Thursday, January 11, 2018

Ο Κώστας Δασκαλάκής δεν μέτρησε το IQ του αλλά είναι καλύτερος από εσένα.

 

 Ό Κωνσταντίνος Δασκαλάκής δεν Έχει Μετρήσει Ποτέ το IQ του - Αλλά Είναι πιο Έξυπνος από Εσένά

Συνέντευξη στο vice

Αντώνης Ντινιακός 

Μιλήσαμε με τον επιστήμονα που στα 24 του ανέτρεψε τον περίφημο γρίφο του Nash, στα 27 ήταν ήδη επίκουρος καθηγητής στο M.I.T., ενώ σήμερα εξερευνά τα αχανή όρια της τεχνητής νοημοσύνης.

«Έχεις μετρήσει ποτέ το IQ σου;», τον αιφνιδιάζω, ενώ πλησιάζουμε προς το τραπέζι. «Όχι, ποτέ. Δεν έχει καμία αξία. Τι είναι το IQ; Ένας δείκτης, ένα απλό νούμερο. Δεν λέει τίποτα για έναν επιστήμονα - αυτό που μετράει πραγματικά είναι το αποτύπωμα που αφήνει στον κόσμο, ο ίδιος, μέσα από το έργο και την έρευνά του. Ειδάλλως, τι να την κάνεις την υψηλή νοημοσύνη; Να χαϊδεύεις τον ναρκισσισμό σου, παριστάνοντας τον ευφυή σε τραπέζια φίλων και παρέες αγνώστων;». Κάνει μια σύντομη παύση, προσπαθώντας να βολευτεί στην καφέ σουέντ πολυθρόνα. «Εσύ τι πιστεύεις;», μου επιστρέφει το ερώτημα. «Πιστεύω πως κάτι παραπάνω θα ξέρει ο άνθρωπος που στα 24 του ανέτρεψε το θεώρημα του Nash και στα 27 του ήταν ήδη επίκουρος καθηγητής στο ΜΙΤ, ενώ παράλληλα τον διεκδικούσε η Microsoft», του απαντώ. 
Ουσιαστικά τα παιδικά μου χρόνια ήταν ένα κολάζ από μαθηματικά, ιστορία, θέατρο, μουσική - ατέλειωτα ερεθίσματα.
Το όνομα Κωνσταντίνος Δασκαλάκης μόνο άγνωστο δεν είναι στην εγχώρια ειδησεογραφία τα τελευταία χρόνια. Ευλόγως, αν αναλογιστεί κανείς πως ο λιπόσαρκος άνδρας με τα επιμελώς ατημέλητα μαλλιά και την ευγενική φυσιογνωμία τόλμησε να μπει στο ρινγκ της γνώσης απέναντι στην αήττητη  «ισορροπία των παιγνίων» -το μαθηματικό εργαλείο που χάρισε ένα Νόμπελ Οικονομικών στον John Forbes Nash δεκαετίες νωρίτερα. Εν τέλει, όχι απλώς βγήκε αλώβητος από τη μάχη, αλλά χάρη στη βοήθεια του καθηγητή του, Χρήστου Παπαδημητρίου, και του συνεργάτη του, Paul Goldenberg, απέδειξε στη διατριβή του [«The complexity of Nash Equilibria»] το εξής: Στα πολύπλοκα οικονομικά συστήματα δεν μπορεί κανείς να υπολογίσει το σημείο ισορροπίας. Ούτε καν κατά προσέγγιση. Εν ολίγοις, αμφισβήτησε την καθολικότητα του περιβόητου «Nash equilibrium», το οποίο για έξι δεκαετίες ήταν το κατεξοχήν εργαλείο πρόβλεψης του αποτελέσματος στρατηγικών συγκρούσεων στα Οικονομικά. Αυτές τις μέρες, ο Κωνσταντίνος, καθηγητής πια στο ΜΙΤ, βρίσκεται στην Αθήνα, προσκεκλημένος της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο της έκθεσης «Υβρίδια». Την Πέμπτη (12/01) θα πραγματοποιήσει μια ομιλία για τις διεθνείς εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη και τα τεχνολογικά άλματα που σημειώνονται εσχάτως σε αυτήν.



