει μία ιδιαίτερα μνεία στο ελληνικό έθνος αποδεικνύοντας ότι ο Νίτσε είναι πολύ μπροστά από την εποχή του.

Διαβάστε το χαρακτηριστικό απόσπασμα από το βιβλίο: 

«Αποδεδειγμένα σε κάθε περίοδο της εξέλιξής του ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός προσπάθησε να απελευθερώσει τον εαυτό του από τους Έλληνες. 


Η προσπάθεια αυτή είναι διαποτισμένη με βαθύτατη δυσαρέσκεια, διότι οτιδήποτε κι αν δημιουργούσαν, φαινομενικά πρωτότυπο και άξιο θαυμασμού, έχανε χρώμα και ζωή στη σύγκρισή του με το ελληνικό μοντέλο, συρρικνωνότανε, κατέληγε να μοιάζει με φθηνό αντίγραφο, με καρικατούρα. 

Έτσι ξανά και ξανά μια οργή ποτισμένη με μίσος ξεσπάει εναντίον των Ελλήνων, εναντίον αυτού του μικρού και αλαζονικού έθνους, που είχε το νεύρο να ονομάσει βαρβαρικά ότι δεν είχε δημιουργηθεί στο έδαφός του. 

Κανένας από τους επανεμφανιζόμενους εχθρούς τους δεν είχε την τύχη να ανακαλύψει το κώνειο, με το οποίο θα μπορούσαμε μια για πάντα να απαλλαγούμε απ’ αυτούς. Όλα τα δηλητήρια του φθόνου, της ύβρεως, του μίσους έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή να
διαταράξουν την υπέροχη ομορφιά τους. 


Έτσι, οι άνθρωποι συνεχίζουν να νιώθουν ντροπή και φόβο απέναντι στους Έλληνες. Βέβαια, πού και πού, κάποιος εμφανίζεται που αναγνωρίζει ακέραιη την αλήθεια, την αλήθεια που διδάσκει ότι οι Έλληνες είναι οι ηνίοχοι κάθε επερχόμενου πολιτισμού και σχεδόν πάντα τόσο τα άρματα όσο και τα άλογα των επερχόμενων πολιτισμών είναι πολύ χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους ηνίοχους, οι οποίοι τελικά αθλούνται οδηγώντας το άρμα στην άβυσσο, την οποία αυτοί ξεπερνούν με αχίλλειο πήδημα».

Πηγή: Γρηγόρης Ζώρζος

Η δική μας 11η Σεπτεμβρίου.Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΝΤΕΚΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΤΡΙΚΚΗΣ ΤΟΝ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ή «ΣΚΥΛΟΣΟΦΟ»


Η δική μας 11η Σεπτεμβρίου.