«Είχες δείξει από μικρός κάποια ιδιαίτερη κλίση στα μαθηματικά;», ανοίγω την κουβέντα. «Ναι, αν και ενδιαφερόμουν εξίσου για την ιστορία, τα αρχαία ελληνικά, τη γλώσσα. Βασικά οι γονείς μου ήταν καθηγητές μέσης εκπαίδευσης -ο πατέρας μου μαθηματικός, η μητέρα μου φιλόλογος. Μεγαλώνοντας, ξέκλεψα κάτι από την αγάπη και των δύο για τις επιστήμες τους. Ο πατέρας μου ήταν λακωνικός άνθρωπος, μιλούσε συνήθως όσο χρειαζόταν. Μου έδινε βεβαίως καθημερινά ερεθίσματα, χωρίς όμως να με διδάσκει με την παραδοσιακή έννοια του όρου. Με προέτρεπε να αναζητήσω την πρόσθετη γνώση μόνος, να βρω τις απαντήσεις, να ιδρώσω. Θυμάμαι όταν ήμουν μαθητής ανακάλυψα κάποια στιγμή τα πανεπιστημιακά του συγγράμματα. Ξεκίνησα σιγά-σιγά να τα διαβάζω και όποτε είχα απορίες ζητούσα τη βοήθειά του - εκείνος με προσέγγιζε πάντοτε με τρόπο που εξίταρε τη σκέψη και τη φαντασία μου. Το ίδιο και η μητέρα μου. Με έπαιρνε μαζί της από πολύ μικρό να δούμε αρχαίο ή σύγχρονο θέατρο και έπειτα από την παράσταση συζητούσαμε για το έργο, μου ανέλυε το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο γράφτηκε, ρωτούσε ποια ήταν η γνώμη μου, μου εξηγούσε τις θεατρικές τεχνικές. Δεν επρόκειτο για ένα δομημένο μάθημα, αλλά μια χαλαρή κουβέντα. Στο σπίτι πάλι με γοήτευαν ανέκαθεν οι συζητήσεις των δικών μου -μπορούσα να τους παρακολουθώ για ώρες. Ουσιαστικά τα παιδικά μου χρόνια ήταν ένα κολάζ από μαθηματικά, ιστορία, θέατρο, μουσική - ατέλειωτα ερεθίσματα. Για καθετί ανέτρεχα στη βιβλιοθήκη - ευτυχώς είχαμε πολλά βιβλία. Εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε internet και google search. Η πρόσβαση στην πληροφορία δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση».  
Σκέψου, ποιος κερδίζει στο τέλος της ημέρας απ' το γεγονός ότι εγώ βρίσκομαι στις ΗΠΑ; Η Ελλάδα, στην οποία σπούδασα και μεγάλωσα; Σε καμία περίπτωση. 
Ο Κωνσταντίνος αποφοίτησε από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με βαθμό 9,98 στα 10. Ακολούθησαν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στο πανεπιστήμιο του Berkeley, ενώ στην πορεία δεν έλειψαν τα διεθνή βραβεία και οι διακρίσεις. «Παρακολουθώντας κάποιος τη διαδρομή σου, θα έλεγε πως είσαι χαρακτηριστική περίπτωση brain drain; Σκέφτεσαι ποτέ την επιστροφή στην Αθήνα;», τον ρωτώ. «Αν υπήρχαν οι κατάλληλες συνθήκες και μπορούσα να συνεισφέρω ουσιαστικά ασφαλώς και θα το σκεφτόμουν. Κοίταξε, αυτήν τη στιγμή υπάρχουν πολλοί καταξιωμένοι Έλληνες επιστήμονες, αναγνωρισμένοι διεθνώς, με σημαντικές επιτυχίες στο ενεργητικό τους, οι οποίοι ενδιαφέρονται πολύ για την Ελλάδα. Άπαντες θέλουν να βοηθήσουν με όποιον τρόπο μπορούν. Βέβαια, για να επιστρέψει κανείς, θα πρέπει να διαμορφωθεί ένα  επιστημονικά ελκυστικό περιβάλλον. Για παράδειγμα να δημιουργηθεί ένα διεθνές ερευνητικό κέντρο με χρηματοδότηση ώστε να προάγουμε, σε πρώτη φάση, την έρευνα και μελλοντικά -με ένα κατάλληλο επιχειρηματικό πλάνο- να εξάγουμε νέες τεχνολογίες. Οι Έλληνες τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε βιομηχανικό επίπεδο έχουν πολλές επαφές στο εξωτερικό. Πρέπει επιτέλους να τις χρησιμοποιήσουμε προς όφελος της χώρας μας. Θα είναι τεράστιο λάθος να αφήσουμε τις επόμενες γενιές νέων επιστημόνων να αναζητήσουν την τύχη τους, όπως κάναμε εμείς, στη Δύση ή αλλού. Αυτά τα παιδιά είναι η πιο σημαντική επένδυση για τη Ελλάδα ειδικά στην παρούσα συνθήκη. Δεν πρέπει να χαθούν. Σκέψου, ποιος κερδίζει στο τέλος της ημέρας απ' το γεγονός ότι εγώ βρίσκομαι στις ΗΠΑ; Η Ελλάδα, στην οποία σπούδασα και μεγάλωσα; Σε καμία περίπτωση. Αντίστοιχα με εμένα υπάρχουν χιλιάδες άλλες περιπτώσεις. Θέλουμε να βοηθήσουμε, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει το πλαίσιο». 
Τώρα τελευταία γρατζουνάω κι ένα μπαγλαμαδάκι, πότε-πότε.
Ο Κωνσταντίνος «πυροβολεί» με σιγουριά τη μια λέξη πίσω από την άλλη και δεν θυμίζει σε τίποτα το στερεότυπο του συνεσταλμένου επιστήμονα με τις νευρώδεις και «άγαρμπες» κοινωνικές δεξιότητες. «Πώς ξοδεύεις τον ελεύθερο χρόνο σου, όταν δεν βρίσκεσαι σε κάποιο εργαστήριο ή σε μια αίθουσα διδασκαλίας;», αλλάζω κουβέντα. «Πηγαίνω συχνά θέατρο, διαβάζω λογοτεχνία, παίζω μουσική». «Τι μουσική;», τον διακόπτω. «Κυρίως κλασικό πιάνο, αν και τώρα τελευταία γρατζουνάω κι ένα μπαγλαμαδάκι, πότε-πότε», λέει χαμογελώντας. «Συναντιέται κάπου η Τέχνη με την Επιστήμη, η τεχνητή νοημοσύνη με τον μπαγλαμά;», ρωτώ. «Αν το καλοσκεφτείς, οι επιστήμονες, ανεξαρτήτως πεδίου και αντικειμένου, ψάχνουμε την ίδια αλήθεια. Κοιτάμε την ίδια εικόνα από άλλες οπτικές. Η τέχνη μας προσφέρει διαφορετικές οπτικές που ούτε φανταζόμαστε πως υπάρχουν. Οπότε όχι απλώς συναντιούνται, αλλά συνδέονται με ένα τρόπο και αλληλεπιδρούν». 
Ήδη μοιραζόμαστε πολλές προσωπικές πληροφορίες στα κοινωνικά δίκτυα.
«Μιας και θα μιλήσεις για την τεχνητή νοημοσύνη (Τ.Ν.) σε λίγες ώρες, έχω δίκιο που δεν εμπιστεύομαι την Τ.Ν. ή απλώς είμαι ένας τεχνοφοβικός τύπος που βούτηξε στην κινηματογραφική δυστοπία των χολιγουντιανών sci-fi films και δεν βγήκε ποτέ στην επιφάνεια;», ψελλίζω λίγο προτού φύγουμε. «Η αλήθεια είναι πως κάθε νέα τεχνολογία θέλει προσοχή. Ας πούμε ήδη μοιραζόμαστε πολλές προσωπικές πληροφορίες στα κοινωνικά δίκτυα ή σε websites και μηχανές αναζήτησης. Το θέμα της ιδιωτικότητας θα συνεχίσει να απασχολεί για πολλά χρόνια. Χρειάζεται συνετή χρήση και προσοχή. Στην Τ.Ν. οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Έχουν ήδη προκύψει και θα συνεχίσουν να προκύπτουν πολλά ηθικά ζητήματα».
Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης μίλησέ  πέρυσι  Πέμπτη (12/1/17 ) άλλά θά μίλήσέί  και απόψε Παρασκευή 12/1/2018 στις 19:00 στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. του ιδρύματος Ωνάση.
Όσοι τυχεροί θα τον θυμάστε για πάντα και ίσως αλλάξει η  ζωή σας 


Όταν ο Σ.Μιλόσεβιτς πρότεινε στον Κ.Μητσοτάκη η Γιουγκοσλαβία και η Ελλάδα να «μοιράσουμε στα Σκόπια»


Ο αποθανών πλέον πρώην ηγέτης της Γιουγκοσλαβίας είχε ζητήσει από τον προσφάτως αποβιώσαντα πρώην πρωθυπουργό Κ.Μητσοτάκη τον διαμοιρασμό των Σκοπίων μεταξύ Αθήνας και Βελιγραδίου ως μια οριστική λύση του προβλήματος.
Κάτι το οποίο απέτρεψε ως φαίνεται η αμερικανική CIA
Στο πρώτο μισό της δεκαετίας του ’90, η Σερβία και η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γιουγκοσλαβίας ήταν σε πλήρη απομόνωση. Ο Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς με τον«αποκλεισμό του Ντρίνα», προσπάθησε να ασκήσει πιέσεις στους Σερβοβόσνιους για συμβιβασμό στις διαπραγματεύσεις, που, μεταξύ των άλλων, θα οδηγούσαν σε άρση των κυρώσεων.
Το μόνο παράθυρο στο διπλωματικό κόσμο για το Βελιγράδι, ήταν η Αθήνα. Η μόνη χώρα της Ευρωπαϊκής Κοινότητος, που μετονομάσθηκε σε Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία διατηρούσε διπλωματικές σχέσεις με την Σερβία σε πλήρη δυναμικότητα, ήταν η Ελλάδα.
Ως εκ τούτου, στις εκθέσεις της CIA, όχι πολύ καιρό πριν, είχε κυκλοφορήσει το προφίλ του Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς, ότι είχε καλές σχέσεις με τον Έλληνα πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Μητσοτάκη.
Ο Κ. Μητσοτάκης είχε μεταβεί στο Πάλε (Βοσνία &Ερζεγοβίνη) το 1993, όπου μαζί με τον Μιλόσεβιτς και τον Ντόμπριτσα Τσόσιτς, πρότεινε στην ηγεσία της Σερβίας, να δεχθεί το σχέδιο Βανς-Όουεν.
Αυτές οι σχέσεις μεταξύ Μιλόσεβιτς και Μητσοτάκη, ήταν τόσο προσιτές στον πρώην πρόεδρο της Σερβίας και της Γιουγκοσλαβίας, ώστε ένα χρόνο μετά, να σκεφθεί σοβαρά την ιδέα της δημιουργίας μια Συνομοσπονδίας μεταξύ Ελλάδος και Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας και να μοιραστούν οι δύο χώρες τα Σκόπια.
Αυτό δήλωσε στην «Nedeljnik» ο Βλάντισλαβ Γιοβάνοβιτς, που ήταν τότε υπουργός Εξωτερικών. Λίγο αργότερα, στο αεροπλάνο ανέβηκαν ο Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς και ο υπουργός Εξωτερικών, Βλάντισλαβ Γιοβάνοβιτς. 
Ήταν ακριβώς, που στην Αθήνα είχε αναλάβει ο πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου, ο οποίος διαδέχθηκε τον Μητσοτάκη. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο Μιλόσεβιτς δήλωσε το σχέδιό του:
«Εγώ θα προτείνω μια Συνομοσπονδία», είπε. Είχε γράψει κάτι σημειώσεις για τις κινήσεις του αυτές και τις έδωσε στο Γιοβάνοβιτς «να ρίξει μια ματιά». Ο υπουργός Εξωτερικών εξεπλάγη και προσπάθησε να αποτρέψει αυτή την ιδέα.
«Πώς ένα κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Κοινότητος θα ενωθεί με άλλη χώρα;» τον ερώτησε, αλλά ο Μιλόσεβιτς ήταν πρόθυμος να σπάσει το διεθνή αποκλεισμό», είπε ο Γιοβάνοβιτς.
«Μάταια προσπάθησα να αποτρέψω την κίνησή του. Ο Έλληνας πρωθυπουργός έλαβε την πρότασή του. Φυσικά, με πολύ κομψό τρόπο, αρνήθηκε», πρόσθεσε σύμφωνα με δημοσιεύματα.
Όλα αυτά τα στοιχεία τα γνώριζαν η CIA και οι Αμερικανοί και φάνηκε από τη συνέχεια των πραγμάτων πως είχαν διαφορετικά σχέδια. Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης δέχθηκε το όνομα «Μακεδονία», ο Μιλόσεβιτς συνελήφθη και καταδικάστηκε για εγκλήματα πολέμου την περίοδο 1992-1995 από το Δικαστήριο της Χάγης (αν και τον αθώωσε μετά θάνατον) και το ΝΑΤΟ βομβάρδισε την Γιουγκοσλαβία διαμελίζοντας την