γράφει ο
Γιάννης Μπαντέκας

Τον Σεπτέμβριο του 1611 ο Διονύσιος Τρίκκης ο Φιλόσοφος (ή «Σκυλόσοφος») επικεφαλής ενός μικρού σώματος από Έλληνες της Ιταλίας, ηγήθηκε εξέγερσης εναντίον των Τούρκων στα Ιωάννινα, τα οποία μάλιστα κατέλαβε για λίγο με μια ομάδα 800-1000 ελλιπέστατα οπλισμένων χωρικών (ρόπαλα, δρεπάνια, πέτρες και μαχαίρια ήταν ο οπλισμός των περισσότερων) αλλά δυστυχώς προδόθηκε από «τους Ρωμαίους (Ρωμιούς, δηλ. χριστιανούς) του κάστρου» τα ξημερώματα της 11 Σεπτεμβρίου 1611.
Οι «Ρωμαίοι του Κάστρου» πρόδωσαν δυο φορές τον Διονύσιο. Όχι μόνον γιατί ενημέρωσαν τους Τούρκους για τα σχέδιά του, αλλά και με το φωτεινο σινιάλο που έκαναν την προκαθορισμένη ώρα, ότι «όλα πάνε καλά» και ανοίγουν οι πύλες (το σχέδιο προέβλεπε να ανοίξουν ταυτόχρονα από μέσα οι πύλες του Κάστρου, ώστε οι Επαναστάτες να το καταλάβουν αιφνιδιαστικά μέσα στη νύχτα, με τη συνεργασία των προσυνεννοημένων Γιαννιωτών). Οι πύλες όντως άνοιξαν, αλλά αντί για τους «Ρωμαίους», εξήλθε ο οργανωμένος οθωμανικός στρατός, με «καβαλάρηδες σπαχήδες» και καλά οπλισμένους πεζούς. Ο Διονύσιος με τους σχεδόν άοπλους Έλληνες επαναστάτες αντιστάθηκε, όμως οι ανασυνταχθέντες Τούρκοι των Ιωαννίνων, που είχαν ειδοποιηθεί και αυτοί, τον χτύπησαν από πίσω, την κατάλληλη στιγμή.
Μετά την αποτυχία, ο Διονύσιος βρήκε τραγικό θάνατο (γδάρθηκε ζωντανός), χωρίς, όπως αναφέρεται, να λυγίσει ούτε στιγμή. Παρόμοια τύχη είχαν και οι πρωτεργάτες του κινήματός του (Λάμπρος, Γιώργος Ντελής, κ.α.). Το δέρμα του το γέμισαν με άχυρο, και το περιέφεραν από πόλη σε πόλη, μαζί με τα κεφάλια άλλων 85 επαναστατών, μέχρι την Κωνσταντινούπολη.
Αργότερα η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου τον καθαίρεσε («για τολμηράν και αλόγιστον αποστασο8ίαν κατά της βασιλείας του πολυχρονίου σουλτάνου Μεχμετ»).
Ο Μάξιμος ο Πελοποννήσιος έγραψε λίβελο εναντίον του με τίτλο «Στηλιτευτικός λόγος κατά Διονυσίου και των συναποστησάντων αυτώ εις Ιωάννινα». Αποκλήθηκε ειρωνικά «Σκυλόσοφος», «Δαιμονύσιος», «Δαίμονας» αλλα και «Νεος Ιουλιανός».

Ο Διονύσιος ήταν μια σπουδαία μορφή και εξαιρετικά μορφωμένος. Στα 1575, μόλις 15 ετών άρχισε να σπουδάζει Ιατρική, Φιλοσοφία, Φιλολογία, Λογική, Αστρονομία και Ποίηση στην Πάδοβα, ενώ μιλούσε 7 γλώσσες.

Στα 1585 αναδείχτηκε μητροπολίτης Λαρισης, αλλα κατοικούσε στα Τρίκαλα ( γι΄ αυτό ονομάζονταν «Τρίκκης») επειδή εκείνη την εποχή η Λάρισα ήταν μια τυπική τουρκόπολη με αμιγώς μουσουλμανικό πληθυσμό που έφερε το όνομα «Γενι Σεχιρ». Ήρθε σε συνεννόηση με ξένους ηγεμόνες & διάφορους άλλους επιφανείς και άρχισε να οργανώνει τους Έλληνες για εξέγερση που αρχικώς ξέσπασε στην περιοχή των Αγράφων στα 1600.
Επειδή χρησιμοποίησε χρήματα της εκκλησίας για τους μυστικούς του σκοπούς προδόθηκε και αναγκάστηκε να καταφύγει στην Ιταλία και στην Ισπανία, όπου ξεκίνησε εκ νέου τις προετοιμασίες για νέα εξέγερση των Ελλήνων προσπαθώντας να εξασφαλίσει διεθνή στήριξη (που ποτε δεν ήρθε, ή ήταν πενιχρή). Έτσι οδηγηθήκαμε στη νεα εξέγερση του 1611.


Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΝΤΕΚΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΤΡΙΚΚΗΣ ΤΟΝ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ή «ΣΚΥΛΟΣΟΦΟ»


Published on Apr 2, 2017
Ολόκληρη η εξαιρετική ομιλία του Γιάννη Μπαντέκα "Διονύσιος Τρίκκης, ο Φιλόσοφος ή «Σκυλόσοφος»", την 1η Απριλίου "2017" στο Φιλοσοφικό Αθήναιον Εκατηβόλος.

wibiya widget