PRONEWS.gr

Wednesday, January 10, 2018

Προκαλεί ο Αλβανός υπουργός Εξωτερικών: Θέτει θέμα Τσαμουριάς - Πώς απάντησε το ελληνικό ΥΠΕΞ - ΒΙΝΤΕΟ

Οι γαλλίδες ξεσπαθωσαν κατά της λεγόμενης "σεξουαλικής παρενόχλησης."

 
Η Catherine Deneuve λέει ότι το δικαίωμα ενός ανθρώπου να "πειράζει" τις γυναίκες είναι ένα ουσιαστικό μέρος της σεξουαλικής ελευθερίας.


REUTERS: ΣΤΈΦΑΝ ΜΑΈ
Η ηθοποιός Catherine Deneuve και άλλες 99 γαλλίδες γυναίκες έχουν καταγγείλει μια αντίδραση εναντίον των ανδρών μετά το σκάνδαλο Harvey Weinstein, λέγοντας ότι η #MeToo εκστρατεία κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης ισοδυναμεί με "Πουριτανισμό" και τροφοδοτείται από ένα "μίσος κατά των ανθρώπων".
Μετά τις κατηγορίες εναντίον του Αμερικανού παραγωγού κινηματογράφων, εκατομμύρια γυναίκες έφτασαν στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης για να μοιραστούν τις ιστορίες τους για σεξουαλική παρενόχληση ή επίθεση, χρησιμοποιώντας το #MeToo hastag παγκοσμίως ή #SquealOnYourPig (# balancetonporc) στη Γαλλία.


"Αυτή η παρόρμηση να στείλουμε άνδρες στο σφαγείο, αντί να βοηθήσουμε τις γυναίκες να είναι πιο αυτόνομες, βοηθά τους εχθρούς της σεξουαλικής ελευθερίας", ανέφεραν οι 100 γυναίκες, συμπεριλαμβανομένης τη 74χρονου Deneuve, μιαςαπό τα πιο διάσημα αστέρια της Γαλλίας από το Le Monde καθημερινά.
Το δικαίωμα του ανθρώπου να «πειράζει» μια γυναίκα ήταν ένα ουσιαστικό μέρος της σεξουαλικής ελευθερίας, ανέφεραν, περιγράφοντας την εκστρατεία ως «πουριτανισμό».
Η Marlene Schiappa, η γαλλίδα υπουργός που έχει επιφορτιστεί με την κατάργηση της βίας κατά των γυναικών, δήλωσε ότι το σκάνδαλο Weinstein ανάγκασε μια επανεξέταση της στάσης απέναντι στη σεξουαλική παρενόχληση στη Γαλλία, μια χώρα που χαίρει της αυτοπεποίθησής της ως γης περπλάνησης και ρομαντισμού.
Η κ. Schiappa ξεκίνησε εθνικές διαβουλεύσεις σχετικά με ένα νόμο που πρόκειται να συμπεριλάβει μέτρα για την καταπολέμηση της σεξουαλικής παρενόχλησης στους δρόμους καθώς και την επέκταση του καθεστώτος παραγραφής για βιασμό ανηλίκων.
Στα τέλη Οκτωβρίου, οι διαδηλωτές στο Παρίσι διέκοψαν την έναρξη μιας αναδρομικής εκδήλωσης του έργου του Ρόμαλ Πόλανσκι μετά από νέους ισχυρισμούς βιασμού κατά του γαλλόφωνου σκηνοθέτη.


Αλλά για την Deneuve και τους άλλους υπογράφοντες της επιστολής, συμπεριλαμβανομένων συγγραφέων και δημοσιογράφων, αυτό πήγε πολύ μακριά.
"Αυτή η αυστηρή (online) δικαιοσύνη τιμωρεί τους άνδρες στις δουλειές τους, αναγκάζοντας τους άλλους να παραιτηθούν, όταν το μόνο που έκαναν ήταν να αγγίξουν ένα γόνατο, να προσπαθήσουν να κλέψουν ένα φιλί, να μιλάνε για« οικεία »θέματα σε ένα δείπνο εργασίας», έγραψαν.
"Εμείς υπερασπίζουμε το δικαίωμα να τρέμουμε, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για τη σεξουαλική ελευθερία".
Reuters

Μέλη της «Ελλήνων Συνέλευσις» στην Δ.Ο.Υ. Τρικάλων


Αίτημα σύλληψης του Διευθυντή της Υπηρεσίας προκάλεσε την επέμβαση της Αστυνομίας.

Όπως κατέγραψε το trikalanews.gr οπαδοί της «Ελλήνων Συνέλευσις» από Τρίκαλα, την Λάρισα, την Καρδίτσα και την Λαμία, βρέθηκαν στην Δ.Ο.Υ Τρικάλων, απαιτώντας να συλληφθεί ο Διευθυντής της Υπηρεσίας «για παράνομη παρακράτηση οφειλής»…

Κρατώντας αναφορά του 38χρονου Τρικαλινού Σ.Β. προς την Εισαγγελία Τρικάλων κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου «ως φυσικού και ηθικού αυτουργού για εσχάτη προδοσία για την εκχώρηση και των δημοσίων εσόδων της χώρας με σκοπό την κατάλυση του πολιτεύματος», απαίτησαν την σύλληψη του εκπροσώπου των οικονομικών Υπηρεσιών της χώρας στα Τρίκαλα «για δόλο κατά συρροή σε βάρος της πατρίδας».

Tuesday, January 9, 2018

«Επί χίλια χρόνια η ΠΓΔΜ ονομαζόταν…. «ΔΑΡΔΑΝΙΑ»

Επιστολή Έλληνα ιστορικού προς τον Ελληνα πρωθυπουργό που πρέπει να διαβαστεί
Μια επιστολή του 2010 για το Μακεδονικό προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος, που πρέπει να διαβαστεί ΚΥΡΙΩΣ σήμερα απ” όλους
ΠΕΤΡΟΣ Α. ΓΕΩΡΓΑΝΤΖΗΣ Ξάνθη 15 Οκτωβρίου 2010
Δρ. Θ. – ιστορικός
Τρις βραβευμένος από την Ακαδημία Αθηνών
Αντίκα 19 Ξάνθη. τηλ. 2541024872

Ανοιχτή επιστολή
Προς:
1. τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Γ. Παπανδρέου,
2. τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων κ. Φ. Πετσάνλικον,
3. τους κ. αρχηγούς των Κομμάτων της Ελληνικής Βουλής και
4. όλους εν γένει τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου.


Αξιότιμοι Κύριοι,
Παρακολουθώ εξ αρχής, όσο μπορώ περισσότερο από την απόμακρη και ακριτική Ξάνθη, τα όσα κατά καιρούς λέγονται και γράφονται γύρω από το θέμα της ονοματοδοσίας της χώρας που σήμερα φέρει την ονομασία Π.Γ.Δ.Μ. και τις θέσεις των ελληνικών κομμάτων γύρω από την υιοθέτηση ή μη της ονομασίας «Μακεδονία» ή «με προσθήκη γεωγραφικού προσδιορισμού» (π.χ. Άνω ή βόρεια Μακεδονία ή Μακεδονία του Βαρδάρη κ.λπ) ή τα «παράγωγα» αυτής, και απορώ γιατί όλοι αυτοί οι δόλιχοι και μαιανδρισμοί και δεν αξιώνετε να λάβει το δικό της όνομα, για το οποίο ευθύς στη συνέχεια ο λόγος.
Αρχικά θέλω να σημειώσω ότι δεν είναι δυνατόν να προσδιορισθεί ένας χώρος μόνον γεωγραφικά, χωρίς να υπεμφαίνεται αυτού η ιστορία.
Π.χ. δεν μπορούμε να λέγουμε «Θερμοπύλες» ή «Μαραθώνας» ή «Σαλαμίνα» χωρίς συνειρμικά να συνδέονται αυτοί με τα ιστορικά γεγονότα που έλαβαν χώρα σε κάθε χώρο. ΄
Αλλες λέξεσι η γεωγραφία και η ιστορία ενός χώρου είναι αλληλένδετες ώστε το ιστορικό γεγονός να συνδέεται άρρηκτα με κάποιο γεωγραφικό χώρο και τανάπαλι κάθε γεωγραφικός χώρος έχει την ιστορία του. Εάν χωρισθούν αυτά τα δύο τότε η ιστορία καταντά μύθος η δε γεωγραφία terra ingognita (χώρα παρθένα και ανεξερεύνητη).
 Οσον αφορά στη χώρα που σήμερα «αυτοπροσδιορίζεται» ως Π.Γ.Δ.Μ. και φιλοδοξεί να «βαπτισθεί» διεθνώς ως «Μακεδονία», είναι απορίας άξιο γιατί δεν σας ενημέρωσαν εδώ και τόσα χρόνια οι καθ΄ ύλην αρμόδιοι σύμβουλοί σας ή έστω τα ανώτατα πνευματικά ιδρύματα της χώρας μας ή οι σοφοί αυτών καθηγητές, ότι η χώρα αυτή είχε επί χίλια και πλέον χρόνια δική της ονομασία, η οποία δεν είχε ποτέ καμιά απολύτως σχέση ούτε με την ονομασία Μακεδονία ούτε με τα γεωγραφικά ή ιστορικά παράγωγά της.
Η περιοχή, αξιότιμοι κύριοι, που σήμερα παρουσιάζεται ως κρατίδιο με την ονομασία Π.Γ.Δ.Μ ή κοινώς των Σκοπίων, καθ΄ όλη τη ρωμαϊκή και τη βυζαντινή εποχή όχι μόνον δεν ελογίζετο ως Μακεδονία αλλ΄ ούτε ως τμήμα αυτής της «πρώτης» ούτε της «δεύτερης» , αλλ΄ ως εντελώς ιδιαίτερη χώρα που έφερε την ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΙΑ».
Με αυτή την ονομασία ήταν γνωστή ήδη από τα χρόνια του Μ.Αλεξάνδρου, προχριστιανικά Ρωμαϊκά χρόνια μέχρι το μεσαίωνα. Συγκεκριμένα (περιοριζόμενος μόνον σε ελάχιστες ιστορικές μαρτυρίες) :

1. Ο ιστορικός Αππιανός,
α) στα «Ιλλυρικά» του (1,1), έγραφε:
«Ιλλυριούς ΄Ελληνες ηγούνται τους υπέρ τε Μακεδονίαν και Θράκην <όντας>… Ιλλυριω δε παίδας Εγχελέα και Αυταριέα και Δάρδανω και Μαίδον…»,
β) στα «Μιθριδατικά» του (222,2) σημείωνε:
« Σύλλας… Ενετούς και Δαρδανέας και Σιντους, περίοικα Μακεδόνων έθνη, συνεχώς ες Μακεδονίαν εμβάλλοντα, επιών επόρθει» και
γ) στον «Εμφύλιο πόλεμο» βιβλ.5, κεφ. 8 ανέφερε:
«τους δ΄ επί Δαρδανέας, έτερον Ιλλυριών γένος, αεί Μακεδονίαν επιτρέχοντας»

2. Ο γεωγράφος Κλαύδιος Πτολεμαίος στη Γεωγραφία του (βιβλ.3 κ.9) προσδιορίζει αυτή τη χώρα γράφοντας:
«Κατέχουσι δε της επαρχίας… τα προς τη Μακεδονία Δάρδανοι» (δηλ. στα σύνορα προς τη Μακεδονία, όχι όμως μέσα στη Μακεδονία) και λίγο πιο κάτω κατονομάζει τις πόλεις αυτής « της Δαρδανίας δ΄ πόλεις : Ναϊσσός, Αρριβάντιον, Ουλπιανόν, Σκούποι (τα σημερ. Σκόπια)».

3. Ο έτερος γεωγράφος Στράβων γράφει στά «Γεωγραφικά» του, Βιβλ. 7 κεφ. 5:
«… και τοις άλλοις έθνεσι τοις ταύτη συνέβη… οι γαρ πλείστον δυνάμενοι πρότερον τελέως εταπεινώθησαν και εξέλιπον, Γαλατών μεν Βοίοι και Σκορδίσται. Ιλλυριών δε Αυταριάται και Αρδιαίοι και Δαρδάνιοι, Θρακών δε Τριβαλλοί υπ΄ αλλήλων μεν εξ αρχης, ύστερον δε υπό Μακεδόνων και Ρωμαίων εκπολεμούμενοι…» (Σχόλιον: Αρα οι Δαρδάνιοι δεν θεωρούνταν ως Μακεδόνες-Ελληνες αλλ” ως Ιλλυριοί».
Και λίγο πιό κάτω Βιβλ. 7 κεφ. 5 προσθέτει:
« Δρίλων ποταμός ανάπλουν έχων προς έω μέχρι της Δαρδανικής, η συνάπτει τοις Μακεδονικοίς έθνεσι και τοις Παιονικοίς προς μεσημβρίαν», όπου διακρίνονται και πάλι οι Δαρδάνιοι από τα «Μακεδονικά έθνη». (άρα μαρτυρείται και εδώ ότι η Δαρδανία είναι μεν όμορος αλλά δεν είναι Μακεδονία.).
Σε άλλη δε ενότητα σημειώνει ο ίδιος γεωγράφος:
«άγριοι δ” όντες οι Δαρδάνιοι τελέως, ώσθ΄ υπό ταις κοπρίαις ορύξαντες σπήλαια ενταύθα διαίτας ποιείσθαι».

4. Ο ιστορικός Πολύβιος εξιστορεί Βιβλ. 4 κεφ. 66 :
«Ετι δε περί ταύτα γινομένου του βασιλέως, παρήν εκ Μακεδονίας άγγελος διασαφών ότι συμβαίνει τοις Δαρδανείς, υπονενοηκόταν την εις Πελοπόννησον αυτού στρατείαν, αθροίζειν δυνάμεις και παρα-σκευήν ποιείσθαι μεγάλην, κεκρικότας εμβαλείν εις την Μακεδονίαν. Ακούσας δε ταύτα και νομίσας αναγκαίον είναι βοηθείν κατα τάχος τη Μακεδονία… μετά σπουδής εποιείτο την επάνοδον… Παραγενομένου δ΄ αυτού της Μακεδονίας, ακούσαντες οι Δαρδάνιοι παρά Θρακών τινων αυτομόλων την παρουσίαν Φιλίππου, καταπλαγέντες παραχρήμα διέλυσαν τήν στρατείαν, καίπερ ήδη σύνεγγυς όντες της Μακεδονίας. Φιλιππος δε πυθόμενος την των Δαρδανέων μετάνοιαν τους μεν Μακεδόνας διαφήκεν πάντας επί την της οπώρας συγκομιδήν..».
Βλέπε καί βιβλ.5,97, βιβλ. 25,6 και βιβλ.28,8.

5. Ο ρήτορας Μάλχος έγραφε τον Ε΄αι. μ.Χ. στο « Εκλογαί περί πρέσβεων Ρωμαίων προς έθνη» για γεγονότα του 479 μ.Χ.:
« δειν ουν, ει αυτώ πείθοιτο, εκλιπείν μεν την Ηπειρον και τας αυτόθι πόλεις (ουδενί γαρ είναι φορητόν πόλεις ούτω μεγάλας, των οικητόρων εκβληθέντων, υπ΄αυτού κατέχεσθαι) ελθείν δε εις Δαρδανίαν» (P.G. τ.113 στ.765) .
Και λίγο πιό κάτω σημείωνε:
«….αλλά νυν μεν αυτούς εάν αυτού επιχειμάσαι, μήτε πρόσω χωρούντας <ων> έχουσι πόλεων μήτε επιφθείροντας συνθέμενον δε περί πάντων επί τούτοις άμα τω ήρι πέμψαι τον άξοντα επί την Δαρδανίαν……. » (P.G. τ.113 στ.768).

6. Ο γραμματικός Ιεροκλής (εποχή Ιουστινιανού, 6ος αι. μ.Χ.) στον «Συνέκδημό» του (όπου καταχωρίζονται οι επαρχίες της Βυζαντινής αυτοκρατορίας) γράφει ……:
« ις΄ Επαρχία Δαρδανίας, υπό ηγεμόνα, πόλεις γ΄ Σκούπο (τα σημερινά Σκόπια) μητρόπολις, Μηρίων, Ουλπιανά»,

7. Αυτά ακριβώς επαναλαμβάνει και ο Κωνσταντίνος ο Πορφυρογέννητος (10ος αι. μ. Χ) στο «περί θεμάτων» έργο του. (P.G. τ.113 στ.145)
8. Τέλος και ο Ι. Ζωναράς στην επιτομή της ιστορίας του έγραφε (τ. 2 σ.294):
« …ως δε ο Απούσιος τη χώρα αυτού ισχυρώς ενέκειτο και οι Δάρδανοι την πρόσορον σφίσι Μακεδονίαν εκακούργουν, οικούσι δ΄ ούτοι υπέρ τε Ιλλυριών καί υπέρ Μακεδόνων» (΄Αρα και εδώ διακρίνονται οι Δαρδάνιοι των Μακεδόνων και η Δαρδανία της Μακεδονίας).

Εξ αυτών των ολιγίστων ιστορικών μαρτυριών συνάγεται ότι η Δαρδανία ποτέ δεν ήταν Μακεδονία αλλ΄ απλά «πρόσορος» (όμορος, γειτονική) και μάλιστα σχεδόν πάντοτε εχθρικά διακείμενη προς τη Μακεδονία.
Εάν η Δαρδανία εθεωρείτο Μακεδονία, άρα Ελλάδα, και οι Δαρδάνιοι ως Μακεδόνες-Ελληνες και όχι Ιλλυριοί τότε π.χ. ο Στράβων θα έγραφε «έστι μεν ουν Ελλάς και η Δαρδανία», όπως γράφει για τη Μακεδονία (Βιβλ. 7 κεφ. 1) ή έστω «έστι μεν ουν Μακεδονία και η Δαρδανία» ή θα έγραφε το: «εν Μακεδονία, η νυν Δαρδανία καλείται» όπως γράφει για τη Μακεδονία «εν Θρήκη, η νυν Μακεδονία καλείται» (Βιβλ. 7α κεφ.1).
 Εάν λοιπόν οι αγαπητοί μας γείτονες ορέγονται και επιθυμούν να αποκτήσουν κάποιο ιστορικό όνομα, που να εκφράζει το παρελθόν τους, την ιστορία και τον χαρακτήρα τους, δέν έχουν παρά να αποδεχθούν αυτό που είχαν επί χίλια και πλέον χρόνια, πριν χάσουν την αυτοσυνειδησία και την ιστορική τους μνήμη και ταυτότητα. Ούτε απάτορες ούτε αμήτορες ούτε αγενεαλόγητοι ούτε «αβάπτιστοι» υπήρξαν και είναι (και πατέρες και μητέρες είχαν τους Δαρδάνιους ή Δάρδανες, και όνομα είχαν).
Αλλά το να θέλουν να απαλείψουν ή να λησμονήσουν το παρελθόν, την ονομασία και την ιστορία τους ή «ποιούμενοι τη νήσσα» να λοφάζουν και να μή θέλουν να βγάλουν στην επιφάνεια την πραγματική πατρογονική τους ονομασία αλλ΄ αντίθετα να ωρέγονται να ιδιοποιηθούν αλλότρια ονόματα, ιστορία, παρελθόν, ταυτότητα και συνείδηση, αποδεικνύει ότι όχι μόνον διακατέχονται από αισθήματα μειονεκτικότητας (πράγμα που δεν τους τιμά, διότι είναι ωσάν να θέλουν να διαγράψουν τους γονείς και προπάτορές τους ως και την ιστορική τους πραγματικότητα,) αλλά και επεκτατικές βλέψεις και μελλοντικές διεκδικήσεις σε βάρος της Μακεδονίας και κατ΄ επέκταση σε βάρος της Ελλάδας.
Εσείς όμως κ.κ. Ελληνες Βουλευτές ως ταχθέντες και ορκισθέντες να φυλάσσετε τις «Θερμοπύλες» του έθνους, οφείλετε να αγρυπνείτε και να μη επιτρέψετε τη διαστρέβλωση της ιστορικής πραγματικότητας.
Αντίθετα να επιμείνετε, ως σύγχρονοι Κυναίγειροι, η μεν χώρα τους να αποκαλείται εφεξής διεθνώς «ΔΑΡΔΑΝΙΑ» και οι ίδιοι «ΔΑΡΔΑΝΕΣ ή ΔΑΡΔΑΝΙΟΙ». Σε καμμιά όμως περίπτωση δεν έχουν το ιστορικό δικαίωμα, πολύ δε περισσότερο και εσείς να συγκατανεύσετε, η χώρα τους να ονομάζεται «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» ούτε βέβαια έστω με κάποιον σύνθετο γεωγραφικό προσδιορισμό αυτής, ούτε οι ίδιοι «ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ».
Με τιμή ΠΕΤΡΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΖΗΣ

ΠΗΓΗ:infognomonpolitics.blogspot.gr

Χάρτης του 1467 – Η περιοχή των Σκοπίων ΔΕΝ είναι Μακεδονία, ούτε υπό τη γεωγραφική έννοια
Λεπτομέρειες του χάρτη ΕΔΩ2

Αλκυόνα:μονογαμικό πουλί,αφοσιωμένο για πάντα

Γράφει 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΙΩΑΚΕΙΜΊΔΟΥ 
Φιλόλογος

 

Η Αλκυόνα και ο Κύηκας ήταν σύζυγοι,οι οποίοι διέπραξαν ύβρη συγκρίνοντας εαυτούς με το μυθικό ζευγάρι Δία και Ήρας. Οι θεοί τους τιμώρησαν μεταμορφώνοντάς τους σε πουλιά και όρισαν να γεννάνε τα αυγά τους Γενάρη μήνα σε αντίθεση με τα άλλα πουλιά που το έκαναν την άνοιξη….όμως οι αγέρηδες και τα κύματα παρέσυραν και κατέστρεφαν τα αυγά  και τότε την λυπήθηκαν οι θεοί και στην καρδιά του χειμώνα, την περίοδο ακριβώς που επώαζε τα αυγά της, ο Αίολος συγκρατούσε τους ανέμους και ο Δίας έστελνε 14 ημέρες καλοκαιρίας, που ονομάζονται αλκυονίδες ημέρες. Για την αφοσίωση της Αλκυόνας γράφει ο Πλούταρχος: «Ούτως εστί φίλανδρος ώστε, όταν δια γήρας ασθενή ο άρρην γέννηται, συνέπεσθαι και βαρύς, υπολαβούσα γηροφορεί και γηροτροφεί μηδαμού προϊεμένη μηδέ καταλιπούσα χωρίς. Αλλά τους ώμους εκείνον αναθεμένη, κομίζει πανταχόθεν και θεραπεύει και σύνεστιν άχρι τελευτής».( τόσο πολύ αγαπά τον άντρα της,όταν γίνεται αδύναμος από τα γηρατειά,τον παιρνει στους ώμους και τον πηγαίνει παντού, και τον υπηρετεί μέχρι το τέλος)
Κλείνω με Δροσίνη ," Και στης ζωής τους πιο βαριούς χειμώνες αλκυονίδες μέρες καρτερώ".
Γ.Ι.

Στον πλειστηριασμό και τα γραφεία της Λαϊκής Ενότητας



Κακό χωρίο τα λίγα σπίτια  

λαφαζανη
Τα γραφεία που μισθώνει η Λαϊκή Ενότητα (ΛΑΕ) πλειστηριάζονται την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου για ληξιπρόθεσμες οφειλές του ιδιοκτήτη.
Τα γραφεία βρίσκονται στη Στοά Φέξη και η ΛΑΕ τα ενοικιάζει από έναν ιδιοκτήτη φροντιστηρίου, του οποίου το ακίνητο βγαίνει αύριο σε πλειστηριασμό.
Οπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της ΛΑΕ «iskra»: «Τα γραφεία της ΛΑΕ εκπλειστηριάζονται από την Eurobank για ληξιπρόθεσμες οφειλές του ιδιοκτήτη τους. Σε επικοινωνία της Eurobank με την ΛΑΕ, αφού είχε ανακοινωθεί ο πλειστηριασμός, ελέχθη από την πλευρά της Τράπεζας ότι προχώρησαν στις διαδικασίες πλειστηριασμού χωρίς να γνωρίζουν ότι τα γραφεία, που ζητούσαν να εκπλειστηριαστούν, νοικιάζονται από την ΛΑΕ, ενώ η Τράπεζα ισχυρίστηκε ότι δεν θέλει να προκαλέσει πρόβλημα στην ΛΑΕ και ότι θα συνεχίσει μετά τον πλειστηριασμό να τηρεί το συμβόλαιο με την ΛΑ.Ε, εφ' όσον το ακίνητο περιέλθει στην ιδιοκτησία της, μιας και η ίδια θα κάνει προσφορά κατά τον πλειστηριασμό στην τιμή εκκίνησης».


Όπως εκφράζει η ΛΑΕ μέσω του iskra, «αυτός ο πλειστηριασμός δείχνει, επίσης, ότι συχνά τη νύφη του εκπλειστηριασμού δεν την πληρώνει μόνο ο ιδιοκτήτης δανειολήπτης αλλά και τυχόν ενοικιαστές που μένουν ή αξιοποιούν επαγγελματικά είτε επιχειρηματικά το ακίνητο, πολύ περισσότερο, μάλιστα, όταν δεν διαθέτουν δυνατότητες δημόσιας διαμαρτυρίας ή προσβάσεις στα κέντρα των τραπεζών και της εξουσίας».

Monday, January 8, 2018

Γιατρός: Εσεις, προσωπικά κ. Λιαντίνη, Φοβάστε το Θάνατο; Η Απάντησή του συγκλονίζει

"Ο ΑΔΗΣ ΚΑΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΜΑ''

Εδώ με αγγλικούς υπότιτλους https://youtu.be/KuglHhTBpk

Δ. Λιαντίνης. "Η Φιλοσοφική Θεώρηση του Θανάτου"


Ολόκληρη η διάλεξη του καθηγητή Δημήτρη Λιαντίνη στην Σχολή Εφαρμογών Υγειονομικού του 401 Σ.Ν, με τίτλο "Η Φιλοσοφική Θεώρηση του Θανάτου". (Εδώ με αγγλικούς υπότιτλους https://youtu.be/KuglHhTBpks )

Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για τον Λιαντίνη. "Aν θέλεις Ζωή,ετοιμάσου για Θάνατο..

ΠΩΣ ΕΖΗΣΕ, ΤΙ ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΦΥΓΕ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ



Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για τον Λιαντίνη.



Published on Dec 21, 2011


SUBSCRIBED 10K


Το ντοκιμαντέρ προβλήθηκε στις 30/5/2006 από την ΕΤ1. Σενάριο-σκηνοθεσία: Νίκος Παπαθανασίου. Κείμενα: Κάλλια Καστάνη. (επεξεργασία για τις ανάγκες του ΥΤ: www.liantinis.org)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΣΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟΤΕΡΟ
Γιατρός: Εσεις κ. Λιαντίνη,Φοβάστε  το Θάνατο; Η Απάντησή του συγκλονίζει 

wibiya widget